quote:
Op zondag 20 mei 2007 17:15 schreef Keroppi het volgende:[..]
Oeh, net het verhaal en de foto's van de elfstedentocht zitten kijken. Supergaaf, met een oranje gepimpte Empacher C2x+ hebben ze een 34e plek weten te behalen
![]()
Hier deden nog meer mensen mee toch? Verhalen!
Juh hierzo. Op één na laatste geworden.
Olielampen te hoog op de voor en achter steven gezet waardoor deze telkens uitgingen. Maar ze wouden niet luisteren en bleven telkens die dingen opnieuw aansteken en/of vervangen door andere olielampen. Daarmee al dik een half uur verloren.
Daarmee ontiegelijk veel tijd verloren want het roeien zelf ging wel als een tiet. Meteen ff dik 18 km doorgeroeit tot de dames het gingen overnemen. Toen lagen we nog rond plaats 60...
De volgende ochtend toen de bakker net open was is onze mannenploeg met mij als voortreffelijk stuur maar vertrokken uit Woudsend als laatste ploeg. Als stuur kon ik het mooi overzien dat er in de halen maar weinig power zat, maar het tempo bleef er in ieder geval wel redelijk in. Op dat stuk meteen maar even een Franse en Duitse ploeg ingehaald. We lagen bij de wissel op twee na laatste.
Onze laatste etappe zou ivm de inkorting klein zijn, 10.6 km. Dit punt bleken we al na 40-50 minuten bereikt te hebben en hiermee ook onze volgploeg dik voor te zijn. Dus konden we doorgaan naar vlak voor Harlingen. Dat pokke stuk alleen maar wind tegen... De gehele nacht ook overigens op een héél klein stukje na.
Magoed het roeide bij de mannenploeg wel aardig door. Was alleen jammer dat we 9 kleine vrouwen hadden waardoor we niet echt snel waren. Maar het kwam de gezelligheid wel ten goede. Uiteindelijk wel gehaald dus en daar ging het voornamelijk ook om.
Nog geen idee of ik volgend jaar weer mee wil doen. Waarschijnlijk alleen als er wat meer power in de boot zit en het wat beter is voorbereid (denk aan betere verlichting zodat we daar niet mee hoeven kloten).