De hoeveelheid suikers in groente, ei, noten etc is verwaarloosbaar. Dat kan je echt wel 'echt' noemen. daar zit zoooo weinig koolhydraat in.quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:17 schreef Halinalle het volgende:
Ik denk, dat we verschillende dingen bedoelen. Als je saccharose echt wilt vermijden in je voeding, dan lukt je dat eigenlijk niet, ook al gebruik je geen "fabrieksproducten". Ik ben het met jullie eens dat het wel mogelijk om de hoeveelheid die je binnenkrijgt aanzienlijk te reduceren door op je voeding te letten.
Maar niemand leeft toch (zonder medische noodzaak) uitsluitend op deze voedingsmiddelen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:55 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
De hoeveelheid suikers in groente, ei, noten etc is verwaarloosbaar. Dat kan je echt wel 'echt' noemen. daar zit zoooo weinig koolhydraat in.
Als het pas schadelijk is bij grote hoeveelheden vraag ik me af waarom ik een jaar keelontsteking heb gehad van dat spul (kwam ik na een jaar pas achter dus) terwijl ik hooguit een kauwgompje nam of een keer een glas ijsthee met die zooi erin.En ook waarom m'n darmen sindsdien zo kut functioneren, ik niet meer kan lopen van de pijn zodra ik aspartaam binnenkrijg, en waarom ik sindsdien dus steeds meer voedingsintoleranties krijg. De laatste keer dat ik er ziek van geworden ben was toen aspartaam als stabilisator of zo gebruikt werd in een sausje op een kant en klare boterham van de AH. Ik wist niet dat het erin zat en na een paar happen had ik dus alweer een acute keelontsteking.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
meer gaan eten is nog altijd iets wat je zelf doet hè. Kun je cola light niet de schuld van geven.
Verder schijnt het drinken van cola light de verbranding van vet te vertragen. Ik drink vaak cola light, val nog steeds af dus vooralsnog beschouw ik het als een broodje aap verhaal.
En voor al die lolbroeken hier die roepen dat je kanker krijgt van aspartaam (waar krijg je tegenwoordig trouwens niet kanker van?). Aspartaam is pas schadelijk bij enorm grote hoeveelheden (denk aan 10 liter). Aangezien er in een pot aspartaam maar 75 gram zit, waarvan je 1 schepje in je koffie doet, is het nogal onwaarschijnlijk dat je daar kanker van zult krijgen.
De vraag is of het een oorzaak of een gevolg is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
Sinds de invoering van aspartaam in voedsel is de dikte van een amerikaan toegenomen. Nu ook in NL veel light producten worden genuttigd wordt ook hier men dikker.
Komt dat door de aspartaam zelf of door onverantwoorde mensen die meer gaan eten doordat ze denken dat het kan omdat het lightproducten zijn?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:53 schreef Lambiekje het volgende:
Sinds de invoering van aspartaam in voedsel is de dikte van een amerikaan toegenomen. Nu ook in NL veel light producten worden genuttigd wordt ook hier men dikker.
in het geval van aspartaam lijkt mij het beide. En wordt je dus extra dik. Zie wat voor mooie vrouwen er rondlopen in USA.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:18 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Komt dat door de aspartaam zelf of door onverantwoorde mensen die meer gaan eten doordat ze denken dat het kan omdat het lightproducten zijn?
Dezelfde vlieger gaat namelijk op voor rokers van light-sigaretten. Onderzoek wijst uit dat die mensen meer gaan roke "omdat het toch gezonder is" en ze dus netto nog steeds evenveel teer en nicotine binnen krijgen als voorheen.
Dus ligt de oorzaak in de aspartaam zelf of in de domheid van de mens?
Gezien de voorgeschiedenis zet ik mijn geld op het laatste.
Maar waarom wordt men juist nu dikker als er gehamert wordt op eten gebalanceerd. Sonjabakkeren weet ik veel allemaal.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 17:39 schreef Skazminko het volgende:
Nee, je wordt niet dik van light producten. Je word dik van teveel vreten/ te weinig bewegen. Het totale kcal pakket wat je op een dag naar binnen werkt doet ertoe.
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:46 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar waarom wordt men juist nu dikker als er gehamert wordt op eten gebalanceerd. Sonjabakkeren weet ik veel allemaal.
ah je ziet dus geregeld mensen 34 eierkoeken schranzen. Na 3 heb ik al genoeg van die koeken.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:52 schreef Adelante het volgende:
"In plaats van één hamburger kun je ook vierendertig eierkoeken eten". Helaas nemen veel mensen Sonja te letterlijk
Dus om de 5 minuten zo mentosquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 19:47 schreef Toeps het volgende:
Juist van SonjaBakkeren word je dik. Dat hou je namelijk nooit vol, en wat doe je dan, als het toch allemaal al "verpest" is? Juist, vreten. Daarnaast leert die greppeldel je dat "twee mentos light" of "snack-a-jacks" verantwoorde tussendoortjes zijn.
Dat, dus.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:51 schreef Toeps het volgende:
Mensen overschatten lightproducten vaak. "Light chips" bijvoorbeeld, of van die aftandse Sonja Bakker snack-a-jacks. Daar zitten nog best veel calorieën in, vooral als je het hele pak leegsnaait "want het is toch maar light". Zulk voedsel geeft geen voldoening, dus je vreet maar door en door. Nou, dan kun je beter een gewone boterham eten, dan zo'n pak vol snack-a-jack rommel.
Totdat je een paar dagen Sonja's regime hebt gevolgd, dan schrans je eierkoeken voor je leven.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:21 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ah je ziet dus geregeld mensen 34 eierkoeken schranzen. Na 3 heb ik al genoeg van die koeken.
Dat mag hoor, maar geloof niet dat het gezond is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 21:35 schreef conleche het volgende:
Ik ben dol op snack a jacks![]()
Sonja Bakker heb ik niets mee, maar snack a jacks, dat vind ik lekker.
Of produkten waarop juichend vermeld staat dat er 0% vet in zit, maar ondertussen bordevol suiker zitten.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 18:51 schreef Toeps het volgende:
Mensen overschatten lightproducten vaak. "Light chips" bijvoorbeeld, of van die aftandse Sonja Bakker snack-a-jacks. Daar zitten nog best veel calorieën in, vooral als je het hele pak leegsnaait "want het is toch maar light". Zulk voedsel geeft geen voldoening, dus je vreet maar door en door. Nou, dan kun je beter een gewone boterham eten, dan zo'n pak vol snack-a-jack rommel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |