Aspartaam pis/poep je uit. Je lichaam slaat het dus niet op, dus beter voor je lichaam. Alleen zijn de gevolgen van die chemische aspartaam voor de langere termijn niet bekend.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:42 schreef Federer-fan het volgende:
Word je dik van light-producten? Volgens mijn diëtiste niet, maar ik kwam laatst weer een deskundige tegen die zei van wel. Hij gaf als reden dat je lichaam die kunstmatige zoetstoffen niet herkent als suiker en dat het ze daarom niet kan afbreken. Weet iemand hoe het echt zit?
Er zijn ook onderzoeken die beweren dat je lichaam het verschil tussen echte en nepsuikers niet ziet en dus op nepsuikers net zo reageert als op echte suiker.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:47 schreef LENUS het volgende:
[..]
Aspartaam pis/poep je uit. Je lichaam slaat het dus niet op, dus beter voor je lichaam. Alleen zijn de gevolgen van die chemische aspartaam voor de langere termijn niet bekend.
Zal me niks verbazen, daarom zoveel mogelijk gezond eten en niet dikmakers met een light etiketquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Er zijn ook onderzoeken die beweren dat je lichaam het verschil tussen echte en nepsuikers niet ziet en dus op nepsuikers net zo reageert als op echte suiker.
2 flessen coca cola light per dag zeker?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:54 schreef LasTeR het volgende:
Als je er genoeg van neemt wordt je wel dik ja.
En dan niet zodanig dat je aspartaam gaat opslaan als vet, maar zo dat je insuline omhooggaat, en de reeds aanwezige glucose in je bloed linea recta de cel in gaat. Waardoor je je ook nog eens hongerig gaat voelen.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:50 schreef MinderMutsig het volgende:
Er zijn ook onderzoeken die beweren dat je lichaam het verschil tussen echte en nepsuikers niet ziet en dus op nepsuikers net zo reageert als op echte suiker.
Dat lijkt me sterk, aangezien de enige overeenkomst tussen echte suiker en kunstmatige zoetstof de smaaksensatie is, ze hebben echter een totaal verschillende chemische samenstelling.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zelf heb ik hier nooit wat over gelezen, maar je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Ik drink eigenlijk nooit cola, maar als ik de hele dag volop aan het sporten ben geweest en ik drink dat tóch een blikje (altijd light), heb ik nóg meer honger dan normaalquote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:01 schreef Lucille het volgende:
Er zijn aanwijzingen dat kunstmatige zoetstoffen effect hebben op je insuline niveau in het bloed, waardoor je lichaam dus de behoefte heeft om meer te willen (bij gebrek aan voldoening dmv suiker), waardoor de neiging ontstaat om toch meer te gaan eten.
Misschien bedoelde hij dat wel. Dat alleen al de smaaksensatie van zoet zorgt voor insuline-aanmaak. Ik geloof dat dat bij vet al is aangetoond, dat alleen al het 'mondgevoel' van vette voeding zorgt voor activiteit van de galblaas.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:03 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, aangezien de enige overeenkomst tussen echte suiker en kunstmatige zoetstof de smaaksensatie is, ze hebben echter een totaal verschillende chemische samenstelling.
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:01 schreef Lucille het volgende:
Er zijn aanwijzingen dat kunstmatige zoetstoffen effect hebben op je insuline niveau in het bloed, waardoor je lichaam dus de behoefte heeft om meer te willen (bij gebrek aan voldoening dmv suiker), waardoor de neiging ontstaat om toch meer te gaan eten.
Mwoah, jij zegt hetzelfde alleen iets uitgebreider.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:03 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, aangezien de enige overeenkomst tussen echte suiker en kunstmatige zoetstof de smaaksensatie is, ze hebben echter een totaal verschillende chemische samenstelling.
Nepsuikers worden niet opgeslagen als vet zoals echte suiker maar verder heeft het hetzelfde effect op je bloedsuikerspiegel.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:01 schreef Lucille het volgende:
zoals cola, fanta, .. light, echt om van te huilen als je hoort dat sommige mensen dan denken dat ze gezond bezig zijnquote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:52 schreef LENUS het volgende:
[..]
Zal me niks verbazen, daarom zoveel mogelijk gezond eten en niet dikmakers met een light etiket
Nepsuikers doen helemaal niks met de suikerspiegel omdat ze niks te maken hebben met glucose. (of wat voor een natuurlijke stof dan ook)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Nepsuikers worden niet opgeslagen als vet zoals echte suiker maar verder heeft het hetzelfde effect op je bloedsuikerspiegel.
Ja en waardoor het lichaam gefopt wordt en alles wat er dus binnenkomt met de vrijgekomen insuline gaat omzetten naar vetweefsel.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 12:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En waarom is dat slecht dan?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:21 schreef Mihaelaz het volgende:
[..]
zoals cola, fanta, .. light, echt om van te huilen als je hoort dat sommige mensen dan denken dat ze gezond bezig zijn
Fructose is gewoon een suiker en dus een calorieleverancier. Light frisdranken op basis van aspartaam e.d. bevatten nauwelijks stoffen die in vet omgezet kunnen worden.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:35 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ja en waardoor het lichaam gefopt wordt en alles wat er dus binnenkomt met de vrijgekomen insuline gaat omzetten naar vetweefsel.
Zoek eens op fructose intolerantie
Edit: heb de site gevonden
http://www.healthandfood.(...)_zwaarlijvigheid.htm
Op internet kun je iedere mening vinden eh.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:35 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Het zijn nepsuikers, je houdt je lichaam voor de gek: Het lichaam maakt insuline aan omdat het denkt dat het suikers zijn, er zijn geen suikers om af te breken dus het overbodige insuline geeft het lichaam aan het als vet op te slaan.quote:
Bingo.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:35 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ja en waardoor het lichaam gefopt wordt en alles wat er dus binnenkomt met de vrijgekomen insuline gaat omzetten naar vetweefsel.
Zoek eens op fructose intolerantie
Ah zo. Nu ja, zoveel drink ik er toch niet van, soms weken niet en soms 2 glazen per dag of zo. Gewoon omdat ik gewone cola niet lekker vind, de rest drink ik wel water. Zal dus weinig kwaad kunnenquote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Het zijn nepsuikers, je houdt je lichaam voor de gek: Het lichaam maakt insuline aan omdat het denkt dat het suikers zijn, er zijn geen suikers om af te breken dus het overbodige insuline geeft het lichaam aan het als vet op te slaan.
M.a.w. je kunt beter een echte cola of sinas met mate nemen dan je volgieten met die light rotzooi. Heb je dorst, drinkje water. It's that simple.
Wat wordt precies bij gebrek aan echte suikers opgeslagen?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:49 schreef popolon het volgende:
[..]
Het zijn nepsuikers, je houdt je lichaam voor de gek: Het lichaam maakt insuline aan omdat het denkt dat het suikers zijn, er zijn geen suikers om af te breken dus het overbodige insuline geeft het lichaam aan het als vet op te slaan.
M.a.w. je kunt beter een echte cola of sinas met mate nemen dan je volgieten met die light rotzooi. Heb je dorst, drinkje water. It's that simple.
Vet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 14:51 schreef Halinalle het volgende:
[..]
Wat wordt precies bij gebrek aan echte suikers opgeslagen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |