Hu, ik dacht dat ze ergens in november jarig wasquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:21 schreef Liejannuh het volgende:
Volgens mij is Freecell jarig vandaag!
Gefelciteerd!O*
Nee hoor, kijk maar: http://fotoboek.fok.nl/freecellquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Hu, ik dacht dat ze ergens in november jarig was
Nouja, gefeliciteerd!
Ja, inderdaad. Ik denk dat ik het door de war heb gehaald omdat de verjaardagen op fok een tijd eerst maand-dag geweest zijn. Ofzo. In mijn agenda staat ze op 5 november namelijkquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:27 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nee hoor, kijk maar: http://fotoboek.fok.nl/freecell
dit weet ik ook alleen maar omdat Isabeau naar de verjaardag van freecell zou gaan vandaag!
waarop zóu ik dna moeten letten als ik een product koopquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:55 schreef Troel het volgende:
Je moet ook niet alleen op de kcal letten.
Als je dat doet, dan kan je jezelf beter Sonja noemen
Dan mag je namelijk 7348 eierkoeken in plaats van het broodje kroket of het pakje sultana's
Bij mij zitten er vaak genoeg dagen tussen dat de keuze die ik maak voor voedingsmiddelen niet dequote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:54 schreef Gelderland het volgende:
Vraagje hé; letten jullie als je wilt afvallen alleen op producten met weinig Kcal of ook op andere dingen die aangegeven staan (vetten/suikers etc?)
dit vroeg ik mij af naar aanleiding van dit:
een pakje sultana's (hartig) bevat 236kcal per biscuit (zo staat het op verpakking)
maar een broodje kroket bevat bijvoorbeeld ook zo'n 250 kcal...
Maar naar mijn mening kan je als tussendoortje beter een pakje (hartige) sultana nemen dan een broodje kroket....Dan is het toch niet verstandig om alleen op die kcal te lette????
15 Jaar geleden ben ik 15 kilo afgevallen. Dit deed ik door van ma t/m vr. te lijnen en op zaterdag en zondag at ik normaal mee met man en kinderen. dat betekende dus iedere zondag friet met mayo ed. Ik ben toen 10 jaar behoorlijk goed op gewicht gebleven zonder er veel voor tedoen of te laten. Het is volgens mij wel goed om je lichaam niet helemaal af te laten kiiken van het niet zo'n beste voedsel. Dan krijgt het later een minder grote klap als je een keer zondigd. Maar dat denk ik.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:54 schreef Gelderland het volgende:
Vraagje hé; letten jullie als je wilt afvallen alleen op producten met weinig Kcal of ook op andere dingen die aangegeven staan (vetten/suikers etc?)
een pakje sultana's (hartig) bevat 236kcal per biscuit (zo staat het op verpakking)
Maar naar mijn mening kan je als tussendoortje beter een pakje (hartige) sultana nemen dan een broodje kroket....Dan is het toch niet verstandig om alleen op die kcal te lette????
Er zitten nog geen 60 calorieen in 1 sultana hartig! Hoe kom je aan 236 dan???quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:54 schreef Gelderland het volgende:
ik vond het eng...quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:21 schreef Troel het volgende:
Gisteren de 23:00 documentaire gezien op RTL4 over die journaliste (?) die gaat afvallen enzo. Was wel interessant.
Het wordt gewoon tijd dat NL gewoon stopt met meedoen aan dat songfestival.
Overigens vond ik het liedje niet mooi, dus ik zou er toch niet op gestemd hebben.
feli freecellquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:21 schreef Liejannuh het volgende:
Volgens mij is Freecell jarig vandaag!
Gefelciteerd!O*
Nou gewoon 3 x 60 = 236quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:37 schreef Liejannuh het volgende:
Er zitten nog geen 60 calorieen in 1 sultana hartig! Hoe kom je aan 236 dan???
die sultana's zijn calorieen bommen. Althans, voor kinderen. ik meende inderdaad iets van 180 per pakje van drie. Veel ouders gaven die mee als "gezond" tussendoortje voor de kinderen. Samen met een pakje drinken hadden ze dan al een kwart van hun dagelijkse hoeveelheid calorieen binnen (hou me ten goede ik weet het niet precies meer, maar ik schrok wel!)quote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:37 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik let er overigens vooral op of ik iets lekker vind en of er niet te veel verzadigde vetten in zitten.
Ik eet liever iets minder van iets dat ik heel erg lekker vind, dan veel van iets wat niet lekker is.
236 kJ wellicht? Delen door 4 en dan kom je aardig in de buurtquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:37 schreef Liejannuh het volgende:
Goede lijntipquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:08 schreef Mihaelaz het volgende:
..... tiramisu.....
OK, laat ik ff duidelijk gaat, het gaat hier niet om hoeveel vcalorieën een sultana is maar als ik wat wil afvallen of ik dan ALLEEN op KCAL moet lettenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:37 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik let er overigens vooral op of ik iets lekker vind en of er niet te veel verzadigde vetten in zitten.
Ik eet liever iets minder van iets dat ik heel erg lekker vind, dan veel van iets wat niet lekker is.
De vetten in de makreel zijn gezonder dan de vetten in het broodje kroket.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:19 schreef Gelderland het volgende:
[..]
OK, laat ik ff duidelijk gaat, het gaat hier niet om hoeveel vcalorieën een sultana is maar als ik wat wil afvallen of ik dan ALLEEN op KCAL moet lettenKijk, laatst dronk ik een flesje IceTea light. hier zaten geloof ik 'maar' 10 kcal in. Dus opzich zou je denken; goed om te drinken, maar toch smaakte het ZOET!!!
En nog een andere vergelijking; kan je beter een broodje makreel of een broodje kroket (vergelijkbaar aantal kcal) eten. Ik zou denken, eerder een broodje makreel, maar maakt dat voor de lijn (aangezien kcal hetzelfde zijn) ook uit
volgens mij heeft een broodje kroket vooral "loze" calorieen. Die heb je dan wel binnen, maar voegen niets toe. Van een broodje makreel heb je dan in ieder geval nog de meervoudig onverzadigde vetten, maar ook andere voedingsstoffen die gewoon goed voor je zijn.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:32 schreef botterfly het volgende:
[..]
De vetten in de makreel zijn gezonder dan de vetten in het broodje kroket.
Dat zal ongetwijfeld komen door de zoetstoffen die ze erin stoppen in plaats van suikerquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:19 schreef Gelderland het volgende:
OK, laat ik ff duidelijk gaat, het gaat hier niet om hoeveel vcalorieën een sultana is maar als ik wat wil afvallen of ik dan ALLEEN op KCAL moet lettenKijk, laatst dronk ik een flesje IceTea light. hier zaten geloof ik 'maar' 10 kcal in. Dus opzich zou je denken; goed om te drinken, maar toch smaakte het ZOET!!!
en van zoetstoffen kom je niet aanquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld komen door de zoetstoffen die ze erin stoppen in plaats van suiker
Nee, van zoetstoffen kom je niet aan. Wel is het zo dat ze hetzelfde effect op je lichaam hebben als suikers, wat betekent dat ze je insulinespiegel laten stijgen waardoor je meer trek (in zoet) krijgt.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:42 schreef Gelderland het volgende:
en van zoetstoffen kom je niet aan![]()
![]()
nja iigbedankt voor jullie antwoorden! om af te vallen moet je enkel en alleen op kcal letten, wil je gezond leven spele meer dingen (logisch)
quote:Overgewicht wordt vaak toegeschreven aan een gebrek aan ruggegraat. Volgens een recent Amerikaans onderzoek bij muizen komt zwaarlijvigheid echter niet door een gebrek aan wilskracht, maar door biologisch falen. De hersenen zijn zich er niet van bewust dat het lichaam te dik is.
Dat zit zo: vetcellen door het hele lichaam maken leptine aan, een hormoon wat de eetlust onderdrukt. Deze hormonen gaan naar het hersengebied dat betrokken is bij sensaties zoals honger en dorst, de hypothalamus. In theorie geldt: hoe meer vetcellen in het lijf, hoe meer leptine er wordt afgescheiden, hoe minder eetlust. Zo wordt de hoeveelheid energie gereguleerd die het lichaam nodig heeft. Wetenschappers dachten dan ook altijd dat het toedienen van leptine overgewicht kon tegengaan. Maar uit het recente onderzoek blijkt dat het brien bij mensen met overgewicht ongevoelig wordt voor dit hormoon, en de eetlust dus onvoldoende onderdrukt wordt. Moeite hebben met afvallen lijkt dus ook een biologische reden te hebben. (Cell metabolism, maart 2007)
ik noem dat part-time griep.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:13 schreef ymme het volgende:
Ondanks de buikpijn moet ik echt wat in huis gaan doen.
Aangezien mijn moeder mij nomaal 1x per week komt helpen, en zij ook ziek is.
En de hond nogal flink verhaard. En de wasberg ontzettend hoog is. Ga ik toch maar eens naar boven met een emmertje met sop, en lege wasmanden vol gooien, en daarna in de wasmachine.
Het leven gaat gewoon door, ziek of niet ziek. het is niet eerlijk![]()
en wel pudding na je etenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:39 schreef Mihaelaz het volgende:
dat bedoel ik dus, in plaats van een broodje met makreel of kroket ofzo, neem je er eentje met bijvoorbeeld tomaat en komkommer..
nou, da's heel erg vervelend! Hopelijk brengt het wat verlichting, als de dulcolax ff doorzet.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:55 schreef ymme het volgende:
Ik heb ook maar even een Dulcolax genomen. Heb al één week niet meer gepoept, vandaar waarschijnlijk ook die buikpijn. Het begint al aardig te borrelen in mijn maagIk heb altijd, mijn hele leven al, een moeilijke stoelgang, wat overigens erg vervelend is.
Dulcolax is een geneesmiddel ofzo? Waarom niet gewoon lijnzaad/lijnolie?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:55 schreef ymme het volgende:
Ik heb ook maar even een Dulcolax genomen. Heb al één week niet meer gepoept, vandaar waarschijnlijk ook die buikpijn. Het begint al aardig te borrelen in mijn maagIk heb altijd, mijn hele leven al, een moeilijke stoelgang, wat overigens erg vervelend is.
wat is er mis met pudding?quote:
je zal er vast niet veel van aankomenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:20 schreef Mihaelaz het volgende:
[..]
wat is er mis met pudding?
en daarbij, ik denk niet dat je van 1 dessertje per dag veel aankomt, en van steeds vette dingen op je brood te doen wel.
sorry hoor maar ik ben niet de enigste die er iets van zegtquote:Op zaterdag 12 mei 2007 08:31 schreef Ikiskoel het volgende:
Miss_S, wanneer hou je nou eens op?
als je goed kijkt is die hele discussie al afgelopen, wat jij doet is alles weer voor de zoveelste keer oprakelen om nog even jouw ongezouten mening te geven, waar wij geen interesse in hebben.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 08:56 schreef Miss_S het volgende:
[..]
sorry hoor maar ik ben niet de enigste die er iets van zegt
en zeker omdat er al werd gezegt 'je komt er niet veel van aan'
dat klopt helemaal maar ze is hier toch nieuw om te komen afvallen en niet om niet teveel aan te komen
die is nog helemaal niet afgelopen en ook niet begonnenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:05 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
als je goed kijkt is die hele discussie al afgelopen, wat jij doet is alles weer voor de zoveelste keer oprakelen om nog even jouw ongezouten mening te geven, waar wij geen interesse in hebben.
LEZENquote:Op vrijdag 11 mei 2007 13:52 schreef Mihaelaz het volgende:
sinds ik vegetariër ben geworden vliegen de kilootjes eraf (ik ben niet op dieet ofzo maar ik dacht dat het voor anderen misschien een goede tip kan zijn)
dan is het nog een goed voorbeeld voor de andere hierquote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:18 schreef teigan het volgende:
[..]
LEZEN
Zij is niet eens op dieet, kwam alleen vertellen dat ze wat afviel sinds ze vegetariër was geworden en vroeg wat over keuzes voor eten..
Nou, ik vond mijn spare ribs gister anders behoorlijk lekker, dus ik ga echt geen vegetarier worden om af te vallen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dan is het nog een goed voorbeeld voor de andere hier
we zijn niet bezig met zo weinig mogelijk aan te komen maar af te vallen
met vegetarier zijn moet je ook oplettenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 09:58 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Nou, ik vond mijn spare ribs gister anders behoorlijk lekker, dus ik ga echt geen vegetarier worden om af te vallen.
We zijn het helemaal eens!quote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:00 schreef Miss_S het volgende:
[..]
met vegetarier zijn moet je ook opletten
zeker als je veel sport vaak krijg je dan te weinig binnen
ik zou sowieso niet mijn vlees willen missen
goedkoop naar de sportschool is wel fijnquote:Op zaterdag 12 mei 2007 10:02 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
We zijn het helemaal eens!
Ik ga dinsdag trouwens eens naar de sportschool. Kan via mijn werk echt bizar goedkoop naar de sportschool toe!
Mijn doelen: meer snelheid en kracht en 10 kilo afvallen.Eens kijken waar ze mee aan komen.
Dennis heeft in een deuk gelegen om mij. Die 2 (twee!) glaasjes port zijn héél hard gevallen toen ik eenmaal buiten was. Ik heb o.a hem de oren van zijn kop gekletst, heel hard in m'n eentje zitten lachen op de wc en de kikkertjes van het douchegordijn proberen na te doen. Behalve gelukkig het kikkertje dat een handstand deed. Oh, en toonladders gezongen als een operazangeres (al durf ik te wedden dat het niet zo klonk)quote:Op zaterdag 12 mei 2007 01:49 schreef teigan het volgende:
Zo, ben weer thuis..
Denk dat ik een verkeerde volgorde van alcoholische drankjes heb gehad..
Het telefoongesprek metwas best humoristisch volgens hem...
Nu zo slapen
Op de fiets toch? Toch?quote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:06 schreef teigan het volgende:heeft zich ook kapot gelachen..
Ik ben dus redelijk slingerend naar huis toe gereden, terwijl ik hem belde, en het ging echt nergens over..
Ik heb ook nog wat port gehad, en daarna een glaasje rose, en die viel verkeerd.. Dus ik ben nog steeds een beetje brakjes eerlijk gezegd.
Tuurlijk op de fiets, het was maar iets van 5 minuten fietsen..quote:
Je mag officieel dan ook niet fietsenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 13:20 schreef teigan het volgende:
Tuurlijk op de fiets, het was maar iets van 5 minuten fietsen..
Als ik drink, dan rij ik echt geen auto..
Nou 'tof' is misschien niet het juiste woord voor twee krassende kraaien die Smelly Cat uit volle borst zingen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:10 schreef freecell het volgende:
Isa: Ik had die kikkers graag willen zien, en we hebben al bewezen dat we zonder alcohol ook tof kunnen zingen!
quote:Op zaterdag 12 mei 2007 14:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou 'tof' is misschien niet het juiste woord voor twee krassende kraaien die Smelly Cat uit volle borst zingen.En de kikkertjes kan je goed nadoen
Tong uit je mond en dan bijv. 1 pootje in de lucht.
En we hebben daarna nog 4 afleveringen Heroes gekeken en andere leuke dingen gedaan (na vriendjelief te hebben overtuigd dat misbruik maken van een aangeschoten vriendin iets anders is dan misbruik maken van een onbekend zat meisje in een kroeg).
Ik heb ze net opgehaald. Ze waren vergeten te bellenquote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:27 schreef Liejannuh het volgende:
Isa, heb je je wandelschoenen al terug?
Ik heb die van mij net weggebracht, theoretisch kan ik ze maandag ophalen.![]()
Ah, lekker handig! Ik hoop dat het helpt. Bij mij is het pijnlijke stukje trouwens niet op de naad, maar iets daarboven. Vaag. Nouja, ik teken voor een zomer zonder half afstervende kleine teen.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 16:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb ze net opgehaald. Ze waren vergeten te bellenDus dit weekend nog even uitproberen en ze dan dinsdag meebrengen naar de fysiotherapeut. Ik heb overigens geen last meer van mijn knie, enkel of heup
![]()
Er staat niet bij dat het alleen voor vrouwen is, die aanbieding, maar het is wel een dames-tshirt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |