Dat lijkt mij ook niet. In ieder geval niet mee akkoord gaan, niets tekenen en even bellen met je rechtsbijstandverzekering?quote:Op woensdag 11 april 2007 12:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Volgens mij kan dat niet. Staat er zoiets in je contract?
je moet iig nooit vrijwillig opstappen. En ze moeten een ontslag vergunning aanvragen, ik vraag me af of ze die krijgen op grond hiervanquote:Op woensdag 11 april 2007 12:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering![]()
Mijn baas zegt wel vertrouwen in mij te hebben dat ik geen informatie zal doorspelen, maar als er al een keer informatie uitlekt dat dan wel alle ogen op mij gericht zullen zijn en dat ik daar dan ook niet op zit te wachten. Gisteravond heb ik tegen mijn baas gezegd dat ik de toestand wel begrijp, maar nu ik er wat meer over nadenk... tja vind ik het eigenlijk ook onnodig.
Ik zie weinig mogelijkheden om een andere functie binnen het bedrijf te vervullen, dus dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk een ontslagprocedure aangaan denk ik. Kun je nagaan, officieel zit ik nog in mijn zwangerschapsverlof en dan krijg je zo een telefoontje.
Wat is daar raar aan? Ik vind het niets minder dan logisch.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:25 schreef teamlead het volgende:
Rare houding van je werkgever zeg..
Die ontslagprocedure gaan ze never winnenquote:Op woensdag 11 april 2007 12:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mijn baas zegt wel vertrouwen in mij te hebben dat ik geen informatie zal doorspelen, maar als er al een keer informatie uitlekt dat dan wel alle ogen op mij gericht zullen zijn en dat ik daar dan ook niet op zit te wachten. Gisteravond heb ik tegen mijn baas gezegd dat ik de toestand wel begrijp, maar nu ik er wat meer over nadenk... tja vind ik het eigenlijk ook onnodig.
Ik zie weinig mogelijkheden om een andere functie binnen het bedrijf te vervullen, dus dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk een ontslagprocedure aangaan denk ik. Kun je nagaan, officieel zit ik nog in mijn zwangerschapsverlof en dan krijg je zo een telefoontje.
dus omdat de man van TS ergens werkt, zou zij niet te vertrouwen zijn en haar functie (die ze blijkbaar tot nu toe naar tevredenheid vervulde) niet meer kunnen uitoefenen?quote:Op woensdag 11 april 2007 12:30 schreef Argento het volgende:
[..]
Wat is daar raar aan? Ik vind het niets minder dan logisch.
Om maar gelijk je werkneemster te wantrouwen dat ze informatie doorspeelt?quote:Op woensdag 11 april 2007 12:30 schreef Argento het volgende:
ik vind het onzin. Dat de man van TS voor de concurrent werkt heeft niks met TS zelf te makenquote:Op woensdag 11 april 2007 12:30 schreef Argento het volgende:
[..]
Altijd weigeren! Anders zeggen ze straks dat jij akkoord bent gegaan en komt je ontslagvergoeding en/of uitkering ook nog eens in gevaar.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
op basis van zijn woord tegen het hare zal geen procedure opgestart worden lijkt me.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ts kan haar baas wel even vragen dit op papier te zetten. Als er dan een ontslagprocedure gestart wordt, kan ze bezwaar maken. Nu is het haar woord tegen het zijne...
Ja, je moet niet zelf opstappen natuurlijk. Dan kun je fluiten naar je uitkering. En omdat ze een ontslag procedure moeten aanvragen,zullen ze die niet klrijgen want dit is een flut reden.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mijn functioneren is altijd prima geweest, dus daar kan het niet aan liggen. Juist als directiesecretaresse ben ik me bewust van dit soort zaken en te vertrouwen. Jullie advies is dus te staan op het behouden van de eigen functie? Dat kan dan nog best een nare, venijnige situatie opleveren dan. Ik zie daar erg tegenop omdat ik ook nog een kleintje heb van amper 10 weken oud en niet op die stress zit te wachten.
Dat is natuurlijk een persoonlijke afweging. Als jij je baan wilt houden, zal dat stress en gedoe opleveren. Ik verwacht tenminste niet dat je baas heel makkelijk ook weer overstag gaatquote:Op woensdag 11 april 2007 12:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
Mijn functioneren is altijd prima geweest, dus daar kan het niet aan liggen. Juist als directiesecretaresse ben ik me bewust van dit soort zaken en te vertrouwen. Jullie advies is dus te staan op het behouden van de eigen functie? Dat kan dan nog best een nare, venijnige situatie opleveren dan. Ik zie daar erg tegenop omdat ik ook nog een kleintje heb van amper 10 weken oud en niet op die stress zit te wachten.
vakbond?quote:Op woensdag 11 april 2007 12:39 schreef Slaapmeisje het volgende:
[weggehaald: iets teveel info die zou kunnen leiden naar mijn persoontje]
zelfde stuk weggehaald als jijquote:
Is het dan wel verstandig je foto te laten staan?quote:Op woensdag 11 april 2007 12:42 schreef Slaapmeisje het volgende:
Qwea kun je je quote svp weghalen?
Wie diep graaft zal altijd wel iets vinden Larissaquote:Op woensdag 11 april 2007 12:44 schreef Larissa het volgende:
[..]
Is het dan wel verstandig je foto te laten staan?
Wie zegt dat je man niet even een kopie heeft getrokken van de fileserver voordat ie naar de concurrent ging?quote:Op woensdag 11 april 2007 12:27 schreef Slaapmeisje het volgende:
Je loopt ook maar een half jaartje ofzo achter.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, je moet niet zelf opstappen natuurlijk. Dan kun je fluiten naar je uitkering.
quote:# Vanaf 1 oktober 2006 hoeft u niet meer te protesteren tegen ontslag om in aanmerking te komen voor een WW-uitkering. Als u instemt met uw ontslag, of als u zich daarbij neerlegt, heeft dat geen gevolgen voor uw WW-uitkering. U moet er wel op letten dat de werkgever de juiste opzegtermijn hanteert.
Alsof die gelijk als directiesecretaresse aan de slag kan. Get real.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:49 schreef Martijn_fijn het volgende:
Waarschijnlijk willen ze je inruilen voor een jong 18-jarig stuk.
Er zijn wel meer relationele connecties in deze branche, dus er wordt hoe dan ook genoeg informatie uitgewisseldquote:Op woensdag 11 april 2007 12:48 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Wie zegt dat je man niet even een kopie heeft getrokken van de fileserver voordat ie naar de concurrent ging?
Nee, tuurlijk nietquote:Op woensdag 11 april 2007 12:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik vind het onzin. Dat de man van TS voor de concurrent werkt heeft niks met TS zelf te maken
Jullie zitten op hetzelfde forum, jij zou ook uit je functie gezet moeten worden omdat je informatie zou kunnen doorspelenquote:Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef horney_dorney het volgende:
hey ik werk ook bij een leasemij. Kun je mij anders de strategie even doormailen?![]()
Ach, ik hoef ook alleen maar op te zitten en mooi wezenquote:Op woensdag 11 april 2007 12:50 schreef Larissa het volgende:
[..]
Alsof die gelijk als directiesecretaresse aan de slag kan. Get real.![]()
Mijn zussie heeft dat geflikt bij Ernst & Young. En ze werkt daar nu nog en is nu 25. Dussuh, wat nou get real?quote:Op woensdag 11 april 2007 12:50 schreef Larissa het volgende:
[..]
Alsof die gelijk als directiesecretaresse aan de slag kan. Get real.![]()
Misschien werken we wel bij hetzelfde bedrijfquote:Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef horney_dorney het volgende:
hey ik werk ook bij een leasemij. Kun je mij anders de strategie even doormailen?![]()
maar on-topic: juridisch zal het denk ik geen stand houden...
Net zoals jij dus.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:53 schreef Larissa het volgende:
Omdat ze al gauw iets directiesecretaresse noemen maar bij een groot bedrijf moet je daar gewoon opleiding, ervaring en leeftijd voor hebben.
Daar zat ik dus ook aan te denken. Zo'n verklaring zou ik geen probleem mee hebben om te tekenen.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:52 schreef Everett het volgende:
Je kan toch een geheimhoudingsverklaring tekenen?
Ik word door verschillende financiele instellingen ingehuurd en ik teken altijd een verklaring waarin ik aangeef dat ik geen vertrouwelijke informatie doorspeel. Daarmee is de kous dan af.
Ik ben geen directiesecretaresse en heb daar ook niet de ambitie voor.quote:
Nu nog niet nee, maar als zij elk voorstel direct weigert, raakt die relatie wel verstoord natuurlijk...quote:Op woensdag 11 april 2007 12:30 schreef teamlead het volgende:
[..]
Die ontslagprocedure gaan ze never winnenEr is geen enkele reden om aan te nemen dat jij bedrijfsgevoelige informatie doorspeelt aan de concurrent, de arbeidsrelatie is niet grondig verstoord en er zijn geen dringende redenen voor ontslag.
Ik zou gewoon niet accoord gaan met welk voorstel dan ook dat anders is dan in je eigen functie terugkeren en als de sodemieter contact opnemen met de jurofoon ofzo
Ook lekker dat hij dat ff per telefoon aankondigt...
Dus er staat nu nieteens zoeen beding in je contract?quote:Op woensdag 11 april 2007 12:54 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Daar zat ik dus ook aan te denken. Zo'n verklaring zou ik geen probleem mee hebben om te tekenen.
Standpunt is allesbehalve redelijkquote:Op woensdag 11 april 2007 13:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Standpunt van de werkgever komt op mij alleszins redelijk over.
wacht, ik weet de oplossing: ik geef jou onze gevoelige info zodat je die je baas kan geven in ruil voor baanbehoudquote:Op woensdag 11 april 2007 12:53 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Misschien werken we wel bij hetzelfde bedrijfZo ja, aan je werk jij
![]()
Pas op! De kantonrechter kan ook besluiten dat je niets mee krijgt. Of drie maandsalarissen per gewerkt jaar. Dat hangt van een aantal factoren af.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:38 schreef HarryP het volgende:
...
Want volgens de kantonrechter procedure voor ontslag krijg je voor elk gewerkt jaar een maand salaris mee..
Ben je echt zo naief.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:32 schreef teamlead het volgende:
[..]
dus omdat de man van TS ergens werkt, zou zij niet te vertrouwen zijn en haar functie (die ze blijkbaar tot nu toe naar tevredenheid vervulde) niet meer kunnen uitoefenen?
En als de werkgever van haar man nu dezelfde redenatie volgt.. zijn ze dan beiden hun baan kwijt?
Totaal niets logisch aan. Werk en prive moet je kunnen scheiden.. ook als werkgever
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kantonrechtersformulequote:Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Pas op! De kantonrechter kan ook besluiten dat je niets mee krijgt. Of drie maandsalarissen per gewerkt jaar. Dat hangt van een aantal factoren af.
Ik zou ook aan je baas vragen wat er (concreet) kan worden gedaan, zodat jij je baan wel kan behouden.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:34 schreef Slaapmeisje het volgende:
O.k. ik ga maandag dus het volgende zeggen/vragen tijdens het gesprek:
- Reden van uit functieheffing op papier vragen
- Waarom kan niet worden volstaan met geheimhoudingsverklaring?
- Wat gaat er gebeuren indien er geen passende vacature te vinden is?
Hij was gisteren vrij duidelijk aan de telefoon en is niet van zins om mij in deze functie aan te laten blijvenquote:Op woensdag 11 april 2007 13:43 schreef Everett het volgende:
[..]
Ik zou ook aan je baas vragen wat er (concreet) kan worden gedaan, zodat jij je baan wel kan behouden.
dat heeft niets met naiviteit te maken. Als de werkgever dit een probleem vindt, had hij dit in het contract van TS moeten opnemen. Dat heeft werkgever niet gedaan, waardoor er voor TS geen enkele reden was om aan te nemen dat het een probleem zou kunnen zijn. Als werkgever nu opeens (notabene vlak voor haar terugkeer) bedenkt dat het niet handig is, is dat echt zijn probleem.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef CrazyTaxi het volgende:
[..]
Ben je echt zo naief.
De werkgever heeft volkomen gelijk. Dit is geen werkbare situatie, ontslag - ontslagregeling, ligt aan je tijdsduur dat je d'r gewerkt hebt. 7 maanden salaris is gangbaar. Succes, in het vervolg beter met je man communiceren of het wel handig is.
Dat is wel minderquote:Op woensdag 11 april 2007 13:52 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Hij was gisteren vrij duidelijk aan de telefoon en is niet van zins om mij in deze functie aan te laten blijven![]()
Het OM dacht er ook zo over in de zaak tegen Cor Boonstra, maar die werd uiteindelijk ook gewoon vrij gesprokenquote:Op woensdag 11 april 2007 13:45 schreef MouseOver het volgende:
Ik ben benieuwd waar je werkgever mee komt. Persoonlijk vind ik dat jullie beiden water bij de wijn moeten doen. Het is ronduit naief om er van uit te gaan dat er geen informatieuitwisseling plaats zal vinden.
Vind ik niet. Een directeur zal er alles aan doen om bedrijfsgevoelige info geheim te houden.quote:
Ik heb geen duidelijke mening over de juridische kant van de zaak. Ik ben in ieder geval benieuwd.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:58 schreef teamlead het volgende:
[..]
Het OM dacht er ook zo over in de zaak tegen Cor Boonstra, maar die werd uiteindelijk ook gewoon vrij gesproken
of te wel: werkgever mag geloven en aannemen wat hij wil, maar zonder redelijke verdenking of bewijs is het onterecht om de onzekerheid van de werkgever af te wentelen op TS
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:02 schreef sanger het volgende:
[..]
...
Een concurrentiebeding zal in deze omstandigheden nooit sdtand houden.
Een concurrentiebeding houdt normaliter al moeilijk stand omdat het mensen vrijwel onmogelijk maakt in hun huidige werk (waarvoor ze een opleiding hebben gedaan dus) door te gaan. In de huidige situatie onslaat de werkgever TS, en ze mag vervolgens niet ergens anders in dezelfde functie aan de slag?quote:Op woensdag 11 april 2007 14:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn.
Als er geen geheimhoudingsbeding in staat dan heb je kans dat dit er ook niet in staat.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:06 schreef teamlead het volgende:
TS: heb je een concurrentiebeding in je contract staan?
quote:Op woensdag 11 april 2007 14:05 schreef Slaapmeisje het volgende:
Eerst maar eens maandag afwachten en wellicht is er binnen het bedrijf wel een heel leuke functie voor mij (incl. salarisverhoging). Laat ze maar eens flink hun best voor me doen
in dat geval is de houding van de werkgever helemaal kul natuurlijk. TS mag dan wel blijkbaar de bedrijfsgevoelige informatie meenemen naar haar nieuwe baan, is niet gehouden aan geheimhouding, maar omdat haar man bij de concurrent werkt is het opeens wel een issuequote:Op woensdag 11 april 2007 14:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Als er geen geheimhoudingsbeding in staat dan heb je kans dat dit er ook niet in staat.
Volgens mij gaat het er niet om dat TS niet meer als secretaresse aan de slag zou kunnen maar dat ze niet bij het bedrijf meer als secretaresse mag werken omdat ze gevoelige informatie zou kunnen doorspelen aan haar man die bij een concurrent werkt.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:08 schreef sanger het volgende:
Een concurrentiebeding houdt normaliter al moeilijk stand omdat het mensen vrijwel onmogelijk maakt in hun huidige werk (waarvoor ze een opleiding hebben gedaan dus) door te gaan. In de huidige situatie onslaat de werkgever TS, en ze mag vervolgens niet ergens anders in dezelfde functie aan de slag?
Oftewel ze kan nooit meer het werk doen waarvoor ze een dure opleiding heeft gevolgt.
Een concurrentiebeding in in principe altijd geldig. Het is een hardnekkige mythe dat de rechter het concurrentiebeding altijd terzijde zal schuiven. Veel werkgevers roepen altijd dat een concurrentiebeding geen waarde heeft, maar toch weigeren ze het uit je contract te halen en dat is niet voor niks. Een concurrentiebeding moet wel redelijke grenzen kennen voor wat betreft duur en geografische werking (dus geen wereldwijd beding voor vijf jaar). Pas als het concurrentiebeding je ernstig belemmert in het vinden van ander werk binnen je vakgebied dient de werkgever je te compenseren, maar dan nog is dat iets waar in het algemeen de kantonrechter over zal beslissen. Domweg je concurrentiebeding negeren en meteen bij de grootste concurrent gaan werken zonder schriftelijke toestemming van je oude werkgever is niet erg verstandig.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:08 schreef sanger het volgende:
[..]
Een concurrentiebeding houdt normaliter al moeilijk stand omdat het mensen vrijwel onmogelijk maakt in hun huidige werk (waarvoor ze een opleiding hebben gedaan dus) door te gaan. In de huidige situatie onslaat de werkgever TS, en ze mag vervolgens niet ergens anders in dezelfde functie aan de slag?
Oftewel ze kan nooit meer het werk doen waarvoor ze een dure opleiding heeft gevolgt.
dat moet tie dan contractueel vastleggen...quote:Op woensdag 11 april 2007 14:02 schreef sanger het volgende:
[..]
Vind ik niet. Een directeur zal er alles aan doen om bedrijfsgevoelige info geheim te houden.
defineer relatie... wettelijk dan he...quote:Heb jij het thuis nooit over je werk? Dat is de normaalste gang van zaken. En als je dat niet doet kan dat zelfs druk leggen op je relatie.
Ja dus laat ze dat eerst maar eens regelen voordat contract wordt ontbondenquote:Ik kan me voorstellen dat de functie niet meer te handhaven is, maar het bedrijf moet dan wel met een zeer redelijke ontslagvergoeding danwel vervangend werk komen.
en waarom niet?quote:Misschien kan TS wel bij haar man op kantoor aan het werk gaanEen concurrentiebeding zal in deze omstandigheden nooit sdtand houden.
Kun je niet bij je man aan de slag?quote:Op woensdag 11 april 2007 14:14 schreef Slaapmeisje het volgende:
Simpele kantoorpikmaar of dat wat uitmaakt en of dat de uitkomst van het gesprek a.s. maandag kan beinvloeden? Ik denk het niet hoor.
Als je niets zegt en ze komen er later achter, kun je je afvragen hoe ze dan reageren. Dan zouden ze je bij uitlekken, al is het niet via TS, je op staande voet ontslaan.quote:Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef CrazyTaxi het volgende:
Succes, in het vervolg beter met je man communiceren of het wel handig is.
Ja dat blijft onverminderd geldig bij ontslag tenzij je daar expliciet iets over afspreekt. Ik heb zelfs ooit bij een faillisement de curator moeten laten verklaren dat mijn concurrentiebeding met onmiddelijke ingang niet meer van kracht was.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:57 schreef sanger het volgende:
Is een concurrentiebeding overigens nog wel geldig bij ontslag? Kan hierover geen info vinden.
Er zijn heel veel beroepen die dit probleem kennen hoor. Bijvoorbeeld artsen, advocaten, notarissen etc.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:04 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik heb geen duidelijke mening over de juridische kant van de zaak. Ik ben in ieder geval benieuwd.
Wat betreft de dagelijkse praktijk: het lijkt me vrij onnatuurlijk dat beide partners 's avonds aan de eettafel het "hoe was je dag" zo'n beetje moeten vermijden. Want zelfs als ze beiden geen dingen vertelllen waarvan ze het idee hebben dat ze gevoelig zijn vertelt een opeenhoping van onschuldige dingen ook een verhaal.
Inderdaad ja, maar daarom is de motivering nu nog steeds dezelfdequote:Op woensdag 11 april 2007 14:40 schreef Re het volgende:
[..]
dat moet tie dan contractueel vastleggen...
Ik weet hem niet exact, maar het zal er op neer komen dat je met iemand een duurzaam huishouden moet voeren etc... Gezien de zwangerschap en inmiddels geboren kind is dat aanwezig.quote:defineer relatie... wettelijk dan he...
Misschien komen ze wel met een andere topbaan op de proppen inddquote:Ja dus laat ze dat eerst maar eens regelen voordat contract wordt ontbonden
Ik begin te twijfelen nu.quote:en waarom niet?
Een concurrentiebeding zegt dat je niet in een soortgelijke functie bij de concurrent aan de gang mag....meestal dan.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:09 schreef Larissa het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het er niet om dat TS niet meer als secretaresse aan de slag zou kunnen maar dat ze niet bij het bedrijf meer als secretaresse mag werken omdat ze gevoelige informatie zou kunnen doorspelen aan haar man die bij een concurrent werkt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |