abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2007 @ 15:37:34 #151
103793 kozakken
Living the life
pi_49367107
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:38 schreef MeNicole het volgende:
Bleh ik moet ongesteld worden maar het komt maar niet
als in... het zet niet door
of..
spanning anderzijds?
pi_49367265
Het komt maar niet. Had gister al moeten worden dus ben een dag te laat en das voor mijn doen heel raar aangezien ik gewoon de pil slik. Maar nu zit ik me druk te maken en dan komt het er natuurlijk helemaal niet van
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 14 mei 2007 @ 15:45:58 #153
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_49367480
Ik moet het ook ergens woensdag worden, kon het vorige week al merken aan mijn eigen gedrag, beetje last van mijn hormonen. Ik had het even helemaal gehad op school met alles, de drukte, de klas enz. Gelukkig een paar lieve collega's die me weer probeerden op te vrolijken, maar jeetje alles kon me op het moment niks meer schelen.
Al die nieuwe dingen en veranderingen vallen niet mee soms. Gelukkig nog maar een kleine 2.5 maand en dan is het zomervakantie.

[ Bericht 25% gewijzigd door ik80 op 14-05-2007 16:12:31 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 18:53:55 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49373739
Chacama, ondanks je niet jarige gevoel, toch van harte gefeliciteerd! Dikke !
En sterkte met het gemis van je moeder...

Slaapmeisje, ik wil jou ook veel sterkte wensen. Heel jammer dat je niet goed in je vel zit. Hopelijk kun je nog wel van Milo genieten....

Ik ben vorige week eindelijk voor het eerst ongesteld geworden. Na ruim 7 maanden (ik had wel 6 maanden BV gegeven, dat scheelt). Mijn eisprong voelde ik als vanouds en precies 2 weken erna was ik dus weer ongesteld. En hiephiephoera, ik heb er nauwelijks last van gehad, veel minder dan vroegah...
8 weken ongesteld...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_49374956
Heej, ik ben goedgekeurd door de gyn! alles was schoon.
hier al bijna 11 weken rode duivels... moest maar weer met de pil beginnen, dan zou alles op den duur weer normaal worden

bij een evt volgende zwangerschap wel in het zkh bevallen, maar zover is het nog laaaaaaaaang niet. eerst maar flink van Meike genieten.

slaapmeisje ik hoop dat je je gauw wat beter voelt!
En menicole....ik hoop voor je dat het gauw doorzet...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_49375324
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:53 schreef Moonah het volgende:

Ik had wel 6 maanden BV gegeven, dat scheelt.
Hier heeft dat helaas niets uitgehaald, intussen al een keer of vijf...
pi_49375759
Slaapmeisje al iets deze kant opgestuurd? Heb namelijk nog niks ontvangen
Liefde
  maandag 14 mei 2007 @ 20:25:43 #158
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49377166
Ik heb vorige week een spiraaltje geplaatst gekregen en gister was ik bijna uitgevloeid en vandaag kwam het weer keihard terug... Zal wel normaal zijn denk ik?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 14 mei 2007 @ 20:25:46 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49377168
Karin, wat fijn dat het oké is!

Enne, Slaapmeisje, wat Moonah zegt. Let je een beetje op?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 14 mei 2007 @ 21:07:14 #160
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49378796
Neuk, voor zover ik weet is dat normaal met het spiraaltje. Ik vind het een superding. Ben na een maand niet meer ongesteld geweest.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:37:47 #161
103793 kozakken
Living the life
pi_49386114
quote:
Op maandag 14 mei 2007 19:52 schreef MeNicole het volgende:
Slaapmeisje al iets deze kant opgestuurd? Heb namelijk nog niks ontvangen
Blijf ademhaaaaaaalen
Morgen nieuwe dag. (en anders toch een testje er tegenaan gooien?)
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:53:22 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_49390432
Vivi, Ian is Nick's oudste zoon uit een eerder huwelijk, hij is regelmatig bij ons

slaapmeisje, wat vervelend zeg dat het allemaal niet zo lekker gaat. Is dit misschien ook een beetje de terugslag van al die jaren dokteren enzo? en dan die ongesteldheid erbij sterkte!

Karin, wat fijn dat alles nu goed is en schoon

Mijn schoonvader is opgenomen in het ziekenhuis gisteren, hoe het loopt weten we niet. zijn nieren doen het slecht, lever opgezet, meer van die dingen, maar ze zullen toch eerst weer proberen de dingen met medicatie te regelen. we weten gewoon niet hoe dit gaat lopen. die onzekerheid is killing eigenlijk. dat het een aflopende zaak is weten we, maar dat is alles.
we gaan dus maar weer even over op de orde van de dag, wat moet je anders
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:55:50 #163
108648 cattie
lieve moeder
pi_49390458
Wat een rotsituatie Belana. Sterkte ermee!
Dit klinkt heel suf, maar ik weet niet wat ik anders moet zeggen en meen het echt.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:04:23 #164
103793 kozakken
Living the life
pi_49390538
Sterkte belaan.
Wat verschrikkelijk verdrietig. Hoe gaat het met Nick?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:09:51 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_49390583
ik weet dat jullie het menen hoor
Nick is wel kalm, dat zijn we allemaal wel. maar dat zeg ik, vooral de onzekerheid is ontzettend vervelend! het kan zo ook nog weer dagen, weken, misschien wel maanden duren. dus ik ga zaterdag toch maar gewoon mijn ogen laten laseren en in principe gaat onze vakantie ook maar gewoon door.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:24:21 #166
108648 cattie
lieve moeder
pi_49390705
Lastig Belana, het enige wat je inderdaad kunt doen is toch maar doorgaan...

Ik heb vandaag vrij en ik heb Ive wel naar het kdv gebracht. Ik heb dus een dagje helemaal voor mezelf. Beetje bijslapen, lang douchen, het verjaardagscadeau van mijn man regelen (een zelfontworpen ring), winkelen, naar de tandarts, lekker een beetje rustig aan doen. Ik voel me wel een ietsiepietsie schuldig dat Ive nou op het kdv zit, maar hij heeft het er prima naar zijn zin. Ik heb vannacht trouwens 7 uur kunnen slapen. Heerlijk, om weer een beetje fatsoenlijke nachten te maken!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 15 mei 2007 @ 09:26:21 #167
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49391865
Belana veel sterkte En doorgaan is idd gewoon het beste. Mijn ouders zaten ook erg in dubio over hun weekendje Lissabon aankomend weekend (ivm mijn opa) en hebben inmiddels ook maar besloten gewoon te gaan..
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:27:59 #168
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49391901
Lekker genieten hoor Cattie!

Slaapmeisje, is het puur het lichamelijke of speelt er meer? Sterkte ermee in ieder geval!

Menstruatie, wat is dat eigenlijk voor een belachelijke uitvinding? Hadden ze niet gewoon 14 dagen na de eisprong een eenmalig bloedverlies kunnen bedenken ofzo?

Karin, fijn dat het nu echt schoon is! En ja, die volgende keer, ach, dat is nog ver weg inderdaad!

Belana, sterke. Goed dat je zolang het onzeker is ook het gewone leven oppakt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:31:30 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49391992
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 08:24 schreef cattie het volgende:
Ik voel me wel een ietsiepietsie schuldig dat Ive nou op het kdv zit, maar hij heeft het er prima naar zijn zin.
Dus waarom zou je je schuldig voelen???
Ga nou maar gewoon lekker van je vrije dag genieten!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:13:39 #170
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49393034
Belana, heel veel sterkte...ik ken de onzekerheid, paar keer meegemaakt en dat is idd 'killing'. Heel erg rot. En een vakantie is alleen maar goed, dan ben je er ook een beetje uit.

Karin, joepie! (wel minder van die 'rode duivels', betekent dat dat je al 11 weken vloeit??)

Hier gaat het ook een stukje beter weer. Nog niets van de huisarts gehoord, gek genoeg, maar drie vriendinnen van mij zijn zaterdag geweest en hebben het huis geboend ... was hard nodig! En nu kan ik het eindelijk weer eens bijhouden ipv moedeloos te worden omdat het tóch een troep is.
En gisteren is er een mevrouw van het opvoedbureau geweest hier. Best een nuttig gesprekje!
Punten die we besproken hebben:

• Dagindeling moet VAST zijn
  • Overdag het zeuren/hard huilen van de kinderen (om niets) negeren (tot het punt van kromme tenen, anders reageer je verkeerd naar ze toe)
  • Bij ruzie: allebei straf, allebei in de hoek (Emma in de kinderstoel en Noa los) en de kookwekker op 1/2 minuten zetten.
  • Niet terugkomen op de straf, zo van: 'En je weet het he, NIET duwen/slaan/schoppen/bijten' want dan raken ze weer gefrustreerd
  • Zeg nooit: 'Zul je dit nooit / niet meer doen?' (kan het kind geen eerlijk antwoord op geven)
  • Liever niet in een afgesloten ruimte zetten als ze overstuur zijn, dan wordt het alleen maar erger en worden ze angstig.
  • Complimenten concreet benoemen, dus niet: Wat ben je lief/ wat lief van jou, wat goed zeg, etc, maar: Wat lief dat je mama helpt met opruimen! Wat lief dat je Emma hebt geholpen met op het fietsje komen! etc.
  • Nee = nee, niet op terugkomen.
  • Als ze elkaar bijten, gelijk oppakken en in de hoek.
  • Bij ruzies onderling, alleen ingrijpen:
    - als iets gevaarlijk wordt
    - als ze elkaar pijn doen
    - als iets kapot gaat
  • Bij deze dingen, allebei de kinderen straf geven als ze allebei stout zijn en je niet hebt gezien wie er begon.
  • Dingen die je niet moet zeggen:
    - hou op
    - doe normaal
    - doe niet zo gek
    - dat heb ik al 10 keer gezegd
  • Benoem zoveel mogelijk het gevoel/de emotie die je ziet. Dus: 'Ik begrijp dat je boos bent/verdrietig bent'. Als er bijvoorbeeld iets moet gebeuren, of je moet weg, en het kind wil graag thuis blijven spelen, dan zeg je: 'Ik begrijp dat je boos bent, maar we moeten nu echt weg.'
  • Vaste tijden om te eten zijn erg belangrijk. Ook het ontbijt samen aan tafel, niet de fles in bed geven. (dit punt gaan we nog niet toepasssen, ik vind het wel best zo )
  • Om te voorkomen dat een kind elk moment van de dag om een koekje zeurt: vaste tijd = koekjestijd/snoepjestijd.
  • pi_49393222
    Klinkt goed Suzanna!
    pi_49393494
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 10:13 schreef Suzanna het volgende:
  • Dingen die je niet moet zeggen:
    - hou op
    - doe normaal
    - doe niet zo gek
    - dat heb ik al 10 keer gezegd

• Wat een handige lijst, Suzanna!! ik heb daar ook wat aan volgens mij
    pi_49394053
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 23:37 schreef kozakken het volgende:

[..]

Blijf ademhaaaaaaalen
    Morgen nieuwe dag. (en anders toch een testje er tegenaan gooien?)
    De kans is zoooo klein dat ik een testje nodig heb dus dat doe ik maar niet. Gooi het gewoon op de drukte van afgelopen weken. En ik voel me wel ongesteld dus komt binnen nu en korte tijd vast wel
    Liefde
      † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 11:10:07 #174
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_49394515
    Belana

Suzanna dat klinkt als een goed plan van aanpak en fijn dat je het zo op een rijtje hebt gezet. Als je het even niet meer weet, kun je het altijd nog teruglezen.

Het is helaas niet alleen het lichamelijke wat mij momenteel parten speelt. Ik wijt mijn emotionele toestand vooralsnog aan het Hb tekort en probeer er elke dag het beste van te maken. Helaas helpt het ook niet dat ik me zo moe voel en dat ik daardoor minder geduld heb met Milo. Gelukkig ging het gisteren hartstikke goed (ik had een extra vrije dag genomen omdat Milo niet bij mijn moeder terecht kon ivm hun vakantie) en kon ik ook weer genieten van zijn lachjes en gebrabbel. Hopelijk zet deze positieve trend zich voort. Ik heb alle hormonentopics gisteren helemaal doorgelezen en vooral de uitspraak van Sugar (ik weet niet of ik alles vooral doe in plaats van dat ik het echt voel) was erg herkenbaar
    We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
    pi_49394738
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 10:13 schreef Suzanna het volgende:
    Karin, joepie! (wel minder van die 'rode duivels', betekent dat dat je al 11 weken vloeit?)
    yep....ben er ook best wel een beetje boel flauw van onderhand

Gister bezig geweest Meike's kast uit te ruimen. Ik kwam zoveel kleertjes tegen die ze niet meer past, dat ik er maar een doos bij heb gepakt....helemaal vol!
    Dus ik helemaal emo ervan...
    Zegt vriend: "is toch alleen maar goed, teken dat ze groeit!"
    Ja tuurlijk is dat zo, en dat is ook goed, maar het is tegelijkertijd alweer afscheid nemen van dat hele kleine!
    Ze is niet meer het minimensje van het begin...
    Maar goed, ze wordt ook alleen maar leuker naarmate ze wat ouder wordt....je krijgt er al zo goed contact mee nu, ze lacht en speelt....maar toch!

Slaapmeisje, heb je je hb al laten prikken?
    Wel naar hoor dat je je zo voelt...maar wel fijn dat je gister zo'n leuke dag hebt gehad met Milo.
    wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')