abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49218061
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:09 schreef LENUS het volgende:

[..]

Crisis? Jazeker, in marketingtermen is dit een crisis te noemen. Want juist onder de grootste groep van de consumentenmarkt bestaat grote onrust en dan kun jij ook wel uitrekenen dat het merk daarmee enorme schade is toegebracht. Of jij ze dan dom vindt doet er niet toe, het maakt de schade niet minder groot.

Ik kan het jou niet kwalijk nemen omdat jij blijkbaar geen verstand van zaken hebt. Cosworth vervult kennelijk wel een voorlichtingsfunctie bij ABN, dus dat is des te treuriger.
In marketingtermen wel, maar je bracht het alsof er een atoombom op Nederland was gevallen. Maar is de consumentenmarkt wel het grootst bij ABN? Lijkt mij dat b2b een veel grotere tak is en dat consumenten maar een leuke bijverdienste zijn (die kun je zo lekker leegzuigen).
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
pi_49218169
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef zure_apple het volgende:
Ik vraag me echt af of deze mensen van ieder bedrijf waar ze zaken meedoen het jaarverslag doorlezen om te kijken of de bedrijfsvoering wel in hun straatje past.
Meestal zijn het mensen die alleen de krantenkoppen lezen, het verhaal er onder overslaan.
pi_49218416
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:09 schreef LENUS het volgende:
Cosworth vervult kennelijk wel een voorlichtingsfunctie bij ABN, dus dat is des te treuriger.
Nee. Alles wat ik roep is op persoonlijke titel. Ik heb wél veel met klanten te maken (als je het zo ziet is het wellicht wel een voorlichtersrol, ik ben er alleen niet voor aangenomen), dus ben er constant mee bezig. In tegenstelling tot mensen op bijvoorbeeld de personeelsadministratie. Die hebben er veel minder direct mee te maken.
pi_49218465
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:11 schreef zure_apple het volgende:
In marketingtermen wel, maar je bracht het alsof er een atoombom op Nederland was gevallen. Maar is de consumentenmarkt wel het grootst bij ABN? Lijkt mij dat b2b een veel grotere tak is en dat consumenten maar een leuke bijverdienste zijn (die kun je zo lekker leegzuigen).
De opbrengsten die de consumententak binnenhaalt, worden allemaal gebruikt om zaken als kantoren, personeel en pinautomaten te bekostigen. Dat betekent dat alles in de zakelijke tak pure winst is. Althans, da's het doel.
  donderdag 10 mei 2007 @ 11:25:21 #105
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_49218599
Cosworth, ben je al bang dat je baan op de tocht staat?
Where law ends, tyrrany begins.
pi_49218739
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:25 schreef Gunner het volgende:
Cosworth, ben je al bang dat je baan op de tocht staat?
Nee, helemaal niet zelfs. Omdat ik er heilig van overtuigd ben dat Fortis ABN AMRO niet zal overnemen. Als dat wel gebeurt, is het een ander verhaal. Maar ach, werk genoeg bij andere bedrijven. Al zou ik het héél jammer vinden om weg te gaan bij ABN AMRO. Het is namelijk een ontzettend tof bedrijf om voor te werken.
  donderdag 10 mei 2007 @ 14:23:42 #107
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_49225354
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:13 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Als ABN AMRO medewerker kan ik je melden dat het een veelvoud daarvan is. En ze krijgen allemaal hetzelfde antwoord: niets aan de hand, je geld is 100% veilig. Het enige wat voor de klant veranderd (als het al zover komt) is het logo op het briefpapier.

Helaas willen veel mensen dat niet geloven. Godzijdank hebben Wouter Bos en meneer Wellink dit verhaal vandaag bevestigd, hopelijk scheelt dat wat. We worden er namelijk nogal ziek van... althans, ik wel.
Wouter Bos, mister draaikont en geld af willen snoepen van de hardwerkende ouderen die van hun welverdiende pensioen genieten.
Nout Wellink, degene die zei dat die ene Amsterdamse bank niet failliet zou gaan en dat dus niemand zich zorgen hoefde te maken.

Dat juist die twee personen reageren doet bij mij een belletje rinkelen. Ik denk juist dat die 2 juist de vermoedens hebben versterkt bij ABN AMRO rekeninghouders.
En sinds wanneer doet ABN AMRO aan een charme-offensief? Jullie zijn zo arrogant als de neten dus jullie zouden zo'n offensief niet eens nodig hebben (zeker als Wellink pretendeert dat ABN AMRO een krachtige bank is). Maar er is wel degelijk wat aan de hand, jullie zien de bui al hangen. Rekeninghouders beginnen weg te lopen en pas op basis daarvan beginnen jullie te laat aan een charme-offensief. Toen het bestuur zat te kloten was ABN AMRO echt niet aan de klanten aan het denken en durfden een paar medewerkers zelfs bij de rechtbank ABN AMRO te ondersteunen in de hoop dat ABN AMRO de juridische uitspraak in hun voordeel zouden krijgen. Ik zei het al op voorhand dat ABN AMRO die rechtszaak zou verliezen en het bleek dus ook zo te zijn. Er is echt geen moment gedacht aan de rekeninghouders, pas op het moment dat de rekeninghouders hun vraagtekens begonnen te zetten. Het proces van denken is al bij veel mensen in gang gezet en daar hebben jullie mijn inziens te laat op ingehaakt. Veel mensen zien de bui al hangen en terecht. Ik zal wel gek zijn om op te draaien voor eventuele kosten. De kans daarop is gewoon groter dan de kans dat het niet gebeurd. Ik wil niet dat de schadeclain van Bank of America op mij verhaald gaat worden, ik wil niet meewerken aan de versnelling van de ROI van degene die ABN AMRO overneemt. Bijkomende factor wat dan meer op onderbuikgevoelens speelt is de genânte houding van het ABN AMRO bestuur.

En dat jullie simpel zeggen: 'er gebeurd niets alleen het logo veranderd' staat werkelijk in geen verhouding met hoe de rekeninghouders beredeneren. Met keiharde garanties komt men niet. De welbekende teken aan de wand!
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:18 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Ik weet het wel zeker. Niemand van de betrokken partijen heeft er belang bij om de klanten te benadelen. Sommige mensen zijn bang voor een failissement. Waar die angst vandaan komt is mij overigens een raadsel, maar dat terzijde. Dat failissement komt er niet. Punt. Ik denk dat mensen de financiele kracht van een bedrijf als ABN AMRO onderschatten. Zelfs als het minder goed gaat, kan het héél veel hebben.
Dat zei Wellink dus ook over die ene Amsterdamse bank die in 2004 failliet is gegaan. Niemand moest zich zorgen maken en uiteindelijk is die bank toch failliet gegaan. Dit zou je moeten weten als medewerker van ABN AMRO want dan kan je goed inleven in de gevoelens van de rekeninghouder. We worden heus niet zomaar onzeker, wel als Wellink wat zegt over ABN AMRO. Dan gaan de meeste juist het tegenovergestelde denken.
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:32 schreef LENUS het volgende:

[..]

Een goede voorlichter zou moeten weten dat vooral de klanten die niks van de materie afweten goed geinformeerd moeten worden. Omdat dit de grootste groep is, loopt die al gauw achter de grootste opiniemakers aan en voor je het weet breekt er paniek uit en gaan mensen massaal hun rekening opzeggen. De schade kan in de tientallen miljoenen lopen, dat simpel voorkomen kunnen worden als ze zich niet zo arrogant hadden opgesteld en wat meer naar de adviezen van hun voorlichters hadden geluisterd.

Ze hadden de zorgen en frustraties van hun klanten al in een heel vroeg stadium kunnen opvangen door gelijk een brief te sturen waarin uitgelegd wordt wat de ontwikkelingen voor hun persoonlijk gaat betekenen. Ook de optredens op TV kwamen zeer pedant en elitair over. Pas sinds vanmorgen zag ik de bestuursvoorzitter zalvende woorden spreken, wat natuurlijk veel en veel te laat is.
Jij snapt het en dan heb jij het nog niet eens over de eventuele kostenstijging. Die zie ik namelijk er wel achteraan komen.
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:23 schreef Cosworth het volgende:
Ervaring leert dat als je brieven gaat sturen, veel klanten juist ongerust worden. Daarom is gewacht tot het moment dat het écht nodig is.
En dat moment is veels te laat. Verkeerd getimed door ABN AMRO en daarmee hebben ze hun klanten onderschat.
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:34 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Het eerste dat nieuwe medewerkers zo'n beetje leren: je kunt het nooit iedereen naar hun zin maken. In dit geval is dat ook zo.
Dat leer je overal binnen een commerciële organisatie. De meesten houden het op 90 % tevreden en 10% ontevreden. De verhoudingen echter die ontevreden zijn ligt gevoelsmatig denk ik toch wel vele malen hoger.
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 11:01 schreef zure_apple het volgende:

[..]

Crisis??? Man, de wereld vergaat niet niet en er is ook geen noodtoestand afgekondigd. Er wordt gewoonj een bedrijf overgenomen door een ander bedrijf, so what? Dat er mensen zijn die dat een reden vinden om hun rekening op te zeggen bij ABN is triest; dat zijn nou echt domme mensen die zich laten leiden door de media.

Ik vraag me echt af of deze mensen van ieder bedrijf waar ze zaken meedoen het jaarverslag doorlezen om te kijken of de bedrijfsvoering wel in hun straatje past.

Mensen die nu hun rekening bij de ABN opzeggen zijn heel erg triest en zijn kuddedieren omdat pietje het ook doet, en ze het eigenlijk wel 'hip' vinden.

Als er straks bij ABN Nederland 10.000 mensen op straat komen te staan omdat de klandizie is afgenomen, zijn ZIJ verantwoordelijk!
Zo jij onderschat de rekeninghouders van ABN AMRO echt wel! Niet gaan zeuren als jij hun kosten mag gaan dekken door er meer voor hun diensten te betalen. Sinds wanneer zijn klanten verantwoordelijk voor ontslagen? Deze situatie is niet gecreëerd door de rekeninghouders, deze situatie is gecreëerd door ABN AMRO zelf. ZIJ zijn de schuldigen, niet de rekeninghouders.

[ Bericht 23% gewijzigd door Zij-en-Hij op 10-05-2007 14:44:04 ]
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_49228861
Poe poe, wat een frustraties... Ooit afgewezen voor een krediet?

Je begrijpt, ik ben het met veel (dus niet 'alle') punten niet helemaal eens. Maar aangezien ik de discussie al veel te vaak aan moet gaan (met klanten, vrienden, familie, in vrijwel alle gevallen begrijpen ze mij aan het eind van het verhaal overigens), sla ik deze keer even over. Zwaktebod? Het zal wel.
  donderdag 10 mei 2007 @ 15:39:23 #109
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_49228944
ik blijf gewoon bij ABN overigens. Ze hebben vorige week toch netjes het geld teruggestort wat ik te weinig had gekregen na het pinnen bij een GEA met een nette brief erbij. En het internetbankieren werkt voor mij wel heel prettig
Where law ends, tyrrany begins.
pi_49229275
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:39 schreef Gunner het volgende:
ik blijf gewoon bij ABN overigens. Ze hebben vorige week toch netjes het geld teruggestort wat ik te weinig had gekregen na het pinnen bij een GEA met een nette brief erbij. En het internetbankieren werkt voor mij wel heel prettig
Slim.

Je moet een bank beoordelen op zijn prestaties in het dagelijks leven. Niet op de manier waarop ze met een zogenaamde 'crisis' omgaan.
pi_49233940
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:47 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Slim.

Je moet een bank beoordelen op zijn prestaties in het dagelijks leven. Niet op de manier waarop ze met een zogenaamde 'crisis' omgaan.
Met het internationaal worden van de bankwereld is het tijd voor een internationale bank, Deutsche bank, of zo.
laat die ABN AMRO zich maar opheffen.
pi_49235561
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 17:39 schreef henkway het volgende:

[..]

Met het internationaal worden van de bankwereld is het tijd voor een internationale bank, Deutsche bank, of zo.
laat die ABN AMRO zich maar opheffen.
ABN AMRO is aardig internationaal hoor...

Wiki:

"Met wereldwijd meer dan 4.500 vestigingen in 53 landen"

"Alle business units op een rij:

* Business unit Nederland
* Business unit Europe (excl. Nederland)
* Business unit Noord Amerika
* Business unit Latijns Amerika
* Business unit Azië"

"ABN AMRO Bank NV heeft vier thuismarkten: Nederland, Italië (Antonveneta), Brazilië (Banco Real) en de Verenigde Staten (LaSalle Bank)."
pi_49236047
Ik ben ook aan het overstappen. Niet zozeer omdat ik bang ben voor mijn geld, maar vooral omdat ik mij niet kan vinden in de manier waarop dit gaat.

De ABNAMRO heeft aandeelhouders en klanten. De klanten bepalen uiteindelijk de waarde van het bedrijf. Maar nu bepaalt eigenlijk een hedgefunds, die alleen gericht is om zo snel zo veel mogelijk geld te verdienen, waar mijn (aanzienlijke hoeveelheid) geld terecht komt.

Tegelijk communiceerde de ABNAMRO niet of nauwelijks met mij, terwijl het mij, als klant, ook aangaat. En nu communiceren ze ook vreemd in mijn ogen met die antwoorden, ze zeggen ook niet alles. Ze beweren dat mijn geld veilig is en dat slechts tientallen mensen hun rekening opgezegd hebben. Maar wat ze dus nadrukkelijk niet zeggen is dat er geld overgeboekt wordt naar andere banken. Wat volgens mij wel gebeurt (op welke schaal?). Dat doe ik ook, maar mijn ABN rekeningen bestaan ook nog. Impliciet zeggen ze dus dat mensen hun rekening niet opzeggen, maar dat er wel geld overgeboekt wordt naar andere rekeningen. Anders zouden ze wel zeggen dat er geen of nauwelijks geld overgeboekt wordt in lijn met de andere antwoorden. Deze 'geruststellende antwoorden' komen natuurlijk niet voor niets nu. Halve informatie is ook informatie. Op mij komt de brief in de kranten vooral over als iemand die in paniek roept dat we niet in paniek moeten raken.

Een fusie/overname vind ik overigens geen probleem, maar ik heb wel problemen met de macht van de aandeelhouders en vooral de belang van een club als TCI. Ik wil die niet laten spelen met mijn geld. En verder is er een aanzienlijk banenverlies te verwachten, helemaal als die drie banken de ABNAMRO overnemen.
pi_49237096
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:46 schreef jjdevries het volgende:
Ik ben ook aan het overstappen. Niet zozeer omdat ik bang ben voor mijn geld, maar vooral omdat ik mij niet kan vinden in de manier waarop dit gaat.

De ABNAMRO heeft aandeelhouders en klanten. De klanten bepalen uiteindelijk de waarde van het bedrijf. Maar nu bepaalt eigenlijk een hedgefunds, die alleen gericht is om zo snel zo veel mogelijk geld te verdienen, waar mijn (aanzienlijke hoeveelheid) geld terecht komt.

Tegelijk communiceerde de ABNAMRO niet of nauwelijks met mij, terwijl het mij, als klant, ook aangaat. En nu communiceren ze ook vreemd in mijn ogen met die antwoorden, ze zeggen ook niet alles. Ze beweren dat mijn geld veilig is en dat slechts tientallen mensen hun rekening opgezegd hebben. Maar wat ze dus nadrukkelijk niet zeggen is dat er geld overgeboekt wordt naar andere banken. Wat volgens mij wel gebeurt (op welke schaal?). Dat doe ik ook, maar mijn ABN rekeningen bestaan ook nog. Impliciet zeggen ze dus dat mensen hun rekening niet opzeggen, maar dat er wel geld overgeboekt wordt naar andere rekeningen. Anders zouden ze wel zeggen dat er geen of nauwelijks geld overgeboekt wordt in lijn met de andere antwoorden. Deze 'geruststellende antwoorden' komen natuurlijk niet voor niets nu. Halve informatie is ook informatie. Op mij komt de brief in de kranten vooral over als iemand die in paniek roept dat we niet in paniek moeten raken.

Een fusie/overname vind ik overigens geen probleem, maar ik heb wel problemen met de macht van de aandeelhouders en vooral de belang van een club als TCI. Ik wil die niet laten spelen met mijn geld. En verder is er een aanzienlijk banenverlies te verwachten, helemaal als die drie banken de ABNAMRO overnemen.
Heel juist, wij willen gewoon niet verkocht worden, met toekomstige winsten op mijn persoontje als inzet. Het is gewoon een daad stellen.
pi_49237351
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:17 schreef henkway het volgende:

[..]

Heel juist, wij willen gewoon niet verkocht worden, met toekomstige winsten op mijn persoontje als inzet.
"Wij"?



Maargoed, als reactie op wat je voorganger schreef: ieder zo zijn keuze. Natuurlijk vindt ABN AMRO het niet leuk als je (helemaal of met alleen je spaargeld) wegloopt, maar het heeft wel ergere dingen meegemaakt qua uitstroom van klanten. Maar dat maakt het niet minder vervelend. Des te meer uitdagingen het komende jaar, om dat weer goed te maken.
pi_49238455
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:25 schreef Cosworth het volgende:

[..]

"Wij"?



Maargoed, als reactie op wat je voorganger schreef: ieder zo zijn keuze. Natuurlijk vindt ABN AMRO het niet leuk als je (helemaal of met alleen je spaargeld) wegloopt, maar het heeft wel ergere dingen meegemaakt qua uitstroom van klanten. Maar dat maakt het niet minder vervelend. Des te meer uitdagingen het komende jaar, om dat weer goed te maken.
Het ging mij niet zozeer om de ergte van het uitstromen van klanten, maar om de manier waarop de aandeelhouders en ABNAMRO zich gedragen en communiceren.

Overigens om het daar toch over te hebben: Er is natuurlijk altijd (een kleine) kans dat de Bank of America een enorme schadevergoeding krijgt. Dat zal vermoedelijk een grotere uitloop tot gevolg hebben met alle gevolgen van dien. Dat gebeurde ook toen Van Der Hoop Bankiers een belastingsschuld kreeg door illegale transacties. Door de uitloop die daarop volgde zijn ze failliet gegaan. Die (kleine) bank kan je natuurlijk niet vergelijken met de ABNAMRO, maar het geeft wel aan wat -onbedoelde- gevolgen van handelen zoals met die La Salle Bank zouden kunnen zijn. Aan de andere kant, door het te voorspellen, kan je het al teweegbrengen. Een self-fullfilling prophecy kan je in dit soort zaken vrij makkelijk doen.
pi_49238535
Er is een boeteclausule opgenomen van 220 miljoen euro (of dollar, dat weet ik eerlijk gezegd niet). Laat het eens 10x zoveel worden, dan is het 2,2 miljard. Net iets meer dan 1 kwartaalwinst. Meer dan dat wordt het nooit.
pi_49238885
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 19:57 schreef Cosworth het volgende:
Er is een boeteclausule opgenomen van 220 miljoen euro (of dollar, dat weet ik eerlijk gezegd niet). Laat het eens 10x zoveel worden, dan is het 2,2 miljard. Net iets meer dan 1 kwartaalwinst. Meer dan dat wordt het nooit.
Inderdaad, dat doet de ABNAMRO voorkomen.

De Bank of America daarentegen laat zich echter niet uit over de hoogte van een eventuele schadevergoeding, maar zegt aanzienlijke schade opgelopen te hebben door de handelswijze van ABNAMRO.

Dat staat als ik het goed begrepen heb, los van die boeteclausule. Die bouteclausule geldt alleen als de overeenkomst onder bepaalde en beperkte voorwaarden beeindigd wordt. Valt de huidige beeindiging daaronder? Ik betwijfel het, maar wellicht kan jij als ABNAMRO medewerker zicht geven over die bepaalde en beperkte voorwaarden?
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:07:15 #119
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49238902
Ja, vooral iedereen aanmoedigen om hun rekening op te zeggen. Als iedereen dat door angst gedreven gaat doen, dan zorgen zij er zelf voor dat de bank failliet gaat. En dan kan iedereen naar z'n centen fluiten. Gewoon lekker laten staan dus.
pi_49238948
De claims die zo hoog zijn, zijn verzonnen door de media verzonnen. Bank of America heeft nooit meer dan 2 miljard euro schade geleden. Meer weet ik over dat onderwerp helaas ook niet, het spijt me.
pi_49238968
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:07 schreef Aventura het volgende:
Ja, vooral iedereen aanmoedigen om hun rekening op te zeggen. Als iedereen dat door angst gedreven gaat doen, dan zorgen zij er zelf voor dat de bank failliet gaat. En dan kan iedereen naar z'n centen fluiten. Gewoon lekker laten staan dus.
Het is vooral borrelpraat. Het meeste geld blijft gewoon staan, gelukkig.
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:12:48 #122
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49239105
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:09 schreef Cosworth het volgende:

[..]

Het is vooral borrelpraat. Het meeste geld blijft gewoon staan, gelukkig.
Ja, maar borrelpraat kan ook heel veel kwaad doen. Niks is erger dan negatieve geluiden. Dat kan beurzen doen vallen en bedrijven failliet doen gaan (Niet dat ik ook maar in de verste verte denk dat dit gaat gebeuren in deze situatie, maar goed).
pi_49239292
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:12 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ja, maar borrelpraat kan ook heel veel kwaad doen. Niks is erger dan negatieve geluiden. Dat kan beurzen doen vallen en bedrijven failliet doen gaan (Niet dat ik ook maar in de verste verte denk dat dit gaat gebeuren in deze situatie, maar goed).
Borrelpraat icm met bijvoorbeeld een hoge claim van Bank of America kan er inderdaad tot grote gevolgen leiden denk ik. Maar dat is ook wat de ABNAMRO en aandeelhouders totaal onderschatten, de sentimenten van klanten.

Die 200 miljoen heeft trouwens kennelijk betrekking op de verkoop van de La Salle Bank aan een andere bank onder aanzienlijk betere voorwaarden. De Bank of America zou dan recht hebben op 200 miljoen. Maar dat speelt nu dus helemaal niet. Wat de Bank of America nu zal eisen is totaal onduidelijk. Ik vermoed dat ze eerst de ontwikklingen mbt Fortis en consorten afwachten.
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:19:54 #124
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49239431
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 09:19 schreef Twinkle20 het volgende:
ALS ABN-Amro nou eens eerder de klanten was gaan informeren.. dat had ze een hoop stress gescheeld.

Ze halen zichzelf de paniek en onrust op de hals. Dat kunnen ze hun klanten niet verwijten.
Een bank die zo met zijn klanten omspringt zou ik ook niet meer vertrouwen.
Je moest eens weten wat er allemaal bij zo'n communicatietraject komt kijken. Je kunt niet zomaar een advertentie plaatsen en een brief de deur uitdoen. Elke uiting heeft verregaande consequenties. Eerst moet het juridisch worden dichtgetimmerd ivm. claims. En uiteraard moet de klantenservice volop paraat zijn. Er moeten mensen geinstrueerd worden. En dan heb ik het niet alleen over de mensen die op het callcenter zitten, maar ook alle medewerkers met klanten in hun portefeuille (particulier en zakelijk). Als je zo'n publiciteitsoffensief niet goed voorbereidt en daardoor de klant niet goed kunt bijstaan met informatie en antwoorden op nadere vragen, dan wekt dat zeer zeker nog veel meer irritatie op bij de klant.
pi_49240165
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:19 schreef Aventura het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat er allemaal bij zo'n communicatietraject komt kijken. Je kunt niet zomaar een advertentie plaatsen en een brief de deur uitdoen. Elke uiting heeft verregaande consequenties. Eerst moet het juridisch worden dichtgetimmerd ivm. claims. En uiteraard moet de klantenservice volop paraat zijn. Er moeten mensen geinstrueerd worden. En dan heb ik het niet alleen over de mensen die op het callcenter zitten, maar ook alle medewerkers met klanten in hun portefeuille (particulier en zakelijk). Als je zo'n publiciteitsoffensief niet goed voorbereidt en daardoor de klant niet goed kunt bijstaan met informatie en antwoorden op nadere vragen, dan wekt dat zeer zeker nog veel meer irritatie op bij de klant.
Klopt, aan de andere kant hadden ze het ook wel eerder kunnen doen. Ze hebben veel tijd en moeite besteed aan het contact met de aandeelhouders e.d., maar de klanten 'vergaten' ze.

Overigens heb ik vandaag op BNR een communicatiespecialist precies hetzelfde horen zeggen als het gevoel dat ik kreeg: dat het eerder onrust kan wekken dan geruststellen. De uitingen van Wellink en Bos zouden eigenlijk genoeg moeten zijn. Waarom zou je dan met antwoorden op vragen moeten komen als 'zeggen veel mensen hun rekeningen op"?
  donderdag 10 mei 2007 @ 20:35:43 #126
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_49240279
Omdat dat een vraag is, die veel mensen stellen aan de bank.
pi_49240565
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:35 schreef Aventura het volgende:
Omdat dat een vraag is, die veel mensen stellen aan de bank.
En omdat het antwoord ook goed uitkomt. Veelgestelde vragen waarvan de antwoorden niet goed uitkomen, zal je uiteraard niet in de advertentie tegenkomen. Aan de ene kant wil je ze informeren, aan de andere kant wil je niet alle informatie geven. Dat geldt voor vrijwel elke communicatie, maar in deze situatie lijkt het me nog veel precairer.

Blijft wel dat ze gewoon te laat waren met informeren van hun klanten. Niet voor niets dat vele mensen als met organisaties als de consumentenbond belden hoe het zat met hun geld bij de ABNAMRO. Ze voeren nu een defensief communicatiebeleid (achteraf gerustellen) ipv een offensief communicatiebeleid. Dat kan je de ABNAMRO zeker aanrekenen (als je dat wilt).
pi_49240814
Ik quote mezelf nog even:
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 10:47 schreef Cosworth het volgende:
Wordt er niet gecommuniceerd, is het niet goed. Wordt er wel gecommuniceerd, is het te laat. Wordt er te vroeg gecommuniceerd, dan worden mensen onterecht ongerust. Wordt er te zakelijk gecommuniceerd, dan is het arrogant. Wordt er te eenvoudig gecommuniceerd, dan klagen mensen dat ze 'niet als klein kind behandeld willen worden'.

Enzovoort, enzovoort. Een bedrijf met 5 miljoen klanten krijgt een constante stroom van klachten binnen. Het is niet anders.
Geloof me, als ABN AMRO iets had kunnen doen (zonder te veel andere negatieve bijwerkingen) had ze dat allang gedaan. Middelen genoeg. Maar zoals Aventura al aangeeft: dat lukt gewoon niet altijd. Om juridische redenen, maar ook omdat timing belangrijk is.

Er zijn klanten die eerst geen zorgen hadden, een brief ontvingen van hun accountmanager, en alsnog ongerust werden. Want 'als er brieven gestuurd worden, moet het wel heel erg mis zijn'... Tsja...
pi_49240947
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 20:47 schreef Cosworth het volgende:
Ik quote mezelf nog even:
[..]

Geloof me, als ABN AMRO iets had kunnen doen (zonder te veel andere negatieve bijwerkingen) had ze dat allang gedaan. Middelen genoeg. Maar zoals Aventura al aangeeft: dat lukt gewoon niet altijd. Om juridische redenen, maar ook omdat timing belangrijk is.

Er zijn klanten die eerst geen zorgen hadden, een brief ontvingen van hun accountmanager, en alsnog ongerust werden. Want 'als er brieven gestuurd worden, moet het wel heel erg mis zijn'... Tsja...
Precies die Tsja zeg het feitelijk al, dat de emoties van die klanten niet goed ingeschat zijn. Hun accountmanager zou dat toch kunnen weten?

Maar goed, ze zitten nu in het defensief, dat is altijd veel moeilijker dan offensief communiceren. Niet eerst afwachten wat de Telegraaf voor onzin vertelt, maar zelf feiten vertellen. Je kan het de communicatieafdeling toch echt aanrekenen dat ze nu in een veel lastiger pakket zitten op communicatiegebied.
pi_49245337
Dat 'tjsa' sloeg op het feit dat je niet zomaar een brief moet sturen, om niet onnodig paniek te zaaien. Niet de communicatieafdeling bepaalt het beleid op dit soort momenten, maar Rijkman Groenink en vooral Jan Peter Schmittman (Directeur BU NL) zelf.
pi_49250329
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 22:00 schreef Cosworth het volgende:
Dat 'tjsa' sloeg op het feit dat je niet zomaar een brief moet sturen, om niet onnodig paniek te zaaien. Niet de communicatieafdeling bepaalt het beleid op dit soort momenten, maar Rijkman Groenink en vooral Jan Peter Schmittman (Directeur BU NL) zelf.
Voorlopig gaat het niet goed nu is groenink ook al niet meer welkom bij shell, ik snap niet waarom die bank zichzelf zo in de etalage zet, een bank moet vertrouwen uitstralen.
Ik heb het gehad ermee. Ik hou niet van engelse banken
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:24:08 #132
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_49257780
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 15:37 schreef Cosworth het volgende:
Poe poe, wat een frustraties... Ooit afgewezen voor een krediet?

Je begrijpt, ik ben het met veel (dus niet 'alle') punten niet helemaal eens. Maar aangezien ik de discussie al veel te vaak aan moet gaan (met klanten, vrienden, familie, in vrijwel alle gevallen begrijpen ze mij aan het eind van het verhaal overigens), sla ik deze keer even over. Zwaktebod? Het zal wel.
Je openingszin raakt kant noch wal, aangezien het niet op mij van toepassing is ...

Zwaktebod? Je geeft zelf het antwoord al. Iemand die nuchter analyseert valt moeilijk te overtuigen hè. Dat jij op een gegeven moment een openingszin toepast om iets te insinueren wat overduidelijk niet klopt, is voor mij een teken aan de wand dat je de boel niet onder de controle hebt.

Wellicht dat de mensen in jouw omgeving in die prietpraat geloven (en dat doe je dan goed want je weet de 'onwetende' rekeninghouders te behouden), maar iemand die goed geïnformeerd is neemt geen genoegen met: 'alleen het logo op de briefpapier veranderd'. Dat je blij bent met de woorden van Bos en Wellink daar word ik dan helemaal bang van.

Combinatie Wellink, Bos en in het nauw gedreven ABN AMRO. Zeg dan maar dagdag ...
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_49257874
Laten we het nou maar afwachten... Ik ben er zelf in ieder geval gerust op.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:32:57 #134
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_49257989
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:32 schreef Cosworth het volgende:

[..]

ABN AMRO is aardig internationaal hoor...

Wiki:

"Met wereldwijd meer dan 4.500 vestigingen in 53 landen"

"Alle business units op een rij:

* Business unit Nederland
* Business unit Europe (excl. Nederland)
* Business unit Noord Amerika
* Business unit Latijns Amerika
* Business unit Azië"

"ABN AMRO Bank NV heeft vier drie thuismarkten: Nederland, Italië (Antonveneta), Brazilië (Banco Real) en de Verenigde Staten (LaSalle Bank)."
Je spreekt je bestuur tegen
Maar ik wacht wel af, maar niet wat betreft het oríënteren.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:00:16 #135
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_49258707
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:24 schreef Zij-en-Hij het volgende:
Combinatie Wellink, Bos en in het nauw gedreven ABN AMRO. Zeg dan maar dagdag ...
Ik dacht dat ik een pessimist was, maar jij bent nog een graadje erger.

Wat er toen met Van Der Hoop Bankiers is gebeurd, is in de verste verte niet vergelijkbaar met wat er nu met ABN Amro speelt.
Where law ends, tyrrany begins.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 10:46:38 #136
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_49259937
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:00 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik een pessimist was, maar jij bent nog een graadje erger.

Wat er toen met Van Der Hoop Bankiers is gebeurd, is in de verste verte niet vergelijkbaar met wat er nu met ABN Amro speelt.
Dat weet ik, maar sinds die Amsterdamse bank failliet is gegaan hou ik rekening met alle opties en dan wel in het negatieve.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
  vrijdag 11 mei 2007 @ 11:24:33 #137
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49261021
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:46 schreef Zij-en-Hij het volgende:

[..]

Dat weet ik, maar sinds die Amsterdamse bank failliet is gegaan hou ik rekening met alle opties en dan wel in het negatieve.
Priceless
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_49273119
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 10:00 schreef Gunner het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik een pessimist was, maar jij bent nog een graadje erger.

Wat er toen met Van Der Hoop Bankiers is gebeurd, is in de verste verte niet vergelijkbaar met wat er nu met ABN Amro speelt.
Het zou min of meer vergelijkbaar kunnen worden als bv de Bank of America een enorme schadevergoeding toegekend krijgt. Door de juryrechtspraak in de VS zou dat kunnen. Vaak wordt in de VS eerst de vergoeding toegekend door een jury en pas in hoger beroep door een rechter. Die jury vergoedingen zijn vaak veel hoger dan uiteindelijk toegekend wordt door een rechter, maar zijn de enige die eigenlijk bekend zijn (zie bv de McDonalds koffiezaak). Als mensen schrikken van de bedragen die toegekend zouden kunnen worden door een jury aan de Bank of America, zou het een soortgelijke situatie als bij Van Der Hoop bankiers kunnen opleveren. Maar dan nog was de positie van de Van Der Hoop Bankiers al een stuk wankelder.

De juryrechtspraak is kennelijk ook een of van de redenen dat in de VS vaak geschikt wordt tussen bedrijven, men wil kennelijk niet in eerste instantie tot enorme schadevergoedingen veroordeeld worden (hoewel die later dus wel weer minder zullen worden, maar de reputatieschade is dan al gedaan).

Niet elke rechtzaak hoeft echter door een jury beoordeeld te worden. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer een rechter en wanneer een jury rechtspraak toegepast wordt.

In ieder geval alvast een waarschuwing: mocht de ABNAMRO tot een enorme schadevergoeding veroordeeld worden door een jury, niet schrikken, de rechter zal in hoger beroep tot een veel lager bedrag komen.
pi_49287449
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 22:00 schreef Cosworth het volgende:
Dat 'tjsa' sloeg op het feit dat je niet zomaar een brief moet sturen, om niet onnodig paniek te zaaien. Niet de communicatieafdeling bepaalt het beleid op dit soort momenten, maar Rijkman Groenink en vooral Jan Peter Schmittman (Directeur BU NL) zelf.
Als het aan de heer Schmittman lag, dan communiceerde hij het liefst direct dat ABN fuseert met het consortium Fortis/RBS/Santander, maar dat mag hij weer niet zeggen van Groenink.
  maandag 21 mei 2007 @ 11:38:32 #140
160419 Zij-en-Hij
Je Doet Het Verkeerd Sukkel!!!
pi_49600393
quote:
'ABN AMRO overweegt verkoop Braziliaanse bank'

maandag 21 mei 2007 11:06

ABN AMRO en de Britse bank Barclays werken aan plannen voor de verkoop van de Banco Real, de Braziliaanse dochter van ABN AMRO.


Dat stellen ingewijden rondom de bank, zo meldt Het Financieele Dagblad vandaag.

Een verkoop kan de beoogde fusiepartners helpen om een eventueel hoger bod van het consortium van Fortis , Royal Bank of Scotland en Santander te pareren. Als het zover komt, betekent dit dat de helft van het ABN Amro-concern zoals het begin dit jaar bestond, zal zijn afgesplitst. De Amerikaanse dochter LaSalle is al verkocht.

Voorbereidende gesprekken
Een bron benadrukt tegen de krant dat het om voorbereidende gesprekken gaat. 'Als het consortium niets meer van zich laat horen, doen ABN Amro en Barclays ook niets.' Het consortium moet uiterlijk 27 mei laten weten of het nog van plan is een bod te doen.

Als ABN Amro de Braziliaanse activiteiten verkoopt aan de hoogste bieder, kan in de fusie met Barclays extra cash worden uitgekeerd aan ABN Amro-aandeelhouders. Eerder deze maand heeft de Braziliaanse bank Banco Itaú al publiekelijk zijn belangstelling voor Banco Real gemeld. Andere potentiële kopers zijn de Spaanse banken BBVA en Santander.

Bod consortium
Zondag schreef de Britse krant The Observer dat het bankenconsortium Fortis, Royal Bank of Scotland (RBS) en Santander deze week een bod op tafel hoopt te leggen van 68,7 miljard euro (47 miljard pond) voor ABN AMRO. RBS zou bovendien de Amerikaanse ABN-dochter LaSalle willen verdelen met rivaal Bank of America.

Het consortium is in een felle overnameslag verwikkeld rond ABN met het Britse Barclays. ABN heeft al ingestemd met een overname van ongeveer 67 miljard euro door Barclays, waarbij LaSalle voor 21 miljard dollar naar Bank of America gaat. De rechter heeft daar echter een stokje voor gestoken en de verkoop van LaSalle bevroren totdat de aandeelhouders van ABN zich over de zaak uitspreken.
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 18:32 schreef Cosworth het volgende:

[..]

ABN AMRO is aardig internationaal hoor...

Wiki:

"Met wereldwijd meer dan 4.500 vestigingen in 53 landen"

"Alle business units op een rij:

* Business unit Nederland
* Business unit Europe (excl. Nederland)
* Business unit Noord Amerika
* Business unit Latijns Amerika
* Business unit Azië"

"ABN AMRO Bank NV heeft vier twee thuismarkten: Nederland, Italië (Antonveneta), Brazilië (Banco Real) en de Verenigde Staten (LaSalle Bank)."
Ik wacht af en wat zie je dan? ABN AMRO heeft gewoon werkelijk schijt aan juridische uitspraken. Ze zijn al aan het plannen om Banco Real te verkopen. Waar ABN AMRO op gebouwd is wordt gewoon verkwanseld omdat het bestuur zo nodig met Barclays in zee wil gaan. Maar ik wacht weer eventjes af, want tot nu toe wordt mijn gedachtegang alleen maar bevestigd.
"..Hij Spreekt Alien-taal! Kicken!!!.."
Verneukte Koffiepads..
pi_49601622
Waar staat dat ze voor deze verkoop geen toestemming zullen vragen aan de aandeelhouders?
  maandag 21 mei 2007 @ 13:09:29 #142
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49603913
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 09:24 schreef Zij-en-Hij het volgende:

[..]
Combinatie Wellink, Bos en in het nauw gedreven ABN AMRO. Zeg dan maar dagdag ...
Hier kan ik eigenlijk alleen maar om lachen Ik zit nu een aantal jaren bij de ABN, na bijna 20 jaar bij de Rabobank gezeten te hebben. Het bevalt me prima, wil nooit meer terug en ik ben zeker niet van plan om bij de ABN weg te gaan vanwege een mogelijke overname of fusie. Mij als klant kan weinig overkomen, ze zouden wel stom zijn als dat gebeurt.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 21 mei 2007 @ 13:18:09 #143
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_49604223
Overigens is zo'n fusie meestal een voorbode voor nog meer fusies, overnames en nog meer veranderingen in de bankwereld. Je ziet het nu al met dat het merk Postbank verdwijnt en dat daar ING voor in de plaats komt. Rabobank zal de slag ook wel niet willen missen nadat ze dat in de fusiegolf van begin jaren '90 wel hebben gedaan. Wie weet gaan ze samen met Credit Agricole of SNS bank ofzo . Maar zou dat dan ook redenen zijn om daar je bankrekening op te zeggen, vraag ik me dan af?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 21 mei 2007 @ 15:00:05 #144
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49608127
quote:
Op maandag 21 mei 2007 13:18 schreef Falco het volgende:
Overigens is zo'n fusie meestal een voorbode voor nog meer fusies, overnames en nog meer veranderingen in de bankwereld. Je ziet het nu al met dat het merk Postbank verdwijnt en dat daar ING voor in de plaats komt. Rabobank zal de slag ook wel niet willen missen nadat ze dat in de fusiegolf van begin jaren '90 wel hebben gedaan. Wie weet gaan ze samen met Credit Agricole of SNS bank ofzo . Maar zou dat dan ook redenen zijn om daar je bankrekening op te zeggen, vraag ik me dan af?
Voor mij niet. In de moderne maatschappij gaan we steeds meer globaliseren, het is te bekrompen om alleen nog maar aan NL te denken en alles in eigen land te willen houden. Wil een beetje bedrijf overleven, dan moeten ze ook zaken buiten de grens doen.
En met het uitgeven van aandelen loop je altijd het risico dat je overgenomen wordt door een ander, maar dat hoeft niet per definitie slecht of verkeerd te zijn.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_49609176
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 14:23 schreef Zij-en-Hij het volgende:

Wouter Bos, mister draaikont en geld af willen snoepen van de hardwerkende ouderen die van hun welverdiende pensioen genieten.
Hardwerkende ouderen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik ken eigenlijk maar 2 soorten ouderen. Ten eerste zij die voor de oorlog zijn geboren. Die hebben wel hard gewerkt maar zijn inmiddels gestopt. Ten tweede de mensen die na de oorlog zijn geboren en die inmiddels ook oud worden genoemd. Die hebben tussen hun 30ste (na een lange studie) en hun 45ste ligt werk verricht om vervolgens nog 10 jaar op hun vervroegde pensioen te wachten. Ze hebben allemaal prachtige mooie huizen en hebben het verder ook goed voor elkaar. Tot slot is het specifieke aan deze groep dat ze zodra er ook maar iets verandert zij direct beginnen te schreeuwen met het woord asociaal. Hiermee bedoelen ze dat er niet langer geld wordt ingehouden van werkende jongeren om het vervolgens aan de rijke ouderen te geven.
  maandag 21 mei 2007 @ 15:55:15 #146
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_49610187
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:29 schreef DRA het volgende:

[..]

Hardwerkende ouderen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Ik ken eigenlijk maar 2 soorten ouderen. Ten eerste zij die voor de oorlog zijn geboren. Die hebben wel hard gewerkt maar zijn inmiddels gestopt. Ten tweede de mensen die na de oorlog zijn geboren en die inmiddels ook oud worden genoemd. Die hebben tussen hun 30ste (na een lange studie) en hun 45ste ligt werk verricht om vervolgens nog 10 jaar op hun vervroegde pensioen te wachten. Ze hebben allemaal prachtige mooie huizen en hebben het verder ook goed voor elkaar. Tot slot is het specifieke aan deze groep dat ze zodra er ook maar iets verandert zij direct beginnen te schreeuwen met het woord asociaal. Hiermee bedoelen ze dat er niet langer geld wordt ingehouden van werkende jongeren om het vervolgens aan de rijke ouderen te geven.
helemaal mee eens. In de moderne maatschappij komen er steeds meer ouderen en zo langzamerhand is het voor de jongeren niet meer op te brengen om al die groeiende lasten te betalen. Dat er dan bij een bepaalde groep ouderen wat extra gehaald wordt is zeer zeker niet asociaal, maar volkomen terecht.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_49614485
Haha ik zeg helemaal niks op komt helemaal goed met die bank. Hooguit mijn spaarplan waarvan de rente gedeeltelijk van de beurskoers van Abn afhangt overweeg ik op te zeggen.
  dinsdag 12 juni 2007 @ 21:16:23 #148
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_50387008
alle vrienden en kennissen die ik heb zijn inmiddels overgestapt naar Rabo , of postbank en een hele hoop anderen overwegen dit en terecht. weg met die oplichtersbank. Laat de boel dan maar op de fles gaan. ik las net dat abn-amro bijna alle klanten kwijtraakt in NL.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_50387413


Mooiste is nog dat ik het nog echt zie gebeuren ook. Een paar van die paniekzaaiers die een sneeuwbaleffect veroorzaken. Nog een paar keer op de NOS en ABN houdt geen klant meer over
pi_50387681
Wij zijn ook overgestapt naar Rabo, maar dat had niks met deze overname te maken, maar met de verzekeringen
pi_50387763
Ik denk dat ik gewoon, omdat iedereen opzegt, een rekening ga openen bij de ABN AMro
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_50387775
Dit is dan weer minder, zo'n acite:

'Kantoren Rabobank hengelen naar klanten ABN'

http://www.nu.nl/news/111(...)_klanten_ABN%27.html
pi_50387864
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
alle vrienden en kennissen die ik heb zijn inmiddels overgestapt naar Rabo , of postbank en een hele hoop anderen overwegen dit en terecht. weg met die oplichtersbank. Laat de boel dan maar op de fles gaan. ik las net dat abn-amro bijna alle klanten kwijtraakt in NL.
Dat er één persoon overgegaan is naar een andere bank zegt niets...
pi_50388125
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:37 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat er één persoon overgegaan is naar een andere bank zegt niets...
Reageer niet op hem joh
pi_50388142
Ach alle banken zijn hetzelfde. Als iedereen van ABN-AMRO weggaat, dan wordt de kans juist groter dat die lui kapot gaan; self-fulfilling prophecy dus. Maar zelfs als heel nederland vertrekt van die bank ben ik nog niet bang dat mn geld 'verdwijnt'.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_50388216
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:44 schreef Slasher het volgende:

[..]

Reageer niet op hem joh
Lees de vetgedrukte quote en m'n reactie nog eens
pi_50490846
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
alle vrienden en kennissen die ik heb zijn inmiddels overgestapt naar Rabo , of postbank en een hele hoop anderen overwegen dit en terecht. weg met die oplichtersbank. Laat de boel dan maar op de fles gaan. ik las net dat abn-amro bijna alle klanten kwijtraakt in NL.
Op internet lees je ook genoeg meningen die dat over ING/Postbank denken, nadat er betaald moest gaan worden voor een Giropas (en het vervallen van de gratis Giropasbasis). Een Rabo Totaalpakket is niet (veel) goedkoper dan een betaalpakket van ABN AMRO. Dus hoezo oplichtersbank?
pi_84445791
}) Ik probeer al enige tijd mijn privé-rekening op te zeggen bij de ABN-AMRO waarbij ze mij een aanzienlijk bedrag van 2 deposito rekeningen moeten uitbetalen. Ik word echter steeds van het kastje naar de muur gestuurd en ze weigeren mee te werken. Welke methode moet ik toepassen om het beschaafd op te lossen ? :(

[ Bericht 10% gewijzigd door ABN op 24-07-2010 21:33:08 ]
pi_84446011
Triodos mensen. Triodos.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 24 juli 2010 @ 20:08:25 #160
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84446298
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:52 schreef ABN het volgende:
Ik probeer al enige tijd mijn privé-rekening op te zeggen bij de ABN-AMRO waarbij ze mij een aanzienlijk bedrag van 2 deposito rekeningen moeten uitbetalen. Ik word echter steeds van het kastje naar de muur gestuurd en ze weigeren mee te werken. Welke methode moet ik toepassen om het beschaafd op te lossen ?
Is de periode van die deposito's dan al afgelopen?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_84482903
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 20:08 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Is de periode van die deposito's dan al afgelopen?
Ja, die zijn afgelopen ! Omdat ik in het buitenland woon kan ik niet zomaar even een bankshop binnenlopen.
Alles moet zgn. schriftelijk en rechtsgeldige bijlage's in e-mails erkent de ABN-AMRO niet zo lieten ze mij per e-mail weten. Dus het duurt en het duurt maar, en blokkeren ze zonder bericht zomaar de toegang tot de rekening. Dat het banktechnisch voor de ABN-AMRO gezien hun faillissement beter is dat rekeninghouders niet hun deposito opzeggen heb ik toch niets mee te maken. Ik wil mijn gewoon mijn eigen geld terug en desnoods contant. Wettelijk is dat mogelijk om direkt na persoonlijke opzegging contant je geld op te eisen, toch ? :7 B-)
Maar gezien hoe stijlloos en agressief ze met hun eigen aandeelhouders zijn omgegaan zullen ze dat zeker wel niet gaan doen bij een rekeninghouder(s). Bah ! wat een kleinzielig en ordinair gedoe met deze ABN-AMRO staatsbank.

[ Bericht 2% gewijzigd door ABN op 25-07-2010 22:24:25 ]
pi_84494192
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 19:59 schreef w8jij17 het volgende:
Triodos mensen. Triodos.
Ja, samen met de ASN de minst smerige optie. (Rabo ben ik van genezen)
Probleem is dat veel mensen een hypotheek of andere lastige verbinding hebben met hun bank
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  Licht Ontvlambaar maandag 26 juli 2010 @ 08:53:45 #163
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84494340
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:31 schreef ABN het volgende:

[..]

Ja, die zijn afgelopen ! Omdat ik in het buitenland woon kan ik niet zomaar even een bankshop binnenlopen.
Alles moet zgn. schriftelijk en rechtsgeldige bijlage's in e-mails erkent de ABN-AMRO niet zo lieten ze mij per e-mail weten. Dus het duurt en het duurt maar, en blokkeren ze zonder bericht zomaar de toegang tot de rekening. Dat het banktechnisch voor de ABN-AMRO gezien hun faillissement beter is dat rekeninghouders niet hun deposito opzeggen heb ik toch niets mee te maken. Ik wil mijn gewoon mijn eigen geld terug en desnoods contant. Wettelijk is dat mogelijk om direkt na persoonlijke opzegging contant je geld op te eisen, toch ? :7 B-)
Maar gezien hoe stijlloos en agressief ze met hun eigen aandeelhouders zijn omgegaan zullen ze dat zeker wel niet gaan doen bij een rekeninghouder(s). Bah ! wat een kleinzielig en ordinair gedoe met deze ABN-AMRO staatsbank.
Heel vreemd... Want bij een deposito dat afloopt, moet je zelf aangeven wat je wilt. Verlengen met eenzelfde periode of laten storten op een rekening naar keuze. Ik neem aan dat je voor afloop netjes aangegeven hebt wat je wilde?

Zie ook:
quote:
Loopt uw Spaar Deposito bijna af?
U hebt bij het openen van uw Spaar Deposito bepaald wat er met het saldo gebeurt als de looptijd verstreken is. Daarbij hebt u ervoor kunnen kiezen om uw Spaar Deposito te verlengen met dezelfde looptijd (bekijk de actuele rentepercentages hierboven), of het bedrag te laten storten op een andere ABN AMRO rekening op uw naam. De keuze die u toen gemaakt hebt staat op uw rekeningafschrift.
Wilt u de bestemming van uw saldo wijzigen? Dat kan met het online formulier of via 0900 - 00 24 (¤ 0,10 per minuut). Houd rekening met een verwerkingstijd van minimaal een week. U hebt hierbij uw e.dentifier nodig.
Direct regelen? Ga dan langs bij een van onze vestigingen.
Bron

Als het klopt wat jij zegt, dan staat het geld van de deposito dus gewoon op jouw rekening. Als dat niet zo is, lijkt het erop dat je toch zelf ergens een fout gemaakt hebt.

Je kunt de rekening eenvoudig opheffen als het niet je enige rekening is bij ABN. Is dat niet het geval dan moet je inderdaad langs bij een kantoor. Maar dan zie ik het probleem ook niet echt, want als jij de juiste actie ondernomen hebt bij het aflopen van de deposito, moet je gewoon aan je geld kunnen komen,

Overigens heeft ABN niet alleen kantoren in Nederland, dus langsgaan bij een kantoor zou ook moeten kunnen in het buitenland.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_84509057
Je hoeft geen econoom te zijn om het te begrijpen, maar als slechts een paar duizend klanten vanuit het buitenland hun deposito opzeggen bij de ABN-AMRO, is het net zoals de DSB definitief voorbij met de wereldbank van weleer. Tijd om schoon schip te maken ! w/

[ Bericht 2% gewijzigd door ABN op 26-07-2010 16:35:18 ]
  maandag 26 juli 2010 @ 16:29:03 #165
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84509272
quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:53 schreef Sjeen het volgende:

Overigens heeft ABN niet alleen kantoren in Nederland, dus langsgaan bij een kantoor zou ook moeten kunnen in het buitenland.
Die kantoren hebben geen directe banden met kantoren in Nederland. Helaas.
  Licht Ontvlambaar maandag 26 juli 2010 @ 16:46:27 #166
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84510020
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:23 schreef ABN het volgende:
Je hoeft geen econoom te zijn om het te begrijpen, maar als slechts een paar duizend klanten vanuit het buitenland hun deposito opzeggen bij de ABN-AMRO, is het net zoals de DSB definitief voorbij met de wereldbank van weleer. Tijd om schoon schip te maken ! w/
Waarom reageer je nou niet inhoudelijk?
quote:
Op maandag 26 juli 2010 16:29 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die kantoren hebben geen directe banden met kantoren in Nederland. Helaas.
Da's wel jammer dan...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_84532655
Gezien wie de leiding heeft bij ABN-AMRO heeft kijk ik wel uit om er hier inhoudelijk en in detail op in te gaan. Ik wil bij deze wel een oproep doen aan iedereen die bij de ABN-AMRO een rekening heeft, op te zeggen ! ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door ABN op 27-07-2010 01:29:04 ]
  dinsdag 27 juli 2010 @ 07:59:27 #168
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84536197
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 01:22 schreef ABN het volgende:
Gezien wie de leiding heeft bij ABN-AMRO heeft kijk ik wel uit om er hier inhoudelijk en in detail op in te gaan. Ik wil bij deze wel een oproep doen aan iedereen die bij de ABN-AMRO een rekening heeft, op te zeggen ! ^O^
Doe maar lekker een paar van die oproepen. Waarom ook niet nog een bank naar de Filistijnen helpen? ^O^
pi_84536209
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 01:22 schreef ABN het volgende:
Gezien wie de leiding heeft bij ABN-AMRO heeft kijk ik wel uit om er hier inhoudelijk en in detail op in te gaan. Ik wil bij deze wel een oproep doen aan iedereen die bij de ABN-AMRO een rekening heeft, op te zeggen ! ^O^
:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Licht Ontvlambaar dinsdag 27 juli 2010 @ 08:48:35 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84536878
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 01:22 schreef ABN het volgende:
Gezien wie de leiding heeft bij ABN-AMRO heeft kijk ik wel uit om er hier inhoudelijk en in detail op in te gaan. Ik wil bij deze wel een oproep doen aan iedereen die bij de ABN-AMRO een rekening heeft, op te zeggen ! ^O^
Lekker laf... Dat je niet inhoudelijk op de simpele vraag over je deposito wilt ingaan, zegt voor mij genoeg. Dan ligt wat mij betreft de fout bij jezelf.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:47:02 #171
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_84537962
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 01:22 schreef ABN het volgende:
Gezien wie de leiding heeft bij ABN-AMRO heeft kijk ik wel uit om er hier inhoudelijk en in detail op in te gaan. Ik wil bij deze wel een oproep doen aan iedereen die bij de ABN-AMRO een rekening heeft, op te zeggen ! ^O^
Pieter Lakeman, ben jij dat 8-)?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 27 juli 2010 @ 09:51:42 #172
285351 dalaiblama
too much bla
pi_84538081
Eerlijk gezegd mag die bank van mij om. Die toko heeft me duizenden euro's gekost :r
Het zal me niets verbazen als het klopt wat user ABN zegt. Ik heb ergere dingen meegemaakt met die lui.
Zodra de rechtszaak is gewonnen kom ik weer gal spuwen :7
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:12:25 #173
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84545855
Hij hoeft van mij niet om maar deze bank heeft me ook kapitalen gekost door niet nakomen van gemaakte afspraken, eenzijdig wijzigen voorwaarden en de laatste tijd ook nog steeds verder teruglopende service. Zo'n bankkantoor doet bijna niets meer voor je.
Ben nog een paar dingen aan het afhandelen maar zeer binnenkort gaat deze rekening opgeheven worden en doe ik mijn zaken wel met ASN en Triodos.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 13:24:41 #174
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84546419
Ik ben er al jaren geleden weggevlucht. ^O^

Een bank die omgaat levert echter meer ellende op. :{
pi_84576819
Via de kamer van Koophandel valt niet te verifiëren wie er momenteel bij de ABN-AMRO de leiding heeft.
Die ABN-AMRO moet dus eigenlijk onder Curatele gesteld worden. Vervelend genoeg mag dat alleen weer onder gezag van de nederlandse bank, maar die zullen dat bij hun vriendjes niet gaan doen. Kortom, op kosten van de belastingbetaler blijven de huidige vrolijk, lustig, en genietend doorgaan met mensen structureel kapot te maken. (Zgn. sociale determinatie), want het kwalitatieve (opgeleide) personeel zoals ik ze gewend was zijn intussen allemaal opgestapt naar de concurrentie, vandaar. En met name daar wringt nu de schoen bij de ABN-AMRO, (lees ook > caroline). Deze mokkende doelgroep zal tot grote angst van de ABN-AMRO groter en groter gaan worden. Daar is geen ontkomen meer aan, helaas. Het zijn nl. met name deze klanten en aandeelhouders die de waarde van de ABN-AMRO bepalen. Het zal ook niet alleen blijven bij dit forumpje. Binnenkort zal er een persbericht uitgebracht worden via diverse relaties. pas op HEREN VAN DE ABN-AMRO ! nederlanders zijn een uiterst solidair volkje w/
m.b.t. transparantie.
Als de grote massa :Z binnenkort verneemt dat de ABN-AMRO aan het wankelen is dan kan het heel snel gaan leert de ervaring, toch? Maar deze wel allemaal opstappen zonder Premie. zo voldoende Sjeen ! of wil je meer ?

[ Bericht 6% gewijzigd door ABN op 28-07-2010 07:15:55 ]
pi_84577131
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 05:25 schreef ABN het volgende:
Via de kamer van Koophandel valt niet te verifiëren wie er momenteel bij de ABN-AMRO de leiding heeft.

Je hebt het nieuws de afgelopen 2 jaar gemist? :')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 28 juli 2010 @ 08:16:13 #177
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84577425
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 05:25 schreef ABN het volgende:
Via de kamer van Koophandel valt niet te verifiëren wie er momenteel bij de ABN-AMRO de leiding heeft.
Die ABN-AMRO moet dus eigenlijk onder Curatele gesteld worden. Vervelend genoeg mag dat alleen weer onder gezag van de nederlandse bank, maar die zullen dat bij hun vriendjes niet gaan doen. Kortom, op kosten van de belastingbetaler blijven de huidige vrolijk, lustig, en genietend doorgaan met mensen structureel kapot te maken. (Zgn. sociale determinatie), want het kwalitatieve (opgeleide) personeel zoals ik ze gewend was zijn intussen allemaal opgestapt naar de concurrentie, vandaar. En met name daar wringt nu de schoen bij de ABN-AMRO, (lees ook > caroline). Deze mokkende doelgroep zal tot grote angst van de ABN-AMRO groter en groter gaan worden. Daar is geen ontkomen meer aan, helaas. Het zijn nl. met name deze klanten en aandeelhouders die de waarde van de ABN-AMRO bepalen. Het zal ook niet alleen blijven bij dit forumpje. Binnenkort zal er een persbericht uitgebracht worden via diverse relaties. pas op HEREN VAN DE ABN-AMRO ! nederlanders zijn een uiterst solidair volkje w/
m.b.t. transparantie.
Als de grote massa :Z binnenkort verneemt dat de ABN-AMRO aan het wankelen is dan kan het heel snel gaan leert de ervaring, toch? Maar deze wel allemaal opstappen zonder Premie. zo voldoende Sjeen ! of wil je meer ?
De hoofdletters en onderstrepingen zijn wel heel handig, dan weten we waar we op moeten letten. ^O^
  woensdag 28 juli 2010 @ 08:40:26 #178
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_84577731
Het klinkt als Oversight.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_84577747
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 05:25 schreef ABN het volgende:
Via de kamer van Koophandel valt niet te verifiëren wie er momenteel bij de ABN-AMRO de leiding heeft.
Die ABN-AMRO moet dus eigenlijk onder Curatele gesteld worden. Vervelend genoeg mag dat alleen weer onder gezag van de nederlandse bank, maar die zullen dat bij hun vriendjes niet gaan doen. Kortom, op kosten van de belastingbetaler blijven de huidige vrolijk, lustig, en genietend doorgaan met mensen structureel kapot te maken. (Zgn. sociale determinatie), want het kwalitatieve (opgeleide) personeel zoals ik ze gewend was zijn intussen allemaal opgestapt naar de concurrentie, vandaar. En met name daar wringt nu de schoen bij de ABN-AMRO, (lees ook > caroline). Deze mokkende doelgroep zal tot grote angst van de ABN-AMRO groter en groter gaan worden. Daar is geen ontkomen meer aan, helaas. Het zijn nl. met name deze klanten en aandeelhouders die de waarde van de ABN-AMRO bepalen. Het zal ook niet alleen blijven bij dit forumpje. Binnenkort zal er een persbericht uitgebracht worden via diverse relaties. pas op HEREN VAN DE ABN-AMRO ! nederlanders zijn een uiterst solidair volkje w/
m.b.t. transparantie.
Als de grote massa :Z binnenkort verneemt dat de ABN-AMRO aan het wankelen is dan kan het heel snel gaan leert de ervaring, toch? Maar deze wel allemaal opstappen zonder Premie. zo voldoende Sjeen ! of wil je meer ?
ik zou het best grappig vinden als de heren juristen van ABN-AMRO achter je echte naam komen en je via de rechter een gruwelijke poot uitdraaien wegens laster. Dit geheel buiten mijn mening over deze bank om, maar ik vind je handelswijze ietwat laf.
  woensdag 28 juli 2010 @ 08:45:05 #180
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_84577815
Maar als ik het goed begrijp wil ABN de bank om laten vallen omdat ze zijn privédeposito niet uitbetalen.

Blinde wraak, is er iets mooiers? O+.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Licht Ontvlambaar woensdag 28 juli 2010 @ 10:51:37 #181
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_84580754
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 05:25 schreef ABN het volgende:
Via de kamer van Koophandel valt niet te verifiëren wie er momenteel bij de ABN-AMRO de leiding heeft.
Die ABN-AMRO moet dus eigenlijk onder Curatele gesteld worden. Vervelend genoeg mag dat alleen weer onder gezag van de nederlandse bank, maar die zullen dat bij hun vriendjes niet gaan doen. Kortom, op kosten van de belastingbetaler blijven de huidige vrolijk, lustig, en genietend doorgaan met mensen structureel kapot te maken. (Zgn. sociale determinatie), want het kwalitatieve (opgeleide) personeel zoals ik ze gewend was zijn intussen allemaal opgestapt naar de concurrentie, vandaar. En met name daar wringt nu de schoen bij de ABN-AMRO, (lees ook > caroline). Deze mokkende doelgroep zal tot grote angst van de ABN-AMRO groter en groter gaan worden. Daar is geen ontkomen meer aan, helaas. Het zijn nl. met name deze klanten en aandeelhouders die de waarde van de ABN-AMRO bepalen. Het zal ook niet alleen blijven bij dit forumpje. Binnenkort zal er een persbericht uitgebracht worden via diverse relaties. pas op HEREN VAN DE ABN-AMRO ! nederlanders zijn een uiterst solidair volkje w/
m.b.t. transparantie.
Als de grote massa :Z binnenkort verneemt dat de ABN-AMRO aan het wankelen is dan kan het heel snel gaan leert de ervaring, toch? Maar deze wel allemaal opstappen zonder Premie. zo voldoende Sjeen ! of wil je meer ?
Nee, want je reageert nog steeds niet inhoudelijk op mijn vraag... Ik zal 'm nog even voor je quoten:

quote:
Op maandag 26 juli 2010 08:53 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Heel vreemd... Want bij een deposito dat afloopt, moet je zelf aangeven wat je wilt. Verlengen met eenzelfde periode of laten storten op een rekening naar keuze. Ik neem aan dat je voor afloop netjes aangegeven hebt wat je wilde?

Zie ook:
[..]


Bron

Als het klopt wat jij zegt, dan staat het geld van de deposito dus gewoon op jouw rekening. Als dat niet zo is, lijkt het erop dat je toch zelf ergens een fout gemaakt hebt.

Je kunt de rekening eenvoudig opheffen als het niet je enige rekening is bij ABN. Is dat niet het geval dan moet je inderdaad langs bij een kantoor. Maar dan zie ik het probleem ook niet echt, want als jij de juiste actie ondernomen hebt bij het aflopen van de deposito, moet je gewoon aan je geld kunnen komen,

Overigens heeft ABN niet alleen kantoren in Nederland, dus langsgaan bij een kantoor zou ook moeten kunnen in het buitenland.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Milf woensdag 28 juli 2010 @ 13:05:00 #182
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_84585408
quote:
Op dinsdag 12 juni 2007 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
alle vrienden en kennissen die ik heb zijn inmiddels overgestapt naar Rabo , of postbank en een hele hoop anderen overwegen dit en terecht. weg met die oplichtersbank. Laat de boel dan maar op de fles gaan. ik las net dat abn-amro bijna alle klanten kwijtraakt in NL.
Waar lees je dit dan?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:09:09 #183
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_84585560
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:05 schreef nikky het volgende:

[..]

Waar lees je dit dan?
Je weet dat je op een post van meer dan 2 jaar oud reageert,...?
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Milf woensdag 28 juli 2010 @ 13:10:45 #184
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_84585631
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:09 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Je weet dat je op een post van meer dan 2 jaar oud reageert,...?
Oeps :o Niet gezien. Nu vallen een aantal dingen ook op zijn plek :D.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:11:18 #185
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_84585652
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:10 schreef nikky het volgende:

[..]

Oeps :o Niet gezien. Nu vallen een aantal dingen ook op zijn plek :D.
;)
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:49:13 #186
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84587179
Geloof er trouwens geen Fok van dat iedereen en masse ABN AMRO de rug toekeert.
De meeste Nederlanders zijn zeer trouw / honkvast / lui en veranderen niet zo gauw van bank / verzekeraar.
pi_84587255
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:49 schreef caroline88 het volgende:
Geloof er trouwens geen Fok van dat iedereen en masse ABN AMRO de rug toekeert.
De meeste Nederlanders zijn zeer trouw / honkvast / lui en veranderen niet zo gauw van bank / verzekeraar.
Echter.
Als er 1 schaap over de dam is volgen er meer.
pi_84590669
Ik denk dat we user ABN voorlopig niet meer terug zien.

quote:
Man gaat door het lint in ABN Amro-filiaal
LEEUWARDEN - Een boze klant is woensdag in een filiaal van de ABN Amro in Leeuwarden compleet door het lint gegaan. Na het incident sloot de bank aan de Willemskade de deuren.

De klant gooide onder meer een computer van een bureau af. Waarom de man kwaad werd, is niet duidelijk.

Omdat de medewerkers van de bank na afloop van het incident erg waren geschrokken, werd de bank voor onbekende tijd gesloten.

De politie heeft een onderzoek ingesteld.
Bron
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 28 juli 2010 @ 15:25:27 #189
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_84591118
LOL Ik dacht er ook aan toen ik het last Kapt-Ruigbaard. :D
pi_84592556
quote:
Op zondag 25 juli 2010 21:31 schreef ABN het volgende:

[..]

Ja, die zijn afgelopen ! Omdat ik in het buitenland woon kan ik niet zomaar even een bankshop binnenlopen.
Alles moet zgn. schriftelijk en rechtsgeldige bijlage's in e-mails erkent de ABN-AMRO niet zo lieten ze mij per e-mail weten. Dus het duurt en het duurt maar, en blokkeren ze zonder bericht zomaar de toegang tot de rekening. Dat het banktechnisch voor de ABN-AMRO gezien hun faillissement beter is dat rekeninghouders niet hun deposito opzeggen heb ik toch niets mee te maken. Ik wil mijn gewoon mijn eigen geld terug en desnoods contant. Wettelijk is dat mogelijk om direkt na persoonlijke opzegging contant je geld op te eisen, toch ? :7 B-)
Maar gezien hoe stijlloos en agressief ze met hun eigen aandeelhouders zijn omgegaan zullen ze dat zeker wel niet gaan doen bij een rekeninghouder(s). Bah ! wat een kleinzielig en ordinair gedoe met deze ABN-AMRO staatsbank.
Lees even je contract/voorwaarden na die je aangegaan bent na het zetten van je handtekening, lost een stuk meer op dan als 1 of andere stakker op een forum schreeuwen over je geld. :')
pi_84599787
Triodos mensen. Triodos. w/

[ Bericht 0% gewijzigd door ABN op 28-07-2010 19:47:47 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:44:11 #192
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_84599900
Hij had blijkbaar nog genoeg geld op de ABN-rekening staan om z'n borg te betalen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_84600698
Curieus, die uitstekende samenwerking tussen Bos(pvda) en Zalm(vvd) toen er wat viel te bemoeien bij die ABN-AMRO. Daar zouden ze bij de huidige coalitie besprekingen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Maar schijnbaar maakt hier niemand zich hier druk om .......? wellicht stikt het hier van de ABN-AMRO medewerkers die zich aan het vervelen zijn gezien de stijlloze opmerkingen tegen iemand waar ze bij geprobeerd hebben hem van zijn geld te beroven, en nu bang zijn dat hu baantje op de tocht komt te staan ? :{w
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:09:07 #194
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_84600929
Jij ziet echt overal een complot in, haha.

Mijn complimenten dat je het blijft volhouden. ^O^
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:12:13 #195
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_84601071
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:03 schreef ABN het volgende:
Maar schijnbaar maakt hier niemand zich hier druk om .......?
Om jouw ongefundeerde gezeik? Niet bepaald. En nee, ik werk niet bij ABN.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_84601106
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:09 schreef ManAtWork het volgende:
Jij ziet echt overal een complot in, haha.

Mijn complimenten dat je het blijft volhouden. ^O^
Weet jij eens moet gaan doen, fris aan het werk gaan, of een vriendje zoeken !
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:13:02 #197
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_84601110
Is dit trouwens een kloon van die door Zalm geobsedeerde user in AEX?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:18:42 #198
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_84601305
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:12 schreef ABN het volgende:

[..]

Weet jij eens moet gaan doen, fris aan het werk gaan, of een vriendje zoeken !
Of ik aan het werk ga, beslis ik zelf wel.
En ik hoef geen vriendje.

Daarnaast heb ik het veel te druk om jouw complottheorieën bij te houden. Wie weet zit er ergens een kern van waarheid in. _O-
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_84601339
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:12 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Om jouw ongefundeerde gezeik? Niet bepaald. En nee, ik werk niet bij ABN.
Waar bemoei jij je dan mee ? o|O
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:20:54 #200
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_84601382
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:19 schreef ABN het volgende:

[..]

Waar bemoei je je dan mee ? o|O
O shit, dit topic is alleen voor (ex) ABN-werknemers,... Als ik dat geweten had, had ik hier niet gepost.
Mijn nederige excuses heer ABN, mijn nederig excuses.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')