quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
Het is simpel: Polen is EU-lid en heeft de Europese grondrechten te erkennen. De ultra-conservatieve PiS-partij (what's in a name) voert een schrikbewind. Ze jagen op communisten, terwijl hun eigen denkbeelden nog vele malen extremer zijn. Deze week nog een artikel gelezen met een gerenommeerd Pools politicus, die uitspreekt dat Polen een bananenrepubliek aan het worden is.
Ik vind dat we onze ogen niet moeten sluiten voor welke vorm van fobie of discriminatie dan ook. Of het nu gaat om huidskleur of geaardheid, vrouw-zijn, of wat dan ook. Polen moet worden geconfronteerd met scherpe sancties als de mensenrechtensituatie niet snel verbetert.
wat een Bull Shitquote:Op woensdag 16 mei 2007 16:00 schreef Elfletterig het volgende:
Het is simpel: Polen is EU-lid en heeft de Europese grondrechten te erkennen. De ultra-conservatieve PiS-partij (what's in a name) voert een schrikbewind. Ze jagen op communisten, terwijl hun eigen denkbeelden nog vele malen extremer zijn. Deze week nog een artikel gelezen met een gerenommeerd Pools politicus, die uitspreekt dat Polen een bananenrepubliek aan het worden is.
Ik vind dat we onze ogen niet moeten sluiten voor welke vorm van fobie of discriminatie dan ook. Of het nu gaat om huidskleur of geaardheid, vrouw-zijn, of wat dan ook. Polen moet worden geconfronteerd met scherpe sancties als de mensenrechtensituatie niet snel verbetert.
Ik zie een Gay Pride wel als een fundamenteel recht. De mensenrechten gaan mijns inziens nog verder en betreft niet alleen mensen die anders zijn dan jij en ik. Het betreft algehele vrijheid van de mens ongeacht politieke voorkeur, ras, geslacht danwel sexuele geaardheid.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:25 schreef CANARIS het volgende:
[..]
Een Gay Parade zie je hopenlijk niet als een fundamenteel Mensenrecht!
schat...quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:30 schreef CANARIS het volgende:
Ik lees net het volgende Topic
'Bijbel moet worden verboden voor minderjarigen'
Dat leeft dus in Nederrland. Over Tollerantie gesproken en Mensenrechten!
Ik zou eerst maar eens hier opruimen anders zouden wel eens een boel kaartjes uit Polen , Duitsland , Italie of waar weet ik wel niet , vadaan komen met
Ik ben Boos
Vreemde topic. Mensen moeten vrij zijn al dan niet de bijbel te lezen. Hoewel ik zelf niet gelovig ben opgevoed ken ik de bijbel wel.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:30 schreef CANARIS het volgende:
Ik lees net het volgende Topic
'Bijbel moet worden verboden voor minderjarigen'
Dat leeft dus in Nederrland. Over Tollerantie gesproken en Mensenrechten!
Ik zou eerst maar eens hier opruimen anders zouden wel eens een boel kaartjes uit Polen , Duitsland , Italie of waar weet ik wel niet , vadaan komen met
Ik ben Boos
Een Gay Parade (overigens meer een demonstratie dan een parade) is wel degelijk een fundamenteel mensenrecht. Als jij meent van niet, zegt dat alleen maar iets over jouw bekrompen wereldbeeld. Een wereld waarin alleen ruimte is voor geluiden die jou aanstaan. Graag zie ik hier voorbeelden van PiS-kritische opinieleiders die de PiS-aanpak toejuichen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:25 schreef CANARIS het volgende:
Oogjes openen en geschiedenis leren jonge man. Feit is dat Polen na de revolutie zijn communistische geschiedenis NIET heeft verwerkt. Men deed in Polen alsof er niets was gebeurd. Voerde de demokratie in , privaticeerde de industrie en dat was het.
Met als gevolg dat voormalig kaderleden van de Communistische Partei en van de Geheimdienst de Dienst beleven uitmaken. Dat zijn mensen die normaal gesproken voor hun Misdaden terrecht hadden moeten staan. De PIS doet hier eindelijk iets aan. Dit wordt zelfs door PIS kritische opion leaders zo gezien.
Het tweede deel van jouw betoog lijkt op de polemiek van een NOVA. Welke mensenrechten worden in Polen geschonden ? Een Gay Parade zie je hopenlijk niet als een fundamenteel Mensenrecht!
De Gay Parade tegenwoordig misschien wel Gay Pride. Pride geeft min of meer trots aan met misschien wel een tikkeltje arrogantie.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een Gay Parade (overigens meer een demonstratie dan een parade) is wel degelijk een fundamenteel mensenrecht. Als jij meent van niet, zegt dat alleen maar iets over jouw bekrompen wereldbeeld. Een wereld waarin alleen ruimte is voor geluiden die jou aanstaan. Graag zie ik hier voorbeelden van PiS-kritische opinieleiders die de PiS-aanpak toejuichen.
Jij bent een mens naar mijn hart. Het lijkt er op dat jij en ik op een lijn zitten. Eindelijk een bondgenoot gevonden. Het heeft lang moeten duren maar het internet is gewillig.quote:Op woensdag 16 mei 2007 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
CARLAK, in Polen heeft een Gay Parade heel nadrukkelijk het karakter van een demonstratie. Zo veel valt er namelijk niet te vieren in Polen. In Nederland is redelijk sprake van gelijke rechten, maar dat is in Polen nog lang niet zo. De regering bestaat uit ultra-conservatieve homofoben die bijvoorbeeld willen verbieden dat een homo leraar kan worden. Ik kan dat niet anders klassificeren als loepzuivere discriminatie EN overtreding van Europese grondrechten.
Trouwens wel frappant als je Polen op het Songfestival dan trots hoort zingen: "You've got a right to party", terwijl de werkelijke situatie heel anders is. Homofobie wordt door de huidige regering aangewakkerd. Er is geen woord gelogen of overdreven aan de petitie uit de openingspost. De situatie is schrijnend en mensonterend. Na de Tweede Wereldoorlog zeiden we nog "dit nooit weer", nu halen we onze schouders op als duizend kilometer verderop mensen worden gediscrimineerd (of erger) alleen vanwege hun geaardheid.
Ga jij eerst maar eens naar Polen. Dan zul je zien hoeveel die vieren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:05 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Jij bent een mens naar mijn hart. Het lijkt er op dat jij en ik op een lijn zitten. Eindelijk een bondgenoot gevonden. Het heeft lang moeten duren maar het internet is gewillig.![]()
Natuurlijk valt er in Polen nog niet veel te vieren. Ik zie ook dat de tolerantie binnen Nederland terug valt dus moeten we dit voor zijn voordat het escalleert. Verworven rechten moeten we niet zomaar uit handen geven. Zelfs Mabel heeft dit vorig jaar aangehaald in haar toespraak. Vrijheid is iets wat we moeten koesteren en bewaken. Het is niet vanzelfsprekend.![]()
Precies, kom zeg: die waarden- en normenloze nichterige holmaatjes praten elkaar maar na en bestempelen critici meteen als homofoob. Ikquote:Op woensdag 16 mei 2007 17:20 schreef CANARIS het volgende:
Nee , niet Homosexualiteit bedoel ik. Daar weten jullie alles van .
(...)
Alleen maar omdat je als Nicht in Nederland
(...)
Polen heeft temninste nog zoiets als normen en waarden die worden verdedigd. Noem het maar ouderwets.
(...)
En dat alles zeg ik zonder 1 vooroordeel tegenover Homosexuelen.
Nee, dat mag niet - niet op de manier zoals heterostellen dat kunnen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is dus fout, voor iedereen zouden dezelfde rechten moeten gelden.
[..]
Ja dat mag toch als homostel?
quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:20 schreef CANARIS het volgende:
Wat is het verschil dan?quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet - niet op de manier zoals heterostellen dat kunnen.
ik zou niks van polen wetenquote:Op woensdag 16 mei 2007 17:20 schreef CANARIS het volgende:
Jullie lullen toch allemaal over iets waar julie geen reet van weten.
Nee , niet Homosexualiteit bedoel ik. Daar weten jullie alles van .
Polen als land bedoel ik.
Het hele land wordt door jullie op 1 punt afgewickeld wat op de HELE GODVERGETEN WERELD gevoelig ligt.
Alleen maar omdat je als Nicht in Nederland kan trouwen betekend het niet dat voor andere landen goed is en een Mensenrecht is het al helemaal niet. Met die zielige gelul maken jullie een caricatuur van het begrip "Mensenrecht!" .
Polen heeft temninste nog zoiets als normen en waarden die worden verdedigd. Noem het maar ouderwets. Als ik zie hoe zielig men in Nederland probeert een identiteit te vinden ,dan heb ik met Nederlanders meer medeleven als met de Polen.
Dat zou ik ook wel eens willen wetenquote:
Mijn gelukswensen alvast.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:06 schreef Jerruh het volgende:
ik eigenlijk ook wel...
als ik wil trouwen kan dat hier gewoon
niet dat er dan geen mensen zijn die me daarvoor het liefste dood zouden willen hebben, maar goed.
trouwen kan volgens mij ook gewoon..
wij gaan niet trouwenquote:
Wie ben jij om te beoordelen wat ik van Polen weet of wat ik van homoseksualiteit weet? Waarom reageer je zo heetgebakerd en schilder je anderen af alsof ze gestoord zijn? Kennelijk kun je nogal moeilijk omgaan met mensen die er niet jouw mening op nahouden? Wel een leuke woordgrap trouwens, geen reet....quote:Op woensdag 16 mei 2007 17:20 schreef CANARIS het volgende:
Jullie lullen toch allemaal over iets waar julie geen reet van weten. Nee , niet Homosexualiteit bedoel ik. Daar weten jullie alles van. Polen als land bedoel ik. Het hele land wordt door jullie op 1 punt afgewickeld wat op de HELE GODVERGETEN WERELD gevoelig ligt.
Alleen maar omdat je als Nicht in Nederland kan trouwen betekend het niet dat voor andere landen goed is en een Mensenrecht is het al helemaal niet. Met die zielige gelul maken jullie een caricatuur van het begrip "Mensenrecht!" .
Polen heeft temninste nog zoiets als normen en waarden die worden verdedigd. Noem het maar ouderwets. Als ik zie hoe zielig men in Nederland probeert een identiteit te vinden ,dan heb ik met Nederlanders meer medeleven als met de Polen.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:16 schreef Jerruh het volgende:
[..]
wij gaan niet trouwen.
alleen al omdat we we beiden sterk de mannetjes van de relatie zijn en we geen zin hebben om uit te vechten wie dan met de trouwerij 'het vrouwtje" is.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:16 schreef Jerruh het volgende:
[..]
wij gaan niet trouwen.
alleen al omdat we we beiden sterk de mannetjes van de relatie zijn en we geen zin hebben om uit te vechten wie dan met de trouwerij 'het vrouwtje" is.
daar oordeel ik niet over.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Over ironie gesproken..
SCH is volgens mij het vrouwtje, maar ik krijg mijn vinger er niet helemaal achter
Als je wilt kun je wel proberen de vinger achter mij te krijgen. Ik ben alleen bang dat ik iets meer open in de maatschappij sta dan jij maar je kunt je natuurlijk altijd nog gaan aanpassen. Laten we niet hopen dat ons leeftijdsverschil iets te groot is want anders kan een van ons zich misschien blootstellen aan een relatiegerelateerde verhouding met iemand met een duidelijk leeftijdsverschil. En dat is niet gewenst natuurlijk....quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Over ironie gesproken..
SCH is volgens mij het vrouwtje, maar ik krijg mijn vinger er niet helemaal achter
Je mag trouwen in Nederland, maar wie is Nederland om zich te bemoeien met de Poolse cultuur? Zij op hun beurt stellen dat Polen prima in staat is om de eigen set normen en waarden te verdedigen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:21 schreef Jerruh het volgende:
[..]
daar oordeel ik niet over.
kijk, in feite ben ik voor gelijkheid voor iedereen. als mensen tegen mij gaan zeggen dat ik niet mag trouwen omdat ik een flikker ben, is dat hun mening maar dat geeft hun niet het recht om het mij te verbieden. besides zou ik niet snappen wat iemand op zo'n persoonlijk punt in mijn leven zou moeten zeggen over iets waar diegene geen reet mee te maken heeft.
nu zie ik dus dat in Polen dat wel gebeurt en dat homoseksuelen beperkt worden in hun leven zoals anderen leven. alleen omdat ze homoseksueel zijn. daar ben ik op tegen.
¿como?quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:24 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Als je wilt kun je wel proberen de vinger achter mij te krijgen. Ik ben alleen bang dat ik iets meer open in de maatschappij sta dan jij maar je kunt je natuurlijk altijd nog gaan aanpassen. Laten we niet hopen dat ons leeftijdsverschil iets te groot is want anders kan een van ons zich misschien blootstellen aan een relatiegerelateerde verhouding met iemand met een duidelijk leeftijdsverschil. En dat is niet gewenst natuurlijk....![]()
Zelf in het communistisch bolwerk in Oost-Groningen treffen we soms mensen van het COC. Hoewel Lenin in Oost Europa van z'n voetwerk werd gehaald, werd hij per omgaande in deze communistische regio geplaatst.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:26 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Het COC is natuurlijk niet zo flink om Rusland aan de tand te voelen over de situatie daar, elke schijnbeweging die georganiseerde groepen homo's maken, wordt daar per direct bloederig neergeslagen door een groep hardcore Stalinisten, met als gevolg dat er helemaal niets meer kan.
JIj houdt je vingers maar lekker thuis viespeuk.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:18 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Over ironie gesproken..
Is dat Spaans voor que? Ik begrijp je niet maar gezien de plaatsing van je vraagtekens neem ik aan dat het iets Spaans is. Wil je iets duidelijker naar mij toe zijn en como voor mij in het Nederlands willen vertalen? Anders begin ik in het vervolg in het Gronings naar jou toe.quote:
quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:26 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Je mag trouwen in Nederland, maar wie is Nederland om zich te bemoeien met de Poolse cultuur? Zij op hun beurt stellen dat Polen prima in staat is om de eigen set normen en waarden te verdedigen.
Het COC is natuurlijk niet zo flink om Rusland aan de tand te voelen over de situatie daar, elke schijnbeweging die georganiseerde groepen homo's maken, wordt daar per direct bloederig neergeslagen door een groep hardcore Stalinisten, met als gevolg dat er helemaal niets meer kan.
Het vervelende is dat Polen meer economische binding heeft met Europa dan Rusland, dus vanuit dat perspectief bekeken, valt er wat te zeggen voor de petitie. Helaas wordt de uitkomst alleen maar gebruikt om munitie aan te leveren voor de Nederlandse opiniemakers. Dat vind ik een zeer kwalijke zaak, want daarmee grijp je in in het leven van iedereen.
Toen het homohuwelijk werd ingevoerd is adoptie niet meteen geregeld, daar was geen politieke steun voor. Alleen door de 2e lesbische moeder. De adoptiewet gold niet voor homo's. Daar is later veel discussie en gedoe over geweest en volgens mij twee jaar geleden is er een wetsvoorstel ingediend om de hele zaak gelijk te trekken, het CDA sputterde altijd tegen maar was toen uiteindelijk ook om. Ik zou even moeten checken hoe dat uiteindelijk is afgelopen met al die kabinetswisselingen.quote:
Volgens mij is het COC daar ook actief over hoor.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:26 schreef Aoristus het volgende:
Formaat? Nou... kom een keer gezellig naar ons pandje in Nijmegen. Stel ik je voor aan de heren van de Herensalon. Zit vast wel een leuke "man van formaat" tussenquote:Op woensdag 16 mei 2007 18:41 schreef CARLAK het volgende:
Ik zou het trouwens wel kicken vinden eens iemand van dat formaat te kunnen ontmoeten.![]()
Da's ook best wel een vooroordeel.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:52 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij is het COC daar ook actief over hoor.
Maar er is meer dan het COC natuurlijk. Er zijn internationale bewegingen en je hebt andere groeperingen.
Punt is dat veel homo's in mijn ogen niet zo geinteresseerd zijn in die hele rechtenkwestie, zolang de haartjes maar goed zitten, vinden ze het wel best. Dat is nogal generaliserend, maar volgens mij geldt dat voor veel jonge homo's wel steeds meer. Ik ben nog van de strijdbare generatie![]()
Heb je je partnerschap wel geregeld? Lijkt me echt kut als een van jullie in de problemen komt en je hebt net zoveel rechten als de buurman...quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:42 schreef SCH het volgende:
[..]
JIj houdt je vingers maar lekker thuis viespeuk.
Wij trouwen ook niet - da's zo'n hetero-uitvinding
Leuk voor mijn zoon neem ik aan. Ik zou liever met jou willen praten en mijn zoon waarschijnlijk ook wel. Misschien wordt hij dan wel hetero tochquote:Op woensdag 16 mei 2007 18:52 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Formaat? Nou... kom een keer gezellig naar ons pandje in Nijmegen. Stel ik je voor aan de heren van de Herensalon. Zit vast wel een leuke "man van formaat" tussen
quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:56 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Leuk voor mijn zoon neem ik aan. Ik zou liever met jou willen praten en mijn zoon waarschijnlijk ook wel. Misschien wordt hij dan wel hetero toch![]()
COC in Groningen wordt ook steeds jonger. Nieuwe instroom is ook wel nodig maar zonder de oude garde had het helemaal niet bestaan. Hulde aan de mensen die ooit de guts hebben gehad het op te bouwen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Da's ook best wel een vooroordeel.
De mensen voor en met wie ik werk zijn allemaal jaren jonger dan ik. En zo oud ben ik bepaald niet.
In Nijmegen zit iig een behoorlijk jong team. En in Amsterdam zie ik ook een behoorlijk jong team.
Dat geloof ik meteen. Ik bedoel het meer in het algemeen. Dat veel jonge homo's het allemaal wel best vinden. Het is allemaal geregeld nu, ze kunnen trouwen enzovoorts. Is een beetje zoals met het feminisme denk ik.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:54 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Da's ook best wel een vooroordeel.
De mensen voor en met wie ik werk zijn allemaal jaren jonger dan ik. En zo oud ben ik bepaald niet.
In Nijmegen zit iig een behoorlijk jong team. En in Amsterdam zie ik ook een behoorlijk jong team.
quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:58 schreef nokwanda het volgende:
[..]Heb die gruwelijk lekkere stukken waar ik mee samenwerk nog niet kunnen omturnen, dus ik heb het wat dat betreft opgegeven
Doodzonde is het![]()
Partnerschap en testament hebben we geregeld toen we gingen samenwonen.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:55 schreef wonderer het volgende:
[..]
Heb je je partnerschap wel geregeld? Lijkt me echt kut als een van jullie in de problemen komt en je hebt net zoveel rechten als de buurman...
quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat geloof ik meteen. Ik bedoel het meer in het algemeen. Dat veel jonge homo's het allemaal wel best vinden. Het is allemaal geregeld nu, ze kunnen trouwen enzovoorts. Is een beetje zoals met het feminisme denk ik.
Bovendien ben ik zelf een uitermate kritisch lid van het COC maar daar ga ik hier niet over uitwijden om Homofobe Harry niet in de kaart te spelen
Ik hield het nog netjes..... bewustquote:Op woensdag 16 mei 2007 19:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb ook een kritisch lid, dat zal het zijn![]()
Het is een hele andere regeling. Huwelijk en adoptie zitten niet aan elkaar vast.quote:Op woensdag 16 mei 2007 18:49 schreef SCH het volgende:
Toen het homohuwelijk werd ingevoerd is adoptie niet meteen geregeld, daar was geen politieke steun voor. Alleen door de 2e lesbische moeder. De adoptiewet gold niet voor homo's. Daar is later veel discussie en gedoe over geweest en volgens mij twee jaar geleden is er een wetsvoorstel ingediend om de hele zaak gelijk te trekken, het CDA sputterde altijd tegen maar was toen uiteindelijk ook om. Ik zou even moeten checken hoe dat uiteindelijk is afgelopen met al die kabinetswisselingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |