quote:Op maandag 16 april 2007 21:13 schreef Ringo het volgende:
Ok, een gebakken ei.Maar dat bedoel ik niet.
Ik had weinig in huis en geen zin om naar de winkel te gaan. Dus:pasta koken (al dente) teentje knoflook fijnhakken olie in een pan, knoflook fruiten gekookte pasta erbij peper en zout erdoor & een lepel rozenjam beetje husselen, op je bord, en klaar. ![]()
(...)
Meer suggesties?
Smaakmaker, met de knoflook. Te koop in elke Turkse toko, erg lekker (ook op brood).quote:
Mja, zoetigheid.quote:Op maandag 16 april 2007 21:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Smaakmaker, met de knoflook. Te koop in elke Turkse toko, erg lekker (ook op brood).
Shoarma, champignonsoep en prei, hoe bedenk je 't.quote:Op dinsdag 17 april 2007 00:20 schreef Erosjuhhh het volgende:
- half pak spaghetti
- pak shoarma (hangt er vanaf moet heoveel personen je bent)
- blik champignonsoep
- 1 prei
bak de shoarma en kook de spaghetti al dente
als dit beide klaar is gooi je de gesneden prei (beetje groen mag er nog bij. niet teveel!) en het blik champignonsoep en de shoarma bij de afgegoten pasta in de pan en zet weer op het vuur
zorg dat het tegen kookpunt aan komt weer et voila
beetje peper er nog over heen (vers gemalen)
Beter idee: diepvriessateetjes!quote:Op donderdag 19 april 2007 18:54 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Witte rijst en een blik gehaktballen in satésaus.
das ook mijn favoriet!! behalve dan dat ik geen geitekaas maar parmesan gebruikquote:Op maandag 16 april 2007 23:47 schreef chibibo het volgende:
Ingredienten:Pasta Rucola Geitenkaas Pesto Pijnboompitten
Bereidingstijd: ca. 10 minuten (afhankelijk van de kooktijd van de pasta)
Pasta koken en pijnboompitten roosteren. Als de pasta klaar is, roer dan de geitenkaas (1 a 2 eetlepels per persoon), pesto (1 a 2 theelepels per persoon) en pijnboompitten er doorheen. Serveer het mengsel op een bedje van rucola. Eventueel op smaak brengen met wat zwarte peper.
Kijk, iemand met smaak!quote:Op donderdag 19 april 2007 20:02 schreef scrub_nurse het volgende:
das ook mijn favoriet!! behalve dan dat ik geen geitekaas maar parmesan gebruik![]()
![]()
Begrijp ik nou goed dat je bij elkaar gooit??quote:Op dinsdag 17 april 2007 00:20 schreef Erosjuhhh het volgende:
- half pak spaghetti
- blik champignonsoep
- 1 prei
als dit beide klaar is gooi je de gesneden prei (beetje groen mag er nog bij. niet teveel!) en het blik champignonsoep en de shoarma bij de afgegoten pasta in de pan en zet weer op het vuur
Ik mis:quote:Op maandag 16 april 2007 21:13 schreef Ringo het volgende:
Ik had weinig in huis en geen zin om naar de winkel te gaan. Dus:pasta koken (al dente) teentje knoflook fijnhakken olie in een pan, knoflook fruiten gekookte pasta erbij peper en zout erdoor & een lepel rozenjam beetje husselen, op je bord, en klaar. ![]()
Ik doe hetzelfde maar dan met boursinquote:Op donderdag 19 april 2007 23:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
Kijk, iemand met smaak!Binnenkort zal ik het ook eens met parmezaan proberen.
quote:Op donderdag 19 april 2007 18:54 schreef Innocence het volgende:
[..]
Shoarma, champignonsoep en prei, hoe bedenk je 't.![]()
probeer t eens.. verbazinglekker!quote:Op donderdag 19 april 2007 23:57 schreef Badmintonner het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat je bij elkaar gooit??![]()
Hey das mijn gerechtquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:03 schreef Geluk het volgende:
- Pasta
- Spinazie
- Boursin
- Gerookte zalm
1- Pasta koken
2- Spinazie + boursin + gerookte zalm opwarmen.
Kan ook met spekjes en/of broccoli, dan moet je de spekjes nog bakken en de broccoli koken.
Geniaal.quote:
quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Geniaal.
Ik heb er mijn studie jaren op geleefd
Nu nog zie ik het als de ultieme traktatie, zo'n blik open te rukken en de shizzle gewoon koud op te lepelen.
Hmm..da's ook nog een optie, met zalm..quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:03 schreef Geluk het volgende:
- Pasta
- Spinazie
- Boursin
- Gerookte zalm
1- Pasta koken
Kan ook met spekjes en/of broccoli, dan moet je de spekjes nog bakken en de broccoli koken.
En de pijnboompitjes niet vergeten! Je hebt trouwens ook spinazie met boursin van Iglo.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:03 schreef Geluk het volgende:
- Pasta
- Spinazie
- Boursin
- Gerookte zalm
1- Pasta koken
Klopt, erg lekker maar ook niet bij elke supermarkt te koop, C1000 en Jumbo hebben het wel maar Albert Heijn en super de boer weer niet...quote:Op zondag 22 april 2007 00:09 schreef Cyan het volgende:
[..]
En de pijnboompitjes niet vergeten! Je hebt trouwens ook spinazie met boursin van Iglo.
Nee klopt! Maar dan kan je natuurlijk altijd Boursin cuisine gebruikenquote:Op zondag 22 april 2007 00:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Klopt, erg lekker maar ook niet bij elke supermarkt te koop, C1000 en Jumbo hebben het wel maar Albert Heijn en super de boer weer niet...
Nij het lezen van de TT wilde ik dus dit recept gaan tikken. Nou ja, zonder jam en met veeeeel meer knof en een piezelbeetje chilivlokken enmisschien basilicum of peterselie of wat je maar hebt liggen aan verse kruiden..... Als je dit gezonder wilt maken kun je er een paar handen spinazieblaadjes door gooien, even snel slinken, klaar!quote:Op maandag 16 april 2007 21:13 schreef Ringo het volgende:
(...)
Meer suggesties?
Lijkt me niet iets wat je per ongeluk in huis hebt, maar dan nog zou ik er andijviestampot van maken.quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:00 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Hey das mijn gerechtmaar doe m zelf altijd met spekjes
Daarnaast deze:
Ingrediënten
- aardappelpartjes
- spekjes
- andijvie
Bereidingswijze
- flikker alles bij elkaar in de wok
met knakworsten en sambalquote:
Lijkt me lekker. Maar dacht altijd dat spinazie met zalm echt niet goed was en dus niet meer mocht??quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:03 schreef Geluk het volgende:
- Pasta
- Spinazie
- Boursin
- Gerookte zalm
1- Pasta koken
Alles mag.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:03 schreef Pau100 het volgende:
[..]
Lijkt me lekker. Maar dacht altijd dat spinazie met zalm echt niet goed was en dus niet meer mocht??
Deze kan je ook maken met kant en klare pannenkoeken ipv een omelet. Erg lekker em supersnelquote:Op zaterdag 21 april 2007 01:15 schreef Tezz het volgende:
Nog een vlugge:
Bak in koekepan 1 een flinke omelet. Bak in koekepan 2 een berg groentes (uien, champignons, courgette, paprika, eventueel wat reepjes ham er over heen).
Leg omelet op bord, schep groentes er op, geraspte kaas er over en dubbel vouwen!
Heerlijk, snel en voedzaam!
En wat groentenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:07 schreef Wooldoor het volgende:
Ziet er simpel maar heerlijk uit Queen_bee ik zou er zelf nog wat gehakt bij doen
quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:37 schreef MaLo het volgende:
Andijviestamppot
Ingrediënten:
- 1 pak aardappelpureepoeder, beetje melk en beetje water
- 1 zak voorgesneden rauwe andijvie
- 1 bakje spekjes
- beetje nootmuskaat
Spekjes in de pan gooien. Vervolgens het water / de melk voor de aardappelpuree opzetten. Zodra deze tegen de kook aan is, het aardappelpureepoeder er doorheen roeren. Beetje nootmuskaat erbij. Dan de andijvie erdoor mengen en als je daarmee klaar bent zijn de spekjes goed uitgebakken en meng je die er doorheen.
Benodigde tijd: 10 minuten, het kost minder tijd dan een pizza in de oven mikken! En het is zoooo lekker
.
Wat vind jij een snelle simpele gerecht?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:36 schreef Frankvbr het volgende:
kmoet zeggen, kvind de meeste gerechten hier niet simpel, laat staan snel..
wat zijn dan nog niet simpele en snelle gerechten, die je in je eentje eet?
een pizza is snelquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:43 schreef Sharkdoggie het volgende:
Wat vind jij een snelle simpele gerecht?
Snel?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:17 schreef Sharkdoggie het volgende:
Mijn favo (en meest foute) gerecht:
[afbeelding] + [afbeelding]
50 min. in de oven op 200 graden.
Andijviestamppot.quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:37 schreef MaLo het volgende:
Andijviestamppot
Ingrediënten:
- 1 bakje spekjes
- beetje nootmuskaat
Spekjes in de pan gooien. Vervolgens het water / de melk voor de aardappelpuree opzetten. Zodra deze tegen de kook aan is, het aardappelpureepoeder er doorheen roeren. Beetje nootmuskaat erbij. Dan de andijvie erdoor mengen en als je daarmee klaar bent zijn de spekjes goed uitgebakken en meng je die er doorheen.
Benodigde tijd: 10 minuten, het kost minder tijd dan een pizza in de oven mikken! En het is zoooo lekker
.
Snelle handeling.quote:
Ja dat deed mijn moeder vroeger ook altijd. Blegh. Sinds ik zelf achter het fornuis sta kwam ik op het lumineuze idee om ze eerst gewoon lekker knapperig te bakken en dan pas in de soep te gooien, en dat is dus echt VELE malen lekkerder! Probeer maar eens hoor!quote:Op maandag 7 mei 2007 16:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
soepballetjes bakken?
je kan ze ook in de bouillon gooien rauw
Ik vind de italiaanse lekkerderquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:32 schreef RickoKun het volgende:
OOOOHH die griekse da's mijn favoriet!
Teveel vitamines met die salade!!!! Studenten pikken dit nooit op!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:36 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Kippeblokjes in mosterd en curry wentelen, bakken in de pan, beetje room, scheut ketchup en ananas erbij. Beetje rijst koken en klaar is kees.
Als ik in een gezonde bui ben nog een eenvoudig slaatje erbij (tomaat en veldsla).
In een zoete bui een paar rozijnen door de rijst en wat kaneel op de kip.
Precies! En omdat de soep vrij snel klaar is, moet je de balletjes wel bakken. Anders zijn ze nog rauw terwijl je soep al klaar is. Grootmoeders soep staat uren te pruttelen, ja dan worden ze wel gaar.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:52 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja dat deed mijn moeder vroeger ook altijd. Blegh. Sinds ik zelf achter het fornuis sta kwam ik op het lumineuze idee om ze eerst gewoon lekker knapperig te bakken en dan pas in de soep te gooien, en dat is dus echt VELE malen lekkerder! Probeer maar eens hoor!
Altijd fijn, zo'n maaltijd die met liefde is bereid.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:16 schreef Dakota het volgende:
kipfilet in stukken hakken wat ui champignonnetjes en knoflook erbij, ciabatta in de oven flikkeren, zooi erin tyfen, kaas eroverheen en weer ff in de oven om de kaas te laten smelten
quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:03 schreef Geluk het volgende:
- Pasta
- Spinazie
- Boursin
- Gerookte zalm
1- Pasta koken
Oh versgemalen peper eroverheen... Nee dan is 't goed. Gelukkigquote:Op dinsdag 17 april 2007 00:20 schreef Erosjuhhh het volgende:
- half pak spaghetti
- blik champignonsoep
- 1 prei
Pasta, champignons, prei en kaas zijn echt eenquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:56 schreef Viking84 het volgende:
Tagliatelle voor twee personen.
Tagliatelle
Champignons (gebruik zelf altijd twee doosjes van 250 gr)
Twee stuks prei
Parmezaanse kaas
Eetlepel (demi) crème fraiche
peper / zout / Italiaanse kruiden
De champignons en de prei stoom je en dan doe je de eetlepel creme fraiche erdoorheen. Zout, peper, Italiaanse kruiden erdoor. Tagliatelle en groenten apart serveren. Garneren met geraspte Parm kaas.
Eventueel kun je er ook nog spekjes bij doen, maar dat vind ik nergens voor nodig, dus ik doe dat niet.
kan je trouwens ook een wat lichtere variant van maken, half zakje saus gebruiken en een klein bekertje creme fraiche er doorheen roeren..quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:48 schreef ondeugend het volgende:
Rijst, kerrie kip
Nodig: rijst, kerriesaus ( pakje aanmaken met water) , kipfilet en groente ( spercibonen pot)
kip in stukjes bakken, rijst koken, saus maken, boontjes opwarmen.
Klaar
Eens!quote:
Ik weet het. En op die kaas na is het nog vrij gezond ookquote:Op donderdag 5 juni 2008 19:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Pasta, champignons, prei en kaas zijn echt eencombinatie.
als dit op een restaurant kaart zou staan zou ik het zo bestellenquote:Op maandag 16 april 2007 23:47 schreef chibibo het volgende:
Pasta koken en pijnboompitten roosteren. Als de pasta klaar is, roer dan de geitenkaas (1 a 2 eetlepels per persoon), pesto (1 a 2 theelepels per persoon) en pijnboompitten er doorheen. Serveer het mengsel op een bedje van rucola. Eventueel op smaak brengen met wat zwarte peper.
quote:Op maandag 23 april 2007 17:22 schreef renzell het volgende:
Pasta koken (fusili, of, voor een snellere versie: macaroni).
Ondertussen ui en knoflook snijden plus fruiten.
Flikker er een blik tomatenblokjes bij.
Flikker er (onder goed doorroeren) 1 of 2 pakjes geraspte (liefst oude) kaas bij.
Gooi er een scheut wodka doorheen en dan heel erg veel verse peper uit de molen.
Tijd: 8 minuten.![]()
Ja! Vind ik ook zo lekker.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:42 schreef Pau100 het volgende:
Gewoon ragout uit blik met wat rijstErg snel ,erg simpel en best lekker.
Neem dan tortellini, ben je gelijk klaarquote:Op donderdag 26 april 2007 17:07 schreef Wooldoor het volgende:
Ziet er simpel maar heerlijk uit Queen_bee ik zou er zelf nog wat gehakt bij doen
Wij aten vroeger thuis bijna wekelijks macaroni (meergranen elleboogjes) met blokjes ham en kaas. Inderdaad wat ketchup erover. Was iedereen gek op.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:08 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Eens!
Kindertjes macaroni:
Gesneden schouderham (dus geen dikke plak.) in kleine stukjes snijden.
Uitje fruiten, met ham samen bakken.
VEEL tomatenketchup erbij doen.
Dat is je saus, voor de volwassenen cayenne peper erbij.
Macaroni is inmiddels klaar, samen voegen, geraspte kaas erover.
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:06 schreef Innocence het volgende:
[..]
Wij aten vroeger thuis bijna wekelijks macaroni (meergranen elleboogjes) met blokjes ham en kaas. Inderdaad wat ketchup erover. Was iedereen gek op.
Kan bijna tippen aan mijn snelheid van tartaartjes bakken en brood.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:55 schreef Dakota het volgende:
aardappelpuree-magnetron
spinazie-magnetron
en vlees bakken
klaar
Ook geweldig met basilicum ipv pijnboompitjes!quote:Op maandag 9 juni 2008 14:09 schreef Cyan het volgende:
Vanavond verse pasta, met mozarella en cherrytomaatjes en pijnboompitjes.
Of allebei!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:21 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ook geweldig met basilicum ipv pijnboompitjes!
Idd met allebei of met pestoquote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:21 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ook geweldig met basilicum ipv pijnboompitjes!
samen met carbonara mijn lievelingseten, ik doe er alleen ook nog wat verse spinazie bijquote:Op maandag 9 juni 2008 14:09 schreef Cyan het volgende:
Vanavond verse pasta, met mozarella en cherrytomaatjes en pijnboompitjes.
En als je een volledige maaltijd wil neem je runderkroketten, groentekroketten en aardappelkrokettenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik zet de frituurpan aan, wacht 4 minuten, gooi de kroketten of andere frituur erin, wacht een paar minuten. Ik snij in de tussentijd een broodje open en doe er wat mosterd (voor kroketten, mayo voor alle andere snacks) tussen. Na een paar minuten zijnd e kroketten klaar en voila; je hebt heel snel en heel simpel een maaltijd!
Uhuh, gaat best snel hoor. Kost mij een halfuurtje ofzo. En als je iets anders wilt doen moet je dat natuurlijk lekker zelf wetenquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:21 schreef ColdFeet het volgende:
Uhuh, Rio. Allemaal leuk en aardig, die risotto, maar dat valt niet in de categorie snel en simpel. Wel lekker, ja.
(BTW papperig?Met een lichte bite, zul je bedoelen. Spinazie zou ik toevoegen voordat de rijst beetgaar is; de groente laat nog best wel wat water los -> mislukte, papperige risotto
)
Ik wil dit gaan maken, maar... ik snap geitenkaas nooit! Je hebt zooooveel verschillende soorten! Je hebt soorten die een beetje brokkelig/droog zijn en soorten die een beetje creme-achtig zijn met zo'n brie-achtig korstje. En soorten waaraan je aan de verpakking niet kan zien wat voor soort het is. Maar welke soort heb je nou nodig voor zo'n soort recept?quote:Op maandag 16 april 2007 23:47 schreef chibibo het volgende:
maakt geen zak uit, gewoon wat je lekker vindtquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:38 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ik wil dit gaan maken, maar... ik snap geitenkaas nooit! Je hebt zooooveel verschillende soorten! Je hebt soorten die een beetje brokkelig/droog zijn en soorten die een beetje creme-achtig zijn met zo'n brie-achtig korstje. En soorten waaraan je aan de verpakking niet kan zien wat voor soort het is. Maar welke soort heb je nou nodig voor zo'n soort recept?
Ik denk dat als er in het recept staat "schep het er doorheen" dat je dan vrij zachte, een beetje brokkelige geitenkaas moet hebben. Niet die hele harde die je bij wijze van spreken kunt raspen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:38 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ik wil dit gaan maken, maar... ik snap geitenkaas nooit! Je hebt zooooveel verschillende soorten! Je hebt soorten die een beetje brokkelig/droog zijn en soorten die een beetje creme-achtig zijn met zo'n brie-achtig korstje. En soorten waaraan je aan de verpakking niet kan zien wat voor soort het is. Maar welke soort heb je nou nodig voor zo'n soort recept?
Ik denk dat ie ´t lekkerste is met Bettine Blancquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:38 schreef Naamah het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 april 2007 18:54 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Witte rijst en een blik gehaktballen in satésaus.
Erg oude quote, ik weet hetquote:Op zaterdag 21 april 2007 16:37 schreef MaLo het volgende:
Andijviestamppot
Ingrediënten:
- 1 bakje spekjes
- beetje nootmuskaat
.
Niet gek juist. Ik kocht altijd die hele goedkope pakjes sate. Inderdaad met beetje rijst erbij en klaar!quote:
Ik eet toch zeker 3x in de week pasta ´s zomers, in de winter meer aardappelen. Lekker toch?quote:Op zondag 15 juni 2008 16:45 schreef EricT het volgende:
getver, sommigen van jullie moeten echt een rijst/pasta-verbod krijgen...
ketters!
het ging mij om de combinaties die mensen maken. Echt om te walchen gewoonquote:Op zondag 15 juni 2008 18:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik eet toch zeker 3x in de week pasta ´s zomers, in de winter meer aardappelen. Lekker toch?
Gehaktballen uit blik is trouwens zoon beetje het ranzigste wat er bestaat; dat voer je je hond nog ni eens man.![]()
Inderdaad, pasta met roomkaas, spinazie a la creme en/of kip, brrrrquote:Op zondag 15 juni 2008 21:06 schreef EricT het volgende:
[..]
het ging mij om de combinaties die mensen maken. Echt om te walchen gewoon.
Ooohquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:11 schreef SHE het volgende:
Overigens is dit de snelste, en de lekkerste
[ afbeelding ]
Snap ik hoor, maar ik heb een of andere afwijking. Ik lust junkfood alleen als het koud is. Of beter gezegd, op kamer temperatuur. Koude pizzaquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:18 schreef HenkBenzinetank het volgende:heerlijk ja, gewoon blikkie opwarmen (koud gaat me iets te fur) en klaar.
Niet eens raar. Koud voedsel heeft meer smaak.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Snap ik hoor, maar ik heb een of andere afwijking. Ik lust junkfood alleen als het koud is. Of beter gezegd, op kamer temperatuur. Koude pizza, koude whoppers
koude bonen
Volgens mij een overblijfsel uit mijn studententijd; toen dit zo'n beetje mijn weekend thingie was.
Ik krijg nog steeds een warm gevoel van een verpieterde burger of een koud blikje bonen
Disclaimer: Ik heb dit nooit opgebiecht, en iedereen die dit tegen mij gebruikt vermoord ik.
Zo erg is dat toch niet? ik doe het ook vaak.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Snap ik hoor, maar ik heb een of andere afwijking. Ik lust junkfood alleen als het koud is. Of beter gezegd, op kamer temperatuur. Koude pizza, koude whoppers
koude bonen
Volgens mij een overblijfsel uit mijn studententijd; toen dit zo'n beetje mijn weekend thingie was.
Ik krijg nog steeds een warm gevoel van een verpieterde burger of een koud blikje bonen
Disclaimer: Ik heb dit nooit opgebiecht, en iedereen die dit tegen mij gebruikt vermoord ik.
Grappig dat je dat zegt. Ik vind warmte in voedsel vaak de smaak tekort doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:32 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Niet eens raar. Koud voedsel heeft meer smaak.En die koude bonen, mijn foto is pleite.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Ik vind warmte in voedsel vaak de smaak tekort doen.
Het lijkt wel alsof de hitte mijn smaak papillen verdooft en ik dus niet goed proef wat ik hoor te proeven.
Ik laat mijn eten dan ook vaak afkoelen
Ja!quote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:13 schreef ViPeRII het volgende:
Heel makkelijk en lekker als je in een zoete bui bent:
Rijst koken
bestrooien met kaneel en suiker,
beetje roomboter er bij, en smullen maar...
(Vooral makkelijk als je nog rijst over had, en dat alleen maar hoeft op te warmen in de magnetron)
Dit doet mij denken aan: Macaroni en suiker.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:13 schreef ViPeRII het volgende:
Heel makkelijk en lekker als je in een zoete bui bent:
Rijst koken
bestrooien met kaneel en suiker,
beetje roomboter er bij, en smullen maar...
(Vooral makkelijk als je nog rijst over had, en dat alleen maar hoeft op te warmen in de magnetron)
Maar volgens mij is het ook echt waar, dat koud voer meer smaak heeft. Ik heb niet eens meer een magnetron. Ik eet zelfs soms soep uit een blik zonder te verwarmen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Ik vind warmte in voedsel vaak de smaak tekort doen.
Het lijkt wel alsof de hitte mijn smaak papillen verdooft en ik dus niet goed proef wat ik hoor te proeven.
Ik laat mijn eten dan ook vaak afkoelen
Nooit gegeten?quote:
quote:Op zaterdag 21 juni 2008 22:31 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Maar volgens mij is het ook echt waar, dat koud voer meer smaak heeft. Ik heb niet eens meer een magnetron. Ik eet zelfs soms soep uit een blik zonder te verwarmen.
Viezerik? Omdat hij de soep niet verwarmdquote:Op zondag 22 juni 2008 02:18 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Viezerik, uit blik..ben je wel helemaal normaal?
Jaja, warm tot heet voedsel kan anders zijn.quote:Op zondag 22 juni 2008 02:23 schreef Morwen het volgende:
[..]
Viezerik? Omdat hij de soep niet verwarmd![]()
Ik vind koud eten ook vaak smaakvoller dan warm eten en je brand je giechel er niet aan.
Is echt een lekkere combi hoor, liefst nog met pijnboompittenquote:Op zaterdag 21 juni 2008 22:25 schreef skiczukie het volgende:
Spinazie met feta.Maar gelukkig is het vegetarisch.
Kwestie van interpretatiequote:Op zondag 22 juni 2008 02:25 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Jaja, warm tot heet voedsel kan anders zijn.
Wat een tut ben je dan eigenlijk als je niet lezen kan, UIT BLIK zei ik...
Soep uit blik is gewoon kut! Lees de ingrediënten maar eens....
Spinazie en andijvie...quote:Op zondag 22 juni 2008 02:29 schreef Xennia het volgende:
[..]
Is echt een lekkere combi hoor, liefst nog met pijnboompitten
Meen je dat nou? Wat een gemis, ik lust werkelijk alle groentesquote:Op zondag 22 juni 2008 02:31 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Spinazie en andijvie...![]()
Heb ik nou altijd al eens willen doen...
Voelt goed!
Ja, dat meen ik...quote:Op zondag 22 juni 2008 02:34 schreef Xennia het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Wat een gemis, ik lust werkelijk alle groentes
gatverdammequote:Op woensdag 18 juni 2008 22:26 schreef mrSPLIFFY het volgende:
TerugVindtGerecht
maarre ff een korte die me opeens te binnen schiet en echt onwijs lekker is
en tevens het enige vegetarische gerecht wat ik doorgaans eet;
Macaroni koken ( eleboogjes)
dan voorgesneden uien en voorgesnede peen ( kan je voor weinig kopen, scheelt heel veel tijd)
en een beetje taugé in een wok flikkeren en ff aanbakken
dan pakje konimex javaanse pinda saus erbij....
ff heet maken, op dienen met de macaroni je hebt echt fucking lekker eten voor onder de 5 euro denk ik en je kan er 2 dagen van eten! ( en vult als een tirelier)
Ik hoop voor je dat je Paneer hebt gekregen in een Indiaas restaurant en geen Feta.quote:Op zondag 22 juni 2008 00:13 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nooit gegeten?
In Indiase restaurants wordt dit geserveerd als bijgerecht; en ik heb het in Spanje ook gegeten.
De feta is natuurlijk gewoon geitenkaas (hebben ze in India ook), en die smelt in kleine stukjes in de hete spinazie.
Serieus echt lekker!
witte bonen in tomatensaus zijn al gaarquote:Op zondag 22 juni 2008 14:06 schreef starla het volgende:
Witte bonen in tomatensaus + knakworst
Benodigdheden:
Witte bonen in tomatensaus
Knakworsten
Bereidingswijze:
Kook de witte bonen in tomatensaus totdat ze gaar zijn.
Verwarm de knakworsten
Snijd de knakworsten in kleinere stukjes
Gooi deze bij de witte bonen
Klaar
Variatietip:
Eet er een boterham bij.
quote:Op zondag 22 juni 2008 14:03 schreef bonke het volgende:
panpiza met ei
ham
kaas
brood
tomaat
ui
boter in de koekepan
plakkies brood zonder korst in de pan legge
ham, tomaat,uien en kaas derop leggen ( tomaat en ui natuurlijk ff snijden )
paar eitjes klutsen met peper, zout, knoflook, kerrypoeier ( of wat je maar lekker vind )
ei over je piza gooien
ff op een hoog vuur warm laten worden dan deksel derop en op een laag pitje een minuut of tien bakken
wel ff je koekepan een paar keer verdelen over je pitje zodat niet een plek van je piza gebakken word
gerecht:quote:Op zondag 22 juni 2008 14:06 schreef starla het volgende:
Witte bonen in tomatensaus + knakworst
Benodigdheden:
Witte bonen in tomatensaus
Knakworsten
Bereidingswijze:
Kook de witte bonen in tomatensaus totdat ze gaar zijn.
Verwarm de knakworsten
Snijd de knakworsten in kleinere stukjes
Gooi deze bij de witte bonen
Klaar
Variatietip:
Eet er een boterham bij.
Wat dat betreft ben ik precies het tegenovergestelde. Als ik gekookt heb weet ik niet hóe snel ik die shit op m'n bord moet krijgen en voor de teevee moet zitten. Ik brand graag net niet m'n bek en het liefst breekt het zweet me uit tijdens het eten, daarom tyf ik ook overal een potje sambal oelek doorheenquote:Op zondag 22 juni 2008 02:23 schreef Morwen het volgende:
[..]
Viezerik? Omdat hij de soep niet verwarmd![]()
Ik vind koud eten ook vaak smaakvoller dan warm eten en je brand je giechel er niet aan.
Okee dan, dat lijkt me wel wat.quote:Op zondag 22 juni 2008 14:03 schreef bonke het volgende:
panpiza met ei
ham
kaas
brood
tomaat
ui
boter in de koekepan
paar eitjes klutsen met peper, zout, knoflook, kerrypoeier ( of wat je maar lekker vind )
ei over je piza gooien
ff op een hoog vuur warm laten worden dan deksel derop en op een laag pitje een minuut of tien bakken
wel ff je koekepan een paar keer verdelen over je pitje zodat niet een plek van je piza gebakken word
probeer t eens, je zou er van opknappenquote:Op zondag 22 juni 2008 13:05 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
gatverdamme
dit zou ik mijn niet bestaande hond nog niet eens geven
alsof wij alle groente invriezenquote:Op zondag 22 juni 2008 14:01 schreef Viking84 het volgende:
Groenten moet je versch kopen, niet invriezen! (ik wist niet eens dat dat kon).
Oh, ik doe dat ook altijd. Meestal van de Aldi, maar ook wel AH zakken met 35% korting of als ze in de aanbieding zijn. Als je het in bevroren staat in de wok mietert kan het prima, olie goed heet stoken en dan erin - dan wordt het geen drab.quote:Op maandag 23 juni 2008 17:24 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
alsof wij alle groente invriezenis alleen handig om een zo'n zak voor het geval dat in huis te hebben liggen hoor, daar in de vriezer.. komt vaker voor dat de broccoli geel is, en de tomaten weglopen, als we onverwacht 2 dagen achter elkaar niet thuis eten
maar we willen wel graag groente bij elke maaltijd, dus vriezen we altijd wel één zo'n groentemix zak in
Verwarm anders de oven voor op 150 graden, voordat je naar de Chinees / vetbak / shoarma /pizzaboer etc gaat. Als je thuiskomt gooi je je gerechten in een / enkele ovenschalen en warmt het nog een paar minuten op.quote:Op zondag 22 juni 2008 15:54 schreef 2dope het volgende:
[..]
Wat dat betreft ben ik precies het tegenovergestelde. Als ik gekookt heb weet ik niet hóe snel ik die shit op m'n bord moet krijgen en voor de teevee moet zitten. Ik brand graag net niet m'n bek en het liefst breekt het zweet me uit tijdens het eten, daarom tyf ik ook overal een potje sambal oelek doorheen.
Ook een drama met afhaal, Chinees/snack/whatever, ik ren nog net niet, straks wordt het nog koud
Mmmm klinkt idd simpel en lekker, maar eens een keer uitproberenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 18:31 schreef Coolfool het volgende:
Wraps! Mijn favo variatie:
Ingredienten:
-wraps
-pakje gesneden groenten
-gehakt
-gemengde paddestoelen
-chilisaus
-ketjap
-sambal
-geraspte kaas
Voorbereiding: Oven op de grillstand zetten en warmen
Bereidingswijze:
-gehakt bakken
-groenten en champignons erbij doen
-scheutje ketjap en chilisaus erbij, beetje sambal naar smaak
-wraps warmen
-met het gehakt en groenteprutje de wraps vullen
-wraps oprollen
-sliert chilisaus eroverheen
-geraspte kaas eroverheen
-wraps in een ovenschaal eventjes in de oven tot de kaas is gesmolten
-klario!
Kost mij zo'n tien a vijftien minuten!
Klinkt best goedquote:Op donderdag 26 juni 2008 03:11 schreef fm07 het volgende:
- 2 groene paprika's
- pak honig mihoen
- flesje oestersaus (conimex of improba)
- sambal brandal
- 500 gram mager runder gehakt
- een ui
Eerst gehakt rul bakken dan paprika in reepjes erbij en sambal brandal en evt een uitje , paprika niet te lang wokken maar gewoon krokant houden alles op een bord doen en dan de oestersaus er los overheen doen smakelijk.
Dit is voor 4 personen
Klinkt ook superquote:Op zondag 22 juni 2008 14:03 schreef bonke het volgende:
panpiza met ei
ham
kaas
brood
tomaat
ui
boter in de koekepan
ei over je piza gooien
Hmm, een beetje vreemd, maar ook deze klinkt weer lekkerquote:Op donderdag 26 juni 2008 13:38 schreef Trusten het volgende:
Het klinkt misschien een beetje apart en Italianen zouden me misschien boos aankijken maar wij vinden het erg lekker!
Tagliatelle met rode kool cranberry en kip (recept van Hak)
(...)
Dat is toch geen maaltijd?quote:Op donderdag 26 juni 2008 14:58 schreef SiGNe het volgende:
Als je geen zin hebt om te koken maar wel een half uurtje de tijd hebt: zalmpakketjes uit de oven (Ah Diepvries): Zalm in bladerdeeg met spinazie, hoeft alleen 25 minuten in de oven en je hebt een lekker gerecht voor je staan.
(ook lekker als voorgerecht trouwens)
Ja goeie tip alleen is m'n oven stuk, magnetron zou ook nog wel kunnen misschien, gewoon ff halve minuut ofzo. Maar.. It's just not the same.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:46 schreef edcetera het volgende:
[..]
Verwarm anders de oven voor op 150 graden, voordat je naar de Chinees / vetbak / shoarma /pizzaboer etc gaat. Als je thuiskomt gooi je je gerechten in een / enkele ovenschalen en warmt het nog een paar minuten op.
Jam met pasta...? Wauw...wat een verrassende combi!quote:Op maandag 16 april 2007 21:13 schreef Ringo het volgende:
(...)
Meer suggesties?
quote:Op donderdag 26 juni 2008 03:15 schreef Captain_Chaos het volgende:
Mierekotsbrokken.
Stukjes frikandel, hamburger, spekkies, gebakken aardappel en wat je toevallig in huis hebt of lekker vind.
Het hele spul opbakken in een koekepan en er een paar eieren overheen gooien.
Even onder de gril ermee om de bovenkant mooi bruin te bakken en smullen maar.
Regelrecht van de menukaart van de cardioloog maar erg lekker !
Yes! Left overs zijn zo verdraaid handig en lekker!quote:Op woensdag 9 juli 2008 16:12 schreef Axia het volgende:
Gekookt rijst dat je nog over hebt van een paar dagen bakken met uien, knoflook, surinaamse peper, ei en mais (en natuurlijk wat kruiden).
Pas 10:00 uur, ik heb nu al zin in knoflook... Ook goeiemorgen! Hoe gahaaaat het met uhuuuu...?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:59 schreef Kuupke het volgende:
Voor bij de tv:
- Hard brood. (Eventueel toatjes)
- Teenjte knoflook
- olijfolie
- basilicum
Rasp het teentje knoflook een beetje op het harde brood/toastje, met een klein wastje ofzo de olijfolie erop smeren. (niet te veel) een paar snippers basilicum
En smullen maar.
Dit gaat er altijd wel in haha.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 10:11 schreef Sowflow het volgende:
[..]
Pas 10:00 uur, ik heb nu al zin in knoflook... Ook goeiemorgen! Hoe gahaaaat het met uhuuuu...?
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:39 schreef spy08 het volgende:
[ afbeelding ]
verse tonijn kopen/zeewier olien-zalm licht bakken etc..
En ik maar denken dat je echt weg was, met je nepfoto's.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:39 schreef spy08 het volgende:
[ afbeelding ]
Zojuist heerlijk gegeten, maar bij het zien van deze goddelijkheden...aiaiai... het is maar goed dat ik toen niet in de buurt was, no selfcontrol or what-so-ever.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:39 schreef spy08 het volgende:
[ afbeelding ]
maandag nog gegeten, erg lekker!quote:Op donderdag 26 juni 2008 03:19 schreef fm07 het volgende:
- diepvrieszalm (euroshopper ofzo)
- trosje verse peterselie - pakje diepvriesspinaze (creme)
- Tagliatella
- pakje boursin quisine ofzow
- een ui
kwestie van pasta gaar koken en de rest er doorheen smijten
Als het 4x zoveel is kom ik ook...quote:Op donderdag 24 juli 2008 19:15 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ik wil bij je eten!
Waar koop je trouwens zeewier?
Tja dat is een van de weinige dingen die snel klaar zijn, simpel en lekkerquote:Op maandag 14 juli 2008 11:49 schreef PDOA het volgende:
75% kent alleen gerechten met pasta als basis.
Ziet er goed uit maar het is wel een mierenhapquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:39 schreef spy08 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat daar linksboven op die foto? gaan er nog kruiden /dressing door die zeewier / tonijn?quote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:39 schreef spy08 het volgende:
[ afbeelding ]
*kijkt naar avatar*quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:53 schreef 2cv het volgende:
0,4 liter melk op 900watt 2,5 minuut in de magnetron, brintapoeder + suiker er door roeren, klaar !
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |