Aspartaam pis/poep je uit. Je lichaam slaat het dus niet op, dus beter voor je lichaam. Alleen zijn de gevolgen van die chemische aspartaam voor de langere termijn niet bekend.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:42 schreef Federer-fan het volgende:
Word je dik van light-producten? Volgens mijn diëtiste niet, maar ik kwam laatst weer een deskundige tegen die zei van wel. Hij gaf als reden dat je lichaam die kunstmatige zoetstoffen niet herkent als suiker en dat het ze daarom niet kan afbreken. Weet iemand hoe het echt zit?
Er zijn ook onderzoeken die beweren dat je lichaam het verschil tussen echte en nepsuikers niet ziet en dus op nepsuikers net zo reageert als op echte suiker.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:47 schreef LENUS het volgende:
[..]
Aspartaam pis/poep je uit. Je lichaam slaat het dus niet op, dus beter voor je lichaam. Alleen zijn de gevolgen van die chemische aspartaam voor de langere termijn niet bekend.
Zal me niks verbazen, daarom zoveel mogelijk gezond eten en niet dikmakers met een light etiketquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Er zijn ook onderzoeken die beweren dat je lichaam het verschil tussen echte en nepsuikers niet ziet en dus op nepsuikers net zo reageert als op echte suiker.
2 flessen coca cola light per dag zeker?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:54 schreef LasTeR het volgende:
Als je er genoeg van neemt wordt je wel dik ja.
En dan niet zodanig dat je aspartaam gaat opslaan als vet, maar zo dat je insuline omhooggaat, en de reeds aanwezige glucose in je bloed linea recta de cel in gaat. Waardoor je je ook nog eens hongerig gaat voelen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Er zijn ook onderzoeken die beweren dat je lichaam het verschil tussen echte en nepsuikers niet ziet en dus op nepsuikers net zo reageert als op echte suiker.
Dat lijkt me sterk, aangezien de enige overeenkomst tussen echte suiker en kunstmatige zoetstof de smaaksensatie is, ze hebben echter een totaal verschillende chemische samenstelling.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zelf heb ik hier nooit wat over gelezen, maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Ik drink eigenlijk nooit cola, maar als ik de hele dag volop aan het sporten ben geweest en ik drink dat tóch een blikje (altijd light), heb ik nóg meer honger dan normaalquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:01 schreef Lucille het volgende:
Er zijn aanwijzingen dat kunstmatige zoetstoffen effect hebben op je insuline niveau in het bloed, waardoor je lichaam dus de behoefte heeft om meer te willen (bij gebrek aan voldoening dmv suiker), waardoor de neiging ontstaat om toch meer te gaan eten.
Misschien bedoelde hij dat wel. Dat alleen al de smaaksensatie van zoet zorgt voor insuline-aanmaak. Ik geloof dat dat bij vet al is aangetoond, dat alleen al het 'mondgevoel' van vette voeding zorgt voor activiteit van de galblaas.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:03 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, aangezien de enige overeenkomst tussen echte suiker en kunstmatige zoetstof de smaaksensatie is, ze hebben echter een totaal verschillende chemische samenstelling.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:01 schreef Lucille het volgende:
Er zijn aanwijzingen dat kunstmatige zoetstoffen effect hebben op je insuline niveau in het bloed, waardoor je lichaam dus de behoefte heeft om meer te willen (bij gebrek aan voldoening dmv suiker), waardoor de neiging ontstaat om toch meer te gaan eten.
Mwoah, jij zegt hetzelfde alleen iets uitgebreider.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:03 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, aangezien de enige overeenkomst tussen echte suiker en kunstmatige zoetstof de smaaksensatie is, ze hebben echter een totaal verschillende chemische samenstelling.
Nepsuikers worden niet opgeslagen als vet zoals echte suiker maar verder heeft het hetzelfde effect op je bloedsuikerspiegel.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:01 schreef Lucille het volgende:
zoals cola, fanta, .. light, echt om van te huilen als je hoort dat sommige mensen dan denken dat ze gezond bezig zijnquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:52 schreef LENUS het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen, daarom zoveel mogelijk gezond eten en niet dikmakers met een light etiket
Nepsuikers doen helemaal niks met de suikerspiegel omdat ze niks te maken hebben met glucose. (of wat voor een natuurlijke stof dan ook)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Nepsuikers worden niet opgeslagen als vet zoals echte suiker maar verder heeft het hetzelfde effect op je bloedsuikerspiegel.
Ja en waardoor het lichaam gefopt wordt en alles wat er dus binnenkomt met de vrijgekomen insuline gaat omzetten naar vetweefsel.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En waarom is dat slecht dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:21 schreef Mihaelaz het volgende:
[..]
zoals cola, fanta, .. light, echt om van te huilen als je hoort dat sommige mensen dan denken dat ze gezond bezig zijn
Fructose is gewoon een suiker en dus een calorieleverancier. Light frisdranken op basis van aspartaam e.d. bevatten nauwelijks stoffen die in vet omgezet kunnen worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:35 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ja en waardoor het lichaam gefopt wordt en alles wat er dus binnenkomt met de vrijgekomen insuline gaat omzetten naar vetweefsel.
Zoek eens op fructose intolerantie
Edit: heb de site gevonden
http://www.healthandfood.(...)_zwaarlijvigheid.htm
Op internet kun je iedere mening vinden eh.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:35 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Het zijn nepsuikers, je houdt je lichaam voor de gek: Het lichaam maakt insuline aan omdat het denkt dat het suikers zijn, er zijn geen suikers om af te breken dus het overbodige insuline geeft het lichaam aan het als vet op te slaan.quote:
Bingo.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:35 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ja en waardoor het lichaam gefopt wordt en alles wat er dus binnenkomt met de vrijgekomen insuline gaat omzetten naar vetweefsel.
Zoek eens op fructose intolerantie
Ah zo. Nu ja, zoveel drink ik er toch niet van, soms weken niet en soms 2 glazen per dag of zo. Gewoon omdat ik gewone cola niet lekker vind, de rest drink ik wel water. Zal dus weinig kwaad kunnenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Het zijn nepsuikers, je houdt je lichaam voor de gek: Het lichaam maakt insuline aan omdat het denkt dat het suikers zijn, er zijn geen suikers om af te breken dus het overbodige insuline geeft het lichaam aan het als vet op te slaan.
M.a.w. je kunt beter een echte cola of sinas met mate nemen dan je volgieten met die light rotzooi. Heb je dorst, drinkje water. It's that simple.
Wat wordt precies bij gebrek aan echte suikers opgeslagen?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Het zijn nepsuikers, je houdt je lichaam voor de gek: Het lichaam maakt insuline aan omdat het denkt dat het suikers zijn, er zijn geen suikers om af te breken dus het overbodige insuline geeft het lichaam aan het als vet op te slaan.
M.a.w. je kunt beter een echte cola of sinas met mate nemen dan je volgieten met die light rotzooi. Heb je dorst, drinkje water. It's that simple.
Vet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:51 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Wat wordt precies bij gebrek aan echte suikers opgeslagen?
Omdat condooms zo lastig zijn?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:01 schreef La_Vita het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam die chemische troep in je lichaam willen stoppen?![]()
Hehe, ik bedoel welke "oorspronkelijke" stof wordt omgezet en opgeslagen in vet? Aspartaam in ieder geval niet.quote:
Is deels waar. Ten eerste geldt dat niet alleen voor alle suikers, maar voor alle voedingsstoffen wat je in je mond hebt. Omdat je kauwt worden er hormonen vrijgemaakt in je maag-darmstelsel. Waaronder gastrine. Deze bereidt het maag-darmstelsel voor op vertering. Dit hormoon zorgt er ook voor dat er insuline wordt vrijgeven in het bloed door de alvleesklier. Maar dit is maar een klein beetje. De echte secretie van insuline vindt plaats middels het meten van de bloedglucosespiegel door de eilandjes van Langerhans. Dus wat je zei is deels correct aangezien het indirect verloopt en maar een klein beetje insuline vrijkomt.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:57 schreef BertV het volgende:
Maar er wordt hier beweerd dat er al insuline aangemaakt wordt als "de tong" suiker proeft?
Omdat natuurlijke troep niet per definitie beter is dan chemische troep.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:01 schreef La_Vita het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam die chemische troep in je lichaam willen stoppen?![]()
Ik heb echt de indruk dat er een onderzoek naar is verricht, welke op die pagina is vermeld.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:46 schreef BertV het volgende:
[..]
Op internet kun je iedere mening vinden eh.
Light gebruikers hebben ook vast gemiddeld meer overgewicht dan niet light gebruikers!
...anders hoeven ze het niet te gebruiken.
Fructose intolerantie is een erfelijke aandoening.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:38 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ik heb echt de indruk dat er een onderzoek naar is verricht, welke op die pagina is vermeld.
Maar goed vermeld eens een bron met jouw mening.
Gezien het feit dat ik wss fructose intolerant ben, ben ik heel geinterresseerd!
meer gaan eten is nog altijd iets wat je zelf doet hèquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:01 schreef Lucille het volgende:
In een pot zoetstof zit maar 75 gram, het grootste deel daarvan is maltodextrine, en slechts 3 of 5 % ofzo is daadwerkelijk aspartaam.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
Aangezien er in een pot aspartaam maar 75 gram zit, waarvan je 1 schepje in je koffie doet, is het nogal onwaarschijnlijk dat je daar kanker van zult krijgen.
Nee hoor ligt aan de vorm!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:44 schreef BertV het volgende:
[..]
Fructose intolerantie is een erfelijke aandoening.
jaja foutjequote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:05 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
In een pot zoetstof zit maar 75 gram, het grootste deel daarvan is maltodextrine, en slechts 3 of 5 % ofzo is daadwerkelijk aspartaam.
"Zonder de totale hoeveelheid suiker te doen stijgen leidt fructose dus toch tot een verhoging van de hoeveelheid vet!"quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:41 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Nee hoor ligt aan de vorm!
En waarom reageer je niet op de rest van het bericht? Ik zou graag een bron willen van jouw uitspraken eer je mijn uitspraken de grond inboort.
Kloptquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:25 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb eens gelezen dat je van light zelf niet direct dik word alleen vult het niet en geeft het juist een honger gevoel waardoor je wat gaat eten en daar dan natuurlijk dik van wordt.
Ach, komkommer, wortels, selderij, paprika etc is zo light als maar zijn kan en vult wel.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:25 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb eens gelezen dat je van light zelf niet direct dik word alleen vult het niet en geeft het juist een honger gevoel waardoor je wat gaat eten en daar dan natuurlijk dik van wordt.
'Light' wil niet seggen dat het vetvrij o.i.d.is. En teveel eten van iets zonder te bewegen e.d. maakt je niet slanker of gezonder. Dus gewoon elke dag van de schijven eten en dan 3 maal daags en normaal bewegen op de dag en dan kun je oud en gezond blijven.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:42 schreef Federer-fan het volgende:
Word je dik van light-producten? Volgens mijn diëtiste niet, maar ik kwam laatst weer een deskundige tegen die zei van wel. Hij gaf als reden dat je lichaam die kunstmatige zoetstoffen niet herkent als suiker en dat het ze daarom niet kan afbreken. Weet iemand hoe het echt zit?
Kanker is idd zeer onwaarschijnlijk. Van aspartaam kun je echter wel degelijk last krijgen. Plotselinge overgevoeligheid bijvoorbeeld die zich uit in epileptische aanvallen, absences, spastische darm, maar ook het Gulf-War syndroom wordt er mee in verband gebracht.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
<knip>
En voor al die lolbroeken hier die roepen dat je kanker krijgt van aspartaam (waar krijg je tegenwoordig trouwens niet kanker van?). Aspartaam is pas schadelijk bij enorm grote hoeveelheden (denk aan 10 liter). Aangezien er in een pot aspartaam maar 75 gram zit, waarvan je 1 schepje in je koffie doet, is het nogal onwaarschijnlijk dat je daar kanker van zult krijgen.
Ja ditquote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:01 schreef La_Vita het volgende:
Dat schijnt dus maar heel beperkt het geval te zijn, zie ook de post van DDM hierboven. Het laatste woord is hier waarschijnlijk nog niet over gezegd.quote:Op woensdag 2 mei 2007 08:43 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dat van die insulinepieken veroorzaakt door kunstmatige zoetstoffen, heb ik ook over gelezen, je lichaam denkt nl. dat het suiker is. Tijdens zo'n piek slaat je lichaam alles wat het binnenkrijgt meteen op in vet. Vandaar dat je insulinepieken zoveel mogelijk moet vermijden.
Nou als je daar voor kiest is het onmogelijk om etenswaren te kopen waar geen suiker of de smaak van suiker in zit.quote:Op woensdag 2 mei 2007 08:44 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Ja dit
Je kan ook prima zonder suikers of de smaak van suiker
Heus wel. Dan moet je alleen wel echt eten gaan kopen, en geen fabrieksrommel.quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:17 schreef it_was_me het volgende:
Nou als je daar voor kiest is het onmogelijk om etenswaren te kopen waar geen suiker of de smaak van suiker in zit.
Fruit komt bij mij niet uit de fabriek en bevat fructose! Wie is jouw groente en fruitboer?quote:Op woensdag 2 mei 2007 10:25 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Heus wel. Dan moet je alleen wel echt eten gaan kopen, en geen fabrieksrommel.
Ik had het over sucrose en kunstmatige zoetstoffenquote:Op woensdag 2 mei 2007 13:01 schreef it_was_me het volgende:
Fruit komt bij mij niet uit de fabriek en bevat fructose! Wie is jouw groente en fruitboer?
(Bijna?) elk fruit en groente bevat saccharose (=sucrose). Deze stof kun je nauwelijks vermijden in je voeding.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:15 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Ik had het over sucrose en kunstmatige zoetstoffen![]()
Zucht, ook goed, maar feit blijft dat in kant-en-klaar maaltijden en frisdranken belachelijke hoeveelheden zitten, veel meer dan in groente en fruit. En aangezien ik van de eerstgenoemde fabrieksrommel last heb, en van fruit en groente niet, weet ik wat ik moet vermijden om blij te blijvenquote:Op woensdag 2 mei 2007 14:28 schreef Halinalle het volgende:
(Bijna?) elk fruit en groente bevat saccharose (=sucrose). Deze stof kun je nauwelijks vermijden in je voeding.
Dit is niet waar. Ten eerste kan je de grootste hoeveelheden vermijden door zoals bovenstaande posyer zegt alleen "normaal" eten te eten. Ten tweede, als je het graag wil, is het prima mogeljik om gezond te eten door groenten, champignons, kaas, noten, etc, waar dus geen of vrijwel geen koolhydraten inzitten.quote:Op woensdag 2 mei 2007 14:28 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Deze stof kun je nauwelijks vermijden in je voeding.
De hoeveelheid suikers in groente, ei, noten etc is verwaarloosbaar. Dat kan je echt wel 'echt' noemen. daar zit zoooo weinig koolhydraat in.quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:17 schreef Halinalle het volgende:
Ik denk, dat we verschillende dingen bedoelen. Als je saccharose echt wilt vermijden in je voeding, dan lukt je dat eigenlijk niet, ook al gebruik je geen "fabrieksproducten". Ik ben het met jullie eens dat het wel mogelijk om de hoeveelheid die je binnenkrijgt aanzienlijk te reduceren door op je voeding te letten.
Maar niemand leeft toch (zonder medische noodzaak) uitsluitend op deze voedingsmiddelen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
De hoeveelheid suikers in groente, ei, noten etc is verwaarloosbaar. Dat kan je echt wel 'echt' noemen. daar zit zoooo weinig koolhydraat in.
Als het pas schadelijk is bij grote hoeveelheden vraag ik me af waarom ik een jaar keelontsteking heb gehad van dat spul (kwam ik na een jaar pas achter dus) terwijl ik hooguit een kauwgompje nam of een keer een glas ijsthee met die zooi erin.En ook waarom m'n darmen sindsdien zo kut functioneren, ik niet meer kan lopen van de pijn zodra ik aspartaam binnenkrijg, en waarom ik sindsdien dus steeds meer voedingsintoleranties krijg. De laatste keer dat ik er ziek van geworden ben was toen aspartaam als stabilisator of zo gebruikt werd in een sausje op een kant en klare boterham van de AH. Ik wist niet dat het erin zat en na een paar happen had ik dus alweer een acute keelontsteking.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
meer gaan eten is nog altijd iets wat je zelf doet hè. Kun je cola light niet de schuld van geven.
Verder schijnt het drinken van cola light de verbranding van vet te vertragen. Ik drink vaak cola light, val nog steeds af dus vooralsnog beschouw ik het als een broodje aap verhaal.
En voor al die lolbroeken hier die roepen dat je kanker krijgt van aspartaam (waar krijg je tegenwoordig trouwens niet kanker van?). Aspartaam is pas schadelijk bij enorm grote hoeveelheden (denk aan 10 liter). Aangezien er in een pot aspartaam maar 75 gram zit, waarvan je 1 schepje in je koffie doet, is het nogal onwaarschijnlijk dat je daar kanker van zult krijgen.
De vraag is of het een oorzaak of een gevolg is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
Sinds de invoering van aspartaam in voedsel is de dikte van een amerikaan toegenomen. Nu ook in NL veel light producten worden genuttigd wordt ook hier men dikker.
Komt dat door de aspartaam zelf of door onverantwoorde mensen die meer gaan eten doordat ze denken dat het kan omdat het lightproducten zijn?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
Sinds de invoering van aspartaam in voedsel is de dikte van een amerikaan toegenomen. Nu ook in NL veel light producten worden genuttigd wordt ook hier men dikker.
in het geval van aspartaam lijkt mij het beide. En wordt je dus extra dik. Zie wat voor mooie vrouwen er rondlopen in USA.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:18 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Komt dat door de aspartaam zelf of door onverantwoorde mensen die meer gaan eten doordat ze denken dat het kan omdat het lightproducten zijn?
Dezelfde vlieger gaat namelijk op voor rokers van light-sigaretten. Onderzoek wijst uit dat die mensen meer gaan roke "omdat het toch gezonder is" en ze dus netto nog steeds evenveel teer en nicotine binnen krijgen als voorheen.
Dus ligt de oorzaak in de aspartaam zelf of in de domheid van de mens?
Gezien de voorgeschiedenis zet ik mijn geld op het laatste.
Maar waarom wordt men juist nu dikker als er gehamert wordt op eten gebalanceerd. Sonjabakkeren weet ik veel allemaal.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:39 schreef Skazminko het volgende:
Nee, je wordt niet dik van light producten. Je word dik van teveel vreten/ te weinig bewegen. Het totale kcal pakket wat je op een dag naar binnen werkt doet ertoe.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar waarom wordt men juist nu dikker als er gehamert wordt op eten gebalanceerd. Sonjabakkeren weet ik veel allemaal.
ah je ziet dus geregeld mensen 34 eierkoeken schranzen. Na 3 heb ik al genoeg van die koeken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:52 schreef Adelante het volgende:
"In plaats van één hamburger kun je ook vierendertig eierkoeken eten". Helaas nemen veel mensen Sonja te letterlijk
Dus om de 5 minuten zo mentosquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:47 schreef Toeps het volgende:
Juist van SonjaBakkeren word je dik. Dat hou je namelijk nooit vol, en wat doe je dan, als het toch allemaal al "verpest" is? Juist, vreten. Daarnaast leert die greppeldel je dat "twee mentos light" of "snack-a-jacks" verantwoorde tussendoortjes zijn.
Dat, dus.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:51 schreef Toeps het volgende:
Mensen overschatten lightproducten vaak. "Light chips" bijvoorbeeld, of van die aftandse Sonja Bakker snack-a-jacks. Daar zitten nog best veel calorieën in, vooral als je het hele pak leegsnaait "want het is toch maar light". Zulk voedsel geeft geen voldoening, dus je vreet maar door en door. Nou, dan kun je beter een gewone boterham eten, dan zo'n pak vol snack-a-jack rommel.
Totdat je een paar dagen Sonja's regime hebt gevolgd, dan schrans je eierkoeken voor je leven.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ah je ziet dus geregeld mensen 34 eierkoeken schranzen. Na 3 heb ik al genoeg van die koeken.
Dat mag hoor, maar geloof niet dat het gezond is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:35 schreef conleche het volgende:
Ik ben dol op snack a jacks![]()
Sonja Bakker heb ik niets mee, maar snack a jacks, dat vind ik lekker.
Of produkten waarop juichend vermeld staat dat er 0% vet in zit, maar ondertussen bordevol suiker zitten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:51 schreef Toeps het volgende:
Mensen overschatten lightproducten vaak. "Light chips" bijvoorbeeld, of van die aftandse Sonja Bakker snack-a-jacks. Daar zitten nog best veel calorieën in, vooral als je het hele pak leegsnaait "want het is toch maar light". Zulk voedsel geeft geen voldoening, dus je vreet maar door en door. Nou, dan kun je beter een gewone boterham eten, dan zo'n pak vol snack-a-jack rommel.
Iddquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:58 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Of produkten waarop juichend vermeld staat dat er 0% vet in zit, maar ondertussen bordevol suiker zitten.
Nee ik denk ook zeker niet dat het gezond is, ik bedoel een mens kan heel goed zonder. Maar je neemt het ook als een tussendoortje ipv gewone chips of bitterballen of weet ik wat. Dus als je een keer geen zin hebt in een appel of iets anders echts gezonds, zijn die rijstcrackers minder vet dan de meeste andere snacks. Eigenlijk komt het er gewoon op neer dat het minder ongezond is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:43 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dat mag hoor, maar geloof niet dat het gezond is.
quote:Aspartaam zorgt ervoor dat de hoeveelheid Serotonine in de hersenen wordt verminderd. Het gevolg hiervan is dat het lichaam zelf gaat proberen meer serotonine aan te maken. Dit gebeurt door een onweerstaanbare drang om meer suiker rijke produkten te eten, omdat suikers de noodzakelijke bouwstenen zijn van serotonine.
http://www.aspartaam.nl/artikelen/afvallen.html
Wetenschap weet het dus .. alleen wordt de schuld van dikker wordt aangeschreven aan het ongebalanceerd eten of iets dergelijks.quote:Op dit moment bestaat er grote bezorgdheid over een van de pathologische veranderingen die volgen uit de hersenbeschadigingen die veroorzaakt worden door het gebruik van monosodium glutaminaat, namelijk uitgesproken zwaarlijvigheid. Te veel eten, ongeschikt dieet, junk food, onvoeldoende lichaamsbeweging, psychologische problemen, erfelijkheidsproblemen, en slecht ouderschap worden allemaal aangevoerd als onderliggende oorzaak van uitgesproken zwaarlijvigheid. Maar nooit worden glutaminezuur in monosodium glutaminaat en asparaginezuur dat voorkomt in aspartaam in dit verband genoemd, die er om bekend staan de oorzaak te zijn van zwaarlijvigheid bij proefdieren. Glutaminezuur en asparaginezuur zijn in bouw gelijk die dezelfde receptoren (in het zenuwstelsel) belasten en gelijksoortige hersenbeschadigingen en neuroendocrine stoornissen veroorzaken. Het is ook bekend dat ze elkaars werking versterken.
http://www.aspartaam.nl/artikelen/obesitas.html
Ja, nou idd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:21 schreef Mihaelaz het volgende:
[..]
zoals cola, fanta, .. light, echt om van te huilen als je hoort dat sommige mensen dan denken dat ze gezond bezig zijn
Dit is dus misleidend en gevaarlijk zelfs.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:57 schreef Trusten het volgende:
"De etikettering van voedsel voor de aanwezigheid van zoetstoffen is omstreden. Er zijn zes verschillende zoetstoffen toegestaan in Europa, en voor elk is een Aanvaardbare Dagelijkse Inname vastgesteld. Men mag niet van de consument verwachten dat deze steeds de totale dagelijkse consumptie van elke stof berekent. In plaats daarvan wordt producenten aangeraden een mix van verschillende zoetstoffen te gebruiken, zodat het bijzonder moeilijk wordt om de Aanvaardbare Dagelijkse Inname van een bepaalde zoetstof te bereiken – volwassenen zouden bijvoorbeeld al minstens 10 blikjes van een frisdrank gezoet met uitsluitend aspartaam moeten drinken om de Aanvaardbare Dagelijkse Inname van 40 mg/kg/dag te bereiken. Wanneer een combinatie van zoetstoffen wordt gebruikt, halen zelfs extreme gebruikers zelden meer dan 10 mg/dag. Apen moet men meer dan 1 g/dag voeren alvorens er sprake is van invloed op neurotransmitters in de hersenen en er attaques optreden, en willekeurige, gecontroleerde tests met hoge doses bij mensen hebben geen effect op gedrag of andere effecten aangetoond.(13, 14) Cynisch genoeg is dus blijkbaar meer behoefte aan slecht nieuws dan aan goed nieuws, en het zou wel eens nodig kunnen zijn het publiek te beschermen tegen misleidende websites."
Nog zo iets leuks. Diabetici instantie raden aspartaam aan. Waarom....quote:While the FDA approval may signal the green light for safe consumption, 85 percent of all complaints registered with the FDA are for adverse reactions to aspartame, including five reported deaths. A closer look at the unscientific studies, suspicious approval methods, and its harmful ingredients, reveal the hidden dangers of this artificial sweetener. In reality, aspartame poses a public health threat.
http://www.lifenatural.com/aspartame.htm
mmm. Volgens hun eigen gezondheidsprotocolen moet het product van de markt.quote:The American Diabetes Association (ADA) is actually recommending this chemical poison to persons with diabetes, but according to research conducted by a diabetes specialist, aspartame: 1) Leads to the precipitation of clinical diabetes. 2) Causes poorer diabetic control in diabetics on insulin or oral drugs. 3) Leads to the aggravation of diabetic complications such as retinopathy, cataracts, neuropathy and gastroparesis. 4) Causes convulsions.
quote:With the large and growing number of seizures caused by aspartame, it is sad to see that the Epilepsy Foundation is promoting the "safety" of aspartame. At Massachusetts Institute of Technology, 80 people who had suffered seizures after ingesting aspartame were surveyed. Community Nutrition Institute concluded the following about the survey:
"These 80 cases meet the FDA's own definition of an imminent hazard to the public health, which requires the FDA to expeditiously remove a product from the market."
Jaja en het product is veilig voor consumptie maar een piloot mag het inweze niet ....quote:Both the Air Force's magazine, Flying Safety, and the Navy's magazine, Navy Physiology, published articles warning about the many dangers of aspartame including the cumulative delirious effects of methanol and the greater likelihood of birth defects. The articles note that the ingestion of aspartame can make pilots more susceptible to seizures and vertigo. Twenty articles sounding warnings about ingesting aspartame while flying have also appeared in the National Business Aircraft Association Digest (NBAA Digest 1993), Aviation Medical Bulletin (1988), The Aviation Consumer (1988), Canadian General Aviation News (1990), Pacific Flyer (1988), General Aviation News (1989), Aviation Safety Digest (1989), and Plane & Pilot (1990) and a paper warning about aspartame was presented at the 57th Annual Meeting of the Aerospace Medical Association (Gaffney 1986).
A hotline was even set up for pilots suffering from acute reactions to aspartame ingestion. Over 600 pilots have reported symptoms including some who have reported suffering grand mal seizures in the cockpit due to aspartame.(21)
quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 22:33 schreef Halinalle het volgende:
Van aspartaam schijn je trouwens ook behoorlijk paranoïde te kunnen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |