abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:42:03 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_48885899
Word je dik van light-producten? Volgens mijn diëtiste niet, maar ik kwam laatst weer een deskundige tegen die zei van wel. Hij gaf als reden dat je lichaam die kunstmatige zoetstoffen niet herkent als suiker en dat het ze daarom niet kan afbreken. Weet iemand hoe het echt zit?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:43:48 #2
77938 melanie_the_miss
De enige echte.
pi_48885951
ik luister maar naar de diëtist
Ik doe alles light in combi met veel bewegen
Voices tell me I'm the shit.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:45:32 #3
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_48885993
Hangt er vanaf op welke plek de tumor van die zoetstoffen gaat groeien.
Ik ga naar huis.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:47:40 #4
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48886047
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:42 schreef Federer-fan het volgende:
Word je dik van light-producten? Volgens mijn diëtiste niet, maar ik kwam laatst weer een deskundige tegen die zei van wel. Hij gaf als reden dat je lichaam die kunstmatige zoetstoffen niet herkent als suiker en dat het ze daarom niet kan afbreken. Weet iemand hoe het echt zit?
Aspartaam pis/poep je uit. Je lichaam slaat het dus niet op, dus beter voor je lichaam. Alleen zijn de gevolgen van die chemische aspartaam voor de langere termijn niet bekend.
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_48886053
In sommige light producten zitten stoffen die in je lichaam omgezet worden naar suikers..
Daarom mag een diabeet ook niet elk light product..
Dus ik denk wel dat je er dik van kan worden..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_48886124
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:47 schreef LENUS het volgende:

[..]

Aspartaam pis/poep je uit. Je lichaam slaat het dus niet op, dus beter voor je lichaam. Alleen zijn de gevolgen van die chemische aspartaam voor de langere termijn niet bekend.
Er zijn ook onderzoeken die beweren dat je lichaam het verschil tussen echte en nepsuikers niet ziet en dus op nepsuikers net zo reageert als op echte suiker.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:52:13 #7
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48886175
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:50 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Er zijn ook onderzoeken die beweren dat je lichaam het verschil tussen echte en nepsuikers niet ziet en dus op nepsuikers net zo reageert als op echte suiker.
Zal me niks verbazen, daarom zoveel mogelijk gezond eten en niet dikmakers met een light etiket
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:54:04 #8
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_48886238
Als je er genoeg van neemt wordt je wel dik ja.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_48886247
Zijn die suiker alternatieven eigenlijk wel gezonder? Ik had altijd de indruk van niet.
..///
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:58:44 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_48886366
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:54 schreef LasTeR het volgende:
Als je er genoeg van neemt wordt je wel dik ja.
2 flessen coca cola light per dag zeker?

gewoon voedingsmiddelen nemen die niet voorzien zijn van ranzige transvetten en andere chemische zooi en veel water drinken...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:01:38 #11
23152 Lucille
Smartass
pi_48886453
Er zijn aanwijzingen dat kunstmatige zoetstoffen effect hebben op je insuline niveau in het bloed, waardoor je lichaam dus de behoefte heeft om meer te willen (bij gebrek aan voldoening dmv suiker), waardoor de neiging ontstaat om toch meer te gaan eten.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:02:28 #12
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_48886484
quote:
En dan niet zodanig dat je aspartaam gaat opslaan als vet, maar zo dat je insuline omhooggaat, en de reeds aanwezige glucose in je bloed linea recta de cel in gaat. Waardoor je je ook nog eens hongerig gaat voelen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:03:27 #13
23152 Lucille
Smartass
pi_48886514
quote:

[..]

Dat lijkt me sterk, aangezien de enige overeenkomst tussen echte suiker en kunstmatige zoetstof de smaaksensatie is, ze hebben echter een totaal verschillende chemische samenstelling.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:03:55 #14
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_48886536
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:01 schreef Lucille het volgende:
Er zijn aanwijzingen dat kunstmatige zoetstoffen effect hebben op je insuline niveau in het bloed, waardoor je lichaam dus de behoefte heeft om meer te willen (bij gebrek aan voldoening dmv suiker), waardoor de neiging ontstaat om toch meer te gaan eten.
Zelf heb ik hier nooit wat over gelezen, maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Ik drink eigenlijk nooit cola, maar als ik de hele dag volop aan het sporten ben geweest en ik drink dat tóch een blikje (altijd light), heb ik nóg meer honger dan normaal
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:11:55 #15
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48886804
Veel zgn light dingen zijn helemaal niet zo light.

Pringles Light zijn nog altijd iets van 450 kCal / 100 gram
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:14:15 #16
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48886883
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:03 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat lijkt me sterk, aangezien de enige overeenkomst tussen echte suiker en kunstmatige zoetstof de smaaksensatie is, ze hebben echter een totaal verschillende chemische samenstelling.
Misschien bedoelde hij dat wel. Dat alleen al de smaaksensatie van zoet zorgt voor insuline-aanmaak. Ik geloof dat dat bij vet al is aangetoond, dat alleen al het 'mondgevoel' van vette voeding zorgt voor activiteit van de galblaas.
(wat ze zelf al zei dus):
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_48886922
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:03 schreef Lucille het volgende:

[..]

Mwoah, jij zegt hetzelfde alleen iets uitgebreider.
quote:
Nepsuikers worden niet opgeslagen als vet zoals echte suiker maar verder heeft het hetzelfde effect op je bloedsuikerspiegel.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:13:08 #18
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_48888786
Dat een dietist of voedingskundige iets zegt, dat zegt niet zoveel want die lui beweren allemaal weer andere dingen en als je nagaat wat voor diploma's ze hebben en hoe ze die behaald hebben...oh boy...
Zo zijn ook niet alle onderzoeken even serieus te nemen. Je moet altijd supergoed opletten hoe die onderzoeken gedaan zijn en door wie.
Blijkt hier ook weer dat alle onderzoeken elkaar tegenspreken.
De meest serieus uitziende (volgens mijn subjectieve mening) onderzoeken gaan toch het meest de kant op van dat de in omloop zijnde zoetstoffen niet schadelijk zijn en insulinelevels niet beinvloeden , behalve voor mensen die er allergisch voor zijn.

In mijn persoonlijke ervaring heb ikzelf geen last van insulinestijgingen na consumeren van zoetstoffen en wel na consumptie van suiker. Maar dat ben ik en anderen kunnen het anders ervaren.

En natuurlijk kan iedereen snappen dat als er geen calorieen in zitten je er ook geen calorieen uit kan halen. Vet ontstaat niet uit het niets. Er is geen psychosomatisch vet.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:21:32 #19
168659 Mihaelaz
South Park (L)
pi_48889055
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:52 schreef LENUS het volgende:

[..]

Zal me niks verbazen, daarom zoveel mogelijk gezond eten en niet dikmakers met een light etiket
zoals cola, fanta, .. light, echt om van te huilen als je hoort dat sommige mensen dan denken dat ze gezond bezig zijn
Screw you guys, I'm going home.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:34:47 #20
37248 BertV
Klei indiaan
pi_48889479
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:15 schreef MinderMutsig het volgende:

Nepsuikers worden niet opgeslagen als vet zoals echte suiker maar verder heeft het hetzelfde effect op je bloedsuikerspiegel.
Nepsuikers doen helemaal niks met de suikerspiegel omdat ze niks te maken hebben met glucose. (of wat voor een natuurlijke stof dan ook)

De nadelen en bijwerkingen komen wel (of niet) over een aantal jaren aan het licht, maar dat staat er los van.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_48889497
quote:

[..]

Ja en waardoor het lichaam gefopt wordt en alles wat er dus binnenkomt met de vrijgekomen insuline gaat omzetten naar vetweefsel.

Zoek eens op fructose intolerantie

Edit: heb de site gevonden
http://www.healthandfood.(...)_zwaarlijvigheid.htm

[ Bericht 15% gewijzigd door it_was_me op 01-05-2007 14:40:24 ]
Inspiratieloos!
pi_48889592
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:21 schreef Mihaelaz het volgende:

[..]

zoals cola, fanta, .. light, echt om van te huilen als je hoort dat sommige mensen dan denken dat ze gezond bezig zijn
En waarom is dat slecht dan?
pi_48889811
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:35 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Ja en waardoor het lichaam gefopt wordt en alles wat er dus binnenkomt met de vrijgekomen insuline gaat omzetten naar vetweefsel.

Fructose is gewoon een suiker en dus een calorieleverancier. Light frisdranken op basis van aspartaam e.d. bevatten nauwelijks stoffen die in vet omgezet kunnen worden.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:46:33 #24
37248 BertV
Klei indiaan
pi_48889859
quote:

[..]

Op internet kun je iedere mening vinden eh.

Light gebruikers hebben ook vast gemiddeld meer overgewicht dan niet light gebruikers!
...anders hoeven ze het niet te gebruiken.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:49:12 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48889950
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:38 schreef grizegrijn het volgende:

[..]

En waarom is dat slecht dan?
Het zijn nepsuikers, je houdt je lichaam voor de gek: Het lichaam maakt insuline aan omdat het denkt dat het suikers zijn, er zijn geen suikers om af te breken dus het overbodige insuline geeft het lichaam aan het als vet op te slaan.

M.a.w. je kunt beter een echte cola of sinas met mate nemen dan je volgieten met die light rotzooi. Heb je dorst, drink je water. It's that simple.
quote:

[..]

Bingo.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')