abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:18:47 #1
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48211096
Gisteravond ben ik gebeld door mijn baas met de mededeling dat ik mijn functie als directiesecretaresse helaas niet meer mag vervullen omdat mijn man bij de concurrent is gaan werken en ik toegang heb tot bedrijfsgevoelige informatie. A.s. maandag (de eerste werkdag na mijn zwangerschapsverlof) gaan we praten over mijn mogelijkheden binnen het bedrijf. Er is een aantal vacatures, maar ik kan daar in ieder geval niet meer als secretaresse aan de slag. Er is de komende weken nog genoeg werk te verzetten dat niets te maken heeft met de bedrijfsgevoelige informatie (lees: kutklussen), maar dat er actie moet worden ondernomen is zeker.

Hopelijk heeft iemand voor mij wat antwoorden, want ik zit toch met behoorlijk wat vragen. Kunnen ze dit zomaar maken? Wat nu als er geen passende functie binnen het bedrijf is? Kan ik dan ontslagen worden?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:20:08 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48211138
Volgens mij kan dat niet. Staat er zoiets in je contract?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:22:27 #3
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48211211
Nee, er staat niets in mijn contract hierover
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_48211224
Dit kan nog wel eens een heel interessant topic worden, omdat het werk van je man niks te maken heeft met jouw werk.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:23:05 #5
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48211240
Lekker vertrouwen heeft je baas in je.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_48211243
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens mij kan dat niet. Staat er zoiets in je contract?
Dat lijkt mij ook niet. In ieder geval niet mee akkoord gaan, niets tekenen en even bellen met je rechtsbijstandverzekering?
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48211321
Wazig actie, lijkt me niet zomaar kunnen als er niks over in je contract staat....

Om welke branche gaat dit en is die informatie echt zo belangrijk?
  woensdag 11 april 2007 @ 12:25:28 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48211327
In iedergeval duidelijk aangeven dat jij terug wil keren in je normale functie en idd even contact opnemen met je rechtsbijstand.

Rare houding van je werkgever zeg..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:27:44 #9
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48211399
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering

Mijn baas zegt wel vertrouwen in mij te hebben dat ik geen informatie zal doorspelen, maar als er al een keer informatie uitlekt dat dan wel alle ogen op mij gericht zullen zijn en dat ik daar dan ook niet op zit te wachten. Gisteravond heb ik tegen mijn baas gezegd dat ik de toestand wel begrijp, maar nu ik er wat meer over nadenk... tja vind ik het eigenlijk ook onnodig.

Ik zie weinig mogelijkheden om een andere functie binnen het bedrijf te vervullen, dus dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk een ontslagprocedure aangaan denk ik. Kun je nagaan, officieel zit ik nog in mijn zwangerschapsverlof en dan krijg je zo een telefoontje.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:30:12 #10
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48211476
Xcalibur het gaat om de automotive branche (leasemaatschappij) en ik heb toegang tot informatie over de komende strategie en de directienotulen.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:30:12 #11
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48211477
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:27 schreef Slaapmeisje het volgende:

Mijn baas zegt wel vertrouwen in mij te hebben dat ik geen informatie zal doorspelen, maar als er al een keer informatie uitlekt dat dan wel alle ogen op mij gericht zullen zijn en dat ik daar dan ook niet op zit te wachten. Gisteravond heb ik tegen mijn baas gezegd dat ik de toestand wel begrijp, maar nu ik er wat meer over nadenk... tja vind ik het eigenlijk ook onnodig.

Ik zie weinig mogelijkheden om een andere functie binnen het bedrijf te vervullen, dus dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk een ontslagprocedure aangaan denk ik. Kun je nagaan, officieel zit ik nog in mijn zwangerschapsverlof en dan krijg je zo een telefoontje.
je moet iig nooit vrijwillig opstappen. En ze moeten een ontslag vergunning aanvragen, ik vraag me af of ze die krijgen op grond hiervan
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_48211503
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:25 schreef teamlead het volgende:
Rare houding van je werkgever zeg..
Wat is daar raar aan? Ik vind het niets minder dan logisch.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:30:55 #13
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48211507
quote:

Die ontslagprocedure gaan ze never winnen Er is geen enkele reden om aan te nemen dat jij bedrijfsgevoelige informatie doorspeelt aan de concurrent, de arbeidsrelatie is niet grondig verstoord en er zijn geen dringende redenen voor ontslag.
Ik zou gewoon niet accoord gaan met welk voorstel dan ook dat anders is dan in je eigen functie terugkeren en als de sodemieter contact opnemen met de jurofoon ofzo

Ook lekker dat hij dat ff per telefoon aankondigt...
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:32:14 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48211561
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:30 schreef Argento het volgende:

[..]

dus omdat de man van TS ergens werkt, zou zij niet te vertrouwen zijn en haar functie (die ze blijkbaar tot nu toe naar tevredenheid vervulde) niet meer kunnen uitoefenen?
En als de werkgever van haar man nu dezelfde redenatie volgt.. zijn ze dan beiden hun baan kwijt?

Totaal niets logisch aan. Werk en prive moet je kunnen scheiden.. ook als werkgever
  woensdag 11 april 2007 @ 12:34:11 #15
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48211621
quote:

Om maar gelijk je werkneemster te wantrouwen dat ze informatie doorspeelt?

Een secretaresse is letterlijk een "geheimschrijver". Je mag sowieso aannemen dat ze niets doorklept.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:34:15 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48211631
quote:

[..]

ik vind het onzin. Dat de man van TS voor de concurrent werkt heeft niks met TS zelf te maken
  woensdag 11 april 2007 @ 12:35:30 #17
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48211675
quote:
Altijd weigeren! Anders zeggen ze straks dat jij akkoord bent gegaan en komt je ontslagvergoeding en/of uitkering ook nog eens in gevaar.

En ben je lid van een vakbond? Vaak verlenen die ook rechtsbijstand.
pi_48211686
Voor hetzelfde geld zijn er nog 10-tallen in je bedrijf die hetzelfde hebben, alleen gewoon niet vertellen waar hun man of vrouw werkt.
You are something, untill you're not...
  woensdag 11 april 2007 @ 12:36:01 #19
66444 Lord_Vetinari
pi_48211691
Ts kan haar baas wel even vragen dit op papier te zetten. Als er dan een ontslagprocedure gestart wordt, kan ze bezwaar maken. Nu is het haar woord tegen het zijne...
  woensdag 11 april 2007 @ 12:36:05 #20
154145 soppig
sop sop sop
pi_48211698
Nooit en te never zelf weggaan
Wat ze ook zeggen wat ze ook aanbieden. Ookal stellen ze dat ze je helpen ander werk te vinden of dat je wat geld toe krijgt. Dit 'ontslag' slaat nergens op en no way in hell dat ze dit voor elkaar gaan krijgen. Zolang jij maar niet vrijwillig opstapt.
Dit klinkt meer op indekken ivm jouw zwangerschap oid. het contract is met jou afgesloten, zoals je al stelde is er geen clausule die zorg draagt voor betrekkingen van mensen in jouw omgeving (en ik vraag me echt af of dat uberhaupt wel kan .. (nouja hele speciale banen wel dan bv inlichtingen dienst oid) )
Zorg dat je daar blijft werken op die manier ben je ook meteen verzekerd via heb (of is dat nog uit het oude tijdperk van verzekeringen ? )
  woensdag 11 april 2007 @ 12:36:06 #21
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_48211700
hey ik werk ook bij een leasemij. Kun je mij anders de strategie even doormailen?

maar on-topic: juridisch zal het denk ik geen stand houden...
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  woensdag 11 april 2007 @ 12:37:23 #22
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48211738
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ts kan haar baas wel even vragen dit op papier te zetten. Als er dan een ontslagprocedure gestart wordt, kan ze bezwaar maken. Nu is het haar woord tegen het zijne...
op basis van zijn woord tegen het hare zal geen procedure opgestart worden lijkt me.

Maar idd: zoveel mogelijk schriftelijk doen. Ook het aangeven dat je terug wil in je normale functie schriftelijk aangeven
  woensdag 11 april 2007 @ 12:37:51 #23
66444 Lord_Vetinari
pi_48211758
Oh, en stuur je baas een aangetekende brief, verwijzend naar het telefoongesprek d.d. [datum], waarin je duidelijk stelt het er niet mee eens te zijn en dat je je maandag zult melden voor werk in je eigen functie.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:39:20 #24
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48211807
[weggehaald: iets teveel info die zou kunnen leiden naar mijn persoontje]

Mijn functioneren is altijd prima geweest, dus daar kan het niet aan liggen. Juist als directiesecretaresse ben ik me bewust van dit soort zaken en te vertrouwen. Jullie advies is dus te staan op het behouden van de eigen functie? Dat kan dan nog best een nare, venijnige situatie opleveren dan. Ik zie daar erg tegenop omdat ik ook nog een kleintje heb van amper 10 weken oud en niet op die stress zit te wachten.
  Vis een optie? woensdag 11 april 2007 @ 12:40:22 #25
70532 loveli
N
pi_48211848
Hoe weet de baas waar je man werkt?
crap in = crap out
  woensdag 11 april 2007 @ 12:40:58 #26
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48211865
waarschijnlijk zelf een referentie gegeven...
  woensdag 11 april 2007 @ 12:41:35 #27
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48211890
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:39 schreef Slaapmeisje het volgende:

Mijn functioneren is altijd prima geweest, dus daar kan het niet aan liggen. Juist als directiesecretaresse ben ik me bewust van dit soort zaken en te vertrouwen. Jullie advies is dus te staan op het behouden van de eigen functie? Dat kan dan nog best een nare, venijnige situatie opleveren dan. Ik zie daar erg tegenop omdat ik ook nog een kleintje heb van amper 10 weken oud en niet op die stress zit te wachten.
Ja, je moet niet zelf opstappen natuurlijk. Dan kun je fluiten naar je uitkering. En omdat ze een ontslag procedure moeten aanvragen,zullen ze die niet klrijgen want dit is een flut reden.

[ Bericht 21% gewijzigd door teamlead op 11-04-2007 12:43:04 ]
  woensdag 11 april 2007 @ 12:42:05 #28
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48211909
quote:

Dat is natuurlijk een persoonlijke afweging. Als jij je baan wilt houden, zal dat stress en gedoe opleveren. Ik verwacht tenminste niet dat je baas heel makkelijk ook weer overstag gaat
Of jij die stress ervoor over hebt, kun je uiteindelijk alleen zelf beoordelen.
Maar als jij het gesprek ingaat, terwijl je er op staat je eigen functie te houden, kun je natuurlijk altijd nog aanhoren wat ze je nu precies gaan bieden. Als er iets voorbij komt dat je interessant lijkt, kun je dat altijd nog doen
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:42:26 #29
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48211923
Qwea kun je je quote svp weghalen?
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:42:44 #30
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48211935
En teamlead ook? [edit: thanks]
pi_48211963
quote:

vakbond?
  woensdag 11 april 2007 @ 12:44:01 #32
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48211971
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:42 schreef Slaapmeisje het volgende:
En teamlead ook? [edit: thanks]
zelfde stuk weggehaald als jij

En ook bij Qwea
  woensdag 11 april 2007 @ 12:44:49 #33
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48211999
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:42 schreef Slaapmeisje het volgende:
Qwea kun je je quote svp weghalen?
Is het dan wel verstandig je foto te laten staan?
pi_48212000
Dat is een zeer lastige situatie, want blijkbaar spelen er meer dingen mee.
succes en laat niet over je heen lopen.
pi_48212013
Heel lullig, maar ik begrijp het bedrijf wel. Hier is geen pasklaar antwoord op te geven, omdat het maatwerk betreft. Wanneer het bedrijf een soortgelijke functie aanbiedt valt ze waarschijnlijk ok niets te verwijten, maar wanneer er sprake is van demotie, dan zijn ze aan te klagen. Pas ook op wanneer je een andere functie accepteert en zij vervolgens na een half jaar zeggen dat je op die functie niet functioneert, dat gebeurt vaker om van mensen af te komen. Probeer zoveel als mogelijk op papier te krijgen. Voor de rest: leg het eens voor bij de helpdesk van de PW of iets dergelijks.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:45:57 #36
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48212039
Maandag zal ik de zaak met hem bespreken en ook vragen dit op papier te zetten. In ieder geval gaan we samen kijken naar geschikte functies binnen het bedrijf. Indien die er niet zijn dan ben ik benieuwd wat de vervolgstappen zullen zijn. Zoals ik uit jullie reacties kan opmaken, kunnen ze me in ieder geval niet zomaar ontslaan.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:46:53 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48212076
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:44 schreef Larissa het volgende:

[..]

Is het dan wel verstandig je foto te laten staan?
Wie diep graaft zal altijd wel iets vinden Larissa
  woensdag 11 april 2007 @ 12:47:43 #38
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_48212117
Slaapmeisje:
1. Meteen naar diezelfde advokaat stappen en uitleggen wat er aanstaande is.
2. Aangeven dat je dit niet accepteert en dat je zeker eerste juridisch advies gaat inwinnen.

Oh en als ze je een andere werkplek ofreren waarbij je een salarisvermindering krijgt: niet accepteren.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 11 april 2007 @ 12:48:31 #39
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_48212151
quote:

Wie zegt dat je man niet even een kopie heeft getrokken van de fileserver voordat ie naar de concurrent ging?
  woensdag 11 april 2007 @ 12:49:10 #40
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_48212171
Waarschijnlijk willen ze je inruilen voor een jong 18-jarig stuk.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:49:26 #41
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48212183
Goede tips wdn
  woensdag 11 april 2007 @ 12:49:40 #42
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48212194
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

Ja, je moet niet zelf opstappen natuurlijk. Dan kun je fluiten naar je uitkering.
Je loopt ook maar een half jaartje ofzo achter.
quote:
# Vanaf 1 oktober 2006 hoeft u niet meer te protesteren tegen ontslag om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering. Als u instemt met uw ontslag, of als u zich daarbij neerlegt, heeft dat geen gevolgen voor uw WW-uitkering. U moet er wel op letten dat de werkgever de juiste opzegtermijn hanteert.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 11 april 2007 @ 12:50:06 #43
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48212209
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:49 schreef Martijn_fijn het volgende:
Waarschijnlijk willen ze je inruilen voor een jong 18-jarig stuk.
Alsof die gelijk als directiesecretaresse aan de slag kan. Get real.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:50:44 #44
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48212231
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:48 schreef Armageddon het volgende:

[..]

Wie zegt dat je man niet even een kopie heeft getrokken van de fileserver voordat ie naar de concurrent ging?
Er zijn wel meer relationele connecties in deze branche, dus er wordt hoe dan ook genoeg informatie uitgewisseld
  woensdag 11 april 2007 @ 12:51:08 #45
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48212240
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

ik vind het onzin. Dat de man van TS voor de concurrent werkt heeft niks met TS zelf te maken
Nee, tuurlijk niet .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_48212256
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef horney_dorney het volgende:
hey ik werk ook bij een leasemij. Kun je mij anders de strategie even doormailen?
Jullie zitten op hetzelfde forum, jij zou ook uit je functie gezet moeten worden omdat je informatie zou kunnen doorspelen

Oftewel het argument van de werkgever slaat nergens op, zou wat zijn als je werkgever gaat bepalen met wie je mag trouwen/bevriend mag zijn.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:52:04 #47
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48212269
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:50 schreef Larissa het volgende:

[..]

Ach, ik hoef ook alleen maar op te zitten en mooi wezen en bedrijfsgevoelige informatie doorspelen natuurlijk
  woensdag 11 april 2007 @ 12:52:12 #48
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_48212275
Je kan toch een geheimhoudingsverklaring tekenen?
Ik word door verschillende financiele instellingen ingehuurd en ik teken altijd een verklaring waarin ik aangeef dat ik geen vertrouwelijke informatie doorspeel. Daarmee is de kous dan af.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:52:14 #49
2964 Armageddon
pi_48212277
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:50 schreef Larissa het volgende:

[..]

Mijn zussie heeft dat geflikt bij Ernst & Young. En ze werkt daar nu nog en is nu 25. Dussuh, wat nou get real?
  woensdag 11 april 2007 @ 12:53:06 #50
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48212294
Omdat ze al gauw iets directiesecretaresse noemen maar bij een groot bedrijf moet je daar gewoon opleiding, ervaring en leeftijd voor hebben. Uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:53:27 #51
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48212303
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef horney_dorney het volgende:

maar on-topic: juridisch zal het denk ik geen stand houden...
Misschien werken we wel bij hetzelfde bedrijf Zo ja, aan je werk jij
  woensdag 11 april 2007 @ 12:54:05 #52
2964 Armageddon
pi_48212326
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:53 schreef Larissa het volgende:
Omdat ze al gauw iets directiesecretaresse noemen maar bij een groot bedrijf moet je daar gewoon opleiding, ervaring en leeftijd voor hebben.
Net zoals jij dus.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:54:13 #53
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48212339
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:52 schreef Everett het volgende:
Je kan toch een geheimhoudingsverklaring tekenen?
Ik word door verschillende financiele instellingen ingehuurd en ik teken altijd een verklaring waarin ik aangeef dat ik geen vertrouwelijke informatie doorspeel. Daarmee is de kous dan af.
Daar zat ik dus ook aan te denken. Zo'n verklaring zou ik geen probleem mee hebben om te tekenen.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:54:54 #54
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48212360
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:54 schreef Armageddon het volgende:
Net zoals jij dus.
Ik ben geen directiesecretaresse en heb daar ook niet de ambitie voor.
Wel de opleiding, ervaring, leeftijd etc. uiteraard.
pi_48212413
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

Die ontslagprocedure gaan ze never winnen Er is geen enkele reden om aan te nemen dat jij bedrijfsgevoelige informatie doorspeelt aan de concurrent, de arbeidsrelatie is niet grondig verstoord en er zijn geen dringende redenen voor ontslag.
Ik zou gewoon niet accoord gaan met welk voorstel dan ook dat anders is dan in je eigen functie terugkeren en als de sodemieter contact opnemen met de jurofoon ofzo

Ook lekker dat hij dat ff per telefoon aankondigt...
Nu nog niet nee, maar als zij elk voorstel direct weigert, raakt die relatie wel verstoord natuurlijk...
Dan is uiteindelijk alsnog een grond om ontslag aan te vragen als de kwestie lang voortduurt...

Contact opnemen met een juridische instantie of de vakbond is idd wel aan te raden!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_48212431
Volgens mij geldt concurentiebedinging alleen voor jezelf en niet voor wat je partner doet. En zelfs concurentiebedinging in je eigen situatie is aanvechtbaar bij de rechter in veel gevallen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_48212476
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:54 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Daar zat ik dus ook aan te denken. Zo'n verklaring zou ik geen probleem mee hebben om te tekenen.
Dus er staat nu nieteens zoeen beding in je contract?
Dat is op zich al best merkwaardig van het bedrijf, je hebt immers toegang tot gevoelige informatie...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_48212628
Moeilijke situatie hoor, je functie is toch gebaseerd op een vertrouwensrelatie.
Ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat. Ik heb overigens altijd een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen (Ben ook directiesecretaresse)

Ga je als je zwangerschapsverlof afgelopen is minder uren werken etc.? Dat kan namelijk ook nog een onderliggende reden zijn.....een baas wil zijn secretaresse meestal meer dan fulltime beschikbaar hebben.
pi_48213077
Standpunt van de werkgever komt op mij alleszins redelijk over. Wanneer je daadwerkelijk met concurrentiegevoelige informatie te maken hebt, lijkt het mij niet verstandig dat het dienstverband voortgezet wordt.

Omdat je er niets aan kunt doen, zal een rechter naar alle waarschijnlijkheid een relatief hoge ontslagvergoeding toewijzen.

Wat ik zou proberen te bereiken is een regeling waarbij er outplacement geregeld wordt en je in de tussentijd thuis mag blijven zitten.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:17:20 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48213246
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Standpunt van de werkgever komt op mij alleszins redelijk over.
Standpunt is allesbehalve redelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 11 april 2007 @ 13:24:23 #61
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_48213547
Ik vraag me af hoe ver ze hierin mogen gaan. Trekken ze de hele familie- en vriendenkring ook nog na als je daar werkt ?
Als je achterneef bij de concurrent werkt weten ze dat toch ook niet en kun je toch ook vertrouwelijke info doorspelen.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_48213773
Het allerbelangrijkste op dit moment is dat je doet aan dossiervorming. Leg alles vast, zorg dat afspraken en beloftes op papier komen, leg de datum vast, etc. Als het straks echt tot een conflict komt kan er zomaar een "verstoorde arbeidsrelatie" gecreëerd worden en dan is een dossier waarmee je het verloop van de hele situatie kan laten zien erg belangrijk. Teken ook verslagen van functioneringsgesprekken nooit voor accoord, maar hoogstens voor gezien als je het er niet mee eens bent.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 13:30:56 #63
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48213802
Ik heb in ieder geval een aantal websites gevonden met informatie:
http://www.ontslagnet.nl/
http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/
Ontslag is echter nog niet aan de orde, maar als ik geen passende functie kan vinden binnen het bedrijf, lijkt mij dat een logisch vervolg voor het bedrijf.

Ik ben van 36 naar 32 uur gegaan dmv ouderschapsverlof, maar de functie kan makkelijk in die tijd vervuld worden
  woensdag 11 april 2007 @ 13:31:15 #64
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_48213813
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:53 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Misschien werken we wel bij hetzelfde bedrijf Zo ja, aan je werk jij
wacht, ik weet de oplossing: ik geef jou onze gevoelige info zodat je die je baas kan geven in ruil voor baanbehoud
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 13:34:51 #65
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48213943
O.k. ik ga maandag dus het volgende zeggen/vragen tijdens het gesprek:
- Reden van uit functieheffing op papier vragen
- Waarom kan niet worden volstaan met geheimhoudingsverklaring?
- Wat gaat er gebeuren indien er geen passende vacature te vinden is?
  woensdag 11 april 2007 @ 13:37:40 #66
2964 Armageddon
pi_48214050
Mooi hè dat internet.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:38:26 #67
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48214087
Niet akkoord gaan met het uit de functie zetten..!!..
Zeg dat je een beetje het gevoel hebt dat het te maken heeft met je zwangerschap/moederschap.

Hoelang werk je er al?
Want volgens de kantonrechter procedure voor ontslag krijg je voor elk gewerkt jaar een maand salaris mee..
pi_48214182
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:38 schreef HarryP het volgende:
...
Want volgens de kantonrechter procedure voor ontslag krijg je voor elk gewerkt jaar een maand salaris mee..
Pas op! De kantonrechter kan ook besluiten dat je niets mee krijgt. Of drie maandsalarissen per gewerkt jaar. Dat hangt van een aantal factoren af.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:41:17 #69
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_48214193
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:32 schreef teamlead het volgende:

[..]

dus omdat de man van TS ergens werkt, zou zij niet te vertrouwen zijn en haar functie (die ze blijkbaar tot nu toe naar tevredenheid vervulde) niet meer kunnen uitoefenen?
En als de werkgever van haar man nu dezelfde redenatie volgt.. zijn ze dan beiden hun baan kwijt?

Totaal niets logisch aan. Werk en prive moet je kunnen scheiden.. ook als werkgever
Ben je echt zo naief.

De werkgever heeft volkomen gelijk. Dit is geen werkbare situatie, ontslag - ontslagregeling, ligt aan je tijdsduur dat je d'r gewerkt hebt. 7 maanden salaris is gangbaar. Succes, in het vervolg beter met je man communiceren of het wel handig is.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:42:25 #70
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48214238
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Pas op! De kantonrechter kan ook besluiten dat je niets mee krijgt. Of drie maandsalarissen per gewerkt jaar. Dat hangt van een aantal factoren af.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kantonrechtersformule
  woensdag 11 april 2007 @ 13:43:13 #71
98138 Everett
pi_48214270
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:34 schreef Slaapmeisje het volgende:
O.k. ik ga maandag dus het volgende zeggen/vragen tijdens het gesprek:
- Reden van uit functieheffing op papier vragen
- Waarom kan niet worden volstaan met geheimhoudingsverklaring?
- Wat gaat er gebeuren indien er geen passende vacature te vinden is?
Ik zou ook aan je baas vragen wat er (concreet) kan worden gedaan, zodat jij je baan wel kan behouden.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:45:50 #72
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_48214378
Ik ben benieuwd waar je werkgever mee komt. Persoonlijk vind ik dat jullie beiden water bij de wijn moeten doen. Het is ronduit naief om er van uit te gaan dat er geen informatieuitwisseling plaats zal vinden.
Vampire Romance O+
  woensdag 11 april 2007 @ 13:49:21 #73
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_48214485
Schaamteloze TVP
joyridin' with police cars
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 13:52:14 #74
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48214584
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:43 schreef Everett het volgende:

[..]

Ik zou ook aan je baas vragen wat er (concreet) kan worden gedaan, zodat jij je baan wel kan behouden.
Hij was gisteren vrij duidelijk aan de telefoon en is niet van zins om mij in deze functie aan te laten blijven
  woensdag 11 april 2007 @ 13:56:38 #75
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48214734
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef CrazyTaxi het volgende:

[..]

Ben je echt zo naief.

De werkgever heeft volkomen gelijk. Dit is geen werkbare situatie, ontslag - ontslagregeling, ligt aan je tijdsduur dat je d'r gewerkt hebt. 7 maanden salaris is gangbaar. Succes, in het vervolg beter met je man communiceren of het wel handig is.
dat heeft niets met naiviteit te maken. Als de werkgever dit een probleem vindt, had hij dit in het contract van TS moeten opnemen. Dat heeft werkgever niet gedaan, waardoor er voor TS geen enkele reden was om aan te nemen dat het een probleem zou kunnen zijn. Als werkgever nu opeens (notabene vlak voor haar terugkeer) bedenkt dat het niet handig is, is dat echt zijn probleem.
Dat dit voor de werkgever geen werkbare situatie is, is imho volstrekte nonsens. Is ts nu opeens een slechte secretaresse vanwege de carrierekeuze van haar man?
  woensdag 11 april 2007 @ 13:56:55 #76
98138 Everett
pi_48214744
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:52 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]
Hij was gisteren vrij duidelijk aan de telefoon en is niet van zins om mij in deze functie aan te laten blijven
Dat is wel minder
Ik zou toch proberen om hem te 'dwingen' om te zoeken naar een oplossing voor de situatie. Ik kan me trouwens niet onttrekken aan het idee dat jouw baas eigenlijk een andere reden heeft waarom hij/zij jou liever niet meer in die functie ziet. Details over de situatie ontbreken en die zou ik (als ik jou was) ook niet op dit forum zetten, maar ik zou wel proberen om te achterhalen of dit het geval is. Het lijkt wel alsof hij/zij dit aangrijpt als excuus om jou van die functie af te krijgen.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:58:12 #77
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48214804
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:45 schreef MouseOver het volgende:
Ik ben benieuwd waar je werkgever mee komt. Persoonlijk vind ik dat jullie beiden water bij de wijn moeten doen. Het is ronduit naief om er van uit te gaan dat er geen informatieuitwisseling plaats zal vinden.
Het OM dacht er ook zo over in de zaak tegen Cor Boonstra, maar die werd uiteindelijk ook gewoon vrij gesproken

of te wel: werkgever mag geloven en aannemen wat hij wil, maar zonder redelijke verdenking of bewijs is het onterecht om de onzekerheid van de werkgever af te wentelen op TS
  woensdag 11 april 2007 @ 14:02:23 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48214944
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:17 schreef Re het volgende:

[..]

Standpunt is allesbehalve redelijk
Vind ik niet. Een directeur zal er alles aan doen om bedrijfsgevoelige info geheim te houden.

Heb jij het thuis nooit over je werk? Dat is de normaalste gang van zaken. En als je dat niet doet kan dat zelfs druk leggen op je relatie.

Ik kan me voorstellen dat de functie niet meer te handhaven is, maar het bedrijf moet dan wel met een zeer redelijke ontslagvergoeding danwel vervangend werk komen.

Misschien kan TS wel bij haar man op kantoor aan het werk gaan Een concurrentiebeding zal in deze omstandigheden nooit sdtand houden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:04:01 #79
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_48214988
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:58 schreef teamlead het volgende:

[..]

Het OM dacht er ook zo over in de zaak tegen Cor Boonstra, maar die werd uiteindelijk ook gewoon vrij gesproken

of te wel: werkgever mag geloven en aannemen wat hij wil, maar zonder redelijke verdenking of bewijs is het onterecht om de onzekerheid van de werkgever af te wentelen op TS
Ik heb geen duidelijke mening over de juridische kant van de zaak. Ik ben in ieder geval benieuwd.

Wat betreft de dagelijkse praktijk: het lijkt me vrij onnatuurlijk dat beide partners 's avonds aan de eettafel het "hoe was je dag" zo'n beetje moeten vermijden. Want zelfs als ze beiden geen dingen vertelllen waarvan ze het idee hebben dat ze gevoelig zijn vertelt een opeenhoping van onschuldige dingen ook een verhaal.

Goede voornemens zijn vaak dingen die na verloop van tijd wat bijgeschaafd worden, hoe goed en oprecht de bedoelingen vooraf ook waren.
Vampire Romance O+
pi_48214999
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:02 schreef sanger het volgende:

[..]
...
Een concurrentiebeding zal in deze omstandigheden nooit sdtand houden.
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 14:05:37 #81
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48215040
Eerst maar eens maandag afwachten en wellicht is er binnen het bedrijf wel een heel leuke functie voor mij (incl. salarisverhoging ). Laat ze maar eens flink hun best voor me doen
  woensdag 11 april 2007 @ 14:06:19 #82
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48215077
TS: heb je een concurrentiebeding in je contract staan?
  woensdag 11 april 2007 @ 14:08:08 #83
65960 sanger
pi_48215145
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Daar zou ik maar niet te zeker van zijn.
Een concurrentiebeding houdt normaliter al moeilijk stand omdat het mensen vrijwel onmogelijk maakt in hun huidige werk (waarvoor ze een opleiding hebben gedaan dus) door te gaan. In de huidige situatie onslaat de werkgever TS, en ze mag vervolgens niet ergens anders in dezelfde functie aan de slag?

Oftewel ze kan nooit meer het werk doen waarvoor ze een dure opleiding heeft gevolgt.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:08:36 #84
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48215163
wat een gedoe zo aan het eind van je verlof
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:08:46 #85
65960 sanger
pi_48215173
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:06 schreef teamlead het volgende:
TS: heb je een concurrentiebeding in je contract staan?
Als er geen geheimhoudingsbeding in staat dan heb je kans dat dit er ook niet in staat.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:09:39 #86
98138 Everett
pi_48215209
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:05 schreef Slaapmeisje het volgende:
Eerst maar eens maandag afwachten en wellicht is er binnen het bedrijf wel een heel leuke functie voor mij (incl. salarisverhoging ). Laat ze maar eens flink hun best voor me doen

Heel goed. Gewoon afwachten wat het gesprek je brengt. Misschien valt het allemaal wel mee.
Succes in ieder geval.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:09:53 #87
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48215225
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Als er geen geheimhoudingsbeding in staat dan heb je kans dat dit er ook niet in staat.
in dat geval is de houding van de werkgever helemaal kul natuurlijk. TS mag dan wel blijkbaar de bedrijfsgevoelige informatie meenemen naar haar nieuwe baan, is niet gehouden aan geheimhouding, maar omdat haar man bij de concurrent werkt is het opeens wel een issue
  woensdag 11 april 2007 @ 14:09:53 #88
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48215226
quote:

Een concurrentiebeding houdt normaliter al moeilijk stand omdat het mensen vrijwel onmogelijk maakt in hun huidige werk (waarvoor ze een opleiding hebben gedaan dus) door te gaan. In de huidige situatie onslaat de werkgever TS, en ze mag vervolgens niet ergens anders in dezelfde functie aan de slag?

Oftewel ze kan nooit meer het werk doen waarvoor ze een dure opleiding heeft gevolgt.
Volgens mij gaat het er niet om dat TS niet meer als secretaresse aan de slag zou kunnen maar dat ze niet bij het bedrijf meer als secretaresse mag werken omdat ze gevoelige informatie zou kunnen doorspelen aan haar man die bij een concurrent werkt.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:12:33 #89
65960 sanger
pi_48215325
Wat is eigenlijk de functie van de man in dit verhaal? Is hij een simpele kantoorpik, of is hij een beleidsbepaler bij de concurrent?
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 14:14:08 #90
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48215384
Simpele kantoorpik maar of dat wat uitmaakt en of dat de uitkomst van het gesprek a.s. maandag kan beinvloeden? Ik denk het niet hoor.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:17:15 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48215483
volgens mij mag je iemand niet eens tijdens haar verlof hierover contacteren... dus gewoon doen alsof er niets aan de hand is
pi_48215701
quote:

[..]

Een concurrentiebeding in in principe altijd geldig. Het is een hardnekkige mythe dat de rechter het concurrentiebeding altijd terzijde zal schuiven. Veel werkgevers roepen altijd dat een concurrentiebeding geen waarde heeft, maar toch weigeren ze het uit je contract te halen en dat is niet voor niks. Een concurrentiebeding moet wel redelijke grenzen kennen voor wat betreft duur en geografische werking (dus geen wereldwijd beding voor vijf jaar). Pas als het concurrentiebeding je ernstig belemmert in het vinden van ander werk binnen je vakgebied dient de werkgever je te compenseren, maar dan nog is dat iets waar in het algemeen de kantonrechter over zal beslissen. Domweg je concurrentiebeding negeren en meteen bij de grootste concurrent gaan werken zonder schriftelijke toestemming van je oude werkgever is niet erg verstandig.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:40:19 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48216313
quote:

[..]

Vind ik niet. Een directeur zal er alles aan doen om bedrijfsgevoelige info geheim te houden.
dat moet tie dan contractueel vastleggen...
quote:
Heb jij het thuis nooit over je werk? Dat is de normaalste gang van zaken. En als je dat niet doet kan dat zelfs druk leggen op je relatie.
defineer relatie... wettelijk dan he...
quote:
Ik kan me voorstellen dat de functie niet meer te handhaven is, maar het bedrijf moet dan wel met een zeer redelijke ontslagvergoeding danwel vervangend werk komen.
Ja dus laat ze dat eerst maar eens regelen voordat contract wordt ontbonden
quote:
Misschien kan TS wel bij haar man op kantoor aan het werk gaan Een concurrentiebeding zal in deze omstandigheden nooit sdtand houden.
en waarom niet?
  woensdag 11 april 2007 @ 14:40:26 #94
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_48216321
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:14 schreef Slaapmeisje het volgende:
Simpele kantoorpik maar of dat wat uitmaakt en of dat de uitkomst van het gesprek a.s. maandag kan beinvloeden? Ik denk het niet hoor.
Kun je niet bij je man aan de slag?
Onder het motto: "Goh, ik heb hier nooit aan gedacht maar jullie brengen me nu op een goed idee zeg"
  woensdag 11 april 2007 @ 14:52:50 #95
162570 Klaasvaker
Slaapvriendje
pi_48216755
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef CrazyTaxi het volgende:
Succes, in het vervolg beter met je man communiceren of het wel handig is.
Als je niets zegt en ze komen er later achter, kun je je afvragen hoe ze dan reageren. Dan zouden ze je bij uitlekken, al is het niet via TS, je op staande voet ontslaan.

Ik heb de automotive branche niet speciaal weer opgezocht, maar het was wel een aantrekkelijke baan. Ik hoop over een jaar of twee in de audiobranche werkzaam te zijn. Dan lijkt me het probleem opgelost.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:57:37 #96
65960 sanger
pi_48216923
Is een concurrentiebeding overigens nog wel geldig bij ontslag? Kan hierover geen info vinden.
pi_48216940
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:57 schreef sanger het volgende:
Is een concurrentiebeding overigens nog wel geldig bij ontslag? Kan hierover geen info vinden.
Ja dat blijft onverminderd geldig bij ontslag tenzij je daar expliciet iets over afspreekt. Ik heb zelfs ooit bij een faillisement de curator moeten laten verklaren dat mijn concurrentiebeding met onmiddelijke ingang niet meer van kracht was.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2007 15:00:13 ]
pi_48217054
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:04 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik heb geen duidelijke mening over de juridische kant van de zaak. Ik ben in ieder geval benieuwd.

Wat betreft de dagelijkse praktijk: het lijkt me vrij onnatuurlijk dat beide partners 's avonds aan de eettafel het "hoe was je dag" zo'n beetje moeten vermijden. Want zelfs als ze beiden geen dingen vertelllen waarvan ze het idee hebben dat ze gevoelig zijn vertelt een opeenhoping van onschuldige dingen ook een verhaal.
Er zijn heel veel beroepen die dit probleem kennen hoor. Bijvoorbeeld artsen, advocaten, notarissen etc.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:01:43 #99
65960 sanger
pi_48217066
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:40 schreef Re het volgende:

[..]

dat moet tie dan contractueel vastleggen...
Inderdaad ja, maar daarom is de motivering nu nog steeds dezelfde
quote:
defineer relatie... wettelijk dan he...
Ik weet hem niet exact, maar het zal er op neer komen dat je met iemand een duurzaam huishouden moet voeren etc... Gezien de zwangerschap en inmiddels geboren kind is dat aanwezig.
quote:
Ja dus laat ze dat eerst maar eens regelen voordat contract wordt ontbonden
Misschien komen ze wel met een andere topbaan op de proppen indd
quote:
en waarom niet?
Ik begin te twijfelen nu.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:03:03 #100
65960 sanger
pi_48217106
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:09 schreef Larissa het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er niet om dat TS niet meer als secretaresse aan de slag zou kunnen maar dat ze niet bij het bedrijf meer als secretaresse mag werken omdat ze gevoelige informatie zou kunnen doorspelen aan haar man die bij een concurrent werkt.
Een concurrentiebeding zegt dat je niet in een soortgelijke functie bij de concurrent aan de gang mag....meestal dan.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:10:07 #101
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_48217347
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:01 schreef piepster het volgende:

[..]

Er zijn heel veel beroepen die dit probleem kennen hoor. Bijvoorbeeld artsen, advocaten, notarissen etc.
Bij dergelijke beroepen is er minder zijn incidentele gebeurtenissen belangrijker dan een bepaald patroon. Daarbij is informatie daarbij vaak pas schadelijk als die naar een persoon herleidt kan worden.
Vampire Romance O+
  woensdag 11 april 2007 @ 15:14:40 #102
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_48217500
Een concurrentiebeding kan vanalles zeggen, maar is hier totaal niet van toepassing. TS is niet elders gaan werken, alleen in een evt. concurrentie beding of geheimhoudings clausule van het contract die TS al dan niet heeft ondertekend kan wel wat zijn opgenomen over het hier voorvallende geval, maar dat lijkt me zeer sterk.

De werkgever kan toch best gelijk hebben, juridisch gezien kan het ook nog leuk worden denk ik. Bij een eventueel ontslag kan ik me best voorstellen dat een rechter oordeelt dat door de inmenging van de partner van TS door bij een concurrerend bedrijf een onwerkbare situatie is ontstaan, door toedoen van TS en diens partner, zelfs zonder concurrentie beding of geheimhoudings verklaring; TS kan immers gevoelige informatie weten, bedoeld of onbedoeld dit doorspelen.

Vanuit de werkgevers kant had er immers geen probleem geweest voor het terug komen na verlof als de partner van TS niet bij een concurrerend bedrijf had gewerkt (thans dat zeggen ze dan ^^ zie maar hard te maken dat het te doen is om een ouderschapsregeling ed. te ontlopen)
Dum de dum
pi_48217526
quote:

[..]

Je kunt het ook over werk hebben met vrienden. Zelfs met vrienden die bij een concurrent werken. Dit zijn zaken die gewoon met een geheimhoudingsverklaring afgedekt horen te worden. Het is namelijk niet aan de werkgever om te bepalen wie jij buiten werktijd wel en niet mag zien. En al helemaal niet om te bepalen met wie je een relatie begint, of uiteindelijk samenwoont of trouwt.

Zou mooi worden zeg. Een concurrentiebedingen/of geheimhoudingsverklaring is meer dan afdoende. Nu wordt TS feitelijk al gestraft voor iets wat ze nog niet eens heeft gedaan.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:22:20 #104
65960 sanger
pi_48217762
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:15 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Je kunt het ook over werk hebben met vrienden. Zelfs met vrienden die bij een concurrent werken. Dit zijn zaken die gewoon met een geheimhoudingsverklaring afgedekt horen te worden. Het is namelijk niet aan de werkgever om te bepalen wie jij buiten werktijd wel en niet mag zien. En al helemaal niet om te bepalen met wie je een relatie begint, of uiteindelijk samenwoont of trouwt.

Zou mooi worden zeg. Een concurrentiebedingen/of geheimhoudingsverklaring is meer dan afdoende. Nu wordt TS feitelijk al gestraft voor iets wat ze nog niet eens heeft gedaan.
In het geval met vrienden is de kans kleiner, en minder aannemelijk dan wanneer het met je levenspartner is. Daar deel je immers lief en leed en alles mee.

Ik kan me de gedachtengang van de werkgever goed indenken, of het normaal is laat ik in het midden.
pi_48218081
en toch heb ik hier al mensen voor ontslagen zien worden
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 15:36:16 #106
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48218222
De tijd zal het leren lesley
  woensdag 11 april 2007 @ 15:37:22 #107
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48218265
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:03 schreef sanger het volgende:

Een concurrentiebeding zegt dat je niet in een soortgelijke functie bij de concurrent aan de gang mag....meestal dan.
Ja, bij de concurrent misschien niet, maar wel als secretaresse bij een ander bedrijf.

Eigenlijk speelt die discussie hier niet eens want volgens mij TS al dat ze iets dergelijks nooit ondertekend heeft.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:42:57 #108
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48218493
Zelf denk ik dat ze je met een zwak excuus proberen te dumpen omdat ze nog steeds ontstemd zijn over je zwangerschap en moeders vinden ze maar moeilijk.
En na het eerste kind komt vaak een 2e dus willen ze graag van je af.
Dus verwacht geen betere functie en al helemaal niet meer salaris.
  Redactie Frontpage woensdag 11 april 2007 @ 15:44:03 #109
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_48218533
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
[b]troel (de ~ (v.), ~en)[/b]
[i]1 [inf.] vrouw of meisje[/i]
[i]2 trut[/i]
  woensdag 11 april 2007 @ 15:44:21 #110
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48218543
Ze zijn dom geweest dat ze indertijd haar man geen concurrentiebeding hebben laten tekenen dan was dit probleem er nu ook niet geweest want dan had hij niet bij de concurrent gewerkt.

En ik vraag me af of het echt zoveel met de zwangerschap te maken heeft. Het is niet alsof ze nu ineens maar 3 dagen werkt. 4 dagen is toch nog een behoorlijk groot deel van de week.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 15:52:28 #111
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48218866
Volgens mij heeft het niets met de zwangerschap te maken hoor. Ik denk serieus dat ze nogal paranoia omgaan met het feit dat manlief bij de concurrent werkt
  woensdag 11 april 2007 @ 15:55:16 #112
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48219001
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:52 schreef Slaapmeisje het volgende:
Volgens mij heeft het niets met de zwangerschap te maken hoor. Ik denk serieus dat ze nogal paranoia omgaan met het feit dat manlief bij de concurrent werkt
Misschien vertrouwen ze jou wel, jij werkt er tenslotte nog terwijl je man weg moest, maar vertrouwen ze hem niet. Denken ze dat hij je op slinkse wijze uithoort.
pi_48219187
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:42 schreef HarryP het volgende:
Zelf denk ik dat ze je met een zwak excuus proberen te dumpen omdat ze nog steeds ontstemd zijn over je zwangerschap en moeders vinden ze maar moeilijk.
En na het eerste kind komt vaak een 2e dus willen ze graag van je af.
Dus verwacht geen betere functie en al helemaal niet meer salaris.
dat was dus ook mijn eerste gedachte .. je wordt gewoon met de eerste beste flauwe smoes gedumpt ..
als het doorgeven van gevoelige informatie ooit een issue zou zijn geweest zou je dat toch terug moeten vinden in een of ander contract ?
Anders bied je toch alsnog aan om zo'n contract te ondertekenen, normaal gesproken hoort zoiets te volstaan .. ik persoonlijk zou gaan vissen, voorstellen dat mijn man bezig gaat met ontslag/solliciteren naar ander werk, even kijken hoe die daarop reageert
pleased to meet you
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 16:11:37 #114
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48219629
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:59 schreef moussie het volgende:

[..]
ik persoonlijk zou gaan vissen, voorstellen dat mijn man bezig gaat met ontslag/solliciteren naar ander werk, even kijken hoe die daarop reageert
Moussie hij werkt er net een maand dus dat is geen optie
  woensdag 11 april 2007 @ 16:14:39 #115
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_48219759
Indien ze nee zeggen op jouw aanbod een concurrentiebeding/geheimhouding te ondertekenen levert het weer geld op. Komt het voor de rechter dan heb je een dik vet pluspuntje.
En wel alles bevestigen naar diegene waarmee je spreekt
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 16:16:27 #116
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48219844
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:44 schreef Troel het volgende:
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Ik ook
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 16:16:57 #117
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48219868
wdn ik ga mijn best doen
pi_48220140
Indien je nog geen rechtsbijstandsverzekering hebt, is het sowieso het juiste moment om er direct één af te sluiten (Arag, of DAS en zo zijn er meer). Informeer ook of ze (wellicht tegen een bepaalde vergoeding) bereid zijn te adviseren in deze zaak.
Indien dat niet kan zou ik sowieso contact opnemen met een lokale advocaat.

Ik heb recentelijk ondervonden wat de waarde is van goede juridische bijstand in geval van een arbeidsrechtelijk conflict, en wij hadden gelukkig een kordate jurist achter ons staan.
Assumption is the mother of all f***-ups
pi_48221649
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:11 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Moussie hij werkt er net een maand dus dat is geen optie
hehe, dat weet jij, maar je baas toch niet ..
gewoon presenteren/aanbieden alsof het voor jou/jullie wel een serieuze optie is, juist omdat je man er maar pas werkt .. de reactie die je daarop zou krijgen lijkt me nogal interessant
pleased to meet you
  woensdag 11 april 2007 @ 16:56:54 #120
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_48221661
Slaapmeisje: ik zou ook eens die advokaat aanspreken die de zaakjes voor je man heeft geregeld. Die ken je. Die heeft blijkbaar goed werk geregeld en die weet wat er toen speelde.
Kan alleen maar in jouw voordeel zijn.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 17:04:04 #121
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48221919
moussie mijn baas weet dat ook. Mijn man werkte namelijk tot voor kort ook bij hetzelfde bedrijf als waar ik werk

wdn ik wacht eerst het gesprek van a.s. maandag af voordat ik advies ga inwinnen bij een advocaat o.i.d. maar ik kan het wel in het gesprek noemen dat ik geen toezeggingen doe of iets teken zonder mijn advocaat.
  Redactie Frontpage woensdag 11 april 2007 @ 17:35:48 #122
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_48223103
Slaapmeisje, ik zou alvast wel op zoek gaan, dan weet je waar je op moet letten enzo.
[i]2 trut[/i]
  woensdag 11 april 2007 @ 17:38:40 #123
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_48223217
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:35 schreef Troel het volgende:
Slaapmeisje, ik zou alvast wel op zoek gaan, dan weet je waar je op moet letten enzo.
ik ben het eens met troel.
pi_48223679
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:23 schreef FoxF1 het volgende:
Indien je nog geen rechtsbijstandsverzekering hebt, is het sowieso het juiste moment om er direct één af te sluiten (Arag, of DAS en zo zijn er meer). Informeer ook of ze (wellicht tegen een bepaalde vergoeding) bereid zijn te adviseren in deze zaak.
Indien dat niet kan zou ik sowieso contact opnemen met een lokale advocaat.

Ik heb recentelijk ondervonden wat de waarde is van goede juridische bijstand in geval van een arbeidsrechtelijk conflict, en wij hadden gelukkig een kordate jurist achter ons staan.
Heeft geen zin meer. Het conflict is er al en je kunt niet met terugwerkende kracht een verzekering afsluiten. Sowieso zijn arbeidsconflicten vaak uitgesloten.

Overigens kan ik me toch wel vinden in het standpunt van de werkgever. Ik vermoed zelfs dat TS er gewoon uitvliegt zelfs als blijkt dat ze in haar recht staat.
pi_48225395
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:53 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Heeft geen zin meer. Het conflict is er al en je kunt niet met terugwerkende kracht een verzekering afsluiten. Sowieso zijn arbeidsconflicten vaak uitgesloten.

Overigens kan ik me toch wel vinden in het standpunt van de werkgever. Ik vermoed zelfs dat TS er gewoon uitvliegt zelfs als blijkt dat ze in haar recht staat.
soms kun je wel dergelijke verzekering afsluiten , of bij een vakbond gaan als je maar een boete betaald
pi_48228864
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:32 schreef teamlead het volgende:

[..]

Een werkgever heeft ook te maken met de realiteit.

Stel nu dat van een directiesecretaresse bij Philips blijkt dat haar man een hoge functie bij Sony krijgt (ik noem maar wat), dan heeft Philips wel een probleem.

Ten eerste gezien de functie van de echtgenoot in kwestie (Sony = grote concurrent)
Ten tweede gezien de aard van de functie van de dame in kwestie (directiesecretaresse = toegang tot vertrouwelijke informatie)
Ten derde gezien de relatie tussen die twee (huwelijk).

Daarmee is onherroepelijk sprake van een risico. Natuurlijk hoeft het bepaald niet zo te zijn dat TS haar mond voorbijpraat tegen haar man, maar het risico is voldoende. Bovendien kunnen er tal van redenen zijn (ook in de privesfeer) waarin zij in de situatie komt waarin die vertrouwelijke informatie wel gegeven wordt. Wat als haar man haar onder druk zet om aan die informatie te komen? Heb jij als werkgever de garantie dat het zover niet komt?

Het bestaan van het risico is mijns inziens voldoende aangetoond en ik vind het inderdaad niet onredelijk van de werkgever in kwestie als hij dat risico niet wenst te accepteren.

zoals Rally terecht aangeeft lijkt het mij dat de rechter zal instemmen met ontbinding van de arbeidsovereenkomst, dan wel met een nieuwe passende functie voor TS, met daar bovenop wellicht een schadevergoeding. Maar ik denk inderdaad dat de werkgever wel een punt heeft als hij zich op het standpunt stelt dat TS in de gegeven omstandigheden niet geschikt is voor de functie van directiesecretaresse. Los van haar eigenlijke functioneren.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  woensdag 11 april 2007 @ 20:13:32 #127
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48229123
quote:

Tsja, begrijp me niet verkeerd maar met zulke argumenten zijn hele volksstammen die nietigheid ingedreven.

Het is JULLIE (jij en je wg) probleem, niet het jouwe. Dáárom moet je voet bij stuk houden tot er een oplossing is die jou ook aanstaat. En zo kun je dat ook gewoon tegen je baas zeggen. Niets persoonlijks, maar je buigt niet zomaar voor alles wat men aandraagt.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 20:22:04 #128
43556 miss_dynastie
pi_48229556
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
moussie mijn baas weet dat ook. Mijn man werkte namelijk tot voor kort ook bij hetzelfde bedrijf als waar ik werk
Is hij vrijwillig vertrokken? Ik kan me voorstellen dat dat nog uitmaakt voor de redelijkheid van het standpunt van je werkgever, in mijn beleving wel althans.
pi_48229571
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:52 schreef Slaapmeisje het volgende:
Kan het niets te maken hebben met de paar uur die je minder gaat werken? Dat was namelijk mijn eerste idee toen ik de TT las (ik heb het topic ondertussen wel gelezen hoor )

Ik kan me namelijk voorstellen dat een baas het niet leuk vindt dat je minder uur gaat werken (ook al zijn het er maar 4) maar aangezien hij er wel akkoord 'moet' mee gaan, dat ook gedaan heeft toen je het aangevraagd had. Maar misschien heeft hij nu iets van: verdorie, als ik hier iemand kan vinden die de job wel op 36uur wil doen en niet zal afkomen met "ik wil een dag verlof want mijn kind is ziek"

Ik zou het zeker niet goedkeuren als jouw baas er zo zou over denken, begrijp me niet verkeerd! Maar ik kan me wel voorstellen dat een baas er zo over denkt en dat uiteraard ook nooit zal opgeven als reden voor ontslag uit deze functie
  woensdag 11 april 2007 @ 21:09:23 #130
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48231844
Wat is nou 4 uurtjes?? Als TS denkt dat het daar niets mee te maken heeft dan zal het wel niet. Zij kent haar baas het beste.
pi_48231899
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:09 schreef Larissa het volgende:
Wat is nou 4 uurtjes?? Als TS denkt dat het daar niets mee te maken heeft dan zal het wel niet. Zij kent haar baas het beste.
Waarom moet jij eigenlijk altijd zo aanvallend reageren?
  woensdag 11 april 2007 @ 21:11:15 #132
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48231945
Dat vat je dan verkeerd op. En ik val hier helemaal niemand aan.

Als het om die paar uurtjes ging had hij daar voor haar zwangerschapsverlof vast al eens een opmerking over gemaakt en dat heeft hij blijkbaar niet.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 21:12:39 #133
43556 miss_dynastie
pi_48232024
Ik ben het met Larissa eens hoor, kan toch nauwelijks dat het daaraan ligt. Het is niet alsof haar werktijd ineens gehalveerd wordt.
pi_48232130
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:53 schreef Larissa het volgende:
Omdat ze al gauw iets directiesecretaresse noemen maar bij een groot bedrijf moet je daar gewoon opleiding, ervaring en leeftijd voor hebben. Uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk.
Hoge nood breekt wet
  woensdag 11 april 2007 @ 21:19:10 #135
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48232375
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:14 schreef Dementor het volgende:

Hoge nood breekt wet
Of ze willen geen hoog salaris betalen en nemen genoegen met een onervaren secretaresse die nog kan groeien in haar functie.
Echt, toen ik van Schoevers kwam was er geen klasgenoot die gelijk aan het werk kwam als directiesecretaresse. Er was gewoon teveel concurrentie en je moest echt eerst wat meer ervaring opdoen in de lagere secretaressebaantjes voordat je een hogere functie kreeg. En terecht. Iemand van een jaar of 20 zonder ervaring, ook al heeft ze de juiste papieren, kan nog niet tippen aan iemand met een aantal jaren werkervaring.
  woensdag 11 april 2007 @ 21:20:47 #136
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48232456
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben het met Larissa eens hoor, kan toch nauwelijks dat het daaraan ligt. Het is niet alsof haar werktijd ineens gehalveerd wordt.
Ze hebben vaak liever een secretaresse die zich 4 dagen volledig voor haar werk inzet dan 1 die zich 5 dagen rot loopt te rennen naar creche, werk en huis om alles maar geregeld te krijgen.
pi_48232465
Ik zou zoals hier al meermale gezegd is niet zondermeer accoord gaan met elke functie die zij passend vinden, al dan niet met een forse vergoeding. Mocht het nou allemaal maandag heel akelig worden dan zou ik het tot aan het kantongerecht uitvechten en zelf komen met verstoorde arbeidsrelatie. Mijn inziens grote kans dat dat slaagt.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  woensdag 11 april 2007 @ 21:23:56 #138
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48232637
Een man van een oud-collega werkte eens als hotemetoot bij een glasfabriek. In zijn vrije tijd had hij een bedrijfje waarmee hij spiegels maakte. Hij werd op staande voet ontslagen vanwege 1 of ander concurrentiebeding dat hij had getekend. Hij heeft het juridisch uitgevochten en kreeg uiteindelijk geld mee en volledige WW-uitkering.
  woensdag 11 april 2007 @ 21:27:43 #139
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_48232835
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:23 schreef Larissa het volgende:
Een man van een oud-collega werkte eens als hotemetoot bij een glasfabriek. In zijn vrije tijd had hij een bedrijfje waarmee hij spiegels maakte. Hij werd op staande voet ontslagen vanwege 1 of ander concurrentiebeding dat hij had getekend. Hij heeft het juridisch uitgevochten en kreeg uiteindelijk geld mee en volledige WW-uitkering.
Ik begon ooit ook als hotemetoot. Heb me mooi opgewerkt tot Pief.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_48233684
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:23 schreef Larissa het volgende:
Het gaat in dit topic toch niet om een concurrentiebeding? (ook al wordt daar meermalen over geschreven..)

Ben heel benieuwd naar verdere tekst en uitleg van de baas in kwestie. Enerzijds begrijp ik zijn standpunt wel, anderzijds vind ik het not done dat hij het zo telefonisch op je bordje gooit
  woensdag 11 april 2007 @ 22:12:46 #141
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48235094
Precies, daar is niet eens sprake van. Dus zij staat nog sterker dan iemand die er wel 1 heeft.
  woensdag 11 april 2007 @ 22:19:25 #142
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48235471
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:12 schreef Larissa het volgende:
Precies, daar is niet eens sprake van. Dus zij staat nog sterker dan iemand die er wel 1 heeft.
Nee, het is niet van belang. Of ze er nu wel een heeft of niet, het wordt pas van belang als ze mogelijk met haar huidige werkgever gaan concurreren nadat beëindigen van haar overeenkomst met die werkgever. Maar dat is (nog) helemaal niet aan de orde.
pi_48235497
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:12 schreef Larissa het volgende:
Volgens mij bedoelt Serinde dat het hebben van een concurrentiebeding in dit geval irrelevant is. En dat is natuurlijk ook zo. Het werd onderdeel van de discussie toen iemand opperde dat ze dan misschien maar bij de werkgever van haar man moest gaan werken.
pi_48235532
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:27 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik begon ooit ook als hotemetoot. Heb me mooi opgewerkt tot Pief.
pi_48239626
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:20 schreef arexes het volgende:
Ik zou zoals hier al meermale gezegd is niet zondermeer accoord gaan met elke functie die zij passend vinden, al dan niet met een forse vergoeding. Mocht het nou allemaal maandag heel akelig worden dan zou ik het tot aan het kantongerecht uitvechten en zelf komen met verstoorde arbeidsrelatie. Mijn inziens grote kans dat dat slaagt.
en dat heeft zin want? Wat maakt het nou uit bij wie het procesinitiatief ligt? De vraag is of van de werknemer in redelijkheid instandhouding van de arbeidsrelatie met TS kan worden gevergd, wetende dat zij toegang heeft tot gevoelige bedrijfsinformatie (en niet alleen toegang heeft, maar in haar functie waarschijnlijk ook gewoon die informatie tot zich neemt) terwijl zij gehuwd is met een pipo van de concurrent.

Ofschoon wij hier de feiten niet voldoende kennen, zou ik er (anders dan het gros van de deelnemers in deze thread) niet zondermeer vanuitgaan dat die vraag bevestigend moet worden beantwoord. Mijns inziens heeft de werkgever een punt.
pi_48240998
Het niet laten terugkeren van vrouwen op hun oude werkplek na een zwangerschap is een veel voorkomende hoerestreek, hoe plausibel de verklaring van je baas in deze zaak ook mag klinken.
In feite ben je dus zo goed als geschorst. Normaal gesproken kan dat alleen maar als je grove nalatigheid, overtreding van regels of frauduleus handelen verweten kan worden.

Hoe goed de werkgever het met je voor heeft zal moeten blijken uit het alternatief wat je aangeboden wordt. Als je kansen krijgt die je anders niet zo snel zou krijgen kun je van de nood een deugd maken. Wordt het een parkeerbaantje dan zou ik er niet zo maar genoegen mee nemen.

Het lijkt me een hele uitdaging om enerzijds voldoende weerbaar en assertief te zijn terwijl je anderzijds moet voorkomen dat je op grond van verstoorde verhoudingen alsnog aan het kortste eind trekt. Dossiervorming lijkt me wel belangrijk, je baas zal vast wel niet zoveel lef hebben dat hij alles precies op papier zet (of hij moet al echt stom zijn) maar kijk uit voor vage toezeggingen en afspraken.

Interessant leesvoer op arbeidsrechter.nl bijvoorbeeld "De werkgever verandert eenzijdig datgene wat de werkgever en de medewerker overeenkwamen "
-
  donderdag 12 april 2007 @ 08:33:47 #147
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48244346
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:08 schreef Argento het volgende:

[..]

Een werkgever heeft ook te maken met de realiteit.

Stel nu dat van een directiesecretaresse bij Philips blijkt dat haar man een hoge functie bij Sony krijgt (ik noem maar wat), dan heeft Philips wel een probleem.

Ten eerste gezien de functie van de echtgenoot in kwestie (Sony = grote concurrent)
Ten tweede gezien de aard van de functie van de dame in kwestie (directiesecretaresse = toegang tot vertrouwelijke informatie)
Ten derde gezien de relatie tussen die twee (huwelijk).

Daarmee is onherroepelijk sprake van een risico. Natuurlijk hoeft het bepaald niet zo te zijn dat TS haar mond voorbijpraat tegen haar man, maar het risico is voldoende. Bovendien kunnen er tal van redenen zijn (ook in de privesfeer) waarin zij in de situatie komt waarin die vertrouwelijke informatie wel gegeven wordt. Wat als haar man haar onder druk zet om aan die informatie te komen? Heb jij als werkgever de garantie dat het zover niet komt?

Het bestaan van het risico is mijns inziens voldoende aangetoond en ik vind het inderdaad niet onredelijk van de werkgever in kwestie als hij dat risico niet wenst te accepteren.
De werkgever heeft dat risico willens en wetens geaccepteerd door zowel bij TS als haar echtgenoot niets in het contract op te nemen dat deze situatie had voorkomen. Echtgenoot van TS is notabene door werkgever gedwongen op zoek te gaan naar een andere baan. Daarbij is het op zijn minst opmerkelijk dat werkgever pas een probleem met de situatie heeft als TS terug dreigt te komen van zwangerschapsverlof.
quote:
zoals Rally terecht aangeeft lijkt het mij dat de rechter zal instemmen met ontbinding van de arbeidsovereenkomst, dan wel met een nieuwe passende functie voor TS, met daar bovenop wellicht een schadevergoeding. Maar ik denk inderdaad dat de werkgever wel een punt heeft als hij zich op het standpunt stelt dat TS in de gegeven omstandigheden niet geschikt is voor de functie van directiesecretaresse. Los van haar eigenlijke functioneren.
Als werkgever inderdaad voor ontbinding gaat, zal de kantonrechter daar uiteraard mee instemmen, alleen wordt het in dit geval (afgaande op de info die we hebben) volgens mij wel een hele dure grap voor de werkgever om op deze manier van TS af te komen. Voor zover wij weten is er nooit aan dossiervorming gedaan, heeft TS altijd goed gefunctioneerd en is er geen concrete aanwijzing dat bedrijfsgevoelige informatie door TS is doorgespeeld aan de concurrent. TS valt dus niets te verwijten in deze situatie. Kan een erg interessante correctiefactor worden
  donderdag 12 april 2007 @ 11:36:22 #148
64338 fr0x
Directeur
pi_48249722
dat kan niet zomaar toch
peace, nd suck a !@$%
pi_48250332
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:33 schreef teamlead het volgende:

[..]

De werkgever heeft dat risico willens en wetens geaccepteerd door zowel bij TS als haar echtgenoot niets in het contract op te nemen dat deze situatie had voorkomen.
dat hoeft ook niet. Ons burgerlijk recht kent de figuur van de onvoorziene omstandigheden. Dan gaat het niet om omstandigheden die letterlijk niet te voorzien waren, maar om omstandigheden waarin de overeenkomst niet voorziet. De aard van ons burgerlijk recht vereist niet dat iedere mogelijke omstandigheid in een overeenkomst wordt verdisconteerd.
¨
quote:
Echtgenoot van TS is notabene door werkgever gedwongen op zoek te gaan naar een andere baan. Daarbij is het op zijn minst opmerkelijk dat werkgever pas een probleem met de situatie heeft als TS terug dreigt te komen van zwangerschapsverlof.
De timing van de vordering is op zichzelf niet zo relevant voor de vraag of van de werkgever kan worden gevergd dat hij zijn contractuele verplichtingen in de gegeven omstandigheden blijft nakomen.

Zoals inmiddels bekend verondersteld moge worden vind ik het uiterst logisch dat een werkgever het niet accepteert dat de directiesecretaresse met al haar toegang tot en kennis van gevoelige bedrijfsinformatie, een innige band met een hoge pipo van de concurrentie onderhoudt. Aangezien de werkgever niet bij machte invloed uit te oefenen op de relatie tussen TS en haar echtgenoot, zal zij zich moeten beperken tot invloed op haar eigen (werkgevers)relatie tot TS. Die invloed zal proportioneel moeten zijn. Dat betekent een passende functie waarbij het risico ten aanzien van de vertrouwelijke informatie niet aan de orde is. Als die mogelijkheid niet voorhanden ligt, komt ontbinding van de overeenkomst in aanmerking. Artikel 7:258 BW laat daar werkelijk weinig ruimte voor interpretatie over bestaan.
quote:
Als werkgever inderdaad voor ontbinding gaat, zal de kantonrechter daar uiteraard mee instemmen, alleen wordt het in dit geval (afgaande op de info die we hebben) volgens mij wel een hele dure grap voor de werkgever om op deze manier van TS af te komen.
Oh? Wat zijn volgens jou de maatstaven voor ontslagvergoeding?
quote:
Voor zover wij weten is er nooit aan dossiervorming gedaan, heeft TS altijd goed gefunctioneerd en is er geen concrete aanwijzing dat bedrijfsgevoelige informatie door TS is doorgespeeld aan de concurrent. TS valt dus niets te verwijten in deze situatie. Kan een erg interessante correctiefactor worden
Onzin. Er hoeft helemaal geen sprake te zijn van een concreet verwijt. Als wel sprake was geweest van een dergelijk verwijt, dan had de werkgever TS sowieso op staande voet kunnen ontslaan. Enig verwijt aan het adres van TS is in het geheel geen inzet van het geding. Inzet van het geding is dat de positie van TS bij haar werkgever zich slecht verhoudt tot haar relatie met een medewerker van de concurrentie. Dan hoeft een werkgever niet te gaan zitten wachten op het moment dat het kwaad geschied is (namelijk het daadwerkelijke doorspelen van informatie), maar is voldoende dat van de werkgever niet kan worden gevergd dat hij dit (potentieel levensgrote bedrijfs)risico accepteert.

De bedrijfsbelangen van de onderneming bij het vertrouwelijk houden van haar gevoelige informatie, wegen uiteraard zwaarder dan de individuele belangen van TS om haar baan in onveranderde vorm te behouden.

Daarmee is niet gezegd dat de werkgever ´zomaar´ de arbeidsrelatie kan opzeggen of wijzigen, maar dat betekent nog niet dat de werkgever dieper in de buidel zal moeten tasten dan het geval zou zijn bij andere arbeidsrelaties die door veranderde omstandigheden, niet zijnde enig concreet verwijt aan het adres van de werknemer, het geval zou zijn.
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 12:17:48 #150
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48251372
Het gaat me niet om het geld, ik behoud liever mijn baan met contract voor onbepaalde tijd. Mijn man heeft nu een jaarcontract, we hebben een baby van iets meer dan twee maanden oud, een koophuis etc etc. Ik zit echt niet te wachten op meer onzekerheid en stress.

In dit geval is het mijn man die bij de concurrent is gaan werken, maar in veel gevallen zijn de verhoudingen niet bekend en kan het net zo goed een vriend/oom/broer etc zijn van een andere directiesecretaresse zijn die bij de concurrent werkt. En daar hangen dan geen consequenties aan vast. Er wordt in elke branche wel bedrijfsgevoelige informatie uitgewisseld. Niet dat ik dat van plan was, maar zo is het leven nu eenmaal. Ik snap het aan de ene kant wel van mijn werkgever dat ze zoveel mogelijk risico willen uitsluiten en helaas ben ik daar de dupe van.
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 12:21:54 #151
43556 miss_dynastie
pi_48251546
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:52 schreef Argento het volgende:
Zoals inmiddels bekend verondersteld moge worden vind ik het uiterst logisch dat een werkgever het niet accepteert dat de directiesecretaresse met al haar toegang tot en kennis van gevoelige bedrijfsinformatie, een innige band met een hoge pipo van de concurrentie onderhoudt.
Is de man van TS naar jouw idee dan een hoge pipo?
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:14 schreef Slaapmeisje het volgende:
Simpele kantoorpik
doet mij namelijk anders vermoeden.
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:17 schreef Slaapmeisje het volgende:
In dit geval is het mijn man die bij de concurrent is gaan werken, maar in veel gevallen zijn de verhoudingen niet bekend en kan het net zo goed een vriend/oom/broer etc zijn van een andere directiesecretaresse zijn die bij de concurrent werkt.
Slaapmeisje, is je man zelf weggegaan of is hij ontslagen/ contract niet verlengd?
pi_48251758
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:17 schreef Slaapmeisje het volgende: Ik snap het aan de ene kant wel van mijn werkgever dat ze zoveel mogelijk risico willen uitsluiten en helaas ben ik daar de dupe van.
dat is nog maar de vraag. Als partijen op een nette manier de overeenkomst wijzigen of ontbinden, hoef je daar dus niet de dupe van te zijn.
pi_48251812
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:21 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Is de man van TS naar jouw idee dan een hoge pipo?
Ik meende dat gelezen te hebben, maar de functie is op zichzelf minder relevant. Waar het om gaat is de vraag of er vanuit moet worden gegaan dat de bedrijfsgevoelige informatie van de werkgever van TS in verkeerde handen is, als deze in handen is van haar echtgenoot. Ook een simpele kantoorpik kan voordeel halen uit kennis van gevoelige informatie van de concurrent. Die kan het immers eenvoudig doorspelen naar een hoge pipo.
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 12:34:37 #154
43556 miss_dynastie
pi_48251995
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:29 schreef Argento het volgende:
Waar het om gaat is de vraag of er vanuit moet worden gegaan dat de bedrijfsgevoelige informatie van de werkgever van TS in verkeerde handen is, als deze in handen is van haar echtgenoot. Ook een simpele kantoorpik kan voordeel halen uit kennis van gevoelige informatie van de concurrent. Die kan het immers eenvoudig doorspelen naar een hoge pipo.
Dat kan inderdaad, maar dat kan ook als de moeder van TS bij de concurrent werkt. Dus dan is de vraag hoever je dat door moet trekken, mag niemand van je kennissen meer bij de concurrent werken? In eerste instantie leek mij het standpunt van de baas wel redelijk, maar ik begin nu wel te twijfelen hoor. Als de man van TS deel uit was gaan maken van het managementteam en zelf ontslag heeft genomen om daar van dat team deel uit te gaan maken kan ik me de twijfel wel voorstellen, maar anders lijkt zo'n regelrechte verklaring van wantrouwen me eigenlijk best onredelijk voor iemand die toch al een aantal jaren naar tevredenheid haar werk verricht. Mijns inziens kan TS volstaan met een geheimhoudingsverklaring.
pi_48252644
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:17 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het gaat me niet om het geld, ik behoud liever mijn baan met contract voor onbepaalde tijd. Mijn man heeft nu een jaarcontract, we hebben een baby van iets meer dan twee maanden oud, een koophuis etc etc. Ik zit echt niet te wachten op meer onzekerheid en stress.

In dit geval is het mijn man die bij de concurrent is gaan werken, maar in veel gevallen zijn de verhoudingen niet bekend en kan het net zo goed een vriend/oom/broer etc zijn van een andere directiesecretaresse zijn die bij de concurrent werkt. En daar hangen dan geen consequenties aan vast. Er wordt in elke branche wel bedrijfsgevoelige informatie uitgewisseld. Niet dat ik dat van plan was, maar zo is het leven nu eenmaal. Ik snap het aan de ene kant wel van mijn werkgever dat ze zoveel mogelijk risico willen uitsluiten en helaas ben ik daar de dupe van.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier niet op zit te wachten....hoe je het ook wendt of keert, de vertrouwensrelatie is verstoord, dit is niet zo maar terug te draaien, hoe jullie gesprek ook gaat lopen. Een andere functie met voldoende niveau en uitdaging binnen datzelfde bedrijf zal niet meevallen, gezien de angst voor het uitlekken van informatie.

Ik kan me inderdaad ook wel verplaatsten in jouw baas, maar hij had het niet op deze manier aan mogen pakken. Zeker niet omdat je nog in je verlofperiode zit. Hij had zijn bezorgdheid beter in een persoonlijk gesprek aan kunnen kaarten en kijken of jullie samen tot een oplossing konden komen.

Ik heb zelf meegemaakt dat alles koek en ei was en ik vier weken voor het verlopen van mijn bevallingsverlof op het matje geroepen werd om te verklaren dat ik de oppas voor ons eerste kindje goed geregeld had en een goed alternatief had in geval van nood/ziekte. Na dat gesprek had ik ineens mijn buik ervan vol (Teveel druk/stress en het gebrek aan vertrouwen vanuit mijn werkgever dat ook ineens uit de lucht kwam vallen) en heb ik na afloop van mijn verlof mijn baan opgezegd. Dit is inmiddels ruim 16 jaar geleden en toen was het nog niet zo geaccepteerd als nu dat je bleef werken met een kindje.

Sterkte in ieder geval met het nemen van welke beslissing danook.
pi_48252671
quote:
Op woensdag 11 april 2007 21:11 schreef Larissa het volgende:
Dat vat je dan verkeerd op. En ik val hier helemaal niemand aan.

Als het om die paar uurtjes ging had hij daar voor haar zwangerschapsverlof vast al eens een opmerking over gemaakt en dat heeft hij blijkbaar niet.
Maar vind je het dan zelf niet raar dat hij het nu ter sprake brengt? En niet voor de zwangerschap? Of voor het zwangerschapsverlof?

Dat is namelijk de reden waarom ik denk dat het er misschien iets mee te maken heeft...
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 12:57:12 #157
43556 miss_dynastie
pi_48252803
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:53 schreef leonieke het volgende:

[..]

Maar vind je het dan zelf niet raar dat hij het nu ter sprake brengt? En niet voor de zwangerschap? Of voor het zwangerschapsverlof?
De man van TS werkt er net een maand he, ik denk niet dat het voor de zwangerschap of voor het verlof dus ter sprake kon worden gebracht.
pi_48252808
quote:

[..]

Dat is namelijk de reden waarom ik denk dat het er misschien iets mee te maken heeft...
Ik denk het ook hoor! Volgens mij wordt daar tegenwoordig wat minder open over gecommuniceerd (Ik heb me heel wat keren moeten verklaren dat ik alles goed geregeld had bij sollicitatiegesprekken tot een jaar of 8 geleden), maar wordt er vaak toch nog hetzelde over gedacht dan 16 jaar geleden. Zeker in het secretaresse vak, waarbij een baas toch vaak 24/7 op je wilt kunnen terugvallen, kunnen sommige bazen het maar moeilijk opbrengen dat je ook nog een privé leven hebt...(uitzonderingen daargelaten)
pi_48253258
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:34 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad, maar dat kan ook als de moeder van TS bij de concurrent werkt. Dus dan is de vraag hoever je dat door moet trekken, mag niemand van je kennissen meer bij de concurrent werken? In eerste instantie leek mij het standpunt van de baas wel redelijk, maar ik begin nu wel te twijfelen hoor.
Niet relevant. Het gaat hier om haar man en dichterbij kan dus niet.
quote:
Als de man van TS deel uit was gaan maken van het managementteam en zelf ontslag heeft genomen om daar van dat team deel uit te gaan maken kan ik me de twijfel wel voorstellen, maar anders lijkt zo'n regelrechte verklaring van wantrouwen me eigenlijk best onredelijk voor iemand die toch al een aantal jaren naar tevredenheid haar werk verricht. Mijns inziens kan TS volstaan met een geheimhoudingsverklaring.
Wat heb je nu aan een geheimhoudingsverklaring als de werkgever al heeft aangeven dat hij geen vertrouwen heeft in de situatie. Ook een eerdere geheimhoudingsverklaring heeft geen zin, want de situatie is veranderd.

Het is mij al duidelijk dat TS echt geen andere baan binnen het bedrijf gaat krijgen ongeacht wat het kost.
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 13:24:29 #160
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48253737
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:57 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De man van TS werkt er net een maand he, ik denk niet dat het voor de zwangerschap of voor het verlof dus ter sprake kon worden gebracht.
Klopt, hij was druk op zoek naar werk tijdens mijn verlof en kon geen baan vinden buiten de branche. Gelukkig kon hij wel bij zijn huidige werkgever terecht en toevallig is dat dus bij de concurrent. Hij heeft het dus niet zelf opgezocht.
  donderdag 12 april 2007 @ 13:27:23 #161
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_48253835
Klinkt als ALD praktijken Die hebben nog nooit iets goed kunnen regelen!
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 13:28:44 #162
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48253881
Het is trouwens niet eens dat mijn werkgever geen vertrouwen in mij heeft. Tenminste dat heeft hij wel tegen mij gezegd tijdens ons telefoongesprek. Hij gooit het op het feit dat ALS er informatie lekt, dat dan alle ogen op mij gericht zullen zijn omdat mijn man bij de concurrent werkt. Het zal me dan elke keer een moeilijke situatie opleveren en daar willen ze mij en het bedrijf voor behoeden
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 13:29:51 #163
43556 miss_dynastie
pi_48253921
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:09 schreef Fastmatti het volgende:
Wat heb je nu aan een geheimhoudingsverklaring als de werkgever al heeft aangeven dat hij geen vertrouwen heeft in de situatie.
Dat hij er geen vertrouwen in heeft wil niet zeggen dat zijn standpunt ook redelijk is. Met de aanvullende info van TS zou ik in dit geval zelfs durven stellen dat zijn standpunt volledig onredelijk is. Ik kan me ook niet voorstellen dat er een rechter is die het redelijk zal vinden dat TS d'r vaste baan kwijt is vanwege een jaarcontract van haar man, die notabene door de baas zelf in de positie is gebracht (want hij kon bij die baas niet verder en het is logisch dat men toch in de branche blijft).
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:24 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hij heeft het dus niet zelf opgezocht.
Dan zou ik helemaal weigeren, op de geheimhoudingsverklaring na dan, want dat vind ik nog wel redelijk.
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:28 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het is trouwens niet eens dat mijn werkgever geen vertrouwen in mij heeft. Tenminste dat heeft hij wel tegen mij gezegd tijdens ons telefoongesprek. Hij gooit het op het feit dat ALS er informatie lekt, dat dan alle ogen op mij gericht zullen zijn omdat mijn man bij de concurrent werkt. Het zal me dan elke keer een moeilijke situatie opleveren en daar willen ze mij en het bedrijf voor behoeden
En dat zou niet zo zijn in een andere positie? Dat geloof ik dan weer niet. Ik zou erop staan om mijn baan te behouden met geheimhoudingsverklaring, niet meer, niet minder, tenzij ze een leukere baan met meer geld voor je tevoorschijn toveren.
  donderdag 12 april 2007 @ 13:31:22 #164
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_48253972
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:24 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Klopt, hij was druk op zoek naar werk tijdens mijn verlof en kon geen baan vinden buiten de branche. Gelukkig kon hij wel bij zijn huidige werkgever terecht en toevallig is dat dus bij de concurrent. Hij heeft het dus niet zelf opgezocht.
Slaapmeisje, maak je standpunt duidelijk bij je baas. Maar het bovenstaande zijn drogredenen. Hier moet je niet mee aankomen. Het moge duidelijk zijn dat het probleem omtrent belangenverstrengeling een serieuze zaak is.

Een werkgever mag altijd binnen redelijkheid en billijkheid een andere functie aan je geven. Dit kan al hij/zij al doen d.m.v. het wijzigen van de huidige functieomschrijving. Het meest lastige hieraan is, dat je het zult moeten accepteren. Anders heeft de werkgever een gegronde reden (werkweigering) om je legaal te lozen.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_48254465
Ik denk dat TS er vrij weinig aan kan doen.

Ze kan de bezwaren die haar bedrijf heeft niet ontkrachten. Haar bedrijf heeft gewoon gelijk als ze zeggen dat er een sfeer van wantrouwen kan ontstaan. Let wel: Kan ontstaan.

TS zou wellicht kunnen proberen om een andere (vergelijkbare? hogere?) functie te eisen met een salarisverhoging.
Tenslotte maakt het bedrijf deze keuze gebaseerd op iets dat kan gebeuren, en dan nog alleen omdat ze kennis hebben van de nieuwe baan van haar man. Als ze het niet geweten hadden was er niets aan de hand geweest en nu wordt ze al veroordeeld voordat er iets is gebeurd.
Ze kan er dus ook met een flink eisenpakket ingaan.
  donderdag 12 april 2007 @ 14:00:43 #166
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48254940
lijkt me gewoon verstandig van TS om externe hulp te vragen,... de varieteit van waarheden die hier voorbijkomen
pi_48255586
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:00 schreef Re het volgende:
lijkt me gewoon verstandig van TS om externe hulp te vragen,... de varieteit van waarheden die hier voorbijkomen
Een erg goed plan.
TS kan stellen dat zij zich onmogelijk kan verdedigen tegen speculaties.
Haar bedrijf niet kan hard maken dat er belangenverstrengeling is en zij kan niet hardmaken dat het er niet is. Beide partijen hebben gelijk, maar het bedrijf heeft een machtspositie.
Ze zou mediaton (onafhankelijk dus) voor kunnen stellen. Er zijn bureaus die dat doen.
Die komen misschien met een idee waar beiden nog niet aan gedacht hebben.
  donderdag 12 april 2007 @ 14:28:24 #168
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48255770
quote:

Op zich vind ik het niet raar dat hij er nu pas mee komt.. Man van TS werkt sinds een maand bij de concurrent. Dus hij had nog helemaal geen reden om het eerder ter sprake te brengen. En als het met de zwangerschap te maken had gehad dan had hij wel eerder gepiept of ze 36 kon blijven werken toen ze naar 32 uur ging en wat ik ervan begrijp heeft hij daar geen probleem van gemaakt.
  donderdag 12 april 2007 @ 14:30:26 #169
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48255832
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:52 schreef Keukenprinsesje het volgende:

Ik heb zelf meegemaakt dat alles koek en ei was en ik vier weken voor het verlopen van mijn bevallingsverlof op het matje geroepen werd om te verklaren dat ik de oppas voor ons eerste kindje goed geregeld had en een goed alternatief had in geval van nood/ziekte. Na dat gesprek had ik ineens mijn buik ervan vol (Teveel druk/stress en het gebrek aan vertrouwen vanuit mijn werkgever dat ook ineens uit de lucht kwam vallen) en heb ik na afloop van mijn verlof mijn baan opgezegd. Dit is inmiddels ruim 16 jaar geleden en toen was het nog niet zo geaccepteerd als nu dat je bleef werken met een kindje.
Ik ken vrijwel geen vrouwen bij mij op kantoor die 16 jaar geleden stopten met werken als ze een kindje kregen. Ze gingen wel allemaal korter werken maar dat is een ander verhaal. Het was volgens mij best wel geaccepteerd dat je bleef werken.
pi_48260688
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:20 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Volgens mij bedoelt Serinde dat het hebben van een concurrentiebeding in dit geval irrelevant is. En dat is natuurlijk ook zo. Het werd onderdeel van de discussie toen iemand opperde dat ze dan misschien maar bij de werkgever van haar man moest gaan werken.
Mijn reactie was nogal kort, maar dat bedoelde ik inderdaad, dank
pi_48261639
quote:
Op donderdag 12 april 2007 14:28 schreef Larissa het volgende:

[..]

Op zich vind ik het niet raar dat hij er nu pas mee komt.. Man van TS werkt sinds een maand bij de concurrent. Dus hij had nog helemaal geen reden om het eerder ter sprake te brengen. En als het met de zwangerschap te maken had gehad dan had hij wel eerder gepiept of ze 36 kon blijven werken toen ze naar 32 uur ging en wat ik ervan begrijp heeft hij daar geen probleem van gemaakt.
De vraag is vooral of hij er problemen KAN van maken.
Voor zover ik het begrepen heb, zijn ze zo goed als verplicht om het toe te staan...

Maar hoe weet jouw werkgever dan na een maand al dat jouw man bij de concurrentie werkt? Ik heb 2 jaar bij mijn vorige werkgever gewerkt zonder dat ze wisten waar mijn man werkt.
  donderdag 12 april 2007 @ 17:58:09 #172
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_48261991
even praktisch.

maak aantekeningen van het telefoongesprek. probeer zo letterlijk mogelijk te noteren wat er gezegd is.
a.s. maandag als je het gesprek hebt gehad maak je ook weer aantekeningen.

het klinkt vervelend maar dit muisje krijgt een staartje. begin dus alvast met documenteren. niet vertrouwen op je geheugen maar schrijven.

enneuh succes maandag!
Neerkomen wel!
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 18:04:41 #173
43556 miss_dynastie
pi_48262163
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:45 schreef leonieke het volgende:
Maar hoe weet jouw werkgever dan na een maand al dat jouw man bij de concurrentie werkt? Ik heb 2 jaar bij mijn vorige werkgever gewerkt zonder dat ze wisten waar mijn man werkt.
Slaapmeisje en man hebben het zelf verteld toen ze hun zoontje gingen showen. Hetgeen ik eigenlijk alleen maar voor hen wil pleiten, tenslotte hadden ze het inderdaad stil kunnen houden. Als ze geheimpjes door wilden kletsen hadden ze dat vast ook wel gedaan (niet dat ik daarmee wil zeggen dat iedereen die dit soort dingen niet meedeelt dat ook doet, je kunt het niet omkeren imho, maar wel is het zo dat die openheid al voor ze spreekt).
pi_48265266
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:18 schreef Slaapmeisje het volgende:
Gisteravond ben ik gebeld door mijn baas met de mededeling dat ik mijn functie als directiesecretaresse helaas niet meer mag vervullen omdat mijn man bij de concurrent is gaan werken en ik toegang heb tot bedrijfsgevoelige informatie. A.s. maandag (de eerste werkdag na mijn zwangerschapsverlof) gaan we praten over mijn mogelijkheden binnen het bedrijf. Er is een aantal vacatures, maar ik kan daar in ieder geval niet meer als secretaresse aan de slag. Er is de komende weken nog genoeg werk te verzetten dat niets te maken heeft met de bedrijfsgevoelige informatie (lees: kutklussen), maar dat er actie moet worden ondernomen is zeker.

Hopelijk heeft iemand voor mij wat antwoorden, want ik zit toch met behoorlijk wat vragen. Kunnen ze dit zomaar maken? Wat nu als er geen passende functie binnen het bedrijf is? Kan ik dan ontslagen worden?
Niet meteen alles accepteren wat je baas doen. Je hebt waarschijnlijkl beroepsgeheim en daar ook een formulier over ondertekend.
  donderdag 12 april 2007 @ 20:15:50 #175
167723 sanni
Acima de seu
pi_48266767
Ik heb niet allecommentaren gelezen m.b.t de TS maar als het al niet gesegd is,dan het volgende als praktijkadvies:

- Als de werkgever niet overtuigend en met feiten onderbouwd kan aantonen dat haar redenen hout snijden dan verliezen ze het bij elke Rechtbank.

- Jij kan hun aanklagen wegens contractbreuk danwel inmateriele schade die je hebt geleden inzake deze manier van handelen terwijl er geen enkele directe aanleiding toe was. Immers jouw verleden gaf geen enkele aanlelding tot hun manier van optreden en elke link tussen jouw man en het bedrijf waar jij werkt rust puur op suggestieve argumenten die zo van tafel worden geveegd.

- Als het bedrijf van jouw af wilt dan moet je ze flink laten bloeden wegens eenzijdige contractbreuk.
Ga niet naar een bureau voor Rechtshulp o.i.d maar neem een gespecialiseerde advocaat inzake het arbeidsrecht aangezien je anders met een 4 maanden salaris genoegen moet nemen als afkoopsom.
Immers een goede advocaat (nee geen kandidaats-knurft die bij een groot kantoor dit soort lichte zaken mag doen aannemen ) rekent het aantal dienstjaren dat je er al zit,je beoordelingen door de jaren heen en je functie en leeftijd. Immers een werkgever mag ook bloeden als jij jarenlang een goede kracht bent geweest en op latere leeftijd dan het veld moet ruimen en moeilijk aan de bak komt.

Succes!
pi_48268441
Je hoeft geen enkel begrip op te brengen voor de houding van je chef. Wat hij feitelijk wil is partners van werknemers een Berufsverbot opleggen. Dat kan niet en dat zou hij niet eens moeten willen. Dan is hij ook nog eens willekeurig bezig, want zoals je stelt is van lang niet iedereen bekend bij wie zijn partner werkt. Hij zal er gewoon vanuit moeten gaan dat je discretie zult blijven betrachten, zoals je altijd gedaan hebt. Als jij ooit al met het idee gespeeld had om concurrentiegevoelige informatie naar buiten te brengen, dan had je dat immers altijd al kunnen doen, net als ieder ander die in zijn werk met die informatie omgaat.

Misschien zou hij je partner een nieuwe baan moeten aanbieden. Dan is hij ook van zijn probleem af.
  donderdag 12 april 2007 @ 21:53:03 #177
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48271238
quote:
ow.. hij doet dit uit de goedheid van zijn hart... hoe kun je dan nog weigeren....
  donderdag 12 april 2007 @ 21:54:02 #178
2964 Armageddon
pi_48271277
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:53 schreef teamlead het volgende:

[..]

ow.. hij doet dit uit de goedheid van zijn hart... hoe kun je dan nog weigeren....
Inderdaad wat een kutsmoes
  donderdag 12 april 2007 @ 21:54:55 #179
2964 Armageddon
pi_48271317
Trouwens dat hele concurentieding in je contract slaat ook helemaal nergens op. Als jij in zo'n geval naar de rechter stapt geeft de rechter je altijd gelijk. Zelf meegemaakt.
  donderdag 12 april 2007 @ 22:11:22 #180
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48272086
Hoezo "altijd"? Elk geval is anders.

Die gast van Idols mag nu ook niet jureren bij Wanna be a popstar
  donderdag 12 april 2007 @ 22:14:04 #181
2964 Armageddon
pi_48272216
quote:
Op donderdag 12 april 2007 22:11 schreef Larissa het volgende:
Hoezo "altijd"? Elk geval is anders.

Die gast van Idols mag nu ook niet jureren bij Wanna be a popstar
Laten we zeggen 90%+ van de gevallen. Dat zei mijn advocaat toen. Als je logisch nadenkt klopt dat natuurlijk ook. Een rechter gaat iemand niet zonder werk stellen en de WW insturen.
pi_48273756
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:54 schreef Armageddon het volgende:
Trouwens dat hele concurentieding in je contract slaat ook helemaal nergens op. Als jij in zo'n geval naar de rechter stapt geeft de rechter je altijd gelijk. Zelf meegemaakt.
Dat roepen werkgevers ook altijd en toch weigeren ze zo een beding uit je contract te halen. Rara hoe kan dat?

Zie ook hier

Bovendien offtopic, het speelt hier niet.
pi_48275119
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:15 schreef sanni het volgende:
- Jij kan hun aanklagen wegens contractbreuk danwel inmateriele schade die je hebt geleden inzake deze manier van handelen terwijl er geen enkele directe aanleiding toe was. Immers jouw verleden gaf geen enkele aanlelding tot hun manier van optreden en elke link tussen jouw man en het bedrijf waar jij werkt rust puur op suggestieve argumenten die zo van tafel worden geveegd.
onzin.
quote:
- Als het bedrijf van jouw af wilt dan moet je ze flink laten bloeden wegens eenzijdige contractbreuk.
Ga niet naar een bureau voor Rechtshulp o.i.d maar neem een gespecialiseerde advocaat inzake het arbeidsrecht aangezien je anders met een 4 maanden salaris genoegen moet nemen als afkoopsom.
Immers een goede advocaat (nee geen kandidaats-knurft die bij een groot kantoor dit soort lichte zaken mag doen aannemen ) rekent het aantal dienstjaren dat je er al zit,je beoordelingen door de jaren heen en je functie en leeftijd. Immers een werkgever mag ook bloeden als jij jarenlang een goede kracht bent geweest en op latere leeftijd dan het veld moet ruimen en moeilijk aan de bak komt.
onzin. In het arbeidsrecht bestaan vrij strakke normen voor het bepalen van de ontslag vergoeding. Bovendien kent ons civielrecht niet zoiets als een punitieve vergoeding (zoals het Amerikaans recht dat wel kent).
pi_48286452
quote:
Wat een laffe K**smoes zeg.

Afijn, het is vast al genoemd, maar probeer in je gesprek met je baas niet alles direct op scherp te zetten. Dan geef je ze a) meer reden om je te ontslaan, en b) als je toch mag blijven zit je met een rotrelatie.

Verder heeft iedereen hier een grote mond over concurrentiebedingen enzo, maar volgens mij weet niemand nou echt wat je moet doen
Goede rechtsbijstand lijkt me handiger dan wat adviezen van leken op een forum.
pi_48289893
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:54 schreef Armageddon het volgende:
Leuk natuurlijk, maar er zijn ook gevallen bekent waarin de werknemer zich aan een relatiebeding moest houden ondanks dat deze uberhaupt niet in het contract stond. Met de redanatie dat het logisch is dat je de klanten van je baas niet zomaar mee kunt nemen.

Sowieso gaat het concurrentiebeding helemaal niet op. Dit gaat om vertrouwen en geheimhouding.
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:05:08 #186
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48296078
Waarom zou trouwens het hele bedrijf moeten weten waar jouw man werkt Slaapmeisje? Dat je baas het weet omdat jij hem dat verteld hebt, is toch voldoende? (dit met het oog op het geleuter over"alle ogen zullen op jou gericht zijn", etc.)
Ik kan me niet voorstellen dat al mijn collega's onthouden waar mijn vriend werkt hoor, laat staan dat het ze interesseert.
Als je baas echt van goede wil was had ie je bedankt voor de informatie en voorgesteld dat niet te blijmoedig rond te bazuinen in het bedrijf om dat soort situaties te voorkomen, ipv jou je baan te willen ontnemen
pi_48297894
Trouwens ook grappig dat de werkgever er blijkbaar van uit gaat dat een eventueel informatie-lek maar 1 kant op werkt .
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 17:19:06 #188
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48298240
Jernau dat vind ik dus ook

Vivi mijn man heeft daar heel lang gewerkt en kent dus heel veel mensen. Verder worden dit soort zaken zelfs in het directieteam besproken. Net als "affectionele" relaties binnen het bedrijf. Dat moet ook worden gemeld bij de directie
  vrijdag 13 april 2007 @ 18:45:05 #189
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48300414
Affectionele relatie? Mooi woord... zo voorkom je dat ze gaan vragen of je ook neukt met elkaar.
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:01:21 #190
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_48300867
Jompels nog eens aan toe zeg, dat is niet niks.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 19:03:17 #191
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48300931
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 18:45 schreef Larissa het volgende:
Affectionele relatie? Mooi woord... zo voorkom je dat ze gaan vragen of je ook neukt met elkaar.
Ach je mag vast wel met elkaar neuken, zolang je niets voor elkaar voelt
pi_48301956
Eigenlijk wel gek dat ze met je man blijkbaar geen concurrentiebeding waren overeengekomen, maar nu wel moeilijk doen. Dat is nog een argument tegen de opstelling van je directie.
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:08:46 #193
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_48302961
quote:

.
gelukkig dat je fotoboek geen aanknopingspunten kan geven

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
  † In Memoriam † zaterdag 14 april 2007 @ 00:12:11 #194
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48311308
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:46 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Wie diep graaft zal altijd wel iets vinden Larissa
Speedcore, wat een spuit-11 reactie
  zaterdag 14 april 2007 @ 00:18:04 #195
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48311515
Great minds think alike.
pi_48317199
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

Gasten laten we even wakker worden!!
Ik denk dat vertrouwen van een werknemer in het niet staat vergeleken met de impact die het zou kunnen hebben als TS informatie zou lekker naar haar partner.

Jou werkgever kijkt toch of hij een andere rol voor je kan vinden. Ik vind het kortzichtig dat TS zich hier druk om maakt. Had je kerel of jij eerder moeten doen. Ik vind het ene loigische en juiste zet van de werkgever van TS
  zondag 15 april 2007 @ 04:08:13 #197
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_48340951
quote:

[..]

dat maakt het niet rechtmatig; zij is individueel gebonden aan vertrouwelijkheid van informatie en wat haar man doet, daar kan zij niet op afgerekend worden.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zondag 15 april 2007 @ 04:16:29 #198
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_48340980
quote:
ze kunnen beter het bedrijf ervoor behoeden om überhaupt die info uit te laten lekken dan.
pi_48341747
quote:
Op zondag 15 april 2007 04:08 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

dat maakt het niet rechtmatig; zij is individueel gebonden aan vertrouwelijkheid van informatie en wat haar man doet, daar kan zij niet op afgerekend worden.
????????
pi_48341945
quote:
Op zondag 15 april 2007 09:40 schreef Argento het volgende:

[..]

????????
Haar werkgever heeft een overeenkomst met haar, niet met haar man.
  zondag 15 april 2007 @ 10:33:34 #201
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_48342438
Jezus man, hoe vaak ik hier de rechtsbijstand en dergelijke dingen niet voorbij heb zien komen ...

Misschien is het voor TS verstandig om er eerst eens gewoon een normaal gesprek met haar baas aan te gaan, zoals ieder normaal weldenkend mens zou doen. Als jullie er namelijk samen uitkomen zijn jullie allebei blij (Jij kan voor je kind, huis enz. blijven zorgen en je baas heeft zijn bedrijf "veilig" gesteld) Wanneer je dreigend met advocaten en dat soort onzin bij je baas aan komt zeilen, kan ik je garanderen dat je zeker geen pluspunten scoort. 1 ding kan ik je wel garanderen, wanneer je baas echt van je af wil, zal hem dat sowieso wel lukken.

Eigenlijk is over dit soort onzin nadenken al zinloos, in de meeste gevallen komt het toch niet zover. Probeer er gewoon op een fatsoenlijke manier uit te komen met je baas. Dat is de beste optie voor jullie beide...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_48342792
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:33 schreef SuperWeber het volgende:
Jezus man, hoe vaak ik hier de rechtsbijstand en dergelijke dingen niet voorbij heb zien komen ...

Misschien is het voor TS verstandig om er eerst eens gewoon een normaal gesprek met haar baas aan te gaan, zoals ieder normaal weldenkend mens zou doen. Als jullie er namelijk samen uitkomen zijn jullie allebei blij (Jij kan voor je kind, huis enz. blijven zorgen en je baas heeft zijn bedrijf "veilig" gesteld) Wanneer je dreigend met advocaten en dat soort onzin bij je baas aan komt zeilen, kan ik je garanderen dat je zeker geen pluspunten scoort. 1 ding kan ik je wel garanderen, wanneer je baas echt van je af wil, zal hem dat sowieso wel lukken.
...
Een jurist hoeft niet gelijk de zaak op scherp te zetten maar kan je bijvoorbeeld ook een goed advies geven. Zo gek is het niet om eens een deskundige te vragen naar de zaak te kijken. Er is trouwens een dikke kans dat de werkgever al lang zijn jurist heeft geraadpleegd, dus waarom zou je dat als werknemer niet doen?
  zondag 15 april 2007 @ 14:38:32 #203
27167 SuperWeber
pi_48347894
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Een jurist hoeft niet gelijk de zaak op scherp te zetten maar kan je bijvoorbeeld ook een goed advies geven. Zo gek is het niet om eens een deskundige te vragen naar de zaak te kijken. Er is trouwens een dikke kans dat de werkgever al lang zijn jurist heeft geraadpleegd, dus waarom zou je dat als werknemer niet doen?
Ja en dan fette flappen betalen aan iets waar je misschien wel gewoon met je baas uit had kunnen komen. Trouwens ik vind het meer dan schappelijk dat haar baas van te voren belt. Hij had het ook a.s. maandag rauw op haar dak kunnen laten vallen. Dan sta je even met een bek vol tanden... Ga nou eens gewoon normaal praten, kom je er dan nog niet uit is de weg naar een jurist eenvoudig te vinden lijkt mij...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  zondag 15 april 2007 @ 15:32:06 #204
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_48349275
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 10:25 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gasten laten we even wakker worden!!
Ik denk dat vertrouwen van een werknemer in het niet staat vergeleken met de impact die het zou kunnen hebben als TS informatie zou lekker naar haar partner.

Jou werkgever kijkt toch of hij een andere rol voor je kan vinden. Ik vind het kortzichtig dat TS zich hier druk om maakt. Had je kerel of jij eerder moeten doen. Ik vind het ene loigische en juiste zet van de werkgever van TS
jij verklaart nu op voorhand TS al schuldig met wat je hierboven schrijft.
Neerkomen wel!
  † In Memoriam † zondag 15 april 2007 @ 15:58:36 #205
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48349968
Zoals ik al eerder heb aangegeven, zal ik eerst een normaal gesprek met mijn werkgever aangaan om de mogelijkheden te bespreken. Op scherp zetten kan daarna altijd nog, maar ik hoop dat we er samen uit komen.
  zondag 15 april 2007 @ 16:15:12 #206
61183 leonieke
Dan toch?
pi_48350448
Ik duim voor jou Slaapmeisje
Veel succes morgen
pi_48350659
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:32 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

jij verklaart nu op voorhand TS al schuldig met wat je hierboven schrijft.
Nee, waar lees je dat. Je kan gewoon het risico niet nemen. Zij krijgt heel veel confidential informatie te horen. Bij ons staat het vrolijk in de contracten. Je moet het risico gewoon niet opzoeken.
Mooi toch dat ze een andere rol binnen de company krijgt..
  zondag 15 april 2007 @ 16:33:51 #208
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_48350997
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:22 schreef draaijer het volgende:

[..]

Nee, waar lees je dat. Je kan gewoon het risico niet nemen. Zij krijgt heel veel confidential informatie te horen. Bij ons staat het vrolijk in de contracten. Je moet het risico gewoon niet opzoeken.
Mooi toch dat ze een andere rol binnen de company krijgt..
dat het bij jullie in de contracten staat wil niet zeggen dat een werkgever dat ook in de contracten mag zetten.

letterlijk lees ik het niet, maar tussen de regels door staat het er wel.
Neerkomen wel!
pi_48352497
quote:
Op zondag 15 april 2007 16:33 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

dat het bij jullie in de contracten staat wil niet zeggen dat een werkgever dat ook in de contracten mag zetten.

letterlijk lees ik het niet, maar tussen de regels door staat het er wel.
Ik ben het er mee eens dat ze haar uit die functie zetten. Het lijkt mij een zeer logische zet.
Als iemand informatie zou willen lekken, kan je het natuurlijk altijd doen, maar waarom risico nemen als het niet hoeft. Hup verplaatsten met die handel
  zondag 15 april 2007 @ 17:59:35 #210
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_48353832
quote:
Op zondag 15 april 2007 09:40 schreef Argento het volgende:

[..]

????????
zolang zij geen informatie lekt, kan haar niet verweten worden dat ze dat doet; ze kan in ieder geval in deze setting ook niet verweten worden informatie te gaan lekken, onzin dus.
  zondag 15 april 2007 @ 18:48:43 #211
27167 SuperWeber
pi_48355136
quote:
Op zondag 15 april 2007 15:58 schreef Slaapmeisje het volgende:
Zoals ik al eerder heb aangegeven, zal ik eerst een normaal gesprek met mijn werkgever aangaan om de mogelijkheden te bespreken. Op scherp zetten kan daarna altijd nog, maar ik hoop dat we er samen uit komen.
Verstandig
  zondag 15 april 2007 @ 18:53:41 #212
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_48355297
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:19 schreef draaijer het volgende:

Ik ben het er mee eens dat ze haar uit die functie zetten. Het lijkt mij een zeer logische zet.
Als iemand informatie zou willen lekken, kan je het natuurlijk altijd doen, maar waarom risico nemen als het niet hoeft. Hup verplaatsten met die handel
het gaat er hier niet om wat jij ervan vindt maar of het bedrijf dit zomaar kan maken.
je bent hier in Nederland en niet in de USA...
Neerkomen wel!
pi_48356505
quote:
Op zondag 15 april 2007 18:53 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

het gaat er hier niet om wat jij ervan vindt maar of het bedrijf dit zomaar kan maken.
je bent hier in Nederland en niet in de USA...
Er is geen sprake van 'zomaar'.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_48361716
quote:
Op zondag 15 april 2007 17:59 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

zolang zij geen informatie lekt, kan haar niet verweten worden dat ze dat doet; ze kan in ieder geval in deze setting ook niet verweten worden informatie te gaan lekken, onzin dus.
Wie heeft het nou over verwijten. Het gaat om onvoorziene omstandigheden en de vraag of het in de gegeven omstandigheden van de werkgever kan worden gevergd dat hij de overeenkomst in ongewijzigde vorm laat bestaan. Wie of wat een verwijt treft ten aanzien van het ontstaan van die onvoorziene omstandigheden en of er wel sprake is van een verwijt, is niet relevant.
  maandag 16 april 2007 @ 08:57:10 #215
154145 soppig
sop sop sop
pi_48371445
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 10:25 schreef draaijer het volgende:

Dat die werkgever een "andere rol" zoekt is een handig truukje om iemand niet te ontslaan. Als de werknemer uit vrije wil weggaat dan scheelt dat de werkgever veel geld. Daarnaast verliest de werknemer allerlei rechten zoals uitkeringen etc.

Je moet (zeker met zwangerschap of andere medische situaties) niet uit eigen wil weg gaan. Zeker niet om zo een kul reden als dat de werkgever nu aangeeft. De werkgever wil nu van haar af met als reden dat ze informatie kan doorspelen aan haar echtgenoot die voor de concurrent werkt. Dat is enkel giswerk. Als we gaan gissen mag je alles aannemen, dus eigenlijk is de TS werkzaam voor een geheim netwerk van marmotten welke de wereld willen overnemen. Zoals je ziet is dat onzin, dus dat verhaal van info doorspelen ook. Ik denk dat er gewoon meer aan de hand is. Zaken gaan neit zo goed, ze hebben slechte ervaringen in het verleden gehad mbt zwangerschappen... weet ik het.

Hoe dan ook is het inwinnen van advies bij een advocaat geen slecht plan en als puntje bij paaltje komt kan je alle kosten verhalen op de werkgever (dat GOK ik, ik weet dat niet 100% zeker. Maar hun gedrag jaagt de TS op kosten.)
Nogmaals dat "ander werk regelen" is gewoon een manier om veilig en kostenbesparend van iemand af te komen ! Het aangeven dat het bij een advocaat ligt wordt door meerdere mensen bestempelt als "daar scoor je geen punten mee".. wat willen ze doen ? Haar weg hebben ? Ow, wacht, dat willen ze al. Het zal dus hoe dan ook moeilijk worden om daar op een zinnige manier te werken. Maar als het sowieso niet lukt dan moet het wel op een manier gebeuren dat TS er niet ontzettend onder gaat lijden.
  maandag 16 april 2007 @ 09:10:40 #216
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_48371760
quote:
Op zondag 15 april 2007 19:23 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Er is geen sprake van 'zomaar'.
dat is er wel.

het gaat om giswerk, misschien, stel dat en meer van dat soort vage termen.
Neerkomen wel!
pi_48372416
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Agree. Nogmaals, niemand hier op het forum kan haar vertellen wat haar opties of haar rechten zijn, een jurist kan dat wel. Gewoon een beetje feedback. Betekent heus niet dat je meteen met een dikke dagvaarding aan komt zetten hoor.

Slaapmeisje, hoe is het gesprek gegaan?
  Redactie Frontpage maandag 16 april 2007 @ 09:55:53 #218
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_48372884
Succes Slaapmeisje!
[i]2 trut[/i]
  maandag 16 april 2007 @ 14:27:19 #219
26341 Mariposa
Telt af...
pi_48381211
Moeilijk Slaapmeis, ik ben benieuwd hoe het gesprek vandaag gegaan is.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_48384850
Heb je geen geheimhoudingsverklaring moeten tekenen toen je werd aangenomen?
  maandag 16 april 2007 @ 17:04:09 #221
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
  maandag 16 april 2007 @ 17:09:52 #222
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48385931
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:32 schreef PDOA het volgende:
Heb je geen geheimhoudingsverklaring moeten tekenen toen je werd aangenomen?
Dat heeft ze niet nee.
pi_48387698
quote:
Op maandag 16 april 2007 08:57 schreef soppig het volgende:

Hoe dan ook is het inwinnen van advies bij een advocaat geen slecht plan en als puntje bij paaltje komt kan je alle kosten verhalen op de werkgever (dat GOK ik, ik weet dat niet 100% zeker. Maar hun gedrag jaagt de TS op kosten.)
Laat ik deze droom meteen aan diggelen slaan: advocaatkosten verhalen bij de wederpartij is niet eenvoudig, zeker niet bij het inwinnen van advies en zal zelden meer dan een pleister op de wond zijn, zelfs na een procedure waar je volledig in het gelijk bent gesteld.

Zeker niet in een geval als dit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  † In Memoriam † maandag 16 april 2007 @ 18:55:26 #224
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48389071
Het gesprek is prima en in goede harmonie verlopen. Er is helaas geen mogelijkheid voor mij om mijn functie in de huidige vorm te behouden en ik heb daar vrede mee. Het was toch al een hele tijd duidelijk dat ik daar uit mijn jasje was gegroeid en ik was vlak voor mijn zwangerschap zelf ook al op zoek naar een nieuwe uitdaging. Zo slaan we twee vliegen in 1 klap., Morgen gaan we samen met HRM de mogelijkheden bespreken binnen het bedrijf. Inmiddels is mijn "functiewijziging" ook gecommuniceerd naar de afdeling, inclusief de mededeling dat er absoluut niet aan mijn integriteit getwijfeld wordt. De mail was vlak voor mijn vertrek naar huis gestuurd, dus ik ben benieuwd naar de reacties van mijn collega's morgen

Jullie allemaal bedankt voor het meedenken in deze kwestie. Het is toch fijn om wat andere meningen te lezen en zo kon ik mijn eigen gedachtes ook lekker ordenen. Over oprotpremies, advocaatkosten etc etc ga ik me op dit moment zeker geen zorgen om maken. Het komt goed en zo niet, dan toch
pi_48389221
Dus je gaat er qua functie en salaris op vooruit?
pi_48390129
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:55 schreef Slaapmeisje het volgende:
Er is helaas geen mogelijkheid voor mij om mijn functie in de huidige vorm te behouden en ik heb daar vrede mee. Het was toch al een hele tijd duidelijk dat ik daar uit mijn jasje was gegroeid en ik was vlak voor mijn zwangerschap zelf ook al op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Ben je nou ineens van mening veranderd of wat? Anders had deze info op zich wel in de OP gemogen imho
  maandag 16 april 2007 @ 19:34:12 #227
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48390431
Goed om te horen dat jullie er (zoals het nu uitziet) gewoon samen uitkomen . De manier waarop verdient wmb nog steeds niet de schoonheidsprijs, maar uiteindelijk telt alleen het resultaat
Benieuwd waar HRM mee op de proppen komt morgen
pi_48390850
Sommige mensen snappen echt geen bal van de echte wereld. En dan bedoel ik de reacties omtrent advocaten inschakelen, baas naar het gerecht slepen.
2 bier graag..
Dank U
  † In Memoriam † maandag 16 april 2007 @ 19:46:29 #229
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48390887
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:59 schreef Asile het volgende:
Dus je gaat er qua functie en salaris op vooruit?
Er is nog niet gesproken over een concrete functie, maar ik zal in ieder geval geen functie onder mijn huidige salaris accepteren.
  † In Memoriam † maandag 16 april 2007 @ 19:48:34 #230
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48390976
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:25 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Ben je nou ineens van mening veranderd of wat? Anders had deze info op zich wel in de OP gemogen imho
Tjonge jonge zeg. Ik vroeg in de OP post alleen of het bedrijf het wel kan maken om dit op deze manier te doen en of ze mij zomaar kunnen ontslaan indien er geen passende functie gevonden kan worden. Ik had niet in de gaten dat ik eigenlijk twee pagina's aan, imho, niet relevante informatie moest aanleveren
  maandag 16 april 2007 @ 19:52:29 #231
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48391109
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:46 schreef Slaapmeisje het volgende:

Er is nog niet gesproken over een concrete functie, maar ik zal in ieder geval geen functie onder mijn huidige salaris accepteren.
Dat zullen ze waarschijnllijk niet gauw doen, je salaris verlagen. Maar je loopt wel de kans dat de functie beneden je niveau is. Vind je dat niet erg voor op je CV?
  † In Memoriam † maandag 16 april 2007 @ 19:59:30 #232
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48391374
Ik zal ook geen functie beneden mijn niveau accepteren Larissa anders zou ik al op (of boven) de top van de schaal zitten en er nooit meer wat bijkrijgen. Indien er geen passende functie te vinden is, zullen we waarschijnlijk afscheid van elkaar gaan nemen. Dat wil ik ook morgen in de groep gooien met HRM erbij. Ik ben gelukkig niet getrouwd met mijn werk en ik heb vertrouwen dat ik zo weer aan de bak ben elders.
pi_48391470
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:59 schreef Slaapmeisje het volgende:
en ik heb vertrouwen dat ik zo weer aan de bak ben elders.
Juiste instelling.
pi_48395203
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tjonge jonge zeg. Ik vroeg in de OP post alleen of het bedrijf het wel kan maken om dit op deze manier te doen en of ze mij zomaar kunnen ontslaan indien er geen passende functie gevonden kan worden.
na 5 pagina's gezeik erover had je op zich wel mogen melden dat je het verder wel een prima idee vond, dan was dit een heel andere discussie geworden volgens mij ...

anyway, ik ben benieuwd waar ze mee aankomen, of ze niet alsnog een of ander kutbaantje aanbieden... zou me dan ook weer niet verbazen eerlijk gezegd
  † In Memoriam † maandag 16 april 2007 @ 21:40:45 #235
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48395826
Hoezo zou het je niet verbazen als ze mij een kutbaan aanbieden? Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn ze zeer tevreden over mij. Wat sta jij gauw met je oordeel klaar Xcalibur tsssk.
  dinsdag 17 april 2007 @ 01:10:20 #236
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_48403721
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:27 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

na 5 pagina's gezeik erover had je op zich wel mogen melden dat je het verder wel een prima idee vond, dan was dit een heel andere discussie geworden volgens mij ...

anyway, ik ben benieuwd waar ze mee aankomen, of ze niet alsnog een of ander kutbaantje aanbieden... zou me dan ook weer niet verbazen eerlijk gezegd
Wat jij gezeik noemt, noem ik een gezonde interessante discussie.
Krekker is de bom!
  dinsdag 17 april 2007 @ 01:13:50 #237
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_48403781
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:45 schreef 2biergraag het volgende:
Sommige mensen snappen echt geen bal van de echte wereld. En dan bedoel ik de reacties omtrent advocaten inschakelen, baas naar het gerecht slepen.
Zulke reacties ben ik volgens mij niet (of iig nauwelijks) tegengekomen. Verwar jij niet 'het inwinnen van informatie bij specialisten', 'de zaak goed documenteren VOOR HET GEVAL DAT het het tot juridsche stappen zou komen' en het gissen naar de richtingen van een EVENTUELE uitspraak v/d rechter niet met 'advocaten inschakelen en baas voor het gerecht spelen?

Namelijk totaal iets anders.
Krekker is de bom!
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:05:19 #238
66444 Lord_Vetinari
pi_48406137
quote:
Op maandag 16 april 2007 19:46 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Pas daar wel mee op. Als je teveel noten op je zang lijkt te hebben en je weigert dus diverse aangeboden banen, heb je grote kans dat een ontslagaanvraag zonder meer door het CWI geaccepteerd wordt, dan wel door de kantonrechter wordt toegewezen.
pi_48439028
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:40 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hoezo zou het je niet verbazen als ze mij een kutbaan aanbieden? Zoals ik al eerder heb aangegeven zijn ze zeer tevreden over mij. Wat sta jij gauw met je oordeel klaar Xcalibur tsssk.
regel in goed overleg dat ze jouw doorbetalen of ontslaan met regeling dat zij het verlies van inkomen dekken voor x periode , zodat jij rustig kan zoeken naar baan (binnen redelijke termijnen)
pi_48451538
Misschien niks met jou zaak te maken maar ik heb bij een bedrijf gewerkt dat het volgende heeft geflikt bi iemand.
Hij was weggepromoveerd naar een ander bedrijf, betere functie en beter salaris tot zo ver alles goed, maar wat bleek, bij dat nieuwe bedrijf ( van hetzelfde concern) had hij een proeftijd, en na enkele weken bleek hij toch niet te voldoen en kreeg ontslag.
Omdat hij vrijwillig was weggegaan bij het eerste bedrijf kon hij niet op opgebouwde rechten rekenen.
( het was allemaal iets ingewikkelder als dit maar anders tik ik hele vellen in)
En hoe dat bedrijf het gewone personeel loost is echt schandalig en ook dat ze er mee wegkomen.

Pas dus goed op als je een nieuw contract krijgt al zal niet ieder bedrijf zo met zijn personeel omgaan.
pi_48473697
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:55 schreef Slaapmeisje het volgende:
Het gesprek is prima en in goede harmonie verlopen. Er is helaas geen mogelijkheid voor mij om mijn functie in de huidige vorm te behouden en ik heb daar vrede mee.
..........
Jullie allemaal bedankt voor het meedenken in deze kwestie. Het is toch fijn om wat andere meningen te lezen en zo kon ik mijn eigen gedachtes ook lekker ordenen. Over oprotpremies, advocaatkosten etc etc ga ik me op dit moment zeker geen zorgen om maken. Het komt goed en zo niet, dan toch
Toch fijn dat je werkgever constructief mee wil denken en dat het er naar uitziet dat jullie er uit gaan komen. Van advocaten, rechtzaken e.d. wordt je absoluut niet vrolijk hoewel het wel goed is om te weten wat je rechtspositie is.

Veel succes, ik hoop voor je dat je een stap omhoog kunt zetten!
Assumption is the mother of all f***-ups
pi_48477345
quote:
Op woensdag 18 april 2007 10:41 schreef longinus het volgende:
Misschien niks met jou zaak te maken maar ik heb bij een bedrijf gewerkt dat het volgende heeft geflikt bi iemand.
Hij was weggepromoveerd naar een ander bedrijf, betere functie en beter salaris tot zo ver alles goed, maar wat bleek, bij dat nieuwe bedrijf ( van hetzelfde concern) had hij een proeftijd, en na enkele weken bleek hij toch niet te voldoen en kreeg ontslag.
Omdat hij vrijwillig was weggegaan bij het eerste bedrijf kon hij niet op opgebouwde rechten rekenen.
( het was allemaal iets ingewikkelder als dit maar anders tik ik hele vellen in)
En hoe dat bedrijf het gewone personeel loost is echt schandalig en ook dat ze er mee wegkomen.

Pas dus goed op als je een nieuw contract krijgt al zal niet ieder bedrijf zo met zijn personeel omgaan.
Is dat toevallig de Bright-IT affaire? Laat ik je dan vertellen dat men daar niet mee weg is gekomen...
  † In Memoriam † vrijdag 11 mei 2007 @ 14:50:44 #243
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_49268968
Voor alle meelezers en meelevers.... ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een andere baan binnen hetzelfde bedrijf! En ook nog een functieschaal hoger Gelukkig dat we er samen uit zijn gekomen en dat ik niet meteen met advocaten e.d. ben gaan dreigen. Zo zie je maar weer, soms kom je er samen wél uit
pi_49269715
Dat is fijn, gefeliciteerd
pi_49269919
nou, dat valt me helemaal niet tegen
Gefeliciteerd!
pi_49270681
van harte!
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:40:09 #247
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49270962
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:09 schreef ColdFeet het volgende:
Dat is fijn, gefeliciteerd
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  Redactie Frontpage vrijdag 11 mei 2007 @ 15:41:04 #248
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_49271004
Xtreem
[i]2 trut[/i]
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:52:03 #249
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_49271483
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:41 schreef Troel het volgende:
Xtreem
Troel
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  vrijdag 11 mei 2007 @ 21:29:34 #250
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_49282564
Wat ga je nu doen Slaapmeisje?

Oh en gefeli natuurlijk
  zaterdag 12 mei 2007 @ 03:15:01 #251
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49292287
Gefeliciteerd.
pi_49292291
gefeli! Mooi dat jullie eruit zijn gekomen, alleen vind ik de reden van het hele "gedoe" nog steeds vaag en van eigen vermoedens uitgaand en de daaraan hangende mogelijke slechte conclusies komen vanuit je bedrijf.

Ik bedoel.. een aantal jaar terug werkte ik bij pricewaterhousecoopers en kwamen vrienden van mij me ophalen voor uit eten en hadden alle individueel een jas aan van ernst&young, deloitte & touche en KPMG. En ik dus met mn PwC jasje... (zie je het voor je 4 grote accountantkantoren ) Nooit geen last van gehad en we hadden allemaal een systeembeheer functie met alle toegang tot de nieuwe jaarcijfers aan toe. Kwestie van vertrouwen
  zaterdag 12 mei 2007 @ 03:43:17 #253
174261 emo.gif
Crape Diem
pi_49292579
sasha de boer wordt toch ook niet ontslagen omdat haar man bij de concurent werkt?
Rare baas heb je.

oh gefeliciteerd
web-log
Vengeance is mine.
I will repay.
  Milf zaterdag 12 mei 2007 @ 04:05:00 #254
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_49292788
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
Voor alle meelezers en meelevers.... ik heb vandaag te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor een andere baan binnen hetzelfde bedrijf! En ook nog een functieschaal hoger Gelukkig dat we er samen uit zijn gekomen en dat ik niet meteen met advocaten e.d. ben gaan dreigen. Zo zie je maar weer, soms kom je er samen wél uit
Mooi zo Slaapmeisje! Gefeliciteerd bij deze.

( en ze hadden je sowieso niet mogen ontslaan binnen een bepaalde periode van je terugkeer uit zwangerschapsverlof )
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zaterdag 12 mei 2007 @ 10:42:35 #255
262 Re
Kiss & Swallow
pi_49294770
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:50 schreef Slaapmeisje het volgende:
wat goed
  donderdag 17 mei 2007 @ 01:28:07 #256
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_49468833
Als ik de baas zou zijn van het journaal...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 17 mei 2007 @ 08:50:58 #257
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_49470975
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 03:15 schreef tvdleur het volgende:
Ik bedoel.. een aantal jaar terug werkte ik bij pricewaterhousecoopers en kwamen vrienden van mij me ophalen voor uit eten en hadden alle individueel een jas aan van ernst&young, deloitte & touche en KPMG. En ik dus met mn PwC jasje... (zie je het voor je 4 grote accountantkantoren ) Nooit geen last van gehad en we hadden allemaal een systeembeheer functie met alle toegang tot de nieuwe jaarcijfers aan toe. Kwestie van vertrouwen
Meer een kwestie van contractuele verplichtingen lijkt mij (geheimhoudings verklaring). Overigens zijn de cijfers ook minder interessant dan de strategische planning etc. In principe is er natuurlijk niks mis met partners, vrienden en familie die bij de concurrent werken, maar het is ook logisch dat als je een bedrijf probeert te runnen en je secretaresse in bed ligt met de bedrijfsleider van je concurrent, dat je daar niet altijd even happy mee hoeft te zijn.

Goed dat je gewoon lekker cooperatief tot een oplossing bent gekomen met je baas slaapmeis, er zijn al zat mensen in de wereld die liever dwars liggen dan aan een oplossing werken.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')