abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:31:56 #101
9859 crew  Karina
Woman
pi_62115534
Okura ben ik wel eens geweest (met mijn werk, dus kostte me gelukkig niets). Echt erg goed. Jammer genoeg ver boven mijn budget.

Wel redelijk binnen budget en ook erg goed is Umeno in Amsterdam Zuid (bij het gerechtsgebouw in de buurt). Gezellig (niet zo groot), lekkere verse sushi en, zoals gezegd, niet zo heel duur.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 6 oktober 2008 @ 08:28:47 #102
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_62164827
Zoals eerder gemeld gaan eten bij Yamazato, een traditioneel Japans restaurant in het Okura Hotel te Amsterdam. En werkelijk waar: fantastisch! Je ziet wel waar ze die ster voor hebben gekregen. Allereerst de sfeer, het restaurant is echt Japans ingericht. Geen overdreven poespas of decadent gedoe: gewoon eenvoudig, functioneel maar toch erg mooi. Als je goed kijkt zie je overal wel kleine details als houtsnijwerk of een tak kersenbloesem. Bediening is ook erg goed. Leuke Japanse serveerster die veel zorg en aandacht aan je besteden maar nooit opdringerig zijn.

Maar goed, het gaat natuurlijk om het eten. In Yamazato kun je de “kaiseki ryôri” keuken proberen. Zeg maar Japanse haute cuisine. Kaiseki ryôri is eeuwenoud en gestoeld op de zenesthetiek en de verfijnde Japanse hofcultuur. Ook spelen de seizoenen een grote rol. Dus elke maand is er een ander menu. Het menu van oktober bestond uit een zevental gerechten, allemaal even lekker. Ik kreeg een lekkere halfdroge saké aangeraden en die paste er uitstekend bij. Kortom: gesmuld! De kosten zijn misschien wat aan de hoge kant (¤ 130 per persoon inclusief drank), maar absoluut waard! Zeker als je een speciale gelegenheid op een bijzondere manier wilt vieren.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:41:10 #103
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_62180164
tvp
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_62180886
http://iens.nl/restaurantsVan/Amsterdam/restaurant.htms?p=&a=Uithoorn&k=&r=20122&s=5

Raku in Uithoorn
Geopend door Japanners. Veel klanten zijn ook Japans.
Geen Micheline ster, wel een aanrader.
Life is short, eat dessert first.
pi_62185327
Huh? ik wist niet dat de winnaar van de AD Gouden Pollepel tot Japans eten behoorde? kijk maar Iemand er al geweest van hier?
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:45:37 #106
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_62186473
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:07 schreef missy_c het volgende:
http://iens.nl/restaurantsVan/Amsterdam/restaurant.htms?p=&a=Uithoorn&k=&r=20122&s=5

Raku in Uithoorn
Geopend door Japanners. Veel klanten zijn ook Japans.
Geen Micheline ster, wel een aanrader.
Da's bij mij in het dorp, bij het busstation.. Nooit gedacht dat het goed scoorde, want het lijkt er nooit druk. Toch maar eens een bezoek brengen na het werk, busje uit, restaurant in.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:35:37 #107
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62199212
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:14 schreef spy08 het volgende:
Huh? ik wist niet dat de winnaar van de AD Gouden Pollepel tot Japans eten behoorde? kijk maar Iemand er al geweest van hier?
Ik ben nooit zo voor fusion-gedonder met sushi, maar dit ziet er toch wel heel erg lekker uit allemaal.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:50:02 #108
101884 PeRi
Allons-y!
pi_62199586
Yokoo is echt een toprestaurant, echt perfect. Het eten is er echt watertandend lekker, de wijnen erbij zijn heerlijk en vullen het eten goed aan, de bediening is ook aanwezig maar niet té. Echt een van de beste restaurants waar ik ooit gegeten heb.
Whatever I want.
pi_62199796
ik stem ook voor sumo

hoewel het qua sfeer soms een beetje te wensen over laat. Het is mooi en hip ingericht, maar wel vaak net iets TE vol met mensen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:02:33 #110
9859 crew  Karina
Woman
pi_62199858
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ben nooit zo voor fusion-gedonder met sushi, maar dit ziet er toch wel heel erg lekker uit allemaal.
Het ziet er inderdaad heel erg lekker uit, maar of dit nou Japans is?
niet zo tof doen
pi_62301903
Een japanse restaurant van een chinese of indo eigenaar met een turkse chefkok....
Talk about fusion...
pi_62310653
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:50 schreef PeRi het volgende:
Yokoo is echt een toprestaurant, echt perfect. Het eten is er echt watertandend lekker, de wijnen erbij zijn heerlijk en vullen het eten goed aan, de bediening is ook aanwezig maar niet té. Echt een van de beste restaurants waar ik ooit gegeten heb.
Is inderdaad een goede tent. Bij ons was de mannelijke bediening wel iets te aanwezig. En hij vertelde stellig dat Yokoo geen Fusion restaurant is.

Wil er zeker nog een keer gaan eten
pi_62341004
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:32 schreef staticdata het volgende:

[..]

Is inderdaad een goede tent. Bij ons was de mannelijke bediening wel iets te aanwezig. En hij vertelde stellig dat Yokoo geen Fusion restaurant is.

Wil er zeker nog een keer gaan eten
Wat voor restaurant vind hij dat het dan wel is? In ieder geval geen echte Japanse restaurant als ik zo naar de menukaart kijk.
なんだっけ
pi_62342983
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 00:40 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Wat voor restaurant vind hij dat het dan wel is? In ieder geval geen echte Japanse restaurant als ik zo naar de menukaart kijk.
Dat vroegen wij ons ook af . De bediening vond meer dat het echt aziatisch was.

Ach ja voor de rest was de bediening goed hoor
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:31:26 #115
137556 L.no
Midlife crisis
pi_62358678
Is er ook een goede Japanse restaurant in (Zuid-)Limburg)?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_62439343
Kent iemand Senbazuru in Hoofddorp? Het ziet er op de site goed uit, misschien binnenkort een keertje proberen...

Edit: Zie net op iens dat het gerund wordt door Chinezen en het eten redelijk is afgestemd op Nederlanders, iig wat betreft de porties. Tja.

[ Bericht 40% gewijzigd door Phaidra op 16-10-2008 17:55:31 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_62439636
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:31 schreef L.no het volgende:
Is er ook een goede Japanse restaurant in (Zuid-)Limburg)?
Via Iens heb ik er een aantal gevonden, de beoordelingen zijn echter redelijk gedateerd of niet heel erg positief. Alleen Kobe, Sushi & Teppanyaki is recentelijk bezocht en positief beoordeeld. Zelf ben ik enkel een keer in 't okura geweest (niet op mijn kosten ) en dat was !!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 3 november 2008 @ 22:06:15 #118
9859 crew  Karina
Woman
pi_62920153
Iemand wel eens bij restaurant Issa in Amsterdam Zuid geweest? Ik lees er hele goede dingen over en wil er binnenkort gaan eten.
niet zo tof doen
pi_62920732
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 11:44 schreef _aurum_ het volgende:
Ik geef het topic maar een schop

Wat is een goede Japanner in Rdam?
Ono!
pi_62921695
Te Verrukkelijk...jaPans...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_65137933
Nu ga ik aanstaande donderdag naar Rotterdam om een aantal vrienden te ontmoeten van mijn oude studie daar.

En aangezien wij hier geen sushi restaurant hebben en ik gek ben op sushi wilde ik graag wat vanuit Rotterdam meenemen naar huis. Nu heb ik even rondgekeken naar goede/lekkere en betaalbare afhaalrestaurants en ben ik bij de volgende uitgekomen:

Fuzia Sushi
RO-Shang
Tenno Garden
Happy Sushi
Sumo Japans Restaurant
Sushi House Wasabi
Ichiban

Nu heb ik hier op het forum iets gelezen over Ichiban en Happy Sushi. Zijn dit de beste twee in Rotterdam?
En heeft iemand ervaring met de andere restaurants? Ik weet namelijk nog niet waar ik de sushi het beste kan gaan halen! Graag jullie advies!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:36:38 #122
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65138036
Ik ken eigenlijk alleen Ichiban. En daar heb ik goede ervaringen mee.
Kijk, dit kwam van hun:

Ze zitten naast Schmidt, de beste viswinkel van Nederland. Dus daar haal ik dan een stukje tonijn en zalm en snijd zelf de sashimi.

Oh wacht, bij Happy Sushi heb ik ook wel eens gegeten. Die hebben zo'n bar met een treintje erop. Was ook niet slecht geloof ik, maar ik denk dat ik Ichiban beter vond.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:16:39 #123
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_65139154
Goed topic

Fujisan in Nijmegen heeft goede sushi, en aan t eind van de dag 25% korting op alles uit de vitrine.

Nog beter is Sumo in Rotterdam. Redelijke prijs en goede service.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_65140150
Persoonlijk geen fan van ichiban, happy sushi vind ik goed. Je hebt ook nog sushi house wasabi maar daar heb ik geen ervaring mee.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:59:16 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_65141999
Vorige week naar het nieuwe Japanse restaurant in Utrecht geweest, Maneki op de Nachtegaalstraat. Vond het niet echt fantastisch .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_65188641
Ben tot nu toe 3 keer in zo'n "all you can eat" sushi geweest. Alledrie in Rotterdam, dat waren dus Shabu Shabu, Sumo (degene naast Tai Wu) en de nieuw Sushi Qube.

Shabu Shabu is naar mijn mening de beste, goed van smaak, comfortabel.
Daarna Sushi Qube, minder qua smaak, maar zat niet comfortabel. Veel te donker, te lage plafond, te druk en veel te warm.
En daarna Sumo, het kan zijn dat we op een slechte dag kwamen, maar het eten had haast geen smaak, volgens mij waren ze de zout vergeten. Wel zat je er heel comfortabel.

Ik dacht dat je bij Shabu Shabu en Sumo 5 rondes kreeg, maar bij Sushi Qube kreeg je slechts 4 rondes. Voor ongeveer dezelfde prijs...
Ook eet ik normaal tot de 3e ronde, en de 4e max 1 hapje nog. Maar bij Qube zat ik tot ronde 4 en dan iedere keer volop bestellen (ok, op het einde zat ik wel vol). Dus hoeveelheid op je bord is minder?
  zondag 18 januari 2009 @ 22:40:26 #127
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_65190837
Op sushi hoeft helemaal geen zout. De pure smaak van verse vis Voor extra smaak kan je er sojasaus en wasabi op doen.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_65191822
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:40 schreef -Mellow- het volgende:
Op sushi hoeft helemaal geen zout. De pure smaak van verse vis Voor extra smaak kan je er sojasaus en wasabi op doen.
Zelfs de tempura had geen smaak...
Het ontbrak qua smaak wel degelijk bij Sumo als je vergeleek met de andere 2.
pi_65199095
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:53 schreef ASSpirine het volgende:
Ben tot nu toe 3 keer in zo'n "all you can eat" sushi geweest. Alledrie in Rotterdam, dat waren dus Shabu Shabu, Sumo (degene naast Tai Wu) en de nieuw Sushi Qube.

Daarna Sushi Qube, minder qua smaak, maar zat niet comfortabel. Veel te donker, te lage plafond, te druk en veel te warm.
En daarna Sumo, het kan zijn dat we op een slechte dag kwamen, maar het eten had haast geen smaak, volgens mij waren ze de zout vergeten. Wel zat je er heel comfortabel.

Ik dacht dat je bij Shabu Shabu en Sumo 5 rondes kreeg, maar bij Sushi Qube kreeg je slechts 4 rondes. Voor ongeveer dezelfde prijs...
Ook eet ik normaal tot de 3e ronde, en de 4e max 1 hapje nog. Maar bij Qube zat ik tot ronde 4 en dan iedere keer volop bestellen (ok, op het einde zat ik wel vol). Dus hoeveelheid op je bord is minder?
Ikzelf ga regelmatig naar Shabu Shabu , en ben daar heel tevreden over.
Maar ik zat me af te vragen hoe het bij die andere (Sumo) zou zijn.
Gezien je reactie blijf ik lekker bij Shabu Shabu , ik denk dat ik lekker vrijdag weer ga.
  maandag 19 januari 2009 @ 10:10:26 #130
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65199215
quote:
Op zondag 18 januari 2009 22:40 schreef -Mellow- het volgende:
Op sushi hoeft helemaal geen zout.
Erop misschien niet, maar erin wel!

500 gram Sushi rijst
3 eetlepels su (rijstazijn)
2 theelepels zout
4 theelepels suiker
  maandag 19 januari 2009 @ 11:45:10 #131
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_65202232
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:10 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Erop misschien niet, maar erin wel!

500 gram Sushi rijst
3 eetlepels su (rijstazijn)
2 theelepels zout
4 theelepels suiker
idd.

maar ik bedoel dat sushi op zich heel puur is van smaak.
Ik vond die van Sumo in ieder geval geweldig
  maandag 19 januari 2009 @ 12:26:27 #132
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65203459
Oh, maar als Sumo normaal geweldige sushi heeft zou het zomaar kunnen dat ze die ene keer dat Asspirine er at inderdaad het zout vergeten waren.

Ik ben nog nooit bij zo'n all you can eat tent geweest. Trekt me totaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is. Erg he? Verwend nest ben ik.
  † In Memoriam † maandag 19 januari 2009 @ 12:37:43 #133
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_65203830
Okura ja hartstikke lekker, hartstikke goed en hartstikke duur

Ik hou het op Tanuki in Amstelveen, lekker en heel betaalbaar.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  maandag 19 januari 2009 @ 12:39:10 #134
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_65203876
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:26 schreef RobinOok het volgende:
Oh, maar als Sumo normaal geweldige sushi heeft zou het zomaar kunnen dat ze die ene keer dat Asspirine er at inderdaad het zout vergeten waren.

Ik ben nog nooit bij zo'n all you can eat tent geweest. Trekt me totaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat dat goed is. Erg he? Verwend nest ben ik.
Ik kan me niet voorstellen dat mensen die elke dag een shitload aan rijst koken het zout daarin vergeten. Maar het zou idd kunnen.
pi_65234972
quote:
Op maandag 19 januari 2009 12:26 schreef RobinOok het volgende:

Shabu Shabu vind ik eigenlijk helemaal niet zo'n vreetschuur als je zou verwachten. Zitten ook veel Japanse jongeren en groepen, dat schepte bij mij wel wat vertrouwen.
Vind de sushi er niet veel slechter als dat het bij bijvoorbeeld Ben Kei was.
Sweet and innocent...
pi_65237891
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:14 schreef spy08 het volgende:
Ik geloof dat eerst de sateh house in dat pand zat. Menuprijzen hebben er nu zo'n beetje een getalletje bij gekregen
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_65237944
quote:
Op zondag 18 januari 2009 21:53 schreef ASSpirine het volgende:

Sumo heeft echt geweldig goede sushi, imho Vooral de doorlooptijd zal daar mee te maken hebben denk ik, sumo zit altijd bomvol
  dinsdag 20 januari 2009 @ 14:56:58 #138
101884 PeRi
Allons-y!
pi_65245696
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ik geloof dat eerst de sateh house in dat pand zat. Menuprijzen hebben er nu zo'n beetje een getalletje bij gekregen
Niets meer dan lof voor Yokoo. Super tent. Super eten. Betaal graag de prijzen die ze ervoor willen.

Vrijdag naar Shabu Shabu. Nog nooit bij een van de Japanse all you can eat zaken geweest in Rotterdam, maar wel veel over gehoord en Shabu Shabu vindt 'men' toch het beste ook. Ben benieuwd .
Whatever I want.
pi_65245846
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:56 schreef PeRi het volgende:

[..]

Niets meer dan lof voor Yokoo. Super tent. Super eten. Betaal graag de prijzen die ze ervoor willen.
Ben er nooit geweest, maar het moet erg goed zijn ja alleen wel erg duur
quote:
Vrijdag naar Shabu Shabu. Nog nooit bij een van de Japanse all you can eat zaken geweest in Rotterdam, maar wel veel over gehoord en Shabu Shabu vindt 'men' toch het beste ook. Ben benieuwd .

Van de mensen die ik gesproken heb, waren de meningen over shabu nogal verdeeld... Duurder dan sumo, lang niet altijd even goed, rijst soms droog...
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:06:44 #140
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_65246088
Ik vind All you can eat tenten maar niets.
Je vreet (ja vreet) altijd meer dan je normaal zou doen en ik krijg er altijd een erg opgejaagd gevoel van.
Nee, doe mij maar sushi of teppan yaki eten bij een sushitrain of een gewone teppan yaki tent.
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:07:17 #141
101884 PeRi
Allons-y!
pi_65246111
We zullen wel zien. Als het echt zo slecht is, des te meer reden om die vieze smaak dan snel weg te werken en het bij Sumo te proberen.
Whatever I want.
pi_65246335
Heeft er iemand wel eens gegeten bij de Yokohama in Eindhoven?
Bij de suhsibar van de yokohama ben ik meerdere keren geweest, ben nu heel benieuwd naar de ervaringen in de rest van het restaurant.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 15:13:59 #143
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_65246377
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:12 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Heeft er iemand wel eens gegeten bij de Yokohama in Eindhoven?
Bij de suhsibar van de yokohama ben ik meerdere keren geweest, ben nu heel benieuwd naar de ervaringen in de rest van het restaurant.
Naja, ben daar alleen bij de Sushitrain geweest.
Teppan Yaki van die tent aan de Vestdijk ben ik wel ooit geweest, was wel errug lekker.
pi_65246496
Ja die sushi lopende band is goed he! En lekker!
Wat is de prijsklasse van Teppan Yaki ongeveer?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_65246557
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:07 schreef PeRi het volgende:
We zullen wel zien. Als het echt zo slecht is, des te meer reden om die vieze smaak dan snel weg te werken en het bij Sumo te proberen.
Naja, ik heb iemand positief gehoord, iemand "neutraal" en een ronduit negatieve ervaring. Je kan dus alle kanten op
pi_65258845
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 14:56 schreef PeRi het volgende:

[..]

Heb ook supergoed gegeten bij Yokoo

Ik ga zaterdag voor het eerst naar Shabu, ben benieuwd. De reacties op Iens zijn in ieder geval vrij goed.
pi_65258959
Naast Shabu en Sumo is er nu ook een nieuwe bij Hofplein, Sushi Qube.
なんだっけ
pi_65273910
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 14:59 schreef speknek het volgende:
Vorige week naar het nieuwe Japanse restaurant in Utrecht geweest, Maneki op de Nachtegaalstraat. Vond het niet echt fantastisch .
Tja high standards of niet? Ik ben een paar maanden geleden in Maneki geweest, en vond het wel aardig; ben niet wezen teppan-yaki-en, maar wel Sushi gegeten. Het was goed, maar aangezien het gewoon Kyushu 2 is had ik niet anders verwacht. Wat ik erg jammer vind is dat ze alleen maar Sushi en een paar bijgerechten hebben.

In Utrecht moet je volgens mij toch echt gewoon bij Kyushu zijn voor de authentieke gerechten; komt het dichtst bij de ervaring van echt in Japan eten.

Overigens twee maanden geleden bij de kaitensushi tent Zushi in Amsterdam geweest; wat een drama was dat zeg. De Sushi was klein, niet bijzonder, niet lekker, leek niet heel erg vers, en veel te duur.
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:55:02 #149
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_65275346
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 15:06 schreef bleiblei het volgende:
Ik vind All you can eat tenten maar niets.
Je vreet (ja vreet) altijd meer dan je normaal zou doen en ik krijg er altijd een erg opgejaagd gevoel van.
Nee, doe mij maar sushi of teppan yaki eten bij een sushitrain of een gewone teppan yaki tent.
Als je er zo een bent die zo veel mogelijk waar voor z'n geld wil en zich dan helemaal ziek eet wel ja
  Eindredactie Games woensdag 21 januari 2009 @ 10:56:56 #150
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_65275417
quote:
Op zondag 3 juni 2007 13:51 schreef nexus-pilot het volgende:
Ik ben ooit eens naar Londen geweest en daar was ook een Japans "restaurant": Yo Sushi.Daar had je echt iets vreemd, je zat op een hoge kruk , voor jou zat een band met een kom met eten en rond je zat allemaal andere stuff ( stokjes , sojasaus , water , miniborden) , en als je iets wou nam je het..
Het was lekker en heel duur......
zo hoort het ook...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 21 januari 2009 @ 10:59:26 #151
8369 speknek
Another day another slay
pi_65275511
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:13 schreef zatoichi het volgende:
Tja high standards of niet?
Ja, vier maanden in Japan wonen vergalt je genot van Nederlandse sushi tenten wel aardig.
quote:
Ik ben een paar maanden geleden in Maneki geweest, en vond het wel aardig; ben niet wezen teppan-yaki-en, maar wel Sushi gegeten. Het was goed, maar aangezien het gewoon Kyushu 2 is had ik niet anders verwacht. Wat ik erg jammer vind is dat ze alleen maar Sushi en een paar bijgerechten hebben.

In Utrecht moet je volgens mij toch echt gewoon bij Kyushu zijn voor de authentieke gerechten; komt het dichtst bij de ervaring van echt in Japan eten.
Uhm, de katsudon van Kyushu was echt helemaal niet best (en daar betaal je dan 15 euro voor, waar het in Japan 3 euro is). De sushi is op zich wel goed, dat kunnen die Chinezen wel, ik vond het alleen nogal duur en de verwarming in Maneki was stuk terwijl het buiten -10 was . Misschien dat ik het nog wel eens ga proberen, maar ik vind het toch allemaal net niet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 21 januari 2009 @ 11:00:17 #152
8369 speknek
Another day another slay
pi_65275537
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:56 schreef donald_dick het volgende:
zo hoort het ook...
Zo hoort kaitenzushi.
  woensdag 21 januari 2009 @ 12:10:58 #153
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65278123
Dat hebben ze bij Happy Sushi in Rotterdam dus ook, zo'n lopende band op de bar.
  Eindredactie Games woensdag 21 januari 2009 @ 12:20:24 #154
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_65278481
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Zo hoort kaitenzushi.
wat het leukst is!
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_65279250
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 10:56 schreef donald_dick het volgende:

[..]

zo hoort het ook...
En achteraf tellen ze de aantal gekleurde borden dat je hebt gegeten en rekenen ze zo af. Altijd goed opletten welke kleur je dus neemt
Heb wel eens een lege bordje op zo'n rolband voorbij mijn neus zien komen

En mijn vriendin heeft ook eens gezien dat iemand bij zijn buur een lege bordje plaatste
  woensdag 21 januari 2009 @ 13:01:05 #156
101884 PeRi
Allons-y!
pi_65280034
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:07 schreef PeRi het volgende:
Reservering op vriendelijk verzoek van een van mn vrienden die weet hoe sushi moet smaken en ik compleet vertrouw, toch maar omgezet. Vrijdag dus naar Sumo en niet Shabu Shabu.
Whatever I want.
pi_65292244
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 13:01 schreef PeRi het volgende:

[..]

Reservering op vriendelijk verzoek van een van mn vrienden die weet hoe sushi moet smaken en ik compleet vertrouw, toch maar omgezet. Vrijdag dus naar Sumo en niet Shabu Shabu.

Welke Sumo.. Ik vond de laatste keer in december dat ik bij Sumo Mauritsweg was, slechter ivg. met Sushi Qube.
なんだっけ
pi_65292300
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 19:00 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Welke Sumo.. Ik vond de laatste keer in december dat ik bij Sumo Mauritsweg was, slechter ivg. met Sushi Qube.
Same here, zat ook in de Sumo van de Mauritsweg
  dinsdag 27 januari 2009 @ 00:43:51 #159
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65442636
Vandaag bij Shabu Shabu gegeten en daar was inderdaad niks mis mee. We hadden maar een uurtje tussen 2 films en dan is het lekkerder dan burger king of zo. Gaan we vast nog wel eens doen.
pi_65448779
Ik heb vrijdag bij Shabu gegeten, vond de sushi heerlijk en ben gek op californian rolls dus dan is het wel fijn dat je zoveel kunt bestellen maar verder vond ik dat non-stop eten toch niet helemaal mijn ding. Overdaad schaadt ofzo.
pi_65463209
Vanavond naar de Yokohama in Eindhoven
pi_65463312
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:05 schreef SuperFruitig het volgende:
Vanavond naar de Yokohama in Eindhoven
Over een maand naar de oorsprong van het Japans eten
なんだっけ
pi_65463399
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 18:08 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Over een maand naar de oorsprong van het Japans eten
Hopelijk ik ook, ooit
pi_65470271
Het was weer awesomes

Teriyaki is heerlijk
Tamaki Sake is heerlijk
Alles is eigenlijk heerlijk
pi_65471880
Jaaaa vooral leuk gezelschap

[ Bericht 0% gewijzigd door Lotje-Plusone op 27-01-2009 22:10:36 ]
pi_65472645
  woensdag 28 januari 2009 @ 08:43:07 #167
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_65480881
Weet iemand hoe het Japanse restaurant in het Okura hotel heet? Kan even niet op de naam komen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_65481900
Yamazato en Sazanka.

Eerste hit in google....
  woensdag 28 januari 2009 @ 09:51:15 #169
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_65482324
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 09:33 schreef zatoichi het volgende:
Yamazato en Sazanka.

Eerste hit in google....
Fuck, Google bestaat ook nog natuurlijk
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_65572065
Vanavond gereserveerd bij Sui Sha ya in Scheveningen!
Nog nooit in een Japans restaurant gegeten, alleen thuis weleens wat geprutst, dus ben benieuwd!
Kan ik gelijk mijn nieuwe camera uittesten
pi_65596411
Lekker gegeten, maar voor de rest was het echt klote.

Wij hadden gereserveerd om half 8, kwamen daar om kwart over 7 aan en bleek dat de man die ik aan de telefoon had ons had opgeschreven voor half 6! En dat terwijl ik ook op de voicemail ingesproken had voor half 8 en die man die ik aan de telefoon had heb ik ook nog zo'n 3x alles herhaald. Erg vervelend, want hierdoor konden we pas om half 10 beginnen met eten.

Verder denk ik dat het stukken beter bevallen zou zijn als we met een grote groep waren, nu zaten we tussen 2 heel rare groepen in.
De ene kant een stel vervelende corpsballen die het nodig vonden de hele zaal mee te laten genieten van hun hoogstaande discussies over onderwerpen waar ze geen hol van wisten en aan de andere kant een gezin dat echt heel veel aandacht nodig had. Vond dat toch wel jammer .

Verder hoeft die eierengooishow van mij ook echt niet, ja het is grappig als andere mensen een stuk ei in hun gezicht krijgen, maar als je zelf een stuk ei in je gezicht krijgt is het minder
Verder was het eten echt erg goed de ossenhaas ook heerlijk mals en rood, zalm nog lekker rossig van binnen enzo .

Goed gegeten dus, alleen slechte organisatie en geen fijne sfeer helaas!
pi_65622909
Eierengooishow?
Sweet and innocent...
pi_65638007
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:09 schreef Innocence het volgende:
Eierengooishow?
Bak een ei, rol het op en gooi het met een spatel richting iemands mond.
なんだっけ
pi_65640778
Echt ook zo on-japans.... Jammer van de slechte ervaring; volgens mij is teppan yaki inderdaad vooral leuk als je met een groep bent.
pi_65825359
Ben nu bij 3 verschillende geweest:

Yokahama in Eindhoven, die was goed. Vooral de lopende band vond ik leuk.
Sushi Cube in Rotterdam. Een all you can eat ding. Veel eten dus en verrassend redelijk ook nog. Al vond ik de vlees gerechten beter dan de sushi.
Fugu in Rotterdam. Niet doen, dit was echt slecht.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_67222710
Okura best lekker gegeten ......Max euweplein Hosokawa ook niet verkeerd ..........maar de lekkerste zit voor mij in Haarlem , Nagoya ........ niet te vergelijken met de andere twee veel meer met sauzen , maar zo lekker !

Zoek je echt traditioneel japans moet je hier niet heen gaan , en kiezen voor de bovenstaande , maar als je van lekker eten houd moet je hier zijn ...ik eet er zeker 2 keer per maand !

Niet door de weeks gaan want dan is het onbeberkt eten voor weinig met een kaartje krassen enz. , maar gewoon vrijdag of zaterdag een menu nemen .....top !
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:58:02 #177
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_67223332
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:43 schreef HarleyD het volgende:
Okura best lekker gegeten ......Max euweplein Hosokawa ook niet verkeerd ..........maar de lekkerste zit voor mij in Haarlem , Nagoya ........ niet te vergelijken met de andere twee veel meer met sauzen , maar zo lekker !

Zoek je echt traditioneel japans moet je hier niet heen gaan , en kiezen voor de bovenstaande , maar als je van lekker eten houd moet je hier zijn ...ik eet er zeker 2 keer per maand !

Niet door de weeks gaan want dan is het onbeberkt eten voor weinig met een kaartje krassen enz. , maar gewoon vrijdag of zaterdag een menu nemen .....top !
Aan het Spaarne bedoel je?
Die is best goed, maar haalt het echt niet bij het Michelinsterren-gedoe van Okura.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 28 juni 2009 @ 01:07:55 #178
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_70439341
Toch maar even omhoog gooien Ik ben helemaal fan van Shabu Shabu! Ben niet in Rotterdam geweest maar zit sinds niet zo heel lang ook in Zoetermeer. Ga er vrijdag weer heen
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
  zondag 28 juni 2009 @ 01:31:53 #179
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_70439839
quote:
Op zondag 28 juni 2009 01:07 schreef Bibikuif22 het volgende:
Toch maar even omhoog gooien Ik ben helemaal fan van Shabu Shabu! Ben niet in Rotterdam geweest maar zit sinds niet zo heel lang ook in Zoetermeer. Ga er vrijdag weer heen
Het kan echt beter. Ik vind het een grote, niet overdreven goede, vreetschuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door marcb1974 op 28-06-2009 01:40:27 ]
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 28 juni 2009 @ 01:34:13 #180
204963 Kankerkachelsverkopert
2 halen, 3 betalen!
pi_70439893
Ik vind Sumo echt het beste, Shabu Shabu laatst geprobeerd maar matig.
pi_70453282
Wat is echt een lekker japans restaurant in amsterdam. Maar dan niet het okura want dat is een beetje duur.
  donderdag 9 juli 2009 @ 10:15:52 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_70804904
Yokohama in Eindhoven nog steeds de beste Japanner in Eindhoven?
pi_70811006
Wij hebben maandag gegeten in Shiki, piepklein restautantje in de Zoutsteeg in Amsterdam. Was echt verrukkelijk. Goeie sushi, heerlijk teppanyaki groente en vis.
pi_70812433
Ik krijg trek van dit topic...

Heeft iemand al eens gegeten bij de nieuwe Japanner in Utrecht, Hasekura aan de Veilinghavenkade? Ik ben er wel benieuwd naar, maar vrees dat het weer zo'n teppan yaki-schuur is en hoor er heel verschillende berichten over.

Kyushu aan de Voorstraat blijf ik ook goed vinden, maar ik eet er eigenlijk atijd alleen maar sushi/sashimi (wel aardig) en tempura udon (omdat die exact zo smaakt als in Japan). En ja, in Japan is dat een heel gewoon en goedkoop gerecht, maar dat zijn juist de smaken die je bijblijven...
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:16:26 #185
62913 Blik
The one and Only!
pi_70812673
En wie kent Shiro in Den Bosch, klein Japans restaurantje? Was mijn eerste echte kennismaking met Japans eten.
pi_70814312
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 10:15 schreef Blik het volgende:
Yokohama in Eindhoven nog steeds de beste Japanner in Eindhoven?

Dat vraag ik me ook af!
Ben er toevallig afgelopen dinsdag geweest, en het was weer heerlijk!
Maar ben ook benieuwd naar andere japanse restaurants in Eindhoven (wel echte japanse restaurants, niet van die voor 20 euro sushi-buffer ketens)
pi_70817276
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 15:00 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af!
Ben er toevallig afgelopen dinsdag geweest, en het was weer heerlijk!
Maar ben ook benieuwd naar andere japanse restaurants in Eindhoven (wel echte japanse restaurants, niet van die voor 20 euro sushi-buffer ketens)
Welke bedoel je? Ik ken ze niet en ben niet wars van een avondje sushi
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:31:05 #188
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_70817454
Soho tegenover de Irish Pub bijvoorbeeld. Of op de Grote Berg, Yakitori & Sushi heet dat ofzo?

Ik vind Soho overigens wel erg goed. Met name de schaaltjes biefstuk in teriyakisaus zijn zalig.
Confidence through competence
pi_70817549
shabu shabu! Rotterdam en Zoetermeer!
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
  donderdag 9 juli 2009 @ 16:35:01 #190
62913 Blik
The one and Only!
pi_70817572
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 16:31 schreef Stereotomy het volgende:
Soho tegenover de Irish Pub bijvoorbeeld. Of op de Grote Berg, Yakitori & Sushi heet dat ofzo?

Ik vind Soho overigens wel erg goed. Met name de schaaltjes biefstuk in teriyakisaus zijn zalig.
Ik wil er graag met het werk naartoe gaan, maar moet dan wel een beetje een goede tent zijn. En niet zo'n foute sushi-tent van een keten
pi_70819685
Soho is echt laffie daffie, dat zijn niet eens japanners
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:37:00 #192
55709 Stereotomy
pi_70820151
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:24 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Soho is echt laffie daffie, dat zijn niet eens japanners
Nou, ik schat dat het meerendeel van de Jappen hier gewoon Chinezen zijn hoor. Yokohama incluis.
pi_70821878
Bestaat Yokohama nog? Dat ligt toch to het station: ik liep er naast langs en het zag er leeg en gesloten uit.
Hoe heet trouwens dat tentje op de Kleine Berg ook al weer? Ik vond die erg lekker.->Coco, maar kan het niet echt vergelijken wegens gebrek aan kennis en ervaring.

[ Bericht 3% gewijzigd door NoCigar op 09-07-2009 19:14:25 ]
anonieme razernist
  donderdag 9 juli 2009 @ 18:36:22 #194
55709 Stereotomy
pi_70821994
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:32 schreef NoCigar het volgende:
Bestaat Yokohama nog? Dat logt toch to het station: ik liep er naast langs en het zag er leeg en gesloten uit.
Hoe heet trouwens dat tentje op de Kleine Berg ook al weer? Ik vond die erg lekker.->Coco, maar kan het niet echt vergelijken.
Yokohama heeft een verlaten begane grond. 1e en 2e verdieping (lopende band) is pas het restaurant.

Oh ja en Coco. Volgens mij is dat wel een authentieke Japanner, maar dat weet ik niet zeker.
pi_70822349
quote:
Op zondag 28 juni 2009 01:34 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik vind Sumo echt het beste, Shabu Shabu laatst geprobeerd maar matig.
Alleen (hele goede) ervaring met Sumo, maar van shabu hoor je dat inderdaad vaker. Vettige, machtige rijst, matige bediening etc.

Dan is de neiging om af te wijken van ons vaste adres (sumo), toch een stukje kleiner geworden
pi_70823172
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:37 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Nou, ik schat dat het meerendeel van de Jappen hier gewoon Chinezen zijn hoor. Yokohama incluis.
Ow

Ik meende dat Yokohama wel door Jappen werd gerund (ik maakte die post van Lotje)

Maar Soho vind ik echt beduidend minder dan Yokohama (die wok van de soho is ook niet lekker, de sushi is wel okay).

Coco ken ik niet, misschien moet ik dat ook eens uitproberen dan

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2009 19:14:56 ]
pi_70838641
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Alleen (hele goede) ervaring met Sumo, maar van shabu hoor je dat inderdaad vaker. Vettige, machtige rijst, matige bediening etc.

Dan is de neiging om af te wijken van ons vaste adres (sumo), toch een stukje kleiner geworden
Toch de Sumo dan eens proberen. 'k ben nu twee keer bij Shabu Shabu geweest. Eten vind ik lekker, maar ik stoor me aan de mtv boven alles. Echt welke knurft heeft dat bedacht?
pi_70860775
quote:
Op zondag 28 juni 2009 18:55 schreef Stansfield het volgende:
Wat is echt een lekker japans restaurant in amsterdam. Maar dan niet het okura want dat is een beetje duur.
Akitsu, aan het einde van de Rozengracht wellicht?
Never try to outstubborn a cat.
  FOK!fotograaf zaterdag 11 juli 2009 @ 03:39:08 #199
145146 Andyy
pi_70869714
Echte Japanse restaurants zijn maar zeldzaam in Nederland
veel zijn geopend door Chinezen ( )
pi_73530417
Klein schopje omhoog.

Goed nieuws voor mensen in Amsterdam
Sumo, een van de succesvoller all you can eat restaurants, opent deze maand een vestiging bij het Leidseplein.
Eindelijk wat much-needed concurrentie voor Genroku en Tokyo Cafe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')