abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48024449

Voor wie is "Slank de lente in", ook wel bekend als "Slank de zomer in" bedoeld?
De Slank-de-zomer-in-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilotjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben.
Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Fok! dieetclubtopic #149.
Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie zul je dan in het lijstje verschijnen. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt moet je Troel even een pm sturen dat je in dit lijstje wilt van slank de lente in, want iedereen komt automatisch in het dieetclubtopic.

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje wat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

En sommige mensen mochten het al opgemerkt hebben, de regelmatige bezoekers van de "Slank de lente in"-reeks zijn iets intiemer geworden dan we allemaal gedacht hadden, want we kennen elkaar vanaf nu bij de voornaam!!
Mocht je een probleempje hebben met namen onthouden, dan wil dit misschien wel helpen:
Miss_S = Saskia
Viking84 = Renske
Thrilled = Kevin
Sylvana = Sylvana
Mordradead = Douwe
Spacehamster = Mira
Conleche = Colette
Mezel = Patricia
Guppyfriend = Linda
Veiligheidsspeldje = Marianne
Tangarine = Maarten
Mini_rulez = Marijke

Een paar van onze regulars houden een weblog bij over hun lijnpogingen:
Miss_S
Sylvana

[ Bericht 1% gewijzigd door conleche op 05-04-2007 17:38:05 ]
pi_48024579
ik ga ook weer een poging doen om deze nacht goed te slapen, 3x is scheepsrecht!
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48024652
Och och, hier was ik al bang voor, dat ik een nieuw vervolgtopic zou moeten beginnen, ik vond het al een soort Russische roulette (normaal gesproken post ik niet als we al zover in de 6e zijn. Het plaatje is er niet meer, ook in de vorige topics zie ik daar een vraagteken. Wie helpt?
pi_48025107
ja klopt, de server waar hij opstaat die is tijdelijk offline, hij komt hopelijk snel weer terug.. ligt niet aan jou

/edit alhoewel, als ik je quote zie ik de code niet voor het plaatje

dit moet er nog bij:

[img] http://www.kevinos.technotop.nl/sdhi.png [/img]

alleen dan de spaties eruit halen..
pi_48025627
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:56 schreef Thrilled het volgende:
ja klopt, de server waar hij opstaat die is tijdelijk offline, hij komt hopelijk snel weer terug.. ligt niet aan jou

/edit alhoewel, als ik je quote zie ik de code niet voor het plaatje

dit moet er nog bij:

[[url= http://www.kevinos.technotop.nl/sdhi.png ]afbeelding[/url]]

alleen dan de spaties eruit halen..
Ik denk dat het zo goed is, maar ik zie nog steeds de "?"
pi_48025807
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:08 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik denk dat het zo goed is, maar ik zie nog steeds de "?"
zie daarvoor de eerste regel van mn post
pi_48025922
Avond

Mn stiefpa heeft van zijn werk een mand gekregen met paaseitjes. Na het ding op de weegschaal gezet te hebben, bleek het dus 4,8 kg aan paaseitjes te zijn

Maar ik blijf gewoon proberen om er geen 1 op te eten en tot nu toe lukt het goed
pi_48025994
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:12 schreef Thrilled het volgende:

[..]

zie daarvoor de eerste regel van mn post
Nee, dat had ik wel gezien, maar ik bedoel: ik weet niet zeker of het echt goed is omdat ik het niet kan controleren totdat je server het weer doet!
pi_48026087
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:15 schreef Sylvana het volgende:
Avond

Mn stiefpa heeft van zijn werk een mand gekregen met paaseitjes. Na het ding op de weegschaal gezet te hebben, bleek het dus 4,8 kg aan paaseitjes te zijn

Maar ik blijf gewoon proberen om er geen 1 op te eten en tot nu toe lukt het goed
4.8 kilo Ik zou ze heeeeel hoog zetten, dan kan je er met je krukken toch niet bij Of loop je niet op krukken?
pi_48030565
Grappig. Ik wil juist aankomen. Moet wat meer gaan fitnessen weer.
Iedereen succes gewenst.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_48030703
Mogge!
Deel 63 alweer
De weegschaal zegt 79
Het is de dag van rare getallen.
Zo maar weer eens zwemmen
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 06:38:20 #12
155227 crew  Guppy
dus
pi_48030723
goedemorgen

zometeen weer naar stage, maar ik ben nog moe...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_48030732
Ik ga zo kakken, zal dus wel een paar kilo's afvallen.
pi_48030736
quote:
Op donderdag 5 april 2007 06:41 schreef JackHerrer het volgende:
Ik ga zo kakken, zal dus wel een paar kilo's afvallen.
Klopt
Hoewel, een paar kilo is wel erg optimistisch
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_48030737
quote:
Op donderdag 5 april 2007 06:38 schreef Guppyfriend het volgende:
goedemorgen

zometeen weer naar stage, maar ik ben nog moe...
Tja, het is ook best vroeg
Ik moet zeggen dat ik er al aan gewend ben, ik ben niet eens moe

Edit:

Stuiter stuiter!
Zwemmen is geweldig

[ Bericht 17% gewijzigd door Alcarin op 05-04-2007 08:23:45 ]
  donderdag 5 april 2007 @ 08:24:24 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48031275
Goeiemorgen ,

ik ga me vandaag ook maar poedelnaakt wegen, want ik zag net dat het twee ons uitmaakt of ik m'n shirt wel of niet aan heb. Ik ben dus 3 ons kwijt ten opzichte van gisteren (eigenlijk dus 1 ons, aangezien ik gisteren nog met shirt aan woog).

En straks moet ik dus echt gaan hardlopen . Brrr... spannend hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_48031299
*klaag* Iik ben al een paar weken bezig met flink wat lichaamsbeweging (per week 2x hardlopen, 2x spinnen), maar er gaat gewoon nix af! Mag maar hopen dat het door spieropbouw komt
pi_48031314
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:24 schreef Viking84 het volgende:
Goeiemorgen ,

ik ga me vandaag ook maar poedelnaakt wegen, want ik zag net dat het twee ons uitmaakt of ik m'n shirt wel of niet aan heb. Ik ben dus 3 ons kwijt ten opzichte van gisteren (eigenlijk dus 1 ons, aangezien ik gisteren nog met shirt aan woog).

En straks moet ik dus echt gaan hardlopen . Brrr... spannend hoor .
Ik heb altijd alleen ondergoed aan als ik me weeg. Kleding kan wel een kilo schelen. Dat is snel afvallen!

Hardlopen...dat lijkt me ook wel eng, maar het is wel heel stoer
Zeker als je begint met 1 minuut ofzo, en uiteindelijk gewoon even 10 minuten achter elkaar rent. Dan kun je de trein tenminste halen
pi_48031328
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:26 schreef STING het volgende:
*klaag* Iik ben al een paar weken bezig met flink wat lichaamsbeweging (per week 2x hardlopen, 2x spinnen), maar er gaat gewoon nix af! Mag maar hopen dat het door spieropbouw komt
Zie je het nog niet? Of voel je het aan je kleding?
Geduld helpt, het komt echt wel
  donderdag 5 april 2007 @ 08:31:02 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48031357
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:27 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ik heb altijd alleen ondergoed aan als ik me weeg. Kleding kan wel een kilo schelen. Dat is snel afvallen!

Hardlopen...dat lijkt me ook wel eng, maar het is wel heel stoer
Zeker als je begint met 1 minuut ofzo, en uiteindelijk gewoon even 10 minuten achter elkaar rent. Dan kun je de trein tenminste halen
Best wel stom. Vroeger holde ik overal naartoe en nou kan ik nog niet eens een minuut rennen .
Niet meer actief op Fok!
pi_48031371
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:31 schreef Viking84 het volgende:
Best wel stom. Vroeger holde ik overal naartoe en nou kan ik nog niet eens een minuut rennen .
Ja erg is dat he...moet ik een overstap halen ofzo, en dan kom ik helemaal hijgend aan in die trein
Maar ik hoop dat zwemmen ook al helpt voor mijn conditie
pi_48031442
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:28 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Zie je het nog niet? Of voel je het aan je kleding?
Geduld helpt, het komt echt wel
Nee ik zie nog niet echt vooruitgang (maar misschien wil ik het wel gewoon niet zien )
Maar aan de andere kant, men zegt ook wel dat afvallen steeds lastiger gaat, als je eenmaal in de buurt komt van je "optimale" gewicht. M'n BMI zit in het groen, maar echt tevreden over m'n postuur ben ik nog niet.

Laten wer inderdaad maar vanuit gaan dat geduld een schone zaak is
pi_48031496
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:39 schreef conleche het volgende:
Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Na activatie zul je dan in het lijstje verschijnen.
Is er toevallig ergens een 'wachtwoord vergeten' linkje?
pi_48031883
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:31 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Je moet ook gewoon rustig hardlopen, niet echt 'rennen'

Maar goed, gewoon rustig opbouwen, en dan gaat het vast goed! Ow, en zorg voor iets van leuke muziek voor tijdens het hardlopen
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48032148
)Goeiemorgen allemaal!
Alweer een topic - en heel wat liefdesperikelen - verder, leuk hoor om dat te lezen
De afgelopen 2 dagen heb ik wat minder goed voor mezelf gezorgd, veel te weinig gegeten, met als gevolg dat ik me gisteravond tijdens het afwassen behoorlijk draaiierig voelde zodat ik echt wat moest eten...
Normaal let ik echter wel heel goed op of ik wel genoeg eet, dus ik weet niet wat ik heb...
Ik vrees dat het komt doordat ik op vakantie ga voor een weekendje (Italie , wel zin in) en schrik heb in tshirts aandoen (vorige zomer zagen ze er eigenlijk niet uit bij mij) en ik de bril nog niet heb en dat ik daar wel zenuwachtig voor ben stom waarschijnlijk maar goed.
Vandaag dus ontbeten met een boterham met appelstroop (goed voor je ijzer ) en een met .... hagelslag (lekker hoor).
Op vakantie zal het in elk geval NIET goed gaan, dat is een ding dat zeker is.
Het mooi kotsende meisje.
pi_48032277
Owja, en ik heb WEL lekker geslapen vannacht! Eindelijk weer

Waarom zou het niet goed gaan op vakantie? zolang je gewoon gezond blijft eten, hoeft er niks aan te komen toch?
pi_48032300
daar is het ook vakantie voor
pi_48032312
Ja ik zal best wel gezond eten. Maar ik geloof dat het wel wat overdadiger zal worden....
Ligt er ook aan of het ijsjesweer wordt
pi_48032340
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:21 schreef Tangarine het volgende:
Waarom zou het niet goed gaan op vakantie? zolang je gewoon gezond blijft eten, hoeft er niks aan te komen toch?
Ik ben zelfs al zover dat ik niet eens meer ongezond wil eten. Het voelt gewoon niet goed. En ik heb eindelijk die associatie eens opgebouwd
Het gevoel na het eten van een zak patat En dat gevoel krijg ik dus al wanneer ik de patat ruik
pi_48032343
Hoe was je date Saskia?
pi_48032365
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:24 schreef Tangarine het volgende:
Hoe was je date Saskia?
Jaaa nog een spannend liefdesverhaal is altijd welkom
...of viel het tegen
  donderdag 5 april 2007 @ 09:27:54 #32
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48032419
Zal wel tegengevallen zijn, want waar het hart vol van is, daar loopt de mond van over. En aangezien ze nog niks gezegd heeft.... trek je conclusies .
Niet meer actief op Fok!
pi_48032534
nou er was geen date dus er viel weinig te vertellen
ik moest nog veel stage werk doen dus kon niet gaan
pi_48032621
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:
nou er was geen date dus er viel weinig te vertellen
We verwachten voor volgende week minstens 1 date inclusief spannend verhaal!
pi_48032686
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:35 schreef Alcarin het volgende:

[..]

We verwachten voor volgende week minstens 1 date inclusief spannend verhaal!
net nu ik heb beslist ff niet te daten
ben bang dat je pech hebt tot eind april misschien dat ik dan een date heb
pi_48032692
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:32 schreef Miss_S het volgende:
Yeeeeeeah right.

[ Bericht 44% gewijzigd door STING op 05-04-2007 09:45:29 ]
pi_48032734
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:37 schreef Miss_S het volgende:
net nu ik heb beslist ff niet te daten
ben bang dat je pech hebt tot eind april misschien dat ik dan een date heb
Oh, dat is wel jammer inderdaad.
Dan ga ik zelf wel spannend daten!
Met mijn eigen vriend ja, maar dan kan het heus nog wel spannend zijn
pi_48032753
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:39 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Oh, dat is wel jammer inderdaad.
Dan ga ik zelf wel spannend daten!
Met mijn eigen vriend ja, maar dan kan het heus nog wel spannend zijn
kan zeker spannend zijn
pi_48032764
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:37 schreef STING het volgende:

[..]

Yeeeeeeah right.
nee schat ik lieg
nou goed
pi_48032840
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:37 schreef STING het volgende:
Yeeeeeeah right.
Jij suggereert een ander verhaal?
Ze ging wel op de date, maar het was zo leuk dat ze er niets over wil vertellen
De date was met iemand die hier meeleest, dus wil ze niets zeggen
De date was zo slecht dat ze het liefst die avond zo snel mogelijk weer vergeet

Nee hoor, ik geloof je wel
pi_48032929
Zo, ff quote aangepast
Nee, nee, nee, het is gewoon date ontwijkend gedrag
pi_48032984
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:46 schreef STING het volgende:
Zo, ff quote aangepast
Maar dates zijn niet verplicht, dus het is minder erg dan studieontwijkend gedrag.
Waar ik nu trouwens mee bezig ben...dus ik ga NU studeren
pi_48035823
Heb even een reserve "slank de zomer in" beginplaatje gedaan totdat die van Kevin ut weer doet. Vond het zo saai anders. Weer 4oo gr afgevallen vandaag.

-edit- weet iemand hoe je plaatjes kunt centreren?
pi_48035856
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:19 schreef conleche het volgende:

[..]

4.8 kilo Ik zou ze heeeeel hoog zetten, dan kan je er met je krukken toch niet bij Of loop je niet op krukken?
ja, loop nog wel op krukken voorlopig, maar vind paaseitjes toch niet zo lekker, dus moet wel lukken
pi_48035904
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:32 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Ja erg is dat he...moet ik een overstap halen ofzo, en dan kom ik helemaal hijgend aan in die trein
Maar ik hoop dat zwemmen ook al helpt voor mijn conditie
dat had ik pas dus ook, moest ik rennen om de trein te halen en kwam ik ook helemaal hijgend aan in de trein, terwijl ik in de sportschool makkelijk een uur op de crosstrainer sta, dus dat is echt vaag
pi_48037322
quote:
Op donderdag 5 april 2007 11:24 schreef conleche het volgende:
-edit- weet iemand hoe je plaatjes kunt centreren?
Ik geloof met [ center ] ervoor en erachter [ /center ]. Als dat hier werkt
pi_48040030
Zo, morgen ga ik heeeeeel vroeg weg naar rome, dus ik moet maar eens alles gaan opruimen enzo op m'n kamer en ook tas inpakken enzo (ben altijd laat met dat soort dingen). Ohja een vriendin van me zei dat ik nu wel kon stoppen met afvallen. Maar dat had ik eigenlijk al besloten (geen ander streefgewicht), maar alleen minder buikomtrek. Tot nu toe krimpt alleen m'n taille omtrek (toen ik begon met meten 76 cm, vanmorgen 72) dus dat plan blijft nog even in werking.

Dus.... dan wens ik jullie een heel fijn pasen (hier wordt het in elk geval mooi weer zondag, Italie weet ik niet ) en ergens maandag ben ik er weer. Heb er wel zin in hoor
pi_48040380
heel veel plezier in Rome Marianne
pi_48044561
ik mis weer 3 maanden aan hoofdhaar (kapper), zou het nog uitmaken voor mn gewicht?
pi_48044682
vast wel een beetje

hier druk aan het opruimen, afwassen en schoonmaken voordat vriendlief komt, alle ramen en deuren wijd open, lekker muziekje aan en gaan met die banaan
pi_48044837
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:29 schreef Sylvana het volgende:
vriendlief

Jullie hebben het maar meteen drastisch officieel gemaakt?
pi_48045051
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:34 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Jullie hebben het maar meteen drastisch officieel gemaakt?
Ja

We zitten samen dus op een ander forum en daar kreeg ik maandag een om van een meisje met de vraag of ik wat met hem had, omdat hij op het forum steeds toespelingen zit te maken enzo, en toen had ik dus aan hem gevraagd wat ik daarop moest antwoorden en toen zei hij dat ik de waarheid gewoon kon zeggen en dat van hem de hele wereld het mocht weten

Dus het is al officieel ja, en ik ben zwaar verliefd, maar hij nog erger dan ik volgens mij
pi_48045263
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:39 schreef Sylvana het volgende:
Ja

We zitten samen dus op een ander forum en daar kreeg ik maandag een om van een meisje met de vraag of ik wat met hem had, omdat hij op het forum steeds toespelingen zit te maken enzo, en toen had ik dus aan hem gevraagd wat ik daarop moest antwoorden en toen zei hij dat ik de waarheid gewoon kon zeggen en dat van hem de hele wereld het mocht weten

Dus het is al officieel ja, en ik ben zwaar verliefd, maar hij nog erger dan ik volgens mij

Leuk hoor, scheelt een hoop stress op zo'n manier
pi_48046349
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:44 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Leuk hoor, scheelt een hoop stress op zo'n manier
idd, gewoon gelijk duidelijkheid zo

om=pm trouwens voor degenen die het niet door hadden
pi_48047701
Een historisch moment is aangebroken..

Ik heb zojuist een schakel uit mijn horloge gehaald
pi_48049538
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:44 schreef Alcarin het volgende:
Een historisch moment is aangebroken..

Ik heb zojuist een schakel uit mijn horloge gehaald
Grats
pi_48049539
http://www.kevinos.technotop.nl/sdhi.png

plaatje doet het weer

net terug van lange werkdag, om 7 uur begonnen, 1 pauze van een half uur de rest heel de tijd gestaan/gelopen en 2x een duinovergang over om een strandtent te bereiken..was kapot morgen weer om 7 uur beginnen en vanavond met mijn vlam gaan fitnessen
pi_48049636
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:35 schreef Thrilled het volgende:
http://www.kevinos.technotop.nl/sdhi.png

plaatje doet het weer

net terug van lange werkdag, om 7 uur begonnen, 1 pauze van een half uur de rest heel de tijd gestaan/gelopen en 2x een duinovergang over om een strandtent te bereiken..was kapot morgen weer om 7 uur beginnen en vanavond met mijn vlam gaan fitnessen
fixed!
pi_48050469
quote:
Op donderdag 5 april 2007 09:46 schreef STING het volgende:
Zo, ff quote aangepast
nee dat is gewoon gedrag dat je krijgt als je opeens hoort dat een examen over 2 weken af moet zijn

kom er trouwens achter dat ik mijn rijbewijs kwijt ben geraakt toen ik ziek was

[ Bericht 15% gewijzigd door Miss_S op 05-04-2007 18:18:22 ]
pi_48051691
Heb een enorm chocolade ei gevuld met bonbons gehad op m'n werk. Ik wilde hem ongeopend aan m'n vader geven, maar heb er al twee bonbons uitgevist Hij is ook veel te makkelijk hersluitbaar!
pi_48052373
Heb vandaag me de hele dag aan mijn geplande eetpatroon gehouden! (ontbijt met kwark, appel tussendoor, stuk kaasstengel als lunch en daarnet avondeten ... de beroemde spagetti van Sonja Bakker) ... op 1 paaseitje na, bij paasviering met de klas, maar dat mag, dat is maar 1 eitje

En gister wezen wandelen (nouja, het is maar een halfuurtje, maar ik moest die sollicitatiebrief toch wegbrengen en mijn fiets stond achterin) ... moet ik vaker doen! Heerlijk weer om even door de stad te lopen, alleen volgende keer neem ik wel mn astmamedicijnen mee Vandaag flink stuk extra wezen fietsen, op gemiddeld tot snel tempo, was laat voor het avondeten (vriendlief woont een paar kilometer weg, dat kan makkelijk op de fiets ... alles binnen Almere op de fiets ... )

Wie weet hoe lang je voor een sporttraining (taekwondo, dus veel trap- en springwerk) moet avondeten? En wat is dan het beste? Yoghurt, vla of zuivel valt niet goed heb ik al gemerkt, dus geen toetjes meer voor mij op vrijdag en dinsdag ... en wat kan je het beste na een training eten, als je zoveel honger hebt dat je bijna omvalt?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_48052437
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:06 schreef Chicolate het volgende:
Heb vandaag me de hele dag aan mijn geplande eetpatroon gehouden! (ontbijt met kwark, appel tussendoor, stuk kaasstengel als lunch en daarnet avondeten ... de beroemde spagetti van Sonja Bakker) ... op 1 paaseitje na, bij paasviering met de klas, maar dat mag, dat is maar 1 eitje

En gister wezen wandelen (nouja, het is maar een halfuurtje, maar ik moest die sollicitatiebrief toch wegbrengen en mijn fiets stond achterin) ... moet ik vaker doen! Heerlijk weer om even door de stad te lopen, alleen volgende keer neem ik wel mn astmamedicijnen mee Vandaag flink stuk extra wezen fietsen, op gemiddeld tot snel tempo, was laat voor het avondeten (vriendlief woont een paar kilometer weg, dat kan makkelijk op de fiets ... alles binnen Almere op de fiets ... )

Wie weet hoe lang je voor een sporttraining (taekwondo, dus veel trap- en springwerk) moet avondeten? En wat is dan het beste? Yoghurt, vla of zuivel valt niet goed heb ik al gemerkt, dus geen toetjes meer voor mij op vrijdag en dinsdag ... en wat kan je het beste na een training eten, als je zoveel honger hebt dat je bijna omvalt?
toch wel minstens 1.5 a 2 uur voor een training.. wat na een inspanning goed werkt is bijvoorbeeld een banaan
pi_48052492
ik heb vandaag trouwens weer een chocolaatje op
een van de kinderen was weer eens jarig
pi_48052537
foei!!

pi_48052560
quote:
Heb vandaag me de hele dag aan mijn geplande eetpatroon gehouden! (ontbijt met kwark, appel tussendoor, stuk kaasstengel als lunch en daarnet avondeten ... de beroemde spagetti van Sonja Bakker)

... en wat kan je het beste na een training eten, als je zoveel honger hebt dat je bijna omvalt?
Misschien moet je ook voor je training wat meer eten...Anders ga je zeker omvallen inderdaad.
Op kwark, een appel en een kaasstengel (oja, en de geweldige sonja-spaghetti natuurlijk, stuk of 300 kcal zeker?) kun je toch niet leven de hele dag
pi_48052626
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:11 schreef Tangarine het volgende:
foei!!

ja erg he
pi_48052679
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:12 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Misschien moet je ook voor je training wat meer eten...Anders ga je zeker omvallen inderdaad.
Op kwark, een appel en een kaasstengel (oja, en de geweldige sonja-spaghetti natuurlijk, stuk of 300 kcal zeker?) kun je toch niet leven de hele dag
Normaal niet nee ... maar als ik een dag veel gegeten heb, eet ik de dag daarna automatisch bijna niets meer omdat ik dan totaal geen honger heb (lees: gister enorme reep chocola om 11 uur 's avonds) ... en was vandaag ook klein beetje vergeten te eten ... moet ik toch ook eens iets aan doen, maar bij mn vriend vergeet ik dat altijd ... geen zin om weg te lopen en eten te pakken
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 21:08:56 #68
155227 crew  Guppy
dus
pi_48056937
*mopper* morgen op stage en mn OV is niet geldig op goede vrijdag... ¤ 13.90 zomaar weg...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_48057091
mn haar is toch wel erg kort...
  donderdag 5 april 2007 @ 21:22:03 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48057543
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:13 schreef Tangarine het volgende:
mn haar is toch wel erg kort...
beetje wax erin en klaar is maarten! . Nait soezen!
Niet meer actief op Fok!
pi_48058753
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:08 schreef Guppyfriend het volgende:
*mopper* morgen op stage en mn OV is niet geldig op goede vrijdag... ¤ 13.90 zomaar weg...
Ik heb helemaal geen OV meer sinds vandaag! (je kunt toch wel reisvergoeding krijgen?).
  Moderator vrijdag 6 april 2007 @ 06:32:06 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_48068290
quote:
Op donderdag 5 april 2007 21:51 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Ik heb helemaal geen OV meer sinds vandaag! (je kunt toch wel reisvergoeding krijgen?).
das helemaal shit
maar over die reisvergoeding, ik ga het iig even voorleggen. maar ik verwacht er niet te veel van, want in mn contract staat van niet, omdat ik OV heb...
pi_48068353
Ik moet me weer eens wegen... Nu nog een weegschaal
Voices tell me I'm the shit.
pi_48070482
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 07:07 schreef melanie_the_miss het volgende:
Ik moet me weer eens wegen... Nu nog een weegschaal
waar weeg je je normaal dan?
pi_48076870
*schrijft inleiding poging* *wordt boos op zichzelf wegens writers block*
  vrijdag 6 april 2007 @ 13:01:30 #76
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48076938
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:59 schreef Tangarine het volgende:
*schrijft inleiding poging* *wordt boos op zichzelf wegens writers block*
.

Ik ben ook bezig met een stuk of 5 boeken door te ploegen. Ik wil ze na Pasen allemaal doorgelezen hebben, zodat ik niet het gevoel heb dat ik afgelopen week niks heb gedaan (wat wel zo is ).
Niet meer actief op Fok!
pi_48077796
Het gaat hier prima, alweer 4,5 kilo eraf. Ook groot verschil in centimeters, dat is veel motiverender nog dan de weegschaal omlaag zien gaan.
pi_48080221
De weegschaal is lief voor mij! Ondanks wat uitspattingen gister (moeders had cake gebakken, het soort extra choco en extra suiker cake, en weet niet van mijn afvalpogingen en mag dat ook niet weten, dus kreeg enorm stuk voor mn neus) en vandaag (paaseitjes!) toch een halve kilo er weer af ... gaat wel lekker snel zo ...

Vanavond weer training! Echt zin om eindelijk weer eens te sporten (vorige week laatste keer, en daarna 'ziek' geworden)
  vrijdag 6 april 2007 @ 14:57:26 #79
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_48080516
quote:

Een stuk kaasstengel als lunch lijkt me niet zo handig he, veel te weinig om op te leven en kaas en bladerdeeg zijn alleen maar calorieen.

Je moet minstens anderhalf uur van te voren eten (zelf doe ik dat trouwens nooit, want ik kan nou eenmaal voor geen meter plannen ). Na de training een boterham met magere vleeswaren of een bak yoghurt of kwark. Wat ik vaak doe is alleen groente en vlees (lichte maaltijd) voor de training en dan daarna een bakje yoghurt met muesli (vezels). Wat ik ook vaak deed was nog even een appel 's avonds, maar omdat ik dan daarna ging slapen en dus tandenpoetsen, heb ik nu behoorlijke tanderosie! Je schijnt minimaal een uur tussen fruit eten en tanden poetsen te moeten nemen.
pi_48082892
Goeiemiddag

Zo, weer heel wat calorieen verbruikt en amper wat gegeten Vandaag nog helemaal niks zelfs, veel te druk met andere dingen, dus zo nog maar ff wat brood eten ofzo, al heb ik nog niet echt honger
pi_48084187
pas op dat je geen nieuwe blessures oploopt he
pi_48085187
eindelijk weekend
vanavond friet eten wat voor mij betekent broodje hamburger (hamburger van de grill) en salade
pi_48085320
66 KG/1.80M

Ik wil er voor de zomer nog 2 kilootjes af
pi_48085410
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:42 schreef hello_moto1992 het volgende:
66 KG/1.80M

Ik wil er voor de zomer nog 2 kilootjes af
dan heb je een BMI van onder de 20
dus afvallen is volgens mij niet echt nodig
pi_48085521
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:45 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dan heb je een BMI van onder de 20
dus afvallen is volgens mij niet echt nodig
Dat is waar, hij zit nu op 20. Maar iets er af zou wel mogen .
pi_48087011
wow, 66 kg op 1.80... ik ben 1.82 en weeg 80 70 / 75 kg is een normaal gewicht...
pi_48087048
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 18:35 schreef Thrilled het volgende:
ik ben 1.82 en weeg 80 70 / 75 kg is een normaal gewicht...
dat is ook veel mooier
pi_48087585
het hangt ook van je spiermassa af natuurlijk
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:23:31 #89
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48088578
over spiermassa gesproken. Ik zag vandaag een meisje op een racefiets met enorm gespierde kuiten. Bah, wat lelijk . Zo wil ik er niet uit gaan zien, hoor .
Niet meer actief op Fok!
pi_48088681
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:23 schreef Viking84 het volgende:
over spiermassa gesproken. Ik zag vandaag een meisje op een racefiets met enorm gespierde kuiten. Bah, wat lelijk . Zo wil ik er niet uit gaan zien, hoor .
zo snel gebeurt dat toch ook niet

eten was trouwens lekker maar wel weinig
maar goed vanavond weer iets eten
pi_48090150
Typisch, sinds ik aan de lijn ben (veel water drinken, vaker lopen en fietsen, niet snoepen etc etc) is er echt elke weekend iemand jarig op mijn stage of thuis. Wat dus weer gebak is, wat dus weer betekend dat ik neem omdat ik het eigenlijk niet netjes vind staan om een heerlijk gebakje niet te nemen en omdat ik niet zodanig dik ben dat ik geen enkel gebakje meer kán nemen. Luxe probleem eigenlijk.
pi_48090283
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:07 schreef vencodark het volgende:
Typisch, sinds ik aan de lijn ben (veel water drinken, vaker lopen en fietsen, niet snoepen etc etc) is er echt elke weekend iemand jarig op mijn stage of thuis. Wat dus weer gebak is, wat dus weer betekend dat ik neem omdat ik het eigenlijk niet netjes vind staan om een heerlijk gebakje niet te nemen en omdat ik niet zodanig dik ben dat ik geen enkel gebakje meer kán nemen. Luxe probleem eigenlijk.
beetje luxe probleem

als je serieus wilt afvallen zal je toch afentoe gebak moeten afslaan als het zich zo vaak voor doet
pi_48090529
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

waar weeg je je normaal dan?
Als ik bij iemand logeer op een weegschaal
Voices tell me I'm the shit.
pi_48090639
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:17 schreef melanie_the_miss het volgende:

[..]

Als ik bij iemand logeer op een weegschaal
dat is inderdaad niet ideaal
pi_48090668
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:11 schreef Miss_S het volgende:

[..]

beetje luxe probleem

als je serieus wilt afvallen zal je toch afentoe gebak moeten afslaan als het zich zo vaak voor doet
Ja, indd. beetje. Wil ook écht heel serieus afvallen maar ik verwachtte natuurlijk niet een invasie van gebakjes. Zal indd. dan toch moeten weigeren. Hoop dat die van deze week de laatste is. Zo schiet het natuurlijk niet op, doe overigens wel goed mijn best. Drink veel water en koop geen snacks meer en snoep helemaal niets. Echt toevallig dat ik zoveel gebak aangeboden krijg. Is me nog nooit overkomen.
pi_48090706
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:21 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, indd. beetje. Wil ook écht heel serieus afvallen maar ik verwachtte natuurlijk niet een invasie van gebakjes. Zal indd. dan toch moeten weigeren. Hoop dat die van deze week de laatste is. Zo schiet het natuurlijk niet op, doe overigens wel goed mijn best. Drink veel water en koop geen snacks meer en snoep helemaal niets. Echt toevallig dat ik zoveel gebak aangeboden krijg. Is me nog nooit overkomen.
want het is gewoon jammer
als je je best doet en dan nog wel gebak eet dan heeft het weinig nut
pi_48090755
Dat is inderdaad een denkfout: 'och van dat ene gebakje word ik niet dik'.
Nee, dat is ook niet zo, maar als je het wel neemt, zul je in elk geval ook zeker niet afvallen.
pi_48090896
Jullie hebben gelijk. Vanavond (pa verjaard), is mijn laatste, sowieso tot mijn ma verjaard, das over een maand. Maar op stage weiger ik! Hoe meer mensen weten dat ik beetje wil afvallen, hoe makkelijker het is om te weigeren. Ja toch?
pi_48090927
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:27 schreef vencodark het volgende:
Jullie hebben gelijk. Vanavond (pa verjaard), is mijn laatste, sowieso tot mijn ma verjaard, das over een maand. Maar op stage weiger ik! Hoe meer mensen weten dat ik beetje wil afvallen, hoe makkelijker het is om te weigeren. Ja toch?
dat zeker

en een gebakje per maand lijkt me meer dan genoeg
pi_48091068
Het is ook een rare gedachte dat gebak, snoep en chips traktaties of beloningen zijn. Ze zijn ongezond en dikmakend, dat is niet bepaald een kadootje voor jezelf!
pi_48091103
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Het is ook een rare gedachte dat gebak, snoep en chips traktaties of beloningen zijn. Ze zijn ongezond en dikmakend, dat is niet bepaald een kadootje voor jezelf!
maar wel lekker dus op die manier wel een beloning
pi_48091111
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:32 schreef cinnamongirl het volgende:
Nee, maar wel waanzinnig lekker. Daarom is weigeren helemaal moeilijk.
pi_48092368
discipline kheb er geen moeite mee hard voor jezelf zijn jezelf al over een paar maanden op het strand zien zitten.. ik zeg continue tegen mezelf dat ik me niet wil schamen als ik in mn blote bast rondloop, of me zorgen wil maken hoe vetplooi nummer 1 zit ten opzichte van vetplooi nummer 2
pi_48092532
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 20:33 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, maar wel waanzinnig lekker. Daarom is weigeren helemaal moeilijk.
Dat wordt steeds makkelijker naarmate je het vaker doet. In het begin is het moeilijk, maar als je het een tijdje volhoudt zul je zien dat je er niet eens meer aan denkt om zoiets te nemen
pi_48092897
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:16 schreef Thrilled het volgende:
discipline kheb er geen moeite mee hard voor jezelf zijn jezelf al over een paar maanden op het strand zien zitten.. ik zeg continue tegen mezelf dat ik me niet wil schamen als ik in mn blote bast rondloop, of me zorgen wil maken hoe vetplooi nummer 1 zit ten opzichte van vetplooi nummer 2
snoep je dan helemaal niet meer?
ik vind dat ik afentoe best iets mag maar dat komt misschien omdat ik dit al 4 jaar doe
pi_48093005
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 21:21 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat wordt steeds makkelijker naarmate je het vaker doet. In het begin is het moeilijk, maar als je het een tijdje volhoudt zul je zien dat je er niet eens meer aan denkt om zoiets te nemen
Klopt ja. Snoep weet ik namelijk al heeeel makkelijk te weigeren. Ik neem niet eens een paaseitje!
pi_48093404
ik heb voor het eerst in jaren wel weer een paaseitje op
3 toen ik ziek was maar toen had ik geeneens in de gaten wat ik in mijn mond stopte
en afgelopen maandag 1
pi_48103437
net wezen winkelen voor kleren voor pasen
2 leuke stelletjes gekocht
had ook een rok in maat 38 aangehad, hij paste
maar heb toch voor een maat groter gekozen omdat die iets beter zat
hoop niet dat ik spijt daar van krijg en dat hij over een maand al weer te groot zit
maar goed
pi_48103651
zometeen meedoen met de nieuwe release van de les-mills programma, van 11 tot 12 RPM (spinnen) en van 12 tot 1 bodypumpen wordt pittig
  zaterdag 7 april 2007 @ 10:48:21 #110
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48103983
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:12 schreef Miss_S het volgende:
net wezen winkelen voor kleren voor pasen
2 leuke stelletjes gekocht
had ook een rok in maat 38 aangehad, hij paste
*jaloersch . Ik krijg nooit maat 38, denk ik. Mag blij zijn met 40 (en dan weeg ik 65 kg, denk ik).
quote:
maar heb toch voor een maat groter gekozen omdat die iets beter zat
hoop niet dat ik spijt daar van krijg en dat hij over een maand al weer te groot zit
maar goed
dat heb ik ook met alles wat ik koop. Ja, hartstikke leuk om mooie kleren te kopen, maar ze moeten over een paar maanden ook nog passen . Das t nadeel van afvallen .

Ik ben weer terug van het fietsen. Maar 27,5 km dit keer, want ik kwam ergens anders uit dan de bedoeling was en was zodoende iets eerder thuis. Maar ach, die 2,5 km maakt ook niet zo heel veel uit (wil nml eigenlijk minimaal 30 doen per keer). M'n broekje is fantastisch. Ik voel het zadel nog wel, maar heb geen zadelpijn en ook geen verdoofd gevoel. Ik was eerst in broekje en t-shirt, maar dat bleek toch iets te koud . Dus toen teruggefietst, aangebeld bij huis en Mark gevraagd of hij een sweater naar beneden kon gooien vanaf het balkon. En toen was ik lekker warm (van boven dan ).

Er was nog iets stoms. Ik had een heel eind gefietst, maar ik zag op de kilometer teller een 4 met wat getalletjes. Dus ik dacht: hè? hoe kan ik nou nog maar 4 km gefietst hebben . Was al een heel eind op weg namelijk. Dus ik baalde een beetje dat het niet opschoot blijkbaar en die 4 verdween ook maar nooit. Tot ik even stil ging staan om wat water te drinken. Toen zag ik dat ie op 47 km stond en herinnerde ik me dat ik vorige keer niet gereset had. Toen had ik 37 km gefietst, dus had er toch al 10 km op zitten. Pfiew. Heenweg redelijk wat tegenwind gehad nog (maar niet zo erg). Pas op de terugweg schoot ik lekker op en kon de snelheid echt omhoog.

Ik ga zo ff douchen, want nu voel ik de kou wel .
Niet meer actief op Fok!
pi_48104516
Saskia, leuk dat je geslaagd bent met kleren kopen en goed dat je al in maat 38 komt, maar het moet idd nu ook wel fijn zitten

Zo, weer goed bezig geweest hoor Renske, vind 27,5 km ook aardig wat en die 2,5 km minder dan normaal maakt ook niet echt uit dan vind ik En als je de vorige keer 37 km had gefietst, heb je gemiddeld nog steeds meer dan 30 km gefietst
pi_48104605
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

*jaloersch . Ik krijg nooit maat 38, denk ik. Mag blij zijn met 40 (en dan weeg ik 65 kg, denk ik).
[..]
Dan moet je naar de H&M gaan! Ik weet niet wat ze daar doen met de maten ... maar hoor van bijna iedereen dat ze daar 2 maten kleiner hebben dan normaal ... ik was daar gister ook, pastte in een maatje 34 ... heb 38 ofzo en soms zelfs groter ... en ben nu echt niet veel dunner dan gewoonlijk ...

Mijn chocoladeverslaving speelt weer op .. stomme paaseitjes!
pi_48109471
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 10:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

[..]
dat zei ik ook altijd met die heupen van mij
maar kennelijk valt het dus wel mee
pi_48109496
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:13 schreef Sylvana het volgende:
Saskia, leuk dat je geslaagd bent met kleren kopen en goed dat je al in maat 38 komt, maar het moet idd nu ook wel fijn zitten

Zo, weer goed bezig geweest hoor Renske, vind 27,5 km ook aardig wat en die 2,5 km minder dan normaal maakt ook niet echt uit dan vind ik En als je de vorige keer 37 km had gefietst, heb je gemiddeld nog steeds meer dan 30 km gefietst
begrijp niet dat ik niet afviel toen ik dagelijks 20 km fietste
ookal waarschijnlijk door mijn eetpatroon
maar begrijp wel waarom toen ik daarmee stopte nog zwaarder werd
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:51:39 #115
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48109845
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:34 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat zei ik ook altijd met die heupen van mij
maar kennelijk valt het dus wel mee
there's hope left for me .
Niet meer actief op Fok!
pi_48113850
Ik mocht vandaag oppasser spelen in de winkel waar ik werk, aangezien mn baas er niet was...weinig activiteit tot nu toe dus hier

*jaloers is op winkelen van Saskia en fietsen van Renske .

Vanavond bij een studiegenote even bezig met scriptie, ik haar spelling en grammatica checken, zij mijn statistiek
pi_48113892
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 17:39 schreef Tangarine het volgende:
Ik mocht vandaag oppasser spelen in de winkel waar ik werk, aangezien mn baas er niet was...weinig activiteit tot nu toe dus hier

*jaloers is op winkelen van Saskia en fietsen van Renske .

Vanavond bij een studiegenote even bezig met scriptie, ik haar spelling en grammatica checken, zij mijn statistiek
verder was mijn dag ook niets speciaals hoor
een verslag gemaakt en ben nu bezig voor mijn examens
pi_48115949
Zo, vandaag wel iets beter gegeten dan gister, maar nog niet echt denderend.

Gister alleen avondeten ( nasi) gehad en verder gewoon helemaal niks gegeten

En vandaag tussen de middag wentelteefjes, en als avondeten wokgroenten, kip en aardappelpartjes, maar verder ook geen tussendoortjes ofzo.

Saskia, succes met je verslag en examens

Hier ook rustig dagje, ben bij mn ouders, beetje internetten, tv kijken en krant/tijdschriften lezen
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:56:59 #119
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_48122671
tvp-tje
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_48129099
ok, ik heb vandaag er aan moeten geloven... stukje taart gehad omdat m'n tante jarig was, en een paar paaseitjes die ik van m'n te schattige achternichtje kreeg... nouja, na woensdag (=na scriptieopdracht) maar weer flink sporten
  zondag 8 april 2007 @ 23:18:59 #121
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48130715
Ik zal maar niet vertellen wat ik allemaal gegeten heb vandaag (moeder was jarig). En ik ga me ook niet verontschuldigen, want het moest gewoon even . Morgen even rustig aan en dan komt het wel weer goed. Weer allemaal complimentjes in ontvangst genomen . Ik slaap hier vannacht onverwachts (bleh, zonder tandenborstel en schoon ondergoed ) en morgenochtend ga ik terug naar Groningen .

Fok! doet het eindelijk weer.

Trusten .
Niet meer actief op Fok!
pi_48130743
Heb ook taart gegeten vandaag vanwege verjaardag manlief. Hij mocht kiezen wat we vanavond zouden eten en dat werden zelfgemaakte gegrilde kipsateetjes met pindasaus. Dus dat heb ik ook op. Nou ja moet kunnen een zo'n dagje.
-edit-zo te lezen een collectieve "zondigdag" (en veel mensen jarig!)
pi_48130919
Renske, gefeliciteerd met je moeder, Maarten met je tante en Colette met manlief

Hier ook aardig gezondigd vandaag met gourmetten, maar dat "sport" ik er dinsdag wel weer af

In mn fotoboek staat nu een foto van mij en vriendlief ( eerste foto)
  zondag 8 april 2007 @ 23:26:38 #124
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48131093
Ja, het is weer pasen dus weer slecht eten thuis Overigens gefeliciteerd allemaal.
Bernie en ik zijn tof.
pi_48131111
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:23 schreef Sylvana het volgende:
Renske, gefeliciteerd met je moeder, Maarten met je tante en Colette met manlief

Hier ook aardig gezondigd vandaag met gourmetten, maar dat "sport" ik er dinsdag wel weer af

In mn fotoboek staat nu een foto van mij en vriendlief ( eerste foto)
Dank! Leuke foto, heb net ff gespiekt in je fobo!
pi_48137593
zo ik heb ook weer teveel gegeten en gedronken gister
een voordeel, dan hoef ik vandaag niet zoveel te eten
pi_48139368
hier gaan we vandaag wat er over is van het gourmetten opeten

dus tussen de middag maar een beetje inhouden dan
  maandag 9 april 2007 @ 12:48:32 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48142431
Kan die foto niet wat groter, Sylvana? . Ik zie amper wat.

Ik paste net weer even een rok aan die ik vorig jaar heb gekocht. Hij was veel te groot . Dat is de eerste keer dat ik iets aantrek wat me echt te groot is geworden .
Woensdagmiddag ga ik met Mark even shoppen voor nieuwe kleren .

Verder heb ik gisterochtend bruinende bodylotion opgedaan, maar dat is niet helemaal goed gegaan, dus nu is de ene helft van m'n been bruin en de andere helft wit . Zonet weer even helemaal ingesmeerd. Hopelijk is het nu wel egaal .
Niet meer actief op Fok!
pi_48142465

ehh, ik bedoel, /hug
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 13:06:38 #130
155227 crew  Guppy
dus
pi_48142978
daarom durf ik dus nooit aan de zelfbruiner... ik ben zo bang voor vlekken...
het zou toch warm worden vandaag??? waar blijft de zon!
pi_48143205
de zon laat het nu ook een beetje afweten ja, vanochtend wassie er wel hier
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 13:24:45 #132
155227 crew  Guppy
dus
pi_48143538
*mopper* hier helemaal niks, ik vind er niks aan
pi_48144051
Zo ff lekker skaten.
pi_48146273
Hey, weet iemand hier goede oefeningen om je onderste buikspieren te trainen?

Liefst oefeningen die je thuis kan doen zonder dat je speciaal materiaal moet kopen.
  maandag 9 april 2007 @ 15:04:30 #135
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48146361
Niet meer actief op Fok!
pi_48146362
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:48 schreef Viking84 het volgende:

Ik paste net weer even een rok aan die ik vorig jaar heb gekocht. Hij was veel te groot . Dat is de eerste keer dat ik iets aantrek wat me echt te groot is geworden .
Woensdagmiddag ga ik met Mark even shoppen voor nieuwe kleren .

Verder heb ik gisterochtend bruinende bodylotion opgedaan, maar dat is niet helemaal goed gegaan, dus nu is de ene helft van m'n been bruin en de andere helft wit . Zonet weer even helemaal ingesmeerd. Hopelijk is het nu wel egaal .
die lotion heb ik ook een keer geprobeerd maar nooit meer
pi_48146392
kleding setje 1 (waarvan ik de rok eigenlijk in 38 had moeten kopen want zit alweer te wijd)

volgende week setje 2
pi_48146404
quote:
Op maandag 9 april 2007 15:04 schreef Viking84 het volgende:
http://www.bodystore.nl/b(...)kspieroefeningen.php

anders google je zelf even .

Bedankt
pi_48150984
quote:
Op maandag 9 april 2007 15:05 schreef Miss_S het volgende:
kleding setje 1 (waarvan ik de rok eigenlijk in 38 had moeten kopen want zit alweer te wijd)

[afbeelding]

volgende week setje 2
Ik zie op deze foto echt goed dat je bent afgevallen!!

Iemand moet mij tot de orde roepen, please.... Na de taart van gisteren heb ik vandaag een gewone én een chocoladecroissant op en zit ik nu aan een wodka met ijs. Nog geen echte ramp, maar ik moet nú stoppen met zondigen. Ben blij dat ik morgen weer naar Amsterdam ga. Daar is tenminste een sportschool, waar ik de boel weer enigszins kan rechttrekken. Ben maar niet op de weegschaal gaan staan vanochtend....
pi_48151043
quote:
Op maandag 9 april 2007 18:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik zie op deze foto echt goed dat je bent afgevallen!!

Iemand moet mij tot de orde roepen, please.... Na de taart van gisteren heb ik vandaag een gewone én een chocoladecroissant op en zit ik nu aan een wodka met ijs. Nog geen echte ramp, maar ik moet nú stoppen met zondigen. Ben blij dat ik morgen weer naar Amsterdam ga. Daar is tenminste een sportschool, waar ik de boel weer enigszins kan rechttrekken. Ben maar niet op de weegschaal gaan staan vanochtend....
dankje wel

en morgen gewoon weer helemaal beginnen met gezond doen
doe ik ook, heb vandaag nog een ijsje op
pi_48162145
*oeps* scriptieopdracht moet voor 9 uur morgenochtend worden ingeleverd in plaats van 'morgen'. Nog maar even doorwerken dan, kan ik morgen tijdens het hardlopen de handel in een postvakje deponeren

(/slap mezelf, moet vaker inleverdata controleren)
  dinsdag 10 april 2007 @ 00:39:29 #142
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48164501
Ik heb vandaag mooi even lekker bijna 2 uur geskeelerd. Om vervolgens op een terrasje neer te ploffen met een heerlijk wit wijntje.

Maarja, het begin is er! weer
pi_48165057
*yawn* ok, uitgescriptied, heb de inleiding, theorie, en data/methoden ingeleverd... tijd om te slapen, morgenochtend weer lekker hardlopen
  dinsdag 10 april 2007 @ 07:39:35 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48166501
*grmbllll* . Vreetdagje heeft toch meer schade aangericht dan ik had gehoopt. Nou ja, het gaat er wel weer af . Morgen weer fietsen. Het wordt prachtig weer deze week . Gelukkig ga ik morgen shoppen voor zomerse kleding . Nog geen vlekken te zien vd bodylotion trouwens.

Vandaag werk ik de hele dag thuis aan mijn stage-opdracht.
Niet meer actief op Fok!
pi_48166522
waarom krijgen wij geen dagen dat ik thuis kan werken aan mijn stage opdracht
ik moet 40 uur stage lopen en daarbij nog drie examen opdrachten maken
dus bij mij is het een beetje een gestress de komende maand

zometeen maar eerst hardlopen en dan beginnen met de opdracht
  dinsdag 10 april 2007 @ 08:15:53 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48166765
Tja, ik mag zelf weten of ik thuis werk of op het werk . Maar jij loopt toch stage op een peuterspeelzaal oid? Dan wordt het lastig om thuis te werken . Ik moet nu allemaal literatuur doorpluizen en dat doe ik liever thuis op de bank dan op het werk, want daar zit ik op een harde stoel achter een bureau (a-relaxed) en ik word steeds afgeleid door binnenlopende mensen.
Niet meer actief op Fok!
pi_48166787
ik loop stage bij de buitenschoolse opvang inderdaad dus dat kan niet thuis
maarja ik heb ook nog de examenopdrachten die ik moet doen dus ik maak nu wel 60 uur in de week voor stage
maar goed ben zo dan ook snel klaar
  dinsdag 10 april 2007 @ 08:21:10 #148
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48166799
Als die opdrachten bij stage horen, horen ze gewoon bij je stagetijd in te zitten.
Zo werkt dat bij mij iig. Anyway, ik ga aan het werk.

Prettige dag, allen! .
Niet meer actief op Fok!
pi_48167174
zo net ff 5 minuten hardgelopen, 5 minuten gestept en 3,5 km berg op gefietst
kan wel merken dat ik ziek ben geweest
pi_48168392
Zooo weer een beetje wakker geworden Ik kon gister niet slapen, heb ik altijd problemen mee als ik tt laat met studie bezig ben, dus ben maar DWDD gaan kijken Kom ik erachter dat mn Windows het niet meer goed doet (crasht om de 5 min), kan ik daar vandaag mee bezig gaan...

nouja, eerst zo hardlopen:)
pi_48168548
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:48 schreef Viking84 het volgende:
http://sylvana1987.sitesled.com/Afbeelding%20002.jpg

Saskia, wat zie jij er goed uit zeg, kunt echt goed zien dat je bent afgevallen Leuke kleren ook

Ik ga strax ff naar mn eigen huisje, daar de boel beetje opruimen en schoonmaken, staat oa nog een fikse afwas en dan vanavond weer veel cal verbranden bij mn schatje

Hier nog steeds 55 kilo rond Terwijl ik totaal niet op mn eten heb gelet van de week.

[ Bericht 18% gewijzigd door _Hestia_ op 10-04-2007 10:21:03 ]
pi_48168658
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:11 schreef Sylvana het volgende:

Saskia, wat zie jij er goed uit zeg, kunt echt goed zien dat je bent afgevallen Leuke kleren ook
dankje wel
ben ook blij met mijn nieuwe kleertjes
pi_48169834
Hallo allemaal,

Vannacht terug gekomen van vakantie en het was echt heerlijk!! De hele tijd zon gehad!! Nu moet ik er weer echt tegenaan op de uni dat is weer minder...
En ik ben heel dom geweest want ik heb mn pukcode nodig en die ligt bij m'n ouders (en die lezen hun email bijna nooit....). Nu kan ik ze natuurlijk ook niet bellen...
'k Heb niet echt eraan gedacht dat ik moest opletten met eten, en toch is er voor m'n gevoel weinig misgegaan, al weet ik dat natuurlijk niet zeker. Straks toch maar even een broodje halen want ik had natuurlijk niets meer in huis.
pi_48174146
Hoi!

Ik ben er ook weer, weekendje uitgewaaid aan het strand, maar nu helaas weer aan de studie.
Ik heb zondag een stuk taart gegeten (onder het motto 'het is vakantie'), maar ik vond het niet eens lekker, dat doe ik dus maar gewoon helemaal niet meer. Suiker en vet, vooral de combinatie, en dan hoe het voelt in je maag als je het net op hebt
Wel lekker veel vis gegeten
En alle paaseitjes bij de thee heb ik ook lekker laten liggen. Lekker puh.

Sylvana: jij en de kamasutrabeurs? Ik zie het heus wel!
pi_48174285
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:13 schreef Alcarin het volgende:

Sylvana: jij en de kamasutrabeurs? Ik zie het heus wel!
haha ja, ben ik 1,5 jaar terug met mn ex heen geweest
pi_48175541
kan trouwens wel weer merken met hardlopen dat ik ziek was geweest
dat is zo irritant
pi_48176295
dat is idd wel minder ja, maa zit niks anders op dan langzaam weer opbouwen

ben benieuwd hoe dat strax bij mij zal gaan na 2 maanden, dat gaat helemaal een ramp worden volgens mij
pi_48181331
He fijn, ben ik weer terug bij af ... Pasen is weer eens verantwoordelijk voor heel wat kilo's (al niet zoveel als vorig jaar, maar nog steeds teveel! Ben weer mn oude gewicht! Doe ik hier al die moeite voor?)

Vandaag overdag weinig gegeten, maar daarnet kwam moeders weer met een heel stuk taart dat over was en nog meer van dat spul. Afvallen lukt niet erg als het stiekem gaat ... Straks trainen, hopen dat ik er dan weer wat vanaf kan krijgen ... (al gaat dat helaas niet in een uurtje eraf )
pi_48181680
waarom doe je het stiekum dan?
pi_48181855
Omdat mn moeder helemaal bezorgd zou worden als ze het merkte ... ze heeft al eens eerder gemerkt dat ik afviel (toen was het perongeluk, gewoon te vaak vergeten te eten en was in de groei) en is doodsbang dat ik anorexia ofzo krijg ... (wat niet kan xD ik hou teveel van chocola) ... ben ook niet dik, maar voel me gewoon lekkerder als er geen vethobbels op mn heupen liggen ... dat snapt ze helaas niet
pi_48192033
De voordelen van sporten: niet aankomen na een avondje eten bij de Chinees
Wel *weer* last van koortslip+bijholteontsteking, resulterend van kennelijk te lage weerstand.
Lag er waarschijnlijk aan dat ik een paar keer niet gegeten had na redelijk intensief sporten, omdat
ik had geen honger had. Voortaan toch maar ff een bakje yoghurt met cruesli erna eten ofzo

[ Bericht 32% gewijzigd door STING op 10-04-2007 21:24:40 ]
pi_48197527
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:16 schreef STING het volgende:
koortslip
Heb je de geweldige zinksulfaat-gel (zinolium heet het)? Ik heb het nl. net ontdekt en zou willen dat iemand me 10 jaar geleden het spul had aangeraden. Werkt perfect, in 2 dagen is het ding weg, en die gel is nog doorzichtig ook, dus niet zichtbaar, en het voelt lekker koel! Ligt naast de andere koortslipspullen bij de medicijnen bij de drogist. Einde reclamemededeling (nee, ik heb geen aandelen en werk niet bij de producent)

Ik ga morgen weer op de weegschaal staan...Spannend
Ik heb zojuist aan een vriendin verteld dat ik ben afgevallen door roomboter en noten te eten en ongeveer 2x zoveel te eten als zij, ze geloofde me niet want zij is aan de sonjabakker, dus "noten, dat mag toch helemaal niet van sonja? En ik moet toch Becel Light op brood van sonja? "
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:33:50 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_48199473
Ik vind het altijd wat extreem, van die dieeten Want OMG stel je voor je eet een noot Dat is verboden!

Zolang je maar gezond eet, genoeg groente/fruit/water, voldoende beweging en qua eten met mate: Kan er weinig fout gaan .
pi_48203793
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:52 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Heb je de geweldige zinksulfaat-gel (zinolium heet het)? Ik heb het nl. net ontdekt en zou willen dat iemand me 10 jaar geleden het spul had aangeraden. Werkt perfect,
Nee, ik zit nog aan de Zovirax, maar zal dat middeltje eens proberen, tnx
  woensdag 11 april 2007 @ 08:53:57 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_48204942
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:41 schreef STING het volgende:

[..]

Is er toevallig ergens een 'wachtwoord vergeten' linkje?
Ja, dat heet Troel een PM sturen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48204957
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:53 schreef Troel het volgende:

[..]

Ja, dat heet Troel een PM sturen
Al niet meer nodig, heb m'n oude wachtwoord in een oud stoffig mail archief teruggevonden
  woensdag 11 april 2007 @ 08:57:53 #167
35189 Troel
scherp en bot
pi_48205003
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:54 schreef STING het volgende:

[..]

Al niet meer nodig, heb m'n oude wachtwoord in een oud stoffig mail archief teruggevonden
Ow, ok
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48206182
Nou, de paasdagen zijn weer voorbij en vanmorgen heb ik de schade opgemeten. Resultaat: 65,6, oftewel geen grammetje veranderd. Dat valt me mee, want ik heb me aardig tegoed gedaan aan lekker eten. Ik heb echter ook veel gewerkt, en dat betekent de hele dag staan/ rondlopen en daarmee verbrand je ook wel wat calorietjes. Ook hbe ik de hele zondag gespit in de tuin, en dus lekker spieren gekweekt .

Wat ik allemaal gegeten heb: Stukje monchou taart, groot stuk chocopaaskonijn (ja die van 50cm ja), paasbrood, konijnecroissantjes en paaseitjes. Eigenlijk schaam ik me best wel dat het zoveel is. Ik weet nu ook waar het probleem zit, mijn ouders of vriend kopen al deze rotzooi en ik eet het vrolijk op. Misschien zou ik ik toch eens wat meer moeten weigeren, want zo schiet het niet op.
Alles wat ik er doordeweek aflijn eet ik er in het weekend weer bij, omdat ik dan weer thuis ben of bij mijn vriend, waar de kasten volliggen met lekkers. Frustrerend! Ze luisteren echt niet naar mij!

Ik heb het nu al zovaak gezegd dat er minder ongezond spul moet komen... Er is ook wel gezond eten in huis, maar ja das minder makkelijk om te eten, schillen en smeren enzo. En er is gewoon veel meer ongezond eten dan gezond eten in huis. Maar ik mag niet alle schuld op mijn omgeving schuiven, want ik ben nog altijd degene die besluit om chocola en chips te gaan eten....

Nu word ik weer met mijn neus erop gedrukt dat afvallen bij jezelf begint...

Vanavond maar weer zwemmen!
pi_48206681
86.4 woei Ondanks het ongezonde eten bij mn vader
pi_48206830
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:46 schreef Plukie86 het volgende:
Nou, de paasdagen zijn weer voorbij en vanmorgen heb ik de schade opgemeten. Resultaat: 65,6, oftewel geen grammetje veranderd. Dat valt me mee, want ik heb me aardig tegoed gedaan aan lekker eten. Ik heb echter ook veel gewerkt, en dat betekent de hele dag staan/ rondlopen en daarmee verbrand je ook wel wat calorietjes. Ook hbe ik de hele zondag gespit in de tuin, en dus lekker spieren gekweekt .

Wat ik allemaal gegeten heb: Stukje monchou taart, groot stuk chocopaaskonijn (ja die van 50cm ja), paasbrood, konijnecroissantjes en paaseitjes. Eigenlijk schaam ik me best wel dat het zoveel is. Ik weet nu ook waar het probleem zit, mijn ouders of vriend kopen al deze rotzooi en ik eet het vrolijk op. Misschien zou ik ik toch eens wat meer moeten weigeren, want zo schiet het niet op.
Alles wat ik er doordeweek aflijn eet ik er in het weekend weer bij, omdat ik dan weer thuis ben of bij mijn vriend, waar de kasten volliggen met lekkers. Frustrerend! Ze luisteren echt niet naar mij!

Ik heb het nu al zovaak gezegd dat er minder ongezond spul moet komen... Er is ook wel gezond eten in huis, maar ja das minder makkelijk om te eten, schillen en smeren enzo. En er is gewoon veel meer ongezond eten dan gezond eten in huis. Maar ik mag niet alle schuld op mijn omgeving schuiven, want ik ben nog altijd degene die besluit om chocola en chips te gaan eten....

Nu word ik weer met mijn neus erop gedrukt dat afvallen bij jezelf begint...

Vanavond maar weer zwemmen!
Ik heb precies hetzelfde. Ik ga bijna elk weekend een dagje naar mijn ouders en die eten echt aan de lopende band die dingen die ik probeer te mijden. Mijn vader doet de boodschappen en als het aan hem ligt, is er ieder weekend taart en ijs (zelf sport hij heel intensief en komt geen grammetje aan). Ik sla misschien acht keer op een dag iets af, maar een stuk of twee keer lukt het me dan toch niet en dat is vaak al veel meer dan wat ik doordeweeks eet. Irritant!
pi_48206937
Hier is dat ook al. Het is zelfs zo dat m'n ma expres frietjes wil enzo 'want je bent maar af en toe thuis en dan moeten we je toch een beetje verwennen' ook al leg ik uit dat ik friet niet eens zo lekker vind enzo
pi_48207318
ik woog vanmorgen weer 75,5
ik heb altijd wel een periode waarop mijn gewicht steeds terug gaat naar een bepaald gewicht

een paar jaar geleden was dat 92, vorig jaar zomer was dat 86 en nu lijkt 75,5 dat te worden
maar goed kan er ook niet echt mee zitten volgende week kan het goed weer anders zijn
pi_48207756
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:11 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Hier is dat ook al. Het is zelfs zo dat m'n ma expres frietjes wil enzo 'want je bent maar af en toe thuis en dan moeten we je toch een beetje verwennen' ook al leg ik uit dat ik friet niet eens zo lekker vind enzo
Haha, mijn moeder kijkt daar precies anders tegenaan: 'aangezien je maar af en toe thuis bent moet ik toch een beetje voor je groente zorgen'
pi_48207768
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:23 schreef Miss_S het volgende:
ik woog vanmorgen weer 75,5
ik heb altijd wel een periode waarop mijn gewicht steeds terug gaat naar een bepaald gewicht

een paar jaar geleden was dat 92, vorig jaar zomer was dat 86 en nu lijkt 75,5 dat te worden
maar goed kan er ook niet echt mee zitten volgende week kan het goed weer anders zijn
You go girl
pi_48208259
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:38 schreef STING het volgende:

[..]

You go girl
echt wel
pi_48208504
En ik ben weer terug op de 80. Verbaast me niks, want ik zat nog niet heel definitief onder de 80. Maar goed, wat maakt het ook uit eigenlijk.

Zometeen ga ik een peer aanvallen. En of ie nou rijp is of niet, hij gaat eraan!
pi_48208769
Ik ben nog steeds 67.
Pasen was erg schraal, geen chocolade gehad.
Maar ik eet ook geen brood, pasta, aardappelen etc., ik volg nl. Atkins.
Gelukkig kan ik mezelf nog wel verwennen met droge witte wijn, want daar zitten geen koolhydraten in.

Aan de andere kant is het niet erg moeilijk, ik eet salades, vlees, vis etc. en zo'n 1700 kcal per dag en ik heb nooit meer trek/honger.
En dat laatste, die trek, deed bij mij altijd elke lijnpoging mislukken.
Ik kan nl. absoluut niet tegen hongergevoel.
  woensdag 11 april 2007 @ 11:23:11 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48209172
quote:

[..]

Haha, mijn moeder kijkt daar precies anders tegenaan: 'aangezien je maar af en toe thuis bent moet ik toch een beetje voor je groente zorgen'
mijn moeder ook .
Niet meer actief op Fok!
pi_48209177
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben nog steeds 67.
Gelukkig kan ik mezelf nog wel verwennen met droge witte wijn, want daar zitten geen koolhydraten in.

Aan de andere kant is het niet erg moeilijk, ik eet salades, vlees, vis etc. en zo'n 1700 kcal per dag en ik heb nooit meer trek/honger.
Verbaast me niets, dat je geen trek meer hebt. Je hebt geen insulinepieken meer

Ik dacht trouwens dat in droge witte wijn ook nog wel wat koolhydraten zaten.. Maar ik drink het lekker toch af en toe.

Ik doe dan geen Atkins, maar ben het met een deel ervan wel eens. Ik eet erg weinig 'suiker' (eigenlijk alleen wat in fruit zit), en verder alleen langzame koolhydraten en daar ook weinig van. Dat werkt ook al

Suiker is vies!
pi_48209269
quote:
Mijn moeder stelde altijd de cliche vraag 'eet je wel goed', en dan antwoordde ik altijd met een duidelijk 'nee' (want liegen heeft geen zin he ). En dan ging ze me maar snel volstoppen met broccoli

Nu is ze bang dat ik anorexia krijg, omdat ik geen taart wilde op haar verjaardag. Maar toen ik wel cashewnoten at was ze wel iets gerustgesteld geloof ik
pi_48209285
ik zou echt niet zonder pasta of stokbrood kunnen
  woensdag 11 april 2007 @ 11:27:31 #182
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48209327
strikjespasta .
stokbrood met kruidenboter .
bbq .
Niet meer actief op Fok!
pi_48209425
Ja, ik ga het ook opbouwen naar meer koolhydraten. Ik eet er nu 20 gram per dag.
Ter vergelijking: 1 bruine boterham heeft er al 15.
Toch ga ik nooit meer terug naar 3 x per dag brood/aardappelen/pasta eten; het is wel duidelijk dat ik daarvan insuline=hongerpieken krijg.

Ik eet nu een volkoren cracker met kaas als ontbijt, 's middags altijd een salade met veel tonijn of kip en kaas en dressing en ei: heerlijk.
En 's avonds eet ik vlees of vis met groente. En dan geen aardappels/rijst/pasta.
Al ga ik het binnenkort proberen met wat zilvervliesrijst.

Al met al kun je zeggen: een kcal is een kcal en als je meer verbruikt dan je binnenkrijgt, val je af.
Dat is ook wel waar, maar het afvallen is makkelijker als je geen (zoete) trekaanvallen hebt. En die heb je niet als je veel eiwitten en weinig koolhydraten eet.
En toch ben ik 5 kilo in 14 dagen afgevallen met 1700 kcal per dag, iets wat ik zonder Atkins niet voor elkaar krijg. En die 5 kilo is niet alleen vocht, bewijst een vetmeting voor en na.
  woensdag 11 april 2007 @ 11:33:59 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48209554
Ik heb geen last van zoete trekaanvallen. En dan nog: ook al heb je daar wel last van, jij maakt nog altijd de keuze om iets in je mond te stoppen of niet.

Of denk ik er nu te simpel over?

Ik ga zometeen twee boterhammetjes met heerlijke aardbeien eten .
Niet meer actief op Fok!
pi_48209647
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:33 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb geen last van zoete trekaanvallen. En dan nog: ook al heb je daar wel last van, jij maakt nog altijd de keuze om iets in je mond te stoppen of niet.

Nee haha het is ook echt zo simpel!

Maar ik heb een gevoelige suikerspiegel denk ik; tussen maaltijden kon ik flauw zijn van de honger, met hoofdpijn, trillen en zweten.
Ik heb dat nu helemaal niet meer.
En of ik nu lijn of niet, dat voelt veel prettiger...
pi_48209742
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:33 schreef Viking84 het volgende:

Je maakt wel zelf die keus, maar waarom zou je het zo doen dat je de hele dag jezelf tegen moet houden, als je je ook gewoon lekker kunt voelen terwijl je niet eens nadenkt over eten
Ik hoef mezelf nooit tegen te houden, ik eet gewoon iets als ik er zin in heb
  woensdag 11 april 2007 @ 11:42:00 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48209836
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:39 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Je maakt wel zelf die keus, maar waarom zou je het zo doen dat je de hele dag jezelf tegen moet houden, als je je ook gewoon lekker kunt voelen terwijl je niet eens nadenkt over eten
Ik hoef mezelf nooit tegen te houden, ik eet gewoon iets als ik er zin in heb
true.

Ik had even verzwegen dat ik een literfles AH vruchtensap altijd MOET opdrinken . Gelukkig hebben ze ook 500 ml flessen .
Niet meer actief op Fok!
pi_48209871
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:42 schreef Viking84 het volgende:

[..]

true.

Ik had even verzwegen dat ik een literfles AH vruchtensap altijd MOET opdrinken . Gelukkig hebben ze ook 500 ml flessen .
ik heb dat altijd met drinken
gelukkig de laatste tijd steeds vaker met water
dat ik die fles gewoon op moet drinken.........een beet obsessief
pi_48209934
quote:

[..]

true.

Als ik dat allemaal in een keer opdrink, krijg ik het dus heet, ga zweten enzo, en krijg ik erna een mega-dip en mega-honger door al die suikers. Maar gezond is het evengoed wel!
pi_48209947
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:26 schreef Miss_S het volgende:
pasta
stokbrood..met kruidenboter

Ach ja pasta eten ten behoeve van het sporten is verantwoord
  woensdag 11 april 2007 @ 11:46:05 #191
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48209986
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:44 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Als ik dat allemaal in een keer opdrink, krijg ik het dus heet, ga zweten enzo, en krijg ik erna een mega-dip en mega-honger door al die suikers. Maar gezond is het evengoed wel!
Ja, het is wel gezond ja, maar tegelijkertijd is het zo dat ik dan de rest van de dag niet meer dan 1000 kcal mag hebben (zo'n fles bevat 550 kcal) en dat wordt lastig in mijn geval. Ik kom serieus aan van een liter vruchtensap.
Niet meer actief op Fok!
pi_48210130
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:46 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, het is wel gezond ja, maar tegelijkertijd is het zo dat ik dan de rest van de dag niet meer dan 1000 kcal mag hebben (zo'n fles bevat 550 kcal) en dat wordt lastig in mijn geval. Ik kom serieus aan van een liter vruchtensap.
550 kcals is zeker erg veel, ik zorg er altijd voor dat zomin mogelijk kcals uit vloeistoffen komen. Dat tikt zo aan!
Misschien kun je het verdunnen met water?
  woensdag 11 april 2007 @ 11:52:10 #193
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48210181
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

550 kcals is zeker erg veel, ik zorg er altijd voor dat zomin mogelijk kcals uit vloeistoffen komen. Dat tikt zo aan!
of gewoon niet meteen een liter opdrinken .
Niet meer actief op Fok!
pi_48210410
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Bah, als je het gaat verdunnen heeft het ook geen zin meer om het te drinken
Beter heel erg lekker en iets te veel calorieen (waar ik het al niet mee eens ben ) dan niet lekker en iets minder calorieen..
pi_48210421
quote:

[..]

true.

Ouch, de grote dikmaker.
Last van zoetaanvallen? Ben je zelf in charge over de boodschappen?
Zo ja, eet wat voordat je boodschappen gaat doen en laat de zoetigheid liggen, of je koopt wat minder.
Zodra je het in ieder geval blijft kopen en eten, hou je de verslaving in stand, want dat is het toch.
pi_48210451
En nu is het tijd voor een boterham met..
PINDAKAAS.
pi_48210550
3 volkoren crackers met een grote beker groene thee met citroen hier
pi_48210613
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:02 schreef Tangarine het volgende:
een grote beker groene thee met citroen
Die heb ik ook
Goed spul is dat
pi_48210726
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:00 schreef Alcarin het volgende:
En nu is het tijd voor een boterham met..
PINDAKAAS.
Zolang het geen boterham met pindakaas en hagelsag is , mag het
  woensdag 11 april 2007 @ 12:09:54 #200
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48210810
aardbeien . Er zaten alleen maar 2 in die helemaal gaaf waren (en heb ze gisteren pas gekocht). Dus zonet alle verrotte aardbeien eruit gehaald en van andere aardbeien de rotte plekjes afgesneden. Ach, ik mag niet klagen. 500 gr voor 95 ct .

nu nog even een glas melk. Heb nog steeds last van keelpijn ( = gistermiddag begonnen). Dan nog de vlag uit, m'n fiets gestolen, aangekomen sinds de paasdagen en ik voel me belabberd .
Niet meer actief op Fok!
pi_48210848
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:07 schreef STING het volgende:
Zolang het geen boterham met pindakaas en hagelsag is , mag het
Natuurlijk niet! Hagelslag is vies, suiker!
pi_48210928
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben nog steeds 67.

Ik heb ook zo'n 10 jaar af en aan Atkins gevolgd. Je valt er echt super mee af en idd zonder hongergevoel. De reden waarom ik het nu niet meer doe, is dat ik toch té dol ben op koolhydraten, toen ik begin dit jaar weer moest gaan afvallen werd ik bijna misselijk bij de gedachte dat ik wéér Atkins moest gaan doen met z'n vlees, vis kaas en eieren. Ik kon het echt niet meer opbrengen! Wat ik ook een enorm minpunt vond is dat mijn hongergevoel zodanig weg was, dat ik niet meer echt kon genieten van het eten en ik vind koken leuk en het samen opeten ook echt een gezellig moment van de dag en dat was toen helemaal weg.

Ik heb echter ook last van bloedsuikerschommelingen (ben zelfs een keer 3x achter elkaar flauwgevallen een paar jaar terug. Ik hield pas op met flauwvallen toen iemand me een glas jus d'orange gaf) dus ik probeer nu wel zoveel mogelijk langzame koolhydraten te eten. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu wel veel meer aan het "vechten" ben tegen de (zoete) trek dan toen ik Atkins deed en het afvallen gaat ook zeer langzaam. Maar toch: als ik alles bij elkaar optel en aftrek ben ik toch blij dat ik het nu op de "verantwoorde" manier doe van veel sport en beperkt aantal cal..
pi_48211670
*zucht* het blijft moeilijk.....maar ook ik denk dat het niet realistisch is om een leven lang koolhydraten te bannen.
Ik wil afvallen tot mijn streef en dan langzaam weer 'normaal' eten, zij het niet meer drie keer per dag brood/pasta/rijst. Maar dat moet echt wel te doen zijn!
pi_48212997
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:35 schreef cinnamongirl het volgende:
*zucht* het blijft moeilijk.....maar ook ik denk dat het niet realistisch is om een leven lang koolhydraten te bannen.
Ik wil afvallen tot mijn streef en dan langzaam weer 'normaal' eten, zij het niet meer drie keer per dag brood/pasta/rijst. Maar dat moet echt wel te doen zijn!
Het uitbannen van 1 van de essentiele stoffen die je lichaam nodig heeft, lijkt me erg ongezond.
Je lichaam heeft nou eenmaal vetten, koolhydraten en sukers nodig. Ik geloof er eerder in dat je met lichaamsbeweging, van alles wat minder eten en gezonder je al een heel eind komt. Die dieethypes zijn naar mijn mening gewoon shortcuts, waarbij je misschien op korte termijn heel veel afvalt, maar daarna last krijgt van het jojo-effect of je houdt het simpelweg niet vol.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:41:30 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48214200
@ Sting:
quote:
The Police 13-9!!
zeg me dat jij daar niet heen gaat . Ik wil ook .
Niet meer actief op Fok!
pi_48219670
Argh. Het meisje met wie ik altijd samen fitness stopt (wegens tijdgebrek en een andere sport) met fitnessen.
Nu moet ik uit mezélf naar de sportschool.

En toen ik vorige week in een bikini door het zwembad liep en een spiegel tegenkwam, voelde ik me echt een Rubensvrouw.

Gelukkig voel ik me door een nieuw kapsel, nieuwe oorbellen en nieuwe shirts toch wel blij.

Wat ik nu doe is elke avond voor de volgende dag opschrijven wat ik allemaal ga eten (qua ontbijt, lunch, avondeten en tussendoor). Dat werkt erg goed (als je je eraan houdt dan).
Eigenlijk is het net zoiets als Sonja B. Maar ik houd me er beter aan dan wanneer ik me gewoon 'voorneem' om beschaafd te eten.
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_48219684
En nu ga ik hardlopen.
pi_48222751
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef Viking84 het volgende:
@ Sting:
[..]

zeg me dat jij daar niet heen gaat . Ik wil ook .
veldplaatsen
pi_48222857
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:12 schreef Sukilove het volgende:
En nu ga ik hardlopen.
[zielig mode]
Ik wil ooook, maar ben ziek
[/zielig mode]
pi_48223167
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:29 schreef STING het volgende:

[..]

[zielig mode]
[/zielig mode]
beterschap

blegh, hier weer lekker ongezond dagje, net als gister, en eergister en de dag daarvoor...

niet dat ik ongezond en slecht dingen eet ofzo, maar ik eet gewoon niet

alleen avondeten, maar niks geen ontbijt of lunch, totaal geen trek
pi_48223833
je bent gewoon bezig met een crashdieet sylvana
pi_48223858
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:58 schreef Miss_S het volgende:
je bent gewoon bezig met een crashdieet sylvana
een crashdieet dat verliefdheid heet
pi_48224182
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

beterschap

blegh, hier weer lekker ongezond dagje, net als gister, en eergister en de dag daarvoor...

niet dat ik ongezond en slecht dingen eet ofzo, maar ik eet gewoon niet

alleen avondeten, maar niks geen ontbijt of lunch, totaal geen trek
Moeten we morgen om 12.00 ff posten dat je moet eten? Dan moet je het wel lezen en doen he?

Zojuist een lekkere visschnitzel op! Ik heb mezelf voorgenomen om meer vis te gaan eten, maar ik vind niet alle vis lekker. Deze gelukkig wel, en er zitten nog 3 in het doosje dus kan ik nog ff voorruit. Paneermeel is alleen weer minder gezond...

Met het drinken ging het vandaag rampzalig, tot half 2 heb ik helemaal niks gedronken en daarna een halve liter ranja (van siroop) in één keer. Daarna nog een paar slokjes. Oftewel, ik heb nu nog heel wat in te halen....
pi_48225458
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:26 schreef Miss_S het volgende:
Zo en nu ga ik ff lekker aan m'n Spaghetti beginnen
pi_48226528
Ik heb net een blender gekocht

Nu eindelijk weer thuis, tijd om mn maaltijdsalade te maken:)
pi_48228020
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:29 schreef STING het volgende:

[..]

[zielig mode]
[/zielig mode]
Ik heb het nog écht gedaan ook.
En vandaag heb ik een bakje yoghurt gegeten, een broodje honing tussen de middag en 's avonds een bloemkoolgehaktschotel. Tussendoor twee appels en een banaan.
Ik kan het.

Hopelijk blijft mijn knop nu ook 'om'.
pi_48243584
Tralalalala
Het is mooi weer!

Bij deze verspreid ik wat joy in dit topic!

*strooi* *strooi* *strooi*
  donderdag 12 april 2007 @ 07:14:17 #218
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48243652
Ja, heel mooi weer .

* viking84 probeert de overkant van de straat te zien door de dikke mist

Maar het komt hier (Groningen) vast nog .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 april 2007 @ 07:16:36 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48243659
Zo m'n paas-onsjes zijn er weer af + nog een bonus van 1 ons .
Niet meer actief op Fok!
pi_48243864
kmoet ook weer ff afvallen wat je ziet mn 6pack niet meer zo goed,

gister aaf ff een uur hardgelopen (10km)
errrrrrrrrr.....?
pi_48243924
quote:
Op donderdag 12 april 2007 07:52 schreef mercurial3 het volgende:
gister aaf ff een uur hardgelopen (10km)
Netjes . Hoeveel wil je afvallen?

Hiero schijnt de zon ook!

Ik ga nu lekker ff ee Billy Bootcamp Dvd doen, want ik heb pas om 10 uur college, goed he?

Oja en de weegschaal zei vanmorgen 65,0, maar een halve kilo in één dag lijkt me wat sterk. Morgen maar weer eens zien wattie zegt!
pi_48243949
Hier 69,4 (+4) na een vette spaghetti maaltijd gisteren
Maar ben bijna weer beter en kan ik het er weer af sporten.
pi_48244156
quote:
Op donderdag 12 april 2007 07:57 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Netjes . Hoeveel wil je afvallen?

Hiero schijnt de zon ook!

Ik ga nu lekker ff ee Billy Bootcamp Dvd doen, want ik heb pas om 10 uur college, goed he?

Oja en de weegschaal zei vanmorgen 65,0, maar een halve kilo in één dag lijkt me wat sterk. Morgen maar weer eens zien wattie zegt!
welke dvd heb jij?
pi_48244163
ben ik trouwens de enigste hier die een weegschaal heeft die per halve kilo's gaat?
pi_48244324
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:20 schreef Miss_S het volgende:
ben ik trouwens de enigste hier die een weegschaal heeft die per halve kilo's gaat?
Nee hoor, die van mij gaat officieel zelfs per hele kilo's. Maar je kunt bij een halve kilo net zien dat ie niet precies op een streepje staat zegmaar
(ik had en heb geen zin om meer geld uit te geven aan een 'precieze' weegschaal, vooral als die toch niet precies is)
pi_48244382
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:20 schreef Miss_S het volgende:
welke dvd heb jij?
Alle 4, maar 3 daarvan liggen bij mijn zus. Ik heb nu de cardio gedaan. Maar ik kon niet helemaal voluit, omdat ik in een flat woon en een beetje bang werd dat de onderburen mijn gestamp zouden horen. Maar de armpjes zijn wel moe! Vanmiddag misschien nog ff skeeleren als het zulk mooi weer blijft.

Welke heb jij dan?

En nu ga ik douchen...
pi_48244678
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:32 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nee hoor, die van mij gaat officieel zelfs per hele kilo's. Maar je kunt bij een halve kilo net zien dat ie niet precies op een streepje staat zegmaar
(ik had en heb geen zin om meer geld uit te geven aan een 'precieze' weegschaal, vooral als die toch niet precies is)
ik heb een digitale dus dan kan ik dat niet
maar goed weet nu wel hoe het werkt
pi_48244689
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:35 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Alle 4, maar 3 daarvan liggen bij mijn zus. Ik heb nu de cardio gedaan. Maar ik kon niet helemaal voluit, omdat ik in een flat woon en een beetje bang werd dat de onderburen mijn gestamp zouden horen. Maar de armpjes zijn wel moe! Vanmiddag misschien nog ff skeeleren als het zulk mooi weer blijft.

Welke heb jij dan?

En nu ga ik douchen...
ik heb ook alle 4
maar die cardio is wel het leukste vind ik alleen jammer dat die zo kort is
pi_48244701
Wat kan de juiste spiegel/lichtinval een effect hebben zeg... Op vakantie zag ik in de badkamer ineens 'hey, m'n buik valt best mee zo eigenlijk ', kom ik terug, is het natuurlijk nog net zo'n dikke papzak als tevoren....Helaas helaas...
Ook was ik gister heel slecht: nootjes en een vadsig toetje (dat nog tegenviel ook ). Vanaf vandaag moet het weer beter vind ik!
pi_48244884
Ik heb ook gewoon een weegschaal met een wijzer en streepjes.

En hier is het ook een beetje mistig. Of in elk geval niet mooi blauw in de lucht, maar een beetje grijsblauw.

Ach, het trekt vast nog aan.
  donderdag 12 april 2007 @ 09:09:09 #231
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48244969
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb ook alle 4
maar die cardio is wel het leukste vind ik alleen jammer dat die zo kort is
Ik hou het amper 5 minuten vol
pi_48245804
En toen ging ik vanmorgen op de weegschaal staan, and was like: wtf!? 85.5?

*hoopt op computerspul vandaag, wordt helemaal gek van buggy computer die de helft van de programma's niet meer wil laten werken
pi_48246272
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef Tangarine het volgende:
En toen ging ik vanmorgen op de weegschaal staan, and was like: wtf!? 85.5?
Is that a good or bad thing?
  donderdag 12 april 2007 @ 10:03:53 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48246308
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:02 schreef STING het volgende:

[..]

Is that a good or bad thing?
hij heeft nog niet ge-update, dus ik denk dat hij het nog niet helemaal wil geloven en even wil kijken hoe hij er morgen voor staat . Maar it's a good thing, als je dit gewicht vergelijkt met wat er nu in het lijstje staat .
Niet meer actief op Fok!
pi_48246427
mijn weegschaal weegt per ons en net gaf hij voor de 3e keer 54,5 kg aan, dus ik ga updaten
pi_48246438
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hij heeft nog niet ge-update, dus ik denk dat hij het nog niet helemaal wil geloven en even wil kijken hoe hij er morgen voor staat . Maar it's a good thing, als je dit gewicht vergelijkt met wat er nu in het lijstje staat .
Ja, had al ff in het lijstje gekeken, maar misschien dat hij gisteren 84 woog bijv.
pi_48247078
Heb sinds pasen niet meer op de weegschaal durven staan.

Morgen MOET ik erop, anders ga ik ietsje teveel op een struisvogel lijken en dat is bad news.
(jullie zullen zeggen; waarom niet nu op die weegschaal, nou; ik ben al aangekleed en ik heb al 3 koppen koffie gedronken, dus das dan niet eerlijk.....
pi_48247372
idd, het is een stuk minder dan gister... morgen ff kijken hoe het dan is
pi_48252230
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:12 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Moeten we morgen om 12.00 ff posten dat je moet eten? Dan moet je het wel lezen en doen he?
is kwart voor 1 ook goed? helemaal zelf aan gedacht nu
pi_48252338
Jup, als je WOG (=weegschaalontwijkend gedrag) vertoont, ben je verloren!
Elke week ff wegen, kun je meteen ook ingrijpen als 't fout is.
pi_48253748
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:41 schreef Sylvana het volgende:

[..]

is kwart voor 1 ook goed? helemaal zelf aan gedacht nu
pi_48253866
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Heb ik dan, als ik elke dag als onderdeel van mijn ochtendritueel op de weegschaal sta, OWG (Obsessief Weegschaal Gedrag)?
pi_48253960
elke dag is ook niet echt goed nee, want het schommelt steeds wel een beetje, en als je het 1 keer in de week doet dan kun je beter zien wat je echt bent afgevallen
pi_48254096
Ik weet dat het inderdaad schommelt, ik gebruik het meer om er in ieder geval elke dag een beetje bewust van te zijn. Daarnaast gebruik ik het ook om een beeld te krijgen hoeveel invloed eten & sport kunnen hebben op he het gewicht op dagsaldo.
pi_48257489
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:44 schreef cinnamongirl het volgende:
soms is het fijner om niet te wegen maar wel gewoon door te blijven gaan
dat heb ik tenminste een tijdje gehad
nu heb ik niet zo´n probleem met wegen meer op een zware dag weeg ik 75,5 dus dat kan ik wel aan als slecht nieuws
pi_48257504
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:09 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik hou het amper 5 minuten vol
serieus?
ik word er wel moe van maar vind het echt heerlijk
pi_48261708
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:35 schreef STING het volgende:
Ik weet dat het inderdaad schommelt, ik gebruik het meer om er in ieder geval elke dag een beetje bewust van te zijn. Daarnaast gebruik ik het ook om een beeld te krijgen hoeveel invloed eten & sport kunnen hebben op he het gewicht op dagsaldo.
Normaal gesproken weeg ik me ook elke dag en de normale schommelingen, als ik goed bezig ben, vind ik ook niet erg. Maar met pasen was ik dus NIET.GOED.BEZIG. en dan wéet ik dat er dus een kilo of zo bij is en dat wil ik dan niet weten. Zoiets. Maar morgen ga ik het echt doen en hoeveel er ook bij is: ik ga het direct updaten. Dat doe ik ook bij ieder onsje dat er af is, dan ook maar als het er weer bij komt. Ach misschien valt het mee. Ga zo direct nog even naar de sportschool. Alle beetjes helpen...
pi_48262320
@ Conleche: hopelijk valt de schade mee na de paasdagen, was bij mij gelukkig wel het geval.

Vanmiddag heb ik in een klein uurtje zo'n 12km geskeelerd en nu ben ik moe! De heenweg ging supersnel, maar ja toen had ik de terugweg natuurlijk wind tegen.

Verder ben ik van plan om morgen maar eens pannekoeken te gaan bakken, maar ik kan eigenlijk niet helemaal inschatten hoe 'schadelijk' die nu eigenlijk zijn, afgezien van het ontbreken van groente. Iemand een idee?

Vandaag heb ik trouwens chili con carne uit zo'n potje van Hak gegeten, en daar staat op dat het een 'bewuste keus' is, er zitten inderdaad weinig kcal in. Wel jammer dat er veel zout in zit, maar het is wel lekker met gehakt erdoor!
pi_48262918
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:10 schreef Plukie86 het volgende:

Verder ben ik van plan om morgen maar eens pannekoeken te gaan bakken, maar ik kan eigenlijk niet helemaal inschatten hoe 'schadelijk' die nu eigenlijk zijn, afgezien van het ontbreken van groente. Iemand een idee?
Pannenkoeken is niet echt een goed idee, maar als je het beperkt tot twee stuks (beleggen met fruit en niet met stroop en suiker) zal het nog wel te doen zijn.
pi_48263528
Ipv lekker een dagje fietsen, is mn dag veranderd in een dagje 'ergeren aan microsoft en aan de servicedesk van de uni'. Ik zit nu even bij m'n vader om te kijken of ik iets met mn computer kan doen, want hij doet echt niks meer...

Straks nog maar even hardlopen
pi_48264592
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:29 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Pannenkoeken is niet echt een goed idee, maar als je het beperkt tot twee stuks (beleggen met fruit en niet met stroop en suiker) zal het nog wel te doen zijn.
en je kan er altijd nog salade bij doen
pi_48264680
Of je maakt er een hartige van met veel groenten, champignons en wat achterham en 30+ kaas. Maar dan heb je meer een pizza....
pi_48264864
maar sowieso een keer een pannekoek of twee kan geen kwaad
pi_48267734
Oké, morgen pannekoeken! Ik eet er altijd 2, meer kan ik niet op. En een salade erbij voor de pitamientjes natuurlijk. Yam, ik heb er nu al zin in. Na drie dagen lang een beetje mislukt eten mag er ook wel weer wat lekkers in.
(Mislukt eten in de zin van aardappels die net niet gaar waren, roerbakprutje dat niet zo smaakte en vanavond mijn potje ccc aan laten branden)
pi_48268498
ik dacht trouwens dat ik vandaag echt slecht gegeten had
maar kon nog maar nauwelijks op 1500kcal dus dat lijkt me niet al te slecht
pi_48269754
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:57 schreef Miss_S het volgende:
ik dacht trouwens dat ik vandaag echt slecht gegeten had
maar kon nog maar nauwelijks op 1500kcal dus dat lijkt me niet al te slecht
Kcal zeggen niet alles he? Niet te veel verzadigde vetten en genoeg groente en fruit is minstens zo belangrijk, je moet natuurlijk wel alle voedingsstoffen binnenkrijgen. 2 Bigmacs is ook 1500kcal en dus niet teveel, maar je mist zo wel veel essentiele stoffen voor je lijf en je krijgt teveel vet binnen. Om maar ff iets te noemen.
pi_48269857
ja maar ik heb wel iets meer op dan 2 bigmacs
ik heb de hele dag door gegeten gewoon normale dingen maar dacht dus echt teveel
pi_48272859
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:24 schreef Miss_S het volgende:
ja maar ik heb wel iets meer op dan 2 bigmacs
ik heb de hele dag door gegeten gewoon normale dingen maar dacht dus echt teveel
Dan heb ik niks gezegd.
  Moderator vrijdag 13 april 2007 @ 06:45:38 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_48280225
1 Big Mac is 495 kCal, dus niet overdrijven he
  vrijdag 13 april 2007 @ 07:16:52 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48280300
Morning ,

gisteravond een historisch laag avondgewicht, dus ik had hoge verwachtingen voor vanochtend, maar er was helaas maar 100 gram af . Maar niet zeuren, Viking84, je valt iig af . Ik ben de schade van Pasen alweer kwijt. Gisteravond aardappels met jus, sla met dressing, saucijzenworstje en wat caramelijs gehad (was bij m'n ouders, vandaar). Kwestie van tijd voor ik op de 77 zit. Ga volgende week even hardloopschoentjes aanschaffen

M'n yoghurt is op, dus ik ga nu eerst maar twee boterhammen met aardbei eten . Dan neem ik voor de lunch wel een bakje yoghurt.

Verder zag ik in de stad aan vacature voor een hulp in een kinderboekhandel voor 1 á 2 dagen per week, dus daar ga ik ook even een briefje heen schrijven. Hopelijk ben ik niet te oud , kan wel wat doekoe gebruiken .
Niet meer actief op Fok!
pi_48280507
een kinderboekhandel klinkt inderdaad leuk
pi_48280529
Hier nu weer 65,2, die 65,0 zal wel gekomen zijn door te weinig drinken. Hopeljk na het weekend wel 65,0, want ik moet zondag met tegels sjouwen en daar word je gespierd van toch?
pi_48280591
maar spieren wegen meer dan vet he
pi_48280634
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 08:01 schreef Miss_S het volgende:
maar spieren wegen meer dan vet he
Ja maar dat maakt toch niks uit? Ik wil een mooier lijf, niet een laag gewicht. Alhoewel het één wel in combinatie kan met het andere. Ik wil gewoon wat mooiere vormen en een plattere buik.
Enne, ik moet eerlijk bekennen, mijn kont ziet er alweer bijna net zo uit als toen ik nog fanatiek schaatste, weer mooi strak. Ook pas ik alweer in een broek die ik niet meer paste. En mijn riem wordt ook al te groot.
pi_48280654
nee maar omdat je zei te hopen minder te wegen na het weekend door die spieren
tuurlijk zijn spieren beter dan een laag gewicht
pi_48280661
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 07:54 schreef Plukie86 het volgende:
Hier nu weer 65,2, die 65,0 zal wel gekomen zijn door te weinig drinken. Hopeljk na het weekend wel 65,0, want ik moet zondag met tegels sjouwen en daar word je gespierd van toch?
Mwah, dat gespierd worden zal na 1x wel meevallen. Maar als je dingen sjouwt zweet je je kapot, dus ik neem aan dat je heel wat calorieen verbrandt

Ik zit weer op de 79!
Oja, ik heb ook even gemeten, mijn taille (smalste punt) is 74 en mijn buik (over mijn navel) 84. Gaat de goede kant op, eigenlijk moet mijn buik onder de 80 en dan ben ik gezond

Het maakt gewoon niet uit hoeveel ik eet, als het maar gezonde dingen zijn en ik genoeg vet binnenkrijg
pi_48282601
Het viel mee, de weegschaal bedoel ik, 4 ons meer, maar er is bijna een week voorbij sinds pasen, dus waarschijnlijk was ik oorspronkelijk meer aangekomen. Door al het sporten merk ik ook dat mijn spieren echt veel steviger zijn geworden. Ik heb bv. nog steeds een dikke kont, maar hij is best wel stevig, dus de spieren onder het vet, liften de boel op. Dus hoewel ik in kilo's nog niet echt heel veel ben afgevallen en ik nog steeds maat 40 heb ipv de gewenste 38, ben ik toch al redelijk tevreden. Dus doorgaan dan maar weer.
Ben overigens best blij met dit topic, dan hoef ik mijn 49 kilo wegende vriendinnen er niet mee lastig te vallen, want die zijn van het type: kan-alles-eten-zonder-een-grammetje-aan-te-komen. Ze proberen me wel te begrijpen, maar ik merk aan de glazige blik in hun ogen dat ze geen idee hebben waar ik het over heb.
  vrijdag 13 april 2007 @ 09:49:36 #268
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48282773
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:44 schreef conleche het volgende:
Het viel mee, de weegschaal bedoel ik, 4 ons meer, maar er is bijna een week voorbij sinds pasen, dus waarschijnlijk was ik oorspronkelijk meer aangekomen. Door al het sporten merk ik ook dat mijn spieren echt veel steviger zijn geworden. Ik heb bv. nog steeds een dikke kont, maar hij is best wel stevig, dus de spieren onder het vet, liften de boel op. Dus hoewel ik in kilo's nog niet echt heel veel ben afgevallen en ik nog steeds maat 40 heb ipv de gewenste 38, ben ik toch al redelijk tevreden. Dus doorgaan dan maar weer.
Ben overigens best blij met dit topic, dan hoef ik mijn 49 kilo wegende vriendinnen er niet mee lastig te vallen, want die zijn van het type: kan-alles-eten-zonder-een-grammetje-aan-te-komen. Ze proberen me wel te begrijpen, maar ik merk aan de glazige blik in hun ogen dat ze geen idee hebben waar ik het over heb.
. Ik ken dat. Ik heb 2 vriendinnen die eerder te dun zijn en willen aankomen. Ik vertel enthousiast hoeveel ik al ben afgevallen en hun reactie blijft vrij vlak: "Netjes", "Dat is inderdaad goed" e.d. Ik merk trouwens wel dat dat niet anders is dan bij mensen die wel overgewicht hebben. Zij zullen mij ook niet zo snel feliciteren met het bepaalde resultaat tot nu toe. Misschien worden ze dan teveel geconfronteerd met het feit dat zij zelf niet aan hun overgewicht werken?

Ik heb eens gemeten trouwens en m'n taille-omvang en buikomvang zijn nog steeds veel te hoog. Ben er dus nog niet. Kan me ook niet voorstellen dat ik er met 72 kg wel ben (dan heb ik een goed BMI en slechts 5 kg verwijderd van nu), dus het was een goede beslissing om m'n streefgewicht op 68 te zetten.
Niet meer actief op Fok!
pi_48282879
taille lijkt me ook moeilijk te veranderen als dat nu eenmaal je figuur is
ookal als je afvalt word dat natuurlijk ook minder

op de billy bootcamp dvd staan wel goede oefeningen om je taille smaller te maken
pi_48282898
ik heb de weegschaal vandaag toch maar eens overgeslagen
Gisteren had ik een uit-balansdag zeg maar Zondag maar weer, als ik wat kans heb gehad om het er weer af te halen
pi_48283025
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:53 schreef STING het volgende:
ik heb de weegschaal vandaag toch maar eens overgeslagen
Gisteren had ik een uit-balansdag zeg maar Zondag maar weer, als ik wat kans heb gehad om het er weer af te halen
Ha, jij hebt het zelfde struisvogel-mechanisme als ik!
pi_48283132
Met een nog net goed BMI (24 ofzo) was m'n buikomtrek nog 84 cm geloof ik... Dat is dus nog echt te hoog...
Helaas gaat de buikomtrek wel trager dan de kilootjes bij mij...
Gelukkig wordt het mooi weer van het weekend en dus lekker buiten zijn en salade maken.
Het plan is het strand, ik hoop niet dat het extreem druk gaat worden!
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:00:34 #273
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48283163
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:53 schreef Miss_S het volgende:
taille lijkt me ook moeilijk te veranderen als dat nu eenmaal je figuur is
ookal als je afvalt word dat natuurlijk ook minder

op de billy bootcamp dvd staan wel goede oefeningen om je taille smaller te maken
we zullen zien.
Probleemzone is natuurlijk de buik en niet de taille .
Niet meer actief op Fok!
pi_48283200
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

we zullen zien.
Probleemzone is natuurlijk de buik en niet de taille .
de oefeningen zijn voor alle buikspieren dus werkt goed

maar ja ik heb geluk met mijn figuur zodat het niet ongezond is maar strakker mag altijd
pi_48283478
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 09:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

. Ik ken dat. Ik heb 2 vriendinnen die eerder te dun zijn en willen aankomen. Ik vertel enthousiast hoeveel ik al ben afgevallen en hun reactie blijft vrij vlak: "Netjes", "Dat is inderdaad goed" e.d. Ik merk trouwens wel dat dat niet anders is dan bij mensen die wel overgewicht hebben. Zij zullen mij ook niet zo snel feliciteren met het bepaalde resultaat tot nu toe. Misschien worden ze dan teveel geconfronteerd met het feit dat zij zelf niet aan hun overgewicht werken?
Misschien is het een subtiele manier om jou te laten merken dat je een beetje obsessief bezig bent? Ik zou er zelf lichtelijk geirriteerd van worden als ik op de hoogte gehouden zou worden van jouw 'avond gewicht' en 'ochtend gewicht'. En mensen die vissen naar complimenten, kan ik ook al slecht tegen
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:13:10 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48283609
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:09 schreef computergirl het volgende:

[..]

Misschien is het een subtiele manier om jou te laten merken dat je een beetje obsessief bezig bent? Ik zou er zelf lichtelijk geirriteerd van worden als ik op de hoogte gehouden zou worden van jouw 'avond gewicht' en 'ochtend gewicht'. En mensen die vissen naar complimenten, kan ik ook al slecht tegen
Dat van avondgewicht en ochtendgewicht post ik alleen hier (en alleen als het positieve resultaten zijn ). Verder zie / spreek ik die lui zelden (1 keer per maand hooguit), dus dan mag je best wel wat van m'n vorderingen zeggen, vind ik. Ik val natuurlijk niet af zonder dat iemand er wat van ziet . Ik heb dat nodig om gemotiveerd te blijven. Als ik 10 kg afval en niemand valt het op, dan heb ik zoiets van Waarom val ik dan eigenlijk af?
Niet meer actief op Fok!
pi_48283786
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:13 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dat van avondgewicht en ochtendgewicht post ik alleen hier (en alleen als het positieve resultaten zijn ). Verder zie / spreek ik die lui zelden (1 keer per maand hooguit), dus dan mag je best wel wat van m'n vorderingen zeggen, vind ik. Ik val natuurlijk niet af zonder dat iemand er wat van ziet . Ik heb dat nodig om gemotiveerd te blijven. Als ik 10 kg afval en niemand valt het op, dan heb ik zoiets van Waarom val ik dan eigenlijk af?
je valt af voor jezelf natuurlijk

vrienden vallen het ook niet echt op dat ik af val maar dat komt meer omdat ik ze elke dag zie dus dan gaat het langzaam

maar als ik mensen een tijd niet heb gezien dan krijg ik het wel te horen
pi_48283832
10 kilo eraf moeten ze echt wel zien hoor!
Vaak krijg ik complimentjes, maar soms is het ook wel een beetje raar wat ze dan zeggen
M'n oma bv heeft al twee keer gevraagd 'wat mn vriendinnen ervan vinden dat ik ben afgevallen' (nou ja het is leuk voor me, maar niet belangrijk ofzo...)
En laatst zei iemand 'staat je goed' dat begreep ik ook niet helemaal. Ik weet dat vnl m'n gezicht er pafferiger uitzag en mn kleren tja (ik droeg vooral wat wijdere). maar dat zal toch bij de meeste mensen wel zijn, dat ze er beter uitzien met gezond BMI?
pi_48283940
Volgens mij wordt alleen de taille-omtrek gemeten, als ze het hebben over de 80 cm. grens. Als je daaronder meet, ga je al richting heup en dat is sowieso breder. Dus als je op je smalste punt minder dan 80 weegt is het gezond. Bij mij zit het smalste punt ongeveer bij m'n navel en daar is het nu 76 cm. Dus
(bij de dieetclub hebben ze een smiley, dat lijkt op deze, maar die dan ook nog eens debiel heen en weer gaat, die vind ik zó leuk, waarom hebben we die hier niet?)
pi_48283984
ja klopt ze hebben het dan over de taille omtrek
was bij mij ook ooit eens 92 en nu 75
pi_48284140
M'n tailleomtrek is nu 72 cm
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:48:17 #282
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48284901
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:23 schreef conleche het volgende:
Volgens mij wordt alleen de taille-omtrek gemeten, als ze het hebben over de 80 cm. grens. Als je daaronder meet, ga je al richting heup en dat is sowieso breder. Dus als je op je smalste punt minder dan 80 weegt is het gezond. Bij mij zit het smalste punt ongeveer bij m'n navel en daar is het nu 76 cm. Dus
(bij de dieetclub hebben ze een smiley, dat lijkt op deze, maar die dan ook nog eens debiel heen en weer gaat, die vind ik zó leuk, waarom hebben we die hier niet?)
hoeveel weeg jij op je smalste punt? .

Ik dacht dat je juist naar buikomtrek moet kijken ipv naar tailleomtrek? Mijn buikomtrek ligt veel hoger dan die van m'n taille, maar ik krijg het meten niet goed voor elkaar, want dan moet ik m'n borsten uit de weg houden en dat meetlint voelt zo koud aan .

Oh en die smiley hebben we hier ook wel, maar dan als url.
Niet meer actief op Fok!
pi_48285031
*update gedaan heeft!

Computer doet het weer een beetje... gelukkig vond de docente het niet erg dat ik een opdracht nog niet heb ingeleverd, aangezien het universiteitsnetwerk voor de zoveelste keer deze week plat ligt
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:52:39 #284
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48285079
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:51 schreef Tangarine het volgende:
*update gedaan heeft!

Computer doet het weer een beetje... gelukkig vond de docente het niet erg dat ik een opdracht nog niet heb ingeleverd, aangezien het universiteitsnetwerk voor de zoveelste keer deze week plat ligt
ik moest net op Nestor en nu kan ik ook niks doen. Zó irritant. Als Nestor het weer doet, haal ik meteen alles binnen wat ik nodig kan hebben deze week.
Niet meer actief op Fok!
pi_48285715
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:48 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hoeveel weeg jij op je smalste punt? .

Ik dacht dat je juist naar buikomtrek moet kijken ipv naar tailleomtrek? Mijn buikomtrek ligt veel hoger dan die van m'n taille, maar ik krijg het meten niet goed voor elkaar, want dan moet ik m'n borsten uit de weg houden en dat meetlint voelt zo koud aan .

Oh en die smiley hebben we hier ook wel, maar dan als url.
zit je smalste punt zo hoog dan?
op sommige sites staat trouwens dat je ter hoogte van je navel moet meten
dat scheelt ongeveer 1cm bij mij met het smalste punt
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:15:04 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48285879

plaatje . Waar de pijl staat, is dus mijn smalste punt. Of meet ik nou helemaal verkeerd? .
Niet meer actief op Fok!
pi_48286010
nee hoor
maar als meten niet gaat kan je ook de maat van je bh nemen of zit die band dan net weer hoger?
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:19:07 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48286037
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:18 schreef Miss_S het volgende:
nee hoor
maar als meten niet gaat kan je ook de maat van je bh nemen of zit die band dan net weer hoger?
De band zit ongeveer daar en ik heb bh maat 85.

Is m'n taille dan maar 85? . En hoe zit het dan met buikomtrek? Ik heb een enorme buik en dat maakt dan niet uit ofzo? . Dat is toch juist een risicofactor voor hart- en vaatziekten?

Lijkt me trouwens niet dat ik (veel) zal afvallen bij m'n taille. Ik voel daar nu m'n ribben al .
Niet meer actief op Fok!
pi_48286101
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 11:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

De band zit ongeveer daar en ik heb bh maat 85.

Is m'n taille dan maar 85? . En hoe zit het dan met buikomtrek? Ik heb een enorme buik en dat maakt dan niet uit ofzo? . Dat is toch juist een risicofactor voor hart- en vaatziekten?
dan is die ongeveer tussen de 83 en 87

die buik is wel nog een risicofactor ja.......dus denk dat ze met taille toch lager bedoelen dan en niet altijd het smalste punt....
  vrijdag 13 april 2007 @ 11:38:57 #290
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48286802
Nou de taille is dus echt niet het smalste punt.

Eerder ietsje onder de navel. Anders heeft iedereen een smalle taille.
Niet meer actief op Fok!
pi_48287031
Bij wordt het juist vanaf onder de borsten zeg maar steeds smaller naar de navel toe en vanaf beneden de navel weer smaller.
Als ik rond mijn navel meet is dat 72.
pi_48288281
Ben na een maand nog geen gram afgevallen. Aangezien ik toch niet afgevallen ben kan ik net zo goed vanavond een lekker patatje nemen. Grmbl, ben bang dat ik meer moet doen dan water drinken, stoppen met snoepen, meer bewegen. Straks moet ik nog gaan sporten.
pi_48290256
maar het is mooi weer! al ga je lekker wandelen ofzo
pi_48292933
quote:
Mooie paintcreatie van Viking84
Zo zie ik er dus ook uit, mijn smalste punt ligt echt een heel stuk boven mijn navel, niet zover onder mijn BH. Er daar zijn mijn ribben ook te voelen. Mijn BH omtrek is wel weer wat breder dan het smalste punt. Maar mijn dikste punt ligt zo ongeveer rond mijn navel, een paar centimeter eronder.
Volgens verschillende bronnnen moet je je buikomtrek meten tussen de laatste rib en de bovenkant van je heup in, precies in het midden daarvan. En dat is bij mij wel aardig het dikste punt. Dit moet onder de 80 zijn voor een gezond gewicht.
Ik heb nu een BMI van 23nogwat, gezond dus, maar een buikomtrek van 89 centimeter, niet gezond dus.

Ik meet mezelf nooit, behalve nu ff om iets zinnigs in dit topic te kunnen melden. Maar toen ik begon met afvallen heb ik mezelf ook eens gemeten, en er is 5cm af! Maar nog steeds veel te dik...
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:38:11 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48293391
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:24 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Zo zie ik er dus ook uit, mijn smalste punt ligt echt een heel stuk boven mijn navel, niet zover onder mijn BH. Er daar zijn mijn ribben ook te voelen. Mijn BH omtrek is wel weer wat breder dan het smalste punt. Maar mijn dikste punt ligt zo ongeveer rond mijn navel, een paar centimeter eronder.
Volgens verschillende bronnnen moet je je buikomtrek meten tussen de laatste rib en de bovenkant van je heup in, precies in het midden daarvan. En dat is bij mij wel aardig het dikste punt. Dit moet onder de 80 zijn voor een gezond gewicht.
Ik heb nu een BMI van 23nogwat, gezond dus, maar een buikomtrek van 89 centimeter, niet gezond dus.

Ik meet mezelf nooit, behalve nu ff om iets zinnigs in dit topic te kunnen melden. Maar toen ik begon met afvallen heb ik mezelf ook eens gemeten, en er is 5cm af! Maar nog steeds veel te dik...
troost je. Als ik me goed heb gemeten zit ik rond de 100. Dus ik heb pas een dikke buik. Gek genoeg valt 'ie niet eens op, behalve als ik zit, dan heb ik wel een vetrol.

Net aan het shoppen geweest, maar ik kon niks leuks vinden . Balen.

Verder sollicitatiebrief ingeleverd en ik wilde bij de milieudienst langs om te kijken of m'n fiets daar stond. Hebben ze de boel verkast naar de andere kant van de stad . Kun je daar helemaal heen, terwijl het terrein eerst redelijk dichtbij was.
Niet meer actief op Fok!
pi_48294753
Hmm..dat buik/taille verhaal.. Ik denk dat mijn 'smalste punt' ongeveer 10 cm boven mijn navel ligt. Mijn rug is gewoon belachelijk lang, dus wordt alles uitgerekt. Eigenlijk denk ik dat het meer om de verhouding gaat: als je gewoon veel vet op je buik hebt, is dat ongezond, is je buik/taille slank, dan is het gezond. Dat gemeet ook altijd
pi_48295609
Het meten van de taille
Of u een gezond gewicht hebt, kunt u ook controleren door de omvang van uw taille te meten. Meet daarvoor met een centimeter het slankste deel van uw taille.Dit is het punt tussen de onderkant van de onderste rib en de bovenkant van het bekken. Voor vrouwen en mannen gelden verschillende richtlijnen:

Vrouwen
<80 cm: geen overgewicht
80-88 cm: overgewicht
>88 cm: ernstig overgewicht

Mannen
<94 cm: geen overgewicht
94-102 cm: overgewicht
>102 cm: ernstig overgewicht
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_48295761
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:49 schreef teigan het volgende:
Het meten van de taille
Of u een gezond gewicht hebt, kunt u ook controleren door de omvang van uw taille te meten. Meet daarvoor met een centimeter het slankste deel van uw taille.Dit is het punt tussen de onderkant van de onderste rib en de bovenkant van het bekken.
Meet daarvoor met een centimeter daar waar theoretisch het slankste deel van uw taille zou moeten zitten. Dit is het punt tussen de onderkant van de onderste rib en de bovenkant van het bekken.
pi_48295898
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 15:49 schreef teigan het volgende:
Het meten van de taille
Of u een gezond gewicht hebt, kunt u ook controleren door de omvang van uw taille te meten. Meet daarvoor met een centimeter het slankste deel van uw taille.Dit is het punt tussen de onderkant van de onderste rib en de bovenkant van het bekken.
Ja, dat is wel waar het smalste deel zit bij mij idd. Je ribbenkast wordt naar beneden toe steeds smaller, dan heb je een stukje 'botloos' waar alleen ruggengraat tussen zit, en daar is het smal, en dan loopt het weer uit want daaronder beginnen mijn heupen. Op zich volgt mijn vet heel netjes de bouw van mijn botten

En dan is mijn taille 74 cm. Dus geen overgewicht
Maar daar zit mijn navel echt niet hoor, die zit een stuk lager.
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:00:52 #300
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48295946
Bla bla, wat een gezeur om waar de taille precies zit. Ik zou gewoon het dikste punt meten, want daar moet toch vet vanaf, dus kan je het daar ook het beste zien.
Niet meer actief op Fok!
pi_48296515
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 16:00 schreef Viking84 het volgende:
Bla bla, wat een gezeur om waar de taille precies zit. Ik zou gewoon het dikste punt meten, want daar moet toch vet vanaf, dus kan je het daar ook het beste zien.
Dan kan ik net zo goed mijn heupen gaan meten, want daar komt het dan wel op neer
En dan ben ik bot aan het meten, want mijn heupen worden echt niet smaller (en dat is maar goed ook), daar zit gewoon bot onder.
Ach, ik kijk gewoon of mijn broek losser zit, die centimeters zeggen me niet zoveel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')