abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:55:00 #1
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48784681
Vorige deeltje: Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? Deel 40

Met als 3 laatste berichten:
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
dag iedereen, even een berichtje....

Gaat goed hier, de ingreep is meegevallen. Ik kende de assistent -anesthesist, en zij vertelde me precies wat er allemaal ging gebeuren. Ze stelde me wel op mijn gemak, erg fijn. Wel na de ingreep op de uitslaapkamer, kwam alle spanning eruit. En trillen als een rietje...
De ingreep is geslaagd, hij heeft alles weg kunnen halen wat er niet hoorde. Ik heb kunnen meekijken op een scherm, best interessant. Ik heb alleen wel 20% kans bij een evt volgende zwangerschap dat ik weer een vastzittende placenta heb, dus zou dat in ieder geval een ziekenhuisbevalling worden. Maar goed zover hebben we het nog laaaaaaaaaaaaaang niet. Voorlopig is het hopelijk afgelopen met dingen met "dingen die eruit moeten"
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:42 schreef Moonah het volgende:

[..]

En voor het zover is zal er toch eerst iets in moeten...
Maar fijn hoor, dat het je is meegevallen.
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:49 schreef Neuk het volgende:
'k Ben blij dat het meeviel Karin, en fijn dat je effe een berichtje kwam typen. Nu snel opknappen!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:47:32 #2
108648 cattie
lieve moeder
pi_48786151
Fijn dat het goed gegaan is Karin!
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:34:20 #3
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48787765
karin fijn dat het je meeviel kom lekker ff bij
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 april 2007 @ 20:12:21 #4
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48789440
Karin, gelukkig is het nu achter de rug. Kan me goed voorstellen dat het allemaal toch erg hoog zat! Rust lekker uit nu!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_48789762
Fijn dat het achter de rug is Karin!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_48790302
Gelukkig is het achter de rug Karin!
Saartje
pi_48792809
een voorspoedig herstel gewenst karin, doe maar rustig aan (waar mogelijk).
pi_48805531
xxxKarinxxx,dat heb je gelukkig achter de rug,hoe voel je je nu?Ik hoop dat je snel weer op de been bent,maar doe eerst maar ff rustig aan

Groetjes,Minoes
  zaterdag 28 april 2007 @ 16:06:27 #9
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_48807742
Karin
pi_48818565
Gaat goed hier hoor, ik had verwacht dat ik wel pijn zou hebben (was me ook verteld dat ik wel last kon hebben van buikkramp enz) maar het gaat gewoon goed, klein beetje buikkramp op de achtergrond, maar het is prima te doen. Vroeg me gister al af waarom ze paracetamol in het infuus deden (had toch nergens last van) en ze kwamen me telkens vragen hoe het met de pijn ging (goed, ik heb geen pijn...)
14 mei weer op controle bij de gyn, hopelijk is echt alles weg wat weg moest!!

De gyn was trouwens erg aardig voor me (en ik vond het zo'n hork omdat hij Meike negeerde...) hij is gister na die tijd nog 2 keer bij me geweest, en tijdens de ingreep ging hij me vanalles laten zien
Ze hebben me ook nog laten zien wat eruit was gehaald, het was een propje ter grootte van een grote knikker.

Het is allemaal 100% meegevallen (ook de ruggeprik trouwens, echt een makkie hoor)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  zondag 29 april 2007 @ 06:57:05 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_48825162
Karin, fijn dat het goed gegaan is en dat je je ook wel goed voelt!
stormy waters...
sailin'
pi_48825721
Fijn Karin, hopelijk is alles nu schoon!
pi_48848750
Karin wat fijn dat het allemaal goed is gegaan. Hopelijk is alles weg nu.
  zondag 29 april 2007 @ 21:24:06 #14
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48849433
Karin
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 30 april 2007 @ 15:27:34 #15
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_48864554
Ik heb net met Lotte in de Tricot slen een uurtje door de stad gelopen, maar heb nu onwijze last van mijn heupen, doek was goed geknoopt dat weet ik zeker. pffff zitten gaat nog wel maar lopen....
volgende keer gaat ze gewoon in de kinderwagen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:17:13 #16
94046 PM-girl
pi_48880619
Ik80, tricot gaat hangen door het gewicht, omdat het een rekkende stof is. Ik heb die ervaring zelf ook, pijn na het dragen en is stukken minder met een andere doek. Voor meer info kun je lezen in het draagdoekentopic deel 2.
*
pi_48880661
Fijn dat het meegevallen is Karin! Nu lekker opknappen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_48882738
Karin en iedereen een knuffel die het kan gebruiken.

Hier alles in orde op de lichamelijke klachten na dan tenminste.

Superleuke bruiloft gehad en daarna lekker met zijn drietjes naar Duitsland geweest en gisteravond pas teruggekomen. Ook een tweede tandje voor Kaith inmiddels...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:36:16 #19
103793 kozakken
Living the life
pi_48883893
Wat een nieuws allemaal Mibos.
nog met je bruiloft.
Kaith ook al twee tandjes! Wat leuk!!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:08:54 #20
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48884884
Mibos, wat knap dat je zo positief bent. Fijn dat je toch van dingen kunt genieten ondanks dat je lichamelijk helemaal niet in orde bent!

Karin, wat ontzettend fijn dat het je is meegevallen. Ik had je berichtjes een tijd geleden al gelezen en elke keer vergeten te reageren. Hoe gaat het nu met je? Ondertussen is het dinsdag...

Ik ga zometeen even naar de huisarts voor mezelf, niet omdat ik ziek ben, maar omdat ik oververmoeid ben... heb er zelfs constant trillende handen van (lastig typen)... en het huishouden lijdt er vreselijk onder, en de kinderen ook denk ik. Ik heb zo weinig energie dat ik al in geen twee maanden de badkamer goed heb schoongemaakt (en mijn schoonmaakster die eigenlijk eens in de vier weken komt om eens uitgebreid schoon te maken heeft al twee weken afgebeld... dus daar heb ik ook niets aan)... en ik ga vragen of ik niet een tijdje gezinshulp kan krijgen om de boel even een beetje op orde te krijgen. Mijn man is elke avond al druk bezig met de kinderen (ze zijn vreselijk aan het spoken de laatste tijd) en ik 's nachts weer...en het huishouden is dus écht een rotzooitje.
Ik hoop maar dat ze er wat aan kan doen, want misschien mag het gewoon niet omdat ik niet ziek ben ofzo, alleen maar oververmoeid. Maar ja, het gaat zo niet over natuurlijk...ik kan niet bijslapen omdat ik de tijd die ik overheb (als er twee kinderen slapen bijvoorbeeld) weer hard bezig ben met schoonmaken en opruimen meestal. Soms gaat dat écht niet en ga ik relaxen, en dan is het helemaal niet meer te doen, en hoopt de was (bijvoorbeeld) zich echt op. Schiet niet echt op dus.
Misschien dat we voor dit (stomme) probleem via de huisarts hulp kunnen krijgen. Wie weet heeft ze een oplossing die de gezinshulp uitsluit, maar ja, zo niet...misschien kunnen we dan toch hulp krijgen. Al is het maar een paar uurtjes per week...
pi_48885055
Suus, goed van je dat je naar de huisarts gaat met je oververmoeidheidsproblemen. Heb je ooit nog iets gehoord van de staigaire? Hoop dat de huisarts een beetje meewerkt...
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:08:34 #22
94046 PM-girl
pi_48886674
Mibos, gefeliciteerd met je huwelijk!

Suzanna, wat rot dat je zo moe bent. Ik hoop voor je dat je huisarts iets kan betekenen! Sterkte
*
pi_48886759
Mibos, van harte gefeliciteerd!

Suzanna, ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt want oververmoeid zijn is echt rot en zo kan je ook niet optimaal genieten van je kleintjes.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:42:48 #24
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_48887812
Mibos, woei, je bent gewoon even getrouwd, joh! Gefeliciteerd!!!!

Sterkte voor jou en je gezin, Suzanna.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_48888323
Oei Suzanna, klinkt niet lekker. Hopelijk lukt het, en kan je wat hulp krijgen! Alle kleine beetjes helpen!

Het gaat goed hier hoor, voel me best wel oke. Vloei nog een beetje, maar niet zoveel als voor de ingreep. Zondag dacht ik wel even dat er iets niet goed ging, ineens erge buikkramp en veeeeeel bloed, maar dat was een eenmalige actie hoop ik.

En zonet belde mijn kraamhulp, of ik vanmiddag wat te doen had, want dan kwam ze even langs, bakkie thee drinken! Ik vind het zo leuk he!

Net stad en land afgezocht naar de CD van Woezel en pip (deel1) Nergens te krijgen. Gelukkig konden ze hem nog bestellen en kan Meike hopelijk vanaf morgen swingen met Woezel en Pip.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:15:22 #26
94046 PM-girl
pi_48888849
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het gaat goed hier hoor, voel me best wel oke. Vloei nog een beetje, maar niet zoveel als voor de ingreep. Zondag dacht ik wel even dat er iets niet goed ging, ineens erge buikkramp en veeeeeel bloed, maar dat was een eenmalige actie hoop ik.
Fijn om te lezen dat je je goed voelt, hopelijk is vloeien vlug over!
quote:
En zonet belde mijn kraamhulp, of ik vanmiddag wat te doen had, want dan kwam ze even langs, bakkie thee drinken! Ik vind het zo leuk he!
Wat leuk zeg!
*
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:10:56 #27
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48892670
Mibos, ik heb niets meer gehoord van die stagiaire. En zoals het nu is zou ik daar zelfs geen energie voor hebben... dus ik vind het nu ook niet erg.

Ben net naar de huisarts geweest en ze had heel veel begrip voor de situatie, ze zou doen wat ze kon. Dat kan natuurlijk erg tegenvallen want ze moeten het goedkeuren bij de thuiszorg/gezinszorg (ik weet niet precies wat ik zou krijgen). Maar al krijg ik een aantal weken hulp dan kan ik er al weer een beetje bovenop komen en dat scheelt al een hoop.
Ze zei dat ik contact zou kunnen opnemen met het "Opvoedbureau" een gratis instantie die helpt bij opvoedproblemen. Nou heb ik die niet echt natuurlijk, maar het feit dat ze alledrie 's nachts nog niet doorslapen is natuurlijk niet normaal. Ze zei dat dat over zou kunnen gaan als ik meer structuur in de dag aanbreng, en het opvoedbureau kan daarbij helpen. Ik ben wel benieuwd, heb me er net bij aangemeld.

Karin, wat leuk zeg dat je kraamhulp langskomt! Dat hebben ze bij mij nou niet gedaan ... (en de laatste was echt leuk en lief) maar dat gebeurt normaalgesproken ook niet hoor.
Fijn dat het goed gaat met je!

En jullie allemaal nog bedankt voor de lieve reacties

Oh ja, morgen zou mijn schoonmaakster komen en die heeft wéér afgebeld, nu vanwege een oma die op sterven ligt, waardoor ze liever bij haar vriend is, die aan het andere einde van het land woont. Ik vind het rot voor haar, maar ook voor mij ...
pi_48893153
Suus ik weet niet hoe lang je de schoonmaakster al in huis hebt maar is het geen idee naar een meer betrouwbaardere schoonmaakster? Dit is al de derde keer achtereen begrijp ik en dat kan toch niet goed zijn. Ik bedoel het niet vervelend hoor tegenover de poetsvrouw maar het is wel opvallend...

Misschien is het opvoedbureau en het zijnde niet doorslapen van de meiden samen een prima combi en slapen ze over een aantal weken/maanden lekker door waardoor jij ook lekker door kan slapen en bij kan slapen. En een goede nachtrust geeft immers iedereen een berg energie dan een gebroken nacht.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:25:15 #29
94046 PM-girl
pi_48893198
Suzanna, goede reactie van je huisarts.
Kun je misschien niet nichtje of buurmeisje (of neefje of buurjongen natuurlijk ) vragen om wat geld bij te verdienen door te komen poetsen? Geeft misschien wat rust?
*
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:31:32 #30
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48899027
Suzanna, goed dat je naar de HA bent gegaan. Oververmoeidheid is natuurlijk geen ziekte, maar als je er maar lang genoeg mee blijft doorlopen kan het daar wel op uitdraaien..
Hopelijk biedt dat Opvoedbureau hulp waar je iets aan hebt. En qua structuur aanbrengen in de dag: bij ons heeft het geholpen om Thies daarmee te leren doorslapen.

Chacama, ik heb het hier al eens eerder gevraagd, maar je hebt er ws overheen gelezen: hoe bevalt de housemanager? (Of hoe de functie van die dame ook alweer was... )
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:08:20 #31
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_48900497
Suzanna, heel herkenbaar hoor, het is zo vermoeiend met drie van die kleintjes. Fijn dat er wat stappen zijn ondernomen om wat te veranderen. Ik ga heel hard voor je duimen dat het rust gaat brengen voor je. Het zijn gewoon echt tropenjaren. Nu ze hier een stukje groter zijn, merk ik al zo'n verschil. En ze slapen hier inderdaad ook bijna altijd lekker de nacht door en dat scheelt zo'n eind. Mijn huishouding schiet er nog altijd regelmatig bij in en onze schuur en studeerkamer zijn twee oppakplekken geworden, maar ik heb me voorgenomen om vanaf oktober (dan gaat ook Lune naar de basisschool) de draad weer goed op te pakken en te gaan ruimen en bijhouden op de Kaat Mossel methode (is elke dag een deel van je huis schoonhouden). Sterkte ermee meid en ook je hubbie want ook voor hem is het best zwaar.
As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:33:21 #32
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48904141
Genuivere, leuk om weer eens wat van jou te lezen! Jij kunt er idd van meepraten, drie kleintjes kort op elkaar. Kom ik niet vaak tegen!
Ik kijk er echt stiekem wel naar uit dat Noa naar school gaat. En aan de andere kant ook niet, want ik zou haar wel echt missen, tis zo'n gezellige tante. Het is nu al raar als ze naar de psz is, erg stilletjes. Maar de rust die het brengt... zij is eigenlijk de grootste druktemaker omdat Emma nog wel in de box zit soms, en Julia natuurlijk nog maar ieniemienie is.
Ik denk ook wel dat alle ouders van kleine kinderen in de 'tropenjaren' zitten, en bij mij (en jou ook) driedubbel. Tis zegmaar...niet zo praktisch ... maar toch heb ik absoluut geen spijt van ze...zou ze één voor één nooooit meer willen missen.

Mibos, die schoonmaakster komt hier al heel lang over de vloer inderdaad. Maar ik vind zowiezo dat ze érg vaak afbelt, en ze beseft zich waarschijnlijk niet echt hoeveel dat voor mij scheelt als ze wél komt. Ik ben gewoon te aardig denk ik. Ik zou gewoon iemand anders moeten zoeken eigenlijk...en misschien doe ik dat ook wel.

PM-girl, ik heb helaas maar één buurvrouw en die heeft het razenddruk met een psychologie-opleiding, huishouden en dochtertje van bijna 3. Dus geen hulp van die kant helaas... ik zou eens kunnen informeren bij mensen die hun kinderen naar de psz brengen natuurlijk, of die buurjongens/meisjes hebben. Heb ik toch nog wat aan je tip denk er ineens aan.

Moonah, ik voel me vaak genoeg 'ziek van moeheid' dus het kan idd uitlopen op een ziekte. Je bent al snel vatbaarder voor vanalles als je niet genoeg slaapt, en met drie kindjes die vaak verkouden zijn ben ik dat ook constant.

Nog iets, ik ben vandaag begonnen met het afbouwen van de borstvoeding. Ik begon er zelf over tegen de huisarts dat ik Julia 's nachts zo vaak moet voeden (en overdag ook, maar dan stribbelt ze vaak tegen, heel vreemd) en dat ik denk dat dat komt doordat ik erg moe ben en daardoor te weinig melk aanmaak. Ik ga het langzaam afbouwen, eerst om de voeding een flesje en dan om de twee voedingen, etc. Nu heb ik al één voeding (en eigenlijk ook een tweede omdat Julia niet wilde drinken en de fles wél wilde) overgeslagen en ik merk eigenlijk niets van stuwing...heb het idee dat ik al helemaal niet zoveel meer aanmaak. Julia's plasluiers waren ook helemaal niet vol...en daar maakte ik me al een tijdje zorgen over eigenlijk. Waarschijnlijk toch gewoon niet goed te doen, borstvoeding met zo'n druk leventje. Denk ik dan.
pi_48905891
Karin wat fijn dat de ingreep helemaal goed gegaan is

Suzanna succes met het afbouwen! Begrijpelijk wel als je het zo druk hebt met je drie kleintjes

Ik moet morgen weer aan het werk Het valt me wel zwaar hoor, ik zie er tegenop om weer te beginnen. Het zal vast een kwestie van wennen zijn. Ik moet gaan kolven op het werk, hoe zal dat gaan, wat zullen de collega's zeggen, zal ik me op mijn werk kunnen concentreren? Dat heb ik niet eerder gedaan want Dylan kreeg al geen borstvoeding meer toen ik weer ging werken. Ik heb een A4 vel vol getypt met instructies voor mijn schoonmoeder, zijn mag het spits afbijten Ze blijft hier thuis oppassen dus dat scheelt gelukkig een hoop geregel morgenochtend. Wish me luck!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_48906562
Mibos gefeliciteerd hoor!

Suzanna wat vervelend dat je zo moe bent!
Ik hoop dat het opvoedbureau je kan helpen en dat je iemand vindt die je wat kan helpen bij het huishouden, want die poetsvrouw lijkt me ook niks nu als ze zo vaak afzegt.

Beefcake spannend! Alvast heel veel succes ermee.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:39:26 #35
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_48907579
Beefcake succes morgen!
Suzanna goed dat je iets ondernomen hebt om van je overmoeidheid af te komen! Een betrouwbaardere hulp zou wel heel fijn zijn. Ik hoop dat het opvoedbureau iets voor je kan betekenen
Saartje
pi_48907843
Beefcake, succes morgen! Het komt vast allemaal goed maar het is altijd even slikken die eerste keer.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:49:55 #37
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_48908256
Suzanna, best even slikken hoor om de borstvoeding af te bouwen. Hopelijk gaat het met slapen wel net zo als bij Lune toen ze na 4 maanden geen bv meer wilde. Toen vonden wij namelijk dat ze snachts best door kon gaan slapen en dat lukte gelukkig met een speentje. Ik moest er in het begin nog wel een aantal keren uit speentje teruggeven, maar dankzij een papa die wat strenger op kan treden als mama sliep ze erg snel door en dat scheelt je echt een heel stuk.
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:34:21 #38
94046 PM-girl
pi_48918763
Suzanna, jammer maar begrijpelijk, je keus rondom de bv. Ik hoop dat het je wat meer rust geeft.

Beefcake, je bent al aan het werk waarschijnlijk, maar veel succes!
*
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:45:12 #39
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_48919117
Suzanna, ik vind het heel knap dat je je probleem onderkent. Ik heb verder geen tips ofzo...

Ik ben al weer een half jaar mama vandaag!
Iedere golf van de zee,
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:56:28 #40
94046 PM-girl
pi_48919545
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 10:45 schreef Neuk het volgende:
Ik ben al weer een half jaar mama vandaag!
Feli!
*
  woensdag 2 mei 2007 @ 14:39:48 #41
58128 Genuivere
driemaal mamama
pi_48926825
feli mama Neuk, het is een lekker kereltje dat daar op de weegschaal ligt in het fototopic, is echt al groot geworden.
  woensdag 2 mei 2007 @ 15:20:47 #42
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48928237
Gefeliciteerd Neuk!!! en een leuk en schattig jochie waar je al 6 maanden mama van bent...

Bedankt voor alle lieve reacties. Ik ben er nog niet uit wat de bv betreft, ik vind het te jammer denk ik. Ik wil er eigenlijk nog niet mee stoppen... en ik denk dat ik het ga proberen te doen met een extra flesvoeding 's avonds en verder gewoon nog borstvoeding, als ze niet genoeg heeft gewoon bijvoeden overdag. Ik kan het gewoon niet, zomaar stoppen. Als ze het zelf niet meer wil (wat ze af en toe lijkt aan te geven) kan ik er altijd nog echt mee gaan stoppen. Alleen maar fijn als ze toch nog borstvoeding krijgt, al is het minder.
Ik zit nu even bij te tanken, Julia en Emma slapen en Noa ligt op de bank naar de Teletubbies te kijken... (dat houdt ze niet lang vol dus ik geniet er maar extra van ...

Beefcake, ik ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag!
pi_48930446
Suzanna, ik denk dat je voor jezelf na moet gaan wat het je kost en wat je er uit krijgt. Als het geven van de borstvoeding zelf juist positief voor je is, maar het is lastig omdat het drukte geeft met de andere meisjes of omdat je geen goede nachtrust hebt dan kan je gerichter daar wat aan doen.

Als het talloze vrouwen lukt om naast hun werk borstvoeding te geven en daardoor voor een X-aantal voedingen een alternatief moeten zoeken dan zal het jou ook lukken om een x-aantal voedingen te laten vervallen.
Ik zou zelf denk ik wel enige regelmaat inbouwen en misschien een vaste voeding vervangen, bijvoorbeeld een nachtvoeding. Inplaats van af en toe een extra fles als je denkt dat ze niet genoeg heeft. Dit zodat ze geen halve halve voedingen uit je borst haalt en zo je productie steeds verder naar beneden haalt.
Maar een paar voedingen rustig minderen moet zeker kunnen, als je dat wil.
  woensdag 2 mei 2007 @ 19:59:36 #44
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_48938351
Feli Neuk.

Hier een moeie, maar vrolijke moeder.
Kan gelukkig steeds weer meer van kleine dingen genieten. Zoals vandaag naar de stad met mijn ouders en Kim. Lekker op de fiets. Kim die het prachtig vind en het uitkraait van plezier.
  woensdag 2 mei 2007 @ 20:21:08 #45
144006 chacama
Ondernemend!
pi_48939216
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:31 schreef Moonah het volgende:
Suzanna, goed dat je naar de HA bent gegaan. Oververmoeidheid is natuurlijk geen ziekte, maar als je er maar lang genoeg mee blijft doorlopen kan het daar wel op uitdraaien..
Hopelijk biedt dat Opvoedbureau hulp waar je iets aan hebt. En qua structuur aanbrengen in de dag: bij ons heeft het geholpen om Thies daarmee te leren doorslapen.

Chacama, ik heb het hier al eens eerder gevraagd, maar je hebt er ws overheen gelezen: hoe bevalt de housemanager? (Of hoe de functie van die dame ook alweer was... )
Is maar goed dat ik zo af en toe nog kom scannen hier...

De planning werkt lekker. Het gaat goed. Het huis is eigenlijk altijd schoon en opgeruimd en ik ben zelf dus ook een stuk rustiger. En doordat je weet waar je aan toe bent, kunt ook flexibel zijn. Ik weet wat er moet gebeuren en als het niet 'savonds lukt dan doe ik het 's ochtends. Dan ben ik meestal ook iets fitter dan 's avonds.

Verder gaat het best goed. Het is erg druk, maar dat hoort bij deze tijd.
pi_48939361
Hee moekes!

Moet ff zeggen hoe goed het hier gaat. Nune is echt ontzettend lief , is alleen maar aan het lachen en stralen eigenlijk en als ze huilt dan is er ook echt iets.

Kolven lukt ook best, haal er op het werk 3 voedingen uit en dan daarna nog eentje 's avonds. Op mijn werk zijn ze ook allemaal aardig, ondanks dat ik erin geslaagd ben om per ongeluk een hele week automatische ontvangstbevestigingen te doen uitgaan van soms wel 3 jaar oude documenten

Maandag gaat jongste zoontje naar de kleuterschool voor het eerst en oudste zoontje gaat ook langzaam aan wat beter, mag wat minder medicatie ook
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_48939531
Hee Mwana, goede berichten van jouw kant dus! Ik miste je al
pi_48940231
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 20:28 schreef snoopy het volgende:
Hee Mwana, goede berichten van jouw kant dus! Ik miste je al
Ik mis jullie ook! Heb niet vaak meer een avond lang om zomaar wat aan te klooien op het inet
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_48942509
Neuk gefeliciteerd met je half jaar moederschap

Mwana gaat lekker daar dus, fijn!

Chacama ook fijn dat het nu relaxter gaat

Het werken ging wel aardig, het was meer een wendagje eigenlijk Beetje mijn inbox opgeruimd, verhalen van collega's aangehoord, niet echt veel echt werk gedaan. Ik heb drie keer gekolfd, maar dat was toch te veel dus vrijdag ga ik het met twee keer proberen. Hier thuis ging het helemaal goed met oma en de twee kleinzoons dus ik heb niets te klagen eigenlijk
pi_48942691
Neuk gefeliciteerd!

Mwana en chacama fijn dat het goed gaat!

Beefcake dus je dag is eigenlijk best meegevallen!
Wat fijn!
pi_48942972
Dat klinkt goed Beef. Voor je het weet zit je er weer helemaal in.
pi_48946378
Suzanna, ik heb echt wel respect voor jou hoor, met 3 kids! (en voor alle andere mama's met zoveel kids ook hoor) Het lijkt mij echt zwaar!
Ik heb het al zo druk met eentje, laat staan dat ik er 3 zou hebben...

Beefcake, moest je weer voor het eerst werken vandaag?
(had je niet heel veel behoefte om naar huis te bellen hoe het ging?)
  donderdag 3 mei 2007 @ 08:03:16 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_48952926
beef, dat klinkt positief!

en mwana gaat ook lekker

Suzanna
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 mei 2007 @ 08:25:47 #54
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48953128
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:18 schreef owlet het volgende:
Suzanna, ik denk dat je voor jezelf na moet gaan wat het je kost en wat je er uit krijgt. Als het geven van de borstvoeding zelf juist positief voor je is, maar het is lastig omdat het drukte geeft met de andere meisjes of omdat je geen goede nachtrust hebt dan kan je gerichter daar wat aan doen.

Als het talloze vrouwen lukt om naast hun werk borstvoeding te geven en daardoor voor een X-aantal voedingen een alternatief moeten zoeken dan zal het jou ook lukken om een x-aantal voedingen te laten vervallen.
Ik zou zelf denk ik wel enige regelmaat inbouwen en misschien een vaste voeding vervangen, bijvoorbeeld een nachtvoeding. Inplaats van af en toe een extra fles als je denkt dat ze niet genoeg heeft. Dit zodat ze geen halve halve voedingen uit je borst haalt en zo je productie steeds verder naar beneden haalt.
Maar een paar voedingen rustig minderen moet zeker kunnen, als je dat wil.
Ja dat is wel een idee denk ik...dat is wat mij ook juist zo tegenstaat aan het bijvoeden, dat het niet het één en niet het ander is, maar als ik een vaste voeding (of een paar) vervang, dan is het anders natuurlijk. Nu drinkt ze het allebei niet goed... en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb ook het idee dat ze zo onrustig dronk omdat ik haar in rugbyhouding voedde, en ze heel veel kon zien, zelfs als ze haar best deed (lees: losliet) de tv. Ook kan ik vaak niet rustig zitten omdat Noa dan Julia's hoofdje komt kussen en aaien (heel lief maar onhandig) en als ik zeg dat het niet mag wordt ze verdrietig ... dus dat is ook lastig. Maar ja, dat zou ze ook bij de fles doen dus dat is gewoon een 'algemeen' probleem. Plus dat ze als ik de fles geef, elke keer de fles gaat vasthouden omdat zij de fles wil geven, en daar is ze echt nog te klein voor. Jammer wel vind ik, zou het leuk voor haar vinden. En Emma, die komt ook 'aai aai' doen en kusjes geven, vooral het laatste héél veel, en dat is ook onrustig. Dus geen wonder dat ze vaak niet zo goed drinkt aan de borst. Het gaat 's nachts gewoon goed, dan drinkt ze lang en rustig. Meestal.

Ik voed haar nu in 'doorgeschoven rugbyhouding' dus wel op schoot, maar met één hand houd ik dan mijn borst vast en met één hand/arm houd ik haar vast. Ze drinkt dan al een stuk rustiger en is zelfs een aantal keer in slaap gevallen aan de borst, dat gebeurde nóóit (alleen 's nachts maar dat is logisch).
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Suzanna, ik heb echt wel respect voor jou hoor, met 3 kids! (en voor alle andere mama's met zoveel kids ook hoor) Het lijkt mij echt zwaar!
Ik heb het al zo druk met eentje, laat staan dat ik er 3 zou hebben...
Tja, ze zeggen 'je groeit erin' maar het blijft erg zwaar, dat is wel zo. Wat ik wél een groot voordeel vind is dat ze ook samen spelen en dat dus ook leren. En ik geniet echt wel van ze, het zijn heerlijke kinderen.

Het is alleen zooo vermoeiend op dit moment, dus ik hoop dat dat opvoedbureau iets van zich laat horen en mij ook kan helpen met structuur in de dag te brengen, met één kind lukte dat (na een tijdje) wel maar met drie is dat een stuk moeilijker. Soms ligt Julia te huilen terwijl ik Noa en Emma eten geef (Emma moet met veel dingen nog gevoerd worden, ze kan haar toetje wel helemaal zelf eten en ook brood etc. kan ze zelf eten natuurlijk) en dat vind ik dan zó zielig. Ik zet haar dan erbij in de wipstoel maar als ze eigenlijk moet slapen (en ik geen tijd heb gehad om haar naar bed te brengen) of als ze honger heeft (en ik op dat moment haar gewoon even nog niet kan voeden) werkt dat natuurlijk niet.
Als ik even op de bank lig om uit te rusten gaat er geheid één van de drie huilen/aandacht vragen, dus dat gebeurt bijna nooit. Ik geniet vaak wel erg van de voedmomenten omdat ik dan rustig zit en wel móet zitten. Dan zeg ik ook even tegen Noa of Emma dat ze moeten wachten (bijv. met naar buiten gaan) want 'Julia moet even drinken' ... Vaak wordt dat wel geaccepteerd. Soms ook niet, maar goed, die momenten zijn er altijd.

[ Bericht 28% gewijzigd door Suzanna op 03-05-2007 08:41:07 ]
pi_48953307
Heeft iemand een tip voor een moeder die om de haverklap langdurig verkouden is. Ik vermoed dat mijn weerstand niet zo best is op het moment maar wat is de oplossing? Vitaminepillen? En welke dan?
  donderdag 3 mei 2007 @ 08:41:54 #56
24188 Belana
kloon van belana
pi_48953365
snoop, lastig. ik heb er ook een beetje last van. ik slik al sinds de bevalling die kouw multi vitamine van davitamon, maar of het helpt? vroeg naar bed, sporten, gezond eten...
ik heb het idee dat het met mij nu wat beter gaat kwa weerstand, dat wel. en dit is wat ik gedaan heb. maar of het nou daardoor komt dat het beter gaat... sterkte!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 mei 2007 @ 08:42:59 #57
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48953383
Sorry voor mijn lange post hierboven Zie het nu pas...

Snoopy, daar heb ik ook last van. Misschien ook moeheid bij jou? Ik slik zelf niets maar wil ook wel een tip hebben. Ik zag iets op tv, een zuiveldrankje wat je weerstand ook zou verhogen. Mijn moeder zweert bij Echinacea / Echinaforce, een homeopatisch middeltje. Ze hebben die in druppelvorm en pillen.
  donderdag 3 mei 2007 @ 08:56:34 #58
103793 kozakken
Living the life
pi_48953577
Suzanna, soms helpt het gewoon om van je af te schrijven Prima toch? Fijn dat je even je verhaal kwijt kunt en je schrijft prettig hoor.

Oeh Snoop, ik kan je de hand geven. Net zoals Belana. Ik gebruik Echinaforce van dr. Vogel en dat werkt echt tegen een goede weerstand.
pi_48953638
tegen een goede weerstand

Bedankt voor de tips iig. Ik ga dat vanmidadg eens even halen
pi_48953770
ik ben ook al veel te lang erg verkouden (met nare hoest, die nu dan eindelijk wat minder is geworden). maar heb de indruk dat 't ook wel een gemeen hardnekkig verkoudheidsvirusje is dat rondwaart, dat gewoon vrij lang nodig heeft om van te herstellen. om me heen hebben zoooveel mensen 't. of gehad. maar een beetje extra weerstand via pilletjes of druppeltjes (of inderdaad sporten en gezond eten e.d.) kan denk ik nooit kwaad. vers frambozensap kan ik bijv. ook van harte aanbevelen. schijnt ook goed te zijn voor je weerstand. of 't zo is weet ik niet maar lekker is 't wel!
  donderdag 3 mei 2007 @ 09:13:17 #61
103793 kozakken
Living the life
pi_48953927

Voor een goede weerstand
  donderdag 3 mei 2007 @ 09:18:18 #62
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48954058
Ik heb ook wel het idee dat mensen die normaal nooit last van hooikoorts hebben nu ook last kunnen hebben door de overvloedige hoevoeelheid van allergenen.
Dat icm dat virusje waar Bix het ook al over heeft..
Niet fijn dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_48954131
MIjn collega dacht ook al aan hooikoorts idd. Ik baal er gewoon van dat ik al vanaf januari loop te kwakkelen. Verschillende keelontstekingen, een hele nare hoest die wel een maand geduurd heeft en net nu ik dacht dat ik er vanaf was ben ik weer snotverkouden van het een op het andere moment.
Gezond eten doe ik al, Lis slaapt 's nachts door, maar een beetje extra weerstand kan ik wel gebruiken. Dus ik ga die druppels proberen
pi_48959318
Karin het was inderdaad mijn eerste dag en ik heb ook naar huis gebeld ja Een keer maar hoor

Lastig snoop, als je zo aan het kwakkelen bent. Acidophilus schijnt ook goed te zijn voor je darmflora en daarmee je weerstand. En Echinacea inderdaad, wat al genoemd was.

Suzanna, het klinkt inderdaad vermoeiend met drie kleintjes zeg! Ik ben zo blij dat Dylan al wat ouder is en veel zelf kan en mij ook kan helpen met kleine dingetjes. Noa is jonger dan Dylan en dan heb jij ook nog Emma ertussenin! Ik zou denk ik allang gillend gek geworden zijn
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:18:15 #65
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48960283
Haha Beef, dat valt mee hoor! Al heb ik op bepaalde momenten wel zin om te gillen maar ja, dat is ook niet zo leuk voor ze ..
Maar weet je, het is ook zo leuk. Ik was een uurtje geleden gezellig met Noa en Emma samen op schoot boekjes aan het lezen. Ze zijn dan allebei dingen aan het benoemen op hun eigen manier, en gewoon gezellig samen op schoot is (ik krijg dan af en toe kusjes van vooral Emma ... ) en ook kunnen ze zó leuk samen met Julia spelen. Vanochtend heb ik weer kusjesfoto's gemaakt. Het is ook héél erg opletten want Julia is nog maar zo klein, en zij zijn in vergelijking met haar supergroot en 'gevaarlijk'. Als ze op de bank ligt (dat doe ik expres af en toe, als ik er dichtbij zit) kunnen de meiden haar goed kusjes geven en daar worden ze ook helemaal enthousiast van. Julia ook overigens ... die kraait er dan op los. Ze lacht écht gericht naar haar zusjes en is dol op ze, kan ik merken.
Dus het is écht niet alleen maar zwaar hoor, moeder zijn van drie kleintjes. Ik doe dit nog altijd veel liever dan een kantoorbaan hebben. Het is wel een werkdag altijd, zo zie ik dat wel. Nu ben ik eigenlijk alweer te vaak 'pauze' aan het houden achter de pc en dat is dan weer niet praktisch, moet eigenlijk al beginnen met voorbereiden van het eten. Het is gewoon goed plannen, en daar schort het aan als ik zo moe ben...dat moet dus nu gewoon aangepakt worden.

Oh ja, en ik ga ook maar weer eens Echinaforce slikken kan je dat ook aan je kinderen geven? Ze zijn zo vaak verkouden en ziekig, niet leuk meer.

Nou vergeet ik helemaal te vertellen waarom ik hier kwam posten! Ik heb een afspraak met het opvoedbureau, ze komt langs en ik hoef er niet zelf heen, en het is maandag over een week al. Speciaal plekje voor mij gemaakt omdat het toch wel een acuut probleem is. Ik vond het lief van die vrouw!

ps: check mijn sig
pi_48960414
Hee fijn dat ze langs komt Suzanna
Ow en de planning is hier ook ver te zoeken hoor. Ik heb maar twee kindjes maar we zijn allemaal nog in pyama Ze hebben wel schone luiers en volle buikjes hoor, helemaal verwaarlozen doe ik het niet
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:28:52 #67
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48960709
Bij mij liggen ze nu álledrie te slapen... ik moet eigenlijk ook even gaan liggen. En dat doe ik dan ook nu ...
Enne, bij mij hebben ze vaak de kleertjes van gisteren aan, als die niet vol vlekken zitten. Want het is 's ochtends soms niet goed te doen om uit een overvolle wasmand de juiste kleertjes te zoeken....
(hier wordt de was regelmatig gedaan en goed bijgehouden, maar het opruimen van de schone, opgevouwen kleertjes... dat kan wel een week duren! )
pi_48961298
ik vouw 't eigenlijk altijd meteen als ik 't van de lijn haal, da's toch wel net zo makkelijk? (maar ik heb vlak naast de droogrekjes dan ook een groot logeerbed staan waar genoeg ruimte is voor veel stapeltjes opgevouwen was).

slaaplekker suzanna, of geniet in elk geval even van de rust, zolang ie duurt...
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:32:10 #69
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48983683
Ik vouw het wel, maar het opruimen van de gevouwen was kan lang duren. Het is namelijk onmogelijk (bijna dan) om het te doen als ze boven spelen, en als ze slapen kan het óók niet, en als ze beneden spelen ook niet. Dus het kan alleen als ik oppas heb eigenlijk. Lastig he?
Nu ga ik slapen.... eindelijk kan het nadat alle kinderen wakker zijn geweest (zieke Noa en hoesterige en huilerige Emma) en nu stil zijn...
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:37:45 #70
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48983930
Wat ik wel eens deed, (maar goed, toen had ik er nog maar 1, dus misschien werkt het helemaal niet bij jou ) was de wasmand met was voor Amber bij haar kamertje zetten, en al ik haar dan uit bed ging halen, ging ik eerst de was in haar kast doen en dan pakte ik haar pas
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 3 mei 2007 @ 22:38:21 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_48983955
Hier ga ik altijd de was opruimen als de kinderen liggen te slapen. Soms worden ze er wel wakker van, maar dan is het meer een slaperig praatje en draaien ze zich weer rustig om en slapen verder als ik klaar ben. Eigenlijk wel altijd gezellig. Ik doe het dan ook al sinds ze baby zijn dus ze zijn het wel gewend.

Welterusten Suzanna. Ik hoop dat je snel een goede oplossing vindt mbt de nachtelijke escapades van je trio, zodat je weer een beetje uitgerust raakt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:10:28 #72
94046 PM-girl
pi_48998908
Suzanna, hoop dat je goed hebt kunnen slapen!
*
  vrijdag 4 mei 2007 @ 12:31:39 #73
94046 PM-girl
pi_48999883
Mwana, zie je berichtje net! Leuk om van je te horen!
*
pi_49022868
Hoe is het gesprek gegaan Suzanna?

Ik leg de stapeltjes opgevouwen was ook voor Myrthe's deur en ruim het dan op als ze wakker is (of als ze diep slaapt sluip ik naar binnen ).

Fijn dat het goed gaat Mwanatabu!
  zondag 6 mei 2007 @ 14:06:33 #75
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49061029
Veel moeders met slaaptekort en verlaagde weerstand dus.
Ik verheug me ook op de nacht dat ik weer eens ouderwets 10 uur achter elkaar kan slapen en dat dan een paar dagen achter elkaar. Alleen dan, volgens mij, kan ik iets van de schade inhalen.
Ooit... als ze op kamers gaan ben ik bang.
Want ja, als tiener zullen ze ook laat wakker worden, maar dan liggen er ook laat in. Na een avondje stappen, om vervolgens strompelend en stampend (in hun ogen op dat moment muisstil ) de trap op walsen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 6 mei 2007 @ 15:08:09 #76
108648 cattie
lieve moeder
pi_49062721
Oh dutchie, heel herkenbaar. Gewoon weer eens een paar nachten minimaal 8 uur slapen. Ive is net ziek geweest en de nachten waren weer verrot. En nu moet hij weer in een fatsoenlijk ritme komen. Want hij is wel weer beter, maar wordt wel nog steeds 3 a 4 keer per nacht wakker. Ik ga vanavond maar eens heel vroeg naar bed. Half 9 of zo.
  zondag 6 mei 2007 @ 15:15:53 #77
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49062996
deze moeder heeft voorhoofdholte ontsteking, moet haast wel. heb al vanaf afgelopen maandag bonkende koppijn die maar niet weg wil gaan erg fijn als er dan een gillert in huis is dr is gewoon niet tegenop te saridonnen af en toe wissel ik eens af met een ibuprofen en dat haalt dan gelukkig het bonkende eraf, maar het drukkende blijft gek word ik ervan.
dit word een memorabele verjaardag morgen, gelukkig heb ik de meeste visite al gehad afgelopen dagen
  zondag 6 mei 2007 @ 17:25:20 #78
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49067347
sanalgin al geprobeed, martineke? (het lijkt wel alsof ik er aandelen in heb, maar het werkt bij mij altijd zo goed )
  maandag 7 mei 2007 @ 08:36:34 #79
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49090040
noteert sanalgin op boodschappenlijst, thanks
  maandag 7 mei 2007 @ 10:32:00 #80
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49092248
Dutchie, mag ik dan naast je komen liggen om die 10 uur te slapen. Nu inmiddels drie nachten niet/nauwelijks geslapen. Maud is goed van slag en ik zit met een peuter naast me tv te kijken. Heb net al geprobeerd om de flessen in de koelkast te stereliseren en ik gooide mijn havermouth in mijn theekopje ipv schaaltje. Dat gaat zo wat worden met het koekjesbakken.

Ben bij de HA geweest. F. heeft nu slaappillen gekregen zodat die een paar nachten goed kan slapen en daarna de nachten voor zijn rekening kan nemen zodat ik ook misschien wel eens een keer goed kan slapen. Voor verslag HA mbt Maud verhuis ik naar het babietjestopic.
pi_49096076
Iedereen slaapgebrek hier??? Wij ook.... dus ging Meike zaterdag bij opa en oma logeren. We hadden een feestje en wilden ook wel een keertje weer uitslapen...
Maar toen kregen we het plan om te gaan stappen...resultaat: 5.00 uur thuis, en om 12.00 uur weer wakker. Nog geen slaap ingehaald dus. Maar wel een gezellige avond gehad. En Meike had zich lekker laten verwennen bij opa en oma.

Vandaag met dr naar het bureau geweest. 2 prikjes was de score. Wat zielig!
  maandag 7 mei 2007 @ 13:36:08 #82
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49098338
Chacama, dutchie en cattie, ik sluit me bij jullie aan... zou t aan het weer liggen? Hier is het al nachtenlang 'huilen met de pet op' voor alledrie de kinderen. . Vooral Julia, last van krampjes etc. Ik ben dooodop na zóveel nachten bijna geen slaap. Maar goed, óóit zal het wel beter worden ...
  maandag 7 mei 2007 @ 14:04:45 #83
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49099508
een dikke voor iedereen vermoeind zijn is rottig denk ik.. hoop dat er voor jullie stuk voor stuk een oplossing zich aanbied..
pi_49101490
vermoeide moeders

Wij hebben vandaag een tandendagje met de bijbehorende hangerigheid. Zowel Ronja als ik Ronja omdta tand 4 door komt en ik omdat ik nog napijn heb van het trekken van mijn verstandkiezen vorige week en het afmaken van een wortelkanaalbehandeling vanmorgen. We zijn dus samen humeurig Ik ben daarintegen eindelijk wel helemaal klaar met het repareren van de schade aan mijn gebit door de zwangerschap (en slordig zijn met tandartscontroles, dat ook, maar de zwangerschap heeft echt een klap gegeven op dat gebi(ed/t)[/sub]
De eerste controle voor ons als gezin staat al geboekt voor het eind van het jaar
* owlet gaat genieten van een slapend kind door met een kopje thee World of Warcraft te spelen OT:evenstar, ik ben voor de afwisseling op Eonar opnieuw begonnen. Zat jij daa niet?
  maandag 7 mei 2007 @ 15:44:18 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49103575
ja owlet stuur maar berichtje naar rapunzel

[ Bericht 5% gewijzigd door _evenstar_ op 07-05-2007 16:25:19 ]
pi_49134909
Voor alle vermoeide moeders een

Ik wil gewoon even kwijt dat ik me fijn voel.
De eerste dagen na de bevalling heb ik me zo rot gevoeld. Ik voelde me helemaal geen moeder en ik had dan wel een kindje maar eigenlijk vond ik dat toen helemaal niet zo leuk. Ik wist in het begin echt niet wat ik met Damian aanmoest. Ik had ook echt het gevoel dat ik hem zomaar weg kon geven. Als iemand anders hem vasthad en zei dat hij zo lief en leuk was had ik zoiets van: nou dan hou je hem toch. Dat maakte me toen zo verdrietig en schuldig. Gelukkig is dat gevoel met de weken wel weggetrokken, maar toch voel ik me er af en toe wel schuldig over dat ik er toen zo over dacht.
Nu na ruim 10 weken vind ik mijn kindje zo geweldig. Hij is zo lief en vrolijk en doet het zo goed. Ik ben ontzettend trots op hem en ik voel nu pas hoe het is om echt moeder te zijn.
Ik was ook heel bang dat Damian Sander niet als zijn papa zou zien omdat we nog niet samenwonen. En dat hij mijn ouders bijvoorbeeld veel belangrijker zou gaan vinden omdat ik nog thuis woon en hij die dus veel vaker ziet. Maar Damian reageert op Sander juist ontzettend sterk, net als op mij. Als papa in de buurt is heeft hij vaak voor niemand anders meer aandacht. (behalve voor mama natuurlijk )
Dat vind ik zo fijn om te zien en dat maakt me gewoon echt gelukkig.
Wij zijn inmiddels hard op zoek naar een huis zodat we over een tijdje echt lekker mijn zijn 3-en kunnen zijn.
pi_49136277
Appelsap, wat een fijn! Hopelijk vinden jullie snel een huisje.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 11:37:12 #88
94046 PM-girl
pi_49136347
Owlet, hoe is het nu? Agressie een beetje kwijt?

Appelsap, je klinkt heerlijk blij! Succes met de huizenjacht!
*
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:42:40 #89
141023 ik80
pi_49149045
ohh ik ben ook blij, heb net in 1 keer mijn theorie examen voor autorijden gehaald, had maar 3 foutjes!
Zo nu kan ik weer het huis geen schaanmaken en opruimen want dat is ook al in geen 3 weken gedaan geloof ik....
pi_49150489
gefeliciteerd ik80!

PM, ik ben weer de oude hoor. Van agressie geen sprake meer
pi_49153031
Appelsap ik wist niet dat je je zo voelde na Damians geboorte, wat naar Gelukkig ben je nu helemaal happy Ik hoop voor jullie dat jullie snel een leuk huis vinden

ik80 wat fijn hee Wanneer mag je voor je praktijk?
  dinsdag 8 mei 2007 @ 19:19:44 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49155372
Appelsap, wat naar de je je zo rot gevoeld hebt. Maar mss niet geheel onbegrijpelijk gezien de situatie idd. Jij daar op je kamertje, Sander die niet bij jullie woont, een onverwachte zwangerschap die ondanks 9 maanden voorbereiding toch onverwacht blijft, dat is allemaal best heel pittig.

Fijn te horen dat je je nu beter voelt en dat Damian gewoon heel goed weet wie de twee belangrijkste mensen in zijn leventje zijn. Hopelijk vinden jullie snel een huis!
  dinsdag 8 mei 2007 @ 20:14:56 #93
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49157641
Appelsap wat lekker dat je nu wel goed voelt.

En IK80 super dat je het gehaald hebt. Op naar het praktijkexamen.

Hier een kleine dip. Emoties die rond jagen. Het is nu 5 jaar geleden dat mama overleed. Ik probeer me te herinneren hoe ze eruit zag, maar heb nu foto's nodig om d'r te zien. Ik kan haar wel horen. Ik hoor d'r als ik zelf met Fleur praat, ik hoor d'r als ik 's nachts in gedachten Maud tot rust breng. Ik voel d'r bij me als de tranen weer eens stromen. Als naar d'r kijk op de foto en me vraag of ik het allemaal wel goed doe. Of ze mijn kindjes ziet en of ze trots is. Ze is en blijft mijn mama, ze kan me alleen niet meer vasthouden, niet meer troosten, niet meer...nooit meer.
  dinsdag 8 mei 2007 @ 22:26:23 #94
94046 PM-girl
pi_49163614
Ik80, goed gedaan!

Chacama, sterkte!
*
  † In Memoriam † dinsdag 8 mei 2007 @ 22:37:38 #95
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_49164227
Chacama wat verschrikkelijk om je moeder zo te missen, juist nu je zelf moeder bent. Ze kijkt vast vol trots vanaf haar wolkje naar beneden en ziet wat een fantastische mama jij bent voor Fleur en Maud
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_49165214
Wat erg dat je je moeder niet meer hebt chacama Veel sterkte deze dagen
  † In Memoriam † woensdag 9 mei 2007 @ 00:45:46 #97
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_49169078
quote:
Op dinsdag 8 mei 2007 20:14 schreef chacama het volgende:
Ik kan haar wel horen. Ik hoor d'r als ik zelf met Fleur praat, ik hoor d'r als ik 's nachts in gedachten Maud tot rust breng. Ik voel d'r bij me als de tranen weer eens stromen.
Wat een liefde en moedergevoel heeft ze op jou overgebracht, Chacama! Prachtig mooi
(Zo'n moeder is natuurlijk trots op haar dochters en kleindochters...)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  woensdag 9 mei 2007 @ 09:17:12 #98
94046 PM-girl
pi_49172891
Macka, hoe is het met je oog?
*
pi_49173210
Goedemorgen allemaal
Deze moeder kan al een poosje doorslapen tot half 6 Ik weet niet eens hoe lang al,volgens mij 1,5 week?Hihi,het word zo snel een ritme,dat soort dingen moet ik opschrijven,anders ben ik het zo kwijt.
Quinten zijn wieg is gistermorgen naar zijn eigen kamertje verhuisd.Na wat brullen en druppels voor zijn buik,ging hij heel braaf in zijn wiegje slapen Geweldig.En vannacht hebben we de wieg daar ook laten staan en de babyfoon op de kamer,ging prima.Moet er wel bij vermelden dat deze mamma lag te piepen in bed,omdat ze haar ventje miste aan het voeteneinde Manlief bood heel pittug aan,om m dan maar terug te slepen,maar ik heb me groot gehouden en het ging gewoon perfect Hij begint iedere ochtend om half 6 te pierelen en dan doe ik een paar keer de tut erin en dan houden we het vol tot 7 uur en dan krijgt ie de fles.En vandaag is hij weer een beetje jarig, 9 weken alweer.
xxxKarinxxx,hoe gaat het bij jou???

Groetjes,Minoes
pi_49173623
een beetje wekig dus. gefeliciteerd quinten! en minoes, lekker dat het zo goed loopt allemaal.

chacama, sterkte! lijkt me ook erg moeilijk om (zeker in deze periode waarin je zelf nog zo'n verse moeder bent) je moeder te moeten missen.
pi_49173891
Chacama een knuffel van hier voor je...

Hier eindelijk weer internet gelukkig. Ik ben alweer 6 maanden en twee dagen mama. De tijd vliegt echt voorbij en Kaith wordt ook al lekker bijdehand op haar manier hihi...

Verder gaat het niet zo heel goed lichamelijk gezien maar met rustig aan doen en liggen kom ik een heel eind. Fysiotherapie 1 keertje overgeslagen ivm trouwdag en het is meteen weer 2 weken pet maar goed daar tegenover staat een hele leuke dag...
pi_49174222
Chacama, sterkte
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:43:02 #103
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49187697
Chacama sterkte!:* Kan het aan Djeez ook merken, dat hij zijn moeder nu meer mist.

Hier gaat het wel ok. Wel erg moe, maarja, dat heb je als Kim ineens om 6.00 wakker is. Moet dus toch maar eerder naar bed toe.
Gesprekken met de spv-er lopen ten einde. Misschien dat ik dan bij een psycholog terecht kan. Dat hoor ik de volgende keer.
pi_49188119
BE, dat Sander en ik nog niet bij elkaar wonen speelt ook wel erg mee inderdaad.
Ik vind het jammer dat hij er niet elke dag bij kan zijn, niet alleen voor mijzelf maar ook voor hem.
Gelukkig gaat daar (hopelijk snel) verandering in komen.

gefeliciteerd ik80, goed hoor

Chacama dat lijkt me erg moeilijk! Veel sterkte ermee.

Minoes fijn dat het goed gaat bij jou!

Mibos wat vervelend dat het weer even wat minder gaat.

Kims_mama, wat gebeurt er nou eigenlijk als je niet bij een psycholoog terecht kan?
Heb je dan ineens helemaal geen hulp meer?
  woensdag 9 mei 2007 @ 16:14:03 #105
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49189226
Appelsap, de spv-er wil mij gelukkig niet "laten vallen" als het niet lukt.
Ze gaat erop aandringen dat ik verdere hulp krijg. Gelukkig gaat het wel een stuk beter met me. MAar helemaal zonder hulp, lijkt me nu nog te moeilijk.
pi_49189739
Oke dan had ik het verkeerd begrepen.
Fijn dat je verdere hulp gaat krijgen dat lijkt me wel belangrijk.
En fijn dat het al wat beter gaat dan lijkt het dus wel te helpen voor je.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:23:54 #107
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49195905
Geeft niet appelsap, had het er misschien niet duidelijk neer gezet. De spv-er vind het iig niet goed als ik na haar geen verdere hulp krijg. Dus het zal vast goedkomen!
pi_49209372
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 09:32 schreef minoes_ het volgende:
Goedemorgen allemaal
Deze moeder kan al een poosje doorslapen tot half 6 Ik weet niet eens hoe lang al,volgens mij 1,5 week?Hihi,het word zo snel een ritme,dat soort dingen moet ik opschrijven,anders ben ik het zo kwijt.
Quinten zijn wieg is gistermorgen naar zijn eigen kamertje verhuisd.Na wat brullen en druppels voor zijn buik,ging hij heel braaf in zijn wiegje slapen Geweldig.En vannacht hebben we de wieg daar ook laten staan en de babyfoon op de kamer,ging prima.Moet er wel bij vermelden dat deze mamma lag te piepen in bed,omdat ze haar ventje miste aan het voeteneinde Manlief bood heel pittug aan,om m dan maar terug te slepen,maar ik heb me groot gehouden en het ging gewoon perfect Hij begint iedere ochtend om half 6 te pierelen en dan doe ik een paar keer de tut erin en dan houden we het vol tot 7 uur en dan krijgt ie de fles.En vandaag is hij weer een beetje jarig, 9 weken alweer.
xxxKarinxxx,hoe gaat het bij jou???

Groetjes,Minoes
o Minoes dat klinkt heerlijk, doorslapen. Meike wil er nog niet aan meedoen helaas....
Mijn vriend neemt nu vaak de nachtvoeding voor zijn rekening, omdat ik het anders echt niet trek. Ben zo moehoe!!
Verder gaat het goed hier, ik heb de curretage achter de rug. En ik had er geestelijk meer last van dan lichamelijk. Hoewel, we hebben het stappen moeten afbreken vanwege mijn buikkrampen (maar toen waren we nog om 5.00 uur thuis ) Af en toe heb ik nog wat buikpijn, en wat me een beetje verontrust is dat ik nu nog steeds vloei...Moet maandag voor controle naar de gyn, ik heb sterk het gevoel dat het nog niet goed is...
Maar ik hoop dat mijn gevoel me dit keer in de steek laat....
pi_49216075
Haha,ik had het ook niet moeten roepen hé?Vannacht begon ons menneke om 4u te pierelen en om 5u moest ik er toch echt aan geloven....honger!!!
Maar ja,hij had zijn laatste fles dan ook al om 20u gehad.Hij lag daarna te slapen als een os in het wippertje en omdat hij al 2huilsessies achter de rug had die avond,heb ik m maar laten slapen.Om half 11 verschoond maar hij sliep door,dus toen maar in zijn wieg gelegd.Meestal knort ie dan door tot half 6 maar nu mooi niet.Hij is sowieso de laatste dagen enorm aan het knoeien met de voedingstijden.Had ik m mooi 2 dagen om de 4 uur,op 5 voedingen,gister haalde ik maar 1x de 4 uur en verder steeds 3 of2,5 uur Nou ja,zal wel meer honger hebben.Maar helaas ook meer last van zijn buik,dat word er echt niet beter op Heb er in die 8 weken thuis al ruim 1 flesje cinababy doorheen gejast.We zijn er ook niet helemaal achter wat hij nu precies heeft,als hij zo enorm trapt met zijn benen en krijst.Volgens mij zijn het duidelijk krampen,maar als je m een fles aanbied,slurpt ie m hard leeg
Verder word ik moe van mijn stuitje,ik ga nog steeds na een half uur op 1 bil zitten,het blijft zeer doen.En eigenlijk loopt mijn verlof op 19 mei al af,maar ik zie het nog niet zitten om weer te beginnen zo.Moet volgende week bellen hoe of wat op mijn werk,ik denk dat ik nog maar een poosje ziektewet ertegenaan gooi Ook omdat ik mijn koppie er niet bij kan hebben vanwege mijn vader,die ligt al vanaf 1 april in het ziekenhuis,met maagkanker.Dus alles bij elkaar loopt het hier gewoon nog niet.Nou ja,we medderen maar door,verder gaat het gelukkig goed met Quinten,daar ben ik wel blij om.Nu ik nog Ik moet zo naar de vlos,voor de nacontrole,was ik nog niet geweest.Heb ook nog een soort van smetplekken daar beneden,dus dat gaat ook lekker.Word tijd dat ik de lappenmand weer es uitstap.
Jammer dat Meike nog niet doorknort,misschien met een paar weekjes,ik hoop het voor je

Groetjes,Minoes
  donderdag 10 mei 2007 @ 10:23:23 #110
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49216375

Ik merk dat het ik naar Cas zijn eerste verjaardag begin toe te leven. Ik zit nu al regelmatig nu en vorig jaar met elkaar te vergelijken. Als iemand het over vorig jaar heeft denk ik gelijk: "O ja, vorig jaar zat ik te wachten op Cas."
Zoals ik het nu zie was het een fijne verwachtingsvolle periode. Ik word er nu al een beetje melancholisch van. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat hij volgende maand al 1 wordt. Hij is nog zo'n kleine muppet in mijn ogen. Kan ook nog zo baby-achtig zijn en toch ook zo vreselijk jongensachtig zijn.
En dan is het gebeurd met de babies hier. De maatjes 50 t/m 68 kunnen weg, de wipstoel en maxi-cosi kunnen op marktplaats. Ik merk dat ik moeite heb om die dingen los te laten. Laat hem maar eerst 1 worden, tot die tijd is hij mijn baby.
(en ik had me nog zo voorgenomen om hem niet 'zo klein te houden')
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 10 mei 2007 @ 11:25:38 #111
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49218611
Cas alweer bijna één Wat gaat dat snel!
pi_49229801
ik begrijp je Dutchie
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:45:59 #113
24188 Belana
kloon van belana
pi_49312621
het gaat hier ff minder, vandaar dat ik de laatste tijd wat snel door topics heen lees en soms te snelle domme reacties geef. Het gaat erg slecht met mijn schoonvader. Dat is al heel lang zo, maar nu gaat het echt bergafwaarts. Hij ligt nu al dagen alleen maar op bed en is afscheid aan het nemen. Vandaag is Nick heen geweest met Ian en Liam, morgen ga ik met Ezra. het houdt me erg bezig, zeker in de zin dat het me zo'n verdriet doet dat Liam zijn opa moet gaan missen. dat vind ik zo erg. wij kunnen er wel vrede mee hebben (ook verdriet natuurlijk, maar wel vrede ermee) maar mijn knulletje snapt er niks van. dat vind ik erg en doet me pijn. vandaar dus dat ik wat vaag ben soms.
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:48:58 #114
56471 pinquit
oh my lama!
pi_49312766
he getver, zulke dingen wil niemand. sterkte ermee
het lijkt me zo vreselijk moeilijk om dit soort dingen uit te moeten leggen aan je kleine ventje..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 12 mei 2007 @ 21:50:56 #115
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49312865
Belaan... Sterkte...
Iedere golf van de zee,
pi_49313214
Belana
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:00:10 #117
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_49313278
Wat moeilijk Belana.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  zaterdag 12 mei 2007 @ 22:27:23 #118
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49314481
Sterkte, Belana. Lijkt mij ook heel heftig en moeilijk, hoor, inderdaad ook vanuit het oogpunt van je kinderen. Sterkte voor allemaal.
pi_49316151
Belana, sterkte
  zaterdag 12 mei 2007 @ 23:32:19 #120
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_49317126
Belana en K-bot sterkte in deze tijd van afscheid nemen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 13 mei 2007 @ 00:06:15 #121
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_49318573
Belana en K-Bot sterkte
  zondag 13 mei 2007 @ 10:37:47 #122
108648 cattie
lieve moeder
pi_49324512
Belana en K-bot wat naar. Heel veel sterkte!
pi_49324772
Sterkte Belana! Lijkt me erg moeilijk om je ventje zo te zien worstelen en je kunt het hem niet makkelijker of duidelijker maken...
  zondag 13 mei 2007 @ 11:04:03 #124
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_49324881
Belana en Kbot, wat een vreselijk moeilijk iets om uit te moeten leggen. Voor een volwassene is zoiets al moeilijk te bevatten, laat staan voor een kind. Heel veel sterkte
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 13 mei 2007 @ 12:08:33 #125
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_49326275
Lieve belaan en kbot, veel sterkte
  zondag 13 mei 2007 @ 12:25:17 #126
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49326667
Ach, wat naar, Belaan... veel sterkte gewenst.
  zondag 13 mei 2007 @ 13:29:34 #127
94046 PM-girl
pi_49328400
Belana, sterkte meid

Misschien een stom of overbodig idee, maar misschien mooi voor Liam en Ezra om foto's te nemen met hun opa samen?
*
  zondag 13 mei 2007 @ 13:31:27 #128
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_49328454
Belana en K-bot, sterkte
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zondag 13 mei 2007 @ 13:43:56 #129
24188 Belana
kloon van belana
pi_49328824
Ik ben daarstraks langs geweest met Ezra, dat was goed. foto's hebben we de laatste maanden al heel wat genomen samen met de kinderen PM we weten al 1,5 jaar dat hij slecht is, dus we waren wel voorbereid, maar helemaal voorbereid ben je nooit.
dankjulliewel allemaal lief
stormy waters...
sailin'
  zondag 13 mei 2007 @ 14:13:29 #130
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_49329673
Belaantje
En zeker ook Kbot.
  zondag 13 mei 2007 @ 14:18:23 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_49329815
Belana en Kbot
  zondag 13 mei 2007 @ 14:23:28 #132
72481 appelsap
appelsap
pi_49329955
Belana heel veel sterkte
  zondag 13 mei 2007 @ 14:24:05 #133
103793 kozakken
Living the life
pi_49329969
Och lieverds.... sterkte Belaan en kbot
pi_49343925
Nune is een beetje snotterig. Nune is heel koppig. Nune slaapt niet.
Nune zit hier op schoot naar het toetsenbord te meppen. Nune hoeft morgenochtend ook niet om 6 uur eruit. Mama wel
  zondag 13 mei 2007 @ 21:37:30 #135
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_49344485
Sorry, maar ik moest toch even lachen, Mwana. Arme mama. Hopelijk verandert Nune snel van gedachten zodat jij ook op tijd naar bed kan.

Belana, wat een rotperiode voor jullie. Sterkte.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_49346648
Belana veel sterkte deze nare periode Ook voor Kbot en jullie knullen natuurlijk!

Mwana, die kinderen weten precies wanneer je vroeg op moet ja Ook willen ze uitslapen als het niet kan en zijn ze voor dag en dauw wakker als ze uit kunnen slapen. Dat is zo ongeveer de standaard hier
  zondag 13 mei 2007 @ 22:49:49 #137
593 sjak
Juffie Bloem
pi_49347015
Oh bah, sterkte Belana en Kbot
Lekker douchen!
pi_49354521
He bah Belana, heel veel sterkte!

Ik "mag" zo weer naar meneer de gyn. eens kijken of alles nu weg is wat er niet meer hoort....
pi_49354831
Hier een moeder die de eerste prik is vergeten
Ik had met Quinten op 9 mei gemoeten,maar volgens mij zijn we toen weer in sneltreinvaart naar het ziekenhuis gereden,waar mijn vader sinds 30 april weer ligt.
Dus nu lag er een kaart in de bus,dat we 24 mei moeten.....helaas,dan moeten we al naar het zh met Quinten,voor de bespreking van het hartfilmpje,wat we volgende week moeten laten maken.
Pfff....wat een gedoe allemaal.Ik heb m dus onbedoeld behoed voor de eerste prik Maar ja,hij zal er toch aan moeten geloven.Als ik er nu aan denk,beging ik al te zweten,vind het altijd zo erg,dat geprik in die kleine lijfjes
Verder ben ik druk op zoek naar een osteopaat,voor mijn stuitje.Ik had er 1 via internet,maar die neemt niet eens de moeite om terug te bellen,lekker dan
Nu 1 in Hoorn gevonden,via verloskundige.Die straks maar es ff bellen.

Hoe is t verder met alle moekes?
xxxKarinxxx,veel sterkte bij de gyn,ik hoop dat alles er goed uitziet.

Groetjes,Minoes
pi_49355974
Haha Minoes....dat vindt Quinten vast niet erg dat je dat bent vergeten!
Als ik zie hoe Meike erop reageerde....ik stond zelf net niet te janken. Maar het had niet veel gescheeld hoor.

Sterkte met je vader....
  maandag 14 mei 2007 @ 10:59:47 #141
144006 chacama
Ondernemend!
pi_49356126
Belaan, sterkte (ook voor man en kids)

Minoes ook jij sterkte.

En verder gaat het hier zijn gangetje. Maud doet gelukkig in dit geval niet met Nune mee (*klopt af).
En deze mama is vandaag jarig. Maar zo voel ik me niet. Heb me wel getrakteerd op een hele mooie mama-fiets (met financiele steun van papa en manlief), maar een jarig gevoel heb ik niet. Maar, goed. Is ook niet gek, als de gedachte aan mijn eigen moeder in mijn hoofd blijft dwalen.
pi_49356452
Belana en kbot sterkte
Minoes ook sterkte
pi_49359220
Gefeliciteerd, Chacama! En een dikke knuffel, je moeder missen moet vreselijk zijn
  maandag 14 mei 2007 @ 13:24:08 #144
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49361309
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 21:45 schreef Belana het volgende:
het gaat hier ff minder, vandaar dat ik de laatste tijd wat snel door topics heen lees en soms te snelle domme reacties geef. Het gaat erg slecht met mijn schoonvader. Dat is al heel lang zo, maar nu gaat het echt bergafwaarts. Hij ligt nu al dagen alleen maar op bed en is afscheid aan het nemen. Vandaag is Nick heen geweest met Ian en Liam, morgen ga ik met Ezra. het houdt me erg bezig, zeker in de zin dat het me zo'n verdriet doet dat Liam zijn opa moet gaan missen. dat vind ik zo erg. wij kunnen er wel vrede mee hebben (ook verdriet natuurlijk, maar wel vrede ermee) maar mijn knulletje snapt er niks van. dat vind ik erg en doet me pijn. vandaar dus dat ik wat vaag ben soms.
Wat kut Belaan..veel sterkte.
Wie is Ian btw?
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 14 mei 2007 @ 13:28:29 #145
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_49361470
Ah, belana, wat rot zeg. Ondanks dat je het allemaal verwacht, is het toch niet niks

chacama, gefeliciteerd!

Mwana, om jou post moest ik lachen Maar jij vond het denk ik wat minder grappig
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 13:35:36 #146
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_49361766
Belana heel veel sterkte voor jou, maar ook voor Nick en je mannetjes

Deze moeder gaat ook nog niet zoals het leuk is. Ik ben ook nog steeds ongesteld (nu al bijna 8 weken) ondanks het feit dat ik al twee maanden de pil weer slik. Volgens de dokter komt het wel vaker voor dat de hormonen op hol slaan en als je bedenkt dat ik nogal wat extra hormonen heb gekregen de afgelopen jaren, is dat niet raar. Wel denk ik dat mijn vermoeidheid en het niet lekker in mijn velletje zitten ermee te maken heeft. Ik ben nu ook begonnen met Roosvicee Ferro en hoop dat ik daarmee mijn Hb gehalte weer wat op orde krijg. Die was al laag na de keizersnee en eigenlijk moest ik staaltabletten slikken, maar mijn eigen verloskundige vond dat niet zo nodig en dacht dat het beter was om mijn eigen lichaam het te laten regelen. Nu ik al zolang bloed verlies, zal het in ieder geval nog langzamer gaan om het weer op te bouwen.

Slaapvriendje is 2 avonden in de week naar school en de rest van de avonden druk bezig met zijn huiswerkopdrachten. De grootste zorg voor Milo komt dus op mijn labiele schoudertjes terecht en dat valt niet mee. Mijn ouders hebben voorgesteld om in juli een week op Milo te passen zodat Slaapvriendje en ik een weekje op vakantie kunnen om bij te tanken. Aan de ene kant vind ik het raar om Milo achter te laten zodat wij op vakantie kunnen, aan de andere kant heeft Milo veel meer aan mij als ik ook weer beter in mijn vel zit. We zien het wel.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_49364509
Bleh ik moet ongesteld worden maar het komt maar niet
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 14 mei 2007 @ 14:45:38 #148
108648 cattie
lieve moeder
pi_49364854
Slaapmeisje, wat rot! Al 8 weken ongesteld, vreselijk. Is er recent nog bloed geprikt om je HB te meten? Ik kan me namelijk voorstellen dat het na 8 weken ongesteld zijn, zo laag is dat er wel meer nodig is dan roosvicee Ferro. Van een ijzertekort en/of bloedarmoede kun je je ook geestelijk heel rot voelen (weet ik helaas uit eigen ervaring), wat ijzertabletten (of een infuus zoals mijn broer wel om een andere reden natuurlijk nu krijgt) kan dan goed helpen.
  † In Memoriam † maandag 14 mei 2007 @ 15:15:32 #149
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_49366159
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:38 schreef MeNicole het volgende:
Zal ik wat bloed jouw kant op sturen MeNicole
pi_49366777
quote:
Op maandag 14 mei 2007 15:15 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Zal ik wat bloed jouw kant op sturen MeNicole
Doe maar een paar porties
Liefde
  maandag 14 mei 2007 @ 15:37:34 #151
103793 kozakken
Living the life
pi_49367107
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:38 schreef MeNicole het volgende:
als in... het zet niet door
of..
spanning anderzijds?
pi_49367265
Het komt maar niet. Had gister al moeten worden dus ben een dag te laat en das voor mijn doen heel raar aangezien ik gewoon de pil slik. Maar nu zit ik me druk te maken en dan komt het er natuurlijk helemaal niet van
Liefde
  maandag 14 mei 2007 @ 15:45:58 #153
141023 ik80
pi_49367480
Ik moet het ook ergens woensdag worden, kon het vorige week al merken aan mijn eigen gedrag, beetje last van mijn hormonen. Ik had het even helemaal gehad op school met alles, de drukte, de klas enz. Gelukkig een paar lieve collega's die me weer probeerden op te vrolijken, maar jeetje alles kon me op het moment niks meer schelen.
Al die nieuwe dingen en veranderingen vallen niet mee soms. Gelukkig nog maar een kleine 2.5 maand en dan is het zomervakantie.

[ Bericht 25% gewijzigd door ik80 op 14-05-2007 16:12:31 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 18:53:55 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49373739
Chacama, ondanks je niet jarige gevoel, toch van harte gefeliciteerd! Dikke !
En sterkte met het gemis van je moeder...

Slaapmeisje, ik wil jou ook veel sterkte wensen. Heel jammer dat je niet goed in je vel zit. Hopelijk kun je nog wel van Milo genieten....

Ik ben vorige week eindelijk voor het eerst ongesteld geworden. Na ruim 7 maanden (ik had wel 6 maanden BV gegeven, dat scheelt). Mijn eisprong voelde ik als vanouds en precies 2 weken erna was ik dus weer ongesteld. En hiephiephoera, ik heb er nauwelijks last van gehad, veel minder dan vroegah...
8 weken ongesteld...
pi_49374956
Heej, ik ben goedgekeurd door de gyn! alles was schoon.
hier al bijna 11 weken rode duivels... moest maar weer met de pil beginnen, dan zou alles op den duur weer normaal worden

bij een evt volgende zwangerschap wel in het zkh bevallen, maar zover is het nog laaaaaaaaang niet. eerst maar flink van Meike genieten.

slaapmeisje ik hoop dat je je gauw wat beter voelt!
En menicole....ik hoop voor je dat het gauw doorzet...
pi_49375324
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:53 schreef Moonah het volgende:

Ik had wel 6 maanden BV gegeven, dat scheelt.
Hier heeft dat helaas niets uitgehaald, intussen al een keer of vijf...
pi_49375759
Slaapmeisje al iets deze kant opgestuurd? Heb namelijk nog niks ontvangen
Liefde
  maandag 14 mei 2007 @ 20:25:43 #158
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49377166
Ik heb vorige week een spiraaltje geplaatst gekregen en gister was ik bijna uitgevloeid en vandaag kwam het weer keihard terug... Zal wel normaal zijn denk ik?
Iedere golf van de zee,
  maandag 14 mei 2007 @ 20:25:46 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49377168
Karin, wat fijn dat het oké is!

Enne, Slaapmeisje, wat Moonah zegt. Let je een beetje op?
  maandag 14 mei 2007 @ 21:07:14 #160
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49378796
Neuk, voor zover ik weet is dat normaal met het spiraaltje. Ik vind het een superding. Ben na een maand niet meer ongesteld geweest.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:37:47 #161
103793 kozakken
Living the life
pi_49386114
quote:
Op maandag 14 mei 2007 19:52 schreef MeNicole het volgende:
Slaapmeisje al iets deze kant opgestuurd? Heb namelijk nog niks ontvangen
Blijf ademhaaaaaaalen
Morgen nieuwe dag. (en anders toch een testje er tegenaan gooien?)
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:53:22 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_49390432
Vivi, Ian is Nick's oudste zoon uit een eerder huwelijk, hij is regelmatig bij ons

slaapmeisje, wat vervelend zeg dat het allemaal niet zo lekker gaat. Is dit misschien ook een beetje de terugslag van al die jaren dokteren enzo? en dan die ongesteldheid erbij sterkte!

Karin, wat fijn dat alles nu goed is en schoon

Mijn schoonvader is opgenomen in het ziekenhuis gisteren, hoe het loopt weten we niet. zijn nieren doen het slecht, lever opgezet, meer van die dingen, maar ze zullen toch eerst weer proberen de dingen met medicatie te regelen. we weten gewoon niet hoe dit gaat lopen. die onzekerheid is killing eigenlijk. dat het een aflopende zaak is weten we, maar dat is alles.
we gaan dus maar weer even over op de orde van de dag, wat moet je anders
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:55:50 #163
108648 cattie
lieve moeder
pi_49390458
Wat een rotsituatie Belana. Sterkte ermee!
Dit klinkt heel suf, maar ik weet niet wat ik anders moet zeggen en meen het echt.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:04:23 #164
103793 kozakken
Living the life
pi_49390538
Sterkte belaan.
Wat verschrikkelijk verdrietig. Hoe gaat het met Nick?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:09:51 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_49390583
ik weet dat jullie het menen hoor
Nick is wel kalm, dat zijn we allemaal wel. maar dat zeg ik, vooral de onzekerheid is ontzettend vervelend! het kan zo ook nog weer dagen, weken, misschien wel maanden duren. dus ik ga zaterdag toch maar gewoon mijn ogen laten laseren en in principe gaat onze vakantie ook maar gewoon door.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:24:21 #166
108648 cattie
lieve moeder
pi_49390705
Lastig Belana, het enige wat je inderdaad kunt doen is toch maar doorgaan...

Ik heb vandaag vrij en ik heb Ive wel naar het kdv gebracht. Ik heb dus een dagje helemaal voor mezelf. Beetje bijslapen, lang douchen, het verjaardagscadeau van mijn man regelen (een zelfontworpen ring), winkelen, naar de tandarts, lekker een beetje rustig aan doen. Ik voel me wel een ietsiepietsie schuldig dat Ive nou op het kdv zit, maar hij heeft het er prima naar zijn zin. Ik heb vannacht trouwens 7 uur kunnen slapen. Heerlijk, om weer een beetje fatsoenlijke nachten te maken!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 15 mei 2007 @ 09:26:21 #167
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49391865
Belana veel sterkte En doorgaan is idd gewoon het beste. Mijn ouders zaten ook erg in dubio over hun weekendje Lissabon aankomend weekend (ivm mijn opa) en hebben inmiddels ook maar besloten gewoon te gaan..
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:27:59 #168
94046 PM-girl
pi_49391901
Lekker genieten hoor Cattie!

Slaapmeisje, is het puur het lichamelijke of speelt er meer? Sterkte ermee in ieder geval!

Menstruatie, wat is dat eigenlijk voor een belachelijke uitvinding? Hadden ze niet gewoon 14 dagen na de eisprong een eenmalig bloedverlies kunnen bedenken ofzo?

Karin, fijn dat het nu echt schoon is! En ja, die volgende keer, ach, dat is nog ver weg inderdaad!

Belana, sterke. Goed dat je zolang het onzeker is ook het gewone leven oppakt.
*
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:31:30 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49391992
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 08:24 schreef cattie het volgende:
Ik voel me wel een ietsiepietsie schuldig dat Ive nou op het kdv zit, maar hij heeft het er prima naar zijn zin.
Dus waarom zou je je schuldig voelen???
Ga nou maar gewoon lekker van je vrije dag genieten!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:13:39 #170
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49393034
Belana, heel veel sterkte...ik ken de onzekerheid, paar keer meegemaakt en dat is idd 'killing'. Heel erg rot. En een vakantie is alleen maar goed, dan ben je er ook een beetje uit.

Karin, joepie! (wel minder van die 'rode duivels', betekent dat dat je al 11 weken vloeit??)

Hier gaat het ook een stukje beter weer. Nog niets van de huisarts gehoord, gek genoeg, maar drie vriendinnen van mij zijn zaterdag geweest en hebben het huis geboend ... was hard nodig! En nu kan ik het eindelijk weer eens bijhouden ipv moedeloos te worden omdat het tóch een troep is.
En gisteren is er een mevrouw van het opvoedbureau geweest hier. Best een nuttig gesprekje!
Punten die we besproken hebben:

• Dagindeling moet VAST zijn
  • Overdag het zeuren/hard huilen van de kinderen (om niets) negeren (tot het punt van kromme tenen, anders reageer je verkeerd naar ze toe)
  • Bij ruzie: allebei straf, allebei in de hoek (Emma in de kinderstoel en Noa los) en de kookwekker op 1/2 minuten zetten.
  • Niet terugkomen op de straf, zo van: 'En je weet het he, NIET duwen/slaan/schoppen/bijten' want dan raken ze weer gefrustreerd
  • Zeg nooit: 'Zul je dit nooit / niet meer doen?' (kan het kind geen eerlijk antwoord op geven)
  • Liever niet in een afgesloten ruimte zetten als ze overstuur zijn, dan wordt het alleen maar erger en worden ze angstig.
  • Complimenten concreet benoemen, dus niet: Wat ben je lief/ wat lief van jou, wat goed zeg, etc, maar: Wat lief dat je mama helpt met opruimen! Wat lief dat je Emma hebt geholpen met op het fietsje komen! etc.
  • Nee = nee, niet op terugkomen.
  • Als ze elkaar bijten, gelijk oppakken en in de hoek.
  • Bij ruzies onderling, alleen ingrijpen:
    - als iets gevaarlijk wordt
    - als ze elkaar pijn doen
    - als iets kapot gaat
  • Bij deze dingen, allebei de kinderen straf geven als ze allebei stout zijn en je niet hebt gezien wie er begon.
  • Dingen die je niet moet zeggen:
    - hou op
    - doe normaal
    - doe niet zo gek
    - dat heb ik al 10 keer gezegd
  • Benoem zoveel mogelijk het gevoel/de emotie die je ziet. Dus: 'Ik begrijp dat je boos bent/verdrietig bent'. Als er bijvoorbeeld iets moet gebeuren, of je moet weg, en het kind wil graag thuis blijven spelen, dan zeg je: 'Ik begrijp dat je boos bent, maar we moeten nu echt weg.'
  • Vaste tijden om te eten zijn erg belangrijk. Ook het ontbijt samen aan tafel, niet de fles in bed geven. (dit punt gaan we nog niet toepasssen, ik vind het wel best zo )
  • Om te voorkomen dat een kind elk moment van de dag om een koekje zeurt: vaste tijd = koekjestijd/snoepjestijd.
  • pi_49393222
    Klinkt goed Suzanna!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 10:31:52 #172
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_49393494
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 10:13 schreef Suzanna het volgende:
  • Dingen die je niet moet zeggen:
    - hou op
    - doe normaal
    - doe niet zo gek
    - dat heb ik al 10 keer gezegd

• Wat een handige lijst, Suzanna!! ik heb daar ook wat aan volgens mij
    pi_49394053
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 23:37 schreef kozakken het volgende:

[..]

Blijf ademhaaaaaaalen
    Morgen nieuwe dag. (en anders toch een testje er tegenaan gooien?)
    De kans is zoooo klein dat ik een testje nodig heb dus dat doe ik maar niet. Gooi het gewoon op de drukte van afgelopen weken. En ik voel me wel ongesteld dus komt binnen nu en korte tijd vast wel
    Liefde
      † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 11:10:07 #174
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_49394515
    Belana

Suzanna dat klinkt als een goed plan van aanpak en fijn dat je het zo op een rijtje hebt gezet. Als je het even niet meer weet, kun je het altijd nog teruglezen.

Het is helaas niet alleen het lichamelijke wat mij momenteel parten speelt. Ik wijt mijn emotionele toestand vooralsnog aan het Hb tekort en probeer er elke dag het beste van te maken. Helaas helpt het ook niet dat ik me zo moe voel en dat ik daardoor minder geduld heb met Milo. Gelukkig ging het gisteren hartstikke goed (ik had een extra vrije dag genomen omdat Milo niet bij mijn moeder terecht kon ivm hun vakantie) en kon ik ook weer genieten van zijn lachjes en gebrabbel. Hopelijk zet deze positieve trend zich voort. Ik heb alle hormonentopics gisteren helemaal doorgelezen en vooral de uitspraak van Sugar (ik weet niet of ik alles vooral doe in plaats van dat ik het echt voel) was erg herkenbaar
    pi_49394738
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 10:13 schreef Suzanna het volgende:
    Karin, joepie! (wel minder van die 'rode duivels', betekent dat dat je al 11 weken vloeit?)
    yep....ben er ook best wel een beetje boel flauw van onderhand

Gister bezig geweest Meike's kast uit te ruimen. Ik kwam zoveel kleertjes tegen die ze niet meer past, dat ik er maar een doos bij heb gepakt....helemaal vol!
    Dus ik helemaal emo ervan...
    Zegt vriend: "is toch alleen maar goed, teken dat ze groeit!"
    Ja tuurlijk is dat zo, en dat is ook goed, maar het is tegelijkertijd alweer afscheid nemen van dat hele kleine!
    Ze is niet meer het minimensje van het begin...
    Maar goed, ze wordt ook alleen maar leuker naarmate ze wat ouder wordt....je krijgt er al zo goed contact mee nu, ze lacht en speelt....maar toch!

Slaapmeisje, heb je je hb al laten prikken?
    Wel naar hoor dat je je zo voelt...maar wel fijn dat je gister zo'n leuke dag hebt gehad met Milo.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 11:35:28 #176
    94046 PM-girl
    pi_49395226
    Slaapmeisje, wat naar dat je je zo voelt. Is er iemand op de hoogte van hoe je je voelt (huisarts misschien?) Maar misschien zie ik het ook te groot hoor. Sterkte in ieder geval!

Suzanna, goede lijst lijkt me zo! Is het niet te veel ineens om te doen? Anders zou je altijd nog kunnen kijken welke 3 of 4 punten je nu het allerbelangrijkst vindt om mee te beginnen. Succes en wat tof van je vriendinnen dat ze gepoetst hebben!

Karin, volgens mij hebben alle moeders dat! Zo'n dubbel gevoel.
    *
      † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 11:46:11 #177
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_49395546
    Karin ik heb mijn Hb nog niet laten prikken. Geen puf, geen zin in iets anders dan mijn "normale" dagritme. PM-girl, mijn ouders weten ervan en natuurlijk Slaapvriendje. Ik hoop eigenlijk dat het binnen de perken gehouden kan worden en ik geen externe hulp nodig zal hebben. Helaas heb ik wel in het verleden een depressie gehad (toen ook Seroxat geslikt) en heb ik elk jaar rond de herfst een dip. Dit soort periodes zijn mij dus niet geheel onbekend. Groot voordeel is dat ik het nu als zodanig herken en het hopelijk voor kan zijn.
    pi_49403089
    Ben eindelijk ongesteld geworden

Slaapmeisje ik hoop echt dat je je snel weer lekker voelt. Dat je weer lekker kunt genieten van alles
    Liefde
    pi_49403606
    Suzanna wat lekker dat je vriendinnen hebben schoongemaakt voor je! En dat is inderdaad wel een handig lijdtje.

Slaapmeisje vervelend dat het niet zo lekker gaat. Ik zou toch even je HB laten controleren, daar kan je je ook behoorlijk rot door voelen. Ik hoop voor je dat je snel weer fijner voelt.

MeNicole dat zal een opluchting zijn.

Karin fijn dat het nu allemaal goed is!
    Ik heb dat helemaal niet dat ik terug verlang naar het kleine baby'tje dat hij eerst was.
    Ik vind hem juist nu met de dag leuker worden. Ik vind wel dat het allemaal heel snel gaat maar dat vind ik niet jammer.
      † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 15:59:08 #180
    141844 Macka66
    pi_49405030
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 15:17 schreef MeNicole het volgende:
    Ben eindelijk ongesteld geworden
    Dat een mens daar zo blij mee kan zijn he
    Maar ik begrijp het goed. Ben al een dag langer aan het wachten dan jij op die duvels, dus stuur ze maar door!
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_49405830
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 15:59 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Dat een mens daar zo blij mee kan zijn he
    Maar ik begrijp het goed. Ben al een dag langer aan het wachten dan jij op die duvels, dus stuur ze maar door!
    Ja erg is dat he, ben ook nog nooit zo blij geweest om het te zijn. Maar heb wat je kant opgestuurd
    Liefde
      dinsdag 15 mei 2007 @ 18:14:14 #182
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49410184
    LadyS ook ik maak me daar schuldig aan! Maar het is niet erg om te zeggen 'hou op met slaan' maar het algemene van 'hou op' is dan niet goed. Dus specificeren zegmaar.

Maar het in de praktijk toepassen is nog lastig ... dus wat jij zegt PM-girl is wel waar. Misschien een beetje teveel dingen om gelijk te gaan doen.

Ik was nog een punt vergeten te noemen hier: het reageren als ze huilen in bed. Dat gaat als volgt:
    - Kijk ze niet aan!
    - niet uit bed halen
    - geen extra aandacht geven
    - 2 slokjes drinken als ze daar specifiek om vragen, anders niet
    - aai over de bol of wang en weer weg.
    Doel: ik ben er, maar we doen niet gezellig. Dus het kind krijgt geen extra aandacht omdat het huilt en zal dus hopelijk minder vaak willen gaan huilen ...

Voorheen waren we soms avonden bezig met de kinderen stil te krijgen in bed, drinken geven, dan weer dit, dan weer dat. Noa wist altijd wel wat te verzinnen eigenlijk. Nu laten we haar een tijd huilen en daar schrikt ze nogal van, is ze niet gewend. Dus is dan heel erg overstuur... maar na een tijdje te laten huilen en daarna even troosten (drinken geven helpt meestal wel) was ze weer stil en heeft sindsdien niet meer gehuild (nu heb ik het over gisteravond). Emma was wat hardnekkiger, die kan zó krijsen dat ik, al zóu ik haar uit bed halen, niet eens stil zou krijgen. Ze 'gooit de kont tegen de krib' en doet dat letterlijk met haar hoofd eigenlijk, ik hoor nogal eens een gebonk als ze weer zich laat vallen tegen de zijkant van het bed. Gelukkig nog geen blauwe plekken...

Zielig vind ik het wél...het snijdt erdoorheen. Dus babyfoons uit, tv wat harder en een kwartier aanhouden maar. Als ik al in bed lig is het nog moeilijker, het valt dan niet te negeren want horen doe je het toch wel... en de neiging is dan nog hééééééél verschrikkelijk sterk om er éven heen te gaan om het gehuil te laten stoppen.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 18:15:13 #183
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49410212
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 16:15 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja erg is dat he, ben ook nog nooit zo blij geweest om het te zijn. Maar heb wat je kant opgestuurd
    Is toch logisch.... fijn voor je!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 18:17:32 #184
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49410277
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 11:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
    Karin ik heb mijn Hb nog niet laten prikken. Geen puf, geen zin in iets anders dan mijn "normale" dagritme. PM-girl, mijn ouders weten ervan en natuurlijk Slaapvriendje. Ik hoop eigenlijk dat het binnen de perken gehouden kan worden en ik geen externe hulp nodig zal hebben. Helaas heb ik wel in het verleden een depressie gehad (toen ook Seroxat geslikt) en heb ik elk jaar rond de herfst een dip. Dit soort periodes zijn mij dus niet geheel onbekend. Groot voordeel is dat ik het nu als zodanig herken en het hopelijk voor kan zijn.
    Wel goed dat je het herkent zeg... gevoelens kunnen je zo in beslag nemen en 'voor de gek' houden dat dat nog best lastig is volgens mij. Heel veel sterkte nogmaals het is vreselijk naar om je zo te voelen. Ik heb maar hele korte periodes gehad van rot-voelen, depri-zijn, maar vond het al vreselijk. Hopelijk gaat het gauw over bij jou! Maar zo niet, aarzel ajb toch niet om dan hulp in schakelen!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 20:24:21 #185
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_49415469
    Suzanne, wat een mooi lijstje. Ik heb het toch ook maar eens goed doorgelezen. Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar ik zie dat ik ook dingen kan verbeteren. Erg fijn. Dat van die fles zouden wij ook moeten afbouwen, maar ook hier is het een speciaal moment van de dag. Gewoon lekker bij ons op bed en dan fles drinken. Is toch ook samen ontbijten .

Slaapmeisje heel veel sterkte.
    Belana nogmaals
    En die rode duivels. Ik krijg ze wel, maar zie ze niet. Oftewel het spiraaltje doet zijn werk, maar de hormonen razen wel door. En daar kun je de klok op gelijk zetten.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 20:43:51 #186
    106819 Smirre
    Geselli Gemelli
    pi_49416305
    Slaapmeisje, je hebt veel meegemaakt, hoor. In ieder geval voordat jullie Milo kregen. (Ik geloof dat er verder ook het eea gespeeld heeft, maar dat weet ik verder niet.) Al die tijd ben je positief en hoopvol gebleven en nu is de rek er misschien mede dankzij het lage Hb, maar iig de moeheid er een beetje uit. Niet raar. Erg begrijpelijk zelfs.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 21:39:56 #187
    640 snoopy
    peanuts
    pi_49418980
    Slaapmeisje, ik hoop echt dat je je snel weer wat beter voelt
      dinsdag 15 mei 2007 @ 21:42:01 #188
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49419096
    En laat je even prikken op je schildklier dan ook, Slaapmeisje?
    Je kunt altijd pm'en als er iets is dat je kwijt wil of wil vragen of weet ik wat, he?
      dinsdag 15 mei 2007 @ 21:47:42 #189
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_49419376
    Idd schildklier Sugar. Ik dacht echt dat ik toe was aan een psychiater, toen bleek dat mijn schildklier de weg even kwijt was. Doen hoor Slaapmeisje!
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 21:48:22 #190
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_49419406
    Lief jullie reacties! Het is ook veel om nu te verwerken, maar het komt goed. Daar ben ik van overtuigd Sugar dank je voor je aanbod
      woensdag 16 mei 2007 @ 09:34:21 #191
    94046 PM-girl
    pi_49431972
    Klinkt positief Slaapmeisje! Succes ermee!
    *
      woensdag 16 mei 2007 @ 10:04:31 #192
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_49432804
    Vervelend Belana, zeker met die onzekerheid.

Was de dag voor jezelf voor herhaling vatbaar cattie?

Duidelijke tips Suzanna, maar het lijkt me veel om het allemaal ineens te doen.

Je mag altijd contact met me opnemen Slaapmeisje, hopelijk komt er iets 'simpels' uit de bloedonderzoeken.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      woensdag 16 mei 2007 @ 11:07:12 #193
    131977 Neuk
    It's a Brent New Day!!!
    pi_49435027
    Slaapmoeder
    Iedere golf van de zee,
      woensdag 16 mei 2007 @ 21:47:29 #194
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49459719
    Hoe is het nu Belana? Ik zag nu ineens dat je je ogen laat laseren op zaterdag, wow! Dat lijkt me zo eng ... (maar ik zou het wel willen als ik er het geld voor had, dat zeker wel!) Of is het een andere ingreep?
    Ik wens jou én iedereen die voor de rest ook nog vakantie gaat houden, hele gezellige dagen toe!
    Wij gaan ook vier dagen weg, we logeren bij een bevriend stel in de Brabantse regionen waar veel van onze vrienden wonen. Ze hebben een groot huis met genoeg kamers, dus ik ben benieuwd hoe het gaat met slapen van de kinderen...
    We hebben al een avondje 'uit' gepland met vrienden, dus ik zie er zo naar uit! Nu nog inpakken....

Slaapmeisje nogmaals veel sterkte. Je klinkt idd positief!

Chacama, dat gezellig op bed de fles drinken doen wij niet, maar ach, als we middageten en avondeten samen aan tafel eten is het ook goed lijkt me!
      woensdag 16 mei 2007 @ 21:58:27 #195
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_49460160
    slaapmeisje, even snel een voor jou ik vind het zo rot voor je

met mijn schoonvader gaat het allemaal weer wat beter. hij had eerder aan de bel moeten trekken, dat ziet ie zelf ook wel. hij houdt veel vocht vast en dat moet eerst weg, dan kunnen ze zijn nieren en lever pas goed beoordelen. dus het gaat wel beter gelukkig, maar hoe het loopt, tja... dat blijft afwachten. hij leeft toch een beetje in reservetijd. maar de ergste nood is er nu weer (even) vanaf. bedankt voor alle lieve woorden, het deed me goed!
    stormy waters...
    sailin'
      † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 00:17:45 #196
    141844 Macka66
    pi_49466595
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 16:15 schreef MeNicole het volgende:

[..]

gearriveerd! Iemand die ook wil?
    pi_49466700
    Waar jullie blij mee zijn!
      † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 00:22:13 #198
    141844 Macka66
    pi_49466760
    Suzanna, veel succes met het toepassen van de lijst. Als moeder heb je het maar druk... jij zelfs drie keer zoveel.
      donderdag 17 mei 2007 @ 10:07:59 #199
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_49471566
    Suzanna mooie puntjes heb je daar voor mij al1 maar herkenning, zo doe ik het al. en dat zichzelf pijn doen ken ik maar al te goed, Maxim doet dat als hij meent dat hij aandacht nodig heeft als hij niet wil gaan slapen, keihard met zn hoofd op de grond/deur/muur bonken
    ze zijn best gehaaid hoor die kleintjes
    Romijn heb ik vooralsnog geen "rare" dingen,die is van zichzelf al een goede slaper gelukkig
    maar succes Suzanna

Slaapmeisje ook succes, hoop dat het snel wat beter gaat

Belana laseren, lijkt me indd griezelig eng maar hoop dat het goed gaat

en Macka hoe is het met jou oog eigenlijk? wanneer moest je nou terug? of is dat al geweest ik hou weinig bij hier
      donderdag 17 mei 2007 @ 12:19:24 #200
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49474408
    Martineke, dat is vervelend he, als ze zichzelf pijn doen! Dat kun je minder makkelijk negeren. Wat goed dat je het al zo deed! Ik vond/ en vind het nog steeds ontzettend moeilijk af en toe. Het voelt een beetje als het verraden van je kinderen... maar ja, het is toch echt beter voor ze.

Kent iemand hier het boek 'Lekker slapen zonder huilen' van Elizabeth Pantley? Is er ook iemand die dat toepast bij haar kind(eren) met succes? Ik heb het boek gekocht maar eigenlijk past het volgens mij niet echt bij mij.
      † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 13:05:51 #201
    141844 Macka66
    pi_49475800
    Mijn oog herstelt goed van de operatie. Mijn zicht is wel veranderd, maar nog steeds vervormd. Nu maar afwachten of dat nog verbetert. Er moet over een tijdje nog een operatie om siliconenolie te verwijderen (die er in was gebracht om het netvlies op z'n plaats te drukken).

Gelukkig hoef ik niet meer zes uur per dag met mijn kop omlaag. Dat viel echt niet te doen. Lucie is net in de afgelopen weken gaan zitten, kruipen, staan en omvallen. Ze is van alles gaan ontdekken en uit de kast gaan halen. Ik moest regelmatig troosten of ingrijpen. En ze moest er toch ook wel eens uit voor de afwisseling.
    Als moeder is het veel lastiger om een aaneengesloten blok tijd voor jezelf te hebben. Weer zo'n ding dat veranderd is ten opzichte van 'vroeger'.
      donderdag 17 mei 2007 @ 14:09:26 #202
    94046 PM-girl
    pi_49477985
    Suzanna, ik ken het boek niet.

Gelukkig maar Macka, dat lijkt me inderdaad (afgezien van je eigen ongemak) niet handig met een rondsjezend kind erbij, zo moeten hangen. Wanneer volgt de volgende ingreep?
    *
    pi_49480623
    Ik hoef die duivels niet hoor want

HET IS EINDELIJK GESTOPT!!!!!! (het vloeien dus)

NA 11 weken!! pffffffffffffff
      † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 18:46:39 #204
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_49486112
    Wat goed Karin
      donderdag 17 mei 2007 @ 20:03:34 #205
    94046 PM-girl
    pi_49488665
    Mocht zo ongeveer ook wel he Karin! Fijn!
    *
    pi_49489391
    Karin wat lekker, eindelijk!!
      donderdag 17 mei 2007 @ 21:57:45 #207
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_49493073
    Goed, ik ben nu al vanaf 19.00 bezig om Dean in slaap te krijgen en hij huilt nog steeds
    pi_49493184
    whaah Vivi, wordt je al gillend gek???
    Mega irri als ze niet willen slapen

Hebben we hier ook wel eens, als je haar dan oppakt uit haar bedje slaapt ze in je armen!!!

En JA!! ik ben heel blij dat ik eindelijk weer eens ondergoed aankan zonder allerlei opvangtoestanden er bij in!!
      donderdag 17 mei 2007 @ 22:27:23 #209
    101840 Rijstebuiltje
    Du Hast.. Du Hast mich
    pi_49494140
    Heb je inbakeren nog steeds niet ovewogen Vivi?
    Dit hou je toch ook niet vol !
    Wir müssen leben, bis wir sterben!
      donderdag 17 mei 2007 @ 23:42:37 #210
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_49496968
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 22:27 schreef Rijstebuiltje het volgende:
    Heb je inbakeren nog steeds niet ovewogen Vivi?
    Dit hou je toch ook niet vol !
    Dean draait al van rug naar buik en vice versa dus dat kan niet meer. ..daarbij heeft ie overdag geen enkel probleem met inslapen, alleen 's avonds, hij wil gewoon niet

Verdere reacties staan in het kleine baby'tjes topic

Thnx iig
    pi_49502209
    Heel fijn Karin, dat je vloeien eindelijk over is

Vivi ik hoop dat je zelf nog aan slaap toegekomen bent

Vraagje he, kan je een spiraaltje laten zetten als je niet ongesteld bent? Ik ben het nog steeds niet, maar heb geen zin om erop te gaan zitten wachten eigenlijk. Ik ben die condooms zo ongelooflijk zat
    pi_49503113
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 08:58 schreef beefcake het volgende:
    Vraagje he, kan je een spiraaltje laten zetten als je niet ongesteld bent?
    Ja, dat kan. Het mag 6 a 8 weken na de bevalling geplaatst worden.

Als het geplaatst wordt terwijl je menstrueert is het meteen "veilig". Menstrueer je (nog) niet dan duurt het 7 dagen....
      vrijdag 18 mei 2007 @ 10:06:14 #213
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_49503253
    Mijn gyn wilde dat ding alleen plaatsen als ik ongesteld was De huisarts daarentegen niet, maar hem lukte het niet
      vrijdag 18 mei 2007 @ 10:27:11 #214
    131977 Neuk
    It's a Brent New Day!!!
    pi_49503645
    En de gyn kan het juist wel als je niet ongesteld bent en de huisarts niet (spreekt de ervaringsdeskundige *auw*)
    Iedere golf van de zee,
    pi_49503711
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 10:06 schreef LadyS het volgende:
    Mijn gyn wilde dat ding alleen plaatsen als ik ongesteld was De huisarts daarentegen niet, maar hem lukte het niet
    Zulke dingen wilde ik dus niet horen he Ik heb geen gyn, dus ik zal toch naar de huisarts moeten denk ik. Niet zo leuk, want hij is niet zo zachthandig met een eendebek
      vrijdag 18 mei 2007 @ 10:37:11 #216
    131977 Neuk
    It's a Brent New Day!!!
    pi_49503835
    Je kunt je van tevoren toch goed wassen? Het is alleen maar een voordeel dat je ongesteld bent (a. je baarmoedermond is iets geopend (iets openen doet vreselijk pijn dus dat wordt je al bespaard) en b. dan valt het bloeden van het plaatsen niet zo op)
    Ik heb er sinds vorige week weer 1 en was blij dat ik ongesteld was, want de eerste keer was ik dat niet en toen ben ik er dagen bleek en misselijk van geweest.
    Iedere golf van de zee,
    pi_49503878
    volgens mijheeft bief gewoon geen zin om daarop te wachten neuk.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 14:00:21 #218
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49510018
    Karin, heel erg fijn dat het nu voorbij is en klaar.

Storm is zó vroeg wakker. Echt vijf uur gewoon, bijna elke dag en ook al geven we hem dan zijn "ochtendfles", hij slaapt niet meer verder daarna. Hij is gewoon zo'n vroege vogel.
    Hebben jullie dat ook? De dagen zijn zo lang, ik zit zó vaak al om half zes beneden met hem en met Maria (die van alles wakker wordt, na half vijf). Ik vind het echt best rot.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 14:15:15 #219
    94046 PM-girl
    pi_49510434
    Jeetje wat vroeg Sugar. Dat lijkt me echt niet leuk. Slaapt Storm ook niet verder als je hem bij jullie legt (moet je wel willen natuurlijk)? Dat werkt hier vaak wel.
    *
      vrijdag 18 mei 2007 @ 14:21:34 #220
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49510583
    Nee, dan is hij gewoon echt energiek en wakker.
    En voor gewoon keten in bed vind ik het te vroeg, want we proberen altijd Maria wel te laten verder slapen. Dus daarom vaak naar beneden sluipen met Storm, al om vijf uur 's ochtends. Bah, heb er ook echt genoeg van eigenlijk.
    pi_49510654
    jemig dat vind ik ook nog wel extreem vroeg. (al zijn ze hier ook geen uitslapers, maar alles vroeger dan 6.00u beschouw ik als nacht). is 't goed donker in z'n kamer? ik zou 'm toch maar een paar keer in z'n sop gaar laten koken een tijdje, ook al riskeer je dan dat maria wakker wordt. nu wordt je hele dag-nacht-ritme bijna omgegooid.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 14:33:51 #222
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49510927
    Ja, dus gewoon laten kletsen, roepen en huilen? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ie daardoor langer gaat slapen.
    En dat van Maria is helaas geen ongegronde angst, ze wórdt echt altijd wakker en is met geen mogelijkheid meer tot slapen te praten dan. Dat wordt dan dus in bed huilen en gillen. Wie weet, wie weet leren ze op die manier inderdaad langere nachten te maken. Maar ik kan het me nu gewoon niet voorstellen eigenlijk.

Maar ik ben dus heel vaak om 9 uur al aan het einde van mijn latijn, dat is wel echt kut.
    pi_49511333
    Kan je niet als overbruggung Maria bij je nemen of samen naar beneden gaan in de hoop dat Storm wat langer leert slapen zodat zij dan ook weer minder snel wakker wordt, uiteindelijk?
      vrijdag 18 mei 2007 @ 14:51:54 #224
    141023 ik80
    pi_49511463
    Hoe laat geef je hem zijn laatse fles 's avonds?
      vrijdag 18 mei 2007 @ 15:24:26 #225
    640 snoopy
    peanuts
    pi_49512525
    Hier een beetje hetzelfde met Morris en Lis. Lis wordt nog altijd 's nachts wakker. Met een klein flesje is ze zo weer stil en slaapt ze verder. Maar eigenlijk heeft ze die fles niet nodig en zouden we haar maar eens moeten laten huilen dan is het binnen een week wel klaar. Wordt gezegd.
    Maar ja, we hebben Morris die daar dan wakker van wordt. Advies: Morris uit logeren sturen.
    Dat vind ik ook weer zowat

Affijn, hier heb je ook helemaal niks aan ben ik bang Sjoeg. Maar het is dus enigzins herkenbaar.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 15:32:56 #226
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49512784
    Maar dat is toch altijd bij meer kinderen... de één huilt de ander weleens wakker. Daar zullen jullie (en zij) toch écht doorheen moeten. Naar beneden sluipen.... daar doe ik niet aan! Zowiezo gaan ze niet van de kamer af vóór het 7 uur 's ochtends is, ik ga niet om half zeven beneden zitten. Laat staan 5 uur!

Maar goed, dit zegt de moeder die nog maar een week bezig is met laten huilen als ze niet willen slapen... (en het werkt!!!!)
    Dus ik snap het wel hoor, maar het is hierbij ook zo 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden...' écht waar. Je blijft er last van houden als je niet nu doorzet. Het duurt op een hele kindertijd eigenlijk maar heel eventjes.
    pi_49513963
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 10:39 schreef bixister het volgende:
    volgens mijheeft bief gewoon geen zin om daarop te wachten neuk.
    Inderdaad, als ik nou ongesteld zou worden, zou ik hem zo gaan halen. Maar dat ben ik dus nog niet geweest
    Mij kan het niet schelen dat die huisarts in mijn bloed zit te frunniken hoor Je mag trouwens toch wel gewoon tampons dragen als je een spiraal in hebt? Of vraag ik nu echt iets heel doms

Sugar wat vreselijk vroeg Heb helaas geen tips voor je, ik heb het nooit meegemaakt. Succes in ieder geval
      vrijdag 18 mei 2007 @ 16:51:07 #228
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_49515098
    En schrik niet van de verpakking als je die gaat halen bij de apotheek
      vrijdag 18 mei 2007 @ 17:08:54 #229
    640 snoopy
    peanuts
    pi_49515607
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 16:51 schreef LadyS het volgende:
    Wat dan? Heeft Beefcake een steekwagentje nodig?
      vrijdag 18 mei 2007 @ 17:43:59 #230
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_49516779
    Sugar, maak je het misschien te "gezellig" tijdens het ochtendflesje? Waardoor hij niet meer wil slapen? En is zijn kamertje wel donker 's ochtends? Ik noem maar wat hoor, lijkt me ook balen, Dean slaapt dan wel pas na 4 uur maar hij slaapt dan gelukkig wel tot een uur of 9.00 's ochtends, met een flesje om 7 uur dan.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 19:24:32 #231
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_49519351
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 16:51 schreef LadyS het volgende:
    Megaverpakking voor zo'n klein ding.
      Jubileum moderator vrijdag 18 mei 2007 @ 19:26:55 #232
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_49519438
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 17:08 schreef snoopy het volgende:

[..]

Wat dan? Heeft Beefcake een steekwagentje nodig?
    Zowat wel Ik schrok ervan

Ik herken het heel erg Sugar, en ik heb helaas ook geen tips. Eva is ook zo'n vroege vogel, en toen ze nog kleiner was zaten wij ook al regelmatig voor 5 uur beneden.
    Inmiddels rekken we het tot 6 uur maar de dagen zijn wel lang zo.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      vrijdag 18 mei 2007 @ 19:28:11 #233
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_49519475
    Sugar en Snoopy, net zoals Suzanna heeft ervaren, het werkt echt hoor, een (paar) keer laten doorhuilen. En ja, het is erg sneu. Ja, het snijdt door je hart. Ja, je hebt heeeeeel erg de neiging om er toch naartoe te gaan. Maar nee, doe het eens niet. Heus, je zult zien dat het werkt!
    Thies is echt heel lang 's nachts 5 tot 7 keer geweest omdat hij de borst wou. Niks honger, gewoon even lekker aandacht van mama. Maar ík was gebroken na 4 maanden (ik slaap nl niet makkelijk weer door). Toen hebben we een training gedaan. Eén nacht heeft hij een uur en drie kwartier gekrijst, werkelijk, het was asociaal hard. De volgende nacht 3x 20 minuutjes. En toen sliep hij door. Nu is hij meestal tussen 6 en 6.30 wakkker, maar ik laat hem liggen kletsen/spelen tot 7 uur. Hij heeft toch nog geen honger, maar is gewoon uitgeslapen en vrolijk.
    Het is een hele stap om het te doen, maar als je aan het eind van je latijn bent heb je ws wel de kracht om het te proberen. Succes!
    Hoe jullie het met je oudere kinders erbij oplossen weet ik niet, dat is natuurlijk wel extra lastig...
      vrijdag 18 mei 2007 @ 19:33:49 #234
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_49519712
    Suzanna, wat fijn trouwens dat je aanpak werkt! Dat geeft de burger moed lijkt me!
      vrijdag 18 mei 2007 @ 20:46:51 #235
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49522517
    Ik weet wel dat kindjes met laten huilen soms wel gaan slapen. Ik heb zowel met Maria als met Storm ook die slaaptrainingen gedaan en ze allebei flink laten huilen. Op zich zie ik daar niet tegenop, tegen het huilen van Storm. Wél tegen het gedonder dat we dan met Maria krijgen, ja.

Maar of laten huilen in de ochtend vroeg wakkere kindjes weer laat gaan slapen? daar heb ik wel mijn twijfels bij. Suzanna, heb jij die ervaring, of heb jij het meer over het gaan slapen en het wakker worden midden in de nacht? Maria is namelijk ook nooit langer gaan slapen dan tot 6 uur, hooguit half zeven. Gewoon echt een vroege vogel dus.

Let wel: ik wil er heus wat aan doen, maar het is niet zo dat ik geen ervaring heb met laten huilen, daar bang voor ben. We hebben dat ook al geprobeerd zelfs (ook op dit tijdstip). Het heeft gewoon nog geen resultaat geboekt.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 21:19:59 #236
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_49523742
    Het is gewoon lastig dat de 1 ander wakker maakt. Hebben we hier ook gehad, en helaas heb ik geen tips voor je .

Het enige wat ik wèl deed, is niet naar beneden gaan voor 7 uur. Jongste kreeg evt een fles, en werd daarna terug in bed gestopt met wat speelgoed. Freek had een stickersysteem (stickertje plakken als je geen herrie maakt) en een lampje dat aanging als het 7 uur was. Ook hij mocht wel gaan spelen, maar moest op zijn kamer blijven.

Je slaapt zelf heus niet meer, maar met wat mazzel konden we dan nog wat doezelen.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 21:25:01 #237
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49523900
    Wel goeie tips toch, Leah. Vooral dat lampje en een sticker na afloop (na stilletjes op kamer blijven). Denk dat Maria er ook wel gevoelig voor is. Morgen overleggen met man.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 21:31:39 #238
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_49524139
    Er komt geen eind aan je dag joh, als je zo vroeg al beneden zit . Dat was voor mij de voornaamste reden om het zo te doen, inmiddels hebben ze wel door dat het echt NIET gezellig is voor 7 uur 's ochtends.

Met Jongste deed ik dan ook niet gezellig met voeden trouwens, geen/weinig oogcontact maken, al helemaal niet praten , en hup weer terug.

Ik hoop dat dat igg werkt voor jullie, zoals gezegd, je slaapt zelf niet meer, maar de dag is iig niet meer zo oneindig lang.
    pi_49524186
    Hoe laat gaat Storm dan 's avonds naar bed, Sugar? Als hij later erin gaat wordt hij dan ook niet later wakker?
      vrijdag 18 mei 2007 @ 21:34:00 #240
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49524198
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 21:31 schreef Leah het volgende:
    Er komt geen eind aan je dag joh, als je zo vroeg al beneden zit . Dat was voor mij de voornaamste reden om het zo te doen, inmiddels hebben ze wel door dat het echt NIET gezellig is voor 7 uur 's ochtends.

Met Jongste deed ik dan ook niet gezellig met voeden trouwens, geen/weinig oogcontact maken, al helemaal niet praten , en hup weer terug.

Ik hoop dat dat igg werkt voor jullie, zoals gezegd, je slaapt zelf niet meer, maar de dag is iig niet meer zo oneindig lang.
    En dat laatste is best belangrijk voor mij. Want dat zijn de momenten dat de grootste frustratie en het rotste gedrag en gevoel weer even heel hard op de voorgrond zijn.

Poemojn, het maakt inderdaad geen enkel verschil of hij wat eerder of wat later in bed wordt gelegd. Bovendien gaan we toch maar af op zijn eigen vermoeidheid en dat is altijd zo rond 7 uur, half 8 naar bed (en dan later op de avond een late fles, maar dan is ie half slapend, dus dat is geen wakker moment verder).

Oh ja, ik vergat nog te reageren op hoe donker zijn kamer is: die is goed donker, gelukkig. En we geven de fles ook sec, zonder leuk gespeel of verder contact. Hup, fles erin en weer wegleggen. Maar hij denkt er anders over.

[ Bericht 43% gewijzigd door Sugar op 18-05-2007 21:40:04 ]
      FOK!fossiel vrijdag 18 mei 2007 @ 21:35:28 #241
    2628 Karin
    pi_49524231
    Bram had er op een gegeven moment ook een handje van om steeds eerder wakker te worden. Heb ook regelmatig voor 6 uur al beneden gezeten Na een tijdje was ik het echt spuugzat en heb hem laten huilen, voor 7 uur gingen we echt niet naar beneden. Dat heeft na een paar ochtenden wel geholpen, hoe gek ook. Daarna sliep hij wel langer door. Alsof ze stiekum wel klok kunnen kijken.
    Maargoed ik had de mazzel dat wij er maar 1 hadden. Moet er straks ook niet aan denken dat de een de ander wakker gaat maken, pffff.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 21:38:58 #242
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_49524358
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 21:34 schreef Sugar het volgende:
    En dat laatste is best belangrijk voor mij. Want dat zijn de momenten dat de grootste frustratie en het rotste gedrag en gevoel weer even heel hard op de voorgrond zijn.
    Maar dat mag ook belangrijk zijn! Ik had geen PND, maar Freek was en is een bewerkelijk mannetje, en ik bepaald geen ochtend mens , dus ik zag de dag dan als een eindeloze voor me liggen. Ik werd daar op zijn zachts gezegd niet blij van. Op deze manier houden we het voor iedereen leuk . En wij slapen om beurten uit in het weekend, scheelt ook.

Ik denk dat je dit ook los moet zien van je problemen, Sugar. Iederéén vind dat volgens mij een hele lange dag .
    En daar mag je best wat aan doen, zonder schuldgevoel.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 21:52:05 #243
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_49524762
    het IS ook frustrerend als ze zo vroeg wakker zijn. Liam heeft ook zo'n periode gehad.. 5 uur/half 6 was normaal. het is ons toen niet gelukt dat te veranderen, het veranderde ineens weer. (dit is nog niet zo lang geleden) ik ging zelf gewoon ook maar vroeger naar bed, om iig genoeg slaap te krijgen, want ook ik ben geen ochtendmens en die dagen duren idd zoooo lang...
    meid, ik voel met je mee en ik heb helaas geen zinnige tips.
    stormy waters...
    sailin'
      vrijdag 18 mei 2007 @ 21:57:02 #244
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_49524952
    Sugar, misschien kan je hem wat rijstebloem geven door zijn laatste fles? Of doe je dat al?
    pi_49525698
    Voor Storm natuurlijk niet echt van toepassing, maar door de kindjes die geholpen zijn door een nachtlampjes-met-tijdschakelaars moest ik ineens hier aan denken:

quote:
    De vrolijke Kidsleep kinderwekker/kleuterklok die met een verlicht plaatje aangeeft of het al tijd is om op te staan. Met de Kid'Sleep kinderwekker leert je kind spelenderwijs zelfstandig op de juiste tijd uit bed te komen.
    Het werkt heel simpel en éénvoudig: het klokje heeft 2 plaatjes: een van een konijntje dat met zijn rugzakje op buiten wandelt en een van het konijntje dat lekker in zijn bedje ligt te slapen. Afhankelijk van de instelling, brandt er een lampje achter een van de plaatjes. Als je kind wakker wordt hoeft je kind alleen maar naar de vrolijke wekker te kijken welk paatje is verlicht om te weten of het al tijd is om uit bed te komen .

Het lampje van de Kidsleep kleuterwekker/kleuterklok blijft de hele nacht aan zodat het tevens als nachtlampje dienst doet.

Aan het lampje zit een digitaal klokje dat in te stellen is als op de "uitbed-tijd" Afhankelijk van de gekozen menuoptie gaat om deze tijd gaat het lampje van het slapende konijntje uit en van het wakkere konijntje aan, en kan een kraaiend haantje klinken. Deze wekkerfunctie is leuk voor school gaande kinderen zodat ze spelenderwijs leren omgaan met de wekker

3 functie in 1: ·

*

Traditioneel nachtlampje voor pasgeborenen
    *
    Wekkerfunctie voor de kleuters die al naar de basisschool gaan.
    *
    Doormiddel van verlicht plaatje, opstaan of blijven liggen
    *
    Leuke en leerzame peuterklok
    *
    Kan aan de wand gehangen worden of neergezet worden
    *
    Wordt geleverd met adapter en wordt aangesloten op het stopcontact.
    *
    De wekker is geen speelgoed!
    van: het rietje
      zaterdag 19 mei 2007 @ 07:24:55 #246
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49534047
    Bedankt voor al jullie reacties.
    Dat lampje is wel leuk, owlet! (Maar ook best duur, we doen het voorlopig wel met een tijdschakelaar ertussen.)

Vanochtend trad de wet van Fok! weer op! Om zes uur hoorden we Storm pas namelijk! Maria werd ook meteen wakker, maar met al mijn stelligheid en soberheid kreeg ik haar zo ver dat ze weer rustig ging liggen en probeerde verder te slapen. Storm hebben we laten kletsen tot half zeven en toen riep Maria ons ook weer. Heel erg fijn dat we in elk geval een kleine vooruitgang hadden: later wakker én allebei in bed gelaten tot een redelijke tijd. Nu zo door, ook als het weer 'gewoon' 5 uur is morgen.
    pi_49534077
    Sugar, wat ik mij afvroeg... als ze bij opa en oma slapen, zijn ze dan ook zo vroeg?
      zaterdag 19 mei 2007 @ 07:45:39 #248
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49534099
    Ja, net zo vroeg meestal. Maria soms niet, maar Storm wel. Dus als Maria alleen logeren is, wil ze soms ineens wel langer slapen (wordt ze niet wakker van Storm). Maar eigenlijk zijn ze altijd wel zo vroeg.
    pi_49534109
    Lastig hoor... Jenna is ook altijd rond 6-en wakker, maar die kan ik een fles geven en weer terug leggen. Nu was Benthe ook wel wakker geworden om half 7, die kan ik dus ook niet terugleggen. Ik vind het ook wel vroeg, maar gelukkig is het geen 5 uur....
      zaterdag 19 mei 2007 @ 10:01:48 #250
    94046 PM-girl
    pi_49534793
    Sugar, wat fijn dat het vanmorgen goed ging!
    *
      zaterdag 19 mei 2007 @ 10:49:30 #251
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_49535396
    Haha, die wet van Fok toch ook.....!
    Suug, dat lampje heeft mijn zus ook voor haar dochter. Werkt super!
    Maar als het dan 7 uur is en het lampje verspringt is het ook meteen: "Mamááááááááá!!! Konijntje is wááááákkéééééer!!!!!!"

En waar ik nog aan dacht voor Storm eventueel: Mijn neef heeft voor zijn zoon een soort diaprojector van Prenatal. Die richt je op het plafond en dan worden er kleuren/plaatjes geprojecteerd, afgestemd op de leeftijd van je kind. Ik heb het zelf niet gezien, maar mijn neef vindt het een ideaal ding.

En nu je het zei, herinner ik me idd dat ik heb gelezen dat jij met Maria ook zo'n slaaptraining hebt gedaan. Het was niet betweterig bedoeld, dat weet je wel he?
      zaterdag 19 mei 2007 @ 11:40:10 #252
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49536436
    Natuurlijk weet ik dat, Moonah!

Enne, zo'n projector heb ik net verkocht via marktplaats.
      zaterdag 19 mei 2007 @ 12:57:12 #253
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_49538265
    Nah, da's ook toevallig!
    Hopelijk boeit het hem, zodat hij daar 's ochtends 's nachts naar kan koekeloeren.
      zaterdag 19 mei 2007 @ 13:03:03 #254
    94046 PM-girl
    pi_49538407
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 11:40 schreef Sugar het volgende:
    Natuurlijk weet ik dat, Moonah!

Enne, zo'n projector heb ik net verkocht via marktplaats.
    Uhm, Moonah
    *
      zaterdag 19 mei 2007 @ 13:06:32 #255
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49538511
      zaterdag 19 mei 2007 @ 13:50:39 #256
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_49539796

Nah, dan rest mij alleen nog maar: Sterkte Suug, ik hoop dat jullie een oplossing vinden voor die vroege vogels....
      zaterdag 19 mei 2007 @ 13:53:08 #257
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_49539855
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 10:49 schreef Moonah het volgende:
    Haha, die wet van Fok toch ook.....!
    Suug, dat lampje heeft mijn zus ook voor haar dochter. Werkt super!
    Maar als het dan 7 uur is en het lampje verspringt is het ook meteen: "Mamááááááááá!!! Konijntje is wááááákkéééééer!!!!!!"

En waar ik nog aan dacht voor Storm eventueel: Mijn neef heeft voor zijn zoon een soort diaprojector van Prenatal. Die richt je op het plafond en dan worden er kleuren/plaatjes geprojecteerd, afgestemd op de leeftijd van je kind. Ik heb het zelf niet gezien, maar mijn neef vindt het een ideaal ding.
    He, da's toevallig, ik vroeg net in het speeltuinbankje om ervaringen daarmee
      zaterdag 19 mei 2007 @ 13:56:23 #258
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_49539937
    Nou Viev, ik kan me voorstellen dat je zo'n ding met Dean wil proberen. Ik heb er ook over gedacht toen Thies zo moeilijk sliep.
      zaterdag 19 mei 2007 @ 13:58:36 #259
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_49540000
    Stiekem vind ik het zelf ook leuk
    Maar iemand zei in het andere topic dat ze dan dus de hele nacht naar dat ding liggen te koekeloeren..bij de dochter van jouw zusje werkt het dus wel goed? Als in: ze valt ook in slaap enzo?

edit: Oh! Ik bedoel de zoon van je neef Ohoh..ligt aan het slaapgebrek heur
      zaterdag 19 mei 2007 @ 14:03:36 #260
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_49540112
    Ehm, eerlijk gezegd weet ik niet of hij er nog steeds zo goed mee in slaap valt hoor. We hadden het er met kraamvisite over en dat is alweer zo'n half jaar geleden. Verder heb ik geen contact meer met hem gehad.
    Toch jammer voor je dat Suug hem net heeft verkocht...
      zaterdag 19 mei 2007 @ 14:25:26 #261
    165383 BettyR
    Prehistorisch plaatje
    pi_49540574
    Nu willen jullie dat ze nog even blijven liggen, straks staan jullie iedere ochtend onder aan de trap te tetteren dat ze NU MOETEN OPSTAAN!

Sterke ermee overigens...5 uur, ongelooflijk .
    History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
      zaterdag 19 mei 2007 @ 17:09:10 #262
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49544584
    Nu ik mijn post teruglees kan hij ook wel betweterig zijn overgekomen, sorry als dat ook zo op jou overkwam Sugar! Jij was dus al veel langer goed bezig en het is gewoon een ander probleem dan ik zo gauw zag (had haast). Hier gaan we absoluut niet beneden zitten zo vroeg. Emma slaapt eigenlijk meestal wel door als ze zo vroeg een fles heeft gekregen (gebeurt nog wel vaak) en Noa wordt er wel wakker van soms, maar daar ben ik dan heel duidelijk in: ze mag nog NIET uit bed. Soms gaat ze dan inderdaad heel lang zeuren in bed, ik geef haar dan boekjes en dan duurt het wat langer voor ze er persé uit wil.

Die lampjes-tip vind ik een goeie hoor! Misschien dat het hier ook wel zou werken. Gelukkig slapen Noa en Emma tegenwoordig wel wat langer, dat is een tijdlang wel anders geweest.
      Jubileum moderator zaterdag 19 mei 2007 @ 19:09:25 #263
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_49548376
    Wij hadden vandaag de omgekeerde wet van Fok Iris, diegene hier in huis die het beste kan uitslapen was vanmorgen om 5 uur al klaar wakker; "mama ik moet heel erg poepen" hoorde ik als wekker.
    Dus er maar uit, half uur op de wc geprobeerd maar helaas lukte het niet en toen wilde ze wel tv kijken.
    Ze was heel erg lief hoor maar na zo'n lange dag heb ik nu al het gevoel dat het 10 uur 's avonds is.
    (uiteindelijk heeft ze net pas gepoept )

Ik draai straks helemaal afgeknoedeld vroeg mijn bedje in
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_49552920
    Vannacht gaat het eindelijk gebeuren; Ronja gaat de nacht beginnen in haar eigen slaapkamer. M. heeft het er moeilijker mee dan ik en ik denk dat ze vannacht na de eerste keer wakker worden dus ook gewoon bij ons in bed komt. Maar hopelijk lukt het zo om zo af en toe een wat langere nacht te kunnen maken doordat we elkaar niet wakker houden.
    de duimen draaien!
    pi_49552955
    Spannend Owlet! Ik duim voor jullie!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      zaterdag 19 mei 2007 @ 22:08:07 #266
    94046 PM-girl
    pi_49552970
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 22:05 schreef owlet het volgende:
    Vannacht gaat het eindelijk gebeuren; Ronja gaat de nacht beginnen in haar eigen slaapkamer. M. heeft het er moeilijker mee dan ik en ik denk dat ze vannacht na de eerste keer wakker worden dus ook gewoon bij ons in bed komt. Maar hopelijk lukt het zo om zo af en toe een wat langere nacht te kunnen maken doordat we elkaar niet wakker houden.
    de duimen draaien!
    Succes!! Goed dat je eea al incalculeert, hier ging het in ieder geval wel zo! (maar ik was net het boek 'Diep' aan het lezen, niet echt slim op dat moment)
    *
    pi_49553279
    Owlet, ik hoop voor jullie allemaal dat het hartstikke goed gaat met Ronja op dr eigen kamertje. En dat jullie ondertussen ook nog wat slaap krijgen....
    (ik vond het in ieder geval wel spannend toen Meike de eerste nacht niet meer naast me lag in dr kinderwagenbak...zou ze nog wel ademen??? Ik hoor niks....even kijken hoor....alles goed....pfff)

Sugar hopelijk slaapt Storm ook morgenochtend wat langer door! Het lijkt mij in ieder geval ook supervermoeiend zo!
    pi_49553284
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 22:08 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Succes!! Goed dat je eea al incalculeert, hier ging het in ieder geval wel zo! (maar ik was net het boek 'Diep' aan het lezen, niet echt slim op dat moment)
    Hoe gaat het nu bij jullie, op slaapgebied? Merk je verschil?
    'Diep'.... dapper zeg, ik kan totaal geen boeken of films op dat gebied meer aan sinds de geboorte van Ronja en ik steek dan ook compleet mijn kop in het zand als het over dood en kinderen gaat
      zaterdag 19 mei 2007 @ 22:30:04 #269
    94046 PM-girl
    pi_49553547
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 22:20 schreef owlet het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu bij jullie, op slaapgebied? Merk je verschil?
    'Diep'.... dapper zeg, ik kan totaal geen boeken of films op dat gebied meer aan sinds de geboorte van Ronja en ik steek dan ook compleet mijn kop in het zand als het over dood en kinderen gaat
    Het is heel wisselend, de ene keer slaapt hij van 22:30 tot 7:00, andere keren begint hij al om 2 uur en ligt hij al vlot bij ons in bed. 's Nachts ben ik daarin gewoon niet consequent, vanwege mijn eigen ongeduld dan. Heb wel het idee dat hij minder hoort en dus dieper slaapt. Alle deuren zijn nog wel open, dus ik hoor hem meteen bij elk kikje.
    En ja, dat boek, heel dubbel. Het is goed geschreven en ontroerend, maar o zo moeilijk. Boeken gaan bij mij nog, televisie ook niet meer. Diep is herkenbaar om andere dingen, die liefde die beschreven wordt bijvoorbeeld.
    *
      zondag 20 mei 2007 @ 15:46:52 #270
    106819 Smirre
    Geselli Gemelli
    pi_49572559
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 13:58 schreef Vivi het volgende:
    Stiekem vind ik het zelf ook leuk
    Maar iemand zei in het andere topic dat ze dan dus de hele nacht naar dat ding liggen te koekeloeren..
    Er zit een schakelaar op hoelang je 'em kunt laten spelen.
    Desalnietemin....een hele nacht? dat ding vreet batterijen.

En ik vond 'em zelf ook het leukst hier in huis.....
    pi_49574391
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 22:30 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Het is heel wisselend, de ene keer slaapt hij van 22:30 tot 7:00, andere keren begint hij al om 2 uur en ligt hij al vlot bij ons in bed. 's Nachts ben ik daarin gewoon niet consequent, vanwege mijn eigen ongeduld dan. Heb wel het idee dat hij minder hoort en dus dieper slaapt. Alle deuren zijn nog wel open, dus ik hoor hem meteen bij elk kikje.
    En ja, dat boek, heel dubbel. Het is goed geschreven en ontroerend, maar o zo moeilijk. Boeken gaan bij mij nog, televisie ook niet meer. Diep is herkenbaar om andere dingen, die liefde die beschreven wordt bijvoorbeeld.
    We hebben het overleefd
    Ze lag wel weer om 2 uur tussen ons in en we hebben alledrie niet zo lekker geslapen, maar het begin is er.
    M. heeft er echt het meeste moeite mee. Hij kan haar niet laten huilen maar vind van zichzelf wel dat ze best vijf minuutjes mag huilen omdat het uiteindelijk beter zal gaan en het voor mij weer een berg vermoeidheid zal schelen. Gevolg is wel dat hij vreselijk chagrijnig is en niet goed weet wat hij met de hele situatie aan moet. Maar we houden het voorlopig nog even vol zo.
      zondag 20 mei 2007 @ 22:07:56 #272
    94046 PM-girl
    pi_49587191
    Goed gedaan!
    Je hebt het al langer volgehouden dan wij de eerste keer, ik geloof dat hij hier om kwart over 12 al bij ons lag
    Ik denk dat het voor jullie allen vanaf nu makkelijker zal worden. Succes!
    *
      zondag 20 mei 2007 @ 22:26:34 #273
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49587890
    Heel goed, owlet!

Bij ons vanochtend succes: om 5 uur was Storm wakker en Maria dus ook. Haar heb ik uitgelegd dat we het anders doen en niet vroeg het bed uit gaan, ook Storm niet. Die moet het nog leren, dus het kan best dat je hem hoort huilen. Maar we halen Storm óók niet eerder uit zijn bedje. We proberen allemaal te slapen tot het ochtend is en dan gaan we eruit en begint de dag. "Oke", zei ze en ze ging weer rustig liggen!
    Storm heeft drie kwartier keihard gehuild, Maria is gewoon gaan slapen ( ) en uiteindelijk viel Storm ook nog even in slaap.

Eindstand:
    Storm wakker om 6.55 (dat is bijna 7 uur!)
    Maria wakker om 7.45 (wat?!)

zondag 20 mei 2007 @ 22:29:23 #274
    94046 PM-girl
    pi_49588003
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 22:26 schreef Sugar het volgende:
    Heel goed, owlet!

Bij ons vanochtend succes: om 5 uur was Storm wakker en Maria dus ook. Haar heb ik uitgelegd dat we het anders doen en niet vroeg het bed uit gaan, ook Storm niet. Die moet het nog leren, dus het kan best dat je hem hoort huilen. Maar we halen Storm óók niet eerder uit zijn bedje. We proberen allemaal te slapen tot het ochtend is en dan gaan we eruit en begint de dag. "Oke", zei ze en ze ging weer rustig liggen!
    Storm heeft drie kwartier keihard gehuild, Maria is gewoon gaan slapen ( ) en uiteindelijk viel Storm ook nog even in slaap.

Eindstand:
    Storm wakker om 6.55 (dat is bijna 7 uur!)
    Maria wakker om 7.45 (wat?!)

(waar is die veer-in-de-reet-steekt-smiley als je hem nodig hebt)
    *
      zondag 20 mei 2007 @ 22:37:05 #275
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_49588249
    kijk es aan!!! wat goed sugar!!
    erf de ogen van je kind - kijk erdoor
      zondag 20 mei 2007 @ 22:41:17 #276
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_49588400
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 22:29 schreef PM-girl het volgende:

[..]

(waar is die veer-in-de-reet-steekt-smiley als je hem nodig hebt)
    Ja precies! Kan iemand die niet even maken .

Wat goed Sugar! Fijn!
    pi_49588689
    Zo hee Sugar! Net zo goed jah!!

En dat Maria het zomaar accepteerde....top!
      zondag 20 mei 2007 @ 23:43:32 #278
    72481 appelsap
    appelsap
    pi_49590537
    Wat goed Sugar!
      maandag 21 mei 2007 @ 07:10:36 #279
    640 snoopy
    peanuts
    pi_49594583
    Sugar, wat super!

Hier ook 2 doorslapende kinderen vannacht

Helaas heeft mijn keelontsteking flink doorgezet
      maandag 21 mei 2007 @ 07:12:24 #280
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49594590
    Bah, Snoop. Jij moeder zonder weerstand. Heel vervelend.

Vanochtend was het 6.25 toen ze allebei wakker waren. Ook al een hele verbetering.

Slaapmeisje, hoe voel jij je nu?
      maandag 21 mei 2007 @ 07:58:26 #281
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_49594885
    ooooo, wat heerlijk Sugar Nu hopen dat deze lijn zich doorzet naareen uur of 8

Snoopy, ze moeten je wel hebben he beterschap
    pi_49596147
    Sugar wat goed!
    beterschap Snoopy!
      maandag 21 mei 2007 @ 11:04:49 #283
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_49599126
    Nou Suug, fijn hoor! Goed gedaan!
      maandag 21 mei 2007 @ 19:51:59 #284
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_49618937
    Dat wist ik helemaal niet Macka, dat je aan je oog geopereerd bent, dat lijkt me eng. Hoe deed je dat, zes uur per dag ondersteboven?

Wat een drama's zeg, met de niet slapende baby's. Wij hebben zoveel geluk met Anna. Ze gaat bijna altijd perfect slapen om 19 uur en om 23 uur moeten we haar wakker maken. Daarna slaapt ze tot ongeveer 7 uur.

Die wekker wil ik ook, maar dan voor mezelf.

Wat goed Sugar.

Beterschap snoopy.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    *OUD heilige*
      † In Memoriam † maandag 21 mei 2007 @ 20:09:02 #285
    141844 Macka66
    pi_49619722
    Yppy, ik was gelukkig onder volledige narcose. Voor ondersteboven heb ik de leuning van de bank in de woonkamer afgehaald, en dan languit liggen met mijn kop over de rand naar beneden. Audioboek erbij en Lucie er naast laten scharrelen.
    Wat gaat Anna trouwens lekker, met slapen en eten

Lucie (slaapt bij ons op de kamer) ging vannacht om half twee feesten. Rechtop in bed, en maar kletsen. Uiteindelijk hebben we haar voor het eerst naar het bed in haar eigen kamertje gebracht. Geen kik, en doorslapen tot we haar kwamen wekken! Misschien is ze wel aan dat eigen kamertje toe. Ik nog niet, ik heb de halve nacht liggen luisteren en het was vreemd wakker worden zonder dat wachtende koppie te zien

[ Bericht 1% gewijzigd door Macka66 op 21-05-2007 20:39:23 ]
    pi_49620008
    Wat goed Suug
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      maandag 21 mei 2007 @ 21:00:52 #287
    94046 PM-girl
    pi_49622297
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 20:09 schreef Macka66 het volgende:
    Lucie (slaapt bij ons op de kamer) ging vannacht om half twee feesten. Rechtop in bed, en maar kletsen. Uiteindelijk hebben we haar voor het eerst naar het bed in haar eigen kamertje gebracht. Geen kik, en doorslapen tot we haar kwamen wekken! Misschien is ze wel aan dat eigen kamertje toe. Ik nog niet, ik heb de halve nacht liggen luisteren en het was vreemd wakker worden zonder dat wachtende koppie te zien
    Het is volgens mij vaak meer het probleem van de moeder (en vader) dan van het kind.
    Herkenbaar! Wat doen jullie vannacht?

En Owlet, hoe is het gegaan afgelopen nacht?
    *
    pi_49622810
    zie een paar posts hierboven

macka, herkenbaar. Ik vind het maar niets, onze slaapkamer zonder ledikantje tegen mijn bed. Om een beetje verdrietig van te worden zelfs, dus ik ga maar snel een kringloopledikantje tot co-sleeper ombouwen voor de nachten dat ze wel nog bij ons ligt!
      maandag 21 mei 2007 @ 21:16:39 #289
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_49622993
    Oh, jeetje wat spannend allemaal die slaap-verhalen. Ik ben benieuwd hoe het vanavond zal gaan bij jullie. Ik juich voor allemaal
      maandag 21 mei 2007 @ 21:19:44 #290
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_49623111
    Sugar wat fijn dat er langer geslapen wordt (Toen Saskia klein was hebben we haar ook een tijdje 's morgens laten huilen omdat ze erg vroeg wakker was. Na twee keer was het duidelijk en werd ze voortaan een uur later wakker. En tegenwoordig ook hier een nachtlampje met een tijdschakelaar. Als het lampje uitgaat is het ochtend )
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      maandag 21 mei 2007 @ 21:19:52 #291
    94046 PM-girl
    pi_49623119
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:11 schreef owlet het volgende:
    zie een paar posts hierboven

macka, herkenbaar. Ik vind het maar niets, onze slaapkamer zonder ledikantje tegen mijn bed. Om een beetje verdrietig van te worden zelfs, dus ik ga maar snel een kringloopledikantje tot co-sleeper ombouwen voor de nachten dat ze wel nog bij ons ligt!
    Hetzelfde als de eerste nacht dus?
    *
      maandag 21 mei 2007 @ 21:21:40 #292
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49623199
    Hihi, PM.
      maandag 21 mei 2007 @ 21:23:47 #293
    94046 PM-girl
    pi_49623284
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:21 schreef Sugar het volgende:
    Hihi, PM.
    Het is toch al de 2e nacht voor Owlet, of lees ik nu verkeerd?
    *
      maandag 21 mei 2007 @ 21:27:06 #294
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49623407
    Nee, je leest goed, volgens mij. Maar ik moet daarom wel om je lachen!
      maandag 21 mei 2007 @ 21:36:07 #295
    94046 PM-girl
    pi_49623781
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:27 schreef Sugar het volgende:
    Nee, je leest goed, volgens mij. Maar ik moet daarom wel om je lachen!
    *
    pi_49624604

Ja, eigenlijk wel hetzelfde als de eerste nacht
      † In Memoriam † maandag 21 mei 2007 @ 22:00:43 #297
    141844 Macka66
    pi_49624879
    quote:
    Op maandag 21 mei 2007 21:00 schreef PM-girl het volgende:

[..]

Het is volgens mij vaak meer het probleem van de moeder (en vader) dan van het kind.
    Herkenbaar! Wat doen jullie vannacht?
    Ik weet het niet! Lucie racet nu nog uitermate wakker in pyamaatje door de kamer achter de katten aan. Lief is naar een vriend. Als Lucie straks moe is leg ik haar op haar eigen kamer. Ze wordt toch wel weer wakker als papa thuiskomt. En dan mag hij de uiteindelijke keuze maken
      maandag 21 mei 2007 @ 23:18:11 #298
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49628306
    Oeh ... superwakkere baby's om 22:00 's avonds... Wat heb ik daar op een gegeven moment genoeg van! Wel gezellig altijd, maar op een gegeven moment / bepaalde leeftijd...(ehh, eigenlijk onbepaalde leeftijd ) moeten ze gewoon om zeven uur naar bed en tot zeven uur de volgende ochtend in bed blijven. Lekker rustig voor mams ...

(nu ligt Julia nog rustig op schoot rond te kijken/kletsen/kraaien/lachen/spelen of ligt in de reiswieg te slapen....maar over een maandje, of twee maandjes... dan zal dat alweer heeeeeel anders zijn! Zodra ze 's avonds erg beweeglijk worden gaan ze bij mij vroeg naar bed ... (en meestal werkt dat ook heel goed hoor, wennen ze snel genoeg aan)

Maar zolang jij ervan geniet, lekker doen hoor. Kun je 's ochtends soms ook wat langer slapen, is toch ook wel lekker.

Over dat op-eigen-kamertje slapen... ik moet er binnenkort toch ook maar aan geloven. Hoewel ik het wel erg jammer vind, het is zo gezellig met Juliaatje erbij. Het zal ook een stuk leger worden, onze kamer (zolderkamer) is al zooo groot!
    Maar net als bij Lucie is Julia af en toe ook ineens heeel wakker, vooral 's ochtends vroeg. Net iets te vroeg voor mijn doen (half vijf ) dus dan heb ik dat liever van een afstandje zodat ik nog even kan slapen. Ze heeft een nogal doordringbaar stemgeluidje, wel heel vrolijk maar dus ook niet te negeren... (behalve door manlief....die slaapt overal doorheen, totdat ik haar naast hem in ons bed heb en ze heeel hard huilt, dan wordt hij weleens wakker)
      maandag 21 mei 2007 @ 23:20:28 #299
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49628406
    Oh ja, Sugar, vergeet ik helemaal jou te feliciteren! Wat goed zeg, dat het werkte. Moeilijk maar knap van jou, echt echt echt! Ik was gewoon helemaal verbaasd ... Ben benieuwd hoe het morgenochtend gaat.

Hier al een paar nachten kinderen die goed doorslapen trouwens! het lijkt erop dat de tijd van elke nacht een paar keer wakker worden vanwege de kinderen voorbij is. En dat komt eigenlijk alleen maar doordat we ze nu laten huilen (een kwartier) en dán pas naar ze toe gaan... dus niet bij ieder kikje meer. Wat hebben we ze eigenlijk verwend....
      dinsdag 22 mei 2007 @ 07:10:49 #300
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_49633074
    Wij gaan wel 's nachts al heel snel naar Anna toe, en niet alleen voor de buren. Zij wordt juist niet snel wakker, dus als ze wakker is, is er ook wel wat.

Waar hebben de baby's vannacht geslapen? Ik ga zo maar eens iemand wakker makken, ze houdt het goed vol.
    *OUD heilige*
    pi_49634637
    Ik roep maar even een vraag hier,geen idee of er een flessentopic is ofzow
    Ik wil een flessenwarmer van philips kopen,maar wie weet,of die flessen van difrax met een s-bocht erin hierin passen?Die warmers van avent lijken me veel breder,zou die beter/handiger zijn?
    Oh ja,hij moet ook in de auto kunnen.

Groetjes,Minoes
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')