abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47887366
Fok! Dieetclub # 147

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld?

De Fok!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een startBMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in # 62 Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes

Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn net een weekendje weg geweest en nu aan het overleggen over een dagje sauna. Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in Dieetclubmeeting XXII

Ik wil ook!

Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Het handigst is om even in het topic te melden dat je een account aangemaakt hebt, dan kom je het snelst in het lijstje. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je één keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal één update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet.

Deelnemers

De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

[ Bericht 1% gewijzigd door Isabeau op 02-04-2007 00:07:16 (link) ]
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_47887407
Laatste posts vorige topic:
quote:
Op zondag 1 april 2007 10:54 schreef VGA4xZoom het volgende:
Yo!
Ik ben nieuw hier
Ik heb zojuist m'n eerste dieet-resultaat toegevoegd op Dieet-web.nl, maar sta nog niet in het lijstje.

Ik heb al heel lang overgewicht, ben nu 16. Heb al heel vaak geprobeerd te dieten, maar het kwam er nooit van, lukte niet, etc. etc. Uiteindelijk heeft m'n zus me naar dit topic gestuurd en ik hoop dat het me wat zal helpen om het dieet vol te houden. Mijn dieet bestaat eigenlijk alleen uit: niet meer snoepen en meer bewegen. Ik ga dus niet drastisch de rest van m'n eetpatroon aanpassen. Hoop iig dat ik snel in de lijst te zien ben

Groetjes!
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:33 schreef Fannetje het volgende:
Ik heb gisteren een feestje gehad en heb teveel gesnoept De weegschaal was vanmorgen dan ook niet erg aardig tegen me...

Ik had even behoeft een een eet-weekendje, merk ik Hopelijk gaat het vanaf morgen weer goed
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:36 schreef scrub_nurse het volgende:
hier gaat het nog steeds goed, ik volg mijn patroontje trouw op, ik val af en vervolgens sta ik stil, kom bij en uiteindelijk val ik toch weer af een beetje 2 steps forward 1 step back, maar goed zolang het maar naar beneden blijft gaan
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:46 schreef teigan het volgende:
Hier gaat het minder..

Ik voel me op dit moment net een koorddanser, met hoge stapels servies, en die steeds meer begint te wankelen en maar probeert alles te redden.
En dat heeft veel effect op mijn eten. Mijn zelfbeeld is weer even flink onder nul, en gezond eten zakt dan op de prioriteitenlijst..
Ik vind het moeilijk om nu dingen los te laten die ik dan maar even niet meer doe, maar ik zal wel moeten, anders is het straks echt helemaal mis...
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:59 schreef Faat het volgende:

[..]

Haha, als je nu 16 bent, kun je nooit al héél lang overgewicht hebben.
Althans zeker niet zolang als sommige van ons

Welkom hier en succes met afvallen. Hopelijk kunnen we je een beetje steunen. Soms gaat het hier
goed en soms gaat het hier bereslecht, maar ja, we herkennen veel van elkaar en dat helpt vaak wel
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 1 april 2007 @ 12:10:31 #3
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_47887478
Ohw ja, zit ik mijn best te doen om een mooie OP te maken voor het nieuwe topic

Ik dacht dat degene die het vorige topic gesloten had een nieuwe moest openen?

Maar geeft niets verder, misschien wil een modje die van mij weggooien gaan we hier wel verder
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
pi_47887669
Ik heb even gekeken of jij alweer eentje geopend had, en na 5 minuten dacht ik dat ik het wel even zou doen....

Je kan de OP makkelijk uit de Wiki halen hè?
  zondag 1 april 2007 @ 12:25:59 #5
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_47887847
quote:
Op zondag 1 april 2007 12:18 schreef teigan het volgende:
....... na 5 minuten dacht ik ......
Eeeeej, tis zondag hè, dan zit ik in een lagere versnelling
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_47888099
Goedemorgen
Gister lekker naar een concert van spinvis geweest, was erg mooi
En vooraf lekker met mijn uit eten geweest omdat we alweer een maand samen zijn

Vandaag weer huiswerk, komende weken zijn tentamenweken
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 april 2007 @ 12:52:26 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_47888632
Uitgeslapen hier

En nu lekker naar de Heemtuin, foto's maken. Wat een zalig weer
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_47888744
Ik zit vandaag nog ff lekker autotheorie te leren... Morgen moet ik op voor theorie...

Echt zenuwachtig ben ik niet.. Maar 't begint nu wel allemaal heel dichtbij te komen
pi_47890669
succes Ymme

De spontane sauna meet gisteren was zeker heel gezellig. De sauna was niet zo geweldig, maar heb evengoed wel lekker gebadderd en gezweet
En het eten was echt verassend goed (we zijn in Delft wat gaan eten, bij eetcafe Sjees)
Beetje jammer van die parkeerautomaat die het niet nodig vond om een kaartje uit te geven na het betalen van 3 euro.
  zondag 1 april 2007 @ 14:47:28 #10
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_47892105
Ja!! Het was echt heel leuk gister!

* Liejannuh geeft Teigan nog even een dikke knufel tussendoor.
Ga lekker een stuk skaten, daar word je vanzelf vrolijk van (en je verbrandt wat calorieën ).
pi_47892659
Fijn dat jullie het leuk hebben gehad gisteren

Volgende maand ga ik op vakantie
  zondag 1 april 2007 @ 15:12:43 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47892976
.
Niet meer actief op Fok!
pi_47893510
Ik heb hier in de kast nog rolschaatsen staan, en van die skates met 5 wieltjes.
Alleen ik kan nooit iemand mee krijgen, wat ik erg jammer vind, omdat ik het alleen gewoon niet aandurf. Ben zo bang dat ik val, en hier is het grotendeels allemaal dijken, dus de dijk af, alleen, NEE echt niet
  zondag 1 april 2007 @ 15:35:14 #14
57434 Marloes
Digital Love
pi_47893823
quote:
Op zondag 1 april 2007 12:55 schreef ymme het volgende:
Ik zit vandaag nog ff lekker autotheorie te leren... Morgen moet ik op voor theorie...

Echt zenuwachtig ben ik niet.. Maar 't begint nu wel allemaal heel dichtbij te komen
Het is echt niet moeilijk. Als ik jou was zou ik heeeeeeeeeeel veel oefenexamens maken. Ik heb er iets van 15 gemaakt, en dan heb je alle vragen zowat wel gehad :p
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_47894672
Oefenexamens, ik heb een boek met 20 examens van 50 vragen.
Deze heb ik totaal nu 3x gemaakt. (allemaal he)...

Morgen om twaalf uur nog ff een half uurtje doorlezen. Dan moet het helemaal goed komen
pi_47896359
quote:
Op zondag 1 april 2007 15:57 schreef ymme het volgende:
Oefenexamens, ik heb een boek met 20 examens van 50 vragen.
Deze heb ik totaal nu 3x gemaakt. (allemaal he)...

Morgen om twaalf uur nog ff een half uurtje doorlezen. Dan moet het helemaal goed komen
niet te kort van te voren nog gaan leren
succes
pi_47897421
Hoi
pi_47898095
tvp...
pi_47898141
Hoi. Hoe is 't in de zon, freecell

Dit weekend erg goed doorgekomen en alles redelijk gezond weten te houden. Op de verjaardag gisteravond was bijv. de leverworst niet aantrekkelijk en ook in de bakken met pinda's en borrelnoten had ik geen trek. Ik heb niets gehad op een glaasje jus d'orange na. De sauna was zalig. De sauna zelf niet echt spectaculair.

VGA4xZoom van harte welkom en succes met je nieuwe levensstijl.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_47898752
quote:
Op zondag 1 april 2007 18:04 schreef Isabeau het volgende:
Hoi. Hoe is 't in de zon, freecell

Dit weekend erg goed doorgekomen en alles redelijk gezond weten te houden. Op de verjaardag gisteravond was bijv. de leverworst niet aantrekkelijk en ook in de bakken met pinda's en borrelnoten had ik geen trek. Ik heb niets gehad op een glaasje jus d'orange na. De sauna was zalig. De sauna zelf niet echt spectaculair.

VGA4xZoom van harte welkom en succes met je nieuwe levensstijl.
Heerlijk, vandaag even in Zeegse rondgewandeld op de zandvlakte (mijn broers en zijn drie meiden kwamen ons halen )
Met zand gegooid, in drie bomen geklommen en een leuk gesprek gehad over dino's (in de zon)
En mijn gezicht verbrand...... Nu alweer factor 30 tijd. Ik dacht dat ik mei wel zou kunnen redden,maar toch maar weer smeren dan.

Lelieblank zijn heeft zn nadelen
pi_47898918
De voorjaarszon schijnt juist de felste zon te wezen Tuttebel. Maar leuk dat je zo'n leuke middag hebt gehad. Ik heb vooral in de trein gezeten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 april 2007 @ 18:32:35 #22
13151 crew  Rewimo
pi_47898939
Niet alleen de heemtuin maar ook een arboretum onveilig gemaakt vandaag Dit weekend mijn portie wandelingen en buitenlucht wel weer gehad. Over een half uurtje naar het station en terug naar H.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 1 april 2007 @ 19:39:59 #23
12969 Magic666
Never forgive, Never forget!
pi_47901065
Een jaar geleden (als het niet langer is) al eens eerder dit topic gevolgd. Paar keer gepost maar is gaan verwateren....

Kwam dit topic weer tegen en dacht: hé das waar ook!

De laatste keer dat ik poste woog ik 93 kg (kwam van 103) en dat bleef eigelijk zo. Sinds een maand lid van een nieuwe sportschool hier en volg een cardio/fitness programma. 2 keer in de week sporten met fitlinxx (ruim een uur cardio'en en een aantal fitnesstoestellen (basis nog)) Tot mijn verbazing is er toch weer een kilo af gegaan en ben dus 92 kg.

ben benieuwd hoe laag het kan gaan, zal dit topic eens wat vaker bezoeken weer
Open the door Jehovah you whore, I am the servant of who rules this world!
  zondag 1 april 2007 @ 20:26:43 #24
71384 Urnie
.... is een zij
pi_47902690
* Urnie heeft vandaag gezondigd en een pizza op.
I wish I were you, so I can be friends with me...
  zondag 1 april 2007 @ 21:31:28 #25
47102 Elvi
miemkwien
pi_47905201
Ok zég het me... Hóe de fuck kan ik in 2 weken 2 kilo zijn AANGEKOMEN?! Dat gaat mij íets te snel... alsof ik elke dag patat eet ofzo

Wat eten jullie nou ongeveer op n dag? Want ik geef t nu een beetje op Maakt niet uit wat ik schrap, ik blijf dus aankomen
pi_47905265
wat eet jij dan op een dag Elvi?
pi_47905664
En hoeveel beweeg je op een dag? Dus alles: lopen, fietsen, sporten

Het kan zelfs zijn dat je te weinig binnen krijgt voor de hoeveelheid beweging per dag, dat vind je lichaam ook niet leuk
pi_47905807
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:31 schreef Elvi het volgende:
Ok zég het me... Hóe de fuck kan ik in 2 weken 2 kilo zijn AANGEKOMEN?! Dat gaat mij íets te snel... alsof ik elke dag patat eet ofzo

Wat eten jullie nou ongeveer op n dag? Want ik geef t nu een beetje op Maakt niet uit wat ik schrap, ik blijf dus aankomen
Moet je ongesteld worden? Is je weegschaal stuk? Dit zou namelijk betekenen dat je per DAG 1000 kcal méér eet dan je lichaam verbruikt en kom op zeg...dat geloof je zelf toch niet.
  zondag 1 april 2007 @ 22:03:10 #29
47102 Elvi
miemkwien
pi_47906686
1000 kcal is wel erg veel idd... Dat red ík zelfs nooit op 1 dag
En ik heb afgelopen week nog wel meer gelopen dan anders, en de trap vaker genomen ipv de roltrap en lift.

Kan je door stress ook dikker worden? (eventuele vreetbuien tijdens stress-aanval niet meegerekend)
pi_47906750
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:03 schreef Elvi het volgende:
En ik heb afgelopen week nog wel meer gelopen dan anders, en de trap vaker genomen ipv de roltrap en lift.

Kan je door stress ook dikker worden? (eventuele vreetbuien tijdens stress-aanval niet meegerekend)
weet je zeker dat je niet teveel of verkeerds eet?
pi_47907244
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:03 schreef Elvi het volgende:

Van bijv. hardlopen kan je vocht vasthouden, dus dat kan een reden zijn. Maar vertel eens wat je vandaag en gisteren hebt gegeten (incl. hoeveelheid en of het mager, halfvol etc was).
  zondag 1 april 2007 @ 22:18:37 #32
47102 Elvi
miemkwien
pi_47907284
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:04 schreef Miss_S het volgende:

[..]

weet je zeker dat je niet teveel of verkeerds eet?
1000 kcal per dag teveel... Dan moet er toch wel erg veel misgaan denk ik Dat is zo'n beetje 2 macmenu's op n dag?
Ik ga het volgende week wel bijhouden, en dan kijken hoeveel er deze week afgaat/ bijkomt Dan mogen jullie zeggen wat ik fout doe
pi_47907407
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:18 schreef Elvi het volgende:

[..]

1000 kcal per dag teveel... Dan moet er toch wel erg veel misgaan denk ik Dat is zo'n beetje 2 macmenu's op n dag?
Ik ga het volgende week wel bijhouden, en dan kijken hoeveel er deze week afgaat/ bijkomt Dan mogen jullie zeggen wat ik fout doe
inderdaad met 2 macmenu´s dan wil die 1000kcal wel
maar goed als je volgende week pas bij gaat houden dan hoor ik het wel
  zondag 1 april 2007 @ 22:29:20 #34
47102 Elvi
miemkwien
pi_47907703
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:21 schreef Miss_S het volgende:

Ja ik moet het dan echt op gaan schrijven want ik heb een geheugen als een zeef

En ik heb voor t laatst in Februari bij de Burger King gegeten. Mac is nog langer geleden Dus daar ligt het niet aan
pi_47908320
Zo, ik ben ook alweer een uurtje thuis.. Vanmiddag naar de verjaardag van mijn oma geweest, en me daar bezig gehouden met mijn neefje en nichtje..

Dat was in ieder geval een goede afleiding, en ben ook nog een stukje met ze wezen wandelen.. Net nog even wat dingen gedaan, en nu zo naar bed, en zien dat ik de komende week weer doorkom..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 april 2007 @ 22:51:16 #36
13151 crew  Rewimo
pi_47908659
Ja hallo, ik ben er ook weer. Het was weer een mijl op 7 met de NS vandaag

Geen treinen tussen Rotterdam en Den Haag. Dus andersom via Den Bosch en Utrecht. En bomvolle treinen dus ook nog een deel op een trap gezeten. Sta ik eindelijk in Amsterdam, rijden er geen treinen naar Haarlem en moest ik vanaf Sloterdijk met een bus En in Haarlem was de lijnbus net weg dus moest ik naar huis lopen (wachten op de bus duurt net zo lang). Geen gebrek aan beweging dus vandaag.
pi_47908726
Met dank aan de NS aan je conditie werken
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 1 april 2007 @ 22:54:33 #38
13151 crew  Rewimo
pi_47908814
Nah, we hadden al een paar uur gewandeld in de heemtuin in Rucphen en in het arboretum in Kalmthout. Dus ik zat niet heel erg te wachten op nog een wandeling...

Maar ik ga wel m'n geld terug vragen!
pi_47908892
Dat vind ik nou weer het voordeel aan lange vertragingen, dat je je geld kan terug krijgen Ik vergeet het alleen meestal terug te vragen.

* Isabeau zit hier met een enorme kop thee (volgens mij kan er een halve liter in mijn mok)
pi_47909081
Heerlijk zulke grote mokken!!

Ik heb net een kleine mok melk op, en ga zo maar richting bed...
Mijn blaasontsteking is bijna over, ik kijk morgen even of het echt weg is, en anders breng ik toch nog even een potje weg...
pi_47909260
Het ziet er uit als een vaasje en er staan narcissen op geschilderd, maar er zit wel een oortje (=oor) aan om vast te pakken...ik kan er ook narcissen indoen

Anders breng je nog even een potje langs om het zeker te weten, teigan. Het is maar een klein simpel testje.
pi_47909366
Daar zat ik wel aan te denken Isa, het kan geen kwaad om het nog even te laten controleren..
  maandag 2 april 2007 @ 07:33:24 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_47914877
Goedemorgen!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 april 2007 @ 07:39:30 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47914908
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:21 schreef Miss_S het volgende:

[..]

nou, maak daar maar liever 1 mac menu van.
Ik heb net even uitgerekend op de site van McDonalds dat een menu bestaande uit 1 bigmac, 1 medium size frietjes, 1 fritessaus en 1 medium cola light op 901 calorieën uitkomt.

Dat is wat ik heb gehad vorige week
Niet meer actief op Fok!
  maandag 2 april 2007 @ 07:45:45 #45
35189 Troel
scherp en bot
pi_47914941
Ik vind de Mac fritessaus vies

Nou, Berts pak is binnen

Gisteren gesprek met dominee gehad en na de paasdagen komt het eerst voorzetje voor de liturgie, zodat we die kunnen gaan uitwerken. Het wordt nog wel eens wat
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47915072
Goeiemorgen Ik vind alles van de Mac vies
pi_47915135
goeiemorgen...
Ik eet ook bijna nooit mee bij de Mac...
Er is hier net het afgelopen halfuur een enorme kraan opgebouwd op de parkeerplaats van de studentenflat.. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen..
En vriendje had de weegschaal laten staan, en daar werd ik niet blij van.. Ik ga dat ding maar weer bovenop de kast mikken..
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 08:13:10 #48
13151 crew  Rewimo
pi_47915138
Ik vind de frietsaus van de Mac juist lekker

En Christan verheugt zich op twee toekomstige Happy Meals Dat is wat Troel hem heeft moeten bieden om hem over te halen om bruidsjonker te worden Maar daarvoor zal hij haar wel beschermen tegen de tijgers
  maandag 2 april 2007 @ 08:55:08 #49
47102 Elvi
miemkwien
pi_47915579
*eet nooit meer bij de Mac*

Ik was al minder fan toen ik de docu 'Super Size Me' had gezien
pi_47916855
Zo, ik ben net even braaf een plasje wezen inleveren bij de huisarts..

Aan de hand van mijn klachten zei de assistente al dat er zeer waarschijniljk aan het eind van de middag wel een kuurtje klaarlag bij de apotheek..
pi_47917786
Goedemorgen!

* omearos heeft bij de Mac gewerkt
  maandag 2 april 2007 @ 10:38:12 #52
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_47917812
Teigan sterkte ermee

Ennuh, zolang je je nog niet lekker voelt moet je ook helemaal niet op die weegschaal gaan staan joh.
Het vervelende is dat je bij een "slecht" gewicht en je niet lekker voelen alleen maar meer honger krijgt
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  maandag 2 april 2007 @ 10:43:25 #53
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_47917956
Ik heb net trouwens een kop koffie met slagroom gehad, mèn wat is dat toch lekker zeg

Ik voelde me heel sterk en stoer toen ik het gebak met slagroom afwees, maar ach alleen een
schepje slagroom op de koffie moest kunnen. Nou zijn schoonmoeders schepjes wel altijd royaal,
hou het op 2 el. Per el slagroom 85 caloriën stond erop. Dus euh....met nog een beetje melk een
kop koffie van toch wel zo'n 200 kcal. Gelukkig had ik er zoetjes in, dat scheelt dan weer
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_47917964
Ik weet het Faat, hij is alleen niet weer op het plekje gezet waar ik er niet bij kan.. En dan kan ik de verleiding niet weerstaan..

Nu staat ie gelukkig weer bovenop de kast, en zit ik aan een kopje rooibos thee caramel(en er zitten gewoon echt blokjes caramel tussen de thee).

Ik bedacht mij vanmorgen dat ik misschien ook wel hardstikke gek ben om te denken dat ik na jaren op halve kracht studeren nu denk dat ik een overladen fulltime jaar zomaar zou redden... En dat het niet erg is mocht het niet helemaal lukken..
Nu alleen hopen dat ik dat gevoel vast kan houden, het maakt dingen waar ik tegen opzie een stuk makkelijker om even te doen..
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 10:58:44 #55
13151 crew  Rewimo
pi_47918364
Goed zo teigan, verg niet het onmogelijke van jezelf, nergens voor nodig
pi_47918740
quote:
Op maandag 2 april 2007 10:43 schreef Faat het volgende:
Ik heb net trouwens een kop koffie met slagroom gehad, mèn wat is dat toch lekker zeg

Ik voelde me heel sterk en stoer toen ik het gebak met slagroom afwees, maar ach alleen een
schepje slagroom op de koffie moest kunnen. Nou zijn schoonmoeders schepjes wel altijd royaal,
hou het op 2 el. Per el slagroom 85 caloriën stond erop. Dus euh....met nog een beetje melk een
kop koffie van toch wel zo'n 200 kcal. Gelukkig had ik er zoetjes in, dat scheelt dan weer
dan hoef je in ieder geval niet meer te ontbijten
  maandag 2 april 2007 @ 11:11:26 #57
47102 Elvi
miemkwien
pi_47918773
Tot nu toe gegeten:
1 tarweboterham met halvarine en appelstroop en n plak ontbijtkoek met halvarine. En 2 kopjes koffie, gewoon puur
pi_47919090
quote:
Op maandag 2 april 2007 10:43 schreef Faat het volgende:
Dus euh....met nog een beetje melk een kop koffie van toch wel zo'n 200 kcal. Gelukkig had ik er zoetjes in, dat scheelt dan weer
Doet me denken aan een Big Mac menu met Cola Light

Ik koop tegenwoordig water. Dat had ik 'vroeger' als een enorme verspilling van geld gezien, want water uit de kraan smaakt ook prima. Maar stiekem vind ik Spa Blauw wèl lekkerder en ik drink al zelden genoeg, maar met een fles Spa in de koelkast drink ik veel meer. En die 50 cent voor 1,5 liter is nog steeds veel goedkoper dan 1,5 liter cola light. Dan maar 15 euro per maand aan water verspillen
pi_47919221
ik drink meestal wel spa blauw omdat ik water uit de kraan niet echt lekker vind
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 11:41:50 #60
13151 crew  Rewimo
pi_47919786
Hier is het water uit de kraan gelukkig wel lekker En op het werk hebben we zo'n ding dat kraanwater koud levert en zelfs met bubbels
pi_47919985
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:11 schreef Elvi het volgende:
Tot nu toe gegeten:
1 tarweboterham met halvarine en appelstroop en n plak ontbijtkoek met halvarine. En 2 kopjes koffie, gewoon puur
Op zich een aardig ontbijt als je wilt afvallen. Als je ook nog op gezondheid wilt letten zou ik nog een melkprodukt zoals een glas melk of karnemelk toevoegen. Er is onderzoek geweest waarbij werd aangetoond dat melkprodukten lijken mee te helpen bij de vetverbranding, dus niet bezuinigen op melk tenzij je een aandoening hebt waarbij je geen melk verdraagt.

De appelstroop is ideaal om vitamine C goed op te nemen, maar je benut die kans niet. Een stukje fruit bij je ontbijt is dan een slimme keus. Veel vitamine C zit er in citrusfruit en je zou een glaasje sinaasappelsap (150 ml) bij je ontbijt kunnen nemen als je geen zin hebt in het pellen van een sinaasappel.

Halvarine is een prima keuze, in dieethalvarine zit soms nog minder energie dan in gewone halvarine.

Tarwebrood bevat lekker veel vezels en goede voedingsstoffen waaronder langzame koolhydraten, blijven gebruiken.

In ontbijtkoek zit heel veel suiker, per 100 gram ontbijtkoek zit er 70,2 gram koolhydraten in waarvan maar liefst 36,3 gram suiker. Er zit geen vet in ontbijtkoek, maar je moet niet alleen op vet letten en het geeft een vertekend beeld; het barst van de suiker. Ontbijtkoek heeft een hoge glycemische index en een lage voedingswaarde. Het levert koolhydraten (vooral de beruchte fructosestroop!) die snel in de bloedbaan worden opgenomen en snel uit het maag-darmkanaal zijn verdwenen, waardoor je hersenen eerder een hongersignaal krijgen waardoor je juist meer gaat eten. Snelle koolhydraten zijn bijvoorbeeld: beschuit, eierkoeken(!), ontbijtkoek, rijstwafels, witbrood,aardappelen,witte rijst, witte pasta. Sonja is er dol op.
Ontbijtkoek bevat verder een vrij hoge hoeveelheid acrylamide, een kankerverwekkende stof die ontstaat door bakken op hoge temperaturen en frituren en die ook veel in pepernoten, rosti en chips voorkomt.
pi_47920500
ik dacht serieus altijd dat ontbijtkoek heel gezond was
Af en toe wurmt iemand zich weer eens in mijn wereldbeeld (en ja, Isa, dat ben jij opvallend vaak , hoezo geen olie in je oor druppelen )

Ik heb net (veel te laat, ben al lang op) ontbeten met cornflakes en melk heerlijk
Nu ff een kop koffie
pi_47920501
Leuke site gevonden: http://www.tijdvoorechtegezondheid.nl
quote:
Sonja Bakker

Met belangstelling volg ik de hype rond Sonja Bakker. Het artikel in De Telegraaf is daar een interessante uiting van. Zo zou Sonja Bakker boos zijn op de afslanksite www.afslanktop10.nl omdat haar boek wel vermeld staat in de categorie bestverkochte boeken maar niet in de top tien van beste diëten. In de krant verklaart ze dat deze site bewust haar boek af zou keuren en dat de site aan vriendjespolitiek zou doen. Het laatste klopt niet want mijn boek over afvallen staat ook in de top tien van bestverkochte boeken en ik had geen idee dat mijn boek op deze site werd vermeld. Van collegae uit het vak verneem ik dat de site als zeer onafhankelijk en integer wordt ervaren.

Dat je afvalt van het Sonja Bakker dieet verwondert mij niet. Het is met de hoeveelheden die je voorgeschreven krijgt bijna onmogelijk om níet af te vallen.

Ik begrijp heel goed waarom Nederland in de ban is van het boek van Sonja Bakker. Het is makkelijk, overzichtelijk en de meeste van mijn cliënten die ik coach hebben, mede door tegenstrijdige informatie over voeding in de media, onvoldoende zicht op wat ze wel of niet zouden moeten eten om af te vallen. Dat je afvalt verwondert mij niet want met de hoeveelheden die je voorgeschreven krijgt is het bijna onmogelijk om niet af te vallen. Wat dat betreft werkt het goed.
Wat mij, als coach, zorgen baart -- en ik hoor deze geluiden ook via het voedingscentrum, het centrum van diëtisten en overige officiële instanties -- is dat het een behoorlijk heftig dieet is en dat de voedingswaarde hier en daar te wensen overlaat. Het nadeel van een dieet is dat het een tijdelijke oplossing biedt. Het hangt er maar net vanaf hoe lang iemand het vol kan houden.

Het is wetenschappelijk bewezen dat de meeste mensen die een dieet volgen binnen een jaar na beëindiging van het dieet terug zijn op hun oude gewicht, inclusief een bonus. Dat komt omdat onze stofwisseling door een dieet wordt vertraagd, het lichaam zichzelf beschermt tegen een (crash)dieet en zelf een lage verbrandingsmodus zoekt. Het wordt dus steeds moeilijker om af te vallen en het eerst zo onschuldig lijkende dieet blijkt een valkuil voor de rest van je leven en het ronduit schadelijke jojo-effect is nog maar het begin van de ellende.
Ik begrijp de waarschuwing van de experts tegen welk dieet dan ook heel goed en ik vermoed dat dit de reden is waarom Sonja Bakker niet vermeld staat in de top tien van beste diëten. Niet alles wat goed verkoopt is per definitie gezond.

Ik feliciteer haar met haar succes. Maar succes brengt ook verantwoordelijkheid met zich mee en opbouwende kritiek biedt hierbij prachtige leermomenten. Het is niet Sonja Bakker tegen de voedingswereld. Als we elkaar helpen, ondersteunen, verder ontwikkelen en verbeteren dan komen we met een goed antwoord op een schrijnend probleem in Nederland. Want ongewenst te veel gewicht hebben is een verdrietige en ongezonde zaak

door: Patty Harpenau
pi_47920577
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:01 schreef freecell het volgende:
ik dacht serieus altijd dat ontbijtkoek heel gezond was
Af en toe wurmt iemand zich weer eens in mijn wereldbeeld (en ja, Isa, dat ben jij opvallend vaak , hoezo geen olie in je oor druppelen )

Ik heb net (veel te laat, ben al lang op) ontbeten met cornflakes en melk heerlijk
Nu ff een kop koffie
Eet smakelijk Ik kom ook af en toe dingen tegen waar ik oprecht verbaasd over ben hoor Zoals dat gekookte wortel gezonder is dan rauwe wortel of dat kant & klaar gesneden kool gezonder is dan door jezelf vers gesneden kool Was ik ook allemaal verbaasd over.
pi_47920842
haha
En daar hebben we er weer twee bij!
En dat rauwe champignon niet zo heel erg gezond is

Ik ga vanavond voor 4 mensen koken, waarschijnlijk een koude pastasalade.
Normaal maak ik dan een soort van dressing van bruscetta en olijfolie, maar door omstandigheden is mijn bruscetta gejat (echt) en is het hier in het winkelcentrum niet te krijgen.
Wie-o-wie heeft er een alternatief?
  maandag 2 april 2007 @ 12:26:48 #66
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_47921405
Hier weer een pond er af Heb 2 of 3 topics 'gemist'. Last van
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_47921587
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:26 schreef Diesz het volgende:
Hier weer een pond er af Heb 2 of 3 topics 'gemist'. Last van
Liefde is volgens mij goed voor de lijn

Nog een leuk artikel:
quote:
Waarom diëten niet werken - Zwaarlijvigheid heeft mogelijk meer te maken met het milieu dan met gebrek aan wilskracht.

Kim Ridley

In de hele wereld wordt de taille in een alarmerend tempo breder: meer dan een miljard mensen hebben overgewicht. Meestal wordt de wereldwijde epidemie van zwaarlijvigheid toegeschreven aan te veel eten en te weinig bewegen, maar wetenschappers beginnen te vermoeden dat het ingewikkelder ligt. Waarom verliezen zoveel mensen de strijd tegen het vet? De chemische stoffen in onze voeding en omgeving zouden wel eens een belangrijk deel van het antwoord kunnen zijn.

De meeste mensen die aan een dieet beginnen, moeten dezelfde hoeveelheid pondjes die ze waren kwijtgeraakt na verloop van tijd weer bijschrijven – en meer, in sommige gevallen. Er zijn verschillende verklaringen voor dit jojo-effect, zoals een gebrek aan wilskracht. Maar volgens The Ecologist (dec. 2006) hebben onderzoekers onlangs ontdekt dat bepaalde industriële chemicaliën een grotere invloed hebben op de stofwisseling en eetlustcontrole bij de mens, die in hoge mate bepalend is voor ons gewicht.

Veel chemische stoffen uit de industrie – waaronder die in bestrijdingsmiddelen, broomhoudende brandvertragers en ftalaten (de industriële weekmakers die in alles worden toegepast, van PVC tot cosmetica) – imiteren of blokkeren de effecten van hormonen in het lichaam. Eerder onderzoek wees al uit dat deze hormoonverstoorders invloed hebben op de kwaliteit van ons sperma en schade toebrengen aan het immuunsysteem en ontwikkelingsstoornissen. Maar recent onderzoek wijst er ook op dat deze hormoonverstoorders iets te maken hebben met met zwaarlijvigheid.

Het is bekend dat de chemische stoffen in voedsel, water, cosmetica, meubels en andere dagelijkse producten door het lichaam worden opgeslagen in vetcellen. Aan het eind van de jaren negentig begon een onderzoeksteam onder leiding van Angelo Tremblay van de Laval University in Quebec de effecten van organische chloorverbindingen – zoals DDT, dioxinen en PCB’s – op de stofwisseling te bestuderen bij mensen die probeerden af te vallen. Voortbordurend op eerder werk door Italiaanse onderzoekers ontdekte het Canadese team dat het gehalte aan industriële vervuilende stoffen in het bloed van deze mensen steeg wanneer ze meer gewicht verloren. Tijdens het afvallen krimpen de vetcellen en komen de gifstoffen weer terecht in de bloedsomloop.

Tremblay en zijn collega’s meldden bovendien dat de hoeveelheid schildklierhormonen – die nodig zijn voor een efficiënte stofwisseling – drastisch daalde naarmate de hoeveelheid gifstoffen in het bloed steeg. ‘Als ik het in journalistieke taal moet vertalen, zou ik zeggen dat de organische chloorverbindingen het stofwisselingsfornuis uitschakelen waarmee het lichaam vet verbrandt’, vertelt Tremblay in The Ecologist. Het onderzoek van het Canadese team bevestigt ook dat deze chemische stoffen in belangrijke mate kunnen bijdragen aan de latere gewichtstoename.

Die stelling wordt onderschreven door onderzoek van Paula Baillie-Hamilton, auteur van The Detox Diet en Toxic Overload. Na bestudering van de effecten van verschillende soorten gifstoffen op het systeem dat het lichaamsgewicht reguleert, kwam Baillie-Hamilton tot een onverwachte ontdekking: in hoge doses veroorzaken sommige chemische stoffen gewichtsverlies, maar bij de zeer lage doses waaraan we in het dagelijks leven zijn blootgesteld, kunnen ze juist leiden tot gewichtstoename.

Andere veelvoorkomende chemische stoffen lijken weer op een andere manier overgewicht in de hand te werken. Onderzoek heeft aangetoond erop dat chemische stoffen –zoals bisfenol-A (dat veel voorkomt in harde, doorzichtige plastic flessen, de binnenbekleding van blikken en bepaalde tandheelkundige kunstharsen) en organotinverbindingen (stabilisatoren die worden toegepast in bijvoorbeeld PVC-plastic, landbouwbestrijdingsmiddelen en conserveermiddelen voor hout) – jonge vetcellen aanzet om uit te groeien tot volwassen vetcellen. Hoe meer vetcellen je hebt, hoe moeilijker het wordt om blijvend gewicht te verliezen.

Leo Galland, auteur van The Fat Resistance Diet, gelooft dat industriële gifstoffen ook allergische reacties kunnen oproepen die op hun beurt weer chronische ontstekingen kunnen veroorzaken of verhevigen. Volgens Galland zetten ontstekingen het lichaam ertoe aan chemische stoffen uit te scheiden, waardoor het lichaam meer weerstand krijgt tegen leptine, een hormoon dat alleen wordt aangemaakt door vetcellen en dat de eetlust, de vetopslag en de stofwisseling beïnvloedt.

Natuurlijk zijn er oorzaken van overgewicht die minder omstreden zijn: een bestaan dat zich grotendeels afspeelt op kantoor, in de auto en achter de televisie, een voedingspatroon dat zwaar leunt op vet en suiker. Maar waarom vallen al die dieetvolgers niet af wanneer gewicht verliezen werkelijk een kwestie was van calorieën tellen? Zolang die vraag nog steeds niet is beantwoord, is het goed de mogelijkheid open te houden dat de chemische vervuiling in voeding en dagelijkse producten een niet te verwaarlozen rol speelt.

Ik vind het maar een eng artikel
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 12:39:20 #68
13151 crew  Rewimo
pi_47921800
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:02 schreef Isabeau het volgende:
Eet smakelijk Ik kom ook af en toe dingen tegen waar ik oprecht verbaasd over ben hoor Zoals dat gekookte wortel gezonder is dan rauwe wortel of dat kant & klaar gesneden kool gezonder is dan door jezelf vers gesneden kool Was ik ook allemaal verbaasd over.
En ik wil net enthousiast melden dat ze hier in de kantine nu ook zakjes miniworteltjes hebben naast de minitomaatjes en minikomkommers... Ik heb een zakje meegenomen
pi_47921978
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:39 schreef Rewimo het volgende:
En ik wil net enthousiast melden dat ze hier in de kantine nu ook zakjes miniworteltjes hebben naast de minitomaatjes en minikomkommers... Ik heb een zakje meegenomen
Rauwe worteltjes zijn ook nog steeds gezond hoor
Ik heb ook een zakje in de koelkast voor als ik trek in iets krijg.
  maandag 2 april 2007 @ 12:48:14 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47922088
Tja, Patty Harpenau. Ik heb haar boek (Ken je eigen hoofdmenu) in de kast staan, maar ik knapte al af toen ze in de inleiding Gandhi verkeerd vertaalde:

'be the change you want to see in the world'
'word de verandering die je ziet in de wereld'

.

Verder vond ik het een hoop gezemel, maar weinig concrete tips. Het enige wat ik ervan heb onthouden is het onderscheid dat zij maakt tussen echte honger en emotionele honger. En dat is m.i. een heel zinvol onderscheid .
Niet meer actief op Fok!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 12:48:28 #71
13151 crew  Rewimo
pi_47922094
Ik vind het wel lekker dat je er van kunt knabbelen zonder je schuldig te voelen
pi_47922414
Nog een poging: weet iemand een lekkere dressing op koude pastasalade, maar dan zonder bruscetta?
Voor de rest heb ik zo ongeveer elk kruid dat je kan bedenken in huis
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 13:02:56 #73
13151 crew  Rewimo
pi_47922495
Ik maak het altijd zonder bruscetta want ik weet niet wat dat is

Maar eh, yoghurt, tomatenpuree, knof, kruiden... fijngesnipperd uitje misschien?
pi_47922967
Klinkt wel goed
Ga sowieso ff weer knof kopen, bedankt (was ik vergeten op bodschappelijkstje te zetten)
Die yoghurt was ik zelf niet opgekomen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 13:48:33 #75
13151 crew  Rewimo
pi_47923857
Maar wat is die bruscetta nou
  maandag 2 april 2007 @ 13:56:13 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_47924125
http://images.google.nl/images?svnum=10&um=1&hl=nl&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=bruschetta&spell=1

Maarja, of het nou de kruiden of het brood zijn?

http://www.cheffen.nl/2006/08/brood_voor_de_armen.php

Volgens deze mensen is het het brood (en ik dacht dat het brood met een bepaald soort kruiden was, dus dat zullen wel bruscetta kruiden zijn
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_47924275
Het is een italiaanse kruidenmix met oa gedroogde tomaat er in. Smaakt vrij sterk en pittig. Je kan het bijvoorbeeld in olijfolie laten wellen als dip, of door soep of paste gooien

Ik vind het heerlijk en het is bijzonder geschikt om te verhullen dat eten stiekem mislukt is
Je kan er bijna elk gerecht mee oplappen.
pi_47924360
Maar hoe is de bruscetta dan ontvreemd uit je woning?
  † In Memoriam † maandag 2 april 2007 @ 14:17:11 #79
43556 miss_dynastie
pi_47924773
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:48 schreef Viking84 het volgende:
Verder vond ik het een hoop gezemel, maar weinig concrete tips. Het enige wat ik ervan heb onthouden is het onderscheid dat zij maakt tussen echte honger en emotionele honger. En dat is m.i. een heel zinvol onderscheid .
Dan is ze al verder dan Sonja
  maandag 2 april 2007 @ 14:27:44 #80
102174 Diesz
Stuiterbal
pi_47925087
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Liefde is volgens mij goed voor de lijn
Als het de liefde niet is, dan is het in elk geval de sex wel
Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
Druifje!!
pi_47925125
Patty Harpenau is eigenlijk schilder, een soort Ans Markus, die altijd met d'r hoofd in de bladen staat. Heeft volgens mij geen enkele opleiding met betrekking tot voeding gevolgd, dus wat mij betreft heeft zij niet zo heel veel recht van spreken.
  maandag 2 april 2007 @ 14:32:29 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_47925257
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:28 schreef conleche het volgende:
Patty Harpenau is eigenlijk schilder, een soort Ans Markus, die altijd met d'r hoofd in de bladen staat. Heeft volgens mij geen enkele opleiding met betrekking tot voeding gevolgd, dus wat mij betreft heeft zij niet zo heel veel recht van spreken.
Ik heb ook die LOI cursus thuis liggen, dus heb ik dan evenveel recht van spreken als Sonja?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 2 april 2007 @ 14:33:14 #83
43556 miss_dynastie
pi_47925286
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:32 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb ook die LOI cursus thuis liggen, dus heb ik dan evenveel recht van spreken als Sonja?
Nope, je moet eerst nog een poosje 'hoofd seksspeeltjes' zijn
pi_47925581
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:04 schreef Isabeau het volgende:
Maar hoe is de bruscetta dan ontvreemd uit je woning?
Nou, het is meer dat ik hem even had uitgeleend, omdat iemand voor een hele grote groep aan het koken was en dat dreigde te mislukken.
Ik heb hem alleen nooit teruggekregen
Van de bruscetta geen probleem, 1 euro per 100 gram bij de kruidenwinkel (en 100 gram is vééél!) maar het was een leuk potje
  maandag 2 april 2007 @ 14:45:43 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_47925710
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nope, je moet eerst nog een poosje 'hoofd seksspeeltjes' zijn
*slikt opmerking in*
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 2 april 2007 @ 15:31:50 #86
35189 Troel
scherp en bot
pi_47927319
Dames, mochten jullie nog mooie foto's van bomen tegenkomen, of mooie bomen terwijl je je fototoestel meehebt, ik ben nog op zoek naar een boom voor op mijn liturgie
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 15:34:48 #87
13151 crew  Rewimo
pi_47927403
Je zou eens op ons fotoforum kunnen rondneuzen En ik heb dit weekend foto's gemaakt in het Arboretum, misschien zit daar iets voor je tussen. Als ik ze klaar heb geef ik wel een gil.
pi_47927470
Ik ben geslaagd voor mijn autotheorie

Ik was totaal niet zenuwachtig, totdat het examen begon....

Maar van de 50 vragen, had ik er 46 goed, dus een positieve uitslag
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 15:38:55 #89
13151 crew  Rewimo
pi_47927536
Goed gedaan, Ymme Gefeliciteerd!
pi_47927664
quote:
Op maandag 2 april 2007 15:38 schreef Rewimo het volgende:
Goed gedaan, Ymme Gefeliciteerd!
Dank je
pi_47927817
Gefeliciteerd Ymme! Je kan het heus wel
  † In Memoriam † maandag 2 april 2007 @ 15:50:03 #92
43556 miss_dynastie
pi_47927919
Goed gedaan ymme!
  maandag 2 april 2007 @ 15:51:54 #93
35189 Troel
scherp en bot
pi_47928000
quote:
Op maandag 2 april 2007 15:36 schreef ymme het volgende:
Ik ben geslaagd voor mijn autotheorie

Ik was totaal niet zenuwachtig, totdat het examen begon....

Maar van de 50 vragen, had ik er 46 goed, dus een positieve uitslag
Gefeliciteerd!

Is het nog steeds zo dat je met meer dan 5 fout gezakt bent en dat meer dan de helft van de mensen zonder voldoende naar huis gaan?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 april 2007 @ 15:53:06 #94
13151 crew  Rewimo
pi_47928037
Dat was bij mij ook ja
pi_47928120
Gefeliteerd ymme!

ik geloof dat je nu zelfs 6 fout mag hebben Troel..
Ik had toen 0 fout, en ik geloof dat er van de 28, 11 waren die het gehaald hadden
pi_47928754
Je mag 6 fouten hebben.
Je krijgt ja/nee vragen, meerkeuze vragen, en open vragen.
Wel gewoon 50 vragen in totaal.

Inderdaad meer dan de helft, ging minder blij, dan mij, naar buiten
pi_47929262
Kreeg net een telefoontje van de huisarts..

Ze konden alleen bloed vinden in mijn urine, geen ontstekingsdingen.. Hij gaat nu op kweek, en morgen moet ik weer bellen..
pi_47930725
Bloed is ook niet de bedoeling...
pi_47930806
quote:
Op maandag 2 april 2007 16:25 schreef teigan het volgende:
Kreeg net een telefoontje van de huisarts..

Ze konden alleen bloed vinden in mijn urine, geen ontstekingsdingen.. Hij gaat nu op kweek, en morgen moet ik weer bellen..
bloed in je urine? klinkt niet lekker zeg. Misschien dat het gevoel van blaasontsteking daar wel vandaan komt.
Wel goed dat je je urine in ieder geval heb laten onderzoeken.

Ymme, gefeliciteerd je je theorie
  maandag 2 april 2007 @ 17:09:56 #100
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_47930898
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:28 schreef conleche het volgende:
Sonja is meer down to earth dan Patty. Patty laat je ook je innerlijke zelf erbij betrekken en ik zie mezelf niet zo gauw mediteren . Dus de verschillen tussen Sonja en Patty zijn levensgroot.
Ik voel persoonlijk meer voor Patty's methode.

Zoals ik eerder al zei over "Je echte leeftijd" biedt Sonja een snaai-alternatief voor 's avond's voor de buis. Patty zou je vragen of je eigenlijk echt honger hebt en waarom je eigenlijk eet voor de buis. Patty's methode moet je echt aanspreken. Ik denk dat de drempel om te gaan sonjabakkeren toch een stuk lager ligt. Sonja Bakker doe je even voor 9 weken, Patty laat je kiezen voor het leven. Bovendien is dat boek van Patty niet geschikt voor mensen die zich bij het handje moeten laten mee nemen. Je moet echt je eigen keuzes maken.

en @ YMME: gefeliciteerd! . Ik moet er binnenkort ook aan geloven .
Niet meer actief op Fok!
pi_47932967
Goed zo, ymme!

Mijn gewicht is deze week stabiel gebleven, nog steeds 88,3. En ja, ik weet waar het aan ligt, maar de pizza, friet, saté, softijs, reese's peanut butter cups en reep cote d'or waren wel erg lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')