quote:Op maandag 16 april 2007 21:13 schreef Ringo het volgende:
Ok, een gebakken ei.Maar dat bedoel ik niet.
Ik had weinig in huis en geen zin om naar de winkel te gaan. Dus:pasta koken (al dente) teentje knoflook fijnhakken olie in een pan, knoflook fruiten gekookte pasta erbij peper en zout erdoor & een lepel rozenjam beetje husselen, op je bord, en klaar. ![]()
(...)
Meer suggesties?
Smaakmaker, met de knoflook. Te koop in elke Turkse toko, erg lekker (ook op brood).quote:
Mja, zoetigheid.quote:Op maandag 16 april 2007 21:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
Smaakmaker, met de knoflook. Te koop in elke Turkse toko, erg lekker (ook op brood).
Shoarma, champignonsoep en prei, hoe bedenk je 't.quote:Op dinsdag 17 april 2007 00:20 schreef Erosjuhhh het volgende:
- half pak spaghetti
- pak shoarma (hangt er vanaf moet heoveel personen je bent)
- blik champignonsoep
- 1 prei
bak de shoarma en kook de spaghetti al dente
als dit beide klaar is gooi je de gesneden prei (beetje groen mag er nog bij. niet teveel!) en het blik champignonsoep en de shoarma bij de afgegoten pasta in de pan en zet weer op het vuur
zorg dat het tegen kookpunt aan komt weer et voila
beetje peper er nog over heen (vers gemalen)
Beter idee: diepvriessateetjes!quote:Op donderdag 19 april 2007 18:54 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Witte rijst en een blik gehaktballen in satésaus.
das ook mijn favoriet!! behalve dan dat ik geen geitekaas maar parmesan gebruikquote:Op maandag 16 april 2007 23:47 schreef chibibo het volgende:
Ingredienten:Pasta Rucola Geitenkaas Pesto Pijnboompitten
Bereidingstijd: ca. 10 minuten (afhankelijk van de kooktijd van de pasta)
Pasta koken en pijnboompitten roosteren. Als de pasta klaar is, roer dan de geitenkaas (1 a 2 eetlepels per persoon), pesto (1 a 2 theelepels per persoon) en pijnboompitten er doorheen. Serveer het mengsel op een bedje van rucola. Eventueel op smaak brengen met wat zwarte peper.
Kijk, iemand met smaak!quote:Op donderdag 19 april 2007 20:02 schreef scrub_nurse het volgende:
das ook mijn favoriet!! behalve dan dat ik geen geitekaas maar parmesan gebruik![]()
![]()
Begrijp ik nou goed dat je bij elkaar gooit??quote:Op dinsdag 17 april 2007 00:20 schreef Erosjuhhh het volgende:
- half pak spaghetti
- pak shoarma (hangt er vanaf moet heoveel personen je bent)
- blik champignonsoep
- 1 prei
bak de shoarma en kook de spaghetti al dente
als dit beide klaar is gooi je de gesneden prei (beetje groen mag er nog bij. niet teveel!) en het blik champignonsoep en de shoarma bij de afgegoten pasta in de pan en zet weer op het vuur
zorg dat het tegen kookpunt aan komt weer et voila
beetje peper er nog over heen (vers gemalen)
Ik mis:quote:Op maandag 16 april 2007 21:13 schreef Ringo het volgende:
Ik had weinig in huis en geen zin om naar de winkel te gaan. Dus:pasta koken (al dente) teentje knoflook fijnhakken olie in een pan, knoflook fruiten gekookte pasta erbij peper en zout erdoor & een lepel rozenjam beetje husselen, op je bord, en klaar. ![]()
Ik doe hetzelfde maar dan met boursinquote:Op donderdag 19 april 2007 23:48 schreef chibibo het volgende:
[..]
Kijk, iemand met smaak!Binnenkort zal ik het ook eens met parmezaan proberen.
quote:Op donderdag 19 april 2007 18:54 schreef Innocence het volgende:
[..]
Shoarma, champignonsoep en prei, hoe bedenk je 't.![]()
probeer t eens.. verbazinglekker!quote:Op donderdag 19 april 2007 23:57 schreef Badmintonner het volgende:
[..]
Begrijp ik nou goed dat je bij elkaar gooit??![]()
Hey das mijn gerechtquote:Op zaterdag 21 april 2007 00:03 schreef Geluk het volgende:
- Pasta
- Spinazie
- Boursin
- Gerookte zalm
1- Pasta koken
2- Spinazie + boursin + gerookte zalm opwarmen.
Kan ook met spekjes en/of broccoli, dan moet je de spekjes nog bakken en de broccoli koken.
Geniaal.quote:
quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:25 schreef SHE het volgende:
[..]
Geniaal.
Ik heb er mijn studie jaren op geleefd
Nu nog zie ik het als de ultieme traktatie, zo'n blik open te rukken en de shizzle gewoon koud op te lepelen.
Hmm..da's ook nog een optie, met zalm..quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:03 schreef Geluk het volgende:
- Pasta
- Spinazie
- Boursin
- Gerookte zalm
1- Pasta koken
Kan ook met spekjes en/of broccoli, dan moet je de spekjes nog bakken en de broccoli koken.
En de pijnboompitjes niet vergeten! Je hebt trouwens ook spinazie met boursin van Iglo.quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:03 schreef Geluk het volgende:
- Pasta
- Spinazie
- Boursin
- Gerookte zalm
1- Pasta koken
Klopt, erg lekker maar ook niet bij elke supermarkt te koop, C1000 en Jumbo hebben het wel maar Albert Heijn en super de boer weer niet...quote:Op zondag 22 april 2007 00:09 schreef Cyan het volgende:
[..]
En de pijnboompitjes niet vergeten! Je hebt trouwens ook spinazie met boursin van Iglo.
Nee klopt! Maar dan kan je natuurlijk altijd Boursin cuisine gebruikenquote:Op zondag 22 april 2007 00:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Klopt, erg lekker maar ook niet bij elke supermarkt te koop, C1000 en Jumbo hebben het wel maar Albert Heijn en super de boer weer niet...
Nij het lezen van de TT wilde ik dus dit recept gaan tikken. Nou ja, zonder jam en met veeeeel meer knof en een piezelbeetje chilivlokken enmisschien basilicum of peterselie of wat je maar hebt liggen aan verse kruiden..... Als je dit gezonder wilt maken kun je er een paar handen spinazieblaadjes door gooien, even snel slinken, klaar!quote:Op maandag 16 april 2007 21:13 schreef Ringo het volgende:
(...)
Meer suggesties?
Lijkt me niet iets wat je per ongeluk in huis hebt, maar dan nog zou ik er andijviestampot van maken.quote:Op zaterdag 21 april 2007 17:00 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Hey das mijn gerechtmaar doe m zelf altijd met spekjes
Daarnaast deze:
Ingrediënten
- aardappelpartjes
- spekjes
- andijvie
Bereidingswijze
- flikker alles bij elkaar in de wok
met knakworsten en sambalquote:
Lijkt me lekker. Maar dacht altijd dat spinazie met zalm echt niet goed was en dus niet meer mocht??quote:Op zaterdag 21 april 2007 00:03 schreef Geluk het volgende:
- Pasta
- Spinazie
- Boursin
- Gerookte zalm
1- Pasta koken
Alles mag.quote:Op dinsdag 24 april 2007 09:03 schreef Pau100 het volgende:
[..]
Lijkt me lekker. Maar dacht altijd dat spinazie met zalm echt niet goed was en dus niet meer mocht??
Deze kan je ook maken met kant en klare pannenkoeken ipv een omelet. Erg lekker em supersnelquote:Op zaterdag 21 april 2007 01:15 schreef Tezz het volgende:
Nog een vlugge:
Bak in koekepan 1 een flinke omelet. Bak in koekepan 2 een berg groentes (uien, champignons, courgette, paprika, eventueel wat reepjes ham er over heen).
Leg omelet op bord, schep groentes er op, geraspte kaas er over en dubbel vouwen!
Heerlijk, snel en voedzaam!
En wat groentenquote:Op donderdag 26 april 2007 17:07 schreef Wooldoor het volgende:
Ziet er simpel maar heerlijk uit Queen_bee ik zou er zelf nog wat gehakt bij doen
quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:37 schreef MaLo het volgende:
Andijviestamppot
Ingrediënten:
- 1 pak aardappelpureepoeder, beetje melk en beetje water
- 1 zak voorgesneden rauwe andijvie
- 1 bakje spekjes
- beetje nootmuskaat
Spekjes in de pan gooien. Vervolgens het water / de melk voor de aardappelpuree opzetten. Zodra deze tegen de kook aan is, het aardappelpureepoeder er doorheen roeren. Beetje nootmuskaat erbij. Dan de andijvie erdoor mengen en als je daarmee klaar bent zijn de spekjes goed uitgebakken en meng je die er doorheen.
Benodigde tijd: 10 minuten, het kost minder tijd dan een pizza in de oven mikken! En het is zoooo lekker
.
Wat vind jij een snelle simpele gerecht?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:36 schreef Frankvbr het volgende:
kmoet zeggen, kvind de meeste gerechten hier niet simpel, laat staan snel..
wat zijn dan nog niet simpele en snelle gerechten, die je in je eentje eet?
een pizza is snelquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:43 schreef Sharkdoggie het volgende:
Wat vind jij een snelle simpele gerecht?
Snel?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:17 schreef Sharkdoggie het volgende:
Mijn favo (en meest foute) gerecht:
[afbeelding] + [afbeelding]
50 min. in de oven op 200 graden.
Andijviestamppot.quote:Op zaterdag 21 april 2007 16:37 schreef MaLo het volgende:
Andijviestamppot
Ingrediënten:
- 1 pak aardappelpureepoeder, beetje melk en beetje water
- 1 zak voorgesneden rauwe andijvie
- 1 bakje spekjes
- beetje nootmuskaat
Spekjes in de pan gooien. Vervolgens het water / de melk voor de aardappelpuree opzetten. Zodra deze tegen de kook aan is, het aardappelpureepoeder er doorheen roeren. Beetje nootmuskaat erbij. Dan de andijvie erdoor mengen en als je daarmee klaar bent zijn de spekjes goed uitgebakken en meng je die er doorheen.
Benodigde tijd: 10 minuten, het kost minder tijd dan een pizza in de oven mikken! En het is zoooo lekker
.
Snelle handeling.quote:
Ja dat deed mijn moeder vroeger ook altijd. Blegh. Sinds ik zelf achter het fornuis sta kwam ik op het lumineuze idee om ze eerst gewoon lekker knapperig te bakken en dan pas in de soep te gooien, en dat is dus echt VELE malen lekkerder! Probeer maar eens hoor!quote:Op maandag 7 mei 2007 16:08 schreef Erosjuhhh het volgende:
soepballetjes bakken?
je kan ze ook in de bouillon gooien rauw
Ik vind de italiaanse lekkerderquote:Op dinsdag 1 mei 2007 17:32 schreef RickoKun het volgende:
OOOOHH die griekse da's mijn favoriet!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |