Die tussen-n is een leuk ding, maar je beseft toch wel dat het nog steeds bruidegom is en niet bruidengom? Tenzij je misschien met meerdere bruidjes op 1 dag trouwtquote:Op donderdag 5 april 2007 11:21 schreef wokje het volgende:
Welkom in trouwen enzo waar aanstaande bruiden en bruidengommen vol verwachting de datum afwachten. Plus al het andere zwijmelende publiek uiteraard!
Alsof die pastoor er zelf ook maar iets van weetquote:Op donderdag 5 april 2007 11:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb een tante die daar nog heel mooi over kan vertellen. Hoe de pastoor inderdaad al voor het huwelijk seksuele voorlichting gaf. Ze zei dat ze zich nog nooit zo gegeneerd had gevoeld
Het woord 'consumeren' komt in de Bijbel niet voorquote:Op donderdag 5 april 2007 11:56 schreef amaranta het volgende:
een vriendin van mij vraagt elke keer of ik al zenuwachtig ben voor de bruidloft..en dan zeg ik...nee k ben niet zenuwachtig voor de BRUILOFT!!!
Het heeft idd iets met consumeren te maken ja.
Geen idee, maar als ik trouw is het in ieder geval niet voor een kerk. Dat moet ik nog maar een keer aan mijn ouders uitleggenquote:Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef Natalie het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen alleen voor de wet trouwen, en dus niet in de kerk.
Yep. Met kinderen gaat dat een stuk moeilijkerquote:Op donderdag 5 april 2007 11:59 schreef freecell het volgende:
En hoezo niet geconsumeerd? Dus als je geen kinderen krijgt kan je tegen de kerk net doen alsof je nog nooit seks gehad hebt?
quote:Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef Natalie het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoeveel mensen alleen voor de wet trouwen, en dus niet in de kerk.
'Succes met uitleggen' is in dit geval dus van toepassingquote:Op donderdag 5 april 2007 12:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Geen idee, maar als ik trouw is het in ieder geval niet voor een kerk. Dat moet ik nog maar een keer aan mijn ouders uitleggenToen Atrimar het een vorige keer bij toeval noemde was mijn moeder heel erg ontstemd.
Het is meestal die oudere generatie die er problemen mee heeft, hè. Mijn opa was ook zeer ontstemd over het feit dat mijn neefje buiten het huwelijk geboren is. En hoewel hij wel de achternaam van de vader draagt, ziet opa hem niet als stamhouder (ja ja, dat vindt ie belangrijk) omdat de ouders niet gehuwd zijn.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:20 schreef pluisje het volgende:
![]()
We hebben beiden niet veel met het geloof, dus niemand was ook echt verbaasd denk ik (hm, Rick zijn opa en oma zijn wel behoorlijk gelovig... vraag me af of die het al weten eigenlijk).
En wij hebben met trouwen dus even gewacht tot na Tobi's geboorte, en toen ie er eenmaal was ook nog maar even tot ie ook als bruidsjonkertje kon fungeren
Hij heeft al Rick zijn achternaam, en na de bruiloft volg ik dus ook officiel qua naam.
Yepquote:Op donderdag 5 april 2007 11:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Amaranta en miss_dynastie, hadden jullie het toevallig over de RK kerk?
Voor de wet , in een kerkjequote:Op donderdag 5 april 2007 11:33 schreef Natalie het volgende:
Begin juni dan evenquote:Op donderdag 5 april 2007 14:49 schreef leonieke het volgende:
Hier wil ik toch ook wel nog ff volgen![]()
En kwestie van mezelf wat op te jagen: hoe ver zitten de bruidjes en bruidegommen van eind juni/juli met de voorbereidingen voor het feest?
quote:Op zaterdag 31 maart 2007 13:48 schreef Diaan73 het volgende:
Ons kaartje:
Buitenzijde:
Binnenzijde:
Psst als je erop klikt, kun je de tekst beter lezen.
O, dan kunnen Michael en ik ons huwelijk ook wel afblazen. Wij trouwen namelijk met onder één 'huwelijkse voorwaarde' : Geen Kinderen!!!quote:Op woensdag 4 april 2007 21:43 schreef amaranta het volgende:
... daar het doel van het huwelijk de voortplanting is...
Wij 1 juni wij moeten nog boeket, muziek en bedankjes, maar inderdaad wij maken onze bedankjes ook gewoon zelf.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:30 schreef Diaan73 het volgende:
...
Wij zitten eind mei, maar hoeven alleen nog maar een pak en het bruidsboeket te kopen. Bedankjes moeten we nog maken, maar dat doen we zelf thuis. Ook de muziek voor de die dag moet nog uitgezocht worden. Maar ik voel nog steeds geen druk. Vandaag de ringen opgehaald en ze zijn echt heel erg mooi en zitten ook heel erg goed.![]()
Mijn godquote:Op donderdag 5 april 2007 18:46 schreef Joene het volgende:
[..]
Begin juni dan even![]()
Alles is geregeld op de bedankjes na![]()
![]()
Ik vond het een beetje gek dat hij dat komisch vond. Het mag toch een jaar van te voren? Nou dan.quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:43 schreef freecell het volgende:
Wij waren op 22 maart 2006 al in ondertrouw
Dat vonden ze bij de burgerlijke stand wel komisch geloof ik
Locatie trouwfoto's: had ik zelfs helemaal uit het oog verloren. Nog een puntje erbij op de todo-listquote:Op vrijdag 6 april 2007 09:28 schreef pluisje het volgende:
Ik heb gisteren het materiaal besteld om zelf de uitnodigingen te gaan maken (ja die ga ik allemaal zelf schrijven, ik ben gek), de gastenlijst voor het diner is ook klaar (ok, kan nog 3 keer wijzigen ons kennende, maar toch
). Locaties voor de trouwfoto's heb ik ook in gedachten, moeten we alleen nog een keer met de fotograaf doornemen, maar ook daaraan wordt gewerkt.
Nu moeten we voor eind juli nog een keer langs bij de gemeente Delft om de papieren van de ondertrouw te brengen en de kosten te voldoen enzo, Rick moet nog een pak kopen, er moeten nog kleertjes komen voor Tobias (maar dat doe ik ivm zijn voorspoedige groei pas een maand tevoren) en meer van die kleine dingen, jurk iets in laten korten enzo. Maar we liggen goed op schema
Ik vind het erg onpersoonlijk om een uitnodiging voor een bruiloft via de mail te doen. Als ik via de mail zou worden uitgenodigd voor een bruiloft zou ik al bij voorbaat niet meer komen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:17 schreef pluisje het volgende:
Ik maak er max. 50. We vieren het klein, en zullen een deel ook per e-mail versturen (bv collega's en mensen die je uit netheid wel wil uitnodigen, maar waarvan je toch al weet dat ze niet komen).
Het wordt sowieso een hele klus, maar ik wil er gewoon elke avond 1 of 2 doen, niet allemaal achter elkaar
Tja, opgelost dus. Ze zegt toch al dat ze die stuurt naar de mensen die ze toch al niet verwachtquote:Op vrijdag 6 april 2007 22:45 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik vind het erg onpersoonlijk om een uitnodiging voor een bruiloft via de mail te doen. Als ik via de mail zou worden uitgenodigd voor een bruiloft zou ik al bij voorbaat niet meer komen.
Nodig ze dan niet uit :Squote:Op vrijdag 6 april 2007 22:48 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, opgelost dus. Ze zegt toch al dat ze die stuurt naar de mensen die ze toch al niet verwacht
Ik heb ook alle uitnodigingen zelf gemaakt en heb er echt superleuke reacties op gehad. Ik heb ook de mensen een kaart gestuurd waarvan ik weet dat ze toch niet komen, dat er geen reactie komt of wat dan ook, maar dan vooral voor het "maar het telt wel".
Zoiets heb ik ook, als je ze bij voorbaat al emailt geef je ze imho niet eens een eerlijke kans om te komen, want de meeste mensen zullen dat zo ongeinteresseerd vinden dat ze denken 'laat maar'. En terecht trouwens.quote:
Tja, en soms heb je nou eenmaal een familie die dan vervolgens bij je ouders gaat zeuren en aangezien mijn ouders wel wat anders aan hun hoofd hebben, hebben ze gewoon een uitnodiging gehad. 44 cent voor de postzegel, ik denk maximaal 75 cent voor envelop, papier en inkt enzo. Kost dus nog geen 2 euro en scheelt een heleboel ergernis.quote:
Armoedige argumentatie om ze toch uit te nodigen vind ik...quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
We hebben ook mensen uitgenodigd die zonodig niet echt hoefden te komen. Alleen uitgenodigd voor de kerkdienst en receptie erna. Niet het feest. Meesten daarvan kwamen dan ook niet, enkelen wel. krijg je dan toch weer een cadeautje van, en je hebt toch weinig tijd om met ze te praten.
Oh en om eerlijk te zijn hebben we ook enkele kaarten verstuurd met het idee 'deze kaart kan uit'. En ja hoor, kaartje terug met leuke bijdrage
precies...quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:00 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, en soms heb je nou eenmaal een familie die dan vervolgens bij je ouders gaat zeuren en aangezien mijn ouders wel wat anders aan hun hoofd hebben, hebben ze gewoon een uitnodiging gehad. 44 cent voor de postzegel, ik denk maximaal 75 cent voor envelop, papier en inkt enzo. Kost dus nog geen 2 euro en scheelt een heleboel ergernis.
Mwah.. Mijn ouders en schoonouders zijn daar gelukkig heel simpel in. Als er mensen zijn die tegen hun beginnen te zeuren over waarom ze niet of niet de hele dag mogen komen, zeggen zij gewoon dan moet je bij Diaan en Peaceman zijn. Heerlijk simpel. En denk je dat ze ons bellen daarover? Nee, tuurlijk niet. Waarom niet? Omdat ze dan ook wel beseffen dat het ze geen donder aangaat. Het is onze dag, niet die van de gasten.quote:
Heb je ook gelijk in. En die mensen nodig ik zeker niet uit als daggast. Maar er is bijv wel een vriendin van mijn moeder. Die ik dus ook al ken vanaf mn nulde. En die ook altijd heel erg betrokken is geweest bij mij. En die heb ik op verzoek van mama wel gevraagd. Maar in de daggasten ben ik (zijn we) heel strikt geweest.quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:58 schreef peaceman het volgende:
[..]
Mwah.. Mijn ouders en schoonouders zijn daar gelukkig heel simpel in. Als er mensen zijn die tegen hun beginnen te zeuren over waarom ze niet of niet de hele dag mogen komen, zeggen zij gewoon dan moet je bij Diaan en Peaceman zijn. Heerlijk simpel. En denk je dat ze ons bellen daarover? Nee, tuurlijk niet. Waarom niet? Omdat ze dan ook wel beseffen dat het ze geen donder aangaat. Het is onze dag, niet die van de gasten.
De familie/vrienden bepaalt niet wie er op je bruiloft komt, dat bepaal jezelf!
Maar die had je niet uitgenodigd als je niet een goed gevoel bij haar had... en dat gebeurt dus ook. Althans die indruk krijg ik in dit topic.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Heb je ook gelijk in. En die mensen nodig ik zeker niet uit als daggast. Maar er is bijv wel een vriendin van mijn moeder. Die ik dus ook al ken vanaf mn nulde. En die ook altijd heel erg betrokken is geweest bij mij. En die heb ik op verzoek van mama wel gevraagd.
Dat is idd leuk ja. Ik ben het met je eens dat het bij zo'n groep die van ver komt lastig is om die niet daggast te laten zijn.. Maar zoals je al aangeeft, vind je het ook super dat ze komen en was het dus niet een moeilijke beslissing om ze op de lijst van daggasten te zetten.quote:Maar in de daggasten ben ik (zijn we) heel strikt geweest.
Overigens had ik al mijn ooms en tantes uit spanje uitgenodigd, omdat ik het graag wilde, maar ik dacht de ze toch niet zo'n lange reis zouden maken. KOmen ze potjandorie allemaal!!!!!!!35 gasten uit Spanje. Lief he!
Die zijn natuurlijk allemaal daggast, kan het niet maken om te zeggen, leuk dat je er bent, ga maar bij de mac eten ik zie jullie vanavond!
Ik had haar als feestgast uigenodigd uit mezelf.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:06 schreef peaceman het volgende:
Maar die had je niet uitgenodigd als je niet een goed gevoel bij haar had... en dat gebeurt dus ook. Althans die indruk krijg ik in dit topic.
Ow en nu is ze ook daggast... dan had ik het verkeerd begrepen. Wij hadden in dat geval die persoon gewoon 's avonds laten komen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:15 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had haar als feestgast uigenodigd uit mezelf.
Ja, tis maar net welk standpunt je inneemt.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:18 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ow en nu is ze ook daggast... dan had ik het verkeerd begrepen. Wij hadden in dat geval die persoon gewoon 's avonds laten komen.
Precies. Maar goed, in kan me in het geval van 1 persoon nog wel wat makkelijker voorstellen dat je zoiets hebt van: Vooruit dan maar.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:23 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, tis maar net welk standpunt je inneemt.
Wat stoer, wat liefquote:Op zaterdag 7 april 2007 10:01 schreef amaranta het volgende:
Overigens had ik al mijn ooms en tantes uit spanje uitgenodigd, omdat ik het graag wilde, maar ik dacht de ze toch niet zo'n lange reis zouden maken. KOmen ze potjandorie allemaal!!!!!!!35 gasten uit Spanje. Lief he!
Je hoeft aan helemaal niemand verantwoording af te leggen, maar als je een post plaatst heb je nou eenmaal kans dat mensen daarop reageren.quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:35 schreef pluisje het volgende:
Het is al lastig zat om je gastenlijst te bepalen, en te bepalen hoe je die mensen vervolgens uit gaat nodigen, maar als je dan ook nog eens hier verantwoording lijkt af te moeten leggen
Ook niet e-mailenquote:Op zaterdag 7 april 2007 10:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Je kan een grootmoeder toch niet niet uitnodigen?![]()
Jij nodigt grootmoeder per mail uit omdat je toch niet verwacht dat ze komt?quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:43 schreef leonieke het volgende:
[..]
Je kan een grootmoeder toch niet niet uitnodigen?![]()
quote:Op zaterdag 7 april 2007 10:46 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jij nodigt grootmoeder per mail uit omdat je toch niet verwacht dat ze komt?
Die mensen kregen dan ook niet een uitnodiging voor het feest oid, maar alleen de kaart, waarop stond dat we gingen trouwen en dat je welkom was in de kerkdienst en er nadien koffie was.quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Armoedige argumentatie om ze toch uit te nodigen vind ik...
Bij het feest en bij de daggasten hebben wij niet ge-vooruitdanmaardquote:Op zaterdag 7 april 2007 10:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
Precies. Maar goed, in kan me in het geval van 1 persoon nog wel wat makkelijker voorstellen dat je zoiets hebt van: Vooruit dan maar.
Daar hadden we er één van. De vriendin wilde ik wel, de partner heb ik langzaamaan mee leren leven, maar echt aardig vind ik hem nog niet.quote:Op zaterdag 7 april 2007 11:56 schreef Isabeau het volgende:
Hebben jullie dan niet af en toe dat je een bepaald familielid of een vriendin wèl wilt uitnodigen voor je bruiloft, maar beseft dat je hun partner er eigenlijk ab-so-luut niet bij wilt hebben? Maar die gaat absoluut ook komen als je de kaart stuurt.
En op de kaart alleen "Aan Ineke Jansen" schrijven en in de brief "Hierbij nodigen wij JOU uit..." is ook zo vreemd![]()
Op die ene oom na, hier geen problemen. Ik heb echter ook wel het gevoel dat wij het anders benaderd hebben dan de meesten hier.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:28 schreef Isabeau het volgende:
Leuk hè, verzinnen wie je uitnodigt.
is dat die waar ik ook was?quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:04 schreef teigan het volgende:
Ik heb het eens gehad met een bruiloft, mijn toenmalige partner was wel welkom, die van een vriendin eigenlijk niet..
Ik en mijn partner hebben allebei een eigen uitnodiging gekregen om het zo te "vermijden"..
(het ging vlak ervoor uit, dus mijn toenmalige partner is niet eens geweest...)
Ik heb de enveloppen op naam gestuurd, dus overal met of zonder partner erbij, en in de kaart duidelijk jij of jullie zeg maar.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:10 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik heb begrepen dat de etiquette voorschrijft dat een uitnodiging voor een daggast impliceert dat een partner welkom is. Ik zou dat zelf denk ik niet altijd zo zien (wel gauwer als iemand een relatie heeft, maar als ik mijn vrijgezelle neef uit zou nodigen zou ik het wat apart vinden als hij met een totaal onbekende niet-partner zou komen), maar ik zou waarschijnlijk ook niet komen als de mister niet welkom zou zijn.
Je hebt t overleefd!quote:Op maandag 9 april 2007 10:42 schreef amaranta het volgende:
Vrijgezellenfeestje was leuk!
ja, dat was diequote:
Had je broer zijn vriendin bij zich?quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Oh en freecell had mijn broers vriendin nog niet eerder gezien (ik ook maar 1x daarvoor)
Die was er alleen op het feestquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Had je broer zijn vriendin bij zich?Hopelijk heb ik die dan ergens op de foto staan want dat is me dus compleet ontgaan
O, okee *opgelucht ademhaalt*quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:17 schreef freecell het volgende:
Die was er alleen op het feest
Dus die heb je inderdaad gemist
kheb persoonlijk niet zoveel met auto's. Noch oude, noch nieuwe. Een sport auto leek me dan nog het grappigst omdat ik dan zelf de bruid op kan halen en met zijn tweeën naar de trouwlocatie kan rijden. Met een oude bak heb je bijna automagisch een chauffeur erbij.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:22 schreef DarkElf het volgende:
wij hadden een oude citroën (traction avant)
prima auto, lekker ruim ook trouwens
zoiets dus
chauf is juist top iddquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:27 schreef DarkElf het volgende:
ja met een chauffeurwat is er nu leuker dan bediend te worden op die dag?(vond ik
) kun je lekker rustig samen de tijd nemen voor elkaar terwijl iemand anders zich druk maakt om het verkeer
Precies.. zo hebben wij het ook gedaan.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:00 schreef Tally het volgende:
En de uitnodigingen.. Wij hebben iedereen per kaart uitgenodigd..
Op de kaart/enveloppe was wel duidelijk wie er uitgenodigd waren..
Er stonden de naam/namen van de personen op of als er stond famillie ..... dan was iedereen uitgenodigd..
Wij gaan Trouwen + Receptie + Etentje. Geen feest want daar houd ik niet zo van.quote:Op woensdag 11 april 2007 09:11 schreef Pau100 het volgende:
Deze week voor het eerst eens echt serieuzer met min vriend gesproken over onze trouwplannen. Bepaald wanneer we uiterlijk willen trouwen en hoe we het wel en hoe we het niet willen. Is toch nog niet zo makkelijk. Dat was dan ook een reden dat ik nooit wilde trouwen. Maarja, we trouwen niet voor anderen maar voor onszelf. Dus het gaat er toch van komen. Hier zo meelezend, valt het me op dat iedereen over het algemeen toch wel grote trouwerijen plant?? hebben jullie daar dan jaren voor gespraar dofzo? Want het gaat toch al wel in de kosten lopen lijkt me. Dat is iets waar we ook wel tegenop zien.
Het liefst zou ik ergens in het buitenland trouwen denk ik en dan later een feestje hier geven? Maar ja, dan heb je de meest dierbare personen er juist weer niet bij, wat mijn vriend weer tegenstaat. Het zijn dillemma's, haha
Ik denk dat het kostuum van mijn man ongeveer evenveel kostte als mijn trouwjurkquote:Op woensdag 11 april 2007 13:18 schreef amaranta het volgende:
Wij pakken flink uit op ons feest. Mijn ouders betalen, als we dat willen mee. Maar voor mij hoeft dat niet persé.
Op de moeder van mn aanstaande hoeven we niet te rekenen qua geld. Ze kreeg al een hartverlamming toen ze de prijs van het pak hoorde vna mijn vriend. Die heeft ze dus ook niet betaald. Tja, een pak, heo goedkoop ook, kost echt geen 100 euro.
Verder heeft mijn vriend onlangs veel geld geërfd van zijn vader. En dat zal ook wel een beetje voor de bruiloft zijn.
We hebben echt nergens op bezuinigd. En toch denk ik dat we niet zo heel veel geld kwijt zullen zijn.
Kerk = gratis omdat mijn moeder vrijwilliger is bij de kerk
DJ = gratis omdat het een collega is van mijn aanstaande
(hij neemt app mee die normaal 7000 euro zou kosten als je hem zou huren, dus ben erg benieuwd.
quote:Op woensdag 11 april 2007 13:46 schreef Troel het volgende:heeft een "gewoon" pak, omdat hij dat dan ook nog op andere momenten kan dragen. Uiteindelijk toch nog wel een redelijk prijzig pak, maar in combinatie met 2 stropdassen, 3 overhemden, sokken en een riem kom je al snel wat duurder uit.
Bert heeft ook een antracietkleurig pak. Maar wel een mooi pak.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:49 schreef amaranta het volgende:heeft zijn pak ook uit een gewone winkel. Maar toch heel duur!
In Ehv zit een zaakje met pakken voor 200 euro en daar had zn moeder hem heengestuurd, maar dat waren volgens mijn vriend pakken waarin je je opa nog niet wilt begraven. Erg grijs en lelijk dus.
Dan gaat het snel over wat betreft goedkope pakken.
Tsjeu.. 2 stropdassen en 3 overhemden.. Duur! Ik viel al bijna flauw van de prijs van mijn ene shirt...quote:Op woensdag 11 april 2007 13:46 schreef Troel het volgende:heeft een "gewoon" pak, omdat hij dat dan ook nog op andere momenten kan dragen. Uiteindelijk toch nog wel een redelijk prijzig pak, maar in combinatie met 2 stropdassen, 3 overhemden, sokken en een riem kom je al snel wat duurder uit.
Tja, zo'n 30 euro per shirt. En dan heeft ie nog maatje 38 ookquote:Op woensdag 11 april 2007 15:36 schreef wokje het volgende:
[..]
Tsjeu.. 2 stropdassen en 3 overhemden.. Duur! Ik viel al bijna flauw van de prijs van mijn ene shirt...
Maar goed als je je bruiloft over 2 dagen doet lijkt het me inderdaad niet onhandig.. Ik hoop maar gewoon dat alles vlekvrij blijft![]()
Oei.. dan was mijn keuze voor boordmaat 39, extra lange mouw met dubbele manchet misschien niet de voordeligste?quote:Op woensdag 11 april 2007 15:37 schreef Troel het volgende:
[..]
Tja, zo'n 30 euro per shirt. En dan heeft ie nog maatje 38 ook
Nee, dat hebben wij dus nog niet eens betaald voor 3 shirtsquote:Op woensdag 11 april 2007 15:43 schreef wokje het volgende:
[..]
Oei.. dan was mijn keuze voor boordmaat 39, extra lange mouw met dubbele manchet misschien niet de voordeligste?100euri
Jaren 70,80 en 90 muziek?quote:Op woensdag 11 april 2007 15:41 schreef wokje het volgende:
Nog even iets.. heeft iemand nog briljante suggesties voor muziek voor op het feest? We moeten namelijk zo langzamerhand aan de DJ doorgeven welke muziek 'ie ongeveer moet draaien... En om nou te voorkomen dat het alleen maar feestmuziek uit zijn collectie Nederlandstalig wordt, kan ik wel wat extra inspiratie gebruiken...
Zaten wij ook aan te denken.. Maar heel veel van die nummers vinden we toch niet echt superleuk.. Het enige nummer van Queen dat ik bijv. te pruimen vind is Don't stop me now... Die gaat dus wat mij betreft zeker gedraaid worden. Openingsnummer wordt waarschijnlijk Walking on Sunshinequote:Op woensdag 11 april 2007 15:46 schreef Troel het volgende:
[..]
Jaren 70,80 en 90 muziek?
Queen, The Doors, The Stones, Aerosmith, Golden Earring, Toto, Cats, Boney M, Robbie Williams, Spice Girls, Take That, Eternal, Celine Dion, Clouseau ??
Sorry, wij dus niet zo..quote:
O ja blokjes is ook een idee.. Aan de andere kant moeten we nog afwachten hoeveel er gedanst gaat worden. Het is zo'n gevarieerd gezelschap... Dus ik denk dat we sowieso zelf ook heel veel muziek mee gaan nemen, voor het geval er verzoeknummers komen. En als het dansen helemaal niet op gang komt dan moet er maar wat rustigs aan op de achtergrond. Mams blijquote:Op woensdag 11 april 2007 16:15 schreef Diaan73 het volgende:
Wij hebben thuis het "lijstje" alhoewel het is een flinke lijst. Maar ABBA mag natuurlijk ook niet ontbreken, toch?
Wij gaan dus blokjes doen... blokje Soul, blokje Disco, blokje Reggae, blokje Nederlands, blokje Dance en vast nog een aantal meer... en een paar nummers die wij zelf echt heel mooi vinden, maar de rest waarschijnlijk niet kent. Zoals Zita Swoon...
![]()
Ik weet niet of de muzieksmaak van onze DJ goed genoeg is om het 100% aan hem over te laten... Maar met alle suggesties hier gaat het zeker goed komen... En ach het is ook weer niet het belangrijkste van het feest...quote:Op woensdag 11 april 2007 17:51 schreef amaranta het volgende:
WIj merken van zelf wel wat de DJ draait...
Ik mis My Love My Life van ABBAquote:Op woensdag 11 april 2007 16:00 schreef Troel het volgende:
Tja, ik ben een Queenfan
Maar post het lijstje inderdaad eens![]()
Mijn lijstje tot nu toe van nummers die ik supergraaf wil horen:
<Mooie nummers>
Zoiets heb ik al liggen
Dat wel alleszins.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:10 schreef Diaan73 het volgende:
Jaren 80/90 zijn altijd goed, maar ook de jaren 70 zijn erg leuk.
Leonieke wat fijn dat het af is, geeft een stukje rust denk ik.
quote:Op woensdag 11 april 2007 20:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat wel alleszins.
Maar het zal wel een emotionele viering worden denk ik. Mijn schoonmoeder heeft eventjes geluisterd naar de muziek en zat al met tranen in haar ogen![]()
Ik vrees wel dat ik niet alles volledig droog zal kunnen voorlezen (welkomstwoord, trouwbelofte (persoonlijk), ringen en dan nog een bezinningstekst). Ik neem te veel hooi op mijn vork
Leuk dat je (/jullie?) ook van alles zelf lezen etc.. Geeft wel wat stress lijkt me, maar het maakt de dienst ook wel heel persoonlijk!quote:Op woensdag 11 april 2007 20:51 schreef leonieke het volgende:
[..]
Dat wel alleszins.
Maar het zal wel een emotionele viering worden denk ik. Mijn schoonmoeder heeft eventjes geluisterd naar de muziek en zat al met tranen in haar ogen![]()
Ik vrees wel dat ik niet alles volledig droog zal kunnen voorlezen (welkomstwoord, trouwbelofte (persoonlijk), ringen en dan nog een bezinningstekst). Ik neem te veel hooi op mijn vork
De verwelkoming doen mijn man en ik samen. Voor de bezinning hebben we gekozen voor het gedicht Voor een dag van morgen van Hans Andreus. Eén van mijn lievelingsgedichten en mijn echtgenoot vindt het wel passend dat ik die tekst dan voorlees.quote:Op woensdag 11 april 2007 20:57 schreef wokje het volgende:
[..]
Leuk dat je (/jullie?) ook van alles zelf lezen etc.. Geeft wel wat stress lijkt me, maar het maakt de dienst ook wel heel persoonlijk!
De leesdingen hebben wij vooral uitbesteed. Wel gaan we samen een voorbede lezen (gevonden in een duits boek en zelf vertaald)
quote:Op woensdag 11 april 2007 20:53 schreef Diaan73 het volgende:
[..]![]()
komt helemaal goed meid!! En je mag huilen op je trouwdag hoor
quote:Op zondag 15 april 2007 08:40 schreef teigan het volgende:
Ik dacht eerst ook aan schorten, maar dat leek mij zo raar...
het is in ieder geval een beter gezicht dan maar twee mensen met een schort aanquote:Op zondag 15 april 2007 09:51 schreef Diaan73 het volgende:
Lijkt me een erg leuk gezicht... alle mensen met een schort aan.
Wij willen samen met jou geschikt wordenquote:Op zondag 15 april 2007 12:05 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik hoop toch wel bij mij in de buurt. Verder ken ik niemand![]()
Vis plaatjes zijn leuk, die gaan wij ook gebruiken voor de uitnodigingen voor de kinderen uit de klas van mijn aanstaande.quote:Op zaterdag 14 april 2007 19:35 schreef Troel het volgende:
Voor onze daggasten hebben we heel speciale naamkaartjes bij het eten:
[afbeelding]
Een van de eersten zag er echter zo uit (strijkijzer stond te warm):
[afbeelding]
Hoort dat echt, een reactie? Troel heb ik wel gelijk een reactie gegeven, maar dat is een goede vriendinquote:Op maandag 16 april 2007 12:58 schreef ranzige_pad het volgende:
Alle uitnodigingen zijn de deur uit, ik had wel wat meer reactie verwacht van gasten. Het valt mij op het moment nog een beetje tegen. Sommigen zaten al wel 2maand te jammeren wanneer die nou zou komen.
Hoeveel gasten heb je dan wel niet?? Of, hoe klein is de kerk???quote:Op maandag 16 april 2007 17:11 schreef wokje het volgende:
Reageren Rulez!! Dan weet je namelijk van tevoren of alle gasten in de kerk gaan passen![]()
Maar wij hebben ook nog weinig aan/afmeldingen gehad.. Ach we zien wel![]()
Opgelostquote:Op dinsdag 17 april 2007 08:28 schreef Troel het volgende:
Nou, het mailtje van de dominee is binnen met daarin de opzet van de kerkdienst. Helaas heeft ze dus ongeveer alle door ons aangedragen liederen niet meegenomen, of omgezet naar liederen uit het liedboek. Daar gaan we dus nog even over praten.
Tsja.. de kerk is klein.. Er passen 120 mensen in (en dan zit'ie stampvol)... Gisteren hebben we dus maar besloten een video-verbinding te laten opzetten met het zaaltje ernaast, voor het geval er meer dan 25 'ongenodigden' komen.. En dat zit er wel in... Dorp he...quote:Op maandag 16 april 2007 17:20 schreef amaranta het volgende:
[..]
Hoeveel gasten heb je dan wel niet?? Of, hoe klein is de kerk???
quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:02 schreef Troel het volgende:
Ik heb daar geen last van gelukkig. Maar misschien moet je hem er eens naar vragen of in ieder geval aangeven dat jij dat gevoel hebt?
Ik heb ook veel geregeld, gewoon omdat ik meer een regelaar ben. Ik heb zelf de bloemen geregeld (hij durfde dat niet, hij roept altijd dat hij geen verstand heeft van bloemen, maar toen hij laatst een bosje moest halen voor een verjaardag kwam hij met iets geniaals terug, maar goedquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
heb ik gedaan
en dan zegt hij: ja ik heb de bloemen geregeld en een auto met chauffeur
ik daarentegen heb DE REST geregeld zeg ik dan.... maar goed...
(dan weet ik zeker dat het goed gebeurd)
En dit wijst er trouwens op dat je de situatie zo eigenlijk ook het beste vindt en jij eigenlijk alleen jezelf er mee vertrouwt, dus dan moet je niet op je man mopperenquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:04 schreef amaranta het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 20 april 2007 10:04 schreef amaranta het volgende:
WHAHAHAquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En voor je het weet regel je ook het hele huishouden, administratie, opvoeding van de kinderen, etc. En niet omdat die man het niet wil, maar omdat jij dan toch weet dat het goed gebeurt. En vervolgens mopper je tegen je vriendinnen over die kerel die geen moer doet, terwijl je er niet aan moet denken dat ie een keer zelf de stofzuiger pakt. En zie daar: het huwelijk![]()
![]()
![]()
![]()
Hij's leukquote:Op vrijdag 20 april 2007 10:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En voor je het weet regel je ook het hele huishouden, administratie, opvoeding van de kinderen, etc. En niet omdat die man het niet wil, maar omdat jij dan toch weet dat het goed gebeurt. En vervolgens mopper je tegen je vriendinnen over die kerel die geen moer doet, terwijl je er niet aan moet denken dat ie een keer zelf de stofzuiger pakt. En zie daar: het huwelijk![]()
![]()
![]()
![]()
Leuk! Wat hebben jullie gedaan?quote:Op zondag 22 april 2007 08:22 schreef Troel het volgende:
Mijn vrijgezellenfeestje gisteren was echt superdesuperdepuper!
En daarmee zo goed als alles geregeld wat nog "extern" geregeld/besteld moest wordenquote:Op zondag 22 april 2007 10:00 schreef peaceman het volgende:
Gisteren bruidsboeket en corsages besteld
We zijn naar Verkeerspark Assen geweest met een stel dieetclubmeiden en het was echt supergezellig en supermelig.quote:Op zondag 22 april 2007 09:57 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Leuk! Wat hebben jullie gedaan?
quote:Op zondag 22 april 2007 10:32 schreef Troel het volgende:
Op di tmoment is mijn vriend onderweg naar zijn werk vanwege een inbraak.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren als hij daar vervolgens ontvoerd wordt
Ha, is ie erin getrapt?quote:Op zondag 22 april 2007 10:32 schreef Troel het volgende:
We zijn naar Verkeerspark Assen geweest met een stel dieetclubmeiden en het was echt supergezellig en supermelig.
Op di tmoment is mijn vriend onderweg naar zijn werk vanwege een inbraak.
Ik ben benieuwd hoe hij gaat reageren als hij daar vervolgens ontvoerd wordt
Je "krijgt" dan toch even de pen van de ambtenaar van de burgerlijke stand? Ook de getuigen volgens mij.quote:Op zondag 22 april 2007 16:33 schreef amaranta het volgende:
Ik bedenk me net dat ik helemaal ben vergeten pennen te regelen voor de getuigen....oeps
ik vind dat zo'n afgezaagd kadoquote:Op zondag 22 april 2007 19:37 schreef amaranta het volgende:
Ja klopt, maar ik wilde de getuigen allemaal een pen cadeau doen met daarin onze namen en onze trouwdatum...
Maar parkerpennen blijven dan ook héél lang goedquote:Op zondag 22 april 2007 19:40 schreef Troel het volgende:
Daarnaast ken ik eigenlijk alleen maar huwelijk die sneller kapot waren dan de pennen die ervoor gebruikt werden
Het wordt inderdaad steeds beter! Er stond nu al ergens max 25 graden! Dan heeft mijn geklaag hier op FOK toch geholpen en kunnen Diaan en Peaceman met mooi weer in ondertrouw!quote:Op zondag 22 april 2007 13:41 schreef amaranta het volgende:
wokje, goeie week lijkt me..
[weersverwachting]
Wij hebben fotolijstjes gegeven... Leeg.. Met de belofte dat als wij de trouwfoto's zouden krijgen zij er een paar mochten uitzoeken om de lijstjes te vullenquote:Op zondag 22 april 2007 20:20 schreef Diaan73 het volgende:
Hmmm wij hebben er niet eens aan gedacht om voor de getuigen iets te kopen. Maar eens over nadenken. Maar Peaceman was vorig jaar getuige en heeft toen ook niets gekregen.. hmmm.
Gecondoleerd.. De dag zal nu nog specialer zijn... Helaas..quote:Op maandag 23 april 2007 10:08 schreef pluisje het volgende:
Onze angst is helaas waarheid geworden, gistermiddag is Ricks vader overleden.
We zijn blij dat hij 'uit zijn lijden verlost is', maar natuurlijk enorm verdrietig dat ie er straks niet bij zal zijn.
Sterkte pluisje en Rickquote:Op maandag 23 april 2007 10:08 schreef pluisje het volgende:
We zijn blij dat hij 'uit zijn lijden verlost is', maar natuurlijk enorm verdrietig dat ie er straks niet bij zal zijn.
Gecondoleerd Pluisje en Rick..quote:Op maandag 23 april 2007 10:08 schreef pluisje het volgende:
Hmm mijn getuigen zijn mn ouders, die krijgen zoiezo wel wat foto's. Maar ik denk dat wij het niet gaan doen. Alleen de ceremoniemeester denk ik.quote:Op maandag 23 april 2007 10:11 schreef Tally het volgende:
[..]
Wij hebben fotolijstjes gegeven... Leeg.. Met de belofte dat als wij de trouwfoto's zouden krijgen zij er een paar mochten uitzoeken om de lijstjes te vullen
Wilde eerst geen kadootjes doen maar toch maar wel..
Snel snel snel alles regelenSnel naar de expo.. Mooie lijstjes uitgezocht..
Tekeningen gemaakt voor er inEn voor Opa (mijn getuige) een fles jonge jenever..
Wat verdrietig en jammer voor jullie... heel veel sterkte gewenst van ons.quote:Op maandag 23 april 2007 10:08 schreef pluisje het volgende:
ware het niet dat ik zn telnummer kwijt benquote:Op dinsdag 24 april 2007 09:06 schreef Diaan73 het volgende:
Toen ik de 1e keer trouwde, deed ik dat ook in de katholieke kerk. Jij trouwt ook in katholieke kerk of niet? Voor zover ik mij kan herinneren hebben wij twee mensen gehad die gingen voorlezen. Maar ik denk dat je beter even de pastor kunt vragen.
Volgens mij mag het evangelie niet zomaar door anderen voorgelezen worden, zo ging het althans bij ons als ik het me goed herinner. Ligt er dus aan of je tweede lezing een evangelietekst is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 08:15 schreef amaranta het volgende:
volgens mijn moeder mag alleen de 1e lezing worden voorgelezen door iemand, en moet de 2de lezing door de pastoor zelf gedaan worden..
Wat heb je voor maat? Ik heb nogal een forse cupmaat en ga denk ik eerst hier eens naartoe... www.naron.nlquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:05 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ga zo de stad in op zoek naar een body. Iemand nog tips?
Ik heb ook een forse cupmaat.... de body die ik aangepast heb, zat op 90Fquote:Op dinsdag 24 april 2007 10:27 schreef bianca en michael het volgende:
[..]
Wat heb je voor maat? Ik heb nogal een forse cupmaat en ga denk ik eerst hier eens naartoe... www.naron.nl
Dat het maar een hele mooie dag mag worden!quote:Op woensdag 25 april 2007 08:49 schreef wokje het volgende:
Nou de dag gaat beginnen! Ceremoniemeester is er, aanstaandezit bij de kapper en ik ga straks de bloemen halen!!
Wish me luck, bij m'n volgende post ben ik getrouwd!
![]()
Good luck en vooral veel plezier!quote:Op woensdag 25 april 2007 08:49 schreef wokje het volgende:
Nou de dag gaat beginnen! Ceremoniemeester is er, aanstaandezit bij de kapper en ik ga straks de bloemen halen!!
Wish me luck, bij m'n volgende post ben ik getrouwd!
![]()
Veel plezier, geniet ervan en jullie hebben prachtig weer!quote:
Ik ga eens vragen of ik er een foto mag van maken en op fok! zetten aan mijn man. Hij is niet zo'n voorstander van dingen online te zetten, dus ik vraag het hem liever eens naquote:Op zondag 29 april 2007 08:20 schreef Troel het volgende:
Nou maak je me wel benieuwd hoor leonieke!
quote:Op zondag 29 april 2007 18:48 schreef amaranta het volgende:
Oke, net even in de flopjes gekeken, en een van de daggasten heeft maarliefst 10 euro gegeven!!!!
Per gast? Dat is me écht te gek hoor. Wij zijn echt niet zeikerig, maar 80 euro aan een trouwerij vind ik echt te gek (en het schept mijns inziens ook nog eens heel erg veel wederzijdse verplichtingen; tenslotte durf je bij die ander dan ook niet met vier tientjes aan te komen). Met die 20 euro feestgasten bedoel je per stel, neem ik aan?quote:Op zondag 29 april 2007 19:13 schreef amaranta het volgende:
Ik weet dat het in spanje zo is dat je ong zoveel geld geeft als dat 'jij'kost dus dat zou voor een daggast een euro of 40 zijn...
Pffff, ondankbaar wicht!quote:Op zondag 29 april 2007 18:48 schreef amaranta het volgende:
Oke, net even in de flopjes gekeken, en een van de daggasten heeft maarliefst 10 euro gegeven!!!!
Receptie: gaan we eigenlijk niet heen, dus hooguit een kaartje sturenquote:Op zondag 29 april 2007 21:59 schreef Fannetje het volgende:
Toch vind ik dat altijd wel lastig hoor, wat geef je aan iemand op een bruiloft? Ik vind het een verschil of je de hele dag of alleen voor een receptie of feest bent uitgenodigd.. en ik vind geld geven eigenlijk sowieso niet zo leuk.
Volgens mij is jullie regio sowieso iets guller dan hier, hier komt het serieus voor dat mensen met vier man naar een feestje gaan met 12,50 euroquote:Op zondag 29 april 2007 22:10 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb de vorige keer meen in 30 euro gegeven toen we naar een feest gingen. Binnenkort heb ik een receptie (van Joene hier op 't forum) en 's-avonds nog een feest (van een collega), dus dat wordt een duur dagje
Is dat regio-afhankelijk?quote:Op zondag 29 april 2007 22:17 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij is jullie regio sowieso iets guller dan hier, hier komt het serieus voor dat mensen met vier man naar een feestje gaan met 12,50 euro
30 euro zou ik zelf weer gauwer uitgeven aan een cadeau dan dat ik het in een envelopje zou doen, moet ik eerlijk zeggen...
Volgens mij wel iets jaquote:
Nee, absoluut niet. 10 euro, alleen bij speciale gelegenheden (barbeque, feestje elders, etc.) 20 euro. Er zijn ook mensen die gerust met 5 euro aan komen zetten...quote:Wij geven voor een verjaardag vaak al 20 euro (met zn 2en dan)... is dat bij jullie dan ook niet zo?
ik hoef niks te besparen.... ik heb ook totaal niet bespaard op de bruiloft... het was een groot feest en het maakt me geen hol uit wat het kost... maar dat neemt niet weg dat ik 10 euro erg weinig vind...quote:Op zondag 29 april 2007 19:48 schreef Queen_Jane_Approximately het volgende:
Als je wilt besparen, nodig je toch gewoon niemand uit?
Heb je je ook bedacht dat die bruiloft iemand wel meer dan dat tientje kan kosten? Reiskosten bijv., fatsoenlijke kleren/ bezoekje aan de kapper, etc. Misschien kon ze écht niet meer missen. En hastikke leuk dat men zich in Spanje 'uitkoopt', maar ik zou dat hier in Nederland niet verwachten, en al helemaal niet van mijn Spaanse gasten die half Europa doorgereisd hebben om aanwezig te kunnen zijn, dat terzijde. Dat 'op je zak teren' kies je toch echt zelf voor hoor, wie weet wat voor offer het voor haar was. Persoonlijk was ik thuisgebleven (zeker als ik de reactie van de bruid hier hoor, pfff), maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Misschien dacht ze dat haar aanwezigheid voor jullie een leuke 'compensatie' zou zijn voor haar geringe financiële bijdrage. Beter had ze een duur uitziend cadeau kunnen kopen, dan had je ook geen idee gehad wat het gekost heeft. Ik vind je wel héél oppervlakkig en 'graaierig' hiertegen aan kijken. We wonen hier niet in Spanje!quote:Op maandag 30 april 2007 01:28 schreef amaranta het volgende:
ja in spanje koop je jezelf uit zeg maar.... dus dan geef je minstens 40 euro per gast.
noem mij maar gierig maar 10 euro vind ik echt weinig voor iemand die de hele dag op jouw zak teert.... geef dan niks...
Ik heb al in mijn eerste post gezegd dat ze wss niet meer kon missen. Al had ze niks gegeven.quote:Op maandag 30 april 2007 01:40 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Heb je je ook bedacht dat die bruiloft iemand wel meer dan dat tientje kan kosten? Reiskosten bijv., fatsoenlijke kleren/ bezoekje aan de kapper, etc. Misschien kon ze écht niet meer missen. En hastikke leuk dat men zich in Spanje 'uitkoopt', maar ik zou dat hier in Nederland niet verwachten, en al helemaal niet van mijn Spaanse gasten die half Europa doorgereisd hebben om aanwezig te kunnen zijn, dat terzijde. Dat 'op je zak teren' kies je toch echt zelf voor hoor, wie weet wat voor offer het voor haar was. Persoonlijk was ik thuisgebleven (zeker als ik de reactie van de bruid hier hoor, pfff), maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Misschien dachDt ze dat haar aanwezigheid voor jullie een leuke 'compensatie' zou zijn voor haar geringe financiële bijdrage. Beter had ze een duur uitziend cadeau kunnen kopen, dan had je ook geen idee gehad wat het gekost heeft. Ik vind je wel héél oppervlakkig en 'graaierig' hiertegen aan kijken. We wonen hier niet in Spanje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |