quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:44 schreef Brighteyes het volgende:Lekker positef verhaal Belana!
Hoewel je het vast niet zo bedoelt.
Volgens mijn moeder wel. Ze zegt dat ze duidelijk ziet dat het kind minder goed de borst neemt bv als het medicatie binnen heeft. (Ze is vroedvrouw van beroep)quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar is dat dan bewezen? Dat een kind een betere start heeft als de moeder geen pijnmedicatie krijgt?
Dat verhaal gaat bij mij wel op. De enige die geen BV bliefte was diegene die middels een ruggenprik is geboren. Maar of er verband is en welke... geen idee.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Volgens mijn moeder wel. Ze zegt dat ze duidelijk ziet dat het kind minder goed de borst neemt bv als het medicatie binnen heeft. (Ze is vroedvrouw van beroep)
Volgens haar was Fons er meteen zo goed mee weg omdat ik het niet gehad had.
Ah ok. Kan idd ook wel zijn omdat het kind ook wat versuft raakt enzo idd.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Volgens mijn moeder wel. Ze zegt dat ze duidelijk ziet dat het kind minder goed de borst neemt bv als het medicatie binnen heeft. (Ze is vroedvrouw van beroep)
Volgens haar was Fons er meteen zo goed mee weg omdat ik het niet gehad had.
Maar op het moment zelf heb ik er ook liggen om smeken hoor.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:30 schreef cattie het volgende:
En nu ben ik hier weg, het doet nog wel pijn om aan de bevalling terug te denken. Ik voel me schuldig dat Ive geen fijne start heeft gehad.
Zo bedoel ik het niet hoor.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:30 schreef cattie het volgende:
En nu ben ik hier weg, het doet nog wel pijn om aan de bevalling terug te denken. Ik voel me schuldig dat Ive geen fijne start heeft gehad.
De reden dat er dan geen prik meer gezet wordt is omdat persen met een verdoofd onderlichaam erg lastig is en ook meer kans op complicaties geeft dan als je nog wel wat voelt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:53 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik had inderdaad ook wel gehoord dat de pijnstilling het kind versuft. Volgens mij is dat ook een van de redenen dat de ruggenprik niet meer mag als je meer dan 7(???) cm ontsluiting hebt, omdat de geboorte dan te dicht bij komt, en je kind er te veel last van krijgt.
Ik heb niks gehad en kon bijna niet lopen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Kon je dan wel weer "normaal" lopen na de geboorte?
Ik bedoel, hoe ben je zelf na een ruggeprik? Ik had van iemand anders gehoord dat de pijn na de bevalling gewoon net zo hard terug komt. (Klopt misschien ook niet helemaal, maar ben wel nieuwsgierig.)
Het is wel vaker getest bij 2 ling bevallingen, maar daar weet ik geen uitkomsten van...Ik heb er een goed gevoel over en dat is gewoon even wat telt.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Daar heb ik wel van gehoord van dat soort onderzoek. Daar hoor je inderdaad alleenmaar positieve geluiden over. Is het al vaker getest bij tweeling-bevallingen? Ook het idee/gevoel dat je controle hebt over je eigen pijnstilling, zorgt natuurlijk ook al waarschijnlijk dat je rustiger wordt en e.e.a. dus makkelijker verloopt.
Wat fijn dat het weer beter gaat!
Mij is dat ook gezegt en dat het maar tot een cm of 6-7 wordt gegeven, als je eenmaal die grens voorbij bent krijg je naar mijn weten geen pijnbestrijding meerquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:47 schreef cattie het volgende:
Bij phetidine kan het kind slaperig worden (was op het schermpje ook goed te zien nadat ik de prik had gekregen, zijn hartslag ging wat omlaag) en kan wat suf ter wereld komen met oppervlakkig ademhalen. Maar omdat het nog een tijd duurde voordat Ive geboren werd had hij daar geen last van bij/na de geboorte.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:09 schreef p_iglet het volgende:
ik moet even gillen en jompelen hoor
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IK MAG IN SEPTEMBER GEWOON VERDER MET STUDEREN IN HET VOLGENDE STUDIEJAAR!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik heb tot augustus 2008 de tijd gekregen om alsnog aan de toelatingeissen te voldoen (dat wil zeggen, 1 pokke tentamen te halen), dus als het nu in november niet lukt, dan heb ik in juli 2008 zelfs nog een extra kans.
ik ookquote:Op donderdag 10 mei 2007 12:38 schreef cattie het volgende:
Toen ik de phetidine kreeg had ik 8 cm ontsluiting.
Dat probleem had ik ook. En dan ook nog dat handje naast zijn hoofd.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:25 schreef Belana het volgende:
[..]
ik ook
cattie en ik hadden hetzelfde probleem, een aangezichtsbevalling, dus Ive en Liam lagen met hun gezichtje naar boven ipv naar beneden, dan blijf je dus vaak op 8 cm hangen.
ik had dus gewoon weer eens niet goed en niet alles gelezen en zag niet dat ze in de USA woondequote:Op donderdag 10 mei 2007 11:25 schreef Vivi het volgende:
Whehehe Belana
"Gefeliciteerd met je zwangerschapIn de USA sterven meer vrouwen in het kraambed
"
!
Oh Suerte, wat vreselijk eng.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:23 schreef Suerte het volgende:
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reactiesBedankt ook voor de reacties op het zwanger zijn enzo in de USA.
Gisteravond helemaalmijn mannetje ook helemaal
![]()
Maar net ging ik naar het toilet, en ik bloedde een beetje.Het leek net of ik ongesteld was.
HELLPPPPPPP!!
Het was maar een klein beetje, wel rood.
Zou de test dan toch niet kloppen, of zou er iets anders zijn??
![]()
![]()
![]()
![]()
Dank je.quote:Op donderdag 10 mei 2007 13:52 schreef Memmel het volgende:
Tan, kan zijn hoor. De banden waaraan je baarmoeder hangt gaan flink oprekken en dat kan plaatselijke pijn geven, zoals die van een eisprong ja. Eisprong pijn heb je niet meer he....voorlopig althans niet meer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |