abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49376592
Binnen de Europese gemeenschap streven we naar gelijke rechten van mensen. Toch blijkt dat soms groepen uitgesloten worden. Een recent voorbeeld is dat bij de Gay Pride in Moldavië bleek dat mensen daar niet uit kunnen komen voor hun geaardheid. Hetzelfde zie je nog steeds in landen als Letland en Polen. Toch kunnen wij als Nederland ook mensen uit die landen met een homosexuele achtergrond steunen vanuit ons land.

Homofobie bestaat helaas ook nog steeds in Nederland. In Polen is homofobie echter zoveel malen sterker dan dat we hier in Nederland zien. Het COC Nederland verzet zich tegen homofobie binnen de Europese Gemeenschap.

Polen is het er nog steeds niet mee eens dat er een Gay Pride in hun land wordt gehouden. Door middel van het ondertekenen van onderstaande petitie hoop ik dat artikel 1 van de Grondwet ook in Polen wordt uitgevoerd.

"Internationale Dag tegen Homofobie – organiseert het COC een POLENWEEK tegen de toenemende homofobie in Polen en ter ondersteuning van de Warschau Pride die op 19 mei a.s. gehouden wordt."
[Bron: COC NL]

Het COC heeft een petitie opgesteld. U kunt deze petitie ondertekenen.

http://www.PetitionOnline.com/303nl/

Voor meer informatie over het COC en de Polenweek zie onderstaande link

http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&pagina=viewartikel&artikel_id=1593

Op dit moment hebben zich 369 mensen aangemeld. Ik hoop dat het er een paar meer worden. We doen het immers voor de tolerantie binnen Europa en dat geluid moeten we laten horen!

[ Bericht 22% gewijzigd door CARLAK op 14-05-2007 21:07:15 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 20:11:21 #2
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49376614
Ik peins er niet over

Tenzij het hele zwikje naar Polen gaat om daar hun homoseksualiteit kort te sluiten
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_49376715
Wat een achterlijke christelijke cultuur hebben die Polen ook he.
pi_49379276
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:11 schreef Aoristus het volgende:
Ik peins er niet over

Tenzij het hele zwikje naar Polen gaat om daar hun homoseksualiteit kort te sluiten
Het hele zwikje gaat niet naar Polen. Wel een delegatie van het COC en afgevaardigden van het Europees Parlement. Een zwikje noem je dat?

Heb je enig idee hoe die mensen daar verwelkomd worden? Heb jij wel eens een ei tegen je hoofd gehad omdat je andersdenkend was? Voor de delegatie misschien eenmalig. Voor de mensen die daar wonen een zaak van iedere dag.
pi_49379309
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:14 schreef llawonk_ het volgende:
Ook christelijken kunnen soms reeel denken denk ik.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:20:39 #6
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
  maandag 14 mei 2007 @ 21:21:13 #7
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49379360
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:14 schreef llawonk_ het volgende:
Katholieken
pi_49379370
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:20 schreef ScienceFriction het volgende:
Homofibie?
Geen last van zeker.
pi_49379371
Net getekend schat
Girl Power Forever yoehoe
pi_49379393
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:21 schreef sammienl het volgende:
Net getekend schat
Dank je. Weer 1 meer.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:25:08 #11
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49379559
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:21 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Geen last van zeker.
Ik heb er nog nooit van gehoord nee...
  maandag 14 mei 2007 @ 21:27:24 #12
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49379670
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:19 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Het hele zwikje gaat niet naar Polen. Wel een delegatie van het COC en afgevaardigden van het Europees Parlement. Een zwikje noem je dat?

Heb je enig idee hoe die mensen daar verwelkomd worden? Heb jij wel eens een ei tegen je hoofd gehad omdat je andersdenkend was? Voor de delegatie misschien eenmalig. Voor de mensen die daar wonen een zaak van iedere dag.
boehoehoe, de internationale dag tegen de homofobie, daar is de gay pride toch al voor? Ik heb het al eerder geschreven in diverse topics, er wordt ruim voldoende gedaan in Nederland voor homo's. Ik vind, als je dan toch zo'n grote bek moet opzetten, vier dat dan lekker in Polen of beter, val de Paus er op aan.
pi_49379801
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:25 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik heb er nog nooit van gehoord nee...
Het schijnt dat er mensen zijn die er moeite mee hebben dat sommige mensen homofiel zijn. Ikzelf ben het niet maar ik ben voorstander van het uitvoeren van de Grondwet. Artikel 1 van de Grondwet stelt dat mensen gelijk zijn aan elkaar (ik hoop dat ik dit duidelijk verwoord).
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 21:31:26 #14
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49379872
We vangen hier in Nederland anders genoeg Village People op, maar more power to you gals!

Carpe Libertatem
  maandag 14 mei 2007 @ 21:32:10 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49379917
Het is toch homofilie en homofobie?
pi_49379934
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:27 schreef Aoristus het volgende:

[..]

boehoehoe, de internationale dag tegen de homofobie, daar is de gay pride toch al voor? Ik heb het al eerder geschreven in diverse topics, er wordt ruim voldoende gedaan in Nederland voor homo's. Ik vind, als je dan toch zo'n grote bek moet opzetten, vier dat dan lekker in Polen of beter, val de Paus er op aan.
Je begrijpt het niet goed geloof ik. Het gaat niet om een internationale dag tegen de homofobie. Het gaat tegen het schenden van de mensenrechten. Niet alleen in Nederland, nee, dit topic gaat zelfs voor een petitie tegen homofobie in Polen.

Je kunt jezelf inlezen en mocht je vragen hebben kan ik dat altijd op een hoger nivo doorspelen.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:32:48 #17
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49379953
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:29 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Het schijnt dat er mensen zijn die er moeite mee hebben dat sommige mensen homofiel zijn. Ikzelf ben het niet maar ik ben voorstander van het uitvoeren van de Grondwet. Artikel 1 van de Grondwet stelt dat mensen gelijk zijn aan elkaar (ik hoop dat ik dit duidelijk verwoord).
En dat noem je homofibie?
pi_49379967
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:29 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Bah een hetero, het zou verboden moeten worden
Girl Power Forever yoehoe
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 21:33:14 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49379981
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:32 schreef Zwansen het volgende:
Homofibie zal wel het neutrale standpunt zijn dan
Carpe Libertatem
pi_49379984
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:31 schreef Boze_Appel het volgende:
We vangen hier in Nederland anders genoeg Village People op, maar more power to you gals!

[afbeelding]
What the hell is gals?
pi_49380062
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:32 schreef Zwansen het volgende:
Zie de topic. Het betreft Polen. Lid van de EU maar erkent de mensenrechten nog niet zoals wij die in Nederland kennen.
pi_49380104
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:33 schreef sammienl het volgende:

[..]

Bah een hetero, het zou verboden moeten worden
  maandag 14 mei 2007 @ 21:36:09 #23
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49380180
Jemig, homo's zijn ook langzaam van begrip he.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:37:22 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49380206
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:32 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet goed geloof ik. Het gaat niet om een internationale dag tegen de homofobie. Het gaat tegen het schenden van de mensenrechten. Niet alleen in Nederland, nee, dit topic gaat zelfs voor een petitie tegen homofobie in Polen.

Je kunt jezelf inlezen en mocht je vragen hebben kan ik dat altijd op een hoger nivo doorspelen.
Ja hoor, tuurlijk. Sinds wanneer is het COC voor de rechten van de mens? Ze zijn voor de homo-rechten en dat is een fundamenteel verschil met de rechten van de mens. Vooralsnog ken ik het COC als een verlengstuk van de rechtse politiek.
pi_49380373
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:37 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ja hoor, tuurlijk. Sinds wanneer is het COC voor de rechten van de mens? Ze zijn voor de homo-rechten en dat is een fundamenteel verschil met de rechten van de mens. Vooralsnog ken ik het COC als een verlengstuk van de rechtse politiek.
Niet mee eens. Het is geen Gay krant. Ik ken het COC als ruimdenkende mensen. Hun idealen betreffen 16-, ouderen in verzorgingstehuizen (de oprichters), gehandicapten maar ze staan vooral voor een tolerante samenleving. Al dan niet gay.
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 21:43:05 #27
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49380487
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:40 schreef CARLAK het volgende:
Hun idealen betreffen 16-
Urhm?
Carpe Libertatem
  maandag 14 mei 2007 @ 21:43:12 #28
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49380497
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:40 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Niet mee eens. Het is geen Gay krant. Ik ken het COC als ruimdenkende mensen. Hun idealen betreffen 16-, ouderen in verzorgingstehuizen (de oprichters), gehandicapten maar ze staan vooral voor een tolerante samenleving. Al dan niet gay.

Juist die tolerantie gebruiken ze om alleen HUN belangen te onderstrepen. Wat dat met burgerrechten doet, dat kan ze niets schelen, als de homomens maar bevredigd wordt. Rekening houden met anderen is er nooit bij, individualisme is wat telt, want de homo is een zelfstandig wezen die in alle vrijheid moet kunnen doen wat hij wil, nietwaar?
pi_49380525
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:36 schreef llawonk_ het volgende:
Jemig, homo's zijn ook langzaam van begrip he.
Ik neem aan dat je het niet over mij hebt. I'm the only straight one in this topic.

Heb het topic trouwens wel geopend. Blijf achter mijn standpunt staan voor gelijkheid van de grondbeginselen van een tolerante samenleving binnen de EU. Zeker met de nieuwe landen er bij. Het gaat immers niet direct om Nederland.
pi_49380565
Homofieben topic.
pi_49380671
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:43 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Juist die tolerantie gebruiken ze om alleen HUN belangen te onderstrepen. Wat dat met burgerrechten doet, dat kan ze niets schelen, als de homomens maar bevredigd wordt. Rekening houden met anderen is er nooit bij, individualisme is wat telt, want de homo is een zelfstandig wezen die in alle vrijheid moet kunnen doen wat hij wil, nietwaar?
De emancipatie is dan ook nog lang niet voltooid en weinig andere mensen zullen zoveel nadruk leggen op hun belangen dus is het een goede zaak.
De eerste mensne die opkwamen voor de rechten van de vrouw waren ook voornamelijk vrouwen en dat is nu nog steeds zo.

Collectief-indivudalisme lijkt me een toepasselijke term, ik weet niet of het eerder is gebruikt.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:50:37 #32
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49380822
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:47 schreef IHVK het volgende:

[..]

De emancipatie is dan ook nog lang niet voltooid en weinig andere mensen zullen zoveel nadruk leggen op hun belangen dus is het een goede zaak.
De eerste mensne die opkwamen voor de rechten van de vrouw waren ook voornamelijk vrouwen en dat is nu nog steeds zo.

Collectief-indivudalisme lijkt me een leuke term, ik weet niet of het eerder is gebruikt.
Da's het verneukeratieve aan dit verhaal, homo's zijn in de regel 2 verdieners zonder kinderen, die kopen hun vrijheid. Dat maakt hen voorstanders van economische vrijheid boven persoonlijke vrijheid. De zaak wordt daarmee ernstig vertroebelt. Het zijn immers eisers (consumentisten) in plaats van voorvechters.
pi_49380987
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:50 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Da's het verneukeratieve aan dit verhaal, homo's zijn in de regel 2 verdieners zonder kinderen, die kopen hun vrijheid. Dat maakt hen voorstanders van economische vrijheid boven persoonlijke vrijheid. De zaak wordt daarmee ernstig vertroebelt. Het zijn immers eisers (consumentisten) in plaats van voorvechters.
Homo's mogen ook kinderen adopteren in Nederland hoor.

En je bekijkt te zaak teveel van de economische kant, maar zover is de emancipatie nog niet. Voor sommige homo's is het überhaupt al bijzonder dat ze geaccepteerd worden door hun omgeving,
Bjivoorbeeld in de Biblebelt en import homo's.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:54:11 #34
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49381016
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:45 schreef IHVK het volgende:
Homofieben topic.
Laat maar.. TS begrijpt het toch niet...
  maandag 14 mei 2007 @ 21:55:10 #35
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49381078
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:53 schreef IHVK het volgende:

[..]

Homo's mogen ook kinderen adopteren in Nederland hoor.

En je bekijkt te zaak teveel van de economische kant, maar zover is de emancipatie nog niet. Voor sommige homo's is het überhaupt al bijzonder dat ze geaccepteerd worden door hun omgeving,
Bjivoorbeeld in de Biblebelt en import homo's.
wat is biblebelt en wat zijn import homo's Geldt zoiets ook voor hetero's en dus iedereen?
Homo's kunnen al trouwen, live with it.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:56:23 #36
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49381148
TT aangepast.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_49381177
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:55 schreef Aoristus het volgende:

[..]

wat is biblebelt en wat zijn import homo's Geldt zoiets ook voor hetero's en dus iedereen?
Homo's kunnen al trouwen, live with it.
Volgens mij begrijp je me verkeerd.
Biblebelt= een SGP-gristelijk gebied in Nederland. En import-homo's zijn allochtone homo's.
En homo's kunnen trouwen, daar kan ik best mee leven ze mogen ook adopteren
pi_49381232
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:47 schreef IHVK het volgende:

[..]

Collectief-indivudalisme lijkt me een toepasselijke term, ik weet niet of het eerder is gebruikt.
mooie term trouwens. Weer wat bijgeleerd. Toch gaat het momenteel om een groter streven van mij uit. Het helpen van de Polen uit hun benarde positie!
pi_49381306
Ter plekke verzonnen.

Maar volgens google ben ik niet de eerste:
Resultaten 1 - 10 van circa 101 voor collectief-individualisme
pi_49381343
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:50 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Je hebt gelijk; teken maar niet zou ik zo zeggen. Wij leven in een democratie en kunnenn zo onze eigen ideeen nastreven. Anderen hebben onze steun misschien nodig. Helaas maar het zij zo.
  maandag 14 mei 2007 @ 22:01:10 #41
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49381432
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:56 schreef IHVK het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je me verkeerd.
Biblebelt= een SGP-gristelijk gebied in Nederland. En import-homo's zijn allochtone homo's.
En homo's kunnen trouwen, daar kan ik best mee leven ze mogen ook adopteren
Ja, dat is de politiek, wat let het COC om een politieke partij te beginnen? Dan weet je meteen welke belangen er centraal staan en waarom je wel of niet op die partij wilt stemmen. Allochtone homo's hebben dezelfde rechten als elke andere allochtoon, het ligt aan de verblijfstatus wat voor label daar op geplakt wordt.
pi_49381472
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:58 schreef IHVK het volgende:
Ter plekke verzonnen.

Maar volgens google ben ik niet de eerste:
Resultaten 1 - 10 van circa 101 voor collectief-individualisme
  maandag 14 mei 2007 @ 22:02:28 #43
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49381502
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:59 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Je hebt gelijk; teken maar niet zou ik zo zeggen. Wij leven in een democratie en kunnenn zo onze eigen ideeen nastreven. Anderen hebben onze steun misschien nodig. Helaas maar het zij zo.
Nu ben ik ineens geen democraat ofzo Flikker op, emo
pi_49381645
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:01 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ja, dat is de politiek, wat let het COC om een politieke partij te beginnen? Dan weet je meteen welke belangen er centraal staan en waarom je wel of niet op die partij wilt stemmen. Allochtone homo's hebben dezelfde rechten als elke andere allochtoon, het ligt aan de verblijfstatus wat voor label daar op geplakt wordt.
Tuurlijk hebben allochtone homo's dezelfde rechten en plichten als iedere andere allochtoon.
Maar dat neemt niet weg dat zij meerdere obstakels zullen tegenkomen in het leven.

Maar je hebt het over verblijfsstatus. Allochtonen zijn mensen met Nederlands paspoort dus daar ging het niet om.
pi_49381784
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:01 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar het COC staat boven alle partijen. Kent termen als allochtoon en autonoom niet als het goed is.

Ik wil er nog steeds op wijzen dat dit een petitie betreft die de Polen aangaat. Daar worden homosexuelen nog steeds aangekeken op hun sexuele geaardheid. In mijn ogen te gek voor woorden. We moeten deze mensen steunen.

Heb je gelezen dat de regering in Polen momenteel van plan is om mensen met een sexuele achtergrond te weren uit functies zoals het leraarschap? Het lijkt er op dat er vanuit wordt gegaan dat homo's gelijk staan aan pedofielen terwijl het gewoon gaat om 2 mensen die van elkaar houden. Dit heeft mijns inziens in eerste instantie niets met sex te maken. Als dat er bij komt dan heb ik daar totaal geen moeite mee. Maak dat de Polen maar eenswijs.
pi_49381865
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nu ben ik ineens geen democraat ofzo Flikker op, emo
Natuurlijk ben je democraat want je denkt toch mee. Vertel nu zelf eens, zou jij die petitie willen ondertekenen of niet?
  maandag 14 mei 2007 @ 22:09:36 #47
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49381886
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:05 schreef IHVK het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben allochtone homo's dezelfde rechten en plichten als iedere andere allochtoon.
Maar dat neemt niet weg dat zij meerdere obstakels zullen tegenkomen in het leven.

Maar je hebt het over verblijfsstatus. Allochtonen zijn mensen met Nederlands paspoort dus daar ging het niet om.
Elk mens heeft zijn moeilijkheden om het leven te accepteren zoals het is. So what?
Het COC geeft heus niets om Polen, het is gewoon weer een stokpaardje om ingeslapen mensen onder de neus te wrijven dat het zogenaamd slecht gesteld is met de tolerantie. Intussen helpt datzelfde COC de tolerantie van elke andere minderheid om zeep door de eigen belangen te onderstrepen en de zogenaamde homo-haat te wijten aan de nieuwe Nederlanders. Als je zoiets eerlijk vindt, teken gerust. Ik steun het niet.
Liever iets voor iedereen, dan elke keer het voordeel van de twijfel naar een groep mensen die hun zakken vult over de rug van een ander. Letterlijk.
pi_49381908
Streng religieuzen
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 22:11:05 #49
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49381961
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:07 schreef CARLAK het volgende:
Ik wil er nog steeds op wijzen dat dit een petitie betreft die de Polen aangaat. Daar worden homosexuelen nog steeds aangekeken op hun sexuele geaardheid. In mijn ogen te gek voor woorden. We moeten deze mensen steunen.
Ze worden aangekeken op een seksuele geaardheid en hoe wil COC dat tegengaan, juist door hun seksuele geaardheid te benadrukken en halfnaakt door de stad heen feesten.

Carpe Libertatem
  maandag 14 mei 2007 @ 22:11:08 #50
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49381967
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:09 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Natuurlijk ben je democraat want je denkt toch mee. Vertel nu zelf eens, zou jij die petitie willen ondertekenen of niet?
zeker niet, vul jij maar eens " (erven) Slavernij slachtoffers " in op de plaats van " homo "
pi_49382044
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:09 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Elk mens heeft zijn moeilijkheden om het leven te accepteren zoals het is. So what?
Ja en sommige mensen komen daarbij meer obstakels tegen dan andere.
quote:
Het COC geeft heus niets om Polen, het is gewoon weer een stokpaardje om ingeslapen mensen onder de neus te wrijven dat het zogenaamd slecht gesteld is met de tolerantie. Intussen helpt datzelfde COC de tolerantie van elke andere minderheid om zeep door de eigen belangen te onderstrepen en de zogenaamde homo-haat te wijten aan de nieuwe Nederlanders. Als je zoiets eerlijk vindt, teken gerust. Ik steun het niet.
Liever iets voor iedereen, dan elke keer het voordeel van de twijfel naar een groep mensen die hun zakken vult over de rug van een ander. Letterlijk.
Ik heb het COC anders nooit een anti-allochtonen campagne zien doen.
En als men iets doet aan de acceptatie onder nieuwkomers, zonder hen daarbij in kwaad daglicht te stellen, vind ik dat alleen maar positief.
  maandag 14 mei 2007 @ 22:13:10 #52
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49382046
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:11 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze worden aangekeken op een seksuele geaardheid en hoe wil COC dat tegengaan, juist door hun seksuele geaardheid te benadrukken en halfnaakt door de stad heen feesten.

Ja, dat laat zien dat ze met heel veel mensen zijn Juist omdat het COC zich liever verschuilt achter een petitie en lekker veilig door de grachten cruist met minderjarige homootjes
pi_49382081
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:13 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ja, dat laat zien dat ze met heel veel mensen zijn Juist omdat het COC zich liever verschuilt achter een petitie en lekker veilig door de grachten cruist met minderjarige homootjes
Oeh, daar komen de vooroordelen alweer naar boven.
pi_49382109
quote:

[..]

Ooit wel eens met COC Nederland gesproken? Moet ik contact voor je leggen en je zult het tegendeel zien!
pi_49382275
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:05 schreef IHVK het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Het itim is echter niet Polen in Nederland maar Polen of buitenlanders in Polen. Vakantiegangers bijvoorbeeld.
  maandag 14 mei 2007 @ 22:18:02 #56
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49382319
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:13 schreef IHVK het volgende:

[..]

Ja en sommige mensen komen daarbij meer obstakels tegen dan anderen.
[..]

Ik heb het COC anders nooit een anti-allochtonen campagne zien doen.
En als men iets doet aan de acceptatie onder nieuwkomers, zonder hen daarbij in kwaad daglicht te stellen, vind ik dat alleen maar positief.
Je hebt het stukje niet gelezen en je leest de kranten blijkbaar ook al niet.

Ik zal nog maar eens iets quoten, misschien zie je de hype dan:
quote:
13 okt 2004
ROSS: ONDERZOEK NAAR ACCEPTATIE HOMO’S

Lijn Staatssecretaris Ross (VWS) gaat het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) vragen onderzoek te doen naar de acceptatie van homo’s in Nederland.

De staatssecretaris deed de toezegging tijdens een overleg met de Tweede Kamer over homo-emancipatie. Het vorige onderzoek dateert van 1997. Daaruit bleek dat 95 procent van de Nederlandse bevolking homoseksualiteit volledig accepteert. 'We spelen een voortrekkersrol in Nederland, maar we moeten wel onderhoud plegen', aldus Ross.

Bron:Nieuwsbericht ministerie van VWS
Nog niet zolang geleden stond er in de Volkskrant, dat het COC de homo-haat wijt aan de nieuwe Nederlanders, ik kan het jammergenoeg niet reproduceren. Maakt ook niets uit, het gaat op dit moment over Polen.
pi_49382417
Nou als ze dat doen, opzettelijk in kwaad-daglicht stellen van andere minderheden. Dan vind ik toch dat ze even moeten nadenken.

Maar goed, dat maakt deze actie niet minder goed natuurlijk.
pi_49382505
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:13 schreef Aoristus het volgende:

[..]

You are from Barcelona I see. Minderjarige homootjes die in grachten cruisen? Hoe kom je er bij. De vraag is vanuit de jongeren zelf gekomen en het COC bemiddeld hierbij.

Graag on topic blijven. Het betreft hier een petitie voor Polen. De grachten Gay Pride staat hier totaal buiten.

Het COC is in mijn ogen een ondergewaardeerde federatie van instellingen. Klik maar eens op hun web site en je zult verstelt staan wat ze doen.

Je hebt een nogal stoffig en denkbeeld over het COC. Vernieuwingen gaan sneller dan je denkt.

Maak je eigen keuze. Teken de petitie of doe het niet.
pi_49382563
Goede petitie, maar ik denk niet dat het gaat helpen. Je kunt de gedachten van de mensen niet veranderen door gewoon te tonen dat je ontevreden bent met wat ze denken. Want Polen heeft nu al de regels van de Europese Unie aangenomen.(anders zouden ze niet in de EU zitten) Je moet namelijk de gedachten van de mensen veranderen, en dat gaat zeker niet makkelijk aangezien heel veel Polen Jan Pawel II(vorige paus)nog steeds als een held zien en daarmee ook de mening van de kerk tegenover homoseksualiteit ook hebben meegenomen.

En ik vrees dat de enigste manier van iets tegen homofobie te doen in Polen is wachten tot een andere generatie heeft overgenomen(En zelfs dan gaat het verre van ideal zijn voor homoseksuelen in Polen)

Ik vrees dat de enigste manier om zelfs iets te doen tegen homofobie in Polen is om gewoon geduld te hebben.

Om er maar meteen bij te zeggen dat ik in Polen woon, geen Pool ben noch homofoob of homo

Bram117
pi_49382697
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:24 schreef Bram117 het volgende:
Goede petitie, maar ik denk niet dat het gaat helpen. Je kunt de gedachten van de mensen niet veranderen door gewoon te tonen dat je ontevreden bent met wat ze denken. Want Polen heeft nu al de regels van de Europese Unie aangenomen.(anders zouden ze niet in de EU zitten) Je moet namelijk de gedachten van de mensen veranderen, en dat gaat zeker niet makkelijk aangezien heel veel Polen Jan Pawel II(vorige paus)nog steeds als een held zien en daarmee ook de mening van de kerk tegenover homoseksualiteit ook hebben meegenomen.

En ik vrees dat de enigste manier van iets tegen homofobie te doen in Polen is wachten tot een andere generatie heeft overgenomen(En zelfs dan gaat het verre van ideal zijn voor homoseksuelen in Polen)

Ik vrees dat de enigste manier om zelfs iets te doen tegen homofobie in Polen is om gewoon geduld te hebben.

Om er maar meteen bij te zeggen dat ik in Polen woon, geen Pool ben noch homofoob of homo

Bram117
Iedere handtekening telt. Het is een mondiale actie. Niet alleen COC Nederland doet hier aan mee maar ook Amnesy International bijvoorbeeld. Ik zou het op prijs stellen als je voor de belangen van de mensen in Polen op durft te komen middels je handtekening.
  maandag 14 mei 2007 @ 22:27:54 #61
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49382746
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:22 schreef CARLAK het volgende:

[..]

You are from Barcelona I see. Minderjarige homootjes die in grachten cruisen? Hoe kom je er bij. De vraag is vanuit de jongeren zelf gekomen en het COC bemiddeld hierbij.

Graag on topic blijven. Het betreft hier een petitie voor Polen. De grachten Gay Pride staat hier totaal buiten.

Het COC is in mijn ogen een ondergewaardeerde federatie van instellingen. Klik maar eens op hun web site en je zult verstelt staan wat ze doen.

Je hebt een nogal stoffig en denkbeeld over het COC. Vernieuwingen gaan sneller dan je denkt.

Maak je eigen keuze. Teken de petitie of doe het niet.
Ik teken de petitie NIET

En wel omdat ik de onderhuidse fascistische homo-stroming niet steun. Zodra men zich boven het normale volk verheven waant en zich daar naar gaat gedragen, dan vind ik het onbegrijpelijk dat zoiets steun kan vinden met enkele steekwoorden als 'tolerantie' en 'vrijheid', van beiden is het contra-effect zeer duidelijk waarneembaar voor de mensen die even iets verder denken dan de korte-termijnsdoelen die dergelijke organisaties als het COC stellen. Het gaat hier altijd om individualistische belangen in combinatie met consumentisme en dat is een belangrijke doodssteek gebleken voor het liberale gedachtengoed waar Nederland groot mee is geworden.
pi_49382794
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:27 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik teken de petitie NIET

En wel omdat ik de onderhuidse fascistische homo-stroming niet steun. Zodra men zich boven het normale volk verheven waant en zich daar naar gaat gedragen, dan vind ik het onbegrijpelijk dat zoiets steun kan vinden met enkele steekwoorden als 'tolerantie' en 'vrijheid', van beiden is het contra-effect zeer duidelijk waarneembaar voor de mensen die even iets verder denken dan de korte-termijnsdoelen die dergelijke organisaties als het COC stellen. Het gaat hier altijd om individualistische belangen in combinatie met consumentisme en dat is een belangrijke doodssteek gebleken voor het liberale gedachtengoed waar Nederland groot mee is geworden.
En als deze petitie nou puur ging om de homo acceptatie in Polen. Dat die Poolse homo's gewoon hunzelf kunnen zijn.
Zou je het dan ondertekenen?
  maandag 14 mei 2007 @ 22:29:56 #63
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49382855
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:28 schreef IHVK het volgende:

[..]

En als deze petitie nou puur ging om de homo acceptatie in Polen. Dat die Poolse homo's gewoon hunzelf kunnen zijn.
Zou je het dan ondertekenen?
Wat stelt zo'n petitie voor dan ?
pi_49382968
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:24 schreef Bram117 het volgende:

Bram117T
Trouwens, Het COC gaat komend weekend met een delegatie Europarlementariers afreizen naar Warschau. De EU wil Polen onder druk zetten door een politiek statement te maken. Vorig jaar werd diezelfde delegatie nog met eieren bekogeld. Dit jaar misschien opnieuw. Maar ze blijven wel achter de doelgroep staan en doen wat ze doen kunnen zodat ook daar de mensen gewoon in vrijheid kunnen leven en daar gaat het toch om?
pi_49383285
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:29 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wat stelt zo'n petitie voor dan ?
Je tekent dat je het eens bent met de inhoud van de tekst. In dit geval betreft het een petitie tegen homofobie in Polen. Dit houdt in dat ook op termijn homo's in Polen gewoon hand in hand over straat kunnen lopen of zoals de voorzitter van COC Nederland zegt elkaar op de brug een zoen kunnen geven.

Gewoon jezelf kunnen zijn dus, zonder aanziens des persoons of sexuele geaardheid.
pi_49383365
tvp... dwz... ik wil dit volgen en wil later reageren
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  maandag 14 mei 2007 @ 22:39:05 #67
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49383383
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:36 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Je tekent dat je het eens bent met de inhoud van de tekst. In dit geval betreft het een petitie tegen homofobie in Polen. Dit houdt in dat ook op termijn homo's in Polen gewoon hand in hand over straat kunnen lopen of zoals de voorzitter van COC Nederland zegt elkaar op de brug een zoen kunnen geven.

Gewoon jezelf kunnen zijn dus, zonder aanziens des persoons of sexuele geaardheid.
Tegen welke voorwaarden moet dat dan kunnen? Moeten er overal camera's geplaatst worden, zoals in Amsterdam,. zodat elke homo kan flaneren over de Leidschestraat in Warschau?
pi_49383424
quote:

[..]

Zo ver zijn we hier trouwens ook nog laaaaang niet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49383967
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:39 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Zo ver zijn we hier trouwens ook nog laaaaang niet.
Gelijk heb je. Gaat in Amsterdam makkelijker dan daar buiten. Ben zelf niet gay, woon in Oost-Groningen maar de taferelen die Polen mensen durft op te leggen zodat je daar niet eens een baan kunt krijgen voor heel wat beroepen, dat is iets waar we als Europa volgens mij een vuist tegen moeten maken. Zij willen graag deel uitmaken van de EU. Dan moeten ze ook de normen en waarden van de grondleggers van de EU accepteren. Nederland was naast België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en Italië wel de grondlegger van de huidige EU.
Artikel 1 van de grondwet staat ook in de grondbeginselen van de EU en als landen deelnemen tekenen ze daar mijns inziens ook voor als ze toetreden.
pi_49384352
Getekent. Was al compleet vergeten om te tekenen

Om er maar even bij te zeggen dat de huidige regering van Polen bestaat uit een mix van Nazies, Ultra nationalisten en homophoben die alleen maar aan de macht zijn geraakt door slim gebruik propaganda gebruik van Katholieken en mensen die 10 jaar geleden de telefoon leerden gebruiken en het internet niet gebruiken.

Verwacht eenmaal dat deze mensen niet meer aan de macht zijn dat het beleid van Polen qua zowat alles enorm gaat verbeteren. Ze zijn zowat zeker die macht kwijt in 2010

Bram117
pi_49384502
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:39 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Tegen welke voorwaarden moet dat dan kunnen? Moeten er overal camera's geplaatst worden, zoals in Amsterdam,. zodat elke homo kan flaneren over de Leidschestraat in Warschau?
Voorwaarden? Camera's? Leidsschestraat in Warschau. Waar ligt die dan? Je wijkt nogal af mijns inziens. Het gaat om mensenrechten en niet om Big Brother. Je kunt altijd nog De Gouden Kooi gaan kijken maar die vind je niet onder het item politiek.

Ben wel blij dat je meedenkt trouwens.
pi_49384630
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:58 schreef Bram117 het volgende:
Getekent. Was al compleet vergeten om te tekenen

Om er maar even bij te zeggen dat de huidige regering van Polen bestaat uit een mix van Nazies, Ultra nationalisten en homophoben die alleen maar aan de macht zijn geraakt door slim gebruik propaganda gebruik van Katholieken en mensen die 10 jaar geleden de telefoon leerden gebruiken en het internet niet gebruiken.

Verwacht eenmaal dat deze mensen niet meer aan de macht zijn dat het beleid van Polen qua zowat alles enorm gaat verbeteren. Ze zijn zowat zeker die macht kwijt in 2010

Bram117
Bedankt. Weer een. Samen komen we er wel.
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 23:05:37 #73
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49384681
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:27 schreef Aoristus het volgende:
Ik teken de petitie NIET

En wel omdat ik de onderhuidse fascistische homo-stroming niet steun.
Carpe Libertatem
  maandag 14 mei 2007 @ 23:08:46 #74
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49384865
quote:

[..]

Wist je dat Duitsland ook een loyaliteitsverklaring kende ten tijde van WO II
pi_49384869
We zitten inmiddels op 410 handtekeningen. Alvast bedankt maar ik hoop dat het er nog meer worden. Het betreft wel de internationale rechten van de mens.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:09:58 #76
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49384931
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:05 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]
Thanks. Waarom steun jij de petitie wel/niet?
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 23:25:18 #77
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49385620
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:09 schreef Aoristus het volgende:
Thanks. Waarom steun jij de petitie wel/niet?
Ik steun de petitie niet en om ongeveer de reden die jij al schetste. Ze streven helemaal niet naar gelijkheid, maar voor homo's boven alles. Wat dat betreft hebben ze veel gelijkenis met doorgeslagen feministen.

Bovendien heb ik een hekel aan COC met hun kinderhomoboten. Pedo's
Carpe Libertatem
pi_49385694
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik steun de petitie niet en om ongeveer de reden die jij al schetste. Ze streven helemaal niet naar gelijkheid, maar voor homo's boven alles. Wat dat betreft hebben ze veel gelijkenis met doorgeslagen feministen.

[negeer modus aan] {negeer modus uit]
  maandag 14 mei 2007 @ 23:28:07 #79
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49385743
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:27 schreef CARLAK het volgende:

[..]

[negeer modus]
Waarom? Hij vertelt gewoon wat er gaande is anno 2007. Deze maatschappij onderstreep jij met je petitie
pi_49385855
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:28 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Waarom? Hij vertelt gewoon wat er gaande is anno 2007. Deze maatschappij onderstreep jij met je petitie
Mijn petitie? Had ik die invloed maar. Toch respecteer ik ieders mening. Die van hem, die van jou maar ook die van mij. Soms wijken ze af, soms komen ze overeen.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:39:05 #81
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49386168
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:30 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Mijn petitie? Had ik die invloed maar. Toch respecteer ik ieders mening. Die van hem, die van jou maar ook die van mij. Soms wijken ze af, soms komen ze overeen.
Je mag van mij het laatste woord hebben. Liever heb ik dat je nadenkt over wat je hier stelt en wat het voor effect sorteert. Misschien helpt het in je afweging. Als je vóór iets bent, dan ben je ook ergens tégen iets. Het is aan jou om de argumenten te verzamelen
pi_49386405
gel
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:39 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Je mag van mij het laatste woord hebben. Liever heb ik dat je nadenkt over wat je hier stelt en wat het voor effect sorteert. Misschien helpt het in je afweging. Als je vóór iets bent, dan ben je ook ergens tégen iets. Het is aan jou om de argumenten te verzamelen
Gelijk heb je. Bedankt voor je steun. De handtekeningen worden morgen ingeleverd. Slaap lekker!
  maandag 14 mei 2007 @ 23:48:49 #83
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49386501
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:45 schreef CARLAK het volgende:
gel
[..]

Gelijk heb je. Bedankt voor je steun. De handtekeningen worden morgen ingeleverd. Slaap lekker!
laat het duidelijk zijn dat ik de petitie NIET steun dan hè.
pi_49388094
homofilie is geen probleem zolang het niet te breed wordt uitgemeten. Dus geen gayparade's e.d. Uitkomen voor seksualiteit moet wel gepast zijn, niet zoals veel homo's dat doen, da's buitengewoon asociaal.
^_
  dinsdag 15 mei 2007 @ 01:59:26 #85
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_49389192
quote:

[..]
dat het zogenaamd slecht gesteld is met de tolerantie
Ik dacht dat jij een tijdje terug eindelijk begrepen had dat het wel degelijk slecht gesteld is met de tolerantie van homo's, zowel in Nederland als ergens anders (en zeker in Polen)? Of was jij niet degene die eindelijk het licht had gezien?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 15 mei 2007 @ 02:00:31 #86
71919 wonderer
pi_49389209
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:48 schreef MadMarco het volgende:
homofilie is geen probleem zolang het niet te breed wordt uitgemeten. Dus geen gayparade's e.d. Uitkomen voor seksualiteit moet wel gepast zijn, niet zoals veel homo's dat doen, da's buitengewoon asociaal.
Net zoals hetero's hun seksualiteit nooit uitdragen, zeker...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  dinsdag 15 mei 2007 @ 03:05:54 #87
179754 Lukashenko
De AIVD leest met u mee!
pi_49389740
Ik ben het volledig eens met Aoristus. Ik teken absoluut niet, omdat het merendeel van de homo's zelf buitengewoon intolerant zijn. Het homo-emancipatie lijkt doorgeschoten te zijn in dit land, hetzelfde inderdaad met het feminisme.
Ik ben voorstander van gelijke rechten van man en vrouw, dit is wat anders dan een man=vrouw. Homo's hoeven van mij niet het gevang in en molestatie van personen omwille van hun geaardheid ben ik ook niet voor. Echter de homo's van nu, in hun VINEX-locatie wijkjes, met hun doorzonwoninkjes, hun lijfrentepensioen, twee auto's voor de deur en een COC die vanachter een bureau in een duur pand in Amsterdam even uittekent dat er nog geen gay-parade in Moldavië is, terwijl menig homo dat land niet eens op de kaart kan aanwijzen, nee daar heb ik niets mee.
Veel homo's, ook homo's die ik persoonlijk ken, vind ik ronduit rechts en zelf erg intolerant en rascistisch.
En Polen is bovenal een soeverein land, het volk is momenteel anti-EU, dus als je de spanning en haat jegens Brussel wil opvoeren moet je vooral dit als COC-VINEX en grachtengordelhomo-belangenclubje gaan doordrukken. De Polen kunnen ons bloed toch al drinken na de taferelen van de abortusboot van een stel doorgedraaide Dolle Mina's van Women on Waves.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:17:18 #88
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49390643
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 03:05 schreef Lukashenko het volgende:
Ik ben het volledig eens met Aoristus. Ik teken absoluut niet, omdat het merendeel van de homo's zelf buitengewoon intolerant zijn. Het homo-emancipatie lijkt doorgeschoten te zijn in dit land, hetzelfde inderdaad met het feminisme.
Ik ben voorstander van gelijke rechten van man en vrouw, dit is wat anders dan een man=vrouw. Homo's hoeven van mij niet het gevang in en molestatie van personen omwille van hun geaardheid ben ik ook niet voor. Echter de homo's van nu, in hun VINEX-locatie wijkjes, met hun doorzonwoninkjes, hun lijfrentepensioen, twee auto's voor de deur en een COC die vanachter een bureau in een duur pand in Amsterdam even uittekent dat er nog geen gay-parade in Moldavië is, terwijl menig homo dat land niet eens op de kaart kan aanwijzen, nee daar heb ik niets mee.
Veel homo's, ook homo's die ik persoonlijk ken, vind ik ronduit rechts en zelf erg intolerant en rascistisch.
En Polen is bovenal een soeverein land, het volk is momenteel anti-EU, dus als je de spanning en haat jegens Brussel wil opvoeren moet je vooral dit als COC-VINEX en grachtengordelhomo-belangenclubje gaan doordrukken. De Polen kunnen ons bloed toch al drinken na de taferelen van de abortusboot van een stel doorgedraaide Dolle Mina's van Women on Waves.
Dat is een mooie aanvulling en ongeveer samenvattend wat ik bedoelde te schrijven

[ Bericht 0% gewijzigd door Aoristus op 15-05-2007 08:37:29 ]
pi_49395350
In de hele discussie zie ik een aantal punten waarop ik wil reageren zonder 5 reacties te plaatsen.

1. Homofilie is het hebben van gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht. Homoseksualiteit is het ook hebben van dergelijke betrekkingen. Dat is een verschil maar ik zie het hier door elkaar gebruikt worden.

2. Het COC is bepaald geen rechts clubje.
Binnen de "homowereld" bestaan evenveel politieke verschillen als in welke wereld dan ook. Dus ook binnen het COC.
Ik weet dat binnen het COC werkelijk iedere politieke stroming vertegenwoordigd wordt.
Zowel binnen het landelijk COC als binnen de plaatselijke verenigingen.

3. De hier genoemde onderzoeken over homoacceptatie binnen Nederland stammen uit de jaren 90. Intussen is door deze uitkomsten de boel ingeslapen. Intussen is men erachter gekomen dat er de laatste jaren het een en ander veranderd is als het gaat om homoacceptatie. Dat een deel van de acceptatie die er eerder was er gewoon niet meer is. Dat veiligheidsbevinding is afgenomen.
Het aantal meldingen bij politie en Anti-Discriminatiebureau neemt toe. Maar men weet dat dit het topje van de ijsberg is.
Er is de laatste paar jaar dus intensief onderzoek verricht door verschillende organisaties en op diverse vlakken. (het CPB, Emovo, Movisie)
Onderzoeken onder homo’s en lesbiennes en bi-seksuelen tonen aan dat men zich minder vrij voelt om uit te komen voor een geaardheid. Dat men werkelijk percentueel vaker aangevallen wordt wanneer dit wel gebeurd. Dat er sprake van een glazen plafond is waar het aankomt op carrière maken in de hoogste regionen.
Onder jongeren blijkt uit onderzoek dat er weldegelijk verschil is in homoacceptatie tussen jongeren van verschillende afkomst. Dat er daarbinnen verschil is tussen jongens en meisjes.
Ook is onderzocht dat het met de homoacceptatie binnen Nederland veel minder gesteld is dan men dacht omdat inderdaad een groot percentage van de mensen eerder antwoordden er geen problemen mee te hebben, maar dat bij verder vragen bleek dat dit vooral een sociaal wenselijk antwoord was. Dat men in de praktijk veel meer problemen heeft om homoseksualiteit te accepteren. En dat dus echt ook evengoed onder een autochtone Nederlandse bevolking.

Het COC heeft dus als vereniging te bevordering van acceptatie en emancipatie van homoseksuelen in eigen land nog heeeeeel erg veel te doen.

Juist om niemand uit te sluiten in die discussie wordt er heel erg veel gedaan aan samenwerking met allerlei groeperingen. Men is echt praktisch bezig om samen activiteiten te ondernemen. In de ene stad meer dan in de andere.

3. De petitie.
De noodzaak om je vooral bezig te houden met wat je in eigen land wil bereiken wil echter nog niet zeggen dat je je dan niet zou mogen uitspreken over wat er verder aan de hand is elders binnen de EU of op de wereld. Zolang dat maar niet gepaard gaat met de welbekende arrogantie (zelf zijn we perfect en daarom wijzen we met een vingertje naar elders)

En nee, men demonstreert niet alleen maar op de Dam (wat ik persoonlijk vrij nutteloos vind. De Dam is groot en een paar honderd mensen lijken daar op vlooien op een kat. Ga dan demonstreren bij de Poolse ambassade of zo) maar is ook persoonlijk aanwezig in Polen en op andere plekken. Er zijn ook COC (gerelateerde) afdelingen op diverse plekken op de wereld. Het COC houdt zich al heel lang niet alleen bezig met emancipatie in Nederland.

Ik teken de petitie wel. Niet omdat ik denk dat het zal helpen.
Wel omdat ik me wil uitspreken voor die mensen die een verborgen leven moeten leiden omdat ze uitgekotst worden als ze openlijk van een ander houden die van hetzelfde geslacht is. In dit geval is het Polen dat onder de aandacht komt.

4. En nog even dat gezeik over de Gayparades.
Dat is vooral een gelegenheid voor hetero’s om aapjes te kijken. De enige boten die door de grachten varen waarover met schrijft en waarvan de foto’s worden geplaatst zijn die paar boten waar inderdaad boa-nichten op staan te zwaaien.
Dat men daarom denkt dat iedere gay op die manier gay is is eigenlijk hun probleem. Of mag homoseksualiteit alleen maar bestaan bij de gratie van hetero’s, speciaal voor hun vermaak, om er vervolgens op te kotsen als dat maar even zo uitkomt? (net als vrouwelijke biseksualiteit trouwens)
Wat hypocriet.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 15 mei 2007 @ 12:11:21 #90
179754 Lukashenko
De AIVD leest met u mee!
pi_49396374
Wellicht ben ik in de war met gaysite.nl. Ik meende dat zij via het COC gelinkt waren. De homo's daar vind ik werkelijk shockerend rechts georiënteerd. Heel eng rechts.

Op de andere punten ga ik later in. Bedankt voor je reactie trouwens.
pi_49402061
Vanmorgen zijn de petities overhandigd bij de Poolse ambassade.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 15:54:05 #92
179754 Lukashenko
De AIVD leest met u mee!
pi_49404792
Ik vind dit eigenlijk een moderne vorm van imperialisme. Hetzelfde met die abortusboot van Women on Waves. Polen is toch geen deelstaat van Nederland. De Duitsers hadden in 1940 Lebensraum nodig, de Nederlanders nu ook?
pi_49405921
Wat een vergelijking
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49411902
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:11 schreef Aoristus het volgende:
Ik peins er niet over

dinsdag 15 mei 2007 @ 19:05:03 #95
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49411937
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:04 schreef SCH het volgende:

[..]

pi_49411953
quote:
Op maandag 14 mei 2007 23:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Wat een homofobie nog hiero.
pi_49411982
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:05 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat je je homohaat overal zo openlijk moet spuien, het begint een beetje zielig te worden.

Kan je niet beter in therapie gaan om je jeugdervaringen te verwerken?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:07:15 #98
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49412042
Spam. En een Gay Parade heeft niks met homorechten te maken.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_49412089
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:07 schreef PJORourke het volgende:
Spam. En een Gay Parade heeft niks met homorechten te maken.
Waarom niet?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:09:31 #100
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49412140
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat je je homohaat overal zo openlijk moet spuien, het begint een beetje zielig te worden.

Kan je niet beter in therapie gaan om je jeugdervaringen te verwerken?
Begin je weer met je insinuaties? Ik ben tegen de zogenaamde hervormingen vanuit de homobeweging en heb maatschappelijke kritiek tegen de processen waar jij blijkbaar voorstander van bent. Lees gerust terug, misschien zie je er een kern van waarheid in.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:10:02 #101
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49412163
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:08 schreef SCH het volgende:
Waarom niet?
Het is ordinair exhibitionisme, meer niet. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet aan willen in Polen. Maar verder gedraagt de Poolse regering zich schandelijk.
pi_49412217
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:09 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Begin je weer met je insinuaties? Ik ben er tegen en heb maatschappelijke kritiek tegen de processen waar jij blijkbaar voorstander van bent. Lees gerust terug, misschien zie je er een kern van waarheid in.
Je laat niet om overal homo's te beschimpen, belachelijk te maken en homofobe opmerkingen te maken. Ik weet niet wat er aan de hand is maar het valt gewoon op. Ik raad je gewoon aan er iets mee te doen maar dat moet je zelf weten. Je hebt blijkbaar een probleem met homoseksualiteit en als dat niet zo is, dan uit je je erg ongelukkig.

En als homo vind ik dat vervelend en raakt het me als mensen zo over homoseksualiteit spreken. Gek he.
pi_49412257
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is ordinair exhibitionisme, meer niet. Ik kan me voorstellen dat ze daar niet aan willen in Polen. Maar verder gedraagt de Poolse regering zich schandelijk.
Je bent denk ik in de war met die bootjesboel hier. Waarom mogen homo's geen optocht houden? Is het bloemencorso ook verboden in Polen? Vind je dat ook bloemen-exhibitionisme?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:14:49 #104
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49412366
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Je laat niet om overal homo's te beschimpen, belachelijk te maken en homofobe opmerkingen te maken. Ik weet niet wat er aan de hand is maar het valt gewoon op. Ik raad je gewoon aan er iets mee te doen maar dat moet je zelf weten. Je hebt blijkbaar een probleem met homoseksualiteit en als dat niet zo is, dan uit je je erg ongelukkig.

En als homo vind ik dat vervelend en raakt het me als mensen zo over homoseksualiteit spreken. Gek he.
Misschien zou je er beter aan doen om het te negeren of anders gewoon mijn mening te respecteren. Mij kun je mij m'n mening niet verbieden namelijk. Alhoewel dat voor muzikant Elephant Man ook nadelig is verlopen, die mag niet eens voor zijn eigen publiek spelen omdat homo's die niet eens naar zijn muziek luisteren vinden dat hij niet in Nederland mag optreden. Ze krijgen er nog gelijk voor ook

Zolang de professionalisering van de homo-beweging het stadsgezicht blijft bepalen, blijf ik er moeite mee hebben. In dat opzicht heb je gelijk dat ik er wat mee zou moeten doen. En dat doe ik dus ook.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:15:40 #105
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49412403
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:12 schreef SCH het volgende:
Je bent denk ik in de war met die bootjesboel hier. Waarom mogen homo's geen optocht houden? Is het bloemencorso ook verboden in Polen? Vind je dat ook bloemen-exhibitionisme?
Nee, ik kan me alleen voorstellen dat (half)naakte tochten verboden worden en dat lijkt me niet onterecht. Doet de zaak ook verder geen goed, denk ik. Maar verder heb je gelijk.
pi_49412539
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:14 schreef Aoristus het volgende:

Zolang de professionalisering van de homo-beweging het stadsgezicht blijft bepalen,
Dat is de verklaring voor al je negatieve reacties ten opzichte van alles wat met homoseksualiteit te maken heeft?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:19:15 #107
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49412571
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat is de verklaring voor al je negatieve reacties ten opzichte van alles wat met homoseksualiteit te maken heeft?
Zeg, ga iemand anders de les lezen
pi_49412586
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:15 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, ik kan me alleen voorstellen dat (half)naakte tochten verboden worden en dat lijkt me niet onterecht. Doet de zaak ook verder geen goed, denk ik. Maar verder heb je gelijk.
Ik weet niet of ze er half naakt bij lopen, hangt een beetje van het weer af denk ik. De Gay Pride is heel iets anders dan die bootjesparade waar veel hetero's op afkomen, dat mislukte carnaval.
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 19:20:31 #109
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49412627
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:05 schreef SCH het volgende:
Wat een homofobie nog hiero.
Ik ben verre van homofoob, maar 11 jarigen kindjes in dezelfde boot willen met gelijkgestemden (lees: andere homo's) van 18+ die met hun piemels staan de slingeren voor de neuzen van die kinderen is gewoon pedofiel.
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:21:24 #110
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49412659
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:19 schreef SCH het volgende:
Ik weet niet of ze er half naakt bij lopen, hangt een beetje van het weer af denk ik. De Gay Pride is heel iets anders dan die bootjesparade waar veel hetero's op afkomen, dat mislukte carnaval.
En juist die bootjesparade met het jaarlijkse gezeik van die Siep Dinges is zo onuitstaanbaar, en werkt ook averechts, denk ik.
pi_49412673
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:20 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ben verre van homofoob, maar 11 jarigen kindjes in dezelfde boot willen met gelijkgestemden (lees: andere homo's) van 18+ die met hun piemels staan de slingeren voor de neuzen van die kinderen is gewoon pedofiel.
Inderdaad, het is beter om het COC op te heffen en niks meer aan de homo-emancipatie te doen. Dat heeft blijkbaar je voorkeur.
pi_49412718
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:21 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En juist die bootjesparade met het jaarlijkse gezeik van die Siep Dinges is zo onuitstaanbaar, en werkt ook averechts, denk ik.
Ik heb daar ook niet veel mee maar ik snap het probleem nooit en zo zie vooral mensen die het evenement aangrijpen om hun homofobie te uiten. Er zijn wel meer rare optochten en evenementen waar ik weinig mee op heb. Dance Valley is ook niet bevorderlijk voor het imago van de jeugd en de EO-jongerendag is ook bagger.
pi_49412741
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:19 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zeg, ga iemand anders de les lezen
Als het erop aankomt, duik je weer.

Waar komt je homofobie vandaan?
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 19:23:45 #114
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49412763
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:18 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is er weinig over homoseksualiteit zelf gezegd, maar meer over COC.

In alle reacties tot nu toe lees ik niets over haat tegen homo's zelf of reacties die in de buurt komen van homofobie.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 19:25:21 #115
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49412841
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:21 schreef SCH het volgende:
Inderdaad, het is beter om het COC op te heffen en niks meer aan de homo-emancipatie te doen. Dat heeft blijkbaar je voorkeur.
Het heeft niet mijn voorkeur om kinderen van 11 te betrekken in seksuele gebeurens van volwassenen, als dat het doel is van COC, graag.

Ik zie liever COC een realistische organisatie wordt en echt wat probeert te doen aan gelijke rechten ipv. homo's te willen voordringen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:25:31 #116
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49412849
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:20 schreef Boze_Appel het volgende:
Als iedereen nou eens z'n kleren zou aanhouden...
pi_49412867
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Volgens mij is er weinig over homoseksualiteit zelf gezegd, maar meer over COC.

In alle reacties tot nu toe lees ik niets over haat tegen homo's zelf of reacties die in de buurt komen van homofobie.
Die reacties over het COC zijn net zo goed homofoob, blijkbaar kan men het niet hebebn dat er een organisatie bestaat die voor homo-emancipatie opkomt. Jij ook niet. Of beoordeel je alle clubs op 1 dingetje waar je het niet mee eens bent.

Die belachelijke aantijgingen over pedofilie zijn erg zwaar en blijkbaar vind je het nodig om dat soort laster te uiten. Ik vraag me af waar dat van daan komt.

Nou ja, ik weet het wel natuurlijk.
pi_49412902
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:25 schreef Boze_Appel het volgende:

Ik zie liever COC een realistische organisatie wordt en echt wat probeert te doen aan gelijke rechten ipv. homo's te willen voordringen.
Dit dus. Je wilt helemaal geen gelijke rechten man, hoe kom je erbij. Je bent gewoon bang.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:26:34 #119
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49412906
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:22 schreef SCH het volgende:
Ik heb daar ook niet veel mee maar ik snap het probleem nooit en zo zie vooral mensen die het evenement aangrijpen om hun homofobie te uiten. Er zijn wel meer rare optochten en evenementen waar ik weinig mee op heb. Dance Valley is ook niet bevorderlijk voor het imago van de jeugd en de EO-jongerendag is ook bagger.
Dance Valley en de EO-jongerendag gebeuren niet midden in het centrum van een grote stad als de winkels open zijn. Daar ga je alleen heen als je er wat te zoeken hebt, en anderen hebben er nauwelijks last van.
pi_49412913
quote:

[..]

Misschien zou je er beter aan doen om het te negeren of anders gewoon mijn mening te respecteren. Mij kun je mij m'n mening niet verbieden namelijk. Alhoewel dat voor muzikant Elephant Man ook nadelig is verlopen, die mag niet eens voor zijn eigen publiek spelen omdat homo's die niet eens naar zijn muziek luisteren vinden dat hij niet in Nederland mag optreden. Ze krijgen er nog gelijk voor ook

Zolang de professionalisering van de homo-beweging het stadsgezicht blijft bepalen, blijf ik er moeite mee hebben. In dat opzicht heb je gelijk dat ik er wat mee zou moeten doen. En dat doe ik dus ook.
Ik vind het anders wel van de idiote dat iemand zo expliciet anti-homo teksten zingt en prima dat dat verboden wordt. Hij kan hier best komen optreden maar laat ie dat gelul acxhterwege laten. Het is discriminerend en het hoeft niet. De zanger in kwestie zou zelf ook niet zo behandeld willen worden en zou terecht zijn scheur lostrekken als dat zou gebeuren.
En de achtergrond van zijn eigen cultuur en de muziek waar hij in thuis hoort zou dat heel erg duidelijk moeten maken.
Van leven en laten leven heeft de beste Elephant man blijkbaar ook nog niet gehoord.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49412922
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:25 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Als iedereen nou eens z'n kleren zou aanhouden...
Preutsie
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:27:24 #122
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49412941
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het erop aankomt, duik je weer.

Waar komt je homofobie vandaan?
Uit de nutteloosheid en het misbruik van waaruit de zogenaamde homo tolerantie gehaald moet worden. Ik heb je al vaker de dubbele moraal van de roep om tolerantie onder de neus gedrukt, maar je doet er niets mee, in plaats daarvan begin je mijn persoon aan te vallen alsof ik weet ik wat voor onrecht uit haal.

Zorg maar eens voor een fatsoenlijke integratie voordat de homo groepering zichzelf als exclusief isoleert.
pi_49412971
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:26 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dance Valley en de EO-jongerendag gebeuren niet midden in het centrum van een grote stad als de winkels open zijn. Daar ga je alleen heen als je er wat te zoeken hebt, en anderen hebben er nauwelijks last van.
Dan zoeken we toch wat voorbeelden die midden in de stad plaatsvinden? Moet ik dat voor je doen of kan je dat zelf?

Maar last van? HGet is een enorme publiekstrekker volgens mij.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:28:05 #124
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49412979
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:26 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik vind het anders wel van de idiote dat iemand zo expliciet anti-homo teksten zingt en prima dat dat verboden wordt. Hij kan hier best komen optreden maar laat ie dat gelul acxhterwege laten. Het is discriminerend en het hoeft niet. De zanger in kwestie zou zelf ook niet zo behandeld willen worden en zou terecht zijn scheur lostrekken als dat zou gebeuren.
En de achtergrond van zijn eigen cultuur en de muziek waar hij in thuis hoort zou dat heel erg duidelijk moeten maken.
Van leven en laten leven heeft de beste Elephant man blijkbaar ook nog niet gehoord.
En als dat nou cultuur heet? Het is een stuk kwalijker om te censureren als je er zoveel mensen tijdelijk veel plezier mee kan doen. Ik vind Paul de Leeuw ook niet altijd leuk, maar ik kan wel van zijn show genieten.
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 19:28:07 #125
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49412981
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:25 schreef SCH het volgende:
Die reacties over het COC zijn net zo goed homofoob, blijkbaar kan men het niet hebebn dat er een organisatie bestaat die voor homo-emancipatie opkomt. Jij ook niet. Of beoordeel je alle clubs op 1 dingetje waar je het niet mee eens bent.

Die belachelijke aantijgingen over pedofilie zijn erg zwaar en blijkbaar vind je het nodig om dat soort laster te uiten. Ik vraag me af waar dat van daan komt.
Kan jij wel lezen? Of is iedereen die maar een schijntje van kritiek uit op COC een homofoob?

En dat is zeker niet het enige waar ik COC en exprezzo (bv.) op beoordeel
quote:
Nou ja, ik weet het wel natuurlijk.
Uit de "linkse" kranten
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:28:28 #126
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_49412996
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:26 schreef SCH het volgende:
Preutsie
Yepz. No sex please, I'm British.
pi_49413004
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:27 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Uit de nutteloosheid en het misbruik van waaruit de zogenaamde homo tolerantie gehaald moet worden. Ik heb je al vaker de dubbele moraal van de roep om tolerantie onder de neus gedrukt, maar je doet er niets mee, in plaats daarvan begin je mijn persoon aan te vallen alsof ik weet ik wat voor onrecht uit haal.

Zorg maar eens voor een fatsoenlijke integratie voordat de homo groepering zichzelf als exclusief isoleert.
Je bent dus wel homofoob?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:29:22 #128
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49413036
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent dus wel homofoob?
Dág SCH. Ik heb geen energie voor je onzin
pi_49413065
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:28 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Kan jij wel lezen? Of is iedereen die maar een schijntje van kritiek uit op COC een homofoob?

En dat is zeker niet het enige waar ik COC en exprezzo (bv.) op beoordeel
Ik ben de eerste die kritiek heeft op het COC maar om te zeggen dat ze niet voor gelijke rechten zijn en dingen opdringen is echt zo onnozel, daar stokt iedere discussie.
quote:
Uit de "linkse" kranten
Ik heb hier veel mee te maken en weet precies waar die angst voor homoseksualiteit vandaan komt.
pi_49413104
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:29 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dág SCH. Ik heb geen energie voor je onzin
Lafbek.

Wel tegen homo's ageren maar niet echt durven zeggen wat je vindt.

En dat roept een beetje tegen anderen dat ze racisten zijn. Dubbele agenda he.
pi_49413107
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het heeft niet mijn voorkeur om kinderen van 11 te betrekken in seksuele gebeurens van volwassenen, als dat het doel is van COC, graag.

Dat gezeik over die boot. En over het hele gebeuren. Er zijn een paar boten waar dat voor kan komen, of die er iig vreselijk kinky uitzien. Fine, ben ik ook niet kapot van.
Maar die boot van dat joch... dat is georganiseerd door een jongere zelf!!! Niet door wat jij pedo's noemt. En bovendien mogen die kinderen daar alleen op varen als hun ouders ervoor tekenen en er zijn ouders bij. Dus waarom al dat geschreeuw?

En heb je eigenlijk wel enig idee van wat het COC nog meer doet dan?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49413145
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:28 schreef Aoristus het volgende:

[..]

En als dat nou cultuur heet? Het is een stuk kwalijker om te censureren als je er zoveel mensen tijdelijk veel plezier mee kan doen. Ik vind Paul de Leeuw ook niet altijd leuk, maar ik kan wel van zijn show genieten.
Je bent er ook op tegen als het neo-nazi-bands lastig wordt gemaakt? Ze doen immers veel mensen plezier en het heet cultuur.
pi_49413198
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:28 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Cultuur als excuus voor discriminatie? Me reet!!! nooit!!!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:33:04 #134
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49413209
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:26 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Het is wel apart dat een rechter de uitspraak 'homo's dienen met hun hoofd naar beneden van iets hoogs afgegooid te worden' toelaatbaar vindt en deze zanger deze behandeling krijgt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 19:33:14 #135
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49413219
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:29 schreef SCH het volgende:
Ik ben de eerste die kritiek heeft op het COC maar om te zeggen dat ze niet voor gelijke rechten zijn en dingen opdringen is echt zo onnozel, daar stokt iedere discussie.
Ze zijn voor homorechten, niet voor gelijke rechten.
quote:
Ik heb hier veel mee te maken en weet precies waar die angst voor homoseksualiteit vandaan komt.
Do tell ...
Carpe Libertatem
pi_49413227
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:33 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het is wel apart dat een rechter het toelaatbaar vindt om de uitspraak 'homo's dienen met hun hoofd naar beneden van iets hoogs afgegooid te worden' niet bestraft wordt en deze zanger deze behandeling krijgt.
Is dat voor de rechter geweest dan?
pi_49413272
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:33 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ze zijn voor homorechten, niet voor gelijke rechten.
En jij doet alsof je geen moeite met homo's hebt???

Zeg het godverdomme dan gewoon. Dan kunnen we het erover hebben.

Maar deze walgelijke flauwekul, en maar doen alsof je geen problemen met homoseksualiteit hebt. Ik kots erop.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:38:18 #138
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49413470
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Je bent er ook op tegen als het neo-nazi-bands lastig wordt gemaakt? Ze doen immers veel mensen plezier en het heet cultuur.
Die vergelijking is voor jouw rekening.

† In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 19:38:39 #139
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49413487
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:34 schreef SCH het volgende:
En jij doet alsof je geen moeite met homo's hebt???

Zeg het godverdomme dan gewoon. Dan kunnen we het erover hebben.

Maar deze walgelijke flauwekul, en maar doen alsof je geen problemen met homoseksualiteit hebt. Ik kots erop.
Ik heb inderdaad helemaal geen problemen met homofielen Ik zou niet weten wat ik gezegd zou hebben waar je dat uit zou kunnen halen.
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:39:02 #140
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49413498
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dat voor de rechter geweest dan?
Ja. Het OM is zelfs in hoger beroep gegeaan na de vrijspraak van de rechtbank.
pi_49413511
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:38 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Die vergelijking is voor jouw rekening.

[]afbeelding]
Nee voor de jouwe. Waarom mag een band met anti-joodse teksten niet en met anti-homo teksten wel?

Beetje vreemd Harry.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 19:46:02 #142
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49413804
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:39 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee voor de jouwe. Waarom mag een band met anti-joodse teksten niet en met anti-homo teksten wel?

Beetje vreemd Harry.
Nope, ik laat me niet in een hokje stoppen door jouw tirades. Ik zou het ook prettig vinden als je stopt om mij de les te lezen over wat ik wel en wat ik niet mag vinden.
Als mensen vanuit een andere cultuur een klein stukje van hun thuis willen zien, dan moet dat kunnen, ze doen er niemand kwaad mee. Jij koppelt er gelijk een politiek regime aan en daarom is die uitspraak voor jouw rekening.
pi_49414251
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja. Het OM is zelfs in hoger beroep gegeaan na de vrijspraak van de rechtbank.
Klopt ja. Belachelijk.
Alleen wat er toen speelde was dat er gristelijke kerkvaders niet lang daarvoor dezelfde uitspraken haden gedaan en daarvoor niet waren aangepakt. Dan kun je het niet maken om het met deze kerkvader wel te doen.
Maar mijn teksten zijn het zeker niet nee.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:03:31 #144
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_49414605
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:55 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Klopt ja. Belachelijk.
Alleen wat er toen speelde was dat er gristelijke kerkvaders niet lang daarvoor dezelfde uitspraken haden gedaan en daarvoor niet waren aangepakt. Dan kun je het niet maken om het met deze kerkvader wel te doen.
Maar mijn teksten zijn het zeker niet nee.
Ik vind dat wat jij naar voren brengt ook wel wat voor te zeggen is, maar ik heb wat moeite met het paternalisme door hem meteen de toegang tot Nederland te ontzeggen.
pi_49415288
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:46 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nope, ik laat me niet in een hokje stoppen door jouw tirades. Ik zou het ook prettig vinden als je stopt om mij de les te lezen over wat ik wel en wat ik niet mag vinden.
Als mensen vanuit een andere cultuur een klein stukje van hun thuis willen zien, dan moet dat kunnen, ze doen er niemand kwaad mee. Jij koppelt er gelijk een politiek regime aan en daarom is die uitspraak voor jouw rekening.
Weet je... ik bewn ook altijd heeeeel erg happy als ik een stukje van mijn andere cultuur hier zie. heel erg blij. Het ruikt naar thuis.
Maar als die mensen dan met dergelijke teksten komen ga ik toch wel backstage en zou ik zeggen: hey... er zijn 1000 dingen uit onze cultuur die je kunt overbrengen. Waarom een boodschap van haat? Is dat nu onze cultuur? Want een dergelijke haat komt niet eens voort uit een verzetscultuur en muziek die de reggae en dancehall is.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:41:17 #146
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49416195
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:19 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Weet je... ik bewn ook altijd heeeeel erg happy als ik een stukje van mijn andere cultuur hier zie. heel erg blij. Het ruikt naar thuis.
Maar als die mensen dan met dergelijke teksten komen ga ik toch wel backstage en zou ik zeggen: hey... er zijn 1000 dingen uit onze cultuur die je kunt overbrengen. Waarom een boodschap van haat? Is dat nu onze cultuur? Want een dergelijke haat komt niet eens voort uit een verzetscultuur en muziek die de reggae en dancehall is.
Daar ga ik niet over. Mijn muzieksmaak is het niet, noch heb ik er enige binding mee.
pi_49416888
fine, maar ik spreek wel vanuit die hoek.
Ik heb wel intensieve banden met een niet nederlandse cultuur waar homohaat wordt geportreteerd als zijnde een deel van cultuur en I do NOT take that shit uit die naam omdat men, als men wil genieten van een cultuur niet juist een zwaar negatieve insteek gaat nemen om een ander te discrimineren terwijl je je eigen cultuur juist met een nieuw zelfbewustzijn een positieve injectie wil geven. Daarom vind ik het aanhalen van dit incident een grote nono en een verbod op dergelijke teksten geen censuur.
En al helemaal geen achterstellen van een andere cultuur om de homo-emancipatie maar voorop te stellen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:59:32 #148
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49417021
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:56 schreef nokwanda het volgende:
fine, maar ik spreek wel vanuit die hoek.
Ik heb wel intensieve banden met een niet nederlandse cultuur waar homohaat wordt geportreteerd als zijnde een deel van cultuur en I do NOT take that shit uit die naam omdat men, als men wil genieten van een cultuur niet juist een zwaar negatieve insteek gaat nemen om een ander te discrimineren terwijl je je eigen cultuur juist met een nieuw zelfbewustzijn een positieve injectie wil geven. Daarom vind ik het aanhalen van dit incident een grote nono en een verbod op dergelijke teksten geen censuur.
En al helemaal geen achterstellen van een andere cultuur om de homo-emancipatie maar voorop te stellen.
Het zal me werkelijk mijn aars oxideren wat je daar van vindt. Als je homofilie altijd als middelpunt stelt, dan zul je nooit met een open visie ergens op in gaan. Ik maak die cultuur niet, maar ik breek hem zeker niet af.
pi_49417156
quote:

[..]

Jij hebt echt een brein van een pinda he?

Het gaat niet om dat de homo's worden beledigd, maar omdat Elephant Man discrimineert door zijn anti-homo teksten. Als een gemiddelde Nederlanderse blanke artiest zulke teksten had over zwarte mensen, zou hij ook worden vervolgd voor discriminatie.
“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:08:07 #150
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49417388
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:02 schreef Devion het volgende:

[..]

Jij hebt echt een brein van een pinda he?

Het gaat niet om dat de homo's worden beledigd, maar omdat Elephant Man discrimineert door zijn anti-homo teksten. Als een gemiddelde Nederlanderse blanke artiest zulke teksten had over zwarte mensen, zou hij ook worden vervolgd voor discriminatie.
Je schrijft hier alleen maar dat je niets begrijpt van andere culturen.
pi_49417413
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:59 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Het zal me werkelijk mijn aars oxideren wat je daar van vindt. Als je homofilie altijd als middelpunt stelt, dan zul je nooit met een open visie ergens op in gaan. Ik maak die cultuur niet, maar ik breek hem zeker niet af.
Als je cultuur centraal stelt doe je hetzelfde.
Dus nu kom je met: het is jouw muziek niet. het is jouw cultuur niet. Maar je pretendeert er wel van alles van te weten en vanuit de visie van een cultuu,r diezelfde cultuur waar je niets van weet, voorop te mogen stellen om vervolgens met deze redenatie te komen.
Men heeft elkaar gewoon niet te discrimineren.

[ Bericht 0% gewijzigd door nokwanda op 15-05-2007 21:13:10 (snel typen met 1 hand= typo\'s) ]
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49417462
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:38 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad helemaal geen problemen met homofielen Ik zou niet weten wat ik gezegd zou hebben waar je dat uit zou kunnen halen.
Omdat je homorechten blijkbaar een vreselijke term vindt. Omdat je het COC afwijst omdat ze 1 actie doen die jou niet bevalt enz. En omdat je de term homofielen bezigt, die alleen maar door de EO wordt gebruikt doorgaans omdat ze dan het woord sex kunnen vermijden
pi_49417528
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:59 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wat is dat volgens jou: homoseksualiteit in het middelpunt stellen?
Is dat al zo als je uberhaupt zegt dat je het bent?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:13:19 #154
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49417627
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:11 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat is dat volgens jou: homoseksualiteit in het middelpunt stellen?
Is dat al zo als je uberhaupt zegt dat je het bent?
SCH, ik ben zo onderhand wel klaar met je. De groeten, ik ga niet mee in je speurtocht naar spijkers op laag water.
pi_49417642
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 19:46 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Je meet met dubbele maten.
En ik lees je niet de les, ik stel je vragen waar je weigert op in te gaan.

Wie houdt hier nou tirades? Jij begint telkens weer opnieuw over die afschuwelijke homobeweging die zoveel onrecht in de wereld brengt. Maar je weigert uit te leggen wat precies. Als het allemaal om Siep de Haan draait, ben je wel erg aan het generaliseren. Als het om de horeca in Amsterdam gaat, want daar heeft het COC geen zak mee te maken.

Dus maak eens een punt anders moet ik die vragen blijven stellen.
pi_49417685
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:13 schreef Aoristus het volgende:

[..]

SCH, ik ben zo onderhand wel klaar met je. De groeten, ik ga niet mee in je speurtocht naar spijkers op laag water.
Jammer dat je niet gewoon antwoord geeft.

Je vindt het blijkbaar geen punt om anderen te kwetsen zonder uit te leggen wat je zo dwars zit.

Welke spijkers zoek ik nou weer?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:17:56 #157
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49417844
Het is reuze spijtig ja.
pi_49417900
Je blijft laf je kop in het zand steken?

Mij best hoor

Maar houd die homofobe tirades dan gewoon thuis ofzo!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:20:19 #159
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49417969
Misschien treffen we elkaar wel weer bij de volgende gelegenheid. Je clubje heeft ongeveer 400 handtekeningen verzamelt, ik denk dat die nare Polen daar wel lering uit trekken en zo niet, dan wachten we het volgende initiatief wel weer af.
pi_49418087
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:20 schreef Aoristus het volgende:
Misschien treffen we elkaar wel weer bij de volgende gelegenheid. Je clubje heeft ongeveer 400 handtekeningen verzamelt, ik denk dat die nare Polen daar wel lering uit trekken en zo niet, dan wachten we het volgende initiatief wel weer af.
Gek dat jij ineens zo voor het Poolse katholieke regime bent, waar komt dat vandaan?

En wat is mijn clubje??? Ik ben zelf homo en heb niks met geen enkele club maar bewaak wel mijn eigen integriteit en als jij denkt met domme en insinuerende en discriminerende taal homo's te kunnen beledigen, dan heb je toevallig een verkeerde aan me.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:29:51 #161
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49418455
pi_49418521
Kom eens uit de kast man.
pi_49418590
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:20 schreef Aoristus het volgende:
Ik denk niet dat het veel zoden aan de dijk zal zetten in dit geval.
Niet alleen denk ik dat.... het is al bekend dat er daar negatief gereageerd is.
Kwam vanmiddag al een persbericht over vanuit het landelijk COC.

En een demonstratie... nee... zal nu ook niet veel mee gebeuren, denk ik.

Toch heeft mede het COC op termijn wel dingen voor anderen weten te veranderen zodat zij wel veilig kunnen leven ipv te worden doodgemept omdat ze homoseksueel zijn en er tenminste een belangenorganisatie kan zijn die ook voor hun belangen opkomt. Of dan toch organisaties die ondergronds zijn een mogelijkheid geven iets te doen voor mensen die in die rotomstandigheden verkeren.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:33:38 #164
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49418632
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:32 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het veel zoden aan de dijk zal zetten in dit geval.
Niet alleen denk ik dat.... het is al bekend dat er daar negatief gereageerd is.
Kwam vanmiddag al een persbericht over vanuit het landelijk COC.

En een demonstratie... nee... zal nu ook niet veel mee gebeuren, denk ik.

Toch heeft mede het COC op termijn wel dingen voor anderen weten te veranderen zodat zij wel veilig kunnen leven ipv te worden doodgemept omdat ze homoseksueel zijn en er tenminste een belangenorganisatie kan zijn die ook voor hun belangen opkomt. Of dan toch organisaties die ondergronds zijn een mogelijkheid geven iets te doen voor mensen die in die rotomstandigheden verkeren.
In welke rotomstandigheden verkeren die mensen dan?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 21:35:50 #165
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49418752
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:33 schreef Aoristus het volgende:

[..]

dat ze nog steeds niet de mogelijkheid hebben om net zo als ieder "normaal" levende pool te leven misschien? ik doe zo maar een gooi...
put
your
clothes
on!
pi_49419091
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:33 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat je niet openlijk kunt zijn over wie je bent en dingen moet verbergen en dergelijke...
pi_49419969
Dat je, als men maar vermoedt dat je homoseksueel bent, te maken krijgt met bedreigingen, pesterijen en heel veel erger. In elkaar getrapt wordt, en geen hulp krijgt van de overheid want je bent immers toch maar een vuile homo. Bijvoorbeeld.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49420301
Er was eens een documentaire over, hoe dat in andere landen gaat, zag ik 2 Roemenen, met hetzelfde geknipte, zwart geverfde haar, ze waren schattig samen, echte liefde, maar ze moesten met tussenpozen van 10 minuten naar buiten omdat ze anders in elkaar geslagen werden. Dat is toch geen leven. Godverdomme, laat die mensen lekker hand in hand wandelen. Mafketels die een homo in elkaar slaan en dan hun vrouw anaal nemen, ik heb ze gezien hoor.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 22:26:31 #169
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49421412
En uiteraard moet er weer beeldend gepost worden en volgt de toon van de mantel der liefde..

Kom eens met wat nieuws, bijvoorbeeld met succesverhalen over zendelingenmissies in Rusland ofzo. Met 400 handtekeningen is er niets veranderd aan de situatie in Polen, maar Nederland zal weten dat er aktie is gevoerd, vóór de homo-tolerantie die er al-láng is.

En nee, ik ga het handtassengevecht niet met je aan SCH, je wacht maar tot het volgende incident
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:33:20 #170
71919 wonderer
pi_49424434
Waarom met iets nieuws komen als de oude boodschap blijkbaar nog steeds niet tot sommige botte hoofden doordringt?
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 00:37:55 #171
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49426588
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 21:09 schreef SCH het volgende:
Omdat je homorechten blijkbaar een vreselijke term vindt. Omdat je het COC afwijst omdat ze 1 actie doen die jou niet bevalt enz. En omdat je de term homofielen bezigt, die alleen maar door de EO wordt gebruikt doorgaans omdat ze dan het woord sex kunnen vermijden
Voor een journalist (voor zover ik heb begrepen) zijn je leeskunsten echt ronduit van het geslachtsorgaan van het geslacht waar jij je piemel niet in steekt.

Homofiel is een term die COC ook bezigt en is een normaal Nederlands woord. Ik heb ook diverse malen homoseksueel gezegd, maarja, 1 keer wat zeggen, etc.

Hou je bekrompen vooroordelen en je roze handtasje waar je mee wil slaan lekker bij je en reageer gewoon op wat er staat, niet wat je als je boze relnicht wil lezen.

Ik heb absoluut geen hekel aan homo's, maar wel aan relnichten.

COC = relnichten

... en als je je misschien wat beter zou verdiepen in wat ze nou eigenlijk ECHT doen dan zou je wellicht, zodra de roze wolk van boosheid voor je ogen weg is, dezelfde conclusie trekken. Je bent gewoon lukraak mensen voor homofoob aan het uitmaken terwijl het geen enkele realistische basis heeft.
Carpe Libertatem
pi_49426706
Ik ben geen relnicht EN ik verdiep me erin. En nu?
Moreover.... ik werk voor het COC
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49431285
Petities, abortusboten, 'Wij zijn boos'-kaarten een aantal jaren geleden naar Duitsland: de Nederlandse bemoeizucht en betweterigheid is letterlijk grenzeloos.
pi_49432882
Weer een sterk staaltje "Nederland weet alles beter en de hele wereld moet naar ons luisteren"

Abortusboten
Homo Petities
Ethanasie Tripjes?

pi_49433021
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 09:02 schreef Jan237 het volgende:
Petities, abortusboten, 'Wij zijn boos'-kaarten een aantal jaren geleden naar Duitsland: de Nederlandse bemoeizucht en betweterigheid is letterlijk grenzeloos.
IK reageerde op pagina 1. Kon niet weten dat mijn mening er al stond :-)

Ja.. Die kaarten aan Kohl ttt hebben Nederland in Duitsland zo ongelovelijk voor Lul gezet.
Ik zat me daar toen een partei rot te schamen.
pi_49433092
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef Aoristus het volgende:

En nee, ik ga het handtassengevecht niet met je aan SCH, je wacht maar tot het volgende incident
Dit soort teksten alleen al

Doe normaal man.
pi_49433146
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 00:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Voor een journalist (voor zover ik heb begrepen) zijn je leeskunsten echt ronduit van het geslachtsorgaan van het geslacht waar jij je piemel niet in steekt.

Homofiel is een term die COC ook bezigt en is een normaal Nederlands woord. Ik heb ook diverse malen homoseksueel gezegd, maarja, 1 keer wat zeggen, etc.

Hou je bekrompen vooroordelen en je roze handtasje waar je mee wil slaan lekker bij je en reageer gewoon op wat er staat, niet wat je als je boze relnicht wil lezen.

Ik heb absoluut geen hekel aan homo's, maar wel aan relnichten.

COC = relnichten

... en als je je misschien wat beter zou verdiepen in wat ze nou eigenlijk ECHT doen dan zou je wellicht, zodra de roze wolk van boosheid voor je ogen weg is, dezelfde conclusie trekken. Je bent gewoon lukraak mensen voor homofoob aan het uitmaken terwijl het geen enkele realistische basis heeft.
Blijkbaar zijn mensen die voor hun rechten opkomen, voor jou relnichten.

Je kan gewoon zeggen dat je moeite hebt met homoseksualiteit of dat je net zoals Harry vindt dat ze er wel mogen zijn maar gewoon hun bek moeten houwen en niet zichtbaar moeten zijn.
pi_49433282
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind jij homorechten dan geen vreselijke term? Dit impliceert namelijk dat er voor homo's andere rechten gelden dan voor hetero's, lijkt mij niet wenselijk.
pi_49433311
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vind jij homorechten dan geen vreselijke term? Dit impliceert namelijk dat er voor homo's andere rechten gelden dan voor hetero's, lijkt mij niet wenselijk.
Helaas is dat nu ook zo Chewie. Voor homo's gelden ook andere rechten. Of mag ik ook kinderen adopteren?
pi_49433398
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Helaas is dat nu ook zo Chewie. Voor homo's gelden ook andere rechten.
Dat is dus fout, voor iedereen zouden dezelfde rechten moeten gelden.
quote:
Of mag ik ook kinderen adopteren?
Ja dat mag toch als homostel?
  woensdag 16 mei 2007 @ 10:34:57 #181
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49433777
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

[..]

Vraag maar aan Paul de Leeuw.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 10:37:37 #182
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49433881
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:15 schreef SCH het volgende:
Voor privileges opkomen is niet hetzelfde als voor rechten opkomen. Gelijke rechten, die we al hebben en ben ik helemaal voor.
quote:
Je kan gewoon zeggen dat je moeite hebt met homoseksualiteit of dat je net zoals Harry vindt dat ze er wel mogen zijn maar gewoon hun bek moeten houwen en niet zichtbaar moeten zijn.
Waarom zou ik zeggen dat ik moeite heb met homoseksualiteit als dat geensinds het geval is?
Carpe Libertatem
pi_49436319
Overigens wees de Poolse regering met een vingertje naar Nederland en haalde daarna fel uit naar Nederland. Daarop besloot men, om vooral niet op het zondige Nederland te lijken, voor te stellenom homoseksuelen uit bepaalde beroepsgroepen te weren en stelde europarlementarier Tomczak Witold dat homoseksualiteit een ‘aanfluiting van de natuurwetten’ is, en moeten homo’s worden genezen anders betekenen ze het einde van Europa. Op aangeven van ombudsvrouw Ewa Sowinska wordt door de Poolse regering gekeken of sommige functies, zoals in het onderwijs, voor homoseksuelen kunnen worden verboden.

Dus ik denk niet dat het in dit geval perse het vingertje van Nederland is dat altijd alles beter weet.

Bovendien... Het is een gezamelijke actie met Amnesty International
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:50:09 #184
179754 Lukashenko
De AIVD leest met u mee!
pi_49436494
Ik vind het wel een goede zaak als er onderscheid gemaakt wordt tussen
-homoseksuelen
-homofielen

Waarom?
Omdat dit niet hetzelfde is en de discussie een stuk eenvoudiger maakt dus. Dat heeft niets met de EO van doen, want die eikels die altijd zo met Israël dwepen, vind ik ronduit niets.

Homofielen: iemand die op het gelijke geslacht valt. Iemand die geen seks heeft. Hier kan een persoon niets aan doen, is niemand kwalijk te nemen en deze mensen moeten 100% bescherming kunnen genieten in de samenleving en moeten 100% dezelfde (dus niet meer) rechten hebben als ieder ander mens.
Homoseksuelen: iemand die op het gelijke geslacht valt en zelf de KEUZE heeft gemaakt hier ook iets mee te doen. Hier is wel discussie over mogelijk, omdat het een keuze betreft.

Ik wil het hier voorlopig even bij laten en heb hiermee vooralsnog niet beweerd dat homoseksualiteit iets verwerpelijks zou zijn (voordat mijn tekst uit de context wordt gerukt), ik wil alleen een verschil duiden.
pi_49437676
Deze week blijft de mogelijkheid nog bestaan alsnog de petitie te ondertekenen. Zaterdag reist een delegatie af naar Warschau.

Morgen 14.00 uur is er een protest tegen de Poolse homofobie op de Dam in Amsterdam.

Ik hoop dat de zogenaamde Poolse week van het COC haar vruchten uiteindelijk zal afwerpen. Het lijkt mij duidelijk dat het COC alles in het werk stelt de kwestie openbaar te maken. Hiervoor heb ik diep respect.
pi_49439730
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 11:45 schreef nokwanda het volgende:
Overigens wees de Poolse regering met een vingertje naar Nederland en haalde daarna fel uit naar Nederland. Daarop besloot men, om vooral niet op het zondige Nederland te lijken, voor te stellenom homoseksuelen uit bepaalde beroepsgroepen te weren en stelde europarlementarier Tomczak Witold dat homoseksualiteit een ‘aanfluiting van de natuurwetten’ is, en moeten homo’s worden genezen anders betekenen ze het einde van Europa. Op aangeven van ombudsvrouw Ewa Sowinska wordt door de Poolse regering gekeken of sommige functies, zoals in het onderwijs, voor homoseksuelen kunnen worden verboden.

Dus ik denk niet dat het in dit geval perse het vingertje van Nederland is dat altijd alles beter weet.

Bovendien... Het is een gezamelijke actie met Amnesty International
Ik steun je in al je berichtgevingen over dit onderwerp. Je weet het iets duidelijker te verwoorden dan ik dat kan doen, maar het blijkt dat jij iets meer in de materie zit dan ik.

Ikzelf steun Amnesty International. Hoewel ikzelf niet homosexueel ben heb ik dit topic geopend om de kwestie naar voren te brengen en de discussie open te stellen. Het feit dat mijn politieke keuzes qua stemgedrag danwel mijn leefwijze aangeeft dat ik open sta voor een ideale samenleving en daarom dit topic opende om te kijken hoe "tolerant" Nederland denkt over fundamentele democratische inzichten die in een partnerland met voeten worden getreden. Polen behoort immers tot de EU.

Het doet mij pijn dat er blijkbaar nog steeds veel mensen tegen de homojongerenboot zijn. Dit ondanks het feit dat deze jongeren ten eerste eerst toestemming nodig hebben van hun ouders en ten tweede dat het hun eigen bewuste keuze is. Een aantal van deze jongeren bezocht al het Hojokamp van de Stichting Outway. Het feit dat deze jongeren het met hun coming out moeilijk kunnen hebben op het vervolgonderwijs maar door de handreiking van het COC misschien iets meer serieus geworden binnen hun school, zien een hoop mensen klaarblijkelijk niet. Het feit dat termen als pedofilie gegeven worden houdt mijns inziens in dat de meesten nog niet weten wat het inhoudt voor een jongere er achter te komen 'anders' te zijn.

Ik wil er in Nederland niet naar toe gaan dat mensen die er voor uit komen dat ze gay zijn in een proces terecht komen waar ze omgeschoold worden onder het mom van dat gay zijn een ziekte is in plaats van een bewuste keuze. Eigenlijk wil ik aangeven dat ik dit niet wil binnen een van de landen die binnen de EU vallen, dus ook niet Polen. Het is in Polen (in dit geval het land c.q. de regering) nog niet zo ver maar het lijkt er op dat als er niet wordt opgetreden deze optie niet ver weg staat. Volgens Polen is het een ziekte die genezen kan worden.

Is het niet zo dat zonder deze groep van mensen er een hoop creativiteit verloren zou gaan. Ik juich het toe dat diversiteit in Nederland toegestaan is. Het maakt onze samenleving kleurrijker.

Het feit dat er een aantal vooraanstaande voorvechters en andere homosexuele mensen misschien aan de grachtengordel wonen deert mij niet. Zelf woon ik in Oost-Groningen en mochten deze mensen bij mij een toevluchtsoort willen hebben om in een nog tolerante omgeving te kunnen verblijven dan is dat mogelijk. Amsterdam is voor mij ver weg en kom er al 20 jaar niet meer. Ik ken de problematiek daar niet maar het lijkt er op dat mensen het vervelend vinden dat het de ene beter afgaat dan de ander. Als dat het geval is dan wordt het hele vraagstuk binnen de Randstad pijnlijk. Het doet denken aan tijden van weleer. Mijn moeder vertelde mij dat dat begon met het bombardement op Rotterdam....

[ Bericht 1% gewijzigd door CARLAK op 16-05-2007 13:44:51 ]
pi_49440657
Ik werk voor het COC Nijmegen in een pand waar ook andere homogerelateerde organisaties werken.
Ik zie dus van dichtbij wat er wel of niet gedaan wordt. Omdat ik het eerste aanspreekpunt ben zie ik ook wat er mis kan gaan en waar de pijnpunten zitten.
Onderzoeken, enquetes, voorlichting, wetgeving, beleid. Ik krijg het voor mijn neus en ik raak erbij betrokken. Vandaar ook dat ik er wat meer inzit. Dat maakt me nog geen expert, maar wel beter geinformeerd dan de gemiddelde user.
Het is iig echt niet zo goed geregeld omdat iedereen hier voor de wet gelijk is. In de praktijk blijkt de een toch altijd nog gelijker dan een ander. Op alle gebieden en ook op het gebied van homoseksualiteit.

Om even terug te komen op Lukashenko:
Je had het over de keuze maken.
Ik kwam toevallig net een stukje tegen in de Metro van vandaag.
Dat ging over Scotland yard en een evaluatie van 10 moordonderzoeken waarvan de slachtoffers homoseksueel zouden zijn. Onderzoeken werden gehinderd door vooroordelen en een gebrek aan kennis.
Ik quote:
Zo zei een van de rechercheurs na de moord o acteur Michael Boothe: "iemand kan niet kiezen met welke huidskleur hij wordt geboren. Seksuele voorkeur is, naar mijn mening, wel een persoonlijke keuze.

Dat mag dan een mening zijn, maar binnen een beroep als rechercheur kun je zo'n mening niet uitdragen als dat leidt tot het niet naar behoren uitoefenen van je beroep.
Betekent dat dat de moordenaar dan maar minder gestraft dient te worden omdat het slachtoffer de keus heeft gemaakt om homoseksueel te zijn?

Dit is een voorbeeldje van wat er speelt en waarvoor jouw stelling gebruikt kan worden.

Ik vraag me trouwens af of dat wel een keus is. De liefde is een zaak tussen volwassen mensen die ervoor kiezen om met elkaar een relatie te hebben. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 13:49:28 #188
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49440918
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:42 schreef nokwanda het volgende:
Betekent dat dat de moordenaar dan maar minder gestraft dient te worden omdat het slachtoffer de keus heeft gemaakt om homoseksueel te zijn?
Een rechercheur gaat niet over de strafmaat, daar zijn rechters voor.
Carpe Libertatem
pi_49441374
Mijn zoon doet als vrijwilliger de bardienst in Groningen/Drenthe in de stad Groningen. Door zijn contacten ken ik misschien ook wel wat mensen van het COC en ken hun inzet.

Zelf ben ik inmiddels 50 jaar oud, heb de Dolle Mina-verhalen meegemaakt die voorvechter waren van abortus en gelijke berechtiging van man en vrouw. Ik dacht tot voor kort dat de discussie homo-zijn inmiddels wel was afgerond maar zie meer en meer dat het item opnieuw onder de aandacht gebracht moet worden.

Wat ik zo lees over het COC, ben ik van mening dat zij momenteel erg goed bezig zijn en naast Nederland zich ook richten op Europa en zelfs daar buiten. Dat het COC niet meer bekend is komt waarschijnlijk omdat we in Nederland denken dat het allemaal wel goed zit. Niets is echter minder waar. Outcoming schijnt zelfs in Nederland nogal wat voeten in aarde te hebben. Toen mijn zoon onlangs een PEP-stage liep bij zijn voormalige kinderdagverblijf, heeft hij de eigenaresse wel ingelicht dat hij homo was. Voor het geval dat ouders eventueel later zouden kunnen aantekenen dat.... Mijn zoon houdt rekening met het feit dat er misschien meer mensen zijn die homofilie associëren met pedofilie en stelt zich kwetsbaar op dit op voorhand aan te geven. De eigenaresse van de opvang stond en staat volledig achter hem, misschien wel omdat zij hem vroeger vele jaren onder haar hoede had.

[ Bericht 15% gewijzigd door CARLAK op 16-05-2007 14:06:37 ]
pi_49441479
stond dubbel. Sorry
pi_49441504
pi_49441903
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een rechercheur gaat niet over de strafmaat, daar zijn rechters voor.
In sommige gevallen spelen bewoners voor eigen rechter en gaan misschien met eieren gooien naar bijvoorbeeld een Gay Pride. Lijkt me ook niet leuk als je dat daadwerkelijk meemaakt. Dit zijn wel zaken die bij Gay Prides in (voormalige) oostbloklanden eerder regel dan uitzondering zijn. Ik ben blij dat Nederland dan toch vertegenwoordigers naar die landen laat afreizen om op te komen voor en een steun te zijn voor mensen die dat zelf wel zouden willen maar hier niet voor in de positie zitten omdat hun positie kwetsbaar is.

Eigen rechters zijn soms heel eng.
pi_49442211
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:01 schreef CARLAK het volgende:
Mijn zoon doet als vrijwilliger de bardienst in Groningen/Drenthe in de stad Groningen. Door zijn contacten ken ik misschien ook wel wat mensen van het COC en ken hun inzet.

Zelf ben ik inmiddels 50 jaar oud, heb de Dolle Mina-verhalen meegemaakt die voorvechter waren van abortus en gelijke berechtiging van man en vrouw. Ik dacht tot voor kort dat de discussie homo-zijn inmiddels wel was afgerond maar zie meer en meer dat het item opnieuw onder de aandacht gebracht moet worden.

Wat ik zo lees over het COC, ben ik van mening dat zij momenteel erg goed bezig zijn en naast Nederland zich ook richten op Europa en zelfs daar buiten. Dat het COC niet meer bekend is komt waarschijnlijk omdat we in Nederland denken dat het allemaal wel goed zit. Niets is echter minder waar. Outcoming schijnt zelfs in Nederland nogal wat voeten in aarde te hebben. Toen mijn zoon onlangs een PEP-stage liep bij zijn voormalige kinderdagverblijf, heeft hij de eigenaresse wel ingelicht dat hij homo was. Voor het geval dat ouders eventueel later zouden kunnen aantekenen dat.... Mijn zoon houdt rekening met het feit dat er misschien meer mensen zijn die homofilie associëren met pedofilie en stelt zich kwetsbaar op dit op voorhand aan te geven. De eigenaresse van de opvang stond en staat volledig achter hem, misschien wel omdat zij hem vroeger vele jaren onder haar hoede had.
Ik wil je helemaal niet te na komen en wil ook niet over jouw zoon oordelen , maar kan je wel vertellen , dat ik apriorie problemen heb met mannen in een kinderdagverblijf en als ze dan ook nog Homosexueel zijn stop ik er echt een stokkie voor.

In Nederland kan ik dat niet zeggen . In Polen wel.
voor mij als doorsnee hetrosexuele ouder heeft Polen dus ook zijn voordelen.

Overigens is deze hele Polenbash Hype te bezopen om waar te zijn. Richt je pijlen op ierland of
Portugal ,maar niet op een land wat druk bezig is zijn identiteit te zoeken , na honderden jaren ondrukking van Links en Rechts. (Letterlijk in dit geval)

Ik hou het met het poolse Volkslied
"Nog is Polen niet verloren"
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:35:15 #194
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49442791
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:21 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ik wil je helemaal niet te na komen en wil ook niet over jouw zoon oordelen , maar kan je wel vertellen , dat ik apriorie problemen heb met mannen in een kinderdagverblijf en als ze dan ook nog Homosexueel zijn stop ik er echt een stokkie voor.

In Nederland kan ik dat niet zeggen . In Polen wel.
voor mij als doorsnee hetrosexuele ouder heeft Polen dus ook zijn voordelen.

Overigens is deze hele Polenbash Hype te bezopen om waar te zijn. Richt je pijlen op ierland of
Portugal ,maar niet op een land wat druk bezig is zijn identiteit te zoeken , na honderden jaren ondrukking van Links en Rechts. (Letterlijk in dit geval)

om even in te gaan op dat kinderdagverblijf he: waarom geen homofilie man? leg jij zelf de rgens tussen homofilie en pedofilie zo dicht bij elkaar of denk je dat dat zo IS?

en de reden van polenbash heeft niks te maken met zijn identiteit, maar met de manier waarop het met bepaalde bevolkinsgroepen omgaat. als het zo blijkt dat die identiteit tegen de vrije gedachten van de EU in zou gaan, wat heeft het dan te zoeken in de EU? zo kan je het ook bekijken...
put
your
clothes
on!
pi_49442894
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef Aoristus het volgende:
En uiteraard moet er weer beeldend gepost worden en volgt de toon van de mantel der liefde..

Kom eens met wat nieuws, bijvoorbeeld met succesverhalen over zendelingenmissies in Rusland ofzo. Met 400 handtekeningen is er niets veranderd aan de situatie in Polen, maar Nederland zal weten dat er aktie is gevoerd, vóór de homo-tolerantie die er al-láng is.

Bekijk het eens op termijn zou ik zo zeggen. Keulen en Hamburg zijn ook niet op één dag gebouwd. Regeren is vooruit zien! Ik hoop dat er op termijn een andere leefsituatie denkbaar is in Polen. Als de Poolse regering dit weet te bewerkstelligen, dan zal ik er graag naar toe gaan op vakantie en er mijn geld uitgeven. Tot die tijd reis ik liever af naar een ander land.
pi_49443189
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:35 schreef Jerruh het volgende:

[..]

om even in te gaan op dat kinderdagverblijf he: waarom geen homofilie man? leg jij zelf de rgens tussen homofilie en pedofilie zo dicht bij elkaar of denk je dat dat zo IS?
Ja dat doe ik. Dat doe ik op dat moment wanneer een volwassen vent in een kinderdagverblijf wil werken .
pi_49443289
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:21 schreef CANARIS het volgende:

[..]

In Nederland kan ik dat niet zeggen . In Polen wel.voor mij als doorsnee hetrosexuele ouder heeft Polen dus ook zijn voordelen.

Ook ik ben hetrosexuele ouder (denk ik). Als ik een man zou zijn dan zou ik misschien wel homosexueel zijn omdat ik beter kan praten met mannen dan met vrouwen in het algemeen.
Ik weet niet hoeveel contacten jij binnen Nederland en Polen hebt, maar ik weet zeker dat je je mening in Nederland naar voren kunt brengen. Als jij als hetrosexuele ouder het al moeilijk vindt je standpunt in Nederland te verwoorden....

Trouwens mooi gebaar dat Poolse volkslied "Nog is Polen niet verloren"! Nu de uitwerking daar van nog Mijns inziens!
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:47:04 #198
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49443355
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:43 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ja dat doe ik. Dat doe ik op dat moment wanneer een volwassen vent in een kinderdagverblijf wil werken .
wat is er tegenwoordig mis met een volwassen vent die graag met kinderen werkt, bijvoorbeeld als elraar, kinderopvangpersoon of wat dan ook? net alsof iedere man een pedo is zeg....
put
your
clothes
on!
pi_49443678
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:43 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Volwassen...? Hij doet gewoon MBO en is zelf nog onder de 20. Stage lopen doe je als je jong bent. Trouwens al zou hij er zijn werk van maken, wat dan nog.

Je lijkt me echt zo iemand met vooroordelen. Wat dat betreft mogen jouw kinderen ook niet naar school gaan, niet naar de kerk, niet naar de scouting en niet naar welke club dan ook. Je zult zelfs je partner kunnen wantrouwen, zult ontslag nemen zodat je zeker weet dat je kind eigenlijk alleen onder jouw hoede staat. In Nederland kun je zelfs bij de de inspectie van onderwijs aanvragen je kind privé les te geven omdat hij anders het gevaar loopt met een homo in contact te komen.

Volgens mij zijn er cijfers bekend dat in ieder geval 1 op de 10 mensen min of meer homosexuele gevoelens hebben. Waar blijf je?

[ Bericht 0% gewijzigd door CARLAK op 16-05-2007 15:22:03 ]
pi_49445471
Momenteel staat het aantal handtekeningen al op 593. Ik hoop nog in ieder geval 1 bekende Nederlander in Oost-Groningen te kunnen benaderen.

Zie de petitie ook als een soort kettingbrief. De site geeft de mogelijkheid aan. Maak er gebruik van.
pi_49446473
Het is simpel: Polen is EU-lid en heeft de Europese grondrechten te erkennen. De ultra-conservatieve PiS-partij (what's in a name) voert een schrikbewind. Ze jagen op communisten, terwijl hun eigen denkbeelden nog vele malen extremer zijn. Deze week nog een artikel gelezen met een gerenommeerd Pools politicus, die uitspreekt dat Polen een bananenrepubliek aan het worden is.

Ik vind dat we onze ogen niet moeten sluiten voor welke vorm van fobie of discriminatie dan ook. Of het nu gaat om huidskleur of geaardheid, vrouw-zijn, of wat dan ook. Polen moet worden geconfronteerd met scherpe sancties als de mensenrechtensituatie niet snel verbetert.
pi_49446856
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
Het is simpel: Polen is EU-lid en heeft de Europese grondrechten te erkennen. De ultra-conservatieve PiS-partij (what's in a name) voert een schrikbewind. Ze jagen op communisten, terwijl hun eigen denkbeelden nog vele malen extremer zijn. Deze week nog een artikel gelezen met een gerenommeerd Pools politicus, die uitspreekt dat Polen een bananenrepubliek aan het worden is.

Ik vind dat we onze ogen niet moeten sluiten voor welke vorm van fobie of discriminatie dan ook. Of het nu gaat om huidskleur of geaardheid, vrouw-zijn, of wat dan ook. Polen moet worden geconfronteerd met scherpe sancties als de mensenrechtensituatie niet snel verbetert.
pi_49447542
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:00 schreef Elfletterig het volgende:

wat een Bull Shit

Oogjes openen en geschiedenis leren jonge man.
feit is dat Polen na de revolutie zijn communistische geschiedenis NIET heeft verwerkt.
Men deed in Polen alsof er niets was gebeurd.
Voerde de demokratie in , privaticeerde de industrie en dat was het.

Met als gevolg dat voormalig kaderleden van de Communistische Partei en van de Geheimdienst de Dienst beleven uitmaken. Dat zijn mensen die normaal gesproken voor hun Misdaden terrecht hadden moeten staan.

de PIS doet hier eindelijk iets aan. Dit wordt zelfs door PIS kritische opion leaders zo gezien.

Het tweede deel van jouw betoog lijkt op de polemiek van een NOVA.
Welke mensenrechten worden in Polen geschonden ?
Een Gay Parade zie je hopenlijk niet als een fundamenteel Mensenrecht!
pi_49447759
Ik lees net het volgende Topic

'Bijbel moet worden verboden voor minderjarigen'

Dat leeft dus in Nederrland. Over Tollerantie gesproken en Mensenrechten!

Ik zou eerst maar eens hier opruimen anders zouden wel eens een boel kaartjes uit Polen , Duitsland , Italie of waar weet ik wel niet , vadaan komen met

Ik ben Boos
pi_49447800
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:25 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Een Gay Parade zie je hopenlijk niet als een fundamenteel Mensenrecht!
Ik zie een Gay Pride wel als een fundamenteel recht. De mensenrechten gaan mijns inziens nog verder en betreft niet alleen mensen die anders zijn dan jij en ik. Het betreft algehele vrijheid van de mens ongeacht politieke voorkeur, ras, geslacht danwel sexuele geaardheid.
  woensdag 16 mei 2007 @ 16:32:19 #206
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49447833
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:30 schreef CANARIS het volgende:

Ik zou eerst maar eens hier opruimen anders zouden wel eens een boel kaartjes uit Polen , Duitsland , Italie of waar weet ik wel niet , vadaan komen met

Ik ben Boos
schat...

1) het gaat over Hong Kong... lezen is zoooo moeilijk ook weer niet
2) het is nederland...
3) het is tolerantie
4) laat die kaartjes maar komen, ik kan nog wel wat pleepapier gebruiken.
5) wat is er mis met het zoeken naar gelijke rechten van leven voor mensen?
put
your
clothes
on!
pi_49448097
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:30 schreef CANARIS het volgende:

Ik ben Boos
Vreemde topic. Mensen moeten vrij zijn al dan niet de bijbel te lezen. Hoewel ik zelf niet gelovig ben opgevoed ken ik de bijbel wel.

Het verboden stellen van het lezen voor minderjarigen doet mij denken aan de katholieke kerk. Katholieken mochten ook de bijbel niet lezen. Het geloof werd gepredikt vanaf de kansel. Vandaag de dag bestaat er ook een katholieke bijbel en mogen mensen van dit geloof ook zelf lezen in het oude en nieuwe testament al is het net met al die andere bijbels natuurlijk wel een aangepaste versie.

Het feit dat Jezus met al die kerels door de woestijn liep houdt per defenitie niet in dat Jezus homo was. Toch weet ik dat sommige mensen hier zo hun vraagtekens bij zetten.

Mocht het laatste wel zo zijn dan is God daar niet boos over want de mensheid bestaat nog steeds.
pi_49448541
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:25 schreef CANARIS het volgende:
Oogjes openen en geschiedenis leren jonge man. Feit is dat Polen na de revolutie zijn communistische geschiedenis NIET heeft verwerkt. Men deed in Polen alsof er niets was gebeurd. Voerde de demokratie in , privaticeerde de industrie en dat was het.

Met als gevolg dat voormalig kaderleden van de Communistische Partei en van de Geheimdienst de Dienst beleven uitmaken. Dat zijn mensen die normaal gesproken voor hun Misdaden terrecht hadden moeten staan. De PIS doet hier eindelijk iets aan. Dit wordt zelfs door PIS kritische opion leaders zo gezien.

Het tweede deel van jouw betoog lijkt op de polemiek van een NOVA. Welke mensenrechten worden in Polen geschonden ? Een Gay Parade zie je hopenlijk niet als een fundamenteel Mensenrecht!
Een Gay Parade (overigens meer een demonstratie dan een parade) is wel degelijk een fundamenteel mensenrecht. Als jij meent van niet, zegt dat alleen maar iets over jouw bekrompen wereldbeeld. Een wereld waarin alleen ruimte is voor geluiden die jou aanstaan. Graag zie ik hier voorbeelden van PiS-kritische opinieleiders die de PiS-aanpak toejuichen.
pi_49448640
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:48 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een Gay Parade (overigens meer een demonstratie dan een parade) is wel degelijk een fundamenteel mensenrecht. Als jij meent van niet, zegt dat alleen maar iets over jouw bekrompen wereldbeeld. Een wereld waarin alleen ruimte is voor geluiden die jou aanstaan. Graag zie ik hier voorbeelden van PiS-kritische opinieleiders die de PiS-aanpak toejuichen.
De Gay Parade tegenwoordig misschien wel Gay Pride. Pride geeft min of meer trots aan met misschien wel een tikkeltje arrogantie.
pi_49448888
CARLAK, in Polen heeft een Gay Parade heel nadrukkelijk het karakter van een demonstratie. Zo veel valt er namelijk niet te vieren in Polen. In Nederland is redelijk sprake van gelijke rechten, maar dat is in Polen nog lang niet zo. De regering bestaat uit ultra-conservatieve homofoben die bijvoorbeeld willen verbieden dat een homo leraar kan worden. Ik kan dat niet anders klassificeren als loepzuivere discriminatie EN overtreding van Europese grondrechten.

Trouwens wel frappant als je Polen op het Songfestival dan trots hoort zingen: "You've got a right to party", terwijl de werkelijke situatie heel anders is. Homofobie wordt door de huidige regering aangewakkerd. Er is geen woord gelogen of overdreven aan de petitie uit de openingspost. De situatie is schrijnend en mensonterend. Na de Tweede Wereldoorlog zeiden we nog "dit nooit weer", nu halen we onze schouders op als duizend kilometer verderop mensen worden gediscrimineerd (of erger) alleen vanwege hun geaardheid.
pi_49449188
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
CARLAK, in Polen heeft een Gay Parade heel nadrukkelijk het karakter van een demonstratie. Zo veel valt er namelijk niet te vieren in Polen. In Nederland is redelijk sprake van gelijke rechten, maar dat is in Polen nog lang niet zo. De regering bestaat uit ultra-conservatieve homofoben die bijvoorbeeld willen verbieden dat een homo leraar kan worden. Ik kan dat niet anders klassificeren als loepzuivere discriminatie EN overtreding van Europese grondrechten.

Trouwens wel frappant als je Polen op het Songfestival dan trots hoort zingen: "You've got a right to party", terwijl de werkelijke situatie heel anders is. Homofobie wordt door de huidige regering aangewakkerd. Er is geen woord gelogen of overdreven aan de petitie uit de openingspost. De situatie is schrijnend en mensonterend. Na de Tweede Wereldoorlog zeiden we nog "dit nooit weer", nu halen we onze schouders op als duizend kilometer verderop mensen worden gediscrimineerd (of erger) alleen vanwege hun geaardheid.
Jij bent een mens naar mijn hart. Het lijkt er op dat jij en ik op een lijn zitten. Eindelijk een bondgenoot gevonden. Het heeft lang moeten duren maar het internet is gewillig.

Natuurlijk valt er in Polen nog niet veel te vieren. Ik zie ook dat de tolerantie binnen Nederland terug valt dus moeten we dit voor zijn voordat het escalleert. Verworven rechten moeten we niet zomaar uit handen geven. Zelfs Mabel heeft dit vorig jaar aangehaald in haar toespraak. Vrijheid is iets wat we moeten koesteren en bewaken. Het is niet vanzelfsprekend.
pi_49449720
Jullie lullen toch allemaal over iets waar julie geen reet van weten.

Nee , niet Homosexualiteit bedoel ik. Daar weten jullie alles van .
Polen als land bedoel ik.
Het hele land wordt door jullie op 1 punt afgewickeld wat op de HELE GODVERGETEN WERELD gevoelig ligt.

Alleen maar omdat je als Nicht in Nederland kan trouwen betekend het niet dat voor andere landen goed is en een Mensenrecht is het al helemaal niet. Met die zielige gelul maken jullie een caricatuur van het begrip "Mensenrecht!" .

Polen heeft temninste nog zoiets als normen en waarden die worden verdedigd. Noem het maar ouderwets. Als ik zie hoe zielig men in Nederland probeert een identiteit te vinden ,dan heb ik met Nederlanders meer medeleven als met de Polen.

En dat alles zeg ik zonder 1 vooroordeel tegenover Homosexuelen.
pi_49449772
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:05 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Jij bent een mens naar mijn hart. Het lijkt er op dat jij en ik op een lijn zitten. Eindelijk een bondgenoot gevonden. Het heeft lang moeten duren maar het internet is gewillig.

Natuurlijk valt er in Polen nog niet veel te vieren. Ik zie ook dat de tolerantie binnen Nederland terug valt dus moeten we dit voor zijn voordat het escalleert. Verworven rechten moeten we niet zomaar uit handen geven. Zelfs Mabel heeft dit vorig jaar aangehaald in haar toespraak. Vrijheid is iets wat we moeten koesteren en bewaken. Het is niet vanzelfsprekend.
Ga jij eerst maar eens naar Polen. Dan zul je zien hoeveel die vieren.
pi_49449857
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:20 schreef CANARIS het volgende:

(...)

Alleen maar omdat je als Nicht in Nederland

(...)

Polen heeft temninste nog zoiets als normen en waarden die worden verdedigd. Noem het maar ouderwets.

(...)

Precies, kom zeg: die waarden- en normenloze nichterige holmaatjes praten elkaar maar na en bestempelen critici meteen als homofoob. Ik op homo's. Geen vooroordeel tegen homoseksuelen, hoor.
pi_49449898
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat mag niet - niet op de manier zoals heterostellen dat kunnen.
pi_49449948
quote:
In de mallemolen.....
pi_49450129
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat mag niet - niet op de manier zoals heterostellen dat kunnen.
Wat is het verschil dan?
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:03:29 #218
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49451091
quote:
Jullie lullen toch allemaal over iets waar julie geen reet van weten.

Polen als land bedoel ik.
Het hele land wordt door jullie op 1 punt afgewickeld wat op de HELE GODVERGETEN WERELD gevoelig ligt.

Alleen maar omdat je als Nicht in Nederland kan trouwen betekend het niet dat voor andere landen goed is en een Mensenrecht is het al helemaal niet. Met die zielige gelul maken jullie een caricatuur van het begrip "Mensenrecht!" .

Polen heeft temninste nog zoiets als normen en waarden die worden verdedigd. Noem het maar ouderwets. Als ik zie hoe zielig men in Nederland probeert een identiteit te vinden ,dan heb ik met Nederlanders meer medeleven als met de Polen.

ik zou niks van polen weten
ghegheghe
put
your
clothes
on!
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:03:35 #219
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49451092
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan?
Dat zou ik ook wel eens willen weten
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:06:28 #220
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49451182
ik eigenlijk ook wel...
als ik wil trouwen kan dat hier gewoon
niet dat er dan geen mensen zijn die me daarvoor het liefste dood zouden willen hebben, maar goed .
trouwen kan volgens mij ook gewoon..
put
your
clothes
on!
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:14:21 #221
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49451401
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:06 schreef Jerruh het volgende:
ik eigenlijk ook wel...
als ik wil trouwen kan dat hier gewoon
niet dat er dan geen mensen zijn die me daarvoor het liefste dood zouden willen hebben, maar goed .
trouwen kan volgens mij ook gewoon..
Mijn gelukswensen alvast.
pi_49451438
Ik zou graag op vakantie willen gaan in Polen tenminste als het een westerse inslag heeft. Als dat niet lukt reis ik liever af naar Estland bij mijn schoonzusje.

Volgens mij maakt Estland een grotere doorbraak mee dan Polen sinds de afgelopen 20 jaar!
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:16:11 #223
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49451463
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:14 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Mijn gelukswensen alvast.
wij gaan niet trouwen .
alleen al omdat we we beiden sterk de mannetjes van de relatie zijn en we geen zin hebben om uit te vechten wie dan met de trouwerij 'het vrouwtje" is .
put
your
clothes
on!
pi_49451472
quote:
Jullie lullen toch allemaal over iets waar julie geen reet van weten. Nee , niet Homosexualiteit bedoel ik. Daar weten jullie alles van. Polen als land bedoel ik. Het hele land wordt door jullie op 1 punt afgewickeld wat op de HELE GODVERGETEN WERELD gevoelig ligt.

Wie ben jij om te beoordelen wat ik van Polen weet of wat ik van homoseksualiteit weet? Waarom reageer je zo heetgebakerd en schilder je anderen af alsof ze gestoord zijn? Kennelijk kun je nogal moeilijk omgaan met mensen die er niet jouw mening op nahouden? Wel een leuke woordgrap trouwens, geen reet....

Bij mijn beste weten, zijn homo's mensen. Net zoals vrouwen mensen zijn. Net zoals negers mensen zijn. Net zoals... [vul hier maar iets willekeurigs in]. Als je dan praat over thema's als gelijke behandeling van homo's, vrouwen, negers, [jouw keuzewoord] en het tegengaan van discriminatie, dan praat je dus over mensenrechten.

En zal ik je een nieuwtje vertellen: mensenrechten ZIJN normen en waarden. Alleen zijn er bepaalde mensen (veelal door religie gedreven) die *menen* dat ze bepaalde anderen mogen discrimineren of dat ze mogen aanzetten tot haat (of dit toejuichen). Ik vind het verbijsterend dat deze mensen hun gedrag *durven* te vergoeilijken met termen als 'normen en waarden verdedigen'. Noem het ouderwets, ik noem het hypocrisie ten top. Spreek dan tenminste gewoon openlijk uit dat je bekrompen bent en dat je niet alle mensen voor gelijk aanziet. Dan is dat tenminste duidelijk voor iedereen.

Het feit dat je het nodig vindt om onder je betoog te melden dat je geen vooroordelen jegens homo's koestert, zorgt er alleen maar voor dat ik eens een keertje flink frons. Ik ontkom namelijk niet aan de indruk dat je homoseksualiteit het liefst compleet zou uitbannen uit jouw ideale samenleving. Je zou volgens mij een waardig PiS-lid zijn.

Oja, ik wacht trouwens nog op een antwoord. Je zou aantonen dat PiS-critici zich lovend hebben uitgesproken over vervolging van communisten, met terugwerkende kracht.
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:18:42 #225
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49451536
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:16 schreef Jerruh het volgende:

[..]

wij gaan niet trouwen .
alleen al omdat we we beiden sterk de mannetjes van de relatie zijn en we geen zin hebben om uit te vechten wie dan met de trouwerij 'het vrouwtje" is .

Over ironie gesproken..

SCH is volgens mij het vrouwtje, maar ik krijg mijn vinger er niet helemaal achter
pi_49451564
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:16 schreef Jerruh het volgende:

[..]

wij gaan niet trouwen .
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:21:35 #227
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49451628
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:18 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Over ironie gesproken..

SCH is volgens mij het vrouwtje, maar ik krijg mijn vinger er niet helemaal achter
daar oordeel ik niet over.

kijk, in feite ben ik voor gelijkheid voor iedereen. als mensen tegen mij gaan zeggen dat ik niet mag trouwen omdat ik een flikker ben, is dat hun mening maar dat geeft hun niet het recht om het mij te verbieden. besides zou ik niet snappen wat iemand op zo'n persoonlijk punt in mijn leven zou moeten zeggen over iets waar diegene geen reet mee te maken heeft.

nu zie ik dus dat in Polen dat wel gebeurt en dat homoseksuelen beperkt worden in hun leven zoals anderen leven. alleen omdat ze homoseksueel zijn. daar ben ik op tegen.
put
your
clothes
on!
pi_49451727
quote:

[..]

Over ironie gesproken..

Als je wilt kun je wel proberen de vinger achter mij te krijgen. Ik ben alleen bang dat ik iets meer open in de maatschappij sta dan jij maar je kunt je natuurlijk altijd nog gaan aanpassen. Laten we niet hopen dat ons leeftijdsverschil iets te groot is want anders kan een van ons zich misschien blootstellen aan een relatiegerelateerde verhouding met iemand met een duidelijk leeftijdsverschil. En dat is niet gewenst natuurlijk....
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:26:37 #229
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49451793
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:21 schreef Jerruh het volgende:

[..]

daar oordeel ik niet over.

kijk, in feite ben ik voor gelijkheid voor iedereen. als mensen tegen mij gaan zeggen dat ik niet mag trouwen omdat ik een flikker ben, is dat hun mening maar dat geeft hun niet het recht om het mij te verbieden. besides zou ik niet snappen wat iemand op zo'n persoonlijk punt in mijn leven zou moeten zeggen over iets waar diegene geen reet mee te maken heeft.

nu zie ik dus dat in Polen dat wel gebeurt en dat homoseksuelen beperkt worden in hun leven zoals anderen leven. alleen omdat ze homoseksueel zijn. daar ben ik op tegen.
Je mag trouwen in Nederland, maar wie is Nederland om zich te bemoeien met de Poolse cultuur? Zij op hun beurt stellen dat Polen prima in staat is om de eigen set normen en waarden te verdedigen.

Het COC is natuurlijk niet zo flink om Rusland aan de tand te voelen over de situatie daar, elke schijnbeweging die georganiseerde groepen homo's maken, wordt daar per direct bloederig neergeslagen door een groep hardcore Stalinisten, met als gevolg dat er helemaal niets meer kan.

Het vervelende is dat Polen meer economische binding heeft met Europa dan Rusland, dus vanuit dat perspectief bekeken, valt er wat te zeggen voor de petitie. Helaas wordt de uitkomst alleen maar gebruikt om munitie aan te leveren voor de Nederlandse opiniemakers. Dat vind ik een zeer kwalijke zaak, want daarmee grijp je in in het leven van iedereen.
pi_49451812
Inmiddels hebben 637 mensen de petitie getekend.
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:28:26 #231
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49451846
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:24 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Als je wilt kun je wel proberen de vinger achter mij te krijgen. Ik ben alleen bang dat ik iets meer open in de maatschappij sta dan jij maar je kunt je natuurlijk altijd nog gaan aanpassen. Laten we niet hopen dat ons leeftijdsverschil iets te groot is want anders kan een van ons zich misschien blootstellen aan een relatiegerelateerde verhouding met iemand met een duidelijk leeftijdsverschil. En dat is niet gewenst natuurlijk....
¿como?
pi_49452281
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:26 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Het COC is natuurlijk niet zo flink om Rusland aan de tand te voelen over de situatie daar, elke schijnbeweging die georganiseerde groepen homo's maken, wordt daar per direct bloederig neergeslagen door een groep hardcore Stalinisten, met als gevolg dat er helemaal niets meer kan.
Zelf in het communistisch bolwerk in Oost-Groningen treffen we soms mensen van het COC. Hoewel Lenin in Oost Europa van z'n voetwerk werd gehaald, werd hij per omgaande in deze communistische regio geplaatst.

Mijn eenvoudige optrekje heeft zowel de koningin niet doen afzien bij mij langs te komen (per bus en ik zwaaide naar haar ) dan wel dat ik ook gemerkt heb dat mensen van het COC belangstelling hebben voor mensen die in dit communistische bolwerk zijn opgegroeid. Ik weet niet of dit de Grachtengordel was, zelf kwam ik vaak op de Nieuwendammerdijk in Amsterdam dus dat is Noord maar ik weet wel dat zelfs ik met mijn bescheiden middelen in ieder geval normaal te woord ben gestaan. De persoon in kwestie kwam mijns inziens niet over als Grachtengordelfiguur en ik weet met zekerheid te zeggen dat hij dat ook niet was. Het was niet een formeel, maar wel een informele ontmoeting trouwens.

Ik zou het trouwens wel kicken vinden eens iemand van dat formaat te kunnen ontmoeten.
pi_49452317
quote:

[..]

Over ironie gesproken..

JIj houdt je vingers maar lekker thuis viespeuk.

Wij trouwen ook niet - da's zo'n hetero-uitvinding
pi_49452348
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:28 schreef Aoristus het volgende:

[..]

¿como?
Is dat Spaans voor que? Ik begrijp je niet maar gezien de plaatsing van je vraagtekens neem ik aan dat het iets Spaans is. Wil je iets duidelijker naar mij toe zijn en como voor mij in het Nederlands willen vertalen? Anders begin ik in het vervolg in het Gronings naar jou toe.
pi_49452526
quote:

[..]

Je mag trouwen in Nederland, maar wie is Nederland om zich te bemoeien met de Poolse cultuur? Zij op hun beurt stellen dat Polen prima in staat is om de eigen set normen en waarden te verdedigen.

Het vervelende is dat Polen meer economische binding heeft met Europa dan Rusland, dus vanuit dat perspectief bekeken, valt er wat te zeggen voor de petitie. Helaas wordt de uitkomst alleen maar gebruikt om munitie aan te leveren voor de Nederlandse opiniemakers. Dat vind ik een zeer kwalijke zaak, want daarmee grijp je in in het leven van iedereen.

http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=buitenland&pagina=viewartikel&artikel_id=1292
http://www.rozegolf.nl/ni(...)weldneergeslagen.php

Ik zou zeggen...google erop. Zat over te vinden.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49452531
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 17:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat is het verschil dan?
Toen het homohuwelijk werd ingevoerd is adoptie niet meteen geregeld, daar was geen politieke steun voor. Alleen door de 2e lesbische moeder. De adoptiewet gold niet voor homo's. Daar is later veel discussie en gedoe over geweest en volgens mij twee jaar geleden is er een wetsvoorstel ingediend om de hele zaak gelijk te trekken, het CDA sputterde altijd tegen maar was toen uiteindelijk ook om. Ik zou even moeten checken hoe dat uiteindelijk is afgelopen met al die kabinetswisselingen.

Maar je had het over homorechten. Misschien val je over dat woordje. Noem het dan gelijke rechten. Het gaat er omdat homo's wat mij betreft dezelfde rechten zouden moeten hebben - net zoals vrouwen die uiteindelijk verworven hebben. In Nederland is dat gelukkig op heel veel vlakken inmiddels redelijk geregeld maar internationaal valt er nog veel te behalen.

Ik vind het nogal hautain om te stellen, zoals Aoristus doet, om je niet met Polen te willen bemoeien. Waarom zou je de Poolse homo's in de kou laten staan en daar discriminatie heel normaal vinden? Zeker nu ze lid van de EU zijn. Maar ook in heel veel andere landen, waaronder de VS, valt er nog een wereld te winnen.
pi_49452628
quote:

Volgens mij is het COC daar ook actief over hoor.

Maar er is meer dan het COC natuurlijk. Er zijn internationale bewegingen en je hebt andere groeperingen.
Punt is dat veel homo's in mijn ogen niet zo geinteresseerd zijn in die hele rechtenkwestie, zolang de haartjes maar goed zitten, vinden ze het wel best. Dat is nogal generaliserend, maar volgens mij geldt dat voor veel jonge homo's wel steeds meer. Ik ben nog van de strijdbare generatie
pi_49452643
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:41 schreef CARLAK het volgende:

Ik zou het trouwens wel kicken vinden eens iemand van dat formaat te kunnen ontmoeten.
Formaat? Nou... kom een keer gezellig naar ons pandje in Nijmegen. Stel ik je voor aan de heren van de Herensalon. Zit vast wel een leuke "man van formaat" tussen
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49452710
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:52 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij is het COC daar ook actief over hoor.

Maar er is meer dan het COC natuurlijk. Er zijn internationale bewegingen en je hebt andere groeperingen.
Punt is dat veel homo's in mijn ogen niet zo geinteresseerd zijn in die hele rechtenkwestie, zolang de haartjes maar goed zitten, vinden ze het wel best. Dat is nogal generaliserend, maar volgens mij geldt dat voor veel jonge homo's wel steeds meer. Ik ben nog van de strijdbare generatie
Da's ook best wel een vooroordeel.
De mensen voor en met wie ik werk zijn allemaal jaren jonger dan ik. En zo oud ben ik bepaald niet.
In Nijmegen zit iig een behoorlijk jong team. En in Amsterdam zie ik ook een behoorlijk jong team.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 16 mei 2007 @ 18:55:42 #240
71919 wonderer
pi_49452756
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:42 schreef SCH het volgende:

[..]

JIj houdt je vingers maar lekker thuis viespeuk.

Wij trouwen ook niet - da's zo'n hetero-uitvinding
Heb je je partnerschap wel geregeld? Lijkt me echt kut als een van jullie in de problemen komt en je hebt net zoveel rechten als de buurman...
pi_49452796
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:52 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Formaat? Nou... kom een keer gezellig naar ons pandje in Nijmegen. Stel ik je voor aan de heren van de Herensalon. Zit vast wel een leuke "man van formaat" tussen
Leuk voor mijn zoon neem ik aan. Ik zou liever met jou willen praten en mijn zoon waarschijnlijk ook wel. Misschien wordt hij dan wel hetero toch
pi_49452829
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:56 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Leuk voor mijn zoon neem ik aan. Ik zou liever met jou willen praten en mijn zoon waarschijnlijk ook wel. Misschien wordt hij dan wel hetero toch
Heb die gruwelijk lekkere stukken waar ik mee samenwerk nog niet kunnen omturnen, dus ik heb het wat dat betreft opgegeven
Doodzonde is het
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49452855
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:54 schreef nokwanda het volgende:

[..]

De mensen voor en met wie ik werk zijn allemaal jaren jonger dan ik. En zo oud ben ik bepaald niet.
In Nijmegen zit iig een behoorlijk jong team. En in Amsterdam zie ik ook een behoorlijk jong team.
COC in Groningen wordt ook steeds jonger. Nieuwe instroom is ook wel nodig maar zonder de oude garde had het helemaal niet bestaan. Hulde aan de mensen die ooit de guts hebben gehad het op te bouwen.
pi_49452890
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:54 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Dat geloof ik meteen. Ik bedoel het meer in het algemeen. Dat veel jonge homo's het allemaal wel best vinden. Het is allemaal geregeld nu, ze kunnen trouwen enzovoorts. Is een beetje zoals met het feminisme denk ik.

Bovendien ben ik zelf een uitermate kritisch lid van het COC maar daar ga ik hier niet over uitwijden om Homofobe Harry niet in de kaart te spelen
pi_49452905
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:58 schreef nokwanda het volgende:

[..]

Heb die gruwelijk lekkere stukken waar ik mee samenwerk nog niet kunnen omturnen, dus ik heb het wat dat betreft opgegeven
Doodzonde is het
See you later.
pi_49453062
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Heb je je partnerschap wel geregeld? Lijkt me echt kut als een van jullie in de problemen komt en je hebt net zoveel rechten als de buurman...
Partnerschap en testament hebben we geregeld toen we gingen samenwonen.
Trouwen heb ik niks mee maar misschien wel eens een groot feest als we 20 jaar bij elkaar zijn ofzo.
pi_49453095
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat geloof ik meteen. Ik bedoel het meer in het algemeen. Dat veel jonge homo's het allemaal wel best vinden. Het is allemaal geregeld nu, ze kunnen trouwen enzovoorts. Is een beetje zoals met het feminisme denk ik.

Bovendien ben ik zelf een uitermate kritisch lid van het COC maar daar ga ik hier niet over uitwijden om Homofobe Harry niet in de kaart te spelen
niks mis met een kritisch lid
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49453127
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:06 schreef nokwanda het volgende:

[..]

niks mis met een kritisch lid
Ik heb ook een kritisch lid, dat zal het zijn
pi_49453151
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb ook een kritisch lid, dat zal het zijn
Ik hield het nog netjes..... bewust
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 19:15:01 #250
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49453444
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:49 schreef SCH het volgende:
Toen het homohuwelijk werd ingevoerd is adoptie niet meteen geregeld, daar was geen politieke steun voor. Alleen door de 2e lesbische moeder. De adoptiewet gold niet voor homo's. Daar is later veel discussie en gedoe over geweest en volgens mij twee jaar geleden is er een wetsvoorstel ingediend om de hele zaak gelijk te trekken, het CDA sputterde altijd tegen maar was toen uiteindelijk ook om. Ik zou even moeten checken hoe dat uiteindelijk is afgelopen met al die kabinetswisselingen.
Het is een hele andere regeling. Huwelijk en adoptie zitten niet aan elkaar vast.

Overigens kent Nederland helemaal geen homohuwelijk, maar een burgerlijk huwelijk waarbij geslacht niet (meer) uitmaakt. Homohuwelijk impliceert dat er een speciale regeling is, die is er dus niet, er is alleen een gelijke regeling.
Carpe Libertatem
pi_49453521
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het is een hele andere regeling. Huwelijk en adoptie zitten niet aan elkaar vast.

Overigens kent Nederland helemaal geen homohuwelijk, maar een burgerlijk huwelijk waarbij geslacht niet (meer) uitmaakt. Homohuwelijk impliceert dat er een speciale regeling is, die is er dus niet, er is alleen een gelijke regeling.
Dat klopt niet. Bij het heterohuwelijk wasjuist die adoptie meteen geregeld en dat gold voor homo's niet. Daarom was er destijds ook nog vrij veel weerstand tegen deze hele regeling.
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 19:17:09 #252
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49453527
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:58 schreef nokwanda het volgende:
Doodzonde is het
... en maar afvragen waarom mensen meteen een sekswellustige mannen denken bij homo's.
Carpe Libertatem
pi_49453557
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Homofobe Harry niet in de kaart te spelen
Ik heb deze term eerder gehoord. Wie bedoel je daarmee?
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:17:55 #254
71919 wonderer
pi_49453563
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:05 schreef SCH het volgende:

[..]

Partnerschap en testament hebben we geregeld toen we gingen samenwonen.
Trouwen heb ik niks mee maar misschien wel eens een groot feest als we 20 jaar bij elkaar zijn ofzo.
Ons huwelijk was ook vrijwel alleen formaliteiten (en een feestje voor ouders) en vooral een noodzaak om dat groene briefje te krijgen. Ik zit vaak met kromme tenen te kijken naar die bruiloften op TV, waar vooral hier gemakkelijk 50 mille doorheen gaat. Belachelijk. Dan heb ik toch het idee dat je iets van liefde moet compenseren als je het zo van de daken moet schreeuwen Maar dat zal ook wel een vooroordeel zijn.
pi_49453568
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:17 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

... en maar afvragen waarom mensen meteen een sekswellustige mannen denken bij homo's.

Nokwanda is een vrouw sukkel
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:18:51 #256
71919 wonderer
pi_49453592
quote:

[..]

alle mannen zijn sekswellustig, niet alleen homo's.
pi_49453597
quote:

[..]

Ja precies... die faghags zoals ik zijn vele malen erger
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49453685
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

alle mannen zijn sekswellustig, niet alleen homo's.
Vrouwen kunnen deze sekswellust behoorlijk indimmen trouwens.
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 19:22:40 #259
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49453727
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:17 schreef SCH het volgende:
Dat klopt niet. Bij het heterohuwelijk was juist die adoptie meteen geregeld en dat gold voor homo's niet. Daarom was er destijds ook nog vrij veel weerstand tegen deze hele regeling.
Ik lees net dat op dezelfde datum dat het burgerlijk huwelijk veranderd was ook meteen de adoptiewet veranderd is zodat homo- en lesboparen konden adopteren.

Meteen geregeld dus. Alleen adoptie uit het buitenland is later pas geregeld, maar daar heb je uiteraard niet alleen met Nederlandse wetgeving te maken.
Carpe Libertatem
pi_49453768
Momenteel 653 steunbetuigingen voor de petitie.
pi_49453794
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:22 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik lees net dat op dezelfde datum dat het burgerlijk huwelijk veranderd was ook meteen de adoptiewet veranderd is zodat homo- en lesboparen konden adopteren.

Meteen geregeld dus. Alleen adoptie uit het buitenland is later pas geregeld, maar daar heb je uiteraard niet alleen met Nederlandse wetgeving te maken.
Je hebt niet de goede informatie. Het is niet meteen veranderd en dat tweede is onderwerp van discussie, dat heeft wel alleen met Nederlandse wetgeving te maken. Het ging vooral om de angst dat er aan Nederland dan minder adoptiekinderen zouden worden toegewezen.
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 19:32:17 #262
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49454176
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:24 schreef SCH het volgende:
Je hebt niet de goede informatie.
Bron. Een site die over discriminatie zou daarover liegen?
quote:
Het is niet meteen veranderd en dat tweede is onderwerp van discussie, dat heeft wel alleen met Nederlandse wetgeving te maken. Het ging vooral om de angst dat er aan Nederland dan minder adoptiekinderen zouden worden toegewezen.
Het lijkt mij niet verkeerd om wetgeving te evalueren, zeker als het om de levens van kinderen gaat, voor het ingevoerd wordt met eventuel allerlei gevolgen voor die geadopteerde kinderen van dien.
Carpe Libertatem
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:50:23 #263
179754 Lukashenko
De AIVD leest met u mee!
pi_49455011
Jammer dat wederom niemand is ingegaan op mijn aangekaarte verschil tussen homoseksualiteit en homofilie.
Homofielen verdienen 100% bescherming, overal ter wereld ook in Polen, omdat dit iets is waar men niets aan kan doen. Het voorbeeld van Schotland wat aangegeven was n.a.v. mijn schrijven gaat dus niet op, omdat ik van mening ben dat homofielen bescherming verdienen tegen geweld. Homofielen zijn mensen met erotische of romantische gevoelens naar het gelijke geslacht maar afzien van seks. Om een goede discussie te kunnen voeren is het noodzakelijk dat deze terminologie wordt toegepast.
Homoseksuelen is een compleet ander iets.

(sorry, begrijp nog niet veel van de smilies hier en opmaakcodes op dit forum)
pi_49455120
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:50 schreef Lukashenko het volgende:
Jammer dat wederom niemand is ingegaan op mijn aangekaarte verschil tussen homoseksualiteit en homofilie.
Homofielen verdienen 100% bescherming, overal ter wereld ook in Polen, omdat dit iets is waar men niets aan kan doen. Het voorbeeld van Schotland wat aangegeven was n.a.v. mijn schrijven gaat dus niet op, omdat ik van mening ben dat homofielen bescherming verdienen tegen geweld. Homofielen zijn mensen met erotische of romantische gevoelens naar het gelijke geslacht maar afzien van seks. Om een goede discussie te kunnen voeren is het noodzakelijk dat deze terminologie wordt toegepast.

Er is geen verschil. Behalve als je denkt dat mensen niet aan sex doen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 19:54:44 #265
71919 wonderer
pi_49455210
quote:

Dus omdat iemand een bepaald gevoel heeft en dit zonder iemand anders schaden te berokkenen ten uitvoering brengt (en dus seks heeft met hetzelfde geslacht) is het plotseling een mens geworden die geen bescherming tegen geweld nodig heeft of waardig is?

Omdat iemand zijn leuter liever in een vent hangt dan in een vrouw is hij plotseling minderwaardig??

Laat je nakijken.
pi_49455224
quote:

Ik maakte het onderscheid al in mijn tweede post in dit topic.
En ik ben er wel op in gegaan. Dus of je leest of je noemt me niemand.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49455452
quote:

Volgens mij zijn homofielen homoseksueel. De aanduiding die jij geeft ten aanzien van homofielen past in mijn woordenboek ook voor homoseksuelen.

Ik ben een nitwit. Wil je iets duidelijker zijn wat jij met homoseksuelen bedoelt

Ik zou blij zijn hier iets meer insite information over te kunnen krijgen temeer je het verschil zelf aangeeft.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:14:33 #268
179754 Lukashenko
De AIVD leest met u mee!
pi_49456167
Wat ik zelf vind is niet belangrijk momenteel, dat kan ik later in de discussie inbrengen. Ik kan alleen niet goed reageren wanneer containerbegrippen hier gebruikt worden en nogal snel met homofoob gereageerd wordt wanneer ik niet 100% met de COC-lijn meega.

@Nokwanda: ik noem je geen niemand, sorry over je reactie heen gelezen.

@SCH inderdaad, u begrijpt het. Mensen kunnen ervoor kiezen niet aan seks te doen. Dat is echt geen schande. En dat is tevens mijn antwoord op andere vragen, namelijk homofielen zijn mensen die geen seks hebben met een ander (masturbatie zie ik voor het gemak niet als seks). Ze kunnen verliefd worden op een ander, maar hebben geen seks. Heel simpel dus. Overigens ook de meest correcte definitie.

@ Wonderer: mijn ziekenfondspakket is niet erg uitgebreid, dus de psych wordt helaas niet gedekt door mijn verzekeraar, dus mijzelf laten nakijken is geen optie. Verder: ik heb nergens beweert dat homoseksuelen wel met geweld benaderd zouden mogen worden. Ik heb in eerste instantie alleen onderscheid proberen te maken en 2 begrippen uit elkaar proberen te halen, omdat dit de discussie helderder maakt en ik nadien mijn verdere genuanceerde betoog kan verhelderen. Dit is geen simpel en one-liner betoog, vandaar dat ik het splits. Mensen lezen over lange teksten heen namelijk, zeker op het internet, weet ik van andere fora.

Hier laat ik het voor nu bij.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:17:25 #269
66825 Reya
Fier Wallon
pi_49456293
quote:

[..]

Ze is echt erg.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:18:34 #270
71919 wonderer
pi_49456349
Voor de discussie "mogen mensen gediscrimineerd worden" is onderscheid tussen homofiel en homoseksueel helemaal niet van belang. Mensen moeten gelijk behandeld worden, of ze nou wel of geen seks hebben met iemand van hetzelfde geslacht.

Sowieso is onderscheid tussen homofiel en homoseksueel onbelangrijk. Een waardeoordeel hangen aan iemands seksuele escapades is... triest.
pi_49456552
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:17 schreef Reya het volgende:

[..]

Ze is echt erg.
REYAAAAAA!!!
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:23:51 #272
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49456616
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:18 schreef wonderer het volgende:
Voor de discussie "mogen mensen gediscrimineerd worden" is onderscheid tussen homofiel en homoseksueel helemaal niet van belang. Mensen moeten gelijk behandeld worden, of ze nou wel of geen seks hebben met iemand van hetzelfde geslacht.

Sowieso is onderscheid tussen homofiel en homoseksueel onbelangrijk. Een waardeoordeel hangen aan iemands seksuele escapades is... triest.
Of gewoon aan iemands uiting van liefde naar elkaar en relatievorm
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_49456693
quote:
Homofielen verdienen 100% bescherming, overal ter wereld ook in Polen, omdat dit iets is waar men niets aan kan doen. Het voorbeeld van Schotland wat aangegeven was n.a.v. mijn schrijven gaat dus niet op, omdat ik van mening ben dat homofielen bescherming verdienen tegen geweld. Homofielen zijn mensen met erotische of romantische gevoelens naar het gelijke geslacht maar afzien van seks. Om een goede discussie te kunnen voeren is het noodzakelijk dat deze terminologie wordt toegepast. Homoseksuelen is een compleet ander iets.
... vind JIJ, maar dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Homoseksualiteit is een logisch en natuurlijk gevolg van homofilie. Veruit de meeste mensen, op een heel klein groepje a-sexuelen en onthouders na, gaan in hun leven seksuele relaties aan. Seks is natuurlijk menselijk gedrag. Homofoben en schijn-toleranten mogen dan graag beweren dat seks tussen mensen van hetzelfde geslacht 'onnatuurlijk' is. Onzin.

Nog veel bizarder vind ik het doelbewust trekken van een lijn tussen homofilie en homoseksualiteit, om vervolgens het ene te 'tolereren' en het andere af te keuren. Dus iemand met gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht verdient alle mogelijke bescherming, maar wanneer deze persoon seks heeft gehad met degene voor wie hij/zij gevoelens heeft, hoeft die bescherming ineens NIET meer te worden geboden?

Voor een discussie over dit onderwerp is het helemaal niet noodzakelijk dat jouw terminologie wordt toegepast. Beiden zijn namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden, zeker als het om een 'oordeel' gaat. Persoonlijk weiger ik te spreken over homofilie, omdat het als een ziekte klinkt. Ik spreek evenmin over heterofilie. Mensen die menen dat ze een moreel onderscheid moeten maken tussen homofilie en homoseksualiteit, vind ik homofoob. Je wilt namelijk mensen het recht ontzeggen om in hun leven (seksuele) relaties aan te gaan. Ik geloof in vrijheid, in plaats van dogma's die meestal door religie zijn opgelegd. Vrijheden zijn bijvoorbeeld in Europese wetgeving geregeld.

PS: Trouwens wel een tegenstelling of niet? Je MENING geven op een forum en dan jezelf noemen naar een nietsontziende dictator die juist mensen met een mening de mond snoert...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-05-2007 20:29:36 ]
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:27:11 #275
71919 wonderer
pi_49456702
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:23 schreef Floripas het volgende:
Goh, zes pagina's debat vooroordelen en homofobie.
Tja, zo eindigt elk topic over homo's toch?
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:28:34 #276
71919 wonderer
pi_49456748
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:27 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

... vind JIJ, maar dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Homoseksualiteit is een logisch en natuurlijk gevolg van homofilie. Veruit de meeste mensen, op een heel klein groepje a-sexuelen en onthouders na, gaan in hun leven seksuele relaties aan. Seks is natuurlijk menselijk gedrag. Homofoben en schijn-toleranten mogen dan graag beweren dat seks tussen mensen van hetzelfde geslacht 'onnatuurlijk' is. Onzin.

Nog veel bizarder vind ik het doelbewust trekken van een lijn tussen homofilie en homoseksualiteit, om vervolgens het ene te 'tolereren' en het andere af te keuren. Dus iemand met gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht verdient alle mogelijke bescherming, maar wanneer deze persoon seks heeft gehad met degene voor wie hij/zij gevoelens heeft, hoeft die bescherming ineens NIET meer te worden geboden?

Voor een discussie over dit onderwerp is het helemaal niet noodzakelijk dat jouw terminologie wordt toegepast. Beiden zijn namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden, zeker als het om een 'oordeel' gaat. Persoonlijk weiger ik te spreken over homofilie, omdat het als een ziekte klinkt. Ik spreek evenmin over heterofilie. Mensen die menen dat ze een moreel onderscheid moeten maken tussen homofilie en homoseksualiteit, vind ik homofoob. Je wilt namelijk mensen het recht ontzeggen om in hun leven (seksuele) relaties aan te gaan. Ik geloof in vrijheid, in plaats van dogma's die meestal door religie zijn opgelegd. Vrijheden zijn bijvoorbeeld in Europese wetgeving geregeld.
*wacht op de reacties zoals "jamaar pedo's mogen het ook niet, daar wordt wel onderscheid gemaakt!"*

pi_49456982
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:28 schreef wonderer het volgende:
*wacht op de reacties zoals "jamaar pedo's mogen het ook niet, daar wordt wel onderscheid gemaakt!"*
Inderdaad, dat ga je weer krijgen ja. Mensen die niet snappen dat homoseksualiteit een variatie is (net als bisexualiteit) en pedofilie (net als bestialiteit) een afwijking. Je hebt homo's die pedo zijn, je hebt hetero's die pedo zijn. Pedofielen zijn zowel hetero als homo. Homoseksualteit en pedofilie hebben niks meer of minder met elkaar te maken dan heteroseksualiteit en pedofilie.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:37:16 #278
71919 wonderer
pi_49457124
Probeer dat er maar eens in te stampen... onbegonnen werk
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:38:12 #279
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49457163
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:14 schreef Lukashenko het volgende:
bla
Wat de fuck is dit nou weer voor username?
Dimlicht.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:38:42 #280
66825 Reya
Fier Wallon
pi_49457182
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:23 schreef nokwanda het volgende:

[..]

REYAAAAAA!!!
Hoi laiverd
pi_49457229
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:27 schreef wonderer het volgende:

[..]

Tja, zo eindigt elk topic over homo's toch?
Vertel, ik ben nieuw hier maar dat is zeker niet mijn insteek.

Mijn insteek staat in de OP. Jouw visie wil ik wel mee nemen, zeker nu ik denk dat je al langer op dit forum mee loopt.

Ik sta open voor je reactie.
pi_49457271
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Mijn insteek staat in de OP. Jouw visie wil ik wel mee nemen, zeker nu ik denk dat je al langer op dit forum mee loopt.

Geweldige woordkeus in dit kader
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:53:59 #283
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49457704
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 18:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar je had het over homorechten. Misschien val je over dat woordje. Noem het dan gelijke rechten. Het gaat er omdat homo's wat mij betreft dezelfde rechten zouden moeten hebben - net zoals vrouwen die uiteindelijk verworven hebben. In Nederland is dat gelukkig op heel veel vlakken inmiddels redelijk geregeld maar internationaal valt er nog veel te behalen.

Ik vind het nogal hautain om te stellen, zoals Aoristus doet, om je niet met Polen te willen bemoeien. Waarom zou je de Poolse homo's in de kou laten staan en daar discriminatie heel normaal vinden? Zeker nu ze lid van de EU zijn. Maar ook in heel veel andere landen, waaronder de VS, valt er nog een wereld te winnen.
Maakt dat het COC niet een beetje overbodig in Nederland? Ik bedoel je gaat hier ook geen Greenpeace oprichten om het knuppelen van zeehondjes op Ameland te bestrijden.

Je bent trouwens weinig duidelijk over wat jij zegt dat er ontbreekt aan rechten die hetero's meer hebben dan homo's.
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:57:05 #284
71919 wonderer
pi_49457824
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Het is ook niet jouw schuld, maar van degenen die met steeds dezelfde vooroordelen of achterlijke meningen komen aankakken en wegvluchten zodra iemand met argumenten komt.

En dan nog durven beweren dat het wel goed zit met de homo-acceptatie/tolerantie
  woensdag 16 mei 2007 @ 20:58:01 #285
71919 wonderer
pi_49457857
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:53 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Je bent trouwens weinig duidelijk over wat jij zegt dat er ontbreekt aan rechten die hetero's meer hebben dan homo's.
Laten we eens beginnen met het verschil tussen heterofilie en heteroseksualiteit...
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:05:03 #286
179754 Lukashenko
De AIVD leest met u mee!
pi_49458128
Lukashenko is de democratisch gekozen president van Wit-Rusland waar democratie serieuzer genomen wordt als in dit landje. Ik ben groot fan van deze leider, vandaar deze nicknaam inderdaad. Maar dat lijkt me in een ander draadje thuishoren.

Homoseks is tegen de natuur. Ik vind dat de staat homoseks niet moet promoten, zoals nu het geval blijkt te zijn, gay-pride is bizar en Lukashenko heeft zijn rug rechtgehouden, de gay-pride vindt geen doorgang in Minsk. Daarmee is Lukashenko één van de weinige Europese leiders met ruggegraat. Weigerambtenaren mogen in mijn optiek niet ontslagen worden.

En nogmaals seks hebben met iemand is een keuze. Of je nu heterosexueel, homoseksueel of wat mijn part pedoseksueel bent. Alledrie de groeperingen hebben een keuze wel of geen seks te hebben en een leven zonder seks is geen schande nogmaals. Nederland is een hedonistisch land, zodra je iets wenst moet je het hebben. Daarom liggen moslims hier zo slecht waarschijnlijk, omdat zij zich onthouden van alcohol, varkensvlees en de Ramadan doen. Dat is niets voor een hollander, want tsjee je zal toch eens iets moeten nalaten.

Overigens vind ik nogmaals dat alle burgers recht hebben op bescherming van de overheid, alle burgers bedoel ik dan zonder uitzondering. Eigen rechter spelen keur ik stellig af. Ook homoseksuelen mogen niet belaagd worden, ook al kiezen ze ervoor in zonde te leven. Dat is wat anders dan te doen alsof het een goede zaak zou zijn en onthouders van seks belachelijk te maken wat thans het geval is.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:06:59 #287
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49458195
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:58 schreef wonderer het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met het verschil tussen heterofilie en heteroseksualiteit...
Wat is het verschil?
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:10:34 #288
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49458332
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 20:58 schreef wonderer het volgende:

[..]

Waarom? Lijkt me niet van enige relevantie.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:10:52 #289
179754 Lukashenko
De AIVD leest met u mee!
pi_49458339
Ha, ha. Ook die zal ik beantwoorden.

Heterofielen zijn mensen die op het andere geslacht vallen, maar bewust zonder seks leven. Als je nader tot God, Allah, Krishna, Bhudda etc. wilt komen is zo'n bestaan aan te bevelen, denk ik. Een geestelijk Leider die elke dag seks heeft, neem ik niet serieus immers.

Heteroseksuelen zijn mensen die op het andere geslacht vallen en ervoor KIEZEN ook seks te hebben en dus afzien van de OPTIE onthouding.

Seks is altijd een KEUZE.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:13:27 #290
71919 wonderer
pi_49458445
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:06 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wat is het verschil?
Moet je Lukashenko vragen. Die vindt het nodig om een onderverdeling te maken tussen homofilie en homoseksualiteit.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:14:03 #291
125878 Gabry
Lento Violento
pi_49458480
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:10 schreef CARLAK het volgende:
Polen is het er nog steeds niet mee eens dat er een Gay Pride in hun land wordt gehouden. Door middel van het ondertekenen van onderstaande petitie hoop ik dat artikel 1 van de Grondwet ook in Polen wordt uitgevoerd.
Acceptatie van homo's heb ik niets op tegen, maar die overdreven homopropaganda van Gay Pride Amsterdam is niet om aan te zien.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:15:09 #292
71919 wonderer
pi_49458522
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:05 schreef Lukashenko het volgende:
Homoseks is tegen de natuur.
Ik zou toch maar investeren in een psych.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:17:27 #293
179754 Lukashenko
De AIVD leest met u mee!
pi_49458607
Wij zijn in dit hedonistische decadente Nederland zo afgedwaald van de natuur dat we inderdaad niet meer weten wat natuurlijk is. Wonderer is er een voorbeeld van. U bent keurig gehersenspoeld door de media, proficiat!
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:17:44 #294
71919 wonderer
pi_49458617
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:10 schreef Lukashenko het volgende:
Ha, ha. Ook die zal ik beantwoorden.

Heterofielen zijn mensen die op het andere geslacht vallen, maar bewust zonder seks leven. Als je nader tot God, Allah, Krishna, Bhudda etc. wilt komen is zo'n bestaan aan te bevelen, denk ik. Een geestelijk Leider die elke dag seks heeft, neem ik niet serieus immers.

Heteroseksuelen zijn mensen die op het andere geslacht vallen en ervoor KIEZEN ook seks te hebben en dus afzien van de OPTIE onthouding.

Seks is altijd een KEUZE.
Lekker eten is ook een keuze. En dan bedoel ik alles beter dan proteineshakes en vitaminepillen. Seks is een natuurlijke behoefte en zou geen keuze moeten hoeven zijn. Het is een uiting van gevoelens die over het algemeen niemand kwaad doet.

Ik vind het onzinnig om zoveel waarde aan andermans seksleven te hechten dat er onderscheid moet worden gemaakt tussen wel en niet.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:17:47 #295
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49458618
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:13 schreef wonderer het volgende:

[..]

Moet je Lukashenko vragen. Die vindt het nodig om een onderverdeling te maken tussen homofilie en homoseksualiteit.
Okee, dan hoef ik jou niet meer serieus te nemen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:18:41 #296
71919 wonderer
pi_49458654
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:17 schreef Lukashenko het volgende:
Wij zijn in dit hedonistische decadente Nederland zo afgedwaald van de natuur dat we inderdaad niet meer weten wat natuurlijk is. Wonderer is er een voorbeeld van. U bent keurig gehersenspoeld door de media, proficiat!
Ah, en al die homoseksuele dieren zijn natuurlijk ook slachtoffer van de media...
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:19:39 #297
71919 wonderer
pi_49458684
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:17 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Okee, dan hoef ik jou niet meer serieus te nemen.
Je snapt mijn punt niet.

Jij zegt dat er al gelijkheid is tussen homo's en hetero's. Dat is niet zo, dat bewijst alleen dit topic al. Er zijn mensen die anderen veroordelen op het feit dat ze het met hetzelfde geslacht doen. Waar zie jij daar gelijkheid in?

Gelijke rechten is gelijk behandeld worden. En niet gediscrimineerd.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:21:31 #298
179754 Lukashenko
De AIVD leest met u mee!
pi_49458767
Ik ken geen homoseksuele dieren.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:23:21 #299
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49458820
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef wonderer het volgende:

[..]

Je snapt mijn punt niet.

Jij zegt dat er al gelijkheid is tussen homo's en hetero's. Dat is niet zo, dat bewijst alleen dit topic al. Er zijn mensen die anderen veroordelen op het feit dat ze het met hetzelfde geslacht doen. Waar zie jij daar gelijkheid in?

Gelijke rechten is gelijk behandeld worden. En niet gediscrimineerd.
Lul toch niet zo slap man, zelfs SCH weet alleen iets over adoptie te zeggen en geeft eigenlijk toe dat dat niet echt meer een issue is. Als je 'oneens zijn met een ander' bedreigend vindt, dan zou ik vooral geen stelling nemen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:23:55 #300
71919 wonderer
pi_49458847
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:21 schreef Lukashenko het volgende:
Die zijn er wel. Zowel in het wild als in gevangenschap. En niet een paar, VEEL. Dus flikker dat "homoseks(ualiteit) is niet natuurlijk" maar vast het raam uit
  woensdag 16 mei 2007 @ 21:25:28 #301
130955 Floripas
Blast from the past
pi_49458899
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 21:21 schreef Lukashenko het volgende:
Ik stel je er eens aan eentje voor. Homoseksualiteit is vrij algemeen voorkomend in de dierenwereld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')