Wat is dan het nut van de overname?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
overgenomen en vervolgens opgedoekt
kleiner aantal concurrentenquote:
wordt het garantiefonds is gebruikt.. het is btw 20.000 per rekeninghouder en over het bedrag 20.000 tot 40.000 90%.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
denederlandse bank betaalt toch tot 18000 euro als het mis gaat??? Ik den kdt de kan groot is dat de Nederlandse Bank flink wat mensen moet gaan compenseren uit dat garantiefonds!!
wil niet veel zeggen maar iets van 25 jaar geleden is er een bank in nederland failliet gegaan..quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:35 schreef dahei het volgende:
Wel eens gehoord van de Nederlandse Bank? Die staat garant voor het faillissement van een bank en zorgt er ook voor dat banken zich aan de regels houden. Denk je echt dat een bank dit soort zaken kan maken, dan ben je wel erg simpel, maar ja... Je bent nou eenmaal BHFH...
als barclays abn amro overneemt dan moeten zij failliet zijn als eigenaar van... Staken van activiteiten kan altijd maar dan ben je je geld niet kwijt dat is namelijk geen failissement. Als je niet wilt dat het geld in handen van buitenlandes is dan kan je beter je centen in een oude sok onder je bed leggen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wat nu als barclays abn amro overneemt en vervolgens op d fles gaat? Of dat als dat andere bankentrio om een lange neus te maken alle activiteiten in Nederland staakt en de rekeninghouders gewoon hun geld afpakt? Ik zou mijn geld niet vertrouwen in handen van die buitenlanders.
Ja!!!!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
abn amro is de volgende! Het gaat nu echt mis, iedereen spreekt al van een doemscenario!!
ja een doemscenario voor de werknemers, ontslagen zullen er vallen. Zelf heb ik liever dat barclays de zaak overneemt dan dat het opgesplitst wordt want dan staan er veel meer mensen op straat.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
abn amro is de volgende! Het gaat nu echt mis, iedereen spreekt al van een doemscenario!!
Ahum Fortis is een NEDERLANDS / belgische bank en wil met die overname bewerkstelligen om de grootste bank van Nederland te worden. In belgie zijn ze dat namelijk al. Maar dat houdt jouw niet tegen om je rekening op te zeggen hoorquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wat nu als barclays abn amro overneemt en vervolgens op d fles gaat? Of dat als dat andere bankentrio om een lange neus te maken alle activiteiten in Nederland staakt en de rekeninghouders gewoon hun geld afpakt? Ik zou mijn geld niet vertrouwen in handen van die buitenlanders.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de overheid moet gewoon een streep zetten door een overname, de minister van financien kan elke deal gewoon verbieden.
Overstappen kan je heel weinig tijd kosten. Elke bank is namelijk verplicht om een 'overstapservice' te bieden. Daarbij wordt alles van de ene bank naar de andere bank verhuisd. Ben zelf java-ontwikkelaar bij Fortis en heb deze service moeten bouwen vanwege een verplichtstelling van de nederlandse bank aan alle banken. Dus kies gewoon een bank uit die jouw goed lijkt en vraag daar naar hun overstapservicequote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:44 schreef enter het volgende:
Ik ben de ABN al maanden zat (door andere redenen), maar overstappen kost ook weer tijd.
En welke bank is beter dan?
Thanks.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:48 schreef Mister.Ed het volgende:
[..]
Overstappen kan je heel weinig tijd kosten. Elke bank is namelijk verplicht om een 'overstapservice' te bieden. Daarbij wordt alles van de ene bank naar de andere bank verhuisd. Ben zelf java-ontwikkelaar bij Fortis en heb deze service moeten bouwen vanwege een verplichtstelling van de nederlandse bank aan alle banken. Dus kies gewoon een bank uit die jouw goed lijkt en vraag daar naar hun overstapservice![]()
totdat je gaat internetbankieren op hun verouderd systeemquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zou naar de postbank gaan, dat lijktme meer vertrouwd.
Postbank is top, en geen mens die de beschikking krijgt over de transactiecode, die krijg je op je telefoon, en op de telefoon staat een pincode. Dus alleen ik kan een TANcode ontvangen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:51 schreef Mister.Ed het volgende:
[..]
totdat je gaat internetbankieren op hun verouderd systeem![]()
Dan vraag je erom om je rekening te laten leegplunderen![]()
http://tweakers.net/nieuw(...)eiliging-banken.htmlquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Postbank is top, en geen mens die de beschikking krijgt over de transactiecode, die krijg je op je telefoon, en op de telefoon staat een pincode. Dus alleen ik kan een TANcode ontvangen.![]()
Dat idee heb ik ook met de postbank.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:51 schreef Mister.Ed het volgende:
[..]
totdat je gaat internetbankieren op hun verouderd systeem![]()
Dan vraag je erom om je rekening te laten leegplunderen![]()
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De toekomst is dat banken zonder personeel kunnen werken, en de banken nu van heeel veeel personeel afmoeten. Dat kan alleen door overnames. Bij de bank kan 80% van de mensen naar huis.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb iedereen aangeraden hun rekening op te zeggen bij abn/amro. Ik vermoed dat de kans groot is dat het wordt opgedoekt en de mensen zijn dan al hun spaargeld kwijt???!! Als de bank al niet opgedoekt wordt, worden waarschijnlijk de tarieven op zijn minst vervijfvoudigd. Wie heeft nog meer de rekening bij abn.amro opgezegd? Alleen al uit principe zou ik mijn rekening opzeggen vanwege de walgelijke gang van zaken. Bos moet gewoon ingrijpen en de hele verkoop van de bank verbieden!! Straks is iedereen zijn geld kwijt!! Ik heb er geen vertrouwen meer in in ieder geval!!
Systemen met Random Readers/Edentifyers zijn ook niet veilig.. http://tweakers.net/nieuws/46953quote:
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:55 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)eiliging-banken.html
quote:Volgens hem kunnen de per sms gegeven codes maar éénmaal gebruikt worden en bovendien heeft de bank programma's draaien die alarm slaan bij ongebruikelijke transacties.
En er zijn ook geruchten dat ING zich toch gaat bemoeien met overname van ABN AMro. Achja, over een jaar zullen we wel zien wat er allemaal van is gekomen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het leuke is dat er binnenkort een bod verwacht wordt op ING![]()
Maar goed, TT-edit, want het -RO is nu net het enige goede van die bank....
Niets aan de hand voor BHFH dus, die heeft toch geen cent te makken.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:36 schreef jagermaster het volgende:
wordt het garantiefonds is gebruikt.. het is btw 20.000 per rekeninghouder en over het bedrag 20.000 tot 40.000 90%.
Europese bank??? Wereldbank bedoel je.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:37 schreef Mister.Ed het volgende:
Ik geef het nog 10 tot 15 jaar en dan zitten we allemaal bij 1 europeese bank.... althans als de trent van overnames blijven doorgaan zoals de afgelopen 10 jaar
(Paar) jaar geleden toch nog? De van der Hoop bank ofzo...?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:38 schreef jagermaster het volgende:
[..]
wil niet veel zeggen maar iets van 25 jaar geleden is er een bank in nederland failliet gegaan..
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je kunt altijd een hoop onzin lezen op fora.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb iedereen aangeraden hun rekening op te zeggen bij abn/amro. Ik vermoed dat de kans groot is dat het wordt opgedoekt en de mensen zijn dan al hun spaargeld kwijt???!! Als de bank al niet opgedoekt wordt, worden waarschijnlijk de tarieven op zijn minst vervijfvoudigd. Wie heeft nog meer de rekening bij abn.amro opgezegd? Alleen al uit principe zou ik mijn rekening opzeggen vanwege de walgelijke gang van zaken. Bos moet gewoon ingrijpen en de hele verkoop van de bank verbieden!! Straks is iedereen zijn geld kwijt!! Ik heb er geen vertrouwen meer in in ieder geval!!
Als jij gaat HAMSTEREEEEE!!! bij AH zie ik niet in waarom Ahold op de fles zou gaan.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja!!!!
Ik ben al aan het hamsteren!!! De wereld vergaat gewoon. En hamsteren? Aaaaaaaaaah..... precies: Ahold komt daarna aan de beurt!!!![]()
Hoe triest. Lees je ook ieder jaarverslag van een bedrijf waarmee je zaken doet (zoals Ahold) en baseer je daar dan op of je wel of geen klant wordt?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
quote:Op zondag 6 mei 2007 13:09 schreef InnocentFR het volgende:
Kon je deze topic niet in ONZ openen?
Laten we hem er op zijn minst naar toe verhuizen, dergelijke onzin hoort op de juiste plaats thuis.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:09 schreef InnocentFR het volgende:
Kon je deze topic niet in ONZ openen?
idd, want dit slaat echt helemaal nergens opquote:Op zondag 6 mei 2007 13:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Laten we hem er op zijn minst naar toe verhuizen, dergelijke onzin hoort op de juiste plaats thuis.
Eigenlijk interesseert het mij geen biet naar wie ze toe gaan. Of het nou ABN blijft of bv Fortis wordt een bank is een bank.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:07 schreef Kremers het volgende:
[..]
idd, want dit slaat echt helemaal nergens op
Alsof je je geld kwijtraakt als de bank overgenomen/gesloten wordt:? We leven niet meer in de middeleeuwen
Ik blijf zelf voorlopig nog bij ABN-AMRO. Ik hoop nog steeds op Barclays.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:56 schreef tlepel het volgende:
De nederlandse bank staat garant als jou spaargeld verdwijnt tot 25.000 euro
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:36 schreef jagermaster het volgende:
het is btw 20.000 per rekeninghouder en over het bedrag 20.000 tot 40.000 90%.
Ik lach me kreupen man, hou opquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Tuurlijk wel. Barclays koopt voor 70 miljard, 960 miljard aan spaartegoedenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:59 schreef Falco het volgende:
Hallo BHFH, je geld raakt niet zomaar kwijt als een bank overgenomen wordt.
Een stomme kutkloon die te veel aandacht krijgt met z'n mallotige topics.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:45 schreef Tim2005 het volgende:
BloodHound wat ben jij voor idioot jo
Per rekeninghouder is elke bank onder de regels van DNB verplicht om maximaal ¤ 20.000 terug te betalen. In andere gevallen is dat ¤ 40.000 maar dat is volgens mij voor degenen die ook nog het aandelenhandel overlaten aan een bank.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:12 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik weet niet meer wie zei(den) dat je naar ABN AMRO moet gaan, maar dat is nu echt wel het laatste wat je moet doen. Ze worden sowieso overgenomen en of het nou Barclays is of Fortis/RSB/Santander, ze willen snel rendement over hun investering. Dus ik vermoed dat ze de prijzen omhoog zullen gooien. Dus zeker NIET naar ABN AMRO gaan. Ikzelf als ABN AMRO rekeninghouder zit nu te oriënteren naar welke andere Nederlandse bank ik kan gaan. En ja als ik één van de eersten ben die overstapt en heel veel rekeninghouders (die ook weten hoe het economisch in elkaar steekt) dat ook zouden kunnen doen dan zal de bank alleen minder vermogen overhouden. ABN AMRO mag dan wel financieel sterk zijn maar als Nout Wellink zich er mee gaat moeien (je weet wel die man van de DNB die de ene Amsterdamse bank zomaar failliet liet gaan) dan weet ik wel zeker dat ik moet overstappen.
Dus als je ABN AMRO neemt, oké. Maar vraag je dan niet af na een paar maanden waarom de bank die ABN AMRO heeft overgenomen de kosten omhoog drijft.
20.000 per persoon, dus als je met z'n 2-en bent is het 40.000.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:22 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Per rekeninghouder is elke bank onder de regels van DNB verplicht om maximaal ¤ 20.000 terug te betalen. In andere gevallen is dat ¤ 40.000 maar dat is volgens mij voor degenen die ook nog het aandelenhandel overlaten aan een bank.
vast wel meer......quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:55 schreef MouseOver het volgende:
We lachen er nu wel om, maar ik ben niet verbaasd als de abn per filiaal dagelijks 1 of 2 klanten met een dergelijk verhaal voor hun neus krijgen
Als ABN AMRO medewerker kan ik je melden dat het een veelvoud daarvan is. En ze krijgen allemaal hetzelfde antwoord: niets aan de hand, je geld is 100% veilig. Het enige wat voor de klant veranderd (als het al zover komt) is het logo op het briefpapier.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:55 schreef MouseOver het volgende:
We lachen er nu wel om, maar ik ben niet verbaasd als de abn per filiaal dagelijks 1 of 2 klanten met een dergelijk verhaal voor hun neus krijgen
Kan ik me voorstellen, je zou er ook gestoord van worden. Mij boeit het weinig welk logo er op de gevel staat, als mijn geld maar veilig is. En dat is het volgens mij....quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:13 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Als ABN AMRO medewerker kan ik je melden dat het een veelvoud daarvan is. En ze krijgen allemaal hetzelfde antwoord: niets aan de hand, je geld is 100% veilig. Het enige wat voor de klant veranderd (als het al zover komt) is het logo op het briefpapier.
Helaas willen veel mensen dat niet geloven. Godzijdank hebben Wouter Bos en meneer Wellink dit verhaal vandaag bevestigd, hopelijk scheelt dat wat. We worden er namelijk nogal ziek van... althans, ik wel.
Ik hoop voor ze dat ze dan niet naar Postbank overstappen...quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:49 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die overstappen, gewoon omdat zij klanten willen zijn en geen pakvee
Ik weet het wel zeker. Niemand van de betrokken partijen heeft er belang bij om de klanten te benadelen. Sommige mensen zijn bang voor een failissement. Waar die angst vandaan komt is mij overigens een raadsel, maar dat terzijde. Dat failissement komt er niet. Punt. Ik denk dat mensen de financiele kracht van een bedrijf als ABN AMRO onderschatten. Zelfs als het minder goed gaat, kan het héél veel hebben.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:14 schreef karr-1 het volgende: En dat is het volgens mij....
2005. Maar da's niet te vergelijken met ABN AMRO. Die bank had 75 medewerkers. ABN AMRO ongeveer 100.000. Van der Hoop is failliet gegaan door een aanslag van de belastingdienst van 5,5 miljoen euro. Dan is er wel meer mis hoor...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
(Paar) jaar geleden toch nog? De van der Hoop bank ofzo...?
Nou ik ga toch weg, ik hou niet van Barclays bank, en meer mensen met mij. Een bank die zoveel winst maakt haalt dat bij zijn klantenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:18 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker. Niemand van de betrokken partijen heeft er belang bij om de klanten te benadelen. Sommige mensen zijn bang voor een failissement. Waar die angst vandaan komt is mij overigens een raadsel, maar dat terzijde. Dat failissement komt er niet. Punt. Ik denk dat mensen de financiele kracht van een bedrijf als ABN AMRO onderschatten. Zelfs als het minder goed gaat, kan het héél veel hebben.
Goh, dus jij gaat alles in je oude sok doenquote:Op donderdag 10 mei 2007 07:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou ik ga toch weg, ik hou niet van Barclays bank, en meer mensen met mij. Een bank die zoveel winst maakt haalt dat bij zijn klanten![]()
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als de bank al niet opgedoekt wordt, worden waarschijnlijk de tarieven op zijn minst vervijfvoudigd. Wie heeft nog meer de rekening bij abn.amro opgezegd?
Ik denk dat het merendeel van de winst door trading wordt gehaald, maar goed.quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou ik ga toch weg, ik hou niet van Barclays bank, en meer mensen met mij. Een bank die zoveel winst maakt haalt dat bij zijn klanten![]()
Los van dit specifieke geval vind ik het op zich geen slechte zaak dat mensen bij dit soort zaken enige scepsis hebben tegenover medewerkers van grotere bedrijven. Ook niet zo heel vreemd trouwens, als je bedenkt dat in het geval van een faillissement verkoop over het algemeen tot het moment zelf doorgaat.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:13 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Als ABN AMRO medewerker kan ik je melden dat het een veelvoud daarvan is. En ze krijgen allemaal hetzelfde antwoord: niets aan de hand, je geld is 100% veilig. Het enige wat voor de klant veranderd (als het al zover komt) is het logo op het briefpapier.
Helaas willen veel mensen dat niet geloven. Godzijdank hebben Wouter Bos en meneer Wellink dit verhaal vandaag bevestigd, hopelijk scheelt dat wat. We worden er namelijk nogal ziek van... althans, ik wel.
Daarom ben ik juist zo blij dat Wouter Bos en Nout Wellink die verklaringen hebben gedaan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Los van dit specifieke geval vind ik het op zich geen slechte zaak dat mensen bij dit soort zaken enige scepsis hebben tegenover medewerkers van grotere bedrijven. Ook niet zo heel vreemd trouwens, als je bedenkt dat in het geval van een faillissement verkoop over het algemeen tot het moment zelf doorgaat.
Wát een onzin. Maargoed, veel plezier bij ING:quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:59 schreef henkway het volgende:
Een bank die zoveel winst maakt haalt dat bij zijn klanten![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:19 schreef Twinkle20 het volgende:
ALS ABN-Amro nou eens eerder de klanten was gaan informeren.. dat had ze een hoop stress gescheeld.
Ze halen zichzelf de paniek en onrust op de hals. Dat kunnen ze hun klanten niet verwijten.
Een bank die zo met zijn klanten omspringt zou ik ook niet meer vertrouwen.
Ze hebben maling aan alle regels die een goede dienstverlener in acht zou nemen. Ze zouden kunnen beginnen met hun klanten serieus te nemen. Die voorlichtingsafdeling bij ABN heeft zeker weinig in de melk te brokkelenquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:19 schreef Twinkle20 het volgende:
ALS ABN-Amro nou eens eerder de klanten was gaan informeren.. dat had ze een hoop stress gescheeld.
Ze halen zichzelf de paniek en onrust op de hals. Dat kunnen ze hun klanten niet verwijten.
Noem eerst eens wat argumenten? Overigens is ABN AMRO niet alleen dienstverlener, maar ook - niet in de laatste plaats - een commerciele, beursgenoteerde organisatie. Maar dat terzijde.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:23 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ze hebben maling aan alle regels die een goede dienstverlener in acht zou nemen. Ze zouden kunnen beginnen met hun klanten serieus te nemen. Die voorlichtingsafdeling bij ABN heeft zeker weinig in de melk te brokkelen![]()
Een goede voorlichter zou moeten weten dat vooral de klanten die niks van de materie afweten goed geinformeerd moeten worden. Omdat dit de grootste groep is, loopt die al gauw achter de grootste opiniemakers aan en voor je het weet breekt er paniek uit en gaan mensen massaal hun rekening opzeggen. De schade kan in de tientallen miljoenen lopen, dat simpel voorkomen kunnen worden als ze zich niet zo arrogant hadden opgesteld en wat meer naar de adviezen van hun voorlichters hadden geluisterd.quote:
Amen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:32 schreef LENUS het volgende:
Een goede voorlichter zou moeten weten dat vooral de klanten die niks van de materie afweten goed geinformeerd moeten worden. Omdat dit de grootste groep is, loopt die al gauw achter de grootste opiniemakers aan en voor je het weet breekt er paniek uit en gaan mensen massaal hun rekening opzeggen. De schade kan in de tientallen miljoenen lopen, dat simpel voorkomen kunnen worden als ze zich niet zo arrogant hadden opgesteld en wat meer naar de adviezen van hun voorlichters hadden geluisterd.
Ze hadden de zorgen en frustraties van hun klanten al in een heel vroeg stadium kunnen opvangen door gelijk een brief te sturen waarin uitgelegd wordt wat de ontwikkelingen voor hun persoonlijk gaat betekenen. Ook de optredens op TV kwamen zeer pedant en elitair over. Pas sinds vanmorgen zag ik de bestuursvoorzitter zalvende woorden spreken, wat natuurlijk veel en veel te laat is.
Nee hoor, er was juist een enorme informatiebehoefte. Die had ABN beter zelf kunnen vervullen in plaats van de opniniemakers.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:23 schreef Cosworth het volgende:
Ervaring leert dat als je brieven gaat sturen, veel klanten juist ongerust worden. Daarom is gewacht tot het moment dat het écht nodig is.
Het eerste dat nieuwe medewerkers zo'n beetje leren: je kunt het nooit iedereen naar hun zin maken. In dit geval is dat ook zo.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:31 schreef LENUS het volgende:
Nee hoor, er was juist een enorme informatiebehoefte. Die had ABN beter zelf kunnen vervullen in plaats van de opniniemakers.
Wat loop jij een onzin uit te kramen zegquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:34 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Het eerste dat nieuwe medewerkers zo'n beetje leren: je kunt het nooit iedereen naar hun zin maken. In dit geval is dat ook zo.
Het volgende wat ze leren is: sommige mensen hebben gewoon áltijd wat te zeiken. Wordt er niet gecommuniceerd, is het niet goed. Wordt er wel gecommuniceerd, is het te laat. Wordt er te vroeg gecommuniceerd, dan worden mensen onterecht ongerust. Wordt er te zakelijk gecommuniceerd, dan is het arrogant. Wordt er te eenvoudig gecommuniceerd, dan klagen mensen dat ze 'niet als klein kind behandeld willen worden'.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:41 schreef LENUS het volgende:
[..]
Wat loop jij een onzin uit te kramen zegHet gaat om een gebrekkige informatieverstrekking en een hele verkeerde "tone of voice" die beiden eenvoudig te tackelen waren.
En jij vind dat dit voor de huidige crisis opgaat?quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:47 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Het volgende wat ze leren is: sommige mensen hebben gewoon áltijd wat te zeiken. Wordt er niet gecommuniceerd, is het niet goed. Wordt er wel gecommuniceerd, is het te laat. Wordt er te vroeg gecommuniceerd, dan worden mensen onterecht ongerust. Wordt er te zakelijk gecommuniceerd, dan is het arrogant. Wordt er te eenvoudig gecommuniceerd, dan klagen mensen dat ze 'niet als klein kind behandeld willen worden'.
Oh, dat boek heb ik in mijn studie tot in den treuren uitgeplozen. Ja, ik vind dat dat voor deze 'crisis' opgaat. Ik betwijfel overigens of er echt een crisis is. Dat 'ie gecreerd is door de media, is zeker. Of dat terecht is? Mwah.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:51 schreef LENUS het volgende:
En jij vind dat dit voor de huidige crisis opgaat?Want dat is waar we nu over spreken, een crisis die is ontstaan door gebrekkige communicatie. Ik zou zeggen, sla eens een basisboek communicatie en voorlichting open en doe er je voordeel mee
![]()
Crisis??? Man, de wereld vergaat niet niet en er is ook geen noodtoestand afgekondigd. Er wordt gewoonj een bedrijf overgenomen door een ander bedrijf, so what? Dat er mensen zijn die dat een reden vinden om hun rekening op te zeggen bij ABN is triest; dat zijn nou echt domme mensen die zich laten leiden door de media.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:51 schreef LENUS het volgende:
[..]
En jij vind dat dit voor de huidige crisis opgaat?Want dat is waar we nu over spreken, een crisis die is ontstaan door gebrekkige communicatie. Ik zou zeggen, sla eens een basisboek communicatie en voorlichting open en doe er je voordeel mee
![]()
gaan die 10000 solliciteren bij de concurrent ;pquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Als er straks bij ABN Nederland 10.000 mensen op straat komen te staan omdat de klandizie is afgenomen, zijn ZIJ verantwoordelijk!
Crisis? Jazeker, in marketingtermen is dit een crisis te noemen. Want juist onder de grootste groep van de consumentenmarkt bestaat grote onrust en dan kun jij ook wel uitrekenen dat het merk daarmee enorme schade is toegebracht. Of jij ze dan dom vindt doet er niet toe, het maakt de schade niet minder groot.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Crisis??? Man, de wereld vergaat niet niet en er is ook geen noodtoestand afgekondigd. Er wordt gewoonj een bedrijf overgenomen door een ander bedrijf, so what? Dat er mensen zijn die dat een reden vinden om hun rekening op te zeggen bij ABN is triest; dat zijn nou echt domme mensen die zich laten leiden door de media.
Ik vraag me echt af of deze mensen van ieder bedrijf waar ze zaken meedoen het jaarverslag doorlezen om te kijken of de bedrijfsvoering wel in hun straatje past.
Mensen die nu hun rekening bij de ABN opzeggen zijn heel erg triest en zijn kuddedieren omdat pietje het ook doet, en ze het eigenlijk wel 'hip' vinden.
Als er straks bij ABN Nederland 10.000 mensen op straat komen te staan omdat de klandizie is afgenomen, zijn ZIJ verantwoordelijk!
In marketingtermen wel, maar je bracht het alsof er een atoombom op Nederland was gevallen. Maar is de consumentenmarkt wel het grootst bij ABN? Lijkt mij dat b2b een veel grotere tak is en dat consumenten maar een leuke bijverdienste zijn (die kun je zo lekker leegzuigen).quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:09 schreef LENUS het volgende:
[..]
Crisis? Jazeker, in marketingtermen is dit een crisis te noemen. Want juist onder de grootste groep van de consumentenmarkt bestaat grote onrust en dan kun jij ook wel uitrekenen dat het merk daarmee enorme schade is toegebracht. Of jij ze dan dom vindt doet er niet toe, het maakt de schade niet minder groot.
Ik kan het jou niet kwalijk nemen omdat jij blijkbaar geen verstand van zaken hebt. Cosworth vervult kennelijk wel een voorlichtingsfunctie bij ABN, dus dat is des te treuriger.
Meestal zijn het mensen die alleen de krantenkoppen lezen, het verhaal er onder overslaan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef zure_apple het volgende:
Ik vraag me echt af of deze mensen van ieder bedrijf waar ze zaken meedoen het jaarverslag doorlezen om te kijken of de bedrijfsvoering wel in hun straatje past.
Nee. Alles wat ik roep is op persoonlijke titel. Ik heb wél veel met klanten te maken (als je het zo ziet is het wellicht wel een voorlichtersrol, ik ben er alleen niet voor aangenomen), dus ben er constant mee bezig. In tegenstelling tot mensen op bijvoorbeeld de personeelsadministratie. Die hebben er veel minder direct mee te maken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:09 schreef LENUS het volgende:
Cosworth vervult kennelijk wel een voorlichtingsfunctie bij ABN, dus dat is des te treuriger.
De opbrengsten die de consumententak binnenhaalt, worden allemaal gebruikt om zaken als kantoren, personeel en pinautomaten te bekostigen. Dat betekent dat alles in de zakelijke tak pure winst is. Althans, da's het doel.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:11 schreef zure_apple het volgende:
In marketingtermen wel, maar je bracht het alsof er een atoombom op Nederland was gevallen. Maar is de consumentenmarkt wel het grootst bij ABN? Lijkt mij dat b2b een veel grotere tak is en dat consumenten maar een leuke bijverdienste zijn (die kun je zo lekker leegzuigen).
Nee, helemaal niet zelfs. Omdat ik er heilig van overtuigd ben dat Fortis ABN AMRO niet zal overnemen. Als dat wel gebeurt, is het een ander verhaal. Maar ach, werk genoeg bij andere bedrijven. Al zou ik het héél jammer vinden om weg te gaan bij ABN AMRO. Het is namelijk een ontzettend tof bedrijf om voor te werken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:25 schreef Gunner het volgende:
Cosworth, ben je al bang dat je baan op de tocht staat?
Wouter Bos, mister draaikont en geld af willen snoepen van de hardwerkende ouderen die van hun welverdiende pensioen genieten.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:13 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Dat zei Wellink dus ook over die ene Amsterdamse bank die in 2004 failliet is gegaan. Niemand moest zich zorgen maken en uiteindelijk is die bank toch failliet gegaan. Dit zou je moeten weten als medewerker van ABN AMRO want dan kan je goed inleven in de gevoelens van de rekeninghouder. We worden heus niet zomaar onzeker, wel als Wellink wat zegt over ABN AMRO. Dan gaan de meeste juist het tegenovergestelde denken.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:18 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker. Niemand van de betrokken partijen heeft er belang bij om de klanten te benadelen. Sommige mensen zijn bang voor een failissement. Waar die angst vandaan komt is mij overigens een raadsel, maar dat terzijde. Dat failissement komt er niet. Punt. Ik denk dat mensen de financiele kracht van een bedrijf als ABN AMRO onderschatten. Zelfs als het minder goed gaat, kan het héél veel hebben.
Jij snapt het en dan heb jij het nog niet eens over de eventuele kostenstijging. Die zie ik namelijk er wel achteraan komen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:32 schreef LENUS het volgende:
[..]
Een goede voorlichter zou moeten weten dat vooral de klanten die niks van de materie afweten goed geinformeerd moeten worden. Omdat dit de grootste groep is, loopt die al gauw achter de grootste opiniemakers aan en voor je het weet breekt er paniek uit en gaan mensen massaal hun rekening opzeggen. De schade kan in de tientallen miljoenen lopen, dat simpel voorkomen kunnen worden als ze zich niet zo arrogant hadden opgesteld en wat meer naar de adviezen van hun voorlichters hadden geluisterd.
Ze hadden de zorgen en frustraties van hun klanten al in een heel vroeg stadium kunnen opvangen door gelijk een brief te sturen waarin uitgelegd wordt wat de ontwikkelingen voor hun persoonlijk gaat betekenen. Ook de optredens op TV kwamen zeer pedant en elitair over. Pas sinds vanmorgen zag ik de bestuursvoorzitter zalvende woorden spreken, wat natuurlijk veel en veel te laat is.
En dat moment is veels te laat. Verkeerd getimed door ABN AMRO en daarmee hebben ze hun klanten onderschat.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:23 schreef Cosworth het volgende:
Ervaring leert dat als je brieven gaat sturen, veel klanten juist ongerust worden. Daarom is gewacht tot het moment dat het écht nodig is.
Dat leer je overal binnen een commerciële organisatie. De meesten houden het op 90 % tevreden en 10% ontevreden. De verhoudingen echter die ontevreden zijn ligt gevoelsmatig denk ik toch wel vele malen hoger.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:34 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Het eerste dat nieuwe medewerkers zo'n beetje leren: je kunt het nooit iedereen naar hun zin maken. In dit geval is dat ook zo.
Zo jij onderschat de rekeninghouders van ABN AMRO echt wel! Niet gaan zeuren als jij hun kosten mag gaan dekken door er meer voor hun diensten te betalen. Sinds wanneer zijn klanten verantwoordelijk voor ontslagen? Deze situatie is niet gecreëerd door de rekeninghouders, deze situatie is gecreëerd door ABN AMRO zelf. ZIJ zijn de schuldigen, niet de rekeninghouders.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Crisis??? Man, de wereld vergaat niet niet en er is ook geen noodtoestand afgekondigd. Er wordt gewoonj een bedrijf overgenomen door een ander bedrijf, so what? Dat er mensen zijn die dat een reden vinden om hun rekening op te zeggen bij ABN is triest; dat zijn nou echt domme mensen die zich laten leiden door de media.
Mensen die nu hun rekening bij de ABN opzeggen zijn heel erg triest en zijn kuddedieren omdat pietje het ook doet, en ze het eigenlijk wel 'hip' vinden.
Slim.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:39 schreef Gunner het volgende:
ik blijf gewoon bij ABN overigens. Ze hebben vorige week toch netjes het geld teruggestort wat ik te weinig had gekregen na het pinnen bij een GEA met een nette brief erbij. En het internetbankieren werkt voor mij wel heel prettig
Met het internationaal worden van de bankwereld is het tijd voor een internationale bank, Deutsche bank, of zo.quote:Op donderdag 10 mei 2007 15:47 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Slim.
Je moet een bank beoordelen op zijn prestaties in het dagelijks leven. Niet op de manier waarop ze met een zogenaamde 'crisis' omgaan.
ABN AMRO is aardig internationaal hoor...quote:Op donderdag 10 mei 2007 17:39 schreef henkway het volgende:
[..]
Met het internationaal worden van de bankwereld is het tijd voor een internationale bank, Deutsche bank, of zo.
laat die ABN AMRO zich maar opheffen.
Heel juist, wij willen gewoon niet verkocht worden, met toekomstige winsten op mijn persoontje als inzet. Het is gewoon een daad stellen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:46 schreef jjdevries het volgende:
Ik ben ook aan het overstappen. Niet zozeer omdat ik bang ben voor mijn geld, maar vooral omdat ik mij niet kan vinden in de manier waarop dit gaat.
De ABNAMRO heeft aandeelhouders en klanten. De klanten bepalen uiteindelijk de waarde van het bedrijf. Maar nu bepaalt eigenlijk een hedgefunds, die alleen gericht is om zo snel zo veel mogelijk geld te verdienen, waar mijn (aanzienlijke hoeveelheid) geld terecht komt.
Tegelijk communiceerde de ABNAMRO niet of nauwelijks met mij, terwijl het mij, als klant, ook aangaat. En nu communiceren ze ook vreemd in mijn ogen met die antwoorden, ze zeggen ook niet alles. Ze beweren dat mijn geld veilig is en dat slechts tientallen mensen hun rekening opgezegd hebben. Maar wat ze dus nadrukkelijk niet zeggen is dat er geld overgeboekt wordt naar andere banken. Wat volgens mij wel gebeurt (op welke schaal?). Dat doe ik ook, maar mijn ABN rekeningen bestaan ook nog. Impliciet zeggen ze dus dat mensen hun rekening niet opzeggen, maar dat er wel geld overgeboekt wordt naar andere rekeningen. Anders zouden ze wel zeggen dat er geen of nauwelijks geld overgeboekt wordt in lijn met de andere antwoorden. Deze 'geruststellende antwoorden' komen natuurlijk niet voor niets nu. Halve informatie is ook informatie. Op mij komt de brief in de kranten vooral over als iemand die in paniek roept dat we niet in paniek moeten raken.
Een fusie/overname vind ik overigens geen probleem, maar ik heb wel problemen met de macht van de aandeelhouders en vooral de belang van een club als TCI. Ik wil die niet laten spelen met mijn geld. En verder is er een aanzienlijk banenverlies te verwachten, helemaal als die drie banken de ABNAMRO overnemen.
"Wij"?quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:17 schreef henkway het volgende:
[..]
Heel juist, wij willen gewoon niet verkocht worden, met toekomstige winsten op mijn persoontje als inzet.
Het ging mij niet zozeer om de ergte van het uitstromen van klanten, maar om de manier waarop de aandeelhouders en ABNAMRO zich gedragen en communiceren.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:25 schreef Cosworth het volgende:
[..]
"Wij"?
![]()
Maargoed, als reactie op wat je voorganger schreef: ieder zo zijn keuze. Natuurlijk vindt ABN AMRO het niet leuk als je (helemaal of met alleen je spaargeld) wegloopt, maar het heeft wel ergere dingen meegemaakt qua uitstroom van klanten. Maar dat maakt het niet minder vervelend. Des te meer uitdagingen het komende jaar, om dat weer goed te maken.
Inderdaad, dat doet de ABNAMRO voorkomen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:57 schreef Cosworth het volgende:
Er is een boeteclausule opgenomen van 220 miljoen euro (of dollar, dat weet ik eerlijk gezegd niet). Laat het eens 10x zoveel worden, dan is het 2,2 miljard. Net iets meer dan 1 kwartaalwinst. Meer dan dat wordt het nooit.
Het is vooral borrelpraat. Het meeste geld blijft gewoon staan, gelukkig.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:07 schreef Aventura het volgende:
Ja, vooral iedereen aanmoedigen om hun rekening op te zeggen. Als iedereen dat door angst gedreven gaat doen, dan zorgen zij er zelf voor dat de bank failliet gaat. En dan kan iedereen naar z'n centen fluiten. Gewoon lekker laten staan dus.
Ja, maar borrelpraat kan ook heel veel kwaad doen. Niks is erger dan negatieve geluiden. Dat kan beurzen doen vallen en bedrijven failliet doen gaan (Niet dat ik ook maar in de verste verte denk dat dit gaat gebeuren in deze situatie, maar goed).quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:09 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Het is vooral borrelpraat. Het meeste geld blijft gewoon staan, gelukkig.
Borrelpraat icm met bijvoorbeeld een hoge claim van Bank of America kan er inderdaad tot grote gevolgen leiden denk ik. Maar dat is ook wat de ABNAMRO en aandeelhouders totaal onderschatten, de sentimenten van klanten.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:12 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja, maar borrelpraat kan ook heel veel kwaad doen. Niks is erger dan negatieve geluiden. Dat kan beurzen doen vallen en bedrijven failliet doen gaan (Niet dat ik ook maar in de verste verte denk dat dit gaat gebeuren in deze situatie, maar goed).
Je moest eens weten wat er allemaal bij zo'n communicatietraject komt kijken. Je kunt niet zomaar een advertentie plaatsen en een brief de deur uitdoen. Elke uiting heeft verregaande consequenties. Eerst moet het juridisch worden dichtgetimmerd ivm. claims. En uiteraard moet de klantenservice volop paraat zijn. Er moeten mensen geinstrueerd worden. En dan heb ik het niet alleen over de mensen die op het callcenter zitten, maar ook alle medewerkers met klanten in hun portefeuille (particulier en zakelijk). Als je zo'n publiciteitsoffensief niet goed voorbereidt en daardoor de klant niet goed kunt bijstaan met informatie en antwoorden op nadere vragen, dan wekt dat zeer zeker nog veel meer irritatie op bij de klant.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Klopt, aan de andere kant hadden ze het ook wel eerder kunnen doen. Ze hebben veel tijd en moeite besteed aan het contact met de aandeelhouders e.d., maar de klanten 'vergaten' ze.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:19 schreef Aventura het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat er allemaal bij zo'n communicatietraject komt kijken. Je kunt niet zomaar een advertentie plaatsen en een brief de deur uitdoen. Elke uiting heeft verregaande consequenties. Eerst moet het juridisch worden dichtgetimmerd ivm. claims. En uiteraard moet de klantenservice volop paraat zijn. Er moeten mensen geinstrueerd worden. En dan heb ik het niet alleen over de mensen die op het callcenter zitten, maar ook alle medewerkers met klanten in hun portefeuille (particulier en zakelijk). Als je zo'n publiciteitsoffensief niet goed voorbereidt en daardoor de klant niet goed kunt bijstaan met informatie en antwoorden op nadere vragen, dan wekt dat zeer zeker nog veel meer irritatie op bij de klant.
En omdat het antwoord ook goed uitkomt. Veelgestelde vragen waarvan de antwoorden niet goed uitkomen, zal je uiteraard niet in de advertentie tegenkomen. Aan de ene kant wil je ze informeren, aan de andere kant wil je niet alle informatie geven. Dat geldt voor vrijwel elke communicatie, maar in deze situatie lijkt het me nog veel precairer.quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:35 schreef Aventura het volgende:
Omdat dat een vraag is, die veel mensen stellen aan de bank.
Geloof me, als ABN AMRO iets had kunnen doen (zonder te veel andere negatieve bijwerkingen) had ze dat allang gedaan. Middelen genoeg. Maar zoals Aventura al aangeeft: dat lukt gewoon niet altijd. Om juridische redenen, maar ook omdat timing belangrijk is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:47 schreef Cosworth het volgende:
Wordt er niet gecommuniceerd, is het niet goed. Wordt er wel gecommuniceerd, is het te laat. Wordt er te vroeg gecommuniceerd, dan worden mensen onterecht ongerust. Wordt er te zakelijk gecommuniceerd, dan is het arrogant. Wordt er te eenvoudig gecommuniceerd, dan klagen mensen dat ze 'niet als klein kind behandeld willen worden'.
Enzovoort, enzovoort. Een bedrijf met 5 miljoen klanten krijgt een constante stroom van klachten binnen. Het is niet anders.
Precies die Tsja zeg het feitelijk al, dat de emoties van die klanten niet goed ingeschat zijn. Hun accountmanager zou dat toch kunnen weten?quote:Op donderdag 10 mei 2007 20:47 schreef Cosworth het volgende:
Ik quote mezelf nog even:
[..]
Geloof me, als ABN AMRO iets had kunnen doen (zonder te veel andere negatieve bijwerkingen) had ze dat allang gedaan. Middelen genoeg. Maar zoals Aventura al aangeeft: dat lukt gewoon niet altijd. Om juridische redenen, maar ook omdat timing belangrijk is.
Er zijn klanten die eerst geen zorgen hadden, een brief ontvingen van hun accountmanager, en alsnog ongerust werden. Want 'als er brieven gestuurd worden, moet het wel heel erg mis zijn'... Tsja...
Voorlopig gaat het niet goed nu is groenink ook al niet meer welkom bij shell, ik snap niet waarom die bank zichzelf zo in de etalage zet, een bank moet vertrouwen uitstralen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:00 schreef Cosworth het volgende:
Dat 'tjsa' sloeg op het feit dat je niet zomaar een brief moet sturen, om niet onnodig paniek te zaaien. Niet de communicatieafdeling bepaalt het beleid op dit soort momenten, maar Rijkman Groenink en vooral Jan Peter Schmittman (Directeur BU NL) zelf.
Je openingszin raakt kant noch wal, aangezien het niet op mij van toepassing isquote:Op donderdag 10 mei 2007 15:37 schreef Cosworth het volgende:
Poe poe, wat een frustraties...Ooit afgewezen voor een krediet?
![]()
Je begrijpt, ik ben het met veel (dus niet 'alle') punten niet helemaal eens. Maar aangezien ik de discussie al veel te vaak aan moet gaan (met klanten, vrienden, familie, in vrijwel alle gevallen begrijpen ze mij aan het eind van het verhaal overigens), sla ik deze keer even over. Zwaktebod? Het zal wel.
Je spreekt je bestuur tegenquote:Op donderdag 10 mei 2007 18:32 schreef Cosworth het volgende:
[..]
ABN AMRO is aardig internationaal hoor...
Wiki:
"Met wereldwijd meer dan 4.500 vestigingen in 53 landen"
"Alle business units op een rij:
* Business unit Nederland
* Business unit Europe (excl. Nederland)
* Business unit Noord Amerika
* Business unit Latijns Amerika
* Business unit Azië"
"ABN AMRO Bank NV heeft vier drie thuismarkten: Nederland, Italië (Antonveneta), Brazilië (Banco Real) en de Verenigde Staten (LaSalle Bank)."
Ik dacht dat ik een pessimist was, maar jij bent nog een graadje erger.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:24 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Combinatie Wellink, Bos en in het nauw gedreven ABN AMRO. Zeg dan maar dagdag...
Dat weet ik, maar sinds die Amsterdamse bank failliet is gegaan hou ik rekening met alle opties en dan wel in het negatieve.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik een pessimist was, maar jij bent nog een graadje erger.
Wat er toen met Van Der Hoop Bankiers is gebeurd, is in de verste verte niet vergelijkbaar met wat er nu met ABN Amro speelt.
Pricelessquote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:46 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar sinds die Amsterdamse bank failliet is gegaan hou ik rekening met alle opties en dan wel in het negatieve.
Het zou min of meer vergelijkbaar kunnen worden als bv de Bank of America een enorme schadevergoeding toegekend krijgt. Door de juryrechtspraak in de VS zou dat kunnen. Vaak wordt in de VS eerst de vergoeding toegekend door een jury en pas in hoger beroep door een rechter. Die jury vergoedingen zijn vaak veel hoger dan uiteindelijk toegekend wordt door een rechter, maar zijn de enige die eigenlijk bekend zijn (zie bv de McDonalds koffiezaak). Als mensen schrikken van de bedragen die toegekend zouden kunnen worden door een jury aan de Bank of America, zou het een soortgelijke situatie als bij Van Der Hoop bankiers kunnen opleveren. Maar dan nog was de positie van de Van Der Hoop Bankiers al een stuk wankelder.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:00 schreef Gunner het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik een pessimist was, maar jij bent nog een graadje erger.
Wat er toen met Van Der Hoop Bankiers is gebeurd, is in de verste verte niet vergelijkbaar met wat er nu met ABN Amro speelt.
Als het aan de heer Schmittman lag, dan communiceerde hij het liefst direct dat ABN fuseert met het consortium Fortis/RBS/Santander, maar dat mag hij weer niet zeggen van Groenink.quote:Op donderdag 10 mei 2007 22:00 schreef Cosworth het volgende:
Dat 'tjsa' sloeg op het feit dat je niet zomaar een brief moet sturen, om niet onnodig paniek te zaaien. Niet de communicatieafdeling bepaalt het beleid op dit soort momenten, maar Rijkman Groenink en vooral Jan Peter Schmittman (Directeur BU NL) zelf.
quote:'ABN AMRO overweegt verkoop Braziliaanse bank'
maandag 21 mei 2007 11:06
ABN AMRO en de Britse bank Barclays werken aan plannen voor de verkoop van de Banco Real, de Braziliaanse dochter van ABN AMRO.
Dat stellen ingewijden rondom de bank, zo meldt Het Financieele Dagblad vandaag.
Een verkoop kan de beoogde fusiepartners helpen om een eventueel hoger bod van het consortium van Fortis , Royal Bank of Scotland en Santander te pareren. Als het zover komt, betekent dit dat de helft van het ABN Amro-concern zoals het begin dit jaar bestond, zal zijn afgesplitst. De Amerikaanse dochter LaSalle is al verkocht.
Voorbereidende gesprekken
Een bron benadrukt tegen de krant dat het om voorbereidende gesprekken gaat. 'Als het consortium niets meer van zich laat horen, doen ABN Amro en Barclays ook niets.' Het consortium moet uiterlijk 27 mei laten weten of het nog van plan is een bod te doen.
Als ABN Amro de Braziliaanse activiteiten verkoopt aan de hoogste bieder, kan in de fusie met Barclays extra cash worden uitgekeerd aan ABN Amro-aandeelhouders. Eerder deze maand heeft de Braziliaanse bank Banco Itaú al publiekelijk zijn belangstelling voor Banco Real gemeld. Andere potentiële kopers zijn de Spaanse banken BBVA en Santander.
Bod consortium
Zondag schreef de Britse krant The Observer dat het bankenconsortium Fortis, Royal Bank of Scotland (RBS) en Santander deze week een bod op tafel hoopt te leggen van 68,7 miljard euro (47 miljard pond) voor ABN AMRO. RBS zou bovendien de Amerikaanse ABN-dochter LaSalle willen verdelen met rivaal Bank of America.
Het consortium is in een felle overnameslag verwikkeld rond ABN met het Britse Barclays. ABN heeft al ingestemd met een overname van ongeveer 67 miljard euro door Barclays, waarbij LaSalle voor 21 miljard dollar naar Bank of America gaat. De rechter heeft daar echter een stokje voor gestoken en de verkoop van LaSalle bevroren totdat de aandeelhouders van ABN zich over de zaak uitspreken.
Ik wacht af en wat zie je dan? ABN AMRO heeft gewoon werkelijk schijt aan juridische uitspraken. Ze zijn al aan het plannen om Banco Real te verkopen. Waar ABN AMRO op gebouwd is wordt gewoon verkwanseld omdat het bestuur zo nodig met Barclays in zee wil gaan. Maar ik wacht weer eventjes af, want tot nu toe wordt mijn gedachtegang alleen maar bevestigd.quote:Op donderdag 10 mei 2007 18:32 schreef Cosworth het volgende:
[..]
ABN AMRO is aardig internationaal hoor...
Wiki:
"Met wereldwijd meer dan 4.500 vestigingen in 53 landen"
"Alle business units op een rij:
* Business unit Nederland
* Business unit Europe (excl. Nederland)
* Business unit Noord Amerika
* Business unit Latijns Amerika
* Business unit Azië"
"ABN AMRO Bank NV heeft vier twee thuismarkten: Nederland, Italië (Antonveneta), Brazilië (Banco Real) en de Verenigde Staten (LaSalle Bank)."
Hier kan ik eigenlijk alleen maar om lachenquote:Op vrijdag 11 mei 2007 09:24 schreef Zij-en-Hij het volgende:
[..]
Combinatie Wellink, Bos en in het nauw gedreven ABN AMRO. Zeg dan maar dagdag...
Voor mij niet. In de moderne maatschappij gaan we steeds meer globaliseren, het is te bekrompen om alleen nog maar aan NL te denken en alles in eigen land te willen houden. Wil een beetje bedrijf overleven, dan moeten ze ook zaken buiten de grens doen.quote:Op maandag 21 mei 2007 13:18 schreef Falco het volgende:
Overigens is zo'n fusie meestal een voorbode voor nog meer fusies, overnames en nog meer veranderingen in de bankwereld. Je ziet het nu al met dat het merk Postbank verdwijnt en dat daar ING voor in de plaats komt. Rabobank zal de slag ook wel niet willen missen nadat ze dat in de fusiegolf van begin jaren '90 wel hebben gedaan. Wie weet gaan ze samen met Credit Agricole of SNS bank ofzo. Maar zou dat dan ook redenen zijn om daar je bankrekening op te zeggen, vraag ik me dan af?
Hardwerkende ouderen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik ken eigenlijk maar 2 soorten ouderen. Ten eerste zij die voor de oorlog zijn geboren. Die hebben wel hard gewerkt maar zijn inmiddels gestopt. Ten tweede de mensen die na de oorlog zijn geboren en die inmiddels ook oud worden genoemd. Die hebben tussen hun 30ste (na een lange studie) en hun 45ste ligt werk verricht om vervolgens nog 10 jaar op hun vervroegde pensioen te wachten. Ze hebben allemaal prachtige mooie huizen en hebben het verder ook goed voor elkaar. Tot slot is het specifieke aan deze groep dat ze zodra er ook maar iets verandert zij direct beginnen te schreeuwen met het woord asociaal. Hiermee bedoelen ze dat er niet langer geld wordt ingehouden van werkende jongeren om het vervolgens aan de rijke ouderen te geven.quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:23 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Wouter Bos, mister draaikont en geld af willen snoepen van de hardwerkende ouderen die van hun welverdiende pensioen genieten.
helemaal mee eens. In de moderne maatschappij komen er steeds meer ouderen en zo langzamerhand is het voor de jongeren niet meer op te brengen om al die groeiende lasten te betalen. Dat er dan bij een bepaalde groep ouderen wat extra gehaald wordt is zeer zeker niet asociaal, maar volkomen terecht.quote:Op maandag 21 mei 2007 15:29 schreef DRA het volgende:
[..]
Hardwerkende ouderen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik ken eigenlijk maar 2 soorten ouderen. Ten eerste zij die voor de oorlog zijn geboren. Die hebben wel hard gewerkt maar zijn inmiddels gestopt. Ten tweede de mensen die na de oorlog zijn geboren en die inmiddels ook oud worden genoemd. Die hebben tussen hun 30ste (na een lange studie) en hun 45ste ligt werk verricht om vervolgens nog 10 jaar op hun vervroegde pensioen te wachten. Ze hebben allemaal prachtige mooie huizen en hebben het verder ook goed voor elkaar. Tot slot is het specifieke aan deze groep dat ze zodra er ook maar iets verandert zij direct beginnen te schreeuwen met het woord asociaal. Hiermee bedoelen ze dat er niet langer geld wordt ingehouden van werkende jongeren om het vervolgens aan de rijke ouderen te geven.
Dat er één persoon overgegaan is naar een andere bank zegt niets...quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
alle vrienden en kennissen die ik heb zijn inmiddels overgestapt naar Rabo , of postbank en een hele hoop anderen overwegen dit en terecht. weg met die oplichtersbank. Laat de boel dan maar op de fles gaan. ik las net dat abn-amro bijna alle klanten kwijtraakt in NL.
Reageer niet op hem johquote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat er één persoon overgegaan is naar een andere bank zegt niets...
Op internet lees je ook genoeg meningen die dat over ING/Postbank denken, nadat er betaald moest gaan worden voor een Giropas (en het vervallen van de gratis Giropasbasis). Een Rabo Totaalpakket is niet (veel) goedkoper dan een betaalpakket van ABN AMRO. Dus hoezo oplichtersbank?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
alle vrienden en kennissen die ik heb zijn inmiddels overgestapt naar Rabo , of postbank en een hele hoop anderen overwegen dit en terecht. weg met die oplichtersbank. Laat de boel dan maar op de fles gaan. ik las net dat abn-amro bijna alle klanten kwijtraakt in NL.
Is de periode van die deposito's dan al afgelopen?quote:Op zaterdag 24 juli 2010 19:52 schreef ABN het volgende:
Ik probeer al enige tijd mijn privé-rekening op te zeggen bij de ABN-AMRO waarbij ze mij een aanzienlijk bedrag van 2 deposito rekeningen moeten uitbetalen. Ik word echter steeds van het kastje naar de muur gestuurd en ze weigeren mee te werken. Welke methode moet ik toepassen om het beschaafd op te lossen ?![]()
Ja, die zijn afgelopen ! Omdat ik in het buitenland woon kan ik niet zomaar even een bankshop binnenlopen.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 20:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is de periode van die deposito's dan al afgelopen?
Ja, samen met de ASN de minst smerige optie. (Rabo ben ik van genezen)quote:
Heel vreemd... Want bij een deposito dat afloopt, moet je zelf aangeven wat je wilt. Verlengen met eenzelfde periode of laten storten op een rekening naar keuze. Ik neem aan dat je voor afloop netjes aangegeven hebt wat je wilde?quote:Op zondag 25 juli 2010 21:31 schreef ABN het volgende:
[..]
Ja, die zijn afgelopen ! Omdat ik in het buitenland woon kan ik niet zomaar even een bankshop binnenlopen.
Alles moet zgn. schriftelijk en rechtsgeldige bijlage's in e-mails erkent de ABN-AMRO niet zo lieten ze mij per e-mail weten. Dus het duurt en het duurt maar, en blokkeren ze zonder bericht zomaar de toegang tot de rekening. Dat het banktechnisch voor de ABN-AMRO gezien hun faillissement beter is dat rekeninghouders niet hun deposito opzeggen heb ik toch niets mee te maken. Ik wil mijn gewoon mijn eigen geld terug en desnoods contant. Wettelijk is dat mogelijk om direkt na persoonlijke opzegging contant je geld op te eisen, toch ?![]()
![]()
Maar gezien hoe stijlloos en agressief ze met hun eigen aandeelhouders zijn omgegaan zullen ze dat zeker wel niet gaan doen bij een rekeninghouder(s). Bah ! wat een kleinzielig en ordinair gedoe met deze ABN-AMRO staatsbank.
Bronquote:Loopt uw Spaar Deposito bijna af?
U hebt bij het openen van uw Spaar Deposito bepaald wat er met het saldo gebeurt als de looptijd verstreken is. Daarbij hebt u ervoor kunnen kiezen om uw Spaar Deposito te verlengen met dezelfde looptijd (bekijk de actuele rentepercentages hierboven), of het bedrag te laten storten op een andere ABN AMRO rekening op uw naam. De keuze die u toen gemaakt hebt staat op uw rekeningafschrift.
Wilt u de bestemming van uw saldo wijzigen? Dat kan met het online formulier of via 0900 - 00 24 (¤ 0,10 per minuut). Houd rekening met een verwerkingstijd van minimaal een week. U hebt hierbij uw e.dentifier nodig.
Direct regelen? Ga dan langs bij een van onze vestigingen.
Die kantoren hebben geen directe banden met kantoren in Nederland. Helaas.quote:Op maandag 26 juli 2010 08:53 schreef Sjeen het volgende:
Overigens heeft ABN niet alleen kantoren in Nederland, dus langsgaan bij een kantoor zou ook moeten kunnen in het buitenland.
Waarom reageer je nou niet inhoudelijk?quote:Op maandag 26 juli 2010 16:23 schreef ABN het volgende:
Je hoeft geen econoom te zijn om het te begrijpen, maar als slechts een paar duizend klanten vanuit het buitenland hun deposito opzeggen bij de ABN-AMRO, is het net zoals de DSB definitief voorbij met de wereldbank van weleer. Tijd om schoon schip te maken !
Da's wel jammer dan...quote:Op maandag 26 juli 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die kantoren hebben geen directe banden met kantoren in Nederland. Helaas.
Doe maar lekker een paar van die oproepen. Waarom ook niet nog een bank naar de Filistijnen helpen?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:22 schreef ABN het volgende:
Gezien wie de leiding heeft bij ABN-AMRO heeft kijk ik wel uit om er hier inhoudelijk en in detail op in te gaan. Ik wil bij deze wel een oproep doen aan iedereen die bij de ABN-AMRO een rekening heeft, op te zeggen !
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:22 schreef ABN het volgende:
Gezien wie de leiding heeft bij ABN-AMRO heeft kijk ik wel uit om er hier inhoudelijk en in detail op in te gaan. Ik wil bij deze wel een oproep doen aan iedereen die bij de ABN-AMRO een rekening heeft, op te zeggen !
Lekker laf... Dat je niet inhoudelijk op de simpele vraag over je deposito wilt ingaan, zegt voor mij genoeg. Dan ligt wat mij betreft de fout bij jezelf.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:22 schreef ABN het volgende:
Pieter Lakeman, ben jij datquote:Op dinsdag 27 juli 2010 01:22 schreef ABN het volgende:
Je hebt het nieuws de afgelopen 2 jaar gemist?quote:Op woensdag 28 juli 2010 05:25 schreef ABN het volgende:
Via de kamer van Koophandel valt niet te verifiëren wie er momenteel bij de ABN-AMRO de leiding heeft.
De hoofdletters en onderstrepingen zijn wel heel handig, dan weten we waar we op moeten letten.quote:Op woensdag 28 juli 2010 05:25 schreef ABN het volgende:
Via de kamer van Koophandel valt niet te verifiëren wie er momenteel bij de ABN-AMRO de leiding heeft.
Die ABN-AMRO moet dus eigenlijk onder Curatele gesteld worden. Vervelend genoeg mag dat alleen weer onder gezag van de nederlandse bank, maar die zullen dat bij hun vriendjes niet gaan doen. Kortom, op kosten van de belastingbetaler blijven de huidige vrolijk, lustig, en genietend doorgaan met mensen structureel kapot te maken. (Zgn. sociale determinatie), want het kwalitatieve (opgeleide) personeel zoals ik ze gewend was zijn intussen allemaal opgestapt naar de concurrentie, vandaar. En met name daar wringt nu de schoen bij de ABN-AMRO, (lees ook > caroline). Deze mokkende doelgroep zal tot grote angst van de ABN-AMRO groter en groter gaan worden. Daar is geen ontkomen meer aan, helaas. Het zijn nl. met name deze klanten en aandeelhouders die de waarde van de ABN-AMRO bepalen. Het zal ook niet alleen blijven bij dit forumpje. Binnenkort zal er een persbericht uitgebracht worden via diverse relaties. pas op HEREN VAN DE ABN-AMRO ! nederlanders zijn een uiterst solidair volkje![]()
m.b.t. transparantie.
Als de grote massabinnenkort verneemt dat de ABN-AMRO aan het wankelen is dan kan het heel snel gaan leert de ervaring, toch? Maar deze wel allemaal opstappen zonder Premie. zo voldoende Sjeen ! of wil je meer ?
ik zou het best grappig vinden als de heren juristen van ABN-AMRO achter je echte naam komen en je via de rechter een gruwelijke poot uitdraaien wegens laster. Dit geheel buiten mijn mening over deze bank om, maar ik vind je handelswijze ietwat laf.quote:Op woensdag 28 juli 2010 05:25 schreef ABN het volgende:
Die ABN-AMRO moet dus eigenlijk onder Curatele gesteld worden. Vervelend genoeg mag dat alleen weer onder gezag van de nederlandse bank, maar die zullen dat bij hun vriendjes niet gaan doen. Kortom, op kosten van de belastingbetaler blijven de huidige vrolijk, lustig, en genietend doorgaan met mensen structureel kapot te maken. (Zgn. sociale determinatie), want het kwalitatieve (opgeleide) personeel zoals ik ze gewend was zijn intussen allemaal opgestapt naar de concurrentie, vandaar. En met name daar wringt nu de schoen bij de ABN-AMRO, (lees ook > caroline). Deze mokkende doelgroep zal tot grote angst van de ABN-AMRO groter en groter gaan worden. Daar is geen ontkomen meer aan, helaas. Het zijn nl. met name deze klanten en aandeelhouders die de waarde van de ABN-AMRO bepalen. Het zal ook niet alleen blijven bij dit forumpje. Binnenkort zal er een persbericht uitgebracht worden via diverse relaties. pas op HEREN VAN DE ABN-AMRO ! nederlanders zijn een uiterst solidair volkje![]()
m.b.t. transparantie.
Als de grote massabinnenkort verneemt dat de ABN-AMRO aan het wankelen is dan kan het heel snel gaan leert de ervaring, toch? Maar deze wel allemaal opstappen zonder Premie. zo voldoende Sjeen ! of wil je meer ?
Nee, want je reageert nog steeds niet inhoudelijk op mijn vraag... Ik zal 'm nog even voor je quoten:quote:Op woensdag 28 juli 2010 05:25 schreef ABN het volgende:
m.b.t. transparantie.
quote:Op maandag 26 juli 2010 08:53 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Heel vreemd... Want bij een deposito dat afloopt, moet je zelf aangeven wat je wilt. Verlengen met eenzelfde periode of laten storten op een rekening naar keuze. Ik neem aan dat je voor afloop netjes aangegeven hebt wat je wilde?
Zie ook:
[..]
Bron
Als het klopt wat jij zegt, dan staat het geld van de deposito dus gewoon op jouw rekening. Als dat niet zo is, lijkt het erop dat je toch zelf ergens een fout gemaakt hebt.
Je kunt de rekening eenvoudig opheffen als het niet je enige rekening is bij ABN. Is dat niet het geval dan moet je inderdaad langs bij een kantoor. Maar dan zie ik het probleem ook niet echt, want als jij de juiste actie ondernomen hebt bij het aflopen van de deposito, moet je gewoon aan je geld kunnen komen,
Overigens heeft ABN niet alleen kantoren in Nederland, dus langsgaan bij een kantoor zou ook moeten kunnen in het buitenland.
Waar lees je dit dan?quote:Op dinsdag 12 juni 2007 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je weet dat je op een post van meer dan 2 jaar oud reageert,...?quote:
Oepsquote:Op woensdag 28 juli 2010 13:09 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je weet dat je op een post van meer dan 2 jaar oud reageert,...?
quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:10 schreef nikky het volgende:
[..]
OepsNiet gezien. Nu vallen een aantal dingen ook op zijn plek
.
Echter.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:49 schreef caroline88 het volgende:
Geloof er trouwens geen Fok van dat iedereen en masse ABN AMRO de rug toekeert.
De meeste Nederlanders zijn zeer trouw / honkvast / lui en veranderen niet zo gauw van bank / verzekeraar.
Bronquote:Man gaat door het lint in ABN Amro-filiaal
LEEUWARDEN - Een boze klant is woensdag in een filiaal van de ABN Amro in Leeuwarden compleet door het lint gegaan. Na het incident sloot de bank aan de Willemskade de deuren.
De klant gooide onder meer een computer van een bureau af. Waarom de man kwaad werd, is niet duidelijk.
Omdat de medewerkers van de bank na afloop van het incident erg waren geschrokken, werd de bank voor onbekende tijd gesloten.
De politie heeft een onderzoek ingesteld.
Lees even je contract/voorwaarden na die je aangegaan bent na het zetten van je handtekening, lost een stuk meer op dan als 1 of andere stakker op een forum schreeuwen over je geld.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:31 schreef ABN het volgende:
[..]
Ja, die zijn afgelopen ! Omdat ik in het buitenland woon kan ik niet zomaar even een bankshop binnenlopen.
Alles moet zgn. schriftelijk en rechtsgeldige bijlage's in e-mails erkent de ABN-AMRO niet zo lieten ze mij per e-mail weten. Dus het duurt en het duurt maar, en blokkeren ze zonder bericht zomaar de toegang tot de rekening. Dat het banktechnisch voor de ABN-AMRO gezien hun faillissement beter is dat rekeninghouders niet hun deposito opzeggen heb ik toch niets mee te maken. Ik wil mijn gewoon mijn eigen geld terug en desnoods contant. Wettelijk is dat mogelijk om direkt na persoonlijke opzegging contant je geld op te eisen, toch ?![]()
![]()
Maar gezien hoe stijlloos en agressief ze met hun eigen aandeelhouders zijn omgegaan zullen ze dat zeker wel niet gaan doen bij een rekeninghouder(s). Bah ! wat een kleinzielig en ordinair gedoe met deze ABN-AMRO staatsbank.
Om jouw ongefundeerde gezeik? Niet bepaald. En nee, ik werk niet bij ABN.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:03 schreef ABN het volgende:
Maar schijnbaar maakt hier niemand zich hier druk om .......?
Weet jij eens moet gaan doen, fris aan het werk gaan, of een vriendje zoeken !quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:09 schreef ManAtWork het volgende:
Jij ziet echt overal een complot in, haha.
Mijn complimenten dat je het blijft volhouden.
Of ik aan het werk ga, beslis ik zelf wel.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:12 schreef ABN het volgende:
[..]
Weet jij eens moet gaan doen, fris aan het werk gaan, of een vriendje zoeken !
Waar bemoei jij je dan mee ?quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Om jouw ongefundeerde gezeik? Niet bepaald. En nee, ik werk niet bij ABN.
O shit, dit topic is alleen voor (ex) ABN-werknemers,... Als ik dat geweten had, had ik hier niet gepost.quote:
quote:
Dat leek me wel duidelijk.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Om jouw ongefundeerde gezeik? Niet bepaald. En nee, ik werk niet bij ABN.
Weet je waar een kern van waarheid in zit ? Dat figuren die de hele dag rondhangen op serieuse forums en zich bemoeien met anderen psychologisch aangemerkt worden als contact- gestoord !quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Of ik aan het werk ga, beslis ik zelf wel.
En ik hoef geen vriendje.
Daarnaast heb ik het veel te druk om jouw complottheorieën bij te houden. Wie weet zit er ergens een kern van waarheid in.
Kijk weer zo'n bemoeierig belastinginspecteurtjequote:Op woensdag 28 juli 2010 20:37 schreef DonJames het volgende:
Guttegut, het is weer een hele aanwinst voor dit forum![]()
Kan je je ongefundeerde aluhoedjesgezwets niet gewoon voor je houden?
Ik ben geen inspecteur.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef ABN het volgende:
[..]
Kijk weer zo'n bemoeierig belastinginspecteurtje![]()
Doe dat, vermaak me eens met je onwetendheid.quote:En dan moet ik inhoudelijk ergens op in gaan. ?
Met jouw eigen onwetenheid, bedoel je ?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik ben geen inspecteur.
[..]
Doe dat, vermaak me eens met je onwetendheid.
Mijn vraag staat nog steeds...quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef ABN het volgende:
[..]
Kijk weer zo'n bemoeierig belastinginspecteurtjeEn dan moet ik inhoudelijk ergens op in gaan. ?
Helaas sjeen, dat wordt mij hier onmogelijk gemaakt. Het stikt hier namelijk van de Belastinginspecteurtjes en ABN-AMRO medewerkertjes.quote:
quote:Heel vreemd... Want bij een deposito dat afloopt, moet je zelf aangeven wat je wilt. Verlengen met eenzelfde periode of laten storten op een rekening naar keuze. Ik neem aan dat je voor afloop netjes aangegeven hebt wat je wilde?
Als je nou eens de reacties die je ergeren gewoon negeert, en inhoudelijk antwoordt op de vraag van Sjeen?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:14 schreef ABN het volgende:
[..]
Helaas sjeen, dat wordt mij hier onmogelijk gemaakt. Het stikt hier namelijk van de Belastinginspecteurtjes en ABN-AMRO medewerkertjes.![]()
Ik weet redelijk hoe het in elkaar zit. Ik heb echter sterk het idee dat jij er totaal geen kaas van hebt gegeten, aangezien je de vraag van Sjeen stelselmatig ontwijkt. Dus, is het je eigen fout geweest? Of begrijp je het gewoon niet en loop je maar wat te trollen? Bovenstaande "nietus, dat ben je zelf" reactie is ook wel typisch voor jouw (gebrek aan) niveau, trouwens.quote:
Groter dan wat?quote:of misschien groter, en de onwetenheid van alle ABN-AMRO mederwerkers(ters) ?
De algemene geschiedenis van dit form leert dat dat zinloos is !quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:15 schreef caroline88 het volgende:
[..]
Als je nou eens de reacties die je ergeren gewoon negeert, en inhoudelijk antwoordt op de vraag van Sjeen?
Dat zou de discussie meteen op een hoger peil brengen.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:20 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik weet redelijk hoe het in elkaar zit. Ik heb echter sterk het idee dat jij er totaal geen kaas van hebt gegeten, aangezien je de vraag van Sjeen stelselmatig ontwijkt. Dus, is het je eigen fout geweest? Of begrijp je het gewoon niet en loop je maar wat te trollen? Bovenstaande "nietus, dat ben je zelf" reactie is ook wel typisch voor jouw (gebrek aan) niveau, trouwens.
[..]
Groter dan wat? dan het snorretje onder die neus van jou !
In dat geval stel ik voor dat je maar weer afscheid van ons neemt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef ABN het volgende:
[..]
De algemene geschiedenis van dit form leert dat dat zinloos is !
Aha, dus jij bent die bedenker van dat als burgers hun rekening opzeggen dat je ze hun rekening blokkeert ten gunste van jullie eigen voorwaarden. Dan treffen we het, dan kun je hier gelijk eens uitleg over geven !quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
In dat geval stel ik voor dat je maar weer afscheid van ons neemt.
Van Belastinginspecteur naar ABN medewerker in enkele minuten. Gaat rap bij jou.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:30 schreef ABN het volgende:
[..]
Aha, dus jij bent die bedenker van dat als burgers hun rekening opzeggen dat je ze hun rekening blokkeert ten gunste van jullie eigen voorwaarden. Dan treffen we het, dan kun je hier gelijk eens uitleg over geven !![]()
We wachten nog op een antwoord van jou.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:35 schreef ABN het volgende:
We wachte nog steeds op het antwoord van de Hoge DonJames ........![]()
Aangezien jij van mening bent dat onderbouwingen totaal overbodig zijn ga ik ook maar eens gewoon wat ongefundeerde tekst neerzetten. Gewoon, omdat het (volgens jou) kan.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:25 schreef ABN het volgende:
Kortom mensen ! komt u binnen via Google op dit Forum: Zeg gewoon uw rekening op bij dat stelletje criminelen van de ABN AMRO !
Dat kan je uit die post opmaken?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:30 schreef ABN het volgende:
Aha, dus jij bent die bedenker van dat als burgers hun rekening opzeggen dat je ze hun rekening blokkeert ten gunste van jullie eigen voorwaarden. Dan treffen we het, dan kun je hier gelijk eens uitleg over geven !![]()
Wat was de vraag?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:35 schreef ABN het volgende:
We wachte nog steeds op het antwoord van de Hoge DonJames ........![]()
By the way het is jullie en wij !quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:36 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
We wachten nog op een antwoord van jou.
Je hebt me ontmaskerd! Ik ben het, Gerrit Zalm.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:45 schreef ABN het volgende:
Je bent een beetje dom geweest DonJames, je hebt jezelf veraaien. Hou je kinderachtige opmerkingen maar voor je als je straks de bank indraait !![]()
Serieus is dit forum zeker. Maar zeker niet omdat er users als jij rondhangen die wat onsamenhangende onzin lopen te verkondigen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:23 schreef ABN het volgende:
[..]
Weet je waar een kern van waarheid in zit ? Dat figuren die de hele dag rondhangen op serieuse forums en zich bemoeien met anderen psychologisch aangemerkt worden als contact- gestoord !
Nee, ik...quote:
Antwoorden op een vraag word je door niemand onmogelijk gemaakt. Wij houden je niet van het toetsenbord vandaan. Als je de tijd die je op DJ hebt gewacht nu eens gebruikt had om Sjeen haar vraag te beantwoorden, waren we tenminste ergens opgeschoten.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:14 schreef ABN het volgende:
[..]
Helaas sjeen, dat wordt mij hier onmogelijk gemaakt. Het stikt hier namelijk van de Belastinginspecteurtjes en ABN-AMRO medewerkertjes.![]()
Ssssst, Gerrit. We hadden toch afgesproken dat we elkaar geen Wouter of Gerrit zouden noemen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je hebt me ontmaskerd! Ik ben het, Gerrit Zalm.![]()
Maar genoeg getrolled, gaan we nog een poging doen om het serieus te houden?
We? Dus het is een complot!quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:59 schreef ABN het volgende:
hahahahaha We hadden al zo´n vermoeden ! hahahahahaha
Vanaf morgen jouw ondergeschikten opdracht geven tot het sluiten van compromissen met gegoede burgers die momenteel allemaal van hun geld worden beroofd.![]()
![]()
Het grenst nl. aan het onwaarschijnlijke dat wanneer iemand zijn rekning opzegt dat jullie door een paar trucs de voorwaarden ten gunste van de ABN/AMRO keren.![]()
Jij bent eerst, ik heb een vrij eenvoudige vraag nu al vier keer gesteld, je krijgt van mij nog een kans. Blijft het bij overloos geblaat, dan gaat hier een groot hangslot opquote:Op woensdag 28 juli 2010 22:09 schreef ABN het volgende:
Pille =![]()
we willen geen pille, we willen antwoord op onze vraag aan gerrit..........
Welke vraag?quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:09 schreef ABN het volgende:
Pille =![]()
we willen geen pille, we willen antwoord op onze vraag aan gerrit..........
Laat hem dan in ieder geval een passende kleur kiezen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij bent eerst, ik heb een vrij eenvoudige vraag nu al vier keer gesteld, je krijgt van mij nog een kans. Blijft het bij overloos geblaat, dan gaat hier een groot hangslot op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |