Wat is dan het nut van de overname?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
overgenomen en vervolgens opgedoekt
kleiner aantal concurrentenquote:
wordt het garantiefonds is gebruikt.. het is btw 20.000 per rekeninghouder en over het bedrag 20.000 tot 40.000 90%.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
denederlandse bank betaalt toch tot 18000 euro als het mis gaat??? Ik den kdt de kan groot is dat de Nederlandse Bank flink wat mensen moet gaan compenseren uit dat garantiefonds!!
wil niet veel zeggen maar iets van 25 jaar geleden is er een bank in nederland failliet gegaan..quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:35 schreef dahei het volgende:
Wel eens gehoord van de Nederlandse Bank? Die staat garant voor het faillissement van een bank en zorgt er ook voor dat banken zich aan de regels houden. Denk je echt dat een bank dit soort zaken kan maken, dan ben je wel erg simpel, maar ja... Je bent nou eenmaal BHFH...
als barclays abn amro overneemt dan moeten zij failliet zijn als eigenaar van... Staken van activiteiten kan altijd maar dan ben je je geld niet kwijt dat is namelijk geen failissement. Als je niet wilt dat het geld in handen van buitenlandes is dan kan je beter je centen in een oude sok onder je bed leggen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wat nu als barclays abn amro overneemt en vervolgens op d fles gaat? Of dat als dat andere bankentrio om een lange neus te maken alle activiteiten in Nederland staakt en de rekeninghouders gewoon hun geld afpakt? Ik zou mijn geld niet vertrouwen in handen van die buitenlanders.
Ja!!!!quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
abn amro is de volgende! Het gaat nu echt mis, iedereen spreekt al van een doemscenario!!
ja een doemscenario voor de werknemers, ontslagen zullen er vallen. Zelf heb ik liever dat barclays de zaak overneemt dan dat het opgesplitst wordt want dan staan er veel meer mensen op straat.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
abn amro is de volgende! Het gaat nu echt mis, iedereen spreekt al van een doemscenario!!
Ahum Fortis is een NEDERLANDS / belgische bank en wil met die overname bewerkstelligen om de grootste bank van Nederland te worden. In belgie zijn ze dat namelijk al. Maar dat houdt jouw niet tegen om je rekening op te zeggen hoorquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wat nu als barclays abn amro overneemt en vervolgens op d fles gaat? Of dat als dat andere bankentrio om een lange neus te maken alle activiteiten in Nederland staakt en de rekeninghouders gewoon hun geld afpakt? Ik zou mijn geld niet vertrouwen in handen van die buitenlanders.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de overheid moet gewoon een streep zetten door een overname, de minister van financien kan elke deal gewoon verbieden.
Overstappen kan je heel weinig tijd kosten. Elke bank is namelijk verplicht om een 'overstapservice' te bieden. Daarbij wordt alles van de ene bank naar de andere bank verhuisd. Ben zelf java-ontwikkelaar bij Fortis en heb deze service moeten bouwen vanwege een verplichtstelling van de nederlandse bank aan alle banken. Dus kies gewoon een bank uit die jouw goed lijkt en vraag daar naar hun overstapservicequote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:44 schreef enter het volgende:
Ik ben de ABN al maanden zat (door andere redenen), maar overstappen kost ook weer tijd.
En welke bank is beter dan?
Thanks.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:48 schreef Mister.Ed het volgende:
[..]
Overstappen kan je heel weinig tijd kosten. Elke bank is namelijk verplicht om een 'overstapservice' te bieden. Daarbij wordt alles van de ene bank naar de andere bank verhuisd. Ben zelf java-ontwikkelaar bij Fortis en heb deze service moeten bouwen vanwege een verplichtstelling van de nederlandse bank aan alle banken. Dus kies gewoon een bank uit die jouw goed lijkt en vraag daar naar hun overstapservice![]()
totdat je gaat internetbankieren op hun verouderd systeemquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik zou naar de postbank gaan, dat lijktme meer vertrouwd.
Postbank is top, en geen mens die de beschikking krijgt over de transactiecode, die krijg je op je telefoon, en op de telefoon staat een pincode. Dus alleen ik kan een TANcode ontvangen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:51 schreef Mister.Ed het volgende:
[..]
totdat je gaat internetbankieren op hun verouderd systeem![]()
Dan vraag je erom om je rekening te laten leegplunderen![]()
http://tweakers.net/nieuw(...)eiliging-banken.htmlquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Postbank is top, en geen mens die de beschikking krijgt over de transactiecode, die krijg je op je telefoon, en op de telefoon staat een pincode. Dus alleen ik kan een TANcode ontvangen.![]()
Dat idee heb ik ook met de postbank.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:51 schreef Mister.Ed het volgende:
[..]
totdat je gaat internetbankieren op hun verouderd systeem![]()
Dan vraag je erom om je rekening te laten leegplunderen![]()
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De toekomst is dat banken zonder personeel kunnen werken, en de banken nu van heeel veeel personeel afmoeten. Dat kan alleen door overnames. Bij de bank kan 80% van de mensen naar huis.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb iedereen aangeraden hun rekening op te zeggen bij abn/amro. Ik vermoed dat de kans groot is dat het wordt opgedoekt en de mensen zijn dan al hun spaargeld kwijt???!! Als de bank al niet opgedoekt wordt, worden waarschijnlijk de tarieven op zijn minst vervijfvoudigd. Wie heeft nog meer de rekening bij abn.amro opgezegd? Alleen al uit principe zou ik mijn rekening opzeggen vanwege de walgelijke gang van zaken. Bos moet gewoon ingrijpen en de hele verkoop van de bank verbieden!! Straks is iedereen zijn geld kwijt!! Ik heb er geen vertrouwen meer in in ieder geval!!
Systemen met Random Readers/Edentifyers zijn ook niet veilig.. http://tweakers.net/nieuws/46953quote:
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:55 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)eiliging-banken.html
quote:Volgens hem kunnen de per sms gegeven codes maar éénmaal gebruikt worden en bovendien heeft de bank programma's draaien die alarm slaan bij ongebruikelijke transacties.
En er zijn ook geruchten dat ING zich toch gaat bemoeien met overname van ABN AMro. Achja, over een jaar zullen we wel zien wat er allemaal van is gekomen.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het leuke is dat er binnenkort een bod verwacht wordt op ING![]()
Maar goed, TT-edit, want het -RO is nu net het enige goede van die bank....
Niets aan de hand voor BHFH dus, die heeft toch geen cent te makken.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:36 schreef jagermaster het volgende:
wordt het garantiefonds is gebruikt.. het is btw 20.000 per rekeninghouder en over het bedrag 20.000 tot 40.000 90%.
Europese bank??? Wereldbank bedoel je.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:37 schreef Mister.Ed het volgende:
Ik geef het nog 10 tot 15 jaar en dan zitten we allemaal bij 1 europeese bank.... althans als de trent van overnames blijven doorgaan zoals de afgelopen 10 jaar
(Paar) jaar geleden toch nog? De van der Hoop bank ofzo...?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:38 schreef jagermaster het volgende:
[..]
wil niet veel zeggen maar iets van 25 jaar geleden is er een bank in nederland failliet gegaan..
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Je kunt altijd een hoop onzin lezen op fora.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb iedereen aangeraden hun rekening op te zeggen bij abn/amro. Ik vermoed dat de kans groot is dat het wordt opgedoekt en de mensen zijn dan al hun spaargeld kwijt???!! Als de bank al niet opgedoekt wordt, worden waarschijnlijk de tarieven op zijn minst vervijfvoudigd. Wie heeft nog meer de rekening bij abn.amro opgezegd? Alleen al uit principe zou ik mijn rekening opzeggen vanwege de walgelijke gang van zaken. Bos moet gewoon ingrijpen en de hele verkoop van de bank verbieden!! Straks is iedereen zijn geld kwijt!! Ik heb er geen vertrouwen meer in in ieder geval!!
Als jij gaat HAMSTEREEEEE!!! bij AH zie ik niet in waarom Ahold op de fles zou gaan.quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ja!!!!
Ik ben al aan het hamsteren!!! De wereld vergaat gewoon. En hamsteren? Aaaaaaaaaah..... precies: Ahold komt daarna aan de beurt!!!![]()
Hoe triest. Lees je ook ieder jaarverslag van een bedrijf waarmee je zaken doet (zoals Ahold) en baseer je daar dan op of je wel of geen klant wordt?quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
quote:Op zondag 6 mei 2007 13:09 schreef InnocentFR het volgende:
Kon je deze topic niet in ONZ openen?
Laten we hem er op zijn minst naar toe verhuizen, dergelijke onzin hoort op de juiste plaats thuis.quote:Op zondag 6 mei 2007 13:09 schreef InnocentFR het volgende:
Kon je deze topic niet in ONZ openen?
idd, want dit slaat echt helemaal nergens opquote:Op zondag 6 mei 2007 13:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Laten we hem er op zijn minst naar toe verhuizen, dergelijke onzin hoort op de juiste plaats thuis.
Eigenlijk interesseert het mij geen biet naar wie ze toe gaan. Of het nou ABN blijft of bv Fortis wordt een bank is een bank.quote:Op zondag 6 mei 2007 15:07 schreef Kremers het volgende:
[..]
idd, want dit slaat echt helemaal nergens op
Alsof je je geld kwijtraakt als de bank overgenomen/gesloten wordt:? We leven niet meer in de middeleeuwen
Ik blijf zelf voorlopig nog bij ABN-AMRO. Ik hoop nog steeds op Barclays.
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:56 schreef tlepel het volgende:
De nederlandse bank staat garant als jou spaargeld verdwijnt tot 25.000 euro
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:36 schreef jagermaster het volgende:
het is btw 20.000 per rekeninghouder en over het bedrag 20.000 tot 40.000 90%.
Ik lach me kreupen man, hou opquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Tuurlijk wel. Barclays koopt voor 70 miljard, 960 miljard aan spaartegoedenquote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:59 schreef Falco het volgende:
Hallo BHFH, je geld raakt niet zomaar kwijt als een bank overgenomen wordt.
Een stomme kutkloon die te veel aandacht krijgt met z'n mallotige topics.quote:Op zondag 6 mei 2007 10:45 schreef Tim2005 het volgende:
BloodHound wat ben jij voor idioot jo
Per rekeninghouder is elke bank onder de regels van DNB verplicht om maximaal ¤ 20.000 terug te betalen. In andere gevallen is dat ¤ 40.000 maar dat is volgens mij voor degenen die ook nog het aandelenhandel overlaten aan een bank.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:12 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik weet niet meer wie zei(den) dat je naar ABN AMRO moet gaan, maar dat is nu echt wel het laatste wat je moet doen. Ze worden sowieso overgenomen en of het nou Barclays is of Fortis/RSB/Santander, ze willen snel rendement over hun investering. Dus ik vermoed dat ze de prijzen omhoog zullen gooien. Dus zeker NIET naar ABN AMRO gaan. Ikzelf als ABN AMRO rekeninghouder zit nu te oriënteren naar welke andere Nederlandse bank ik kan gaan. En ja als ik één van de eersten ben die overstapt en heel veel rekeninghouders (die ook weten hoe het economisch in elkaar steekt) dat ook zouden kunnen doen dan zal de bank alleen minder vermogen overhouden. ABN AMRO mag dan wel financieel sterk zijn maar als Nout Wellink zich er mee gaat moeien (je weet wel die man van de DNB die de ene Amsterdamse bank zomaar failliet liet gaan) dan weet ik wel zeker dat ik moet overstappen.
Dus als je ABN AMRO neemt, oké. Maar vraag je dan niet af na een paar maanden waarom de bank die ABN AMRO heeft overgenomen de kosten omhoog drijft.
20.000 per persoon, dus als je met z'n 2-en bent is het 40.000.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:22 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Per rekeninghouder is elke bank onder de regels van DNB verplicht om maximaal ¤ 20.000 terug te betalen. In andere gevallen is dat ¤ 40.000 maar dat is volgens mij voor degenen die ook nog het aandelenhandel overlaten aan een bank.
vast wel meer......quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:55 schreef MouseOver het volgende:
We lachen er nu wel om, maar ik ben niet verbaasd als de abn per filiaal dagelijks 1 of 2 klanten met een dergelijk verhaal voor hun neus krijgen
Als ABN AMRO medewerker kan ik je melden dat het een veelvoud daarvan is. En ze krijgen allemaal hetzelfde antwoord: niets aan de hand, je geld is 100% veilig. Het enige wat voor de klant veranderd (als het al zover komt) is het logo op het briefpapier.quote:Op woensdag 9 mei 2007 19:55 schreef MouseOver het volgende:
We lachen er nu wel om, maar ik ben niet verbaasd als de abn per filiaal dagelijks 1 of 2 klanten met een dergelijk verhaal voor hun neus krijgen
Kan ik me voorstellen, je zou er ook gestoord van worden. Mij boeit het weinig welk logo er op de gevel staat, als mijn geld maar veilig is. En dat is het volgens mij....quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:13 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Als ABN AMRO medewerker kan ik je melden dat het een veelvoud daarvan is. En ze krijgen allemaal hetzelfde antwoord: niets aan de hand, je geld is 100% veilig. Het enige wat voor de klant veranderd (als het al zover komt) is het logo op het briefpapier.
Helaas willen veel mensen dat niet geloven. Godzijdank hebben Wouter Bos en meneer Wellink dit verhaal vandaag bevestigd, hopelijk scheelt dat wat. We worden er namelijk nogal ziek van... althans, ik wel.
Ik hoop voor ze dat ze dan niet naar Postbank overstappen...quote:Op woensdag 9 mei 2007 21:49 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik ken ook mensen die overstappen, gewoon omdat zij klanten willen zijn en geen pakvee
Ik weet het wel zeker. Niemand van de betrokken partijen heeft er belang bij om de klanten te benadelen. Sommige mensen zijn bang voor een failissement. Waar die angst vandaan komt is mij overigens een raadsel, maar dat terzijde. Dat failissement komt er niet. Punt. Ik denk dat mensen de financiele kracht van een bedrijf als ABN AMRO onderschatten. Zelfs als het minder goed gaat, kan het héél veel hebben.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:14 schreef karr-1 het volgende: En dat is het volgens mij....
2005. Maar da's niet te vergelijken met ABN AMRO. Die bank had 75 medewerkers. ABN AMRO ongeveer 100.000. Van der Hoop is failliet gegaan door een aanslag van de belastingdienst van 5,5 miljoen euro. Dan is er wel meer mis hoor...quote:Op zaterdag 5 mei 2007 10:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
(Paar) jaar geleden toch nog? De van der Hoop bank ofzo...?
Nou ik ga toch weg, ik hou niet van Barclays bank, en meer mensen met mij. Een bank die zoveel winst maakt haalt dat bij zijn klantenquote:Op woensdag 9 mei 2007 22:18 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Ik weet het wel zeker. Niemand van de betrokken partijen heeft er belang bij om de klanten te benadelen. Sommige mensen zijn bang voor een failissement. Waar die angst vandaan komt is mij overigens een raadsel, maar dat terzijde. Dat failissement komt er niet. Punt. Ik denk dat mensen de financiele kracht van een bedrijf als ABN AMRO onderschatten. Zelfs als het minder goed gaat, kan het héél veel hebben.
Goh, dus jij gaat alles in je oude sok doenquote:Op donderdag 10 mei 2007 07:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou ik ga toch weg, ik hou niet van Barclays bank, en meer mensen met mij. Een bank die zoveel winst maakt haalt dat bij zijn klanten![]()
quote:Op zaterdag 5 mei 2007 09:12 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als de bank al niet opgedoekt wordt, worden waarschijnlijk de tarieven op zijn minst vervijfvoudigd. Wie heeft nog meer de rekening bij abn.amro opgezegd?
Ik denk dat het merendeel van de winst door trading wordt gehaald, maar goed.quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou ik ga toch weg, ik hou niet van Barclays bank, en meer mensen met mij. Een bank die zoveel winst maakt haalt dat bij zijn klanten![]()
Los van dit specifieke geval vind ik het op zich geen slechte zaak dat mensen bij dit soort zaken enige scepsis hebben tegenover medewerkers van grotere bedrijven. Ook niet zo heel vreemd trouwens, als je bedenkt dat in het geval van een faillissement verkoop over het algemeen tot het moment zelf doorgaat.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:13 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Als ABN AMRO medewerker kan ik je melden dat het een veelvoud daarvan is. En ze krijgen allemaal hetzelfde antwoord: niets aan de hand, je geld is 100% veilig. Het enige wat voor de klant veranderd (als het al zover komt) is het logo op het briefpapier.
Helaas willen veel mensen dat niet geloven. Godzijdank hebben Wouter Bos en meneer Wellink dit verhaal vandaag bevestigd, hopelijk scheelt dat wat. We worden er namelijk nogal ziek van... althans, ik wel.
Daarom ben ik juist zo blij dat Wouter Bos en Nout Wellink die verklaringen hebben gedaan.quote:Op donderdag 10 mei 2007 08:42 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Los van dit specifieke geval vind ik het op zich geen slechte zaak dat mensen bij dit soort zaken enige scepsis hebben tegenover medewerkers van grotere bedrijven. Ook niet zo heel vreemd trouwens, als je bedenkt dat in het geval van een faillissement verkoop over het algemeen tot het moment zelf doorgaat.
Wát een onzin. Maargoed, veel plezier bij ING:quote:Op donderdag 10 mei 2007 07:59 schreef henkway het volgende:
Een bank die zoveel winst maakt haalt dat bij zijn klanten![]()
quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:19 schreef Twinkle20 het volgende:
ALS ABN-Amro nou eens eerder de klanten was gaan informeren.. dat had ze een hoop stress gescheeld.
Ze halen zichzelf de paniek en onrust op de hals. Dat kunnen ze hun klanten niet verwijten.
Een bank die zo met zijn klanten omspringt zou ik ook niet meer vertrouwen.
Ze hebben maling aan alle regels die een goede dienstverlener in acht zou nemen. Ze zouden kunnen beginnen met hun klanten serieus te nemen. Die voorlichtingsafdeling bij ABN heeft zeker weinig in de melk te brokkelenquote:Op donderdag 10 mei 2007 09:19 schreef Twinkle20 het volgende:
ALS ABN-Amro nou eens eerder de klanten was gaan informeren.. dat had ze een hoop stress gescheeld.
Ze halen zichzelf de paniek en onrust op de hals. Dat kunnen ze hun klanten niet verwijten.
Een bank die zo met zijn klanten omspringt zou ik ook niet meer vertrouwen.
Noem eerst eens wat argumenten? Overigens is ABN AMRO niet alleen dienstverlener, maar ook - niet in de laatste plaats - een commerciele, beursgenoteerde organisatie. Maar dat terzijde.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:23 schreef LENUS het volgende:
[..]
Ze hebben maling aan alle regels die een goede dienstverlener in acht zou nemen. Ze zouden kunnen beginnen met hun klanten serieus te nemen. Die voorlichtingsafdeling bij ABN heeft zeker weinig in de melk te brokkelen![]()
Een goede voorlichter zou moeten weten dat vooral de klanten die niks van de materie afweten goed geinformeerd moeten worden. Omdat dit de grootste groep is, loopt die al gauw achter de grootste opiniemakers aan en voor je het weet breekt er paniek uit en gaan mensen massaal hun rekening opzeggen. De schade kan in de tientallen miljoenen lopen, dat simpel voorkomen kunnen worden als ze zich niet zo arrogant hadden opgesteld en wat meer naar de adviezen van hun voorlichters hadden geluisterd.quote:
Amen.quote:Op donderdag 10 mei 2007 09:32 schreef LENUS het volgende:
Een goede voorlichter zou moeten weten dat vooral de klanten die niks van de materie afweten goed geinformeerd moeten worden. Omdat dit de grootste groep is, loopt die al gauw achter de grootste opiniemakers aan en voor je het weet breekt er paniek uit en gaan mensen massaal hun rekening opzeggen. De schade kan in de tientallen miljoenen lopen, dat simpel voorkomen kunnen worden als ze zich niet zo arrogant hadden opgesteld en wat meer naar de adviezen van hun voorlichters hadden geluisterd.
Ze hadden de zorgen en frustraties van hun klanten al in een heel vroeg stadium kunnen opvangen door gelijk een brief te sturen waarin uitgelegd wordt wat de ontwikkelingen voor hun persoonlijk gaat betekenen. Ook de optredens op TV kwamen zeer pedant en elitair over. Pas sinds vanmorgen zag ik de bestuursvoorzitter zalvende woorden spreken, wat natuurlijk veel en veel te laat is.
Nee hoor, er was juist een enorme informatiebehoefte. Die had ABN beter zelf kunnen vervullen in plaats van de opniniemakers.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:23 schreef Cosworth het volgende:
Ervaring leert dat als je brieven gaat sturen, veel klanten juist ongerust worden. Daarom is gewacht tot het moment dat het écht nodig is.
Het eerste dat nieuwe medewerkers zo'n beetje leren: je kunt het nooit iedereen naar hun zin maken. In dit geval is dat ook zo.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:31 schreef LENUS het volgende:
Nee hoor, er was juist een enorme informatiebehoefte. Die had ABN beter zelf kunnen vervullen in plaats van de opniniemakers.
Wat loop jij een onzin uit te kramen zegquote:Op donderdag 10 mei 2007 10:34 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Het eerste dat nieuwe medewerkers zo'n beetje leren: je kunt het nooit iedereen naar hun zin maken. In dit geval is dat ook zo.
Het volgende wat ze leren is: sommige mensen hebben gewoon áltijd wat te zeiken. Wordt er niet gecommuniceerd, is het niet goed. Wordt er wel gecommuniceerd, is het te laat. Wordt er te vroeg gecommuniceerd, dan worden mensen onterecht ongerust. Wordt er te zakelijk gecommuniceerd, dan is het arrogant. Wordt er te eenvoudig gecommuniceerd, dan klagen mensen dat ze 'niet als klein kind behandeld willen worden'.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:41 schreef LENUS het volgende:
[..]
Wat loop jij een onzin uit te kramen zegHet gaat om een gebrekkige informatieverstrekking en een hele verkeerde "tone of voice" die beiden eenvoudig te tackelen waren.
En jij vind dat dit voor de huidige crisis opgaat?quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:47 schreef Cosworth het volgende:
[..]
Het volgende wat ze leren is: sommige mensen hebben gewoon áltijd wat te zeiken. Wordt er niet gecommuniceerd, is het niet goed. Wordt er wel gecommuniceerd, is het te laat. Wordt er te vroeg gecommuniceerd, dan worden mensen onterecht ongerust. Wordt er te zakelijk gecommuniceerd, dan is het arrogant. Wordt er te eenvoudig gecommuniceerd, dan klagen mensen dat ze 'niet als klein kind behandeld willen worden'.
Oh, dat boek heb ik in mijn studie tot in den treuren uitgeplozen. Ja, ik vind dat dat voor deze 'crisis' opgaat. Ik betwijfel overigens of er echt een crisis is. Dat 'ie gecreerd is door de media, is zeker. Of dat terecht is? Mwah.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:51 schreef LENUS het volgende:
En jij vind dat dit voor de huidige crisis opgaat?Want dat is waar we nu over spreken, een crisis die is ontstaan door gebrekkige communicatie. Ik zou zeggen, sla eens een basisboek communicatie en voorlichting open en doe er je voordeel mee
![]()
Crisis??? Man, de wereld vergaat niet niet en er is ook geen noodtoestand afgekondigd. Er wordt gewoonj een bedrijf overgenomen door een ander bedrijf, so what? Dat er mensen zijn die dat een reden vinden om hun rekening op te zeggen bij ABN is triest; dat zijn nou echt domme mensen die zich laten leiden door de media.quote:Op donderdag 10 mei 2007 10:51 schreef LENUS het volgende:
[..]
En jij vind dat dit voor de huidige crisis opgaat?Want dat is waar we nu over spreken, een crisis die is ontstaan door gebrekkige communicatie. Ik zou zeggen, sla eens een basisboek communicatie en voorlichting open en doe er je voordeel mee
![]()
gaan die 10000 solliciteren bij de concurrent ;pquote:Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Als er straks bij ABN Nederland 10.000 mensen op straat komen te staan omdat de klandizie is afgenomen, zijn ZIJ verantwoordelijk!
Crisis? Jazeker, in marketingtermen is dit een crisis te noemen. Want juist onder de grootste groep van de consumentenmarkt bestaat grote onrust en dan kun jij ook wel uitrekenen dat het merk daarmee enorme schade is toegebracht. Of jij ze dan dom vindt doet er niet toe, het maakt de schade niet minder groot.quote:Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef zure_apple het volgende:
[..]
Crisis??? Man, de wereld vergaat niet niet en er is ook geen noodtoestand afgekondigd. Er wordt gewoonj een bedrijf overgenomen door een ander bedrijf, so what? Dat er mensen zijn die dat een reden vinden om hun rekening op te zeggen bij ABN is triest; dat zijn nou echt domme mensen die zich laten leiden door de media.
Ik vraag me echt af of deze mensen van ieder bedrijf waar ze zaken meedoen het jaarverslag doorlezen om te kijken of de bedrijfsvoering wel in hun straatje past.
Mensen die nu hun rekening bij de ABN opzeggen zijn heel erg triest en zijn kuddedieren omdat pietje het ook doet, en ze het eigenlijk wel 'hip' vinden.
Als er straks bij ABN Nederland 10.000 mensen op straat komen te staan omdat de klandizie is afgenomen, zijn ZIJ verantwoordelijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |