abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49376592
Binnen de Europese gemeenschap streven we naar gelijke rechten van mensen. Toch blijkt dat soms groepen uitgesloten worden. Een recent voorbeeld is dat bij de Gay Pride in Moldavië bleek dat mensen daar niet uit kunnen komen voor hun geaardheid. Hetzelfde zie je nog steeds in landen als Letland en Polen. Toch kunnen wij als Nederland ook mensen uit die landen met een homosexuele achtergrond steunen vanuit ons land.

Homofobie bestaat helaas ook nog steeds in Nederland. In Polen is homofobie echter zoveel malen sterker dan dat we hier in Nederland zien. Het COC Nederland verzet zich tegen homofobie binnen de Europese Gemeenschap.

Polen is het er nog steeds niet mee eens dat er een Gay Pride in hun land wordt gehouden. Door middel van het ondertekenen van onderstaande petitie hoop ik dat artikel 1 van de Grondwet ook in Polen wordt uitgevoerd.

"Internationale Dag tegen Homofobie – organiseert het COC een POLENWEEK tegen de toenemende homofobie in Polen en ter ondersteuning van de Warschau Pride die op 19 mei a.s. gehouden wordt."
[Bron: COC NL]

Het COC heeft een petitie opgesteld. U kunt deze petitie ondertekenen.

http://www.PetitionOnline.com/303nl/

Voor meer informatie over het COC en de Polenweek zie onderstaande link

http://www.coc.nl/dopage.pl?thema=any&pagina=viewartikel&artikel_id=1593

Op dit moment hebben zich 369 mensen aangemeld. Ik hoop dat het er een paar meer worden. We doen het immers voor de tolerantie binnen Europa en dat geluid moeten we laten horen!

[ Bericht 22% gewijzigd door CARLAK op 14-05-2007 21:07:15 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 20:11:21 #2
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49376614
Ik peins er niet over

Tenzij het hele zwikje naar Polen gaat om daar hun homoseksualiteit kort te sluiten
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_49376715
Wat een achterlijke christelijke cultuur hebben die Polen ook he.
pi_49379276
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:11 schreef Aoristus het volgende:
Ik peins er niet over

Tenzij het hele zwikje naar Polen gaat om daar hun homoseksualiteit kort te sluiten
Het hele zwikje gaat niet naar Polen. Wel een delegatie van het COC en afgevaardigden van het Europees Parlement. Een zwikje noem je dat?

Heb je enig idee hoe die mensen daar verwelkomd worden? Heb jij wel eens een ei tegen je hoofd gehad omdat je andersdenkend was? Voor de delegatie misschien eenmalig. Voor de mensen die daar wonen een zaak van iedere dag.
pi_49379309
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:14 schreef llawonk_ het volgende:
Ook christelijken kunnen soms reeel denken denk ik.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:20:39 #6
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
  maandag 14 mei 2007 @ 21:21:13 #7
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49379360
quote:
Op maandag 14 mei 2007 20:14 schreef llawonk_ het volgende:
Katholieken
pi_49379370
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:20 schreef ScienceFriction het volgende:
Homofibie?
Geen last van zeker.
pi_49379371
Net getekend schat
Girl Power Forever yoehoe
pi_49379393
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:21 schreef sammienl het volgende:
Net getekend schat
Dank je. Weer 1 meer.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:25:08 #11
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49379559
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:21 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Geen last van zeker.
Ik heb er nog nooit van gehoord nee...
  maandag 14 mei 2007 @ 21:27:24 #12
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49379670
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:19 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Het hele zwikje gaat niet naar Polen. Wel een delegatie van het COC en afgevaardigden van het Europees Parlement. Een zwikje noem je dat?

Heb je enig idee hoe die mensen daar verwelkomd worden? Heb jij wel eens een ei tegen je hoofd gehad omdat je andersdenkend was? Voor de delegatie misschien eenmalig. Voor de mensen die daar wonen een zaak van iedere dag.
boehoehoe, de internationale dag tegen de homofobie, daar is de gay pride toch al voor? Ik heb het al eerder geschreven in diverse topics, er wordt ruim voldoende gedaan in Nederland voor homo's. Ik vind, als je dan toch zo'n grote bek moet opzetten, vier dat dan lekker in Polen of beter, val de Paus er op aan.
pi_49379801
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:25 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik heb er nog nooit van gehoord nee...
Het schijnt dat er mensen zijn die er moeite mee hebben dat sommige mensen homofiel zijn. Ikzelf ben het niet maar ik ben voorstander van het uitvoeren van de Grondwet. Artikel 1 van de Grondwet stelt dat mensen gelijk zijn aan elkaar (ik hoop dat ik dit duidelijk verwoord).
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 21:31:26 #14
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49379872
We vangen hier in Nederland anders genoeg Village People op, maar more power to you gals!

Carpe Libertatem
  maandag 14 mei 2007 @ 21:32:10 #15
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_49379917
Het is toch homofilie en homofobie?
pi_49379934
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:27 schreef Aoristus het volgende:

[..]

boehoehoe, de internationale dag tegen de homofobie, daar is de gay pride toch al voor? Ik heb het al eerder geschreven in diverse topics, er wordt ruim voldoende gedaan in Nederland voor homo's. Ik vind, als je dan toch zo'n grote bek moet opzetten, vier dat dan lekker in Polen of beter, val de Paus er op aan.
Je begrijpt het niet goed geloof ik. Het gaat niet om een internationale dag tegen de homofobie. Het gaat tegen het schenden van de mensenrechten. Niet alleen in Nederland, nee, dit topic gaat zelfs voor een petitie tegen homofobie in Polen.

Je kunt jezelf inlezen en mocht je vragen hebben kan ik dat altijd op een hoger nivo doorspelen.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:32:48 #17
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49379953
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:29 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Het schijnt dat er mensen zijn die er moeite mee hebben dat sommige mensen homofiel zijn. Ikzelf ben het niet maar ik ben voorstander van het uitvoeren van de Grondwet. Artikel 1 van de Grondwet stelt dat mensen gelijk zijn aan elkaar (ik hoop dat ik dit duidelijk verwoord).
En dat noem je homofibie?
pi_49379967
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:29 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Bah een hetero, het zou verboden moeten worden
Girl Power Forever yoehoe
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 21:33:14 #19
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49379981
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:32 schreef Zwansen het volgende:
Homofibie zal wel het neutrale standpunt zijn dan
Carpe Libertatem
pi_49379984
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:31 schreef Boze_Appel het volgende:
We vangen hier in Nederland anders genoeg Village People op, maar more power to you gals!

[afbeelding]
What the hell is gals?
pi_49380062
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:32 schreef Zwansen het volgende:
Zie de topic. Het betreft Polen. Lid van de EU maar erkent de mensenrechten nog niet zoals wij die in Nederland kennen.
pi_49380104
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:33 schreef sammienl het volgende:

[..]

Bah een hetero, het zou verboden moeten worden
  maandag 14 mei 2007 @ 21:36:09 #23
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49380180
Jemig, homo's zijn ook langzaam van begrip he.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:37:22 #25
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49380206
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:32 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet goed geloof ik. Het gaat niet om een internationale dag tegen de homofobie. Het gaat tegen het schenden van de mensenrechten. Niet alleen in Nederland, nee, dit topic gaat zelfs voor een petitie tegen homofobie in Polen.

Je kunt jezelf inlezen en mocht je vragen hebben kan ik dat altijd op een hoger nivo doorspelen.
Ja hoor, tuurlijk. Sinds wanneer is het COC voor de rechten van de mens? Ze zijn voor de homo-rechten en dat is een fundamenteel verschil met de rechten van de mens. Vooralsnog ken ik het COC als een verlengstuk van de rechtse politiek.
pi_49380373
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:37 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ja hoor, tuurlijk. Sinds wanneer is het COC voor de rechten van de mens? Ze zijn voor de homo-rechten en dat is een fundamenteel verschil met de rechten van de mens. Vooralsnog ken ik het COC als een verlengstuk van de rechtse politiek.
Niet mee eens. Het is geen Gay krant. Ik ken het COC als ruimdenkende mensen. Hun idealen betreffen 16-, ouderen in verzorgingstehuizen (de oprichters), gehandicapten maar ze staan vooral voor een tolerante samenleving. Al dan niet gay.
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 21:43:05 #27
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49380487
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:40 schreef CARLAK het volgende:
Hun idealen betreffen 16-
Urhm?
Carpe Libertatem
  maandag 14 mei 2007 @ 21:43:12 #28
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49380497
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:40 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Niet mee eens. Het is geen Gay krant. Ik ken het COC als ruimdenkende mensen. Hun idealen betreffen 16-, ouderen in verzorgingstehuizen (de oprichters), gehandicapten maar ze staan vooral voor een tolerante samenleving. Al dan niet gay.

Juist die tolerantie gebruiken ze om alleen HUN belangen te onderstrepen. Wat dat met burgerrechten doet, dat kan ze niets schelen, als de homomens maar bevredigd wordt. Rekening houden met anderen is er nooit bij, individualisme is wat telt, want de homo is een zelfstandig wezen die in alle vrijheid moet kunnen doen wat hij wil, nietwaar?
pi_49380525
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:36 schreef llawonk_ het volgende:
Jemig, homo's zijn ook langzaam van begrip he.
Ik neem aan dat je het niet over mij hebt. I'm the only straight one in this topic.

Heb het topic trouwens wel geopend. Blijf achter mijn standpunt staan voor gelijkheid van de grondbeginselen van een tolerante samenleving binnen de EU. Zeker met de nieuwe landen er bij. Het gaat immers niet direct om Nederland.
pi_49380565
Homofieben topic.
pi_49380671
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:43 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Juist die tolerantie gebruiken ze om alleen HUN belangen te onderstrepen. Wat dat met burgerrechten doet, dat kan ze niets schelen, als de homomens maar bevredigd wordt. Rekening houden met anderen is er nooit bij, individualisme is wat telt, want de homo is een zelfstandig wezen die in alle vrijheid moet kunnen doen wat hij wil, nietwaar?
De emancipatie is dan ook nog lang niet voltooid en weinig andere mensen zullen zoveel nadruk leggen op hun belangen dus is het een goede zaak.
De eerste mensne die opkwamen voor de rechten van de vrouw waren ook voornamelijk vrouwen en dat is nu nog steeds zo.

Collectief-indivudalisme lijkt me een toepasselijke term, ik weet niet of het eerder is gebruikt.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:50:37 #32
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49380822
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:47 schreef IHVK het volgende:

[..]

De emancipatie is dan ook nog lang niet voltooid en weinig andere mensen zullen zoveel nadruk leggen op hun belangen dus is het een goede zaak.
De eerste mensne die opkwamen voor de rechten van de vrouw waren ook voornamelijk vrouwen en dat is nu nog steeds zo.

Collectief-indivudalisme lijkt me een leuke term, ik weet niet of het eerder is gebruikt.
Da's het verneukeratieve aan dit verhaal, homo's zijn in de regel 2 verdieners zonder kinderen, die kopen hun vrijheid. Dat maakt hen voorstanders van economische vrijheid boven persoonlijke vrijheid. De zaak wordt daarmee ernstig vertroebelt. Het zijn immers eisers (consumentisten) in plaats van voorvechters.
pi_49380987
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:50 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Da's het verneukeratieve aan dit verhaal, homo's zijn in de regel 2 verdieners zonder kinderen, die kopen hun vrijheid. Dat maakt hen voorstanders van economische vrijheid boven persoonlijke vrijheid. De zaak wordt daarmee ernstig vertroebelt. Het zijn immers eisers (consumentisten) in plaats van voorvechters.
Homo's mogen ook kinderen adopteren in Nederland hoor.

En je bekijkt te zaak teveel van de economische kant, maar zover is de emancipatie nog niet. Voor sommige homo's is het überhaupt al bijzonder dat ze geaccepteerd worden door hun omgeving,
Bjivoorbeeld in de Biblebelt en import homo's.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:54:11 #34
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_49381016
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:45 schreef IHVK het volgende:
Homofieben topic.
Laat maar.. TS begrijpt het toch niet...
  maandag 14 mei 2007 @ 21:55:10 #35
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49381078
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:53 schreef IHVK het volgende:

[..]

Homo's mogen ook kinderen adopteren in Nederland hoor.

En je bekijkt te zaak teveel van de economische kant, maar zover is de emancipatie nog niet. Voor sommige homo's is het überhaupt al bijzonder dat ze geaccepteerd worden door hun omgeving,
Bjivoorbeeld in de Biblebelt en import homo's.
wat is biblebelt en wat zijn import homo's Geldt zoiets ook voor hetero's en dus iedereen?
Homo's kunnen al trouwen, live with it.
  maandag 14 mei 2007 @ 21:56:23 #36
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_49381148
TT aangepast.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_49381177
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:55 schreef Aoristus het volgende:

[..]

wat is biblebelt en wat zijn import homo's Geldt zoiets ook voor hetero's en dus iedereen?
Homo's kunnen al trouwen, live with it.
Volgens mij begrijp je me verkeerd.
Biblebelt= een SGP-gristelijk gebied in Nederland. En import-homo's zijn allochtone homo's.
En homo's kunnen trouwen, daar kan ik best mee leven ze mogen ook adopteren
pi_49381232
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:47 schreef IHVK het volgende:

[..]

Collectief-indivudalisme lijkt me een toepasselijke term, ik weet niet of het eerder is gebruikt.
mooie term trouwens. Weer wat bijgeleerd. Toch gaat het momenteel om een groter streven van mij uit. Het helpen van de Polen uit hun benarde positie!
pi_49381306
Ter plekke verzonnen.

Maar volgens google ben ik niet de eerste:
Resultaten 1 - 10 van circa 101 voor collectief-individualisme
pi_49381343
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:50 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Je hebt gelijk; teken maar niet zou ik zo zeggen. Wij leven in een democratie en kunnenn zo onze eigen ideeen nastreven. Anderen hebben onze steun misschien nodig. Helaas maar het zij zo.
  maandag 14 mei 2007 @ 22:01:10 #41
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49381432
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:56 schreef IHVK het volgende:

[..]

Volgens mij begrijp je me verkeerd.
Biblebelt= een SGP-gristelijk gebied in Nederland. En import-homo's zijn allochtone homo's.
En homo's kunnen trouwen, daar kan ik best mee leven ze mogen ook adopteren
Ja, dat is de politiek, wat let het COC om een politieke partij te beginnen? Dan weet je meteen welke belangen er centraal staan en waarom je wel of niet op die partij wilt stemmen. Allochtone homo's hebben dezelfde rechten als elke andere allochtoon, het ligt aan de verblijfstatus wat voor label daar op geplakt wordt.
pi_49381472
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:58 schreef IHVK het volgende:
Ter plekke verzonnen.

Maar volgens google ben ik niet de eerste:
Resultaten 1 - 10 van circa 101 voor collectief-individualisme
  maandag 14 mei 2007 @ 22:02:28 #43
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49381502
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:59 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Je hebt gelijk; teken maar niet zou ik zo zeggen. Wij leven in een democratie en kunnenn zo onze eigen ideeen nastreven. Anderen hebben onze steun misschien nodig. Helaas maar het zij zo.
Nu ben ik ineens geen democraat ofzo Flikker op, emo
pi_49381645
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:01 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ja, dat is de politiek, wat let het COC om een politieke partij te beginnen? Dan weet je meteen welke belangen er centraal staan en waarom je wel of niet op die partij wilt stemmen. Allochtone homo's hebben dezelfde rechten als elke andere allochtoon, het ligt aan de verblijfstatus wat voor label daar op geplakt wordt.
Tuurlijk hebben allochtone homo's dezelfde rechten en plichten als iedere andere allochtoon.
Maar dat neemt niet weg dat zij meerdere obstakels zullen tegenkomen in het leven.

Maar je hebt het over verblijfsstatus. Allochtonen zijn mensen met Nederlands paspoort dus daar ging het niet om.
pi_49381784
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:01 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar het COC staat boven alle partijen. Kent termen als allochtoon en autonoom niet als het goed is.

Ik wil er nog steeds op wijzen dat dit een petitie betreft die de Polen aangaat. Daar worden homosexuelen nog steeds aangekeken op hun sexuele geaardheid. In mijn ogen te gek voor woorden. We moeten deze mensen steunen.

Heb je gelezen dat de regering in Polen momenteel van plan is om mensen met een sexuele achtergrond te weren uit functies zoals het leraarschap? Het lijkt er op dat er vanuit wordt gegaan dat homo's gelijk staan aan pedofielen terwijl het gewoon gaat om 2 mensen die van elkaar houden. Dit heeft mijns inziens in eerste instantie niets met sex te maken. Als dat er bij komt dan heb ik daar totaal geen moeite mee. Maak dat de Polen maar eenswijs.
pi_49381865
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nu ben ik ineens geen democraat ofzo Flikker op, emo
Natuurlijk ben je democraat want je denkt toch mee. Vertel nu zelf eens, zou jij die petitie willen ondertekenen of niet?
  maandag 14 mei 2007 @ 22:09:36 #47
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49381886
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:05 schreef IHVK het volgende:

[..]

Tuurlijk hebben allochtone homo's dezelfde rechten en plichten als iedere andere allochtoon.
Maar dat neemt niet weg dat zij meerdere obstakels zullen tegenkomen in het leven.

Maar je hebt het over verblijfsstatus. Allochtonen zijn mensen met Nederlands paspoort dus daar ging het niet om.
Elk mens heeft zijn moeilijkheden om het leven te accepteren zoals het is. So what?
Het COC geeft heus niets om Polen, het is gewoon weer een stokpaardje om ingeslapen mensen onder de neus te wrijven dat het zogenaamd slecht gesteld is met de tolerantie. Intussen helpt datzelfde COC de tolerantie van elke andere minderheid om zeep door de eigen belangen te onderstrepen en de zogenaamde homo-haat te wijten aan de nieuwe Nederlanders. Als je zoiets eerlijk vindt, teken gerust. Ik steun het niet.
Liever iets voor iedereen, dan elke keer het voordeel van de twijfel naar een groep mensen die hun zakken vult over de rug van een ander. Letterlijk.
pi_49381908
Streng religieuzen
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 22:11:05 #49
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_49381961
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:07 schreef CARLAK het volgende:
Ik wil er nog steeds op wijzen dat dit een petitie betreft die de Polen aangaat. Daar worden homosexuelen nog steeds aangekeken op hun sexuele geaardheid. In mijn ogen te gek voor woorden. We moeten deze mensen steunen.
Ze worden aangekeken op een seksuele geaardheid en hoe wil COC dat tegengaan, juist door hun seksuele geaardheid te benadrukken en halfnaakt door de stad heen feesten.

Carpe Libertatem
  maandag 14 mei 2007 @ 22:11:08 #50
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_49381967
quote:
Op maandag 14 mei 2007 22:09 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Natuurlijk ben je democraat want je denkt toch mee. Vertel nu zelf eens, zou jij die petitie willen ondertekenen of niet?
zeker niet, vul jij maar eens " (erven) Slavernij slachtoffers " in op de plaats van " homo "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')