quote:Meer vloeken op de Nederlandse tv
AMSTERDAM - Er wordt steeds meer gevloekt op de Nederlandse televisie. Vorig jaar werd ongeveer 112.000 keer godslasterlijke of ruwe taal gebruikt, 13 procent meer dan een jaar eerder. Dat staat in de Vloekmonitor, een onderzoek in opdracht van de Bond tegen het Vloeken.
Elke week waren op de Nederlandse televisie 2148 grove bewoordingen te horen. Dat is ruim vijfhonderd meer dan in 2003, het jaar waarin grove taaluitingen op de televisie voor het eerst systematisch werden bijgehouden.
BNN was in 2006 met een gemiddelde van 6,7 per uur opnieuw de omroep met de meeste grove taaluitingen. Daarna komen bij de publieken de VARA (4,3) en de VPRO (3,3), die van de tweede naar de derde plaats is gezakt. Veronica voert met gemiddeld 3,5 uitingen de ranglijst bij de commerciëlen aan, gevolgd door MTV, dat zijn score ten opzichte van 2005 heeft verdubbeld (van 1,2 naar 2,4). In programma's van de NCRV, EO, NOS en Teleac/NOT komen de minste grove taaluitingen voor (minder dan 0,7 per uur).
Als uitsluitend naar het gemiddeld aantal vloeken per uur wordt gekeken, valt op dat op Talpa/Tien ongeveer vier keer minder de naam van God of Jezus wordt misbruikt dan in 2005. Ook RTL 7 scoort veel lager dan het jaar daarvoor.
In de lijst met programma's waarin het meest wordt gevloekt, staat Jensen (RTL 5) ruim voorop. Dan volgen Wakker worden met Valerio (TMF), Lotte (Talpa/Tien) en Wildboyz (MTV).
Ruim 60 procent van de gevallen zijn verwijzingen naar geslachtsdelen. Voor meer dan 20 procent gaat het om de klassieke vloek, die gedefinieerd wordt als misbruik van de naam van God.
Echt welquote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:26 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ow wat is dat toch moeilijk om een nieuw topic te openen
In de Pers stond zelfs dat RTL Jensen in december over zijn taalgebruik heeft aangesproken en hij er wat aan zal doen. Na dit onderzoek hebben ze aangegeven het weer met Jensen over zijn taalgebruik te gaan hebben, en ze konden nog niet zeggen wat de consequenties konden zijn...quote:
Alleen die kop erbij al als hij praatquote:Op donderdag 10 mei 2007 22:49 schreef even-vlug-reageren het volgende:
Mijn God wat heb ik een pleurishekel aan die vent.
Het is een gedrocht.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:09 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Alleen die kop erbij al als hij praat
quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:38 schreef Aventura het volgende:
Oh mijn God. Dat dat ooit ons volk heeft vertegenwoordigd.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:19 schreef paultjuhhh het volgende:
Wanneer komt nou weer eens roulette?
Geen idee. Jensen zei dat steeds op de eerste vrijdag van de maand de roulette kwam. Maar dat is echter maar een keer gebeurd. Dus wellicht hebben ze de roulette nu definitief in de koelkast gezet.quote:
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 21:41 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ze moeten de André een reality-soap geven in het Breaking News-gedeelte.
quote:Op vrijdag 11 mei 2007 23:21 schreef Frasier het volgende:
Herken ze bijna niet meer terug.
roulette is volgens mij laatste vrijdag van de maand nuquote:Op vrijdag 11 mei 2007 11:19 schreef paultjuhhh het volgende:
Wanneer komt nou weer eens roulette? vanavond? met Andre ?
http://www.nu.nl/news/1076359/1200/Het_mysterie_Jensen%21.htmlquote:Het mysterie Jensen!
Uitgegeven: 14 mei 2007 07:21
Robert Jensen is al vijf jaar lang de enige presentator op de Nederlandse tv met een eigen late night show. Hoe kan het dat een smakeloze talkshowhost regelmatig een half miljoen kijkers trekt?
Op tv kunnen jongensdromen uiteenspatten voordat ze goed en wel tot wasdom zijn gekomen. Dat overkwam Peter Jan Rens - tien jaar geleden alweer - met zijn Late Night Talkshow, waar RTL na luttele maanden van stuntelen de stekker uit trok.
Opmerkelijk
Vijf jaar later nam Robert Jensen het roer over, om het tot de dag van vandaag niet meer uit handen te geven. Het is op zijn minst opmerkelijk dat Jensen als talkshowhost succes boekt waar Rens faalde, want Jensen had de tv-ervaring noch de sympathie in brede kring die Rens wel genoot.
Sec bekeken spreekt wel meer tegen Jensen. Wat zijn verschijning betreft had hij het beter bij radio kunnen houden, hij geeft gasten zelden de kans om uitgebreid te vertellen over hetgeen waarvoor ze naar de studio zijn gelokt en zoomt steevast in op ranzige details.
Sliploos
Bijvoorbeeld wanneer soapie Lieke van Lexmond uitweidt over haar nieuwe huis. Via de vraag "met wie woon je samen?" volgt binnen no time de vraag of Lieke het eigenlijk wel eens met een vrouw heeft gedaan. Wanneer er wat modelletjes van Holland's Next Top Model op de bank zitten, laat Jensen uiteraard het fragment zien waarin een model aangeeft geen slipje aan te hebben. "Ben je vaker sliploos?", klinkt het dan smakeloos uit Jensens mond.
Het gekke is: iedere gast weet het en toch komen ze opdagen. Dat geldt ook voor de mensen in het publiek, wier rol even futiel is als die van voormalig sidekick Jan Paparazzi. Het voorgebakken applaus en de ingeblikte lachband liggen al lang klaar op de montagetafel, en voor de schamele publieksshots hoef je niet Hilversum af te reizen.
Snedig
Van alle mysteries rondom Jensen! zou dan ook het grootste raadsel kunnen zijn: hoe kan het dat de show regelmatig een half miljoen kijkers trekt? Toch zou dat tekortdoen aan de kwaliteiten van Jensen en zijn team, die goed naar hun Amerikaanse voorgangers hebben gekeken. Jensen is op zijn manier snedig, durft in gesprekken af te dwalen naar zaken die niet vooraf zijn doorgesproken en spreekt opvallend goed Engels.
Zijn team verstaat de kunst van het knippen en weet daarmee elke uitzending de juiste vaart mee te geven, wat bij veel live talkshows juist het manco is. Daarbij lijkt het wel alsof Jensen! perfect de tijdgeest aanvoelt. Mensen door de mangel halen, snel tot de sensationele kern van een verhaal komen: het heeft raakvlakken met de Geen Stijlachtige aanpak die zo populair is onder jongeren.
Jensen is een weinig sympathie opwekkende talkshowhost die je, hoewel dat soms wringt, tv-kwaliteiten moet nageven.
Jensen!, maandag t/m vrijdag, RTL 5, 22.30 uur
(c) NU.nl/Paul de Lange
bompa, de schoonvader van jean-mariequote:Op donderdag 17 mei 2007 12:15 schreef roburt het volgende:
wie was er nou overleden van de pafs, bumba ofzo is dat hun hond?
hij klinkt als een heaumeau zeg maar <-- stopwoordjequote:Op maandag 21 mei 2007 22:43 schreef Aventura het volgende:
Wat een irritante stem heeft die Bokito-getuige...kan er haast niet naar luisteren.
Idd, Ik dacht ook al de golfjesquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:32 schreef TheRuud het volgende:
Ik dacht ook de golfjes.
Maar is dat niet gewoon een simpele psychologische truc? Ik denk dat veel mensen meteen de neiging hebben om de golfjes te kiezen, omdat die niet echt passen tussen de overige symbolen..
En nee, hier ook geen beweging in de lepel
Iddquote:Op vrijdag 25 mei 2007 10:10 schreef Esraa het volgende:
[..]
Ja, hij showde een zwembroek uit de kledinglijn van Jim![]()
vreemd om zolang te blijven praten over dat tennis gebeuren, dat is al minstens 2 jaar geleden en iedereen weet wat er toen gebeurt is.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 23:07 schreef Whizzkith het volgende:
Ik weet niet was het is, maar ik vind Jensen veel beter dan normaal vandaag
Het was een garpje, heel RTL inclusief Jensen lag er 20 minuten uitquote:Op zaterdag 26 mei 2007 16:22 schreef roburt het volgende:
[..]
vreemd om zolang te blijven praten over dat tennis gebeuren, dat is al minstens 2 jaar geleden en iedereen weet wat er toen gebeurt is.
quote:Op maandag 28 mei 2007 22:46 schreef Whizzkith het volgende:
[..]
*zapt snel naar 5*
*zapt terug*
*kijkt naar profiel van Ole*
*doh*
Die naakte oude kerel? Ga ik ook een keer naar een uitzending van Jensen, krijg je dat...quote:
Nee, dat topmodelquote:Op dinsdag 29 mei 2007 00:11 schreef Frasier het volgende:
[..]
Die naakte oude kerel? Ga ik ook een keer naar een uitzending van Jensen, krijg je dat...
Waar zijn je foto's?quote:Op vrijdag 1 juni 2007 23:22 schreef wolfrolf het volgende:
In breedbeeld is Jensen vast een nog dikkere pad!
Iddquote:
? wiequote:Op maandag 4 juni 2007 22:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Zodadelijk die onsympathieke vooringenomen youtube snol in jensen
quote:#9 - Most Subscribed (All Time)
#14 - Most Viewed (This Month)
#17 - Most Viewed (All Time)
Het staat los van de gast hoorquote:Op woensdag 6 juni 2007 11:47 schreef Guanabana het volgende:
[..]
En zo'n reactie geef jij als Jaapgast is?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Progeriaquote:Op woensdag 6 juni 2007 23:01 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Wat is er met dat jongetje aan de hand dat er nu is? Een of andere ziekte?
Jaap was gister wel leuk, Esmee daarvoor ook wel, ken d'r nog van toen ze serveerster was
Dit is een Belgisch jochie. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan voor de Progeria Research Foundation (vertalingen maken van stukken voor Nederlandstalige gezinnen) en de Europese Progeria Family Circle (vertalingen en leuke activiteiten voor de kinderen regelen) en heb Michiel en zijn ouders ook een paar keer ontmoet. Het is zo'n ontzettend schattig manneke! Ik heb een paar jaar terug voor hem geregeld dat hij VIP-gast bij Ajax was en daar ook zijn idool Wesley Sonk mocht ontmoeten, hij was zo blij!quote:Op woensdag 6 juni 2007 22:56 schreef pberends het volgende:
Ik wist niet dat dat ventje Nederlands was... die gast is toch van Discovery? Of was dat een ander ventje?
ah, vandaar... maar is het niet erfelijk dan?quote:Op donderdag 7 juni 2007 13:10 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Dit is een Belgisch jochie. Ik heb vrijwilligerswerk gedaan voor de Progeria Research Foundation (vertalingen maken van stukken voor Nederlandstalige gezinnen) en de Europese Progeria Family Circle (vertalingen en leuke activiteiten voor de kinderen regelen) en heb Michiel en zijn ouders ook een paar keer ontmoet. Het is zo'n ontzettend schattig manneke! Ik heb een paar jaar terug voor hem geregeld dat hij VIP-gast bij Ajax was en daar ook zijn idool Wesley Sonk mocht ontmoeten, hij was zo blij!
Echt vreselijk voor dit gezin dat ook hun tweede kindje deze verschrikkelijke ziekte heeft.
Voordat dit gebeurde werd gezegd dat de kansop een kindje met Progeria zo'n beetje rond de 1 op 8 miljoen lag. Ze zijn nadat duidelijk werd dat Amber, het zusje van Michiel, ook Progeria heeft wel verder aan het zoeken, hier moet haast wel erfelijkheid in het spel zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:08 schreef pberends het volgende:
[..]
ah, vandaar... maar is het niet erfelijk dan?
Had het al gehoord.. heb wel echt te doen met die ouders.. maar dat jongentje is ook zo lief..quote:Op donderdag 7 juni 2007 15:09 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Voordat dit gebeurde werd gezegd dat de kansop een kindje met Progeria zo'n beetje rond de 1 op 8 miljoen lag. Ze zijn nadat duidelijk werd dat Amber, het zusje van Michiel, ook Progeria heeft wel verder aan het zoeken, hier moet haast wel erfelijkheid in het spel zijn.
Iddquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:46 schreef roburt het volgende:
is er weer iemand anders![]()
en die truc... dat is hetzelfde papiertje maar nu uitgevouwen![]()
Ja, hij schat van tevoren in hoe die schilderijen wordenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:26 schreef RaymanNL het volgende:
Maar die vent die doet niet echt aan mind reading, hij schat gewoon de kandidaten goed in. Dat is zijn techniek. Het is ook geen truuk, die vent die schat dat gewoon zo in.
Ik zal de fragmenten nog is analyseren, zodra ze online staanquote:Op vrijdag 8 juni 2007 11:28 schreef BVO het volgende:
[..]
Ja, hij schat van tevoren in hoe die schilderijen worden.
Het was wel heel erg duidelijk dat het gewoon doordrukpapier o.i.d. was.
Hij brengt hem toch wel aardig aan het stotterenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:15 schreef Whizzkith het volgende:
Bah Jensen denkt even easy de waarheid uit hem te krijgen
Hij kwam ook gespannen over.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:17 schreef BVO het volgende:
Ik heb Jensen nog nooit zo kritisch gezien bij een gast.
Wel vervelend voor hem dat hij z'n onschuld (moch dat zo zijn) nooit echt kan bewijzen. Als zij niet naar haar hotel wil en ze teveel drank heeft gehad en er verder niks mee te beginnen is, kan ik me voorstellen dat je er niet een hele nacht als een oppas bij gaat zitten (als ze al op 't strand zijn geweest, want ook dat is niet zeker). Echt sociaal is 't niet, maar ik weet verder niet of het heel gevaarlijk is voor een dronken blondine om een nacht alleen op een strand van Aruba door te brengen. Als hij haar heeft achtergelaten kan een andere passant net zo goed verkeerde dingen met haar gedaan hebben.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:33 schreef Kidney_Bean het volgende:
ik geloof hem gewoon nog steeds niet... die gast is ook nog eens mediageil ook en wil er aan verdienen dmv zn boek??
Vond ik wel meevallen, Jensen bleef steeds vragen over : Maar wat heb je dan tegen je vrienden gezegd. Volgens mij hoefde die Joran het daar na 1x niet meer over te hebben, maar Jensen ging maar door. Verder was het wel ok.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 04:24 schreef Off-ShoRe het volgende:
Goed gesprek had ie met Joran. Ben geen fan of wat dan ook, maar dit was gewoon een verdomd goed interview, vooral dankzij Jensen.
Het verhaal rammelde dan ook. Zolang Jensen (en de kijker) niet het gevoel had dat de waarheid boven tafel is, en het verhaal vragen open laat, vind ik het logisch dat hij erop door gaat.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:19 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Volgens mij hoefde die Joran het daar na 1x niet meer over te hebben, maar Jensen ging maar door.
Dat wordt weer gigantisch ass kissen dus @ Cameron Diazquote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:20 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[afbeelding]
Cameron Diaz is niet verkeerd.
Dat verhaal rammelde niet zo. Hij zei gewoon: Ik heb ze daarna alleen nog 1x in de bus gesproken naar de gevangenis.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:21 schreef BVO het volgende:
[..]
Het verhaal rammelde dan ook. Zolang Jensen (en de kijker) niet het gevoel had dat de waarheid boven tafel is, en het verhaal vragen open laat, vind ik het logisch dat hij erop door gaat.
Waarom ben je benieuwd? Het wordt een avond lang slijmen slijmen slijmen. Tenzij die iets roept in de trant van "In the movie The Mask you looked so much hotter!".quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:41 schreef Koningin het volgende:
Vanavond Cameron Diaz, ben benieuwd.
Fan-tas-ticquote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:42 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Waarom ben je benieuwd? Het wordt een avond lang slijmen slijmen slijmen. Tenzij die iets roept in de trant van "In the movie The Mask you looked so much hotter!".
quote:
quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:35 schreef Crappery het volgende:
Ze kwamen toch niet in de studio? Hij had ze geintervieuwd op een kamertje.
Inderdaad. Hij probeerde alles na te gaan, deed dat op een naar mijn mening goede manier, toen bleef hij daar (terecht) haken.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 14:21 schreef BVO het volgende:
[..]
Het verhaal rammelde dan ook. Zolang Jensen (en de kijker) niet het gevoel had dat de waarheid boven tafel is, en het verhaal vragen open laat, vind ik het logisch dat hij erop door gaat.
Klopt, daardoor had ik zelf na DWDD heel erg dat die Joran erbij genaaid was enzo, en na Jensen dat ie toch wel fout was geweest. Ligt denk ik voornamelijk aan de manier van interviewen.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:30 schreef Off-ShoRe het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij probeerde alles na te gaan, deed dat op een naar mijn mening goede manier, toen bleef hij daar (terecht) haken.
Ik ben helemaal geen fan van jensen, maar hij deed hier beter werk dan matthijs van nieuwkerk een tijdje terug (alhoewel die toen ws minder tijd voor hem had).
ik moet die aflevering nog een keer terugkijken, welke dag was het?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 19:21 schreef ludi_n het volgende:
Ik zou eigenlijk Face en Murdock weer terugwillen op Jensen, eventueel als co-presentatoren.
10-15x gok ikquote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Vanavond noteren hoevaak hij het zegt![]()
Vaste prik met buitenlandse gasten.quote:Op woensdag 13 juni 2007 08:48 schreef Blawh het volgende:
Het was inderdaad een aardige slijmsessie.
En dan zegt ze, smaakt naar croquette. Zegt Jensen: 'Nee, dit zijn bitterballen'. Als hij nu gewoon even toegeeft dat die krengen ongeveer hetzelfde smaken.quote:Op woensdag 13 juni 2007 09:53 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Vaste prik met buitenlandse gasten.
De bitterballen
Ja vond ik dus ook, merkt ze iets typisch op gaat hij over de naam bitterballen doorlullen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 10:40 schreef Blawh het volgende:
[..]
En dan zegt ze, smaakt naar croquette. Zegt Jensen: 'Nee, dit zijn bitterballen'. Als hij nu gewoon even toegeeft dat die krengen ongeveer hetzelfde smaken.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:17 schreef Urquhart het volgende:
Vanavond Huub, Brian en Lieke uit de Gouden Kooi
Zo das snelquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:33 schreef Crappery het volgende:
Ja, in een topic genaamd telefoonterreur staat een linkje met 45 mp3kes
Super ik heb zequote:Op woensdag 13 juni 2007 16:38 schreef Crappery het volgende:
http://podcast.xs4all.nl/rss/erhnam/TelefoonTerreur
voor jou generaal
quote:Op woensdag 13 juni 2007 12:17 schreef Urquhart het volgende:
Vanavond Huub, Brian en Lieke uit de Gouden Kooi
vage link hoe download je datquote:Op woensdag 13 juni 2007 16:38 schreef Crappery het volgende:
http://podcast.xs4all.nl/rss/erhnam/TelefoonTerreur
voor jou generaal
quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:47 schreef Silenus het volgende:
Gerda Havertong is wel veranderd zeg.
Zal wel morgen of maandag online komen.quote:Op donderdag 14 juni 2007 22:53 schreef Tallie1982 het volgende:
Is de aflevering van Jensen met huub, brian en lieke nog ergens terug te zien ?
Dude ken je klassiekers.quote:
En als hij een keer Diaz en Banderas heeft is het ook niet goed. Achja, doe mij maar gewoon Herman en nu die andere gek van de X Factor.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:11 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Ik ben begin die semi-bekende buitenlandse gasten die Jensen telkens uitnodigt wel een beetje zat te worden.
Nee. Wat maakt die personen interessanter dan andere (Nederlandse) gasten.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 22:13 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
En als hij een keer Diaz en Banderas heeft is het ook niet goed. Achja, doe mij maar gewoon Herman en nu die andere gek van de X Factor.
Vaak hebben ze iets meer gepresteerd dan de Nederlandse gasten die komen. Zoals een Jim, die hoef ik echt niet te zien. Maar ach, doe mij maar een stel gekken uit de GK of zoals gezegd de zwakzinnigen van talentenshows.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nee. Wat maakt die personen interessanter dan andere (Nederlandse) gasten.
Dat eeuwige ophemelen van de gasten.
Hij ging al hun films opnoemen, wat sufquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:06 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Nee. Wat maakt die personen interessanter dan andere (Nederlandse) gasten.
Dat eeuwige ophemelen van de gasten.
Ik heb liever dat die Jensen met z'n kutkop van de televisie verdwijnt.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:13 schreef J.Herrer het volgende:
Nou.. ten 1e hebben zij meer status, daar kun je veel meer mee dan met een Herman
En zij maken in 1 week meer mee dan jij in je hele leven
Maargoed, jij hebt dus liever 3x per maand Henkjan met zijn suffe Xfactor geblaat?
Nope, maar ik heb wel liever een Herman dan een Jim of een andere 'bekende' Nederlander.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:13 schreef J.Herrer het volgende:
Maargoed, jij hebt dus liever 3x per maand Henkjan met zijn suffe Xfactor geblaat?
quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:31 schreef J.Herrer het volgende:
Toen ik aan het reageren was stond je reactie er nog niet, was dus niet aan jou gericht
'Wegens een gebrek aan niveau zal de uitzending van de Gouden Kooi bewoners niet op de website komen te staan. We hopen op uw begrip voor deze beslissing.'quote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ontopic:
Huub, Para en Lieke staat nog steeds niet op de site![]()
ahquote:Op zaterdag 16 juni 2007 13:50 schreef Nesle het volgende:
Nee die naam is niet echt
Norma Stitz komt van Enormous tits.
Ze heet in het echt Annie Hawkins-Turner.
http://en.wikipedia.org/wiki/Norma_Stitz
Jaap staat er wel opquote:Op zaterdag 16 juni 2007 08:53 schreef Blawh het volgende:
[..]
'Wegens een gebrek aan niveau zal de uitzending van de Gouden Kooi bewoners niet op de website komen te staan. We hopen op uw begrip voor deze beslissing.'
nu wel dusquote:Op vrijdag 15 juni 2007 23:33 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ontopic:
Huub, Para en Lieke staat nog steeds niet op de site![]()
Aah, maar eens terugkijken dan.quote:
functionele tvpquote:Op maandag 18 juni 2007 22:44 schreef markisboer het volgende:
tvp jensen is t0p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |