abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 mei 2007 @ 15:37:34 #151
103793 kozakken
Living the life
pi_49367107
quote:
Op maandag 14 mei 2007 14:38 schreef MeNicole het volgende:
Bleh ik moet ongesteld worden maar het komt maar niet
als in... het zet niet door
of..
spanning anderzijds?
pi_49367265
Het komt maar niet. Had gister al moeten worden dus ben een dag te laat en das voor mijn doen heel raar aangezien ik gewoon de pil slik. Maar nu zit ik me druk te maken en dan komt het er natuurlijk helemaal niet van
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 14 mei 2007 @ 15:45:58 #153
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_49367480
Ik moet het ook ergens woensdag worden, kon het vorige week al merken aan mijn eigen gedrag, beetje last van mijn hormonen. Ik had het even helemaal gehad op school met alles, de drukte, de klas enz. Gelukkig een paar lieve collega's die me weer probeerden op te vrolijken, maar jeetje alles kon me op het moment niks meer schelen.
Al die nieuwe dingen en veranderingen vallen niet mee soms. Gelukkig nog maar een kleine 2.5 maand en dan is het zomervakantie.

[ Bericht 25% gewijzigd door ik80 op 14-05-2007 16:12:31 ]
  maandag 14 mei 2007 @ 18:53:55 #154
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49373739
Chacama, ondanks je niet jarige gevoel, toch van harte gefeliciteerd! Dikke !
En sterkte met het gemis van je moeder...

Slaapmeisje, ik wil jou ook veel sterkte wensen. Heel jammer dat je niet goed in je vel zit. Hopelijk kun je nog wel van Milo genieten....

Ik ben vorige week eindelijk voor het eerst ongesteld geworden. Na ruim 7 maanden (ik had wel 6 maanden BV gegeven, dat scheelt). Mijn eisprong voelde ik als vanouds en precies 2 weken erna was ik dus weer ongesteld. En hiephiephoera, ik heb er nauwelijks last van gehad, veel minder dan vroegah...
8 weken ongesteld...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_49374956
Heej, ik ben goedgekeurd door de gyn! alles was schoon.
hier al bijna 11 weken rode duivels... moest maar weer met de pil beginnen, dan zou alles op den duur weer normaal worden

bij een evt volgende zwangerschap wel in het zkh bevallen, maar zover is het nog laaaaaaaaang niet. eerst maar flink van Meike genieten.

slaapmeisje ik hoop dat je je gauw wat beter voelt!
En menicole....ik hoop voor je dat het gauw doorzet...
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_49375324
quote:
Op maandag 14 mei 2007 18:53 schreef Moonah het volgende:

Ik had wel 6 maanden BV gegeven, dat scheelt.
Hier heeft dat helaas niets uitgehaald, intussen al een keer of vijf...
pi_49375759
Slaapmeisje al iets deze kant opgestuurd? Heb namelijk nog niks ontvangen
Liefde
  maandag 14 mei 2007 @ 20:25:43 #158
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_49377166
Ik heb vorige week een spiraaltje geplaatst gekregen en gister was ik bijna uitgevloeid en vandaag kwam het weer keihard terug... Zal wel normaal zijn denk ik?
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 14 mei 2007 @ 20:25:46 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_49377168
Karin, wat fijn dat het oké is!

Enne, Slaapmeisje, wat Moonah zegt. Let je een beetje op?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 14 mei 2007 @ 21:07:14 #160
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_49378796
Neuk, voor zover ik weet is dat normaal met het spiraaltje. Ik vind het een superding. Ben na een maand niet meer ongesteld geweest.
  maandag 14 mei 2007 @ 23:37:47 #161
103793 kozakken
Living the life
pi_49386114
quote:
Op maandag 14 mei 2007 19:52 schreef MeNicole het volgende:
Slaapmeisje al iets deze kant opgestuurd? Heb namelijk nog niks ontvangen
Blijf ademhaaaaaaalen
Morgen nieuwe dag. (en anders toch een testje er tegenaan gooien?)
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:53:22 #162
24188 Belana
kloon van belana
pi_49390432
Vivi, Ian is Nick's oudste zoon uit een eerder huwelijk, hij is regelmatig bij ons

slaapmeisje, wat vervelend zeg dat het allemaal niet zo lekker gaat. Is dit misschien ook een beetje de terugslag van al die jaren dokteren enzo? en dan die ongesteldheid erbij sterkte!

Karin, wat fijn dat alles nu goed is en schoon

Mijn schoonvader is opgenomen in het ziekenhuis gisteren, hoe het loopt weten we niet. zijn nieren doen het slecht, lever opgezet, meer van die dingen, maar ze zullen toch eerst weer proberen de dingen met medicatie te regelen. we weten gewoon niet hoe dit gaat lopen. die onzekerheid is killing eigenlijk. dat het een aflopende zaak is weten we, maar dat is alles.
we gaan dus maar weer even over op de orde van de dag, wat moet je anders
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 mei 2007 @ 07:55:50 #163
108648 cattie
lieve moeder
pi_49390458
Wat een rotsituatie Belana. Sterkte ermee!
Dit klinkt heel suf, maar ik weet niet wat ik anders moet zeggen en meen het echt.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:04:23 #164
103793 kozakken
Living the life
pi_49390538
Sterkte belaan.
Wat verschrikkelijk verdrietig. Hoe gaat het met Nick?
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:09:51 #165
24188 Belana
kloon van belana
pi_49390583
ik weet dat jullie het menen hoor
Nick is wel kalm, dat zijn we allemaal wel. maar dat zeg ik, vooral de onzekerheid is ontzettend vervelend! het kan zo ook nog weer dagen, weken, misschien wel maanden duren. dus ik ga zaterdag toch maar gewoon mijn ogen laten laseren en in principe gaat onze vakantie ook maar gewoon door.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 mei 2007 @ 08:24:21 #166
108648 cattie
lieve moeder
pi_49390705
Lastig Belana, het enige wat je inderdaad kunt doen is toch maar doorgaan...

Ik heb vandaag vrij en ik heb Ive wel naar het kdv gebracht. Ik heb dus een dagje helemaal voor mezelf. Beetje bijslapen, lang douchen, het verjaardagscadeau van mijn man regelen (een zelfontworpen ring), winkelen, naar de tandarts, lekker een beetje rustig aan doen. Ik voel me wel een ietsiepietsie schuldig dat Ive nou op het kdv zit, maar hij heeft het er prima naar zijn zin. Ik heb vannacht trouwens 7 uur kunnen slapen. Heerlijk, om weer een beetje fatsoenlijke nachten te maken!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 15 mei 2007 @ 09:26:21 #167
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49391865
Belana veel sterkte En doorgaan is idd gewoon het beste. Mijn ouders zaten ook erg in dubio over hun weekendje Lissabon aankomend weekend (ivm mijn opa) en hebben inmiddels ook maar besloten gewoon te gaan..
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:27:59 #168
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_49391901
Lekker genieten hoor Cattie!

Slaapmeisje, is het puur het lichamelijke of speelt er meer? Sterkte ermee in ieder geval!

Menstruatie, wat is dat eigenlijk voor een belachelijke uitvinding? Hadden ze niet gewoon 14 dagen na de eisprong een eenmalig bloedverlies kunnen bedenken ofzo?

Karin, fijn dat het nu echt schoon is! En ja, die volgende keer, ach, dat is nog ver weg inderdaad!

Belana, sterke. Goed dat je zolang het onzeker is ook het gewone leven oppakt.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:31:30 #169
11682 Moonah
Jolie femme
pi_49391992
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 08:24 schreef cattie het volgende:
Ik voel me wel een ietsiepietsie schuldig dat Ive nou op het kdv zit, maar hij heeft het er prima naar zijn zin.
Dus waarom zou je je schuldig voelen???
Ga nou maar gewoon lekker van je vrije dag genieten!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 10:13:39 #170
45621 Suzanna
Mama van...
pi_49393034
Belana, heel veel sterkte...ik ken de onzekerheid, paar keer meegemaakt en dat is idd 'killing'. Heel erg rot. En een vakantie is alleen maar goed, dan ben je er ook een beetje uit.

Karin, joepie! (wel minder van die 'rode duivels', betekent dat dat je al 11 weken vloeit??)

Hier gaat het ook een stukje beter weer. Nog niets van de huisarts gehoord, gek genoeg, maar drie vriendinnen van mij zijn zaterdag geweest en hebben het huis geboend ... was hard nodig! En nu kan ik het eindelijk weer eens bijhouden ipv moedeloos te worden omdat het tóch een troep is.
En gisteren is er een mevrouw van het opvoedbureau geweest hier. Best een nuttig gesprekje!
Punten die we besproken hebben:

• Dagindeling moet VAST zijn
  • Overdag het zeuren/hard huilen van de kinderen (om niets) negeren (tot het punt van kromme tenen, anders reageer je verkeerd naar ze toe)
  • Bij ruzie: allebei straf, allebei in de hoek (Emma in de kinderstoel en Noa los) en de kookwekker op 1/2 minuten zetten.
  • Niet terugkomen op de straf, zo van: 'En je weet het he, NIET duwen/slaan/schoppen/bijten' want dan raken ze weer gefrustreerd
  • Zeg nooit: 'Zul je dit nooit / niet meer doen?' (kan het kind geen eerlijk antwoord op geven)
  • Liever niet in een afgesloten ruimte zetten als ze overstuur zijn, dan wordt het alleen maar erger en worden ze angstig.
  • Complimenten concreet benoemen, dus niet: Wat ben je lief/ wat lief van jou, wat goed zeg, etc, maar: Wat lief dat je mama helpt met opruimen! Wat lief dat je Emma hebt geholpen met op het fietsje komen! etc.
  • Nee = nee, niet op terugkomen.
  • Als ze elkaar bijten, gelijk oppakken en in de hoek.
  • Bij ruzies onderling, alleen ingrijpen:
    - als iets gevaarlijk wordt
    - als ze elkaar pijn doen
    - als iets kapot gaat
  • Bij deze dingen, allebei de kinderen straf geven als ze allebei stout zijn en je niet hebt gezien wie er begon.
  • Dingen die je niet moet zeggen:
    - hou op
    - doe normaal
    - doe niet zo gek
    - dat heb ik al 10 keer gezegd
  • Benoem zoveel mogelijk het gevoel/de emotie die je ziet. Dus: 'Ik begrijp dat je boos bent/verdrietig bent'. Als er bijvoorbeeld iets moet gebeuren, of je moet weg, en het kind wil graag thuis blijven spelen, dan zeg je: 'Ik begrijp dat je boos bent, maar we moeten nu echt weg.'
  • Vaste tijden om te eten zijn erg belangrijk. Ook het ontbijt samen aan tafel, niet de fles in bed geven. (dit punt gaan we nog niet toepasssen, ik vind het wel best zo )
  • Om te voorkomen dat een kind elk moment van de dag om een koekje zeurt: vaste tijd = koekjestijd/snoepjestijd.
  • pi_49393222
    Klinkt goed Suzanna!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 10:31:52 #172
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_49393494
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 10:13 schreef Suzanna het volgende:
  • Dingen die je niet moet zeggen:
    - hou op
    - doe normaal
    - doe niet zo gek
    - dat heb ik al 10 keer gezegd

• Wat een handige lijst, Suzanna!! ik heb daar ook wat aan volgens mij
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
    pi_49394053
    quote:
    Op maandag 14 mei 2007 23:37 schreef kozakken het volgende:

[..]

Blijf ademhaaaaaaalen
    Morgen nieuwe dag. (en anders toch een testje er tegenaan gooien?)
    De kans is zoooo klein dat ik een testje nodig heb dus dat doe ik maar niet. Gooi het gewoon op de drukte van afgelopen weken. En ik voel me wel ongesteld dus komt binnen nu en korte tijd vast wel
    Liefde
      † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 11:10:07 #174
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_49394515
    Belana

Suzanna dat klinkt als een goed plan van aanpak en fijn dat je het zo op een rijtje hebt gezet. Als je het even niet meer weet, kun je het altijd nog teruglezen.

Het is helaas niet alleen het lichamelijke wat mij momenteel parten speelt. Ik wijt mijn emotionele toestand vooralsnog aan het Hb tekort en probeer er elke dag het beste van te maken. Helaas helpt het ook niet dat ik me zo moe voel en dat ik daardoor minder geduld heb met Milo. Gelukkig ging het gisteren hartstikke goed (ik had een extra vrije dag genomen omdat Milo niet bij mijn moeder terecht kon ivm hun vakantie) en kon ik ook weer genieten van zijn lachjes en gebrabbel. Hopelijk zet deze positieve trend zich voort. Ik heb alle hormonentopics gisteren helemaal doorgelezen en vooral de uitspraak van Sugar (ik weet niet of ik alles vooral doe in plaats van dat ik het echt voel) was erg herkenbaar
    We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
    pi_49394738
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 10:13 schreef Suzanna het volgende:
    Karin, joepie! (wel minder van die 'rode duivels', betekent dat dat je al 11 weken vloeit?)
    yep....ben er ook best wel een beetje boel flauw van onderhand

Gister bezig geweest Meike's kast uit te ruimen. Ik kwam zoveel kleertjes tegen die ze niet meer past, dat ik er maar een doos bij heb gepakt....helemaal vol!
    Dus ik helemaal emo ervan...
    Zegt vriend: "is toch alleen maar goed, teken dat ze groeit!"
    Ja tuurlijk is dat zo, en dat is ook goed, maar het is tegelijkertijd alweer afscheid nemen van dat hele kleine!
    Ze is niet meer het minimensje van het begin...
    Maar goed, ze wordt ook alleen maar leuker naarmate ze wat ouder wordt....je krijgt er al zo goed contact mee nu, ze lacht en speelt....maar toch!

Slaapmeisje, heb je je hb al laten prikken?
    Wel naar hoor dat je je zo voelt...maar wel fijn dat je gister zo'n leuke dag hebt gehad met Milo.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 11:35:28 #176
    94046 PM-girl
    pi_49395226
    Slaapmeisje, wat naar dat je je zo voelt. Is er iemand op de hoogte van hoe je je voelt (huisarts misschien?) Maar misschien zie ik het ook te groot hoor. Sterkte in ieder geval!

Suzanna, goede lijst lijkt me zo! Is het niet te veel ineens om te doen? Anders zou je altijd nog kunnen kijken welke 3 of 4 punten je nu het allerbelangrijkst vindt om mee te beginnen. Succes en wat tof van je vriendinnen dat ze gepoetst hebben!

Karin, volgens mij hebben alle moeders dat! Zo'n dubbel gevoel.
    *
      † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 11:46:11 #177
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_49395546
    Karin ik heb mijn Hb nog niet laten prikken. Geen puf, geen zin in iets anders dan mijn "normale" dagritme. PM-girl, mijn ouders weten ervan en natuurlijk Slaapvriendje. Ik hoop eigenlijk dat het binnen de perken gehouden kan worden en ik geen externe hulp nodig zal hebben. Helaas heb ik wel in het verleden een depressie gehad (toen ook Seroxat geslikt) en heb ik elk jaar rond de herfst een dip. Dit soort periodes zijn mij dus niet geheel onbekend. Groot voordeel is dat ik het nu als zodanig herken en het hopelijk voor kan zijn.
    We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
    pi_49403089
    Ben eindelijk ongesteld geworden

Slaapmeisje ik hoop echt dat je je snel weer lekker voelt. Dat je weer lekker kunt genieten van alles
    Liefde
    pi_49403606
    Suzanna wat lekker dat je vriendinnen hebben schoongemaakt voor je! En dat is inderdaad wel een handig lijdtje.

Slaapmeisje vervelend dat het niet zo lekker gaat. Ik zou toch even je HB laten controleren, daar kan je je ook behoorlijk rot door voelen. Ik hoop voor je dat je snel weer fijner voelt.

MeNicole dat zal een opluchting zijn.

Karin fijn dat het nu allemaal goed is!
    Ik heb dat helemaal niet dat ik terug verlang naar het kleine baby'tje dat hij eerst was.
    Ik vind hem juist nu met de dag leuker worden. Ik vind wel dat het allemaal heel snel gaat maar dat vind ik niet jammer.
      † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 15:59:08 #180
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_49405030
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 15:17 schreef MeNicole het volgende:
    Ben eindelijk ongesteld geworden
    Dat een mens daar zo blij mee kan zijn he
    Maar ik begrijp het goed. Ben al een dag langer aan het wachten dan jij op die duvels, dus stuur ze maar door!
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_49405830
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 15:59 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Dat een mens daar zo blij mee kan zijn he
    Maar ik begrijp het goed. Ben al een dag langer aan het wachten dan jij op die duvels, dus stuur ze maar door!
    Ja erg is dat he, ben ook nog nooit zo blij geweest om het te zijn. Maar heb wat je kant opgestuurd
    Liefde
      dinsdag 15 mei 2007 @ 18:14:14 #182
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49410184
    LadyS ook ik maak me daar schuldig aan! Maar het is niet erg om te zeggen 'hou op met slaan' maar het algemene van 'hou op' is dan niet goed. Dus specificeren zegmaar.

Maar het in de praktijk toepassen is nog lastig ... dus wat jij zegt PM-girl is wel waar. Misschien een beetje teveel dingen om gelijk te gaan doen.

Ik was nog een punt vergeten te noemen hier: het reageren als ze huilen in bed. Dat gaat als volgt:
    - Kijk ze niet aan!
    - niet uit bed halen
    - geen extra aandacht geven
    - 2 slokjes drinken als ze daar specifiek om vragen, anders niet
    - aai over de bol of wang en weer weg.
    Doel: ik ben er, maar we doen niet gezellig. Dus het kind krijgt geen extra aandacht omdat het huilt en zal dus hopelijk minder vaak willen gaan huilen ...

Voorheen waren we soms avonden bezig met de kinderen stil te krijgen in bed, drinken geven, dan weer dit, dan weer dat. Noa wist altijd wel wat te verzinnen eigenlijk. Nu laten we haar een tijd huilen en daar schrikt ze nogal van, is ze niet gewend. Dus is dan heel erg overstuur... maar na een tijdje te laten huilen en daarna even troosten (drinken geven helpt meestal wel) was ze weer stil en heeft sindsdien niet meer gehuild (nu heb ik het over gisteravond). Emma was wat hardnekkiger, die kan zó krijsen dat ik, al zóu ik haar uit bed halen, niet eens stil zou krijgen. Ze 'gooit de kont tegen de krib' en doet dat letterlijk met haar hoofd eigenlijk, ik hoor nogal eens een gebonk als ze weer zich laat vallen tegen de zijkant van het bed. Gelukkig nog geen blauwe plekken...

Zielig vind ik het wél...het snijdt erdoorheen. Dus babyfoons uit, tv wat harder en een kwartier aanhouden maar. Als ik al in bed lig is het nog moeilijker, het valt dan niet te negeren want horen doe je het toch wel... en de neiging is dan nog hééééééél verschrikkelijk sterk om er éven heen te gaan om het gehuil te laten stoppen.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 18:15:13 #183
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49410212
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 16:15 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Ja erg is dat he, ben ook nog nooit zo blij geweest om het te zijn. Maar heb wat je kant opgestuurd
    Is toch logisch.... fijn voor je!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 18:17:32 #184
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49410277
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 11:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
    Karin ik heb mijn Hb nog niet laten prikken. Geen puf, geen zin in iets anders dan mijn "normale" dagritme. PM-girl, mijn ouders weten ervan en natuurlijk Slaapvriendje. Ik hoop eigenlijk dat het binnen de perken gehouden kan worden en ik geen externe hulp nodig zal hebben. Helaas heb ik wel in het verleden een depressie gehad (toen ook Seroxat geslikt) en heb ik elk jaar rond de herfst een dip. Dit soort periodes zijn mij dus niet geheel onbekend. Groot voordeel is dat ik het nu als zodanig herken en het hopelijk voor kan zijn.
    Wel goed dat je het herkent zeg... gevoelens kunnen je zo in beslag nemen en 'voor de gek' houden dat dat nog best lastig is volgens mij. Heel veel sterkte nogmaals het is vreselijk naar om je zo te voelen. Ik heb maar hele korte periodes gehad van rot-voelen, depri-zijn, maar vond het al vreselijk. Hopelijk gaat het gauw over bij jou! Maar zo niet, aarzel ajb toch niet om dan hulp in schakelen!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 20:24:21 #185
    144006 chacama
    Ondernemend!
    pi_49415469
    Suzanne, wat een mooi lijstje. Ik heb het toch ook maar eens goed doorgelezen. Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar ik zie dat ik ook dingen kan verbeteren. Erg fijn. Dat van die fles zouden wij ook moeten afbouwen, maar ook hier is het een speciaal moment van de dag. Gewoon lekker bij ons op bed en dan fles drinken. Is toch ook samen ontbijten .

Slaapmeisje heel veel sterkte.
    Belana nogmaals
    En die rode duivels. Ik krijg ze wel, maar zie ze niet. Oftewel het spiraaltje doet zijn werk, maar de hormonen razen wel door. En daar kun je de klok op gelijk zetten.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 20:43:51 #186
    106819 Smirre
    Geselli Gemelli
    pi_49416305
    Slaapmeisje, je hebt veel meegemaakt, hoor. In ieder geval voordat jullie Milo kregen. (Ik geloof dat er verder ook het eea gespeeld heeft, maar dat weet ik verder niet.) Al die tijd ben je positief en hoopvol gebleven en nu is de rek er misschien mede dankzij het lage Hb, maar iig de moeheid er een beetje uit. Niet raar. Erg begrijpelijk zelfs.
      dinsdag 15 mei 2007 @ 21:39:56 #187
    640 snoopy
    peanuts
    pi_49418980
    Slaapmeisje, ik hoop echt dat je je snel weer wat beter voelt
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      dinsdag 15 mei 2007 @ 21:42:01 #188
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49419096
    En laat je even prikken op je schildklier dan ook, Slaapmeisje?
    Je kunt altijd pm'en als er iets is dat je kwijt wil of wil vragen of weet ik wat, he?
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      dinsdag 15 mei 2007 @ 21:47:42 #189
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_49419376
    Idd schildklier Sugar. Ik dacht echt dat ik toe was aan een psychiater, toen bleek dat mijn schildklier de weg even kwijt was. Doen hoor Slaapmeisje!
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      † In Memoriam † dinsdag 15 mei 2007 @ 21:48:22 #190
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_49419406
    Lief jullie reacties! Het is ook veel om nu te verwerken, maar het komt goed. Daar ben ik van overtuigd Sugar dank je voor je aanbod
      woensdag 16 mei 2007 @ 09:34:21 #191
    94046 PM-girl
    pi_49431972
    Klinkt positief Slaapmeisje! Succes ermee!
    *
      woensdag 16 mei 2007 @ 10:04:31 #192
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_49432804
    Vervelend Belana, zeker met die onzekerheid.

Was de dag voor jezelf voor herhaling vatbaar cattie?

Duidelijke tips Suzanna, maar het lijkt me veel om het allemaal ineens te doen.

Je mag altijd contact met me opnemen Slaapmeisje, hopelijk komt er iets 'simpels' uit de bloedonderzoeken.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      woensdag 16 mei 2007 @ 11:07:12 #193
    131977 Neuk
    It's a Brent New Day!!!
    pi_49435027
    Slaapmoeder
    Iedere golf van de zee,
      woensdag 16 mei 2007 @ 21:47:29 #194
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49459719
    Hoe is het nu Belana? Ik zag nu ineens dat je je ogen laat laseren op zaterdag, wow! Dat lijkt me zo eng ... (maar ik zou het wel willen als ik er het geld voor had, dat zeker wel!) Of is het een andere ingreep?
    Ik wens jou én iedereen die voor de rest ook nog vakantie gaat houden, hele gezellige dagen toe!
    Wij gaan ook vier dagen weg, we logeren bij een bevriend stel in de Brabantse regionen waar veel van onze vrienden wonen. Ze hebben een groot huis met genoeg kamers, dus ik ben benieuwd hoe het gaat met slapen van de kinderen...
    We hebben al een avondje 'uit' gepland met vrienden, dus ik zie er zo naar uit! Nu nog inpakken....

Slaapmeisje nogmaals veel sterkte. Je klinkt idd positief!

Chacama, dat gezellig op bed de fles drinken doen wij niet, maar ach, als we middageten en avondeten samen aan tafel eten is het ook goed lijkt me!
      woensdag 16 mei 2007 @ 21:58:27 #195
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_49460160
    slaapmeisje, even snel een voor jou ik vind het zo rot voor je

met mijn schoonvader gaat het allemaal weer wat beter. hij had eerder aan de bel moeten trekken, dat ziet ie zelf ook wel. hij houdt veel vocht vast en dat moet eerst weg, dan kunnen ze zijn nieren en lever pas goed beoordelen. dus het gaat wel beter gelukkig, maar hoe het loopt, tja... dat blijft afwachten. hij leeft toch een beetje in reservetijd. maar de ergste nood is er nu weer (even) vanaf. bedankt voor alle lieve woorden, het deed me goed!
    stormy waters...
    sailin'
      † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 00:17:45 #196
    141844 Macka66
    pi_49466595
    quote:
    Op dinsdag 15 mei 2007 16:15 schreef MeNicole het volgende:

[..]

gearriveerd! Iemand die ook wil?
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_49466700
    Waar jullie blij mee zijn!
      † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 00:22:13 #198
    141844 Macka66
    pi_49466760
    Suzanna, veel succes met het toepassen van de lijst. Als moeder heb je het maar druk... jij zelfs drie keer zoveel.
      donderdag 17 mei 2007 @ 10:07:59 #199
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_49471566
    Suzanna mooie puntjes heb je daar voor mij al1 maar herkenning, zo doe ik het al. en dat zichzelf pijn doen ken ik maar al te goed, Maxim doet dat als hij meent dat hij aandacht nodig heeft als hij niet wil gaan slapen, keihard met zn hoofd op de grond/deur/muur bonken
    ze zijn best gehaaid hoor die kleintjes
    Romijn heb ik vooralsnog geen "rare" dingen,die is van zichzelf al een goede slaper gelukkig
    maar succes Suzanna

Slaapmeisje ook succes, hoop dat het snel wat beter gaat

Belana laseren, lijkt me indd griezelig eng maar hoop dat het goed gaat

en Macka hoe is het met jou oog eigenlijk? wanneer moest je nou terug? of is dat al geweest ik hou weinig bij hier
      donderdag 17 mei 2007 @ 12:19:24 #200
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_49474408
    Martineke, dat is vervelend he, als ze zichzelf pijn doen! Dat kun je minder makkelijk negeren. Wat goed dat je het al zo deed! Ik vond/ en vind het nog steeds ontzettend moeilijk af en toe. Het voelt een beetje als het verraden van je kinderen... maar ja, het is toch echt beter voor ze.

Kent iemand hier het boek 'Lekker slapen zonder huilen' van Elizabeth Pantley? Is er ook iemand die dat toepast bij haar kind(eren) met succes? Ik heb het boek gekocht maar eigenlijk past het volgens mij niet echt bij mij.
      † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 13:05:51 #201
    141844 Macka66
    pi_49475800
    Mijn oog herstelt goed van de operatie. Mijn zicht is wel veranderd, maar nog steeds vervormd. Nu maar afwachten of dat nog verbetert. Er moet over een tijdje nog een operatie om siliconenolie te verwijderen (die er in was gebracht om het netvlies op z'n plaats te drukken).

Gelukkig hoef ik niet meer zes uur per dag met mijn kop omlaag. Dat viel echt niet te doen. Lucie is net in de afgelopen weken gaan zitten, kruipen, staan en omvallen. Ze is van alles gaan ontdekken en uit de kast gaan halen. Ik moest regelmatig troosten of ingrijpen. En ze moest er toch ook wel eens uit voor de afwisseling.
    Als moeder is het veel lastiger om een aaneengesloten blok tijd voor jezelf te hebben. Weer zo'n ding dat veranderd is ten opzichte van 'vroeger'.
      donderdag 17 mei 2007 @ 14:09:26 #202
    94046 PM-girl
    pi_49477985
    Suzanna, ik ken het boek niet.

Gelukkig maar Macka, dat lijkt me inderdaad (afgezien van je eigen ongemak) niet handig met een rondsjezend kind erbij, zo moeten hangen. Wanneer volgt de volgende ingreep?
    *
    pi_49480623
    Ik hoef die duivels niet hoor want

HET IS EINDELIJK GESTOPT!!!!!! (het vloeien dus)

NA 11 weken!! pffffffffffffff
      † In Memoriam † donderdag 17 mei 2007 @ 18:46:39 #204
    3234 Slaapmeisje
    Jompels nog es an toe
    pi_49486112
    Wat goed Karin
      donderdag 17 mei 2007 @ 20:03:34 #205
    94046 PM-girl
    pi_49488665
    Mocht zo ongeveer ook wel he Karin! Fijn!
    *
    pi_49489391
    Karin wat lekker, eindelijk!!
      donderdag 17 mei 2007 @ 21:57:45 #207
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_49493073
    Goed, ik ben nu al vanaf 19.00 bezig om Dean in slaap te krijgen en hij huilt nog steeds
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
    pi_49493184
    whaah Vivi, wordt je al gillend gek???
    Mega irri als ze niet willen slapen

Hebben we hier ook wel eens, als je haar dan oppakt uit haar bedje slaapt ze in je armen!!!

En JA!! ik ben heel blij dat ik eindelijk weer eens ondergoed aankan zonder allerlei opvangtoestanden er bij in!!
      donderdag 17 mei 2007 @ 22:27:23 #209
    101840 Rijstebuiltje
    Du Hast.. Du Hast mich
    pi_49494140
    Heb je inbakeren nog steeds niet ovewogen Vivi?
    Dit hou je toch ook niet vol !
    Wir müssen leben, bis wir sterben!
      donderdag 17 mei 2007 @ 23:42:37 #210
    11803 Vivi
    Computer off. Life on.
    pi_49496968
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 22:27 schreef Rijstebuiltje het volgende:
    Heb je inbakeren nog steeds niet ovewogen Vivi?
    Dit hou je toch ook niet vol !
    Dean draait al van rug naar buik en vice versa dus dat kan niet meer. ..daarbij heeft ie overdag geen enkel probleem met inslapen, alleen 's avonds, hij wil gewoon niet

Verdere reacties staan in het kleine baby'tjes topic

Thnx iig
    Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
    pi_49502209
    Heel fijn Karin, dat je vloeien eindelijk over is

Vivi ik hoop dat je zelf nog aan slaap toegekomen bent

Vraagje he, kan je een spiraaltje laten zetten als je niet ongesteld bent? Ik ben het nog steeds niet, maar heb geen zin om erop te gaan zitten wachten eigenlijk. Ik ben die condooms zo ongelooflijk zat
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
    pi_49503113
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 08:58 schreef beefcake het volgende:
    Vraagje he, kan je een spiraaltje laten zetten als je niet ongesteld bent?
    Ja, dat kan. Het mag 6 a 8 weken na de bevalling geplaatst worden.

Als het geplaatst wordt terwijl je menstrueert is het meteen "veilig". Menstrueer je (nog) niet dan duurt het 7 dagen....
      vrijdag 18 mei 2007 @ 10:06:14 #213
    19376 LadyS
    Help Liam --> SMA2
    pi_49503253
    Mijn gyn wilde dat ding alleen plaatsen als ik ongesteld was De huisarts daarentegen niet, maar hem lukte het niet
    Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
    https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
      vrijdag 18 mei 2007 @ 10:27:11 #214
    131977 Neuk
    It's a Brent New Day!!!
    pi_49503645
    En de gyn kan het juist wel als je niet ongesteld bent en de huisarts niet (spreekt de ervaringsdeskundige *auw*)
    Iedere golf van de zee,
    pi_49503711
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 10:06 schreef LadyS het volgende:
    Mijn gyn wilde dat ding alleen plaatsen als ik ongesteld was De huisarts daarentegen niet, maar hem lukte het niet
    Zulke dingen wilde ik dus niet horen he Ik heb geen gyn, dus ik zal toch naar de huisarts moeten denk ik. Niet zo leuk, want hij is niet zo zachthandig met een eendebek
    Een beetje vreemd, maar wel lekker
      vrijdag 18 mei 2007 @ 10:37:11 #216
    131977 Neuk
    It's a Brent New Day!!!
    pi_49503835
    Je kunt je van tevoren toch goed wassen? Het is alleen maar een voordeel dat je ongesteld bent (a. je baarmoedermond is iets geopend (iets openen doet vreselijk pijn dus dat wordt je al bespaard) en b. dan valt het bloeden van het plaatsen niet zo op)
    Ik heb er sinds vorige week weer 1 en was blij dat ik ongesteld was, want de eerste keer was ik dat niet en toen ben ik er dagen bleek en misselijk van geweest.
    Iedere golf van de zee,
    pi_49503878
    volgens mijheeft bief gewoon geen zin om daarop te wachten neuk.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 14:00:21 #218
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49510018
    Karin, heel erg fijn dat het nu voorbij is en klaar.

Storm is zó vroeg wakker. Echt vijf uur gewoon, bijna elke dag en ook al geven we hem dan zijn "ochtendfles", hij slaapt niet meer verder daarna. Hij is gewoon zo'n vroege vogel.
    Hebben jullie dat ook? De dagen zijn zo lang, ik zit zó vaak al om half zes beneden met hem en met Maria (die van alles wakker wordt, na half vijf). Ik vind het echt best rot.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 14:15:15 #219
    94046 PM-girl
    pi_49510434
    Jeetje wat vroeg Sugar. Dat lijkt me echt niet leuk. Slaapt Storm ook niet verder als je hem bij jullie legt (moet je wel willen natuurlijk)? Dat werkt hier vaak wel.
    *
      vrijdag 18 mei 2007 @ 14:21:34 #220
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49510583
    Nee, dan is hij gewoon echt energiek en wakker.
    En voor gewoon keten in bed vind ik het te vroeg, want we proberen altijd Maria wel te laten verder slapen. Dus daarom vaak naar beneden sluipen met Storm, al om vijf uur 's ochtends. Bah, heb er ook echt genoeg van eigenlijk.
    pi_49510654
    jemig dat vind ik ook nog wel extreem vroeg. (al zijn ze hier ook geen uitslapers, maar alles vroeger dan 6.00u beschouw ik als nacht). is 't goed donker in z'n kamer? ik zou 'm toch maar een paar keer in z'n sop gaar laten koken een tijdje, ook al riskeer je dan dat maria wakker wordt. nu wordt je hele dag-nacht-ritme bijna omgegooid.
      vrijdag 18 mei 2007 @ 14:33:51 #222
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_49510927
    Ja, dus gewoon laten kletsen, roepen en huilen? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ie daardoor langer gaat slapen.
    En dat van Maria is helaas geen ongegronde angst, ze wórdt echt altijd wakker en is met geen mogelijkheid meer tot slapen te praten dan. Dat wordt dan dus in bed huilen en gillen. Wie weet, wie weet leren ze op die manier inderdaad langere nachten te maken. Maar ik kan het me nu gewoon niet voorstellen eigenlijk.

Maar ik ben dus heel vaak om 9 uur al aan het einde van mijn latijn, dat is wel echt kut.
    pi_49511333
    Kan je niet als overbruggung Maria bij je nemen of samen naar beneden gaan in de hoop dat Storm wat langer leert slapen zodat zij dan ook weer minder snel wakker wordt, uiteindelijk?
      vrijdag 18 mei 2007 @ 14:51:54 #224
    141023 ik80
    leer het mij zelf te doen
    pi_49511463
    Hoe laat geef je hem zijn laatse fles 's avonds?
      vrijdag 18 mei 2007 @ 15:24:26 #225
    640 snoopy
    peanuts
    pi_49512525
    Hier een beetje hetzelfde met Morris en Lis. Lis wordt nog altijd 's nachts wakker. Met een klein flesje is ze zo weer stil en slaapt ze verder. Maar eigenlijk heeft ze die fles niet nodig en zouden we haar maar eens moeten laten huilen dan is het binnen een week wel klaar. Wordt gezegd.
    Maar ja, we hebben Morris die daar dan wakker van wordt. Advies: Morris uit logeren sturen.
    Dat vind ik ook weer zowat

Affijn, hier heb je ook helemaal niks aan ben ik bang Sjoeg. Maar het is dus enigzins herkenbaar.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')