quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:27 schreef XXXKarinXXX het volgende:
dag iedereen, even een berichtje....
Gaat goed hier, de ingreep is meegevallen. Ik kende de assistent -anesthesist, en zij vertelde me precies wat er allemaal ging gebeuren. Ze stelde me wel op mijn gemak, erg fijn. Wel na de ingreep op de uitslaapkamer, kwam alle spanning eruit. En trillen als een rietje...
De ingreep is geslaagd, hij heeft alles weg kunnen halen wat er niet hoorde. Ik heb kunnen meekijken op een scherm, best interessant. Ik heb alleen wel 20% kans bij een evt volgende zwangerschap dat ik weer een vastzittende placenta heb, dus zou dat in ieder geval een ziekenhuisbevalling worden. Maar goed zover hebben we het nog laaaaaaaaaaaaaang niet. Voorlopig is het hopelijk afgelopen met dingen met "dingen die eruit moeten"
quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
En voor het zover is zal er toch eerst iets in moeten...
Maar fijn hoor, dat het je is meegevallen.
quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:49 schreef Neuk het volgende:
'k Ben blij dat het meeviel Karin, en fijn dat je effe een berichtje kwam typen. Nu snel opknappen!![]()
Fijn om te lezen dat je je goed voelt, hopelijk is vloeien vlug over!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Het gaat goed hier hoor, voel me best wel oke. Vloei nog een beetje, maar niet zoveel als voor de ingreep. Zondag dacht ik wel even dat er iets niet goed ging, ineens erge buikkramp en veeeeeel bloed, maar dat was een eenmalige actie hoop ik.
Wat leuk zeg!quote:En zonet belde mijn kraamhulp, of ik vanmiddag wat te doen had, want dan kwam ze even langs, bakkie thee drinken! Ik vind het zo leuk he!
Feli!quote:
Is maar goed dat ik zo af en toe nog kom scannen hier...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:31 schreef Moonah het volgende:
Suzanna, goed dat je naar de HA bent gegaan. Oververmoeidheid is natuurlijk geen ziekte, maar als je er maar lang genoeg mee blijft doorlopen kan het daar wel op uitdraaien..
Hopelijk biedt dat Opvoedbureau hulp waar je iets aan hebt. En qua structuur aanbrengen in de dag: bij ons heeft het geholpen om Thies daarmee te leren doorslapen.
Chacama, ik heb het hier al eens eerder gevraagd, maar je hebt er ws overheen gelezen: hoe bevalt de housemanager? (Of hoe de functie van die dame ook alweer was... )
Ik mis jullie ook! Heb niet vaak meer een avond lang om zomaar wat aan te klooien op het inetquote:Op woensdag 2 mei 2007 20:28 schreef snoopy het volgende:
Hee Mwana, goede berichten van jouw kant dus! Ik miste je al
Ja dat is wel een idee denk ik...dat is wat mij ook juist zo tegenstaat aan het bijvoeden, dat het niet het één en niet het ander is, maar als ik een vaste voeding (of een paar) vervang, dan is het anders natuurlijk. Nu drinkt ze het allebei niet goed... en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb ook het idee dat ze zo onrustig dronk omdat ik haar in rugbyhouding voedde, en ze heel veel kon zien, zelfs als ze haar best deed (lees: losliet) de tv. Ook kan ik vaak niet rustig zitten omdat Noa dan Julia's hoofdje komt kussen en aaien (heel lief maar onhandig) en als ik zeg dat het niet mag wordt ze verdrietigquote:Op woensdag 2 mei 2007 16:18 schreef owlet het volgende:
Suzanna, ik denk dat je voor jezelf na moet gaan wat het je kost en wat je er uit krijgt. Als het geven van de borstvoeding zelf juist positief voor je is, maar het is lastig omdat het drukte geeft met de andere meisjes of omdat je geen goede nachtrust hebt dan kan je gerichter daar wat aan doen.
Als het talloze vrouwen lukt om naast hun werk borstvoeding te geven en daardoor voor een X-aantal voedingen een alternatief moeten zoeken dan zal het jou ook lukken om een x-aantal voedingen te laten vervallen.
Ik zou zelf denk ik wel enige regelmaat inbouwen en misschien een vaste voeding vervangen, bijvoorbeeld een nachtvoeding. Inplaats van af en toe een extra fles als je denkt dat ze niet genoeg heeft. Dit zodat ze geen halve halve voedingen uit je borst haalt en zo je productie steeds verder naar beneden haalt.
Maar een paar voedingen rustig minderen moet zeker kunnen, als je dat wil.
Tja, ze zeggen 'je groeit erin' maar het blijft erg zwaar, dat is wel zo. Wat ik wél een groot voordeel vind is dat ze ook samen spelen en dat dus ook leren. En ik geniet echt wel van ze, het zijn heerlijke kinderen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Suzanna, ik heb echt wel respect voor jou hoor, met 3 kids! (en voor alle andere mama's met zoveel kids ook hoor) Het lijkt mij echt zwaar!
Ik heb het al zo druk met eentje, laat staan dat ik er 3 zou hebben...
Wat een liefde en moedergevoel heeft ze op jou overgebracht, Chacama! Prachtig mooiquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:14 schreef chacama het volgende:
Ik kan haar wel horen. Ik hoor d'r als ik zelf met Fleur praat, ik hoor d'r als ik 's nachts in gedachten Maud tot rust breng. Ik voel d'r bij me als de tranen weer eens stromen.
o Minoes dat klinkt heerlijk, doorslapen. Meike wil er nog niet aan meedoen helaas....quote:Op woensdag 9 mei 2007 09:32 schreef minoes_ het volgende:
Goedemorgen allemaal![]()
Deze moeder kan al een poosje doorslapen tot half 6Ik weet niet eens hoe lang al,volgens mij 1,5 week?Hihi,het word zo snel een ritme,dat soort dingen moet ik opschrijven,anders ben ik het zo kwijt.
Quinten zijn wieg is gistermorgen naar zijn eigen kamertje verhuisd.Na wat brullen en druppels voor zijn buik,ging hij heel braaf in zijn wiegje slapenGeweldig.En vannacht hebben we de wieg daar ook laten staan en de babyfoon op de kamer,ging prima.Moet er wel bij vermelden dat deze mamma lag te piepen in bed,omdat ze haar ventje miste aan het voeteneinde
Manlief bood heel pittug aan,om m dan maar terug te slepen,maar ik heb me groot gehouden en het ging gewoon perfect
Hij begint iedere ochtend om half 6 te pierelen en dan doe ik een paar keer de tut erin en dan houden we het vol tot 7 uur en dan krijgt ie de fles.En vandaag is hij weer een beetje jarig, 9 weken alweer.
xxxKarinxxx,hoe gaat het bij jou???
Groetjes,Minoes![]()
Wat kut Belaan..veel sterkte.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:45 schreef Belana het volgende:
het gaat hier ff minder, vandaar dat ik de laatste tijd wat snel door topics heen lees en soms te snelle domme reacties geef. Het gaat erg slecht met mijn schoonvader. Dat is al heel lang zo, maar nu gaat het echt bergafwaarts. Hij ligt nu al dagen alleen maar op bed en is afscheid aan het nemen. Vandaag is Nick heen geweest met Ian en Liam, morgen ga ik met Ezra. het houdt me erg bezig, zeker in de zin dat het me zo'n verdriet doet dat Liam zijn opa moet gaan missen. dat vind ik zo erg. wij kunnen er wel vrede mee hebben (ook verdriet natuurlijk, maar wel vrede ermee) maar mijn knulletje snapt er niks van. dat vind ik erg en doet me pijn. vandaar dus dat ik wat vaag ben soms.
Zal ik wat bloed jouw kant op sturen MeNicolequote:Op maandag 14 mei 2007 14:38 schreef MeNicole het volgende:
Bleh ik moet ongesteld worden maar het komt maar niet![]()
quote:Op maandag 14 mei 2007 15:15 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Zal ik wat bloed jouw kant op sturen MeNicole![]()
als in... het zet niet doorquote:Op maandag 14 mei 2007 14:38 schreef MeNicole het volgende:
Bleh ik moet ongesteld worden maar het komt maar niet![]()
Hier heeft dat helaas niets uitgehaald, intussen al een keer of vijf...quote:Op maandag 14 mei 2007 18:53 schreef Moonah het volgende:
Ik had wel 6 maanden BV gegeven, dat scheelt.
Blijf ademhaaaaaaalenquote:Op maandag 14 mei 2007 19:52 schreef MeNicole het volgende:
Slaapmeisje al iets deze kant opgestuurd? Heb namelijk nog niks ontvangen![]()
![]()
Dus waarom zou je je schuldig voelen???quote:Op dinsdag 15 mei 2007 08:24 schreef cattie het volgende:
Ik voel me wel een ietsiepietsie schuldig dat Ive nou op het kdv zit, maar hij heeft het er prima naar zijn zin.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:13 schreef Suzanna het volgende:Dingen die je niet moet zeggen:
- hou op
- doe normaal
- doe niet zo gek
- dat heb ik al 10 keer gezegd
De kans is zoooo klein dat ik een testje nodig heb dus dat doe ik maar niet. Gooi het gewoon op de drukte van afgelopen weken. En ik voel me wel ongesteld dus komt binnen nu en korte tijd vast welquote:Op maandag 14 mei 2007 23:37 schreef kozakken het volgende:
[..]
Blijf ademhaaaaaaalen
Morgen nieuwe dag. (en anders toch een testje er tegenaan gooien?)
yep....ben er ook best wel een beetje boel flauw van onderhandquote:Op dinsdag 15 mei 2007 10:13 schreef Suzanna het volgende:
Karin, joepie! (wel minder van die 'rode duivels', betekent dat dat je al 11 weken vloeit?)
Dat een mens daar zo blij mee kan zijn hequote:
Ja erg is dat he, ben ook nog nooit zo blij geweest om het te zijn. Maar heb wat je kant opgestuurdquote:Op dinsdag 15 mei 2007 15:59 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Dat een mens daar zo blij mee kan zijn he![]()
Maar ik begrijp het goed. Ben al een dag langer aan het wachten dan jij op die duvels, dus stuur ze maar door!
Is toch logisch.... fijn voor je!quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:15 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja erg is dat he, ben ook nog nooit zo blij geweest om het te zijn. Maar heb wat je kant opgestuurd![]()
Wel goed dat je het herkent zeg... gevoelens kunnen je zo in beslag nemen en 'voor de gek' houden dat dat nog best lastig is volgens mij. Heel veel sterkte nogmaalsquote:Op dinsdag 15 mei 2007 11:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
Karin ik heb mijn Hb nog niet laten prikken. Geen puf, geen zin in iets anders dan mijn "normale" dagritme. PM-girl, mijn ouders weten ervan en natuurlijk Slaapvriendje. Ik hoop eigenlijk dat het binnen de perken gehouden kan worden en ik geen externe hulp nodig zal hebben. Helaas heb ik wel in het verleden een depressie gehad (toen ook Seroxat geslikt) en heb ik elk jaar rond de herfst een dip. Dit soort periodes zijn mij dus niet geheel onbekend. Groot voordeel is dat ik het nu als zodanig herken en het hopelijk voor kan zijn.
quote:Op dinsdag 15 mei 2007 16:15 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ja erg is dat he, ben ook nog nooit zo blij geweest om het te zijn. Maar heb wat je kant opgestuurd![]()
Dean draait al van rug naar buik en vice versa dus dat kan niet meer.quote:Op donderdag 17 mei 2007 22:27 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Heb je inbakeren nog steeds niet ovewogen Vivi?
Dit hou je toch ook niet vol !![]()
Ja, dat kan. Het mag 6 a 8 weken na de bevalling geplaatst worden.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 08:58 schreef beefcake het volgende:
Vraagje he, kan je een spiraaltje laten zetten als je niet ongesteld bent?
Zulke dingen wilde ik dus niet horen hequote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:06 schreef LadyS het volgende:
Mijn gyn wilde dat ding alleen plaatsen als ik ongesteld wasDe huisarts daarentegen niet, maar hem lukte het niet
Inderdaad, als ik nou ongesteld zou worden, zou ik hem zo gaan halen. Maar dat ben ik dus nog niet geweestquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:39 schreef bixister het volgende:
volgens mijheeft bief gewoon geen zin om daarop te wachten neuk.
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:51 schreef LadyS het volgende:
En schrik niet van de verpakking als je die gaat halen bij de apotheek![]()
quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:51 schreef LadyS het volgende:
En schrik niet van de verpakking als je die gaat halen bij de apotheek![]()
Zowat welquote:Op vrijdag 18 mei 2007 17:08 schreef snoopy het volgende:
[..]Wat dan? Heeft Beefcake een steekwagentje nodig?
![]()
En dat laatste is best belangrijk voor mij. Want dat zijn de momenten dat de grootste frustratie en het rotste gedrag en gevoel weer even heel hard op de voorgrond zijn.quote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:31 schreef Leah het volgende:
Er komt geen eind aan je dag joh, als je zo vroeg al beneden zit. Dat was voor mij de voornaamste reden om het zo te doen, inmiddels hebben ze wel door dat het echt NIET gezellig is voor 7 uur 's ochtends.
Met Jongste deed ik dan ook niet gezellig met voeden trouwens, geen/weinig oogcontact maken, al helemaal niet praten, en hup weer terug.
Ik hoop dat dat igg werkt voor jullie, zoals gezegd, je slaapt zelf niet meer, maar de dag is iig niet meer zo oneindig lang.
Maar dat mag ook belangrijk zijn! Ik had geen PND, maar Freek was en is een bewerkelijk mannetje, en ik bepaald geen ochtend mensquote:Op vrijdag 18 mei 2007 21:34 schreef Sugar het volgende:
En dat laatste is best belangrijk voor mij. Want dat zijn de momenten dat de grootste frustratie en het rotste gedrag en gevoel weer even heel hard op de voorgrond zijn.
van: het rietjequote:De vrolijke Kidsleep kinderwekker/kleuterklok die met een verlicht plaatje aangeeft of het al tijd is om op te staan. Met de Kid'Sleep kinderwekker leert je kind spelenderwijs zelfstandig op de juiste tijd uit bed te komen.
Het werkt heel simpel en éénvoudig: het klokje heeft 2 plaatjes: een van een konijntje dat met zijn rugzakje op buiten wandelt en een van het konijntje dat lekker in zijn bedje ligt te slapen. Afhankelijk van de instelling, brandt er een lampje achter een van de plaatjes. Als je kind wakker wordt hoeft je kind alleen maar naar de vrolijke wekker te kijken welk paatje is verlicht om te weten of het al tijd is om uit bed te komen .
Het lampje van de Kidsleep kleuterwekker/kleuterklok blijft de hele nacht aan zodat het tevens als nachtlampje dienst doet.
Aan het lampje zit een digitaal klokje dat in te stellen is als op de "uitbed-tijd" Afhankelijk van de gekozen menuoptie gaat om deze tijd gaat het lampje van het slapende konijntje uit en van het wakkere konijntje aan, en kan een kraaiend haantje klinken. Deze wekkerfunctie is leuk voor school gaande kinderen zodat ze spelenderwijs leren omgaan met de wekker
3 functie in 1: ·
*
Traditioneel nachtlampje voor pasgeborenen
*
Wekkerfunctie voor de kleuters die al naar de basisschool gaan.
*
Doormiddel van verlicht plaatje, opstaan of blijven liggen
*
Leuke en leerzame peuterklok
*
Kan aan de wand gehangen worden of neergezet worden
*
Wordt geleverd met adapter en wordt aangesloten op het stopcontact.
*
De wekker is geen speelgoed!
Uhm, Moonahquote:Op zaterdag 19 mei 2007 11:40 schreef Sugar het volgende:
Natuurlijk weet ik dat, Moonah!![]()
Enne, zo'n projector heb ik net verkocht via marktplaats.![]()
He, da's toevallig, ik vroeg net in het speeltuinbankje om ervaringen daarmeequote:Op zaterdag 19 mei 2007 10:49 schreef Moonah het volgende:
Haha, die wet van Fok toch ook.....!
Suug, dat lampje heeft mijn zus ook voor haar dochter. Werkt super!
Maar als het dan 7 uur is en het lampje verspringt is het ook meteen: "Mamááááááááá!!! Konijntje is wááááákkéééééer!!!!!!"![]()
En waar ik nog aan dacht voor Storm eventueel: Mijn neef heeft voor zijn zoon een soort diaprojector van Prenatal. Die richt je op het plafond en dan worden er kleuren/plaatjes geprojecteerd, afgestemd op de leeftijd van je kind. Ik heb het zelf niet gezien, maar mijn neef vindt het een ideaal ding.
Succes!! Goed dat je eea al incalculeert, hier ging het in ieder geval wel zo! (maar ik was net het boek 'Diep' aan het lezen, niet echt slim op dat moment)quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:05 schreef owlet het volgende:
Vannacht gaat het eindelijk gebeuren; Ronja gaat de nacht beginnen in haar eigen slaapkamer. M. heeft het er moeilijker mee dan ik en ik denk dat ze vannacht na de eerste keer wakker worden dus ook gewoon bij ons in bed komt. Maar hopelijk lukt het zo om zo af en toe een wat langere nacht te kunnen maken doordat we elkaar niet wakker houden.
de duimen draaien!
Hoe gaat het nu bij jullie, op slaapgebied? Merk je verschil?quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:08 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Succes!! Goed dat je eea al incalculeert, hier ging het in ieder geval wel zo! (maar ik was net het boek 'Diep' aan het lezen, niet echt slim op dat moment)
Het is heel wisselend, de ene keer slaapt hij van 22:30 tot 7:00, andere keren begint hij al om 2 uur en ligt hij al vlot bij ons in bed. 's Nachts ben ik daarin gewoon niet consequent, vanwege mijn eigen ongeduld dan. Heb wel het idee dat hij minder hoort en dus dieper slaapt. Alle deuren zijn nog wel open, dus ik hoor hem meteen bij elk kikje.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:20 schreef owlet het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu bij jullie, op slaapgebied? Merk je verschil?
'Diep'.... dapper zeg, ik kan totaal geen boeken of films op dat gebied meer aan sinds de geboorte van Ronja en ik steek dan ook compleet mijn kop in het zand als het over dood en kinderen gaat![]()
Er zit een schakelaar op hoelang je 'em kunt laten spelen.quote:Op zaterdag 19 mei 2007 13:58 schreef Vivi het volgende:
Stiekem vind ik het zelf ook leuk![]()
Maar iemand zei in het andere topic dat ze dan dus de hele nacht naar dat ding liggen te koekeloeren..
We hebben het overleefdquote:Op zaterdag 19 mei 2007 22:30 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Het is heel wisselend, de ene keer slaapt hij van 22:30 tot 7:00, andere keren begint hij al om 2 uur en ligt hij al vlot bij ons in bed. 's Nachts ben ik daarin gewoon niet consequent, vanwege mijn eigen ongeduld dan. Heb wel het idee dat hij minder hoort en dus dieper slaapt. Alle deuren zijn nog wel open, dus ik hoor hem meteen bij elk kikje.
En ja, dat boek, heel dubbel. Het is goed geschreven en ontroerend, maar o zo moeilijk. Boeken gaan bij mij nog, televisie ook niet meer. Diep is herkenbaar om andere dingen, die liefde die beschreven wordt bijvoorbeeld.
quote:Op zondag 20 mei 2007 22:26 schreef Sugar het volgende:
Heel goed, owlet!
Bij ons vanochtend succes: om 5 uur was Storm wakker en Maria dus ook. Haar heb ik uitgelegd dat we het anders doen en niet vroeg het bed uit gaan, ook Storm niet. Die moet het nog leren, dus het kan best dat je hem hoort huilen. Maar we halen Storm óók niet eerder uit zijn bedje. We proberen allemaal te slapen tot het ochtend is en dan gaan we eruit en begint de dag. "Oke", zei ze en ze ging weer rustig liggen!![]()
Storm heeft drie kwartier keihard gehuild, Maria is gewoon gaan slapen () en uiteindelijk viel Storm ook nog even in slaap.
![]()
Eindstand:
Storm wakker om 6.55 (dat is bijna 7 uur!)
Maria wakker om 7.45 (wat?!)![]()
Ja precies! Kan iemand die niet even makenquote:Op zondag 20 mei 2007 22:29 schreef PM-girl het volgende:
[..]
![]()
![]()
(waar is die veer-in-de-reet-steekt-smiley als je hem nodig hebt)
Het is volgens mij vaak meer het probleem van de moeder (en vader) dan van het kind.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:09 schreef Macka66 het volgende:
Lucie (slaapt bij ons op de kamer) ging vannacht om half twee feesten. Rechtop in bed, en maar kletsen. Uiteindelijk hebben we haar voor het eerst naar het bed in haar eigen kamertje gebracht. Geen kik, en doorslapen tot we haar kwamen wekken! Misschien is ze wel aan dat eigen kamertje toe. Ik nog niet, ik heb de halve nacht liggen luisteren en het was vreemd wakker worden zonder dat wachtende koppie te zien![]()
Hetzelfde als de eerste nacht dus?quote:Op maandag 21 mei 2007 21:11 schreef owlet het volgende:
zie een paar posts hierboven
macka, herkenbaar. Ik vind het maar niets, onze slaapkamer zonder ledikantje tegen mijn bed. Om een beetje verdrietig van te worden zelfs, dus ik ga maar snel een kringloopledikantje tot co-sleeper ombouwen voor de nachten dat ze wel nog bij ons ligt!
Het is toch al de 2e nacht voor Owlet, of lees ik nu verkeerd?quote:
quote:Op maandag 21 mei 2007 21:27 schreef Sugar het volgende:
Nee, je leest goed, volgens mij. Maar ik moet daarom wel om je lachen!
Ik weet het niet! Lucie racet nu nog uitermate wakker in pyamaatje door de kamer achter de katten aan. Lief is naar een vriend. Als Lucie straks moe is leg ik haar op haar eigen kamer. Ze wordt toch wel weer wakker als papa thuiskomt. En dan mag hij de uiteindelijke keuze makenquote:Op maandag 21 mei 2007 21:00 schreef PM-girl het volgende:
[..]
Het is volgens mij vaak meer het probleem van de moeder (en vader) dan van het kind.
Herkenbaar! Wat doen jullie vannacht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |