Zeg dat maar tegen de TV mods, als ik die link in de OP zet van het South Park topic krijgen we altijd gezeik, dus verspreid ik het op deze manierquote:Op maandag 7 mei 2007 18:42 schreef Evil_Koekje het volgende:
Nee, ik denk trouwens dat iedereen allsp.com wel kent hoor.
Ik denk niet dat Opgezwolle zelf weer komt. Zou nu ook geen speciale reden voor zijn, geen nieuw album, of BW-achtige tour.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:46 schreef HenkBenzinetank het volgende:
zou zwolle weer op lowlands staam?
Ik ga de 16e van juniquote:Op maandag 7 mei 2007 18:37 schreef Agiath het volgende:
Iemand nog naar Jawat! geweest vorige maand?
Naar beide cd's ben ik wel benieuwd, maar die van Typhoon zal wel eerder komen ja, is ook al vele malen verlaat dacht ik.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 00:14 schreef rotskibo het volgende:
Gelukkig komt die Typhoon cd eindelijk, betekent wel dat Winne later gaat komen (al was 18 Juni wel een heel vroege datum).
Ja prutser, waarom reageer je dan?quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:59 schreef Brun0 het volgende:
[..]
je naam zegt voldoende... omg waarom reageer ik eik![]()
In het vorige topic stond dit:quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:41 schreef Najir het volgende:
Wanneer komt Typhoon met zijn album dan? En Winne?![]()
Hahaha, lache man..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:42 schreef OldJeller het volgende:
'Winne' kan beter eerst zijn naam in iets fatsoenlijks veranderen.
quote:14-04-2007
Ik ben weer thuis en ben weer al weer bijna de oude.
Nog een weekje rustig aan doen en dan pak ik de draad weer volledig op.
Bedankt voor de gene die me hebben gemaild via mijn site of myspace tijdens mijn ziekenuisopname!!
Had niet verwacht dat er zoveel mensen van op de hoogte waren!
Kubus.
mja dat had ik ook gelezen. Maar heb verder eigenlijk niets vernomen dat hij weer actief is. En dit bericht is inmiddels ookal van een maand geleden..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:54 schreef S-Two het volgende:
Ik wist niet eens dat hij wat had, maar zoals op z'n site staat gaat het gelukkig weer beter:
[..]
Ik had eigenlijk niet eens naar de datum gekekenquote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:07 schreef Dusso het volgende:
[..]
mja dat had ik ook gelezen. Maar heb verder eigenlijk niets vernomen dat hij weer actief is. En dit bericht is inmiddels ookal van een maand geleden..
maar waarom zijn Kempi en Salah dope dan, heb je gehoord wat ze te vertellen hebben? En wat voor uitspraken die Salah allemaal maakt, hij probeert gewoon aandacht te krijgen door de radicaal uit te hangen...quote:Op woensdag 9 mei 2007 15:20 schreef AryaMehr het volgende:
Ik niet, opgezwolle weet heel goed met wie ze samenwerken, salah is dope, en kempi ook, al digg ik die straatshit niet echt.
Zou kunnen, maar hij kan mij niet boeien.quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:03 schreef Dusso het volgende:
Dan moet je toch wat goed doen lijkt mij.
ja dat ie het vergeschopt heeft wil niet zeggen dat ie niet lompe uitspraken maakt, mag em gewoon nietquote:Op woensdag 9 mei 2007 18:03 schreef Dusso het volgende:
Jullie praten wel zomaar over Salah Edin, maar die gast heeft het , naast Cilvarings het vergeschopt die deels van onze bodem komt. Hij werkt gewoon samen met Focus! En z'n Album is nog Nederlands ook... Dan moet je toch wat goed doen lijkt mij.
Ik ga 'm alsnog even doorskippen/beetje checken een dezer dagen.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:08 schreef Tourniquet het volgende:
De cd van Salah Edin is nu te luisteren op de luisterpaal van 3voor12.
Jezus ik dacht dat ik 't nix zou vinden, maar dit is écht heel kut. Verschrikkelijk saaie beats, enooorme kutstem. 't Is echt zo slecht dat 't een persiflage zou kunnen zijn ipv een serieus album.quote:Op woensdag 9 mei 2007 20:08 schreef Tourniquet het volgende:
De cd van Salah Edin is nu te luisteren op de luisterpaal van 3voor12.
Integendeel.quote:Ontgaat me dan ook totaal waarom Opgezwolle met deze gast samenwerkt, zal wel een labelmates verhaaltje zijn.
Ik spreek junte regelmatig, salah en sticks zijn buiten de rap-gebeuren gewoon goeie maten van elkaar.quote:
Mkay, geldige reden. Vroeg het me gewoon af aangezien het niveauverschil zo enorm is. (En als je Opgezwolle hoort over hoe ze die gangstertype's enzo afkeuren, vandaar.)quote:Op donderdag 10 mei 2007 02:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik spreek junte regelmatig, salah en sticks zijn buiten de rap-gebeuren gewoon goeie maten van elkaar.
En dat heeft niks te maken met ''labelmaatjes'' of iets dergelijks, en zijn standpunt doet er niet toe.
Dat vind ik ook geen tof nummer eigenlijk. Vind eigenlijk alleen Rico relaxed op de track!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:30 schreef Dusso het volgende:
Mmm ik ben eigenlijk ook niet echt geintreseerd om z'n album te checkuh. Heb eigenlijk alleen die track samen met opgezwolle geluisterd. die vond ik best wel.. Maar dat kwam meer door sticky en Rico...
Inderdaad.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:34 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Dat vind ik ook geen tof nummer eigenlijk. Vind eigenlijk alleen Rico relaxed op de track!
Ja, ik had het ook al gelezen op 3voor12quote:
Ik heb het zelf in de krant gezien.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:12 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ja, ik had het ook al gelezen op 3voor12![]()
Hoe is het geluid in Hedon? Waar kun je het beste staan, of maakt het weinig uit?quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:29 schreef AryaMehr het volgende:
Heb net de namen doorgekregen van beestenboel 4:
Ty en Zo moeilijk komen zeker.
Zo moeilijk?quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:29 schreef AryaMehr het volgende:
Heb net de namen doorgekregen van beestenboel 4:
Ty en Zo moeilijk komen zeker.
Ik ben d'r een paar keer geweest, verschillende plekken gestaan, had niet 't idee dat 't veel uitmaakt. Sowieso erg vette zaal, mooi hoog enzo. En Zwolle is een leuke stad dus als 't kan 's middags al heen gaan (als 't mooi weer is).quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:04 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Hoe is het geluid in Hedon? Waar kun je het beste staan, of maakt het weinig uit?
Ik ga een weekendje bij mijn moeder logeren.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 01:51 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik ben d'r een paar keer geweest, verschillende plekken gestaan, had niet 't idee dat 't veel uitmaakt. Sowieso erg vette zaal, mooi hoog enzo. En Zwolle is een leuke stad dus als 't kan 's middags al heen gaan (als 't mooi weer is).
Zo moeilijk ja...check hier de myspace van ze, staan wel paar nummers op:quote:
Stickert en Ricoquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:37 schreef skiczukie het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=HMcKRgGf__o
Haha, Ga naar Berlijn!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:37 schreef skiczukie het volgende:
Klinkt wel aardig.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zo moeilijk ja...check hier de myspace van ze, staan wel paar nummers op:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=184166442
Ze rockten die show wel hard vanavondquote:Op vrijdag 11 mei 2007 12:58 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zo moeilijk ja...check hier de myspace van ze, staan wel paar nummers op:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=184166442
Serieus?quote:Op zondag 13 mei 2007 04:29 schreef Catch22- het volgende:
Ennuh, je mag niet meer blowen in Hedon...
Bij de deur zei de portier, 'Nieuwe regels, niet blowen, niet draaien, zelfs niks bij je hebben.' Eerste zin die Sticks zo'n beetje zei was 'Pak een drankje, een jointje, ja tog, geniet ervan'.quote:Op zondag 13 mei 2007 18:31 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Serieus?Lame. Werd nog wel gedaan of ook niet?
Dat is wel heel erg triest. Pit is ook niet echt mijn ding, laat mij dan maar lekker aan de zijkant van de zaal genieten van de muziek..quote:Op zondag 13 mei 2007 20:11 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Bij de deur zei de portier, 'Nieuwe regels, niet blowen, niet draaien, zelfs niks bij je hebben.' Eerste zin die Sticks zo'n beetje zei was 'Pak een drankje, een jointje, ja tog, geniet ervan'.Komt er een griet van de beveiliging hem even zeggen dat het niet mag enzo.
Typhoon was dope, maar ik ben verder niet echt een liefhebber van die pits. Sta je een beetje links van de zaal, vijf minuten sta je rechts bij de uitgang.![]()
Ik vind die pits ruk, en vind het ook meer bij punk passen ofzo. Het is niet mijn ding, heb geen zin om de hele avond op mijn tenen te letten, ik ga voor de muziek, en om de artiest zien zijn muziek spitten, niet om door een zogenaamde 'harde kern' omvergebeukt te worden. Daarnaast is mijn 2 euro birri heilig.quote:Op maandag 14 mei 2007 14:58 schreef Dusso het volgende:
Die pits zijn juist het vette eraan. Teminste, wel op die harde tracks. En op Typhoon kan je juist lekker los gaan.
Och als 't een beetje hossen, duwen, en springen is kan ik 't wel waarderen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 17:04 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik vind die pits ruk, en vind het ook meer bij punk passen ofzo. Het is niet mijn ding, heb geen zin om de hele avond op mijn tenen te letten, ik ga voor de muziek, en om de artiest zien zijn muziek spitten, niet om door een zogenaamde 'harde kern' omvergebeukt te worden. Daarnaast is mijn 2 euro birri heilig.
*denkt*quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:59 schreef skiczukie het volgende:
En alles alles achter de rug is wil ik terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is.
In welke nummers komt die zin voor?
Vraag en antwoord, 80-plussers .. ?
Tevens een kikkie.
Opgezwolle - Vraag en antwoord.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 16:59 schreef skiczukie het volgende:
En alles alles achter de rug is wil ik terug kunnen kijken en zeggen dat het gelukt is.
In welke nummers komt die zin voor?
Vraag en antwoord, 80-plussers .. ?
Tevens een kikkie.
quote:Typhoon's debuutalbum!
Eerlijkheid. Het sleutelwoord voor het debuut album van de Zwolse rapper Glenn de Randamie, alias Typhoon. En eerlijk duurt in dit geval inderdaad lang. Maar liefst drie jaar hebben muziekliefhebbers moeten wachten op Tussen Licht en Lucht, het eerste wapenfeit van Ty. Omdat de man geen genoegen neemt met standaard rap. Omdat hij zijn hart en ziel blootlegt op zijn plaat en daarbij verder gaat dan je gewend bent. “Ik ben geen rapper, noem me ervaringsdeskundige”, zoals hij zelf zegt. Als het leven een leerproces is, is Typhoon een gierige leerling. Zelden hoor je een artiest die zich zo weinig verschuilt achter een pose en zich zo open en eerlijk durft op te stellen. Gewoon Glenn dus, maar geen simpele raps, eerder rauw en confronterend voor zichzelf en de luisteraar.
Verder dan Hip Hop gaat het, ook muzikaal gezien. Zo zijn invloeden uit onder andere de traditioneel Afrikaanse, Oosterse en jazz-muziek te horen, naast bijdrages van trompettist Jan Wessels en raps van broer Blaxtar, Rico en Sticks (Opgezwolle). Een sfeervolle, grens-overscheidende muzikale omlijsting van de beatmakers Dries Bijlsma, Delic (Opgezwolle), A.R.T, en Nav geven de plaat een warme, persoonlijke vibe, divers maar geworteld in de Hip Hop.
Bijlsma, verantwoordelijk voor het leeuwendeel van de plaat, laat horen dat een experimentele drift hem niet vreemd is. Een nummer als “Sprokkeldagen”, met een Spoken Word bijdrage van de Belgische Neske Beks, is hier een goed voorbeeld van. Handelend over onzichtbaarheid en het ontsnappen aan verwachtingen, wat sowieso niet hoort tot de alledaagse thematiek van de gemiddelde rapper, is het een track die zich ook muzikaal onderscheidt door de dromerige sfeer met een rauwe rand.
In “Brand Los” komt juist de harde kant meer naar voren, met een beat die begint met standaard Hip Hop drumprogrammering maar gaandeweg verandert in onvervalste Drum-n-Bass. “Zo niet mij”, al bekend van de live-shows, is ook op de plaat terug te vinden. Wederom viert eerlijkheid hoogtij, met Ty die vertelt over de confrontatie aangaan met zichzelf en het vastzitten in een emotionele mindstate waar geen ontsnappen aan lijkt: “AAAAAHH!! Voel dat t kut-is, dit is voor iedereen die emotioneel onder druk ligt”.
Daarom is de titel van de plaat Tussen Licht en Lucht; zowel de beats en de teksten gaan verschillende kanten op maar alles komt duidelijk samen in de beleving van Typhoon. Drie jaar na het winnen van De Grote Prijs van NL, na intensief touren en het trekken van volle zalen door heel Nederland is er nu de plaat. Tussen Licht en Lucht. De inmiddels hooggespannen verwachtingen lost Typhoon nu in.
top-notch.nl
Het is een releaseparty, ik neem aan dat je dan ook terplekke een cd kan aanschaffen, net zoals het geval was bij de releaseparty van opgezwolle.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:42 schreef fathank het volgende:
Nog een klein maandje wachten, want 17 juni is de releaseparty, en vanaf 18 juni issie beschikbaar. Het zou eens tijd worden..
quote:D U V E L - N I E U W S
We willen de wereld laten horen dat
25 mei 2007
ons nieuwe kindje is geboren.
De naam is:
PUUR KULTUUR
(diameter: 12cm / lengte: 60:00min / 19 tracks)
Voordat ik in de winkel lig moeten mijn ouders nog wat zaken op orde stellen
Wat u wel kunt doen is mij op voorhand bestellen.
Trotse ouders Duvel, Supa & Dj Dion
Nee helaas, alleen toegankelijk voor studenten en medewerkers + entree'squote:Op maandag 28 mei 2007 02:06 schreef Brownietje het volgende:
Is dat gewoon vrij toegankelijk?
of hoe zit dat met kaartverkoop, kan er niet al te veel over vinden.
kan niet wachtenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 16:04 schreef S-Two het volgende:
Vette shit van Duvel!
ietwat late reactie maar als je Diggy Dex bedoeld in de OneFourOne, Amsterdam 28 april 2007 met Jawat dan jaquote:Op maandag 7 mei 2007 18:37 schreef Agiath het volgende:
Iemand nog naar Jawat! geweest vorige maand?
Delft is een beetje ver weg.quote:Op donderdag 31 mei 2007 15:09 schreef Brownietje het volgende:
Iemand in buurt van Delft zin in Kubus & BangBang vanavond?
zit opeens opgescheept met 3 kaartjes, alhoewel ik zelf nogwel graag zou willen..
Het is in Rotterdam, maar had gehoopt dat iemand uit Delft ofzo hier wel zou zitten en zou zijn gegaan.quote:
Misschien wat eerder heen gaan en dan aan mensen die langslopen ze dan verkopen tegen een iets lagere prijs?quote:Op donderdag 31 mei 2007 17:59 schreef Brownietje het volgende:
[..]
Het is in Rotterdam, maar had gehoopt dat iemand uit Delft ofzo hier wel zou zitten en zou zijn gegaan.
Geen idee hoe ik nu nog van die kaartjes af kan komen, ze staan op marktplaats maarja het is niet uitverkocht dus dat maakt geen zak uit.
heeft Habbekrats dan baat bij het nieuwe album?quote:Op donderdag 31 mei 2007 23:11 schreef milkingmonkey het volgende:
Ik besef me trouwens nu pas hoe strategisch het is van Habbekrats het Bokito-gebeuren in scene te zetten rond de tijd dat PUUR KULTUUR aangekondigd werd.![]()
Beter, ik ben er!quote:Op vrijdag 1 juni 2007 12:41 schreef AryaMehr het volgende:
Hoewel Zwolle al geruime tijd op de kaart staat met goede hiphop, ontbrak het nog aan een groot hiphop festival. Zaterdag 1 september is het dan eindelijk zo ver, Hedon organiseert een groot hiphop event in de Ijsselhallen in Zwolle: The Rhythm, The Rebel. Het festival, wat van 14:00 tot s ’avonds 00:00 zal duren, zal buiten muziek ook graffiti, skate en breakdance bieden. Bevestigde artiesten zijn Opgezwolle, Jawat! en Salah Edin maar verwacht binnenkort meer namen.
Kosten voor dit festival zijn ¤ 17,50, kaarten zijn binnenkort landelijk te koop bij de grote verkooppunten, Plato en Free Record Shop. Meer info lees je natuurlijk binnenkort hier.
Hij blijft mooiquote:Op vrijdag 11 mei 2007 15:37 schreef skiczukie het volgende:
respect voor de maker, ik denk dat nu de essentie van het nummer wel overkomtquote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:14 schreef S-Two het volgende:
http://www.statemagazine.(...)%5Barticleid%5D=2707
Zeker.quote:
quote:Op zaterdag 2 juni 2007 15:07 schreef arneaux het volgende:
Ik moest nog ff tvpen.
Erg goed.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 13:14 schreef S-Two het volgende:
http://www.statemagazine.(...)%5Barticleid%5D=2707
Op zich wel leuk, alleen op den duur wel een beetje eentonig..quote:
Klopt, ik ben er net éen dag mee bezig geweest.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:03 schreef S-Two het volgende:
[..]
Op zich wel leuk, alleen op den duur wel een beetje eentonig..
Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 2 juni 2007 16:03 schreef S-Two het volgende:
[..]
Op zich wel leuk, alleen op den duur wel een beetje eentonig..
quote:Er komt een dag dat deze dvd inderdaad het daglicht gaat zien. Wanneer dat is kan ik helaas nog niet zeggen.
lol die was ik helemaal vergetenquote:Op donderdag 31 mei 2007 17:00 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoe zit 't eigenlijk met die Buitenwesten DVD?
Hee ik was der ook (zit/zat trouwens ook nog bij je op school, het stikte sowieso vooraan van de scw'ers)quote:Op zaterdag 9 juni 2007 01:21 schreef Agiath het volgende:
Net terug van opgezwolle optreden @ TU delft met Typhoon erbij
Jezus het ging weer heel hard hoor, stond op een gegeven moment tegen het hek, rico nog de boks gegeven.
Ze speelden nog 2 nummers van waarschijnlijk nieuw album fakkelteit, jammer dat geluid nogal brak was dus echt heel veel hoorde je er niet van, maar de beats klonken alvast weer lekker.
Maar tering wat ging het weer lekker los![]()
'ja anders krijg je van andere opgefokte ik ben de gevaarlijkste pitters je een eleboog in je gezicht gevenquote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:28 schreef Brownietje het volgende:
[..]
Het was wel aardig, op de opgefokte ik-sta-dan-wel-in-de-pit-maar-raak-me-niet-aan-want-ik-sla-je-op-je-bek mannetjes.
De dames moeten ook gewoon mooi zijn en achterin de zaal blijven staan. Alleen echte mannen vooraanquote:Op zaterdag 9 juni 2007 17:21 schreef Hellrazor het volgende:
[..]
'ja anders krijg je van andere opgefokte ik ben de gevaarlijkste pitters je een eleboog in je gezicht geven![]()
Ja die pit was wat minder iddquote:Op zaterdag 9 juni 2007 15:28 schreef Brownietje het volgende:
[..]
Hee ik was der ook (zit/zat trouwens ook nog bij je op school, het stikte sowieso vooraan van de scw'ers)
Het was wel aardig, op de opgefokte ik-sta-dan-wel-in-de-pit-maar-raak-me-niet-aan-want-ik-sla-je-op-je-bek mannetjes.
En Typhoon(weer alleen de Jawat-stukjes en een nieuw nummer dacht ik, maar shit was niet te verstaan)
EN NU ALLEMAAL NAAR BUITEN, asjeblieeftt![]()
Hej het was toen laatquote:Op zaterdag 9 juni 2007 18:03 schreef Skic. het volgende:
Tycoon.Ik hoorde laatst een gozer de hele tijd 'Daifur' roepen i.p.v. Typhoon.
nooit van gehoordquote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:56 schreef ForumGek het volgende:
Vorige week cd van Grootmeester Jan besteld. Duurt gewoon 4 - 8 weken !
Luisteren jullie ook wel het e.e.a. van Wudstik? Goed album Mijn Wereld !
Geen eigen wereld?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:56 schreef ForumGek het volgende:
thnx, echt vetquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:13 schreef ForumGek het volgende:
ja, ik kende GMJ vooral van DAC, en aangezien Jiggy en Wudstik daarvan solo zijn gegaan zat ik te kijken naar de rest die overbleef. GMJ had die track "De laatste der Mohikanen" op diDACtici geloof ik en die was best goed, dus zo kwam ik daar uit !
Brun0:
http://www.grootmeesterjan.nl/index.html
Dat live optreden is best gaaf !
Het nummer Open Boek van Wudstik vind ik echt extreem gaaf, maar de rest van de nummers die ik gehoord heb van hem vind ik eigenlijk niet zo boeiend.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:56 schreef ForumGek het volgende:
Best okee, beetje eentonige beat, maar goed ..quote:Op dinsdag 12 juni 2007 10:48 schreef Brun0 het volgende:
http://www.statemagazine.(...)%5Barticleid%5D=2733
BlaBla!!! Net 1x geluisterd klinkt erg goed moet ik zeggen!
De gitarist van die band ken ikquote:Op dinsdag 12 juni 2007 11:30 schreef ForumGek het volgende:
Toen ik hem net had gekocht en voor het eerst luisterde viel hij mij zwaar tegen. Maar naarmate ik hem vaker luisterde werd ie steeds beter. Zet deze nummers eens in je playlist en shuffle ze door, zijn echt goed !
- de flow
- Woord
- Breek
- Vraag me niet
nu in pre order bij free record. 16 euro.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 18:12 schreef Evil_Koekje het volgende:
Wanneer kwam 't album van Ty nou?
edit;Bol.com zegt dus 4 juli. Wat duur trouwens.
quote:Op woensdag 13 juni 2007 21:00 schreef nelisb het volgende:
[..]
nu in pre order bij free record. 16 euro.
release 13 juni.
Okee, uploaden maar!quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:03 schreef Brun0 het volgende:
heb eindelijk mijn Typhoon album![]()
begint goed met Hotel beschaving, ft. tracks zijn ook errug nice, hij heeft echt goeie diepe lyrics
Waarvandaan?quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:03 schreef Brun0 het volgende:
heb eindelijk mijn Typhoon album![]()
begint goed met Hotel beschaving, ft. tracks zijn ook errug nice, hij heeft echt goeie diepe lyrics
Heb 'm al besteld. Support your locals he.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:23 schreef nelisb het volgende:
Wil hem eigenlijk zoiezo gaan kopen maandag as! deze kerel verdient het gewoon dat zijn album gekocht wordt!
Sjawel.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:58 schreef De_Brandweer het volgende:
Vanavond appelsap
http://www.nalden.net/?p=92
zouden ze met die 'dergelijke groep uit het verre oosten' Opgezwolle bedoelen?
Ze waren toch gestopt, maar ze beginnen dus kennelijk weerquote:Op dinsdag 5 juni 2007 23:10 schreef MMaRsu het volgende:
Dope nieuw duvel album komt er dus aan, daar zit ik op te wachten
Hopelijk alleen duvelquote:Op zaterdag 16 juni 2007 14:20 schreef Chrrris het volgende:
[..]
Ze waren toch gestopt, maar ze beginnen dus kennelijk weer
Wel goed nieuws![]()
Nee, Supahdupah en Rein de vos vind ik niet zo goed als duvel.quote:
Moet je zeker doen! Ik dacht eerst ook dat het niet echt vet zou zijn. Ik vond zn nummers die voorheen te downloaden waren altijd maar matig. Maar dit album is echt geniaal. Ik had het echt niet verwacht.quote:Op zondag 17 juni 2007 14:10 schreef S-Two het volgende:
Ik was wat sceptisch over zijn album, maar als ik die reacties hier zo lees, denk dat ik hem deze week ook maar even moet halen dan.
Nieuw levenquote:Op zondag 17 juni 2007 15:37 schreef De_Brandweer het volgende:
Ik vind Los Zand de beste track van het album.
Ah thnx. M'n special edition komt ergens in juli binnen als 't goed is.quote:Op zondag 17 juni 2007 20:22 schreef nelisb het volgende:
@ evilkoekje
nr 5.nav
nr.6 dries, co productie delic
nr.10,12 a.r.t
nr.14 delic, co productie dries bijlsma
nr.16 delic
rest dries bijlsma
gisteren de cd bij frs gekocht
Die mixtape vond ik maar matig.. niet echt bijzonder ofzo. Voor de gasten die het album van Typhoon hebben gedownload, wel kopen he! Die gast verdient de support voor dit albumquote:Op maandag 18 juni 2007 11:04 schreef ForumGek het volgende:
hmm nee, kende hem niet.
wat vinden jullie van de topnotch10jaarmixtape.mp3 ?
Grappig die heb ik eind 2005 op de piraten baai geupload en hij staat er nog steedsquote:Op maandag 18 juni 2007 11:04 schreef ForumGek het volgende:
hmm nee, kende hem niet.
Vette site !quote:Op zondag 17 juni 2007 19:36 schreef Evil_Koekje het volgende:
http://www.mctyphoon.nl is ook eindelijk online. Heeft iemand trouwens de CD zelf al incl hoes, en kan diegene vertelllen welke beats van wie zijn?
Haha, lees het topicquote:Op maandag 18 juni 2007 13:00 schreef Arjann87 het volgende:
Ik heb de cd van Typhoon. Dat liedje met Sticks is echt zo vet. Vooral die beat.
Iemand al gecheckt?
Vind dat echt een slechte mixtape. Niet zozeer om de nummers die erop staan, maar om dat irritante gelul van Sticks...quote:Op maandag 18 juni 2007 11:04 schreef ForumGek het volgende:
hmm nee, kende hem niet.
aight ga wel ff checken denk ikquote:Op maandag 18 juni 2007 14:49 schreef De_Brandweer het volgende:
1 juli in rotterdam metropolis festival. duvelduvel winne en kubus&bangbang. ik ben erbij jewaids.
Uitgaansgelegenheid in Leiden...quote:Op maandag 18 juni 2007 17:07 schreef De_Brandweer het volgende:
LVC? Wat is dat?
Ik ben dr ook, zullen we anders een meet houden, heb je altijd wel eens in levende lijfen willen zien, je bent zo sexy in je fotoboekquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:12 schreef Henkmanz het volgende:
Morgen ga ik Opgezwolle weer 's live zien, Metropool HengeloWordt nog wel lachen.
Ik ben die gast met die ene wenkbrauw en die pluk shag onder z'n kinquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:16 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Ik ben dr ook, zullen we anders een meet houden, heb je altijd wel eens in levende lijfen willen zien, je bent zo sexy in je fotoboek.
Ik ben die lange gast in de pit met een kreukloos jointje die een zacht boeket van afghaanse hasj achterlaatquote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:34 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Ik ben die gast met die ene wenkbrauw en die pluk shag onder z'n kin
Er zijn anders ook genoeg buitenlandse artiesten die gesupport moeten worden...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 15:57 schreef MMaRsu het volgende:
Het album van Duvel heb ik ook..support je nederlandse artiesten vind ik eigenlijk ( als je het album goed vind ).
Die USA artiesten hebben toch al genoeg geld...Eminem enzo
quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:54 schreef Crack_david het volgende:
wie doet de beats voor typhoon eigenlijk?
quote:Op zondag 17 juni 2007 20:22 schreef nelisb het volgende:
@ evilkoekje
nr 5.nav
nr.6 dries, co productie delic
nr.10,12 a.r.t
nr.14 delic, co productie dries bijlsma
nr.16 delic
rest dries bijlsma
gisteren de cd bij frs gekocht
Ik vind die Duvel echt altijd wazige shizzle zeggen!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:30 schreef De_Brandweer het volgende:
ik weet niet of het al gepost is, zo niet, bij deze: Duvel bij Juize over Puur Kultuur.
Hij is inderdaad altijd zo lekker duidelijkquote:Op dinsdag 19 juni 2007 20:48 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik vind die Duvel echt altijd wazige shizzle zeggen!
Begin Juli dusquote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:30 schreef De_Brandweer het volgende:
ik weet niet of het al gepost is, zo niet, bij deze: Duvel bij Juize over Puur Kultuur.
Typhoon en Winne ga ik wel even checken denk ik.quote:De Revu heeft een primeur met het bevestigen van de nieuwe Top Notch bands Typhoon, Salah Edin, Winne en Kempi voor Lowlands.
bron
Ik ben nog nooit op Lowlands geweest maar ik heb het idee dat Salah Edin helemaal niet op zo'n festival pastquote:Op woensdag 20 juni 2007 22:53 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Typhoon en Winne ga ik wel even checken denk ik.![]()
En ik hoop dat Kempi een enorme bierdouche krijgt, dan wil ik ook wel even kijken. Vooral als ie daarna gaat zwaaien met z'n pipa.![]()
Lijkt me ook niet, of hij moet ineens met keiharde blackdeathhardcoremetal komen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:01 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit op Lowlands geweest maar ik heb het idee dat Salah Edin helemaal niet op zo'n festival past![]()
Dat idee klopt wel aardig denk ik.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:01 schreef S-Two het volgende:
[..]
Ik ben nog nooit op Lowlands geweest maar ik heb het idee dat Salah Edin helemaal niet op zo'n festival past![]()
Ja, want Lowlands is echt hét metalfestival in Nederland bij uitstek.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:03 schreef Skic. het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet, of hij moet ineens met keiharde blackdeathhardcoremetal komen.
Ja, want zijn teksten zullen aanslaan bij het gemiddelde publiek!quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:16 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat idee klopt wel aardig denk ik.
[..]
Ja, want Lowlands is echt hét metalfestival in Nederland bij uitstek.
En weet ik veel wat voor publiek komt. Maar ik heb het idee dat het en stel zwijnen zijn die daar in de modder lopen te springen, en sowieso geen festival waar hiphop als Opgezwolle goed kan worden beleeft.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:16 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat idee klopt wel aardig denk ik.
[..]
Ja, want Lowlands is echt hét metalfestival in Nederland bij uitstek.
quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:20 schreef Skic. het volgende:
[..]
En weet ik veel wat voor publiek komt. Maar ik heb het idee dat het en stel zwijnen zijn die daar in de modder lopen te springen,
Hm, eens denken, Buitenwesten op Lowlands, oja verdomd! Dat was me een partij vet in 2005.quote:en sowieso geen festival waar hiphop als Opgezwolle goed kan worden beleeft.
D'r zullen altijd wel wat lui zijn die een kijkje gaan nemen. Maar kan me niet voorstellen dat daar een tent voor volloopt.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:27 schreef S-Two het volgende:
Opgezwolle, Typhoon lijkt me best vet daar ja, maar Salah Edin. Kan me niet voorstellen dat daar veel mensen zitten te wachten op pro-moslim muziek. Het lijkt me echt totaal niet bij hem passen nee. Voor Kempi trouwens ook niet echt, maar goed.
Sjeez, relax eens man. Ik heb gehoord van een klasgenoot dat het gewoon niet tof was, en ik denk dat ik Opgezwolle gewoon liever in de Hedon in Zwolle zie of in Groningen in Simplon ofzo. Maar goed ..quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:25 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]!
Meneer heeft ook één keer een Lowlandstopic hier geopend, en een foto gezien hoor.
[..]
Hm, eens denken, Buitenwesten op Lowlands, oja verdomd! Dat was me een partij vet in 2005.
Ja sorry hoor, jij kwam met zo'n raar verhaal aanzetten dat ik even móest reageren.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:30 schreef Skic. het volgende:
[..]
Sjeez, relax eens man. Ik heb gehoord van een klasgenoot dat het gewoon niet tof was, en ik denk dat ik Opgezwolle gewoon liever in de Hedon in Zwolle zie of in Groningen in Simplon ofzo. Maar goed ..
't Was meer de manier waarop, maar we gaan offtopic. Peace bro.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:44 schreef Skic. het volgende:
Wat is er dan raar aan mijn verhaal? De belevenis van hiphop op Lowlands is minder tof .. daarom zei ik dat metal (als voorbeeld) waarschijnlijk beter aankomt bij het publiek. Maar als dat niet zo is, mijn excuses dat ik het zei.
Vergis je daar maar niet in, ik hoor toch vaak om me heen dat veel mensen salah diggen en daarom speciaal een kijkje gaan nemen in de ijssehallen.quote:Op woensdag 20 juni 2007 23:28 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
D'r zullen altijd wel wat lui zijn die een kijkje gaan nemen. Maar kan me niet voorstellen dat daar een tent voor volloopt.
In de Ijsselhallen, waarom daar in godsnaam.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vergis je daar maar niet in, ik hoor toch vaak om me heen dat veel mensen salah diggen en daarom speciaal een kijkje gaan nemen in de ijssehallen.
Ongeacht pro moslim hiphop ofniet.
Ow, d'r zullen vast genoeg mensen zijn die 'm tof vinden. Maar ik denk dat de gemiddelde Lowlander eerder een kijkje neemt bij Opgezwolle dan bij Salah. En verwacht daarom dat 't niet zo druk wordt. Just a thought.quote:Op donderdag 21 juni 2007 00:12 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Vergis je daar maar niet in, ik hoor toch vaak om me heen dat veel mensen salah diggen en daarom speciaal een kijkje gaan nemen in de ijssehallen.
Ongeacht pro moslim hiphop ofniet.
Damn daar zeg je me wat. Dat zou ik echt heel erg matig vinden. Past ook helemaal niet bij elkaar die 4.quote:Op donderdag 21 juni 2007 02:15 schreef febster het volgende:
Denk overigens dat Salah Edin, of hoe die kerel dan ook mag heten, samen met Typhoon en Winne en Kempi in de Bravo 2 uur hiphop krijgen net zoals afgelopen jaar in de Bravo was
Ik vond z'n losse nummers kut, en z'n album is geweldig.quote:Op donderdag 21 juni 2007 02:09 schreef Suikeroom het volgende:
Ik digg Typhoon als solo-artiest niet.. Ik vind 'm semi-diepzinnig.. Bumaye was dope maar zn album valt tegen
Waar gaat het dan om?quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:35 schreef DubzOne het volgende:
Het gaat er niet zozeer om of iemand een tent vol kan krijgen en kan laten springen.
Je hebt blijkbaar totaal geen idee wat een muziekfestival als Lowlands inhoudt!quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:40 schreef Skic. het volgende:
[..]
Waar gaat het dan om?En alsof de artiest dat zelf ook niet wil.
Uiteindelijk gaat het nog steeds om geld verdienen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:50 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Je hebt blijkbaar totaal geen idee wat een muziekfestival als Lowlands inhoudt!
Daar staan genoeg experimentele acts waarop je überhaupt niet kan los gaan! Alsof alle muziek als enige criteria om goed te zijn "goed op kunnen springen", of "lekker op los kunnen gaan" zou moeten zijn![]()
Als jouw muzikale diepgang zo ver reikt mis je een hoop goede muziek...
Ik vind dat je knap veel kennis van het lowlandspubliek hebt voor iemand die zelf nog nooit op Lowlands heeft gelopen.quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:54 schreef Skic. het volgende:
Maar goed, ik zie het al voor me, Salah met zijn pro-Islam rap en het publiek dat zo'n beetje elke moslim kan schieten. Zal wel een goed feest worden. Experimenteel.
Als dat je beeld is van de 'muziekindustrie' zal je diepgang voor muziek inderdaad niet ver reiken!quote:Op donderdag 21 juni 2007 17:51 schreef Skic. het volgende:
[..]
Uiteindelijk gaat het nog steeds om geld verdienen.
Je kent me ook zo goed.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:00 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Als dat je beeld is van de 'muziekindustrie' zal je diepgang voor muziek inderdaad niet ver reiken!
Trouwens, het gaat hier om een festival, niet de muziekindustrie.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:00 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Als dat je beeld is van de 'muziekindustrie' zal je diepgang voor muziek inderdaad niet ver reiken!
Nee hoor... ik bazeerde het alleen maar op je voorgaande posts, dat was voldoende voor deze conclusie!quote:
Bazeerde. Okee, ik weet ook genoeg.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:10 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Nee hoor... ik bazeerde het alleen maar op je voorgaande posts, dat was voldoende voor deze conclusie!![]()
quote:
Tuurlijk, en de media geven altijd een goed beeld van de daadwerkelijke sfeer. Het is geen aanval, maar ik vind gewoon dat je geen mening kan vormen als je er zelf niet geweest bent.quote:Op donderdag 21 juni 2007 18:23 schreef Skic. het volgende:
We gaan het wel zien. Ow, Henkmanz, dat kan tegenwoordig, optredens zien zonder dat je er zelf bent maar via internet en tv.
We hebben het over Kempi en Salah, en de tent hoeft niet te springen en los te gaan lees ik net.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:36 schreef Chrishop het volgende:
@ Skic idd, opgezwolle rockte vorig jaar de tent niet compleet uit de grond op lowlands, en lowlandsgangers zijn zwijnen die in de modder springen en van metal houden.
Kerel, geef nou 's op. Je hebt ook gezegd dat Opgezwolle niet goed te beleven valt op Lowlands.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:40 schreef Skic. het volgende:
[..]
We hebben het over Kempi en Salah, en de tent hoeft niet te springen en los te gaan lees ik net.
In vergelijking met .. Damn. Om even alles recht te zetten, het lijkt me ook te gek, Opgezwolle op Lowlands, maar Kempi en Salah Edin niet.quote:Op donderdag 21 juni 2007 19:45 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Kerel, geef nou 's op. Je hebt ook gezegd dat Opgezwolle niet goed te beleven valt op Lowlands.
Man, Duvel zet zich echt voor aap in dit gesprek. Enerzijds keihard zeggen dat de scene verrot is en anderzijds ervoor uitkomen dat je de scene niet echt volgt. Alsof hij enkel zijn mening geeft op basis van wat hij op TV ziet. Ik had toch echt gehoopt dat hij ietsje gefundeerder zou zijn. Duvel geeft zichzelf een toffe imago, maar op deze manier komt hij niet overtuigend over.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 18:30 schreef De_Brandweer het volgende:
quote:Interviewer: "Wat vind je bijvoorbeeld van de andere Nederlandse hip hop die Top Notch uitbrengt?"
Duvel: "Om eerlijk te zijn, ik luister niet naar andere Nederlandse hip hop"
Interviewer: "Maar je hebt wel een mening over het niveau."
Duvel: "Ja, je ziet wel wat op tv, ik bedoel, je ziet wel wat dingen, ja dingen komen langs, maar het niet dat ik bewust de CD pak en ga luisteren ofzo "
Was me ook al opgevallen ja, als je het niet beluisterd kan je natuurlijk geen gegronde mening geven. Maar goed, ik denk dat Duvel wel weer met een apart album komt, en ik ben zeer benieuwd.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:30 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Man, Duvel zet zich echt voor aap in dit gesprek. Enerzijds keihard zeggen dat de scene verrot is en anderzijds ervoor uitkomen dat je de scene niet echt volgt. Alsof hij enkel zijn mening geeft op basis van wat hij op TV ziet. Ik had toch echt gehoopt dat hij ietsje gefundeerder zou zijn. Duvel geeft zichzelf een toffe imago, maar op deze manier komt hij niet overtuigend over.
[..]
Wat Skic zegt, het nivo van Hiphop in Nederland is niet echt heel hoog anders zou je daar wel meer mee geconfronteerd worden. Ik vind Ali-b, Yesser, Brutus, Lange Frans, Partysquad en al die andere apen ook prutsers maar ik heb geen album van die gasten gehoord. Duvel zegt het misschien krom en hij word door de interviewer een beetje in de val gelokt maar als je erover nadenkt is het niet zo gek wat hij zegt.quote:Op zondag 24 juni 2007 16:30 schreef milkingmonkey het volgende:
[..]
Man, Duvel zet zich echt voor aap in dit gesprek. Enerzijds keihard zeggen dat de scene verrot is en anderzijds ervoor uitkomen dat je de scene niet echt volgt. Alsof hij enkel zijn mening geeft op basis van wat hij op TV ziet. Ik had toch echt gehoopt dat hij ietsje gefundeerder zou zijn. Duvel geeft zichzelf een toffe imago, maar op deze manier komt hij niet overtuigend over.
[..]
Ik vind het niveau van Hip Hop in NL behoorlijk hoog! Omdat je het niet op tv e.d. ziet wil nog niet zeggen dat er geen goede shit uitkomt. De goede dingen komen 9 van de 10 keer niet aan de oppervlakte omdat dat te moeilijk te vreten is voor het massa- publiek plus hebben 'underground artiesten' (waar eigenlijk altijd de vernieuwing van de muziek zit) gewoonweg niet genoeg budget om hun muziek massaal aan de man te brengen... Je vind vaak pas goede muziek wanneer je specifiek ergens induikt! Dus ik vind het een zeer kromme uitspraak van Duvel. Hij is bijvoorbeeld zwaar fan van Schooly D. Maar die is ook echt niet te zien/horen op de standaard Amerikaanse muziekzenders!quote:Op zondag 24 juni 2007 16:49 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Wat Skic zegt, het nivo van Hiphop in Nederland is niet echt heel hoog anders zou je daar wel meer mee geconfronteerd worden. Ik vind Ali-b, Yesser, Brutus, Lange Frans, Partysquad en al die andere apen ook prutsers maar ik heb geen album van die gasten gehoord. Duvel zegt het misschien krom en hij word door de interviewer een beetje in de val gelokt maar als je erover nadenkt is het niet zo gek wat hij zegt.
Ik zeg niet dat er geen goede NL hiphop is maar de vertegenwoordigers van Hiphop in NL zijn nou niet echt hardcore gasten ofzo. Tuurlijk zit er wel wat goede shit bij maar ik vind dat persoonlijk de uitzonderingen. Hiphop is hier ook nog erg jong, de laatste tijd probeert men de term hiphop te verdrijven door de vreselijke term urban te gebruiken waardoor hiphop steeds minder underground word en urban in de top 40 komt.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:10 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik vind het niveau van Hip Hop in NL behoorlijk hoog! Omdat je het niet op tv e.d. ziet wil nog niet zeggen dat er geen goede shit uitkomt. De goede dingen komen 9 van de 10 keer niet aan de oppervlakte omdat dat te moeilijk te vreten is voor het massa- publiek plus hebben 'underground artiesten' (waar eigenlijk altijd de vernieuwing van de muziek zit) gewoonweg niet genoeg budget om hun muziek massaal aan de man te brengen... Je vind vaak pas goede muziek wanneer je specifiek ergens induikt! Dus ik vind het een zeer kromme uitspraak van Duvel. Hij is bijvoorbeeld zwaar fan van Schooly D. Maar die is ook echt niet te zien/horen op de standaard Amerikaanse muziekzenders!
Ben het wel eens met je. Dit is helaas geen eigenschap die uniek is aan hiphop. Als de gemiddelde persoon zijn mening louter zou baseren op datgene wat hij/zij op TV ziet, dan vind diegene, bijvoorbeeld, elektronische muziek ook kut. "Toch alleen maar bliepjes", zullen ze zeggen. Net zoals sommigen nu denken dat ene Kempi boegbeeld is voor de Nederlandse hiphop scene of niet doorhebben dat de Jeugd van Tegenwoordig slechts aan het dollen zijn. Maar juist daarom vind ik het zo kwalijk dat iemand die de verloedering van nederhop tegen wil gaan, zoiets zegt. Ik snap de strekking van Duvel wel en ben het met hem eens dat het beter kan en de kaf van het koren gescheiden moet worden, maar door te suggereren dat hij niet eens de moeite neemt om de niet bekende artiesten te beluisteren slaat hij behoorlijk de plank mis. Voorlopig heeft hij mijn props nog omdat hij een album uitbrengt ná het zeggen dat de Nederhop scene "kinderachtig" en "verrot" is. Dit geeft namelijk hele hoge verwachtingen, ben benieuwd en we zullen het wel zien op 30 juli als PUUR KULTUUR uitkomt.quote:Op zondag 24 juni 2007 20:13 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er geen goede NL hiphop is maar de vertegenwoordigers van Hiphop in NL zijn nou niet echt hardcore gasten ofzo. Tuurlijk zit er wel wat goede shit bij maar ik vind dat persoonlijk de uitzonderingen. Hiphop is hier ook nog erg jong, de laatste tijd probeert men de term hiphop te verdrijven door de vreselijke term urban te gebruiken waardoor hiphop steeds minder underground word en urban in de top 40 komt.
Ben ook wel benieuwd (heb 'm semi-besteld @ duvelsite), maar nog nooit zo erg uitgekeken naar een album gaat me wat te ver.quote:Op maandag 25 juni 2007 00:07 schreef De_Brandweer het volgende:
30 juli, zet ik in mijn agenda. nog nooit zo erg uitgekeken naar een album.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |