Ja, vier maanden in Japan wonen vergalt je genot van Nederlandse sushi tenten wel aardig.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:13 schreef zatoichi het volgende:
Tja high standards of niet?
Uhm, de katsudon van Kyushu was echt helemaal niet best (en daar betaal je dan 15 euro voor, waar het in Japan 3 euro is). De sushi is op zich wel goed, dat kunnen die Chinezen wel, ik vond het alleen nogal duur en de verwarming in Maneki was stuk terwijl het buiten -10 wasquote:Ik ben een paar maanden geleden in Maneki geweest, en vond het wel aardig; ben niet wezen teppan-yaki-en, maar wel Sushi gegeten. Het was goed, maar aangezien het gewoon Kyushu 2 is had ik niet anders verwacht. Wat ik erg jammer vind is dat ze alleen maar Sushi en een paar bijgerechten hebben.
In Utrecht moet je volgens mij toch echt gewoon bij Kyushu zijn voor de authentieke gerechten; komt het dichtst bij de ervaring van echt in Japan eten.
Zo hoort kaitenzushi.quote:Op woensdag 21 januari 2009 10:56 schreef donald_dick het volgende:
zo hoort het ook...
wat het leukst is!quote:
En achteraf tellen ze de aantal gekleurde borden dat je hebt gegeten en rekenen ze zo af. Altijd goed opletten welke kleur je dus neemtquote:
Reservering op vriendelijk verzoek van een van mn vrienden die weet hoe sushi moet smaken en ik compleet vertrouw, toch maar omgezet. Vrijdag dus naar Sumo en niet Shabu Shabu.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 @ 15:07 schreef PeRi het volgende:
We zullen wel zien. Als het echt zo slecht is, des te meer reden om die vieze smaak dan snel weg te werken en het bij Sumo te proberen.
Welke Sumo.. Ik vond de laatste keer in december dat ik bij Sumo Mauritsweg was, slechter ivg. met Sushi Qube.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:01 schreef PeRi het volgende:
[..]
Reservering op vriendelijk verzoek van een van mn vrienden die weet hoe sushi moet smaken en ik compleet vertrouw, toch maar omgezet. Vrijdag dus naar Sumo en niet Shabu Shabu.
Same here, zat ook in de Sumo van de Mauritswegquote:Op woensdag 21 januari 2009 19:00 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Welke Sumo.. Ik vond de laatste keer in december dat ik bij Sumo Mauritsweg was, slechter ivg. met Sushi Qube.
Over een maand naar de oorsprong van het Japans etenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:05 schreef SuperFruitig het volgende:
Vanavond naar de Yokohama in Eindhoven
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:08 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Over een maand naar de oorsprong van het Japans eten
Fuck, Google bestaat ook nog natuurlijkquote:Op woensdag 28 januari 2009 09:33 schreef zatoichi het volgende:
Yamazato en Sazanka.
Eerste hit in google....
Aan het Spaarne bedoel je?quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:43 schreef HarleyD het volgende:
Okura best lekker gegeten ......Max euweplein Hosokawa ook niet verkeerd ..........maar de lekkerste zit voor mij in Haarlem , Nagoya ........ niet te vergelijken met de andere twee veel meer met sauzen , maar zo lekker !
Zoek je echt traditioneel japans moet je hier niet heen gaan , en kiezen voor de bovenstaande , maar als je van lekker eten houd moet je hier zijn ...ik eet er zeker 2 keer per maand !
Niet door de weeks gaan want dan is het onbeberkt eten voor weinig met een kaartje krassen enz. , maar gewoon vrijdag of zaterdag een menu nemen .....top !
Het kan echt beter. Ik vind het een grote, niet overdreven goede, vreetschuur.quote:Op zondag 28 juni 2009 01:07 schreef Bibikuif22 het volgende:
Toch maar even omhoog gooienIk ben helemaal fan van Shabu Shabu! Ben niet in Rotterdam geweest maar zit sinds niet zo heel lang ook in Zoetermeer. Ga er vrijdag weer heen
quote:Op donderdag 9 juli 2009 10:15 schreef Blik het volgende:
Yokohama in Eindhoven nog steeds de beste Japanner in Eindhoven?
Welke bedoel je? Ik ken ze niet en ben niet wars van een avondje sushiquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:00 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af!
Ben er toevallig afgelopen dinsdag geweest, en het was weer heerlijk!![]()
Maar ben ook benieuwd naar andere japanse restaurants in Eindhoven (wel echte japanse restaurants, niet van die voor 20 euro sushi-buffer ketens)
Ik wil er graag met het werk naartoe gaan, maar moet dan wel een beetje een goede tent zijn. En niet zo'n foute sushi-tent van een ketenquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:31 schreef Stereotomy het volgende:
Soho tegenover de Irish Pub bijvoorbeeld. Of op de Grote Berg, Yakitori & Sushi heet dat ofzo?
Ik vind Soho overigens wel erg goed. Met name de schaaltjes biefstuk in teriyakisaus zijn zalig.
Nou, ik schat dat het meerendeel van de Jappen hier gewoon Chinezen zijn hoor. Yokohama incluis.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:24 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Soho is echt laffie daffie, dat zijn niet eens japanners![]()
Yokohama heeft een verlaten begane grond. 1e en 2e verdieping (lopende band) is pas het restaurant.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:32 schreef NoCigar het volgende:
Bestaat Yokohama nog? Dat logt toch to het station: ik liep er naast langs en het zag er leeg en gesloten uit.
Hoe heet trouwens dat tentje op de Kleine Berg ook al weer? Ik vond die erg lekker.->Coco, maar kan het niet echt vergelijken.
Alleen (hele goede) ervaring met Sumo, maar van shabu hoor je dat inderdaad vaker. Vettige, machtige rijst, matige bediening etc.quote:Op zondag 28 juni 2009 01:34 schreef Kankerkachelsverkopert het volgende:
Ik vind Sumo echt het beste, Shabu Shabu laatst geprobeerd maar matig.
Owquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:37 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nou, ik schat dat het meerendeel van de Jappen hier gewoon Chinezen zijn hoor. Yokohama incluis.
Toch de Sumo dan eens proberen. 'k ben nu twee keer bij Shabu Shabu geweest. Eten vind ik lekker, maar ik stoor me aan de mtv boven alles. Echt welke knurft heeft dat bedacht?quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Alleen (hele goede) ervaring met Sumo, maar van shabu hoor je dat inderdaad vaker. Vettige, machtige rijst, matige bediening etc.
Dan is de neiging om af te wijken van ons vaste adres (sumo), toch een stukje kleiner geworden
Akitsu, aan het einde van de Rozengracht wellicht?quote:Op zondag 28 juni 2009 18:55 schreef Stansfield het volgende:
Wat is echt een lekker japans restaurant in amsterdam. Maar dan niet het okura want dat is een beetje duur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |