abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:53:27 #51
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48212303
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef horney_dorney het volgende:
hey ik werk ook bij een leasemij. Kun je mij anders de strategie even doormailen?

maar on-topic: juridisch zal het denk ik geen stand houden...
Misschien werken we wel bij hetzelfde bedrijf Zo ja, aan je werk jij
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:54:05 #52
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_48212326
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:53 schreef Larissa het volgende:
Omdat ze al gauw iets directiesecretaresse noemen maar bij een groot bedrijf moet je daar gewoon opleiding, ervaring en leeftijd voor hebben.
Net zoals jij dus.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 12:54:13 #53
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48212339
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:52 schreef Everett het volgende:
Je kan toch een geheimhoudingsverklaring tekenen?
Ik word door verschillende financiele instellingen ingehuurd en ik teken altijd een verklaring waarin ik aangeef dat ik geen vertrouwelijke informatie doorspeel. Daarmee is de kous dan af.
Daar zat ik dus ook aan te denken. Zo'n verklaring zou ik geen probleem mee hebben om te tekenen.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 11 april 2007 @ 12:54:54 #54
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48212360
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:54 schreef Armageddon het volgende:
Net zoals jij dus.
Ik ben geen directiesecretaresse en heb daar ook niet de ambitie voor.
Wel de opleiding, ervaring, leeftijd etc. uiteraard.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_48212413
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:30 schreef teamlead het volgende:

[..]

Die ontslagprocedure gaan ze never winnen Er is geen enkele reden om aan te nemen dat jij bedrijfsgevoelige informatie doorspeelt aan de concurrent, de arbeidsrelatie is niet grondig verstoord en er zijn geen dringende redenen voor ontslag.
Ik zou gewoon niet accoord gaan met welk voorstel dan ook dat anders is dan in je eigen functie terugkeren en als de sodemieter contact opnemen met de jurofoon ofzo

Ook lekker dat hij dat ff per telefoon aankondigt...
Nu nog niet nee, maar als zij elk voorstel direct weigert, raakt die relatie wel verstoord natuurlijk...
Dan is uiteindelijk alsnog een grond om ontslag aan te vragen als de kwestie lang voortduurt...

Contact opnemen met een juridische instantie of de vakbond is idd wel aan te raden!
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_48212431
Volgens mij geldt concurentiebedinging alleen voor jezelf en niet voor wat je partner doet. En zelfs concurentiebedinging in je eigen situatie is aanvechtbaar bij de rechter in veel gevallen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_48212476
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:54 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Daar zat ik dus ook aan te denken. Zo'n verklaring zou ik geen probleem mee hebben om te tekenen.
Dus er staat nu nieteens zoeen beding in je contract?
Dat is op zich al best merkwaardig van het bedrijf, je hebt immers toegang tot gevoelige informatie...
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_48212628
Moeilijke situatie hoor, je functie is toch gebaseerd op een vertrouwensrelatie.
Ik ben wel benieuwd hoe dit verder gaat. Ik heb overigens altijd een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen (Ben ook directiesecretaresse)

Ga je als je zwangerschapsverlof afgelopen is minder uren werken etc.? Dat kan namelijk ook nog een onderliggende reden zijn.....een baas wil zijn secretaresse meestal meer dan fulltime beschikbaar hebben.
pi_48213077
Standpunt van de werkgever komt op mij alleszins redelijk over. Wanneer je daadwerkelijk met concurrentiegevoelige informatie te maken hebt, lijkt het mij niet verstandig dat het dienstverband voortgezet wordt.

Omdat je er niets aan kunt doen, zal een rechter naar alle waarschijnlijkheid een relatief hoge ontslagvergoeding toewijzen.

Wat ik zou proberen te bereiken is een regeling waarbij er outplacement geregeld wordt en je in de tussentijd thuis mag blijven zitten.
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:17:20 #60
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48213246
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:13 schreef _-rally-_ het volgende:
Standpunt van de werkgever komt op mij alleszins redelijk over.
Standpunt is allesbehalve redelijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 11 april 2007 @ 13:24:23 #61
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_48213547
Ik vraag me af hoe ver ze hierin mogen gaan. Trekken ze de hele familie- en vriendenkring ook nog na als je daar werkt ?
Als je achterneef bij de concurrent werkt weten ze dat toch ook niet en kun je toch ook vertrouwelijke info doorspelen.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_48213773
Het allerbelangrijkste op dit moment is dat je doet aan dossiervorming. Leg alles vast, zorg dat afspraken en beloftes op papier komen, leg de datum vast, etc. Als het straks echt tot een conflict komt kan er zomaar een "verstoorde arbeidsrelatie" gecreëerd worden en dan is een dossier waarmee je het verloop van de hele situatie kan laten zien erg belangrijk. Teken ook verslagen van functioneringsgesprekken nooit voor accoord, maar hoogstens voor gezien als je het er niet mee eens bent.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 13:30:56 #63
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48213802
Ik heb in ieder geval een aantal websites gevonden met informatie:
http://www.ontslagnet.nl/
http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/
Ontslag is echter nog niet aan de orde, maar als ik geen passende functie kan vinden binnen het bedrijf, lijkt mij dat een logisch vervolg voor het bedrijf.

Ik ben van 36 naar 32 uur gegaan dmv ouderschapsverlof, maar de functie kan makkelijk in die tijd vervuld worden
  woensdag 11 april 2007 @ 13:31:15 #64
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_48213813
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:53 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]

Misschien werken we wel bij hetzelfde bedrijf Zo ja, aan je werk jij
wacht, ik weet de oplossing: ik geef jou onze gevoelige info zodat je die je baas kan geven in ruil voor baanbehoud
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 13:34:51 #65
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48213943
O.k. ik ga maandag dus het volgende zeggen/vragen tijdens het gesprek:
- Reden van uit functieheffing op papier vragen
- Waarom kan niet worden volstaan met geheimhoudingsverklaring?
- Wat gaat er gebeuren indien er geen passende vacature te vinden is?
  woensdag 11 april 2007 @ 13:37:40 #66
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_48214050
Mooi hè dat internet.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:38:26 #67
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_48214087
Niet akkoord gaan met het uit de functie zetten..!!..
Zeg dat je een beetje het gevoel hebt dat het te maken heeft met je zwangerschap/moederschap.

Hoelang werk je er al?
Want volgens de kantonrechter procedure voor ontslag krijg je voor elk gewerkt jaar een maand salaris mee..
pi_48214182
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:38 schreef HarryP het volgende:
...
Want volgens de kantonrechter procedure voor ontslag krijg je voor elk gewerkt jaar een maand salaris mee..
Pas op! De kantonrechter kan ook besluiten dat je niets mee krijgt. Of drie maandsalarissen per gewerkt jaar. Dat hangt van een aantal factoren af.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:41:17 #69
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_48214193
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:32 schreef teamlead het volgende:

[..]

dus omdat de man van TS ergens werkt, zou zij niet te vertrouwen zijn en haar functie (die ze blijkbaar tot nu toe naar tevredenheid vervulde) niet meer kunnen uitoefenen?
En als de werkgever van haar man nu dezelfde redenatie volgt.. zijn ze dan beiden hun baan kwijt?

Totaal niets logisch aan. Werk en prive moet je kunnen scheiden.. ook als werkgever
Ben je echt zo naief.

De werkgever heeft volkomen gelijk. Dit is geen werkbare situatie, ontslag - ontslagregeling, ligt aan je tijdsduur dat je d'r gewerkt hebt. 7 maanden salaris is gangbaar. Succes, in het vervolg beter met je man communiceren of het wel handig is.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:42:25 #70
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_48214238
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Pas op! De kantonrechter kan ook besluiten dat je niets mee krijgt. Of drie maandsalarissen per gewerkt jaar. Dat hangt van een aantal factoren af.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kantonrechtersformule
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  woensdag 11 april 2007 @ 13:43:13 #71
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_48214270
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:34 schreef Slaapmeisje het volgende:
O.k. ik ga maandag dus het volgende zeggen/vragen tijdens het gesprek:
- Reden van uit functieheffing op papier vragen
- Waarom kan niet worden volstaan met geheimhoudingsverklaring?
- Wat gaat er gebeuren indien er geen passende vacature te vinden is?
Ik zou ook aan je baas vragen wat er (concreet) kan worden gedaan, zodat jij je baan wel kan behouden.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:45:50 #72
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_48214378
Ik ben benieuwd waar je werkgever mee komt. Persoonlijk vind ik dat jullie beiden water bij de wijn moeten doen. Het is ronduit naief om er van uit te gaan dat er geen informatieuitwisseling plaats zal vinden.
Vampire Romance O+
  woensdag 11 april 2007 @ 13:49:21 #73
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_48214485
Schaamteloze TVP
joyridin' with police cars
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 13:52:14 #74
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48214584
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:43 schreef Everett het volgende:

[..]

Ik zou ook aan je baas vragen wat er (concreet) kan worden gedaan, zodat jij je baan wel kan behouden.
Hij was gisteren vrij duidelijk aan de telefoon en is niet van zins om mij in deze functie aan te laten blijven
  woensdag 11 april 2007 @ 13:56:38 #75
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48214734
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef CrazyTaxi het volgende:

[..]

Ben je echt zo naief.

De werkgever heeft volkomen gelijk. Dit is geen werkbare situatie, ontslag - ontslagregeling, ligt aan je tijdsduur dat je d'r gewerkt hebt. 7 maanden salaris is gangbaar. Succes, in het vervolg beter met je man communiceren of het wel handig is.
dat heeft niets met naiviteit te maken. Als de werkgever dit een probleem vindt, had hij dit in het contract van TS moeten opnemen. Dat heeft werkgever niet gedaan, waardoor er voor TS geen enkele reden was om aan te nemen dat het een probleem zou kunnen zijn. Als werkgever nu opeens (notabene vlak voor haar terugkeer) bedenkt dat het niet handig is, is dat echt zijn probleem.
Dat dit voor de werkgever geen werkbare situatie is, is imho volstrekte nonsens. Is ts nu opeens een slechte secretaresse vanwege de carrierekeuze van haar man?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  woensdag 11 april 2007 @ 13:56:55 #76
98138 Everett
pi_48214744
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:52 schreef Slaapmeisje het volgende:

[..]
Hij was gisteren vrij duidelijk aan de telefoon en is niet van zins om mij in deze functie aan te laten blijven
Dat is wel minder
Ik zou toch proberen om hem te 'dwingen' om te zoeken naar een oplossing voor de situatie. Ik kan me trouwens niet onttrekken aan het idee dat jouw baas eigenlijk een andere reden heeft waarom hij/zij jou liever niet meer in die functie ziet. Details over de situatie ontbreken en die zou ik (als ik jou was) ook niet op dit forum zetten, maar ik zou wel proberen om te achterhalen of dit het geval is. Het lijkt wel alsof hij/zij dit aangrijpt als excuus om jou van die functie af te krijgen.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:58:12 #77
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48214804
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:45 schreef MouseOver het volgende:
Ik ben benieuwd waar je werkgever mee komt. Persoonlijk vind ik dat jullie beiden water bij de wijn moeten doen. Het is ronduit naief om er van uit te gaan dat er geen informatieuitwisseling plaats zal vinden.
Het OM dacht er ook zo over in de zaak tegen Cor Boonstra, maar die werd uiteindelijk ook gewoon vrij gesproken

of te wel: werkgever mag geloven en aannemen wat hij wil, maar zonder redelijke verdenking of bewijs is het onterecht om de onzekerheid van de werkgever af te wentelen op TS
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:02:23 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48214944
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:17 schreef Re het volgende:

[..]

Standpunt is allesbehalve redelijk
Vind ik niet. Een directeur zal er alles aan doen om bedrijfsgevoelige info geheim te houden.

Heb jij het thuis nooit over je werk? Dat is de normaalste gang van zaken. En als je dat niet doet kan dat zelfs druk leggen op je relatie.

Ik kan me voorstellen dat de functie niet meer te handhaven is, maar het bedrijf moet dan wel met een zeer redelijke ontslagvergoeding danwel vervangend werk komen.

Misschien kan TS wel bij haar man op kantoor aan het werk gaan Een concurrentiebeding zal in deze omstandigheden nooit sdtand houden.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:04:01 #79
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_48214988
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:58 schreef teamlead het volgende:

[..]

Het OM dacht er ook zo over in de zaak tegen Cor Boonstra, maar die werd uiteindelijk ook gewoon vrij gesproken

of te wel: werkgever mag geloven en aannemen wat hij wil, maar zonder redelijke verdenking of bewijs is het onterecht om de onzekerheid van de werkgever af te wentelen op TS
Ik heb geen duidelijke mening over de juridische kant van de zaak. Ik ben in ieder geval benieuwd.

Wat betreft de dagelijkse praktijk: het lijkt me vrij onnatuurlijk dat beide partners 's avonds aan de eettafel het "hoe was je dag" zo'n beetje moeten vermijden. Want zelfs als ze beiden geen dingen vertelllen waarvan ze het idee hebben dat ze gevoelig zijn vertelt een opeenhoping van onschuldige dingen ook een verhaal.

Goede voornemens zijn vaak dingen die na verloop van tijd wat bijgeschaafd worden, hoe goed en oprecht de bedoelingen vooraf ook waren.
Vampire Romance O+
pi_48214999
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:02 schreef sanger het volgende:

[..]
...
Een concurrentiebeding zal in deze omstandigheden nooit sdtand houden.
Daar zou ik maar niet te zeker van zijn.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 14:05:37 #81
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48215040
Eerst maar eens maandag afwachten en wellicht is er binnen het bedrijf wel een heel leuke functie voor mij (incl. salarisverhoging ). Laat ze maar eens flink hun best voor me doen
  woensdag 11 april 2007 @ 14:06:19 #82
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48215077
TS: heb je een concurrentiebeding in je contract staan?
  woensdag 11 april 2007 @ 14:08:08 #83
65960 sanger
pi_48215145
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Daar zou ik maar niet te zeker van zijn.
Een concurrentiebeding houdt normaliter al moeilijk stand omdat het mensen vrijwel onmogelijk maakt in hun huidige werk (waarvoor ze een opleiding hebben gedaan dus) door te gaan. In de huidige situatie onslaat de werkgever TS, en ze mag vervolgens niet ergens anders in dezelfde functie aan de slag?

Oftewel ze kan nooit meer het werk doen waarvoor ze een dure opleiding heeft gevolgt.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:08:36 #84
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_48215163
wat een gedoe zo aan het eind van je verlof
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:08:46 #85
65960 sanger
pi_48215173
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:06 schreef teamlead het volgende:
TS: heb je een concurrentiebeding in je contract staan?
Als er geen geheimhoudingsbeding in staat dan heb je kans dat dit er ook niet in staat.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:09:39 #86
98138 Everett
pi_48215209
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:05 schreef Slaapmeisje het volgende:
Eerst maar eens maandag afwachten en wellicht is er binnen het bedrijf wel een heel leuke functie voor mij (incl. salarisverhoging ). Laat ze maar eens flink hun best voor me doen

Heel goed. Gewoon afwachten wat het gesprek je brengt. Misschien valt het allemaal wel mee.
Succes in ieder geval.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:09:53 #87
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_48215225
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Als er geen geheimhoudingsbeding in staat dan heb je kans dat dit er ook niet in staat.
in dat geval is de houding van de werkgever helemaal kul natuurlijk. TS mag dan wel blijkbaar de bedrijfsgevoelige informatie meenemen naar haar nieuwe baan, is niet gehouden aan geheimhouding, maar omdat haar man bij de concurrent werkt is het opeens wel een issue
  woensdag 11 april 2007 @ 14:09:53 #88
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48215226
quote:

Een concurrentiebeding houdt normaliter al moeilijk stand omdat het mensen vrijwel onmogelijk maakt in hun huidige werk (waarvoor ze een opleiding hebben gedaan dus) door te gaan. In de huidige situatie onslaat de werkgever TS, en ze mag vervolgens niet ergens anders in dezelfde functie aan de slag?

Oftewel ze kan nooit meer het werk doen waarvoor ze een dure opleiding heeft gevolgt.
Volgens mij gaat het er niet om dat TS niet meer als secretaresse aan de slag zou kunnen maar dat ze niet bij het bedrijf meer als secretaresse mag werken omdat ze gevoelige informatie zou kunnen doorspelen aan haar man die bij een concurrent werkt.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:12:33 #89
65960 sanger
pi_48215325
Wat is eigenlijk de functie van de man in dit verhaal? Is hij een simpele kantoorpik, of is hij een beleidsbepaler bij de concurrent?
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 14:14:08 #90
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_48215384
Simpele kantoorpik maar of dat wat uitmaakt en of dat de uitkomst van het gesprek a.s. maandag kan beinvloeden? Ik denk het niet hoor.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:17:15 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48215483
volgens mij mag je iemand niet eens tijdens haar verlof hierover contacteren... dus gewoon doen alsof er niets aan de hand is
pi_48215701
quote:

[..]

Een concurrentiebeding in in principe altijd geldig. Het is een hardnekkige mythe dat de rechter het concurrentiebeding altijd terzijde zal schuiven. Veel werkgevers roepen altijd dat een concurrentiebeding geen waarde heeft, maar toch weigeren ze het uit je contract te halen en dat is niet voor niks. Een concurrentiebeding moet wel redelijke grenzen kennen voor wat betreft duur en geografische werking (dus geen wereldwijd beding voor vijf jaar). Pas als het concurrentiebeding je ernstig belemmert in het vinden van ander werk binnen je vakgebied dient de werkgever je te compenseren, maar dan nog is dat iets waar in het algemeen de kantonrechter over zal beslissen. Domweg je concurrentiebeding negeren en meteen bij de grootste concurrent gaan werken zonder schriftelijke toestemming van je oude werkgever is niet erg verstandig.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:40:19 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_48216313
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:02 schreef sanger het volgende:

[..]

Vind ik niet. Een directeur zal er alles aan doen om bedrijfsgevoelige info geheim te houden.
dat moet tie dan contractueel vastleggen...
quote:
Heb jij het thuis nooit over je werk? Dat is de normaalste gang van zaken. En als je dat niet doet kan dat zelfs druk leggen op je relatie.
defineer relatie... wettelijk dan he...
quote:
Ik kan me voorstellen dat de functie niet meer te handhaven is, maar het bedrijf moet dan wel met een zeer redelijke ontslagvergoeding danwel vervangend werk komen.
Ja dus laat ze dat eerst maar eens regelen voordat contract wordt ontbonden
quote:
Misschien kan TS wel bij haar man op kantoor aan het werk gaan Een concurrentiebeding zal in deze omstandigheden nooit sdtand houden.
en waarom niet?
  woensdag 11 april 2007 @ 14:40:26 #94
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_48216321
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:14 schreef Slaapmeisje het volgende:
Simpele kantoorpik maar of dat wat uitmaakt en of dat de uitkomst van het gesprek a.s. maandag kan beinvloeden? Ik denk het niet hoor.
Kun je niet bij je man aan de slag?
Onder het motto: "Goh, ik heb hier nooit aan gedacht maar jullie brengen me nu op een goed idee zeg"
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 11 april 2007 @ 14:52:50 #95
162570 Klaasvaker
Slaapvriendje
pi_48216755
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef CrazyTaxi het volgende:
Succes, in het vervolg beter met je man communiceren of het wel handig is.
Als je niets zegt en ze komen er later achter, kun je je afvragen hoe ze dan reageren. Dan zouden ze je bij uitlekken, al is het niet via TS, je op staande voet ontslaan.

Ik heb de automotive branche niet speciaal weer opgezocht, maar het was wel een aantrekkelijke baan. Ik hoop over een jaar of twee in de audiobranche werkzaam te zijn. Dan lijkt me het probleem opgelost.
  woensdag 11 april 2007 @ 14:57:37 #96
65960 sanger
pi_48216923
Is een concurrentiebeding overigens nog wel geldig bij ontslag? Kan hierover geen info vinden.
pi_48216940
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:57 schreef sanger het volgende:
Is een concurrentiebeding overigens nog wel geldig bij ontslag? Kan hierover geen info vinden.
Ja dat blijft onverminderd geldig bij ontslag tenzij je daar expliciet iets over afspreekt. Ik heb zelfs ooit bij een faillisement de curator moeten laten verklaren dat mijn concurrentiebeding met onmiddelijke ingang niet meer van kracht was.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 11-04-2007 15:00:13 ]
pi_48217054
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:04 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Ik heb geen duidelijke mening over de juridische kant van de zaak. Ik ben in ieder geval benieuwd.

Wat betreft de dagelijkse praktijk: het lijkt me vrij onnatuurlijk dat beide partners 's avonds aan de eettafel het "hoe was je dag" zo'n beetje moeten vermijden. Want zelfs als ze beiden geen dingen vertelllen waarvan ze het idee hebben dat ze gevoelig zijn vertelt een opeenhoping van onschuldige dingen ook een verhaal.
Er zijn heel veel beroepen die dit probleem kennen hoor. Bijvoorbeeld artsen, advocaten, notarissen etc.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:01:43 #99
65960 sanger
pi_48217066
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:40 schreef Re het volgende:

[..]

dat moet tie dan contractueel vastleggen...
Inderdaad ja, maar daarom is de motivering nu nog steeds dezelfde
quote:
defineer relatie... wettelijk dan he...
Ik weet hem niet exact, maar het zal er op neer komen dat je met iemand een duurzaam huishouden moet voeren etc... Gezien de zwangerschap en inmiddels geboren kind is dat aanwezig.
quote:
Ja dus laat ze dat eerst maar eens regelen voordat contract wordt ontbonden
Misschien komen ze wel met een andere topbaan op de proppen indd
quote:
en waarom niet?
Ik begin te twijfelen nu.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:03:03 #100
65960 sanger
pi_48217106
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:09 schreef Larissa het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het er niet om dat TS niet meer als secretaresse aan de slag zou kunnen maar dat ze niet bij het bedrijf meer als secretaresse mag werken omdat ze gevoelige informatie zou kunnen doorspelen aan haar man die bij een concurrent werkt.
Een concurrentiebeding zegt dat je niet in een soortgelijke functie bij de concurrent aan de gang mag....meestal dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')