quote:
Op woensdag 2 mei 2007 16:18 schreef owlet het volgende:Suzanna, ik denk dat je voor jezelf na moet gaan wat het je kost en wat je er uit krijgt. Als het geven van de borstvoeding zelf juist positief voor je is, maar het is lastig omdat het drukte geeft met de andere meisjes of omdat je geen goede nachtrust hebt dan kan je gerichter daar wat aan doen.
Als het talloze vrouwen lukt om naast hun werk borstvoeding te geven en daardoor voor een X-aantal voedingen een alternatief moeten zoeken dan zal het jou ook lukken om een x-aantal voedingen te laten vervallen.
Ik zou zelf denk ik wel enige regelmaat inbouwen en misschien een vaste voeding vervangen, bijvoorbeeld een nachtvoeding. Inplaats van af en toe een extra fles als je denkt dat ze niet genoeg heeft. Dit zodat ze geen halve halve voedingen uit je borst haalt en zo je productie steeds verder naar beneden haalt.
Maar een paar voedingen rustig minderen moet zeker kunnen, als je dat wil.
Ja dat is wel een idee denk ik...dat is wat mij ook juist zo tegenstaat aan het bijvoeden, dat het niet het één en niet het ander is, maar als ik een vaste voeding (of een paar) vervang, dan is het anders natuurlijk. Nu drinkt ze het allebei niet goed... en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb ook het idee dat ze zo onrustig dronk omdat ik haar in rugbyhouding voedde, en ze heel veel kon zien, zelfs als ze haar best deed (lees: losliet) de tv. Ook kan ik vaak niet rustig zitten omdat Noa dan Julia's hoofdje komt kussen en aaien (heel lief maar onhandig) en als ik zeg dat het niet mag wordt ze verdrietig
![]()
... dus dat is ook lastig. Maar ja, dat zou ze ook bij de fles doen dus dat is gewoon een 'algemeen' probleem. Plus dat ze als ik de fles geef, elke keer de fles gaat vasthouden omdat zij de fles wil geven, en daar is ze echt nog te klein voor. Jammer wel vind ik, zou het leuk voor haar vinden. En Emma, die komt ook 'aai aai' doen en kusjes geven, vooral het laatste héél veel, en dat is ook onrustig. Dus geen wonder dat ze vaak niet zo goed drinkt aan de borst. Het gaat 's nachts gewoon goed, dan drinkt ze lang en rustig. Meestal.
Ik voed haar nu in 'doorgeschoven rugbyhouding' dus wel op schoot, maar met één hand houd ik dan mijn borst vast en met één hand/arm houd ik haar vast. Ze drinkt dan al een stuk rustiger en is zelfs een aantal keer in slaap gevallen aan de borst, dat gebeurde nóóit (alleen 's nachts maar dat is logisch).
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:51 schreef XXXKarinXXX het volgende:Suzanna, ik heb echt wel respect voor jou hoor, met 3 kids! (en voor alle andere mama's met zoveel kids ook hoor) Het lijkt mij echt zwaar!
Ik heb het al zo druk met eentje, laat staan dat ik er 3 zou hebben...
Tja, ze zeggen 'je groeit erin' maar het blijft erg zwaar, dat is wel zo. Wat ik wél een groot voordeel vind is dat ze ook samen spelen en dat dus ook leren. En ik geniet echt wel van ze, het zijn heerlijke kinderen.
Het is alleen zooo vermoeiend op dit moment, dus ik hoop dat dat opvoedbureau iets van zich laat horen en mij ook kan helpen met structuur in de dag te brengen, met één kind lukte dat (na een tijdje) wel maar met drie is dat een stuk moeilijker. Soms ligt Julia te huilen terwijl ik Noa en Emma eten geef (Emma moet met veel dingen nog gevoerd worden, ze kan haar toetje wel helemaal zelf eten
![]()
en ook brood etc. kan ze zelf eten natuurlijk) en dat vind ik dan zó zielig. Ik zet haar dan erbij in de wipstoel maar als ze eigenlijk moet slapen (en ik geen tijd heb gehad om haar naar bed te brengen) of als ze honger heeft (en ik op dat moment haar gewoon even nog niet kan voeden) werkt dat natuurlijk niet.
Als ik even op de bank lig om uit te rusten gaat er geheid één van de drie huilen/aandacht vragen, dus dat gebeurt bijna nooit. Ik geniet vaak wel erg van de voedmomenten omdat ik dan rustig zit
![]()
en wel móet zitten. Dan zeg ik ook even tegen Noa of Emma dat ze moeten wachten (bijv. met naar buiten gaan) want 'Julia moet even drinken' ... Vaak wordt dat wel geaccepteerd. Soms ook niet, maar goed, die momenten zijn er altijd.
[ Bericht 28% gewijzigd door Suzanna op 03-05-2007 08:41:07 ]