abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:44:48 #201
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_48902045
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:07 schreef Lennox het volgende:

[..]

Het is gewoon constant opletten inderdaad. WIj doen de AVB oefeningen op een soort van truckstop / tankstation parkeerplek. Hoevaak je niet op moet passen dat je voor je sodemieter wordt gereden door zo'n halfzachte in zijn auto......
Als je daar mee zit dan moet je maar stoppen met je motorrijlessen... Welcome to the real world zal ik maar zeggen!
pi_48902660
Dat weet je van te voren. Mn vader rijdt ook al heel lang motor en die zei ook "als je dat motor rijbewijs hebt, ga je heel anders auto rijden" . Dat geloof ik ook best wel
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_48902663
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:44 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Als je daar mee zit dan moet je maar stoppen met je motorrijlessen... Welcome to the real world zal ik maar zeggen!
Waarschijnlijk ging het hier over de auto's op plekken waar de AVB wordt geoefend. Heb het ook een paar keer gehad dat ik op het parkeerterrein in de remmen moest, omdat er een gek een geintje uithaalde om even met zijn koekblik tussen mijn pionnen ging slalommen..

stelletje gekken soms..
pi_48902826
Juist.

Kom je met 50 km per uur aan voor de noodstop, maar die mag je dan voor de pilonnen al inzetten
omdat er iemand vrolijk over de baan komt rijden.

Vanmiddag ook van die gasten op van die schakelbrommers die het ook wel leuk vonden om te doen / vrachtauto's die bij de vetragingsoefening gewoon de trailer in het midden laten staan en zulke ongein.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:15:15 #205
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_48903311
Waar oefenen jullie dan?
Niet echt op een ondruk bezocht terrein als ik het zo lees.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_48903492
Terrein is voorzien van een tankstation / carpool plaats / rustplaats voor vrachtauto's

In het midden zijn allemaal parkeerplekken. Daar omheen rijden we rondjes en doen de verrichtingen. Ene kant staat bijvoorbeeld de snelle slalom klaar, andere kant de langzame.

Wel oppassen voor auto's die het terrein op komen / weggaan.
pi_48976292
Zo net tweede les gehad, geleerd te remmen en bezig geweest met tegensturen om van die kleine rondjes te maken. Ook langzame slalom(eerste versnelling en achterrem) en de snelle versie (+/- 25/30)

Dat remmen was nog wel lastig maar gaat steeds beter, als ik bij het begin met me achterrem bijrem en ik schakel terug deed me rechter voet dezelfde beweging als me linkervoet Maar dat heb ik nu wel onder controle. Volgende les:
- Lopen met de motor
- 8 figuur maken
en precisie stop dacht ik

Morgen even zomerhandschoenen kopen, toch wat fijner om zelf handschoenen te hebben.
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:02:30 #208
120941 Kikstar
mmmm... candy
pi_48977075
vandaag theorie binnen gekopt =D volgende week vrijdag eerst les.... eerder kon niet drukke rijschool
pi_48978209
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:02 schreef Kikstar het volgende:
vandaag theorie binnen gekopt =D volgende week vrijdag eerst les.... eerder kon niet drukke rijschool
Gefeliciteerd
Sowieso schrijf je zo.
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 20:39:32 #210
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48978441
Feli Kikstar

DownForZ: dat tegensturen is mij nooit goed gelukt, gelukkig kan ik erg goed afschuinen (steps aan de grond, hoe schuin wou je 't hebben) dus de krappe bochten waren geen probleem

Tip voor 't achtje: overdreven ver de bocht doorkijken.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_48978500
En snelheid in de motor houden Ik had/heb er nogal een handje van om die voetrem te ver in te trappen, dan wordt het gewoon niks.

8'je valt mee als het paar keer goed gaat. Goed over je schouder kijken waar je heen moet.

Alleen heb ik nog wel eens dat ik bij de korte slalom pilonnen met mn laars omtrap...
  donderdag 3 mei 2007 @ 20:49:38 #212
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_48978838
toch vindt ik het raar dat mensen die technieken van motorrijden die lekker onder de knie krijgen ik gebruik ze namelijk zelfs al met fietsen
  † In Memoriam † donderdag 3 mei 2007 @ 20:49:51 #213
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_48978847
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:40 schreef Lennox het volgende:
En snelheid in de motor houden
Dat ook dus. Bij mij liepen die langzame oefeningen in het begin helemaal niet goed, ben toen een kwartiertje voor mezelf bezig geweest (afgesloten terrein, instructeur had nog drie andere leerlingen) door wat te oefenen zonder die lastige pilonnen overal zodat ik me kon concentreren op rem- en gasbeheersing. Toen ik dat goed onder de knie had heb ik daarna op geen langzame oefening meer problemen gehad.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_48979301
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:49 schreef fs180 het volgende:
toch vindt ik het raar dat mensen die technieken van motorrijden die lekker onder de knie krijgen ik gebruik ze namelijk zelfs al met fietsen
Het verschil in gewicht tussen fiets en 500cc motor is natuurlijk te verwaarlozen inderdaad
pi_48979369
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 20:49 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Dat ook dus. Bij mij liepen die langzame oefeningen in het begin helemaal niet goed, ben toen een kwartiertje voor mezelf bezig geweest (afgesloten terrein, instructeur had nog drie andere leerlingen) door wat te oefenen zonder die lastige pilonnen overal zodat ik me kon concentreren op rem- en gasbeheersing. Toen ik dat goed onder de knie had heb ik daarna op geen langzame oefening meer problemen gehad.
Ik kreeg als tip om mijn hand op de knop van het stuur te leggen bij die langzame oefeningen. Gas houdt je dan in 1 stand en daarbij gewoon met je voet bijremmen.

Bij die langzame slalom ook goed vooruit blijven kijken.
  donderdag 3 mei 2007 @ 21:13:06 #216
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_48979826
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 21:01 schreef Lennox het volgende:

[..]

Het verschil in gewicht tussen fiets en 500cc motor is natuurlijk te verwaarlozen inderdaad
wel als je de techniek door hebt
pi_48981429
ik had altijd moeite met de langzame oefeningen; langzame slalom, 8je draaien (ging ook fout met t examen) remproeven deed ik eigenlijk de eerste keer al goed, je moet gewoon horizon zoeken (dus verderop kijken naar een vast punt) en niet de naar de pionnetjes kijken om precies uit te komen
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_48985610
zaterdag pas weer.. duurt laaaahaaaang
pi_48985819
Ik moet trouwens (als ik mn theorie netjes haal ) afrijden als mn ouders precies op vakantie zijn. Zat al te dreigen dat er een motor staat als ze terug komen Mn pa kon er wel om lachen (rijdt ook motor), maar mn ma flipte hem al hard
pi_48990343
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:21 schreef Lennox het volgende:
Ik moet trouwens (als ik mn theorie netjes haal ) afrijden als mn ouders precies op vakantie zijn. Zat al te dreigen dat er een motor staat als ze terug komen Mn pa kon er wel om lachen (rijdt ook motor), maar mn ma flipte hem al hard
je had ook kunnen zeggen.. tja wees blij dat ik niet stiekem het huis verkoop en er een nieuwe motor van koop. Klinkt het als jullie terugkomen staat er een motor toch een stuk minder erg
pi_48995316
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 23:16 schreef nicomart het volgende:
zaterdag pas weer.. duurt laaaahaaaang
Stelt over 2 weken pas weer, je gerust ?
Sowieso schrijf je zo.
pi_48996222
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 10:31 schreef -XX- het volgende:

[..]

Stelt over 2 weken pas weer, je gerust ?
het stelt me niet gerust. Het maakt wel een bonk medelijden bij me los
pi_48996315
Maandag ben ik aan de beurt . . . spannend
pi_49002273
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 01:44 schreef nicomart het volgende:

[..]

je had ook kunnen zeggen.. tja wees blij dat ik niet stiekem het huis verkoop en er een nieuwe motor van koop. Klinkt het als jullie terugkomen staat er een motor toch een stuk minder erg
pi_49007795
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:00 schreef Lennox het volgende:
Dat weet je van te voren. Mn vader rijdt ook al heel lang motor en die zei ook "als je dat motor rijbewijs hebt, ga je heel anders auto rijden" . Dat geloof ik ook best wel
Dus je onderkent nu dus dat je niet goed kijkt in de auto. Lekker dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')