Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 19:51 |
![]() Toyota Celica Coupé, Amerikaanse uitvoerding. Bouwjaar 1990, eerste toelating: 1997. Motor Standaard: 4FGE 1.6 102pk Versnellingsbak: 5bak. Tuning / Styling doel: "JAP STYLE" Buitenkant styling: 15 / 17" spaak Velgen (chrome) Voorkant: "klap" lampen er uit en normale plaatsen met glas, (oude lambo diablo style (niet die met omhooggaande en niet die langwerpige maar die er tussen) Voorbumper: Niet te overdone, niet standaard: "jap style" Achterkant: Dubbele uitlaat "jap style" Kleur: Compleet kleur bijwerken, huidige kleur wil ik houden, krasjes en dingetje wegwerken. Zijkanten: zij kits, "jap style" Motorkap: "jap style" motorkap met luchthapper's ed. Onder de motorkap: 4FGE naar 4AGE motor swap. Complete blok van de grond af aan her opbouwen en tegelijk tunen motorblok style moet blauw met chrome worden. Binnenkant: achterbank compleet aanpassen zodat ik 2 kleine subwoofers "in" de bank kan bouwen in plaats van in de achterbak. Binnenkant: orginele Toyota Leder stoelen / bank. Als ik deze kan vinden. Denoods van de MR2 Op verzoek is mijn planning voor ombouw naar cabrio gestaakt, omdat hij zo een stuk unieker is en niet of bijna niet in nederland is te vinden. Vind ik dat een stuk interessanter, ik hou van uniek Paar kleine dingetjes: * Stuur bekrachtiging * Centrale deur vergrendeling MET afstandsbediening * Electrische ramen Extra: * Lambo deuren * Neon * Compleet nieuw speakerset in de auto 4 speakers voor 4 speakers achter (das standaard in deze auto, je kan dr 8 plaatsen zonder problemen) Misschien zonde van mijn geld, misschien niet. Het lijkt mij een zeer leuk project om te doen, het is geen opel en hij heeft totaal geen roest. Bij motorswap laat ik nog meer dingen nakijken en eventueel goed maken indien nodig. Reden van koop deze auto: het is een japanner en ik hoop dat ik er daardoor meer mee kan doen, maar dat merk ik later nog wel. Eventueel later nog een plan om hem te upgraden naar een turbo blok. Maar dit komt misschien later nog wel eens. Als hij me na alle upgrades nogsteeds niet bevalt. Uiteindelijke doel: 0 - 100 in 7.5s of sneller (4AGE is standaard 8,4) Topsnelheid: 230/240 (standaard is 200) Inhoud: 1700 (standaard is 1587) Motorblok 4AGE info: 1.6 Liter 124PK op 975 kilo 6600tpm 142nm op 5000tpm Misschien is het een onzinnig doel, misschien niet. De basis van de auto is goed, de motor voor de swap is ook goed. Nu nog kijken hoe snel hij kan. Uiteindelijk wordt het misschien een "zwaar" getunde auto met bodykit, spoiler, chrome velgen en meer. Maar dat is allemaal omdat IK het mooi vind ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Asmooh op 17-04-2007 19:57:15 ] | |
Mattytrix | dinsdag 17 april 2007 @ 19:57 |
Ik heb 1 vraagje wat betreft. "Het lijkt mij een zeer leuk project om te doen, het is geen opel en hij heeft totaal geen roest" Waarom zou je met een Opel ook geen leuk project kunnen doen dan?, en elke auto heeft wel roest, je uitlaat is ook een deel van je auto ![]() En iedereen weet dat andere auto's ook net zo hard kunnen roesten, zowel japanners als duitsers als franse auto's, heb namelijk al meer als genoeg meegemaakt in de werkplaats. EDIT: Maar verder oke, hoord wel goed jou project, ik hoop voor je dat het ook gaat lukken met de nodige kosten hiervoor. Het is niet "zomaar" een project hoor ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 19:58 |
quote:Nee dat begrijp ik, alleen op een of andere manier vind ik deze auto mooier, leuker om mee te werken, ik vind het iets speciaals hebben vergeleke met mn calibra. Opel is zeker een leuk idee, alleen ik heb weinig zin meer in het opel bash gedeelte, dat heb ik met toyota een stuk minder. Plus ik kan nu de "jap style" toevoegen wat ik al erg lang wou. | |
Mattytrix | dinsdag 17 april 2007 @ 20:04 |
haha oke, het is verder ook niet erg hoor het is natuurlijk iedereen zijn eigen in wat voor auto je wilt rijden. Ik heb zelf ook een Opel Calibra, en vind het een prachtige auto en heb er welliswaar eigenlijk nooit wat mee. Maar goed, ben benieuwd hoe het gaat lukken met je project, wel foto's posten he om de zoveel tijd ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 17 april 2007 @ 20:15 |
quote:ik denk dat je een 4A-FE hebt met 105 pk ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 20:21 |
tering... laat alsjeblieft die buitenkant met rust... BARBAAR! ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 17 april 2007 @ 20:24 |
quote:Die swap wordt ook hopeloos. Vooral als je uit gaat van "een turbo dit, en uitlaat dat" op zo'n 1e gen 4A van 20 jaar oud ![]() | |
Mr_Moon | dinsdag 17 april 2007 @ 20:37 |
ik blijf het topic nog effe volgen, maar ik ben bang dat we een unieke celica kunnen afschrijven... ![]() TS zal waarschijnlijk een leuke vent zijn in real life, maar z'n autokennis... ![]() Tot een paar uur terug dacht hij dat hij een dichtgelaste cabrio had gekocht ![]() | |
tinoburg | dinsdag 17 april 2007 @ 20:38 |
leuk project, zeker uniek, ga je dit allemaal zelf doen, of besteed je ook werk uit? zoals bijv de motorswap? | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 17 april 2007 @ 20:40 |
quote:Ik denk dat ik ook een bod ga doen op deze auto ![]() Want ik ben bang dat deze unieke Celica inderdaad binnen nu een een maand totaal onherkenbaar is ![]() | |
SRS-Engineering | dinsdag 17 april 2007 @ 20:40 |
![]() ![]() laat die auto please origineel ![]() | |
Dromer | dinsdag 17 april 2007 @ 20:46 |
hoi hoi! dit wordt weer lachen. ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 20:49 |
![]() ![]() Tilburgse VolksPartij | |
RealZeus | dinsdag 17 april 2007 @ 20:58 |
quote: ![]() quote:Van het geld is niet zo erg, maar wat ik er uit begrijp is dat je al een unieke auto hebt, waarom zou je er dan zo'n standaard duizend in één sjonnie-bak van maken. Een collega van mij heeft ook Lambo deuren, in een Fiat Seicento, eerst was het dingen knalgeel en nu groen met grijs metallic.Ik tegen mijn baas:"Ik vond hem geel mooier." Mijn baas:"Ja,dat dacht ik ook al ,maar dat heb ik maar niet tegen hem gezegd." ![]() Kortom, doe het niet. Verneuk die toekomstige klassieker niet.Koop dan een oude e-kadett, boor eigenhandig het blok op, plak er plastic aan ,hang er voor mijn part Boeing vleugels als deuren aan en verf het ding met een emmer latex en een roller, maar je bent gek als je dat ding qua uiterlijk zo drastisch gaat vebouwen. ![]() | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 21:03 |
quote:Hier sluit ik mij bij aan. ![]() | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 21:18 |
quote:ik ga heel weinig zelf doen aan het project, vooral motorisch niet. Binnenkant , bedrading enz weeer wel. | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 21:19 |
quote:orgineel oke, maar ik vind het mooi hoe ik hem wil... | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 21:20 |
quote:het blijft dezelfde auto hoor | |
Asmooh | dinsdag 17 april 2007 @ 21:21 |
quote:doe een leuk bod zou ik zeggen ![]() | |
MikeyMan | dinsdag 17 april 2007 @ 21:28 |
zullen we een gezamenlijk bod doen en hem origineel opknappen? | |
jitzzzze | dinsdag 17 april 2007 @ 21:33 |
quote:Het is dat ik platzak ben, anders zou ik bijna meedoen. ![]() | |
Sloper | dinsdag 17 april 2007 @ 22:04 |
Te Veel Praatjes | |
johnwoo | dinsdag 17 april 2007 @ 22:34 |
Ik zeg: auto helemaal standaard houden, op een 300 pk 3S-GTE swap (+bak, +remmen) na ![]() Heb je veel meer lol van, en met de prijs van alle plastic rommel enzo in het achterhoofd misschien nog wel haalbaar ook. | |
SilentRimmer | dinsdag 17 april 2007 @ 22:34 |
quote:Hoeveel PK heeft ie dan op 1000 kilo ? ![]() | |
SilentRimmer | dinsdag 17 april 2007 @ 22:38 |
PS.... Afhankelijk van het type heeft een 4AGE blok fabrieks af ergens tussen de 115 en 170 pk (4-AGE 20v AE-101). | |
casejunkie | woensdag 18 april 2007 @ 00:55 |
Ja, pak een 4a-ge 20v Blacktop! heb je 170 PK of een 4a-zge 16v Heb je een supercharger! | |
benenjerryijs | woensdag 18 april 2007 @ 08:09 |
Als je geld hebt voor zoveel aanpassingen waarom koop je dan geen nieuwere auto (celica) ? | |
JMurc | woensdag 18 april 2007 @ 08:40 |
quote:Idd, dat snap ik nou ook nooit ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 09:18 |
quote:AE101? Je doelt dus op het blok uit de Corolla E10 coupe, dat is een black- of silver-top met dus tussen de 145 en 160 pk. 115 is de 4A-FE de GE begint bij 124 pk. Maar goed zoals johnwoo ook al aangeeft is een 3S-GTE een veel betere optie om te swappen. Dat blok is namelijk af fabriek een turbo blok is makkelijker te tunen, betrouwbaarder en heeft standaard al aardig wat vermogen. quote:Prima plan! ot: Weet je overigens zeker dat je nu een 4A-FE hebt? Want deze Celica's zijn vanwege emissie eisen veel uitgerust met een 5S-FE in de states. De 4A-FE werd destijds zelfs gedowngrade naar 90 pk om door de emissie eisen in California te komen. [ Bericht 4% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 18-04-2007 09:28:24 ] | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 09:24 |
aha naja ik heb even gekeken wat het kost om even een standaard blok in te bouwen dat de auto iig rijdt. Goedemorgen, Garage v.d. Brink (vragen naar Jacco) wil de motor inbouwen voor euro 400 incl. btw. Dit is inclusief olie en afstellen van ontsteking. Indien de oude koppeling niet meer te gebruiken is, is dit meerprijs. In belgie / duitsland kan ik dit vast goedkoper doen. | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 09:25 |
quote:dat is niet orgineel meer? een auto kopen en er' in rijden kan iedereen, een auto aanpassen naar eigen wens niet | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 09:29 |
quote:Ik heb waarschijnlijk niet goed gelezen, maar wat is er precies aan de hand met het blok wat er nu inzit? | |
IJsmuts | woensdag 18 april 2007 @ 09:31 |
tvp maar weer | |
DonJames | woensdag 18 april 2007 @ 09:34 |
quote:Dat heeft 4 ton gelopen ![]() | |
DonJames | woensdag 18 april 2007 @ 09:41 |
Afijn, zoals ik al zei in het vorige topic:quote:Zijn reactie was: quote:Waarom verbaast mij dit topic toch niet? Ik wens hem hoe dan ook succes, misschien dat het dit keer wél lukt. | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 09:56 |
quote:misschien is het wel nodig? | |
Turquaz52 | woensdag 18 april 2007 @ 10:00 |
eej Sjaak, ik hoop dat je em ook echt Jap-style maakt, en niet Johnny-Style.. ![]() | |
DonJames | woensdag 18 april 2007 @ 10:00 |
quote:Wat? De lambo-deuren? Of de motorkap met luchthappers? | |
Mr_Moon | woensdag 18 april 2007 @ 10:01 |
quote:En waarschijnlijk 6 ton, als het 4 ton in mijlen zijn. ![]() | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 10:15 |
quote:alle 2? Je maakt een auto hoe ik het nodig vind. daarbij staat dit bij misschien later nog eens | |
don-diablo | woensdag 18 april 2007 @ 10:26 |
tvp ![]() | |
Automatic_Rock | woensdag 18 april 2007 @ 10:40 |
quote:Omdat een nieuwere ook meteen een ander model is grapjas. Dat lijkt mij nogal makkelijk te snappen... De rest van de plannen van TS zijn iets minder snel te snappen ![]() | |
PNG | woensdag 18 april 2007 @ 10:47 |
Wat maken jullie je toch druk ![]() Hij gaat wat speakerdingen zagen, en dan na 4 maanden staat de auto te koop. | |
Mr_Moon | woensdag 18 april 2007 @ 10:56 |
quote:Het probleem is waarschijnlijk dat TS geen geld heeft voor deze aanpassingen, want hij vindt 400 euro arbeidsloon voor een motorswap al veel. ![]() Ik denk ook dat deze Celica (hopelijk nog niet teveel verzaagd) na drie maanden weer te koop staat... ...en als dat voor dezelfde prijs is als zijn Calibra, heeft hij een koper... ![]() | |
WhiteAssNigga | woensdag 18 april 2007 @ 11:01 |
tvp | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 11:14 |
quote:Wat nog vreemder is; z'n VIN begint met JT163... ![]() Daarnaast; als het een 5s zou zijn, zou hij hem niet als 1.6 op kenteken krijgen... Sowieso wordt de kentekenregistratie dan -lijkt mij- erg lastig, aangezien de motor hier niet gevoerd is... | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 11:17 |
quote:Nouja, maar hopen dat ie niet begint met het om zeep helpen van de buitenkant... ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 11:21 |
quote: | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 11:29 |
quote:Deze velgen: http://www.quality-autoim(...)ontspoiler%20pak.jpg lampen: ja maar dat vind ik mooi GT4 komt er niet op luchthapper, "orgineel" toyota met hier en daar aanpassing waarom geen woofers IN de bank? heeft geen stuur bekrachtiging, raar maar waar. Het kan dr wl zo op zeiden ze bij de garage. Dus met nieuwe blok gelijk dr op niks mis met lambo en neon :p | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 11:31 |
quote:vind ik veel ja, als het goedkoper kan dan doe ik dat natuurlijk he; ik ga niet andere rijker maken als het goedkoper kan. en nee, nu ik weet dat deze auto niet in eu werd uitgegeven gaat hij niet onder den bepaald bedrag weg: 1000 euro. Dan breng ik m liever naar de sloop als ik m weg zou doen | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 11:32 |
quote:ik ga straks op de auto / motor kijken | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 11:35 |
quote:Stuurbekrachtiging is echt bizar... Helemaal voor een amerikaan... Zal er inderdaad wel op kunnen, maar dat kost je ook een godsvermogen... Die koplampen zijn nogal een unieke feature van deze celica, zou zonde zijn als je dat om zeep helpt... Had je net zo goed een mx3 ofzo kunnen kopen ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 11:35 |
quote:Goed idee... Dit is namelijk erg vreemd... | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 11:43 |
quote:kost me 400 euro totaal, 300 voor t setje, 100 inbouwen. Als motor ook 100 inbouw was had ik wel fijn gevonden, maarja | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 11:47 |
quote:Setje? Wat voor setje? Je kunt niet zomaar een willekeurige stuurbekrachtiging erin prakken ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 11:56 |
quote:Heeft inderdaad hier nooit in een Celica gezeten (wel in een Camry) maar op kenteken krijgen is geen probleem, zijn er zat in NL met een 5S. en wie zegt dat het een 1.6 is? Hij dacht eerst ook dat dit een cabrio is, dus ![]() ![]() edit: JT163 lijkt mij erg onwaarschijnlijk ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 18-04-2007 12:03:00 ] | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 12:04 |
quote:ik kreeg die prijzen van die toyota gast die jij mij gaf hoor! die ik zelf ook al had, is puur copy paste | |
Mr._T-Rex | woensdag 18 april 2007 @ 12:07 |
![]() Dit wordt weer een leuk topic, ik zie het al ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 12:14 |
quote:van C.A.R. Toyota parts? | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 12:23 |
quote:yup | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 12:24 |
Ah, owkee... Die weten het over het algemeen wel... Wel bizar dat je zo snel antwoord krijgt... Ze zijn niet echt vlot de laatste tijd... Daarnaast; 100 euro inbouw? Het zou mij niet verbazen als je hele ophanging en misschien je bak ook nog wel ervoor uit moet... | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 12:25 |
quote:Die weten dat wel.. Maar weet je nu al zeker dat je een 4A blok hebt? | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 12:28 |
quote:En een niet-xt16x.... ![]() | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 12:41 |
![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 12:42 |
2de gen 4A-FE dus. 105 pktjes ![]() maar dit blok loopt dus helemaal niet? | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 12:43 |
en het begint echt met: TYPE: AT 180L - BCMSKW Chassis: JT163 ATJ PVA: 89 4027 | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 12:44 |
quote:hij loopt wel maar schokt echt heel erg, ik kan dr proberen wazt motor olie bij te gooien? maar of dat ook echt nut heeft? plus hij is echt heel erg traag, en bij optrekken brand heel vaak het gele lampje ipv het groene lampje | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 12:49 |
Hmm... Die komt volgens de EPC niet uit Amerika maar uit europa... ![]() | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 12:50 |
quote:maar hij was nooit uitgegeven in europa? | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 12:51 |
Geproduceerd in 10-1989... Istie niet in duitsland ofzo geleverd? | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 12:53 |
quote:Type klopt wel.. maar dat vin nummer is een beetje merkwaardig, omdat ze in de USA meestal een andere codering hebben dan dit.. Dit lijkt op een engelse variant.. | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 12:54 |
irc://irc.fok.nl/pta sneller | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 12:55 |
quote:nope, en bouwjaar staat op eind 90. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 12:56 |
quote:Olie pijlen kan in ieder geval geen kwaad ![]() maar dat schokken komt bij deze motoren vaak omdat de injectoren vuil zijn, dit zou je dus even kunnen nakijken. en dat economy lampje kan je beter negeren ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 12:56 |
Uit epc: Vin:JT163ATJ0 0006181 Model: AT180L-BCMSKW Frame: AT180-0006181 Catalog Code: 252560 Engine: 4A-FE Body: CP Grade: STi MTM, LHD | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 12:57 |
quote: ![]() | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 12:57 |
quote:en WTF zijn de injectoren? en heel erg traag optrekken enzo? komt ook door de injectoren? zijn die injectoren die dingen die in de bougies zitten? of is dat ontsteking | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 12:58 |
quote:Oh... My... God... Wat zouden ze doen? Injecteren misschien ![]() | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 12:59 |
quote:ah oke, dus toch een 1.6ST-i? | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 13:00 |
quote:ja duh, maar waar de f* zit dat? ik ben geen motorblok kenner, ik vind het interessant maar daarom weet ik er niets van. Wil dit soort dingen juist weten. Maar ben altijd bang dat ik het blok sloop. | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 13:00 |
quote: ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 13:03 |
quote: ![]() Hebbie nou al gekeken of het een mijlen of km teller is? | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 13:05 |
quote:Die zitten in de rail boven je inlaatspruitstuk, er zitten grijze stekkers op, dat herken je wel ![]() maar goed, voordat je met injectoren gaat kloten, wat is precies het probleem? Er zit dus wel olie in? Het kunnen de kleppen ook nog zijn, die worden bij deze motoren niet automatisch gesteld. Bij een hoge km stand of als deze op LPG heeft gelopen kan het zijn dat je die even moet stellen.. Maar het blijft gokken zo via internet ![]() | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 13:09 |
http://www.automaxx.nl/forum/showthread.php?t=5696 en het is een kilometerteller | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 13:12 |
wat ik kan zien / lezen aan oplossingen, tijdelijk iig. * Bougies (zijn zelfde dag van aankoop nog vervangen, met de oude was niks mis) * olie (staat op ong half vol) * koelvloeistof (volgens meter staat hij altijd op de helft ongeveer) * Injectie reiniger? ik ken het niet maar miss proberen? Vpower bleek je motor te reinigen en daar heb ik ook 30 liter mee getankt en 200+ km gereden. Dus de euro95 is er uit en rij alleen nog op vpower momenteel. | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 13:15 |
quote:Denk dat dat in iedergeval bevestigt dat de auto origineel europees is... Mits het de originele tellerbak is... Vraag ik me alleen af waar dat ding als coupé geleverd is... Injectiereiniger kun je proberen, maar helpt vaak niet... Lekt het blok nergens? Koppakking nog goed? (als in; olievuldop schoon, geen borrelend koelvloeistofreservoir) | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 13:16 |
quote:Zolang je niet met een duidelijke omschrijving van het probleem komt kan het vanalles zijn. Injectoren reinigen gaat ultrasoon, maar je kan nog proberen om een simpel middeltje in je benzine te gooien, meestal helpt dit echter niet als het enorm vervuild is. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 13:18 |
quote:Engeland en Zwitserland geloof ik. | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 13:25 |
quote:ik heb werkelijk geen idee, enige wat ik weet is dat de auto beetje turft? Maar dat kan zijn omdat voor ik de auto kocht een andere eindemper op is gezet die niet helemaal goed is, ik ga zo eventjes geluid opname van de auto maken. Misschien hebben jullie er iets aan. Koppakking heb ik geen idee? volgens mij was die lastig te vinden, en zat die ergens raar in het motorblok waar je niet zomaar bij kan? Koelvloeistof heb ik nog niet weten te vinden helaas, bij opel wel. Bij toyota zoek ik er nog voor. Olie dop, die gele dop? daar kan ik zo even naar kijken. Geen idee waar koppakking zit, ik hoor vaak helemaal achter ergens in het motorblok dat aardig veel werk is om te vervangen. Koelvloeistof heb ik ook nog niet gevonden, helaas. Bij opel weet ik hem wel zo te vinden. Bij toyota zoek ik nogsteeds :p olievuldop? je bedoeld die gele dop? Daar kan ik zo eventjes naar gaan kijken/ Moet injectiereiniger er in na je heb getankt of als je benzine bijna op is en gaat tanken? of moet het niet in de benzine tank? Moet ik injectiereinigerer in stoppen als mijn benzine bijna op is? of als ik net heb getankty | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 13:27 |
quote:Het is natuurlijk erg lastig om het probleem uit te leggen als je er zo goed als geen verstand van heb, alleen beetje basis kent en paar simpele termen / dingen. | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 13:29 |
Injectiereiniger erin als de tank vol is... Daarna de eerste paar keer niet helemaal (lees: half ofzo) leegrijden... Koppakking zit -logischerwijs- bij de kop... Tussen de kop en het onderblok in... Die kun je niet zomaar bekijken nee... Maar als de koelvloeistof bij draaiende motor borrelt, of de olievuldop heeft drap eraan hangen, is dat vaak een goede indicatie dat de pakking naar de kloten is... | |
Mr_Moon | woensdag 18 april 2007 @ 13:31 |
![]() Maar effe het topic opleuken met wat plaatjes. TS, is dit zoals je je Celica wil? ![]() Check die stylo! ![]() ![]() Kan mij iemand die switchlight uitleggen op een automaat? ![]() ![]() Yo Bro! goeie snor! ![]() ![]() Last but not Least: z'n "villa" (didn't saw that one comin', did ya?) ![]() beter zo laten dus: ![]() ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 13:32 |
Die laatste is volgens mij een hatch... | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 13:34 |
ps als ik de motorstart en niks doe wankelt de toerenteller een klein beetje. plus ik heb t gevoel dat die turk bij de garage mn uitlaat niet goed dicht heeft gelast (voordemper dr uit) want ik heb gevoel dat daar lucht uitkomt, aan t geluid te horen zou je niks moeten horen tot helemaal achter bij de uitlaat. En ik hoor geluid voor al, dus zeg maar beetje gepruttel waar hij dat stuk in heeft gelast. Maar het probleem was al voor ik die demper er uit haalde. Maar toch ff terug gaan, maar natuurlijk niet als mijn auto niet goed rijd! | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 13:37 |
quote:triester? pff ik ga wel naar een ander forum voor vragen! | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 13:38 |
quote:Breng hem anders een keertje voor een beurt naar een officiele dealer... Weten ze er in iedergeval wat vanaf... | |
Mr_Moon | woensdag 18 april 2007 @ 13:39 |
quote:Dat plastieke tankje onder de kap! quote:Gele dop? De radiateur heeft vaak een gele sticker op de dop, maar daar zou ik geen motorolie ingooien als ik jou was. Ik hoop dat je de peilstok bedoelt, die heeft vaak een geel trekoogje om hem omhoog te trekken. Olie vul je bij, door de dop waar engine oil opstaat open te draaien, en in de daardoor verkregen opening olie bij te vullen. Dus eerst ff peilen, staat het peil onder de min, dan bijvullen. | |
Mr_Moon | woensdag 18 april 2007 @ 13:39 |
quote:je kon weleens gelijk hebben... | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 13:43 |
quote:Zijn er meerdere van hé... ![]() quote:Die zit bovenop het blok... | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 13:47 |
ff wat fototjes uploaden. ik heb btw een ontsteking aan weten te drukken tot hij "klikte" gevoel dat hij dr niet goed inzat en nu als t goed is wel. geen idee of dat het is, maar u never know. is btw koelvloeistof tot -26 goed genoeg? had ik nog over van mn opel ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 13:48 |
Hoevaak is het -26 hier? Ontsteking aangedrukt? Bougiekabel bedoel je? Hoop dat je die niet naar de kloten hebt gedrukt... ![]() | |
Automatic_Rock | woensdag 18 april 2007 @ 13:49 |
quote:Die zwarte dop is waar de olie in moet (indien er olie bij gevuld moet worden) | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 13:52 |
quote:Inderdaad... Staat er ook op he... ![]() Mag inderdaad wel wat bij... Engine coolant is logischerwijs de koelvloeistof... Zie je daarin wat borrelen als je de motor hebt draaien? | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 13:53 |
Trouwens; die olie mag ook weleens ververst worden... Nogmaals; zet die auto voor een grote beurt bij een dealer... | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 13:55 |
quote:nee gewoon heel zachtjes aangedrukt. omdat hij dr niet goed inzat. ik ga zo ff kijken of hij borrelt tijdens t starten | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 13:57 |
quote:tuurlijk, maar als het motorblok op is enzo is het zonde om dit blok bij een dealer neer te zetten voor grote beurd toch? moet ik het bij dit blok doen, blok weggooien en daarna bij nieuw blok doen. Dubbele kosten ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 13:59 |
quote:Zolang je niet weet óf het blok uberhaupt gaar is... Lijkt het mij gewoon wel een idee... Daarnaast; er zijn meer onderdelen dan alleen een motorblok... | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 14:06 |
quote:das ook weer waar. koelvloeistof zit er nu in, ik ga zo als mn gf thuis is ff motorolie halen, 1 liter, en dat dr ff bij doen, van die shell spul, bijkt je motor te reinigen. Koelvloeistof is nu erg vol, dus dat kan het niet meer zijn. Olie is straks ook voller. Bougie kabels kunnen het ook niet meer zijn. Bougies zijn net nieuw | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 14:08 |
Maar; borrelt er wat dan? En hoe ziet de oliedop eruit? | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 14:09 |
quote:oliedop is vies, maar niet abnomaal.... maak wel ff foto geen geborrel ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door Asmooh op 18-04-2007 14:17:39 ] | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 14:18 |
niks mis mee... Vind het er sowieso niet uitzien als 4 ton... :| | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 14:27 |
quote:toch is het zo.. als ik de kilometer teller moet geloven ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 15:27 |
overigens: http://carina-e.com/main/page.php?17 Dit moet voor de celica hetzelfde zijn, aangezien ze allemaal TCCS gebruikten... Kun je misschien mee achterhalen wat het probleem is... | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 16:13 |
ik heb nieuw motorolie in, gedaan en hij is nu wat soepeler, iig minder gezeik. Dus ik zit te denken om al het olie er uit te halen en helemaal nieuw er in te stoppen. want nu met dit beetje er bij begint hij wat soepeler te worden. dus daarom zeg ik misschien als ik alle olie dr uit haal is hij een stuk sneller? | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 16:18 |
quote:ja nu eens kijken waar al die dingen zitten die ik moet verbinden enzo | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 16:22 |
quote:Jij met je snel... ![]() Olie ziet er niet uit, dus nieuw filter + schone (goede!) olie is sowieso aan te raden... | |
Mr_Moon | woensdag 18 april 2007 @ 16:32 |
Mischien heb je hier iets aan. Stuur ff een mailtje naar deze persoon, of hij niet toevallig van jouw bouwjaar celica een werkplaatshandboek heeft liggen. | |
Mr_Moon | woensdag 18 april 2007 @ 16:50 |
Check deze, zou een mooie donor kunnen zijn en hier je electrische spiegels, en niet meer klagen dat we je niet proberen te helpen ![]() | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 17:45 |
quote:tja, maar maakt dat uiteindelijk mn auto ook weer wat soepeler? | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 17:46 |
quote:Wat is dat nou voor vraag als er zwarte olie in je blok zit??? ![]() Er moet gewoon goede olie in... | |
Mr_Moon | woensdag 18 april 2007 @ 17:47 |
quote:Yep, net als frieten bakken in oud vet ![]() | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 17:50 |
quote:hallo ik stel gewoon een simpele vraag? als ik er nieuwe olie in zet maakt dat me auto soepeler of niet? Daar ken je gewoon ja of nee op zeggen. In plaats van jah zwarte olie en bla bla bla. Dat vroeg ik niet, ik vroeg gewoon of als ik nieuwe olie plaats mn auto soepeler word of moet ik een nieuw blok halen ik heb geen zin om nu 50 euro of meer aan olie verversen en shit uit te geven als ik over een week nieuw blok moet plaatsen omdat het blok "op" is.. | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 17:52 |
En dat vind jij een nuttige vraag op het moment dat er olie in je auto zit die zo zwart is als de nacht? | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 17:54 |
quote:misschien doet olie niet zo veel met je motor? ondanks dat t zwart is? zwarte frietjes zijn ook te eten toch? en dat het zwart is, oke.. maar olie vervangen + nieuwe olie kost extra geld, terwijl het misschien niet nodig is omdat t blok toch kapot is. Dus is zonde van je geld, snap je waar ik heen wil? ik wil niet onzinnig geld uitgeven als het niet nodig is. | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 17:56 |
quote: ![]() Olie is alles... Je zit in het vliegtuig en er valt een motor uit... Normaal gesproken vraag je dan of het niet handiger is om de motor weer aan te zetten, omdat je anders neerstort... Jij vraagt "kan die motor niet aan want we gaan langzaam"... En nogmaals; zoek nu eerst eens uit wat er mis mee is... Misschien is de motor wel prima... | |
Dromer | woensdag 18 april 2007 @ 17:58 |
quote:Maar niet gezond. ![]() | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 18:01 |
quote:ja oke, ik begrijp je punt. Stel dat we onderzoek gaan doen naar de motor. olie verversen, motor onderzoek. 150 euro kwijt en dan blijkt het dat ik alsnog een nieuw blok moet kopen. terwijl ik voor 200 meer een nieuw blok had en deze weg had kenne gooien. Dat is beetje mijn probleem, ik ben bang dat ik hoeveel ik uitgeef aan dit blok zonde is van mijn geld gezien de kilometer. En misschien is dr ondertussen wel nieuw blok in gezet, weet ik niet. Maar ik wil niet 150 euro onderzoeks kosten doen om vervolgens nogsteeds een nieuw blok te moeten kopen vind ik beetje zonde van mn geld snapje? | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 18:02 |
Goed, maar bedenk dan sowieso wat je wilt... Als je sowieso dat blok wilt vervangen, hou hier dan over op... Je zit alsnog te miepen dat ie het niet goed doet... | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 18:03 |
quote:ja duh, alleen alleen kijken naar het blok kost je al 65 euro en dan hebben ze nog niks gedaan! en tuurlijk kan ik het huidige blok verbouwen en mee klooien. schoonmaken, nieuwe zuigers enz enz enz. en dat ken je ok doen met een nieuw blok. Alleen mijn grote vraag is. Als ik dit blok verbouw in de zin van nieuwe onderdelen enz, ipv in een blok met minder kilometer. Als ik precies hetzelfde doe, gaat deze dan niet eerder kapot? | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 18:05 |
quote:Wat wil je daarmee zeggen? Óf je gaat dit blok eruit halen en een nieuwe halen, en houdt op met zeuren dat dit blok niet goed loopt... Óf je laat hem nakijken en bepaalt daarna wat je ermee gaat doen, maar zeur dan niet over kosten... Auto's kosten geld... | |
Spamblik | woensdag 18 april 2007 @ 18:11 |
Wat is het toch ook een prutshaas ![]() | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 18:12 |
quote:pleur op kut user, of post iets nuttigs | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 18:18 |
anyway om een keer jullike advies op te volgen. Ik ga morgen naar de eerste beste garage toe om te "vragen" wat het probleem kan zijn van dit blok. Nog niet de kosten, puur graties advies. EN ik ga een 4A-GE blok halen, als klooi en uit elkaar sloop project.. om zo een beetje te leren over motorblokken enz enz enz | |
Mr_Moon | woensdag 18 april 2007 @ 18:34 |
Even TS zijn postgeschiedenis doorgenomen: Januari 2006 - Project Volvo 440 - resultaat : op de sloop Mei 2006 - Project Volvo 480 - resultaat : onbekend Augustus 2006 - Project Opel Astra - resultaat : onbekend September 2006 - Project Opel Calibra - resultaat : te koop Het is dus denk ik tijd voor: Poll: Wanneer geeft Asmooh dit project op? Tussenstand: ![]() | |
RealZeus | woensdag 18 april 2007 @ 18:35 |
quote:Tuurlijk joh, er even wat olie bij flikkeren. Jij vult hem zeker bij tot aan de carterrand. ![]() Hoe wil je in godsnaam een auto opknappen als je niet eens weet dat je je olie checkt met een oliepeilstok? (wat ik als eerste doe als ik een auto koop). Je verbranding is dus niet goed, want je economy-meter staat in het oranje.(of je gaat volgas weg, dat kan ook) | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 18:36 |
quote:Nounou... Hou die rust... Olie peilen was al gelukt, daar hebben we een foto van... | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 18:37 |
quote:Dus, je gaat een 4a-ge halen en er niks mee doen? Wat ga je dan in de tussentijd met de auto doen? | |
RealZeus | woensdag 18 april 2007 @ 18:43 |
quote:Ja, dat zag ik na het posten ook. ![]() Even wachten , ik ga even mijn auto tunen, even de olie er uithalen en er weer in gooien, dan is 'ie een stuk sneller. ![]() Ashmoosh lijkt me de perfecte man voor Viswijfje. ![]() | |
SRS-Engineering | woensdag 18 april 2007 @ 18:58 |
Olie is na een tijdje vaak wel weer zwart dus dat boeit niet zoveel. Alleen als het echt sloperig en kleverig is enz. ist niet best. Dat je er sneller er van gaat is ![]() ![]() Verder heb je weinig verstand van auto's maar je noemt het wel jouw project ? ![]() o ja een vraag ga je dan ook naar die toffe tupperwareparty's ? ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 19:01 |
quote:Zelfs na 10k ziet mijn olie er niet zwart uit... En mijn blok heeft er ook zowat 2ton op zitten... | |
SRS-Engineering | woensdag 18 april 2007 @ 19:06 |
quote:Vind jij dit zwart ![]() voor een auto van 4 ton ? ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 19:07 |
quote:Ook een auto van 4 ton heeft af en toe verse olie nodig... ![]() | |
SRS-Engineering | woensdag 18 april 2007 @ 19:39 |
ja juist maar daarom ziet het er op de foto nog goed uit. | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 21:49 |
quote:klopt en af en toe normaal gas ook. hoe fix ik die verbranding? | |
Asmooh | woensdag 18 april 2007 @ 22:03 |
quote:zolang die rijdt oid dan ist goed. dat blok is puur een klooi blok,, die gaat er niet gelijk in... misschien later, nu iig niet. ik ga samen met behulp van een vriend dat motorblok afbreken en compleet opnieuw opbouwen van grond af aan. | |
Makster | woensdag 18 april 2007 @ 22:20 |
quote:Beter loop je ons te flessen ![]() quote:Vriend sleuteld en jij haalt bier voor hem ![]() ![]() Verder veel succes ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 22:34 |
quote:Ik denk dat ie bedoelt alle olie verversen... | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 22:35 |
quote:Ja, en hij rijdt toch fijner als je hem ff na laat kijken... | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 23:23 |
Dus je gaat zeker voor een 4A-GE blok? Ondanks al het advies over de 3S? ![]() Ik kan overigens nog aan wat onderdelen, een blok en een werkplaatshandboek komen als het moet. | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 23:26 |
quote:Tsjah, persoonlijk denk ik ook dat een 4age swap wat minder moeite gaat kosten dan een 3s conversie... Hoewel zo'n 3s natuurlijk wel wat dikker is... ![]() Mocht ik nog een keer een ander blok nodig hebben wordt het een GTE ![]() Misschien dat een 5s-gte nog wel lukt ook ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 23:31 |
quote:Dat valt wel mee. 3S is ook geleverd in dit type Celica. Bovendien is zo'n 1e gen 4A-GE met 150+ pk best kostbaar om betrouwbaar te laten rijden, die blokjes zijn zo'n 20 jaar oud.. ![]() Of je moet echt alles opnieuw opbouwen maar dan begrijp ik de keuze voor een 4A-GE sowieso niet. 4A-GE is leuk voor in een starlet of een Corolla Coupe/GTi ![]() Blacktop zou nog kunnen in een Celica, maar die zijn redelijk kostbaar. Dus de 3S blijft over. Over jou eventuele swap ![]() Volgens mij kan je de krukas van een 5S gebruiken in een 3S, het zijn in de basis dezelfde motoren. Of dat ook kan met een GTE weet ik zo niet. 5S blok is overigens een heeerlijke motor ![]() had jij nog iets (onderdeel) nodig voor je Carina? Beetje druk gehad dus eigenlijk helemaal vergeten ![]() | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 23:36 |
quote:Tsjah... Als je van 100 pk afkomt is 140 ofzo best een hoop... Als het echt alleen de motorsteunen zijn, is het niet zo'n probleem... Maar ik ben bang dat je ook aan een andere bak zit of iig een andere bak-flens... Lijkt mij een perfecte combinatie trouwens... 5s-gte... Low pressure turbo erop en comfortabel een berg power... Lag niet echt in de planning trouwens hoor... Wil eerst m'n remmen wat aanpakken, en dat wordt al een probleem... Verder ook niks meer nodig trouwens, is allemaal al geregeld ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 18 april 2007 @ 23:48 |
quote:Klopt, volgens mij zit er een W bak op een S motor.. Er zit soms ook een verschil in de bakken die op een in lengte geplaatst 4A-GE blok zitten, dus je kan niet altijd alles even ombouwen.. Bij Toyota's in het algemeen niet overigens, dus als je het doe, doe het dan goed ![]() quote:Ja dat is ook geweldig ![]() Heb jij een GTi trouwens? | |
MikeyMan | woensdag 18 april 2007 @ 23:52 |
quote:Nopes, heb een GTSi... Scheelt wel weer wat verbruik... En is daarnaast ook snel zat... Maar ik was wel van plan hem te houden... En ooit een ander blokkie en 4wd erin te prakken als hobby... ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 19 april 2007 @ 00:00 |
quote:Als je 4WD in die Carina ga bouwen verwacht ik wel een topic hier ![]() | |
MikeyMan | donderdag 19 april 2007 @ 00:01 |
quote:Zo spannend is dat niet... Carina Station rijdt al rond met 4wd (als zijnde Caldina...) Maar wil daar best een topic aan wijden ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 19 april 2007 @ 00:03 |
quote:Dat klopt Caldina GT, 4WD met een 3S-GTE ![]() Maar dat blijft voor Nederlandse begrippen redelijk uniek, bovendien zie ik zelden een sedan of liftback 4WD.. In Japan zijn bijna alle modellen al eeuwen met 4WD verkrijgbaar, zelfde de Yaris en de Corolla (E8) e.d. ![]() | |
MikeyMan | donderdag 19 april 2007 @ 00:13 |
quote:Heb je ook gelijk in... Afgezien van de kosten is het niet zo'n grote uitdaging... Tis niet alsof je een 4wd seicento gaat knutselen ![]() Maar dit zijn nog echt toekomstdromen hoor ![]() Zal nog wel ff duren voordat je een Carina GTT 4wd tegen gaat komen ![]() | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 10:42 |
gister weze klooie en luchtfilter enz ff na gekeken. puur een tip van iemand die dr wat meer verstand van heeft; neem nieuw motorblok, omdat dr een rare tik in dit motorblok zit.. dat niet echt normaal is. vandaag ff naar garage advies vragen | |
MikeyMan | donderdag 19 april 2007 @ 10:44 |
quote:Rare tik kan ook opgelost zijn met kleppen stellen... | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 10:47 |
quote:ik ga zo naar garage en dan kijken wat hun zeggen | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 10:49 |
btw dat zwarte rubber van de splitter na je motorblok naar je luchtfilter, hoord daar een groot gat in? | |
Automatic_Rock | donderdag 19 april 2007 @ 10:52 |
quote:na of naar?? | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 10:56 |
quote:na, dat staat er toch? is zn luchtfilter splitter een in je motorblok en dan wat rubber en in je luchtfilter kast. daar zat een groot gat in. | |
MikeyMan | donderdag 19 april 2007 @ 11:06 |
quote:En nu in het nederlands... | |
Automatic_Rock | donderdag 19 april 2007 @ 11:10 |
quote:Ja, dat staat er wel. Maar je verhaal maakt no sense at all | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 11:11 |
![]() was kapot, zat een grote scheur in. Heb ik gemaakt door dr een stuk buis doorheen te doen zodat dr geen lucht vrij komt meer | |
MikeyMan | donderdag 19 april 2007 @ 11:13 |
Aha... Doet ie het nu beter? Zou wel wat verklaren... Maar fix dat wel ff fatsoenlijk joh ![]() | |
Automatic_Rock | donderdag 19 april 2007 @ 11:15 |
Oh, bedoel je dat. In dat geval staat je verhaal van na de motor, naar het luchtfilter achterstevoren. | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 11:18 |
quote:geen idee, gister met testrondje vergeten sensor aan te sluiten ik ga straks injectiereiniger kopen enzo even de standaard oplossingen proberen :p | |
Mr_Moon | donderdag 19 april 2007 @ 11:46 |
quote: ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 19 april 2007 @ 12:14 |
quote:Vandaar dat, dat blok zo vreemd loopt ![]() Je hebt op deze manier natuurlijk wel kans dat er troep de motor ingekomen is, aangezien het na het luchtfilter stuk is.. Ik zou even de olie verversen, maar ik ben bang dat het allemaal niets meer uit maakt ![]() | |
Mr_Moon | donderdag 19 april 2007 @ 14:18 |
Is onze held nog niet terug van de garage? ![]() Ik vrees het ergste... ![]() | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 16:29 |
oh sorry ik heb dat injectiespul dr in gedouwt en 98 getankt. rondje duitsland gedaan, naja heerlen - aachten - richting koln - roermond - heerlen blok is erg traag met optrekken maar boven de 150 wordt is sneller, en trek ik hem door naar de 200km/h, af en toe op sommige punten wou ie niet boven de 180 andere keren 190 / 200. raar blok hoor | |
MikeyMan | donderdag 19 april 2007 @ 16:31 |
Alstie 200 loopt zal er wel weinig mis mee zijn... ![]() | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 16:37 |
quote:en dat haperen / stotteren dan? | |
MikeyMan | donderdag 19 april 2007 @ 16:40 |
quote:Wind ![]() Nee, maar zonder het te horen/voelen/merken, kunnen we daar weinig van zeggen natuurlijk... | |
SimtekF1 | donderdag 19 april 2007 @ 16:49 |
Huuh, iemand anders opent een topic over een Celica project, vervolgens staat er een poll over assmuff?!? Heb je 'm overgekocht ofzo? Btw, die klapkoplampen moet je laten zitten, cultuurbarbaar. | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 16:52 |
quote:tis mijn topic? ik heb m geopend? | |
Mr_Moon | donderdag 19 april 2007 @ 16:56 |
quote:Ik denk dat Simtek twee topics door elkaar haalt nl: deze en deze | |
Mr_Moon | donderdag 19 april 2007 @ 18:13 |
quote:1. Verdeler/bobine 2. Bougies/bougiekabels 3. Brandstoffilter 4. Brandstofdrukregelaar 5. Injectoren 6. Vacuumlek 7. Brandstofpomp. 8. TPS (throtle positioning sensor). 9. Luchtfilter. en zo verder... Maar omdat je al aangaf zelf niet genoeg auto technische kennis te hebben: naar de garage met dat ding en laat hem nakijken. | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 19:14 |
hm oke dankje. aangezien ik zelf binnekort ga klooie met motorblokken en lezen en leren enz enz enz. Ga ik 2! extra motorblokken kopen (dit is nu het idee, ik ga nog even verder lezen) een 4A-GE motorblok en een 7A-FE motorblok OF onderblok. De reden is de winst die je krijgt door een 4A-GE kop boven op een 7A-FE te zetten. Lijkt me gelijk leuk leer project | |
johnwoo | donderdag 19 april 2007 @ 19:44 |
Een 7A-GE hybrid is op zich wel leuk, maar veel vermogen haal je er niet uit door die paar extra cc's. Het vermogen wordt grotendeels bepaald door de cilinderkop (en hoeveel lucht die kan flowen), en met de 4A-GE kop op een 1.8L 7A onderblok zal je (bij gelijke mods) nauwelijks meer halen dan op het 1.6L 4A blok waar 'ie op zat - zeg zo'n 130 pk tegenover 124 van de 4A-GE. Wel heb je wat meer koppel over het hele bereik. Meer vermogen kan natuurlijk wel, maar het kopwerk wat je daarvoor gaat doen zou op het 4A onderblok ongeveer evenveel winst betekenen, dus da's dan de moeite van de onderblokswap niet waard. Conclusie: leuke mod, redelijk origineel en zeldzaam, maar echt productief voor het vermogen is het niet... Is een reden voor dat 7A-GE niet vaak wordt gedaan ![]() De interessantste mods lijken mij: 1. 3S-GTE swap. Is mogelijk op een FWD Celica, je gebruikt de 3S motorsteunen en kan dan of een GTi bak gebruiken, of een MR2 turbo bak ombouwen ( = veel steviger). Dit is wel het meeste werk en de elektronica (ECU) aansluiten kan ook lastig zijn, maar het levert ook het meeste op. Vermogen: 200 - 280 pk (potentie voor veel meer als je er echt veel geld in steekt) 2. 4A-GE-20v swap. Minder mechanisch gepruts, maar ook hier kan elektronica lastig zijn. Lekker racy toerenmotortje. Vermogen: 160 - 180 pk. 3. 4A-GZE swap. Ongeveer evenveel moeite als een 20v swap. Veel midrange koppel. Vermogen: 145 - 200 pk. | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 19 april 2007 @ 19:52 |
7A-GE is alleen interessant met een 20v kop in mijn ogen. met de gewone kop krijg je zoals johnwoo zegt minder vermogenswinst, bovendien is het moeilijker om goed (met veel vermogen) te laten lopen. De 3S blijft inderdaad de beste swap, zelfs zonder turbo. maar om te leren en een beetje te klooien is het inderdaad een leuk project.. | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 20:31 |
dank jullie wel voor de reacties. Ik ga bijna denken dat een "lege" MR2 kopen een betere keuze is! wel 90 model en nieuwer niet die oude alleen die rijden er al teveel rond, ik vind mn celica erg leuk namelijk of een nissan 200SX / 300zs [ Bericht 29% gewijzigd door Asmooh op 19-04-2007 20:38:57 ] | |
MikeyMan | donderdag 19 april 2007 @ 20:53 |
goed idee... kun je deze aan een liefhebber kwijt... | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 21:19 |
quote:en dan zeker geld weggegooit hebben? ja doeiii.... of ik hou m of ik verkooop m voor een leuk bedrag, en geen bedrag dat ik denk: PFFF | |
RealZeus | donderdag 19 april 2007 @ 21:44 |
quote: ![]() | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 21:46 |
quote:erg simpel;, die auto gaat niet weg onder de 900 euro. en als ik dr nieuw motorblok enz in zet wordt ie alleen maar duurder | |
Spamblik | donderdag 19 april 2007 @ 21:49 |
quote: ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 19 april 2007 @ 21:56 |
quote:Ik wil er een serieus bod op doen. Dan wil ik wel even weten hoe het met roest e.d. zit. Blok goed of niet maakt mij niets uit. | |
RealZeus | donderdag 19 april 2007 @ 21:57 |
quote:*Zucht. Ten eerste ben ik bang dat als jij er een motorblok in zet het ding helemaal niet meer vooruit komt en dus zal hij niet duurder worden. Ten tweede: in dit topic hebben we weer kunnen genieten van een aantal zaken: van het feit dat jouw technische kennis niet verder reikt dan het omdraaien van de contactsleutel en het aandoen van de lampen en van het feit dat je eigenlijk niet weet wat je wilt. Koop nou gewoon een auto. Een die rijdt, en spaar dan voor iets waar je echt wat aan hebt. Niet iets met kapotte blokken of een Astra GSi waar toch stiekum een 1.4 blok in ligt. Want dit kost pas echt geld. had je namelijk eerst een auto gekocht en het geld van al die mislukte projecten bij elkaar gelegd dan had je nu een hele leuke auto kunnen hebben. Persoonlijk zou ik, als ik wat aparts zou willen , liever een auto hebben die er niet snel uit ziet maar het wel is. En dan al die sjonnie-bakken keihard zoek rijden. | |
Mr_Moon | donderdag 19 april 2007 @ 22:10 |
quote:Nog effe wachten jongens, ook deze ging weg voor 900 en bracht uiteindelijk dit op! ![]() | |
MikeyMan | donderdag 19 april 2007 @ 22:13 |
quote:Ik hoop werkelijk dat je dat doet... Deze bijzondere auto verdient een goed baasje... Eentje die hem goed verzorgt... | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 19 april 2007 @ 22:16 |
quote:Toyota's vind je niet op de sloop, die gaan allemaal naar de export.. zelfs een '88 starlet zonder lopende motor brengt nog 300 euro op ![]() ik wil eerst weten hoe het zit met (ex-)schade's, roest e.d. quote:Precies. Ik ben al met 3 auto's bezig, dus nog 1tje erbij kan ook nog wel. ![]() Maar als ik deze zelf niet onder handen neem, dan zijn er nog zat mensen die zo'n auto waardig aanpakken ![]() | |
Asmooh | donderdag 19 april 2007 @ 22:17 |
quote:heeft geen roest, je mag hem bekijken in heerlen. | |
Mr_Moon | donderdag 19 april 2007 @ 22:20 |
quote:I should know, I drive one ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 19 april 2007 @ 22:22 |
quote:Ik wil em ook wel ruilen tegen een BMW 318 ![]() of een 325, maar dan moet je wel wat bijbetalen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 19 april 2007 @ 22:24 |
quote:Met nieuwe waterpomp en radiator ![]() ![]() | |
Mr_Moon | donderdag 19 april 2007 @ 22:27 |
quote: ![]() | |
MikeyMan | donderdag 19 april 2007 @ 22:36 |
quote:Kijk, dat zijn pas dikke pimp-auto's... Zet ff wat pics neer om hem te overtuigen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 19 april 2007 @ 22:42 |
quote:Ik zal wel even wat uploaden tzt Die 325 is best een goede bak trouwens, die wil ik gaan gebruiken voor op het circuit.. maar die 318 donorbak mag wel weg ![]() Jammer dat onze oude drift Sierra net een week op de sloop ligt ![]() | |
Mr.Adams | donderdag 19 april 2007 @ 23:23 |
Na jarenlang alleen maar meelezen op FOK! dankzij dit topic toch besloten om maar eens te registreren, hulde aan Asmooh voor het feit dat hij dit (onbewust) geinitieerd heeft. Asmooh, ik krijg het idee dat jij bij de eerste de beste opvlieging meteen een auto gaat kopen en er dan later (lees: een paar dagen) achter komt dat het toch niet helemaal is wat jij wilt. Dus, zorg dat je eerst goed weet wat je wilt voordat je uberhaupt een auto koopt! Jouw autohistorie is werkelijk belachelijk... Daarnaast, zoals al zovaak gezegd is hier, heeft het totaal geen nut om een afgereden barrel te kopen voor een paar euro om die daarna "op te knappen" (jouw idee van opknappen vind ik persoonlijk een vorm van auto-verkrachting, hoewel dat in het geval van een oude Opel eigenlijk niet eens mogelijk is) voor wederom een paar euro. Je zult sowieso aan een van de twee aspecten bereid moeten zijn meer geld uit te geven, het kopen van een auto of het opknappen hiervan. Kijk eens rond wat er allemaal aan redelijk goede 2ehands auto's te koop is voor zeg 25% meer van de prijs van de barrels die jij koopt, want dan koop je een kwalitatief betere auto die je later altijd nog sneller kunt maken en waarmee je tot die tijd probleemloos rond kunt rijden. Daarnaast vind ik het erg vreemd dat je allerlei wilde plannen hebt met je nieuw gekochte barrels terwijl je zelf absoluut NUL technisch verstand ervan hebt. Nu geef ik toe dat ik zelf slechts een beetje boven gemiddeld verstand heb van autotechniek, maar ben dan zo verstandig om iemand anders jou een deskundige mening te laten geven! En daarmee bedoel ik dus niet een of andere garage-turk die al begint te kwijlen bij de gedachte van al die ¤¤¤ die hij jou in rekening kan brengen voor de eindeloze reparaties... Tenslotte: Als je daadwerkelijk jouw auto sneller wilt maken, waarom hang je er dan al die tupperware aan en plaats je er ik-weet-niet-hoe-veel kilo aan speakers in? Kijk eens naar hoe de echte autofabrikanten dat doen, kijk eens naar een Audi RS4, BMW M5 en Mercedes AMG. Ik noem juist deze auto's omdat deze weliswaar niet zwaar gestript zijn maar ze zijn ook zeker niet volgegooid met onnodige troep! Waar ze ongemerkt gewicht hebben kunnen besparen hebben ze dit gegaan en daarnaast hebben ze de motor (maar ook de ophanging en remmen!) verbeterd. Nu denk je misschien dat dit een kromme vergelijking is ten opzichte van jouw barrels, maar het gaat om de achterliggende gedachte, denk daar maar eens over na... Moraal van dit verhaal: Als je iets doet, doe het dan GOED. | |
fr3d | donderdag 19 april 2007 @ 23:30 |
ik heb nog wel een leuke mx6 te koop haha deze is wel goed en snel ![]() ![]() | |
MikeyMan | donderdag 19 april 2007 @ 23:32 |
quote:Ik geef je bij deze op voor de beste "Fok! ontmaagding" van het jaar... ![]() | |
Monstarr | vrijdag 20 april 2007 @ 01:54 |
tvp like if...het deze x wel wat word i.t.t. de astra en calibra... [ Bericht 3% gewijzigd door Monstarr op 21-04-2007 13:07:00 ] | |
PNG | vrijdag 20 april 2007 @ 01:55 |
MikeyManMan, ga toch eens wat doen met je leven man. Dat heel de dag op een forum hangen is echt een verslaving manMan. Maak je je druk om manMan. Tis maar 1.6je ofzo. Weet toch al hoe het afloopt. | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 07:52 |
quote:325 of 318, 4d of coupe? indien coupe, hoeveel bijbetalen voor de 325? - welk bouwjaar - aantal kilometers - apk? - hoe mee omgegaan? zelfde over die 318 maar in de 325 heb ik meer interesse bij alle 2 wil ik nieuwere model, niet die hele oude van voor 90 | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 07:59 |
318 http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=7592&cache=no 325 http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=7596&cache=no | |
BaraCuda | vrijdag 20 april 2007 @ 09:18 |
Die project topics van je kunnen we niet echt serieus meer nemen he ![]() En koop AUB geen BMW 325, aangezien dat standaard mooie wagens zijn en figuren zoals jezelf ze een slechte naam geven ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 09:38 |
quote:en figuren zoals jou die zorgen er voor dat heel fok kut word | |
BaraCuda | vrijdag 20 april 2007 @ 09:39 |
quote:Na dat opel verhaal nu dit weer, wat had je dan verwacht? ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 09:44 |
quote:dat je weg bleef uit mn topic? ik wil dit verbouwen, maar als ik een aanbod krijg voor een auto waar ik mss niks aan hoef te doen, dan lijkt mij het aardig logisch dat ik dat aanneem iig. verder die opel had ik geen zin in om te laten lassen want ik heb heel lang gezocht naar dorpel maar nergens gevonden. Brezan kon het ook niet bestellen enz enz enz. dat is de reden van verkoop; want hij beviel en bevalt me perfect die calibra daarbij, dr zijn een paar users met kut reacties.. Waarom? geen idee, maar dr zijn ook genoeg die WEL helpen en tips geven. blijkbaar zijn dat de mensen die dr WEL verstand van hebben. En de mensen met kut reacties niet? | |
Sloper | vrijdag 20 april 2007 @ 10:06 |
Alsof er iemand zo stom is om hem een goede 325i te verkopen ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 10:36 |
quote:gaap... enzo... | |
fr3d | vrijdag 20 april 2007 @ 11:45 |
wat is eigenlijk je budget? | |
johnwoo | vrijdag 20 april 2007 @ 12:06 |
Ik denk minder dan de 7500 euro die je voor je MX-6 vraagt ![]() (en die hij imo ook wel waard is, erg mooie wagen ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 12:18 |
tja en anders hou ik m; en beginn ik met hem afbreken | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 20 april 2007 @ 12:20 |
quote:Beide E30's te oud voor jou dus ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 13:10 |
tja, sorry dan dan wordt deze auto gewoon een regelrechte "sjonnie" auto waar uiteindelijk geen toyota meer in te herkennen is [ Bericht 81% gewijzigd door Asmooh op 20-04-2007 13:16:53 ] | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 13:19 |
quote:Je doet het er gewoon om... ![]() Koop dan ook geen toyota, als je die niet wilt, en zeker geen uniek exemplaar ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 20 april 2007 @ 13:21 |
quote: ![]() ![]() ga je gang, wel de foto's hier posten hè ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 13:22 |
quote:Geen bod? | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 20 april 2007 @ 13:24 |
quote:Asmooh zit gewoon te kloten ![]() Daar ga ik niet serieus op in natuurlijk ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 13:25 |
Wel een bod dus? | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 13:28 |
quote:eigenlijk was het heel erg serieus bedoeld. een oude BMW heb ik geen interesse in. Liefste een goede ruil auto. En anders ga ik gewoon deze verbouwen. | |
-Muse- | vrijdag 20 april 2007 @ 13:29 |
Dit is vermaak ![]() ![]() ![]() | |
-Muse- | vrijdag 20 april 2007 @ 13:31 |
quote:Also het jou iets uitmaakt of de auto goed is ofniet.Ten eerste zie jij dat niet, en ten 2e koop je hem toch wel ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 13:31 |
Plausibele vraag blijft natuurlijk of je bereid bent meer dan 5k aan die auto uit te geven... Want die orde van grootte zit je wel aan, met een ander blok, bak etc... En das dan nog erg krap genomen... | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 20 april 2007 @ 13:32 |
quote:Je wilt een goede auto (325) ruilen tegen een gare Celica met een defecte motor en 400k op de teller... en dat noem je serieus ![]() ![]() | |
Mr_Moon | vrijdag 20 april 2007 @ 13:33 |
quote:Plausibele vraag blijft dan of TS die 5k heeft... ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 13:40 |
quote:eh als jullie die celica zo boeiend vonden? en een 318 oid vond ik ook goed hoor. maarjah, blijkbaar is hij toch niet zo bijzonder.. dus waarom niet blok dr in en verbouwen? als ie toch niet zo bijzonderis en een goede ruil auto bedoel ik mee dat ie rijdt dr mooi uitziet, en dr uitziet naar mijn smaak dus geen 205 oid maar een coupe | |
Mr_Moon | vrijdag 20 april 2007 @ 13:41 |
quote:Gezien de vele talenten van TS op autotechnisch gebied en zeer goede smaak in tuning, kan ik niet wachten.... ![]() Mr_Moon belt vast de vriendin dat het wat later wordt, en zet de popcorn vast klaar.... ![]() ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 13:41 |
quote:Omgekeerde wereld hier... Ja, het is een bijzondere, waarschijnlijk de enige die in nederland rondrijdt... ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 13:44 |
quote:tjah, bliojkbaar toch niet zo bijzonder meer he. als ie niks waard is. Naar de sloop brengen vind ik neit zo want hey; het rijd prima. ik kan dr wat dingen aan verbouwen, in de zin van hele buitenkant en binnenkant en daarna kijken motorisch. of verkopen aan iemand die hem zooooooo graag wil omdat ie uniek is? Maar als hij toch zoooooo uniek is moet hij ook wat waard zijn. en aan de reacties te zien issie dat niet, dus dan maar verbouwen.. want ach.. het is toch maar een "gare" celica | |
-Muse- | vrijdag 20 april 2007 @ 13:46 |
Jou geachtengang is echt ver, ver van de realiteit kerel ![]() | |
jd1982 | vrijdag 20 april 2007 @ 13:49 |
![]() Deze heb ik en is te koop ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 20 april 2007 @ 13:49 |
![]() ![]() lachertje dit project ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 20 april 2007 @ 13:49 |
quote:dit is geen V&A voor zover ik weet.. ![]() quote:er zijn er wel een paar, zag er laatst nog 1tje rijden. Leden van TCCN hebben er ook een paar dacht ik. | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 13:57 |
http://www.superstyling.n(...)fertig%20copy1_w.gif motorkap dioe ik wil twee van deze einddempers http://www.remcoshop.nl/W(...)0434/id_229_full.jpg bodykit en zijkits ben ik nog niet overuit achterwielkas waarschijnlijk luchthapper. Achterlichten ga ik kijken voor covers. Klaplampen gaan weg | |
Mr_Moon | vrijdag 20 april 2007 @ 13:57 |
Dit was toch een project topic? Kom TS, bewijs ons dat we allemaal ongelijk hebben, en een stelletje niets wetende jankers zijn en bouw die Celica om tot een brute Pimpbak! En foto's graag! Dit is nu al je vierde Project Topic in PTA, maar verder dan een uitlaat onder je opel (laten) zetten, en een kabeltje trekken voor een CarPC die niet op wilde starten ben je nog steeds niet gekomen. Je lult hele topics vol met wilde ideeen, maar uiteindelijk vinden we alle auto's terug in V&A, zonder we ook maar 1 resultaat gezien te hebben. Just admit it... Je hebt geen kennis van auto's... Je hebt niet de financieele middelen... Je hebt niet het doorzettingsvermogen... Het is inderdaad jammer van een unieke auto, maar helaas... | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 14:01 |
quote:Goed, en de motor? Lijkt me essentieel... | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:02 |
quote:tjah, opel was teveel mis. dit rijdt en ik ga wel kijken wat ik hier mee kan. motorisch is leuk maar als ik t gelijke blok dr in zet en het rijdt goed dan zeik ik ook niet. ` De buitenkant wil ik wel helemaal verbouwen | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:03 |
quote:motor ga ik eerst standaard houden los van open luchtfilter tot dat de hele buitenkant klaar is. ga hem sowieso vervangen voor nieuw exemplaar. dus weer een 4A-FE voor in de plek. dat de auto iig rijdt en soepel rijd | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 14:04 |
En hoe wou je die klapkoplampen weghalen en een goedgekeurd lichtbeeld houden? Lijkt mij onmogelijk... | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 14:04 |
quote:Gelukkig weet je precies wat je wilt... ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:09 |
quote:tis een tijdelijke oplossing.... dat ge hahhaaper vind ik niks dus dan maar deze oplossing. daarna kijken we wel verder | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:10 |
quote:daarvoor heb ik RDW al mail gestuurt mert vragen daar over | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:12 |
http://www.racelook.de/images/japan/TA-T18HSCH.jpg deze achterbumper gaat t iig worden waarschijnlijk ook deze voorbumper en zijkits http://www.racelook.de/images/japan/TA-T18FSCH.jpg | |
j22flyingdownwind | vrijdag 20 april 2007 @ 14:14 |
Wanneer ga je aan de buitenkant beginnen? | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 14:14 |
quote:Bestaan er uberhaupt vervangings-lampen dan? Geloof er geen kont van... Plaatwer is veelste plat... Heeft de rdw overigens weinig mee te maken... | |
j22flyingdownwind | vrijdag 20 april 2007 @ 14:16 |
Ik neem overigens aan dat je geen baan hebt aangezien je het druk genoeg hebt met ombouwen en het vollullen van dit topic? Of bouw je hem s'nachts om? ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 20 april 2007 @ 14:17 |
quote: ![]() ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:19 |
quote:ik werk inderdaad in het weekend, zaterdag,zondag zondag = 200% zaterdag nacht = 160% dus waarom door de weeks werken ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:19 |
quote:wat is daar mis mee? | |
jitzzzze | vrijdag 20 april 2007 @ 14:20 |
quote:Alles. Dit is echt verkrachting van een auto. | |
Automatic_Rock | vrijdag 20 april 2007 @ 14:23 |
quote:Ach, zo lelijk is die kit nou ook weer niet | |
jitzzzze | vrijdag 20 april 2007 @ 14:25 |
quote:Ik vind die kit echt te lelijk, die Celica wordt er niets mooier van. | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 20 april 2007 @ 14:27 |
Ik heb gister even bij onze plaatselijke Toyota verzamelaar gekeken en die heeft nog een smallport 4A-GE liggen en een zo goed als nieuw 7A onderblok, en nog een 3S-GE uit een MR2 (180 pk) mail maar ff als je serieuse interesse hebt. | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:29 |
quote:gelukkig hoef jij hem ook niet mooi te vinden. maar ik wel | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 14:30 |
Maar; zijn er vervangingskoplampen dan? | |
j22flyingdownwind | vrijdag 20 april 2007 @ 14:32 |
Ik ben benieuwd hoeveel je bij een shop moet dokken voordat hij zo'n uniek exemplaar gaat verkrachten. Ikzelf zou als monteur 300% vragen, en dan nog met tegenzin. Dus ik hoop dat je genoeg cash hebt. :p | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:33 |
quote:nee die moet je maken / verbouwen. het idee was om glas op dejuiste maat, of plastic of weet veel op dejuiste maat te laten maken angel eyes nemen voor een toyota, die geen knipperlicht er op heeft. Deze op de plek makenb waar normaal je lamp omhoog gaat. En zo monteren dat het glas daar precies overheen valt tot de bumper. Maar dat is puur theoretisch. volgende week ofzo kijken of het mogelijk is en hoe breed het moet zijn en hoe hoog. | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:34 |
quote:gelukkig heb ik de turk in denhaag die aan elke auto doet wat jij wil dat hij doet. en aangezien ik hem heel goed ken nog goedkoop ook. | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 14:38 |
quote:Euh... Schrijf dat maar op je buik... Zelf een koplamp maken is echt onmogelijk... Je lichtbeeld moet europees goedgekeurd zijn... Lenzen, reflectoren etc moeten perfect zijn... Met zelf geknutselde lampen ga je niet door de APK komen... | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 14:39 |
quote:Je woonde in heerlen? | |
j22flyingdownwind | vrijdag 20 april 2007 @ 14:39 |
das wel een eind rijden met een hikkend blok ![]() | |
_mimic | vrijdag 20 april 2007 @ 14:40 |
Heren, het resultaat:![]() VETTE SHIT HE?! BEN NOG NIET TEVREDEN, MOET NOG EEN SPOILER OP. | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:42 |
quote:heerlen / Delft weekend Delft, door de weeks heerlen (momenteel) | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:42 |
quote:hikken doet hij allen bij lage snelheden. | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 20 april 2007 @ 14:43 |
quote: ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 20 april 2007 @ 14:43 |
quote:en stationair, loopt de motor dan wel goed/regelmatig? | |
j22flyingdownwind | vrijdag 20 april 2007 @ 14:45 |
Stationair loopt ie w.s. prima nadat ie de stappenmotor zo heeft gemold dat ie stationair > 4.000 rpm loopt ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:50 |
quote:ik heb helemaal niks gemolt. dit wist ik toen ik m kocht dus geef mij niet zomaar de schuld | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:53 |
anyway ik ga mn gf van school halen en daarna de stad in, doeidoei | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 14:53 |
Ik zeg het nog maar een keer: zelf lampen knutselen is onmogelijk... ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 14:54 |
quote:ok. eerste keer begreep ik ook wel hoor dan moet ik toch een oplossing bedenken want ik wil die lampen dr af | |
Pascal86 | vrijdag 20 april 2007 @ 14:55 |
quote:Ga maar verbouwen, dan lachen de kenners je uit dat je niets meer bent dan een sjonnie ![]() ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 14:57 |
quote:Geloof me nou; dat gaat niet... Als er geen kit voor te krijgen is, is dat onmogelijk... En ik weet haast zeker dat die niet bestaat; want de kap is te plat... Licht komt dan niet op de grond aan, maar schijnt omhoog... Die hoek is onmogelijk... | |
$tranger | vrijdag 20 april 2007 @ 15:05 |
quote:Zelf lampen klussen ben ik gelukkig ook maar nooit aan begonnen, wel zijn er vaak genoeg bedrijfjes die dit soort lampen leveren, alleen zijn deze vaak lastig te vinden. Daar bij kosten de lampen vaak een vermogen als je ze bijvoorbeeld ook nog eens over moet laten komen uit de states. Inmiddels heb ik ook al de nodige auto's gehad met klaplampen en vaak hebben vaste lampen ook wel wat, maar 't mooie van klaplampen blijft dat als ze dicht staan je een bijzonder mooie, strakke motorkaplijn hebt. Verder, TS: maak er wat moois gaan, maar ga niet te ver en blijf niet te lang dromen, vraag je tevens af hoe veel meer geld je in een auto wilt stoppen boven de aanschafwaarde en of 't er wel echt van gaat komen, dat is bij je Calibra geloof ik ook niet zo ver gekomen geloof ik ![]() | |
MikeyMan | vrijdag 20 april 2007 @ 16:20 |
quote:Maar dan nog mag je daar officieel niet mee door de APK... | |
SimtekF1 | vrijdag 20 april 2007 @ 16:26 |
Klapkoplampen weg dus.. gast koop dan een auto zonder die dingen. Dit is echt zonde. ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 17:35 |
Nou eerste onderdeel is gekocht. niks voor de auto, maar voor IN de auto. MTX Subwoofer, 1 van de 2 :p 250watt continue 750watt aan max vermogen US-XT12 X Thunder Subwoofer Specifications Model US-XT12-04 Description 12" Subwoofer Impedance Dual 4 Ω 4 Ω Frequency Response 30.7 - 150Hz Sensitivity 1W/1M 85.6dB RMS Power (Watts) 250 US-XT10 X Thunder Subwoofer Specifications [ Bericht 50% gewijzigd door Asmooh op 20-04-2007 17:51:18 ] | |
Mr.Adams | vrijdag 20 april 2007 @ 17:50 |
Asmooh, ik heb 3 pagina's hiervoor al een hele lange en duidelijke reactie gegeven op jouw gepruts, maar gelukkig merk ik dat je hier helemaal niets van opgestoken hebt. Waar ik de grootste problemen mee hebt is dat je dat barrel eerst vol tupperware wilt gaan gooien, om DAARNA pas het motorisch gedeelte aan te pakken. Doet mij denken aan een ervaring van enkele maanden geleden: Sta tegen het begin van de avond voor het stoplicht in de Audi A4 met Arrow Jazz FM op (jaja) lekker te relaxen en er komt zo'n rijdende boombox naast me staan waar ik op de achterbank nog net een petje boven de deur uit kan zien komen. Ik kijk eens naar die auto, het petje draait een beetje (waarschijnlijk keek de bestuurder mij aan) en ineens gaat de muziek nog harder (dacht dat dat niet meer mogelijk was) en wordt er "stoer" met het gaspedaal gespeeld. Het licht gaat op groen, de boombox "schiet" er vandoor en Mr.Adams rijdt ook maar eens rustig weg, luisterend naar de jazz muziek en zich nergens druk om makend. Loser... 10 minuten later kwam Mr.Adams die rijdende boombox weer tegen op de autoweg waar ik, nog altijd met Arrow Jazz FM op, rustig cruisend met 160 langs een auto reed die blijkbaar bij 140 op z'n top zat ![]() Bij deze wil ik je dus alvast verzoeken om jezelf zulke vernederingen te besparen, want ook de tupperware auto's die jij hier plaatst als voorbeeld van hoe de jouwe eruit komt te zien, die zijn ONDER de motorkap namelijk ook aangepakt! Het feit dat je nu ook nog een "dikke speakerset" hebt gekocht...hulde... ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Adams op 20-04-2007 17:57:35 ] | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 18:07 |
quote:tjah erg fijn voor je. En ik ben niet iemand die gaat krossen bij t verkeerslicht, plus dat mijn auto de 200 haald in zn huidige status. Ik wil gewoon goed en mooi en hard geluid. kijk dat jij snel bent en 160 rijd vind ik erg onverantwoord. Omdat je 160 rijd vind ik je nog slechter dan een boombox die bij t verkeerslicht weg rijdt. Ook al is 140 ook niet goed, maar die 20km/h kan veel schelen. Als mijn auto niet hard kan, oke das kut maar niet zo kut als slecht geluid hebben in je auto. `tupperwer is misschien is jouw ogen slecht en kut. maar het gaat om wat ik mooi vind, en hoe ik dr over denk. Ik hoef niet weg hard te krossen bij t verkeerslicht tegen een oude lul met jazz op. Geef mij maar dat mn auto gewoon soepel rijd enz.n en onwijs mooi geluid. Daarbij, als ik naast iemand sta rij ik gewoon rustig weg. Ik vind bodykit, velgen enz enz gewoon heel erg mooi. Dat heeft niks te maken met snelheid maar wat ik mooi vind. Motorisch pak in inderdaad later aan , de reden hiervoor is dat als ik het standaard blok weer plaatsd dan rijdt mn auto goed en soepel, en dat vind ik het meest belangrijke aan de auto. Daarbij, als iederen wil proberen te racen dan rij ik gewoon rustig weg. dan val je sowieso op, niet elke "sjonnie" in jouw ogen is slecht, ik vind iets mooi en daarom doe ik het. Als een auto gewoon goed rijd terwijl de buitenkant slecht is dan heb ik liever een auto die kut rijdt en heel mooi is dan een lelijke auto die goed rijd. Zelfde als kut geluid in mijn auto. Ik vind muziek in mijn auto heel erg belangrijk. Een subwoofer maakt je geluid gewoon "af" "dikke speakerset" waneer is iets dik? Misschien vind jij de standaard speakers dik, of misschien pas als speakers boven de 2000 euro kosten. Ik heb gewoon gekozen voor kwaliteit en niet al te dure prijs. Ik kon kiezen tussen JBL, Toxic, Rockford, maar ik heb gekozen voor MTX omdat ik daar erg tevreden over ben. En ja, misschien is dat in jouw ogen erg duur? 300 voor subwoofer, 400 versterker, 350 speakers. Of je vind het erg kut, omdat jij een "normaal" setje heb van 2500 euro? Het gaat om wat IK goed vind en wat IK mooi vind. Wat de buitenwereld vind van mijn speakersetje of van mijn bodykit of van mijn auto boeit me niet. Het gaat er om dat ik het mooi vind, ik koop iets voor mezelf. Niet voor de omgeving! | |
Mr.Adams | vrijdag 20 april 2007 @ 18:24 |
Om hier even op in te gaan: Ik vind al die plastic auto's en overbodige accesoires inderdaad helemaal niets, maar als jij het mooi vindt moet je het vooral doen, het gaat mij er alleen om HOE je dat aanpakt. Wanneer ik een "gepimpte" auto zie waar echt veel werk in gestoken is met veel oog voor detail en een goede afwerking, dan kan ik dat best waarderen (mooi vinden is een heel ander verhaal, maar smaken verschillen). Jij bent bekend in Heerlen en omsteken, nou dan zul je weten dat er tussen Maastricht en Eindhoven rond 21u vrijwel niets op de weg zit en dat je dan op de snelweg best even door kunt rijden. Harder dan 160 ga ik zelf nooit want dan vind ik het echt onverantwoord worden. Begrijp me goed, wanneer er normaal verkeer is dan rijd ik ook gewoon netjes 120 (of 130 ![]() Om maar even terug te komen op de kern van deze boodschap: Ook al vind ik jouw smaak afgrijselijk, wanneer jij jouw auto met veel oog voor detail en een goede afwerking "pimpt" dan kan ik daar best waardering voor hebben, puur voor het werk wat erin zit en de creativiteit en alle details. Daarom wil ik je alleen duidelijk maken dat je auto "pimpen" (ik heb echt een hekel aan het woord) niet iets is wat je van vandaag op morgen doet maar waar je veel tijd, geld en energie in zult moeten steken voordat je een goed resultaat krijgt. Overigens is deze "oude lul met jazz op" slechts iets minder dan een jaar ouder dan jij... ![]() | |
Mr.Adams | vrijdag 20 april 2007 @ 18:25 |
Overigens vind ik overbodig sterke speakers WEL iets waar de omgeving last van heeft... Ik hoop dat je daar wel rekening mee zult houden. Het is (naar mijn mening) gewoon jammer dat je nu 1000 euro uitgeeft aan speakers terwijl je met dat geld dus heel wat werk aan je auto had kunnen doen. Eerst een goede basis hebben, dan pas de accesoires. | |
2NutZ | vrijdag 20 april 2007 @ 18:29 |
Ik vind ook dat de mensen hier het 'mooi vinden/pimpen van je auto' en 'snel rijden' wat te veel associeren.. Ik vind 18 inch velgen ook heel mooi (chroom wat minder dan) maar het boeit me niet dat ik als 3e weg ben bij de stoplicht ofso. En snel rijden in NL, tja.. overal staan agentjes met laser pistolen en flitspalen en snelheidsheuvels enz enz. dan heb je wat aan je snelheid man.. Daarbij is NL kut klein en de wegen ook niet echt fijjn om op te scheuren dacht ik zo. Al is het wel zonde van sommige plannen die je met die super mooie celica hebt.. hij is al heel mooi, lijnen zijn super.. waarom dik uitbouwen? skirt erbij enzo kan nog wel maar niet van die rare transformer bumpers joh | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 18:42 |
quote:Tuurlijk ik snap dat je het overbodig vind, en ik weet dondersgoed dat het geen een op de ander dagwerk is. Alleen iedereen zei dat ik moest bijhouden wat ik doe, dus dat betekend ook dingen zoals subwoofers en speakers of desnoods een nieuwe deurmat bij het bijhouden zou horen. Dus elk kleine dingetje moest / zou ik een update over doen, om het maar een "project" te houden. En ja, bodykit ga ik inderdaad professioneel laten bevestigen. Omdat ik zelf ook ben dat ik alles goed afgewerkt wil hebben. En ik weet, met mijn calibra reed ik op die weg ook snel te hard ja. Maar ik kan natuurlijk niet gokken op welke weg jij hard reed ![]() | |
Pascal86 | vrijdag 20 april 2007 @ 18:45 |
quote:Je kan 160 verantwoord doen. Zo'n boombox doet dat meestal niet, die veranderen van rijstrook zonder te kijken en maken de meest domme fouten die je maar kan bedenken, die argument van jou gaat dus niet op. | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 18:47 |
quote:Waneer zijn speakers sterk? en waneer is het overboodig? 1000 euro is voor mij misschien veel; maar voor een ander misschien heel weinig? en die heeft paar 1000 aan speakers in zijn auto. of 2000 aan stoelen? (leder sparco kosten 700 per stuk) tuurlijk ken je veel meer doen van 1000 euro. Maar aan de andere kant elke keer ergeren in de auto omdat je je geluid niet goed vind lijkt me ook niet alles ![]() | |
Spamblik | vrijdag 20 april 2007 @ 18:48 |
quote:Je weet toch wel dat Asmooh een hoax is? ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 18:49 |
quote:Daar vergis je je aardig in, ik zie meer "oudere" mensen geen richting aangeven omdat ze vinden dat ze een dikke auto hebben. daar doel ik op, dikke mercedes, dikke bmw, auto A6 3 liter enz enz enz. gewoon behoorlijk grote "dikke" autos die geen richting aangeven en niet kijken omdat ze denken "al die mensen met een mindere auto kijken wel voor MIJ uit" Dus tuurlijk kan je de schuldgeven aan boomboxers, maar er zijn genoeg die dat ook niet doen. | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 18:51 |
quote:omdat ik hem persoonlijk standaard beetje "saai" vind | |
Pascal86 | vrijdag 20 april 2007 @ 18:57 |
quote:Ik rij dezelfde 3 liter als mijn vader, en hij is ook een oude lul, je praat nu het zelfde over ouderen als mensen praatten over jongeren, er zijn altijd uitzondering, er zijn ook vrouwen bij die kut rijden zo ook jongeren en ouderen maar jongeren spannen de kroon omdat ze vaak geasoiceerd worden met plastic, stickers, strijk tafels en al die onzin die ze eraan plakken, alleen dat al is voor reden genoeg om daar niet aan te beginnen omdat ik sowieso niet geasioceerd wil worden met dat tuig wat naast me staat met zo'n auto met klaar staat om te racen. Ik rij zelden te hard, en als ik dat doe dan doe ik dat verantwoord dan kijk ik vooruit of de situatie toelaat (drukte, wegdek, etc) en of er geen KLPD achter me zit ![]() Ik begrijp goed waarom jongeren meer verzekering betalen, kijk maar naar dat verhaal van Opa_vertelt. Maar om terug te komen op die celica (ik wil namelijk zelf ook 1 aanschaffen) Als je een spannende auto wilt dan koop je er toch 1 sowieso gooi je nu gewoon geld over de boeg en ten tweede je verkracht een mooie auto. | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 19:12 |
quote:ik verkracht niks; ik vind het zo gewoon heel erg mooi. En ieder zijn smaak toch? | |
casejunkie | vrijdag 20 april 2007 @ 19:18 |
Waarom pak je dan geen standaard celica en laat je deze celica over aan een echte liefhebber die hem orgineel houd? | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 19:23 |
quote:omdat ik geen andere celina kon krijgen toen voor de prijs die ik dr voor over had dus dan maar deze en nu ik weet dat hij uniek is vind ik het veel leuker om deze te hebben ![]() | |
j22flyingdownwind | vrijdag 20 april 2007 @ 19:23 |
Asmooh; al die tijd die je hier in dit forum verspilt kun je werken + geld verdienen zodat we ooit nog eens foto's van je big pimpin' Toyo Yap style te zien krijgen ![]() | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 19:26 |
hehe nieuw deel | |
Asmooh | vrijdag 20 april 2007 @ 19:26 |
"Jap Style" Toyota Celica Coupé Deel II |