Ubuntu is for human beings, voor linux moet je inderdaad bij nerds zijn!quote:
Begin uw ontdekkingsreis hier.quote:
Ga M nou niet menselijker maken dan het is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ubuntu is for human beings
ja hoor gewoon schrappenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is het nou uiteindelijk gelukt met je te korte lijntje en je platjes?
Het verklaart waarom M er moeite mee heeft.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:43 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ga M nou niet menselijker maken dan het is.
Tenzij je voor een server gaat wel ja. En voor servers is straight Debian denk ik toch beter.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:44 schreef du_ke het volgende:
Dat Ubuntu is dus gewoon totaal overbodig als je al windows hebt?
Ik begrijp dat het zo'n linuxsysteem is. Zal best leuk zijn voor sommigen. Voor gewone stervelingen lijkt het me totaal overbodigquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:44 schreef sigme het volgende:
Word ik geacht te weten wat ubuntu is?
En waar is Elseetje eigenlijk, tegenwoordig?
Voor Windows moet je betalen, Ubuntu is free en daar werken lijntjes zelfs voor prutsers.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:44 schreef du_ke het volgende:
Dat Ubuntu is dus gewoon totaal overbodig als je al windows hebt?
Ok overbodig dusquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:45 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tenzij je voor een server gaat wel ja. En voor servers is straight Debian denk ik toch beter.
Het is een beetje wollig, maar niks tegen open source.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:43 schreef Boze_Appel het volgende:
Is Ubuntu niet een beetje te communistisch voor jou?
Boeit mij dat? Het moet gewoon werken. En mijn onbetaaldequote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Voor Windows moet je betalen, Ubuntu is free en daar werken lijntjes zelfs voor prutsers.
Ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:45 schreef PJORourke het volgende:
Tenzij je voor een server gaat wel ja. En voor servers is straight Debian denk ik toch beter.
Ik moet vast nog mijn excuses van d'r aanbieden.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:44 schreef sigme het volgende:
Ik voel de noodzaak niet zo om software te stelen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:46 schreef du_ke het volgende:
En mijn onbetaaldeversie van Windows doet dat prima.
Zit er niet veel te veel rommel op de serverversie?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:47 schreef Boze_Appel het volgende:
Ben ik het niet mee eens.
Wat een verschrikkelijke groen links 'uhhh ik ben beledigd meehehehehehe' kuttekop was dat zegquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:47 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik moet vast nog mijn excuses van d'r aanbieden.![]()
Voor een non-webserver wel, maar Ubuntu is tegenwoordig veel sneller dan Debian met security upgrades. De community is sneller en patches zijn er sneller dan Debian.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:49 schreef PJORourke het volgende:
Zit er niet veel te veel rommel op de serverversie?
Jij bent hersenloos, dus nee, jij wordt niet geacht dat te weten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:44 schreef sigme het volgende:
Is Windows software?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:48 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik voel de noodzaak niet zo om software te stelen.
Psst, "Mens, ga toch koken" is effectiever en net ietsjes subtieler.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Jij bent hersenloos, dus nee, jij wordt niet geacht dat te weten.
Oh, ze is niet wijlen hoor, ze was gister of eergister ofzo nog in POLFB.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een verschrikkelijke groen links 'uhhh ik ben beledigd meehehehehehe' kuttekop was dat zeg![]()
Jij was toch softwaretester?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:44 schreef sigme het volgende:
Vandaar.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Psst, "Mens, ga toch koken" is effectiever en net ietsjes subtieler.
Dit soort uitspraken lokken opstand uit.quote:
He, dat is niet aardig van je. Ga we even netjes sorry zeggen?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jij bent hersenloos, dus nee, jij wordt niet geacht dat te weten.
Elseetje heb ik vermoord, nou en?
Ja maar dat is zo'n beetje iedereen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:57 schreef sigme het volgende:
[..]
ze is stukken beter dan pak 'm beet een moussie.
1 keer een 'relatie' mee gehadquote:En geen kwaadsprekerij van GL-kuttekopjes he, ik ben nou mod hier.
Nope.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:59 schreef sigme het volgende:
[..]
He, dat is niet aardig van je. Ga we even netjes sorry zeggen?
Moussiequote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh, ze is niet wijlen hoor, ze was gister of eergister ofzo nog in POLFB.
En zeg nou zelf, ze is stukken beter dan pak 'm beet een moussie. En geen kwaadsprekerij van GL-kuttekopjes he, ik ben nou mod hier
.
Ik betwijfel of er goed betaald wordt voor openbron testen, mijn baas heeft het in ieder geval niet op het lijstje staan van voor mij nuttige (en voor hem rendabele) opleidingen / ervaringsgebieden.quote:
Je kent moussie toch wel? X-Ray wel in elk gevalquote:
Ik ben er anders dagelijks mee bezig.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Duh, opensource hoeft niet getest te worden. Kwaliteit.
Hey! Als jouw vader zijn nier heeft verkocht zodat jij NL binnen kan komen en zo een complete stad van eten kan voorzien dan piep je wel anders!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Je kent moussie toch wel? X-Ray wel in elk geval.
Operatie zoeklicht. Zelden zo gelachen
.
Van Ubuntu?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:09 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Daar word je snel kaal van.
Milagro heeft er ook eens iets prachtigs over geschreven. Even kijken of ik het terug kan vinden.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hey! Als jouw vader zijn nier heeft verkocht zodat jij NL binnen kan komen en zo een complete stad van eten kan voorzien dan piep je wel anders!
Bijna het hele topic is een zeer gedenkwaardige ode aan moussie: 'Voedselbanken moeten worden afgeschaft'quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 03:17 schreef milagro het volgende:
grappig hoe jij altijd vh meest extreme uitgaat, en als er dan weer een mogelijke oplossing wordt aangedragen , maak je de hypothetische omstandigheden nog extremer
"oh ja, dan neemt ze maar de fiets, tuuuuuurlijk, joh, op het platteland, windkracht 10, bergopwaarts, agressieve koeien overal, vier kinderen onder de 5 die niet alleen kunnen blijven, de oppas die je na veel geharrewar geregeld had is de dag ervoor tijdens een bezoekje aan Seaworld dodelijk getroffen door een uit het bassin springende peilstaartrog, je hebt zelf een hartkwaal, en een verwaarloosde longontsteking omdat je geen geld hebt voor een uitgebreidere ziektekostenverzekering, en je had al geen benen, en dan kom jij met een fiets aanzetten?"
Toch was die wel grappig met zijn knipoog en opmerking "ze kijkt me aan zoals een moeder naar d'r kind kijkt".quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:13 schreef pberends het volgende:
Echt een tumor trouwens, dat mantelpakkie van Bush wat hij aanhad tijdens de Queen's bezoek![]()
![]()
![]()
.
Wat een dropveter.
Oh ja. De 'het is onmogelijk om een kind op te voeden zonder auto'-topicsquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:18 schreef sigme het volgende:
Deze:
[..]
Bijna het hele topic is een zeer gedenkwaardige ode aan moussie: 'Voedselbanken moeten worden afgeschaft'
http://www.cnn.com/2007/US/05/08/fortdix.plot/index.htmlquote:WASHINGTON (CNN) -- The federal government Monday charged six alleged "Islamic radicals" with plotting to kill U.S. soldiers at Fort Dix in New Jersey.
The six were arrested Monday night, the U.S. attorney's office in New Jersey said in a written statement, and are expected to appear in U.S. District Court in Camden, New Jersey, on Tuesday afternoon.
"Their alleged intention was to conduct an armed assault on the army base and to kill as many soldiers as possible," the office said.
The FBI and the U.S. attorney's office scheduled a news conference later on Tuesday to discuss the case.
One of the suspects was born in Jordan, another in Turkey, the attorney's office said. The rest are believed to be from the former Yugoslavia, "either U.S. citizens or living illegally in the United States."
Three of the six are in the U.S. illegally, according to an FBI affidavit filed with the criminal complaints.
According to the affidavit, the case began to take shape in January 2006, when an employee of a store told the FBI someone had brought a "disturbing" video to be duplicated.
The video "depicted 10 young men who appeared to be in their early twenties shooting assault weapons at a firing range in a militia-like style while calling for jihad and shouting in Arabic 'Allah Akbar,'" Arabic for 'God is Great,' the affidavit said.
....
The White House said there is no suspected link to any international terrorist group.
....
Dankzij de patriot act kunnen de Amerikaanse burgers weer veilig slapen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Hommeles in de VS. Dit keer geen scholieren met geweren.
'Islamic radicals' charged with plot to kill Fort Dix soldiers
[..]
http://www.cnn.com/2007/US/05/08/fortdix.plot/index.html
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Toch was die wel grappig met zijn knipoog en opmerking "ze kijkt me aan zoals een moeder naar d'r kind kijkt".![]()
Laura moest samen met Dr Rice Bush overtuigen om het rokje te dragen.
Dr Rice, zo zij Laura dat dus. Alsof je het over pillendokter Crimson hebt.![]()
Hij heeft een special boekje etiquette gehad.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:49 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ome Bush was zichtbaar onhandig. Hij dacht wrs bij zichzelf "wat mot die ouwe trol hier, ik wil bier zuipen met mijn homies".
Dat proosten!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hij heeft een special boekje etiquette gehad.![]()
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:35 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Hommeles in de VS. Dit keer geen scholieren met geweren.
'Islamic radicals' charged with plot to kill Fort Dix soldiers
[..]
http://www.cnn.com/2007/US/05/08/fortdix.plot/index.html
http://www.talkingpointsmemo.com/archives/014021.phpquote:We'll have to see how this one pans out. But it's worth remembering that we're coming up on the one year anniversary of the raid on the headquarters of the 'Seeds of David' terror cult in Liberty City Florida.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:32 schreef Monidique het volgende:
Als Ubuntu moeilijk wil doen, installeer ik toch gewoon weer Windows, dat wel meewerkt.
Klopt. Ik zal jouw simpele hersentjes niet vermoeien met de details, maar Windows was inderdaad eenvoudiger te installeren.quote:
Ja.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:48 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat de verkopen teruglopen als de BTW verhoogd wordt is niet zo moeilijk te raden.
Sorry hoor maar voor een server zou ik toch echt de RHEL kloon CentOS pakken, rete stabielquote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Voor een non-webserver wel, maar Ubuntu is tegenwoordig veel sneller dan Debian met security upgrades. De community is sneller en patches zijn er sneller dan Debian.
Alle developers die ik ken (die nog overal in de source staan) van Debian zijn overgestapt omdat de opzet niet meer werkt. Het klopt wel dat Ubuntu voor server hier en daar wat bloated is, maar het voornaamste doel is om je server secure te houden. Dan draai ik liever Ubuntu dan zelf x aantal servers elke keer te moeten patchen.
En dan een ander simpel noemen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:46 schreef Monidique het volgende:
Klopt. Ik zal jouw simpele hersentjes niet vermoeien met de details, maar Windows was inderdaad eenvoudiger te installeren.
Omstandigheden bij Ubuntu.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:55 schreef Monidique het volgende:
Nou ja goed, ik weet wie het zegt, het zelfs zegt zonder ook maar iets over de omstandigheden te weten.
Red Hatquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:50 schreef tbs-johny het volgende:
Sorry hoor maar voor een server zou ik toch echt de RHEL kloon CentOS pakken, rete stabiel
dagelijks updates
gratiz
www.centos.org
Nu juist, dit bedoel ik. Je bent niet geļnformeerd en maakt jezelf zo dus voor de zoveelste maal weer eens volkomen belachelijk.quote:
Goede URL voor een instant-trauma.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:02 schreef Drugshond het volgende:
PBerends gooi mspaint maar dicht het is leuk genoeg geweest
moehahahahahahahaquote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dan een ander simpel noemen.Meneer kan nog geen kleuterdistro installeren.
![]()
Het is nu een hype in [ONZ] dus mjah.... daar lopen de echte gekken dus rond.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:08 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Goede URL voor een instant-trauma.
Mijn moeder wist het zelfstandig te installeren, terwijl die echt een noobesse op dat gebied is.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nu juist, dit bedoel ik. Je bent niet geļnformeerd en maakt jezelf zo dus voor de zoveelste maal weer eens volkomen belachelijk.
Nog steeds in wanhoop tegen een spiegel aan het leuteren?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:08 schreef Monidique het volgende:
Nu juist, dit bedoel ik. Je bent niet geļnformeerd en maakt jezelf zo dus voor de zoveelste maal weer eens volkomen belachelijk.
Nu maak je al twee fouten. De eerste fout is te denken dat ik dezelfde distributie op hetzelfde systeem installeer, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, en de tweede fout is te denken dat het hier zelfstandig installeren betreft. Kijk, ik snap best dat jij en je grote broer met elkaar voor elkaar grappige dingen willen roepen, maar als je niet weet hoe de situatie is, dan kun je er maar beter niet zo stellig over oordelen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:15 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Mijn moeder wist het zelfstandig te installeren, terwijl die echt een noobesse op dat gebied is.
Nou, dan weet je nu waar je staat.![]()
De situatie is dat jij een simpele distro tot een disastro maakt.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nu maak je al twee fouten. De eerste fout is te denken dat ik dezelfde distributie op hetzelfde systeem installeer, wat mij onwaarschijnlijk lijkt, en de tweede fout is te denken dat het hier zelfstandig installeren betreft. Kijk, ik snap best dat jij en je grote broer met elkaar voor elkaar grappige dingen willen roepen, maar als je niet weet hoe de situatie is, dan kun je er maar beter niet zo stellig over oordelen.
Ach, dat soort kanslozen maakt alles tot een ramp. Ik snap niet dat die geen studie gaat doen.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:22 schreef PJORourke het volgende:
Straks gaat hij roepen dat het aan het compileren ligt.
Wel, ik kan het blijven herhalen, maar dat heeft geen zin bij jullie, vanzelfsprekend. Zodra jullie eens kunnen vertellen wįt ik op wélk systeem installeer en wélke fouten optreden én dan ook nog wat meer erover kunnen vertelken, zoals tijd,moeite en oplossing, mogen jullie jullie josti-optreden uitvoeren. Zolang dat nog niet het geval is, passen jullie posts perfect in jullie oeuvre.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
De situatie is dat jij een simpele distro tot een disastro maakt.![]()
![]()
Misschien moet je dat juist zelf vertellen, wat kan mij jouw aldi-pc verrotten?!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wel, ik kan het blijven herhalen, maar dat heeft geen zin bij jullie, vanzelfsprekend. Zodra jullie eens kunnen vertellen wįt ik op wélk systeem installeer en wélke fouten optreden én dan ook nog wat meer erover kunnen vertelken, zoals tijd,moeite en oplossing, mogen jullie jullie josti-optreden uitvoeren. Zolang dat nog niet het geval is, passen jullie posts perfect in jullie oeuvre.
Dat lijkt me duidelijk. Mission impossible. En maar wanhopig vanuit de hoogte z'n falen proberen goed te praten.quote:
Opnieuw beginnen, en deze keer niet halverwege de install de stekker eruit trekken.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:24 schreef Monidique het volgende:
zoals tijd,moeite en oplossing
Vroeger kon je nog wel eens wat zinnen met hem uitwisselen. Tegenwoordig lijkt die echt zonderlinger te zijn geworden, verklaarbaar, doch ook zorgelijk.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Dat lijkt me duidelijk. Mission impossible. En maar wanhopig vanuit de hoogte z'n falen proberen goed te praten.
http://ubuntuforums.org/quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:24 schreef Monidique het volgende:
Wel, ik kan het blijven herhalen, maar dat heeft geen zin bij jullie, vanzelfsprekend. Zodra jullie eens kunnen vertellen wįt ik op wélk systeem installeer en wélke fouten optreden én dan ook nog wat meer erover kunnen vertelken, zoals tijd,moeite en oplossing, mogen jullie jullie josti-optreden uitvoeren. Zolang dat nog niet het geval is, passen jullie posts perfect in jullie oeuvre.
Behangscheuren is nou eenmaal niet goed voor de geestelijke gezondheid.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vroeger kon je nog wel eens wat zinnen met hem uitwisselen. Tegenwoordig lijkt die echt zonderlinger te zijn geworden, verklaarbaar, doch ook zorgelijk.
Neuh, is niet nodig. Ik wil wat filmpjes kunnen kijken, wat internetten, tekstverwerking en meer niet. Omdat ik de computer opnieuw wilde installeren, dacht ik er over om eens Linux, en dan maar Ubuntu, te installeren, maar met Windows heb en had ik ook geen problemen. Dus toen Ubuntu begon te bitchen, en het meer moeite was dat op te lossen dan Windows te installeren, koos ik vanavond toch maar voor dat laatste. Het is allemaal zo simpel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://ubuntuforums.org/
https://lists.ubuntu.com/mailman/listinfo/ubuntu-nl
Have fun en vol met nerds die je extragratis helpen.
Installeren en van scratch af opbouwen van een PC met alle toeters en bellen (software, patches, programma-updates, game installs) kost me minders 4-5 werkdagen. Vandaar ik er een &@*^!# hekel eraan heb. Na alle installs een image maken (om de 3 maanden) en gaan met de banaan.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Neuh, is niet nodig. Ik wil wat filmpjes kunnen kijken, wat internetten, tekstverwerking en meer niet. Omdat ik de computer opnieuw wilde installeren, dacht ik er over om eens Linux, en dan maar Ubuntu, te installeren, maar met Windows heb en had ik ook geen problemen. Dus toen Ubuntu begon te bitchen, en het meer moeite was dat op te lossen dan Windows te installeren, koos ik vanavond toch maar voor dat laatste. Het is allemaal zo simpel.
VLC is wel zwaar owke omdat alle codec libs er al inzitten.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:46 schreef du_ke het volgende:
VLC dat ken ik, heb ik ook werkt wel prima
.
ja ik ook, m'n scriptie is min of meer af geloof ik, ofwel het moet maar goed zijnquote:
Vanaf kantoor of vanaf huis?quote:Op woensdag 9 mei 2007 07:05 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Kinders, best vroeg!
quote:'Wilders jarenlang geschaduwd door AIVD'
(Novum) - Geert Wilders is jarenlang geschaduwd door de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) bij zijn bezoeken aan de Israėlische ambassade in Den Haag. Dat hebben bronnen rond de inlichtingendienst aan De Telegraaf gemeld, schrijft de krant woensdag.
Wilders eist tekst en uitleg van premier Jan Peter Balkenende (CDA). De PVV-leider noemt het in de krant een grof schandaal dat de geheime dienst een politicus tijdens zijn normale werkzaamheden volgt. Hij wil weten welke ministers hiervan op de hoogte waren.
De AIVD zou commentaar hebben geweigerd. Een woordvoerder van de Israėlische ambassade zegt in de krant wel dat de contacten behoren tot het legitieme werk van een diplomatieke vertegenwoordiging. Wilders laat weten dat de bezoeken plaatsvonden in het kader van zijn werk als Kamerlid.
Wat had Henk gedronken toen hij dat zei.quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:34 schreef Autodidact het volgende:
Dag alcoholisten.
Wat wordt het cijfer denk je?quote:
Alles meer dan een 6 ben ik blij meequote:Op woensdag 9 mei 2007 10:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wat wordt het cijfer denk je?
Ik hoop dat God niet genoemd word in de EU grondwetquote:Hoofdmoot Grondwet EU blijft intact
Van onze verslaggever Marc Peeperkorn
DEN HAAG - Het kabinet wil de belangrijkste onderdelen van de verworpen Europese Grondwet alsnog invoeren. Dat blijkt volgens CDA, VVD en SP uit de voorstellen van het kabinet om de bestaande Europese Verdragen aan te passen. Het ‘motorblok’ van de Grondwet blijft intact, concluderen Tweede Kamerleden van de partijen.
Staatssecretaris Timmermans voor Europese Zaken ziet het anders. Hij reageert verbaasd. ‘Het kabinet wil iets wezenlijks anders. Het grondwettelijke karakter verdwijnt uit de teksten. Dat levert veel gedoe op met de lidstaten. Dat zou niet zo zijn als we alles bij het oude lieten.’
'5 Procent veranderen'
CDA-Kamerlid Ormel benadrukt dat achttien van de 27 EU-landen de Grondwet wel hebben goedgekeurd. ‘Als het kabinet erin slaagt 5 procent van de oude Grondwet te veranderen, is dat al een hele prestatie. Die resterende 95 procent blijft gewoon bestaan.’ Nederland zei op 1 juni 2005 met overgrote meerderheid (61,6 procent) Nee tegen de Grondwet.
Het kabinet heeft sindsdien herhaaldelijk verklaard dat de Grondwet ‘dood’ is. In het regeerakkoord staat dat gestreefd wordt naar een verdragswijziging die in omvang, inhoud en naam duidelijk zal verschillen van de verworpen tekst. De onderhandelingen daarover in Europa zijn net begonnen.
Een analyse van de kabinetsinzet – brief aan de Kamer, speeches van CDA-minister Verhagen van Buitenlandse Zaken en van Timmermans – leert dat die in hoge mate overeenkomt met de eerdere Grondwet. VVD-Kamerlid Ten Broeke: ‘Het kabinet neemt inhoudelijk een groot deel van de Grondwet over, zij het onder een andere naam.’ Het gaat onder meer om een kleinere Europese Commissie, minder vetorecht voor de lidstaten en meer invloed voor de nationale parlementen.
Wisseltruc
Vandaag, op de Dag van Europa, wordt op talloze bijeenkomsten gediscussieerd over de Grondwet. SP-Kamerlid Van Bommel meent dat het kabinet ‘een ordinaire wisseltruc’ toepast. Hij wil een referendum over een nieuw verdrag.
Ja ik ook. Zou ook mooi bij de rest van m'n cijfers van de master passen (over het algemeen tussen de 6 en 7quote:Op woensdag 9 mei 2007 10:58 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als het goed gekeurd wordt, denk ik dat het een 6,5 wordt.
Een rechtse zou nog erger zijn geweest hoor.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:14 schreef Chewie het volgende:
Deze kloon heeft ook alles tegen in de usename
LinkseFrieseVegetarier![]()
RrrrellKloon. Wel een beetje voorspelbare naam.quote:Op woensdag 9 mei 2007 14:14 schreef Chewie het volgende:
Deze kloon heeft ook alles tegen in de usename
LinkseFrieseVegetarier![]()
Dat zijn nog ontwikkelingslandjes, logisch dat die positief over hun land (na jaren communistische onderdrukking) en de EU (het Westen is de aanjager van de groei) zijn.quote:Waar blijkt dat uit? De meest tevreden landen zijn meer liberaal te noemen namelijk.
De meest tevreden landen zijn de baltische staten en Ierland deze zijn economisch zeker liberaal te noemen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik vind liberaal ook niet erbij passen, die beschrijving gaat niet echt op voor Oost-Europese landen.
Dat alle nieuwe pauperlandjes superblij zijn met de EU en de harde kernquote:Op woensdag 9 mei 2007 14:38 schreef Klopkoek het volgende:
En wat valt op?
Idd Ierland en de rest van de landen die hoog scoren bij 'tevreden met de EU' zijn volgedrogeerd met subsidies.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat alle nieuwe pauperlandjes superblij zijn met de EU en de harde kernEU het liefst ziet oprotten. Gek is dat niet, zij krijgen het geld, wij betalen het.
Zweden heeft een rechtse regering, Finland heeft een coalitie met conservatieven , groenen en een centrumpartij en Denemarken een liberale.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat zijn nog ontwikkelingslandjes, logisch dat die positief over hun land (na jaren communistische onderdrukking) en de EU (het Westen is de aanjager van de groei) zijn.
Kijk je echter naar het Oude Europa dan vallen Zweden, Denemarken en Finland op.
Ben je al uitgezongen? Landen met een linkse regering scoren namelijk bar slechtquote:Op woensdag 9 mei 2007 15:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Idd Ierland en de rest van de landen die hoog scoren bij 'tevreden met de EU' zijn volgedrogeerd met subsidies.
Als we zo gaan beginnen kan ik Frankrijk ook wel bij het rechtse clubje indelen, omdat die nu een rechtse(re) regering hebben en krijgen. Toch deel jij ze begrijpelijkerwijs in bij de linkse landen. Bij de Scandinavische landen is dat natuurlijk net zo.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zweden heeft een rechtse regering, Finland heeft een coalitie met conservatieven , groenen en een centrumpartij en Denemarken een liberale.
Nee ik deel Frankrijk helemaal niet bij links in, ik had het over GB, Dld (net verlost van Schroder) en Italiequote:Op woensdag 9 mei 2007 15:09 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als we zo gaan beginnen kan ik Frankrijk ook wel bij het rechtse clubje indelen, omdat die nu een rechtse(re) regering hebben en krijgen. Toch deel jij ze begrijpelijkerwijs in bij de linkse landen. Bij de Scandinavische landen is dat natuurlijk net zo.
Ow, je bekijkt het op die manier. Ja, dan heb je gelijk.quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee ik deel Frankrijk helemaal niet bij links in, ik had het over GB, Dld (net verlost van Schroder) en Italie
quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:58 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
http://www.waarislaura.nl/
Wat ik wel weet is dat Laura iets met haar hoofd heeft, maar wat
Amper, nederlanders schatten zich maar iets hoger in qua kennis dan het feitelijk is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:19 schreef Klopkoek het volgende:
Dit zijn BTW ook goede plaatjes:
[afbeelding]
Het vooroordeel over arrogante, zelfgenoegzame Nederlanders wordt weer bevestigd
[afbeelding]
Post nu s een fatsoenlijk plaatje.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
En daarvoor was onderzoek nodig? Dat kon ik je ook wel vertellen.
Welk plaatje heb je het overquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:23 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Post nu s een fatsoenlijk plaatje, anders maak ik je dood.![]()
Kijk goed naar de assenverhoudingen, die verschillen van elkaar.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:22 schreef Chewie het volgende:
[..]
Amper, nederlanders schatten zich maar iets hoger in qua kennis dan het feitelijk is.
Het verschil in punten is hooguit 4/5, vergelijk dat eens met Denemarken of Roemenie. Nederlanders zijn maar iets positiever over hun kennis dan uit de feitelijke kennis blijkt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kijk goed naar de assenverhoudingen, die verschillen van elkaar.
Bovendien valt op dat Nederland op plaats 2 staat als het gaat om denken dat je veel van de EU weet, maar op plaats 8 staat bij de feitelijke kennis.
Das waar, als je het zo bekijkt valt het nog mee (toch niet om mee te gaan pronken). Je verwart btw Denemarken met Duitsland, ook al zo'n luidruchtig en egocentrisch land (strandkuilenquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het verschil in punten is hooguit 4/5, vergelijk dat eens met Denemarken of Roemenie. Nederlanders zijn maar iets positiever over hun kennis dan uit de feitelijke kennis blijkt.
In Roemenie zijn gewoon de deelnemers aan de enquete omgekocht.quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Roemeniė valt op, maar nu is ook meteen verklaart waar dat onbegrensde positivisme vandaan komt![]()
quote:Den Haag, 9 mei. Europeanen verdienen als gevolg van de Europese integratie ongeveer tien procent meer. De Nederlander heeft daardoor gemiddeld 3.000 euro per jaar meer te besteden dan zonder de Europese Unie (EU) het geval zou zijn geweest.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:X-Ray zit in een dipje. Die ouwe burgerlijke zak.
30 zijn is kut
Inderdaad, maak dat je streven.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Eerst neuken
het is gezond en het maakt je gelukkig. Wat wil een man nog meer.quote:
Een fatsoenlijke moderatie?quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
het is gezond en het maakt je gelukkig. Wat wil een man nog meer.
Een goed gesprek en desperate housewives bier en voetbal?quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Und was wil das Weib?quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:54 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Wein, Weib und Gesang.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:34 schreef sigme het volgende:
Und was wil das Weib?
Das Weib wil Weib? Ach so..quote:
Girsl just wanna have girls.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:38 schreef sigme het volgende:
Das Weib wil Weib? Ach so..
Vrouwelijke Sidekicks?quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:11 schreef sigme het volgende:
Ik werk in Fryslan tegenwoordig. Blonde meiskes in overvloed [afbeelding].
Tja, ze zal wel afknappen op de mannen in de IT.quote:Mijn damescollega is niet blond, integendeel, ze is zwart, niet alleen heur haar, en volgens mij doet die het met dames. Sowieso opvallend veel damesliefde bij de schaarse dames in de IT.
Neequote:
Och, dat zijn er zoveel, daar zit zelfs best fatsoenlijk materiaal tussen.quote:[..]
Tja, ze zal wel afknappen op de mannen in de IT.![]()
Ik dacht een eunuch.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Sidekick is toch een vrouw?
Die verkiezen toch normaal Ubuntu boven jou?quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:19 schreef sigme het volgende:
Och, dat zijn er zoveel, daar zit zelfs best fatsoenlijk materiaal tussen.
En, is het een echt mannenberoep? De bouw of zo?quote:Mijn liefste kreeg overigens een aanbod dat hij niet kon weerstaan, dus die heeft getekend. Niet in de IT natuurlijk, want mannen in de IT![]()
.
Ahoi, Aproposquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:20 schreef Apropos het volgende:
Hallo.
Wat gaat jou dat aan? Kortstondig oponthoud, sigme.quote:
Geen idee, ik stel ze nooit voor de keusquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:22 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die verkiezen toch normaal Ubuntu boven jou?![]()
Een echt mannenberoep, jawelquote:[..]
En, is het een echt mannenberoep? De bouw of zo?
Niets, daarom juist. Is niet alles kortstondig oponthoud, Apropos?quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:24 schreef Apropos het volgende:
[..]
Wat gaat jou dat aan? Kortstondig oponthoud, sigme.
Behalve dan de dood, sigme. De dood is een ontroering. (Met Gooise ''r''.)quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Niets, daarom juist. Is niet alles kortstondig oponthoud, Apropos?
Mensen uit friesland zijn niet geil. Genetisch door inteelt falende huid en als ze hun bek open trekkenquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:11 schreef sigme het volgende:
Ik werk in Fryslan tegenwoordig. Blonde meiskes in overvloed [afbeelding].
Op wat uitzonderingen na is dat omgekeerd net zo.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:15 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Tja, ze zal wel afknappen op de mannen in de IT.![]()
Is er in Zweden geen inteelt? Ik weet wel dat zelfs Brazilie meer D-cupdragers heeft.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:28 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mensen uit friesland zijn niet geil. Genetisch door inteelt falende huid en als ze hun bek open trekken![]()
Voor mooi blond moet je in Zweden zijn. [afbeelding]
Is ons aller voorland een ontroering? Hmm.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:28 schreef Apropos het volgende:
[..]
Behalve dan de dood, sigme. De dood is een ontroering. (Met Gooise ''r''.)
Een Haagse ''r'' is onhoobaa, een Gooise bepaald niet.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:31 schreef sigme het volgende:
Gooise ... -want het is geen r (zoals het was in het motto van Paars 1: wejk wejk wejk). Een echte r rrrrrrrrrrrrrrrrolt, krrrrrrrrrrachtig, is nooit onhoorrrbaarrrrr.
Een indicato.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:33 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Een onhoobaa?
Die gooise maakt wel geluid, maar dat heeft in de vejste vejte niets met een R uit te staanquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:33 schreef Apropos het volgende:
[..]
Een Haagse ''r'' is onhoobaa, een Gooise bepaald niet.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:38 schreef sigme het volgende:
Van het lapidaire type?
Braziliaanse wijven sporen nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:30 schreef Apropos het volgende:
Is er in Zweden geen inteelt? Ik weet wel dat zelfs Brazilie meer D-cupdragers heeft.
Nee, dan zou het ''hoeg'' zijn. Het is echter ''hoeah''.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:44 schreef PJORourke het volgende:
Een Haagse r is een g. Holland Spogt!
quote:
Ik zou het je niet kunnen zeggen; ik heb geen klassieke opleiding genotenquote:(Trouwens, die ''h'' in ''habentes'' is stom, toch?)
Hmm, die Haagse r is toch wat complexāh dan ik dacht.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:46 schreef Apropos het volgende:
Nee, dan zou het ''hoeg'' zijn. Het is echter ''hoeah''.
Hij mag weer vroeg op gaan staan om rondjes te gaan rijden?quote:
Eerder een a of h.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:44 schreef PJORourke het volgende:
Een Haagse r is een g. Holland Spogt!
Krek zo.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Hij mag weer vroeg op gaan staan om rondjes te gaan rijden?
Nou mooi dat ze hem goed kunnen gebruiken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Krek zo.
Dus wie weet heb ik wel weer eens tijd voor her en der een stukje van meer dan 100 tekens.
Laat hij veel scheten?quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Krek zo.
Dus wie weet heb ik wel weer eens tijd voor her en der een stukje van meer dan 100 tekens.
Tsja, ach, daaraan was weinig twijfel. De bedoeling was om nog wat langer bij huis te blijven, voor de verbouwing. Maar een partimebaan, zeker voor maar twee dagen, dat vind je maar zo niet in zijn branche. Dus maar aangenomen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou mooi dat ze hem goed kunnen gebruiken.
Ze is lelijk en heeft al Cquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:15 schreef pberends het volgende:
Winnares borstvergroting nog te jong
[afbeelding]
Look at me! I'm too hot to touch!
Dat is zoquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:17 schreef pberends het volgende:
Ach... als ze maar gelukkig is toch?
Juist. Zo heet ik Emon.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:33 schreef Apropos het volgende:
[..]
Een Haagse ''r'' is onhoobaa, een Gooise bepaald niet.
Ik zit in me quarter-life crisis. Ik voel het.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:X-Ray zit in een dipje. Die ouwe burgerlijke zak.
30 zijn is kut
Het kan nog veel erger als Houstonquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:17 schreef pberends het volgende:
[..]
Ach... als ze maar gelukkig is toch?
[afbeelding]
http://en.wikipedia.org/wiki/Houston_%28porn_star%29
Neerlands trotsquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het kan nog veel erger als Houston
http://www.iafd.com/perso(...)ridgette-Kerkove.htm
quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Neerlands trots.
Doe me dan Terri Summers maar.
quote:
Elke dag, hoezo?quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:52 schreef PJORourke het volgende:
Peter, ga jij naar de hoeren?
quote:
Play the pianoquote:
Smerigquote:Op woensdag 9 mei 2007 20:57 schreef Aoristus het volgende:
Teri is op het moment de smerigste slet in de industrie
het zal je buurmeisje wezen, ik denk dat je knettergek wordtquote:
* pberends is playing Kylie Minogue - Gimme Just A Little More Timequote:Op woensdag 9 mei 2007 21:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
het zal je buurmeisje wezen, ik denk dat je knettergek wordt
Ze is net zo oud als ik he, woonachtig in Amsterdam. Eens kijken in de buurt..quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:01 schreef pberends het volgende:
[..]
* pberends is playing Kylie Minogue - Gimme Just A Little More Time.
Die hoer zit op Ibiza helaas... Amsterdam vond ze te hoerig.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:05 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ze is net zo oud als ik he, woonachtig in Amsterdam. Eens kijken in de buurt..
o, dan komt ze wel terug met een bruine reet. Ook goed.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Die hoer zit op Ibiza helaas... Amsterdam vond ze te hoerig.
Vroeg ik me gewoon af. Kan je naast het kijken ook nog eens voelen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:53 schreef pberends het volgende:
Elke dag, hoezo?
Een bruine reet met een gebleekte ster...quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:08 schreef Aoristus het volgende:
[..]
o, dan komt ze wel terug met een bruine reet. Ook goed.
Oh, ik dacht dat je een mede-hoerenloper zocht.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:09 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Vroeg ik me gewoon af. Kan je naast het kijken ook nog eens voelen.
samen oplopen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je een mede-hoerenloper zocht.
Of, wat een hoerrrrrrrrrrrrrrrrrr!quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:12 schreef Aoristus het volgende:
[..]
samen oplopen.
In je eentje kan je niet zeggen: "moet je die tieten zien"
vaiftig oero ? Da's niet veel voor dubbel glas hahahahaquote:Op woensdag 9 mei 2007 21:13 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Of, wat een hoerrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Hoerrrrrr.
Hoerrrr!
Hoeaaaaaaaaah!
quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:15 schreef Aoristus het volgende:
[..]
vaiftig oero ? Da's niet veel voor dubbel glas hahahaha
Ja, met z'n tweeen is wel leuk, kun je bediscussieren welke het lekkerst is.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:10 schreef pberends het volgende:
Oh, ik dacht dat je een mede-hoerenloper zocht.
Prijzig geworden. Was vroeger een halve meijer.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:15 schreef Aoristus het volgende:
vaiftig oero ? Da's niet veel voor dubbel glas hahahaha
quote:Wait One Minute!
Filed Under: Conspiracy Corner > Politik
Apparently, Secretary of State Condoleezza Rice also took her rumored boyfriend - former San Francisco 49er Gene A. Washington - to the White House state dinner for Queen Elizabeth on Monday night.
But.....
We thought she was a lesbian?????
Keep it in the closet.
In Eindhoven?quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Vroegah ging ik wel eens met een vriend door zo'n hoerenkot lopen, dan gingen die sletten zich alvast voor je uitsloven voor het raam. Kreeg je meestal alles al te zien en dan ging je gelijk bier drinken op de hoek.
Ook ja, en heerenveen.quote:
Heerenveen? Dan loop je het risico dat....quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:33 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ook ja, en heerenveen.
Die woont in Sneek.quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:37 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Heerenveen? Dan loop je het risico dat....nee, dat kan niet. Die drinkt Ranja bij z'n moeder.
![]()
1 2 3 | if(t.messages[i].user == "tvlxd") t.messages[i].post.html.style.display = "hidden"; |
Ubuntu is makkelijker...quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:54 schreef Monidique het volgende:
[ code verwijderd ]
Zo gemakkelijk, bijvoorbeeld, zal mijn nieuwe extensie aan te passen zijn, als ik klaar ben, er tijd voor heb en het werkt, etc. enzov.
Ik heb een collega die steeds beweert dat hij een houten been heeft, maar ik kan het nergens terugvinden....quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kijk goed naar de assenverhoudingen, die verschillen van elkaar.
Bovendien valt op dat Nederland op plaats 2 staat als het gaat om denken dat je veel van de EU weet, maar op plaats 8 10 staat bij de werkelijke kennis.
[afbeelding]
Haha die smile, heeft zeker toevallig net z'n steekpenning ontvangen van Barclays?![]()
De phpbb extensie van firefox om mensen met 1 klik te negeren is zo herschreven naar het homofiele replique ... maar dan mis ik berichtjes van prutsers.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:59 schreef PJORourke het volgende:
Ubuntu is makkelijker...
Mag niet, hč?quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De phpbb extensie van firefox om mensen met 1 klik te negeren is zo herschreven naar het homofiele replique ... maar dan mis ik berichtjes van prutsers.
Het zet met javascript de posts neer.quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:32 schreef PJORourke het volgende:
Wat is er homofiel aan replique?
quote:ANP
MAASTRICHT - Minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken) heeft zich uitgesproken tegen een eventueel lidmaatschap van Marokko van de Europese Unie. Wat Verhagen betreft hebben Balkanlanden, als Bosniė en Serviė, meer kans toe te treden.
Verhagen zei dat woensdag in Maastricht tijdens Coolpolitics, een bijeenkomst met jongeren. De bewindsman vindt dat de positie van Turkije ‘er niet goed voor staat’. Daarmee doelde hij op de laatste ontwikkelingen in het land, dat nog aan een groot aantal democratische voorwaarden moet voldoen om toe te treden. ‘Een land waar het leger dreigende taal spreekt, is niet toe aan het EU-lidmaatschap.’
Dat er ueberhaupt iemand op die gedachte komt!quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Maxime de Grote spreekt weer:
Verhagen wil Marokko niet in EU
[..]
grapjasquote:Op donderdag 10 mei 2007 07:08 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wederom VROEG!.
rijden kerel!quote:
I hate to say "I told you so", but.... I told you so. Achterlijk volkquote:Jihad in Koerdistan na steniging van meisje
AMSTERDAM - De steniging van een 17-jarig meisje in Koerdisch Noord-Irak heeft geleid tot een bloedige jihad, een heilige oorlog. Radicale moslims vechten tegen aanhangers van een van de oudste religieuze bewegingen in het land, de yezidi’s.
Het meisje was een yezidi. Ze werd door haar dorpsgenoten gestenigd omdat ze haar familie te schande zou hebben gemaakt: ze was verliefd geworden op een moslimjongen en was met hem weggelopen. Radicale moslims zeggen dat ze is vermoord omdat ze zich tot de islam had bekeerd.
De Ansar al-Sunna, islamitische extremisten uit de stad Mosul, heeft een fatwa (religieus decreet) uitgevaardigd waarin de uitroeiing van yezidi’s wordt aangezegd. De heilige plaatsen van de yezidi’s in de stad Shaykan, ten noordoosten van Mosul, zijn in brand gestoken. De geestelijk leider is gemolesteerd. Tientallen yezidi’s zijn de afgelopen maand vermoord.
Hoewel de Koerdische overheid probeert de gemoederen te sussen, is het geweld de afgelopen dagen opgelaaid. Vorige week zondag werden in Mosul twee yezidi-politiemensen vermoord, een paar weken daarvoor hielden radicale moslims een bus aan en haalden er 23 yezidische arbeiders uit om ze neer te schieten. De moord is opgeėist door de radicale moslimorganisatie.
De half miljoen yezidi’s in Noord-Irak zijn Koerden die een van oorsprong oud-Perzische religie aanhangen en geloven in engelen. Radicale moslims zien hen als aanbidders van de duivel. De yezidi’s kennen een strenge hiėrarchie, zijn in kasten georganiseerd en trouwen altijd onderling.
Vrijwel dagelijks gaan honderden vrouwen in Koerdistan de straat op om te protesteren tegen het geweld, en tegen de brute eerwraakmoord door yezidi’s. Dorpsbewoners stenigden de 17-jarige Du’a Khalil vorige maand op het dorpsplein van Bashika, even buiten Mosul. Hun daad is de directe aanleiding tot de andere moordpartijen.
De gruwelijke moord op Du’a (haar naam betekent gebed) werd een paar dagen geleden bekend, toen internetbeelden naar buiten kwamen.
Eerwraak in Koerdistan praktijk van alledag
‘Zij was verliefd op een moslimjongen en liep met hem weg naar zijn moslimdorp’, vertelt Rega Rauf, een Koerdische Iraakse die werkt bij de organisatie Stop de Eerwraak. ‘Zijn vader vond dat niet goed. Hij zei dat ze terug moest en dat hij een goed woordje voor haar zou doen bij haar vader, die hij kende.’
Du’a ging terug. ‘In haar dorp kreeg ze te horen dat zij haar familie te schande had gemaakt. Maar haar vader wilde haar niet straffen. Hij wist haar onder te brengen bij een familielid, maar ze werd ontdekt ’, vertelt Rauf. Du’a werd naar het plein gesleept, waar ze werd getrapt en geslagen. Uiteindelijk werd het gedeeltelijk ontklede meisje met betonblokken gestenigd.
Eerwraak is in Koerdisch gebied schering en inslag. De openbare eerwraak op Du’a Khalil is echter uitzonderlijk omdat er honderden mensen bij waren, zelfs politiemannen, en omdat de executie is gefilmd. De videobeelden circuleerden eerst alleen op Koerdische en islamitische websites.
Iraakse vrouwenorganisaties hebben de Koerdische Regionale Regering gevraagd een einde te maken aan de eerwraakmoorden. De regering spreekt van ‘een grote tragedie’ en veroordeelt de moord. Volgens Yousif Aziz, minister van Mensenrechten, wordt er elke dag wel ergens eerwraak gepleegd. Sommige meisjes en vrouwen worden gedood, anderen steken zichzelf in brand, waarna hun dood bij de autoriteiten wordt gemeld als een ongeluk. Eerwraak is bij wet verboden, maar er wordt zelden of nooit iemand voor gestraft.
Ook de Opperste Raad van de Yezidi’s heeft de moord afgekeurd. De raad wijt deze aan stamtradities die niets te maken hebben met de religie.
Uiteindelijk is Du’a begraven op een kerkhof voor yezidi’s. Haar lichaam werd nog even opgegraven, opdat haar vader het dorp nog trots haar maagdenvlies kon tonen. Du’a was dood, maar ze had hem niet te schande gemaakt.
Drie trio's....Kent iemand de twee trio's die ik gemist heb?quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:18 schreef Rezkup het volgende:
[..]
Hitler, Mao, Stalin waren de 3 linkse trio's die ruim 100 miljoen doden op hun geweten hebben.
Relifreaks, zeker achterlijk volk.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
I hate to say "I told you so", but.... I told you so. Achterlijk volk
quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Drie trio's....Kent iemand de twee trio's die ik gemist heb?
Marokko bij EU? Sinds wanner valt Marokko in het werelddeel Europa?quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Verhagen wil Marokko niet in EU
Beter kan een domme vraag niet beantwoord worden.quote:Op donderdag 10 mei 2007 00:13 schreef Nyrem het volgende:
Waar is dat topic over Wilders, AIVD en Israėl? Lijkt me toch wel nieuws niet? Zeker omdat Wilders zo vol is van 'loyaliteit'.
edit: gevonden in nieuws
Heb je hier een link van. ?quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:57 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
I hate to say "I told you so", but.... I told you so. Achterlijk volk
Die secularisten doen er alles aan om de democratie onderuit te halen, maar nu het volk de president mag kiezen zal deze poging enkel en alleen in hun nadeel uitvallen. Het overgrote deel van het land is islamitisch ingesteld en zal nu vaker voor een president kiezen die bij hun denkwijze past.quote:Turks parlement voor presidentsverkiezingen
ANKARA - Het Turkse parlement heeft donderdag in een nieuwe stemronde overtuigend ingestemd met een grondwetswijzing die presidentsverkiezingen mogelijk maakt. Een twee derde meerderheid is vereist voor de wijziging van de grondwet.
De parlementariėrs moeten nog stemmen over het hele pakket wijzigingsvoorstellen.
De president werd gekozen door het parlement maar dat leidde dit jaar tot politieke spanningen en het terugtreden van de enige kandidaat (Abdullah Gül). In de naaste toekomst moeten de Turkse stemgerechtigden direct de president kiezen.
(ANP)
Had Saddam gelijk?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |