samen met carbonara mijn lievelingseten, ik doe er alleen ook nog wat verse spinazie bijquote:Op maandag 9 juni 2008 14:09 schreef Cyan het volgende:
Vanavond verse pasta, met mozarella en cherrytomaatjes en pijnboompitjes.
En als je een volledige maaltijd wil neem je runderkroketten, groentekroketten en aardappelkrokettenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 14:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik zet de frituurpan aan, wacht 4 minuten, gooi de kroketten of andere frituur erin, wacht een paar minuten. Ik snij in de tussentijd een broodje open en doe er wat mosterd (voor kroketten, mayo voor alle andere snacks) tussen. Na een paar minuten zijnd e kroketten klaar en voila; je hebt heel snel en heel simpel een maaltijd!
Uhuh, gaat best snel hoor. Kost mij een halfuurtje ofzo. En als je iets anders wilt doen moet je dat natuurlijk lekker zelf wetenquote:Op woensdag 11 juni 2008 14:21 schreef ColdFeet het volgende:
Uhuh, Rio. Allemaal leuk en aardig, die risotto, maar dat valt niet in de categorie snel en simpel. Wel lekker, ja.
(BTW papperig?Met een lichte bite, zul je bedoelen. Spinazie zou ik toevoegen voordat de rijst beetgaar is; de groente laat nog best wel wat water los -> mislukte, papperige risotto
)
Ik wil dit gaan maken, maar... ik snap geitenkaas nooit! Je hebt zooooveel verschillende soorten! Je hebt soorten die een beetje brokkelig/droog zijn en soorten die een beetje creme-achtig zijn met zo'n brie-achtig korstje. En soorten waaraan je aan de verpakking niet kan zien wat voor soort het is. Maar welke soort heb je nou nodig voor zo'n soort recept?quote:Op maandag 16 april 2007 23:47 schreef chibibo het volgende:
Ingredienten:Pasta Rucola Geitenkaas Pesto Pijnboompitten
Bereidingstijd: ca. 10 minuten (afhankelijk van de kooktijd van de pasta)
Pasta koken en pijnboompitten roosteren. Als de pasta klaar is, roer dan de geitenkaas (1 a 2 eetlepels per persoon), pesto (1 a 2 theelepels per persoon) en pijnboompitten er doorheen. Serveer het mengsel op een bedje van rucola. Eventueel op smaak brengen met wat zwarte peper.
maakt geen zak uit, gewoon wat je lekker vindtquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:38 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ik wil dit gaan maken, maar... ik snap geitenkaas nooit! Je hebt zooooveel verschillende soorten! Je hebt soorten die een beetje brokkelig/droog zijn en soorten die een beetje creme-achtig zijn met zo'n brie-achtig korstje. En soorten waaraan je aan de verpakking niet kan zien wat voor soort het is. Maar welke soort heb je nou nodig voor zo'n soort recept?
Ik denk dat als er in het recept staat "schep het er doorheen" dat je dan vrij zachte, een beetje brokkelige geitenkaas moet hebben. Niet die hele harde die je bij wijze van spreken kunt raspen.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:38 schreef Naamah het volgende:
[..]
Ik wil dit gaan maken, maar... ik snap geitenkaas nooit! Je hebt zooooveel verschillende soorten! Je hebt soorten die een beetje brokkelig/droog zijn en soorten die een beetje creme-achtig zijn met zo'n brie-achtig korstje. En soorten waaraan je aan de verpakking niet kan zien wat voor soort het is. Maar welke soort heb je nou nodig voor zo'n soort recept?
Ik denk dat ie ´t lekkerste is met Bettine Blancquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:38 schreef Naamah het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 19 april 2007 18:54 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Witte rijst en een blik gehaktballen in satésaus.
Erg oude quote, ik weet hetquote:Op zaterdag 21 april 2007 16:37 schreef MaLo het volgende:
Andijviestamppot
Ingrediënten:
- 1 pak aardappelpureepoeder, beetje melk en beetje water
- 1 zak voorgesneden rauwe andijvie
- 1 bakje spekjes
- beetje nootmuskaat
Spekjes in de pan gooien. Vervolgens het water / de melk voor de aardappelpuree opzetten. Zodra deze tegen de kook aan is, het aardappelpureepoeder er doorheen roeren. Beetje nootmuskaat erbij. Dan de andijvie erdoor mengen en als je daarmee klaar bent zijn de spekjes goed uitgebakken en meng je die er doorheen.
Benodigde tijd: 10 minuten, het kost minder tijd dan een pizza in de oven mikken! En het is zoooo lekker
.
Niet gek juist. Ik kocht altijd die hele goedkope pakjes sate. Inderdaad met beetje rijst erbij en klaar!quote:
Ik eet toch zeker 3x in de week pasta ´s zomers, in de winter meer aardappelen. Lekker toch?quote:Op zondag 15 juni 2008 16:45 schreef EricT het volgende:
getver, sommigen van jullie moeten echt een rijst/pasta-verbod krijgen...
ketters!
het ging mij om de combinaties die mensen maken. Echt om te walchen gewoonquote:Op zondag 15 juni 2008 18:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik eet toch zeker 3x in de week pasta ´s zomers, in de winter meer aardappelen. Lekker toch?
Gehaktballen uit blik is trouwens zoon beetje het ranzigste wat er bestaat; dat voer je je hond nog ni eens man.![]()
Inderdaad, pasta met roomkaas, spinazie a la creme en/of kip, brrrrquote:Op zondag 15 juni 2008 21:06 schreef EricT het volgende:
[..]
het ging mij om de combinaties die mensen maken. Echt om te walchen gewoon.
Ooohquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:11 schreef SHE het volgende:
Overigens is dit de snelste, en de lekkerste
[ afbeelding ]
Snap ik hoor, maar ik heb een of andere afwijking. Ik lust junkfood alleen als het koud is. Of beter gezegd, op kamer temperatuur. Koude pizzaquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:18 schreef HenkBenzinetank het volgende:heerlijk ja, gewoon blikkie opwarmen (koud gaat me iets te fur) en klaar.
Niet eens raar. Koud voedsel heeft meer smaak.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Snap ik hoor, maar ik heb een of andere afwijking. Ik lust junkfood alleen als het koud is. Of beter gezegd, op kamer temperatuur. Koude pizza, koude whoppers
koude bonen
Volgens mij een overblijfsel uit mijn studententijd; toen dit zo'n beetje mijn weekend thingie was.
Ik krijg nog steeds een warm gevoel van een verpieterde burger of een koud blikje bonen
Disclaimer: Ik heb dit nooit opgebiecht, en iedereen die dit tegen mij gebruikt vermoord ik.
Zo erg is dat toch niet? ik doe het ook vaak.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Snap ik hoor, maar ik heb een of andere afwijking. Ik lust junkfood alleen als het koud is. Of beter gezegd, op kamer temperatuur. Koude pizza, koude whoppers
koude bonen
Volgens mij een overblijfsel uit mijn studententijd; toen dit zo'n beetje mijn weekend thingie was.
Ik krijg nog steeds een warm gevoel van een verpieterde burger of een koud blikje bonen
Disclaimer: Ik heb dit nooit opgebiecht, en iedereen die dit tegen mij gebruikt vermoord ik.
Grappig dat je dat zegt. Ik vind warmte in voedsel vaak de smaak tekort doen.quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:32 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Niet eens raar. Koud voedsel heeft meer smaak.En die koude bonen, mijn foto is pleite.
quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:47 schreef SHE het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt. Ik vind warmte in voedsel vaak de smaak tekort doen.
Het lijkt wel alsof de hitte mijn smaak papillen verdooft en ik dus niet goed proef wat ik hoor te proeven.
Ik laat mijn eten dan ook vaak afkoelen
Ja!quote:
quote:Op vrijdag 13 juni 2008 17:13 schreef ViPeRII het volgende:
Heel makkelijk en lekker als je in een zoete bui bent:
Rijst koken
bestrooien met kaneel en suiker,
beetje roomboter er bij, en smullen maar...
(Vooral makkelijk als je nog rijst over had, en dat alleen maar hoeft op te warmen in de magnetron)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |