Teveel vitamines met die salade!!!! Studenten pikken dit nooit op!quote:Op dinsdag 8 mei 2007 02:36 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Kippeblokjes in mosterd en curry wentelen, bakken in de pan, beetje room, scheut ketchup en ananas erbij. Beetje rijst koken en klaar is kees.
Als ik in een gezonde bui ben nog een eenvoudig slaatje erbij (tomaat en veldsla).
In een zoete bui een paar rozijnen door de rijst en wat kaneel op de kip.
Precies! En omdat de soep vrij snel klaar is, moet je de balletjes wel bakken. Anders zijn ze nog rauw terwijl je soep al klaar is. Grootmoeders soep staat uren te pruttelen, ja dan worden ze wel gaar.quote:Op maandag 7 mei 2007 18:52 schreef Tezz het volgende:
[..]
Ja dat deed mijn moeder vroeger ook altijd. Blegh. Sinds ik zelf achter het fornuis sta kwam ik op het lumineuze idee om ze eerst gewoon lekker knapperig te bakken en dan pas in de soep te gooien, en dat is dus echt VELE malen lekkerder! Probeer maar eens hoor!
Altijd fijn, zo'n maaltijd die met liefde is bereid.quote:Op dinsdag 24 april 2007 10:16 schreef Dakota het volgende:
kipfilet in stukken hakken wat ui champignonnetjes en knoflook erbij, ciabatta in de oven flikkeren, zooi erin tyfen, kaas eroverheen en weer ff in de oven om de kaas te laten smelten
quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:03 schreef Geluk het volgende:
- Pasta
- Spinazie
- Boursin
- Gerookte zalm
1- Pasta koken
2- Spinazie + boursin + gerookte zalm opwarmen.
Kan ook met spekjes en/of broccoli, dan moet je de spekjes nog bakken en de broccoli koken.
Oh versgemalen peper eroverheen... Nee dan is 't goed. Gelukkigquote:Op dinsdag 17 april 2007 00:20 schreef Erosjuhhh het volgende:
- half pak spaghetti
- pak shoarma (hangt er vanaf moet heoveel personen je bent)
- blik champignonsoep
- 1 prei
bak de shoarma en kook de spaghetti al dente
als dit beide klaar is gooi je de gesneden prei (beetje groen mag er nog bij. niet teveel!) en het blik champignonsoep en de shoarma bij de afgegoten pasta in de pan en zet weer op het vuur
zorg dat het tegen kookpunt aan komt weer et voila
beetje peper er nog over heen (vers gemalen)
Pasta, champignons, prei en kaas zijn echt eenquote:Op donderdag 5 juni 2008 10:56 schreef Viking84 het volgende:
Tagliatelle voor twee personen.
Tagliatelle
Champignons (gebruik zelf altijd twee doosjes van 250 gr)
Twee stuks prei
Parmezaanse kaas
Eetlepel (demi) crème fraiche
peper / zout / Italiaanse kruiden
De champignons en de prei stoom je en dan doe je de eetlepel creme fraiche erdoorheen. Zout, peper, Italiaanse kruiden erdoor. Tagliatelle en groenten apart serveren. Garneren met geraspte Parm kaas.
Eventueel kun je er ook nog spekjes bij doen, maar dat vind ik nergens voor nodig, dus ik doe dat niet.
kan je trouwens ook een wat lichtere variant van maken, half zakje saus gebruiken en een klein bekertje creme fraiche er doorheen roeren..quote:Op vrijdag 6 juni 2008 00:48 schreef ondeugend het volgende:
Rijst, kerrie kip
Nodig: rijst, kerriesaus ( pakje aanmaken met water) , kipfilet en groente ( spercibonen pot)
kip in stukjes bakken, rijst koken, saus maken, boontjes opwarmen.
Klaar
Eens!quote:
Ik weet het. En op die kaas na is het nog vrij gezond ookquote:Op donderdag 5 juni 2008 19:05 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Pasta, champignons, prei en kaas zijn echt eencombinatie.
als dit op een restaurant kaart zou staan zou ik het zo bestellenquote:Op maandag 16 april 2007 23:47 schreef chibibo het volgende:
Ingredienten:Pasta Rucola Geitenkaas Pesto Pijnboompitten
Bereidingstijd: ca. 10 minuten (afhankelijk van de kooktijd van de pasta)
Pasta koken en pijnboompitten roosteren. Als de pasta klaar is, roer dan de geitenkaas (1 a 2 eetlepels per persoon), pesto (1 a 2 theelepels per persoon) en pijnboompitten er doorheen. Serveer het mengsel op een bedje van rucola. Eventueel op smaak brengen met wat zwarte peper.
quote:Op maandag 23 april 2007 17:22 schreef renzell het volgende:
Pasta koken (fusili, of, voor een snellere versie: macaroni).
Ondertussen ui en knoflook snijden plus fruiten.
Flikker er een blik tomatenblokjes bij.
Flikker er (onder goed doorroeren) 1 of 2 pakjes geraspte (liefst oude) kaas bij.
Gooi er een scheut wodka doorheen en dan heel erg veel verse peper uit de molen.
Tijd: 8 minuten.![]()
Ja! Vind ik ook zo lekker.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:42 schreef Pau100 het volgende:
Gewoon ragout uit blik met wat rijstErg snel ,erg simpel en best lekker.
Neem dan tortellini, ben je gelijk klaarquote:Op donderdag 26 april 2007 17:07 schreef Wooldoor het volgende:
Ziet er simpel maar heerlijk uit Queen_bee ik zou er zelf nog wat gehakt bij doen
Wij aten vroeger thuis bijna wekelijks macaroni (meergranen elleboogjes) met blokjes ham en kaas. Inderdaad wat ketchup erover. Was iedereen gek op.quote:Op vrijdag 6 juni 2008 15:08 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Eens!
Kindertjes macaroni:
Gesneden schouderham (dus geen dikke plak.) in kleine stukjes snijden.
Uitje fruiten, met ham samen bakken.
VEEL tomatenketchup erbij doen.
Dat is je saus, voor de volwassenen cayenne peper erbij.
Macaroni is inmiddels klaar, samen voegen, geraspte kaas erover.
quote:Op zaterdag 7 juni 2008 20:06 schreef Innocence het volgende:
[..]
Wij aten vroeger thuis bijna wekelijks macaroni (meergranen elleboogjes) met blokjes ham en kaas. Inderdaad wat ketchup erover. Was iedereen gek op.
Kan bijna tippen aan mijn snelheid van tartaartjes bakken en brood.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:55 schreef Dakota het volgende:
aardappelpuree-magnetron
spinazie-magnetron
en vlees bakken
klaar
Ook geweldig met basilicum ipv pijnboompitjes!quote:Op maandag 9 juni 2008 14:09 schreef Cyan het volgende:
Vanavond verse pasta, met mozarella en cherrytomaatjes en pijnboompitjes.
Of allebei!quote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:21 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ook geweldig met basilicum ipv pijnboompitjes!
Idd met allebei of met pestoquote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:21 schreef Innocence het volgende:
[..]
Ook geweldig met basilicum ipv pijnboompitjes!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |