abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59277762
Ik zet de frituurpan aan, wacht 4 minuten, gooi de kroketten of andere frituur erin, wacht een paar minuten. Ik snij in de tussentijd een broodje open en doe er wat mosterd (voor kroketten, mayo voor alle andere snacks) tussen. Na een paar minuten zijnd e kroketten klaar en voila; je hebt heel snel en heel simpel een maaltijd!
  dinsdag 10 juni 2008 @ 17:41:49 #152
77815 Dakota
AWESOM-O
pi_59282459
quote:
Op maandag 9 juni 2008 14:09 schreef Cyan het volgende:
Vanavond verse pasta, met mozarella en cherrytomaatjes en pijnboompitjes.
samen met carbonara mijn lievelingseten, ik doe er alleen ook nog wat verse spinazie bij
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_59283310
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 14:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik zet de frituurpan aan, wacht 4 minuten, gooi de kroketten of andere frituur erin, wacht een paar minuten. Ik snij in de tussentijd een broodje open en doe er wat mosterd (voor kroketten, mayo voor alle andere snacks) tussen. Na een paar minuten zijnd e kroketten klaar en voila; je hebt heel snel en heel simpel een maaltijd!
En als je een volledige maaltijd wil neem je runderkroketten, groentekroketten en aardappelkroketten heb je al bijna de schijf van 5 op je bord
pi_59283705
Vandaag weer iets heel snel, makkelijks en gezonds gemaakt, een soort van Indiase currysoep:

200 ml water in een pannetje, half kippenbouillionblokje erbij. In een grotere pan ui in stukken, champignons in plakjes, prei in ringen fruiten in wat olie. Twee eetlepels currypasta erbij, half blikje kokosmelk en de bouillion. Vijf minuten laten pruttelen. Blik uitgelekte kikkererwten erbij, twee tomaten in stukjes, nog vijf minuten laten pruttelen, verse peterselie erover, klaar .
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:17:45 #155
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_59304966
Risotto met paddestoelen en spinazie en een visje uit de oven

- risotto
- knoflook
- uitje
- paddestoelen naar keuze
- droge witte wijn
- verse spinazie (± 200 gr ofzo)
- twee bouilonblokjes
- (verse) parmezaanse kaas

- citroen
- pangasiusfilet
- rozemarijn

Oven voorverwarmen op 175°C. Vis bestrooien met verse zout en peper en invetten met olijfolie. Leg op groot stuk zilverfolie, schijfje citroen en een takje of drie rozemarijn erop. Zilverfolie netjes dichtvouwen zodat er zo weinig mogelijk lucht/vocht kan ontsnappen. Vis in oven voor ± 20 minuten.

Los alvast de bouillonblokken op in ± 750ml water.
In die ± 20 minuten: ui en knoflook snipperen (knoflook mag ook door de pers) en in ruim olijflolie fruiten samen met de fijngesneden paddestoeltjes. Wanneer klaar de benodigde hoeveelheid risotto erbij en evt nog wat extra olie toevoegen, zodat alle risotto glimt van de olie. Minuut of twee meebakken. Afblussen met flinke scheut witte wijn. Eben hard laten koken om de alcohol eruit te laten dampen, daarna vuur zacht. Al roerend en scheutje voor scheutje de bouillon toevoegen totdat de risotto lekker papperig is (maar niet té). Daarna de grof gesneden spinazie erbij, even omroeren. Daarna naar smaak parmezaan erbij (ik schaaf het zelf altijd met een dunschiller, werkt perfect).

Vis uit oven, citroen en rozemarijn eraf halen en samen met de risotto opdienen.
Dat het u wel moge bekomen :-)
Ik heb al een boek.
pi_59305075
Uhuh, Rio. Allemaal leuk en aardig, die risotto, maar dat valt niet in de categorie snel en simpel. Wel lekker, ja.

(BTW papperig? Met een lichte bite, zul je bedoelen. Spinazie zou ik toevoegen voordat de rijst beetgaar is; de groente laat nog best wel wat water los -> mislukte, papperige risotto )
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:58:14 #157
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_59306289
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 14:21 schreef ColdFeet het volgende:
Uhuh, Rio. Allemaal leuk en aardig, die risotto, maar dat valt niet in de categorie snel en simpel. Wel lekker, ja.

(BTW papperig? Met een lichte bite, zul je bedoelen. Spinazie zou ik toevoegen voordat de rijst beetgaar is; de groente laat nog best wel wat water los -> mislukte, papperige risotto )
Uhuh, gaat best snel hoor. Kost mij een halfuurtje ofzo. En als je iets anders wilt doen moet je dat natuurlijk lekker zelf weten . Trust me: dit gerechtje kan niet mislukken.

Papperig, schmapperig. Maak 'm gewoon zo als risotto hoort te zijn.
Ik heb al een boek.
pi_59309494
Mosterdsoep

Uitje fruiten, water erbij, half bouillonblokje, grove mosterd losroeren met slagroom en toevoegen. Nog wat versgemalen peper. Klaar!
Serveren met geroosterd bruinbrood. Lekkerrrrr!
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_59310193
Bami
- Mienestjes
- Gember & Kerriepoeder
- Bamivlees (kipfilet aan stukjes, runderreepjes, maakt niet zoveel uit)
- Bamigroentenpakket
- Ketjap

Zet een pan water op het vuur en als het kookt de mie erin doen.
Ondertussen het vlees wokken en de gember en kerrie erover strooien. Daarna het groentepakket erbij doen en wat ketjap door het mengsel roeren.

Bami afgieten en vervolgens de mie in de wok doen. Even roeren en smullen maar. Ongeveer 15 min werk.
pi_59352861
quote:
Op maandag 16 april 2007 23:47 schreef chibibo het volgende:
Ingredienten:
  • Pasta
  • Rucola
  • Geitenkaas
  • Pesto
  • Pijnboompitten

Bereidingstijd: ca. 10 minuten (afhankelijk van de kooktijd van de pasta)

Pasta koken en pijnboompitten roosteren. Als de pasta klaar is, roer dan de geitenkaas (1 a 2 eetlepels per persoon), pesto (1 a 2 theelepels per persoon) en pijnboompitten er doorheen. Serveer het mengsel op een bedje van rucola. Eventueel op smaak brengen met wat zwarte peper.
  • Ik wil dit gaan maken, maar... ik snap geitenkaas nooit! Je hebt zooooveel verschillende soorten! Je hebt soorten die een beetje brokkelig/droog zijn en soorten die een beetje creme-achtig zijn met zo'n brie-achtig korstje. En soorten waaraan je aan de verpakking niet kan zien wat voor soort het is. Maar welke soort heb je nou nodig voor zo'n soort recept?
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
    pi_59358703
    Mijn lekkerste en simpelste gerecht:

-puree
    -boontjes
    -kalfslapjes/spekstukjes
    -jus

gisteren genuttigd
      vrijdag 13 juni 2008 @ 16:50:46 #162
    57571 -Mellow-
    Hobo on the loose
    pi_59367286
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 00:38 schreef Naamah het volgende:

[..]

Ik wil dit gaan maken, maar... ik snap geitenkaas nooit! Je hebt zooooveel verschillende soorten! Je hebt soorten die een beetje brokkelig/droog zijn en soorten die een beetje creme-achtig zijn met zo'n brie-achtig korstje. En soorten waaraan je aan de verpakking niet kan zien wat voor soort het is. Maar welke soort heb je nou nodig voor zo'n soort recept?
    maakt geen zak uit, gewoon wat je lekker vindt
    'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
    pi_59367328
    quote:

[..]

Ik wil dit gaan maken, maar... ik snap geitenkaas nooit! Je hebt zooooveel verschillende soorten! Je hebt soorten die een beetje brokkelig/droog zijn en soorten die een beetje creme-achtig zijn met zo'n brie-achtig korstje. En soorten waaraan je aan de verpakking niet kan zien wat voor soort het is. Maar welke soort heb je nou nodig voor zo'n soort recept?
    Ik denk dat als er in het recept staat "schep het er doorheen" dat je dan vrij zachte, een beetje brokkelige geitenkaas moet hebben. Niet die hele harde die je bij wijze van spreken kunt raspen.

Maak trouwens niet de fout geitenkaas met honing erin te kopen (tenzij het specifiek staat aangegeven) dat is lang niet bij alles lekker en smaakt vaak veel te zoet.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 17:13:07 #164
    52200 ViPeRII
    It's a good day to die
    pi_59367772
    Heel makkelijk en lekker als je in een zoete bui bent:

Rijst koken
    bestrooien met kaneel en suiker,
    beetje roomboter er bij, en smullen maar...

(Vooral makkelijk als je nog rijst over had, en dat alleen maar hoeft op te warmen in de magnetron)
    -- ViPeRII --
    pi_59367848
    Té ranzig.
      zaterdag 14 juni 2008 @ 13:31:32 #166
    195834 kaasplankje
    Nu met maar 8% vet!
    pi_59386493
    quote:

[..]

Ik denk dat ie ´t lekkerste is met Bettine Blanc

pi_59386641
    Ok, thanks! Die weet ik wel te vinden in de supermarkt!

Ooit ga ik nog een "Wie legt mij geitenkaas uit"-topic maken
    *Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
    pi_59394309
    quote:
    Op donderdag 19 april 2007 18:54 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
    Witte rijst en een blik gehaktballen in satésaus.
    Lawamena hitihala Lawamena haulala
      zondag 15 juni 2008 @ 16:23:11 #169
    180280 Inschrijven_valt_niet_mee
    Ik ben niet gek, denk ik...
    pi_59407947
    quote:
    Op zaterdag 21 april 2007 16:37 schreef MaLo het volgende:
    Andijviestamppot

Ingrediënten:
    - 1 pak aardappelpureepoeder, beetje melk en beetje water
    - 1 zak voorgesneden rauwe andijvie
    - 1 bakje spekjes
    - beetje nootmuskaat

Spekjes in de pan gooien. Vervolgens het water / de melk voor de aardappelpuree opzetten. Zodra deze tegen de kook aan is, het aardappelpureepoeder er doorheen roeren. Beetje nootmuskaat erbij. Dan de andijvie erdoor mengen en als je daarmee klaar bent zijn de spekjes goed uitgebakken en meng je die er doorheen.

Benodigde tijd: 10 minuten , het kost minder tijd dan een pizza in de oven mikken! En het is zoooo lekker .

Erg oude quote, ik weet het
    Ik maak hem net zo, alleen warm ik in die tien minuten ook een rookworst op.
    Ben nou eenmaal een vleeseter
    pi_59408365
    getver, sommigen van jullie moeten echt een rijst/pasta-verbod krijgen...

ketters!
    pi_59408457
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 21:03 schreef EricT het volgende:

[..]

Niet gek juist. Ik kocht altijd die hele goedkope pakjes sate. Inderdaad met beetje rijst erbij en klaar!
    Sweet and innocent...
      zondag 15 juni 2008 @ 18:09:50 #172
    195834 kaasplankje
    Nu met maar 8% vet!
    pi_59409895
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 16:45 schreef EricT het volgende:
    getver, sommigen van jullie moeten echt een rijst/pasta-verbod krijgen...

ketters!
    Ik eet toch zeker 3x in de week pasta ´s zomers, in de winter meer aardappelen. Lekker toch?
    Gehaktballen uit blik is trouwens zoon beetje het ranzigste wat er bestaat; dat voer je je hond nog ni eens man.

Zomersalade met tonijn

-zakje veldsla ofzoiets
    -roma tomaatjes in parten
    -rode ui in dunne ringen
    -blikje maiskorrels
    -blikje tonijn (hele moot)

Dressing:

In een glaasje zout oplossen in een scheut azijn of citroensap, scheut olijfolie erbij, versgemalen peper erbij.

Serveer met vers brood & roomboter, ben je met 1 of 2 personen? Koop een paar pistoletjes

[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 15-06-2008 18:16:56 ]
      zondag 15 juni 2008 @ 19:26:13 #173
    87680 Mirel
    Mirel wil een bongophone.
    pi_59411286
    tosti met kaas tomaat en turkse worst mjam
    When all else fails, you always have delusion.
    pi_59413561
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 18:09 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik eet toch zeker 3x in de week pasta ´s zomers, in de winter meer aardappelen. Lekker toch?
    Gehaktballen uit blik is trouwens zoon beetje het ranzigste wat er bestaat; dat voer je je hond nog ni eens man.

het ging mij om de combinaties die mensen maken. Echt om te walchen gewoon .
    pi_59429630
    quote:
    Op zondag 15 juni 2008 21:06 schreef EricT het volgende:

[..]

het ging mij om de combinaties die mensen maken. Echt om te walchen gewoon .
    Inderdaad, pasta met roomkaas, spinazie a la creme en/of kip, brrrr
    Terwijl er zoveel lekkers en simpels met pasta te maken is!
    Sweet and innocent...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')