Ik ga vandaag een intest aanvragen bij de ANWBquote:Op donderdag 19 april 2007 15:54 schreef -XX- het volgende:
Na het topic Motor lessen
Maar even een 2de topic gemaakt!! Voor degene die met hun motorrijbewijs bezig zijn ,of willen gaan doen.
![]()
Owja, ook wel leuk![]()
Vul jezelf aan!:
-XX-
Theorie 08-01[s]-07
AVB 21-03-07
AVD (over 2 maanden pas)
Rijschool: Jansen, Alkmaar
Lesmotor: Kawasaki ER-5
Hier ook. Zoek een grote broer voor mn SSquote:Op donderdag 19 april 2007 17:48 schreef fs180 het volgende:
later komt er ook een cb, alleen dan oldtimert
Plaatjequote:Op donderdag 19 april 2007 17:48 schreef fs180 het volgende:
ik mag 7 mei op voor theorie
dezelfde dag als een gek naar de school om meteen zo snel mogelijk te mogen lessen![]()
ga dan lessen op een cb dacht ik, das wel mooi want later komt er ook een cb, alleen dan oldtimert
Je mag gewoon beginnen er ergens tussendoor je theorie gaan doen.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:52 schreef Oosthoek het volgende:
Mag je trouwens pas beginnen met lessen als je je theorie hebt gehaald of mag je met een autorijbewijs ook al plaatsnemen en later je theorie halen? Heb me er nog 'niet echt' in verdiept
Je mag pas je examen voor avd doen als je avb hebtquote:Op donderdag 19 april 2007 17:54 schreef fs180 het volgende:
volgens mij was het zo, dat je alleen de speciale verrichtingen ofzo niet mocht doen, maar wel rijden en zo
op cbr.nl staat het allemaal uitgelegd, las het klaatst nog
Niet als je eerst voor je A gaat.quote:Op donderdag 19 april 2007 17:54 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Je mag gewoon beginnen er ergens tussendoor je theorie gaan doen.
Ja daar heb je idd gelijk ik,...quote:Op donderdag 19 april 2007 17:58 schreef -XX- het volgende:
[..]
Niet als je eerst voor je A gaat.
Moet je eerst je theorie hebben wil je gaan lessen.
jamaar hij heeft zn b alquote:Op donderdag 19 april 2007 17:58 schreef -XX- het volgende:
[..]
Niet als je eerst voor je A gaat.
Moet je eerst je theorie hebben wil je gaan lessen.
Doen hoor!quote:
Van al die motoren is de originele toch duidelijk de mooiste imho. Maargoed ieder zn ding. Als je maar geen mooie originele gaat verneuken want dan kom ik je halenquote:Op donderdag 19 april 2007 17:59 schreef fs180 het volgende:
[..]
de ori versie:![]()
![]()
[afbeelding]
hoe ie ongeveer gaat worden:![]()
[afbeelding]
[afbeelding]![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 19 april 2007 18:01 schreef -XX- het volgende:
Cafe racers!!!!!
Dat pwnd zo hard!![]()
![]()
[afbeelding]
Z750 vind ik ook erg vet. Alleen zijn die nog wat duurderquote:Op donderdag 19 april 2007 14:13 schreef -XX- het volgende:
[..]
Als je voor naked ga is een Z1000 of Z750 ook de shizzle
Maar een monster 600 is ook nice
Gixxer ook daar niet van!![]()
Te veel leuks op de wereld![]()
En dan doe ik meequote:Op donderdag 19 april 2007 18:08 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Van al die motoren is de originele toch duidelijk de mooiste imho. Maargoed ieder zn ding. Als je maar geen mooie originele gaat verneuken want dan kom ik je halen![]()
maareuh.. als je licht lst.. dan haal je gewoon je 25kw lijkt me toch?of geldt het echt alleen voor ej examenquote:Op donderdag 19 april 2007 20:13 schreef DownForZ het volgende:
Zo even geregistreerd om hier in te posten.
Ik heb 15-mei-2007 me eerste motor rijles, ben nu 20 en ga dan beginnen op een 'zware' motor. Als het goed is zo rond midden september(word ik 21) me voertuigbeheersing en dan voor eind van het jaar me rijbewijs (als het allemaal goed gaat) en dan motor kopen
Als je de leeftijd hebt en je rijdt af op een zware fiets krijg je gewoon A onbeperkt, de examinator weet in principe niet waarop je gelest hebt en kijkt alleen of je het voertuig dat je dan bestuurt, voldoende beheerst.quote:Op donderdag 19 april 2007 21:14 schreef fs180 het volgende:
[..]
maareuh.. als je licht lst.. dan haal je gewoon je 25kw lijkt me toch?of geldt het echt alleen voor ej examen
Let er even op dat je dan geen les gehad hebt aan het einde van het jaar. Blaadjes en nattigheid (lees: gladdigheid) en kou (verminderde grip van de banden) tellen zwaar mee in het rijcomfort! Ook wind heeft best wel invloed op het motorrijden.quote:Op donderdag 19 april 2007 20:13 schreef DownForZ het volgende:
Zo even geregistreerd om hier in te posten.
Ik heb 15-mei-2007 me eerste motor rijles, ben nu 20 en ga dan beginnen op een 'zware' motor. Als het goed is zo rond midden september(word ik 21) me voertuigbeheersing en dan voor eind van het jaar me rijbewijs (als het allemaal goed gaat) en dan motor kopen
nee dat mag niet, dat weet ik iig zekerquote:Op donderdag 19 april 2007 21:44 schreef Barbaaf het volgende:
Als je nog geen 21 bent bedoel ik natuurlijk
Ik wist het trouwens wel, herinner ik me nu: ik leste samen met een meid van bijna 19 en die vond het niet eerlijk dat ik meteen onbeperkt mocht en zij nog twee jaar moest wachten. Heb haar toen maar getroost dat zij, 50 kg op een 150 kg fiets met 25 kW, meer vermogen per kilogram had dan ik, 85 kg op m'n 220 kg 36 kW brik
tuurlijk wel.. wel het beste niet het lekkerstequote:Op donderdag 19 april 2007 21:50 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Let er even op dat je dan geen les gehad hebt aan het einde van het jaar. Blaadjes en nattigheid (lees: gladdigheid) en kou (verminderde grip van de banden) tellen zwaar mee in het rijcomfort! Ook wind heeft best wel invloed op het motorrijden.
En geloof me, ik weet waar ik over praat (ben zelf een 'doorrijder' die alleen voor gladheid door sneeuw en ijs de motor thuislaat).
Op zich allemaal niet zo erg, maar wat ik hiermee wil zeggen is dat de (late) herfst/winter niet het beste moment is om te beginnen met motorrijden.
quote:Op donderdag 19 april 2007 23:39 schreef BazzieK het volgende:
schaamteloze leedvermaak tvp
Niet heel veel, je moet wat kleine dingetjes weten zoals plaats op de weg, diepte van het profiel is minder.quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:47 schreef DownForZ het volgende:
ne je kan gewoon zwaar lessen, alleen je examens voor onbeperkt kunnen pas op het moment dat je 21 ben, staat op cbr, en had ik gevraagd bij me rijschool. Doe trouwens Verkeers Centrum Zoetermeer (vcz.nl) voor de startpost. Theorie doe ik later pas want heb me B rijbewijs gewoon, dus dat komt wel. Verschilt het nou veel, motor theorie tov auto theorie?
zoetermeerder dus?quote:Op vrijdag 20 april 2007 00:47 schreef DownForZ het volgende:
ne je kan gewoon zwaar lessen, alleen je examens voor onbeperkt kunnen pas op het moment dat je 21 ben, staat op cbr, en had ik gevraagd bij me rijschool. Doe trouwens Verkeers Centrum Zoetermeer (vcz.nl) voor de startpost. Theorie doe ik later pas want heb me B rijbewijs gewoon, dus dat komt wel. Verschilt het nou veel, motor theorie tov auto theorie?
en NT-T.BartMan, ik weet idd dat je dan niet met vies weer heb gereden, maar tis ook al zomers weer in april misschien komt de herfst vroeg. En ik ga op stage eind van het jaar (november of iets) dus miss loopt het wat vertraging op mja liever niet. Rijd sowieso wat voorzichtiger met ijs, bladen (vroeger scooter / brommer, en nu auto
![]()
Heb er iig zin in, wacht al sinds me 19de (vond het zonde om te gaan lessen en dan een motor kopen en die te begrenzen en dan als je 3 jaar verder bent de begrenzing eraf te halen + ik red school werk makkelijk op de fietsdus het had geen haast)
Kssst, scheer je wegquote:Op donderdag 19 april 2007 23:39 schreef BazzieK het volgende:
schaamteloze leedvermaak tvp
Van uitstel komt afstel.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:30 schreef Oosthoek het volgende:
Verrassend, ik ben weer eens brakVandaag maar weer niet langs een rijschool. Volgende week misschien.
+ Het zweet breekt je niet uit voor het stoplicht als je weer is 10 minuten moet wachten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 13:34 schreef -XX- het volgende:
[..]
Van uitstel komt afstel.![]()
Voordat je het weet is het al weer winter.![]()
Maar dan zul je geen wachttijden hebben, dat is wel relaxed![]()
Wel een bevroren piemol voor de mennekes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!!11!quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:19 schreef Cageon het volgende:
[..]
+ Het zweet breekt je niet uit voor het stoplicht als je weer is 10 minuten moet wachten.![]()
Jij hebt je motor duidelijk nog nooit zolang gereden dat die daadwerkelijk warm werd zekerquote:Op vrijdag 20 april 2007 14:31 schreef -XX- het volgende:
[..]
Wel een bevroren piemol voor de mennekes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1!!11!
Lach maar!quote:Op vrijdag 20 april 2007 14:51 schreef Cageon het volgende:
[..]
Jij hebt je motor duidelijk nog nooit zolang gereden dat die daadwerkelijk warm werd zeker![]()
Meisje toch, moet je het met een fiets doen![]()
Wat dacht je van mij danquote:Op vrijdag 20 april 2007 19:55 schreef -XX- het volgende:
[..]
Lach maar!![]()
Ik heb het al zwaar genoeg deze mooie maanden.
![]()
ja en al zeer lange tijd niet kunnen rijden door defecte motorfietsen.quote:
Oehhhhh dat is niet tof neequote:Op vrijdag 20 april 2007 20:46 schreef Cageon het volgende:
[..]
ja en al zeer lange tijd niet kunnen rijden door defecte motorfietsen.
Eerst gaat ie stuk, fix je hem wordt je de dag erna van de fiets gereden.
heb je weer een moto, kun je eindelijk weer rijden nadat je knie herstelt is.
Loopt dat ding stuk. Fix je hem, na 500km loopt die weer in de soep ondankbaar kreng dat het is![]()
Das ook feest
verkoop die scooter en haal een motor?quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:46 schreef Cageon het volgende:
[..]
ja en al zeer lange tijd niet kunnen rijden door defecte motorfietsen.
Eerst gaat ie stuk, fix je hem wordt je de dag erna van de fiets gereden.
heb je weer een moto, kun je eindelijk weer rijden nadat je knie herstelt is.
Loopt dat ding stuk. Fix je hem, na 500km loopt die weer in de soep ondankbaar kreng dat het is![]()
Das ook feest
Scooterquote:Op vrijdag 20 april 2007 21:27 schreef fs180 het volgende:
[..]
verkoop die scooter en haal een motor?![]()
wie rijd er hier wel op een scooter danquote:Op vrijdag 20 april 2007 23:18 schreef fs180 het volgende:
ik rij teminste geen scooter zeg!... das een belediging ion den puurste vorm!
jij als ik zo je verhaal hoorquote:Op zaterdag 21 april 2007 02:07 schreef Cageon het volgende:
[..]
wie rijd er hier wel op een scooter dan![]()
Mag hopen dat zijn posthistory niet zo groot was of had die gewoon zoveel tijd overquote:Op zondag 22 april 2007 11:56 schreef Oosthoek het volgende:
Ik weet niet precies meer wie het was, maar je hebt het te danken aan iemand die al z'n posts van het forum aan het wegeditten was. Sindsdien mag je nog maar tot 2 dagen oid editten.
quote:Op donderdag 19 april 2007 15:54 schreef -XX- het volgende:
Na het topic Motor lessen
Maar even een 2de topic gemaakt!! Voor degene die met hun motorrijbewijs bezig zijn ,of willen gaan doen.
![]()
Owja, ook wel leuk![]()
Vul jezelf aan!:
-XX-
Theorie 08-01[s]-07
AVB 21-03-07
AVD (over 2 maanden pas)
Rijschool: Jansen, Alkmaar
Lesmotor: Kawasaki ER-5
Lennox
Theorie : 00-00-00 (3e les)
AVB : 00-00-00
AVD : 00-00-00
Rijschool: Verolme, Middelharnis
Lesmotor: Honda CB 500
DownForZ
Theorie: 00-00-00
AVB: 00-00-00
Rijsschool:
Lesmotor:
ImmortalSean
Theorie : 00-00-00
Rijschool: vrenken, Apeldoorn
Lesmotor: Honda CB250
Acryl
Theorie : 14-02-07
AVD : 00-00-07
Rijschool: Tom de Keizer, Zaandam
Lesmotor: Honda CB500 25kw
daNpy
Theorie: nog niet (1x gezakt)
AVB: nov 2006
AVD: nog niet
Rijsschool:
Lesmotor: Suzuki 500cc
Robar
AVD: 00-00-00
Rijsschool: ANWB
Lesmotor: ??
Nicequote:Op zondag 22 april 2007 14:08 schreef Acryl het volgende:ik mag binnenkort afrijden!
![]()
Acryl
Theorie : 14-02-07
AVD : 00-00-07
Rijschool: Tom de Keizer, Zaandam
Lesmotor: Honda CB500 25kw
![]()
Lessen varieert van ¤35 tot ¤42 per uur?quote:Op zondag 22 april 2007 14:31 schreef GizartFRL het volgende:
Wat zijn de kosten tegenwoordig voor een motorrijbewijs?
Lessen ( per uur?)
Theorie:
Motorbeheersing:
Examen:?
valt meequote:Op zondag 22 april 2007 14:52 schreef -XX- het volgende:
[..]
Nice![]()
![]()
Lange wachttijd of valt dus wel mee?![]()
quote:Op zondag 22 april 2007 14:31 schreef GizartFRL het volgende:
Wat zijn de kosten tegenwoordig voor een motorrijbewijs?
Lessen ( per uur?) ik betaal 36 euro per les
Theorie: inderdaad iets van 30 euro
Motorbeheersing: 135 euro
Examen: 220 euro
Was het welquote:Op zondag 22 april 2007 11:59 schreef Cageon het volgende:
[..]
Mag hopen dat zijn posthistory niet zo groot was of had die gewoon zoveel tijd over![]()
Wat een bezigheid zeg![]()
Ik ga maar ff rondkijken of er hier (omgeving woerden) er een goede rijschool is.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:19 schreef daNpy het volgende:
4000 euro moet genoeg zijn, alleen een motor van 1000 euro is wat aan de krappe kant (of je moet er verstand van hebben, wat ik niet uit je tekst haal).
Een aardige aankoopstrategie is: Eérst een helm, pak, laarzen en handschoenen kopen, dán pas een motor!quote:Op dinsdag 24 april 2007 12:57 schreef Beach het volgende:
Even een paar vraagjes.
Binnenkort wil ik beginnen met rijles, en motor lijkt me leuker dan auto.
Ik ben 21 jaar en heb noch auto- noch motorrijbewijs en ook geen rijervaring met beiden.
Maar motor lijkt me wel tof (mn zus doet het ook).
Is een motorrijbewijs goedkoper dan een autorijbewijs?
En ik heb totaal iets van 4000 euro beschikbaar; is dat genoeg voor pak/kleding, lessen en een goedkope motor á 1000 euro?
Oh en ik heb ook maar een paar keer op een brommer gezeten![]()
maar met 4000 totaal kan ik alles wel doen?quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:59 schreef fs180 het volgende:
pak kan je vaak rond bepaalde tijden goedkoper halen bij de motorzaak, als bijv oude pakken eruit gaan, beursen aflopen scheelt ook een hooop, verder op de site van cbr kijken welke rijscholen 'normaal'percentage aan slaagkans hebben, anders beetje rondvragen waar ze goede ervaring mee hebben, vrienden, je zus, motorfourm ect,
Dat vind ik altijd zo'n onzinquote:Op dinsdag 24 april 2007 13:56 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Is het een optie om éérst wat autorijlessen te nemen (hoeft niet tot een rijbewijs te leiden, gewoon, paar lessen) om een beetje 'verkeersgevoel' te krijgen en daarna op een motor te gaan lessen?
Dat zeg je nu wel maar in een auto is het wat makkelijker om van gedachten te wisselen met je instructeur, ipv. het eenrichtingsverkeer op de motor. Voor iemand die voor het eerst een motorvoertuig bestuurt kan ik me voorstellen dat die sommige situaties graag uitgelegd krijgt.quote:
dat doe je als je klaar bent met rijdenquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:40 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat zeg je nu wel maar in een auto is het wat makkelijker om van gedachten te wisselen met je instructeur, ipv. het eenrichtingsverkeer op de motor. Voor iemand die voor het eerst een motorvoertuig bestuurt kan ik me voorstellen dat die sommige situaties graag uitgelegd krijgt.
Of tijdens de pauze(s). Ik had lesblokken van vier uur, dan wil je tussendoor wel ff een bakkie (en peukie) doen. Wel meteen zitvlees toen ik m'n papiertje hadquote:Op dinsdag 24 april 2007 16:52 schreef Cageon het volgende:
[..]
dat doe je als je klaar bent met rijden![]()
Wattevakquote:Op dinsdag 24 april 2007 15:26 schreef Lennox het volgende:
Net les 5 gehad. Komen we terug, zegt mn instructeur: "Wanneer wil je examen doen" , dus ik sta te lachen en kleed me eigen om. "Nee, serieus"
Wordt dus 15 of 31 Mei. Hij wist niet of hij de 15e al had vergeven aan andere rijschool. Wel relaxed
Moet binnenkort ook mn theorie gaan halen.
OW ZOowowoowowoo! Jaaaaaquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:53 schreef Lennox het volgende:
Ja, ehm. AVB examen dus he. Snel daarna mn theorie halen (moet ik nog doen) en dan verder kijken voor AVD.
Dacht dat het wel logisch overkwam zo
Ik ben ook op de motor begonnen. En van gedachten wisselen hoef je niet met een goede instructeur, die weet het toch wel beter dan jij en hoe minder je er tegen in gaat hoe sneller je het in je kop hebt zitten hoe het moet.quote:Op dinsdag 24 april 2007 16:40 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat zeg je nu wel maar in een auto is het wat makkelijker om van gedachten te wisselen met je instructeur, ipv. het eenrichtingsverkeer op de motor. Voor iemand die voor het eerst een motorvoertuig bestuurt kan ik me voorstellen dat die sommige situaties graag uitgelegd krijgt.
en waarom kan ik niet voorkuipen, of tussen de file heen.. waarom trekt ie niet op.. kan ej geen wheelies of stoopies hiermeequote:Op dinsdag 24 april 2007 18:49 schreef -XX- het volgende:
Eerst voor je motorAls je dan wat erg fout doet heb je geen dooie op je geweten maar wel jezelf
![]()
Altijd beter dan iemand dood rijde!![]()
Haha neeeeeeeeeeeeeee just kidding men![]()
![]()
![]()
Maar als je eerst gaat motor rijden denk ik juist dat je beter inzicht krijgt!
Je zal dan altijd met autorijden beter kijken omdat je weet dat er ook nog motorrijders bestaan die wel eens langs de files rijden etc![]()
Maar enigste nadeel van als je eerst voor je motor gaat is denk dat als je in een auto stapt je denkt van: Wattevakkkk is dit voor big asss ding!![]()
Moet je je piemol ook niet in de tank hangen mennnnnnn das niet slim!quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:48 schreef fs180 het volgende:
[..]
en waarom kan ik niet voorkuipen, of tussen de file heen.. waarom trekt ie niet op.. kan ej geen wheelies of stoopies hiermeeen bij tankstation.. tering ik heb geen gas gegeven en dat ding zuipt al 1 op 10
![]()
quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:18 schreef -XX- het volgende:
[..]
Moet je je piemol ook niet in de tank hangen mennnnnnn das niet slim!
Ik heb besloten om bij dezelfde school te gaan waar mn zus al lest.quote:Op dinsdag 24 april 2007 22:13 schreef Den_Haag het volgende:
Heb voor volgende week zaterdag een afspraak bij een rijschool. Gok dat het die gaat worden. Heb leuk contact met ze.
AVB is examen voertuig beheersingquote:Op dinsdag 24 april 2007 22:09 schreef Beach het volgende:
Wat is avb![]()
Heb je dat als eerste nodig ofzo?
Ik rijd zowat dagelijks 120 km op een NTV...quote:Op woensdag 25 april 2007 00:17 schreef Cageon het volgende:
Om de mensen even lekker te maken:
Gister weer 100km gereden op een NTV
[...]
Jij bent dan ook niet aan het lessenquote:Op woensdag 25 april 2007 09:33 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Ik rijd zowat dagelijks 120 km op een NTV...
Ik leer dágelijks bij op de motor... voornamelijk om me niet te ergeren aan de medeweggebrukers die me weer eens niet (willen) zien...quote:Op woensdag 25 april 2007 09:41 schreef Cageon het volgende:
[..]
Jij bent dan ook niet aan het lessen![]()
De mensen hier wel![]()
True, maar dat is weer compleet anders dan rijlessen (en dus je rijbewijs nog niet hebben en niet vrij zelf rond kunnen rijdenquote:Op woensdag 25 april 2007 11:04 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Ik leer dágelijks bij op de motor... voornamelijk om me niet te ergeren aan de medeweggebrukers die me weer eens niet (willen) zien...
Succes ermee.quote:Op woensdag 25 april 2007 14:23 schreef Lennox het volgende:
22 Mei moet ik voor mn theorie op. Net even afspraak gemaakt.
quote:Op woensdag 25 april 2007 00:17 schreef Cageon het volgende:
Om de mensen even lekker te maken:
Gister weer 100km gereden op een NTV
en vandaag op een zeer nette Suzuki SV650S gereden![]()
Next bike to buy: Suzuki SV650S / TL1000S![]()
Updatequote:Op dinsdag 24 april 2007 19:10 schreef -XX- het volgende:
Update:
Robar
AVD: 00-00-00
Rijsschool: ANWB
Lesmotor: ??
klinkt als een prijsvechter ... maar je weet het hè, 'goedkoop is duurkoop'.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:20 schreef Beach het volgende:
http://www.rijbewijsconcurrent.nl
Iemand ervaring hiermee?
Volgens die site is er één die motorrijles geeft in mijn stad.
Das waar.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:36 schreef immortalsean het volgende:
[..]
klinkt als een prijsvechter ... maar je weet het hè, 'goedkoop is duurkoop'.
Dan zou ik me eerste rijles krijgenquote:
CBR 500quote:Op vrijdag 27 april 2007 22:16 schreef DownForZ het volgende:
Ojah ik rijd nu op een Honda 250cc
en na een paar lessen op een cbr500 dacht ik
hij zal wel CB500 bedoelenquote:Op zaterdag 28 april 2007 12:22 schreef -XX- het volgende:
[..]
CBR 500? Apparte les motor! Beetje sportief tour ding toch?
Lijkt me wel vet![]()
Dat vermoeden had ik ook al, maar de CBR500 (wat ik op google zag) is niet een CBR600 race-style monster.quote:
Jij bent echt geestelijk gehandicapt hè?quote:Op dinsdag 24 april 2007 20:28 schreef -XX- het volgende:
WATTEVAK!
er stond ook piemolhihihihiihihhihihihihi!!!!!!11!!111! LOllerzpwndd00dd!!
![]()
Lekker te vergelijken ook.quote:Op woensdag 25 april 2007 00:17 schreef Cageon het volgende:
Next bike to buy: Suzuki SV650S / TL1000S![]()
Behoorlijkquote:Op zaterdag 28 april 2007 15:15 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Jij bent echt geestelijk gehandicapt hè?
[..]
Lekker te vergelijken ook.
natte hond! !!!!quote:Op zaterdag 28 april 2007 15:15 schreef BlackRhino het volgende:
[..]
Jij bent echt geestelijk gehandicapt hè?
[..]
Lekker te vergelijken ook.
Met mijn lichtgewicht trek ik jou er inderdaad uit op een brommer.quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:32 schreef fs180 het volgende:
jij ook hoor![]()
voor jou trekt een brommert nog snel man
quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:42 schreef -XX- het volgende:
Topspeed is trouwens 200.
Hard zat !!!
Mij gaat het echt niet om de snelheid.
Rechtuit hard rijden is niet leuk. ! !:')
Spelend rijden is wel leuk:
sturen! Sportief rijdenBochtjes, etc!!!
Snelle trekken!
Hahaquote:
En naar Afrika te verschepen of te rijden en 100x onderhoud plegenquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:56 schreef Cageon het volgende:
die laatste pics![]()
dat lijkt me nou echt tof, scheelt dat ik de motor er al voor heb, hoef alleen de wielen maar te wisselen. (owja en de voor-rem)
hier zijn ook genoeg zandpaden te vindenquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:57 schreef BazzieK het volgende:
[..]
En naar Afrika te verschepen of te rijden en 100x onderhoud plegen
Kloptquote:Op zaterdag 28 april 2007 19:58 schreef Cageon het volgende:
[..]
hier zijn ook genoeg zandpaden te vinden![]()
![]()
helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 28 april 2007 20:00 schreef BazzieK het volgende:
[..]
KloptMaar toch, zo'n vakantie ver weg met de motor lijkt me ook prachtig
![]()
Moet wel een beetje uitdagend blijven he, niet zo'n suf toerclubje als parijs-dakarquote:Op zaterdag 28 april 2007 20:03 schreef Cageon het volgende:
[..]
helemaal mee eens!
Zou parijs-dakar als ultiem motor-vakantie-uitje gezien worden?![]()
zo'eentje staat ook in zwolle ...quote:Op zaterdag 28 april 2007 17:58 schreef Cageon het volgende:
wat dacht je hiervan dan alle stoplichten mee:
[[url=http://img1.putfile.com/thumb/4/11711580947.jpg]afbeelding][/URL]
ketting aangedreven is dus met tandwielen met een ketting (net als met een gewone fiets zeg maar)quote:Op zondag 29 april 2007 20:41 schreef DownForZ het volgende:
immortalsean, 25kw of onbeperkt?
ik heb donderdag pas me 2de les, kan niet wachten
Trouwens wat is het verschil tussen ketting of cardan aandrijving, zit daar veel verschil in?
Kijk eens aan.quote:Op zondag 29 april 2007 20:41 schreef DownForZ het volgende:
Trouwens wat is het verschil tussen ketting of cardan aandrijving, zit daar veel verschil in?
cardan is minder onderhoud, maar als daar onderhoud bij te pas moet komen (behalve af en toe wat vet erin pompen)quote:Op zondag 29 april 2007 20:41 schreef DownForZ het volgende:
25kwquote:Op zondag 29 april 2007 20:41 schreef DownForZ het volgende:
Niet alleen snel zijn op de motoquote:Op zondag 29 april 2007 20:46 schreef immortalsean het volgende:
[..]
25kwben nog maar 18 ...
en de post boven me legt het al goed uit ... maar een cardan wil je ook niet kapot hebben, want dat kost veel geld ... terwijl een ketting sowieso om de 30.000km vervangen moeten worden (ouderwetse kettingen véél sneller al). edit: ze posten sneller dan me lief is, d'r zitten inmiddels al weer een paar posts tussen
Voorop heb je er minder last vanquote:Op zondag 29 april 2007 21:07 schreef immortalsean het volgende:
zelfs achterop een pan european is het trouwens wel veel wind in je bakkes met 150 op de snelweg
aaah 25kw is ook leuk hoor, heb net 1 les gereden op een 250cctje. Ben zelf 20 dus over een paar lessen ga ik over op 500ccquote:Op zondag 29 april 2007 20:46 schreef immortalsean het volgende:
[..]
25kwben nog maar 18 ...
en de post boven me legt het al goed uit ... maar een cardan wil je ook niet kapot hebben, want dat kost veel geld ... terwijl een ketting sowieso om de 30.000km vervangen moeten worden (ouderwetse kettingen véél sneller al). edit: ze posten sneller dan me lief is, d'r zitten inmiddels al weer een paar posts tussen
Gsr is zo nicequote:Op zondag 29 april 2007 21:21 schreef DownForZ het volgende:
[..]
aaah 25kw is ook leuk hoor, heb net 1 les gereden op een 250cctje. Ben zelf 20 dus over een paar lessen ga ik over op 500cc. Kan niet wachten.
Voor degene die nu bijna klaar zijn, wat voor motor denken jullie te gaan kopen?
ik wil graag een racer, GSXR, R6 of iets hoewel een naked bike ook mooi is (bijvoorbeeld Suzuki GSR600 ook mooi is, alleen die is net nieuw dus wat aan de prijs)
Ja inderdaad ik ga wel bij de dealer langs over paar weken om gewoon overal op te zittenquote:Op zondag 29 april 2007 21:25 schreef -XX- het volgende:
[..]
Gsr is zo nicedie andere ook daar niet van
Er zijn vet veel nicen motoren die op 25 Kw kunnen
,....
Maar ik heb best laag budget dus ik ga denk voor een szr, gs, cb-1, gsf, ex 500 ofzo..
Ik denk dat het een szr word maar ik weet het nog niet omdat ik nog niet mag proefrijdenMisschien rijdt het wel vet gaar!
![]()
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:51 schreef immortalsean het volgende:
heb vandaag m'n eerste motorrijles gehadwas echt vet leuk. ... vandaag dan ff op een cb500 gereden, want hij had de (kleine) cb250 nodig voor een kleine vrouw ... maar motorrijden is echt geweldig.
Doe je wel snel dan!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:41 schreef Lennox het volgende:
Net les nummer 6 gehad. Al mijn data zijn nu bekend:
Theorie: 22-05-2007
AVB: 31-05-2007
AVD: 06-06-2007
AVB kon niet eerder en in de tussentijd gaan we al AVD oefenen. Moet natuurlijk wel AVB halen, anders ben ik de l*l
Omfg waar ik zowat 5 maanden over doe doe jij zo even in een paar weekjesquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:41 schreef Lennox het volgende:
Net les nummer 6 gehad. Al mijn data zijn nu bekend:
Theorie: 22-05-2007
AVB: 31-05-2007
AVD: 06-06-2007
AVB kon niet eerder en in de tussentijd gaan we al AVD oefenen. Moet natuurlijk wel AVB halen, anders ben ik de l*l
Haha nee dat nog nietquote:Op dinsdag 1 mei 2007 18:52 schreef Lennox het volgende:
Heb je wel je auto rijbewijs al?
Misschien scheelt het dat ik hem (al?) 4 jaar heb. Voor mn bijbaan maak ik veel kilometers op de zaterdag (minimaal 200/300 per dag ongeveer).
Die oefeningen gaan ook allemaal goed, alleen heb ik bij de uitwijk de neiging om het gas te snel dicht te gooien. Beetje smokkelen dus.
Het technisch bedienen van de motorfiets (schakelen, gasgeven, remmen) zal het probleem niet zij (alhoewel... remmen met alleen de voorrem is in eerste instantie vreemd en eng).quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:00 schreef Acryl het volgende:Ik wou onder de 25 lessen blijven, zit nu op 27, dit vind ik eigenlijk al teveel voor m'n motorrijbewijs.
Zeker omdat ik al bijna een jaar mijn auto rijbewijs heb, en al jaren schakelbrommer rijd.
?? Is dat nieuw ?? Linkervoet mag niet bij precisiestop? Volgens mij is het criterium meer dat je hard genoeg rijd als je begint en dat je niet te vroeg begint met remmen. Mijn examinator was wel érg kritisch overigens: een centimeter vóór de lijn -> overnieuw!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:03 schreef -XX- het volgende:
[..]
Ah johsmokkelen mag
![]()
Had ik ook op me avb examen!!
Bij de precicistop, deed ik perongeluk me linker voet er ook af
Maar hij zag het niet!of wel
maar het was dus geen zeur.
![]()
Het is gewoon constant opletten inderdaad. WIj doen de AVB oefeningen op een soort van truckstop / tankstation parkeerplek. Hoevaak je niet op moet passen dat je voor je sodemieter wordt gereden door zo'n halfzachte in zijn auto......quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:04 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Het technisch bedienen van de motorfiets (schakelen, gasgeven, remmen) zal het probleem niet zij (alhoewel... remmen met alleen de voorrem is in eerste instantie vreemd en eng).
Plaats op de weg en verkeersdeelname (op een motorfiets kan je je *geen* fouten permitteren. In een auto maak je dan nog een kans, op een motor ben je gewoon dood), dát is vaak (ook bij mij) een struikelblok.
Ik heb in totaal een les of 30 gehad, maar wel in één keer door AVB en AVD heen! (Ook ATH in één keer, maar dat was zelfstudie)
Nouja zo werd het mij wel aangeleerd. Het zekere voor het onzekere denk.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:07 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
?? Is dat nieuw ?? Linkervoet mag niet bij precisiestop? Volgens mij is het criterium meer dat je hard genoeg rijd als je begint en dat je niet te vroeg begint met remmen. Mijn examinator was wel érg kritisch overigens: een centimeter vóór de lijn -> overnieuw!
Same here! alleen ik neem ze dan te snel en ik moet ook eerder in snelheid afnemen bij kruisingen zodat ik meer tijd heb om te kijken etc.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:12 schreef Acryl het volgende:
Linkervoet mag je bij AVB gewoon op de grond doen(word alleen aangeleerd je rechtervoet op de grond te zetten omdat dit wel bij AVD moet!)
Bij mij ligt het probleem bij de bochten (ik neem ze niet vloeiend genoeg)
en ik kijk niet ver genoeg vooruit, ik doe teveel op het laatste moment. Hier moet ik snel aan werken, want mijn AVD is al aangevraagd. (Ik hoor donderdag wanneer ik mag.)
weet ik niet (zoals ik al zei; hoor ik donderdag wanneer ik AVD moet, dus dan weet ik nog wel hoeveel lessen ik nog heb, waarschijnlijk zijn het er niet veel meer)quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:17 schreef -XX- het volgende:
[..]
Same here! alleen ik neem ze dan te snel en ik moet ook eerder in snelheid afnemen bij kruisingen zodat ik meer tijd heb om te kijken etc.
Hoeveel lessen heb jij nog voor je AVD?
quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:07 schreef Lennox het volgende:
[..]
Het is gewoon constant opletten inderdaad. WIj doen de AVB oefeningen op een soort van truckstop / tankstation parkeerplek. Hoevaak je niet op moet passen dat je voor je sodemieter wordt gereden door zo'n halfzachte in zijn auto......![]()
Waarschijnlijk ging het hier over de auto's op plekken waar de AVB wordt geoefend. Heb het ook een paar keer gehad dat ik op het parkeerterrein in de remmen moest, omdat er een gek een geintje uithaalde om even met zijn koekblik tussen mijn pionnen ging slalommen..quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:44 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]Als je daar mee zit dan moet je maar stoppen met je motorrijlessen... Welcome to the real world zal ik maar zeggen!
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:02 schreef Kikstar het volgende:
vandaag theorie binnen gekopt =D volgende week vrijdag eerst les.... eerder kon nietdrukke rijschool
Dat ook dus. Bij mij liepen die langzame oefeningen in het begin helemaal niet goed, ben toen een kwartiertje voor mezelf bezig geweest (afgesloten terrein, instructeur had nog drie andere leerlingen) door wat te oefenen zonder die lastige pilonnen overal zodat ik me kon concentreren op rem- en gasbeheersing. Toen ik dat goed onder de knie had heb ik daarna op geen langzame oefening meer problemen gehad.quote:
Het verschil in gewicht tussen fiets en 500cc motor is natuurlijk te verwaarlozen inderdaadquote:Op donderdag 3 mei 2007 20:49 schreef fs180 het volgende:
toch vindt ik het raar dat mensen die technieken van motorrijden die lekker onder de knie krijgenik gebruik ze namelijk zelfs al met fietsen
Ik kreeg als tip om mijn hand op de knop van het stuur te leggen bij die langzame oefeningen. Gas houdt je dan in 1 stand en daarbij gewoon met je voet bijremmen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 20:49 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat ook dus. Bij mij liepen die langzame oefeningen in het begin helemaal niet goed, ben toen een kwartiertje voor mezelf bezig geweest (afgesloten terrein, instructeur had nog drie andere leerlingen) door wat te oefenen zonder die lastige pilonnen overal zodat ik me kon concentreren op rem- en gasbeheersing. Toen ik dat goed onder de knie had heb ik daarna op geen langzame oefening meer problemen gehad.
wel als je de techniek door hebtquote:Op donderdag 3 mei 2007 21:01 schreef Lennox het volgende:
[..]
Het verschil in gewicht tussen fiets en 500cc motor is natuurlijk te verwaarlozen inderdaad![]()
je had ook kunnen zeggen.. tja wees blij dat ik niet stiekem het huis verkoop en er een nieuwe motor van koop. Klinkt het als jullie terugkomen staat er een motor toch een stuk minder ergquote:Op donderdag 3 mei 2007 23:21 schreef Lennox het volgende:
Ik moet trouwens (als ik mn theorie netjes haal) afrijden als mn ouders precies op vakantie zijn. Zat al te dreigen dat er een motor staat als ze terug komen
Mn pa kon er wel om lachen (rijdt ook motor), maar mn ma flipte hem al hard
quote:Op vrijdag 4 mei 2007 01:44 schreef nicomart het volgende:
[..]
je had ook kunnen zeggen.. tja wees blij dat ik niet stiekem het huis verkoop en er een nieuwe motor van koop. Klinkt het als jullie terugkomen staat er een motor toch een stuk minder erg
Dus je onderkent nu dus dat je niet goed kijkt in de auto. Lekker danquote:Op dinsdag 1 mei 2007 21:00 schreef Lennox het volgende:
Dat weet je van te voren. Mn vader rijdt ook al heel lang motor en die zei ook "als je dat motor rijbewijs hebt, ga je heel anders auto rijden" . Dat geloof ik ook best wel
Kom je weer rel trappen.quote:Op vrijdag 4 mei 2007 16:04 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dus je onderkent nu dus dat je niet goed kijkt in de auto. Lekker dan![]()
![]()
Nog nooit motor gereden hiervoor?quote:Op maandag 7 mei 2007 11:30 schreef Den_Haag het volgende:
Ik heb deze week of volgende week mijn eerste (proef)les. Motor is een nieuwe CB500. Pas er toch redelijk goed op. Afgelopen zaterdag de instructeur (KNMV) al ontmoet. Rijschool Drive-inn in Den Haag.
Ik heb op 'n CB500 gelest en dat ging net (1.96). Zat wel zo krap dat het wat moeite kostte m'n voet genoeg te buigen om 'm op het rempedaal te leggen, wat ook wel wat te maken had met de kistjes die ik draag.quote:Op maandag 7 mei 2007 11:35 schreef BertV het volgende:
[..]
Nog nooit motor gereden hiervoor?
CB500 is idd niet zo klein dat je er niet op zou kunnen lessen als je wat groter bent.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik van m'n 25kw les cb250 even op een volvermogen CB1 mocht.quote:Op maandag 7 mei 2007 20:08 schreef DownForZ het volgende:
Morgen alweer me 3de rijles gaat snelLekker om half 9 in de regen aan klooien, ga waarsch weer op 250cc, vraag me wel af wanneer ik op een zwaarder model ga sinds ik nu wel bezig ben met het oefenen van die oefeningen. Zit vast een groot verschil in tussen 250cc en 500cc
Met 1,87 op een kleine 250cc is ook niet alles trouwens![]()
cb250 is sowieso een stuk minder dan 25 kw ...quote:Op maandag 7 mei 2007 20:48 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik kan me nog goed herinneren dat ik van m'n 25kw les cb250 even op een volvermogen CB1 mocht.
Voelde me toen pas belazerd met die 25 kw regeling.
Zoveel verschil zit er dus wel in!
idd 17 pk versus 50...quote:Op maandag 7 mei 2007 20:59 schreef immortalsean het volgende:
[..]
cb250 is sowieso een stuk minder dan 25 kw ...
Het ligt een beetje aan de vorm van je hoofd.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:36 schreef Den_Haag het volgende:
Oke, dan zal ik dat maar eens een keer gaan doen. Wat is de gemiddelde prijs voor een beetje goede helm? (niet meteen het duurste natuurlijk)
Ach joh.. regen maakt niet zoveel uit.. Had hagel/regen op mijn 2e les. 1e les zal waarschijnlijk toch alleen maar een beetje oefenen zijn met schakelen, remmen en wegrijden.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:15 schreef Beach het volgende:
Zaterdag eindelijk mn eerste les![]()
Als het maar droog is![]()
17pk maarquote:
Denk ook zo'n 50 pk op het achterwiel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 07:44 schreef DownForZ het volgende:
[..]
17pk maar![]()
damn kan me nu niet voorstellen hoe snel een 100+pk motor rijd![]()
hoeveel pk heeft een CB500?
Duh.... Je komt toch wel in de regen te rijden, maak je geen zorgen... Mijn tweede les hagelde het ineens zo hard dat ik op een centimeter korrels reed... Les is toen maar even stilgelegd tot de troep weer weg was (was hoogzomer, lekker warm). Diezelfde les is later gecanceleld omdat het onweer dat in dezelfde stapelwolken zat als de genoemde hagel ineens losbarstte...quote:Op maandag 7 mei 2007 21:15 schreef Beach het volgende:
Zaterdag eindelijk mn eerste les![]()
Als het maar droog is![]()
Misschakelen, het is geen autoquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:54 schreef Lennox het volgende:
Vertragingsoefening is die laatste
Wel leuk (als hij goed gaat) misschakelen is funest.
Kan me nu weer herinneren dat ik dat ook met mijn les CB250 had.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:40 schreef nicomart het volgende:
In z'n 2 en dus te weinig trekkracht. Motor uit en val bijna om![]()
Gelukkig hield ik m recht en kon ik m meteen starten en wegscheuren.. Wel een lichtelijk beschamend momentje
Ben 24 en rij geen 25 kw.. ok wel op een CB500quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:11 schreef BertV het volgende:
[..]
Kan me nu weer herinneren dat ik dat ook met mijn les CB250 had.
Vergat ik bij een stoplicht terug te gaan naar de eerste versnelling.
Met veel slippende koppeling kun je het dan nog redden.
Straks kun je (na je eventueele 25kw periode) met je eigen motor gewoon in de drie wegrijden.![]()
Bij langzame oefeningen is het probleem vaak (zo ook bij mij) dat je onbewust het stuur tegenhoudt. Gewoon laten kantelen dat ding, en als je het gevoel hebt dat je omgaat gewoon een klein beetje gas bijgeven. Mijn motorleraar had iets van 'platter, platter, platter, *crash*, ietsje minder en het is ok!'.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:40 schreef nicomart het volgende:
hmm ja.. vraag me ook af hoe je kan misschakelen
Ik ben ook weer terug van mijn les. Rijden gaat echt perfect, maar heb die langzame oefeningen nog niet onder de knie
8 en halve draai willen me nog niet lukken. Zit nog te kutten met het gas en de voetrem. En ik moet de motor nog wat platter durven doen. Hopelijk gaat het volgende les weer beter. Baal dr een beetje van. HIj zegt, je AVD kan je in principe zo halen als je rijdt zoals je nu rijdt, maar je moet eerst die kunstjes doen.. Tja, snelle oefeningen gaan goed (uitwijk en slalom), maar die langzame kutkunstjes![]()
Twee dingen: langzamer gaan en terugschakelen moet een soort van automatische combinatie worden. En als de motor uitvalt, begin dan in elk geval met de koppeling in te knijpen om verdere vertraging te voorkomen!quote:Enige wat met rijden nog ff misging wat een misrekningen. Moest voorrang verlenen aan een fietser van links terwijl ik rechts wilde. Dus ik sorteerde te ver naar links voor omdat ik dan voor mijn idee snel achter die fietser langs kon. Fietser ging alleen iets langzamer als ik dacht en had de motor nog in zn 2 staan. Toen de fietser voorbij was stond ik bijna stil en wilde optrekken. In z'n 2 en dus te weinig trekkracht. Motor uit en val bijna om![]()
Gelukkig hield ik m recht en kon ik m meteen starten en wegscheuren.. Wel een lichtelijk beschamend momentje
Tip voor de AVB: gas NIET te vroeg dicht, anders wordt het keihard afgekeurd!!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:46 schreef Lennox het volgende:
Vorige keer trapte ik hem toch echt in zn neutraal, ipv naar zn 2.
Bij mij gaan die langzame oefeningen altijd wel goed. Enige die ik lastig vind is de uitwijkoefening, omdat ik vaak het gas te vroeg dicht gooi.
Dat 2de stukje was eigenlijk van een andere postquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:52 schreef fs180 het volgende:
heu ik kan wel rijden hoor
ik niet..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:29 schreef Acryl het volgende:hmmm misschakelen... ik snap best dat als je net begint met motorrijden, en je geen / of weinig ervaring hebt met schakelen dat je je de klere loopt te zoeken naar de neutraal
GREATquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:02 schreef fs180 het volgende:
ja duh!
quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:06 schreef fs180 het volgende:
4 stukjes
Hé men dat is overal zoquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:18 schreef fs180 het volgende:
ja.. kom ik zo bij die dude.. ja erm.. we zijn druk zal zon 2 weken duren/
kankerrrr
hey -XX-quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:41 schreef -XX- het volgende:
[..]
Heej acryl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
NO! nevwerrr!!quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:24 schreef -XX- het volgende:
[..]
Hé men dat is overal zoJust accept it men..
Off-road of een SM?quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:18 schreef Hijacking het volgende:
tvp ik ben ook al bezig met het sparen voor volgend jaar lente zit op 500 euries 1000 lijkt mij genoeg voor het rijbewijs ongeveer 500 voor de kleding en 1500-2500 voor een husqvarna
2 weken?quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:14 schreef fs180 het volgende:
mazzelaar! ik moet nog 2weken wachten zei die dude
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |