Het ligt een beetje aan de vorm van je hoofd.quote:Op maandag 7 mei 2007 16:36 schreef Den_Haag het volgende:
Oke, dan zal ik dat maar eens een keer gaan doen. Wat is de gemiddelde prijs voor een beetje goede helm? (niet meteen het duurste natuurlijk)
Ach joh.. regen maakt niet zoveel uit.. Had hagel/regen op mijn 2e les. 1e les zal waarschijnlijk toch alleen maar een beetje oefenen zijn met schakelen, remmen en wegrijden.quote:Op maandag 7 mei 2007 21:15 schreef Beach het volgende:
Zaterdag eindelijk mn eerste les![]()
Als het maar droog is![]()
17pk maarquote:
Denk ook zo'n 50 pk op het achterwiel.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 07:44 schreef DownForZ het volgende:
[..]
17pk maar![]()
damn kan me nu niet voorstellen hoe snel een 100+pk motor rijd![]()
hoeveel pk heeft een CB500?
Duh.... Je komt toch wel in de regen te rijden, maak je geen zorgen... Mijn tweede les hagelde het ineens zo hard dat ik op een centimeter korrels reed... Les is toen maar even stilgelegd tot de troep weer weg was (was hoogzomer, lekker warm). Diezelfde les is later gecanceleld omdat het onweer dat in dezelfde stapelwolken zat als de genoemde hagel ineens losbarstte...quote:Op maandag 7 mei 2007 21:15 schreef Beach het volgende:
Zaterdag eindelijk mn eerste les![]()
Als het maar droog is![]()
Misschakelen, het is geen autoquote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:54 schreef Lennox het volgende:
Vertragingsoefening is die laatste
Wel leuk (als hij goed gaat) misschakelen is funest.
Kan me nu weer herinneren dat ik dat ook met mijn les CB250 had.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:40 schreef nicomart het volgende:
In z'n 2 en dus te weinig trekkracht. Motor uit en val bijna om![]()
Gelukkig hield ik m recht en kon ik m meteen starten en wegscheuren.. Wel een lichtelijk beschamend momentje
Ben 24 en rij geen 25 kw.. ok wel op een CB500quote:Op dinsdag 8 mei 2007 14:11 schreef BertV het volgende:
[..]
Kan me nu weer herinneren dat ik dat ook met mijn les CB250 had.
Vergat ik bij een stoplicht terug te gaan naar de eerste versnelling.
Met veel slippende koppeling kun je het dan nog redden.
Straks kun je (na je eventueele 25kw periode) met je eigen motor gewoon in de drie wegrijden.![]()
Bij langzame oefeningen is het probleem vaak (zo ook bij mij) dat je onbewust het stuur tegenhoudt. Gewoon laten kantelen dat ding, en als je het gevoel hebt dat je omgaat gewoon een klein beetje gas bijgeven. Mijn motorleraar had iets van 'platter, platter, platter, *crash*, ietsje minder en het is ok!'.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:40 schreef nicomart het volgende:
hmm ja.. vraag me ook af hoe je kan misschakelen
Ik ben ook weer terug van mijn les. Rijden gaat echt perfect, maar heb die langzame oefeningen nog niet onder de knie
8 en halve draai willen me nog niet lukken. Zit nog te kutten met het gas en de voetrem. En ik moet de motor nog wat platter durven doen. Hopelijk gaat het volgende les weer beter. Baal dr een beetje van. HIj zegt, je AVD kan je in principe zo halen als je rijdt zoals je nu rijdt, maar je moet eerst die kunstjes doen.. Tja, snelle oefeningen gaan goed (uitwijk en slalom), maar die langzame kutkunstjes![]()
Twee dingen: langzamer gaan en terugschakelen moet een soort van automatische combinatie worden. En als de motor uitvalt, begin dan in elk geval met de koppeling in te knijpen om verdere vertraging te voorkomen!quote:Enige wat met rijden nog ff misging wat een misrekningen. Moest voorrang verlenen aan een fietser van links terwijl ik rechts wilde. Dus ik sorteerde te ver naar links voor omdat ik dan voor mijn idee snel achter die fietser langs kon. Fietser ging alleen iets langzamer als ik dacht en had de motor nog in zn 2 staan. Toen de fietser voorbij was stond ik bijna stil en wilde optrekken. In z'n 2 en dus te weinig trekkracht. Motor uit en val bijna om![]()
Gelukkig hield ik m recht en kon ik m meteen starten en wegscheuren.. Wel een lichtelijk beschamend momentje
Tip voor de AVB: gas NIET te vroeg dicht, anders wordt het keihard afgekeurd!!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:46 schreef Lennox het volgende:
Vorige keer trapte ik hem toch echt in zn neutraal, ipv naar zn 2.
Bij mij gaan die langzame oefeningen altijd wel goed. Enige die ik lastig vind is de uitwijkoefening, omdat ik vaak het gas te vroeg dicht gooi.
Dat 2de stukje was eigenlijk van een andere postquote:Op dinsdag 8 mei 2007 20:52 schreef fs180 het volgende:
heu ik kan wel rijden hoor
ik niet..quote:Op dinsdag 8 mei 2007 21:29 schreef Acryl het volgende:hmmm misschakelen... ik snap best dat als je net begint met motorrijden, en je geen / of weinig ervaring hebt met schakelen dat je je de klere loopt te zoeken naar de neutraal
GREATquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:02 schreef fs180 het volgende:
ja duh!
quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:06 schreef fs180 het volgende:
4 stukjes
Hé men dat is overal zoquote:Op donderdag 10 mei 2007 19:18 schreef fs180 het volgende:
ja.. kom ik zo bij die dude.. ja erm.. we zijn druk zal zon 2 weken duren/
kankerrrr
hey -XX-quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:41 schreef -XX- het volgende:
[..]
Heej acryl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
NO! nevwerrr!!quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:24 schreef -XX- het volgende:
[..]
Hé men dat is overal zoJust accept it men..
Off-road of een SM?quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:18 schreef Hijacking het volgende:
tvp ik ben ook al bezig met het sparen voor volgend jaar lente zit op 500 euries 1000 lijkt mij genoeg voor het rijbewijs ongeveer 500 voor de kleding en 1500-2500 voor een husqvarna
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |