Shabu Shabu, tsja. Was mijn derde keer een in Japans restaurant, en de eerste keer dat ik de sushi lekker vond (en de rest ook.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:27 schreef n0a het volgende:
[..]
2nd, alhoewel beste misschien een beetje te veel gezegd is. Tis iig lekker daar.
Ook al eens Shabu Shabu geprobeerd? Heb het zelf nog niet gewaagd.
Goede verhalen over gehoord en volgende week ga ik zelf even proberen.....quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:37 schreef LENUS het volgende:
[..]
Vroeg het me ook af, ben er zelf namelijk nog nooit geweest![]()
Sumo heeft wel shabu shabu, maar dan weer geen sumo worstelaars.quote:Op maandag 17 september 2007 08:31 schreef speknek het volgende:
Waarom heeft een restaurant die Shabu Shabu heet, geen Shabu Shabu?.
Chinezen hè... Als het maar cliché is en goed klinkt.quote:Op maandag 17 september 2007 08:31 schreef speknek het volgende:
Waarom heeft een restaurant die Shabu Shabu heet, geen Shabu Shabu?.
Dat gebeurt wel vaker als je wild eet.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 05:29 schreef Megumi het volgende:
[..]
Heb daar eens eend gegeten waar de hagel nog in zat.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:47 schreef Martijn_77 het volgende:
Hebben er nog meer mensen ervaring met deze Japanse Tent?
http://www.shabushabu.nl
Mijn vrouw wil er binnenkort eens gaan eten
quote:Op maandag 14 mei 2007 14:59 schreef Innocence het volgende:
Is geen 'goed' restaurant en zeker niet het beste van Nederland. Maar gewoon lekker eten voor weinig geld, was niets bij was echt vies of slecht was. De sushi bij bijvoorbeeld Ben Kei is niet eens zoveel beter.
Het vreetschuur-gehalte valt heel erg mee![]()
quote:Op vrijdag 22 juni 2007 09:36 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Shabu Shabu, tsja. Was mijn derde keer een in Japans restaurant, en de eerste keer dat ik de sushi lekker vond (en de rest ook.). En het was niet duur.
Maar misschien is het niks voor de echte kenners, want heb verder totaal geen ervaring met Japans eten / Japanse restaurants..
www.shabushabu.nl
quote:Op zondag 24 juni 2007 05:10 schreef Crashcat het volgende:
Wat Shabu Shabu en Sumo betreft. Voor een all-you-can-eat is het goed te doen.
Maar het is voor een wat meer doorgewinterde Japanse voedselliefhebber niet de summun.
quote:
quote:Op woensdag 9 mei 2007 13:43 schreef Utrecht het volgende:
De vraag is denk ik duidelijk wat is volgens jullie het beste japanse restaurant van Nederland?
Ik kwam zelf vaak bij Tokyo in Utrecht maar die bestaat helaas niet meer.
Ook in Heerenveen zit een goede japanner.
Ik probeer namelijk nog steeds een goeie vervanger voor Tokyo te vinden en daar wil ik best een flink stukje voor omrijden
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:41 schreef speknek het volgende:
Kyushu, maar volgens mij had ik al gelezen op iens.nl dat het toch ook Chinezen waren.
quote:Een schande voor Japanse restaurants! De sushichefs waren de enigen die gastvrijheid toonden, de tempura is schandalig slecht, donbori gerechten (alle rijst/noodle gerechten in een kom) zijn erg slap, vlees is slecht gebakken en bevat veels te veel saus. Waar deze restaurant in verschilt met andere Japanse restaurants, gedraaid door Chinezen, is dat de sushi _wel_ de juiste maat heeft. Jammer genoeg dat het allemaal niet robuust genoeg is of op de juiste temperatuur. Prijs is, voor wat je krijgt, ook totaal niet cool.
26-07-2007 Masashi
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:53 schreef speknek het volgende:
Ja, maar ik ben er nog niet zo goed in. Sushi kon ik al maken (maar ja, als je dan een echt goede sushi hebt gegeten smaakt het ook al minder); okonomiyaki lukt me aardig, maar ik kan bij geen enkele toko Chinese Yam vinden, dus het blijft naar pannenkoek smaken; en ik heb een keer ramen geprobeerd, maar dat is behoorlijk mislukt.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:59 schreef speknek het volgende:
Sinds in Zuid-Korea een schelpdier van m'n bord af probeerde te kruipen heb ik alle schelpdieren afgezworen.
[/snob]
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:17 schreef LoudGirl het volgende:
Het is geen Japanse haute cuisine, maar ik ben toch wel erg blij met Wagamama. Wat vinden jullie?
Die beschuldiging van 'japans restaurant is gerund door chinezen' staat bij een heleboel japanse restaurants, in precies dezelfde bewoording. Volgens mij is het gewoon een gefrustreerde concurrent die dat telkens post. De gemiddelde nederlander ziet echt niet of iemand uit japan of china komt.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:49 schreef speknek het volgende:
Hmm, dit stond er dus op iens:
[..]
(ik neem aan Masashi wel een Japanner is).
Maar ik moet het nog een keer uitproberen. Ik kan wel wat Japans, dus dan zie ik wel hoe ze erop reageren.
(disclaimer) De rest van de recensies zijn wel goed. Maar aan de andere kant, de gemiddelde Nederlander weet echt niet wat goed of slecht Japans is. Dat zie je natuurlijk al aan het feit dat we alleen sushi of teppanyaki restaurants hebben, wat beiden in Japan niet echt hot is, maar toch.
Je bedoelt die vreselijke tent in Amsterdam? Neeuh daar heb ik niet zulke goede ervaringen mee. Onvriendelijke bediening, eten viel tegen, en vind het meer een walk in walk out snackbar dan een echt restaurant. (Al merk jij dat ook op met "geen haute cusine")quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:17 schreef LoudGirl het volgende:
Het is geen Japanse haute cuisine, maar ik ben toch wel erg blij met Wagamama. Wat vinden jullie?
Gisteren geweest en het viel me wat tegen. Smaak was niet om over naar huis te schrijven. De sushi die ik kreeg was absoluut niet vers gemaakt. het zeewier was niet vers.quote:Op woensdag 19 september 2007 14:52 schreef PeRi het volgende:
Fugu Rotterdam! Erg lekkere sushi, goede noodles- & rijstshizzle, nice prijsje. Nieuwe locatie hebben ze het interieur ietwat veranderd, erg fijn en hip zo.
Is die goed ja? Er is niet zo veel keuze in Groningen, wat Japans betreft, dus ik heb mijn hoop op Fujiyama gezet...quote:
Ik heb een tijd bij Mitsubishi gewerkt, en de Jappen die daar werken kwamen daar ook vaak en graag. Lijkt me een goed teken.quote:Op zondag 28 oktober 2007 02:12 schreef golfer het volgende:
We zitten net weer een special te lezen over Japan en Japanse restaurants in Nederland en we hebben besloten dat we toch echt binnenkort eens naar Amsterdam gaan eten bij Okura’s traditionele Japanse Restaurant Yamazato van Akira Oshima.
Als je het menu leest loopt het kwijl mij uit de mond.![]()
Wat hij zegt dusquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:14 schreef golfer het volgende:
Yamazato in het Okura inderdaad. (1 michelinster).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |