abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 april 2007 @ 08:10:18 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_48858119
Vorige topics Trouwen en zo Trouwen en zo (deel 2) Trouwen en zo (deel 3) Trouwen enzo (deel 4) Trouwen enzo (deel 5) Trouwen enzo (deel 6) Trouwen enzo (deel zeven) Trouwen enzo (deel 8) Trouwen enzo deel 9 Trouwen enzo deel 10 Trouwen enzo deel 11 Trouwen enzo deel 12 Trouwen enzo deel 13 Trouwen enzo Deel 14 Trouwen enzo deel 15 *O* Trouwen enzo - deel 16 *O* Trouwen enzo - deel 17 Trouwen enzo deel 18 Trouwen en zo deel 19 Trouwen en zo deel 20! Trouwen enzo deel 21! Trouwen deel 22 Trouwen deel 23 Trouwen # 24 Trouwen enzo # 25 - waar 2007 een goed trouwjaar is! Trouwen enzo #26 Ook voor getuigen ;) Trouwen enzo #27 Voor iedereen O+ Trouwen enzo #28 - Met of zonder kinderen!

Foto's
Zie hier de foto's van Digger en EW.
Zie hier de foto's van Snakelady.
Zie hier de foto's van Xlarge.
Zie hier de foto's van Sugar.
Zie hier de foto's van golfer en Bluezz.
Zie hier de foto's van Yorout en Coco-loco.
Zie hier de foto's van Armanimania en Neva.
Zie hier de foto's van Brighteyes en stinkie.
Zie hier de foto's van Memmel en Johan.
Zie hier de foto's van Droeke.
Zie hier de foto's van -Bubseltje-.
Zie hier de foto's van Knut en Silmarwen.
Zie hier de foto's van Slasher.
Zie hier de foto's van Tally.
Zie hier de foto's van YPPY en Jarno.
Zie hier de foto's van iamredleader en Tinuviel.
Zie hier de foto's van Slaapmeisje.
Zie hier de foto's van cloarie.
Zie hier de foto's van Rebelbitch.
Zie hier de foto's van Beaker.
Zie hier de foto's van leonieke en Phille.
Zie hier de foto's van MevrouwKorn.
Zie hier de foto's van Suerte.
Zie hier de foto's van Wennie.
Zie hier de foto's van Sorbootje.
Zie hier de foto's van TARAraboemdijee en freecell.

Data

16 mei 2007 Bert en Troel burgerlijk huwelijk
19 mei 2007 Bert en Troel kerkelijk huwelijk
25 mei 2007: Doopy-X-
31 mei 2007: Peaceman en Diaan73
1 juni 2007: Donders
1 juni 2007: Spiegelei en SirG
8 juni 2007: Joene
12 juni 2007: Marky en happyme28
14 juni 2007: kruimel20
10 juli 2007: Roönaän en "Lief"
14 juli 2007 leonieke en phille kerkelijk huwelijk
20 juli 2007: Freeflyer
20 juli 2007: Gabberhead
najaar 2007: Levitation
4 augustus 2007: Shai
9 augustus 2007: seilram
16 augustus 2007: Marie79
24 augustus 2007 : Pluisje en Rickmans
28 september 2007: Michael en Bianca
28 december 2007: Everia
20-10-2010 Conflict & Biancavia

De op in de wiki

Post hier je verhalen, foto's, vragen en meer!

Whaaa, bovenaan

[ Bericht 49% gewijzigd door Troel op 30-04-2007 16:51:32 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 april 2007 @ 08:18:49 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_48858156
quote:
Op maandag 30 april 2007 01:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb al in mijn eerste post gezegd dat ze wss niet meer kon missen. Al had ze niks gegeven.
Maar zoals ik al zei, ik vind het gewoon weinig.
De spaanse gasten hebben naar spaanse maatstaven iets gegeven. En dan zijn bedragen waarvan velen hier achterover gaan staan.
Maargoed, dit is een eindeloze discussie. Ik ben gierig. Klaar.
Ikke ben nog niet klaar

Ik kan me heel goed voorstellen dat je even zat te kijken, maar ik zou het zelf niet hier gepost hebben denk ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48858165
TVP
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_48858215
Copy vorige post uit #28
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:17 schreef ranzige_pad het volgende:
Het duurt niet meer zo lang, we zijn sinds donderdag 26-04-2007 in ondertrouw, dus precies een maand voor ons huwelijk .

Wel hebben wij nog een vraag, wat betaal je nu voor een fotograaf inclusief (standaard) trouwboek. En maakt en schikt de fotograaf de foto's zelf, vooral dit laatste, het schikken van de foto's hebben wij hier inspraak op? Wat zijn jullie ervaringen

De ringen hebben we ook binnen, het zijn plaatjes geworden:
doosje:
[afbeelding]
vooraanzicht:
[afbeelding]
Reactie
quote:
Op maandag 30 april 2007 01:33 schreef amaranta het volgende:
bij ons maakt de fotograaf het album zelf maar krijgen we alle fotos op cd
het kost 800 euro incl album en 2 albums voor de moeder
Hebben jullie inspraak over de schikking van de foto's of bepaald de fotograaf alles zelf?
Hoe hebben de anderen dit? graag jullie reactie
  maandag 30 april 2007 @ 08:37:22 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_48858239
Over het algemeen ga je samen met de fotograaf kijken welke foto's er in het boek komen en wordt ook met je gekeken hoe ze in ongeveer in het boek komen.
Dat is tenminste wat ik de afgelopen tijd van andere paren gehoord heb.

Zelf heb ik een aantal superfotografen en gaan we uiteindelijk (hopelijk met hulp) zelf het boek maken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 april 2007 @ 08:48:50 #6
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48858307
nog 31 dagen voor ons
  maandag 30 april 2007 @ 09:22:14 #7
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48858549
Troel, je hebt gelijk, maargoed daar is het nu te laat voor.
OVerigens zegt mijn vriend man dat er 25 euro inzat. Maakt ook verder niks uit.

Wat betreft de fotograaf. VOor zover ik weet maakt hij de selectie van de fotos.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 april 2007 @ 09:44:02 #8
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_48858755
Hoi, wij hadden ook foto's toch? Staan niet in de OP *hint*

Zal wel aan mij leggen mbt dat hele geld gedoe. Daarbij wonen wij in het gierige Groningen en waren onder onze gasten veel studenten
Als wij 50 euro kregen van iemand dan vonden wij dat juist veel.
Wij namen genoegen met alles wat we kregen, geen enkel verwijt aangezien ik ervan uitga dat iedereen redenen heeft om het bedrag te geven wat ze geven.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 30 april 2007 @ 09:55:39 #9
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48858886
Je trouwt toch niet om wat je krijgt? Je nodigt toch geen mensen uit om wat ze kunnen geven?
Als je trouwt, wil je dat, wil je een feest geven en bovenal kan je het dan ook betalen. Al is het wellicht met moeite. Alles wat je evt. krijgt is meegenomen, maar geen noodzaak om te trouwen.
Maar ja, dat is mijn mening.....
pi_48858889
Hier in België durf ik toch niet naar een feest gaan (eten + feest dus) onder de 25 euro per persoon hoor. Meestal is het zelfs 30 euro.

Mensen gaan zich bij ons niet 'uitkopen'. Want dan zouden ze elk 75 euro moeten geven, maar ik zou toch ook liever 20 euro vinden per persoon dan 10 euro.
Neemt natuurlijk niet weg dat sommige mensen hun uiterste best moeten doen voor 10 euro. Het hangt een beetje af van de persoon denk ik

Mijn nicht heeft op haar trouwfeest enveloppen gekregen met krantenpapier in. Dat vind ik nu nog een tikkeltje onbeschofter
pi_48858895
quote:
Op maandag 30 april 2007 09:55 schreef peaceman het volgende:
Je trouwt toch niet om wat je krijgt? Je nodigt toch geen mensen uit om wat ze kunnen geven?
Als je trouwt, wil je dat, wil je een feest geven en bovenal kan je het dan ook betalen. Al is het wellicht met moeite. Alles wat je evt. krijgt is meegenomen, maar geen noodzaak om te trouwen.
Maar ja, dat is mijn mening.....
Daar heb je uiteraard gelijk in

Maar het is natuurlijk wel leuker als je het feest niet volledig zelf moet betalen, maar als je iets kunt gebruiken van de cadeaus.
  maandag 30 april 2007 @ 09:58:15 #12
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_48858915
quote:
Op maandag 30 april 2007 09:56 schreef leonieke het volgende:

[..]

Daar heb je uiteraard gelijk in

Maar het is natuurlijk wel leuker als je het feest niet volledig zelf moet betalen, maar als je iets kunt gebruiken van de cadeaus.
Daarom zeg ik ook dat alles wat je krijgt meegenomen is
pi_48858958
quote:
Op maandag 30 april 2007 09:58 schreef peaceman het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat alles wat je krijgt meegenomen is
Ik had die zin anders begrepen
pi_48858977
Wij rekenen eigenlijk helemaal niet op een bepaald bedrag aan cadeaus (kunnen we ook niet want we zouden de cadeaus gebruiken voor iets aan de bouw van ons huis en daar kunnen we niet echt over speculeren), maar hebben wel op onze uitnodiging enkel een rekeningnr en een envelopje gezet. Laat ons nu maar hopen dat niet iedereen met een boeket bloemen komt (want dan heb ik liever dat ze het geld dat ze daaraan besteden in geld geven )
pi_48859039
quote:
Op maandag 30 april 2007 09:55 schreef leonieke het volgende:
Hier in België durf ik toch niet naar een feest gaan (eten + feest dus) onder de 25 euro per persoon hoor. Meestal is het zelfs 30 euro.

Mensen gaan zich bij ons niet 'uitkopen'. Want dan zouden ze elk 75 euro moeten geven, maar ik zou toch ook liever 20 euro vinden per persoon dan 10 euro.
Neemt natuurlijk niet weg dat sommige mensen hun uiterste best moeten doen voor 10 euro. Het hangt een beetje af van de persoon denk ik

Mijn nicht heeft op haar trouwfeest enveloppen gekregen met krantenpapier in. Dat vind ik nu nog een tikkeltje onbeschofter
Weet ze van wie?

Wij hadden het hele feest al betaald van spaargeld ed, dus alles wat wij kregen was gewoon tof
We hadden ook helemaal niet op een bepaald bedrag gerekend, maar kregen heel veel.
En ja, van sommige mensen krijg je 50 en van anderen 10 euro. Dus?

Ik bedenk me nu pas (nu ik eens nadenk over wat iedereen gaf) dat er twee daggasten waren die samen een cadeautje hebben gekocht wat misschien maximaal 6 á 7 euro waard was. Ik ben daar nog steeds heel blij mee!

Boeiend wat iemand aan geld geeft! Dat de mensen er voor je zijn, op zo'n dag met je mee feesten en de hele dag tof doen, dát is belangrijk!
  maandag 30 april 2007 @ 10:52:23 #16
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_48859704
Hier in het Oosten misschien alleen in mijn omgeving?zijn de bedragen ook een stuk hoger volgens mij. Voor een avondbruiloft betaal je per stel al gauw zo'n 60 euro. Dat is heel normaal. Vanuit dat oogpunt zou ik 10 euro voor een hele dag wat aan de lage kant vinden. Maar Peaceman heeft natuurlijk helemaal gelijk. Het gaat er niet om wat ze geven, maar dat ze komen. Dat staat voorop. Het is hier trouwens ook niet gewoon om cadeaus te geven.... tenminste op de bruiloften waar ik ben geweest.

Wij hebben 2 fotografen (doen samen) en het kost all-in ongeveer 550 euro. Zij selecteren en schikken, maar foto's die mijn zoon maken, zullen zij ook toevoegen net als foto's die 's avonds gemaakt worden. In ieder geval een aantal. Verder verzorgen zij ook een blad waar de gasten de handtekening op kunnen plaatsen. Zij plakken een paar gebieden af, zodat daar wat fotootjes kunnen.
Make love, not war ☮
  maandag 30 april 2007 @ 11:56:08 #17
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_48860949
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:06 schreef freecell het volgende:

[..]

Weet ze van wie?

Wij hadden het hele feest al betaald van spaargeld ed, dus alles wat wij kregen was gewoon tof
We hadden ook helemaal niet op een bepaald bedrag gerekend, maar kregen heel veel.
En ja, van sommige mensen krijg je 50 en van anderen 10 euro. Dus?

Ik bedenk me nu pas (nu ik eens nadenk over wat iedereen gaf) dat er twee daggasten waren die samen een cadeautje hebben gekocht wat misschien maximaal 6 á 7 euro waard was. Ik ben daar nog steeds heel blij mee!

Boeiend wat iemand aan geld geeft! Dat de mensen er voor je zijn, op zo'n dag met je mee feesten en de hele dag tof doen, dát is belangrijk!
Precies

Wij melden in de uitnodiging dat we na de bruiloft op een korte huwelijksreis gaan, en dat als men iets mocht willen geven, een beetje zakgeld erg op prijs wordt gesteld. Of en hoeveel men wil geven zien we dan wel weer.
pi_48862074
Is ons huwelijk afgelast? We zijn uit de OP.
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  † In Memoriam † maandag 30 april 2007 @ 13:04:21 #19
43556 miss_dynastie
pi_48862216
quote:
Op maandag 30 april 2007 01:51 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb al in mijn eerste post gezegd dat ze wss niet meer kon missen. Al had ze niks gegeven.
Maar zoals ik al zei, ik vind het gewoon weinig.
De spaanse gasten hebben naar spaanse maatstaven iets gegeven. En dan zijn bedragen waarvan velen hier achterover gaan staan.
Maargoed, dit is een eindeloze discussie. Ik ben gierig. Klaar.
Volgens mij ben jij de enige die het woord gierig in de mond heeft genomen, hetzelfde geldt voor het woord 'stom', hetgeen ik je in een ander topic zag verkondigen. Dat is hier helemaal niet gezegd.

En 25 euro is gewoon een heel net bedrag, als dat is wat ze gegeven heeft. Een prima bijdrage voor iemand die de hele dag komt. 'Uit de kosten helpen' is mijn doel in elk geval nooit geweest bij een bruiloft.
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:52 schreef Diaan73 het volgende:
Hier in het Oosten misschien alleen in mijn omgeving?zijn de bedragen ook een stuk hoger volgens mij.
Nee hoor, die indruk heb ik ook. Maar misschien zijn de feesten er ook wat uitbundiger? Mijn familie had tenminste 's avonds ook vaak een buffet en zo (al was dat vaker bij zoveel jaar getrouwd dan de bruiloft zelf, nu ik het me bedenk).
quote:
Op maandag 30 april 2007 09:55 schreef leonieke het volgende:
Toen de ouders van de mister een zoveeljarige bruiloft gaven heeft hij de envelopjes aangenomen en de naam erop gezet. Het kwam ook voor dat mensen de rij even verlieten toen ze dat zagen (ik denk om even bij te vullen )

[ Bericht 20% gewijzigd door miss_dynastie op 30-04-2007 13:10:57 ]
pi_48864822
quote:
Op maandag 30 april 2007 13:04 schreef miss_dynastie het volgende:

Toen de ouders van de mister een zoveeljarige bruiloft gaven heeft hij de envelopjes aangenomen en de naam erop gezet. Het kwam ook voor dat mensen de rij even verlieten toen ze dat zagen (ik denk om even bij te vullen )

Tegenwoordig wordt het in België vaak gefilmd en worden de enveloppen op volgorde gehouden om dan achteraf samen met de video de enveloppen te openen
  maandag 30 april 2007 @ 16:07:34 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_48865120
quote:
Op maandag 30 april 2007 09:44 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Hoi, wij hadden ook foto's toch? Staan niet in de OP *hint*
Geef me het linkje en ik plak je erbij
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 april 2007 @ 16:09:29 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_48865141
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:52 schreef Diaan73 het volgende:
Hier in het Oosten misschien alleen in mijn omgeving?zijn de bedragen ook een stuk hoger volgens mij. Voor een avondbruiloft betaal je per stel al gauw zo'n 60 euro. Dat is heel normaal. Vanuit dat oogpunt zou ik 10 euro voor een hele dag wat aan de lage kant vinden. Maar Peaceman heeft natuurlijk helemaal gelijk. Het gaat er niet om wat ze geven, maar dat ze komen. Dat staat voorop. Het is hier trouwens ook niet gewoon om cadeaus te geven.... tenminste op de bruiloften waar ik ben geweest.
Daar is het inderdaad heel gewoon om voor je eigen bier te betalen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 april 2007 @ 16:10:01 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_48865151
quote:
Op maandag 30 april 2007 12:56 schreef bianca en michael het volgende:
Is ons huwelijk afgelast? We zijn uit de OP.
Weet ik niet? Ik heb gewoon de OP uit de wiki getrokken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 april 2007 @ 16:10:49 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_48865160
quote:
Op maandag 30 april 2007 13:04 schreef miss_dynastie het volgende:

Als ie dat goed kan heb ik nog wel een baantje voor hem
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 30 april 2007 @ 16:16:46 #25
43556 miss_dynastie
pi_48865248
quote:
Op maandag 30 april 2007 16:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Als ie dat goed kan heb ik nog wel een baantje voor hem
De genodigden van zijn ouders kende hij. Bij jouw genodigden zal ie telkens moeten vragen wie het is. Mensen die kwaad willen kunnen dan een valse naam opgeven
  maandag 30 april 2007 @ 16:27:18 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_48865391
quote:
Op maandag 30 april 2007 16:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De genodigden van zijn ouders kende hij. Bij jouw genodigden zal ie telkens moeten vragen wie het is. Mensen die kwaad willen kunnen dan een valse naam opgeven
Als iedereen dan dezelfde naam opgeeft, dan is dat voor de persoon van die valse naam niet zo heel erg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 april 2007 @ 16:34:05 #27
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_48865514
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  maandag 30 april 2007 @ 16:52:00 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_48865777
quote:
Nu niet meer

dank je wel voor het opzoeken!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 30 april 2007 @ 16:52:59 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_48865795

Het komt wel heel snel dichterbij zo!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48869078
Aramanta, wat lijk jij mij een leuk mens zeg
Net getrouwd en het enige wat je kunt melden is dat het bedrijf waar je feest was nog noooooit zo'n leuk feest heeft gezien, en dat er iemand de gore moed heeft gehad om maar 10 euro te doneren...
Heb je ook niet iets te vertellen over hoe bijzonder de dag was? Hoe blij je was dat iedereen de moeite heeft genomen om naar jullie dag te komen? Hoe fijn het was om te trouwen met de liefde van je leven?
Of gaat het echt alleen maar over wat anderen van je denken en aan je geven? Mijn god zeg
  maandag 30 april 2007 @ 20:12:31 #31
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48869702
quote:
Op maandag 30 april 2007 19:46 schreef peterfan het volgende:
Aramanta, wat lijk jij mij een leuk mens zeg
Net getrouwd en het enige wat je kunt melden is dat het bedrijf waar je feest was nog noooooit zo'n leuk feest heeft gezien, en dat er iemand de gore moed heeft gehad om maar 10 euro te doneren...
Heb je ook niet iets te vertellen over hoe bijzonder de dag was? Hoe blij je was dat iedereen de moeite heeft genomen om naar jullie dag te komen? Hoe fijn het was om te trouwen met de liefde van je leven?
Of gaat het echt alleen maar over wat anderen van je denken en aan je geven? Mijn god zeg
speciaal voor jou dan
de burgerlijke inzegening was erg mooi, de ambtenaar had veel moeite genomen om er een mooi geheel van te maken. Half in het spaans half in het nederlands. De kerkelijke inzegening was een domper. Op de 1e plaats kwam de priester een half uur te laat en vervolgens sloeg hij de halve kerkdienst zoals wij hem hadden voorbereid over.
Daarna een geslaagde kinderreceptie. Vervolgens fotos gaan maken in het park alwaar de fotograaf wat spullen verloor. Toen zijn we gaan eten met tussendoor nog wat Spaanse gebruiken zoals het verknippen van de (reserve) stropdas van de bruidegom en het verknippen van de kouseband van de bruid. Daarna dus het zeer geslaagde feest met een DJ die groots had uitgepakt. Verlichte dansvloer, confettimachine, karaoke, schermen etc...
Al met al een geslaagde dag dus... en daarna nog een leuke huwelijksnacht
  maandag 30 april 2007 @ 23:20:32 #32
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48875746
en wat bleek achteraf.... onze buren die 4 huizen verderop wonen zijn ook afgelopen zaterdag getrouwd...en hij heet ook rob en zij is ook zwanger
pi_48882532
Ik heb mijn trouwen uit moeten stellen vanwege ziekte van mijn partner. Hij had een infectie die vrij heftig was en waardoor hij in het ziekenhuis heeft gelegen maar ook een lange herstelperiode gehad heeft.
Nu zijn we op de vorige trouwdatum in ondertrouw gegaan en is ons trouwen in juni. Ik lees van de mensen hier dat ze best wel heel erg veel geld eraan uitgeven maar wij zijn meer van het simpele.
De receptie is in onze tuin ipv op een locatie en wij gaan bbknoeien met de mensen.
Het aantal gasten zal ongeveer 25 man zijn en dat is doorlopend wel wat er bij is, geen 100 mensen aanwezig ofzo.
Als ik het zo lees van de mensen hier op het forum schaam ik mij bijna voor mijn simpelheid maar het is wel hoe ik ben.

Maar ik kijk er onwijs naar uit, Ik laat mijn trouwjurk maken door iemand die het heel mooi kan maar dus geen dure gekochte jurk maar wel eentje die bij mij past en helemaal in stijl is zoals ik dat voor mij zie.

In ieder geval is het vanaf nu nog 7 weken en dan is het zover. De spanning stijgt al langzaam voor de dag zelf
pi_48882643
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:45 schreef chesna het volgende:
Ik heb mijn trouwen uit moeten stellen vanwege ziekte van mijn partner. Hij had een infectie die vrij heftig was en waardoor hij in het ziekenhuis heeft gelegen maar ook een lange herstelperiode gehad heeft.
Nu zijn we op de vorige trouwdatum in ondertrouw gegaan en is ons trouwen in juni. Ik lees van de mensen hier dat ze best wel heel erg veel geld eraan uitgeven maar wij zijn meer van het simpele.
De receptie is in onze tuin ipv op een locatie en wij gaan bbknoeien met de mensen.
Het aantal gasten zal ongeveer 25 man zijn en dat is doorlopend wel wat er bij is, geen 100 mensen aanwezig ofzo.
Als ik het zo lees van de mensen hier op het forum schaam ik mij bijna voor mijn simpelheid maar het is wel hoe ik ben.

Maar ik kijk er onwijs naar uit, Ik laat mijn trouwjurk maken door iemand die het heel mooi kan maar dus geen dure gekochte jurk maar wel eentje die bij mij past en helemaal in stijl is zoals ik dat voor mij zie.

In ieder geval is het vanaf nu nog 7 weken en dan is het zover. De spanning stijgt al langzaam voor de dag zelf
Dit klinkt best wel als onze bruiloft hoor
Ik heb mijn jurk ook zelf laten maken. (ik heb zelf getekend hoe ik wilde dat het eruit kwam te zien en dat heeft zij gemaakt).
Stadhuis was gratis Het eten hebben we laten maken door een vriend van ons die idioot lekker kan koken. We hebben ook nog even aan BBQ-en gedacht, maar dat is wat koud in maart
's Avonds bij het feest hadden we wel wat meer mensen, maar dat was in een bovenzaaltje van onze kerk en met zelf gekocht drinken en vrijwillige barmannen die we ged kenden.
Ook heel simpel en goedkoop dus, maar het was echt een geweldig toffe dag!
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 11:05:26 #35
43556 miss_dynastie
pi_48883018
quote:
Ho!HO!HO!HO! Niet schamen hoor, het klinkt als een geweldig feest, als ik eerlijk ben. Groots en grootser is heus niet altijd gezelliger en leuker dan klein en simpel, hoe jij dat noemt (ik kan ook ff geen beter woord verzinnen ). Ik weet zeker dat je gasten een geweldige dag zullen hebben en jullie ook en dat is toch het belangrijkste?!
pi_48883111
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:05 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ho!HO!HO!HO! Niet schamen hoor, het klinkt als een geweldig feest, als ik eerlijk ben. Groots en grootser is heus niet altijd gezelliger en leuker dan klein en simpel, hoe jij dat noemt (ik kan ook ff geen beter woord verzinnen ). Ik weet zeker dat je gasten een geweldige dag zullen hebben en jullie ook en dat is toch het belangrijkste?!
Het ligt er ook aan wat voor vrienden je hebt en hoe je zelf bent. De meeste van mijn vrienden drinken liever een goed glas wijn bij een leuk gesprek dan dat ze op en neer springen op keiharde muziek.
Zo'n feest als dat van Amaranta zouden mijn vrienden verschrikkelijk vinden.
Waarschijnlijk zouden haar vrienden zich doodverveeld hebben op mijn bruiloft

Daar moet je natuurlijk ook rekening mee houden.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:12:04 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48883195
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:08 schreef freecell het volgende:

[..]

Het ligt er ook aan wat voor vrienden je hebt en hoe je zelf bent. De meeste van mijn vrienden drinken liever een goed glas wijn bij een leuk gesprek dan dat ze op en neer springen op keiharde muziek.
Zo'n feest als dat van Amaranta zouden mijn vrienden verschrikkelijk vinden.
Waarschijnlijk zouden haar vrienden zich doodverveeld hebben op mijn bruiloft

dat denk ik ook ja
pi_48884436
quote:

Ben je mal!!! Je moet het vieren zoals jullie zijn.. Niet naar een ander kijken..
De één die wil het juist groot uitpakken en de ander klein.. Dat wil niet zeggen dat jouw feestje er minder om is hoor.. Misschien wel nog leuker

Troel nog een paar nachtjes slapen
Ennuh NOOIT MEER STRAAL VOORBIJ LOPEN HE!!!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 12:53:39 #39
43556 miss_dynastie
pi_48886224
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:08 schreef freecell het volgende:
Is misschien ook wel zo, maar wij kennen zoveel mensen en zoveel meningen dat we daar helaas geen rekening mee kunnen/ willen houden Wij geven een feestje zoals dat past bij ons en ik hoop dat de mensen -hoewel ze het zelf misschien anders zouden doen- dat toch echt wel zullen waarderen.
pi_48886278
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is misschien ook wel zo, maar wij kennen zoveel mensen en zoveel meningen dat we daar helaas geen rekening mee kunnen/ willen houden Wij geven een feestje zoals dat past bij ons en ik hoop dat de mensen -hoewel ze het zelf misschien anders zouden doen- dat toch echt wel zullen waarderen.
Tuurlijk en anders hebben ze pech.. Zolang jij maar de mooiste dag van je leven hebt is het toch goed

Wij zijn op een bruiloft van vrienden geweest en wij vonden het vreselijk.. Hebben we ze niet verteld want zij hadden de mooiste dag van hun leven en daar gaat het om
pi_48886327
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Meestal lijkt dat wel goed te komen. Het zijn niet voor niets je vrienden.
Als een feestje jullie smaak is, en jullie vrienden zijn ook jullie smaak, kan er niet zo heel veel fout gaan
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:35:28 #42
114177 Diaan73
pi_48887578
Ook wij doen het helemaal in onze stijl/smaak. Al houden we wel een beetje rekening met de muziek 's avonds. Je wilt toch ook dat je gasten het naar hun zin hebben. En muzieksmaken zijn zo divers, dat we hopen een goede middenweg te hebben gevonden.
Make love, not war ☮
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:07:55 #43
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_48888633
quote:

Hoi chesna,

Wij doen het op 7-7-7 op precies zo'n eenvoudige manier hoor!
We gaan in een (door mijn schoonvader zelfgebouwd) bootje naar het gemeentehuis, waar we trouwen in een clubje van 12 man.
Daarna gaan we in de eigen tuin met de hele familie lekker BBQen waarbij ik zelf het hele menu heb samengesteld en de BBQ ook helemaal zelf regel.
Alleen de drank laten wij doen door een bedrijfje.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:00:09 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48890257
Ik wil nog even 1 keer terugkomen op de hele discussie, en ik wil daarbij een post aanhalen uit het vorige topic.
Natuurlijk ben ik blij dat ze erbij was. En ik begrijp ook dat ze het geld niet kan missen. Liever had ik dan niks gehad of gewoon een cadeautje. IPV 10 euro in een enveloppe. Het staat echt raar hoor als je dat open maakt. Maargoed, het schijnt dus dat er 25 inzat.
Anyway, de post die ik wil aanhalen is
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 09:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
We hebben ook mensen uitgenodigd die zonodig niet echt hoefden te komen. Alleen uitgenodigd voor de kerkdienst en receptie erna. Niet het feest. Meesten daarvan kwamen dan ook niet, enkelen wel. krijg je dan toch weer een cadeautje van, en je hebt toch weinig tijd om met ze te praten.
Oh en om eerlijk te zijn hebben we ook enkele kaarten verstuurd met het idee 'deze kaart kan uit'. En ja hoor, kaartje terug met leuke bijdrage

Anyway, dit scheelde ook in 'wij zijn getrouwd' kennisgevingkaartjes. Die sommigen nog wel eens aan vage kennissen sturen
Dit vind ik nog veel erger dan zeiken over 10 euro. Het houden van een receptie omdat je dan ook geld krijgt..
Sorry tara dat ik jou aanhaal maar jij was degene die dit schreef.
Om precies deze reden hebben wij GEEN receptie gedaan. Je bent welkom of je bent het niet. En wij hebben helemaal geen mensen uitgenodigd die we er niet bij wilden onder het mom van, dan krijgen we een cadeau.
Ik vind het jammer dat k nu als gierig overkom want dat ben ik zeker niet. Anyway, ik wil er zelf geen woorden meer vuil aan maken.
Ik heb een leuke dag gehad en een verslag met fotos volgen nog.
pi_48890417
Zeiken over geld vind ik uberhaupt not done..
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 15:09:08 #46
43556 miss_dynastie
pi_48890527
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:00 schreef amaranta het volgende:
Ik vind het jammer dat k nu als gierig overkom want dat ben ik zeker niet. Anyway, ik wil er zelf geen woorden meer vuil aan maken.
Je noemt elke keer gierig, maar volgens mij ben jij nog steeds de enige die dat woord noemt. Ik neem zelfs aan dat je niet gierig bent, en bij elke bruiloft waar je tot op heden geweest bent jezelf hebt uitgekocht, zoals je dat zo mooi noemt.
En de toon die je over het hele tientjesverhaal aansloeg stond een aantal mensen tegen. Je zei niet 'als iemand zo krap zit heb ik liever dat ze het geld lekker voor zichzelf houdt, zij heeft er meer aan', maar 'pff, maar een tientje zeg', 'een tientje is wel heel weinig', 'geef dan niks'. Niet de toon van iemand die begripvol en dankbaar is voor de moeite.

Anyway, ik vind het nogal zwak om een post van Tara aan te halen om te laten zien hoe goed jij wel niet bent 'jouw gedrag is erger'. Pfoe he, wat verbeeldt jij jezelf wel niet
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:10:56 #47
35189 Troel
scherp en bot
pi_48890579
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:55 schreef Tally het volgende:

[..]

Ben je mal!!! Je moet het vieren zoals jullie zijn.. Niet naar een ander kijken..
De één die wil het juist groot uitpakken en de ander klein.. Dat wil niet zeggen dat jouw feestje er minder om is hoor.. Misschien wel nog leuker

Troel nog een paar nachtjes slapen
Ennuh NOOIT MEER STRAAL VOORBIJ LOPEN HE!!!
Oeps Ik heb je echt niet gezien!
Kom je van de week biertje pakken? Grolsch ligt koud.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:14:08 #48
35189 Troel
scherp en bot
pi_48890693
Oja, en mijn schoenen zijn er nog niet

en de reservering van de kerk is niet helemaal goed gegaan

dus ik zit nu echt als een idioot bij de telefoon omdat ik zo terug gebeld wordt. Ik ga echt gillen en mensen vermoorden als de kerk al bezet is, kom op zeg, heb in november al gereserveerd (en bevestiging gehad)!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:16:11 #49
114177 Diaan73
pi_48890759
Ow Troel dat is wel frustrerend zeg..... Hopelijk gaat alles nog goed..
Make love, not war ☮
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:16:36 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48890767
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:14 schreef Troel het volgende:
Oja, en mijn schoenen zijn er nog niet

en de reservering van de kerk is niet helemaal goed gegaan

dus ik zit nu echt als een idioot bij de telefoon omdat ik zo terug gebeld wordt. Ik ga echt gillen en mensen vermoorden als de kerk al bezet is, kom op zeg, heb in november al gereserveerd (en bevestiging gehad)!
en geef goed door hoe laat je trouwt! Niet zoals bij ons dat de priester dacht dat we een uur later gingen trouwen en dus gewoon te laat was.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:17:15 #51
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48890784
ow en die bevestiging daar kun je toch gewoon rechten aan ontlenen
pi_48890797
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Oeps Ik heb je echt niet gezien!
Kom je van de week biertje pakken? Grolsch ligt koud.
Geen biertje maar colaatje graag!
Ik PM je van de week even voor het adres

Met die bevestiging mensen om de oren slaan.. Kom nou

En je schoenen
Die waren bij mij eerder dan mn jurk
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 15:19:20 #53
43556 miss_dynastie
pi_48890860
Dat van die schoenen vind ik echt ongelooflijk
Ik hoop dat ze je ergens in de buurt van dienst kunnen zijn troelie!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:19:33 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_48890868
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

en geef goed door hoe laat je trouwt! Niet zoals bij ons dat de priester dacht dat we een uur later gingen trouwen en dus gewoon te laat was.
Dat is allemaal geregeld, wij hebben een goede dominee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:19:47 #55
35189 Troel
scherp en bot
pi_48890879
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:17 schreef Tally het volgende:

[..]

Geen biertje maar colaatje graag!
Ik PM je van de week even voor het adres

Met die bevestiging mensen om de oren slaan.. Kom nou

En je schoenen
Die waren bij mij eerder dan mn jurk
Cola heb ik ook voor je hoor
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48890931
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:00 schreef amaranta het volgende:
Ik wil nog even 1 keer terugkomen op de hele discussie, en ik wil daarbij een post aanhalen uit het vorige topic.
Natuurlijk ben ik blij dat ze erbij was. En ik begrijp ook dat ze het geld niet kan missen. Liever had ik dan niks gehad of gewoon een cadeautje. IPV 10 euro in een enveloppe. Het staat echt raar hoor als je dat open maakt. Maargoed, het schijnt dus dat er 25 inzat.
Anyway, de post die ik wil aanhalen is
[..]

Dit vind ik nog veel erger dan zeiken over 10 euro. Het houden van een receptie omdat je dan ook geld krijgt..
Sorry tara dat ik jou aanhaal maar jij was degene die dit schreef.
Om precies deze reden hebben wij GEEN receptie gedaan. Je bent welkom of je bent het niet. En wij hebben helemaal geen mensen uitgenodigd die we er niet bij wilden onder het mom van, dan krijgen we een cadeau.
Ik heb een leuke dag gehad en een verslag met fotos volgen nog.
We hebben al een keer uitgelegd wat hiermee bedoeld werd geloof ik...
We hebben een receptie gedaan, omdat er een heleboel mensen in de kerkdienst kwamen, die verder niet dag of feestgast waren. (onder andere een heleboel leden van onze kerk die we graag mogen)
We wilden deze mensen toch een kop koffie met iets lekkers aanbieden en de gelegenheid geven om ons te feliciteren.
Dus zeker niet om het geld! Ik denk zelfs dat de receptie niet uitkon qua geld.

Het ging meer over de kaarten. Als je alleen een kaart kreeg, was dat een soort van kennisgeving dat wij gingen trouwen, inclusief uitnodiging voor de kerkdienst en de receptie daarna.

We hebben toen bij één geval met een knipoog gezegd dat dat kaartje wel uit zou kunnen. Die persoon is trouwens wel buitengewoon aardig, maar we hadden die persoon een hele tijd niet gezien. Mijn moeder vroeg om hem toch een kaart te sturen. Vandaar deze opmerking van TARA.

We hebben niemand uitgenodigd die we er niet wilden hebben volgens mij...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:21:46 #57
35189 Troel
scherp en bot
pi_48890937
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Dat van die schoenen vind ik echt ongelooflijk
Ik hoop dat ze je ergens in de buurt van dienst kunnen zijn troelie!
Nou, het is echt gewoon een misser van die zaak: in januari bij het eerste keer vermaken was het duidelijk dat ze te groot waren en zijn ze vergeten ze opnieuw te bestellen, dus dat is pas veel later gedaan. Ja, en nu is het mei en wil iedereen schoenen.

Ik heb die schoenen straks dus nog nooit aangehad, dus ik ga gewoon kijken of ze ze hier in de buurt hebben, dan kan ik in ieder geval kijken of ze passen. Er is wel een tweede optie, want behalve de door mij gekozen schoenen is er ook nog een ander paar met dezelfde hakhoogte, maarja, die hadden ze ook niet op voorraad (maar ook daar vraag ik dus maar naar).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:22:03 #58
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48890946
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:19 schreef Troel het volgende:

[..]

Dat is allemaal geregeld, wij hebben een goede dominee
wees blij... die van ons was echt raar... en sloeg notabene de helft over..
en ik durfde hem niet eens aan te kijken omdat hij steeds dreigend keek. De gasten zeiden het ook al.
En schijnbaar heeft hij de hele dienst zitten leunen op het altaar. Wat ik niet gemerkt heb omdat ik niet durfde te kijken
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:40:04 #59
35189 Troel
scherp en bot
pi_48891577
Kerk is gelukkig geregeld

schoenen nog niet

In de omgeving hier zijn die ook niet op voorraad
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48891818
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:40 schreef Troel het volgende:
Kerk is gelukkig geregeld

schoenen nog niet

In de omgeving hier zijn die ook niet op voorraad
Wat voor schoenen zijn het en welke maat heb je?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:48:35 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_48891869
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:46 schreef Tally het volgende:

[..]

Wat voor schoenen zijn het en welke maat heb je?
maat 41 van Sophie Sposa, model evelin in het ivoor.
En anders maat 41 van Rainbow, model Gail in ivoor

Die eerste is trouwens nog niet eens zeker, want die heb ik nooit aangehad

Heb in Utrecht inmiddels 40,5 van de laatste gevonden en achter laten zetten.

[ Bericht 24% gewijzigd door Troel op 01-05-2007 15:57:52 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48892125
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:48 schreef Troel het volgende:

[..]

maat 41 van Sophie Sposa, model evelin in het ivoor.
En anders maat 41 van Rainbow, model Gail in ivoor
Mijn schoenen zijn ook ivoor kleurig en hangen volgens mij er tussen in qua schoen..
Heeft van beide wel iets weg.. Het is maat 40 of 41..
Ik kijk vanavond even voor je.. Mochten ze niet op tijd zijn en je past mijn schoen kan je die altijd lenen!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:58:11 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_48892207
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:56 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn schoenen zijn ook ivoor kleurig en hangen volgens mij er tussen in qua schoen..
Heeft van beide wel iets weg.. Het is maat 40 of 41..
Ik kijk vanavond even voor je.. Mochten ze niet op tijd zijn en je past mijn schoen kan je die altijd lenen!
Super
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:58:37 #64
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48892225
Oei das wel zuur zeg.
Ik wil overigens wel hier in de omg voor je rondbellen maar ik denk niet dat je daar wat aan hebt ofwel?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:07:08 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_48892551
Ik ben nu zelf rond Breda aan het bellen, daar zitten nog een aantal grote zaken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:09:49 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48892636
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:07 schreef Troel het volgende:
Ik ben nu zelf rond Breda aan het bellen, daar zitten nog een aantal grote zaken.
hier in de omg eindhoven kun je ann & john bellen, mariage in geldrop en bruidshuis diana (weet neit waar die ligt).
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 16:14:10 #67
43556 miss_dynastie
pi_48892781
Hier in V. hebben we niets op voorraad van die schoenen
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:15:18 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48892823
En rechtstreeks bestellen duurt te lang?
In belgie net over de grens zitten ook wat bruidshuizen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:16:05 #69
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48892853
Mijn schoenen zijn overigens al kapot. Heb denk ik met de voorkant ergens tegenaan gezeten en er is een stukje leer van het topje. Nouja, ga ze denk ik toch niet meer dragen...
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 16:16:49 #70
43556 miss_dynastie
pi_48892882
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:16 schreef amaranta het volgende:
Mijn schoenen zijn overigens al kapot. Heb denk ik met de voorkant ergens tegenaan gezeten en er is een stukje leer van het topje. Nouja, ga ze denk ik toch niet meer dragen...
Ik zou er toch mee teruggaan. Ik ken iemand die mocht kiezen tussen haar geld terug of nieuwe schoenen...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:17:10 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48892896
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik zou er toch mee teruggaan. Ik ken iemand die mocht kiezen tussen haar geld terug of nieuwe schoenen...
ook al nadat ze gedragen waren?
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 16:18:52 #72
43556 miss_dynastie
pi_48892957
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

ook al nadat ze gedragen waren?
Yep. Je mag een bepaalde kwaliteit verwachten van zulke schoenen vertelden ze haar. Dat houdt in dat ze langer dan een dagje mee moeten kunnen. Maar ik weet niet of zij toevallig geluk heeft gehad. Ik zou er sowieso mee terug gaan in elk geval, die dingen kosten toch meer dan 100 euro meestal.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:20:38 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48893023
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Yep. Je mag een bepaalde kwaliteit verwachten van zulke schoenen vertelden ze haar. Dat houdt in dat ze langer dan een dagje mee moeten kunnen. Maar ik weet niet of zij toevallig geluk heeft gehad. Ik zou er sowieso mee terug gaan in elk geval, die dingen kosten toch meer dan 100 euro meestal.
ja het zat rond de 100 euro inderdaad. Bedankt voor de tip, rij er morgen even langs denk ik.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:25:29 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_48893207
OK, in Breda hadden ze de Gail schoenen, dus heb die maar gelijk gekocht Ze gaan ze zelfs voor me opsturen!
Lullig voor mijn bruidsmodezaak, maar ja, nog meer stress erbij hoeft niet van mij hoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48893247
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:25 schreef Troel het volgende:
OK, in Breda hadden ze de Gail schoenen, dus heb die maar gelijk gekocht Ze gaan ze zelfs voor me opsturen!
Lullig voor mijn bruidsmodezaak, maar ja, nog meer stress erbij hoeft niet van mij hoor.
Lullig? Die hoort er voor te zorgen dat ze op tijd zijn..
Ruim genoeg om ze ook nog in te kunnen lopen..
Niets lullig aan hoor..
  † In Memoriam † dinsdag 1 mei 2007 @ 16:30:41 #76
43556 miss_dynastie
pi_48893390
Hoezo lullig? Ze hebben sinds januari gehad om het in orde te maken hoor, dan hadden ze dat maar moeten doen
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:16:51 #77
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48896730
Ow Troel! Niet gaan stressen hoor! Dat is nergens voor nodig. Heb ik ook niet gedaan. (daar had ik mijn moeder voor). Zelfs toen we op de priester moesten wachten bleef ik kalm.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:04:00 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_48898087
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:16 schreef amaranta het volgende:
Ow Troel! Niet gaan stressen hoor! Dat is nergens voor nodig. Heb ik ook niet gedaan. (daar had ik mijn moeder voor). Zelfs toen we op de priester moesten wachten bleef ik kalm.
Het was wel een vertoning hoor
wat een frikandel
disclaimer
pi_48901778
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:07 schreef fietsie het volgende:
Wij doen het op 7-7-7 op precies zo'n eenvoudige manier hoor!
We gaan in een (door mijn schoonvader zelfgebouwd) bootje naar het gemeentehuis, waar we trouwen in een clubje van 12 man.
Daarna gaan we in de eigen tuin met de hele familie lekker BBQen waarbij ik zelf het hele menu heb samengesteld en de BBQ ook helemaal zelf regel.
Alleen de drank laten wij doen door een bedrijfje.

Wij zijn ook op 7-7 getrouwd (in 2005, we wilden niet nog eens 2 jaar wachten ), en na het huwelijk zijn de gasten ook nog eens met een boot gaan varen (toen wij de foto's maakten) en daarna ook een tuinfeest (wel met catering, BBQ'en vinden wij niet zo leuk).

Hoop dat jullie net zoals wij fantastisch weer hebben! Goede smaak voor een huwelijksdag hebben jullie trouwens
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:44:21 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_48919088
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:39 schreef doshi het volgende:

[..]

Wij zijn ook op 7-7 getrouwd (in 2005, we wilden niet nog eens 2 jaar wachten ), en na het huwelijk zijn de gasten ook nog eens met een boot gaan varen (toen wij de foto's maakten) en daarna ook een tuinfeest (wel met catering, BBQ'en vinden wij niet zo leuk).

Hoop dat jullie net zoals wij fantastisch weer hebben! Goede smaak voor een huwelijksdag hebben jullie trouwens

Sjah we wonen eind dit jaar 10 jaar samen, dus leek het ons wel leuk om dit jaar dan te trouwen, en op 7-7 ben ik ook nogeens jarig dus de combi is ideaal: ik kan de trouwdatum nooit vergeten, en ook niet hoeveel jaar het ondertussen is, en mijn vriendin hoeft niet op zoek naar een cadeautje, want dat is ze zelf

Naja, daar wij gaan ons in ieder geval lekker niet druk maken om de dingen die ik hier veel in de discussie zie terugkomen (cadeau's, de waarde ervan en dat soort shit); enige wat ik nog effies moet zien te regelen is iemand die af en toe ook een foto neemt waar mijn moeder op staat (want die neemt de trouwfoto's) maar daar is vast wel een gek voor te vinden
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_48925697
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:44 schreef fietsie het volgende:

[..]

Naja, daar wij gaan ons in ieder geval lekker niet druk maken om de dingen die ik hier veel in de discussie zie terugkomen (cadeau's, de waarde ervan en dat soort shit);
Amen
En ja, dat zijn onze eigen Boris † en Diever hiernaast!
  woensdag 2 mei 2007 @ 16:50:57 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_48931774
Over kado's gesproken.

Ik vond het heel erg moeilijk om echt kado's aan te geven. Ik heb een best dure smaak wat sommige dingen betreft en was bang dat men dan voor een persoon met een kado van 60 euro aan kwam zetten. Ik heb begrepen van mijn ceremoniepaar dat ik me daar niet druk over hoef te maken, dat de mensen zelf al aangeven dat ze met een stel mensen een kado kopen.

Tja, er zijn nou eenmaal een aantal dingen die je graag wilt hebben. Ik had de lijst nog wel langer kunnen maken, maar ik heb de kado's van boven de 100 euro maar weggelaten. Zo willen we heel graag van die loungebedden voor op het dakterras en daar een paar mooie grote potten. De potten zijn qua prijs nog goed te doen, die bedden natuurlijk niet. Van de potten is de ceremoniemeester dus op de hoogte, de bedden zitten in het kopje "geldelijke bijdrage voor herinrichting achtertuin". Dakterras vind ik toch wel een beetje achtertuin.

Uiteindelijk hebben we zo'n 15 kado's op de lijst gehad, dat vind ik een keurig iets. Ik wilde ook niet te hebberig overkomen, ik hoop dat dat gelukt is
Als ik nu kijk naar wat er over is van de lijst, dan worden we hoe dan ook al wel verwend. Overigens heb ik net zo lief dat mensen geld geven, ben benieuwd wat men verzint om dat ook echt leuk te maken (ik zie het al helemaal voor me dat je de dag na je bruiloft honderden enveloppen open moet maken waar dan een stuiver inzit enzo, dat lijkt me best grappig)!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 2 mei 2007 @ 17:12:19 #83
43556 miss_dynastie
pi_48932552
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:50 schreef Troel het volgende:
Uiteindelijk hebben we zo'n 15 kado's op de lijst gehad, dat vind ik een keurig iets. Ik wilde ook niet te hebberig overkomen, ik hoop dat dat gelukt is
Jawel hoor. Sowieso was jouw lijst helemaal niet opdringerig gebracht, echt precies goed zo
Van mij krijg je geen geld En geen cadeau van je lijst
  woensdag 2 mei 2007 @ 17:31:00 #84
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48933301
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:50 schreef Troel het volgende:
Over kado's gesproken.

Ik vond het heel erg moeilijk om echt kado's aan te geven. Ik heb een best dure smaak wat sommige dingen betreft en was bang dat men dan voor een persoon met een kado van 60 euro aan kwam zetten. Ik heb begrepen van mijn ceremoniepaar dat ik me daar niet druk over hoef te maken, dat de mensen zelf al aangeven dat ze met een stel mensen een kado kopen.

Tja, er zijn nou eenmaal een aantal dingen die je graag wilt hebben. Ik had de lijst nog wel langer kunnen maken, maar ik heb de kado's van boven de 100 euro maar weggelaten. Zo willen we heel graag van die loungebedden voor op het dakterras en daar een paar mooie grote potten. De potten zijn qua prijs nog goed te doen, die bedden natuurlijk niet. Van de potten is de ceremoniemeester dus op de hoogte, de bedden zitten in het kopje "geldelijke bijdrage voor herinrichting achtertuin". Dakterras vind ik toch wel een beetje achtertuin.

Als ik nu kijk naar wat er over is van de lijst, dan worden we hoe dan ook al wel verwend. Overigens heb ik net zo lief dat mensen geld geven, ben benieuwd wat men verzint om dat ook echt leuk te maken (ik zie het al helemaal voor me dat je de dag na je bruiloft honderden enveloppen open moet maken waar dan een stuiver inzit enzo, dat lijkt me best grappig)!
Wij hebben dus 2 witte broden met geld gekregen. Ik had het echt nog nooit eerder gezien. De wittebroodsweken. Wel logisch eigenlijk
Verder een lijstje met daarin geld en ook nog van iemand babysokjes met daarin het geld..de rest waren gewoon enveloppen.
  woensdag 2 mei 2007 @ 22:00:58 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_48943915
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 17:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij hebben dus 2 witte broden met geld gekregen. Ik had het echt nog nooit eerder gezien. De wittebroodsweken. Wel logisch eigenlijk
Verder een lijstje met daarin geld en ook nog van iemand babysokjes met daarin het geld..de rest waren gewoon enveloppen.
Dat soort dingen vind ik dus best grappig. Natuurlijk moet niet iedereen met een pot centen aankomen, maar ik vind het wel wat hebben.

De babysokjes zouden bij mij niet in goede aarde vallen, maar jullie zijn natuurlijk zwanger, dus dan is het wat anders
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 3 mei 2007 @ 09:20:13 #86
149959 SQ
snelle trees
pi_48954107
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 17:31 schreef amaranta het volgende:

[..]

Vergeet je Beertender niet
disclaimer
pi_49003384
Ik ga ook trouwen en ik zoek nog een mooi trouwpak. Iemand nog suggesties/ervaringen in de omgeving van groningen met herenmode zaken? Ik zat zelf te denken aan dasarto. Iemand daar ervaringen mee?
  vrijdag 4 mei 2007 @ 19:49:43 #88
21109 Levitation
Dwarsligger
pi_49016025
Hoi ik laat mijn neus ook maar weer eens zien...
Niet dat er zinnige vorderingen te melden zijn, maar ik dacht ik klets weer eens mee...

Troelie, is nu alles geregeld voor de grote dag?
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  vrijdag 4 mei 2007 @ 20:40:23 #89
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_49018156
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:00 schreef Qwie het volgende:
Ik ga ook trouwen en ik zoek nog een mooi trouwpak. Iemand nog suggesties/ervaringen in de omgeving van groningen met herenmode zaken? Ik zat zelf te denken aan dasarto. Iemand daar ervaringen mee?
Passenheim, in Wolvega ? Daar kun je voor iedere smaak en maat wat vinden..... En de kwaliteit is er over het algemeen erg goed.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 23:12:30 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_49023612
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 19:49 schreef Levitation het volgende:
Hoi ik laat mijn neus ook maar weer eens zien...
Niet dat er zinnige vorderingen te melden zijn, maar ik dacht ik klets weer eens mee...

Troelie, is nu alles geregeld voor de grote dag?
Ik had je alvast naar najaar verplaatst

Ik heb 150 bedankjes klaar van de 200 die ik heb, maar dat is als het goed is genoeg, voor de rest is het meeste geregeld (liturgien moeten nog geprint worden enzo en de laatste schorten nog bedrukt, maar voor de rest is alles besteld en of klaar).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 6 mei 2007 @ 09:52:13 #91
11753 Roonaan
Strictly
pi_49055931
ringen besteld + tvp
  zondag 6 mei 2007 @ 10:44:43 #92
50241 wokje
Oosters Roerbakpannetje
pi_49056489
Hier Husband Wokje weer! Het trouwen is gelukt hoor! We zijn nu echt meneer en mevrouw!

Zo fantastisch allemaal.. precies zoals we het bedacht hadden! Onze planning was inderdaad best strak maar het lukte allemaal precies, en we hebben een superdag gehad! De boot was heerlijk, het eten ook. Kerk zat bomvol en iedereen (zelfs de mensen die anti-kerk zijn) vond het mooi. Op het feest was bijna iedereen die we hadden uitgenodigd (130 man dus), gelukkig konden de deuren open zodat het terras ook vol zat... Enorm geslaagd dus allemaal. Gister terug van de huwelijksreis naar La Palma, ook geweldig en heerlijk relaxed.
Foto's volgen (misschien) nog, hier 1 voorproefje

(sorry voor de gezichten, maar ik weet niet of m'n vrouw het goed vindt dat haar foto hier staat)
Your best friend is you, I'm my best friend too
I share the same views and hardly ever argue
  zondag 6 mei 2007 @ 10:58:16 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_49056681
Maak je niet druk om de gezichten, we kijken toch alleen naar de jurk

Jullie zien er super uit! Mooi boeket trouwen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 6 mei 2007 @ 11:00:15 #94
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49056709
Wokje en vrouw: van harte proficiat

En jullie zien er allebei fantastisch uit
Heerlijk dat alles zo vlot en relaxed is verlopen
  zondag 6 mei 2007 @ 17:33:57 #95
114177 Diaan73
pi_49067707
Wat een mooie jurk en een mooie foto. Ben benieuwd naar de andere foto's
Make love, not war ☮
  zondag 6 mei 2007 @ 17:39:03 #96
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49067904
Troel, het begint echt zo super in te korten voor jullie. Ben je nog niet nerveus aan het worden? Of zul je de stoerheid zelve zijn en niet nerveus zijn?
  zondag 6 mei 2007 @ 17:57:24 #97
35189 Troel
scherp en bot
pi_49068584
Nou, het stomme is dat ik dus voor het trouwen zelf dus compleet niet nerveus ben. Ik ben voornamelijk nerveus voor een hele dag doorbrengen met mijn schoonouders enzo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 6 mei 2007 @ 18:10:13 #98
61183 leonieke
Dan toch?
pi_49069136
Er zullen toch nog andere gasten zijn waardoor je eigenlijk niet heel de dag met je schoonouders moet doorbrengen? Oké, ze zullen er zijn, maar er zijn genoeg andere mensen die je minder vaak ziet waar je meer aandacht kunt aan besteden
  zondag 6 mei 2007 @ 19:44:22 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_49072812
Neuh, maar het vervelende is wel dat die het mensen zijn die wel degelijke bij de ceremonie en dergelijke in the picture staan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 7 mei 2007 @ 22:55:09 #100
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_49122969
Wij gingen zaterdag de ringen ophalen.... gravering in haar ring fout..... mijn naam verkeerd gespeld....

Dus nu worden ze opnieuw gemaakt....
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:38:39 #101
114177 Diaan73
pi_49148849
Jeetje Fietsie... wat stom van die juwelier...

Zow ik heb mn body eindelijk gekocht en het staat echt heel mooi onder de jurk... heb ook maar meteen hold ups gekocht.... nu alleen nog met de muziek bezig en dan is alles klaar
Make love, not war ☮
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')