Dat klopt niet. Bij het heterohuwelijk wasjuist die adoptie meteen geregeld en dat gold voor homo's niet. Daarom was er destijds ook nog vrij veel weerstand tegen deze hele regeling.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is een hele andere regeling. Huwelijk en adoptie zitten niet aan elkaar vast.
Overigens kent Nederland helemaal geen homohuwelijk, maar een burgerlijk huwelijk waarbij geslacht niet (meer) uitmaakt. Homohuwelijk impliceert dat er een speciale regeling is, die is er dus niet, er is alleen een gelijke regeling.
... en maar afvragen waarom mensen meteen een sekswellustige mannen denken bij homo's.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:58 schreef nokwanda het volgende:Heb die gruwelijk lekkere stukken waar ik mee samenwerk nog niet kunnen omturnen, dus ik heb het wat dat betreft opgegeven
Doodzonde is het![]()
Ik heb deze term eerder gehoord. Wie bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Homofobe Harry niet in de kaart te spelen
Ons huwelijk was ook vrijwel alleen formaliteiten (en een feestje voor ouders) en vooral een noodzaak om dat groene briefje te krijgen. Ik zit vaak met kromme tenen te kijken naar die bruiloften op TV, waar vooral hier gemakkelijk 50 mille doorheen gaat. Belachelijk. Dan heb ik toch het idee dat je iets van liefde moet compenseren als je het zo van de daken moet schreeuwenquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Partnerschap en testament hebben we geregeld toen we gingen samenwonen.
Trouwen heb ik niks mee maar misschien wel eens een groot feest als we 20 jaar bij elkaar zijn ofzo.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
... en maar afvragen waarom mensen meteen een sekswellustige mannen denken bij homo's.
alle mannen zijn sekswellustig, niet alleen homo's.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
... en maar afvragen waarom mensen meteen een sekswellustige mannen denken bij homo's.
Ja precies... die faghags zoals ik zijn vele malen ergerquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Vrouwen kunnen deze sekswellust behoorlijk indimmen trouwens.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
alle mannen zijn sekswellustig, niet alleen homo's.
Ik lees net dat op dezelfde datum dat het burgerlijk huwelijk veranderd was ook meteen de adoptiewet veranderd is zodat homo- en lesboparen konden adopteren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:17 schreef SCH het volgende:
Dat klopt niet. Bij het heterohuwelijk was juist die adoptie meteen geregeld en dat gold voor homo's niet. Daarom was er destijds ook nog vrij veel weerstand tegen deze hele regeling.
Je hebt niet de goede informatie. Het is niet meteen veranderd en dat tweede is onderwerp van discussie, dat heeft wel alleen met Nederlandse wetgeving te maken. Het ging vooral om de angst dat er aan Nederland dan minder adoptiekinderen zouden worden toegewezen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:22 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik lees net dat op dezelfde datum dat het burgerlijk huwelijk veranderd was ook meteen de adoptiewet veranderd is zodat homo- en lesboparen konden adopteren.
Meteen geregeld dus.Alleen adoptie uit het buitenland is later pas geregeld, maar daar heb je uiteraard niet alleen met Nederlandse wetgeving te maken.
Bron. Een site die over discriminatie zou daarover liegen?quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:24 schreef SCH het volgende:
Je hebt niet de goede informatie.
Het lijkt mij niet verkeerd om wetgeving te evalueren, zeker als het om de levens van kinderen gaat, voor het ingevoerd wordt met eventuel allerlei gevolgen voor die geadopteerde kinderen van dien.quote:Het is niet meteen veranderd en dat tweede is onderwerp van discussie, dat heeft wel alleen met Nederlandse wetgeving te maken. Het ging vooral om de angst dat er aan Nederland dan minder adoptiekinderen zouden worden toegewezen.
Er is geen verschil. Behalve als je denkt dat mensen niet aan sex doen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:50 schreef Lukashenko het volgende:
Jammer dat wederom niemand is ingegaan op mijn aangekaarte verschil tussen homoseksualiteit en homofilie.
Homofielen verdienen 100% bescherming, overal ter wereld ook in Polen, omdat dit iets is waar men niets aan kan doen. Het voorbeeld van Schotland wat aangegeven was n.a.v. mijn schrijven gaat dus niet op, omdat ik van mening ben dat homofielen bescherming verdienen tegen geweld. Homofielen zijn mensen met erotische of romantische gevoelens naar het gelijke geslacht maar afzien van seks. Om een goede discussie te kunnen voeren is het noodzakelijk dat deze terminologie wordt toegepast.
Homoseksuelen is een compleet ander iets.
(sorry, begrijp nog niet veel van de smilies hier en opmaakcodes op dit forum)
Dus omdat iemand een bepaald gevoel heeft en dit zonder iemand anders schaden te berokkenen ten uitvoering brengt (en dus seks heeft met hetzelfde geslacht) is het plotseling een mens geworden die geen bescherming tegen geweld nodig heeft of waardig is?quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:50 schreef Lukashenko het volgende:
Jammer dat wederom niemand is ingegaan op mijn aangekaarte verschil tussen homoseksualiteit en homofilie.
Homofielen verdienen 100% bescherming, overal ter wereld ook in Polen, omdat dit iets is waar men niets aan kan doen. Het voorbeeld van Schotland wat aangegeven was n.a.v. mijn schrijven gaat dus niet op, omdat ik van mening ben dat homofielen bescherming verdienen tegen geweld. Homofielen zijn mensen met erotische of romantische gevoelens naar het gelijke geslacht maar afzien van seks. Om een goede discussie te kunnen voeren is het noodzakelijk dat deze terminologie wordt toegepast.
Ik maakte het onderscheid al in mijn tweede post in dit topic.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:50 schreef Lukashenko het volgende:
Volgens mij zijn homofielen homoseksueel. De aanduiding die jij geeft ten aanzien van homofielen past in mijn woordenboek ook voor homoseksuelen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:50 schreef Lukashenko het volgende:
Ze is echt erg.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Of gewoon aan iemands uiting van liefde naar elkaar en relatievormquote:Op woensdag 16 mei 2007 20:18 schreef wonderer het volgende:
Voor de discussie "mogen mensen gediscrimineerd worden" is onderscheid tussen homofiel en homoseksueel helemaal niet van belang. Mensen moeten gelijk behandeld worden, of ze nou wel of geen seks hebben met iemand van hetzelfde geslacht.
Sowieso is onderscheid tussen homofiel en homoseksueel onbelangrijk. Een waardeoordeel hangen aan iemands seksuele escapades is... triest.
... vind JIJ, maar dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Homoseksualiteit is een logisch en natuurlijk gevolg van homofilie. Veruit de meeste mensen, op een heel klein groepje a-sexuelen en onthouders na, gaan in hun leven seksuele relaties aan. Seks is natuurlijk menselijk gedrag. Homofoben en schijn-toleranten mogen dan graag beweren dat seks tussen mensen van hetzelfde geslacht 'onnatuurlijk' is. Onzin.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:50 schreef Lukashenko het volgende:
Homofielen verdienen 100% bescherming, overal ter wereld ook in Polen, omdat dit iets is waar men niets aan kan doen. Het voorbeeld van Schotland wat aangegeven was n.a.v. mijn schrijven gaat dus niet op, omdat ik van mening ben dat homofielen bescherming verdienen tegen geweld. Homofielen zijn mensen met erotische of romantische gevoelens naar het gelijke geslacht maar afzien van seks. Om een goede discussie te kunnen voeren is het noodzakelijk dat deze terminologie wordt toegepast. Homoseksuelen is een compleet ander iets.
Tja, zo eindigt elk topic over homo's toch?quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:23 schreef Floripas het volgende:
Goh, zes pagina's debat vooroordelen en homofobie.
*wacht op de reacties zoals "jamaar pedo's mogen het ook niet, daar wordt wel onderscheid gemaakt!"*quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
... vind JIJ, maar dat is natuurlijk de grootst mogelijke onzin. Homoseksualiteit is een logisch en natuurlijk gevolg van homofilie. Veruit de meeste mensen, op een heel klein groepje a-sexuelen en onthouders na, gaan in hun leven seksuele relaties aan. Seks is natuurlijk menselijk gedrag. Homofoben en schijn-toleranten mogen dan graag beweren dat seks tussen mensen van hetzelfde geslacht 'onnatuurlijk' is. Onzin.
Nog veel bizarder vind ik het doelbewust trekken van een lijn tussen homofilie en homoseksualiteit, om vervolgens het ene te 'tolereren' en het andere af te keuren. Dus iemand met gevoelens voor iemand van hetzelfde geslacht verdient alle mogelijke bescherming, maar wanneer deze persoon seks heeft gehad met degene voor wie hij/zij gevoelens heeft, hoeft die bescherming ineens NIET meer te worden geboden?
Voor een discussie over dit onderwerp is het helemaal niet noodzakelijk dat jouw terminologie wordt toegepast. Beiden zijn namelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden, zeker als het om een 'oordeel' gaat. Persoonlijk weiger ik te spreken over homofilie, omdat het als een ziekte klinkt. Ik spreek evenmin over heterofilie. Mensen die menen dat ze een moreel onderscheid moeten maken tussen homofilie en homoseksualiteit, vind ik homofoob. Je wilt namelijk mensen het recht ontzeggen om in hun leven (seksuele) relaties aan te gaan. Ik geloof in vrijheid, in plaats van dogma's die meestal door religie zijn opgelegd. Vrijheden zijn bijvoorbeeld in Europese wetgeving geregeld.
Inderdaad, dat ga je weer krijgen ja. Mensen die niet snappen dat homoseksualiteit een variatie is (net als bisexualiteit) en pedofilie (net als bestialiteit) een afwijking. Je hebt homo's die pedo zijn, je hebt hetero's die pedo zijn. Pedofielen zijn zowel hetero als homo. Homoseksualteit en pedofilie hebben niks meer of minder met elkaar te maken dan heteroseksualiteit en pedofilie.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:28 schreef wonderer het volgende:
*wacht op de reacties zoals "jamaar pedo's mogen het ook niet, daar wordt wel onderscheid gemaakt!"*
Wat de fuck is dit nou weer voor username?quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:14 schreef Lukashenko het volgende:
bla
Vertel, ik ben nieuw hier maar dat is zeker niet mijn insteek.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Tja, zo eindigt elk topic over homo's toch?
quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Vertel, ik ben nieuw hier maar dat is zeker niet mijn insteek.
Mijn insteek staat in de OP. Jouw visie wil ik wel mee nemen, zeker nu ik denk dat je al langer op dit forum mee loopt.
Ik sta open voor je reactie.![]()
Maakt dat het COC niet een beetje overbodig in Nederland? Ik bedoel je gaat hier ook geen Greenpeace oprichten om het knuppelen van zeehondjes op Ameland te bestrijden.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Toen het homohuwelijk werd ingevoerd is adoptie niet meteen geregeld, daar was geen politieke steun voor. Alleen door de 2e lesbische moeder. De adoptiewet gold niet voor homo's. Daar is later veel discussie en gedoe over geweest en volgens mij twee jaar geleden is er een wetsvoorstel ingediend om de hele zaak gelijk te trekken, het CDA sputterde altijd tegen maar was toen uiteindelijk ook om. Ik zou even moeten checken hoe dat uiteindelijk is afgelopen met al die kabinetswisselingen.
Maar je had het over homorechten. Misschien val je over dat woordje. Noem het dan gelijke rechten. Het gaat er omdat homo's wat mij betreft dezelfde rechten zouden moeten hebben - net zoals vrouwen die uiteindelijk verworven hebben. In Nederland is dat gelukkig op heel veel vlakken inmiddels redelijk geregeld maar internationaal valt er nog veel te behalen.
Ik vind het nogal hautain om te stellen, zoals Aoristus doet, om je niet met Polen te willen bemoeien. Waarom zou je de Poolse homo's in de kou laten staan en daar discriminatie heel normaal vinden? Zeker nu ze lid van de EU zijn. Maar ook in heel veel andere landen, waaronder de VS, valt er nog een wereld te winnen.
Het is ook niet jouw schuld, maar van degenen die met steeds dezelfde vooroordelen of achterlijke meningen komen aankakken en wegvluchten zodra iemand met argumenten komt.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:39 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Vertel, ik ben nieuw hier maar dat is zeker niet mijn insteek.
Mijn insteek staat in de OP. Jouw visie wil ik wel mee nemen, zeker nu ik denk dat je al langer op dit forum mee loopt.
Ik sta open voor je reactie.![]()
Laten we eens beginnen met het verschil tussen heterofilie en heteroseksualiteit...quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:53 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je bent trouwens weinig duidelijk over wat jij zegt dat er ontbreekt aan rechten die hetero's meer hebben dan homo's.
Wat is het verschil?quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met het verschil tussen heterofilie en heteroseksualiteit...
Waarom? Lijkt me niet van enige relevantie.quote:Op woensdag 16 mei 2007 20:58 schreef wonderer het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met het verschil tussen heterofilie en heteroseksualiteit...
Moet je Lukashenko vragen. Die vindt het nodig om een onderverdeling te maken tussen homofilie en homoseksualiteit.quote:
Acceptatie van homo's heb ik niets op tegen, maar die overdreven homopropaganda van Gay Pride Amsterdam is niet om aan te zien.quote:Op maandag 14 mei 2007 20:10 schreef CARLAK het volgende:
Polen is het er nog steeds niet mee eens dat er een Gay Pride in hun land wordt gehouden. Door middel van het ondertekenen van onderstaande petitie hoop ik dat artikel 1 van de Grondwet ook in Polen wordt uitgevoerd.
Ik zou toch maar investeren in een psych.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:05 schreef Lukashenko het volgende:
Homoseks is tegen de natuur.
Lekker eten is ook een keuze. En dan bedoel ik alles beter dan proteineshakes en vitaminepillen. Seks is een natuurlijke behoefte en zou geen keuze moeten hoeven zijn. Het is een uiting van gevoelens die over het algemeen niemand kwaad doet.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:10 schreef Lukashenko het volgende:
Ha, ha. Ook die zal ik beantwoorden.
Heterofielen zijn mensen die op het andere geslacht vallen, maar bewust zonder seks leven. Als je nader tot God, Allah, Krishna, Bhudda etc. wilt komen is zo'n bestaan aan te bevelen, denk ik. Een geestelijk Leider die elke dag seks heeft, neem ik niet serieus immers.
Heteroseksuelen zijn mensen die op het andere geslacht vallen en ervoor KIEZEN ook seks te hebben en dus afzien van de OPTIE onthouding.
Seks is altijd een KEUZE.
Okee, dan hoef ik jou niet meer serieus te nemen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:13 schreef wonderer het volgende:
[..]
Moet je Lukashenko vragen. Die vindt het nodig om een onderverdeling te maken tussen homofilie en homoseksualiteit.
Ah, en al die homoseksuele dieren zijn natuurlijk ook slachtoffer van de media...quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:17 schreef Lukashenko het volgende:
Wij zijn in dit hedonistische decadente Nederland zo afgedwaald van de natuur dat we inderdaad niet meer weten wat natuurlijk is. Wonderer is er een voorbeeld van. U bent keurig gehersenspoeld door de media, proficiat!
Je snapt mijn punt niet.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:17 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Okee, dan hoef ik jou niet meer serieus te nemen.
Lul toch niet zo slap man, zelfs SCH weet alleen iets over adoptie te zeggen en geeft eigenlijk toe dat dat niet echt meer een issue is. Als je 'oneens zijn met een ander' bedreigend vindt, dan zou ik vooral geen stelling nemen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 21:19 schreef wonderer het volgende:
[..]
Je snapt mijn punt niet.
Jij zegt dat er al gelijkheid is tussen homo's en hetero's. Dat is niet zo, dat bewijst alleen dit topic al. Er zijn mensen die anderen veroordelen op het feit dat ze het met hetzelfde geslacht doen. Waar zie jij daar gelijkheid in?
Gelijke rechten is gelijk behandeld worden. En niet gediscrimineerd.
Die zijn er wel. Zowel in het wild als in gevangenschap. En niet een paar, VEEL. Dus flikker dat "homoseks(ualiteit) is niet natuurlijk" maar vast het raam uitquote:Op woensdag 16 mei 2007 21:21 schreef Lukashenko het volgende:
Ik ken geen homoseksuele dieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |