quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:02 schreef Troel het volgende:
Ik heb daar geen last van gelukkig. Maar misschien moet je hem er eens naar vragen of in ieder geval aangeven dat jij dat gevoel hebt?
Ik heb ook veel geregeld, gewoon omdat ik meer een regelaar ben. Ik heb zelf de bloemen geregeld (hij durfde dat niet, hij roept altijd dat hij geen verstand heeft van bloemen, maar toen hij laatst een bosje moest halen voor een verjaardag kwam hij met iets geniaals terug, maar goedquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
heb ik gedaan
en dan zegt hij: ja ik heb de bloemen geregeld en een auto met chauffeur
ik daarentegen heb DE REST geregeld zeg ik dan.... maar goed...
(dan weet ik zeker dat het goed gebeurd)
En dit wijst er trouwens op dat je de situatie zo eigenlijk ook het beste vindt en jij eigenlijk alleen jezelf er mee vertrouwt, dus dan moet je niet op je man mopperenquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:04 schreef amaranta het volgende:
WHAHAHAquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En voor je het weet regel je ook het hele huishouden, administratie, opvoeding van de kinderen, etc. En niet omdat die man het niet wil, maar omdat jij dan toch weet dat het goed gebeurt. En vervolgens mopper je tegen je vriendinnen over die kerel die geen moer doet, terwijl je er niet aan moet denken dat ie een keer zelf de stofzuiger pakt. En zie daar: het huwelijk![]()
![]()
![]()
![]()
Hij's leukquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En voor je het weet regel je ook het hele huishouden, administratie, opvoeding van de kinderen, etc. En niet omdat die man het niet wil, maar omdat jij dan toch weet dat het goed gebeurt. En vervolgens mopper je tegen je vriendinnen over die kerel die geen moer doet, terwijl je er niet aan moet denken dat ie een keer zelf de stofzuiger pakt. En zie daar: het huwelijk![]()
![]()
![]()
![]()
Leuk! Wat hebben jullie gedaan?quote:Op zondag 22 april 2007 08:22 schreef Troel het volgende:
Mijn vrijgezellenfeestje gisteren was echt superdesuperdepuper!
En daarmee zo goed als alles geregeld wat nog "extern" geregeld/besteld moest wordenquote:Op zondag 22 april 2007 10:00 schreef peaceman het volgende:
Gisteren bruidsboeket en corsages besteld
We zijn naar Verkeerspark Assen geweest met een stel dieetclubmeiden en het was echt supergezellig en supermelig.quote:Op zondag 22 april 2007 09:57 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Leuk! Wat hebben jullie gedaan?
quote:Op zondag 22 april 2007 10:32 schreef Troel het volgende:
Op di tmoment is mijn vriend onderweg naar zijn werk vanwege een inbraak.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren als hij daar vervolgens ontvoerd wordt
Ha, is ie erin getrapt?quote:Op zondag 22 april 2007 10:32 schreef Troel het volgende:
We zijn naar Verkeerspark Assen geweest met een stel dieetclubmeiden en het was echt supergezellig en supermelig.
Op di tmoment is mijn vriend onderweg naar zijn werk vanwege een inbraak.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren als hij daar vervolgens ontvoerd wordt
Je "krijgt" dan toch even de pen van de ambtenaar van de burgerlijke stand? Ook de getuigen volgens mij.quote:Op zondag 22 april 2007 16:33 schreef amaranta het volgende:
Ik bedenk me net dat ik helemaal ben vergeten pennen te regelen voor de getuigen....oeps
ik vind dat zo'n afgezaagd kadoquote:Op zondag 22 april 2007 19:37 schreef amaranta het volgende:
Ja klopt, maar ik wilde de getuigen allemaal een pen cadeau doen met daarin onze namen en onze trouwdatum...
Maar parkerpennen blijven dan ook héél lang goedquote:Op zondag 22 april 2007 19:40 schreef Troel het volgende:
Daarnaast ken ik eigenlijk alleen maar huwelijk die sneller kapot waren dan de pennen die ervoor gebruikt werden
Het wordt inderdaad steeds beter! Er stond nu al ergens max 25 graden! Dan heeft mijn geklaag hier op FOK toch geholpen en kunnen Diaan en Peaceman met mooi weer in ondertrouw!quote:Op zondag 22 april 2007 13:41 schreef amaranta het volgende:
wokje, goeie week lijkt me..
[weersverwachting]
Wij hebben fotolijstjes gegeven... Leeg.. Met de belofte dat als wij de trouwfoto's zouden krijgen zij er een paar mochten uitzoeken om de lijstjes te vullenquote:Op zondag 22 april 2007 20:20 schreef Diaan73 het volgende:
Hmmm wij hebben er niet eens aan gedacht om voor de getuigen iets te kopen. Maar eens over nadenken. Maar Peaceman was vorig jaar getuige en heeft toen ook niets gekregen.. hmmm.
Gecondoleerd.. De dag zal nu nog specialer zijn... Helaas..quote:Op maandag 23 april 2007 10:08 schreef pluisje het volgende:
Onze angst is helaas waarheid geworden, gistermiddag is Ricks vader overleden.
We zijn blij dat hij 'uit zijn lijden verlost is', maar natuurlijk enorm verdrietig dat ie er straks niet bij zal zijn.
Sterkte pluisje en Rickquote:Op maandag 23 april 2007 10:08 schreef pluisje het volgende:
We zijn blij dat hij 'uit zijn lijden verlost is', maar natuurlijk enorm verdrietig dat ie er straks niet bij zal zijn.
Gecondoleerd Pluisje en Rick..quote:Op maandag 23 april 2007 10:08 schreef pluisje het volgende:
Hmm mijn getuigen zijn mn ouders, die krijgen zoiezo wel wat foto's. Maar ik denk dat wij het niet gaan doen. Alleen de ceremoniemeester denk ik.quote:Op maandag 23 april 2007 10:11 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij hebben fotolijstjes gegeven... Leeg.. Met de belofte dat als wij de trouwfoto's zouden krijgen zij er een paar mochten uitzoeken om de lijstjes te vullen
Wilde eerst geen kadootjes doen maar toch maar wel..
Snel snel snel alles regelenSnel naar de expo.. Mooie lijstjes uitgezocht..
Tekeningen gemaakt voor er inEn voor Opa (mijn getuige) een fles jonge jenever..
Wat verdrietig en jammer voor jullie... heel veel sterkte gewenst van ons.quote:Op maandag 23 april 2007 10:08 schreef pluisje het volgende:
ware het niet dat ik zn telnummer kwijt benquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:06 schreef Diaan73 het volgende:
Toen ik de 1e keer trouwde, deed ik dat ook in de katholieke kerk. Jij trouwt ook in katholieke kerk of niet? Voor zover ik mij kan herinneren hebben wij twee mensen gehad die gingen voorlezen. Maar ik denk dat je beter even de pastor kunt vragen.
Volgens mij mag het evangelie niet zomaar door anderen voorgelezen worden, zo ging het althans bij ons als ik het me goed herinner. Ligt er dus aan of je tweede lezing een evangelietekst is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:15 schreef amaranta het volgende:
volgens mijn moeder mag alleen de 1e lezing worden voorgelezen door iemand, en moet de 2de lezing door de pastoor zelf gedaan worden..
Wat heb je voor maat? Ik heb nogal een forse cupmaat en ga denk ik eerst hier eens naartoe... www.naron.nlquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:05 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga zo de stad in op zoek naar een body. Iemand nog tips?
Ik heb ook een forse cupmaat.... de body die ik aangepast heb, zat op 90Fquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:27 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Wat heb je voor maat? Ik heb nogal een forse cupmaat en ga denk ik eerst hier eens naartoe... www.naron.nl
Dat het maar een hele mooie dag mag worden!quote:Op woensdag 25 april 2007 08:49 schreef wokje het volgende:
Nou de dag gaat beginnen! Ceremoniemeester is er, aanstaandezit bij de kapper en ik ga straks de bloemen halen!!
Wish me luck, bij m'n volgende post ben ik getrouwd!
![]()
Good luck en vooral veel plezier!quote:Op woensdag 25 april 2007 08:49 schreef wokje het volgende:
Nou de dag gaat beginnen! Ceremoniemeester is er, aanstaandezit bij de kapper en ik ga straks de bloemen halen!!
Wish me luck, bij m'n volgende post ben ik getrouwd!
![]()
Veel plezier, geniet ervan en jullie hebben prachtig weer!quote:
Ik ga eens vragen of ik er een foto mag van maken en op fok! zetten aan mijn man. Hij is niet zo'n voorstander van dingen online te zetten, dus ik vraag het hem liever eens naquote:Op zondag 29 april 2007 08:20 schreef Troel het volgende:
Nou maak je me wel benieuwd hoor leonieke!
quote:Op zondag 29 april 2007 18:48 schreef amaranta het volgende:
Oke, net even in de flopjes gekeken, en een van de daggasten heeft maarliefst 10 euro gegeven!!!!
Per gast? Dat is me écht te gek hoor. Wij zijn echt niet zeikerig, maar 80 euro aan een trouwerij vind ik echt te gek (en het schept mijns inziens ook nog eens heel erg veel wederzijdse verplichtingen; tenslotte durf je bij die ander dan ook niet met vier tientjes aan te komen). Met die 20 euro feestgasten bedoel je per stel, neem ik aan?quote:Op zondag 29 april 2007 19:13 schreef amaranta het volgende:
Ik weet dat het in spanje zo is dat je ong zoveel geld geeft als dat 'jij'kost dus dat zou voor een daggast een euro of 40 zijn...
Pffff, ondankbaar wicht!quote:Op zondag 29 april 2007 18:48 schreef amaranta het volgende:
Oke, net even in de flopjes gekeken, en een van de daggasten heeft maarliefst 10 euro gegeven!!!!
Receptie: gaan we eigenlijk niet heen, dus hooguit een kaartje sturenquote:Op zondag 29 april 2007 21:59 schreef Fannetje het volgende:
Toch vind ik dat altijd wel lastig hoor, wat geef je aan iemand op een bruiloft? Ik vind het een verschil of je de hele dag of alleen voor een receptie of feest bent uitgenodigd.. en ik vind geld geven eigenlijk sowieso niet zo leuk.
Volgens mij is jullie regio sowieso iets guller dan hier, hier komt het serieus voor dat mensen met vier man naar een feestje gaan met 12,50 euroquote:Op zondag 29 april 2007 22:10 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb de vorige keer meen in 30 euro gegeven toen we naar een feest gingen. Binnenkort heb ik een receptie (van Joene hier op 't forum) en 's-avonds nog een feest (van een collega), dus dat wordt een duur dagje
Is dat regio-afhankelijk?quote:Op zondag 29 april 2007 22:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij is jullie regio sowieso iets guller dan hier, hier komt het serieus voor dat mensen met vier man naar een feestje gaan met 12,50 euro
30 euro zou ik zelf weer gauwer uitgeven aan een cadeau dan dat ik het in een envelopje zou doen, moet ik eerlijk zeggen...
Volgens mij wel iets jaquote:
Nee, absoluut niet. 10 euro, alleen bij speciale gelegenheden (barbeque, feestje elders, etc.) 20 euro. Er zijn ook mensen die gerust met 5 euro aan komen zetten...quote:Wij geven voor een verjaardag vaak al 20 euro (met zn 2en dan)... is dat bij jullie dan ook niet zo?
ik hoef niks te besparen.... ik heb ook totaal niet bespaard op de bruiloft... het was een groot feest en het maakt me geen hol uit wat het kost... maar dat neemt niet weg dat ik 10 euro erg weinig vind...quote:Op zondag 29 april 2007 19:48 schreef Queen_Jane_Approximately het volgende:
Als je wilt besparen, nodig je toch gewoon niemand uit?
Heb je je ook bedacht dat die bruiloft iemand wel meer dan dat tientje kan kosten? Reiskosten bijv., fatsoenlijke kleren/ bezoekje aan de kapper, etc. Misschien kon ze écht niet meer missen. En hastikke leuk dat men zich in Spanje 'uitkoopt', maar ik zou dat hier in Nederland niet verwachten, en al helemaal niet van mijn Spaanse gasten die half Europa doorgereisd hebben om aanwezig te kunnen zijn, dat terzijde. Dat 'op je zak teren' kies je toch echt zelf voor hoor, wie weet wat voor offer het voor haar was. Persoonlijk was ik thuisgebleven (zeker als ik de reactie van de bruid hier hoor, pfff), maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Misschien dacht ze dat haar aanwezigheid voor jullie een leuke 'compensatie' zou zijn voor haar geringe financiële bijdrage. Beter had ze een duur uitziend cadeau kunnen kopen, dan had je ook geen idee gehad wat het gekost heeft. Ik vind je wel héél oppervlakkig en 'graaierig' hiertegen aan kijken. We wonen hier niet in Spanje!quote:Op maandag 30 april 2007 01:28 schreef amaranta het volgende:
ja in spanje koop je jezelf uit zeg maar.... dus dan geef je minstens 40 euro per gast.
noem mij maar gierig maar 10 euro vind ik echt weinig voor iemand die de hele dag op jouw zak teert.... geef dan niks...
Ik heb al in mijn eerste post gezegd dat ze wss niet meer kon missen. Al had ze niks gegeven.quote:Op maandag 30 april 2007 01:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb je je ook bedacht dat die bruiloft iemand wel meer dan dat tientje kan kosten? Reiskosten bijv., fatsoenlijke kleren/ bezoekje aan de kapper, etc. Misschien kon ze écht niet meer missen. En hastikke leuk dat men zich in Spanje 'uitkoopt', maar ik zou dat hier in Nederland niet verwachten, en al helemaal niet van mijn Spaanse gasten die half Europa doorgereisd hebben om aanwezig te kunnen zijn, dat terzijde. Dat 'op je zak teren' kies je toch echt zelf voor hoor, wie weet wat voor offer het voor haar was. Persoonlijk was ik thuisgebleven (zeker als ik de reactie van de bruid hier hoor, pfff), maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Misschien dachDt ze dat haar aanwezigheid voor jullie een leuke 'compensatie' zou zijn voor haar geringe financiële bijdrage. Beter had ze een duur uitziend cadeau kunnen kopen, dan had je ook geen idee gehad wat het gekost heeft. Ik vind je wel héél oppervlakkig en 'graaierig' hiertegen aan kijken. We wonen hier niet in Spanje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |