abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:50:30 #151
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_48809939
bochten
pi_48809955
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:50 schreef fs180 het volgende:
bochten
Die bochten die zo lang door gaan.
Sowieso schrijf je zo.
  zaterdag 28 april 2007 @ 17:52:51 #153
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_48809986
neejoh van die snelle schepe juist, waar je echt om moet gooien
pi_48810111
wat dacht je hiervan dan alle stoplichten mee :
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_48812597
Ik krijg er nog meer zin in!!!!!!!!

De echte chopper wegen.

Geweldig zo'n vakantie

Sowieso schrijf je zo.
pi_48812920
die laatste pics
dat lijkt me nou echt tof, scheelt dat ik de motor er al voor heb, hoef alleen de wielen maar te wisselen. (owja en de voor-rem)
pi_48812943
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:56 schreef Cageon het volgende:
die laatste pics
dat lijkt me nou echt tof, scheelt dat ik de motor er al voor heb, hoef alleen de wielen maar te wisselen. (owja en de voor-rem)
En naar Afrika te verschepen of te rijden en 100x onderhoud plegen
pi_48812976
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:57 schreef BazzieK het volgende:

[..]

En naar Afrika te verschepen of te rijden en 100x onderhoud plegen
hier zijn ook genoeg zandpaden te vinden
pi_48813025
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 19:58 schreef Cageon het volgende:

[..]

hier zijn ook genoeg zandpaden te vinden
Klopt Maar toch, zo'n vakantie ver weg met de motor lijkt me ook prachtig
pi_48813152
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:00 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Klopt Maar toch, zo'n vakantie ver weg met de motor lijkt me ook prachtig
helemaal mee eens!
Zou parijs-dakar als ultiem motor-vakantie-uitje gezien worden?
pi_48813193
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 20:03 schreef Cageon het volgende:

[..]

helemaal mee eens!
Zou parijs-dakar als ultiem motor-vakantie-uitje gezien worden?
Moet wel een beetje uitdagend blijven he, niet zo'n suf toerclubje als parijs-dakar
  zaterdag 28 april 2007 @ 20:23:12 #162
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_48813667
pi_48844366
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 17:58 schreef Cageon het volgende:
wat dacht je hiervan dan alle stoplichten mee :
[[url=http://img1.putfile.com/thumb/4/11711580947.jpg]afbeelding][/URL]
zo'eentje staat ook in zwolle ...

en nu ontopic:
vandaag voor het eerst achterop een motor (pan european) gezeten, en dinsdag m'n eerste motorrijles
pi_48848207
immortalsean, 25kw of onbeperkt?

ik heb donderdag pas me 2de les, kan niet wachten

Trouwens wat is het verschil tussen ketting of cardan aandrijving, zit daar veel verschil in?
pi_48848278
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:41 schreef DownForZ het volgende:

Trouwens wat is het verschil tussen ketting of cardan aandrijving, zit daar veel verschil in?
ketting aangedreven is dus met tandwielen met een ketting (net als met een gewone fiets zeg maar)
een cardan as is zeg maar met een as aangedraven (BMW motoren maken hier vaak gebruik van)
met Cardan assen verlies je wel wat vermogen, maar het is minder onderhouds gevoelig (ketting moet je om de zoveel tijd smeren en spannen)
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_48848287
quote:

Kijk eens aan.
Sowieso schrijf je zo.
pi_48848320
quote:

cardan is minder onderhoud, maar als daar onderhoud bij te pas moet komen (behalve af en toe wat vet erin pompen)
dan kan dat wat prijziger zijn, in de tussentijd zou je natuurlijk al wel een paar kettingen/tandwielen versleten hebben.

en met het rijden zou je het mogelijk iets kunnen merken. (doordat de ketting niet altijd strak staat en cardan een directe verbinding is)
pi_48848335
quote:

25kw ben nog maar 18 ...

en de post boven me legt het al goed uit ... maar een cardan wil je ook niet kapot hebben, want dat kost veel geld ... terwijl een ketting sowieso om de 30.000km vervangen moeten worden (ouderwetse kettingen véél sneller al). edit: ze posten sneller dan me lief is, d'r zitten inmiddels al weer een paar posts tussen
pi_48848369
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:46 schreef immortalsean het volgende:

[..]

25kw ben nog maar 18 ...

en de post boven me legt het al goed uit ... maar een cardan wil je ook niet kapot hebben, want dat kost veel geld ... terwijl een ketting sowieso om de 30.000km vervangen moeten worden (ouderwetse kettingen véél sneller al). edit: ze posten sneller dan me lief is, d'r zitten inmiddels al weer een paar posts tussen
Niet alleen snel zijn op de moto
pi_48848482
Motorrijden
pi_48848913
zelfs achterop een pan european is het trouwens wel veel wind in je bakkes met 150 op de snelweg
pi_48848974
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:07 schreef immortalsean het volgende:
zelfs achterop een pan european is het trouwens wel veel wind in je bakkes met 150 op de snelweg
Voorop heb je er minder last van
pi_48849339
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:08 schreef Cageon het volgende:

[..]

Voorop heb je er minder last van
dat ik maar snel m'n A(beperkt) mag hebben dan!
pi_48849366
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:46 schreef immortalsean het volgende:

[..]

25kw ben nog maar 18 ...

aaah 25kw is ook leuk hoor, heb net 1 les gereden op een 250cctje. Ben zelf 20 dus over een paar lessen ga ik over op 500cc . Kan niet wachten.

Voor degene die nu bijna klaar zijn, wat voor motor denken jullie te gaan kopen?
ik wil graag een racer, GSXR, R6 of iets hoewel een naked bike ook mooi is (bijvoorbeeld Suzuki GSR600 alleen die is net nieuw dus wat aan de prijs)
pi_48849484
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:21 schreef DownForZ het volgende:

[..]

aaah 25kw is ook leuk hoor, heb net 1 les gereden op een 250cctje. Ben zelf 20 dus over een paar lessen ga ik over op 500cc . Kan niet wachten.

Voor degene die nu bijna klaar zijn, wat voor motor denken jullie te gaan kopen?
ik wil graag een racer, GSXR, R6 of iets hoewel een naked bike ook mooi is (bijvoorbeeld Suzuki GSR600 ook mooi is, alleen die is net nieuw dus wat aan de prijs)
Gsr is zo nice die andere ook daar niet van Er zijn vet veel nicen motoren die op 25 Kw kunnen
,....
Maar ik heb best laag budget dus ik ga denk voor een szr, gs, cb-1, gsf, ex 500 ofzo..
Ik denk dat het een szr word maar ik weet het nog niet omdat ik nog niet mag proefrijden Misschien rijdt het wel vet gaar!
Sowieso schrijf je zo.
pi_48849542
Ik twijfel zelf tussen GSX-R 600 (K1/K2) of een Z750/Monster 600.

Voorkeur voor Gixxer, maar die andere vind ik ook erg nice. Net wat ik tegenkom (als dat rbw er is)
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_48850206
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:25 schreef -XX- het volgende:

[..]

Gsr is zo nice die andere ook daar niet van Er zijn vet veel nicen motoren die op 25 Kw kunnen
,....
Maar ik heb best laag budget dus ik ga denk voor een szr, gs, cb-1, gsf, ex 500 ofzo..
Ik denk dat het een szr word maar ik weet het nog niet omdat ik nog niet mag proefrijden Misschien rijdt het wel vet gaar!
Ja inderdaad ik ga wel bij de dealer langs over paar weken om gewoon overal op te zitten kijken welke zithouding flex is, want dalijk ben ik tegroot voor een bepaalde motor. En dan in de zomer hard werken voor een groter budget GSXR in blauw / wit Maar -XX- op 25kw?
pi_48850320
600 krijg je wel op 25 KW hoor.

Z750 ook. Stond tijdje terug op MotorForum een 600 uit 2001 te koop met 25KW uitdraai (was wel weer ontgrensd). Lang getwijfeld, maar besloten te wachten tot ik rbw heb.
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
pi_48850675
Op kenteken zetten lukt je ook wel. Op motorforum staat een lijst met alle motoren die kunnen.
pi_48859572
Ben blij dat ik 21 ben en dus niet eerst 25kw hoef
Overigens lijkt een Kawasaki el500 wel een leuke motor om te kopen als eerste, niet te duur.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_48895991
heb vandaag m'n eerste motorrijles gehad was echt vet leuk. ... vandaag dan ff op een cb500 gereden, want hij had de (kleine) cb250 nodig voor een kleine vrouw ... maar motorrijden is echt geweldig.
pi_48896768
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 17:51 schreef immortalsean het volgende:
heb vandaag m'n eerste motorrijles gehad was echt vet leuk. ... vandaag dan ff op een cb500 gereden, want hij had de (kleine) cb250 nodig voor een kleine vrouw ... maar motorrijden is echt geweldig.
Motorrieden!
pi_48897397
Net les nummer 6 gehad. Al mijn data zijn nu bekend:

Theorie: 22-05-2007
AVB: 31-05-2007
AVD: 06-06-2007

AVB kon niet eerder en in de tussentijd gaan we al AVD oefenen. Moet natuurlijk wel AVB halen, anders ben ik de l*l
pi_48897482
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:41 schreef Lennox het volgende:

AVB kon niet eerder en in de tussentijd gaan we al AVD oefenen. Moet natuurlijk wel AVB halen, anders ben ik de l*l
Doe je wel snel dan!
pi_48897591
2 April mn eerste les gehad

Wel 2 lessen per week gedaan tot nu toe, maar volgende week hoef ik er geloof ik maar 1....

Ga maar op de instucteur af, die zal het wel het beste weten
pi_48897604
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:41 schreef Lennox het volgende:

Omfg waar ik zowat 5 maanden over doe doe jij zo even in een paar weekjes lollerzpwnd !
Sowieso schrijf je zo.
pi_48897713
Heb je wel je auto rijbewijs al?

Misschien scheelt het dat ik hem (al?) 4 jaar heb. Voor mn bijbaan maak ik veel kilometers op de zaterdag (minimaal 200/300 per dag ongeveer).

Die oefeningen gaan ook allemaal goed, alleen heb ik bij de uitwijk de neiging om het gas te snel dicht te gooien . Beetje smokkelen dus.
pi_48897954
Ik wou onder de 25 lessen blijven, zit nu op 27, dit vind ik eigenlijk al teveel voor m'n motorrijbewijs.
Zeker omdat ik al bijna een jaar mijn auto rijbewijs heb, en al jaren schakelbrommer rijd.
pi_48898054
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:52 schreef Lennox het volgende:
Heb je wel je auto rijbewijs al?

Misschien scheelt het dat ik hem (al?) 4 jaar heb. Voor mn bijbaan maak ik veel kilometers op de zaterdag (minimaal 200/300 per dag ongeveer).

Die oefeningen gaan ook allemaal goed, alleen heb ik bij de uitwijk de neiging om het gas te snel dicht te gooien . Beetje smokkelen dus.
Haha nee dat nog niet !

Ik heb er nu 18 lessen op zitten.
Ik weet niet wat reëel is voor iemand zonder B bewijs?
Rond de 25 ofzo?

Ah joh smokkelen mag
Had ik ook op me avb examen!!
Bij de precicistop, deed ik perongeluk me linker voet er ook af
Maar hij zag het niet! of wel maar het was dus geen zeur.
Sowieso schrijf je zo.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:04:47 #191
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_48898118
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:00 schreef Acryl het volgende:
Ik wou onder de 25 lessen blijven, zit nu op 27, dit vind ik eigenlijk al teveel voor m'n motorrijbewijs.
Zeker omdat ik al bijna een jaar mijn auto rijbewijs heb, en al jaren schakelbrommer rijd.
Het technisch bedienen van de motorfiets (schakelen, gasgeven, remmen) zal het probleem niet zij (alhoewel... remmen met alleen de voorrem is in eerste instantie vreemd en eng).

Plaats op de weg en verkeersdeelname (op een motorfiets kan je je *geen* fouten permitteren. In een auto maak je dan nog een kans, op een motor ben je gewoon dood), dát is vaak (ook bij mij) een struikelblok.

Ik heb in totaal een les of 30 gehad, maar wel in één keer door AVB en AVD heen! (Ook ATH in één keer, maar dat was zelfstudie)
pi_48898149
Hangt er ook vanaf of je lessen een uur duren of 1,5 uur. Die van mij namelijk 1,5 uur.

B had ik met iets meer dan 20 lessen. Eerste keer ging ik op met 19, maar zakte

Moest vandaag met een jongedame rijden die les 16 had en vrijdag op moest voor AVB. Hangt gewoon per persoon af hoe snel je het oppakt.

Had zelf nog nooit schakelbrommer gereden, alleen scooter
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:07:06 #193
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_48898207
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:03 schreef -XX- het volgende:

[..]

Ah joh smokkelen mag
Had ik ook op me avb examen!!
Bij de precicistop, deed ik perongeluk me linker voet er ook af
Maar hij zag het niet! of wel maar het was dus geen zeur.
?? Is dat nieuw ?? Linkervoet mag niet bij precisiestop? Volgens mij is het criterium meer dat je hard genoeg rijd als je begint en dat je niet te vroeg begint met remmen. Mijn examinator was wel érg kritisch overigens: een centimeter vóór de lijn -> overnieuw!
pi_48898210
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:04 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

Het technisch bedienen van de motorfiets (schakelen, gasgeven, remmen) zal het probleem niet zij (alhoewel... remmen met alleen de voorrem is in eerste instantie vreemd en eng).

Plaats op de weg en verkeersdeelname (op een motorfiets kan je je *geen* fouten permitteren. In een auto maak je dan nog een kans, op een motor ben je gewoon dood), dát is vaak (ook bij mij) een struikelblok.

Ik heb in totaal een les of 30 gehad, maar wel in één keer door AVB en AVD heen! (Ook ATH in één keer, maar dat was zelfstudie)
Het is gewoon constant opletten inderdaad. WIj doen de AVB oefeningen op een soort van truckstop / tankstation parkeerplek. Hoevaak je niet op moet passen dat je voor je sodemieter wordt gereden door zo'n halfzachte in zijn auto......
pi_48898386
Linkervoet mag je bij AVB gewoon op de grond doen (word alleen aangeleerd je rechtervoet op de grond te zetten omdat dit wel bij AVD moet!)

Bij mij ligt het probleem bij de bochten (ik neem ze niet vloeiend genoeg)
en ik kijk niet ver genoeg vooruit, ik doe teveel op het laatste moment. Hier moet ik snel aan werken, want mijn AVD is al aangevraagd. (Ik hoor donderdag wanneer ik mag.)
pi_48898409
AVB en Theorie heb ik trouwens wel in 1x gehaald.
pi_48898493
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:07 schreef NT-T.BartMan het volgende:

[..]

?? Is dat nieuw ?? Linkervoet mag niet bij precisiestop? Volgens mij is het criterium meer dat je hard genoeg rijd als je begint en dat je niet te vroeg begint met remmen. Mijn examinator was wel érg kritisch overigens: een centimeter vóór de lijn -> overnieuw!
Nouja zo werd het mij wel aangeleerd. Het zekere voor het onzekere denk.
Het ziet er gewoon netter uit maarja om daar op te zakken lijkt me ook gaar.
Sowieso schrijf je zo.
pi_48898575
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:12 schreef Acryl het volgende:
Linkervoet mag je bij AVB gewoon op de grond doen (word alleen aangeleerd je rechtervoet op de grond te zetten omdat dit wel bij AVD moet!)

Bij mij ligt het probleem bij de bochten (ik neem ze niet vloeiend genoeg)
en ik kijk niet ver genoeg vooruit, ik doe teveel op het laatste moment. Hier moet ik snel aan werken, want mijn AVD is al aangevraagd. (Ik hoor donderdag wanneer ik mag.)
Same here! alleen ik neem ze dan te snel en ik moet ook eerder in snelheid afnemen bij kruisingen zodat ik meer tijd heb om te kijken etc.

Hoeveel lessen heb jij nog voor je AVD?
Sowieso schrijf je zo.
pi_48898631
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:17 schreef -XX- het volgende:

[..]

Same here! alleen ik neem ze dan te snel en ik moet ook eerder in snelheid afnemen bij kruisingen zodat ik meer tijd heb om te kijken etc.

Hoeveel lessen heb jij nog voor je AVD?
weet ik niet (zoals ik al zei; hoor ik donderdag wanneer ik AVD moet, dus dan weet ik nog wel hoeveel lessen ik nog heb, waarschijnlijk zijn het er niet veel meer)
pi_48900694
Werd door Lennox attend gemaakt op dit topic

Ik heb vanmiddag mijn 7e les gehad. Beetje cominatie AVB/AVD les met de snelle slalom en daarna over een 100 km/h weg terug. Was voor het eerst 100 km/h rijden. Dus best spannend

Theorie : 29-05-07 (3e les)
AVB :
AVD :
Rijschool: Cees van Spijk, Dordrecht
Lesmotor: Honda CB 500
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')