abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49175176
BE hoe was het bij de verloskundige? Ga je in Gouda naar de verloskundige?

En kp ga maar lekker je mandje in hoor als je ons maar niet vergeet!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_49175238
Tan 5 kinderen straks Gefeliciteerd he

Laatste loodjes mensen sterkte. En Kapitein Pannekoek, jij extra sterkte gewenst. Het zal niet meevallen om 2 kleintjes met je mee te dragen.

En alle andere nieuwe zwangeren, ook van harte gefeliciteerd.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:00:58 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49175863
Jup, in Gouda Mibos, bij Sifra. Een van de verloskundige daar is de moeder van een schoolvriendinnetje van vroeger, en bij haar had ik dus ook de afspraak vanmorgen. Leuk hoor!

Het verslag:

Ik voelde me sinds het afgelopen weekend heel erg onzeker over of ik nog wel zwanger was of niet omdat het kleine beetje dingen die ik voelde ook al ineens verdwenen was dus vVanmorgen eerst nog maar een testje er tegenaangegooid en die was uiteraard positief en toen daarheen.
Stiekem moest ik een beetje giechelen bijna. Echt helemaal voor het echie naar de verloskundige!

Nou ja, de afspraak zelf stelde verder niet heel veel voor, bloeddruk (115/80) en gewicht enzo. Wat tips gekregen over bewegen. En ik heb het dieet voor als je zwangerschapssuiker hebt mee gekregen, als ik zou willen zou ik dat kunnen gaan volgen om te proberen het aankomen zo veel mogelijk te beperken (idd zou ik ook onder de 10-12 kilo mogen blijven). Dat dieet is namelijk wel helemaal goed uitgebalanceerd voor wat je nodig hebt.
Vanmiddag maar eens gaan bekijken dus.

Verder idd de afspraak voor de echo gemaakt en ik mocht zelf kiezen. Of nu al als ik echt geruststelling wilde of wat later omdat je dan veel meer ziet.
En ik/we hebben toch maar gekozen om het wat later te doen. Ik voel me de laatste dagen weer wat meer gerust gesteld en door de test van vanmorgen helemaal en dan vind ik het wel zo leuk om wat te kunnen zien op die echo. Dus die staat voor 4 juni.

Ze heeft uitgelegd over de screening op Down (die kansberekening zeg maar) maar daar hebben we beide niet echt behoefte aan dus die laten we lekker zitten. Die kansen zeggen nog niet heel veel (het kan zo'n 15% onbetrouwbaar zijn) en dan nog is het maar een kans. Een vlokkentest zou ik nooit willen doen vanwege de risico's op een miskraam dus wij blijven gewoon lekker in het ongewissen en zien in December wel wie er in mijn buik zit en of hij/zij 100% gezond is of niet.
Ik zou de zwangerschap sowieso niet afbreken als het wel Down zou blijken te zijn.

Nou, al met al voel ik me nu wel heel erg goed en ze heeft me nog eens benadrukt dat ik gewoon blij moet zijn dat ik zo weinig last heb van dingen. Dus dat doe ik dan ook maar gewoon.

Ik ben zwanger! stinkie en ik krijgen een kindje!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:02:56 #104
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49175932
He BE, dat is toch super! Lekker genieten hoor. De ongemakjes komen later wel!!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:18:38 #105
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_49176516
BE
Je krijgt een kindje

Karin, wat fijn dat je gyn zo lekker meedenkt Lijkt me een hoop stress schelen die laatste weken.

Nieuwe zwangeren (Tan ) gefelicteerd!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_49176850
BE! Ik zag de verloskundige waarvan ik denk dat je haar bedoelt (de andere VK's daar zijn volgens mij te jong om een dochter van jouw leeftijd te hebben) een paar dagen terug nog in het ziekenhuis en toen moest ik aan je denken. Je krijgt echt een baby!
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:31:10 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49177003
Dat denk ik idd ook wel als ik de foto zo bekijk.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 9 mei 2007 @ 11:44:33 #108
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49177546
BE

woensdag 9 mei 2007 @ 11:44:39 #109
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49177550
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:35 schreef Karin het volgende:
Hoezo Tan? Wat klopte er niet? De schatting wat het over een paar weken zou zijn of vlak voor de bevalling? Want bij Bram zeiden ze een dag van te voren 4300 gram en hij was 4650 gram. Dat vond ik nogal een verschil maar ze schijnen een marge van 500 gram te mogen hebben.
Ze schatte bij mij middels een echo een baby van minsten 9 pond... ze woog uiteindelijk ruim een kilo minder (3450 ipv 4500), inderdaad best een groot verschil dus.

BE wat een fijn gevoel hè!!
pi_49178750
Hier ook. Op de echo (die een week voor de bevalling gemaakt werd) zou ze geschat worden op 6,5 pond geloof ik. In ieder geval nog geen zeven pond. De verloskundige vond het echter voelen als een groot kind en uiteindelijk woog ze nog net geen acht pond.
  woensdag 9 mei 2007 @ 12:14:01 #111
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49178773
Goedemorgen (middag) allemaal! Wat een mooie verhalen, weer!!!!
Tan, je moet echt je mp3-speler (lol) verhaal ergens mooi opschrijven, als eerste anekdote bij je zwangerschap. Briljant verhaal. Heb echt ff hard gelachen. Ben blij dat ik nu ff thuis werk, anders hadden collega's raar opgekeken.

Vanochtend bij de vlos geweest. Alles was weer prima. Ontzettende bloeddruk van maar liefst 100 over 60. Mijn gok lag op een onderdruk van 50, maar dit is ook wel prima
Ik heb een "prachtige buik" volgens mevrouw de vlos. Hartje was helemaal goed. Wij horen een lieftallig bonkie-bonk door de doptone, dus wij denken, nou das prima. Wel, dat was dus de navelstreng. Toen vond ze het hartje, dat was net een kolonne paarden die langs kwam hollen!!! Wat een herrie kwam er uit die doptone, zeg! En hij was nog wakker ook, dus lekker kraak-kraak ertussen door. We waren allebei ernstig onder de indruk van het mooie hartje van Guusje!

Lig nu lekker op de bank. Laptop op schoot. Lekkere beenverwarming Heb gister voor het laatst getennist. Zelfs twee stappen ietwat versneld lopen geeft al een heftig commentaar van buik. En toen ginig rug zich er ook nog eens tegenaan bemoeien. Ben na 3/4 les maar op de bank gaan zitten. En thuis flink gejankt. Dat wordt dus volgende week zwemmen i.p.v. tennis. Ik denk ook niet dat ik ga kijken, want dan wordt je ook alleenmaar geconfronteerd met het feit dat ik niet meer mee kan doen.

Lieverdje heeft gisteravond nog de commode afgemaakt!!! Ik had geprobeerd de zijwanden (die later kwamen) in te bouwen, maar het resultaat van mijn bouwkunsten was een commode die omviel als je er naar keek. Toen heeft PhysicsRules de boel maar even goed vastgemaakt

31 mei hebben we pret-echo!!! Dan ben ik wel al 28w1d, maar dat kan nog net volgens de mevrouw. Anders is het alweer te krap en heb je kans dat je het niet goed kan zien.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:18:15 #112
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49181424
He Karin fijn dat die gyneacoloog zo meedenkt. Kun je een beetje rustiger van de laatste weekjes genieten..

En die meldplicht van KP mag nu ook wel ingaan. Een van je flensjes was ook al ingedaald toch?

BE, wat heerlijk zoals je schrijft.. Zie echt een dolblije dame aan de andere kant van het internet, met een glimlach die je nooit meer van haar gezicht krijgt..

We zijn hier druk bezig met het verbouwen van de babykamer. Eerst nieuw plafond erin, en dan muren schilderen, nieuwe vloer erin, meubeltjes erin, En dan alles lekker aankleden met freubeltjes..
Er zitten nu al 3 gipsplaten tegen het plafond (gister al 2 gedaan) en zo nog de laatste erin. Gelukkig is dat maar een halve.. Ik had dit niet veel later in mijn zwangerschap moeten doen. Nu nog even wat kleurtjes uitzoeken voor de muren...
  woensdag 9 mei 2007 @ 13:39:46 #113
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49182377
Roze of blauw voor de muren?
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:33:04 #114
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49184698
Tan gefeliciteerd
  woensdag 9 mei 2007 @ 14:45:46 #115
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49185244
eh, waarschijnlijk worden 3 muren wittig en de 4e muur licht geel/groen. Het is een redelijk klein kamertje, dus geen al te donkere muren..
En die roze/blauwe dingen komen pas na de bevalling in de babykamer. Aangezien we niemand iets willen vertellen over het geslacht..
pi_49185346
Bij de gyn was alles goed Hele aardige man

Vk doet zelf de bevalling in het ziekenhuis Heeft nog even een echo gemaakt, Crook heel voorzichtig, we gaan nu toch niet zien wat het is he?? ....
Hoofdje ligt al helemaal goed en de baby benut alle ruimte die hij heeft, hij lag er nogal royaal bij volgens de gyn Hartje klopte ook mooi

Nu kadootje kopen, want crook en ik zijn 5 jaar samen vandaag

Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_49191461
BE en Davinia , joepie de poepie !!!!

Verder is mijn geheugen een zeef en weet ik nu al niet meer wat ik gelezen heb, maar voor iedereen een dikke !
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:20:19 #118
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49191629
Gefeliciteerd Beaker, knap dat je aan een kadootje denkt, wij vergeten dat steevast Hoor je een week later: 'oh ja, we waren vorige week al (1/ 2/ 3/ 4/ 5) 6 jaar bij elkaar.'
pi_49191668
Beaker fijn dat alles goed was bij de gyn & gefeliciteerd met je 5 jaar samen zijn!

KP sterkte met de laatste loodjes!

1 juni staat onze afspraak voor de eerste echo Ben zooo nieuwsgierig
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_49193245
Karin, wat fijn. Dat klinkt als een prettige gynaecoloog, die echt meedenkt!

Tan, er zijn ook van die berekendingetjes op internet waar je de eerste dag van je laatste menstruatie in kan vullen, dan berekent het de uitgerekende datum vanzelf .

Jellyrose, aan de ene kant brrr. Aan de andere kant... ik vind het toch ook wel fijn (zeg ik nu) om er wat meer over te weten/horen, toch het idee dat je dan niet helemaal onbeslagen ten ijs komt ofzo . Succes!

Vivi, hihi.

KP, die beruchte laatste loodjes (tenminste ik hoop dat je niet nog heel lang door hoeft te sjouwen), ze klinken echt zwaar .

Beaker, wat fijn dat VK de bevalling zelf doet in t ziekenhuis! Gefeliciteerd met jullie 5 jaar

BE, 4 juni echo . Je kon niet kiezen voor en nu en dan? Hihi... En lekker genieten hoor, ik had ook weinig ongemakjes heerlijk! (Nu toch meer last van mn stuitje, maar vrijdag naar de HA)

Davinia, wat een mega bloeddruk . Wel netjes!
Jammer dat het tennissen niet meer wil . Oeh 31 mei pretecho, Guusje gluren, leuk .

Deepfreeze, druk bezig met t kamertje zo te lezen .

S_oepstengel, ik was ook zo nieuwsgierig, overigens nog steeds... 24 mei mogen we weer gluren.

Die kleine hier laat af en toe even merken dat 'ie er is, .
Fake it till you make it...
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:18:07 #121
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49193644
Als ik even www.tikfout.nl mag spammen, staat een leuk filmpje op.
Welkom bij de V&D der webfora.
  woensdag 9 mei 2007 @ 18:43:29 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49194507
Leuk gedaan!
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:44:33 #123
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49196671
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 18:06 schreef Nijna het volgende:
Tan, er zijn ook van die berekendingetjes op internet waar je de eerste dag van je laatste menstruatie in kan vullen, dan berekent het de uitgerekende datum vanzelf .
Dat klopt, maar de meesten houden geen rekening met een afwijkende cyclus, in die zin dat je dat wel kunt invullen, maar niet als je niet weet wanneer je eisprong dan wel is geweest.
Vandaar mijn verwarring Maar ik wacht de echo wel af over een week of tig.
pi_49197352
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:00 schreef Brighteyes het volgende:

Ik ben zwanger! stinkie en ik krijgen een kindje!
Ja, natuurlijk gekkie
Lekker dat alles goed is!!!
pi_49197409
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 14:47 schreef Beaker het volgende:
Bij de gyn was alles goed Hele aardige man

Vk doet zelf de bevalling in het ziekenhuis Heeft nog even een echo gemaakt, Crook heel voorzichtig, we gaan nu toch niet zien wat het is he?? ....
Hoofdje ligt al helemaal goed en de baby benut alle ruimte die hij heeft, hij lag er nogal royaal bij volgens de gyn Hartje klopte ook mooi

Beak, het schiet op zeg
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:14:23 #126
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_49197819
[..]

Dat klopt, maar de meesten houden geen rekening met een afwijkende cyclus, in die zin dat je dat wel kunt invullen, maar niet als je niet weet wanneer je eisprong dan wel is geweest.
[/quote]

Dat hadden wij ook idd volgens de normale rekendingen was ik al 11 weken zwanger de schrok was dan ook groot toen we voor een echo kwamen en ik pas 6 weken zwanger was. Dus niet betrouwbaar als je neit weet wanneer je eisprong is geweest.

@be wat leuk dat je al naar de vk bent geweest ook al stelt het de eerste keer weinig voor ik vond het erg leuk en dan al een stuk echter. Ja je krijgt echt een baby.

Jellyrose, ik heb je buik gezien hoor prachtig ik wil ook al een buik krijgen maar omdat ik zo verdomd misselijk ben val ik alleen maar af. Er is nu in de 9 weken al 10 kilo af.

Liefs joyce
pi_49198362
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:44 schreef Tan het volgende:

[..]

Ah ok, maar goed het kan je wel enig idee geven natuurlijk . Bij mij klopte het redelijk, verloskundige gaat uit van een paar dagen eerder aan de hand van mn cyclus. Ik vind t best .
Fake it till you make it...
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:30:07 #128
24188 Belana
kloon van belana
pi_49198522
BE je krijgt een kindje, helemaal van jullie
stormy waters...
sailin'
pi_49198573
BE, wat heerlijk zeg, voor heet eerst naar de vk
pi_49200241
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:14 schreef DaviniaHR het volgende:
Lieverdje heeft gisteravond nog de commode afgemaakt!!! Ik had geprobeerd de zijwanden (die later kwamen) in te bouwen, maar het resultaat van mijn bouwkunsten was een commode die omviel als je er naar keek. Toen heeft PhysicsRules de boel maar even goed vastgemaakt
dus hij kan toch wel klussen

zal ik onthouden en bij deze ook vastleggen
pi_49200445
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:44 schreef Tan het volgende:
Maar ik wacht de echo wel af over een week of tig.
Die is ook niet alijd juist, scheelde bij mij toch zo'n twee weken.
En proficiat trouwens!
  donderdag 10 mei 2007 @ 02:43:22 #132
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_49212862
Hallo,
Ik kom mij hier voorzichtig melden.....ik heb vanavond een test gedaan, en ik ben zwanger
Nooit gedacht dat het zo snel (ben in januari van de pil afgegaan) zou gaan
Ik weet nog helemaal niet hoe ver ik ben, maar ik schat zo'n 3-4 weken.Misschien meld ik me te vroeg in dit topic?
Ik ben helemaal in extase, helemaal gelukkig en blij, en mijn manneke ook

Vraagje: weet iemand in hoeverre het verschilt van zwanger zijn in de USA tot NL?
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  donderdag 10 mei 2007 @ 06:37:16 #133
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49213392
Suerte, gefeliciteerd!
Zwanger zijn zal niet anders zijn , de medische benadering wellicht wel, maar daarvan heb ik geen idee. Ik begreep dat je in Amerika niet thuis mag bevallen? Ik moet zeggen dat als ik de film 'nine months' zie, toch liever in Nederland beval.

@SAINT, pff... 11 of 6 weken, dat scheelt wel heel veel, lijkt me inderdaad schrikken!
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:10:26 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49214651
Suerte! Gefeliciteerd!

Zoals Tan zegt, het zwanger zijn zelf zal niet veel verschillen hoor.
Enneh... er is niet zoiets als te vroeg melden hier hoor. Zwanger is zwanger toch?

Idd is het thuisbevallen in Amerika niet zo heel gewoon en de meeste vrouwen bevallen in het ziekenhuis en ze zijn daar ook niet kinderachtig met pijnbestrijding, dat is dan mss wel weer een voordeel tov Nederland.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:13:32 #135
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49214697
Feli!

Tja, maar of die pijnbestrijding zowel fysiek als geestelijk de beste methode is? Maar goed, die beslissing laat ik toch maar over aan m'n vriendin, die moet het uiteindelijk doen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:14:43 #136
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49214720
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 02:43 schreef Suerte het volgende:
Hallo,
Ik kom mij hier voorzichtig melden.....ik heb vanavond een test gedaan, en ik ben zwanger
Nooit gedacht dat het zo snel (ben in januari van de pil afgegaan) zou gaan
Ik weet nog helemaal niet hoe ver ik ben, maar ik schat zo'n 3-4 weken.Misschien meld ik me te vroeg in dit topic?
Ik ben helemaal in extase, helemaal gelukkig en blij, en mijn manneke ook

Vraagje: weet iemand in hoeverre het verschilt van zwanger zijn in de USA tot NL?
Gefeliciteerd

En ik geloof dat ze in de USA veel scheutiger zijn met de pijnstilling. In Nederland moet je vaak vechten om een epidural te krijgen, in de USA gaat dat veel makkelijker.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_49214988
In Amerika geven ze dat altijd lijkt wel.Als je niks nodig hebt,zou ik het ook niet doen.Ze kunnen nl.ook nog wel eens misprikken,met alle gevolgen vandien.En thuis bevallen kennen ze daar ook niet geloof ik.
Trouwens,van harte met de zwangerschap

Groetjes,Minoes
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:30:41 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49215034
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:13 schreef gr8w8 het volgende:
Feli!

Tja, maar of die pijnbestrijding zowel fysiek als geestelijk de beste methode is? Maar goed, die beslissing laat ik toch maar over aan m'n vriendin, die moet het uiteindelijk doen.
Waarom zou het 'draaglijk' maken van een bevalling geestelijk of fysiek slecht zijn?
De scherpe randjes eraf halen, zorgen dat een vrouw niet compleet uitgeput is als ze moet gaan persen.
Ik zie daar geen slechte dingen in. En die pijnmedicatie gaat op het laatst vaak weer een paar tandjes omlaag omdat de vrouw dan moet kunnen voelen wanneer ze wat moet doen.

Niet dat ik persé pijnmedicatie zou willen hoor, maar het lijkt me toch niet echt iets slechts verder.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:35:34 #139
108648 cattie
lieve moeder
pi_49215133
In Nederland hangt het van de arts af of je makkelijk pijnstilling krijgt of niet. Ik kreeg het probleemloos. Op dat moment (tijdens de ontsluitingsweëen) was het erg nodig en hielp het wel, ik kreeg er weer nieuwe energie en moed van. Ik kreeg phetidine. Achteraf gezien ben ik er echter niet zo blij mee, omdat ik er van ben gaan hallicuneren tijdens het persen en de pijnbestrijding tijdens het persen wel uitgewerkt was. De volgende keer wil ik graag een ruggeprik (of niets, als me dat lukt).
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:36:58 #140
108648 cattie
lieve moeder
pi_49215156
Oh ja, bij pijnbestrijding zijn idd de scherpe randjes eraf, maar je blijft nog wel genoeg voelen over het algemeen. Zeker bij phetidine is de pijn absoluut niet helemaal weg.
pi_49215310
Ik wou wel erg graag iets tegen de pijn op de moment zelf, maar achteraf ben ik blij dat ze me hebben laten afzien en Fons de beste start heeft gekregen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:43:36 #142
24188 Belana
kloon van belana
pi_49215322
feli suerte

In de USA sterven ook veel meer vrouwen in het kraambed, hoewel ik niet weet of dat met elkaar te maken heeft, maar ik las daar gisteren iets over, ga ff zoeken.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:44:21 #143
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49215346
Lekker positef verhaal Belana!
Hoewel je het vast niet zo bedoelt.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:45:10 #144
108648 cattie
lieve moeder
pi_49215367
Duh, vergeet ik Suerte te feliciteren, wat onattent van mij..

Gefeliciteerd!!
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:45:37 #145
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49215379
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:42 schreef Bass-Miss het volgende:
Ik wou wel erg graag iets tegen de pijn op de moment zelf, maar achteraf ben ik blij dat ze me hebben laten afzien en Fons de beste start heeft gekregen.
Maar is dat dan bewezen? Dat een kind een betere start heeft als de moeder geen pijnmedicatie krijgt?

Nogmaals, ik hoef vooralsnog geen pijnbestrijding, maar ik vraag me af of er serieuse onderzoeken zijn naar dit soort dingen of dat het iets hollands/belgisch is.
pi_49215401
Suerte van harte!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:47:17 #147
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49215422
Goedemorgen! Ik meld me weer netjes. Rustige nacht gehad, wel redelijk geslapen. Ik werd alleen wakker van echt ontzettende honger. Ik hou me niet meer in, ik ben gewoon wat ontbijtkoek gaan scoren. Meissie was vanacht ook wel druk moet ik zeggen, maar dat stelt me alleen maar gerust!

En Suerte: van harte gefeli. In het blad Wij Jonge Ouders (dat je ongevraagd krijgt toegstuurd wanneer je de blije doos van Prenatal aanvraagt) staat een column van iemand die in USA woont en zwanger is. Idd, geen thuisbevalling en het schijnt ook een crime te zijn een leuke kinderwagen te vinden.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:47:31 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_49215435
Bij phetidine kan het kind slaperig worden (was op het schermpje ook goed te zien nadat ik de prik had gekregen, zijn hartslag ging wat omlaag) en kan wat suf ter wereld komen met oppervlakkig ademhalen. Maar omdat het nog een tijd duurde voordat Ive geboren werd had hij daar geen last van bij/na de geboorte.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:47:32 #149
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49215437
Wat ik laatst las idat bevallen in Nederlans redelijk primitief is als je het vergelijkt met andere westerse landen. Daar is pijnloos bevallen mogelijk en heb je kraamklinieken.

Ik ben echter (nog) geen ervaringsdeskundige.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:51:34 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49215537
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:47 schreef cattie het volgende:
Bij phetidine kan het kind slaperig worden (was op het schermpje ook goed te zien nadat ik de prik had gekregen, zijn hartslag ging wat omlaag) en kan wat suf ter wereld komen met oppervlakkig ademhalen. Maar omdat het nog een tijd duurde voordat Ive geboren werd had hij daar geen last van bij/na de geboorte.
Ah ok.
Daar zit op zich natuurlijk ook wel wat in, dat ze er iets van mee krijgen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:51:43 #151
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49215544
OMG Belana, ik geloof niet dat ze op dergelijke verhalen zit te wachten
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:53:26 #152
24188 Belana
kloon van belana
pi_49215580
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:44 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker positef verhaal Belana!
Hoewel je het vast niet zo bedoelt.
sorry, ik bedoelde het niet naar, het staat er een beetje bot zo
Het stuk wat ik las ging over de positie van de vrouw, waar vrouwen het gelukkigst zijn e.d. (ivm zwangerschapsverlof, bevallingen e.d.) waarbij Nederland geloof ik op de 11e plaats staat nu. Amerika kwam op plaats 24 geloof ik o.a. vanwege het hoge sterftegetal in het kraambed.
Het was in de spits of de metro dat ik dat las, maar ik kan het niet vinden nu.
stormy waters...
sailin'
pi_49215684
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:45 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maar is dat dan bewezen? Dat een kind een betere start heeft als de moeder geen pijnmedicatie krijgt?
Volgens mijn moeder wel. Ze zegt dat ze duidelijk ziet dat het kind minder goed de borst neemt bv als het medicatie binnen heeft. (Ze is vroedvrouw van beroep)
Volgens haar was Fons er meteen zo goed mee weg omdat ik het niet gehad had.

Maar op het moment zelf heb ik er ook liggen om smeken hoor.
  donderdag 10 mei 2007 @ 09:58:21 #154
15869 gr8w8
Better by design.
pi_49215701
Wat ik er van had meegekregen, was dat het, buiten de gebruikelijke verhalen dat je door pijnbestrijding over grenzen gaat, vooral ook psychisch minder was. Vrouwen die bevallen met ruggeprik, hebben een minder sterke band met hun kind en dus meer kans op prenatale depressies en dergelijke.

Tuurlijk zegt men in het buitenland dat wij primitief zijn door weinig pijnbestrijding te doen bij de bevalling, maar daarbij vergeten ze dat we het wel kunnen. Maar als je iets kan, betekent het niet meteen dat het ook moet. Het is toch een bewuste keuze blijkbaar. ben geen expert, dus ik zou het moeten opzoeken.
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:02:09 #155
24188 Belana
kloon van belana
pi_49215792
het ging om dit stuk, maar het was uitgebreider in de krant zelf
stormy waters...
sailin'
pi_49215827
Tijdens de bavalling van Mikael zakte zijn hartslag al steeds weg en mijn vlos durfde het niet aan om mij aan de pijnbestrijding te doen. Ze zei dat de kleintjes er ook van meekrijgen en ze de gok niet durfde te nemen of Mikael dat aan zou kunnen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:04:09 #157
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_49215850
De VS staat op de 26ste plaats, Nederland op de 11de.
We zijn gezakt van de 7de naar de 11de plaats...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:06:27 #158
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49215915
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Volgens mijn moeder wel. Ze zegt dat ze duidelijk ziet dat het kind minder goed de borst neemt bv als het medicatie binnen heeft. (Ze is vroedvrouw van beroep)
Dat verhaal gaat bij mij wel op. De enige die geen BV bliefte was diegene die middels een ruggenprik is geboren. Maar of er verband is en welke... geen idee.
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:11:32 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49216040
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:57 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Maar op het moment zelf heb ik er ook liggen om smeken hoor.
Ah ok. Kan idd ook wel zijn omdat het kind ook wat versuft raakt enzo idd.
pi_49216428
ik denk dat je in ieder geval ook mee moet tellen dat een bevalling met pijnbestrijding sowieso meer gedoe geeft om de bevalling en door het grotere risico op een kunstverlossing ook vaker een langere nasleep heeft waardoor de BV benadeeld kan worden. Dan ligt het dus niet altijd aan de invloed van het medicijn op het kind maar ook aan ondeskundig personeel als het gaat om BV, moeders die van de wereld zijn, kinderen die pas na een lange tijd aangelegd kunnen worden door de nasleep van de bevalling, etc. Dat heeft een behoorlijke invloed op de borstvoeding.
Ronja dronk trouwens meteen, en goed. Ondanks de ruggenprik die pas heel kort uit stond.
pi_49216442
het lijkt me zo lastig om daar echt een goed onderzoek naar te doen !

Memmel, goedemorgen vreetzak !

Hier vannacht goed geslapen! Heerlijk

KP hoe is het met jou ?
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:30:56 #162
108648 cattie
lieve moeder
pi_49216599
Ive dronk de eerste dagen zelfs helemaal niet, maar dat had volgens mij niet zozeer met de pijnstilling te maken als wel door de hersenschudding naar aanleiding van de vacuumpomp. Maar met de bv is het helemaal goedgekomen.

Mijn band met Ive was wel direct helemaal super!

En nu ben ik hier weg, het doet nog wel pijn om aan de bevalling terug te denken. Ik voel me schuldig dat Ive geen fijne start heeft gehad.
pi_49216698
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:30 schreef cattie het volgende:
En nu ben ik hier weg, het doet nog wel pijn om aan de bevalling terug te denken. Ik voel me schuldig dat Ive geen fijne start heeft gehad.
pi_49216723
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:30 schreef cattie het volgende:

Zo bedoel ik het niet hoor.
Ik zei al dat ik het op die moment ook wou, het was gewoonweg niet te doen.
Alleen achteraf ben ik er wel blij om dat ze het niet gedaan hebben, al lag dat helemaal niet aan mij, integendeel...
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:53:03 #165
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49217357
Over het verschil tussen zwanger zijn in NL en USA (beetje laat, maar toch). Ik heb een vriendin uit Amerika, en ze willen duidelijk aan de kinderen. Zij was wel helemaal geschokt toen ze hoorde dat de meeste vrouwen hier via een "natural birth", dus zonder pijnstilling bevallen.
Daar is het dus echt een uitzondering als je
a) thuis wilt bevallen
b) het zonder pijnstiling wilt proberen

Die mevrouw met de column had inderdaad ook een verhaal dat ze dus moeilijk een goede puf-cursus kon vinden, want dat had je toch niet nodig, want je werd toch wel platgespoten...

Ik had inderdaad ook wel gehoord dat de pijnstilling het kind versuft. Volgens mij is dat ook een van de redenen dat de ruggenprik niet meer mag als je meer dan 7(???) cm ontsluiting hebt, omdat de geboorte dan te dicht bij komt, en je kind er te veel last van krijgt.

Maar verder denk ik nog maar niet teveel na over de bevalling...
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:58:39 #166
108648 cattie
lieve moeder
pi_49217548
Bass-Miss, ik weet dat je het niet zo bedoelt. Het is een schuldgevoel dat ik zelf heb. Rationeel weet ik dat het niet nodig is, want ik heb meer dan mijn best gedaan, maar qua gevoel vind ik het nog moeilijk.
Maar dit is offtopic.

Davina, mij is gezegd dat de reden dat er na 7 (of 8?) cm ontsluiting geen ruggeprik meer wordt gegeven is dat het zo lang duurt om zo'n ding te laten zetten en werken dat het de moeite dan niet meer is. De ruggeprik gaat dan meestal pas werken als de vrouw ondertussen al mag gaan persen en dan hoort hij al weer uitgezet te worden.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:01:07 #167
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49217648
Onze vk vroeg of ik pijnstilling had gehad, omdat Anna zo suf was de eerste dagen. Die had ik niet, maar ze merkte het wel vaak aan de baby's vertelde ze. Uiteindelijk ben ik blij dat ik geen pijnstilling heb gehad, maar als die weeenstorm veel langer had geduurd, had ik het echt wel nodig gehad.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_49217716
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:53 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik had inderdaad ook wel gehoord dat de pijnstilling het kind versuft. Volgens mij is dat ook een van de redenen dat de ruggenprik niet meer mag als je meer dan 7(???) cm ontsluiting hebt, omdat de geboorte dan te dicht bij komt, en je kind er te veel last van krijgt.
De reden dat er dan geen prik meer gezet wordt is omdat persen met een verdoofd onderlichaam erg lastig is en ook meer kans op complicaties geeft dan als je nog wel wat voelt.
Als er al een prik gezet is dan gaat deze ook meestal uit als je acht cm ontsluiting hebt.
Ik kreeg een ruggenprik met vier cm ontsluiting. Toen ik acht cm ontsluiting had ging de prik uit maar een paar minuten later hing Ronja al zo laag dat het geen zin meer had om te wachten tot ik weer gevoel in mijn benen had. Het is heel raar en niet prettig om te moeten persen zonder gevoel. Je hebt geen idee wat je doen, moet persen op aanwijzing van het ctg apparaat wat laat zien wanneer je een wee hebt
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:10:23 #169
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49218026
Kon je dan wel weer "normaal" lopen na de geboorte?
Ik bedoel, hoe ben je zelf na een ruggeprik? Ik had van iemand anders gehoord dat de pijn na de bevalling gewoon net zo hard terug komt. (Klopt misschien ook niet helemaal, maar ben wel nieuwsgierig.)
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:12:35 #170
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49218108
Ik gok dat je idd nog wel net zo hard beurs bent van onderen en dat je ook de napijn van eventueel knippen en scheuren en weer hechten wel voelt.
De pijnbestrijding tijdens de bevalling is er ook puur om de pijn van de weeën tegen te gaan.
pi_49218360
hoi dames,

Meld, present!

Suerte, van harte ! Ben je al bijgekomen van de schrik ?

Waterfly, spannend allemaal hoor!

Wat betreft de pijnstilling, ik doe mee aan een onderzoek. Ik krijg een infuus en ik kan zelf de medicatie toedienen. Om de 4 minuten mag ik op een knopje drukken en dan regelt het zich vanzelf. Ik weet niet welk medicijn ik krijg ("keuze" uit 3 soorten). Het is inderdaad wat BE zegt, de scherpe kantjes eraf halen en het geeft mij nu heel veel rust, wetende dat ik pijnstilling krijg.

Je wordt om het half uur gecheckt, ook de kinderen. Ze (het zkh) doen het al een tijdje en ik heb er al vertrouwen in. Een deel van het onderzoek is ook dat je minder gebruikt, omdat je weet dat het er is. Zodra er geperst mag worden, moet ook de medicatie stoppen. Het is dus alleen voor de ontsluitingsfase.

Volgens mij gaat het vandaag beter dan gister
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:24:08 #172
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49218554
Davinia, ik heb ook een ruggeprik gehad en ik ben zo'n twee uurnade bevalling gewoon zelf onderde douche geweest. Wel wat zwakjes van de inspanning enzo maar ik had niet het idee dat mijn benen het nog niet goed deden ofzo.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:25:15 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49218595
Daar heb ik wel van gehoord van dat soort onderzoek. Daar hoor je inderdaad alleenmaar positieve geluiden over. Is het al vaker getest bij tweeling-bevallingen? Ook het idee/gevoel dat je controle hebt over je eigen pijnstilling, zorgt natuurlijk ook al waarschijnlijk dat je rustiger wordt en e.e.a. dus makkelijker verloopt.

Wat fijn dat het weer beter gaat!
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:25:16 #174
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49218598
Whehehe Belana

"Gefeliciteerd met je zwangerschap In de USA sterven meer vrouwen in het kraambed "

!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:28:37 #175
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49218721
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Kon je dan wel weer "normaal" lopen na de geboorte?
Ik bedoel, hoe ben je zelf na een ruggeprik? Ik had van iemand anders gehoord dat de pijn na de bevalling gewoon net zo hard terug komt. (Klopt misschien ook niet helemaal, maar ben wel nieuwsgierig.)
Ik heb niks gehad en kon bijna niet lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_49218889
Fijn dat het vandaag beter gaat met je K-P

Suerte gefeliciteerd!!!!!

Hier belde gisteravond het kdv of de rondleidingsafspraak verzet kon worden, dus nu dinsdag ipv vanochtend. Wel jammer, want ik ben ontzettend nieuwsgierig.

En net belde de kraamzorg op, die komen woensdag voor een intakegesprek. Ben zeer benieuwd, zal vast nog wel op jacht moeten naar een ander bed van ze. Denk niet dat ze onze hoogslaper zo lief vinden
Jeetje het komt allemaal wel erg dichtbij zo. Zeker met dan hier een discussie over pijnstilling.
Nou ik heb dus echt geen idee, ik merk wel hoe het loopt.

Mini was gisteravond weer flink bezig, het is daarbinnen ondertussen een beetje te krap om languit te gaan liggen, maar dat heeft mini nog niet helemaal door geloof ik. Auwie!!
Gevolg, blauwe ribben rechts en een beurse lies links.

Vandaag precies 34 weken.
Hellup!!!! over maximaal 8 weken ben ik mama
pi_49219052
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:25 schreef DaviniaHR het volgende:
Daar heb ik wel van gehoord van dat soort onderzoek. Daar hoor je inderdaad alleenmaar positieve geluiden over. Is het al vaker getest bij tweeling-bevallingen? Ook het idee/gevoel dat je controle hebt over je eigen pijnstilling, zorgt natuurlijk ook al waarschijnlijk dat je rustiger wordt en e.e.a. dus makkelijker verloopt.

Wat fijn dat het weer beter gaat!
Het is wel vaker getest bij 2 ling bevallingen, maar daar weet ik geen uitkomsten van...Ik heb er een goed gevoel over en dat is gewoon even wat telt.

Vivi

P_iglet, vandaag 34 wk !
pi_49219518
p_iglet
dat "HELP" gevoel ken ik

Fijn KP dat het vandaag wat beter gaat!
pi_49219634
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:47 schreef cattie het volgende:
Mij is dat ook gezegt en dat het maar tot een cm of 6-7 wordt gegeven, als je eenmaal die grens voorbij bent krijg je naar mijn weten geen pijnbestrijding meer
  donderdag 10 mei 2007 @ 12:38:48 #180
108648 cattie
lieve moeder
pi_49221020
Toen ik de phetidine kreeg had ik 8 cm ontsluiting.

En nu ga ik echt weg hier!
pi_49222085
ik moet even gillen en jompelen hoor

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
IK MAG IN SEPTEMBER GEWOON VERDER MET STUDEREN IN HET VOLGENDE STUDIEJAAR!!!!

ik heb tot augustus 2008 de tijd gekregen om alsnog aan de toelatingeissen te voldoen (dat wil zeggen, 1 pokke tentamen te halen), dus als het nu in november niet lukt, dan heb ik in juli 2008 zelfs nog een extra kans.
pi_49222229
gefeliciteerd p_iglet!! Oh wat lekker dat de druk weg is!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:16:51 #183
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49222416
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:09 schreef p_iglet het volgende:
ik moet even gillen en jompelen hoor

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
IK MAG IN SEPTEMBER GEWOON VERDER MET STUDEREN IN HET VOLGENDE STUDIEJAAR!!!!

ik heb tot augustus 2008 de tijd gekregen om alsnog aan de toelatingeissen te voldoen (dat wil zeggen, 1 pokke tentamen te halen), dus als het nu in november niet lukt, dan heb ik in juli 2008 zelfs nog een extra kans.

oh ik ben zo blij voor je !!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_49222673
p_iglet...super goed nieuws !!
fijn !!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:23:28 #185
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_49222684
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties Bedankt ook voor de reacties op het zwanger zijn enzo in de USA.
Gisteravond helemaal mijn mannetje ook helemaal
Maar net ging ik naar het toilet, en ik bloedde een beetje.Het leek net of ik ongesteld was.
HELLPPPPPPP!!
Het was maar een klein beetje, wel rood.
Zou de test dan toch niet kloppen, of zou er iets anders zijn??
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_49222748
P_iglet wat GOED!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:25:52 #187
24188 Belana
kloon van belana
pi_49222787
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:38 schreef cattie het volgende:
Toen ik de phetidine kreeg had ik 8 cm ontsluiting.
ik ook

cattie en ik hadden hetzelfde probleem, een aangezichtsbevalling, dus Ive en Liam lagen met hun gezichtje naar boven ipv naar beneden, dan blijf je dus vaak op 8 cm hangen.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:28:50 #188
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49222896
P_iglet: dat is goed nieuws!
KP: gelukkig voel je je weer wat beter. Ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen met 2 van die smurfen in je! Hou vol.

Het HELP-gevoel ken ik wel, ja. Binnen nu en 4 weken ben ik mama. En dan? Zou het allemaal goed gaan. Soms heb ik echt van die aanvallen van onzekerheid.
pi_49222952
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:25 schreef Belana het volgende:

[..]

ik ook

cattie en ik hadden hetzelfde probleem, een aangezichtsbevalling, dus Ive en Liam lagen met hun gezichtje naar boven ipv naar beneden, dan blijf je dus vaak op 8 cm hangen.
Dat probleem had ik ook. En dan ook nog dat handje naast zijn hoofd.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:31:07 #190
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49222974
Suerte, ik zou het even goed in de gaten houden (stopt het, verandert het van kleur) en anders even langs de dokter gaan hoor. Kan niets zijn, maar kan ook wel wat zijn natuurlijk.
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:32:05 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_49223018
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:25 schreef Vivi het volgende:
Whehehe Belana

"Gefeliciteerd met je zwangerschap In de USA sterven meer vrouwen in het kraambed "

!
ik had dus gewoon weer eens niet goed en niet alles gelezen en zag niet dat ze in de USA woonde ik schaam me al genoeg ja...
stormy waters...
sailin'
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:33:29 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49223089
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:23 schreef Suerte het volgende:
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties Bedankt ook voor de reacties op het zwanger zijn enzo in de USA.
Gisteravond helemaal mijn mannetje ook helemaal
Maar net ging ik naar het toilet, en ik bloedde een beetje.Het leek net of ik ongesteld was.
HELLPPPPPPP!!
Het was maar een klein beetje, wel rood.
Zou de test dan toch niet kloppen, of zou er iets anders zijn??
Oh Suerte, wat vreselijk eng.
De test klopt gewoon wel, want die kunnen niet vals positief zijn. Het kan alleen hcg detecteren als het ook echt is. Dat is niet te faken. Maar ja, dat neemt niet weg dat het alsnog fout kan gaan.
Maar dat je nu bloed wil niet persé zeggen dat het foute boel is hoor! Een aantal vrouwen heeft rond de tijd van de uitgebleven menstruatie alsnog een klein beetje bloed, dit kan komen van de innestelling en is verder niet ernstig of gevaarlijk.
En er zijn ook nog onverklaarde bloedingen omdat er een haarvaatje in je vagina knapt oid.

Ik weet niet hoe het in de USA is, maar hier zegt men, als je met zoiets belt (bloeding bij hele prille zwangerschap) dat er niks anders gedaan kan worden dan afwachten. Ze kijken dan niet met een echo of zo, omdat er toch nog niks te zien zou zijn.

Helaas kan je dus idd niks anders doen dan afwachten.
Ik ga heel hard duimen dat het gewoon een onschuldige bloeding is en dat jullie mini-babietje blijft zitten waar hij zit.

Mocht je nou heel erg gaan bloeden, dus meer dan een normale menstruatie of zo, dan uiteraard wel even de HA bellen.
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:36:09 #193
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49223203
p_iglet! Goed nieuws!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:43:27 #194
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49223563
Suerte, kan me voorstellen dat je het eng vind, maar ik las gisteren nog dat meer dan de helft van de bloedingen in het eerste trimester onschuldig is. Sterkte met je onzekerheid!

Ik heb ook nog even een onzekerezwangerevraagje: ongikrampjes in de buik zijn normaal aan het begin van de zwangerschap. Maar is het ook normaal dat ze meestal alleen links zitten, als een soort eisprong-pijn?

P_iglet!! Wat een opluchting!!!
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:52:23 #195
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49223966
Tan, kan zijn hoor. De banden waaraan je baarmoeder hangt gaan flink oprekken en dat kan plaatselijke pijn geven, zoals die van een eisprong ja. Eisprong pijn heb je niet meer he....voorlopig althans niet meer!

Een collega van mij zei tegen me, toen ik op kantoor vertelde dat ik zwanger was: "Je zult vanaf nu nooit meer zonder zorgen zijn". En ik denk dat hij gelijk heeft. Het begint met je zorgen maken over pijn en kwaaltjes in de zwangerschap en ik denk dat die zorgen alleen maar toenemen.

Ben klaar met het schrijven van mijn 130 geboortekaartjes-enveloppen. Met dat vocht in mijn vingers en pijn in mijn knokkels geen pretje! Eigenlijk een prestatie van wereldformaat.

En ik heb trek in een Big Mac ( ik weet het Marit....vreetzak die ik ben). Zal ik de moeite nemen om de auto in te stappen en naar de Mac te rijden of ben ik te lui en smeer ik een boterham....?
pi_49224039
Suerte, dat is vast schrikken. Ik had bij mijn 1e zwangerschap ook steeds onverklaarbaar bloedverlies, oud bloed dan wel, maar toch zit de schrik je goed om het hart. Ik heb gewoon een gezonde dochter gekregen ondanks de bloedingen. De dokter/verloskundige zal alleen maar zeggen het in de gaten te houden. Pas als het helder rood is en met flinke pijn (kan als menstruatie pijn aanvoelen) gepaard gaat kan je komen voor een echo en daarop is dan te zien of het vruchtje er nog zit of weg is. Ik heb in oktober een miskraam gehad en alleen telefonisch contact gehad met de verloskundige tijdens de miskraam zelf. Sterkte in ieder geval, zullen duimen dat ukkie blijft zitten waar die zit.
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:02:32 #197
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49224390
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:52 schreef Memmel het volgende:
Tan, kan zijn hoor. De banden waaraan je baarmoeder hangt gaan flink oprekken en dat kan plaatselijke pijn geven, zoals die van een eisprong ja. Eisprong pijn heb je niet meer he....voorlopig althans niet meer!
Dank je.
Toch vind ik bandenpijn anders voelen. Dit voelt zoals normaal een eisprong is (maar het is inderdaad geen eisprong want ik had de test al positief ). Nou ja zal er ook wel bijhoren, ken het alleen niet uit de vorige zwangerschappen.

Enne 130 kaartjes Was een etiketten-printer niet wat geweest?
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:15:26 #198
1762 YPPY
Yppiaans
pi_49224921
Gefeliciteerd Suerte. In het begin heb ik ook wat helder bloed verloren, maar dat is ook goedgekomen. Balen he, als je alleen maar kunt wachten en verder niets kun doen.
*OUD heilige*
pi_49224941
herkenbaar, Tan. Ik had het in het in het heel prille begin geregeld en ook alleen maar links.

p_iglet, gefeliciteerd!

Sterkte met afwachten Suerte. Gelukkig is een beetje bloed heel normaal tijdens de zwangerschap.
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:22:58 #200
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49225312
* eindelijk weer eens in dit topic kijkt...

Tan!
Van harte gefeliciteerd!!!
Ik heb je gemist in OUD....

En Suerte, ook van harte hoor!
Sterkte met de spanning...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')