abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49433092
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef Aoristus het volgende:

En nee, ik ga het handtassengevecht niet met je aan SCH, je wacht maar tot het volgende incident
Dit soort teksten alleen al

Doe normaal man.
pi_49433146
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 00:37 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Voor een journalist (voor zover ik heb begrepen) zijn je leeskunsten echt ronduit van het geslachtsorgaan van het geslacht waar jij je piemel niet in steekt.

Homofiel is een term die COC ook bezigt en is een normaal Nederlands woord. Ik heb ook diverse malen homoseksueel gezegd, maarja, 1 keer wat zeggen, etc.

Hou je bekrompen vooroordelen en je roze handtasje waar je mee wil slaan lekker bij je en reageer gewoon op wat er staat, niet wat je als je boze relnicht wil lezen.

Ik heb absoluut geen hekel aan homo's, maar wel aan relnichten.

COC = relnichten

... en als je je misschien wat beter zou verdiepen in wat ze nou eigenlijk ECHT doen dan zou je wellicht, zodra de roze wolk van boosheid voor je ogen weg is, dezelfde conclusie trekken. Je bent gewoon lukraak mensen voor homofoob aan het uitmaken terwijl het geen enkele realistische basis heeft.
Blijkbaar zijn mensen die voor hun rechten opkomen, voor jou relnichten.

Je kan gewoon zeggen dat je moeite hebt met homoseksualiteit of dat je net zoals Harry vindt dat ze er wel mogen zijn maar gewoon hun bek moeten houwen en niet zichtbaar moeten zijn.
pi_49433282
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind jij homorechten dan geen vreselijke term? Dit impliceert namelijk dat er voor homo's andere rechten gelden dan voor hetero's, lijkt mij niet wenselijk.
pi_49433311
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vind jij homorechten dan geen vreselijke term? Dit impliceert namelijk dat er voor homo's andere rechten gelden dan voor hetero's, lijkt mij niet wenselijk.
Helaas is dat nu ook zo Chewie. Voor homo's gelden ook andere rechten. Of mag ik ook kinderen adopteren?
pi_49433398
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:21 schreef SCH het volgende:

[..]

Helaas is dat nu ook zo Chewie. Voor homo's gelden ook andere rechten.
Dat is dus fout, voor iedereen zouden dezelfde rechten moeten gelden.
quote:
Of mag ik ook kinderen adopteren?
Ja dat mag toch als homostel?
  woensdag 16 mei 2007 @ 10:34:57 #181
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49433777
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is dus fout, voor iedereen zouden dezelfde rechten moeten gelden.
[..]

Ja dat mag toch als homostel?
Vraag maar aan Paul de Leeuw.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 10:37:37 #182
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49433881
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:15 schreef SCH het volgende:
Voor privileges opkomen is niet hetzelfde als voor rechten opkomen. Gelijke rechten, die we al hebben en ben ik helemaal voor.
quote:
Je kan gewoon zeggen dat je moeite hebt met homoseksualiteit of dat je net zoals Harry vindt dat ze er wel mogen zijn maar gewoon hun bek moeten houwen en niet zichtbaar moeten zijn.
Waarom zou ik zeggen dat ik moeite heb met homoseksualiteit als dat geensinds het geval is?
Carpe Libertatem
pi_49436319
Overigens wees de Poolse regering met een vingertje naar Nederland en haalde daarna fel uit naar Nederland. Daarop besloot men, om vooral niet op het zondige Nederland te lijken, voor te stellenom homoseksuelen uit bepaalde beroepsgroepen te weren en stelde europarlementarier Tomczak Witold dat homoseksualiteit een ‘aanfluiting van de natuurwetten’ is, en moeten homo’s worden genezen anders betekenen ze het einde van Europa. Op aangeven van ombudsvrouw Ewa Sowinska wordt door de Poolse regering gekeken of sommige functies, zoals in het onderwijs, voor homoseksuelen kunnen worden verboden.

Dus ik denk niet dat het in dit geval perse het vingertje van Nederland is dat altijd alles beter weet.

Bovendien... Het is een gezamelijke actie met Amnesty International
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 16 mei 2007 @ 11:50:09 #184
179754 Lukashenko
De AIVD leest met u mee!
pi_49436494
Ik vind het wel een goede zaak als er onderscheid gemaakt wordt tussen
-homoseksuelen
-homofielen

Waarom?
Omdat dit niet hetzelfde is en de discussie een stuk eenvoudiger maakt dus. Dat heeft niets met de EO van doen, want die eikels die altijd zo met Israël dwepen, vind ik ronduit niets.

Homofielen: iemand die op het gelijke geslacht valt. Iemand die geen seks heeft. Hier kan een persoon niets aan doen, is niemand kwalijk te nemen en deze mensen moeten 100% bescherming kunnen genieten in de samenleving en moeten 100% dezelfde (dus niet meer) rechten hebben als ieder ander mens.
Homoseksuelen: iemand die op het gelijke geslacht valt en zelf de KEUZE heeft gemaakt hier ook iets mee te doen. Hier is wel discussie over mogelijk, omdat het een keuze betreft.

Ik wil het hier voorlopig even bij laten en heb hiermee vooralsnog niet beweerd dat homoseksualiteit iets verwerpelijks zou zijn (voordat mijn tekst uit de context wordt gerukt), ik wil alleen een verschil duiden.
pi_49437676
Deze week blijft de mogelijkheid nog bestaan alsnog de petitie te ondertekenen. Zaterdag reist een delegatie af naar Warschau.

Morgen 14.00 uur is er een protest tegen de Poolse homofobie op de Dam in Amsterdam.

Ik hoop dat de zogenaamde Poolse week van het COC haar vruchten uiteindelijk zal afwerpen. Het lijkt mij duidelijk dat het COC alles in het werk stelt de kwestie openbaar te maken. Hiervoor heb ik diep respect.
pi_49439730
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 11:45 schreef nokwanda het volgende:
Overigens wees de Poolse regering met een vingertje naar Nederland en haalde daarna fel uit naar Nederland. Daarop besloot men, om vooral niet op het zondige Nederland te lijken, voor te stellenom homoseksuelen uit bepaalde beroepsgroepen te weren en stelde europarlementarier Tomczak Witold dat homoseksualiteit een ‘aanfluiting van de natuurwetten’ is, en moeten homo’s worden genezen anders betekenen ze het einde van Europa. Op aangeven van ombudsvrouw Ewa Sowinska wordt door de Poolse regering gekeken of sommige functies, zoals in het onderwijs, voor homoseksuelen kunnen worden verboden.

Dus ik denk niet dat het in dit geval perse het vingertje van Nederland is dat altijd alles beter weet.

Bovendien... Het is een gezamelijke actie met Amnesty International
Ik steun je in al je berichtgevingen over dit onderwerp. Je weet het iets duidelijker te verwoorden dan ik dat kan doen, maar het blijkt dat jij iets meer in de materie zit dan ik.

Ikzelf steun Amnesty International. Hoewel ikzelf niet homosexueel ben heb ik dit topic geopend om de kwestie naar voren te brengen en de discussie open te stellen. Het feit dat mijn politieke keuzes qua stemgedrag danwel mijn leefwijze aangeeft dat ik open sta voor een ideale samenleving en daarom dit topic opende om te kijken hoe "tolerant" Nederland denkt over fundamentele democratische inzichten die in een partnerland met voeten worden getreden. Polen behoort immers tot de EU.

Het doet mij pijn dat er blijkbaar nog steeds veel mensen tegen de homojongerenboot zijn. Dit ondanks het feit dat deze jongeren ten eerste eerst toestemming nodig hebben van hun ouders en ten tweede dat het hun eigen bewuste keuze is. Een aantal van deze jongeren bezocht al het Hojokamp van de Stichting Outway. Het feit dat deze jongeren het met hun coming out moeilijk kunnen hebben op het vervolgonderwijs maar door de handreiking van het COC misschien iets meer serieus geworden binnen hun school, zien een hoop mensen klaarblijkelijk niet. Het feit dat termen als pedofilie gegeven worden houdt mijns inziens in dat de meesten nog niet weten wat het inhoudt voor een jongere er achter te komen 'anders' te zijn.

Ik wil er in Nederland niet naar toe gaan dat mensen die er voor uit komen dat ze gay zijn in een proces terecht komen waar ze omgeschoold worden onder het mom van dat gay zijn een ziekte is in plaats van een bewuste keuze. Eigenlijk wil ik aangeven dat ik dit niet wil binnen een van de landen die binnen de EU vallen, dus ook niet Polen. Het is in Polen (in dit geval het land c.q. de regering) nog niet zo ver maar het lijkt er op dat als er niet wordt opgetreden deze optie niet ver weg staat. Volgens Polen is het een ziekte die genezen kan worden.

Is het niet zo dat zonder deze groep van mensen er een hoop creativiteit verloren zou gaan. Ik juich het toe dat diversiteit in Nederland toegestaan is. Het maakt onze samenleving kleurrijker.

Het feit dat er een aantal vooraanstaande voorvechters en andere homosexuele mensen misschien aan de grachtengordel wonen deert mij niet. Zelf woon ik in Oost-Groningen en mochten deze mensen bij mij een toevluchtsoort willen hebben om in een nog tolerante omgeving te kunnen verblijven dan is dat mogelijk. Amsterdam is voor mij ver weg en kom er al 20 jaar niet meer. Ik ken de problematiek daar niet maar het lijkt er op dat mensen het vervelend vinden dat het de ene beter afgaat dan de ander. Als dat het geval is dan wordt het hele vraagstuk binnen de Randstad pijnlijk. Het doet denken aan tijden van weleer. Mijn moeder vertelde mij dat dat begon met het bombardement op Rotterdam....

[ Bericht 1% gewijzigd door CARLAK op 16-05-2007 13:44:51 ]
pi_49440657
Ik werk voor het COC Nijmegen in een pand waar ook andere homogerelateerde organisaties werken.
Ik zie dus van dichtbij wat er wel of niet gedaan wordt. Omdat ik het eerste aanspreekpunt ben zie ik ook wat er mis kan gaan en waar de pijnpunten zitten.
Onderzoeken, enquetes, voorlichting, wetgeving, beleid. Ik krijg het voor mijn neus en ik raak erbij betrokken. Vandaar ook dat ik er wat meer inzit. Dat maakt me nog geen expert, maar wel beter geinformeerd dan de gemiddelde user.
Het is iig echt niet zo goed geregeld omdat iedereen hier voor de wet gelijk is. In de praktijk blijkt de een toch altijd nog gelijker dan een ander. Op alle gebieden en ook op het gebied van homoseksualiteit.

Om even terug te komen op Lukashenko:
Je had het over de keuze maken.
Ik kwam toevallig net een stukje tegen in de Metro van vandaag.
Dat ging over Scotland yard en een evaluatie van 10 moordonderzoeken waarvan de slachtoffers homoseksueel zouden zijn. Onderzoeken werden gehinderd door vooroordelen en een gebrek aan kennis.
Ik quote:
Zo zei een van de rechercheurs na de moord o acteur Michael Boothe: "iemand kan niet kiezen met welke huidskleur hij wordt geboren. Seksuele voorkeur is, naar mijn mening, wel een persoonlijke keuze.

Dat mag dan een mening zijn, maar binnen een beroep als rechercheur kun je zo'n mening niet uitdragen als dat leidt tot het niet naar behoren uitoefenen van je beroep.
Betekent dat dat de moordenaar dan maar minder gestraft dient te worden omdat het slachtoffer de keus heeft gemaakt om homoseksueel te zijn?

Dit is een voorbeeldje van wat er speelt en waarvoor jouw stelling gebruikt kan worden.

Ik vraag me trouwens af of dat wel een keus is. De liefde is een zaak tussen volwassen mensen die ervoor kiezen om met elkaar een relatie te hebben. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  † In Memoriam † woensdag 16 mei 2007 @ 13:49:28 #188
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49440918
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:42 schreef nokwanda het volgende:
Betekent dat dat de moordenaar dan maar minder gestraft dient te worden omdat het slachtoffer de keus heeft gemaakt om homoseksueel te zijn?
Een rechercheur gaat niet over de strafmaat, daar zijn rechters voor.
Carpe Libertatem
pi_49441374
Mijn zoon doet als vrijwilliger de bardienst in Groningen/Drenthe in de stad Groningen. Door zijn contacten ken ik misschien ook wel wat mensen van het COC en ken hun inzet.

Zelf ben ik inmiddels 50 jaar oud, heb de Dolle Mina-verhalen meegemaakt die voorvechter waren van abortus en gelijke berechtiging van man en vrouw. Ik dacht tot voor kort dat de discussie homo-zijn inmiddels wel was afgerond maar zie meer en meer dat het item opnieuw onder de aandacht gebracht moet worden.

Wat ik zo lees over het COC, ben ik van mening dat zij momenteel erg goed bezig zijn en naast Nederland zich ook richten op Europa en zelfs daar buiten. Dat het COC niet meer bekend is komt waarschijnlijk omdat we in Nederland denken dat het allemaal wel goed zit. Niets is echter minder waar. Outcoming schijnt zelfs in Nederland nogal wat voeten in aarde te hebben. Toen mijn zoon onlangs een PEP-stage liep bij zijn voormalige kinderdagverblijf, heeft hij de eigenaresse wel ingelicht dat hij homo was. Voor het geval dat ouders eventueel later zouden kunnen aantekenen dat.... Mijn zoon houdt rekening met het feit dat er misschien meer mensen zijn die homofilie associëren met pedofilie en stelt zich kwetsbaar op dit op voorhand aan te geven. De eigenaresse van de opvang stond en staat volledig achter hem, misschien wel omdat zij hem vroeger vele jaren onder haar hoede had.

[ Bericht 15% gewijzigd door CARLAK op 16-05-2007 14:06:37 ]
pi_49441479
stond dubbel. Sorry
pi_49441504
pi_49441903
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 13:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een rechercheur gaat niet over de strafmaat, daar zijn rechters voor.
In sommige gevallen spelen bewoners voor eigen rechter en gaan misschien met eieren gooien naar bijvoorbeeld een Gay Pride. Lijkt me ook niet leuk als je dat daadwerkelijk meemaakt. Dit zijn wel zaken die bij Gay Prides in (voormalige) oostbloklanden eerder regel dan uitzondering zijn. Ik ben blij dat Nederland dan toch vertegenwoordigers naar die landen laat afreizen om op te komen voor en een steun te zijn voor mensen die dat zelf wel zouden willen maar hier niet voor in de positie zitten omdat hun positie kwetsbaar is.

Eigen rechters zijn soms heel eng.
pi_49442211
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:01 schreef CARLAK het volgende:
Mijn zoon doet als vrijwilliger de bardienst in Groningen/Drenthe in de stad Groningen. Door zijn contacten ken ik misschien ook wel wat mensen van het COC en ken hun inzet.

Zelf ben ik inmiddels 50 jaar oud, heb de Dolle Mina-verhalen meegemaakt die voorvechter waren van abortus en gelijke berechtiging van man en vrouw. Ik dacht tot voor kort dat de discussie homo-zijn inmiddels wel was afgerond maar zie meer en meer dat het item opnieuw onder de aandacht gebracht moet worden.

Wat ik zo lees over het COC, ben ik van mening dat zij momenteel erg goed bezig zijn en naast Nederland zich ook richten op Europa en zelfs daar buiten. Dat het COC niet meer bekend is komt waarschijnlijk omdat we in Nederland denken dat het allemaal wel goed zit. Niets is echter minder waar. Outcoming schijnt zelfs in Nederland nogal wat voeten in aarde te hebben. Toen mijn zoon onlangs een PEP-stage liep bij zijn voormalige kinderdagverblijf, heeft hij de eigenaresse wel ingelicht dat hij homo was. Voor het geval dat ouders eventueel later zouden kunnen aantekenen dat.... Mijn zoon houdt rekening met het feit dat er misschien meer mensen zijn die homofilie associëren met pedofilie en stelt zich kwetsbaar op dit op voorhand aan te geven. De eigenaresse van de opvang stond en staat volledig achter hem, misschien wel omdat zij hem vroeger vele jaren onder haar hoede had.
Ik wil je helemaal niet te na komen en wil ook niet over jouw zoon oordelen , maar kan je wel vertellen , dat ik apriorie problemen heb met mannen in een kinderdagverblijf en als ze dan ook nog Homosexueel zijn stop ik er echt een stokkie voor.

In Nederland kan ik dat niet zeggen . In Polen wel.
voor mij als doorsnee hetrosexuele ouder heeft Polen dus ook zijn voordelen.

Overigens is deze hele Polenbash Hype te bezopen om waar te zijn. Richt je pijlen op ierland of
Portugal ,maar niet op een land wat druk bezig is zijn identiteit te zoeken , na honderden jaren ondrukking van Links en Rechts. (Letterlijk in dit geval)

Ik hou het met het poolse Volkslied
"Nog is Polen niet verloren"
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:35:15 #194
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49442791
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:21 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ik wil je helemaal niet te na komen en wil ook niet over jouw zoon oordelen , maar kan je wel vertellen , dat ik apriorie problemen heb met mannen in een kinderdagverblijf en als ze dan ook nog Homosexueel zijn stop ik er echt een stokkie voor.

In Nederland kan ik dat niet zeggen . In Polen wel.
voor mij als doorsnee hetrosexuele ouder heeft Polen dus ook zijn voordelen.

Overigens is deze hele Polenbash Hype te bezopen om waar te zijn. Richt je pijlen op ierland of
Portugal ,maar niet op een land wat druk bezig is zijn identiteit te zoeken , na honderden jaren ondrukking van Links en Rechts. (Letterlijk in dit geval)

om even in te gaan op dat kinderdagverblijf he: waarom geen homofilie man? leg jij zelf de rgens tussen homofilie en pedofilie zo dicht bij elkaar of denk je dat dat zo IS?

en de reden van polenbash heeft niks te maken met zijn identiteit, maar met de manier waarop het met bepaalde bevolkinsgroepen omgaat. als het zo blijkt dat die identiteit tegen de vrije gedachten van de EU in zou gaan, wat heeft het dan te zoeken in de EU? zo kan je het ook bekijken...
put
your
clothes
on!
pi_49442894
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 22:26 schreef Aoristus het volgende:
En uiteraard moet er weer beeldend gepost worden en volgt de toon van de mantel der liefde..

Kom eens met wat nieuws, bijvoorbeeld met succesverhalen over zendelingenmissies in Rusland ofzo. Met 400 handtekeningen is er niets veranderd aan de situatie in Polen, maar Nederland zal weten dat er aktie is gevoerd, vóór de homo-tolerantie die er al-láng is.

En nee, ik ga het handtassengevecht niet met je aan SCH, je wacht maar tot het volgende incident
Bekijk het eens op termijn zou ik zo zeggen. Keulen en Hamburg zijn ook niet op één dag gebouwd. Regeren is vooruit zien! Ik hoop dat er op termijn een andere leefsituatie denkbaar is in Polen. Als de Poolse regering dit weet te bewerkstelligen, dan zal ik er graag naar toe gaan op vakantie en er mijn geld uitgeven. Tot die tijd reis ik liever af naar een ander land.
pi_49443189
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:35 schreef Jerruh het volgende:

[..]

om even in te gaan op dat kinderdagverblijf he: waarom geen homofilie man? leg jij zelf de rgens tussen homofilie en pedofilie zo dicht bij elkaar of denk je dat dat zo IS?
Ja dat doe ik. Dat doe ik op dat moment wanneer een volwassen vent in een kinderdagverblijf wil werken .
pi_49443289
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:21 schreef CANARIS het volgende:

[..]

In Nederland kan ik dat niet zeggen . In Polen wel.voor mij als doorsnee hetrosexuele ouder heeft Polen dus ook zijn voordelen.

Ook ik ben hetrosexuele ouder (denk ik). Als ik een man zou zijn dan zou ik misschien wel homosexueel zijn omdat ik beter kan praten met mannen dan met vrouwen in het algemeen.
Ik weet niet hoeveel contacten jij binnen Nederland en Polen hebt, maar ik weet zeker dat je je mening in Nederland naar voren kunt brengen. Als jij als hetrosexuele ouder het al moeilijk vindt je standpunt in Nederland te verwoorden....

Trouwens mooi gebaar dat Poolse volkslied "Nog is Polen niet verloren"! Nu de uitwerking daar van nog Mijns inziens!
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:47:04 #198
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_49443355
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:43 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ja dat doe ik. Dat doe ik op dat moment wanneer een volwassen vent in een kinderdagverblijf wil werken .
wat is er tegenwoordig mis met een volwassen vent die graag met kinderen werkt, bijvoorbeeld als elraar, kinderopvangpersoon of wat dan ook? net alsof iedere man een pedo is zeg....
put
your
clothes
on!
pi_49443678
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 14:43 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Volwassen...? Hij doet gewoon MBO en is zelf nog onder de 20. Stage lopen doe je als je jong bent. Trouwens al zou hij er zijn werk van maken, wat dan nog.

Je lijkt me echt zo iemand met vooroordelen. Wat dat betreft mogen jouw kinderen ook niet naar school gaan, niet naar de kerk, niet naar de scouting en niet naar welke club dan ook. Je zult zelfs je partner kunnen wantrouwen, zult ontslag nemen zodat je zeker weet dat je kind eigenlijk alleen onder jouw hoede staat. In Nederland kun je zelfs bij de de inspectie van onderwijs aanvragen je kind privé les te geven omdat hij anders het gevaar loopt met een homo in contact te komen.

Volgens mij zijn er cijfers bekend dat in ieder geval 1 op de 10 mensen min of meer homosexuele gevoelens hebben. Waar blijf je?

[ Bericht 0% gewijzigd door CARLAK op 16-05-2007 15:22:03 ]
pi_49445471
Momenteel staat het aantal handtekeningen al op 593. Ik hoop nog in ieder geval 1 bekende Nederlander in Oost-Groningen te kunnen benaderen.

Zie de petitie ook als een soort kettingbrief. De site geeft de mogelijkheid aan. Maak er gebruik van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')