abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48210848
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:07 schreef STING het volgende:
Zolang het geen boterham met pindakaas en hagelsag is , mag het
Natuurlijk niet! Hagelslag is vies, suiker!
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_48210928
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben nog steeds 67.
Pasen was erg schraal, geen chocolade gehad.
Maar ik eet ook geen brood, pasta, aardappelen etc., ik volg nl. Atkins.
Gelukkig kan ik mezelf nog wel verwennen met droge witte wijn, want daar zitten geen koolhydraten in.

Aan de andere kant is het niet erg moeilijk, ik eet salades, vlees, vis etc. en zo'n 1700 kcal per dag en ik heb nooit meer trek/honger.
En dat laatste, die trek, deed bij mij altijd elke lijnpoging mislukken.
Ik kan nl. absoluut niet tegen hongergevoel.
Ik heb ook zo'n 10 jaar af en aan Atkins gevolgd. Je valt er echt super mee af en idd zonder hongergevoel. De reden waarom ik het nu niet meer doe, is dat ik toch té dol ben op koolhydraten, toen ik begin dit jaar weer moest gaan afvallen werd ik bijna misselijk bij de gedachte dat ik wéér Atkins moest gaan doen met z'n vlees, vis kaas en eieren. Ik kon het echt niet meer opbrengen! Wat ik ook een enorm minpunt vond is dat mijn hongergevoel zodanig weg was, dat ik niet meer echt kon genieten van het eten en ik vind koken leuk en het samen opeten ook echt een gezellig moment van de dag en dat was toen helemaal weg.

Ik heb echter ook last van bloedsuikerschommelingen (ben zelfs een keer 3x achter elkaar flauwgevallen een paar jaar terug. Ik hield pas op met flauwvallen toen iemand me een glas jus d'orange gaf) dus ik probeer nu wel zoveel mogelijk langzame koolhydraten te eten. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu wel veel meer aan het "vechten" ben tegen de (zoete) trek dan toen ik Atkins deed en het afvallen gaat ook zeer langzaam. Maar toch: als ik alles bij elkaar optel en aftrek ben ik toch blij dat ik het nu op de "verantwoorde" manier doe van veel sport en beperkt aantal cal..
pi_48211670
*zucht* het blijft moeilijk.....maar ook ik denk dat het niet realistisch is om een leven lang koolhydraten te bannen.
Ik wil afvallen tot mijn streef en dan langzaam weer 'normaal' eten, zij het niet meer drie keer per dag brood/pasta/rijst. Maar dat moet echt wel te doen zijn!
pi_48212997
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:35 schreef cinnamongirl het volgende:
*zucht* het blijft moeilijk.....maar ook ik denk dat het niet realistisch is om een leven lang koolhydraten te bannen.
Ik wil afvallen tot mijn streef en dan langzaam weer 'normaal' eten, zij het niet meer drie keer per dag brood/pasta/rijst. Maar dat moet echt wel te doen zijn!
Het uitbannen van 1 van de essentiele stoffen die je lichaam nodig heeft, lijkt me erg ongezond.
Je lichaam heeft nou eenmaal vetten, koolhydraten en sukers nodig. Ik geloof er eerder in dat je met lichaamsbeweging, van alles wat minder eten en gezonder je al een heel eind komt. Die dieethypes zijn naar mijn mening gewoon shortcuts, waarbij je misschien op korte termijn heel veel afvalt, maar daarna last krijgt van het jojo-effect of je houdt het simpelweg niet vol.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:41:30 #205
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48214200
@ Sting:
quote:
The Police 13-9!!
zeg me dat jij daar niet heen gaat . Ik wil ook .
Niet meer actief op Fok!
pi_48219670
Argh. Het meisje met wie ik altijd samen fitness stopt (wegens tijdgebrek en een andere sport) met fitnessen.
Nu moet ik uit mezélf naar de sportschool.

En toen ik vorige week in een bikini door het zwembad liep en een spiegel tegenkwam, voelde ik me echt een Rubensvrouw.

Gelukkig voel ik me door een nieuw kapsel, nieuwe oorbellen en nieuwe shirts toch wel blij.

Wat ik nu doe is elke avond voor de volgende dag opschrijven wat ik allemaal ga eten (qua ontbijt, lunch, avondeten en tussendoor). Dat werkt erg goed (als je je eraan houdt dan).
Eigenlijk is het net zoiets als Sonja B. Maar ik houd me er beter aan dan wanneer ik me gewoon 'voorneem' om beschaafd te eten.
Always shoot for the moon!
Even if you miss, you'll land among the stars.
pi_48219684
En nu ga ik hardlopen.
pi_48222751
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:41 schreef Viking84 het volgende:
@ Sting:
[..]

zeg me dat jij daar niet heen gaat . Ik wil ook .
veldplaatsen
pi_48222857
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:12 schreef Sukilove het volgende:
En nu ga ik hardlopen.
[zielig mode]
Ik wil ooook, maar ben ziek
[/zielig mode]
pi_48223167
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:29 schreef STING het volgende:

[..]

[zielig mode]
[/zielig mode]
beterschap

blegh, hier weer lekker ongezond dagje, net als gister, en eergister en de dag daarvoor...

niet dat ik ongezond en slecht dingen eet ofzo, maar ik eet gewoon niet

alleen avondeten, maar niks geen ontbijt of lunch, totaal geen trek
pi_48223833
je bent gewoon bezig met een crashdieet sylvana
pi_48223858
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:58 schreef Miss_S het volgende:
je bent gewoon bezig met een crashdieet sylvana
een crashdieet dat verliefdheid heet
pi_48224182
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:37 schreef Sylvana het volgende:

[..]

beterschap

blegh, hier weer lekker ongezond dagje, net als gister, en eergister en de dag daarvoor...

niet dat ik ongezond en slecht dingen eet ofzo, maar ik eet gewoon niet

alleen avondeten, maar niks geen ontbijt of lunch, totaal geen trek
Moeten we morgen om 12.00 ff posten dat je moet eten? Dan moet je het wel lezen en doen he?

Zojuist een lekkere visschnitzel op! Ik heb mezelf voorgenomen om meer vis te gaan eten, maar ik vind niet alle vis lekker. Deze gelukkig wel, en er zitten nog 3 in het doosje dus kan ik nog ff voorruit. Paneermeel is alleen weer minder gezond...

Met het drinken ging het vandaag rampzalig, tot half 2 heb ik helemaal niks gedronken en daarna een halve liter ranja (van siroop) in één keer. Daarna nog een paar slokjes. Oftewel, ik heb nu nog heel wat in te halen....
pi_48225458
quote:
Op woensdag 11 april 2007 11:26 schreef Miss_S het volgende:
ik zou echt niet zonder pasta of stokbrood kunnen
Zo en nu ga ik ff lekker aan m'n Spaghetti beginnen
pi_48226528
Ik heb net een blender gekocht

Nu eindelijk weer thuis, tijd om mn maaltijdsalade te maken:)
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48228020
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:29 schreef STING het volgende:

[..]

[zielig mode]
[/zielig mode]
Ik heb het nog écht gedaan ook.
En vandaag heb ik een bakje yoghurt gegeten, een broodje honing tussen de middag en 's avonds een bloemkoolgehaktschotel. Tussendoor twee appels en een banaan.
Ik kan het.

Hopelijk blijft mijn knop nu ook 'om'.
pi_48243584
Tralalalala
Het is mooi weer!

Bij deze verspreid ik wat joy in dit topic!

*strooi* *strooi* *strooi*
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
  donderdag 12 april 2007 @ 07:14:17 #218
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48243652
Ja, heel mooi weer .

* viking84 probeert de overkant van de straat te zien door de dikke mist

Maar het komt hier (Groningen) vast nog .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 12 april 2007 @ 07:16:36 #219
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48243659
Zo m'n paas-onsjes zijn er weer af + nog een bonus van 1 ons .
Niet meer actief op Fok!
pi_48243864
kmoet ook weer ff afvallen wat je ziet mn 6pack niet meer zo goed,

gister aaf ff een uur hardgelopen (10km)
errrrrrrrrr.....?
pi_48243924
quote:
Op donderdag 12 april 2007 07:52 schreef mercurial3 het volgende:
gister aaf ff een uur hardgelopen (10km)
Netjes . Hoeveel wil je afvallen?

Hiero schijnt de zon ook!

Ik ga nu lekker ff ee Billy Bootcamp Dvd doen, want ik heb pas om 10 uur college, goed he?

Oja en de weegschaal zei vanmorgen 65,0, maar een halve kilo in één dag lijkt me wat sterk. Morgen maar weer eens zien wattie zegt!
pi_48243949
Hier 69,4 (+4) na een vette spaghetti maaltijd gisteren
Maar ben bijna weer beter en kan ik het er weer af sporten.
pi_48244156
quote:
Op donderdag 12 april 2007 07:57 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Netjes . Hoeveel wil je afvallen?

Hiero schijnt de zon ook!

Ik ga nu lekker ff ee Billy Bootcamp Dvd doen, want ik heb pas om 10 uur college, goed he?

Oja en de weegschaal zei vanmorgen 65,0, maar een halve kilo in één dag lijkt me wat sterk. Morgen maar weer eens zien wattie zegt!
welke dvd heb jij?
pi_48244163
ben ik trouwens de enigste hier die een weegschaal heeft die per halve kilo's gaat?
pi_48244324
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:20 schreef Miss_S het volgende:
ben ik trouwens de enigste hier die een weegschaal heeft die per halve kilo's gaat?
Nee hoor, die van mij gaat officieel zelfs per hele kilo's. Maar je kunt bij een halve kilo net zien dat ie niet precies op een streepje staat zegmaar
(ik had en heb geen zin om meer geld uit te geven aan een 'precieze' weegschaal, vooral als die toch niet precies is)
pi_48244382
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:20 schreef Miss_S het volgende:
welke dvd heb jij?
Alle 4, maar 3 daarvan liggen bij mijn zus. Ik heb nu de cardio gedaan. Maar ik kon niet helemaal voluit, omdat ik in een flat woon en een beetje bang werd dat de onderburen mijn gestamp zouden horen. Maar de armpjes zijn wel moe! Vanmiddag misschien nog ff skeeleren als het zulk mooi weer blijft.

Welke heb jij dan?

En nu ga ik douchen...
pi_48244678
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:32 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nee hoor, die van mij gaat officieel zelfs per hele kilo's. Maar je kunt bij een halve kilo net zien dat ie niet precies op een streepje staat zegmaar
(ik had en heb geen zin om meer geld uit te geven aan een 'precieze' weegschaal, vooral als die toch niet precies is)
ik heb een digitale dus dan kan ik dat niet
maar goed weet nu wel hoe het werkt
pi_48244689
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:35 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Alle 4, maar 3 daarvan liggen bij mijn zus. Ik heb nu de cardio gedaan. Maar ik kon niet helemaal voluit, omdat ik in een flat woon en een beetje bang werd dat de onderburen mijn gestamp zouden horen. Maar de armpjes zijn wel moe! Vanmiddag misschien nog ff skeeleren als het zulk mooi weer blijft.

Welke heb jij dan?

En nu ga ik douchen...
ik heb ook alle 4
maar die cardio is wel het leukste vind ik alleen jammer dat die zo kort is
pi_48244701
Wat kan de juiste spiegel/lichtinval een effect hebben zeg... Op vakantie zag ik in de badkamer ineens 'hey, m'n buik valt best mee zo eigenlijk ', kom ik terug, is het natuurlijk nog net zo'n dikke papzak als tevoren....Helaas helaas...
Ook was ik gister heel slecht: nootjes en een vadsig toetje (dat nog tegenviel ook ). Vanaf vandaag moet het weer beter vind ik!
Het mooi kotsende meisje.
pi_48244884
Ik heb ook gewoon een weegschaal met een wijzer en streepjes.

En hier is het ook een beetje mistig. Of in elk geval niet mooi blauw in de lucht, maar een beetje grijsblauw.

Ach, het trekt vast nog aan.
  donderdag 12 april 2007 @ 09:09:09 #231
92279 N.icka
Windforce 11
pi_48244969
quote:
Op donderdag 12 april 2007 08:52 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ik heb ook alle 4
maar die cardio is wel het leukste vind ik alleen jammer dat die zo kort is
Ik hou het amper 5 minuten vol
pi_48245804
En toen ging ik vanmorgen op de weegschaal staan, and was like: wtf!? 85.5?

*hoopt op computerspul vandaag, wordt helemaal gek van buggy computer die de helft van de programma's niet meer wil laten werken
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
pi_48246272
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef Tangarine het volgende:
En toen ging ik vanmorgen op de weegschaal staan, and was like: wtf!? 85.5?
Is that a good or bad thing?
  donderdag 12 april 2007 @ 10:03:53 #234
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48246308
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:02 schreef STING het volgende:

[..]

Is that a good or bad thing?
hij heeft nog niet ge-update, dus ik denk dat hij het nog niet helemaal wil geloven en even wil kijken hoe hij er morgen voor staat . Maar it's a good thing, als je dit gewicht vergelijkt met wat er nu in het lijstje staat .
Niet meer actief op Fok!
pi_48246427
mijn weegschaal weegt per ons en net gaf hij voor de 3e keer 54,5 kg aan, dus ik ga updaten
pi_48246438
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

hij heeft nog niet ge-update, dus ik denk dat hij het nog niet helemaal wil geloven en even wil kijken hoe hij er morgen voor staat . Maar it's a good thing, als je dit gewicht vergelijkt met wat er nu in het lijstje staat .
Ja, had al ff in het lijstje gekeken, maar misschien dat hij gisteren 84 woog bijv.
pi_48247078
Heb sinds pasen niet meer op de weegschaal durven staan.

Morgen MOET ik erop, anders ga ik ietsje teveel op een struisvogel lijken en dat is bad news.
(jullie zullen zeggen; waarom niet nu op die weegschaal, nou; ik ben al aangekleed en ik heb al 3 koppen koffie gedronken, dus das dan niet eerlijk.....
pi_48247372
idd, het is een stuk minder dan gister... morgen ff kijken hoe het dan is
pi_48252230
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:12 schreef Plukie86 het volgende:

[..]

Moeten we morgen om 12.00 ff posten dat je moet eten? Dan moet je het wel lezen en doen he?
is kwart voor 1 ook goed? helemaal zelf aan gedacht nu
pi_48252338
Jup, als je WOG (=weegschaalontwijkend gedrag) vertoont, ben je verloren!
Elke week ff wegen, kun je meteen ook ingrijpen als 't fout is.
pi_48253748
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:41 schreef Sylvana het volgende:

[..]

is kwart voor 1 ook goed? helemaal zelf aan gedacht nu
pi_48253866
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Heb ik dan, als ik elke dag als onderdeel van mijn ochtendritueel op de weegschaal sta, OWG (Obsessief Weegschaal Gedrag)?
pi_48253960
elke dag is ook niet echt goed nee, want het schommelt steeds wel een beetje, en als je het 1 keer in de week doet dan kun je beter zien wat je echt bent afgevallen
pi_48254096
Ik weet dat het inderdaad schommelt, ik gebruik het meer om er in ieder geval elke dag een beetje bewust van te zijn. Daarnaast gebruik ik het ook om een beeld te krijgen hoeveel invloed eten & sport kunnen hebben op he het gewicht op dagsaldo.
pi_48257489
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:44 schreef cinnamongirl het volgende:
soms is het fijner om niet te wegen maar wel gewoon door te blijven gaan
dat heb ik tenminste een tijdje gehad
nu heb ik niet zo´n probleem met wegen meer op een zware dag weeg ik 75,5 dus dat kan ik wel aan als slecht nieuws
pi_48257504
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:09 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik hou het amper 5 minuten vol
serieus?
ik word er wel moe van maar vind het echt heerlijk
pi_48261708
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:35 schreef STING het volgende:
Ik weet dat het inderdaad schommelt, ik gebruik het meer om er in ieder geval elke dag een beetje bewust van te zijn. Daarnaast gebruik ik het ook om een beeld te krijgen hoeveel invloed eten & sport kunnen hebben op he het gewicht op dagsaldo.
Normaal gesproken weeg ik me ook elke dag en de normale schommelingen, als ik goed bezig ben, vind ik ook niet erg. Maar met pasen was ik dus NIET.GOED.BEZIG. en dan wéet ik dat er dus een kilo of zo bij is en dat wil ik dan niet weten. Zoiets. Maar morgen ga ik het echt doen en hoeveel er ook bij is: ik ga het direct updaten. Dat doe ik ook bij ieder onsje dat er af is, dan ook maar als het er weer bij komt. Ach misschien valt het mee. Ga zo direct nog even naar de sportschool. Alle beetjes helpen...
pi_48262320
@ Conleche: hopelijk valt de schade mee na de paasdagen, was bij mij gelukkig wel het geval.

Vanmiddag heb ik in een klein uurtje zo'n 12km geskeelerd en nu ben ik moe! De heenweg ging supersnel, maar ja toen had ik de terugweg natuurlijk wind tegen.

Verder ben ik van plan om morgen maar eens pannekoeken te gaan bakken, maar ik kan eigenlijk niet helemaal inschatten hoe 'schadelijk' die nu eigenlijk zijn, afgezien van het ontbreken van groente. Iemand een idee?

Vandaag heb ik trouwens chili con carne uit zo'n potje van Hak gegeten, en daar staat op dat het een 'bewuste keus' is, er zitten inderdaad weinig kcal in. Wel jammer dat er veel zout in zit, maar het is wel lekker met gehakt erdoor!
pi_48262918
quote:
Op donderdag 12 april 2007 18:10 schreef Plukie86 het volgende:

Verder ben ik van plan om morgen maar eens pannekoeken te gaan bakken, maar ik kan eigenlijk niet helemaal inschatten hoe 'schadelijk' die nu eigenlijk zijn, afgezien van het ontbreken van groente. Iemand een idee?
Pannenkoeken is niet echt een goed idee, maar als je het beperkt tot twee stuks (beleggen met fruit en niet met stroop en suiker) zal het nog wel te doen zijn.
pi_48263528
Ipv lekker een dagje fietsen, is mn dag veranderd in een dagje 'ergeren aan microsoft en aan de servicedesk van de uni'. Ik zit nu even bij m'n vader om te kijken of ik iets met mn computer kan doen, want hij doet echt niks meer...

Straks nog maar even hardlopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')