abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49131756
Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 289

As papa's en mama's :

13 mei: 2007: waterfly
25 mei 2007: Memmel
03 juni 2007: Marit1978
11 juni 2007: Conekiller
13 juni 2007: Beaker
17 juni 2007: kapitein_pannekoek
20 juni 2007: Karin
21 juni 2007: p_iglet
07 juli 2007: Kleintje
23 juli 2007: desiredbard
27 juli 2007: Freudie
28 juli 2007: jellyrose
31 juli 2007: Stiemie
02 augustus 2007: Deepfreeze en _Flash_
09 augustus 2007: marlieske
13 augustus 2007: Iksje
15 augustus 2007: B4CO (papa)
22 augustus 2007: DaviniaHR en PhysicsRules
25 agustus 2007: Razor21
28 augustus 2007: Gwennert
11 september 2007: Lishe en Xtracer
06 oktober 2007: Nijna
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
20 november 2007: Lewis.de.boxer
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: Sanger en Hellace
08 december 2007: Faja-Lobi
12 december 2007: S_oepstengel
Nog onbekend: S-A-I-N-T
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 08-05-2007 20:27:00 ]
Fake it till you make it...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:08:43 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49131855
Wmb hoeft er niemand anders bij de bevalling dan alleen stinkie. Ik moet er niet aan denken om er anderen bij te hebben. Die krijgen wel een telefoontje als we gewassen en wel weer netjes in bed liggen.
pi_49131952
Ik hoefde ook niemand behalve Michel aan mijn bed hoor...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_49132044
hier ook verder niemand bij de bevalling hoor !

Ik herken wel het gevoel wat iemand eerder beschreef: ik hoop heel erg dat mijn eigen ouders er eerder zijn dan mijn schoonouders. Puur omdat de emotionele band en behoefte bij mijn eigen ouders zó veel groter is !
Jammere is dat mijn ouders op 2uur rijden van ons wonen, schoonouders maar 20min.
Máár, in de week voor 3juni houden mijn ouders weekje vakantie bij ons in de buurt...voelt al stuk fijner te weten dat ze er dan evt. ook 'snel' na het telefoontje bij kunnen zijn.
pi_49132084
pffff ik moet er ook niet aan denken om er iemand anders bij te hebben.
Bezoek hoeft echt niet te wachten tot ik weer gemake-uped en opgetut ben (dan kunnen ze tot sint-juttemis wachten ), maar zeker geen extra mensen aan mijn bed voordat ik weer goed en wel in pyama met dekbed over me heen in bed lig.

Hier totaal niet dat gevoel van eigen ouders moeten er eerst zijn ofzo. Zowel mijn schoonouders als eigen ouders zullen zodra ik bel zsm naar ons toe reizen. Wie er eerder is maakt me echt niet uit.
Alleen hier hebben we het probleem dat mijn schoonouders elkaar dus eigenlijk niet willen zien/ tegenkomen
Verwacht met een beetje pech daar nogwel gezeur en gezeik over op mijn kraambed. Nou daar pas ik voor. stelletje kleuters. Schoonvader heeft ooit al eens geroepen dat hij niet eens op onze bruiloft gaat zijn als zijn ex er is. Heb toen maar even verteld dat ie dan toch echt gewoon verwacht wordt, net als op kraamvisite omdat ik hem anders echt nooit meer aankijk .
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:22:51 #6
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49132164
Hier ook niemand anders bij de bevalling hoor. Ouders en schoonouders en een paar vrienden zijn wel op de hoogte gehouden door Micha terwijl ik nog bezig was maar gelukkig heeft niemand het in zijn hoofd gehaald om op de gang te staan wachten Uiteindelijk is Noah om kwart over 9 's avonds geboren. Om half 11 's avonds waren ze pas klaar met hem (ademhalingsproblemen en moest in couveuse) en ik zelf was pas tegen 1 uur 's nachts klaar met hechten en wassen enzow en kon Noah toen zelf pas echt goed voor het eerst zien. Ben erg blij dat er toen nog niemand is gekomen. Mijn ouders en wat vrienden zijn de volgende dag pas gekomen en schoonouders en nog een paar vrienden pas de dag daarna. Vond ik wel zo prettig
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_49132208
Ik heb alleen iemand ingehuurd om mijn lipgloss bij te werken tijdens de bevalling, verder is alleen Manny aanwezig. Nou ja..ik hoop dat hij blijft staan.

Fijn Marit, dat je ouders er in die week zijn. Altijd lekker om ze in de buurt te hebben voor het 1 en ander.
pi_49132252
Wij hebben onze ouders pas gebeld op het moment dat Amber er was.
Mijn moeder was kots misselijk en had heel erg pijn in haar buik op het moment dat Amber werd geboren. Mijn moeder was op haar werk en heeft, toen ze gebeld was, haar spullen laten vallen, is een kadootje gaan kopen en toen naar ons gekomen. Mijn ouders waren er na een uurtje ofzo. Mijn schoonouders daarentegen waren er pas op donderdagof vrijdag geloof ik. Amber is dinsdag geboren. Ze wilden niet eerder komen dan dat het kadootje er was.
Mijn zusje was op vakantie en die zag Amber pas vrijdagavond. maar hebben wel elke dag een fototje gemms'ed
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:31:10 #9
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49132338
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:18 schreef p_iglet het volgende:
pffff ik moet er ook niet aan denken om er iemand anders bij te hebben.
Bezoek hoeft echt niet te wachten tot ik weer gemake-uped en opgetut ben (dan kunnen ze tot sint-juttemis wachten ), maar zeker geen extra mensen aan mijn bed voordat ik weer goed en wel in pyama met dekbed over me heen in bed lig.

Hier totaal niet dat gevoel van eigen ouders moeten er eerst zijn ofzo. Zowel mijn schoonouders als eigen ouders zullen zodra ik bel zsm naar ons toe reizen. Wie er eerder is maakt me echt niet uit.
Alleen hier hebben we het probleem dat mijn schoonouders elkaar dus eigenlijk niet willen zien/ tegenkomen
Verwacht met een beetje pech daar nogwel gezeur en gezeik over op mijn kraambed. Nou daar pas ik voor. stelletje kleuters. Schoonvader heeft ooit al eens geroepen dat hij niet eens op onze bruiloft gaat zijn als zijn ex er is. Heb toen maar even verteld dat ie dan toch echt gewoon verwacht wordt, net als op kraamvisite omdat ik hem anders echt nooit meer aankijk .
Nou idd, die 'kleuters' waren ooit zo volwassen om met elkaar te trouwen en kinderen te krijgen, dan hebben ze ook maar gewoon het fatsoen om zich te gedragen in elkaar bijzijn.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:33:21 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49132404
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:08 schreef Brighteyes het volgende:
Wmb hoeft er niemand anders bij de bevalling dan alleen stinkie. Ik moet er niet aan denken om er anderen bij te hebben. Die krijgen wel een telefoontje als we gewassen en wel weer netjes in bed liggen.
Whehehe, toen ik zwanger was had mijn moeder bedacht dat behalve zijzelf, mijn 21 jarige broertje ook wel bij de bevalling mocht zijn..want hij is zo gek op kinderen

Nou nee ma

Ik heb ook alleen mijn vriend erbij gehad, pa en moe zaten op de gang.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:33:36 #11
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49132415
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:31 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou idd, die 'kleuters' waren ooit zo volwassen om met elkaar te trouwen en kinderen te krijgen, dan hebben ze ook maar gewoon het fatsoen om zich te gedragen in elkaar bijzijn.
Ben ik helemaal mee eens. Ik heb met mijn ex afgesproken dat we alles samen blijven delen al zijn we nog zo lang uit elkaar. De oudste twee kinderen hebben ook recht op een papa en mama bij hun afzwemmen, diplomauitreikingen, toneelopvoeringen en dan later dus ook de andere dingen als huwelijk geboorte etc.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:34:38 #12
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49132451
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:33 schreef Vivi het volgende:

[..]

Whehehe, toen ik zwanger was had mijn moeder bedacht dat behalve zijzelf, mijn 21 jarige broertje ook wel bij de bevalling mocht zijn..want hij is zo gek op kinderen

Nou nee ma

Ik geloof dat ik mijn moeder heel bevreemd aan zou staren als ze me zoiets voor zou stellen!!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:35:54 #13
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49132498
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:24 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik heb alleen iemand ingehuurd om mijn lipgloss bij te werken tijdens de bevalling, verder is alleen Manny aanwezig. Nou ja..ik hoop dat hij blijft staan.

Ik hou zielsveel van m'n moeder, maar ik denk niet dat ik haar erbij wil hebben op het moment supreme. En liever ook niemand in huis of in het ziekenhuis, na de geboorte bellen we wel en mogen ouders en zus/broer zo langskomen (tenzij ik echt een vodje ben natuurlijk), ook al is het 3 uur 's nachts
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_49132506
Tan, super dat je dat zo met je ex afgesproken hebt!!!!

Hier 2x gescheiden ouders, en met mijn eigen ouders verwacht ik geen enkele problemen.
Schoonouders zijn iets minder gezellig uit elkaar gegaan (25 jaar geleden ofzo) en zouden het liefst elkaars bestaan volledig negeren.
Maar goed we wachten af!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:36:11 #15
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49132508
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:34 schreef Tan het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik mijn moeder heel bevreemd aan zou staren als ze me zoiets voor zou stellen!!
Ze was in eerste instantie nog een soort semi beledigd dat ik het niet zo met d'r eens was
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:39:29 #16
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_49132597
ik had mijn moeder gevraagd of ze bij de bevalling wilde zijn maar die vond het een naar idee. haar dochter met pijn enzo, bang voor complicaties. (terwijl ze zelf voor haar werk wel bij bevallingen is geweest.) Ook mijn schoonmoeder had ik gevraagd. zij heeft geen dochters en ik wilde haar dat moment niet ontzeggen. zij was er wel bij. mijn zusje logeerde bij ons, nog een paar zussen-dagen, toen luuke zich te vroeg aandiende. zij was er ook, en ik vond het heel erg fijn. ze heeft boodschappen gedaan, de verlos geholpen omdat de kraam te laat was. Ik hoop dat ze er deze keer weer bij kan zijn.
ik heb het alleen als heel fijn ervaren om zon intense gebeurtenis te delen met mensen die zo dicht bij je staan. ik had niet het idee dat het heel druk ws rondom het bed, eerder kalm, fijn, warm. voelde me gewoon gesteund. mijn ouders zijn in de aut gesprongen toen ik 8 cm ontsluiting had ofzo, die waren een uurtje na de bevalling aanwezig. Mijn zus heeft mij gedouched. als het kon doe ik het deze keer precies zo.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:40:55 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49132642
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:36 schreef p_iglet het volgende:
Tan, super dat je dat zo met je ex afgesproken hebt!!!!

Hier 2x gescheiden ouders, en met mijn eigen ouders verwacht ik geen enkele problemen.
Schoonouders zijn iets minder gezellig uit elkaar gegaan (25 jaar geleden ofzo) en zouden het liefst elkaars bestaan volledig negeren.
Maar goed we wachten af!
Vriend van mij had dat ook met zijn eigen ouders en hij heeft gewoon tegen ze gezegd 'als jullie niet tegelijk op verjaardagen willen zijn dan regel je maar onderling wie wanneer komt'.
Inmiddels zijn ze een beetje bijgedraaid en komen ze gewoon tegelijk en doen dan heeeeel beleefd. :d
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:41:33 #18
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49132657
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:36 schreef Vivi het volgende:

[..]

Ze was in eerste instantie nog een soort semi beledigd dat ik het niet zo met d'r eens was
Hahaha, had ze zelf ook d'r halve familie uitgenodigd toen jij werd geboren?

@P_iglet, het scheelt dat we niet met ruzie uit elkaar zijn gegaan, ik kan me goed voorstellen dat het met ruzie moeilijker wordt, maar dan nog heb ik zoiets (en mijn ex ook!): het was onze keus, de kinderen mogen daar nooit de dupe van worden (dat zijn ze al genoeg door de scheiding an sich).
Het scheelt ook nog dat mijn vriend en mijn ex prima met elkaar overweg kunnen. En zijn vriendin is ook wel aardig, haar dochter (dus stiefzusje van mijn oudste twee) is vorig jaar zelfs eens komen logeren. Zo'n onderlinge verstandhouding maakt veel mogelijk.
pi_49132846
P_iglet lastig is dat hč.
Hier willen de schoonouders elkaar ook liever niet zien, maar bij de geboorte van Damian was het ook zo dat ze er allebei op hetzelfde moment waren. Jammer hoor, dan hebben ze maar normaal te doen of gewoon niks tegen elkaar zeggen.

Ik ben achteraf wel blij dat ik in het ziekenhuis bevallen ben. Damian is om 9.17 geboren maar ik zelf heb na de keizersnede tot half 12 op de uitslaapkamer gelegen. Nou was het om half 12 bezoekuur en ik had Damian zelf nog maar een paar minuten gezien en ik was er toen zo bang voor dat de familie hem eerder dan ik eens goed had kunnen bekijken. Dat was gelukkig niet zo, ze hadden de familie die gekomen was weggestuurd en die mochen pas om 4 uur terugkomen om hem te bekijken.
Dus de eerste paar uurtjes hebben we lekker voor ons zelf gehad.
Ook kregen wij het advies om hem alleen maar bij ons te laten liggen de eerste dag omdat hij een beetje ziek was van de bevalling. Dat vond ik ook wel fijn.
En ik ben een dag eerder uit het ziekenhuis teruggekomen dan verwacht, dat hebben we toen ook lekker voor onszelf gehouden, eerst maar eens thuis wennen.
Bij de kraamvisite als ik het teveel vond worden had ik zelf zoiets van, ik weet niet wat jullie doen maar ik ga naar mijn bed.
Ik heb op het kaartje gezet dat er gebeld moest worden als ze langs wilden komen en dat hebben de mensen ook netjes gedaan.
pi_49132911
Mijn zus had het ook in haar hoofd gehaald dat ze bij de bevalling mocht zijn.
Ze had iets gezegd van: oo ja maar ik weet niet of ik er dan wel bij wil zijn hoor.
Toen ik zei dat ik alleen Sander erbij wilde hebben vond ze dat wel vreemd, want van haar mag bij haar bevalling de hele wereld wel meekijken.

[ Bericht 4% gewijzigd door appelsap op 08-05-2007 10:00:10 ]
pi_49132945
Bij ons stond op het kaartje ook dat er van te voren gebeld moest worden en dat heeft ook iedereen gedaan, niemand stond onverwachts voor de deur.
Daarnaast hebben we de eerste 2/3 dagen helemaal geen visite gehad (op ouders en zusje na). Eerst even zelf wennen en dan pas de drukte.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_49133088
Ik wil alleen mn lief erbij als ik lig te bevallen. De rest hoort het wel als ze mogen komen...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:18:01 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49133641
Kunnen Hellace en ik ook in de OP worden opgenomen???

We zijn uitgerekend op 2 december 2007.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 10:51:09 #24
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49134762
Oh ja.. bijna vergeten te melden: vanochtend weer bij de vk geweest, het was dezelfde als de vorige keer (die van het bed in de woonkamer enzo), maar ze was deze keer een stuk aardiger (en ik had me al helemaal voorgenomen om d'r een veeg uit de pan te geven als ze weer over dat bed zou beginnen ).

Bloeddruk was iets omhoog gegaan (nu 132/82 dus nog steeds ok), maar dat wijt ik aan de stress die ik vantevoren had om erheen te gaan Wel in een keer 2.5kg aangekomen (teller staat nu op 3.5kg in totaal, dus dat was even schrikken) en ik moet over 2 weken terugkomen voor bloedsuiker test.

Voor de rest alles goed met blobster - hoofd ligt nog boven en hij kan nu fatsoenlijk ronddansen in m'n buik omdat ik eindelijk wat meer vruchtwater heb gekregen volgens de vk (en ik heb dus nu ook eindelijk maar 1 buik en niet meer 2 rollen! (de dingen die een zwangere muts blij kunnen maken )
Red de zeehond!
pi_49134977
Jellyrose tijd voor een foto dus.
Fijn dat je VK nu wat aardiger was!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:01:24 #26
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49135148
Brrr, kraambezoek die eerste weken, ik vond het verschrikkelijk. Zeker 's avonds.... goede vriendinnen kon ik verdragen, huilend en wel, maar anderen
Bij een volgende wil ik het zo anders, zo anders. En misschien flauw, maar zelfs de directe familie niet meer allemaal tegelijk.

Nijna, ik vond je uitspraak over je schoonouders heel herkenbaar, het is ONS kindje niet die van jullie. (helaas is het nu nog sterker geworden...)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_49135195
jippie Jellyrose... nog maar één buik !!!
whahaha, daar was ik toen ook zo blij mee

Minder blij was ik met spontane uitroep van een vriendin gisteren:
"je houdt echt wel vocht vast nu! Je hebt een onderkin ! "
Tja...ik had het aan mijn benen al wel gemerkt..maar na checken in spiegel klopt dat van mijn kin (ik hou het op mijn hele gezicht) ook!
pi_49135697
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:18 schreef p_iglet het volgende:
Verwacht met een beetje pech daar nogwel gezeur en gezeik over op mijn kraambed. Nou daar pas ik voor. stelletje kleuters.
Herkenbaar. Schoonouders zijn al 2 jaar in scheiding... en het wordt er niet mooier op. Hun eerste kleinkind is op komst, maar tenzij ik toevallig mijn schoonvader tegenkom op de trein wordt er niet naar gevraagd. Dat is vooral voor mijn vriend heel naar...die heeft echt zoiets van 'kan je nu niet af en toe informeren naar hoe het met ons en de baby gaat ipv tegen mij te zeiken over de ander/geld/het huis'
Ik heb geen moeder meer maar kan ook niet bij mijn schoonmoeder terecht voor vragen hoe zij dat nu ervaren heeft. Halverwege het antwoord komt het er al op neer dat ze niks had aan haar ex-man, toen al niet, blablabla. Kan zijn, maar daar heb ik dus niks aan.
En toch verwacht ik ze allebei aan mijn kraambed, hetzij in het ziekenhuis, hetzij thuis. Da's wel 't minste dan.

Wij zullen ook op het kaartje melden dat bezoek zeker welkom is, maar liefst even bellen vooraf. Want zoals hierboven/uit het vorige topic blijkt, hebben niet alle mensen het fatsoen om zich af te vragen of het wel past zo'n bezoekje in een toch wel vermoeiende periode...
pi_49136375
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:01 schreef PM-girl het volgende:
Brrr, kraambezoek die eerste weken, ik vond het verschrikkelijk. Zeker 's avonds.... goede vriendinnen kon ik verdragen, huilend en wel, maar anderen
Bij een volgende wil ik het zo anders, zo anders. En misschien flauw, maar zelfs de directe familie niet meer allemaal tegelijk.

Nijna, ik vond je uitspraak over je schoonouders heel herkenbaar, het is ONS kindje niet die van jullie. (helaas is het nu nog sterker geworden...)
Ik heb vanmorgen zitten denken dat ik misschien maar een mailtje ga maken tegen de tijd dat het eraan zit te komen met de dingetjes die ik verwacht of hoop als het zover is... In de hoop dat dat duidelijkheid geeft.
Maar volgens mij komt dat toch bot over... Maar ik weet ook niet hoe ik op een andere tactische manier duidelijk moet maken dat ik gewoon heel veel waarde hecht aan ruimte voor ONS...
Alsof ik nu alvast een afzetting neer wil zetten en een aantal mensen maar vooral op het hart wil drukken dat ze dat maar moeten respecteren .
Dat is iets waar ik toch behoorlijk tegenop zie...

Maar nu is het eerst tijd om me richting werk te gaan begeven . Vanmorgen mn baas nog even gesproken die vroeg hoe het ging enzo, natuurlijk ze moest ook wat van me, maar het idee was wel lief .
pi_49136423
Vergeet ik helemaal jellyrose met nu 1 buik en een verloskundige die zich wat schappelijker gedroeg vandaag. Misschien was ze wel ongesteld vorige keer... .

Marit, fijn dat soort uitspraken . Volgens mij zijn dat nou juist dingen die je niet wilt horen...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:00:41 #31
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49137222
Jellyrose: 1 buik: joepie! .

Ben ook net terug van de VK. Meissie is nu volledig ingedaald, dus ik hoef niet horizontaal afgevoerd te worden mocht mijn water breken. Alles verder nog OK, bloeddruk etc. Kilo aangekomen, dus de totaal teller staat nu op 6 kilo. Pfeeeewwww.
Moet zeggen dat dat zwangerschapsverlof geen positief effect heeft op mijn eetgedrag. Ik hang de hele middag op de bank, beetje zappen, beetje lezen, beetje koekjes eten. En meloenen. Ojee, die gaan er hier per krat doorheen. Raar he?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49137417
Ja, nu wordt het toch echt tijd voor een foto jellyrose

Enne Memmel en Jellyrose, ik vind het knap hoor, 3,5 kg en 6 kg erbij!
Daar ben ik met mijn 26w al overheen

En nog felicitaties aan de nieuwe zwangeren (oa Tan)
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:09:15 #33
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_49137558
Mijn moeder heeft ook al eens gezegd dat ze tijdens de bevallling wel in de huiskamer/op de gang zou wachten. Heb toen maar heel subtiel laten weten dat alleen mijn vriend bij de bevalling is en dat de knip gewoon op de deur gaat. Wachten ze maar in de lift ofzo

Ik zag al helemaal voor me dat m'n vader tijdens het persen komt vragen of we even kunnen helpen met het espressoapparaat of dat mijn moeder komt melden dat ze de parkeermeter even gaan bijvullen
Nee hoor ik wil na de geboorte even een uurtje met zijn 3-en genieten en dan bellen we pas iedereen om te zeggen dat het kleinkind er is.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:15:31 #34
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49137793
En ik ben vanochtend ook naar de VK geweest. Frutsel ligt nu met zijn hoofdje naar beneden.. Dus dat is al een fijn idee. Mijn bloeddruk was nog ietsjes gezakt naar 110/60. Dus dat is ook mooi. En het hartje klopte weer goed. Weer helemaal goedgekeurd dus. Verder ook weinig problemen, dus dat scheelt..

Bij de bevalling wil ik alleen vriendlief erbij. Verder niemand in huis..
Over kraambezoek had ik nog niet eens nagedacht.
Hier wonen de ouders en schoonouders op zo'n 2 uur rijden. Dus als we die bellen, duurt het nog wel even voordat ze er zijn. Mijn ouders kunnen sowieso niet zo makkelijk weg (eigen bedrijf) dus dat zal wel de volgende dag worden. Mijn schoonouders zie ik midden in de nacht nog wel hierheen rijden. Maar dat zien we dan wel weer. Van mij mogen ze dan de volgende ochtend wel komen. Desnoods blijf ik lekker op bed met Frutsel, terwijl vriendlief hen vermaakt..
De rest van de familie woont ook zo ver weg, dus die maken wel een afspraak voordat ze komen. En onze vrienden bellen nu ook voor bezoek. Dus dat zullen ze dan ook wel doen. Dus er zou hoogstens een buur langs kunnen komen, maar die woont zo dichtbij, daar is het niet zo erg voor als ze maar 10 minuutjes binnen zijn.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 12:38:53 #35
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49138658
Wat mij wel opvalt is dat mensen die normaal niet zo snel op bezoek zouden komen nu ineens zeggen: oh, maar als HET er is, dan komen we wel langs hoor!! (Zoals daar zijn: ouders van vrienden, een bloemiste waar ik altijd kom, de overbuurman die ik maar de 'overbuurman-van-de-Toyota' noem, omdat ik niet weet hoe hij heet (maar goed, die geeft mijn man ook zomaar een zak sinaasappelen met de vermelding: lekker voor je vrouwtje.. ) Waarop ik dus al maanden zeg: is goed, bel maar met mannetje om een afspraak te maken tegen die tijd.

Ach, we zien het wel. Zal allemaal best goedkomen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_49139542
P_iglet vreselijk al het zo een stelletje kleuters zijn. mijn schoonvader en schoonmoeder zijn ook gescheiden en mijn schoonmoeder wil natuurlijk niet dat mijn schoonvader de kleine krijgt te zien.
ze zal er ook alles aan doen bijv. elk weekend wat af te spreken ofzo of haar claimen.
maak duidelijk dat ze niet zo kinderachtig moeten doen en het is jullie feestje laat het niet verpesten.

Joyce over iemand erbij de bevalling. tsja mijn schoonmoeder wilde er wel bij zijn maar mocht niet van mij.
mijn moeder heb ik wel gevraagd maar gebeld toen mijn vliezen waren gebroken.
mijn schoonmoeder heeft nog aan manlief gevraagd of ze er bij mocht zijn. omdat ze wist dat het van mij niet mocht. ik had echt zoiets van hallo ik lig daar een kind te baren en dan moet er iemand bij zijn waar ik me niet fijn bij voel.
je moet het niet doen als jij je er niet goed bij voelt. en niet om haar of wat dan ook. bij de volgende zal mijn schoonmoeder er ook niet bij zijn.
ik heb al spijt dat ik mijn schoonmoeder heb laten komen na de bevalling. ze heeft mijn hele film verpest om daar telkens door heen te jammeren

iedereen moet doen waar je je goed bij voelt.
mama van 3 kids!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:36:52 #37
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49141076
Bij mijn bevalling zal alleen PhysicsRules zijn, en ziekenhuismensen.
De keuze is erg simpel, want mijn moeder is tegen die tijd al twee jaar dood, en mijn zus hoeft niet getraumatiseerd te worden

Verder, met kraambezoek en zo... Ik weet mijn bed heel goed te vinden, hoor! Als ik er geen zin meer in heb, zeg ik simpelweg dat ik moe ben, en trek me terug. Zeker als PhysicsRules er is tijdens "bezoek-/kraamuren", die is daar heel goed in

Sanger, gefeliciteerd!!!

En JellyRose, gefeliciteerd met je "enkele" buik!!!

Trouwens, afgelopen zaterdag (dus 24w3d) was ik ongeveer 6 kilo aangekomen. Vind het wel netjes, met nominaal 12 kilo voor de hele zwangerschap goed op schema, toch?
Ik ben niet zo van de weegschaal en zo. Zo lang mijn armen en gezicht eruit zien zoals normaal (iig qua vorm, huid is een tweede), vind ik het allang best.

[ Bericht 30% gewijzigd door DaviniaHR op 08-05-2007 13:52:47 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:47:30 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_49141583
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 11:37 schreef Nijna het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen zitten denken dat ik misschien maar een mailtje ga maken tegen de tijd dat het eraan zit te komen met de dingetjes die ik verwacht of hoop als het zover is... In de hoop dat dat duidelijkheid geeft.
Maar volgens mij komt dat toch bot over... Maar ik weet ook niet hoe ik op een andere tactische manier duidelijk moet maken dat ik gewoon heel veel waarde hecht aan ruimte voor ONS...
Alsof ik nu alvast een afzetting neer wil zetten en een aantal mensen maar vooral op het hart wil drukken dat ze dat maar moeten respecteren .
Goed idee! Die ga ik onthouden!!

Ach, bot... Het is m.i. veel botter om niet je verwachtingen uit te spreken en dan achteraf scheve ogen te krijgen. Als je van tevoren helder bent, weet men waar ze aan toe zijn. Lekker bot is misschien niet altijd even aardig of sociaal gewenst, maar wel heel erg veel prettiger in de iets langere termijn.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 13:56:33 #39
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49141938
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 12:05 schreef Iksje het volgende:
Ja, nu wordt het toch echt tijd voor een foto jellyrose
Foto wordt aan gewerkt!
Red de zeehond!
pi_49143825
hier weer even een berichtje van een grote lurker

wauw, wat heerlijk, zoveel nieuwe zwangeren erbij.. van harte gefeliciteerd allemaal!!!

haha, ik moest zo vreselijk lachen om de enkele buik van jellyrose... het heeft bij mij namelijk ook even geduurd, dus ik herken het helemaal...

ik moet er ook niet aan denken dat er anderen bij zijn als ik lig te bevallen... de enigste is mn man en iemand die verstand heeft van bevallen... haha verder niemand... zuslief en moeders komen na die tijd maar...

het ideetje van nijna om alvast wat dingetjes op papier te zetten vind ik een goed idee, zo las ik in het vorige deel al wat tips voor de kraamweek, en dit evt op te lossen met kraamverzorgende... super, schrijf ze direct op!

hier alles goed, misselijkheid is over (zo goed als) maagzuur is nu al wel heftig (al vanaf week 16...8 weken al dus... pfff) en frummeltje is een bezig bijtje, schopt flink en veel!
vanmorgen even op suiker geprikt, maar ook dat was allemaal goed...
ik heb vorige week weer eens op de weegschaal gestaan... was tot week 9 1,5 kilo kwijt, en tot week 23 1 kilo erbij... met andere woorden, het gaat tot nu toe nog netjes...

mn nieuwe buikfoto, van vandaag 24 weken, zal ik even in het goede topic plaatsen...

goed, ik lurk weer even verder
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:32:14 #41
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49145982
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 09:35 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Ik hou zielsveel van m'n moeder, maar ik denk niet dat ik haar erbij wil hebben op het moment supreme. En liever ook niemand in huis of in het ziekenhuis, na de geboorte bellen we wel en mogen ouders en zus/broer zo langskomen (tenzij ik echt een vodje ben natuurlijk), ook al is het 3 uur 's nachts
Ik houd ook veel van de mijne maar ze stond er dus op dat ze minimaal op de gang kon wachten...terwijl ik zoiets had van; we bellen wel als de kleine er is
Maar dat ging er niet in, ik werd al briesend opgebeld toen ze hier had gelezen dat ik mijn slijmprop was verloren en ik dat dus niet meteen telefonisch had gemeld

Enfin, toen we in het ziekenhuis waren zat ze dus idd op de gang, om op een onbewaakt moment (vriendje was net ff weggelopen voor de parkeermeter) tóch naar binnen te sneaken..

Ik zag er echter ongeveer zo uit:

dus ze stond snel weer buiten

[ Bericht 2% gewijzigd door Vivi op 08-05-2007 15:43:59 ]
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:41:07 #42
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49146369
Viev echt?
Ja, dat is het nadeel van meelezende familie idd.

Hmmm... goed dat je het zegt, ik heb ook een meelezende vriend...
Nou zullen die niet op de gang gaan staan, maar het lijkt mij toch wel zo lekker als gewoon niemand weet waar je mee bezig bent.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:42:15 #43
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49146428
Vivi
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:43:03 #44
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49146470
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:41 schreef Brighteyes het volgende:
Viev echt?
Ja, dat is het nadeel van meelezende familie idd.

Hmmm... goed dat je het zegt, ik heb ook een meelezende vriend...
Nou zullen die niet op de gang gaan staan, maar het lijkt mij toch wel zo lekker als gewoon niemand weet waar je mee bezig bent.
....Gelukkig heeft ze Fok! nu "gedelete"

En idd.
pi_49146724
vivi
mama van 3 kids!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 15:55:36 #46
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49147027
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:43 schreef Vivi het volgende:

[..]

....Gelukkig heeft ze Fok! nu "gedelete"

En idd.
Oh echt? Ik vond het juist zo schattig, zo'n trotse oma enzo! Kan ze Fok! niet meer uit de prullenbak halen?
Red de zeehond!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:01:25 #47
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49147247
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 15:55 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Oh echt? Ik vond het juist zo schattig, zo'n trotse oma enzo! Kan ze Fok! niet meer uit de prullenbak halen?
Ze had gisteren wel weer de foto's gezien die ik had gepost, dus ik geloof helemaal niks van dat delete-gedoe
Eens kijken of ze me kwaad opbelt over dit verhaal, dan hebben we het bewijs
pi_49149978
Whahaaa Vivi

Bij mij ook niemand anders aan mijn bed dan alleen Crook en ik wil ook geen spiegel!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:03:05 #49
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49149995
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:01 schreef Vivi het volgende:

[..]
Eens kijken of ze me kwaad opbelt over dit verhaal, dan hebben we het bewijs
Oma Zagreb Lekker blijven posten hoor, ik vind het wel cool, zo'n hippe oma
Red de zeehond!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:04:17 #50
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49150053
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:02 schreef Beaker het volgende:
Whahaaa Vivi

Bij mij ook niemand anders aan mijn bed dan alleen Crook en ik wil ook geen spiegel!
Uh..... je wil dus zeggen dat er vrouwen zijn die via een spiegel het hele gebeuren willen bekijken?
Red de zeehond!
pi_49150184
Spiegel

Ik zal verder in mijn studie vast nog wel genoeg bevallingen zien en meemaken, denk ook niet dat ik daar problemen mee heb. Maar naar mijn eigen ontploffende egel kijken... Nee dank je
Ow ja, hier dus ook GEEEEEN video's.
pi_49150266
Crook staat naast mij !

Die spiegel no way! bloederige foto's en video's heb ik ook liever niet
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49150379
Ja hoor. En er zijn ook veel vrouwen die dat wel prettig vinden. Ik vond het niets, maar dat was meer omdat ik me niet kon concentreren toen ze steeds met die spiegel stonden te richten.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 17:38:00 #54
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49151452
Sanger gefeliciteerd!!

Vivi die foto!!!!

En hier ook geen spiegel nee, maar ze hebben geen tijd om überhaupt een spiegel te pakken aangezien ik (op de eerste na) mijn kinderen doorgaans met mach 6 de verloskamer in lanceer.

Ik had net ook weer wat. Ik wilde mijn moeder het blije nieuws eigenlijk pas vertellen op moederdag, maar ik kon natuurlijk weer niet wachten dus, ik zeg: mam, kijk eens in je mailbox.
Ik had haar namelijk een mail gestuurd met als onderwerp 'verrassing!', dit fotootje erbij en een tekst in de trant van: de kinderen weten het nog niet, dus als je er op terugschrijft moet je het een beetje geheim houden.

Belt ze me op: 'Ooooh wat leuk, heb je een nieuwe MP3speler gekocht!'

Dacht ze dat ik een MP3speler of een geavanceerde DVDspeler had, als verrassinig voor de kinderen
pi_49152054
hahaaha, wat een grap
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:15:12 #56
65960 sanger
pi_49152842
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:38 schreef Tan het volgende:
Sanger gefeliciteerd!!

Vivi die foto!!!!

En hier ook geen spiegel nee, maar ze hebben geen tijd om überhaupt een spiegel te pakken aangezien ik (op de eerste na) mijn kinderen doorgaans met mach 6 de verloskamer in lanceer.

Ik had net ook weer wat. Ik wilde mijn moeder het blije nieuws eigenlijk pas vertellen op moederdag, maar ik kon natuurlijk weer niet wachten dus, ik zeg: mam, kijk eens in je mailbox.
Ik had haar namelijk een mail gestuurd met als onderwerp 'verrassing!', dit fotootje erbij en een tekst in de trant van: de kinderen weten het nog niet, dus als je er op terugschrijft moet je het een beetje geheim houden.

Belt ze me op: 'Ooooh wat leuk, heb je een nieuwe MP3speler gekocht!'

Dacht ze dat ik een MP3speler of een geavanceerde DVDspeler had, als verrassinig voor de kinderen
Dank je
pi_49153313
Tan
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:31:09 #58
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49153380
Tan
nu is de vraag: wat heb je geantwoord?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 8 mei 2007 @ 18:39:24 #59
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49153683
Hahah Tan
pi_49153863
De yoga-juf vertelde vorige week dat ze het soms gebruiken als middel om even een mentale oppepper te geven als het persen niet goed genoeg gaat.
Soort van lokkertje "kijk...het is er čcht al bijna uit"

Nou...ik haal alle spiegels weg hier
  dinsdag 8 mei 2007 @ 18:47:45 #61
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_49154041
Tan

Ik wilde van tevoren ook écht niet in een spiegel kijken Maar op een gegeven moment zat ik op een baarkruk met Micha achter me en Micha zat zeer geďnteresseerd te kijken dus toen wilde ik ook kijken Ik kan zo gauw geen beeld meer ervan op mijn netvlies tevoorschijn toveren, dus óf het viel wel mee, óf ik heb het verdrongen
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_49154394
is waterfly vandaag nog gesignaleerd trouwens ???

vanaf wanneer is meldplicht ?
37weken?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:04:58 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49154723
Oh nee, nu je het zegt, ik heb haar nog niet gezien geloof ik. Joehoe! Kom je eens melden!

Ik mag morgenochtend voor het eerst naar de verloskundige!
Stelt nog niet veel voor, maar is toch wel een eerste mijlpaal.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:09:29 #64
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49154929
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:31 schreef LadyS het volgende:
Tan
nu is de vraag: wat heb je geantwoord?
Ik snapte haar niet, dacht dat ze een grapje maakte, dus na een paar keer over en weer ge-huh? zei ik maar dat het een test was. Toen snapte ze het nog niet, dus ik nog eens uitleggen, zonder al te veel woorden te gebruiken die konden worden opgevangen door nieuwsgierige kinderoortjes, maar uiteindelijk viel het kwartje.

Blijkt dat testen er dertig jaar geleden echt totaal anders uitzagen
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:12:30 #65
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49155061
Tan
BE
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:19:03 #66
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49155337
he, tan ben je weer zwanger??
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:23:28 #67
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49155504
Marit, ik heb dezelfde vraag. Hoe en wat met die meldplicht?
BE: speciaal moment toch? Leuk hoor!
pi_49155615
Tan wat een verhaal, geweldig!!!
mama van 3 kids!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:28:35 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49155690
De 'meldplicht' is vanaf week 37 en hoe dichter je in de in de buurt komt van de 40 weken hoe belangrijker zeg maar. Hoe meer mensen zich af gaan vragen of je niet al bevallen bent.

Maar het gaat eigenlijk in van die golfbewegingen lijkt het wel.
De laatste paar maanden is de roep om melden niet meer zo sterk als een tijdje terug.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:44:53 #70
62233 Jelief
ikke lief!
pi_49156338
Ik heb mijn moeder uit de kraamkamer gestuurd. Ze had algebeld naar het ziekenhuis om te weten hoe het ging. Later stond ze op de gang en kwam een zuster vragen of ze ook naar binnen mocht. Na een uurtje ofzo heb ik haar weer weg gestuurd met de mededeling dat ik het heel lief vond dat ze er bij wilde zijn maar dat het mij alleen maar afleidde omdat ik het gevoel had dat ik haar bezig moest houden .
Ik bedenk mij nu dat ik haar er bij een volgende misschien wel bij wil hebben maar dat zien we dan wel weer.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:52:41 #71
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_49156682
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 17:04 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Uh..... je wil dus zeggen dat er vrouwen zijn die via een spiegel het hele gebeuren willen bekijken?
Ik heb meegekeken Wilde graag weten hoe alles ervoor stond, zeg maar Toen meneer geboren ging worden was ik wel weer klaar met kijken hoor
Saartje
  Jubileum moderator dinsdag 8 mei 2007 @ 20:04:28 #72
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_49157183
Whaahaahaa Tan
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_49157284
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:28 schreef Brighteyes het volgende:
De 'meldplicht' is vanaf week 37 en hoe dichter je in de in de buurt komt van de 40 weken hoe belangrijker zeg maar. Hoe meer mensen zich af gaan vragen of je niet al bevallen bent.

Maar het gaat eigenlijk in van die golfbewegingen lijkt het wel.
De laatste paar maanden is de roep om melden niet meer zo sterk als een tijdje terug.
hm...dus de dames die nu zo'n beetje bovenaan staan incl. mezelf moeten even afwachten of er vraag naar is ?
pi_49157342
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:23 schreef Memmel het volgende:
Marit, ik heb dezelfde vraag. Hoe en wat met die meldplicht?
Memmel...bij deze: vanaf 37 weken meldplicht ! Ik wil erg graag weten hoe het met je staat !!
geldt ondanks termijn voor KP ook trouwens
pi_49157405
denk dat je het meer moet opvatten, als, zelf weten of je je iedere dag wilt melden.
Maar het hangt van de golfbeweging af of meteen heel OUD in paniek raakt als iemand zich 1 dagje niet meld.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:11:30 #76
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_49157488
Tuurlijk is er wel vraag naar..
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:11:56 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49157508
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:07 schreef marit1978 het volgende:

[..]

hm...dus de dames die nu zo'n beetje bovenaan staan incl. mezelf moeten even afwachten of er vraag naar is ?
Nou ja, zo rot is het vast niet bedoeld, maar er waren periodes dat half OUD hier stond te hyperen omdat er iemand zich nog niet gemeld heeft en de laatste tijd is het wat rustig wat dat betreft. Dat bedoel ik een beetje.
Maar wat niet is kan nog komen toch?

Oh ja, wat p_iglet zegt dus.
Het is sowieso geen verplichting uiteraard.
pi_49157690
Ik snap wel wat je bedoelt hoor !
pi_49158022
Tan, hahaha... Hippe mp3 speler . Dat is een leuke om op te schrijven voor later .

BE, morgen naar de VK idd een eerste mijlpaal!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:27:24 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49158130
Ik heb Snowwww net uit het lijstje gehaald. Ze heeft sinds 27 oktober niet meer gepost.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:38:08 #81
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49158563
Nou, bij deze dan: 37 wkn en 4 dagen: *MELD*

Zie verslag VK stukje terug. Alles ok, niets bijzonders en ook nog geen tekenen van aanstaande geboorte!
  FOK!fossiel dinsdag 8 mei 2007 @ 21:09:05 #82
2628 Karin
pi_49159936
Hahahahahaha Tan! Lijkt me moeilijk uit te leggen met die meeluisterende oortjes.

We hebben een rondje ziekenhuis achter de rug. Eerst een echo gehad. Alles zag er goed uit. Hij lag dwars, met zijn hoofd linksonder en zijn kont rechtsboven maar niet goed met zijn hoofd naar beneden. Helemaal in elkaar gedoken dus we konden weinig zien. Hij hoort nu 2200 gram te zijn en is 2800 gram. De echoscopiste denkt een 8 ponder als hij zo blijft groeien maar het kan best zijn dat er nog wat groeispurtjes komen deze periode. Helaas niet kunnen zien of er nog een piemel aanzit. Hebben ook nog leuke foto's meegekregen. Hij heeft een flinke bos haar! Zo leuk te zien. We hebben ook nog even het gezichtje gezien.
Toen naar de gynaecoloog. Hele vriendelijke, rustige man. Heeft met grote letters "liberaal met keizersnee" op mijn dossier gezet. Hij kon het nog niet vastleggen (tja als je straks binnenloopt met 6 cm ontsluiting en het kindje ligt er goed voor gaan we het gewoon proberen) maar we moeten over 2 weken terugkomen en als hij dan nog steeds dwars ligt of hij zit nog steeds bovenin de groeicurve wordt het geplande keizersnee. Dat plannen ze meestal in de 38e week, dat is 2 weken later. Hij zei letterlijk dat ze het niet dezelfde lijdensweg als vorige keer zouden laten worden. Ik moet me geen zorgen maken en nog even lekker genieten.
Ik moest dus een afspraak plannen 2 weken later, heb weer specifiek om hem gevraagd.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:17:24 #83
24188 Belana
kloon van belana
pi_49160292
wat fijn Karin echt heel fijn!

en hoe staat de wieg in het kamertje?

Tan
stormy waters...
sailin'
pi_49160339
Karin, Fijn dat je gynaecoloog een prettige man is, die lijkt te snappen wat je wilt.
Hopelijk verloopt alles volgens plan deze keer.
Jeetje je mini is niet zo mini dus. Ik ben zo nieuwsgierig hoe groot mini hiero is. Donderdag naar de gyn, dan maar even vragen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:27:11 #85
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49160723
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:19 schreef pinquit het volgende:
he, tan ben je weer zwanger??
Ja! Heel pril nog; 11 januari uitgerekend (als het goed is; ik snap die berekenwijze zelfs na 4 zwangerschappen nog niet ).

@Karin, spannend dan nog! Maar die gewichtsberekeningen via de echo klopten bij mijn kinderen in de verste verte niet
  FOK!fossiel dinsdag 8 mei 2007 @ 21:35:24 #86
2628 Karin
pi_49161086
Hij staat nog beneden Belana Ik moet er eerst nog even met een soppie door.

Ja inderdaad erg fijn p_iglet deze gynaecoloog. Ik had liever ook een gewone bevalling gehad maarja als het toch al duidelijk is dat het waarschijnlijk niet kan dan maar meteen een geplande ks. En niet het drama van de vorige keer. Ben erg blij dat hij dat al allemaal uit zichzelf zei, ik had nog niets verteld.

Hoezo Tan? Wat klopte er niet? De schatting wat het over een paar weken zou zijn of vlak voor de bevalling? Want bij Bram zeiden ze een dag van te voren 4300 gram en hij was 4650 gram. Dat vond ik nogal een verschil maar ze schijnen een marge van 500 gram te mogen hebben.
pi_49161935
tan, wat een mop zeg, die reactie van je moeder! je zou toch denken dat ze na 4 zwangerschappen van haar dochter wel een keer weet hoe een zwangerschapstest eruitziet.
pi_49161980
jammer inderdaad dat we van snowwww al zolang niks gehoord hebben, ik ben wel benieuwd of nicole (zo heette haar dochter toch?) al een broertje of zusje heeft. en hoe 't gaat allemaal.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:57:57 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49162202
Karin, wat fijn dat de gyn zo met jou mee lijkt te denken en dat ze je niet weer zo aan laten modderen.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 23:29:18 #90
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_49166619
Tan

En inderdaad heel fijn voor je dat de gyn er deze keer zo bovenop zit Karin, dat moet toch een veilig gevoel geven, lijkt me

Vanaf volgende week gaan we bij de pufles echt aandacht besteden aan de bevalling zelf, ik zie het nog niet helemaal zitten hoor! Ik begin net te wennen aan het feit dat ik niet meer als een kievit rondhups, laat staan dat ik nu al moet denken aan puffen en inknippen en dat soort dingen
Red de zeehond!
  woensdag 9 mei 2007 @ 07:36:24 #91
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_49171457
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:52 schreef bixister het volgende:
tan, wat een mop zeg, die reactie van je moeder! je zou toch denken dat ze na 4 zwangerschappen van haar dochter wel een keer weet hoe een zwangerschapstest eruitziet.
Nee, die heb ik haar eigenlijk nooit laten zien En die van haar was vroeger totaal anders (moest je in een buisje plassen en dopje erop doen, schudden, en als het dopje roze verkleurde was het raak )
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:36:53 #92
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49173327
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 16:01 schreef Vivi het volgende:

[..]

Eens kijken of ze me kwaad opbelt PMed over dit verhaal, dan hebben we het bewijs
En ja hoor
pi_49173363
Tan,van harte met je zwangerschap

Groetjes,Minoes
pi_49173753
meldplicht vanaf 37 wk. Ik wil helemaal geen 37 wk zwanger zijn , heb zo;n mega kl*te nacht achter de rug en nu gaat het ook niet lekker...

*KP duikt bed weer in*

tot straks
pi_49173809
Vivi en Tan

Ik moet zo naar de gyn ivm de bevalling die moet gaan plaatsvinden in het ziekenhuis Ik ben benieuwd wat ons te wachten staat, waarschijnlijk niks gewoon een praatje .....
Is het een hele stomme vraag als ik vraag of mijn vk de bavalling zelf doet? Ik bedoel, ik ken de beste man niet en zou het jammer vinden als mijn eigen vk de bavalling niet kan doen!

Och KPtje toch!! Volhouden hoor!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_49174072
KP
jouw meldplicht geldt al hoor!
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:02:03 #97
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_49174093
Ha Beaker, vragen kan altijd - toch? Ik ga ook naar ZH, maar dan vrijwillig. Maar dat noemen ze een verplaatste thuisbevalling ofzo? Iig, met de VK en als alles goed gaat, komt er geen arts aan te pas, zeg maar.

KP; sterkte! Het is voor een goed doel moet je maar denken!
pi_49174131
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:52 schreef Beaker het volgende:

Is het een hele stomme vraag als ik vraag of mijn vk de bavalling zelf doet? Ik bedoel, ik ken de beste man niet en zou het jammer vinden als mijn eigen vk de bavalling niet kan doen!
Geen stomme vraag, maar als je verplicht naar het ziekenhuis moet dan mag je verloskundige ook niet de bevalling doen waarschijnlijk

BE!
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:28:17 #99
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_49174827
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 18:15 schreef sanger het volgende:

[..]

Dank je
Gefeliciteerd sanger
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  woensdag 9 mei 2007 @ 10:38:21 #100
65960 sanger
pi_49175137
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 10:28 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Gefeliciteerd sanger
Dank je PR
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')