abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49131756
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 289

As papa's en mama's :

13 mei: 2007: waterfly
25 mei 2007: Memmel
03 juni 2007: Marit1978
11 juni 2007: Conekiller
13 juni 2007: Beaker
17 juni 2007: kapitein_pannekoek
20 juni 2007: Karin
21 juni 2007: p_iglet
07 juli 2007: Kleintje
23 juli 2007: desiredbard
27 juli 2007: Freudie
28 juli 2007: jellyrose
31 juli 2007: Stiemie
02 augustus 2007: Deepfreeze en _Flash_
09 augustus 2007: marlieske
13 augustus 2007: Iksje
15 augustus 2007: B4CO (papa)
22 augustus 2007: DaviniaHR en PhysicsRules
25 agustus 2007: Razor21
28 augustus 2007: Gwennert
11 september 2007: Lishe en Xtracer
06 oktober 2007: Nijna
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
20 november 2007: Lewis.de.boxer
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: Sanger en Hellace
08 december 2007: Faja-Lobi
12 december 2007: S_oepstengel
Nog onbekend: S-A-I-N-T
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 08-05-2007 20:27:00 ]
Fake it till you make it...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:08:43 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49131855
Wmb hoeft er niemand anders bij de bevalling dan alleen stinkie. Ik moet er niet aan denken om er anderen bij te hebben. Die krijgen wel een telefoontje als we gewassen en wel weer netjes in bed liggen.
pi_49131952
Ik hoefde ook niemand behalve Michel aan mijn bed hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49132044
hier ook verder niemand bij de bevalling hoor !

Ik herken wel het gevoel wat iemand eerder beschreef: ik hoop heel erg dat mijn eigen ouders er eerder zijn dan mijn schoonouders. Puur omdat de emotionele band en behoefte bij mijn eigen ouders zó veel groter is !
Jammere is dat mijn ouders op 2uur rijden van ons wonen, schoonouders maar 20min.
Máár, in de week voor 3juni houden mijn ouders weekje vakantie bij ons in de buurt...voelt al stuk fijner te weten dat ze er dan evt. ook 'snel' na het telefoontje bij kunnen zijn.
pi_49132084
pffff ik moet er ook niet aan denken om er iemand anders bij te hebben.
Bezoek hoeft echt niet te wachten tot ik weer gemake-uped en opgetut ben (dan kunnen ze tot sint-juttemis wachten ), maar zeker geen extra mensen aan mijn bed voordat ik weer goed en wel in pyama met dekbed over me heen in bed lig.

Hier totaal niet dat gevoel van eigen ouders moeten er eerst zijn ofzo. Zowel mijn schoonouders als eigen ouders zullen zodra ik bel zsm naar ons toe reizen. Wie er eerder is maakt me echt niet uit.
Alleen hier hebben we het probleem dat mijn schoonouders elkaar dus eigenlijk niet willen zien/ tegenkomen
Verwacht met een beetje pech daar nogwel gezeur en gezeik over op mijn kraambed. Nou daar pas ik voor. stelletje kleuters. Schoonvader heeft ooit al eens geroepen dat hij niet eens op onze bruiloft gaat zijn als zijn ex er is. Heb toen maar even verteld dat ie dan toch echt gewoon verwacht wordt, net als op kraamvisite omdat ik hem anders echt nooit meer aankijk .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:22:51 #6
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49132164
Hier ook niemand anders bij de bevalling hoor. Ouders en schoonouders en een paar vrienden zijn wel op de hoogte gehouden door Micha terwijl ik nog bezig was maar gelukkig heeft niemand het in zijn hoofd gehaald om op de gang te staan wachten Uiteindelijk is Noah om kwart over 9 's avonds geboren. Om half 11 's avonds waren ze pas klaar met hem (ademhalingsproblemen en moest in couveuse) en ik zelf was pas tegen 1 uur 's nachts klaar met hechten en wassen enzow en kon Noah toen zelf pas echt goed voor het eerst zien. Ben erg blij dat er toen nog niemand is gekomen. Mijn ouders en wat vrienden zijn de volgende dag pas gekomen en schoonouders en nog een paar vrienden pas de dag daarna. Vond ik wel zo prettig
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_49132208
Ik heb alleen iemand ingehuurd om mijn lipgloss bij te werken tijdens de bevalling, verder is alleen Manny aanwezig. Nou ja..ik hoop dat hij blijft staan.

Fijn Marit, dat je ouders er in die week zijn. Altijd lekker om ze in de buurt te hebben voor het 1 en ander.
pi_49132252
Wij hebben onze ouders pas gebeld op het moment dat Amber er was.
Mijn moeder was kots misselijk en had heel erg pijn in haar buik op het moment dat Amber werd geboren. Mijn moeder was op haar werk en heeft, toen ze gebeld was, haar spullen laten vallen, is een kadootje gaan kopen en toen naar ons gekomen. Mijn ouders waren er na een uurtje ofzo. Mijn schoonouders daarentegen waren er pas op donderdagof vrijdag geloof ik. Amber is dinsdag geboren. Ze wilden niet eerder komen dan dat het kadootje er was.
Mijn zusje was op vakantie en die zag Amber pas vrijdagavond. maar hebben wel elke dag een fototje gemms'ed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:31:10 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49132338
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:18 schreef p_iglet het volgende:
pffff ik moet er ook niet aan denken om er iemand anders bij te hebben.
Bezoek hoeft echt niet te wachten tot ik weer gemake-uped en opgetut ben (dan kunnen ze tot sint-juttemis wachten ), maar zeker geen extra mensen aan mijn bed voordat ik weer goed en wel in pyama met dekbed over me heen in bed lig.

Hier totaal niet dat gevoel van eigen ouders moeten er eerst zijn ofzo. Zowel mijn schoonouders als eigen ouders zullen zodra ik bel zsm naar ons toe reizen. Wie er eerder is maakt me echt niet uit.
Alleen hier hebben we het probleem dat mijn schoonouders elkaar dus eigenlijk niet willen zien/ tegenkomen
Verwacht met een beetje pech daar nogwel gezeur en gezeik over op mijn kraambed. Nou daar pas ik voor. stelletje kleuters. Schoonvader heeft ooit al eens geroepen dat hij niet eens op onze bruiloft gaat zijn als zijn ex er is. Heb toen maar even verteld dat ie dan toch echt gewoon verwacht wordt, net als op kraamvisite omdat ik hem anders echt nooit meer aankijk .
Nou idd, die 'kleuters' waren ooit zo volwassen om met elkaar te trouwen en kinderen te krijgen, dan hebben ze ook maar gewoon het fatsoen om zich te gedragen in elkaar bijzijn.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:33:21 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49132404
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:08 schreef Brighteyes het volgende:
Wmb hoeft er niemand anders bij de bevalling dan alleen stinkie. Ik moet er niet aan denken om er anderen bij te hebben. Die krijgen wel een telefoontje als we gewassen en wel weer netjes in bed liggen.
Whehehe, toen ik zwanger was had mijn moeder bedacht dat behalve zijzelf, mijn 21 jarige broertje ook wel bij de bevalling mocht zijn..want hij is zo gek op kinderen

Nou nee ma

Ik heb ook alleen mijn vriend erbij gehad, pa en moe zaten op de gang.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:33:36 #11
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49132415
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou idd, die 'kleuters' waren ooit zo volwassen om met elkaar te trouwen en kinderen te krijgen, dan hebben ze ook maar gewoon het fatsoen om zich te gedragen in elkaar bijzijn.
Ben ik helemaal mee eens. Ik heb met mijn ex afgesproken dat we alles samen blijven delen al zijn we nog zo lang uit elkaar. De oudste twee kinderen hebben ook recht op een papa en mama bij hun afzwemmen, diplomauitreikingen, toneelopvoeringen en dan later dus ook de andere dingen als huwelijk geboorte etc.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:34:38 #12
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49132451
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Whehehe, toen ik zwanger was had mijn moeder bedacht dat behalve zijzelf, mijn 21 jarige broertje ook wel bij de bevalling mocht zijn..want hij is zo gek op kinderen

Nou nee ma

Ik geloof dat ik mijn moeder heel bevreemd aan zou staren als ze me zoiets voor zou stellen!!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:35:54 #13
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49132498
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:24 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik heb alleen iemand ingehuurd om mijn lipgloss bij te werken tijdens de bevalling, verder is alleen Manny aanwezig. Nou ja..ik hoop dat hij blijft staan.

Ik hou zielsveel van m'n moeder, maar ik denk niet dat ik haar erbij wil hebben op het moment supreme. En liever ook niemand in huis of in het ziekenhuis, na de geboorte bellen we wel en mogen ouders en zus/broer zo langskomen (tenzij ik echt een vodje ben natuurlijk), ook al is het 3 uur 's nachts
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49132506
Tan, super dat je dat zo met je ex afgesproken hebt!!!!

Hier 2x gescheiden ouders, en met mijn eigen ouders verwacht ik geen enkele problemen.
Schoonouders zijn iets minder gezellig uit elkaar gegaan (25 jaar geleden ofzo) en zouden het liefst elkaars bestaan volledig negeren.
Maar goed we wachten af!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:36:11 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49132508
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:34 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik mijn moeder heel bevreemd aan zou staren als ze me zoiets voor zou stellen!!
Ze was in eerste instantie nog een soort semi beledigd dat ik het niet zo met d'r eens was
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:39:29 #16
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49132597
ik had mijn moeder gevraagd of ze bij de bevalling wilde zijn maar die vond het een naar idee. haar dochter met pijn enzo, bang voor complicaties. (terwijl ze zelf voor haar werk wel bij bevallingen is geweest.) Ook mijn schoonmoeder had ik gevraagd. zij heeft geen dochters en ik wilde haar dat moment niet ontzeggen. zij was er wel bij. mijn zusje logeerde bij ons, nog een paar zussen-dagen, toen luuke zich te vroeg aandiende. zij was er ook, en ik vond het heel erg fijn. ze heeft boodschappen gedaan, de verlos geholpen omdat de kraam te laat was. Ik hoop dat ze er deze keer weer bij kan zijn.
ik heb het alleen als heel fijn ervaren om zon intense gebeurtenis te delen met mensen die zo dicht bij je staan. ik had niet het idee dat het heel druk ws rondom het bed, eerder kalm, fijn, warm. voelde me gewoon gesteund. mijn ouders zijn in de aut gesprongen toen ik 8 cm ontsluiting had ofzo, die waren een uurtje na de bevalling aanwezig. Mijn zus heeft mij gedouched. als het kon doe ik het deze keer precies zo.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:40:55 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49132642
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:36 schreef p_iglet het volgende:
Tan, super dat je dat zo met je ex afgesproken hebt!!!!

Hier 2x gescheiden ouders, en met mijn eigen ouders verwacht ik geen enkele problemen.
Schoonouders zijn iets minder gezellig uit elkaar gegaan (25 jaar geleden ofzo) en zouden het liefst elkaars bestaan volledig negeren.
Maar goed we wachten af!
Vriend van mij had dat ook met zijn eigen ouders en hij heeft gewoon tegen ze gezegd 'als jullie niet tegelijk op verjaardagen willen zijn dan regel je maar onderling wie wanneer komt'.
Inmiddels zijn ze een beetje bijgedraaid en komen ze gewoon tegelijk en doen dan heeeeel beleefd. :d
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:41:33 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49132657
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ze was in eerste instantie nog een soort semi beledigd dat ik het niet zo met d'r eens was
Hahaha, had ze zelf ook d'r halve familie uitgenodigd toen jij werd geboren?

@P_iglet, het scheelt dat we niet met ruzie uit elkaar zijn gegaan, ik kan me goed voorstellen dat het met ruzie moeilijker wordt, maar dan nog heb ik zoiets (en mijn ex ook!): het was onze keus, de kinderen mogen daar nooit de dupe van worden (dat zijn ze al genoeg door de scheiding an sich).
Het scheelt ook nog dat mijn vriend en mijn ex prima met elkaar overweg kunnen. En zijn vriendin is ook wel aardig, haar dochter (dus stiefzusje van mijn oudste twee) is vorig jaar zelfs eens komen logeren. Zo'n onderlinge verstandhouding maakt veel mogelijk.
pi_49132846
P_iglet lastig is dat hč.
Hier willen de schoonouders elkaar ook liever niet zien, maar bij de geboorte van Damian was het ook zo dat ze er allebei op hetzelfde moment waren. Jammer hoor, dan hebben ze maar normaal te doen of gewoon niks tegen elkaar zeggen.

Ik ben achteraf wel blij dat ik in het ziekenhuis bevallen ben. Damian is om 9.17 geboren maar ik zelf heb na de keizersnede tot half 12 op de uitslaapkamer gelegen. Nou was het om half 12 bezoekuur en ik had Damian zelf nog maar een paar minuten gezien en ik was er toen zo bang voor dat de familie hem eerder dan ik eens goed had kunnen bekijken. Dat was gelukkig niet zo, ze hadden de familie die gekomen was weggestuurd en die mochen pas om 4 uur terugkomen om hem te bekijken.
Dus de eerste paar uurtjes hebben we lekker voor ons zelf gehad.
Ook kregen wij het advies om hem alleen maar bij ons te laten liggen de eerste dag omdat hij een beetje ziek was van de bevalling. Dat vond ik ook wel fijn.
En ik ben een dag eerder uit het ziekenhuis teruggekomen dan verwacht, dat hebben we toen ook lekker voor onszelf gehouden, eerst maar eens thuis wennen.
Bij de kraamvisite als ik het teveel vond worden had ik zelf zoiets van, ik weet niet wat jullie doen maar ik ga naar mijn bed.
Ik heb op het kaartje gezet dat er gebeld moest worden als ze langs wilden komen en dat hebben de mensen ook netjes gedaan.
pi_49132911
Mijn zus had het ook in haar hoofd gehaald dat ze bij de bevalling mocht zijn.
Ze had iets gezegd van: oo ja maar ik weet niet of ik er dan wel bij wil zijn hoor.
Toen ik zei dat ik alleen Sander erbij wilde hebben vond ze dat wel vreemd, want van haar mag bij haar bevalling de hele wereld wel meekijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door appelsap op 08-05-2007 10:00:10 ]
pi_49132945
Bij ons stond op het kaartje ook dat er van te voren gebeld moest worden en dat heeft ook iedereen gedaan, niemand stond onverwachts voor de deur.
Daarnaast hebben we de eerste 2/3 dagen helemaal geen visite gehad (op ouders en zusje na). Eerst even zelf wennen en dan pas de drukte.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49133088
Ik wil alleen mn lief erbij als ik lig te bevallen. De rest hoort het wel als ze mogen komen...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:18:01 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49133641
Kunnen Hellace en ik ook in de OP worden opgenomen???

We zijn uitgerekend op 2 december 2007.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:51:09 #24
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49134762
Oh ja.. bijna vergeten te melden: vanochtend weer bij de vk geweest, het was dezelfde als de vorige keer (die van het bed in de woonkamer enzo), maar ze was deze keer een stuk aardiger (en ik had me al helemaal voorgenomen om d'r een veeg uit de pan te geven als ze weer over dat bed zou beginnen ).

Bloeddruk was iets omhoog gegaan (nu 132/82 dus nog steeds ok), maar dat wijt ik aan de stress die ik vantevoren had om erheen te gaan Wel in een keer 2.5kg aangekomen (teller staat nu op 3.5kg in totaal, dus dat was even schrikken) en ik moet over 2 weken terugkomen voor bloedsuiker test.

Voor de rest alles goed met blobster - hoofd ligt nog boven en hij kan nu fatsoenlijk ronddansen in m'n buik omdat ik eindelijk wat meer vruchtwater heb gekregen volgens de vk (en ik heb dus nu ook eindelijk maar 1 buik en niet meer 2 rollen! (de dingen die een zwangere muts blij kunnen maken )
Red de zeehond!
pi_49134977
Jellyrose tijd voor een foto dus.
Fijn dat je VK nu wat aardiger was!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:01:24 #26
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49135148
Brrr, kraambezoek die eerste weken, ik vond het verschrikkelijk. Zeker 's avonds.... goede vriendinnen kon ik verdragen, huilend en wel, maar anderen
Bij een volgende wil ik het zo anders, zo anders. En misschien flauw, maar zelfs de directe familie niet meer allemaal tegelijk.

Nijna, ik vond je uitspraak over je schoonouders heel herkenbaar, het is ONS kindje niet die van jullie. (helaas is het nu nog sterker geworden...)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49135195
jippie Jellyrose... nog maar één buik !!!
whahaha, daar was ik toen ook zo blij mee

Minder blij was ik met spontane uitroep van een vriendin gisteren:
"je houdt echt wel vocht vast nu! Je hebt een onderkin ! "
Tja...ik had het aan mijn benen al wel gemerkt..maar na checken in spiegel klopt dat van mijn kin (ik hou het op mijn hele gezicht) ook!
pi_49135697
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:18 schreef p_iglet het volgende:
Verwacht met een beetje pech daar nogwel gezeur en gezeik over op mijn kraambed. Nou daar pas ik voor. stelletje kleuters.
Herkenbaar. Schoonouders zijn al 2 jaar in scheiding... en het wordt er niet mooier op. Hun eerste kleinkind is op komst, maar tenzij ik toevallig mijn schoonvader tegenkom op de trein wordt er niet naar gevraagd. Dat is vooral voor mijn vriend heel naar...die heeft echt zoiets van 'kan je nu niet af en toe informeren naar hoe het met ons en de baby gaat ipv tegen mij te zeiken over de ander/geld/het huis'
Ik heb geen moeder meer maar kan ook niet bij mijn schoonmoeder terecht voor vragen hoe zij dat nu ervaren heeft. Halverwege het antwoord komt het er al op neer dat ze niks had aan haar ex-man, toen al niet, blablabla. Kan zijn, maar daar heb ik dus niks aan.
En toch verwacht ik ze allebei aan mijn kraambed, hetzij in het ziekenhuis, hetzij thuis. Da's wel 't minste dan.

Wij zullen ook op het kaartje melden dat bezoek zeker welkom is, maar liefst even bellen vooraf. Want zoals hierboven/uit het vorige topic blijkt, hebben niet alle mensen het fatsoen om zich af te vragen of het wel past zo'n bezoekje in een toch wel vermoeiende periode...
pi_49136375
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:01 schreef PM-girl het volgende:
Brrr, kraambezoek die eerste weken, ik vond het verschrikkelijk. Zeker 's avonds.... goede vriendinnen kon ik verdragen, huilend en wel, maar anderen
Bij een volgende wil ik het zo anders, zo anders. En misschien flauw, maar zelfs de directe familie niet meer allemaal tegelijk.

Nijna, ik vond je uitspraak over je schoonouders heel herkenbaar, het is ONS kindje niet die van jullie. (helaas is het nu nog sterker geworden...)
Ik heb vanmorgen zitten denken dat ik misschien maar een mailtje ga maken tegen de tijd dat het eraan zit te komen met de dingetjes die ik verwacht of hoop als het zover is... In de hoop dat dat duidelijkheid geeft.
Maar volgens mij komt dat toch bot over... Maar ik weet ook niet hoe ik op een andere tactische manier duidelijk moet maken dat ik gewoon heel veel waarde hecht aan ruimte voor ONS...
Alsof ik nu alvast een afzetting neer wil zetten en een aantal mensen maar vooral op het hart wil drukken dat ze dat maar moeten respecteren .
Dat is iets waar ik toch behoorlijk tegenop zie...

Maar nu is het eerst tijd om me richting werk te gaan begeven . Vanmorgen mn baas nog even gesproken die vroeg hoe het ging enzo, natuurlijk ze moest ook wat van me, maar het idee was wel lief .
pi_49136423
Vergeet ik helemaal jellyrose met nu 1 buik en een verloskundige die zich wat schappelijker gedroeg vandaag. Misschien was ze wel ongesteld vorige keer... .

Marit, fijn dat soort uitspraken . Volgens mij zijn dat nou juist dingen die je niet wilt horen...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:00:41 #31
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49137222
Jellyrose: 1 buik: joepie! .

Ben ook net terug van de VK. Meissie is nu volledig ingedaald, dus ik hoef niet horizontaal afgevoerd te worden mocht mijn water breken. Alles verder nog OK, bloeddruk etc. Kilo aangekomen, dus de totaal teller staat nu op 6 kilo. Pfeeeewwww.
Moet zeggen dat dat zwangerschapsverlof geen positief effect heeft op mijn eetgedrag. Ik hang de hele middag op de bank, beetje zappen, beetje lezen, beetje koekjes eten. En meloenen. Ojee, die gaan er hier per krat doorheen. Raar he?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49137417
Ja, nu wordt het toch echt tijd voor een foto jellyrose

Enne Memmel en Jellyrose, ik vind het knap hoor, 3,5 kg en 6 kg erbij!
Daar ben ik met mijn 26w al overheen

En nog felicitaties aan de nieuwe zwangeren (oa Tan)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:09:15 #33
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_49137558
Mijn moeder heeft ook al eens gezegd dat ze tijdens de bevallling wel in de huiskamer/op de gang zou wachten. Heb toen maar heel subtiel laten weten dat alleen mijn vriend bij de bevalling is en dat de knip gewoon op de deur gaat. Wachten ze maar in de lift ofzo

Ik zag al helemaal voor me dat m'n vader tijdens het persen komt vragen of we even kunnen helpen met het espressoapparaat of dat mijn moeder komt melden dat ze de parkeermeter even gaan bijvullen
Nee hoor ik wil na de geboorte even een uurtje met zijn 3-en genieten en dan bellen we pas iedereen om te zeggen dat het kleinkind er is.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:15:31 #34
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49137793
En ik ben vanochtend ook naar de VK geweest. Frutsel ligt nu met zijn hoofdje naar beneden.. Dus dat is al een fijn idee. Mijn bloeddruk was nog ietsjes gezakt naar 110/60. Dus dat is ook mooi. En het hartje klopte weer goed. Weer helemaal goedgekeurd dus. Verder ook weinig problemen, dus dat scheelt..

Bij de bevalling wil ik alleen vriendlief erbij. Verder niemand in huis..
Over kraambezoek had ik nog niet eens nagedacht.
Hier wonen de ouders en schoonouders op zo'n 2 uur rijden. Dus als we die bellen, duurt het nog wel even voordat ze er zijn. Mijn ouders kunnen sowieso niet zo makkelijk weg (eigen bedrijf) dus dat zal wel de volgende dag worden. Mijn schoonouders zie ik midden in de nacht nog wel hierheen rijden. Maar dat zien we dan wel weer. Van mij mogen ze dan de volgende ochtend wel komen. Desnoods blijf ik lekker op bed met Frutsel, terwijl vriendlief hen vermaakt..
De rest van de familie woont ook zo ver weg, dus die maken wel een afspraak voordat ze komen. En onze vrienden bellen nu ook voor bezoek. Dus dat zullen ze dan ook wel doen. Dus er zou hoogstens een buur langs kunnen komen, maar die woont zo dichtbij, daar is het niet zo erg voor als ze maar 10 minuutjes binnen zijn.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:38:53 #35
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49138658
Wat mij wel opvalt is dat mensen die normaal niet zo snel op bezoek zouden komen nu ineens zeggen: oh, maar als HET er is, dan komen we wel langs hoor!! (Zoals daar zijn: ouders van vrienden, een bloemiste waar ik altijd kom, de overbuurman die ik maar de 'overbuurman-van-de-Toyota' noem, omdat ik niet weet hoe hij heet (maar goed, die geeft mijn man ook zomaar een zak sinaasappelen met de vermelding: lekker voor je vrouwtje.. ) Waarop ik dus al maanden zeg: is goed, bel maar met mannetje om een afspraak te maken tegen die tijd.

Ach, we zien het wel. Zal allemaal best goedkomen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49139542
P_iglet vreselijk al het zo een stelletje kleuters zijn. mijn schoonvader en schoonmoeder zijn ook gescheiden en mijn schoonmoeder wil natuurlijk niet dat mijn schoonvader de kleine krijgt te zien.
ze zal er ook alles aan doen bijv. elk weekend wat af te spreken ofzo of haar claimen.
maak duidelijk dat ze niet zo kinderachtig moeten doen en het is jullie feestje laat het niet verpesten.

Joyce over iemand erbij de bevalling. tsja mijn schoonmoeder wilde er wel bij zijn maar mocht niet van mij.
mijn moeder heb ik wel gevraagd maar gebeld toen mijn vliezen waren gebroken.
mijn schoonmoeder heeft nog aan manlief gevraagd of ze er bij mocht zijn. omdat ze wist dat het van mij niet mocht. ik had echt zoiets van hallo ik lig daar een kind te baren en dan moet er iemand bij zijn waar ik me niet fijn bij voel.
je moet het niet doen als jij je er niet goed bij voelt. en niet om haar of wat dan ook. bij de volgende zal mijn schoonmoeder er ook niet bij zijn.
ik heb al spijt dat ik mijn schoonmoeder heb laten komen na de bevalling. ze heeft mijn hele film verpest om daar telkens door heen te jammeren

iedereen moet doen waar je je goed bij voelt.
mama van 3 kids!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:36:52 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49141076
Bij mijn bevalling zal alleen PhysicsRules zijn, en ziekenhuismensen.
De keuze is erg simpel, want mijn moeder is tegen die tijd al twee jaar dood, en mijn zus hoeft niet getraumatiseerd te worden

Verder, met kraambezoek en zo... Ik weet mijn bed heel goed te vinden, hoor! Als ik er geen zin meer in heb, zeg ik simpelweg dat ik moe ben, en trek me terug. Zeker als PhysicsRules er is tijdens "bezoek-/kraamuren", die is daar heel goed in

Sanger, gefeliciteerd!!!

En JellyRose, gefeliciteerd met je "enkele" buik!!!

Trouwens, afgelopen zaterdag (dus 24w3d) was ik ongeveer 6 kilo aangekomen. Vind het wel netjes, met nominaal 12 kilo voor de hele zwangerschap goed op schema, toch?
Ik ben niet zo van de weegschaal en zo. Zo lang mijn armen en gezicht eruit zien zoals normaal (iig qua vorm, huid is een tweede), vind ik het allang best.

[ Bericht 30% gewijzigd door DaviniaHR op 08-05-2007 13:52:47 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:47:30 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49141583
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:37 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen zitten denken dat ik misschien maar een mailtje ga maken tegen de tijd dat het eraan zit te komen met de dingetjes die ik verwacht of hoop als het zover is... In de hoop dat dat duidelijkheid geeft.
Maar volgens mij komt dat toch bot over... Maar ik weet ook niet hoe ik op een andere tactische manier duidelijk moet maken dat ik gewoon heel veel waarde hecht aan ruimte voor ONS...
Alsof ik nu alvast een afzetting neer wil zetten en een aantal mensen maar vooral op het hart wil drukken dat ze dat maar moeten respecteren .
Goed idee! Die ga ik onthouden!!

Ach, bot... Het is m.i. veel botter om niet je verwachtingen uit te spreken en dan achteraf scheve ogen te krijgen. Als je van tevoren helder bent, weet men waar ze aan toe zijn. Lekker bot is misschien niet altijd even aardig of sociaal gewenst, maar wel heel erg veel prettiger in de iets langere termijn.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:56:33 #39
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49141938
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:05 schreef Iksje het volgende:
Ja, nu wordt het toch echt tijd voor een foto jellyrose
Foto wordt aan gewerkt!
Red de zeehond!
pi_49143825
hier weer even een berichtje van een grote lurker

wauw, wat heerlijk, zoveel nieuwe zwangeren erbij.. van harte gefeliciteerd allemaal!!!

haha, ik moest zo vreselijk lachen om de enkele buik van jellyrose... het heeft bij mij namelijk ook even geduurd, dus ik herken het helemaal...

ik moet er ook niet aan denken dat er anderen bij zijn als ik lig te bevallen... de enigste is mn man en iemand die verstand heeft van bevallen... haha verder niemand... zuslief en moeders komen na die tijd maar...

het ideetje van nijna om alvast wat dingetjes op papier te zetten vind ik een goed idee, zo las ik in het vorige deel al wat tips voor de kraamweek, en dit evt op te lossen met kraamverzorgende... super, schrijf ze direct op!

hier alles goed, misselijkheid is over (zo goed als) maagzuur is nu al wel heftig (al vanaf week 16...8 weken al dus... pfff) en frummeltje is een bezig bijtje, schopt flink en veel!
vanmorgen even op suiker geprikt, maar ook dat was allemaal goed...
ik heb vorige week weer eens op de weegschaal gestaan... was tot week 9 1,5 kilo kwijt, en tot week 23 1 kilo erbij... met andere woorden, het gaat tot nu toe nog netjes...

mn nieuwe buikfoto, van vandaag 24 weken, zal ik even in het goede topic plaatsen...

goed, ik lurk weer even verder
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:32:14 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49145982
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:35 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Ik hou zielsveel van m'n moeder, maar ik denk niet dat ik haar erbij wil hebben op het moment supreme. En liever ook niemand in huis of in het ziekenhuis, na de geboorte bellen we wel en mogen ouders en zus/broer zo langskomen (tenzij ik echt een vodje ben natuurlijk), ook al is het 3 uur 's nachts
Ik houd ook veel van de mijne maar ze stond er dus op dat ze minimaal op de gang kon wachten...terwijl ik zoiets had van; we bellen wel als de kleine er is
Maar dat ging er niet in, ik werd al briesend opgebeld toen ze hier had gelezen dat ik mijn slijmprop was verloren en ik dat dus niet meteen telefonisch had gemeld

Enfin, toen we in het ziekenhuis waren zat ze dus idd op de gang, om op een onbewaakt moment (vriendje was net ff weggelopen voor de parkeermeter) tóch naar binnen te sneaken..

Ik zag er echter ongeveer zo uit:

dus ze stond snel weer buiten

[ Bericht 2% gewijzigd door Vivi op 08-05-2007 15:43:59 ]
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:41:07 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49146369
Viev echt?
Ja, dat is het nadeel van meelezende familie idd.

Hmmm... goed dat je het zegt, ik heb ook een meelezende vriend...
Nou zullen die niet op de gang gaan staan, maar het lijkt mij toch wel zo lekker als gewoon niemand weet waar je mee bezig bent.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:42:15 #43
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49146428
Vivi
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:43:03 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49146470
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:41 schreef Brighteyes het volgende:
Viev echt?
Ja, dat is het nadeel van meelezende familie idd.

Hmmm... goed dat je het zegt, ik heb ook een meelezende vriend...
Nou zullen die niet op de gang gaan staan, maar het lijkt mij toch wel zo lekker als gewoon niemand weet waar je mee bezig bent.
....Gelukkig heeft ze Fok! nu "gedelete"

En idd.
pi_49146724
vivi
mama van 3 kids!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:55:36 #46
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49147027
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:43 schreef Vivi het volgende:

[..]

....Gelukkig heeft ze Fok! nu "gedelete"

En idd.
Oh echt? Ik vond het juist zo schattig, zo'n trotse oma enzo! Kan ze Fok! niet meer uit de prullenbak halen?
Red de zeehond!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:01:25 #47
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49147247
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:55 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Oh echt? Ik vond het juist zo schattig, zo'n trotse oma enzo! Kan ze Fok! niet meer uit de prullenbak halen?
Ze had gisteren wel weer de foto's gezien die ik had gepost, dus ik geloof helemaal niks van dat delete-gedoe
Eens kijken of ze me kwaad opbelt over dit verhaal, dan hebben we het bewijs
pi_49149978
Whahaaa Vivi

Bij mij ook niemand anders aan mijn bed dan alleen Crook en ik wil ook geen spiegel!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:03:05 #49
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49149995
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:01 schreef Vivi het volgende:

[..]
Eens kijken of ze me kwaad opbelt over dit verhaal, dan hebben we het bewijs
Oma Zagreb Lekker blijven posten hoor, ik vind het wel cool, zo'n hippe oma
Red de zeehond!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:04:17 #50
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49150053
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:02 schreef Beaker het volgende:
Whahaaa Vivi

Bij mij ook niemand anders aan mijn bed dan alleen Crook en ik wil ook geen spiegel!
Uh..... je wil dus zeggen dat er vrouwen zijn die via een spiegel het hele gebeuren willen bekijken?
Red de zeehond!
pi_49150184
Spiegel

Ik zal verder in mijn studie vast nog wel genoeg bevallingen zien en meemaken, denk ook niet dat ik daar problemen mee heb. Maar naar mijn eigen ontploffende egel kijken... Nee dank je
Ow ja, hier dus ook GEEEEEN video's.
pi_49150266
Crook staat naast mij !

Die spiegel no way! bloederige foto's en video's heb ik ook liever niet
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49150379
Ja hoor. En er zijn ook veel vrouwen die dat wel prettig vinden. Ik vond het niets, maar dat was meer omdat ik me niet kon concentreren toen ze steeds met die spiegel stonden te richten.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:38:00 #54
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49151452
Sanger gefeliciteerd!!

Vivi die foto!!!!

En hier ook geen spiegel nee, maar ze hebben geen tijd om überhaupt een spiegel te pakken aangezien ik (op de eerste na) mijn kinderen doorgaans met mach 6 de verloskamer in lanceer.

Ik had net ook weer wat. Ik wilde mijn moeder het blije nieuws eigenlijk pas vertellen op moederdag, maar ik kon natuurlijk weer niet wachten dus, ik zeg: mam, kijk eens in je mailbox.
Ik had haar namelijk een mail gestuurd met als onderwerp 'verrassing!', dit fotootje erbij en een tekst in de trant van: de kinderen weten het nog niet, dus als je er op terugschrijft moet je het een beetje geheim houden.

Belt ze me op: 'Ooooh wat leuk, heb je een nieuwe MP3speler gekocht!'

Dacht ze dat ik een MP3speler of een geavanceerde DVDspeler had, als verrassinig voor de kinderen
pi_49152054
hahaaha, wat een grap
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:15:12 #56
65960 sanger
pi_49152842
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:38 schreef Tan het volgende:
Sanger gefeliciteerd!!

Vivi die foto!!!!

En hier ook geen spiegel nee, maar ze hebben geen tijd om überhaupt een spiegel te pakken aangezien ik (op de eerste na) mijn kinderen doorgaans met mach 6 de verloskamer in lanceer.

Ik had net ook weer wat. Ik wilde mijn moeder het blije nieuws eigenlijk pas vertellen op moederdag, maar ik kon natuurlijk weer niet wachten dus, ik zeg: mam, kijk eens in je mailbox.
Ik had haar namelijk een mail gestuurd met als onderwerp 'verrassing!', dit fotootje erbij en een tekst in de trant van: de kinderen weten het nog niet, dus als je er op terugschrijft moet je het een beetje geheim houden.

Belt ze me op: 'Ooooh wat leuk, heb je een nieuwe MP3speler gekocht!'

Dacht ze dat ik een MP3speler of een geavanceerde DVDspeler had, als verrassinig voor de kinderen
Dank je
pi_49153313
Tan
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:31:09 #58
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49153380
Tan
nu is de vraag: wat heb je geantwoord?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 8 mei 2007 @ 18:39:24 #59
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49153683
Hahah Tan
pi_49153863
De yoga-juf vertelde vorige week dat ze het soms gebruiken als middel om even een mentale oppepper te geven als het persen niet goed genoeg gaat.
Soort van lokkertje "kijk...het is er čcht al bijna uit"

Nou...ik haal alle spiegels weg hier
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:47:45 #61
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49154041
Tan

Ik wilde van tevoren ook écht niet in een spiegel kijken Maar op een gegeven moment zat ik op een baarkruk met Micha achter me en Micha zat zeer geďnteresseerd te kijken dus toen wilde ik ook kijken Ik kan zo gauw geen beeld meer ervan op mijn netvlies tevoorschijn toveren, dus óf het viel wel mee, óf ik heb het verdrongen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_49154394
is waterfly vandaag nog gesignaleerd trouwens ???

vanaf wanneer is meldplicht ?
37weken?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:04:58 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49154723
Oh nee, nu je het zegt, ik heb haar nog niet gezien geloof ik. Joehoe! Kom je eens melden!

Ik mag morgenochtend voor het eerst naar de verloskundige!
Stelt nog niet veel voor, maar is toch wel een eerste mijlpaal.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:09:29 #64
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49154929
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:31 schreef LadyS het volgende:
Tan
nu is de vraag: wat heb je geantwoord?
Ik snapte haar niet, dacht dat ze een grapje maakte, dus na een paar keer over en weer ge-huh? zei ik maar dat het een test was. Toen snapte ze het nog niet, dus ik nog eens uitleggen, zonder al te veel woorden te gebruiken die konden worden opgevangen door nieuwsgierige kinderoortjes, maar uiteindelijk viel het kwartje.

Blijkt dat testen er dertig jaar geleden echt totaal anders uitzagen
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:12:30 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49155061
Tan
BE
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:19:03 #66
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49155337
he, tan ben je weer zwanger??
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:23:28 #67
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49155504
Marit, ik heb dezelfde vraag. Hoe en wat met die meldplicht?
BE: speciaal moment toch? Leuk hoor!
pi_49155615
Tan wat een verhaal, geweldig!!!
mama van 3 kids!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:28:35 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49155690
De 'meldplicht' is vanaf week 37 en hoe dichter je in de in de buurt komt van de 40 weken hoe belangrijker zeg maar. Hoe meer mensen zich af gaan vragen of je niet al bevallen bent.

Maar het gaat eigenlijk in van die golfbewegingen lijkt het wel.
De laatste paar maanden is de roep om melden niet meer zo sterk als een tijdje terug.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:44:53 #70
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49156338
Ik heb mijn moeder uit de kraamkamer gestuurd. Ze had algebeld naar het ziekenhuis om te weten hoe het ging. Later stond ze op de gang en kwam een zuster vragen of ze ook naar binnen mocht. Na een uurtje ofzo heb ik haar weer weg gestuurd met de mededeling dat ik het heel lief vond dat ze er bij wilde zijn maar dat het mij alleen maar afleidde omdat ik het gevoel had dat ik haar bezig moest houden .
Ik bedenk mij nu dat ik haar er bij een volgende misschien wel bij wil hebben maar dat zien we dan wel weer.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:52:41 #71
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49156682
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:04 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Uh..... je wil dus zeggen dat er vrouwen zijn die via een spiegel het hele gebeuren willen bekijken?
Ik heb meegekeken Wilde graag weten hoe alles ervoor stond, zeg maar Toen meneer geboren ging worden was ik wel weer klaar met kijken hoor
Saartje
  Jubileum moderator dinsdag 8 mei 2007 @ 20:04:28 #72
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49157183
Whaahaahaa Tan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_49157284
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
De 'meldplicht' is vanaf week 37 en hoe dichter je in de in de buurt komt van de 40 weken hoe belangrijker zeg maar. Hoe meer mensen zich af gaan vragen of je niet al bevallen bent.

Maar het gaat eigenlijk in van die golfbewegingen lijkt het wel.
De laatste paar maanden is de roep om melden niet meer zo sterk als een tijdje terug.
hm...dus de dames die nu zo'n beetje bovenaan staan incl. mezelf moeten even afwachten of er vraag naar is ?
pi_49157342
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:23 schreef Memmel het volgende:
Marit, ik heb dezelfde vraag. Hoe en wat met die meldplicht?
Memmel...bij deze: vanaf 37 weken meldplicht ! Ik wil erg graag weten hoe het met je staat !!
geldt ondanks termijn voor KP ook trouwens
pi_49157405
denk dat je het meer moet opvatten, als, zelf weten of je je iedere dag wilt melden.
Maar het hangt van de golfbeweging af of meteen heel OUD in paniek raakt als iemand zich 1 dagje niet meld.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:11:30 #76
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49157488
Tuurlijk is er wel vraag naar..
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:11:56 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49157508
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:07 schreef marit1978 het volgende:

[..]

hm...dus de dames die nu zo'n beetje bovenaan staan incl. mezelf moeten even afwachten of er vraag naar is ?
Nou ja, zo rot is het vast niet bedoeld, maar er waren periodes dat half OUD hier stond te hyperen omdat er iemand zich nog niet gemeld heeft en de laatste tijd is het wat rustig wat dat betreft. Dat bedoel ik een beetje.
Maar wat niet is kan nog komen toch?

Oh ja, wat p_iglet zegt dus.
Het is sowieso geen verplichting uiteraard.
pi_49157690
Ik snap wel wat je bedoelt hoor !
pi_49158022
Tan, hahaha... Hippe mp3 speler . Dat is een leuke om op te schrijven voor later .

BE, morgen naar de VK idd een eerste mijlpaal!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:27:24 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49158130
Ik heb Snowwww net uit het lijstje gehaald. Ze heeft sinds 27 oktober niet meer gepost.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:38:08 #81
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49158563
Nou, bij deze dan: 37 wkn en 4 dagen: *MELD*

Zie verslag VK stukje terug. Alles ok, niets bijzonders en ook nog geen tekenen van aanstaande geboorte!
  FOK!fossiel dinsdag 8 mei 2007 @ 21:09:05 #82
2628 Karin
pi_49159936
Hahahahahaha Tan! Lijkt me moeilijk uit te leggen met die meeluisterende oortjes.

We hebben een rondje ziekenhuis achter de rug. Eerst een echo gehad. Alles zag er goed uit. Hij lag dwars, met zijn hoofd linksonder en zijn kont rechtsboven maar niet goed met zijn hoofd naar beneden. Helemaal in elkaar gedoken dus we konden weinig zien. Hij hoort nu 2200 gram te zijn en is 2800 gram. De echoscopiste denkt een 8 ponder als hij zo blijft groeien maar het kan best zijn dat er nog wat groeispurtjes komen deze periode. Helaas niet kunnen zien of er nog een piemel aanzit. Hebben ook nog leuke foto's meegekregen. Hij heeft een flinke bos haar! Zo leuk te zien. We hebben ook nog even het gezichtje gezien.
Toen naar de gynaecoloog. Hele vriendelijke, rustige man. Heeft met grote letters "liberaal met keizersnee" op mijn dossier gezet. Hij kon het nog niet vastleggen (tja als je straks binnenloopt met 6 cm ontsluiting en het kindje ligt er goed voor gaan we het gewoon proberen) maar we moeten over 2 weken terugkomen en als hij dan nog steeds dwars ligt of hij zit nog steeds bovenin de groeicurve wordt het geplande keizersnee. Dat plannen ze meestal in de 38e week, dat is 2 weken later. Hij zei letterlijk dat ze het niet dezelfde lijdensweg als vorige keer zouden laten worden. Ik moet me geen zorgen maken en nog even lekker genieten.
Ik moest dus een afspraak plannen 2 weken later, heb weer specifiek om hem gevraagd.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:17:24 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_49160292
wat fijn Karin echt heel fijn!

en hoe staat de wieg in het kamertje?

Tan
stormy waters...
sailin'
pi_49160339
Karin, Fijn dat je gynaecoloog een prettige man is, die lijkt te snappen wat je wilt.
Hopelijk verloopt alles volgens plan deze keer.
Jeetje je mini is niet zo mini dus. Ik ben zo nieuwsgierig hoe groot mini hiero is. Donderdag naar de gyn, dan maar even vragen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:27:11 #85
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49160723
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:19 schreef pinquit het volgende:
he, tan ben je weer zwanger??
Ja! Heel pril nog; 11 januari uitgerekend (als het goed is; ik snap die berekenwijze zelfs na 4 zwangerschappen nog niet ).

@Karin, spannend dan nog! Maar die gewichtsberekeningen via de echo klopten bij mijn kinderen in de verste verte niet
  FOK!fossiel dinsdag 8 mei 2007 @ 21:35:24 #86
2628 Karin
pi_49161086
Hij staat nog beneden Belana Ik moet er eerst nog even met een soppie door.

Ja inderdaad erg fijn p_iglet deze gynaecoloog. Ik had liever ook een gewone bevalling gehad maarja als het toch al duidelijk is dat het waarschijnlijk niet kan dan maar meteen een geplande ks. En niet het drama van de vorige keer. Ben erg blij dat hij dat al allemaal uit zichzelf zei, ik had nog niets verteld.

Hoezo Tan? Wat klopte er niet? De schatting wat het over een paar weken zou zijn of vlak voor de bevalling? Want bij Bram zeiden ze een dag van te voren 4300 gram en hij was 4650 gram. Dat vond ik nogal een verschil maar ze schijnen een marge van 500 gram te mogen hebben.
pi_49161935
tan, wat een mop zeg, die reactie van je moeder! je zou toch denken dat ze na 4 zwangerschappen van haar dochter wel een keer weet hoe een zwangerschapstest eruitziet.
pi_49161980
jammer inderdaad dat we van snowwww al zolang niks gehoord hebben, ik ben wel benieuwd of nicole (zo heette haar dochter toch?) al een broertje of zusje heeft. en hoe 't gaat allemaal.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:57:57 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49162202
Karin, wat fijn dat de gyn zo met jou mee lijkt te denken en dat ze je niet weer zo aan laten modderen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:29:18 #90
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49166619
Tan

En inderdaad heel fijn voor je dat de gyn er deze keer zo bovenop zit Karin, dat moet toch een veilig gevoel geven, lijkt me

Vanaf volgende week gaan we bij de pufles echt aandacht besteden aan de bevalling zelf, ik zie het nog niet helemaal zitten hoor! Ik begin net te wennen aan het feit dat ik niet meer als een kievit rondhups, laat staan dat ik nu al moet denken aan puffen en inknippen en dat soort dingen
Red de zeehond!
  woensdag 9 mei 2007 @ 07:36:24 #91
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49171457
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:52 schreef bixister het volgende:
tan, wat een mop zeg, die reactie van je moeder! je zou toch denken dat ze na 4 zwangerschappen van haar dochter wel een keer weet hoe een zwangerschapstest eruitziet.
Nee, die heb ik haar eigenlijk nooit laten zien En die van haar was vroeger totaal anders (moest je in een buisje plassen en dopje erop doen, schudden, en als het dopje roze verkleurde was het raak )
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:36:53 #92
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49173327
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:01 schreef Vivi het volgende:

[..]

Eens kijken of ze me kwaad opbelt PMed over dit verhaal, dan hebben we het bewijs
En ja hoor
pi_49173363
Tan,van harte met je zwangerschap

Groetjes,Minoes
pi_49173753
meldplicht vanaf 37 wk. Ik wil helemaal geen 37 wk zwanger zijn , heb zo;n mega kl*te nacht achter de rug en nu gaat het ook niet lekker...

*KP duikt bed weer in*

tot straks
pi_49173809
Vivi en Tan

Ik moet zo naar de gyn ivm de bevalling die moet gaan plaatsvinden in het ziekenhuis Ik ben benieuwd wat ons te wachten staat, waarschijnlijk niks gewoon een praatje .....
Is het een hele stomme vraag als ik vraag of mijn vk de bavalling zelf doet? Ik bedoel, ik ken de beste man niet en zou het jammer vinden als mijn eigen vk de bavalling niet kan doen!

Och KPtje toch!! Volhouden hoor!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49174072
KP
jouw meldplicht geldt al hoor!
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:02:03 #97
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49174093
Ha Beaker, vragen kan altijd - toch? Ik ga ook naar ZH, maar dan vrijwillig. Maar dat noemen ze een verplaatste thuisbevalling ofzo? Iig, met de VK en als alles goed gaat, komt er geen arts aan te pas, zeg maar.

KP; sterkte! Het is voor een goed doel moet je maar denken!
pi_49174131
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:52 schreef Beaker het volgende:

Is het een hele stomme vraag als ik vraag of mijn vk de bavalling zelf doet? Ik bedoel, ik ken de beste man niet en zou het jammer vinden als mijn eigen vk de bavalling niet kan doen!
Geen stomme vraag, maar als je verplicht naar het ziekenhuis moet dan mag je verloskundige ook niet de bevalling doen waarschijnlijk

BE!
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:28:17 #99
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_49174827
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Dank je
Gefeliciteerd sanger
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:38:21 #100
65960 sanger
pi_49175137
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:28 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Gefeliciteerd sanger
Dank je PR
pi_49175176
BE hoe was het bij de verloskundige? Ga je in Gouda naar de verloskundige?

En kp ga maar lekker je mandje in hoor als je ons maar niet vergeet!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_49175238
Tan 5 kinderen straks Gefeliciteerd he

Laatste loodjes mensen sterkte. En Kapitein Pannekoek, jij extra sterkte gewenst. Het zal niet meevallen om 2 kleintjes met je mee te dragen.

En alle andere nieuwe zwangeren, ook van harte gefeliciteerd.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:00:58 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49175863
Jup, in Gouda Mibos, bij Sifra. Een van de verloskundige daar is de moeder van een schoolvriendinnetje van vroeger, en bij haar had ik dus ook de afspraak vanmorgen. Leuk hoor!

Het verslag:

Ik voelde me sinds het afgelopen weekend heel erg onzeker over of ik nog wel zwanger was of niet omdat het kleine beetje dingen die ik voelde ook al ineens verdwenen was dus vVanmorgen eerst nog maar een testje er tegenaangegooid en die was uiteraard positief en toen daarheen.
Stiekem moest ik een beetje giechelen bijna. Echt helemaal voor het echie naar de verloskundige!

Nou ja, de afspraak zelf stelde verder niet heel veel voor, bloeddruk (115/80) en gewicht enzo. Wat tips gekregen over bewegen. En ik heb het dieet voor als je zwangerschapssuiker hebt mee gekregen, als ik zou willen zou ik dat kunnen gaan volgen om te proberen het aankomen zo veel mogelijk te beperken (idd zou ik ook onder de 10-12 kilo mogen blijven). Dat dieet is namelijk wel helemaal goed uitgebalanceerd voor wat je nodig hebt.
Vanmiddag maar eens gaan bekijken dus.

Verder idd de afspraak voor de echo gemaakt en ik mocht zelf kiezen. Of nu al als ik echt geruststelling wilde of wat later omdat je dan veel meer ziet.
En ik/we hebben toch maar gekozen om het wat later te doen. Ik voel me de laatste dagen weer wat meer gerust gesteld en door de test van vanmorgen helemaal en dan vind ik het wel zo leuk om wat te kunnen zien op die echo. Dus die staat voor 4 juni.

Ze heeft uitgelegd over de screening op Down (die kansberekening zeg maar) maar daar hebben we beide niet echt behoefte aan dus die laten we lekker zitten. Die kansen zeggen nog niet heel veel (het kan zo'n 15% onbetrouwbaar zijn) en dan nog is het maar een kans. Een vlokkentest zou ik nooit willen doen vanwege de risico's op een miskraam dus wij blijven gewoon lekker in het ongewissen en zien in December wel wie er in mijn buik zit en of hij/zij 100% gezond is of niet.
Ik zou de zwangerschap sowieso niet afbreken als het wel Down zou blijken te zijn.

Nou, al met al voel ik me nu wel heel erg goed en ze heeft me nog eens benadrukt dat ik gewoon blij moet zijn dat ik zo weinig last heb van dingen. Dus dat doe ik dan ook maar gewoon.

Ik ben zwanger! stinkie en ik krijgen een kindje!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:02:56 #104
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49175932
He BE, dat is toch super! Lekker genieten hoor. De ongemakjes komen later wel!!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:18:38 #105
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49176516
BE
Je krijgt een kindje

Karin, wat fijn dat je gyn zo lekker meedenkt Lijkt me een hoop stress schelen die laatste weken.

Nieuwe zwangeren (Tan ) gefelicteerd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_49176850
BE! Ik zag de verloskundige waarvan ik denk dat je haar bedoelt (de andere VK's daar zijn volgens mij te jong om een dochter van jouw leeftijd te hebben) een paar dagen terug nog in het ziekenhuis en toen moest ik aan je denken. Je krijgt echt een baby!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:31:10 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49177003
Dat denk ik idd ook wel als ik de foto zo bekijk.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 9 mei 2007 @ 11:44:33 #108
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49177546
BE

woensdag 9 mei 2007 @ 11:44:39 #109
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49177550
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:35 schreef Karin het volgende:
Hoezo Tan? Wat klopte er niet? De schatting wat het over een paar weken zou zijn of vlak voor de bevalling? Want bij Bram zeiden ze een dag van te voren 4300 gram en hij was 4650 gram. Dat vond ik nogal een verschil maar ze schijnen een marge van 500 gram te mogen hebben.
Ze schatte bij mij middels een echo een baby van minsten 9 pond... ze woog uiteindelijk ruim een kilo minder (3450 ipv 4500), inderdaad best een groot verschil dus.

BE wat een fijn gevoel hč!!
pi_49178750
Hier ook. Op de echo (die een week voor de bevalling gemaakt werd) zou ze geschat worden op 6,5 pond geloof ik. In ieder geval nog geen zeven pond. De verloskundige vond het echter voelen als een groot kind en uiteindelijk woog ze nog net geen acht pond.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:14:01 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49178773
Goedemorgen (middag) allemaal! Wat een mooie verhalen, weer!!!!
Tan, je moet echt je mp3-speler (lol) verhaal ergens mooi opschrijven, als eerste anekdote bij je zwangerschap. Briljant verhaal. Heb echt ff hard gelachen. Ben blij dat ik nu ff thuis werk, anders hadden collega's raar opgekeken.

Vanochtend bij de vlos geweest. Alles was weer prima. Ontzettende bloeddruk van maar liefst 100 over 60. Mijn gok lag op een onderdruk van 50, maar dit is ook wel prima
Ik heb een "prachtige buik" volgens mevrouw de vlos. Hartje was helemaal goed. Wij horen een lieftallig bonkie-bonk door de doptone, dus wij denken, nou das prima. Wel, dat was dus de navelstreng. Toen vond ze het hartje, dat was net een kolonne paarden die langs kwam hollen!!! Wat een herrie kwam er uit die doptone, zeg! En hij was nog wakker ook, dus lekker kraak-kraak ertussen door. We waren allebei ernstig onder de indruk van het mooie hartje van Guusje!

Lig nu lekker op de bank. Laptop op schoot. Lekkere beenverwarming Heb gister voor het laatst getennist. Zelfs twee stappen ietwat versneld lopen geeft al een heftig commentaar van buik. En toen ginig rug zich er ook nog eens tegenaan bemoeien. Ben na 3/4 les maar op de bank gaan zitten. En thuis flink gejankt. Dat wordt dus volgende week zwemmen i.p.v. tennis. Ik denk ook niet dat ik ga kijken, want dan wordt je ook alleenmaar geconfronteerd met het feit dat ik niet meer mee kan doen.

Lieverdje heeft gisteravond nog de commode afgemaakt!!! Ik had geprobeerd de zijwanden (die later kwamen) in te bouwen, maar het resultaat van mijn bouwkunsten was een commode die omviel als je er naar keek. Toen heeft PhysicsRules de boel maar even goed vastgemaakt

31 mei hebben we pret-echo!!! Dan ben ik wel al 28w1d, maar dat kan nog net volgens de mevrouw. Anders is het alweer te krap en heb je kans dat je het niet goed kan zien.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:18:15 #112
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49181424
He Karin fijn dat die gyneacoloog zo meedenkt. Kun je een beetje rustiger van de laatste weekjes genieten..

En die meldplicht van KP mag nu ook wel ingaan. Een van je flensjes was ook al ingedaald toch?

BE, wat heerlijk zoals je schrijft.. Zie echt een dolblije dame aan de andere kant van het internet, met een glimlach die je nooit meer van haar gezicht krijgt..

We zijn hier druk bezig met het verbouwen van de babykamer. Eerst nieuw plafond erin, en dan muren schilderen, nieuwe vloer erin, meubeltjes erin, En dan alles lekker aankleden met freubeltjes..
Er zitten nu al 3 gipsplaten tegen het plafond (gister al 2 gedaan) en zo nog de laatste erin. Gelukkig is dat maar een halve.. Ik had dit niet veel later in mijn zwangerschap moeten doen. Nu nog even wat kleurtjes uitzoeken voor de muren...
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:39:46 #113
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49182377
Roze of blauw voor de muren?
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:33:04 #114
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49184698
Tan gefeliciteerd
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:45:46 #115
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49185244
eh, waarschijnlijk worden 3 muren wittig en de 4e muur licht geel/groen. Het is een redelijk klein kamertje, dus geen al te donkere muren..
En die roze/blauwe dingen komen pas na de bevalling in de babykamer. Aangezien we niemand iets willen vertellen over het geslacht..
pi_49185346
Bij de gyn was alles goed Hele aardige man

Vk doet zelf de bevalling in het ziekenhuis Heeft nog even een echo gemaakt, Crook heel voorzichtig, we gaan nu toch niet zien wat het is he?? ....
Hoofdje ligt al helemaal goed en de baby benut alle ruimte die hij heeft, hij lag er nogal royaal bij volgens de gyn Hartje klopte ook mooi

Nu kadootje kopen, want crook en ik zijn 5 jaar samen vandaag

mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49191461
BE en Davinia , joepie de poepie !!!!

Verder is mijn geheugen een zeef en weet ik nu al niet meer wat ik gelezen heb, maar voor iedereen een dikke !
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:20:19 #118
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49191629
Gefeliciteerd Beaker, knap dat je aan een kadootje denkt, wij vergeten dat steevast Hoor je een week later: 'oh ja, we waren vorige week al (1/ 2/ 3/ 4/ 5) 6 jaar bij elkaar.'
pi_49191668
Beaker fijn dat alles goed was bij de gyn & gefeliciteerd met je 5 jaar samen zijn!

KP sterkte met de laatste loodjes!

1 juni staat onze afspraak voor de eerste echo Ben zooo nieuwsgierig
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_49193245
Karin, wat fijn. Dat klinkt als een prettige gynaecoloog, die echt meedenkt!

Tan, er zijn ook van die berekendingetjes op internet waar je de eerste dag van je laatste menstruatie in kan vullen, dan berekent het de uitgerekende datum vanzelf .

Jellyrose, aan de ene kant brrr. Aan de andere kant... ik vind het toch ook wel fijn (zeg ik nu) om er wat meer over te weten/horen, toch het idee dat je dan niet helemaal onbeslagen ten ijs komt ofzo . Succes!

Vivi, hihi.

KP, die beruchte laatste loodjes (tenminste ik hoop dat je niet nog heel lang door hoeft te sjouwen), ze klinken echt zwaar .

Beaker, wat fijn dat VK de bevalling zelf doet in t ziekenhuis! Gefeliciteerd met jullie 5 jaar

BE, 4 juni echo . Je kon niet kiezen voor en nu en dan? Hihi... En lekker genieten hoor, ik had ook weinig ongemakjes heerlijk! (Nu toch meer last van mn stuitje, maar vrijdag naar de HA)

Davinia, wat een mega bloeddruk . Wel netjes!
Jammer dat het tennissen niet meer wil . Oeh 31 mei pretecho, Guusje gluren, leuk .

Deepfreeze, druk bezig met t kamertje zo te lezen .

S_oepstengel, ik was ook zo nieuwsgierig, overigens nog steeds... 24 mei mogen we weer gluren.

Die kleine hier laat af en toe even merken dat 'ie er is, .
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:18:07 #121
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49193644
Als ik even www.tikfout.nl mag spammen, staat een leuk filmpje op.
Welkom bij de V&D der webfora.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:43:29 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49194507
Leuk gedaan!
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:44:33 #123
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49196671
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:06 schreef Nijna het volgende:
Tan, er zijn ook van die berekendingetjes op internet waar je de eerste dag van je laatste menstruatie in kan vullen, dan berekent het de uitgerekende datum vanzelf .
Dat klopt, maar de meesten houden geen rekening met een afwijkende cyclus, in die zin dat je dat wel kunt invullen, maar niet als je niet weet wanneer je eisprong dan wel is geweest.
Vandaar mijn verwarring Maar ik wacht de echo wel af over een week of tig.
pi_49197352
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:00 schreef Brighteyes het volgende:

Ik ben zwanger! stinkie en ik krijgen een kindje!
Ja, natuurlijk gekkie
Lekker dat alles goed is!!!
pi_49197409
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:47 schreef Beaker het volgende:
Bij de gyn was alles goed Hele aardige man

Vk doet zelf de bevalling in het ziekenhuis Heeft nog even een echo gemaakt, Crook heel voorzichtig, we gaan nu toch niet zien wat het is he?? ....
Hoofdje ligt al helemaal goed en de baby benut alle ruimte die hij heeft, hij lag er nogal royaal bij volgens de gyn Hartje klopte ook mooi

Beak, het schiet op zeg
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:14:23 #126
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49197819
[..]

Dat klopt, maar de meesten houden geen rekening met een afwijkende cyclus, in die zin dat je dat wel kunt invullen, maar niet als je niet weet wanneer je eisprong dan wel is geweest.
[/quote]

Dat hadden wij ook idd volgens de normale rekendingen was ik al 11 weken zwanger de schrok was dan ook groot toen we voor een echo kwamen en ik pas 6 weken zwanger was. Dus niet betrouwbaar als je neit weet wanneer je eisprong is geweest.

@be wat leuk dat je al naar de vk bent geweest ook al stelt het de eerste keer weinig voor ik vond het erg leuk en dan al een stuk echter. Ja je krijgt echt een baby.

Jellyrose, ik heb je buik gezien hoor prachtig ik wil ook al een buik krijgen maar omdat ik zo verdomd misselijk ben val ik alleen maar af. Er is nu in de 9 weken al 10 kilo af.

Liefs joyce
pi_49198362
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:44 schreef Tan het volgende:

[..]

Ah ok, maar goed het kan je wel enig idee geven natuurlijk . Bij mij klopte het redelijk, verloskundige gaat uit van een paar dagen eerder aan de hand van mn cyclus. Ik vind t best .
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:30:07 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_49198522
BE je krijgt een kindje, helemaal van jullie
stormy waters...
sailin'
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:31:19 #129
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49198573
BE, wat heerlijk zeg, voor heet eerst naar de vk
pi_49200241
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Lieverdje heeft gisteravond nog de commode afgemaakt!!! Ik had geprobeerd de zijwanden (die later kwamen) in te bouwen, maar het resultaat van mijn bouwkunsten was een commode die omviel als je er naar keek. Toen heeft PhysicsRules de boel maar even goed vastgemaakt
dus hij kan toch wel klussen

zal ik onthouden en bij deze ook vastleggen
pi_49200445
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:44 schreef Tan het volgende:
Maar ik wacht de echo wel af over een week of tig.
Die is ook niet alijd juist, scheelde bij mij toch zo'n twee weken.
En proficiat trouwens!
  donderdag 10 mei 2007 @ 02:43:22 #132
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_49212862
Hallo,
Ik kom mij hier voorzichtig melden.....ik heb vanavond een test gedaan, en ik ben zwanger
Nooit gedacht dat het zo snel (ben in januari van de pil afgegaan) zou gaan
Ik weet nog helemaal niet hoe ver ik ben, maar ik schat zo'n 3-4 weken.Misschien meld ik me te vroeg in dit topic?
Ik ben helemaal in extase, helemaal gelukkig en blij, en mijn manneke ook

Vraagje: weet iemand in hoeverre het verschilt van zwanger zijn in de USA tot NL?
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  donderdag 10 mei 2007 @ 06:37:16 #133
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49213392
Suerte, gefeliciteerd!
Zwanger zijn zal niet anders zijn , de medische benadering wellicht wel, maar daarvan heb ik geen idee. Ik begreep dat je in Amerika niet thuis mag bevallen? Ik moet zeggen dat als ik de film 'nine months' zie, toch liever in Nederland beval.

@SAINT, pff... 11 of 6 weken, dat scheelt wel heel veel, lijkt me inderdaad schrikken!
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:10:26 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49214651
Suerte! Gefeliciteerd!

Zoals Tan zegt, het zwanger zijn zelf zal niet veel verschillen hoor.
Enneh... er is niet zoiets als te vroeg melden hier hoor. Zwanger is zwanger toch?

Idd is het thuisbevallen in Amerika niet zo heel gewoon en de meeste vrouwen bevallen in het ziekenhuis en ze zijn daar ook niet kinderachtig met pijnbestrijding, dat is dan mss wel weer een voordeel tov Nederland.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:13:32 #135
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49214697
Feli!

Tja, maar of die pijnbestrijding zowel fysiek als geestelijk de beste methode is? Maar goed, die beslissing laat ik toch maar over aan m'n vriendin, die moet het uiteindelijk doen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:14:43 #136
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49214720
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 02:43 schreef Suerte het volgende:
Hallo,
Ik kom mij hier voorzichtig melden.....ik heb vanavond een test gedaan, en ik ben zwanger
Nooit gedacht dat het zo snel (ben in januari van de pil afgegaan) zou gaan
Ik weet nog helemaal niet hoe ver ik ben, maar ik schat zo'n 3-4 weken.Misschien meld ik me te vroeg in dit topic?
Ik ben helemaal in extase, helemaal gelukkig en blij, en mijn manneke ook

Vraagje: weet iemand in hoeverre het verschilt van zwanger zijn in de USA tot NL?
Gefeliciteerd

En ik geloof dat ze in de USA veel scheutiger zijn met de pijnstilling. In Nederland moet je vaak vechten om een epidural te krijgen, in de USA gaat dat veel makkelijker.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49214988
In Amerika geven ze dat altijd lijkt wel.Als je niks nodig hebt,zou ik het ook niet doen.Ze kunnen nl.ook nog wel eens misprikken,met alle gevolgen vandien.En thuis bevallen kennen ze daar ook niet geloof ik.
Trouwens,van harte met de zwangerschap

Groetjes,Minoes
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:30:41 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49215034
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:13 schreef gr8w8 het volgende:
Feli!

Tja, maar of die pijnbestrijding zowel fysiek als geestelijk de beste methode is? Maar goed, die beslissing laat ik toch maar over aan m'n vriendin, die moet het uiteindelijk doen.
Waarom zou het 'draaglijk' maken van een bevalling geestelijk of fysiek slecht zijn?
De scherpe randjes eraf halen, zorgen dat een vrouw niet compleet uitgeput is als ze moet gaan persen.
Ik zie daar geen slechte dingen in. En die pijnmedicatie gaat op het laatst vaak weer een paar tandjes omlaag omdat de vrouw dan moet kunnen voelen wanneer ze wat moet doen.

Niet dat ik persé pijnmedicatie zou willen hoor, maar het lijkt me toch niet echt iets slechts verder.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:35:34 #139
108648 cattie
lieve moeder
pi_49215133
In Nederland hangt het van de arts af of je makkelijk pijnstilling krijgt of niet. Ik kreeg het probleemloos. Op dat moment (tijdens de ontsluitingsweëen) was het erg nodig en hielp het wel, ik kreeg er weer nieuwe energie en moed van. Ik kreeg phetidine. Achteraf gezien ben ik er echter niet zo blij mee, omdat ik er van ben gaan hallicuneren tijdens het persen en de pijnbestrijding tijdens het persen wel uitgewerkt was. De volgende keer wil ik graag een ruggeprik (of niets, als me dat lukt).
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:36:58 #140
108648 cattie
lieve moeder
pi_49215156
Oh ja, bij pijnbestrijding zijn idd de scherpe randjes eraf, maar je blijft nog wel genoeg voelen over het algemeen. Zeker bij phetidine is de pijn absoluut niet helemaal weg.
pi_49215310
Ik wou wel erg graag iets tegen de pijn op de moment zelf, maar achteraf ben ik blij dat ze me hebben laten afzien en Fons de beste start heeft gekregen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:43:36 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_49215322
feli suerte

In de USA sterven ook veel meer vrouwen in het kraambed, hoewel ik niet weet of dat met elkaar te maken heeft, maar ik las daar gisteren iets over, ga ff zoeken.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:44:21 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49215346
Lekker positef verhaal Belana!
Hoewel je het vast niet zo bedoelt.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:45:10 #144
108648 cattie
lieve moeder
pi_49215367
Duh, vergeet ik Suerte te feliciteren, wat onattent van mij..

Gefeliciteerd!!
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:45:37 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49215379
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:42 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik wou wel erg graag iets tegen de pijn op de moment zelf, maar achteraf ben ik blij dat ze me hebben laten afzien en Fons de beste start heeft gekregen.
Maar is dat dan bewezen? Dat een kind een betere start heeft als de moeder geen pijnmedicatie krijgt?

Nogmaals, ik hoef vooralsnog geen pijnbestrijding, maar ik vraag me af of er serieuse onderzoeken zijn naar dit soort dingen of dat het iets hollands/belgisch is.
pi_49215401
Suerte van harte!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:47:17 #147
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49215422
Goedemorgen! Ik meld me weer netjes. Rustige nacht gehad, wel redelijk geslapen. Ik werd alleen wakker van echt ontzettende honger. Ik hou me niet meer in, ik ben gewoon wat ontbijtkoek gaan scoren. Meissie was vanacht ook wel druk moet ik zeggen, maar dat stelt me alleen maar gerust!

En Suerte: van harte gefeli. In het blad Wij Jonge Ouders (dat je ongevraagd krijgt toegstuurd wanneer je de blije doos van Prenatal aanvraagt) staat een column van iemand die in USA woont en zwanger is. Idd, geen thuisbevalling en het schijnt ook een crime te zijn een leuke kinderwagen te vinden.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:47:31 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_49215435
Bij phetidine kan het kind slaperig worden (was op het schermpje ook goed te zien nadat ik de prik had gekregen, zijn hartslag ging wat omlaag) en kan wat suf ter wereld komen met oppervlakkig ademhalen. Maar omdat het nog een tijd duurde voordat Ive geboren werd had hij daar geen last van bij/na de geboorte.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:47:32 #149
65960 sanger
pi_49215437
Wat ik laatst las idat bevallen in Nederlans redelijk primitief is als je het vergelijkt met andere westerse landen. Daar is pijnloos bevallen mogelijk en heb je kraamklinieken.

Ik ben echter (nog) geen ervaringsdeskundige.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:51:34 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49215537
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:47 schreef cattie het volgende:
Bij phetidine kan het kind slaperig worden (was op het schermpje ook goed te zien nadat ik de prik had gekregen, zijn hartslag ging wat omlaag) en kan wat suf ter wereld komen met oppervlakkig ademhalen. Maar omdat het nog een tijd duurde voordat Ive geboren werd had hij daar geen last van bij/na de geboorte.
Ah ok.
Daar zit op zich natuurlijk ook wel wat in, dat ze er iets van mee krijgen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:51:43 #151
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49215544
OMG Belana, ik geloof niet dat ze op dergelijke verhalen zit te wachten
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:53:26 #152
24188 Belana
kloon van belana
pi_49215580
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker positef verhaal Belana!
Hoewel je het vast niet zo bedoelt.
sorry, ik bedoelde het niet naar, het staat er een beetje bot zo
Het stuk wat ik las ging over de positie van de vrouw, waar vrouwen het gelukkigst zijn e.d. (ivm zwangerschapsverlof, bevallingen e.d.) waarbij Nederland geloof ik op de 11e plaats staat nu. Amerika kwam op plaats 24 geloof ik o.a. vanwege het hoge sterftegetal in het kraambed.
Het was in de spits of de metro dat ik dat las, maar ik kan het niet vinden nu.
stormy waters...
sailin'
pi_49215684
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar is dat dan bewezen? Dat een kind een betere start heeft als de moeder geen pijnmedicatie krijgt?
Volgens mijn moeder wel. Ze zegt dat ze duidelijk ziet dat het kind minder goed de borst neemt bv als het medicatie binnen heeft. (Ze is vroedvrouw van beroep)
Volgens haar was Fons er meteen zo goed mee weg omdat ik het niet gehad had.

Maar op het moment zelf heb ik er ook liggen om smeken hoor.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:58:21 #154
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49215701
Wat ik er van had meegekregen, was dat het, buiten de gebruikelijke verhalen dat je door pijnbestrijding over grenzen gaat, vooral ook psychisch minder was. Vrouwen die bevallen met ruggeprik, hebben een minder sterke band met hun kind en dus meer kans op prenatale depressies en dergelijke.

Tuurlijk zegt men in het buitenland dat wij primitief zijn door weinig pijnbestrijding te doen bij de bevalling, maar daarbij vergeten ze dat we het wel kunnen. Maar als je iets kan, betekent het niet meteen dat het ook moet. Het is toch een bewuste keuze blijkbaar. ben geen expert, dus ik zou het moeten opzoeken.
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:02:09 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_49215792
het ging om dit stuk, maar het was uitgebreider in de krant zelf
stormy waters...
sailin'
pi_49215827
Tijdens de bavalling van Mikael zakte zijn hartslag al steeds weg en mijn vlos durfde het niet aan om mij aan de pijnbestrijding te doen. Ze zei dat de kleintjes er ook van meekrijgen en ze de gok niet durfde te nemen of Mikael dat aan zou kunnen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:04:09 #157
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49215850
De VS staat op de 26ste plaats, Nederland op de 11de.
We zijn gezakt van de 7de naar de 11de plaats...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:06:27 #158
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49215915
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Volgens mijn moeder wel. Ze zegt dat ze duidelijk ziet dat het kind minder goed de borst neemt bv als het medicatie binnen heeft. (Ze is vroedvrouw van beroep)
Dat verhaal gaat bij mij wel op. De enige die geen BV bliefte was diegene die middels een ruggenprik is geboren. Maar of er verband is en welke... geen idee.
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:11:32 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49216040
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Maar op het moment zelf heb ik er ook liggen om smeken hoor.
Ah ok. Kan idd ook wel zijn omdat het kind ook wat versuft raakt enzo idd.
pi_49216428
ik denk dat je in ieder geval ook mee moet tellen dat een bevalling met pijnbestrijding sowieso meer gedoe geeft om de bevalling en door het grotere risico op een kunstverlossing ook vaker een langere nasleep heeft waardoor de BV benadeeld kan worden. Dan ligt het dus niet altijd aan de invloed van het medicijn op het kind maar ook aan ondeskundig personeel als het gaat om BV, moeders die van de wereld zijn, kinderen die pas na een lange tijd aangelegd kunnen worden door de nasleep van de bevalling, etc. Dat heeft een behoorlijke invloed op de borstvoeding.
Ronja dronk trouwens meteen, en goed. Ondanks de ruggenprik die pas heel kort uit stond.
pi_49216442
het lijkt me zo lastig om daar echt een goed onderzoek naar te doen !

Memmel, goedemorgen vreetzak !

Hier vannacht goed geslapen! Heerlijk

KP hoe is het met jou ?
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:30:56 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_49216599
Ive dronk de eerste dagen zelfs helemaal niet, maar dat had volgens mij niet zozeer met de pijnstilling te maken als wel door de hersenschudding naar aanleiding van de vacuumpomp. Maar met de bv is het helemaal goedgekomen.

Mijn band met Ive was wel direct helemaal super!

En nu ben ik hier weg, het doet nog wel pijn om aan de bevalling terug te denken. Ik voel me schuldig dat Ive geen fijne start heeft gehad.
pi_49216698
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:30 schreef cattie het volgende:
En nu ben ik hier weg, het doet nog wel pijn om aan de bevalling terug te denken. Ik voel me schuldig dat Ive geen fijne start heeft gehad.
pi_49216723
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:30 schreef cattie het volgende:

Zo bedoel ik het niet hoor.
Ik zei al dat ik het op die moment ook wou, het was gewoonweg niet te doen.
Alleen achteraf ben ik er wel blij om dat ze het niet gedaan hebben, al lag dat helemaal niet aan mij, integendeel...
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:53:03 #165
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49217357
Over het verschil tussen zwanger zijn in NL en USA (beetje laat, maar toch). Ik heb een vriendin uit Amerika, en ze willen duidelijk aan de kinderen. Zij was wel helemaal geschokt toen ze hoorde dat de meeste vrouwen hier via een "natural birth", dus zonder pijnstilling bevallen.
Daar is het dus echt een uitzondering als je
a) thuis wilt bevallen
b) het zonder pijnstiling wilt proberen

Die mevrouw met de column had inderdaad ook een verhaal dat ze dus moeilijk een goede puf-cursus kon vinden, want dat had je toch niet nodig, want je werd toch wel platgespoten...

Ik had inderdaad ook wel gehoord dat de pijnstilling het kind versuft. Volgens mij is dat ook een van de redenen dat de ruggenprik niet meer mag als je meer dan 7(???) cm ontsluiting hebt, omdat de geboorte dan te dicht bij komt, en je kind er te veel last van krijgt.

Maar verder denk ik nog maar niet teveel na over de bevalling...
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:58:39 #166
108648 cattie
lieve moeder
pi_49217548
Bass-Miss, ik weet dat je het niet zo bedoelt. Het is een schuldgevoel dat ik zelf heb. Rationeel weet ik dat het niet nodig is, want ik heb meer dan mijn best gedaan, maar qua gevoel vind ik het nog moeilijk.
Maar dit is offtopic.

Davina, mij is gezegd dat de reden dat er na 7 (of 8?) cm ontsluiting geen ruggeprik meer wordt gegeven is dat het zo lang duurt om zo'n ding te laten zetten en werken dat het de moeite dan niet meer is. De ruggeprik gaat dan meestal pas werken als de vrouw ondertussen al mag gaan persen en dan hoort hij al weer uitgezet te worden.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:01:07 #167
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49217648
Onze vk vroeg of ik pijnstilling had gehad, omdat Anna zo suf was de eerste dagen. Die had ik niet, maar ze merkte het wel vaak aan de baby's vertelde ze. Uiteindelijk ben ik blij dat ik geen pijnstilling heb gehad, maar als die weeenstorm veel langer had geduurd, had ik het echt wel nodig gehad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49217716
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:53 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik had inderdaad ook wel gehoord dat de pijnstilling het kind versuft. Volgens mij is dat ook een van de redenen dat de ruggenprik niet meer mag als je meer dan 7(???) cm ontsluiting hebt, omdat de geboorte dan te dicht bij komt, en je kind er te veel last van krijgt.
De reden dat er dan geen prik meer gezet wordt is omdat persen met een verdoofd onderlichaam erg lastig is en ook meer kans op complicaties geeft dan als je nog wel wat voelt.
Als er al een prik gezet is dan gaat deze ook meestal uit als je acht cm ontsluiting hebt.
Ik kreeg een ruggenprik met vier cm ontsluiting. Toen ik acht cm ontsluiting had ging de prik uit maar een paar minuten later hing Ronja al zo laag dat het geen zin meer had om te wachten tot ik weer gevoel in mijn benen had. Het is heel raar en niet prettig om te moeten persen zonder gevoel. Je hebt geen idee wat je doen, moet persen op aanwijzing van het ctg apparaat wat laat zien wanneer je een wee hebt
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:10:23 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49218026
Kon je dan wel weer "normaal" lopen na de geboorte?
Ik bedoel, hoe ben je zelf na een ruggeprik? Ik had van iemand anders gehoord dat de pijn na de bevalling gewoon net zo hard terug komt. (Klopt misschien ook niet helemaal, maar ben wel nieuwsgierig.)
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:12:35 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49218108
Ik gok dat je idd nog wel net zo hard beurs bent van onderen en dat je ook de napijn van eventueel knippen en scheuren en weer hechten wel voelt.
De pijnbestrijding tijdens de bevalling is er ook puur om de pijn van de weeën tegen te gaan.
pi_49218360
hoi dames,

Meld, present!

Suerte, van harte ! Ben je al bijgekomen van de schrik ?

Waterfly, spannend allemaal hoor!

Wat betreft de pijnstilling, ik doe mee aan een onderzoek. Ik krijg een infuus en ik kan zelf de medicatie toedienen. Om de 4 minuten mag ik op een knopje drukken en dan regelt het zich vanzelf. Ik weet niet welk medicijn ik krijg ("keuze" uit 3 soorten). Het is inderdaad wat BE zegt, de scherpe kantjes eraf halen en het geeft mij nu heel veel rust, wetende dat ik pijnstilling krijg.

Je wordt om het half uur gecheckt, ook de kinderen. Ze (het zkh) doen het al een tijdje en ik heb er al vertrouwen in. Een deel van het onderzoek is ook dat je minder gebruikt, omdat je weet dat het er is. Zodra er geperst mag worden, moet ook de medicatie stoppen. Het is dus alleen voor de ontsluitingsfase.

Volgens mij gaat het vandaag beter dan gister
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:24:08 #172
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49218554
Davinia, ik heb ook een ruggeprik gehad en ik ben zo'n twee uurnade bevalling gewoon zelf onderde douche geweest. Wel wat zwakjes van de inspanning enzo maar ik had niet het idee dat mijn benen het nog niet goed deden ofzo.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:25:15 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49218595
Daar heb ik wel van gehoord van dat soort onderzoek. Daar hoor je inderdaad alleenmaar positieve geluiden over. Is het al vaker getest bij tweeling-bevallingen? Ook het idee/gevoel dat je controle hebt over je eigen pijnstilling, zorgt natuurlijk ook al waarschijnlijk dat je rustiger wordt en e.e.a. dus makkelijker verloopt.

Wat fijn dat het weer beter gaat!
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:25:16 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49218598
Whehehe Belana

"Gefeliciteerd met je zwangerschap In de USA sterven meer vrouwen in het kraambed "

!
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:28:37 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49218721
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Kon je dan wel weer "normaal" lopen na de geboorte?
Ik bedoel, hoe ben je zelf na een ruggeprik? Ik had van iemand anders gehoord dat de pijn na de bevalling gewoon net zo hard terug komt. (Klopt misschien ook niet helemaal, maar ben wel nieuwsgierig.)
Ik heb niks gehad en kon bijna niet lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_49218889
Fijn dat het vandaag beter gaat met je K-P

Suerte gefeliciteerd!!!!!

Hier belde gisteravond het kdv of de rondleidingsafspraak verzet kon worden, dus nu dinsdag ipv vanochtend. Wel jammer, want ik ben ontzettend nieuwsgierig.

En net belde de kraamzorg op, die komen woensdag voor een intakegesprek. Ben zeer benieuwd, zal vast nog wel op jacht moeten naar een ander bed van ze. Denk niet dat ze onze hoogslaper zo lief vinden
Jeetje het komt allemaal wel erg dichtbij zo. Zeker met dan hier een discussie over pijnstilling.
Nou ik heb dus echt geen idee, ik merk wel hoe het loopt.

Mini was gisteravond weer flink bezig, het is daarbinnen ondertussen een beetje te krap om languit te gaan liggen, maar dat heeft mini nog niet helemaal door geloof ik. Auwie!!
Gevolg, blauwe ribben rechts en een beurse lies links.

Vandaag precies 34 weken.
Hellup!!!! over maximaal 8 weken ben ik mama
pi_49219052
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Daar heb ik wel van gehoord van dat soort onderzoek. Daar hoor je inderdaad alleenmaar positieve geluiden over. Is het al vaker getest bij tweeling-bevallingen? Ook het idee/gevoel dat je controle hebt over je eigen pijnstilling, zorgt natuurlijk ook al waarschijnlijk dat je rustiger wordt en e.e.a. dus makkelijker verloopt.

Wat fijn dat het weer beter gaat!
Het is wel vaker getest bij 2 ling bevallingen, maar daar weet ik geen uitkomsten van...Ik heb er een goed gevoel over en dat is gewoon even wat telt.

Vivi

P_iglet, vandaag 34 wk !
pi_49219518
p_iglet
dat "HELP" gevoel ken ik

Fijn KP dat het vandaag wat beter gaat!
pi_49219634
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:47 schreef cattie het volgende:
Mij is dat ook gezegt en dat het maar tot een cm of 6-7 wordt gegeven, als je eenmaal die grens voorbij bent krijg je naar mijn weten geen pijnbestrijding meer
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:38:48 #180
108648 cattie
lieve moeder
pi_49221020
Toen ik de phetidine kreeg had ik 8 cm ontsluiting.

En nu ga ik echt weg hier!
pi_49222085
ik moet even gillen en jompelen hoor

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
IK MAG IN SEPTEMBER GEWOON VERDER MET STUDEREN IN HET VOLGENDE STUDIEJAAR!!!!

ik heb tot augustus 2008 de tijd gekregen om alsnog aan de toelatingeissen te voldoen (dat wil zeggen, 1 pokke tentamen te halen), dus als het nu in november niet lukt, dan heb ik in juli 2008 zelfs nog een extra kans.
pi_49222229
gefeliciteerd p_iglet!! Oh wat lekker dat de druk weg is!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:16:51 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49222416
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:09 schreef p_iglet het volgende:
ik moet even gillen en jompelen hoor

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
IK MAG IN SEPTEMBER GEWOON VERDER MET STUDEREN IN HET VOLGENDE STUDIEJAAR!!!!

ik heb tot augustus 2008 de tijd gekregen om alsnog aan de toelatingeissen te voldoen (dat wil zeggen, 1 pokke tentamen te halen), dus als het nu in november niet lukt, dan heb ik in juli 2008 zelfs nog een extra kans.

oh ik ben zo blij voor je !!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_49222673
p_iglet...super goed nieuws !!
fijn !!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:23:28 #185
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_49222684
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties Bedankt ook voor de reacties op het zwanger zijn enzo in de USA.
Gisteravond helemaal mijn mannetje ook helemaal
Maar net ging ik naar het toilet, en ik bloedde een beetje.Het leek net of ik ongesteld was.
HELLPPPPPPP!!
Het was maar een klein beetje, wel rood.
Zou de test dan toch niet kloppen, of zou er iets anders zijn??
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_49222748
P_iglet wat GOED!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:25:52 #187
24188 Belana
kloon van belana
pi_49222787
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:38 schreef cattie het volgende:
Toen ik de phetidine kreeg had ik 8 cm ontsluiting.
ik ook

cattie en ik hadden hetzelfde probleem, een aangezichtsbevalling, dus Ive en Liam lagen met hun gezichtje naar boven ipv naar beneden, dan blijf je dus vaak op 8 cm hangen.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:28:50 #188
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49222896
P_iglet: dat is goed nieuws!
KP: gelukkig voel je je weer wat beter. Ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen met 2 van die smurfen in je! Hou vol.

Het HELP-gevoel ken ik wel, ja. Binnen nu en 4 weken ben ik mama. En dan? Zou het allemaal goed gaan. Soms heb ik echt van die aanvallen van onzekerheid.
pi_49222952
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:25 schreef Belana het volgende:

[..]

ik ook

cattie en ik hadden hetzelfde probleem, een aangezichtsbevalling, dus Ive en Liam lagen met hun gezichtje naar boven ipv naar beneden, dan blijf je dus vaak op 8 cm hangen.
Dat probleem had ik ook. En dan ook nog dat handje naast zijn hoofd.
Liefde
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:31:07 #190
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49222974
Suerte, ik zou het even goed in de gaten houden (stopt het, verandert het van kleur) en anders even langs de dokter gaan hoor. Kan niets zijn, maar kan ook wel wat zijn natuurlijk.
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:32:05 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_49223018
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:25 schreef Vivi het volgende:
Whehehe Belana

"Gefeliciteerd met je zwangerschap In de USA sterven meer vrouwen in het kraambed "

!
ik had dus gewoon weer eens niet goed en niet alles gelezen en zag niet dat ze in de USA woonde ik schaam me al genoeg ja...
stormy waters...
sailin'
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:33:29 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49223089
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:23 schreef Suerte het volgende:
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties Bedankt ook voor de reacties op het zwanger zijn enzo in de USA.
Gisteravond helemaal mijn mannetje ook helemaal
Maar net ging ik naar het toilet, en ik bloedde een beetje.Het leek net of ik ongesteld was.
HELLPPPPPPP!!
Het was maar een klein beetje, wel rood.
Zou de test dan toch niet kloppen, of zou er iets anders zijn??
Oh Suerte, wat vreselijk eng.
De test klopt gewoon wel, want die kunnen niet vals positief zijn. Het kan alleen hcg detecteren als het ook echt is. Dat is niet te faken. Maar ja, dat neemt niet weg dat het alsnog fout kan gaan.
Maar dat je nu bloed wil niet persé zeggen dat het foute boel is hoor! Een aantal vrouwen heeft rond de tijd van de uitgebleven menstruatie alsnog een klein beetje bloed, dit kan komen van de innestelling en is verder niet ernstig of gevaarlijk.
En er zijn ook nog onverklaarde bloedingen omdat er een haarvaatje in je vagina knapt oid.

Ik weet niet hoe het in de USA is, maar hier zegt men, als je met zoiets belt (bloeding bij hele prille zwangerschap) dat er niks anders gedaan kan worden dan afwachten. Ze kijken dan niet met een echo of zo, omdat er toch nog niks te zien zou zijn.

Helaas kan je dus idd niks anders doen dan afwachten.
Ik ga heel hard duimen dat het gewoon een onschuldige bloeding is en dat jullie mini-babietje blijft zitten waar hij zit.

Mocht je nou heel erg gaan bloeden, dus meer dan een normale menstruatie of zo, dan uiteraard wel even de HA bellen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:36:09 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49223203
p_iglet! Goed nieuws!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:43:27 #194
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49223563
Suerte, kan me voorstellen dat je het eng vind, maar ik las gisteren nog dat meer dan de helft van de bloedingen in het eerste trimester onschuldig is. Sterkte met je onzekerheid!

Ik heb ook nog even een onzekerezwangerevraagje: ongikrampjes in de buik zijn normaal aan het begin van de zwangerschap. Maar is het ook normaal dat ze meestal alleen links zitten, als een soort eisprong-pijn?

P_iglet!! Wat een opluchting!!!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:52:23 #195
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49223966
Tan, kan zijn hoor. De banden waaraan je baarmoeder hangt gaan flink oprekken en dat kan plaatselijke pijn geven, zoals die van een eisprong ja. Eisprong pijn heb je niet meer he....voorlopig althans niet meer!

Een collega van mij zei tegen me, toen ik op kantoor vertelde dat ik zwanger was: "Je zult vanaf nu nooit meer zonder zorgen zijn". En ik denk dat hij gelijk heeft. Het begint met je zorgen maken over pijn en kwaaltjes in de zwangerschap en ik denk dat die zorgen alleen maar toenemen.

Ben klaar met het schrijven van mijn 130 geboortekaartjes-enveloppen. Met dat vocht in mijn vingers en pijn in mijn knokkels geen pretje! Eigenlijk een prestatie van wereldformaat.

En ik heb trek in een Big Mac ( ik weet het Marit....vreetzak die ik ben). Zal ik de moeite nemen om de auto in te stappen en naar de Mac te rijden of ben ik te lui en smeer ik een boterham....?
pi_49224039
Suerte, dat is vast schrikken. Ik had bij mijn 1e zwangerschap ook steeds onverklaarbaar bloedverlies, oud bloed dan wel, maar toch zit de schrik je goed om het hart. Ik heb gewoon een gezonde dochter gekregen ondanks de bloedingen. De dokter/verloskundige zal alleen maar zeggen het in de gaten te houden. Pas als het helder rood is en met flinke pijn (kan als menstruatie pijn aanvoelen) gepaard gaat kan je komen voor een echo en daarop is dan te zien of het vruchtje er nog zit of weg is. Ik heb in oktober een miskraam gehad en alleen telefonisch contact gehad met de verloskundige tijdens de miskraam zelf. Sterkte in ieder geval, zullen duimen dat ukkie blijft zitten waar die zit.
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:02:32 #197
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49224390
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:52 schreef Memmel het volgende:
Tan, kan zijn hoor. De banden waaraan je baarmoeder hangt gaan flink oprekken en dat kan plaatselijke pijn geven, zoals die van een eisprong ja. Eisprong pijn heb je niet meer he....voorlopig althans niet meer!
Dank je.
Toch vind ik bandenpijn anders voelen. Dit voelt zoals normaal een eisprong is (maar het is inderdaad geen eisprong want ik had de test al positief ). Nou ja zal er ook wel bijhoren, ken het alleen niet uit de vorige zwangerschappen.

Enne 130 kaartjes Was een etiketten-printer niet wat geweest?
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:15:26 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49224921
Gefeliciteerd Suerte. In het begin heb ik ook wat helder bloed verloren, maar dat is ook goedgekomen. Balen he, als je alleen maar kunt wachten en verder niets kun doen.
*OUD heilige*
pi_49224941
herkenbaar, Tan. Ik had het in het in het heel prille begin geregeld en ook alleen maar links.

p_iglet, gefeliciteerd!

Sterkte met afwachten Suerte. Gelukkig is een beetje bloed heel normaal tijdens de zwangerschap.
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:22:58 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49225312
* eindelijk weer eens in dit topic kijkt...

Tan!
Van harte gefeliciteerd!!!
Ik heb je gemist in OUD....

En Suerte, ook van harte hoor!
Sterkte met de spanning...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
pi_49225996
Suerte, wat een nare spanning na de blijdschap ineens... sterkte!

Memmel, laat die BigMac even wachten tot het 'avondeten' ??
sla je 2 vliegen in één klap en kan je je nog paar uurtjes verheugen!

Ik heb bewust geen etiketten geprint, maar de 80enveloppen zelf geschreven als bezigheidstherapie deze week met het slechte weer!
130stuks is dan wel weer een hoop meer !!!
Goed gedaan !

( ik kom hier trouwens EEN postzegel tekort )
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:45:42 #202
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49226349
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:22 schreef Moonah het volgende:

Tan!
Van harte gefeliciteerd!!!
Ik heb je gemist in OUD....
Dank je! Maar ik ben hele lange tijd een lurker geweest. Even spieken bij de oude garde, vooral bij de foto's. Maar nu heb ik weer een reden om de hele dag over buiken en baby's te praten

Al moet ik zeggen dat ik nog steeds niet aan het idee ben gewend. We hadden ook al veel babyspullen weggedaan Want we zouden toch echt niet meer....
pi_49226422
Suerte wat spannend. Het zou gewoon een innestelingbloeding kunnen zijn. Hopelijk blijft het bij dit beetje bloed, en als je het echt niet vertrouwd kun je ook altijd je huisarts om advies vragen.

Nog even een klein vraagje. Ik heb vanochtend 2 keer een flinke steek in mijn linker onderbuik gehad. Niet de zeurdige pijn bij niezen of opstaan (bandenpijn). Maar echt op een hele specifieke plek, bijna in mijn lies.. Is dit ook bandenpijn, of iets anders?
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:52:42 #204
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49226665
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:37 schreef marit1978 het volgende:
Suerte, wat een nare spanning na de blijdschap ineens... sterkte!

Memmel, laat die BigMac even wachten tot het 'avondeten' ??
sla je 2 vliegen in één klap en kan je je nog paar uurtjes verheugen!

Ik heb bewust geen etiketten geprint, maar de 80enveloppen zelf geschreven als bezigheidstherapie deze week met het slechte weer!
130stuks is dan wel weer een hoop meer !!!
Goed gedaan !

( ik kom hier trouwens EEN postzegel tekort )
Tja, we zijn allebei lid van sportclubs en dan is de vraag: iedereen in je team een kaartje of een kaart in de kantine ofzo. Nou, dan maar iedereen een eigen kaartje. 130 stuks dus. Pfeeeewww. Ik heb nog wel een postzegel voor je hoor! Kom je 'm halen?

Ik heb die BIg Mac idd laten zitten nu, maar ik denk dat het eten vanavond vroeg op tafel staat....

Suerte, hoe is het nu??
pi_49226704
Suerte succes!

KP en P_iglet

Deepfreeze, volgens mij is dat gewoon ook bandenpijn

Heb net als een blok geslapen was wel even lekker

Wij wilden op de geboortekaartjes ook adresetiketten doen, maar volgens de drukkerij is dat niet netjes en hoor je ze te schrijven daar heb ik echt geen zin in .......
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49227288
Suerte, wat spannend...

Piglet, goed nieuws!
pi_49227868
pff.... zodra het gaat om iets dat zo zou horen ga ik steigeren !
wat een onzin, natuurlijk kunnen stickers ook !
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:23:16 #208
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49228125
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:53 schreef Beaker het volgende:
Wij wilden op de geboortekaartjes ook adresetiketten doen, maar volgens de drukkerij is dat niet netjes en hoor je ze te schrijven daar heb ik echt geen zin in .......
Er is wel een verschil tussen een persoonlijk verjaardagskaart en een massaal verstuurde trouwkaart/geboortekaart etc. Maar dan nog, ik zou echt niet beledigd zijn als mijn verjaardagskaart met adressticker aankomt

[ Bericht 1% gewijzigd door Tan op 10-05-2007 17:08:25 ]
pi_49228168
Zo net even 2 offertes gevraagd voor de geboortekaartjes.
We weten precies wat we willen, maar willen iets een ander kleurtje als het origineel.
Verschil tussen de 2 offertes bij 60 kaartjes was gewoon dik 130 euro
Ene offerte 202 euro, andere bijna 340

Jemig 130 kaartjes, zou niet weten waar ik die allemaal naar toe zou moeten sturen.
pi_49228322
quote:
Er is wel een verschil tussen een persoonlijk verjaardagskaart en een massaal verstuwde trouwkaart/geboortekaart etc. Maar dan nog, ik zou echt niet beledigd zijn als mijn verjaardagskaart met adressticker aankomt
dat is inderdaad wel een verschil ja

p_iglet, wat een enorm verschil !!!
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:30:42 #211
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49228520
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:24 schreef p_iglet het volgende:
Zo net even 2 offertes gevraagd voor de geboortekaartjes.
We weten precies wat we willen, maar willen iets een ander kleurtje als het origineel.
Verschil tussen de 2 offertes bij 60 kaartjes was gewoon dik 130 euro
Ene offerte 202 euro, andere bijna 340

Jemig 130 kaartjes, zou niet weten waar ik die allemaal naar toe zou moeten sturen.
Pfew, ontwerpkosten 100 euro, is dat drukken dan nog zo duur?
pi_49228727
Drukkosten zit het grote verschil in. 52 euro bij de ene en 2x 65 (want tsja we willen het niet op het standaard kleurtje gedrukt, dus dan betaal je kennelijk dubbel) bij de andere.

gr8w8, het grootste gedeelte van het bedrag bestaat uit de standaard prijs van de kaartjes, wij willen een bepaald kaartje, wat per stuk vanaf de fabrikant (of hoe noem je dat, producent van zo'n standaard serie) al 1.95 kost. Dat bedrag is dus hetzelfde waar je de kaartjes ook besteld.
Maar er zijn ook genoeg goedkopere kaartjes te vinden.
pi_49228878
P_iglet, wat een goed nieuws Is het nu ook bij het kdv geregeld, ben het ff kwijt .... snorrie

Dat idee om bijna moeder te zijn..ai ai wat is het toch spannend allemaal.

Suerte....nog nieuws ?

En die enveloppen schrijven..pff wat een werk. En inderdaad met de wat dikkere vingers, leek wel topsport.

De box staat in de kamer...zo leuk
pi_49229068
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:38 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
P_iglet, wat een goed nieuws Is het nu ook bij het kdv geregeld, ben het ff kwijt .... snorrie
KDV is in principe geregeld, inschrijfformulier is op de bus. Ze hebben uiterlijk per half oktober plek, maar we hebben gevraagd om vanaf 1 september indien mogelijk.
Dinsdag gaan we kijken voor een rondleiding.

hihi je hoeft toch ook niet alles te onthouden, je hebt genoeg aan je eigen hoofd/lijf.
  donderdag 10 mei 2007 @ 17:22:01 #215
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49233329
Maar aan die 130 kaartjes moeten straks ook 130 lintjes. NA het drukken. Dus je snapt al dat manlief zo zijn twijfels had bij dit kaartje....want tja, dat kan ik straks echt niet doen hoor....

Maar wees gerustgesteld, voor de kerstkaarten krimpt de lijst weer een stukkie en hoop ik te hebben uitgevogeld hoe dit excellsheetje een etiketten pagina kan worden....
pi_49233516
Ik rammel vooralsnog alleen maar en vriendlief is bezig met z'n wereldreis, maar we hebben wel al een drukker
Hij deed een beetje smalend over het geboortekaartje van een vriendin ("Hmpf, zo uit de printer...") waarop ik zei dat drukken best erg duur is.

Nou, hij gaat dus zelf een leuk kaartje ontwerpen en dat laten we drukken bij de jongen die ook de flyers voor zijn band heeft gedrukt

Ik heb maar niet gezegd dat ik al een paar jaar af en toe eens in Photoshop een kaartje maak
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_49233618
Oh ik weet niet of het linkje werkt, maar hier staan veel Word-sjablonen voor kaartjes en etiketten. Ik gebruik er een aantal van voor m'n werk, fijne dingen
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:13:21 #218
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49235043
Suerte, hoe is het nou bij jou?
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:14:04 #219
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49235064
Syrena, wat ben en blijf je toch heerlijk prettig gestoord!
pi_49235595
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:14 schreef Brighteyes het volgende:
Syrena, wat ben en blijf je toch heerlijk prettig gestoord!
Tnx
Ik ben gisteren op kraamvisite geweest (bij de vriendin met geprinte kaartje). Die kregen nog een ander stel op bezoek, met 2-jarig jongetje. Dat in de auto in zijn luier gepoept had. En die gingen ze even op de vloer verschonen, in het zicht én reukveld van mijn lief "OHOH, z'n hele rug zit onder!" riep ma. "Oh en nu ook de vloer" zei de pa droog. En zijn romper, onderbroekje, trui...

En ik dacht alleen maar: NEEEEEEEEEEEEEEEE en hoorde naast me gewoon twee testikels verschrompelen
Lief wist niet waar hij kijken moest en kreeg spontaan de hysterische slappe lach. Zucht.
pi_49235680
Syrena gek mens

Ik ga ff douchen, want het rommeld al weer de hele dag in mijn buik. Vanmiddag even een klein boodschapje gedaan en op een gegeven moment deed iedere stap die ik deed zeer iemand bekend hiermee?

Het gaat zo waanzinnig snel allemaal! Ben nu 35 weken, binnen nu en een aantal weken is onze baby er gewoon Had ik nooit gedacht dat het ooit zo snel zou gaan!

BE, voel jij je weer helemaal oke? Enne, wees blij dat je geen kwaaltjes hebt
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49235824
Gelukkig was het kereltje een beetje hyper (planten uit hun pot tillen, deuren openmaken, thee- en koffiekopjes optillen en laten vallen) dus de kraamvrouw kon niet echt in geuren en kleuren haar bevallingsverhaal vertellen.

Alhoewel om twee uur 's nachts ineens naast me: "Dat inknippen...dat moet toch ook ZEER doen heh"
pi_49235876
Ga eerst maar even lekker douchen en daarna even bevallen. Lijkt me prima volgorde. We spreken je dan over euh 2 uurtjes weer ???
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:52:14 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49236243
Beaker, het gaat echt supersnel bij jou. Nog 2 weekjes en dan mag je beebje gewoon komen!

Ik voel me weer helemaal goed, toen ik zaterdag positief testte dacht ik nog 'ja, maar het hcg hoeft niet gelijk je lichaam uit te zijn natuurlijk'. Maar nu er inmiddels nog niks engs met bloedingen enzo is, en gisteren weer die positieve test zie ik het weer helemaal zitten hoor.
En idd tel ik maar gewoon mijn zegeningen dat ik vrijwel nergens last van heb. Sinds 2 dagen wel een nieuw 'kwaaltje' erbij... een branderige rechtertepel. Dus die smeer ik af en toe maar een beetje in en dan lief aaien enzo.
pi_49236360
BE ik vind het echt waanzinnig leuk en herken het gevoel helemaal!

Nu ff douchen
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  donderdag 10 mei 2007 @ 18:58:02 #226
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49236454
Beaker, wat ga je snel Heb je al iemand die voor je meldt hier Want ik wil het wel snel weten hoor
pi_49237553
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:52 schreef Brighteyes het volgende:
Beaker, het gaat echt supersnel bij jou. Nog 2 weekjes en dan mag je beebje gewoon komen!

Ik voel me weer helemaal goed, toen ik zaterdag positief testte dacht ik nog 'ja, maar het hcg hoeft niet gelijk je lichaam uit te zijn natuurlijk'. Maar nu er inmiddels nog niks engs met bloedingen enzo is, en gisteren weer die positieve test zie ik het weer helemaal zitten hoor.
En idd tel ik maar gewoon mijn zegeningen dat ik vrijwel nergens last van heb. Sinds 2 dagen wel een nieuw 'kwaaltje' erbij... een branderige rechtertepel. Dus die smeer ik af en toe maar een beetje in en dan lief aaien enzo.
GOED ZO

(behalve die tepel dan )
pi_49238592
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:58 schreef LadyS het volgende:
Beaker, wat ga je snel Heb je al iemand die voor je meldt hier Want ik wil het wel snel weten hoor
Crook komt het melden
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49238825
Syrena

BE, houden zo, weinig kwaaltjes!

Beaker, het rommelt aardig zo te horen.

Ik ging net voor t eten naar de wc, heel klein beetje (oud) bloed . Maar daarna niks tot nu toe. Geen buikpijn of andere dingen. Vaaag en toch ook een beetje dat ik denk van: oh jeee wat is dat nou...
Nou had ik voor morgen toch al een afspraak bij de huisarts, dus ik zal het in elk geval even noemen. ..
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:53:04 #230
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_49244807
BE ik wilde je nog even feliciteren met jullie zwangerschap .
want onzettent leuk voor jullie
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:54:03 #231
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_49244880
Ik ben bij de huisarts geweest...moet morgen bij de gyn langs.
Ik bloed te veel, dus ze gaan controleren of alles goed is.
Jullie horen morgen wel hoe het gegaan is.
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  donderdag 10 mei 2007 @ 21:54:31 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49244918
Dank je babyfeet!

Nijna, dat lijkt me idd even schrikken, maar als er verder niks meer geweest is, is het wrsch niets.

Suerte
pi_49246437
Suerte, sterkte met afwachten en heel veel succes morgen!!

Nijna
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † donderdag 10 mei 2007 @ 23:23:56 #234
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_49250163
quote:
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie***
WAAROM WIST IK DIT NIET?!!@!!!1!?!? . Kom 't bij toeval in een lurkpoging tegen! .

GEFEICITEEEEEEERD KANJERS!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  donderdag 10 mei 2007 @ 23:33:06 #235
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49250654
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:34 schreef p_iglet het volgende:
Drukkosten zit het grote verschil in. 52 euro bij de ene en 2x 65 (want tsja we willen het niet op het standaard kleurtje gedrukt, dus dan betaal je kennelijk dubbel) bij de andere.

gr8w8, het grootste gedeelte van het bedrag bestaat uit de standaard prijs van de kaartjes, wij willen een bepaald kaartje, wat per stuk vanaf de fabrikant (of hoe noem je dat, producent van zo'n standaard serie) al 1.95 kost. Dat bedrag is dus hetzelfde waar je de kaartjes ook besteld.
Maar er zijn ook genoeg goedkopere kaartjes te vinden.
Ah, zo. Wij gaan zelf aan de slag, ook met drukker. Expertise is toch in huis.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 06:45:53 #236
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49256243
Sterkte Suerte!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 08:10:14 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49256691
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 23:23 schreef Skaai het volgende:

[..]

WAAROM WIST IK DIT NIET?!!@!!!1!?!? . Kom 't bij toeval in een lurkpoging tegen! .

GEFEICITEEEEEEERD KANJERS!
HIhi, ik dacht wel dat je het gemist had, maar ik vond het ook zo stom op je op msn aan te spreken zo van 'Oi! Let eens op!'.
pi_49257931
suerte, sterkte straks bij de gyn...
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:47:11 #239
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49258345
Suerte, sterkte straks!

Ik meld me weer na een beroerde nacht. Al mijn gewrichten doen pijn. Ik zou het liefst mijn bed weer induiken, maar moet zo naar de tandarts. Hoe kom ik daar ooit die stoel weer uit??
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:05:16 #240
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49258842
suerte heel veel sterkte meid ik duim voor je!

Hier ben ik me aan het verdiepen in de kraamzorg en nog maar 7 dagen en dan mag ik voor een echo.

Mijn grote kleine meisje ging vandaag huilend naar de peuterspeelzaal en o wat voelde ik me vreselijk en dan nog met hormonen enze. Bah bah bah. Gelukkig heb ik ff gebeld en was ze lekker aan eht spelen maar wat deed dat een pijn.

Ik vind het zo moeilijk soms moeder zijn het is zo mooi het aller mooiste maar het maakt je zo ontzettend kwetsbaar.

Besteld tegenworodig iedereen online kaartjes of worden er ook nog boeken gehaald bij de drukker?

liefs joyce
pi_49258952
wij zijn bewust naar een drukker gegaan!
wel eerst beetje georiënteerd via internet, maar uiteindelijk alle boeken in huis gehad !
pi_49260662
MEIDEN, MIJN VLIEZEN ZIJN GEBROKEN !!!!!!!!!!!

DE FLENSJES KOMEN.

VRIEND MOET UIT UTRECHT KOMEN EN DAN NAAR HET ZKH.

AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH
pi_49260702
Heel veel suc6 k_p!!!!!
Hopelijk heb je snel je flensjes in je armen!!

Zet um op!!
pi_49260751
KP wat spannend

Veel succes..

vrijdag 11 mei 2007 @ 11:14:38 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49260759
K_P! Jeumig meid!
Oh wat fijn voor je! Nog 'even' bevallen maar dan heb je je meiden in je armen!

Zet hem op joh!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:16:31 #246
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49260806
Succes!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:16:58 #247
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49260813
Wow!! Succes!!! Spanneund!!!!!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:28:58 #248
105850 Fuente
mamamuts
pi_49261142
KP Whoei!!!! Heel veel succes, zettum op!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:33:14 #249
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_49261279
O wat spannend!!!

Heel veel succes K_P zet 'm op!!!!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:33:25 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49261287
spannend
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_49261309
KP'tje, zet 'm op!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:35:34 #252
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_49261364
KP olee olee !! Succes!
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:38:08 #253
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49261437
Hup KP! We puffen met je mee!!
pi_49261460
FLENSJES !!!

Zet hem op KP !!
♥ Love is Love ♥
pi_49261469
Spannend KP! Succes!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:40:03 #256
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49261499
KP!!!!!!!!

Spannend !

pi_49261532
Oh Kapiteintje!! Krijg er gewoon de kriebels van!
Spannend!!

Zet hem op he! We wachten in spanning af hoor!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:41:16 #258
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49261549
Spannend
*OUD heilige*
pi_49261564
KP nog even en dan ben je mama!
Veel succes
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:43:02 #260
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49261598
joehoe nog even en jullie zijn echt papa en mama succes en daarna genieten he.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:43:22 #261
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_49261607
En ik kwam hier nog wel om eens te vragen, "is er nou nog niemand aan het " ?

KP! Heel veel succes, wat fijn! Twee kleine flensjes naast erlkaar in jullie armen straks!

En Suerte sterkte bij de gyn! We duimen nog even voor je!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:45:15 #262
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49261672
oooo KP, wat spannend
pi_49261680
Jee wat spannend KP! Succes!
Variety is the spice of life
pi_49261878
Jaaaaaaa!! zet hem op KP

Flensjes komt u maar

Ik werd net gebeld door de Arbo Duo ivm mijn ziekmelding van 2 mei, toen ben ik met verlof gegaan. Nou heeft mijn werkgever me ziek gemeld vanaf die datum met de reden: zou eerst vier weken van te voren met verlof gaan, dat klopt toch niet??
We hadden bij de UWV al gemeld dat ik ipv 16 mei 2 mei met verlof zou gaan, dus deze ziekmelding slaat toch nergens op?

Uiteraard heb ik gezegt niet ziek te zijn, maar zwanger en dat ik hopelijk binnen nu en vier weken ben bevallen!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2007 @ 11:53:17 #265
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49261930
KP, veel succes straks met
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49261959
Succes KP
pi_49261972
Ooh! KP Succes!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:56:16 #268
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49262023
Er komen 2 flensjes!!!

Ik pleit trouwens voor een eigen "Syrena &Vriendlief" topic! Hilarisch!!!!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_49262027
Waterfly, hoe is het met jou?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  FOK!fossiel vrijdag 11 mei 2007 @ 12:00:10 #270
2628 Karin
pi_49262148
KP wat spannend
Heel veel succes
Hoop dat je snel je flensjes in je armen mag houden.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:04:24 #271
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_49262266
Karin! Ik klik op 'ukkeltje' en jij gaat ook hard zeg!!!!
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
  FOK!fossiel vrijdag 11 mei 2007 @ 12:08:52 #272
2628 Karin
pi_49262400
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:04 schreef Ireth het volgende:
Karin! Ik klik op 'ukkeltje' en jij gaat ook hard zeg!!!!
Ja hard gaat het he bij een ander? alhoewel bij mijzelf ook hoor, kon er van de week niet van slapen, over 4 weken gaan ze hem waarschijnlijk al halen aaaarrrgghhhh
pi_49262607
Beaker, dat uwv spoort echt niet. Ik krijg ook de meest vage brieven van ze. Zal wel.
Ik heb mijn werkgever al een paar keer gebeld, en ze zouden het uitzoeken.
Schijnt dat je na de bevalling ook een brief hoort te krijgen, en dat je dan moet doorgeven wanneer je kindje is geboren. Nou die brief heb ik nog steeds niet.
Maar ik ga er niet meer achteraan, ze kunnen me de boom in en hoog ook.
Zo lang ik mijn geld krijg vind ik het allemaal wel best
pi_49262836
WOWOWOWOW
wat spannend !!!!!

Héél veel succes vandaag... ik weet nu al dat ik veel aan jullie ga denken !

vrijdag 11 mei 2007 @ 12:22:22 #275
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49262870
flensjes
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_49263427
KP, spannend!!
zet um op!!
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:41:40 #277
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49263510
KP je flensjes komen eraan krijg er gewoon kippevel van over heel mijn lijf KP en vriend, succes
pi_49263830
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:11 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

DE FLENSJES KOMEN.
Zo, heeft er al ooit iemand zo enthousiast gemeld dat haar vliezen gebroken waren?

Zet 'm op en show ons je meiden!
pi_49263885
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Beaker, dat uwv spoort echt niet. Ik krijg ook de meest vage brieven van ze. Zal wel.
Schijnt dat je na de bevalling ook een brief hoort te krijgen, en dat je dan moet doorgeven wanneer je kindje is geboren. Nou die brief heb ik nog steeds niet.
Gelukkig ben ik niet de enige de werkgever moet inderdaad melden bij de UWV wanneer je bevallen bent incl. kopie van het geboortekaartje dit ivm de uitkering.

Ik ga er ook maar niet op in, ik vind het wel best zo!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  vrijdag 11 mei 2007 @ 12:56:54 #280
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49264114
* Jelief schiet in f5 modus...

verse meiden! Ik hoop dat alles soepeltjes verloopt en dat we snel mogen kijken hoe mooi ze zijn

Beaker, het maakt uit voor hoeveel weken verlof je nog na je bevalling hebt volgens mij, al weet ik niet hoe het zit als je je vlak voor je verlof begint ziek meldt.
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2007 @ 12:59:03 #281
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49264216
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:14 schreef XXXKarinXXX het volgende:
XXXKarinXXX, toch maar wel even een brief met geboortekaartje naar het UWV sturen als je prijs stelt op je bevallingsuitkering! Bespaart je straks nog meer gedoe. Het UWV heeft namelijk de precieze geboortedatum nodig om die bevallingsuitkering uit te kunnen keren.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_49264240
Flensjes

Beaker ik had precies hetzelfde. Had er ook zo'n gezeur mee dat ik het maar heb laten staan zo. Maar het kan wel wat ze doen. Ze zetten je in zo geval 2 weken naar voren
Liefde
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:00:59 #283
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49264280
Er zijn twee kleine flensjes onderweg
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:19:41 #284
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_49265021
Ik wil toch even uit lurkstand komen om te jompelen voor KP

En een paar jompels nog voor de mensen die nog even moeten volhouden:
pi_49265317
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:59 schreef Macka66 het volgende:

[..]

XXXKarinXXX, toch maar wel even een brief met geboortekaartje naar het UWV sturen als je prijs stelt op je bevallingsuitkering! Bespaart je straks nog meer gedoe. Het UWV heeft namelijk de precieze geboortedatum nodig om die bevallingsuitkering uit te kunnen keren.
ik krijg mijn geld gewoon van mijn werkgever. Zij krijgen het dan weer van het uwv.
en ik krijg braaf iedere maand mijn geld
dus ik vind het wel best
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:28:36 #286
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_49265416
Jaaaa de dames zijn in aantocht
pi_49266068
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 12:56 schreef Jelief het volgende:
* Jelief schiet in f5 modus...

verse meiden! Ik hoop dat alles soepeltjes verloopt en dat we snel mogen kijken hoe mooi ze zijn

Beaker, het maakt uit voor hoeveel weken verlof je nog na je bevalling hebt volgens mij, al weet ik niet hoe het zit als je je vlak voor je verlof begint ziek meldt.
Ik ben niet ziek geworden vlak voor mijn verlof ik zou vier weken van te voren stoppen, maar op aanraden van de vk toch maar zes weken van te voren verlof opgenomen, ik heb dus mijn dagen netjes uitgezeten uiteraard is die zes weken van te voren verlof opnemen in overleg gegaan met de werkgever! Dus vandaar dat ik de ziekmelding niet helemaal begreep.

Overigens moet de werkgever melden bij de UWV dat je bevallen bent!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  vrijdag 11 mei 2007 @ 13:47:28 #288
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49266177
Dan klopt het idd niet, dan is het gewoon verlof.

vrijdag 11 mei 2007 @ 13:48:15 #289
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49266204
Lishe wakker worden!!! De flensjes zijn onderweg!!!!

O wat leuk weer een ouderwetse F5-dag.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_49266304
KP en flensjes zet em op !

Las net op een ander forum dat een vriendinnetje van mij het idee had dat het begonnen was bij haar, vanmorgen al, dus ik hoop dat zij vandaag ook die kleine in haar armen heeft!

Nog even vermelden dat er hier geen bloed meer gezien is sinds dat druppie van gisteren en de kleine was weer druk in de weer toen ik met de peuters fruit zat te eten . Ik meldt het straks wel even aan de huisarts, maar ik maak me er niet echt druk meer om.
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2007 @ 13:52:38 #291
37843 lady-wrb
kortaf
pi_49266366
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 11:11 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

DE FLENSJES KOMEN.

VRIEND MOET UIT UTRECHT KOMEN EN DAN NAAR HET ZKH.

AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH
check de datum en de tijd
pi_49266943
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:52 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

check de datum en de tijd
inderdaad

Nijna...fijn dat je er gerust op bent,
klinkt ook echt heel geruststellend dat je frummel voelt en verder nergens last van hebt !
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:06:27 #293
103793 kozakken
Living the life
pi_49266969
Jaaaaa KP en flensjes
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:57:19 #294
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49269247
Hoera!! Zet 'm op KP!!
Red de zeehond!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:16:46 #295
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49270024
Waar blijven de beschuiten flensjes met muisjes?

pi_49270442
Hee Tan kalm aan he, het zijn er wel 2!!!!! Zal wel even duren voor we wat horen.
Heeft ze trouwens iemand ingeschakeld die ons inlicht?
pi_49270720
KP spannend!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:55:51 #298
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49271631
KP had ook nog niks gezegd over weeen toch? Dus het kan nog wel even duren voordat de twee flensjes er zijn. Maar hopelijk voor KP niet te lang..
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:01:24 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49271866
Nee, daar heb je idd gelijk in Deepfreeze... Die moeten er natuurlijk wel ook nog zijn.

Ik zou zo graag een tukkie doen. Maar ik moet over een half uur de oven aanzetten en vroeg eten vanwege een wedstrijd vanavond. En meestal voel ik me zo brak na een half uurtje slapen.
Hmmm... dilemma...
Maar ik geloof dat ik het toch maar even doe. Ben echt zo brak!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:02:37 #300
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49271928
oooh spannend zeg

zet hem op KP
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:10:47 #301
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49272261
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hee Tan kalm aan he, het zijn er wel 2!!!!! Zal wel even duren voor we wat horen.
Was ook maar een grapje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')