abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48070120
Hoe gaat het met de (nieuwe) moeders? Deel 39

De openingpost:
De disclaimer:
Wat is de (oorspronkelijke) bedoeling van dit topic?

Omdat ik overal verspreid over het forum berichten vind over terugplooien ( ! ), slaapgebrek, ontzwangeren en nog veel meer besloot ik het maar een beetje in 1 topic te verzamelen.
Als je zwanger bent kun je al je zorgen en kwaaltjes kwijt in het Z&G topic, je leuke verhalen over de baby in het babytopic, maar echt een topic voor ontzwangerende dames en moeders is er nog niet.
Vandaar deze dus, een spotlichtje op de moeders, een topic om even lekker ervaringen uit te wisselen over alles wat er met je gebeurd als je eenmaal moeder bent.

We willen graag dat jullie het \\\"hoe gaat het met de moeders\\\" topic weer gebruiken waar het voor bedoeld was nl hoe voel je je als moeder en hoe regel je alle dingen.
Niet een klaagbankje voor alle ziek en zeer.
(we vertrouwen hierbij op het zelfregulerend vermogen van iedereen, en als het nodig is wordt er verwezen naar Klaagbaak of R&P)
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:19 schreef E.T. het volgende:
6 jaar Belana

Het is wel k*t enzo, maar misschien ook wel ff goed voor mij. Er ligt zo veel op mijn bordje de laatste tijd (eigenlijk al jaren; waaronder regelmatig een werkgever die van een parttimer net zo veel inzet en compassie wil zien als een carriere-tijger). Ik ga nu op mijn dooie gemakkie kijken naar wat anders, voorlopig wordt ik toch nog wel betaald. En in de tussentijd kan ik mooi "aan mezelf werken". Iig mezelf de tijd gunnen om aan dingen toe te komen.

We beginnen maar bij Ikea straks, even geld uitgeven
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:28 schreef Belana het volgende:
6 jaar! en dan dit. nou ja, ze waren dus sowieso al niet blij met een parttimer blijkbaar. dat vind ik zo balen met dat soort dingen. je hebt de wet achter je staan aan de ene kant, in de zin dat je minder mag gaan werken, maar vervolgens mogen ze je vrij makkelijk ontslaan, die wetgeving is echt eenvoudig voor werkgevers.
gelukkig zie je het positief, maar zo ben je
wie weet wat voor leuke baan je straks hebt!

Ik heb vanmiddag een gesprek bij een werving en selectiebureau, 1 van de 3 afspraken die ik ineens heb doordat ik mijn cv op monsterboard een update heb gegeven ik ben benieuwd.
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:30 schreef PM-girl het volgende:
Jeetje ET, dat komt ook onverwacht binnen zo. Maar wat is de reden, moeten ze bezuinigen ofzo?
Gelukkig weet je er iets positiefs van te maken!

Sterkte met de oma's verder!
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:35 schreef LadyS het volgende:
Dat is een leuke terugkomer zeg, ET
Nou veel plezier met je gouden handdruk alvast uitgeven bij Ikea

Belana, succes vanmiddag!
Ik ben ook al een tijdje op zoek, maar parttime licht administratief werk is wel lastig te vinden. Ik heb geen opleiding ( ) , dus dat werkt ook niet bepaald mee
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:39 schreef Belana het volgende:
Ik ben ook parttimer LadyS en dat maak ik heel duidelijk. je zou echt je cv eens op monsterboard moeten zetten, wie weet joh!
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:47 schreef YPPY het volgende:
Wow E.T. dat is schrikken dan ineens. Ik hoop voor je dat het ontslag 'soepel' gaat verlopen, zonder veel extra stress.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:19:54 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_48070994
De eerste W&S buro's liggen ook al in m'n mailbox idd
Al ben ik niet zo happig op zulke buro's. Onze ervaring is meestal dat je na een intake-gesprek weinig meer van ze hoort.
En ik ben nu heel kritisch in het zoeken, ik heb de tijd tenslotte

En waarom ze van me af willen.. Ze willen inzet als een carriere-tijger. Ook van iemand die twee dagen per week werkt en bij wie er in het prive-leven erg veel ingrijpende dingen aan de hand zijn (IVF 2x, miskraam, vader overleden, schoonvader ernstig ziek.. en nog veeeel meer waardoor je al jaren op de toppen van je kunnen balanceert).

Maar ja, ik zei van de week nog tegen Swets "ik heb wel weer zin in m'n werk, maar niet in m'n werkgever".. Volgende week eens bij het CWI binnenlopen en hopen dat ik snel wat van de rechtsbijstand hoor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_48071355
Wie weet is het wel een hele goede wending in je leven. Ook al kan ik me voorstellen dat je eerst wel even met je oren staat te klapperen als je zoiets hoort. Zeker na 6 jaar.
Er komt vast iets veel beters voor in de plaats
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:44:02 #4
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_48071771
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 09:39 schreef Belana het volgende:
Ik ben ook parttimer LadyS en dat maak ik heel duidelijk. je zou echt je cv eens op monsterboard moeten zetten, wie weet joh!
Ook als die niet zo indrukwekkend is? Ik dacht dat Monsterboard altijd voor hogeropgeleiden was en carriere-tijgers (om die term nog maar een keer te gebruiken).
Ik heb nl. weinig ambities om echt hogerop te komen. Ik vind het belangrijker dat ik een paar dagen eruit ben en daardoor wat extra financiele ruimte creeer. Ik wil het gewoon leuk hebben op mijn werk en dan ben ik al gelukkig
Dus daarom leek monsterboard niks voor mij

Ik ben er trouwens ook duidelijk in: in werk niet meer dan 3 dagen in de week. Mocht het sporadisch een keertje voorkomen, dan vind ik het niet erg om een keertje extra te werken natuurlijk

Wat fijn dat je werkgever zoveel begrip toont, zeg, ET
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_48072280
nee hoor ladyS, monsterboard is heel breed. ik moet m'n cv er ook maar eens op gaan zetten, mijn contract loopt over anderhalve maand ook alweer ten eind. ik wil ook niet meer dan 3 dagen per week werken. hoewel, 4 zou wel acceptabel zijn, als G dan een dag minder gaat werken. maar omdat ik steeds op projectbasis werk is het wat riskant om zijn -vrij hoge- vaste inkomen zomaar omlaag te schroeven.

ET wat een domper. ik vind vooral de timing echt enorm lomp. maar goed, wel fijn als je zo rustig aan iets anders kunt zoeken en een leuk bedrag toe krijgt! succes.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:13:02 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_48072816
ET, wel meteen in verweer gaan tegen je ontslag he, voor de eventuele WW erna.

Ik heb de afspraak van vanmiddag afgezegd, bleek dat het om een functie ging waarbij je ook bereid moet zijn de avonduren te werken en bovendien gaat het om detachering. dat stond niet in de functieomschrijving die ze eerst gaven Nou, ik wil niet in de avonduren werken en ook niet op detacheringsbasis
Ik zit niet op een schopstoel, maar ik kijk wel en ben ook kritisch. Mijn gezin, mijn priveleven gaan voor.
stormy waters...
sailin'
pi_48072866
ET wat een beroerde dag... Ik hoop dat je iets anders vind waar je het naar je zin hebt en ook nog een fatsoenlijke werkgever hebt.

LadyS, niet geschoten is altijd mis... je kan het allicht proberen, succes
Fake it till you make it...
pi_48072884
Jee ET, het is vooral de timing die ronduit sucks. Dat hadden ze dan ook al kunnen laten weten ipv je eerst op te laten draven. Maar misschien is het ook wel goed, zoals je zegt, dat het gebeurd/

Heb je de Ikea al leeg gekocht?
Variety is the spice of life
pi_48074317
ET dat is wel wat om bijna meteen weer thuis te zitten zeg Succes met het verloop hiervan!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_48074635
Wat een rotnieuws ET. Ongetwijfeld blijkt het achteraf een stap in de goede richting te zijn, maar het is nou niet echt leuk terugkomen

Vanaf 1 oktober 2006 hoef je trouwens niet meer per se te protesteren tegen je ontslag om een ww-uitkering te krijgen (zie http://www.uwv.nl/IF/zoeken.asp?situatie=Ontslag%20en%20werkloosheid&doelgroep=Werknemer en dan veelgestelde vraag 'Wat zijn de veranderingen in de WW vanaf 1 oktober 2006 ?'). Maar het CWI kan je daar ongetwijfeld meer over vertellen.
  Jubileum moderator vrijdag 6 april 2007 @ 12:08:28 #11
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_48075038
In dit geval heeft protesteren natuurlijk wel zin omdat werkgevers je in eerste instantie toch nog een poot uitdraaien bij de gouden handdruk. Je kunt er, met advocaat, altijd meer uitslepen.
ET ik wist het al een paar dagen maar ik blijf nog steeds met mijn mond vol tanden staan, wat een rotsituatie!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_48076486
[off topic]
In mijn geval hebben ze me absoluut geen poot uitgedraaid, maar rechtsbijstand in dit soort zaken is zeker geen overbodige luxe.
[/off topic]

Met deze moeder gaat het trouwens prima. Zeker nu mijn nieuwe baan zo goed bevalt (het duurde even voor ik hem gevonden had, maar dan heb je ook wat )
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 april 2007 @ 13:17:54 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48077491
E.T. is sowieso nergens mee accoord gegaan en we hebben alles bij onze rechtsbijstand verzekering neergelegd. In principe willen we best accoord gaan met ontbinden op 1 Juli en dan 6 maanden (een maand per gewerkt jaar) oprot premie mee met behoud van uitkering.

Sowieso kan een werkgever je niet binnen 6 weken na je verlof ontslaan via het CWI, dan moet het altijd via het Kantongerecht lopen die daar in de regel terughoudend mee zullen zijn.
pi_48077748
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 13:17 schreef Swetsenegger het volgende:
In principe willen we best accoord gaan met ontbinden op 1 Juli en dan 6 maanden (een maand per gewerkt jaar) oprot premie mee met behoud van uitkering.
Laat dit heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed uitzoeken (maar dat ga je wel doen zo te zien). Vooral het gedeelte 'behoud van uitkering', zeker als je denkt aanspraak te gaan maken op een uitkering.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 april 2007 @ 13:32:39 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_48078011
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 13:24 schreef Jarno het volgende:

[..]

Laat dit heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed uitzoeken (maar dat ga je wel doen zo te zien). Vooral het gedeelte 'behoud van uitkering', zeker als je denkt aanspraak te gaan maken op een uitkering.
Dat is sowieso de insteek van haar werkgever, maar dat is inderdaad iets wat duidelijk boven tafel moet komen icm rechtsbijstand. Daarnaast is de HRM van mijn werk ook al voor me aan het zoeken en loopt E.T. nog even bij het CWI naar binnen van de week.

Maar er is voorlopig uberhaupt niets aan de hand behalve dat haar werkgever heeft aangegeven de intentie te hebben de arbeidsovereenkomst te ontbinden per 1 Juli, E.T. heeft aangegeven niet accoord te gaan en is onder protest op non actief gesteld.

Moreel is het natuurlijk gewoon een teringstreek van haar werkgever, maar opzich kan het een voordeel hebben dat ze het op de eerste dag na haar zwangerschap verlof aankondigen. Ze hebben mbt de katonrechter in ieder geval de schijn tegen lijkt me zo.
pi_48078109
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 13:32 schreef Swetsenegger het volgende:

Moreel is het natuurlijk gewoon een teringstreek van haar werkgever
Zeker.
quote:
, maar opzich kan het een voordeel hebben dat ze het op de eerste dag na haar zwangerschap verlof aankondigen. Ze hebben mbt de katonrechter in ieder geval de schijn tegen lijkt me zo.
Dat denk ik ook, ja.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_48078226
ET fijne werkgever en laat alles maar heel goed uitzoeken en lekker op je gemakkie op je adem komen hoor!!!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  vrijdag 6 april 2007 @ 14:23:29 #18
103793 kozakken
Living the life
pi_48079582
Enne... non-actief en aankondiging staat op papier? (Anders om vragen ivm bewijs)
Zij dossiervorming, dan jullie ook. sterkte! Wat balen zeg!
  vrijdag 6 april 2007 @ 16:07:27 #19
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48082351
Hoe is het met jou Kozakken?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:18:44 #20
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_48092450
Jeetje ET, dat is lekker terugkomen op je werk zeg Sleep eruit wat eruit te slepen valt en hopelijk is dit het begin van een veel leukere carriere. Succes!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  vrijdag 6 april 2007 @ 21:42:45 #21
103793 kozakken
Living the life
pi_48093191
Lief dat je vraagt PM-girl.
Deze mama mag haar huidige baan gaan opzeggen. Ik ben vandaag gebeld dat ze me willen aannemen waar ik gesolliciteerd heb
(maar heb nog niets gezien en zelfs de meeste arbeidsvoorwaarden zijn nog niet duidelijk. Dus ik wacht nog even in alle rust af )

Verder ben ik druk met leven buiten fok
Ik sport weer twee tot drie keer in de week, werk, heb mijn gezin en familie en ook nog alle vrienden. Solliciteerde daarnaast nog, dus het is geen wonder dat ik wat moe-ig ben.
En morgen landt dan ook nog eens zwagerlief met vrouw en boreling. Dus om zeven uur staan we op Schiphol

en het is weer mooi weer
Paasweekend en twee lieve lieve kinderen die zorgen dat mama zijn toch wel heel bijzonder is.
  zaterdag 7 april 2007 @ 09:11:41 #22
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_48102840
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:42 schreef kozakken het volgende:
Lief dat je vraagt PM-girl.
Deze mama mag haar huidige baan gaan opzeggen. Ik ben vandaag gebeld dat ze me willen aannemen waar ik gesolliciteerd heb
(maar heb nog niets gezien en zelfs de meeste arbeidsvoorwaarden zijn nog niet duidelijk. Dus ik wacht nog even in alle rust af )

Verder ben ik druk met leven buiten fok
Ik sport weer twee tot drie keer in de week, werk, heb mijn gezin en familie en ook nog alle vrienden. Solliciteerde daarnaast nog, dus het is geen wonder dat ik wat moe-ig ben.
En morgen landt dan ook nog eens zwagerlief met vrouw en boreling. Dus om zeven uur staan we op Schiphol

en het is weer mooi weer
Paasweekend en twee lieve lieve kinderen die zorgen dat mama zijn toch wel heel bijzonder is.
Gefeliciteerd Kozakken! Wat een feel-good post!
(en trouwens, niet zeuren he, tweede paasdag moeten wij om 6 uur op schiphol zijn om familie te halen, daarvoor nog 1,5 uur rijden....)
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_48105784
Kozakken, gefeli met je nieuwe baan

ET, hoop dat de rechtsbijstand jullie goed kan helpen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:50:45 #24
11682 Moonah
Jolie femme
pi_48108522
Kozakken, wat goed dat je blijft sporten! En gefeliciteerd!
M@x, ik hoop dat jij je naar omstandigheden goed voelt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:59:56 #25
593 sjak
Juffie Bloem
pi_48108749
Tjeemig Et wat balen zeg. Dat zijn geen leuke dingen om mee te maken. Hier hebben wij een soortgelijk iets met schanul, woensdag was zijn laatste werkdag voor de operatie kreeg ie te horen dat zijn contract niet verlengd gaat worden dus het was gelijk zijn laatste werkdag, vreemd hoor en vooral erg asociaal.
De operatie is gelukkg goed gegaan en heel misschien mag hij vandaag al naar huis. Fijn maar het zal ook veel van mij gaan vergen de komende tijd, hij mag namelijk niets. En normaal neemt hij toch een behoorlijk deel van de zorg voor Jetske van mij over, ik zie er tegen op.

Oja, had ik al verteld dat net mijn droger het heeft opgegeven
Ik baal......

Kozakken, gefeliciteerd Wat ga je voor leuks doen of heb je dat al verteld? Ik kan me voorstellen dat je moeiig ben, als ik jouw programma zie word ik al moe. Ik zou ook zo graag gaan sporten maar kan er tot op heden de energie niet voor opbrengen.

Wat word ik trouwens happy van het weer, hebben jullie dat ook?
Lekker douchen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')