abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:31:56 #101
9859 crew  Karina
Woman
pi_62115534
Okura ben ik wel eens geweest (met mijn werk, dus kostte me gelukkig niets). Echt erg goed. Jammer genoeg ver boven mijn budget.

Wel redelijk binnen budget en ook erg goed is Umeno in Amsterdam Zuid (bij het gerechtsgebouw in de buurt). Gezellig (niet zo groot), lekkere verse sushi en, zoals gezegd, niet zo heel duur.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  maandag 6 oktober 2008 @ 08:28:47 #102
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_62164827
Zoals eerder gemeld gaan eten bij Yamazato, een traditioneel Japans restaurant in het Okura Hotel te Amsterdam. En werkelijk waar: fantastisch! Je ziet wel waar ze die ster voor hebben gekregen. Allereerst de sfeer, het restaurant is echt Japans ingericht. Geen overdreven poespas of decadent gedoe: gewoon eenvoudig, functioneel maar toch erg mooi. Als je goed kijkt zie je overal wel kleine details als houtsnijwerk of een tak kersenbloesem. Bediening is ook erg goed. Leuke Japanse serveerster die veel zorg en aandacht aan je besteden maar nooit opdringerig zijn.

Maar goed, het gaat natuurlijk om het eten. In Yamazato kun je de “kaiseki ryôri” keuken proberen. Zeg maar Japanse haute cuisine. Kaiseki ryôri is eeuwenoud en gestoeld op de zenesthetiek en de verfijnde Japanse hofcultuur. Ook spelen de seizoenen een grote rol. Dus elke maand is er een ander menu. Het menu van oktober bestond uit een zevental gerechten, allemaal even lekker. Ik kreeg een lekkere halfdroge saké aangeraden en die paste er uitstekend bij. Kortom: gesmuld! De kosten zijn misschien wat aan de hoge kant (¤ 130 per persoon inclusief drank), maar absoluut waard! Zeker als je een speciale gelegenheid op een bijzondere manier wilt vieren.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:41:10 #103
134256 Cutebutpsycho
Things even out.
pi_62180164
tvp
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
pi_62180886
http://iens.nl/restaurantsVan/Amsterdam/restaurant.htms?p=&a=Uithoorn&k=&r=20122&s=5

Raku in Uithoorn
Geopend door Japanners. Veel klanten zijn ook Japans.
Geen Micheline ster, wel een aanrader.
Life is short, eat dessert first.
pi_62185327
Huh? ik wist niet dat de winnaar van de AD Gouden Pollepel tot Japans eten behoorde? kijk maar Iemand er al geweest van hier?
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:45:37 #106
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_62186473
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:07 schreef missy_c het volgende:
http://iens.nl/restaurantsVan/Amsterdam/restaurant.htms?p=&a=Uithoorn&k=&r=20122&s=5

Raku in Uithoorn
Geopend door Japanners. Veel klanten zijn ook Japans.
Geen Micheline ster, wel een aanrader.
Da's bij mij in het dorp, bij het busstation.. Nooit gedacht dat het goed scoorde, want het lijkt er nooit druk. Toch maar eens een bezoek brengen na het werk, busje uit, restaurant in.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:35:37 #107
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_62199212
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 21:14 schreef spy08 het volgende:
Huh? ik wist niet dat de winnaar van de AD Gouden Pollepel tot Japans eten behoorde? kijk maar Iemand er al geweest van hier?
Ik ben nooit zo voor fusion-gedonder met sushi, maar dit ziet er toch wel heel erg lekker uit allemaal.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 12:50:02 #108
101884 PeRi
Allons-y!
pi_62199586
Yokoo is echt een toprestaurant, echt perfect. Het eten is er echt watertandend lekker, de wijnen erbij zijn heerlijk en vullen het eten goed aan, de bediening is ook aanwezig maar niet té. Echt een van de beste restaurants waar ik ooit gegeten heb.
Whatever I want.
pi_62199796
ik stem ook voor sumo

hoewel het qua sfeer soms een beetje te wensen over laat. Het is mooi en hip ingericht, maar wel vaak net iets TE vol met mensen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:02:33 #110
9859 crew  Karina
Woman
pi_62199858
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:35 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik ben nooit zo voor fusion-gedonder met sushi, maar dit ziet er toch wel heel erg lekker uit allemaal.
Het ziet er inderdaad heel erg lekker uit, maar of dit nou Japans is?
niet zo tof doen
pi_62301903
Een japanse restaurant van een chinese of indo eigenaar met een turkse chefkok....
Talk about fusion...
pi_62310653
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 12:50 schreef PeRi het volgende:
Yokoo is echt een toprestaurant, echt perfect. Het eten is er echt watertandend lekker, de wijnen erbij zijn heerlijk en vullen het eten goed aan, de bediening is ook aanwezig maar niet té. Echt een van de beste restaurants waar ik ooit gegeten heb.
Is inderdaad een goede tent. Bij ons was de mannelijke bediening wel iets te aanwezig. En hij vertelde stellig dat Yokoo geen Fusion restaurant is.

Wil er zeker nog een keer gaan eten
pi_62341004
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 16:32 schreef staticdata het volgende:

[..]

Is inderdaad een goede tent. Bij ons was de mannelijke bediening wel iets te aanwezig. En hij vertelde stellig dat Yokoo geen Fusion restaurant is.

Wil er zeker nog een keer gaan eten
Wat voor restaurant vind hij dat het dan wel is? In ieder geval geen echte Japanse restaurant als ik zo naar de menukaart kijk.
なんだっけ
pi_62342983
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 00:40 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Wat voor restaurant vind hij dat het dan wel is? In ieder geval geen echte Japanse restaurant als ik zo naar de menukaart kijk.
Dat vroegen wij ons ook af . De bediening vond meer dat het echt aziatisch was.

Ach ja voor de rest was de bediening goed hoor
  maandag 13 oktober 2008 @ 19:31:26 #115
137556 L.no
Midlife crisis
pi_62358678
Is er ook een goede Japanse restaurant in (Zuid-)Limburg)?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_62439343
Kent iemand Senbazuru in Hoofddorp? Het ziet er op de site goed uit, misschien binnenkort een keertje proberen...

Edit: Zie net op iens dat het gerund wordt door Chinezen en het eten redelijk is afgestemd op Nederlanders, iig wat betreft de porties. Tja.

[ Bericht 40% gewijzigd door Phaidra op 16-10-2008 17:55:31 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_62439636
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 19:31 schreef L.no het volgende:
Is er ook een goede Japanse restaurant in (Zuid-)Limburg)?
Via Iens heb ik er een aantal gevonden, de beoordelingen zijn echter redelijk gedateerd of niet heel erg positief. Alleen Kobe, Sushi & Teppanyaki is recentelijk bezocht en positief beoordeeld. Zelf ben ik enkel een keer in 't okura geweest (niet op mijn kosten ) en dat was !!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator maandag 3 november 2008 @ 22:06:15 #118
9859 crew  Karina
Woman
pi_62920153
Iemand wel eens bij restaurant Issa in Amsterdam Zuid geweest? Ik lees er hele goede dingen over en wil er binnenkort gaan eten.
niet zo tof doen
pi_62920732
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 11:44 schreef _aurum_ het volgende:
Ik geef het topic maar een schop

Wat is een goede Japanner in Rdam?
Ono!
pi_62921695
Te Verrukkelijk...jaPans...
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_65137933
Nu ga ik aanstaande donderdag naar Rotterdam om een aantal vrienden te ontmoeten van mijn oude studie daar.

En aangezien wij hier geen sushi restaurant hebben en ik gek ben op sushi wilde ik graag wat vanuit Rotterdam meenemen naar huis. Nu heb ik even rondgekeken naar goede/lekkere en betaalbare afhaalrestaurants en ben ik bij de volgende uitgekomen:

Fuzia Sushi
RO-Shang
Tenno Garden
Happy Sushi
Sumo Japans Restaurant
Sushi House Wasabi
Ichiban

Nu heb ik hier op het forum iets gelezen over Ichiban en Happy Sushi. Zijn dit de beste twee in Rotterdam?
En heeft iemand ervaring met de andere restaurants? Ik weet namelijk nog niet waar ik de sushi het beste kan gaan halen! Graag jullie advies!
  zaterdag 17 januari 2009 @ 12:36:38 #122
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_65138036
Ik ken eigenlijk alleen Ichiban. En daar heb ik goede ervaringen mee.
Kijk, dit kwam van hun:

Ze zitten naast Schmidt, de beste viswinkel van Nederland. Dus daar haal ik dan een stukje tonijn en zalm en snijd zelf de sashimi.

Oh wacht, bij Happy Sushi heb ik ook wel eens gegeten. Die hebben zo'n bar met een treintje erop. Was ook niet slecht geloof ik, maar ik denk dat ik Ichiban beter vond.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 13:16:39 #123
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_65139154
Goed topic

Fujisan in Nijmegen heeft goede sushi, en aan t eind van de dag 25% korting op alles uit de vitrine.

Nog beter is Sumo in Rotterdam. Redelijke prijs en goede service.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_65140150
Persoonlijk geen fan van ichiban, happy sushi vind ik goed. Je hebt ook nog sushi house wasabi maar daar heb ik geen ervaring mee.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 14:59:16 #125
8369 speknek
Another day another slay
pi_65141999
Vorige week naar het nieuwe Japanse restaurant in Utrecht geweest, Maneki op de Nachtegaalstraat. Vond het niet echt fantastisch .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')