abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49154720
Ik heb nu een studentenrekening bij de postbank (gratis ) maar wil er nog wel 1 voor reserve als de postbank loopt te kutten.
Hoef alleen maar te pinnen in Nederland, verder niets..

Dus welke is het goedkoopst
pi_49154864
het laatste bod op abn amro is 18 miljard euro geloof ik, dus...

oh wacht, misleidende TT
pi_49154907
Een studentenrekening is overal gratis, mits er stufi binnenkomt op de rekening. Voor normale rekeningen is Postbank het goedkoopst...

Andere banken: zie de sites daarvan.
pi_49155089
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:08 schreef Cosworth het volgende:
Een studentenrekening is overal gratis, mits er stufi binnenkomt op de rekening. Voor normale rekeningen is Postbank het goedkoopst...

Andere banken: zie de sites daarvan.
Ja maar stufi kan maar op 1 rekening binnenkomen !
pi_49155272
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:13 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ja maar stufi kan maar op 1 rekening binnenkomen !
Dus moet je sowieso gaan betalen voor een rekening bij een andere bank. ABN AMRO biedt 2 mogelijkheden:

1: open het Privé Pakket. Kost 8 euro per kwartaal, heb je betaal- en spaarrekening, een pas, een creditcard, internetbankieren en nog wat andere dingen. Minimale voeding: 1000 per maand. Kosten 1e jaar: 32 euro.

2: open een losse rekening. Kosten: 20 euro (openingskosten), 3,50 (kwartaalkosten rekening), 3,50 (kwartaalkosten pas). Kosten 1e jaar: 48 euro.

Van andere banken weet ik het niet, al zullen de tarieven elkaar niet heel erg ontlopen. Let wel: op de site staan altijd alleen voordelen, geen voorwaarden. Ga dus altijd voor advies naar de betreffende bank en vraag wat het best is.
pi_49155421
Beetje duur allemaal

even wat anders: als ik 3x de verkeerde pincode intoets
wordt mn pasje dan ingeslikt en krijg ik dan gratis een nieuwe ?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:22:44 #7
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_49155480
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Beetje duur allemaal

.

Nee. Dan krijg je hem, en geeft het scherm weer dat je pasje onbruikbaar is. Dan moet je naar de bank met je id kaart, om hem weer te activeren.
pi_49155489
Argenta heeft gratis rekening + pinpas als ik me niet vergis.
pi_49156611
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:23 schreef DIJK het volgende:
Noooit van gehoord
pi_49156732
Ik heb nog nooit van deze bank gehoord
maar een rekening openen is gratis
net als een bankpas.

Is het wel een officiële bank zoals postbank/abn/rabo enz?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:09:06 #11
42673 AjaxAmsterdam
.. Peace #..
pi_49157365
particuliere instelling, niets mis mee.. bieden iets meer rente.. waarom niet zeg ik..
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:13:41 #12
165848 SoupNazi
No soup for you!
pi_49157590
Nooit van gehoord inderdaad.
A.F.C. Ajax
pi_49157975
wanneer is een bank 'officieel'? Registratie bij DNB ofzo?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_49158243
volgens mij is het jouw bank
pi_49158485
dat klopt, maar ik heb geen DNB registratie. Maar van de andere kant heb ik ook geen hedge funds onder mijn aandeelhouders. Dat is ook wat waard vandaag de dag.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_49158840
hmmm
pi_49159448
dsb bank geeft trouwens rente op je lopende rekening...en meer rente op je spaarrekening. Ook gratis overigens....
pi_49159602
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:44 schreef Mastertje het volgende:
hmmm
hey, jij, msn, nu !
pi_49160262
quote:
Beetje duur allemaal

Ben je dat van plan dan?
pi_49160487
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:23 schreef DIJK het volgende:
Ja, maar die rekening heeft wel veel beperkingen.

- ALLES moet via internetbankieren (je kunt dus nergens geld storten!)
- Je gebruikt een relatief onveilig internetbankierensysteem (lijst met TAN-codes)
- Je kunt geen machtigingen op je rekening geven aan derden
- Je kunt geen roodstand aanvragen
- Je moet de ontvangst van je bankpas binnen 5 dagen bevestigen, anders vervalt ie weer
- ETC
pi_49160813
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:21 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Ja, maar die rekening heeft wel veel beperkingen.

- ALLES moet via internetbankieren (je kunt dus nergens geld storten!)
- Je gebruikt een relatief onveilig internetbankierensysteem (lijst met TAN-codes)
- Je kunt geen machtigingen op je rekening geven aan derden
- Je kunt geen roodstand aanvragen
- Je moet de ontvangst van je bankpas binnen 5 dagen bevestigen, anders vervalt ie weer
- ETC
Je kan toch wel pinnen?
Ik heb nog nooit geld gestort...
ik heb nog nooit rood gestaan
en het is mijn rekening dus 3en hoeven er niks mee
pi_49160883
Dan is 'ie prima. Pinnen kan zover ik kan nagaan wel, ja.
pi_49161073
pi_49161241
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 19:04 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
maar wil er nog wel 1 voor reserve als de postbank loopt te kutten.
quote:
Beetje duur allemaal
Ofwel je zoekt een extra rekening als JIJZELF loopt te kutten
pi_49161340
haha nee ben op mn pasje gaan zitten en hij doet t nog maar 70%

en voor de 20e keer 10 euro betalen is een beetje zonde
pi_49161560
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:40 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
haha nee ben op mn pasje gaan zitten en hij doet t nog maar 70%

en voor de 20e keer 10 euro betalen is een beetje zonde
10 Euro voor een nieuwe pas? Tssss...
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:48:11 #27
161756 hierissiedan
second first impression
pi_49161714
tvp aangezien mijn studentenrekening binnekort gaat verlopen omdat ik afgastuderen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 21:55:09 #28
33558 Mighty
Brains & Steel
pi_49162061
Bij de postbank krijg je dan een jaar lang nog gratis het betaalpakket..ook wel relaxed...volgens mij is het bij ABN ook gratis het Young Professional pakket.
�I look back on my life with regrets. All those wasted years. All that time spent awake.� - Garfield
[Fotoboek!]
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:15:28 #29
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_49163066
Argenta is een normale bank die flink aan de weg timmert met gratis pasjes en dergelijk. Je saldo wordt gewoon tot de normale grens (40K?) gegarandeerd door DNB.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_49163173
ik wil er max 100 opzetten dus dat komt goed uit
pi_49167233
Aangezien alle banken duurder zijn dan dat de postbank is (uitgezonderd gratis studentenrekeningen) zou ik zeggen:

- Open (bijvoorbeeld) een Rabobank rekening waar jij je stufi op laat storten. Deze is gratis totdat je bent afgestudeerd. Bij de Postbank komt nu geen stufi meer binnen en dus moet je per 1 januari 2008 gaan betalen voor je bankpasje (9,95 voor een heel jaar).

Of wat ook kan, maar wat niet echt handig is ivm administratieve rompslomp:

- Zeg je Postbank rekening op en open een dag later een nieuwe Postbankrekening (gegarandeerd een nieuwe pas, echter nog steeds niet 2 rekeningen om van te pinnen).
  woensdag 9 mei 2007 @ 07:50:03 #32
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_49171558
Argenta is een van de grotere banken (lees: Rabobank bv) in Belgie, die nu ook in Nederland een voet tussen de deur probeert te krijgen.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_49172127
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 07:50 schreef avotar het volgende:
Argenta is een van de grotere banken (lees: Rabobank bv) in Belgie, die nu ook in Nederland een voet tussen de deur probeert te krijgen.
Argenta is volgens mij inderdaad een belgische bank; en verder is er niks mis mee dacht ik zo.
pi_49172553
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 21:48 schreef hierissiedan het volgende:
tvp aangezien mijn studentenrekening binnekort gaat verlopen omdat ik afgastuderen
Kijk hier eens: http://www.youngprofessionals.nl/

Niet het goedkoopst, wel veel voordelen.
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:02:54 #35
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_49172569
Argenta is indd een belgische bank

Ze doen ook veel in hypotheken in NL tegenwoordig.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:12:01 #36
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_49195444
Ik weet niet meer wie zei(den) dat je naar ABN AMRO moet gaan, maar dat is nu echt wel het laatste wat je moet doen. Ze worden sowieso overgenomen en of het nou Barclays is of Fortis/RSB/Santander, ze willen snel rendement over hun investering. Dus ik vermoed dat ze de prijzen omhoog zullen gooien. Dus zeker NIET naar ABN AMRO gaan. Ikzelf als ABN AMRO rekeninghouder zit nu te oriënteren naar welke andere Nederlandse bank ik kan gaan. En ja als ik één van de eersten ben die overstapt en heel veel rekeninghouders (die ook weten hoe het economisch in elkaar steekt) dat ook zouden kunnen doen dan zal de bank alleen minder vermogen overhouden. ABN AMRO mag dan wel financieel sterk zijn maar als Nout Wellink zich er mee gaat moeien (je weet wel die man van de DNB die de ene Amsterdamse bank zomaar failliet liet gaan) dan weet ik wel zeker dat ik moet overstappen.

Dus als je ABN AMRO neemt, oké. Maar vraag je dan niet af na een paar maanden waarom de bank die ABN AMRO heeft overgenomen de kosten omhoog drijft.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_49195630
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:12 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik weet niet meer wie zei(den) dat je naar ABN AMRO moet gaan, maar dat is nu echt wel het laatste wat je moet doen. Ze worden sowieso overgenomen en of het nou Barclays is of Fortis/RSB/Santander, ze willen snel rendement over hun investering. Dus ik vermoed dat ze de prijzen omhoog zullen gooien. Dus zeker NIET naar ABN AMRO gaan. Ikzelf als ABN AMRO rekeninghouder zit nu te oriënteren naar welke andere Nederlandse bank ik kan gaan. En ja als ik één van de eersten ben die overstapt en heel veel rekeninghouders (die ook weten hoe het economisch in elkaar steekt) dat ook zouden kunnen doen dan zal de bank alleen minder vermogen overhouden. ABN AMRO mag dan wel financieel sterk zijn maar als Nout Wellink zich er mee gaat moeien (je weet wel die man van de DNB die de ene Amsterdamse bank zomaar failliet liet gaan) dan weet ik wel zeker dat ik moet overstappen.

Dus als je ABN AMRO neemt, oké. Maar vraag je dan niet af na een paar maanden waarom de bank die ABN AMRO heeft overgenomen de kosten omhoog drijft.
Er wordt juist overal gezegd dat Barclays (als die AAB koopt) de prijzen waarschijnlijk verlaagd...
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:34:18 #38
160419 Zij-en-Hij
pi_49196330
Haha oké als jij dat denkt dan moet je dat geloven.

Maar zeg eerlijk hoe snel wil jij een investering terug zien? Snel toch? Elke ondernemer wil snel zijn investering terug zien.
Barclays wil de prijzen verlagen, geloof je dat zelf? Ik zou dat ook zeggen als Barclays-topman. Weet je waarom? Zodat ik zeker weet dat de 'naïeve' rekeninghouders lekker bij je kunt houden zodat als je een kostenverhoging kunt doorvoeren (waar je zogenaamd niets van af weet als ondernemer maar dat allang van tevoren ziet aankomen) dat over de rug van zoveel mogelijk rekeninghouders kunt doen.

En wat nou als Barclays ABN AMRO niet in handen krijgt? Dan krijg je heus wel hetzelfde te horen. Natuurlijk wil het consortium Fortis, RBS en Santander de prijzen niet verhogen. Nee natuurlijk niet joh, zouden ze niet durven. En dan na een verloop van tijd toch de kosten omhoog schroeven omdat er toevallig iets duurder is geworden.

Kom op man, je ziet toch dat die verhalen horen bij het welbekende spelletje. Rekeninghouders krijgen de indruk dat ze niet op je geld uit zijn en later slaan ze toe. Zo gaat dat overal, en Barclays zal heus niet afwijken van dat beeld. Ook Fortis niet mochten zij ABN AMRO dan in handen krijgen.
Verneukte Koffiepads..
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 mei 2007 @ 19:43:30 #39
862 Arcee
Look closer
pi_49196634
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:34 schreef Zij-en-Hij het volgende:

Maar zeg eerlijk hoe snel wil jij een investering terug zien? Snel toch? Elke ondernemer wil snel zijn investering terug zien.
Barclays wil de prijzen verlagen, geloof je dat zelf?
De prijzen verhogen en nog meer klanten weg zien lopen lijkt me ook niet de manier.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_49197972
Ga die ABN AMRO discussie eens ergens anders voeren !
pi_49198420
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:34 schreef Zij-en-Hij het volgende:

Barclays wil de prijzen verlagen, geloof je dat zelf? Ik zou dat ook zeggen als Barclays-topman. Weet je waarom? Zodat ik zeker weet dat de 'naïeve' rekeninghouders lekker bij je kunt houden zodat als je een kostenverhoging kunt doorvoeren (waar je zogenaamd niets van af weet als ondernemer maar dat allang van tevoren ziet aankomen) dat over de rug van zoveel mogelijk rekeninghouders kunt doen.

En wat nou als Barclays ABN AMRO niet in handen krijgt? Dan krijg je heus wel hetzelfde te horen. Natuurlijk wil het consortium Fortis, RBS en Santander de prijzen niet verhogen. Nee natuurlijk niet joh, zouden ze niet durven. En dan na een verloop van tijd toch de kosten omhoog schroeven omdat er toevallig iets duurder is geworden.

Kom op man, je ziet toch dat die verhalen horen bij het welbekende spelletje. Rekeninghouders krijgen de indruk dat ze niet op je geld uit zijn en later slaan ze toe. Zo gaat dat overal, en Barclays zal heus niet afwijken van dat beeld. Ook Fortis niet mochten zij ABN AMRO dan in handen krijgen.
Als de prijzen omhoog gaan zal het halve klantenbestand zéker weglopen. Het vertrouwen van de klant is namelijk niet zo verschrikkelijk hoog, zeker niet in Fortis. Dus ze zullen zich wel 3 x bedenken voor ze tientallen miljarden uitgeven aan een bank zonder klanten...

De prijzen van bankdiensten worden normaal gesproken wel elk jaar verhoogd, da's al tijden zo. Dat veel mensen daar een 'excuus' of 'verklaring' in zien, tsja...
  donderdag 10 mei 2007 @ 13:59:49 #42
160419 Zij-en-Hij
pi_49224276
De jaarlijkse prijsstijgingen dat valt nog wel te snappen, daar ontkom je gewoon niet aan. Maar ik voorzie dat de prijzen tussentijds wel verhoogd zullen worden omdat men ergens de ROI-looptijd wil verkorten.

Ik heb het al in een andere topic gezien: je bent een medewerker van ABN AMRO. Nou jij weet wel hoe de zaken aangepakt worden binnen ABN AMRO. Je vindt het vast niet erg als ik je geloofwaardigheid nu zeer sterk in twijfel trek ...
Verneukte Koffiepads..
pi_49226492
Rabobank
pi_49228948
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 13:59 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Ik heb het al in een andere topic gezien: je bent een medewerker van ABN AMRO. Nou jij weet wel hoe de zaken aangepakt worden binnen ABN AMRO. Je vindt het vast niet erg als ik je geloofwaardigheid nu zeer sterk in twijfel trek ...
Ik ben niet helemaal objectief, tuurlijk. Maar ik heb er geen belang bij onwaarheden te vertellen. Ik weet namelijk 100% zeker dat ik al die klanten (of users... ) vanzelf weer een keer op de stoep krijg. Kan ik beter meteen de waarheid vertellen...
pi_49314794
DSB Bank:
* GRATIS betaalrekening!
* Maar liefst 3%* rente over uw saldo
* Eenvoudig overstappen vanaf uw huidige betaalrekening
* 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot actuele gegevens
* Elektronisch en veilig plannen van uw bankzaken
* Wereldwijd eenvoudig geld opnemen en betalen met uw DSB Bankpas

Duidelijke winnaar imo
pi_49315295
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 22:15 schreef Sometimes het volgende:
Argenta is een normale bank die flink aan de weg timmert met gratis pasjes en dergelijk. Je saldo wordt gewoon tot de normale grens (40K?) gegarandeerd door DNB.
Is Argenta echt in Nederland gevestigd of is het bijkantoor in Nederland? In dat laatste geval gelden de Belgische garantie regels en niet de Nederlandse.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:47:36 #47
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_49315367
DSB heeft volgens mij ook gratis rekening voor NL.

[Edit]
Ik ben weer spuit 11
[/Edit]

[ Bericht 33% gewijzigd door thaduck op 12-05-2007 23:56:02 ]
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_49315726
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:45 schreef jjdevries het volgende:

[..]

Is Argenta echt in Nederland gevestigd of is het bijkantoor in Nederland? In dat laatste geval gelden de Belgische garantie regels en niet de Nederlandse.
Het is een bijkantoor, maar de bedragen zijn hetzelfde.

Zie ook: http://www.argenta.nl/inhoud/sparenbetalen/cgr.php
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_49318230
Mensen die overwegen weg te gaan bij de Abn Amro sporen niet. Er gaat na de overname helemaal niks gebeuren met die bank (geen spectaculaire prijsverhogingen e.d)
pi_49323639
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 22:58 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is een bijkantoor, maar de bedragen zijn hetzelfde.

Zie ook: http://www.argenta.nl/inhoud/sparenbetalen/cgr.php
de bedragen zijn niet helemaal hetzelfde. De Belgische regeling voorziet kennelijk in max. 20.000 euro terugbetaling per rekeninghouder. Bij de Nederlandse regeling is dat max. 20.000 euro + 90% van het bedrag tussen 20.000 en 40.000.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')