abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48947428
Ik denk, dat we verschillende dingen bedoelen. Als je saccharose echt wilt vermijden in je voeding, dan lukt je dat eigenlijk niet, ook al gebruik je geen "fabrieksproducten". Ik ben het met jullie eens dat het wel mogelijk om de hoeveelheid die je binnenkrijgt aanzienlijk te reduceren door op je voeding te letten.
pi_48948809
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:17 schreef Halinalle het volgende:
Ik denk, dat we verschillende dingen bedoelen. Als je saccharose echt wilt vermijden in je voeding, dan lukt je dat eigenlijk niet, ook al gebruik je geen "fabrieksproducten". Ik ben het met jullie eens dat het wel mogelijk om de hoeveelheid die je binnenkrijgt aanzienlijk te reduceren door op je voeding te letten.
De hoeveelheid suikers in groente, ei, noten etc is verwaarloosbaar. Dat kan je echt wel 'echt' noemen. daar zit zoooo weinig koolhydraat in.
  donderdag 3 mei 2007 @ 00:41:19 #63
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_48949930
Er zijn heus wel voedingsmiddelen met alleen complexe koolhydraten. Hoe langer de moleculaire keten hoe minder hard je lichaam insuline gaat sputteren.
Veel groentes zijn hier idd geschikt voor, echter ook veel groentes niet. Je herkent suiker uiteraard aan de zoete smaak, dus hoe minder zoet hoe langer de koolhydraat keten hoe verantwoorder voor de bloedsuikerspieger.
Veel granen zijn ook wel erg veilig.
Maar je kunt het op deze manier natuurlijk wel shaken om vega te gaan...
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_48953886
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 23:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

De hoeveelheid suikers in groente, ei, noten etc is verwaarloosbaar. Dat kan je echt wel 'echt' noemen. daar zit zoooo weinig koolhydraat in.
Maar niemand leeft toch (zonder medische noodzaak) uitsluitend op deze voedingsmiddelen?
pi_48956593
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

meer gaan eten is nog altijd iets wat je zelf doet hè . Kun je cola light niet de schuld van geven.
Verder schijnt het drinken van cola light de verbranding van vet te vertragen. Ik drink vaak cola light, val nog steeds af dus vooralsnog beschouw ik het als een broodje aap verhaal.

En voor al die lolbroeken hier die roepen dat je kanker krijgt van aspartaam (waar krijg je tegenwoordig trouwens niet kanker van?). Aspartaam is pas schadelijk bij enorm grote hoeveelheden (denk aan 10 liter). Aangezien er in een pot aspartaam maar 75 gram zit, waarvan je 1 schepje in je koffie doet, is het nogal onwaarschijnlijk dat je daar kanker van zult krijgen .
Als het pas schadelijk is bij grote hoeveelheden vraag ik me af waarom ik een jaar keelontsteking heb gehad van dat spul (kwam ik na een jaar pas achter dus) terwijl ik hooguit een kauwgompje nam of een keer een glas ijsthee met die zooi erin.En ook waarom m'n darmen sindsdien zo kut functioneren, ik niet meer kan lopen van de pijn zodra ik aspartaam binnenkrijg, en waarom ik sindsdien dus steeds meer voedingsintoleranties krijg. De laatste keer dat ik er ziek van geworden ben was toen aspartaam als stabilisator of zo gebruikt werd in een sausje op een kant en klare boterham van de AH. Ik wist niet dat het erin zat en na een paar happen had ik dus alweer een acute keelontsteking.

En dat terwijl allergie voor aspartaam niet bestaat volgens medici en dit soort reacties alleen voor kunnen komen bij PKU, wat ik niet heb. Knap he?

Ik ben altijd RUIM onder die maximaal veilige dosis gebleven en heb het totaal misschien gedurende twee a drie jaar binnengekregen. Iedereen die zegt dat het spul geen kwaad kan, kan wat mij betreft de boom in.
Sanity is (not) statistical
pi_48957680
Twee totaal verschillende zienswijzen m.b.t. aspartaam:
  • http://www.aspartaam.nl/
  • http://www.skepsis.nl/aspartaam.html

Zelf ben ik er nog niet uit. Ik geloof niet, dat aspartaam zo gevaarlijk is als fanatieke aspartaam-bestrijders ons willen doen geloven, maar ik, als frequent aspartaam-houdende frisdrank-drinker, vraag me toch af of het niet verstandig is om te minderen.
  •   donderdag 3 mei 2007 @ 22:33:41 #67
    136239 Spacehamster
    You bastards!
    pi_48983756
    Hoezo kun je niet allergisch zijn voor aspartaam? Wie heeft je dat verteld, Maeghan?
    Ik lees toch altijd over allergieen dat het mogelijk is voor zo'n beetje alles allergisch te zijn.
    En als het om tegenstrijdige beweringen gaat dan tel ik welke zienswijze er bij de meeste wetenschappelijke bronnen zijn. Particuliere en "alternatieve" (let op de aanhalingstekens) zienswijzes neem ik met een grote zak zout.
      donderdag 3 mei 2007 @ 22:48:08 #68
    33969 babsjuh
    Net zo eigenwijs als groot!
    pi_48984396
    Bij mij wordt ook een allergie voor aspartaam vermoed. En nee, het wordt niet uitgezocht omdat dat voor mij een te groot risico is: ik krijg zware epilepsie-aanvallen van aspartaam.
    Gelukkig heb ik neurologen die zeggen dat ook als nog niet medisch bewezen is dat aspartaam epilepsie veroorzaakt, dat nog niet wil zeggen dat het ook niet zo IS.

Ik heb sinds een paar jaar "spontaan" last van zware epilepsie-aanvallen. Geen tumor, geen hersenbloeding, geen verkeerde aanmaak van stofjes in m'n lichaam, niets medisch te vinden. Geen neurologische voorgeschiedenis, ook geen soortgelijke dingen in m'n familie.

Maar: de aanvallen begonnen een paar jaar nadat ik van nagenoeg geen ineens veel lightproducten ging gebruiken, en ook zoetjes en zo. Nadat allerlei onderzoeken en tests niets opleverden, ben ik gaan kijken naar m'n voedingspatroon, wat er veranderd was de afgelopen jaren. Nadat ik op internet had gelezen dat aspartaam met dit soort epilepsie in verband wordt gebracht, besloot ik aspartaam te mijden en te kijken of dat hielp.
    En nu, zolang ik geen aspartaam binnen krijg, heb ik geen aanvallen. De neurologen geven aan dat het zeker mogelijk is dat het mijden van aspartaam voor mij de oplossing is. Maar zoals al gezegd: het risico is te groot om echt te onderzoeken of het echt zo is.

Tja, en dat de hoge heren over mekaar heenbuitelen over wie er gelijk heeft en wie niet, ik vind het allemaal net iets te eng wat er geroepen wordt. En aangezien ik zowiezo niet ongezonder wordt van het mijden van aspartaam zie ik er ook geen kwaad in om te zorgen dat ik geen aspartaam binnen krijg, bewijzen of geen bewijzen.
    I'll stand my ground!
    babsjuh.web-log.nl
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 09:53:21 #69
    52357 Lambiekje
    Everything is upside down
    pi_52443574
    Sinds de invoering van aspartaam in voedsel is de dikte van een amerikaan toegenomen. Nu ook in NL veel light producten worden genuttigd wordt ook hier men dikker.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
    pi_52443675
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
    Sinds de invoering van aspartaam in voedsel is de dikte van een amerikaan toegenomen. Nu ook in NL veel light producten worden genuttigd wordt ook hier men dikker.
    De vraag is of het een oorzaak of een gevolg is.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:01:03 #71
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_52443710
    04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
    pi_52443935
    Artikel in de metro vandaag
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:18:50 #73
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_52445302
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
    Komt dat door de aspartaam zelf of door onverantwoorde mensen die meer gaan eten doordat ze denken dat het kan omdat het lightproducten zijn?

Dezelfde vlieger gaat namelijk op voor rokers van light-sigaretten. Onderzoek wijst uit dat die mensen meer gaan roke "omdat het toch gezonder is" en ze dus netto nog steeds evenveel teer en nicotine binnen krijgen als voorheen.

Dus ligt de oorzaak in de aspartaam zelf of in de domheid van de mens?

Gezien de voorgeschiedenis zet ik mijn geld op het laatste.
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:38:50 #74
    52357 Lambiekje
    pi_52445759
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 11:18 schreef Rock-shocker het volgende:

[..]

Komt dat door de aspartaam zelf of door onverantwoorde mensen die meer gaan eten doordat ze denken dat het kan omdat het lightproducten zijn?

Dezelfde vlieger gaat namelijk op voor rokers van light-sigaretten. Onderzoek wijst uit dat die mensen meer gaan roke "omdat het toch gezonder is" en ze dus netto nog steeds evenveel teer en nicotine binnen krijgen als voorheen.

Dus ligt de oorzaak in de aspartaam zelf of in de domheid van de mens?

Gezien de voorgeschiedenis zet ik mijn geld op het laatste.
    in het geval van aspartaam lijkt mij het beide. En wordt je dus extra dik. Zie wat voor mooie vrouwen er rondlopen in USA.
    Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
    pi_52455096
    "Ik vreet me iedere dag de pleuris aan light producten maar ik val helemaal niets af!"
    pi_52455582
    Elke keer als ik iemand met een rood-witte stok zie lopen, is hij blind. Van rood-witte stokken word je dus blind.
    pi_52456032
    Nee, je wordt niet dik van light producten. Je word dik van teveel vreten/ te weinig bewegen. Het totale kcal pakket wat je op een dag naar binnen werkt doet ertoe.
    How you play the cards you are dealt is all that matters.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:46:20 #78
    52357 Lambiekje
    pi_52457608
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 17:39 schreef Skazminko het volgende:
    Nee, je wordt niet dik van light producten. Je word dik van teveel vreten/ te weinig bewegen. Het totale kcal pakket wat je op een dag naar binnen werkt doet ertoe.
    Maar waarom wordt men juist nu dikker als er gehamert wordt op eten gebalanceerd. Sonjabakkeren weet ik veel allemaal.
    pi_52457740
    Mensen overschatten lightproducten vaak. "Light chips" bijvoorbeeld, of van die aftandse Sonja Bakker snack-a-jacks. Daar zitten nog best veel calorieën in, vooral als je het hele pak leegsnaait "want het is toch maar light". Zulk voedsel geeft geen voldoening, dus je vreet maar door en door. Nou, dan kun je beter een gewone boterham eten, dan zo'n pak vol snack-a-jack rommel.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:12:17 #80
    187474 iruub
    It is never too late to learn
    pi_52458321
    TS: in alles wat je TE doet is al teveel. Dus ook in teveel light-produkten...
    "A true friend is the greatest of all blessings, and that which we take the least care of all to acquire."
    pi_52459176
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 18:46 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Maar waarom wordt men juist nu dikker als er gehamert wordt op eten gebalanceerd. Sonjabakkeren weet ik veel allemaal.
    Wat bedoel je? Als je meer eet dan je verbrand, kom je aan. Eet je minder dan je verbruikt val je af. Zo simpel is het.

Sonja bakker.
    Ik laat een huisvrouw niet een dieet voor mij schrijven, dat doe ik zelf, ik weet zelf op welke hoeveelheden ik aankom, ik afval, wat ik leker vind en hoe ik dat moet aanpakken.
    How you play the cards you are dealt is all that matters.
    pi_52459293
    Juist van SonjaBakkeren word je dik. Dat hou je namelijk nooit vol, en wat doe je dan, als het toch allemaal al "verpest" is? Juist, vreten. Daarnaast leert die greppeldel je dat "twee mentos light" of "snack-a-jacks" verantwoorde tussendoortjes zijn.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:52:08 #83
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_52459437
    "In plaats van één hamburger kun je ook vierendertig eierkoeken eten". Helaas nemen veel mensen Sonja te letterlijk
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:21:03 #84
    52357 Lambiekje
    pi_52460235
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 19:52 schreef Adelante het volgende:
    "In plaats van één hamburger kun je ook vierendertig eierkoeken eten". Helaas nemen veel mensen Sonja te letterlijk
    ah je ziet dus geregeld mensen 34 eierkoeken schranzen. Na 3 heb ik al genoeg van die koeken.
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 20:22:36 #85
    52357 Lambiekje
    pi_52460284
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 19:47 schreef Toeps het volgende:
    Juist van SonjaBakkeren word je dik. Dat hou je namelijk nooit vol, en wat doe je dan, als het toch allemaal al "verpest" is? Juist, vreten. Daarnaast leert die greppeldel je dat "twee mentos light" of "snack-a-jacks" verantwoorde tussendoortjes zijn.
    Dus om de 5 minuten zo mentos
      vrijdag 17 augustus 2007 @ 21:00:19 #86
    40093 Rock-shocker
    No Charms Allowed
    pi_52461145
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 18:51 schreef Toeps het volgende:
    Mensen overschatten lightproducten vaak. "Light chips" bijvoorbeeld, of van die aftandse Sonja Bakker snack-a-jacks. Daar zitten nog best veel calorieën in, vooral als je het hele pak leegsnaait "want het is toch maar light". Zulk voedsel geeft geen voldoening, dus je vreet maar door en door. Nou, dan kun je beter een gewone boterham eten, dan zo'n pak vol snack-a-jack rommel.
    Dat, dus.

De enige twee lightproducten die ik ken die vrijwel geen calorieen bevatten zijn Cola Light en Crystal Clear. Voor de rest zijn het allemaal dingen die hooguit 20% minder bevatten dan de normale versies. En natuurlijk gaat al het tokkievolk er alleen maar meer door eten.
    Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
    pi_52461235
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 20:21 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ah je ziet dus geregeld mensen 34 eierkoeken schranzen. Na 3 heb ik al genoeg van die koeken.
    Totdat je een paar dagen Sonja's regime hebt gevolgd, dan schrans je eierkoeken voor je leven.
    pi_52462071
    Ik ben dol op snack a jacks

Sonja Bakker heb ik niets mee, maar snack a jacks, dat vind ik lekker.
    pi_52462285
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 21:35 schreef conleche het volgende:
    Ik ben dol op snack a jacks

Sonja Bakker heb ik niets mee, maar snack a jacks, dat vind ik lekker.
    Dat mag hoor, maar geloof niet dat het gezond is.
    pi_52462781
    quote:
    Op vrijdag 17 augustus 2007 18:51 schreef Toeps het volgende:
    Of produkten waarop juichend vermeld staat dat er 0% vet in zit, maar ondertussen bordevol suiker zitten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')